TranceCore To Da BoNe
[2d] post je 2d stuff maar weer - part 1
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last
Nieuw Topicmeestal gewoon de blendmode op overlay, dat werkt wel lekker. Multiply wil ook wel eens, hardlight als het moet schreeuwen. Beetje overbodige rommel wegmasken en klaar.quote:Op maandag 20 mei 2002 19:21 schreef Karp het volgende:
en hoe doe je zoiets, eent exture in een andere layer aanpassen ofzo?
deel de wijsheid
PS 7 heeft geloof ik ook een functie om textures te preserven (nieuwe brushtechnieken geloof ik)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
quote:jij beeld uit wat ik denk en durf te zeggen...
Amen mijn broeder, leef.
Ik kan geen betere complimenten verzinnen dan deze, thx iedereenquote:zoals je ziet erg geinspireerd door het werk van larkie
En zoals mophor ook al zegt; techniek is simpel: blendingmodes, gum, airbrush, paintbrush, lasso, enz

mn 1e baksel ooit
Deze vuist op deze vuist Deze vuist op deze vuist Deze vuist op deze vuist En zo klim ik naar boven

Mijn allereerste creatie, ongeveer 3 jaar oud ofzo.
I don't have a solution but I admire the problem.

hierbij dan ook het verzoek aan larkie/mophor om een van hun PSD's te uploaden ergens naartoe, of in het uiterste geval te mailen naar supreme@onzin.com
...Get this, three beautiful women, a case of scotch, ice cubes, a waterbuffalo, and a nun...
And of course there's always your grandmother riding by half-naked on a unicycle...
Nelske: Dat kratje Brand krijg je nog wel een keer...
matig, z'n rood kruisje maakt Windows volledig gautomatiseerd indien nodig..quote:Op maandag 20 mei 2002 21:59 schreef Timer het volgende:
Mijn allereerste creatie, ongeveer 3 jaar oud ofzo.
heb je een psd te download?quote:Op maandag 20 mei 2002 18:12 schreef mophor het volgende:
zoals je ziet erg geinspireerd door het werk van larkie
ik vond zijn plaatjes erg mooi en was benieuwd of ik ook zoiets kon. Ik heb er niet tot in de details aan zitten werken, ongeveer een uurtje.
Ik zou best na hem in een sequence willen zitten, het lukt wel aardig dacht ik.
[afbeelding]
ik wil er toch nog wel het fijne van weten
Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.
alert(_._);
het plaatje wat ik gemaakt heb is dus absoluut niet af. ik zou nog dingen kunnen aanpassen als
- highlights voor een natte / wondachtige look onder het ook
- dat beestje boven het oog weghalen, die staat nu volledig misplaatst
- texturemasks netter maken, hier en daar zie je toch nog een wat vreemde alphablend
- spelen met meer contrast / lichtinval
waarom doe ik dit dan niet?
Het is niet mijn ontwerp, ik heb een poging gedaan larkie na te apen om uit te zoeken welke technieken ie gebruikt. Daar ben ik nu zo'n beetje achter. Ik vind het ook geen fun verder te werken aan iets wat ik niet zelf bedacht heb.
Bedankt Larkie dus voor deze tutorial.
Mensen die mijn psd bekijken: je ziet dat er heel weinig layers in zitten: een oog, 3 textures een beestje en wat adjustment layers. Ik had, zoals altijd, een hele berg meer shit, maar dat heb ik uiteindelijk niet gebruikt en eruit geflikkerd om de filesize wat te verkleinen. Meestal zit ik te prutsen met een hele bende layers om te kijken welke het beste uitkomt.
Vooral vroeger zat ik voor elke layer elke blendmode uit te proberen, ondertussen begin ik aan te voelen met welke mode je welk resultaat krijgt, da's een kwestie van veel doen denk ik, dat haal je niet zomaar uit een tut ofzo.
Ik zou zeggen: probeer het ook eens, zelf iets proberen (na) te maken is de beste tut die je kan wensen imho
edit: ik heb een paar dingen aangegeven die ik nog zou kunnen verbeteren in deze plaat. Misschien kunnen mensen die hier zin in hebben / denken wat aan te hebben hier mee gaan prutsen mbv mijn psd

1: randje wegwerken
2: schaduwen verbeteren
3: randje
4: mask optimaliseren (te alpha blenderig)
5: beestje weg / vervangen door iets anders
6: randje
7: rand van het oog is niet meer te zien en het is te "droog". hier zou ik wat stoeien met wat highlights (plastic wrap is geniaal) en accenten (dit wordt dus gewoon met de hand tekenen)
8: schaduwen te diep
9: zie 7, vochtiger, meer als open wond / geirriteerde huid
10: uitbouwen tot een coole scar
edit2: Larkie, check deze kerel eens uit: http://damnengine.gfxartist.com/
moet je ook aanspreken
alert(_._);
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
wie dit leest is gek
in dit geval heb ik niks zelf getekend, behalve dan die maskers. Alle artifacts komen uit een plaatje. De plaatjes zijn niet aangepast oid.quote:Op dinsdag 21 mei 2002 15:39 schreef zirus het volgende:
Die dinge die vanuit het oog komen is dat gewoon een plaatjse vna "iets" wat je geedit hebt of is dat zelf getekent? Ik heb de PSD gedownload maar ik kom er niet echt achter of dat een plaatje is of niet.
als ik hier verder mee zou gaan zou ik wel even een clonebrush ter hand nemen ja. De healingbrush (PS7) is ook geniaal trouwens
alert(_._);
NOT !quote:utfs:
zelluf getekend
Dit is één van de inlays van de CD "The Fat Of The Land" van The Prodigy.
Be An Original
Helder * Logo showcase * Yooph
sorry, ik bedoel zelluf nagetekendquote:Op dinsdag 21 mei 2002 15:56 schreef willem169 het volgende:
[..]
NOT !
Be An Original
kheb hem ook op m'n muur op m'n kamer
wie dit leest is gek
quote:Op dinsdag 21 mei 2002 15:56 schreef willem169 het volgende:
[..]
NOT !
Be An Original
dat zijn van die lekkere door-de-mand vallers..
~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~
origineel is een stuk strakker
wie dit leest is gek
mijn entry : 1024 x 768 - brute modemkiller.
http://images.deviantart.com/large/wallpaper/wdark/for_the_sake_of_dirt.jpg
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
/edit
Nog wat insinuerende zuut weggehaald
~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~
Foutje, nu doet ie het wel (als het goed is)...quote:Op maandag 20 mei 2002 22:33 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
matig, z'n rood kruisje maakt Windows volledig gautomatiseerd indien nodig..
I don't have a solution but I admire the problem.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
hehe ok die met dat oog van mij; the face2: 59.1 mb psd en gezipped 46mbquote:Op dinsdag 21 mei 2002 00:08 schreef mophor het volgende:
ok, morgen effe, dat ding is nadat ik alle ongebruikte layers eruit heb geflikkerd en gezipt nog 8 Mb en ik ga nu slapen
Die arm en vuist is 22mb en zipped 16.8
Dat word em dus niet, ik wil wel even kijken of ik het wat kan verkleinen want het is nu in de orginele grootte, da's 250dpi
In iedergeval thx voor de reacties
Erm nothxquote:Bedankt Larkie dus voor deze tutorial.
1
2
En Damnengine ken ik al vanaf versie 2 ofzo
[edit:] Ik heb net even gekeken en ik kan eventueel deze wel in psd leveren op 33% (528*660) van het orgineel (is nog groot genoeg om te zien wat ik heb gedaan)
Mocht er iemand belangstelling hebben meld het dan even dan load ik em up (zipped: 1.87mb)

ikke zit nu effe zonder inspiratie, dus ik kap er even mee. Ideeen zijn welkom
alert(_._);
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last
Dit topic is gesloten.