"Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Let op, situatie in opgelost en kan niet meer voorkomen bij nieuwe klanten, zie eind van deze post!

Mijn vrouw heeft bij een Nederlandse webwinkel producten besteld. De webwinkel is een soort reseller die goedkope spullen doorverkoopt. Jij besteld bij hun, zij laten het direct naar jou in NL shippen. Nu de spullen binnen zijn krijgen we ineens een factuur voor de "lidmaatschapskosten". Het blijkt dat in de voorwaarden stond dat je bij bestelling automatisch lid wordt van hun "dienst" (de dienst is dat je goedkoop bij ze mag bestellen tegen inkoop-prijzen) Dit kwam op het moment van bestellen niet voorbij in het normale bestelproces, maar kan misschien wel op een info pagina gestaan hebben.

Deze lidmaatschapskosten zijn heftig, rond de 200 euro, en dat is natuurlijk waanzin voor een kleine bestelling van een paar tientjes. Mijn vrouw wist van niks en is niet bewust een overeenkomst aangegaan en heeft niks getekend. het enige wat ze heeft gedaan is een normaal webwinkel registratie en bestel-proces doorgaan. Vast ergens met een vinkje met akkoord met voorwaarden.

Een paar vragen hierover:
- Mag en kan dit?
- Mag ze het lidmaatschap beeindigen(bedenktijd bv) (als het al rechtsgeldig is) - voorwaarden van de webshop zeggen dat je zodra je besteld akkoord gaat met lidmaatschap namelijk.
- Kan ze de bestelling annuleren en daarmee het lidmaatschap annuleren?

UPDATE / OPGELOST
Dit probleem is inmiddels opgelost in overleg met de eigenaar. Deze heeft zijn winkelconcept aangepast waardoor er geen sprake meer is van lidmaatschapskosten of andere verborgen zaken voor zover ik weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Collaborator op 31-05-2016 15:46 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou helpen als je een link naar de algemene voorwaarden plaatst :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 22:56
Gebruikmaken van kopen op afstand regeling :../bedenktijd-koop-op-afstand?

Het geleverde klinkt in ieder geval erg dubieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The_Vice schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:34:
Gebruikmaken van kopen op afstand regeling :../bedenktijd-koop-op-afstand?

Het geleverde klinkt in ieder geval erg dubieus.
Bij een normale webshop, ja, in dit geval zal je waarschijnlijk kunnen fluiten naar je geld als je het product terugstuurt.
Ik zal in ieder geval niet betalen, tot je zeker weet dat ze hier recht op hebben (lijkt me sterk).
Hebben ze een KvK-nummer? Is er een reden dat de naam van het bedrijf niet genoemd mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dergelijke bedingen lijken mesowieso tot de hoofdzaken van de overeenkomst behoren en zouden derhalve geen plaats hebben in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soldaatje schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:02:
Is er een reden dat de naam van het bedrijf niet genoemd mag worden?
Zolang het geen bash-gebeuren of chantage/naming&shaming wordt: de naam mag gewoon genoemd worden. Sterker nog, dat helpt de discussie hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:10:
Dergelijke bedingen lijken mesowieso tot de hoofdzaken van de overeenkomst behoren en zouden derhalve geen plaats hebben in de algemene voorwaarden.
Volgens mij heb jij gelijk.

Een abonnement moet nadrukkelijk afgesloten worden, niet ergens verstopt in de voorwaarden. Zoiets begreep ik in ieder geval van een uitzending van Kassa of Radar.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel eens "leuk" om de zogenaamde voorwaarden, waaraan voldaan moest worden volgens die "Nederlandse" Webshop, hier te plaatsen....

Die voorwaarden lijken mij niet écht legitiem te zijn :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit zegt de ACM
https://www.acm.nl/nl/ond...-in-algemene-voorwaarden/

Wat hier wordt genoemd zijn allerlei voorwaarden die nog enigszins met de koop van een product te maken hebben. Als de ondernemer uit de TS één of ander raar abonnement in zijn algemene voorwaarden heeft opgenomen, zal iedere kantonrechter dat nietig verklaren.
Niet betalen en laat de ondernemer je maar dagvaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De term lidmaatschapskosten suggereert dat er sprake is van een vereniging. Je zou dus de statuten moeten nakijken. Als ze die niet hebben, is er geen sprake van lidmaatschap, maar idd van een abonnement oid.

Zie ook: https://ellentimmer.wordpress.com/2015/12/29/lidmaatschap/

Niet de meest betrouwbare bron, maar hoewel we hier op Tweakers ook "lid" zijn, zijn we dat alleen in overdrachtelijke zin, niet in juridische.

Juridisch lijkt het me geen stand kunnen houden, en verder met Henk: niet betalen, rustig afwachten. Eventueel een nette brief/mail sturen dat je graag de verenigingsstatuten wil ontvangen en de notulen van de laatste ALV.

Een vereniging is nl. verplicht dat (iig op verzoek) te overleggen aan haar leden.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 01:43
Het doet me denken aan een 'boekenclub' van weleer. Kocht een onoplettende lezer een boek, dan bleek ie vast te zitten aan een bestelverplichting. Bestelde hij geen boek dan werd er gewoon een 'boek van de maand' opgestuurd. Gevolg: volksstammen met ongelezen papierrommel in de kast. Welkom als 'lid van de club' >:)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 13:21
Incasso? Dan snel storneren en verder rustig afwachten. Je hebt een goede zaak als het voor komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Het gaat om knip

Het leuke is dat er nu op verschillende plekken op de site staat dat het gaat om een betaald lidmaatschap, terwijl dit er voorheen niet stond naar ons idee. Maarja bewijs dat maar eens..

(Het was overigens een volledig particuliere aanschaf voor eigen gebruik. :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:06 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het hier gaat om een particuliere aanschaf, dan moet alle informatie vooraf aan de te sluiten overeenkomst, heel duidelijk (ondubbelzinnig en in begrijpelijk Nederlands) bekend zijn gemaakt.
Het niet vooraf refereren aan een, niet gangbare, voorwaarde (lees: lidmaatschap) kan in mijn optiek nooit bindend zijn voor een gemiddelde consument.

Als het gaat om een zakelijke (niet particuliere) transactie bij een "inkooporganisatie", dan zou dit nog al eens een lastige zaak kunnen worden, aangezien er geacht wordt dat een zakelijke (professionele) koper voldoende op de hoogte is van alle (bindende) voorwaarden, welke geaccepteerd is voor de overeenkomst, die van toepassing zijn.

Als het een particuliere aanschaf is geweest, dan direct WKOA, terugsturen met begeleidend schrijven en mogelijk je rechtshulp inschakelen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bewijzen hoe de website er in het verleden uit heeft gezien... Google cache ofzo gebruiken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://web.archive.org/w.../http://dinodiscount.com/ en https://web.archive.org/w...dinodiscount.com/register

Daar stond toen een banner die expliciet ook B2C noemt.

OTOH: https://web.archive.org/w...dinodiscount.com/register noemde al expliciet kosten a 299 voor een jaar. (Dus niet rond de 200?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Ik zou je rechtshulp inschakelen, als ik deze voorwaarde van ze lees. Dit is volgens mij onevenredig bezwarend voor een consument
Herroepingsrecht

U heeft het recht, om de overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De periode van herroeping voor bestelde producten is veertien dagen vanaf de dag dat u of een andere door u benoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen. Met betrekking tot het gebruik maken van het herroepingsrecht voor de diensten van Dinodiscount heeft u tot veertien dagen nadat uw account is geactiveerd om uw lidmaatschap te annuleren, mits u in die dagen geen gebruik heeft gemaakt van onze diensten. (LET OP: U mag dus geen bestelling hebben geplaatst). Dan is het lidmaatschap actief en niet meer te herroepen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet u ons (Dinodiscount, Zilverenberg 36, 5234 GM 's-Hertogenbosch, ) door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld een brief of e-mail) over uw annulering van de overeenkomst informeren. U kunt hiervoor ook het bijgevoegde herroepingsformulier gebruiken.

Voor handhaving van het herroepingsrecht is het belangrijk dat u de mededeling over het annuleren van de overeenkomst voor het eindigen van de termijn indient. (14 dagen) Anders kunt u hier geen recht meer aan ontlenen en zal dinodiscount hier ook geen gehoor meer aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:17:
Het gaat om http://dinodiscount.com

Het leuke is dat er nu op verschillende plekken op de site staat dat het gaat om een betaald lidmaatschap, terwijl dit er voorheen niet stond naar ons idee. Maarja bewijs dat maar eens..

(Het was overigens een volledig particuliere aanschaf voor eigen gebruik. :) )
https://web.archive.org/w...unt.com/t/conditionsofUse

24 feb gewijzigd (als ik het goed lees)
er stond in de voorwaarden eerst helemaal niks over een betaalde service.
5.3 De consument kan de overeenkomst niet langer ontbinden indien de consument reeds gebruik heeft gemaakt van de door Dinodiscount te leveren diensten. U kunt alleen een bestelling plaatsen nadat u akkoord bent gegaan met de directe levering van onze diensten en daarmee afziet van uw herroepingsrecht met betrekking tot de dienst.
volgens hun zie je dus af van WkoA als je iets bij ze besteld? Dat mag toch helemaal niet?
8.2 Een abonnement op de door Dinodiscount.com aangeboden diensten wordt in beginsel aangegaan voor een periode van twaalf maanden. (en kost 199,00 (excl BTW)
en op de andere pagina 299 zetten .... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Kenzi op 01-03-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een dienst die direct ingaat is wel degelijk een van de uitzonderingen op het herroepingsrecht.

De vraag is dan ook vooral in hoeverre de winkel voldaan heeft aan de informatieplicht. Als je oudere versies van de website ziet zeker niet. In de huidige versie staat het wel genoemd op de registratiepagina (vrij onopvallend, midden in een lap tekst).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Opvallend detail is dat het lidmaatschapsbedrag niet consistent is, in verschillende teksten en facturen staan verschillende bedragen. Ik vind het vooral vreemd dat we nu ineens een mail krijgen met deze factuur, terwijl in alle mails in het besteltraject het nergens naar voren is gekomen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:25

knakworst

Get more sats!

Dit kan niet door de beugel. Paar hiaten die ik zie:

- alle prijzen zijn exclusief BTW. Dat kan en mag niet aan particulieren in Nederland.
- Ze zijn geen webwinkel. Maar verkopen wel producten, en producten stop je in een "winkelwagen". Wat ben je dan?
- waarom wordt het lidmaatschap niet gelijk ook berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Orion84 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:28:
Een dienst die direct ingaat is wel degelijk een van de uitzonderingen op het herroepingsrecht.
Je kan een dienst die direct ingaat wel degelijk gewoon ontbinden op basis van WKOA, alleen voor het gedeelte dat de dienst al gedaan is kan dat niet.

In dit geval kunnen ze dus 299/(365*14) in rekening brengen als je ontbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 09:57
edit: dubbele post ;)

[ Voor 97% gewijzigd door HvanL op 01-03-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 16:35
Dinodiscount is een webshop voor iedereen die op zoek is naar goedkope handel. Door u te registreren op onze website gaat u een duurverband met ons aan voor 1 jaar. U kunt dan een jaar gebruik maken van onze diensten. U betaalt hiervoor slechts 299 euro. Alle producten koopt u dan voor inkoopsprijzen en op die manier kunt u heel veel omzet maken. Veel marktplaatsverkopers kopen hun goederen bij ons in.
is de tekst boven de registratie als je wil bestellen. Het staat er dus wel, hoewel het hier weer €299,- is, maar iedereen zal hier overheen lezen tenzij je er naar op zoek bent...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:28
In de algemene voorwaarden staat:

LET OP: Dinodiscount is geen webwinkel maar een inkoopkanaal (particulier of zakelijk). U kunt alleen bestellingen plaatsen nadat u zich eerst heeft geregistreerd voor een betaald lidmaatschap op Dinodiscount.

Dit zou inhouden dat joun vrouw dit eerst heeft moeten doen voordat ze een bestelling kon plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

emnich schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:38:
[...]

Je kan een dienst die direct ingaat wel degelijk gewoon ontbinden op basis van WKOA, alleen voor het gedeelte dat de dienst al gedaan is kan dat niet.

In dit geval kunnen ze dus 299/(365*14) in rekening brengen als je ontbindt.
Goed punt.
frumper schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:40:
[...]
is de tekst boven de registratie als je wil bestellen. Het staat er dus wel, hoewel het hier weer €299,- is, maar iedereen zal hier overheen lezen tenzij je er naar op zoek bent...
De vraag is alleen hoe lang dat er al staat. Helaas heeft web archive geen recente captures van vóór 24 feb. In September 2014 stond die tekst er in elk geval nog niet.

Maar los daarvan vind ik het ook wel ernstig summier benoemd voor zo'n belangrijk onderdeel van de overeenkomst.

Verder met knakworst hierboven. Het rammelt aan alle kanten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

In de voorwaarden wordt gesproken over een abonnement.

Wanneer je wilt bestellen en een account aan moet maken, staat toch echt het volgende direct vermeld:
Registreren
Dinodiscount is een webshop voor iedereen die op zoek is naar goedkope handel. Door u te registreren op onze website gaat u een duurverband met ons aan voor 1 jaar. U kunt dan een jaar gebruik maken van onze diensten. U betaalt hiervoor slechts 299 euro. Alle producten koopt u dan voor inkoopsprijzen en op die manier kunt u heel veel omzet maken. Veel marktplaatsverkopers kopen hun goederen bij ons in.
Dat je vrouw het niet leest, is wat anders. Maar het wordt expliciet vermeld bij het aanmaken van het account. En dat gaat je positie toch echt een heel stuk moeilijker maken.

Daarnaast om door te gaan met het aanmaken van het account, moet je het volgende aanvinken:
Ik heb het bovenstaande en de algemene voorwaarden gelezen en ik ga akkoord met het betaald lidmaatschap op dinodiscount . (lees algemene voorwaarden) .
Registreer
Dat je de algemene voorwaarden niet leest is één ding, maar de eerste melding had je vrouw toch echt even moeten lezen. Ze heeft immers verklaart dat gelezen te hebben.

Als het echt tegen kostprijs is, misschien denken aan hele grote bestellingen en voor dubbele doorverkopen op marktplaats totdat je het abonnement eruit hebt ;)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
timmert26 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:42:

LET OP: knip is geen webwinkel maar een inkoopkanaal (particulier of zakelijk). U kunt alleen bestellingen plaatsen nadat u zich eerst heeft geregistreerd voor een betaald lidmaatschap op knip.

Dit zou inhouden dat joun vrouw dit eerst heeft moeten doen voordat ze een bestelling kon plaatsen.
Dat klopt, je moet je eerst registreren zoals bij bijna elke webwinkel. Daar verwacht je geen kosten aan verbonden.

Ik zeg niet dat mijn vrouw er niet overheen heeft gekeken. Ik was er niet bij dus ik weet het niet precies, maar ze wist het echt niet, dus duidelijk was het voor haar niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:06 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38
Is er voor het lidmaatschap een bevestiging van de overeenkomst verzonden? Afaik is dat een voorwaarde van de wet kopen op afstand. Diezelfde wet bepaald dat als aan bepaalde voorwaarden niet is voldaan dat termijnen veel langer worden.

Behalve dat het rammelt aan alle kanten is het ook duidelijk dat de wil om deze overeenkomst aan te gaan ontbreekt. Dat lijkt zelfs enigszins bewust zo opgezet want de hele flow is zodanig dat je vanuit een winkelwagen 'even registreert' om een bestelling te doen. Bij die registratie wordt de kern ervan, namelijk een overeenkomst die jaarlijks flink duiten kost niet duidelijk naar voren gebracht - juist datgene wat wel duidelijk naar voren komt als je een of ander minuscuul ding koopt.

Als je rechtsbijstand hebt is het nu de gelegenheid om ze in te schakelen :+
Als je het zelf doet, let even op eventuele termjnen.

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 01-03-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

timmert26 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:42:

LET OP: Dinodiscount is geen webwinkel maar een inkoopkanaal (particulier of zakelijk). U kunt alleen bestellingen plaatsen nadat u zich eerst heeft geregistreerd voor een betaald lidmaatschap op Dinodiscount.

dat staat wel leuk in de AV (die pas geleden gewijzigd zijn) maar bij het bestellen is het niet echt duidelijk (imho).

en ze noemen zichzelf meerdere keren webshop, dus ze spreken zichzelf wel erg tegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:28
Dit bedrijf hangt wel een beetje in een grijs gebied heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Kenzi schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:44:
[...]

dat staat wel leuk in de AV (die pas geleden gewijzigd zijn) maar bij het bestellen is het niet echt duidelijk (imho).

en ze noemen zichzelf meerdere keren webshop, dus ze spreken zichzelf wel erg tegen. :X
Het staat heel duidelijk bij het aanmaken van het account, zie mijn eerdere post. Evengoed verklaar je al het bovenstaande + algemene voorwaarden gelezen te hebben. Een actieve handeling.

Let erop, het is dus geen lidmaatschap maar een abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door Jean Paul op 01-03-2016 08:46 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Orion84 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:42:
...
Maar los daarvan vind ik het ook wel ernstig summier benoemd voor zo'n belangrijk onderdeel van de overeenkomst.
...
Zoiets zou zoals ik eerder had aangegeven in mijn ogen ook zeker een kernbeding zijn, en daarom niet in de aalgemene voorwaarden thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:44:
Is er voor het lidmaatschap een bevestiging van de overeenkomst verzonden? Afaik is dat een voorwaarde van de wet kopen op afstand. Diezelfde wet bepaald dat als aan bepaalde voorwaarden niet is voldaan dat termijnen veel langer worden.

Behalve dat het rammelt aan alle kanten is het ook duidelijk dat de wil om deze overeenkomst aan te gaan ontbreekt.
Zoals ik het nu zie (even nagekeken) en na de registratie is een bevestigingsmail met de voorwaarden gestuurd met onderaan een linkje om je registratie te bevestigen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Zoiets zou zoals ik eerder had aangegeven in mijn ogen ook zeker een kernbeding zijn, en daarom niet in de aalgemene voorwaarden thuishoren.
Het staat dan ook niet weggemoffeld in de algemene voorwaarden en duidelijk vermeld bij het aanmaken van het account.
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Zoals ik het nu zie (even nagekeken) en na de registratie is een bevestigingsmail met de voorwaarden gestuurd met onderaan een linkje om je registratie te bevestigen.
Dus er zijn zelfs twee actieve momenten geweest dat je akkoord bent gaan. Laat ook eens de exacte text van die e-mail zien, ben er wel benieuwd naar, en nee ik ga me niet zelf registreren :P

[ Voor 38% gewijzigd door Jean Paul op 01-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Staan lidmaatschap en kosten duidelijk in die bevestigingsmail of wederom in een lap tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jean Paul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Het staat dan ook niet weggemoffeld in de algemene voorwaarden en duidelijk vermeld bij het aanmaken van het account.
Na 24 februari, maar ervoor weten we niet zeker. De bestelling hebben ze al binnen en het duurt minimaal 10 dagen volgens hun website. Dus het aanmaken van een account is duidelijk voor 24 februari gebeurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 01-03-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:49:
Staan lidmaatschap en kosten duidelijk in die bevestigingsmail of wederom in een lap tekst?
In een lap tekst van c.a 10 A4 lang.

Het doet me inmiddels een beetje denken aan de South Park aflevering over de iTunes voorwaarden :X

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 01-03-2016 08:51 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
[...]

Ik vind dit een lastige. Het staat in een onopvallende tekst boven de registratieprocedure. Hoewel je dat zou moeten lezen doet niemand dit, Dit soort teksten staat bij alle sites die geen abonnementskosten rekenen. Hoewel ze het dus vermelden en volgens de letter van de wet voldoen aan de voorwaarden, lijkt het er zeer op dat ze misbruik maken van het feit dat ze zo op een regulier webshop lijken, dat "klanten" er klakkeloos vanuit gaan dat ze een soortgelijke procedure aan het doorlopen zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-04 13:05
Vrij eenvoudig, gewoon niet betalen zullen ze waarschijnlijk wel aanmaningen e.d. sturen en het dan op een rechtszaak aan laten komen wat de webshop niet zal aangaan. Er zijn genoeg redenen om dit nietig te laten verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Jean Paul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:43:
In de voorwaarden wordt gesproken over een abonnement.

Wanneer je wilt bestellen en een account aan moet maken, staat toch echt het volgende direct vermeld:

[...]

Dat je vrouw het niet leest, is wat anders. Maar het wordt expliciet vermeld bij het aanmaken van het account. En dat gaat je positie toch echt een heel stuk moeilijker maken.

Daarnaast om door te gaan met het aanmaken van het account, moet je het volgende aanvinken:

[...]

Dat je de algemene voorwaarden niet leest is één ding, maar de eerste melding had je vrouw toch echt even moeten lezen. Ze heeft immers verklaart dat gelezen te hebben.

Als het echt tegen kostprijs is, misschien denken aan hele grote bestellingen en voor dubbele doorverkopen op marktplaats totdat je het abonnement eruit hebt ;)
Alles staat inderdaad vermeld maar (imho) niet duidelijk genoeg. De kosten voor het verplichte lidmaatschap zal je toch echt duidelijker moeten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ik ben overigens niet de enige die er voor gevallen is. Op klacht.nl (waar ik inmiddels ook het verhaal gepost heb) staat een lotgenoot met het zelfde verhaal.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:51:
[...]

In een lap tekst van c.a 10 A4 lang.
OK. Wederom dus niet overduidelijk dat een bepaalde betaalde dienst wordt afgenomen.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
vdiermen schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:51:
Vrij eenvoudig, gewoon niet betalen zullen ze waarschijnlijk wel aanmaningen e.d. sturen en het dan op een rechtszaak aan laten komen wat de webshop niet zal aangaan. Er zijn genoeg redenen om dit nietig te laten verklaren
Dan zul je dus nu wel de overeenkomst moeten betwisten en argumenten op een rijtje hebben voor de procedure later.

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 01-03-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Maverick schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:51:
[...]

Ik vind dit een lastige. Het staat in een onopvallende tekst boven de registratieprocedure. Hoewel je dat zou moeten lezen doet niemand dit, Dit soort teksten staat bij alle sites die geen abonnementskosten rekenen. Hoewel ze het dus vermelden en volgens de letter van de wet voldoen aan de voorwaarden, lijkt het er zeer op dat ze misbruik maken van het feit dat ze zo op een regulier webshop lijken, dat "klanten" er klakkeloos vanuit gaan dat ze een soortgelijke procedure aan het doorlopen zijn.
Daar ben ik het mee oneens. Bij een normale shop hoef je vaak alleen persoonsgegevens in te vullen in de daartoe bestemde velden. Enige andere tekst tijdens een registratieproces moet je toch echt wel lezen, zeker aangezien het geen lap tekst betreft in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
...
Ik heb de site niet bekeken, laat staan dat helder is hoe de situatie toen was, maar voldoet bijvoorbeeld de 'bestelknop' aan de voorwaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
Het lijkt mij wel duidelijk dat de hele opzet van dat bedrijf is om abonnementen/lidmaatschappen aan te smeren en dat de verkoop van de producten zelf op een 2e plaats komt.
Bah, wat heb ik een hekel aan dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@geestwandelaar: tja, dan moet je wel een hekel hebben aan alle bedrijven die je iets willen verkopen en winst maken. >:) Het is wat dat betreft allemaal één pot commerciële ellende en misleiding, toch?
(begrijp me goed, ben zelf ook van mening dat een eerlijk(ere) en oprechte(re) wereld een vooruitgang zou zijn, maar helaas gaat dat niet gebeuren :( )

Heb net ff die website van dinokorting bekeken, maar onder de allereerste tab 'Registreren' staat heel duidelijk:

Registreren

Of deze tekst helemaal 'fris' is, is een ander verhaal. Maar je kunt niet zeggen "ik wist 't niet...". :X

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 01-03-2016 09:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 13:37
Idd, bij het registreren staat het erboven en bij de akkoord knop staat ook het deel van akkoord met betaling. Hoewel het allemaal simpel oogt lijkt het mij dat ze zich enigzins ingedekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Er is overigens nog niks betaald. Alleen een factuur in de mail (na de levering) De producten zelf zijn wel betaald direct.

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

vdiermen schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:51:
Gewoon niet betalen is een beetje kort door de bocht. Je zal altijd actief moeten blijven reageren.

Je zal de site een brief moeten sturen dat je de overeenkomst vernietigd. Een voorbeeld brief kan je hier vinden.

Mocht er een incassoburo ingeschakeld worden dan meldt je die ook netjes dat je de overeenkomst hebt vernietigd en dat je niet gaat betalen.

Mochten ze het tot een zaak laten komen dan win je die vermoedelijk wel. Over het algemeen willen ze het juist niet voor een rechter brengen omdat als ze verliezen ze weinig meer hebben om anderen mee te chanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Aha.. Wat al genoemd is, het heeft er niet altijd gestaan. Via web.archive.org even nagekeken, en zie dat op 24 Februari 2016 de pagina voor het registreren veranderd is. De vorige versie van die registratiesite is van 2014, het laat zien dat die tekst er niet op stond.

Dan wordt het al heel anders. Belangrijke vraag; wanneer is het account voor de bestelling aangemaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Jean Paul op 01-03-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zingo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:59:
Idd, bij het registreren staat het erboven en bij de akkoord knop staat ook het deel van akkoord met betaling. ...
De vorige versie liet dat niet zien (Jean Paul in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling"), daarnaast voldoet de knop dus ook nu nog simpelweg niet aan de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ehtweak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:57:
@geestwandelaar: tja, dan moet je wel een hekel hebben aan alle bedrijven die je iets willen verkopen en winst maken. >:) Het is wat dat betreft allemaal één pot commerciële ellende en misleiding, toch?
(begrijp me goed, ben zelf ook van mening dat een eerlijk(ere) en oprechte(re) wereld een vooruitgang zou zijn, maar helaas gaat dat niet gebeuren :( )

Heb net ff die website van dinokorting bekeken, maar onder de allereerste tab 'Registreren' staat heel duidelijk:

Registreren

Of deze tekst helemaal 'fris' is, is een ander verhaal. Maar je kunt niet zeggen "ik wist 't niet...". :X
https://www.acm.nl/nl/ond...e-winkel-gesloten-worden/

quote:
Gemengde overeenkomsten
Gemengde overeenkomsten zijn overeenkomsten waarbij zowel een dienst als product geleverd wordt. De bedenktijd bij gemengde overeenkomsten is hetzelfde als bij het kopen van een product. Met andere woorden: de termijn van 14 dagen begint te lopen vanaf het moment waarop de consument het product ontvangt.

Voorbeeld 1: een consument koopt een wasmachine in combinatie met een onderhoudscontract. De bedenktijd van 14 dagen gaat lopen op het moment dat de consument de wasmachine geleverd krijgt.

Voorbeeld 2: De consument bestelt een abonnement voor een mobiele telefoon en schaft daarbij een mobiele telefoon aan; de ontbindingstermijn van 14 dagen gaat lopen op het moment dat de consument de mobiele telefoon heeft ontvangen.

Je kunt je binnen 14 dagen natuurlijk sowieso beroepen op de de bedenktijd. Dat zou ik direct doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:04:
[...]

De vorige versie liet dat niet zien (Jean Paul in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling"), daarnaast voldoet de knop dus ook nu nog simpelweg niet aan de voorwaarden.
De knop "registreren" vermeldt inderdaad geen betalingsverplichting. En de rest van het bestelproces gaat enkel (voor zover ik kan zien) over de bestelde producten.

[ Voor 50% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:05:
[...]

https://www.acm.nl/nl/ond...e-winkel-gesloten-worden/

quote:
Gemengde overeenkomsten
Gemengde overeenkomsten zijn overeenkomsten waarbij zowel een dienst als product geleverd wordt. De bedenktijd bij gemengde overeenkomsten is hetzelfde als bij het kopen van een product. Met andere woorden: de termijn van 14 dagen begint te lopen vanaf het moment waarop de consument het product ontvangt.

Voorbeeld 1: een consument koopt een wasmachine in combinatie met een onderhoudscontract. De bedenktijd van 14 dagen gaat lopen op het moment dat de consument de wasmachine geleverd krijgt.

Voorbeeld 2: De consument bestelt een abonnement voor een mobiele telefoon en schaft daarbij een mobiele telefoon aan; de ontbindingstermijn van 14 dagen gaat lopen op het moment dat de consument de mobiele telefoon heeft ontvangen.

Je kunt je binnen 14 dagen natuurlijk sowieso beroepen op de de bedenktijd. Dat zou ik direct doen!
In dit geval zouden er twee separate overeenkomsten zijn afgesloten (voor de 'dienst' en de koop van het product), ware het niet dat ik zou zeggen dat (tenminste) een overeenkomst, met betrekking tot de 'dienst', helemaal nooit tot stand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Alleen klanten die een overeenkomst met Dinodiscount aangaan kunnen bestellingen doen via Dinodiscount. U gaat de overeenkomst aan zodra uw registratie compleet is. U krijgt dan een mail van Dinodiscount met de mededeling dat uw account is geactiveerd. Op dat moment begint uw lidmaatschap. Op de registratiepagina geeft u hiervoor uw nadrukkelijke toestemming d.m.v. het aanvinken van het vinkje en acceptatie via de activatiemail die u daarna is toegestuurd!!
dat dikgedrukte, klopt dat wel? een overeenkomst voor een dienst is toch niet alleen afhangende registratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
Vind niemand het vreemd dat die 299 euro niet gewoon meteen in het winkelmandje wordt gezet?
Afgezien van dat het in een laptekst ergens wordt genoemd, wordt het verder niet duidelijk meegenomen.
Op mij komt dit over dat het moedwillig zo is opgezet om mensen er in te luizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Arunia schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:08:
...
Op mij komt dit over dat het moedwillig zo is opgezet om mensen er in te luizen.
Dat is zeker zo, in Duitsland had dit bedrijf vermoedelijk al lang een vette Abmahnung gehad, ze voldoen niet aan de voorwaarden... in NL is de drempel voor consumenten en concurrenten om tegen dergelijke praktijken op te treden wat groter.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 01-03-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zei toch ook:
"(begrijp me goed, ben zelf ook van mening dat een eerlijk(ere) en oprechte(re) wereld een vooruitgang zou zijn, maar helaas gaat dat niet gebeuren :( )

Registreren

[discutabele tekst]

Of deze tekst helemaal 'fris' is, is een ander verhaal. Maar je kunt niet zeggen "ik wist 't niet...". :X "

Het blijkt dus nog ONfrisser te zijn. Na digitale ophef (alhier waarschijnlijk?) is de website aangepast. Dat geeft al helemaal te denken over de (ahum) goede bedoelingen van deze sneaky commerciële jongens en meisjes... })

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Vind niemand het vreemd dat die 299 euro niet gewoon meteen in het winkelmandje wordt gezet?
Afgezien van dat het in een laptekst ergens wordt genoemd, wordt het verder niet duidelijk meegenomen.
Volgens mij vindt iedereen dat hier vreemd :)
Het lijkt me vrij duidelijk dat het moedwillig gedaan wordt om mensen te misleiden, of in ieder geval lijkt men alleen de minimale informatie te willen verschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 01-03-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:12

Garyu

WW

Je moet je eerst registreren, ook als je niks koopt zou je dan al die kosten moeten betalen. Ben je eenmaal geregistreerd, dan hoef je de registratiekosten natuurlijk niet nog een keer te betalen, en dus niet in je winkelmandje te hebben.

Wel zie ik op de registratiepagina geen enkele verwijzing naar de verplichting hier even 299€ te betalen. Is dus m.i. een simpele scam, laat ze je maar voor de rechter slepen als ze zo nodig een formele "nee" willen horen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Garyu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:10:
...

Wel zie ik op de registratiepagina geen enkele verwijzing naar de verplichting hier even 299€ te betalen. Is dus m.i. een simpele scam, laat ze je maar voor de rechter slepen als ze zo nodig een formele "nee" willen horen.
Ik vind het jammer dat de drempel om hier actief tegen op te treden vrij groot is in NL, in Duitsland is die vanwege de mogelijkheid kosten van een Abmahnung te verhalen een stuk lager (maar goed, die mogelijkheid heeft natuurlijk ook weer minder plezierige bijwerkingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:10:
[...]

Volgens mij vindt iedereen dat hier vreemd :)
Het lijkt me vrij duidelijk dat het moedwillig gedaan wordt om mensen te misleiden, of in ieder geval lijkt men alleen de minimale informatie te willen verschaffen.
Ik moet zeggen, wanneer je hun dienst gebruikt zoals zij adverteren (inkoopprijs, het abonnement is eigenlijk geld om hun het verdere bestelproces voor je af te laten handelen), is het best logisch niet zoveel geld voor het bedrijfsmatig handelen.

Uiteraard, het B2C gedeelte zegt genoeg. Het feit dat het voorheen dus wel weggemoffeld was, laat haast opzet zien. Het getuigt in ieder geval niet van service ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jean Paul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Ik moet zeggen, wanneer je hun dienst gebruikt zoals zij adverteren (inkoopprijs, het abonnement is eigenlijk geld om hun het verdere bestelproces voor je af te laten handelen), is het best logisch niet zoveel geld voor het bedrijfsmatig handelen.

Uiteraard, het B2C gedeelte zegt genoeg. Het feit dat het voorheen dus wel weggemoffeld was, laat haast opzet zien. Het getuigt in ieder geval niet van service ;(
in feite is dit niks anders dan een verkapte taobao / alibaba agent. alleen die zijn vaak veel duidelijker in hoe ze handelen en die rekenen per bestelling ipv een lidmaatschap.

sommige plaatjes zijn heel herkenbaar en vrijwel alle producten die ze op de site hebben staan zijn het standaard assortiment van ebay / aliexpress handelaren. hun bewering dat ze direct bij de fabrikant bestellen is dan ook zeer in twijfel te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De site lijkt trouwens naast op het gebied van de betaalknop ook op diverse andere punten niet aan de regels te voldoen (geen vermelding adres bijvoorbeeld).

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 01-03-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alleen al de naam dinokorting doet vermoeden alsof het een directe link zou hebben met dinodirect (een al langer bestaande chinese webtoko).
Het begrip 'misleiding' komt hier wel bovendrijven... :Y

whois info dinokorting:
http://whois.domaintools.com/dinodiscount.com
*knip*

whois info dinodirect:
http://whois.domaintools.com/dinodirect.com
*knip*

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 15:47 . Reden: uitgebreide whois gegevens verwijderd ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:27:
De site lijkt trouwens naast op het gebied van de betaalknop ook op diverse andere punten niet aan de regels te voldoen (geen vermelding adres bijvoorbeeld).
http://dinodiscount.com/contactus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Had de link naar die pagina over het hoofd gezien, maar ik meende dat dergelijke informatie moet worden gegeven, en daarom in het bestelproces moet worden verwerkt (dat ik ook niet helemaal heb doorlopen natuurlijk). Maar ik kan me vergissen wat dat betreft.

Hoe dan ook voldoet in iedergeval de knop niet, en in het verleden was het allemaal kennelijk nog misleidender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Had de link naar die pagina over het hoofd gezien, maar ik meende dat dergelijke informatie moet worden gegeven, en daardoor in het bestelproces moet worden verwerkt (dat ik ook niet helemaal heb doorlopen natuurlijk). Maar ik kan me vergissen wat dat betreft.

Hoe dan ook voldoet in iedergeval de knop niet, en in het verleden was het allemaal kennelijk nog misleidender.
De knop in de vorige versie, althans tijdens het registreren, laat je alleen maar de privacy policy accepteren, niet eens de voorwaarden. Nu zal dat destijds goed mogelijk op een later proces ingebouwd zijn, zover wil ik het registratieproces zelf niet doorlopen gezien de narigheid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
ehtweak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:28:
Alleen al de naam dinokorting doet vermoeden alsof het een directe link zou hebben met dinodirect (een al langer bestaande chinese webtoko).

whois info dinokorting:
http://whois.domaintools.com/dinodiscount.com
Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken ? :? De door jou aangeven records komen zo te zien 0,0 % met elkaar overeen en eigenlijk is de enige "misleiding" die nu komt bovendrijven je e eigen inbreng.

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 02-03-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ehtweak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:28:
dinodirect heeft hier denk ik weinig mee te maken behalve dat mischien de eigenaar van dinodiscount daar de naam vandaan heeft.
zo heeft bijvoorbeeld taobao.com ook totaal niks te doen met taobao.nl (wat een taobao agent is).
vind dat eigenlijk nog erger want taobao.nl doet het over laten komen dat zij de nederlandse versie van taobao.com zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Breezers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken ? :? De door jou aangeven records komen zo te zien 0,0 % met elkaar overeen en feitelijk komt er helemaal geen "misleiding" bovendrijven, behalve je eigen post.
Precies dat!
Die dinodiscount denkt mee te liften op de naamsbekendheid van dinodirect. Terwijl duidelijk blijkt uit de whois records, dat ze niks met elkaar te maken hebben.

Als je eerlijk en oprecht zaken doet; dan zou je dat gewoon vermelden. En duidelijk zijn in je voorwaarden. Maar de TS (en vele anderen) zijn er wel ingetuind... :|

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 01-03-2016 09:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Dergelijke overeenkomst is een kernbeding en mogen alleen in de hoofdovereenkomst staan. Als deze voorwaarden zijn verstopt in de algemene voorwaarden dan is dat onredelijk bezwarend voor de consument en dat kan je inroepen tegen de contractant en op die manier de overeenkomst (voor zover deze al bestaat) ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Jean Paul schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:02:
Aha.. Wat al genoemd is, het heeft er niet altijd gestaan. Via web.archive.org even nagekeken, en zie dat op 24 Februari 2016 de pagina voor het registreren veranderd is. De vorige versie van die registratiesite is van 2014, het laat zien dat die tekst er niet op stond.

Dan wordt het al heel anders. Belangrijke vraag; wanneer is het account voor de bestelling aangemaakt?
De account is op 29 december aangemaakt. Daarna is er direct besteld, maar de producten zijn pas kort binnen ( < 14 dagen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eigenlijk is het toch triest om te moeten constateren dat je eerst een compleet antecedentenonderzoek en digitale speurtocht dient aan te vangen, voordat je ergens zaken mee doet.
Want je kunt vrijwel niemand op z'n digitale blauwe ogen vertrouwen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 07:37
Maar heb je de wederpartij al aangeschreven (email) met daarin het aangeven dat je een foute factuur hebt gekregen? Dat lijkt mij stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ik ben een mail aan het opstellen met verschillende punten waarop de overeenkomst niet geldig zou kunnen zijn.

Hierin wil ik de volgende punten naar voren laten komen, corrigeer me aub als ik iets verkeerd heb begrepen uit dit topic:

- Het product is minder dan 14 dagen geleden geleverd.
- De factuur voor lidmaatschap is pas 1 dag geleden geleverd
- Een gemengde overeenkomst gaat pas in op moment van levering product (<14 dagen)
- Het is geen lidmaatschap maar een abbonnement(?) (maakt dat het niet direct ongeldig?)
- Tekst in bevestigingsmail registreren (die je moet bevestigen door link te klikken) is een grote lap tekst, dus ongeldig
- De herroepingsvoorwaarden zijn onredelijk bezwarend voor de consument.
- De vermelding van de kosten van het lidmaatschap staan op plaatsen waar elke andere webwinkel ook algemene teksten hebben staan. Hierdoor zie je ze over het hoofd als consument.
- De lidmaatschapskosten komen niet in het winkelmandje, en de factuur komt pas na de levering binnen per email.
- Ik ben niet de enige consument met dit probleem (klacht.nl heeft een lotgenoot)
- Het was geen bewuste keuzen een lidmaatschap af te sluiten (er was geen intentie, enkel te intentie iets te kopen)
- De tekst op de website is de afgelopen maanden meerdere malen gewijzigd, wat kan duiden op pogingen tot misleiding of bewijs weghalen.

Ben ik nog iets vergeten?

Ik wil sowieso eerst een normale mail sturen dat ik geen lidmaatschap wil als consument en deze dus wil annuleren. Ik verwacht daar een nee op, en dan wil ik natuurlijk wel weerwoord hebben :)

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De site is zo misleidend als wat.
Je hebt de AV rechts van de pagina, daar staat die voorwaarde duidelijk in.

Maar als je er komt als webwinkelaar, dan zie je eerst en vooral een pagina voor je als een gewone webwinkel: je kunt dingen in je winkelwagentje plaatsen etc.
Doe je dat, dan krijg je een overzicht van je bestelproces:

Winkelwagen -> adres -> verzending -> betaling -> bevestig uw bestelling -> compleet.

Nog nergens iets van een lidmaatschap te zien.

Als je vanuit je winkelwagentje naar 'afrekenen' klikt, dan zou je verwachten dat je uitkomt bij 'adres', en dan meldt de site:

"Alleen door het aanmaken van een account in onze webwinkel, kunt u bestellingen plaatsen, blijft u op de hoogte van de status van uw bestelling en kunt u de status van voorgaande bestellingen volgen. "
Nogmaals: niks over betaald lidmaatschap, alleen het maken van een account voor de verwerking. Dit is niet helemaal helder, maar wel vergelijkbaar met veel andere webshops.

Er is ook een link met informatie over de registratie. De informatie heeft meer dan een scherm vol aan de onbelangrijke dingen, zoals het bevestigen van een account enzo, en dat het bevestigingsmailtje in de spamfolder terecht kan komen, daarna nog een belachelijk rekenvoorbeeld dat helemaal nergens op slaat, en dan, ver onder de fold en in kleine lettertjes, dat het een betaald lidmaatschap is.

Vervolgens klikken die mensen op registreren.

Pas daar staat dat het om een betaald lidmaatschap gaat. Nog steeds heel onopvallend bovendien: in grijze letters weggewerkt in de teksten die normaal gesproken niet bedoeld zijn voor het aangeven van cruciale informatie.

Verder dan dat ben ik overigens niet gekomen, want adresgegevens en dat soort ongein ga ik uiteraard niet opgeven.

Ik denk niet dat dit bestelproces aan de wet voldoet, (ook al omdat de kvk-gegevens en contactgegevens ontbreken) en het is hoe dan ook doelbewuste misleiding, dat lijkt me duidelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, en ook nog mist de duidelijke vermelding dat de bedragen exclusief btw zijn (daar kom je ook pas later achter), wordt tijdens het bestellen niet duidelijk vermeld dat je een abonnement afsluit (een account aanmaken moet je bij elke webshop, dus dat is normaal en zeker niet vanzelfsprekend een abonnement).

Deze lui proberen gewoon op een slappe manier geld te verdienen. Logisch, want als ze eerlijk zouden zijn, zou niemand wat bij ze kopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:08:
Ik ben een mail aan het opstellen met verschillende punten waarop de overeenkomst niet geldig zou kunnen zijn.

Hierin wil ik de volgende punten naar voren laten komen, corrigeer me aub als ik iets verkeerd heb begrepen uit dit topic:
...
Hoe meer je schrijft hoe lastiger het wordt goed begrepen te worden, en ook om zelf geen 'fouten' te maken, dus even rustig alles later nog eens bekijken en het bij voorkeur door iemand met verstand van dergelijke materie laten beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Ik wil sowieso eerst een normale mail sturen dat ik geen lidmaatschap wil als consument en deze dus wil annuleren. Ik verwacht daar een nee op, en dan wil ik natuurlijk wel weerwoord hebben :)
Ik zou (in eerste instantie) helemaal niet zo uitgebreid reageren maar alleen melden dat je er van uit ging dat je een product bestelde en niet een abonnement afsloot en dat dit op basis van de verstrekte informatie niet duidelijk was. (heb je gekeken naar de eerdere link die ik poste?)

In een later stadium kan je alle argumenten benoemen maar wellicht komt het daar helemaal niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:12

Garyu

WW

- Het product is minder dan 14 dagen geleden geleverd.
- De factuur voor lidmaatschap is pas 1 dag geleden geleverd
- Een gemengde overeenkomst gaat pas in op moment van levering product (<14 dagen)
- Het is geen lidmaatschap maar een abbonnement(?) (maakt dat het niet direct ongeldig?)
- Tekst in bevestigingsmail registreren (die je moet bevestigen door link te klikken) is een grote lap tekst, dus ongeldig
- De herroepingsvoorwaarden zijn onredelijk bezwarend voor de consument.
- De vermelding van de kosten van het lidmaatschap staan op plaatsen waar elke andere webwinkel ook algemene teksten hebben staan. Hierdoor zie je ze over het hoofd als consument.
- De lidmaatschapskosten komen niet in het winkelmandje, en de factuur komt pas na de levering binnen per email.
- Ik ben niet de enige consument met dit probleem (klacht.nl heeft een lotgenoot)
- Het was geen bewuste keuzen een lidmaatschap af te sluiten (er was geen intentie, enkel te intentie iets te kopen)
- De tekst op de website is de afgelopen maanden meerdere malen gewijzigd, wat kan duiden op pogingen tot misleiding of bewijs weghalen.

Ik zou inderdaad beginnen met een heel simpel statement -> je bent geen lidmaatschap aangegaan, dus er valt niets te factureren.

Iets dat nooit bestaan heeft, kun je ook niet annuleren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Hoe meer je schrijft hoe lastiger het wordt goed begrepen te worden, en ook om zelf geen 'fouten' te maken, dus even rustig alles later nog eens bekijken en het bij voorkeur door iemand met verstand van dergelijke materie laten beoordelen.
Ik heb nu gewoon een concept staan met een aantal punten, maar deze gaat voorlopig de deur nog niet uit. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk correcte punten alvast te verzamelen.

Wel heb ik zojuist een kort antwoord (niet bewust van lidmaatschap en herroepingsrecht) op de factuur gestuurd, zodat ik me in ieder geval gemeld heb binnen de 14 dagen na levering.

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 01-03-2016 10:25 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 20:49
Alleen door het aanmaken van een account in onze webwinkel, kunt u bestellingen plaatsen, blijft u op de hoogte van de status van uw bestelling en kunt u de status van voorgaande bestellingen volgen. U kunt meer informatie vinden over het lidmaatschap bij Dinodiscount door op deze link te klikken
Informatie over het registreren . Om op de registratiepagina te komen drukt u op de knop hieronder waar registreren op staat
.

Ok.. al klikkende :
Webportaal

Dinodiscount is een webportaal, Dinodiscount is geen webwinkel

Damn, wat een oplichters.
Storneren wat mogelijk is, ( mocht er afgeschreven gaan worden )
Product terugsturen indien mogelijk en laten crediteren.
Aangetekend schrijven sturen waarin je de transactie en zeker de overeenkomst betwist, en dat u dit door zult sturen naar uw advocaat oid.. vervolgens de incasso brieven / diensten afwachten en inderdaad voor laten komen.. google cache er bij houden, wat me dan weer niet lijkt te hoeven gezien de uiterst grote misleiding poging om lidmaatschappen te scoren.

En die rekenvoorbeelden, wat een utopie !

Edit.. opmaak fout

[ Voor 4% gewijzigd door Patientzero op 01-03-2016 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Het mooie is dat de bestelling uiteindelijk niet volledig (ze stuurden meerdere delen van de bestelling los) geleverd kon worden en ze een deel van het geld terug gestort hebben, waarbij ze per ongeluk het gehele bedrag teruggestort hebben. Ze hebben op dit moment nul euro van ons. Daarna hebben ze natuurlijk verzocht het resterende bedrag terug te betalen met een nieuwe factuur. Maar dit maakt het wel makkelijker om de hele zooi gewoon terug te sturen en niet meer naar om te kijken..

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 01-03-2016 11:08 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 20:49
Dat laatste moet je sowieso toch maar even doen.

haha, onder het mom laten we even helpen.. hun adres door google heen gehaald, en dan komen we uit op een bedrijfspand in den bosch, zojuist met een vriendelijke man gesproken van de Hengelwinkel ( wel een eerlijke webshop zo te zien ) en die vertelde me dat er meerdere bedrijven zitten op dat adres.

Toen hij dit verhaal hoorde werd hij natuurlijk niet echt blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Room42 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:13:
Inderdaad, en ook nog mist de duidelijke vermelding dat de bedragen exclusief btw zijn (daar kom je ook pas later achter), wordt tijdens het bestellen niet duidelijk vermeld dat je een abonnement afsluit (een account aanmaken moet je bij elke webshop, dus dat is normaal en zeker niet vanzelfsprekend een abonnement).

Deze lui proberen gewoon op een slappe manier geld te verdienen. Logisch, want als ze eerlijk zouden zijn, zou niemand wat bij ze kopen.
Is het niet verplicht om prijzen inclusief BTW aan te geven als je aan consumenten diensten en/of goederen levert? Alleen winkels als de Macro mogen het excl BTW aanbieden, omdat er alleen zakelijk afnemers komen. (Correct me if I'm wrong.) Dat zou nog een wapenfeit zijn, maar ik gok dat je die niet nodig hebt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:01:
Het mooie is dat de bestelling uiteindelijk niet volledig (ze stuurden meerdere delen van de bestelling los) geleverd kon worden en ze een deel van het geld terug gestort hebben, waarbij ze per ongeluk het gehele bedrag teruggestort hebben. Ze hebben op dit moment nul euro van ons. Daarna hebben ze natuurlijk verzocht het resterende bedrag terug te betalen met een nieuwe factuur. Maar dit maakt het wel makkelijker om de hele zooi gewoon terug te sturen en niet meer naar om te kijken..
De kosten van terug zending van de producten komt voor rekening van de retourzender. In geen geval worden u kosten in rekening gebracht omtrent de terugbetaling. De restitutie wordt met u verrekent nadat de goederen retour zijn gestuurd aan de leverancier van de producten en wij hier een bewijs van hebben ontvangen. Of tot u heeft aangetoond dat u de goederen retour heeft gezonden. Afhankelijk van welke van deze twee het eerst plaatsvindt.

U verzend de goederen snel en in elk geval niet later dan veertien dagen, te rekenen vanaf de dag dat u ons heeft geïnformeerd over de herroeping van de overeenkomst, aan de afzender van de producten. (Het retouradres is altijd vermeld op de pakketjes)
Mag je lekker 25 euro af tikken voor het retour sturen naar China :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Dat lijkt me ook niet helemaal fris toch? In Nederland mag je kostenloos (op kosten van verkoper) terugsturen. Ik zou het gewoon naar knip zelf direct terug kunnen sturen en zij moeten die kosten vergoeden?

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:07 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:23:
Dat lijkt me ook niet helemaal fris toch? In Nederland mag je kostenloos (op kosten van verkoper) terugsturen. Ik zou het gewoon naar Dinodiscount zelf direct terug kunnen sturen en zij moeten die kosten vergoeden?
Nee, retourkosten in Nederland zijn ook voor de koper. De verkoper moet dan wel jouw betaalde verzendkosten terugbetalen. Wel zijn er sommige webwinkels die jouw de mogelijkheid geven om kosteloos te retourneren.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:53 . Reden: shopnaam gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 15-04 19:57
Heeft iemand al een klacht ingediend over de website? Ik zou persoonlijk niet weten waar dit kan, maar het lijkt me goed om te doen, nonetheless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 06-05 14:34
wat exor zegt klopt terug sturen moet je zelf betalen(of gratis maar dat is dan service van de webshop).

wat ik echter vreemd vind is dat je het naar china moet sturen je hebt het gekocht bij een Nederlandse webshop dus lijkt me terug sturen ook naar nederland moeten. dat het rechtstreeks vanuit china geleverd word heeft hier volgens mij niks mee te doen.

edit:

want wat is anders het voordeel van deze webshop? dan kun je toch net zo goed zelf in china bestellen

[ Voor 13% gewijzigd door hjvg op 01-03-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Je bent niet de enige met een klacht hierover : nog 5 andere klachten https://www.klacht.nl/dino-discount/
Lidmaatschapskosten

Klacht van michellevanwissen op 01 maart 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

Mijn vrouw heeft kortgeleden iets besteld bij Dinodiscount, nu krijgen we ineens een factuur voor lidmaatschaps kosten. Het blijkt dat als je je registreerd en besteld je akkoord gaat met dit lidmaatschap! Lees meer
Reageer als bedrijf
lidmaatschap

Klacht van veravrooij op 29 februari 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

In augustus 2015 heb ik een bestelling geplaatst via dinodiscount. Na lang wachten en veel mailen heb ik een gedeelte van mn bestelling kunnen ophalen bij een kiala-punt. Niet gratis thuis bezorgt zoals afgesproken. De rest van mn bestelde producten... Lees meer
Reageer als bedrijf
Lidmaatschap

Klacht van Brenda38 op 29 februari 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

Ik heb een bestelling gedaan 5 maanden geleden op 24 september 2015 een paar kleine dingetjes dat 8,90 totaal koste, netjes betaald en bezorgt gekregen. Nooit iets gehoord over een lidmaatschap! Krijg ik 2 weken geleden 13 februari 2016 uit het niets... Lees meer
Reageer als bedrijf
lidmaatschap 240,-

Klacht van sophiehenriette op 29 februari 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

Afgelopen oktober heb ik via dinodiscount.nl een bestelling gedaan voor een kleine tien euro. Gisteren ontving ik een mail van het zelfde bedrijf met een rekening van ruim 240,- voor 'lidmaatschap'. Tijdens de bestelling werd hier niet over gesproken, dit... Lees meer
Reageer als bedrijf
Bestelling niet ontvangen

Klacht van Riiviane__@live.nl op 22 februari 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

Ik heb 2 weken geleden een bestelling gedaan bij dino discount en nog steeds heb ik mijn bestelling niet en ik vind dit heel vervelend, want ik heb namelijk al betaald dus graag mijn bestelling leveren of mijn geld terug! Lees meer
Reageer als bedrijf
lidmaatschap

Klacht van aenc op 16 februari 2016 over Dino Discount in de categorie Internetshops - Cosmetica en verzorging

ik wou iets bestellen twee scharen voor eigen gebruik en dacht ik moet alles invullen om op de site te komen wel veel maar goed blijkt nu dat ik een lidmaatschap van 199 euro aan mn broek te hebben ik... Lees meer
Reageer als bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Laatst online: 22:11
Wellicht iets off-topic:

Soms vraag ik me wel af hoe mensen op een luguber site (deze en nog vele andere) komen... Vrienden die het aan elkaar aanraden, Facebook posts die men deelt of specifieke zoekwoorden gebruiken in Google?

Ach ja, gewoon rechtsbijstand inschakelen en bij consuwijzer/acm een klacht indienen over handelswijze van webshop omtrent 'niet duidelijke' abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Breezers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:32:
Je bent niet de enige met een klacht hierover : nog 5 andere klachten https://www.klacht.nl/dino-discount/

[...]
Die klachten maken het verhaal wel nog slechter dan het al was. Mensen die ergens vorig jaar september iets bestellen en nu ineens een factuur krijgen voor het abonnement. Ook weer andere bedragen zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Lol, moet je voor de grap eens kijken naar het vestigingsadres van deze toko: 94 KvK inschrijvingen in een klein pandje met nummer 36, dat kan nooit.....

https://www.google.com/ma...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

http://www.kvk.nl/zoeken/...rchfield=uitgebreidzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Exor schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:37:
Wellicht iets off-topic:

Soms vraag ik me wel af hoe mensen op een luguber site (deze en nog vele andere) komen... Vrienden die het aan elkaar aanraden, Facebook posts die men deelt of specifieke zoekwoorden gebruiken in Google?
Vaak is dit via een facebook campagne "deel en win"
De betreffende shop geeft een 'free accucharger' aan de 100e liker
Daar springen 100'en "geïnteresseerden op natuurlijk, en zoals je dan meemaakt, is er altijd wel een die dan meer gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.H.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 06:31
Breezers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:05:
Lol, moet je voor de grap eens kijken naar het vestigingsadres van deze toko: 94 KvK inschrijvingen in een klein pandje met nummer 36, dat kan nooit.....

https://www.google.com/ma...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

http://www.kvk.nl/zoeken/...rchfield=uitgebreidzoeken
Oh prachtig ... 8)7

TS, loop anders even binnen bij een jurist. Kost misschien wel iets maar het lijkt er sowieso op dat je hier de keus hebt tussen betalen of rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
R.H. schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:16:
[...]

TS, loop anders even binnen bij een jurist. Kost misschien wel iets maar het lijkt er sowieso op dat je hier de keus hebt tussen betalen of rechtszaak.
Dat ga ik zeker overwegen (eerst even reactie afwachten)
Het beste zou natuurlijk zijn dat er ergens een "fout" in het proces zit waardoor het hele verhaal simpelweg ongeldig is. Bijvoorbeeld het niet vermelden van de prijzen inclusief BTW bijvoorbeeld. Als we het simpel kunnen houden dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.H.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 06:31
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Dat ga ik zeker overwegen (eerst even reactie afwachten)
Het beste zou natuurlijk zijn dat er ergens een "fout" in het proces zit waardoor het hele verhaal simpelweg ongeldig is. Bijvoorbeeld het niet vermelden van de prijzen inclusief BTW bijvoorbeeld. Als we het simpel kunnen houden dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Mocht dat zo het geval zijn zet dat ook op klacht.nl zodat anderen er niet in trappen .. ook al denk ik dat wanneer men op klacht.nl kijkt dat het al te laat is.
Pagina: 1 2 3 Laatste