"Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

R.H. schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:16:
[...]
TS, loop anders even binnen bij een jurist. Kost misschien wel iets maar het lijkt er sowieso op dat je hier de keus hebt tussen betalen of rechtszaak.
De kans dat dit op een rechtszaak uitloopt is echt bijzonder klein. Dit soort bedrijven lopen langs de rand van de wet en willen juist de `klanten` onder druk kunnen zetten. Na een verloren rechtszaak is dat niet meer mogelijk.

Het zal daarom voornamelijk bij dreigen en incassobureaus blijven. Dat is overigens al vervelend genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Bizar dat de facturen ook variëren van 199 tot 299.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:32
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Dat ga ik zeker overwegen (eerst even reactie afwachten)
Het beste zou natuurlijk zijn dat er ergens een "fout" in het proces zit waardoor het hele verhaal simpelweg ongeldig is. Bijvoorbeeld het niet vermelden van de prijzen inclusief BTW bijvoorbeeld. Als we het simpel kunnen houden dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.
In principe hoeven ze geen btw kosten bij hun product mee te rekenen volgens mij aangezien het uit het buitenland gekocht wordt (dit staat dus wel duidelijk vermeld op hun site). Anders zou je de rare situatie krijg dat men tweemaal btw moet afdragen indien een bestelling boven de 22 euro uitkomt (aangezien de website niet zelf de producten inklaart).

Wel moeten ze btw afdragen op de 200~299 euro abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45
Señor Sjon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:33:
Bizar dat de facturen ook variëren van 199 tot 299.
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een rechtsbijstand een bepaald bedrag nodig heeft voordat ze naar een zaak kijken, Uit eigen ervaring weet ik dat dit een paar jaar geleden €250,- was. Met €199,- + incassokosten (+- €40,-) blijven ze daar natuurlijk onder. Het zou kunnen dat die limiet is opgehoogd, wat het 2e bedrag van €299,- zou verklaren. Of ze worden gewoon hebberig, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 743171

Hey,

Ik lees met veel interesse mee, aangezien ik in oktober 2015 iets bij deze webwinkel gekocht heb en inderdaad gister dezelfde factuur kreeg. Een vriendin heeft in december 2015 een account aangemaakt maar vervolgens niets besteld, en ook zij kreeg deze factuur in de mail.

Ik dacht zelf in eerste instantie dat een beroep doen op de wet dwaling/ wet oneerlijke handelspraktijken.

https://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling
https://www.consuwijzer.n...erlijke-handelspraktijken

want, quote van de website: De informatie moet volledig en duidelijk zijn. De informatie mag niet worden 'verstopt'. U hebt deze informatie namelijk nodig om een goed besluit te kunnen nemen. Als een ondernemer u deze belangrijke informatie niet geeft, kan dat ook misleidend zijn.

Misschien moeten we lotgenoten gaan verzamelen?

Groetjes,
Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Lijkt me tijd om Arnoud Engelfriet eens naar dit verhaal te laten kijken.

Arnoud Engelfriet

[ Voor 34% gewijzigd door Speedmaster op 01-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Breezers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:05:
Lol, moet je voor de grap eens kijken naar het vestigingsadres van deze toko: 94 KvK inschrijvingen in een klein pandje met nummer 36, dat kan nooit.....

https://www.google.com/ma...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

http://www.kvk.nl/zoeken/...rchfield=uitgebreidzoeken
offtopic maar dat hoeft helemaal niks te betekenen. Als even een een snelle google had gedaan dan was je er achter gekomen dat het een gedeelde officespace is. Dat kan het best dat er meerdere kvk aanmeldingen zijn op 1 adres. Hoeft niet te betekenen dat het 1 en dezelfde persoon is.

http://coworkingmap.org/de-kamers-kamer36/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

26779

Voor zover Arnoud deze discussie nog niet gezien heeft, heb ik hem er toch maar op attent gemaakt. Wie weet wordt dit een onderwerp voor een van zijn volgende blogposts.

IMO een bizarre manier van oplichting.

Als het een legitieme website zou zijn, dan zou het niet mogelijk moeten zijn om bestellingen te plaatsen zonder dat je accoord bent gegaan met de lidmaatschaps/abonnements kosten. Dus EERST de abo kosten afrekenen, daarna pas bestellen.

ik pak er nog een emmertje popcorn bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
Lijkt me overigens dat je een webwinkel erop kunt wijzen dat hier sprake is van een kennelijke vergissing, en dat een particuliere koper geenszins de wil gehad zal hebben om een dergelijk abonnement af te sluiten.

Wat een baggertoko.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
coyote1980 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:22:
Lijkt me overigens dat je een webwinkel erop kunt wijzen dat hier sprake is van een kennelijke vergissing, ...
Zo op het oog lijkt me dat inderdaad eigenlijk erg plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Bij het vinkje tijdens de registratie:
Ik heb het bovenstaande en de algemene voorwaarden gelezen en ik ga akkoord met het betaald lidmaatschap op dinodiscount

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
brid schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:31:
Bij het vinkje tijdens de registratie:
Ik heb het bovenstaande en de algemene voorwaarden gelezen en ik ga akkoord met het betaald lidmaatschap op dinodiscount
Voldoet niet aan de vereisten zoals ik eerder al had aangegeven, naast alle andere punten die in dit topic al zijn langsgekomen.

Wat betreft de kennelijke vergissing: mij lijkt het erg plausibel dat dinodiscount bij een particulier geen gerechtvaardigd vertrouwen zou mogen hebben in diens uitingen die mogelijk aangeven dat een dergelijke registratie gewenst zou zijn (en zeker gezien de onduidelijke (in het verleden vrijwel geheel afwezige) informatie). Voor de mogelijkheid dat een particulier daadwerkelijk een registratie voor een dergelijk bedrag zou willen moet dinodiscount op zijn minst nadere informatie en bevestiging moeten inwinnen.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 01-03-2016 15:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 395567

[/quote]
Een abonnement op de door Dinodiscount.com aangeboden diensten wordt in beginsel aangegaan voor een periode van twaalf maanden. (en kost 299,00 (incl BTW)
[quote]

299 wat? Ik zou ze in Yen betalen. Voor die grap heb ik nog wel 2 en een halve pleuro over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
299,00 stokslagen kunnen ze krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 01-03-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 395567 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:53:
[/quote]
Een abonnement op de door Dinodiscount.com aangeboden diensten wordt in beginsel aangegaan voor een periode van twaalf maanden. (en kost 299,00 (incl BTW)
[quote]

299 wat? Ik zou ze in Yen betalen. Voor die grap heb ik nog wel 2 en een halve pleuro over.
In JPY :? In VND >:) En helaas zijn Zimbabwaanse dollars totaal niet meer geldig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 22:46

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

*knip* svp nuttige bijdragen, niet dit soort HK-onzin

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 18:08 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:28:
Alleen al de naam dinokorting doet vermoeden alsof het een directe link zou hebben met dinodirect (een al langer bestaande chinese webtoko).
Het begrip 'misleiding' komt hier wel bovendrijven... :Y

whois info dinokorting:
http://whois.domaintools.com/dinodiscount.com
*knip*
*knip*

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 15:46 . Reden: Nog los van de vraag of degene die het domein registreert de eigenaar van de webshop is, mogen oproepjes om bepaalde telefoonnummers / adressen te stalken achterwege blijven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:25

Garyu

WW

En hoe gaat stalken de TS precies helpen? :|

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 15:46 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Reactie terug op mijn korte mail. Geheel zoals verwacht geen enkele meewerking.
Goedendag,

Je bent een betaald account bij ons aangegaan via de registratie van onze webshop.

Zoals overal op de website duidelijk vermeld is knip geen webwinkel maar een inkoopkanaal. Alleen geregistreerde leden kunnen producten bestellen.

Je hebt tijdens je registratie meerdere malen je goedkeuring (digitale handtekening) gegeven door het aanklikken van vinkjes en links.

Je lidmaatschap is dus actief en hierom niet meer te herroepen. Om deze reden wordt dit dus verder ook niet in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

knip

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:08 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:38:

[...]
In ieder geval duidelijk.

Gelukkig heb je nog niet betaald, zodat de bal in principe bij hun ligt. Laat ze maar komen. Ik zou nog wel een keer reageren dat je hiermee niet akkoord gaat, in jouw ogen geen lidmaatschap bestaat, en daardoor ook niet zal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
Wat een verhaal dit :')

Ik zou nu gewoon een simpele mail terugsturen dat je niet gediend bent van deze manier van zaken doen, en dat je het verder gaat afhandelen middels de rechtsbijstand.
Zou mij niets verbazen dat je dan een andere reactie terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:17:
[...]

En hoe gaat stalken de TS precies helpen? :|
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:38:

[...]
Die voorbeeld brief van hierboven sturen met de mededeling dat je niet gaat betalen en hij je maar voor de rechter moet slepen.

Edit: dit zijn de correcte gegevens:
Dinodiscount
Zilverenberg 36
5234GM 's Hertogenbosch
(Bezoek alleen op afspraak)
KvK: 60837683
BTW nummer: NL183417938B01
Telefoon: 06-82351107
via: http://dinodiscount.com/contactus

Verder zou ik deze praktijken even melden bij de ACM zodat deze 'winkel' kunnen aanpakken:
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm/

[ Voor 41% gewijzigd door Whatson op 01-03-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743255

Beste allemaal,

Ik heb gisteren ook van dit bedrijf een factuur van € 240 gehad. Ik heb mij blijkbaar in december aangemeld, en heb nooit iets besteld. Ik heb gelijk een e-mail gestuurd om mij af te melden van deze diensten en kreeg vandaag een reactie dat ik per 11-12-2016 afgemeld ben. Factuur zou dus wel betaald moeten worden voor dit jaarabonnement. Ik heb echter nooit iets over kosten of iets dergelijk gelezen bij het aanmelden en dit lees ik wel altijd goed door. Naar mijns inziens hebben ze vanalles veranderd aan de site om geld te kloppen.

Weet niet wat nu te doen, maar hou deze topic goed in de gaten voor mogelijke oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Anoniem: 743255 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:45:
Beste allemaal,

Ik heb gisteren ook van dit bedrijf een factuur van € 240 gehad. Ik heb mij blijkbaar in december aangemeld, en heb nooit iets besteld. Ik heb gelijk een e-mail gestuurd om mij af te melden van deze diensten en kreeg vandaag een reactie dat ik per 11-12-2016 afgemeld ben. Factuur zou dus wel betaald moeten worden voor dit jaarabonnement. Ik heb echter nooit iets over kosten of iets dergelijk gelezen bij het aanmelden en dit lees ik wel altijd goed door. Naar mijns inziens hebben ze vanalles veranderd aan de site om geld te kloppen.

Weet niet wat nu te doen, maar hou deze topic goed in de gaten voor mogelijke oplossingen.
In ieder geval niet betalen. Verder zou ik een klacht indienen bij de ACM, zie link hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 01-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Whatson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
[...]

[...]

Die voorbeeld brief van hierboven naar zijn huisadres sturen/ hem opbellen met de mededeling dat je niet gaat betalen en hij je maar voor de rechter moet slepen.
Alleen is het maar de vraag wat de registrant van het domein precies met de webshop van doen heeft, dus oproepjes om zomaar die whois gegevens te gaan gebruiken voor verdere communicatie mogen achterwege blijven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Even heel kort door de bocht. Houd hun verhaal van "na registratie/aankoop gaat het abbonement direct in" stand? Of blijft de algemene "binnen 14 dagen na ontvangst herroepbaar" gewoon geldig, ook al hebben ze onredelijke voorwaarden?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 00:09
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:56:
Even heel kort door de bocht. Houd hun verhaal van "na registratie/aankoop gaat het abbonement direct in" stand? Of blijft de algemene "binnen 14 dagen na ontvangst herroepbaar" gewoon geldig, ook al hebben ze onredelijke voorwaarden?
Had in dit topic reeds gelezen dat voor diensten de 2 weken WKOA niet op gaat.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Op de sites van de ACM en Consuwijzer nog wel het volgende gevonden, misschien heb je er iets aan:
De consument moet uw algemene voorwaarden kunnen lezen en bewaren. Tip: stel de algemene voorwaarden bijvoorbeeld als pdf-bestand beschikbaar.
Voor zover ik heb kunnen zien, kan je de AV wel lezen, maar niet bewaren (Ja je kan knippen en plakken, maar daarmee heb je geen originele AV in handen.
Vraag de verkoper of hij zijn AV heeft gedeponeerd, zo niet laat hem dan aantonen dat de AV in de tussentijd niet is aangepast. Via andere posts las ik al dat de AV meerdere keren is aangepast.
U mag essentiële informatie over het aanbod niet alleen in uw algemene voorwaarden vermelden. De wet noemt dit "de kern van de prestatie". Het gaat dan bijvoorbeeld over de prijs, de afmetingen of de kleur. Deze informatie moet u ook bij het aanbod zelf vermelden, dus op de productpagina.
De dienst heb je niet in je winkelwagen gelegd en staat niet actief bij de producten. Door allerlei regeltjes verstopt op de website en nu dus blijkbaar ook in de AV, dit mag dus niet.

Als ik het goed begrijp is er ook niet aan de informatieplicht van (verlengde) bedenktijd voldaan en zou je met onderstaande modelbrief kunnen ontbinden. De verkoper is trouwens verplicht om zo'n modelbrief aan te bieden. Daar voldoet ie dus ook niet aan.
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Ontbinding van de overeenkomst wegens niet voldoen aan de informatieplicht (verlengde bedenktijd)
[Woonplaats, datum]

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum sluiten overeenkomst] heb ik [telefonisch / via internet / via in te vullen bon] met [naam onderneming] een overeenkomst gesloten voor [inhoud overeenkomst]. Op grond van wettelijke regels opgenomen in afdeling 2B van boek 6 BW is [naam onderneming] voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst verplicht om mij te informeren over de duur en de voorwaarden van de bedenktijd en de manier waarop ik van de bedenktijd gebruik kan maken.

Ook is [naam onderneming] verplicht om aan mij een modelformulier te verstrekken waarmee ik de overeenkomst kan ontbinden.

Omdat [naam onderneming] niet aan haar informatieverplichtingen heeft voldaan is de bedenktijd van veertien dagen na [ontvangst van het product/afsluiten van de dienst] op grond artikel 6: 230o lid 2, BW met twaalf maanden verlengd. Omdat de verlengde bedenktijd nog niet is verstreken, ontbind ik hierbij de overeenkomst.

Ik verzoek u de ontvangst van deze brief schriftelijk aan mij te bevestigen. [als u al betaald hebt] Ik verlang gedane betalingen binnen veertien dagen te ontvangen op rekeningnummer [nummer bankrekening ten name van].

Met vriendelijk groet,

[Uw naam en handtekening]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:56:
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Los daarvan is er veel voor te zeggen dat dit 2 afzonderlijke transacties betreft: 1 voor een dienst en 1 voor goederen (waarvoor de dienst toevallig een preconditie is).

Je wilt het eerste betwisten en dat doe je het makkelijkst door het tweede vooralsnog buiten beschouwing te laten.

[ Voor 48% gewijzigd door Rukapul op 01-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Tenzij men begint met leveren van deze diensten in die twee weken WKOA. Zie:
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Koopt u een dienst die langer duurt dan veertien dagen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? En wilt u dat de dienst binnen de bedenktijd ingaat? Dan moet u daar zelf om vragen.

U kunt dan nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af. Als u dat wil moet u soms betalen voor de periode dat u de dienst al heeft gebruikt. Dit hoeft alleen als de ondernemer dit vooraf heeft verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Whatson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Tenzij men begint met leveren van deze diensten in die twee weken WKOA. Zie:
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

[...]
Als dit zo is dan kunnen we het verhaal heel kort/simpel maken toch? Ik beroep me op mijn herroepingsrecht binnen 14 dagen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Als dit zo is dan kunnen we het verhaal heel kort/simpel maken toch? Ik beroep me op mijn herroepingsrecht binnen 14 dagen.
Maar dan geef je eigenlijk toe dat je wist dat het een dienst was. Met bovenstaande brief sta je sterker.

Verder:
Moet de ondernemer mij informatie geven over de bedenktijd?
Een ondernemer moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. Hij moet uitleggen hoe de bedenktijd werkt. Hij moet u ook een formulier geven dat u kunt invullen als u van de koop af wil. Geeft de verkoper deze informatie niet? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met een jaar. Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie pas later? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen

[ Voor 41% gewijzigd door Whatson op 01-03-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Als je rechtsbijstand hebt dan kan je het beter aan hun overlaten. Daarnaast een klacht indienen bij het acm en consuwijzer (misleidende handelspraktijken?). Anders kassa (belbus?) of radar aanschrijven aangezien zij meer kennis hebben over dit soort abonnementsvormen.

Herroepsformulier staat bij 'neem contact met ons op'. Zie:
http://www.dinodiscount.com/t/Herroepingsrecht%20formulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Whatson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Maar dan geef je eigenlijk toe dat je wist dat het een dienst was. Met bovenstaande brief sta je sterker.

Verder:

[...]
Bij de originele bestelling zit tevens de gehele lap voorwaarden met een stuk over herroeping/annulering. met daarbij een linkje naar de site waar een formulier staat. Opzich allemaal heel compleet.
Instructies voor annulering

Herroepingsvoorwaarden

Herroepingsrecht voor bestellingen

U heeft het recht, om de overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De periode van herroeping voor bestelde producten is veertien dagen vanaf de dag dat u of een andere door u benoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet u ons (Dinodiscount, Zilverenberg 36, 5234 GM 's-Hertogenbosch, ) door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld een brief of e-mail) over uw annulering van de overeenkomst informeren. U kunt hiervoor ook het bijgevoegde herroepingsformulier gebruiken.

Voor handhaving van het herroepingsrecht is het belangrijk dat u de mededeling over het annuleren van de overeenkomst voor het eindigen van de termijn indient.

Gevolg van herroeping

Als u de overeenkomst annuleert, zullen we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief verzendkosten aan u terug betalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij dezelfde betaalmethode (wanneer mogelijk), als u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij anders uitdrukkelijk met u is overeengekomen. De kosten van terug zending van de producten komt voor rekening van de retourzender. In geen geval worden u kosten in rekening gebracht omtrent de terugbetaling. De restitutie wordt met u verrekent nadat de goederen retour zijn gestuurd aan de afzender van de producten en wij hier een bewijs van hebben ontvangen. Of tot u heeft aangetoond dat u de goederen retour heeft gezonden. Afhankelijk van welke van deze twee het eerst plaatsvindt.

U verzend de goederen snel en in elk geval niet later dan veertien dagen, te rekenen vanaf de dag dat u ons heeft geïnformeerd over de herroeping van de overeenkomst, aan de afzender van de producten. (Het retouradres is altijd vermeld op de pakketjes)

De termijn is gehandhaafd, als u de goederen voor het verstrijken van de termijn van veertien dagen heeft retour gezonden.

Dinodiscount draagt de kosten voor de retourzending van de goederen niet, dit komt voor uw eigen rekening.
U bent verantwoordelijk voor een mogelijk waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies aan u te wijten is. U mag het product uiteraard inspecteren op eigenschappen en gebruik.

Uitzonderingen van herroepingsrecht

Het herroepingsrecht gaat niet op in geval van de verzending van goederen die:

Zijn beschadigd of niet meer in de originele verpakking zitten.
niet geschikt zijn voor retournering met als reden, bescherming van gezondheid of hygiëne als de verzegeling is verbroken na de levering.
na levering onafscheidelijk gemengd zijn met andere goederen.
Herroepingsformulier

Model voor herroepingsformulier
(Als u de overeenkomst wilt annuleren, stuur dan dit formulier ingevuld terug)

http://www.dinodiscount.com/t/Herroepingsrecht%20formulier

Einde van de herroepingsvoorwaarden

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Zat die tekst van 15 pagina's bij de mail van de bestelling of bij de registratie van haar account?

Staat al op pagina 2

[ Voor 13% gewijzigd door Exor op 01-03-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Exor schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:18:
Zat die tekst van 15 pagina's bij de mail van de bestelling of bij de registratie van haar account?

Staat al op pagina 2
Beide.

Dit is overigens de tekst over het lidmaatschap in de mails:
Alleen klanten die een overeenkomst met knip aangaan kunnen bestellingen doen via knip U gaat de overeenkomst aan zodra uw registratie compleet is. U krijgt dan een mail van Dinodiscount met de mededeling dat uw account is geactiveerd. Op dat moment begint uw lidmaatschap. Op de registratiepagina geeft u hiervoor uw nadrukkelijke toestemming d.m.v. het aanvinken van het vinkje!! De overeenkomst betreft een lidmaatschap gedurende 1 jaar. De kosten van dit lidmaatschap zijn 199,00 euro. Nadat uw account is geactiveerd kunt u meteen gebruik maken van onze diensten en bestellingen plaatsen, zolang u geen bestelling heeft geplaatst heeft u nog 14 dagende tijd om uw lidmaatschap te annuleren. Zodra u een bestelling plaatst heeft u reeds gebruik gemaakt van onze diensten en dan is het lidmaatschap niet meer te annuleren. U kunt het bedrag van het lidmaatschap overmaken op onze rekening NL07INGB0007045392. o.v.v. uw naam. Anders ontvangt u na de bedenktijd van 14 da gen het factuur voor uw lidmaatschap. Na activatie kunt dan een jaar lang via knip producten tegen inkoopsprijzen aanschaffen en gebruik maken van onze diensten. Dit geldt zowel voor particuliere klanten als zakelijke klanten.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Een andere optie kan ook zijn, als je er niet vanaf komt, dat je gewoon gebruik gaat maken van de dienst.
Probeer in dat geval zo veel mogelijk producten te vinden die ergens anders goedkoper zijn.

Vervolgens beroep je op wanprestatie, gezien de volgende tekst:
Nadat je je hebt geregistreerd als lid kun je direct beginnen met het bestellen van producten. De prijzen van de producten zijn zo laag omdat je dus direct kunt bestellen bij de fabrikant in China. Er zitten geen handelaren tussen en zo koop je dus gegarandeerd voor de laagste prijs.
Met name het stukje over de gegarandeerde laagste prijs.

Niet de beste/makkelijkste oplossing, maar misschien wel een uitweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Luppie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:33:
Een andere optie kan ook zijn, als je er niet vanaf komt, dat je gewoon gebruik gaat maken van de dienst.
Lijkt mij niet verstandig. Daarmee beloon je ze alleen maar, het levert ze op korte termijn geld en klandizie op, en over een tijdje verdwijnt de partij in het niets. Geld weg, partij failliet, site opgeheven, foetsie. Wanprestatie valt niet te claimen tegen partijen die er niet zijn. En het rechtsysteem doet trouwens ook niet veel aan habituele oplichters die wel gewoon te vinden zijn.

Niet aan meewerken. Laat ze maar lekker zelf een rechtzaak aanspannen voor die 200 euro, en dan bewijzen dat hun procedure NIET misleidend is. En ik ben ook heel benieuwd of die voorwaarde 'je doet afstand van je bedenkperiode als je iets bestelt' geldig is, vooral omdat je begint met een bestelling (knopje heet immers 'bestellen' en niet 'word lid') en pas daarna het lidmaatschap ingefrummeld wordt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 10:09
Ik sta even verbaasd hoeveel bedrijf er gevestigd zijn op dit adres volgens de KVK.

http://www.kvk.nl/orderst...prefproduct=&prefpayment=

Dat vind ik persoonlijk wat verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-07 19:32
rick de groot schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:41:
Ik sta even verbaasd hoeveel bedrijf er gevestigd zijn op dit adres volgens de KVK.

Klinkt idd als een brievenbus/katvanger constructie.

Offtopic:
Malfunctions irriteert zich mateloos aan de engelse autocorrect op zijn werklaptop waardoor hij alle reacties moet nalezen om te zien of er niks automagisch is gewijzigd..

[ Voor 19% gewijzigd door Malfunctions op 01-03-2016 16:45 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
rick de groot schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:41:

Soort bedrijfsverzamel gebouwtje... je kunt er tegen betaling je bedrijf vestigen en het gebouw alleen gebruiken wanneer je het nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 01-03-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743277

*spam*

[ Voor 127% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Omdat het laatste deel van de bestelling niet leverbaar was hebben ze de kosten terugbetaald. Per ongeluk hebben ze alleen het gehele bedrag terugbetaald. Hiervoor hebben ze nu een nieuwe factuur gestuurd om deze kosten alsnog te krijgen. Terecht natuurlijk. Dit is pas net gebeurt. De producten hebben we nog in de verpakking liggen en gaan we echter gewoon terugsturen waardoor de betaling niet meer nodig is.

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Welkom op Tweakers, Hanneke! Speciaal lid geworden hiervoor?
knip
Je stelt de zaken hier nogal misleidend voor. Het punt van de TS is niet de producten, maar het lidmaatschap voor een paarhonderd euro dat zoveel mogelijk weggefrommeld zit bij het bestellen van de producten.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 17:49 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:46

KoudeAardbei

Moderator

*knip*

Ontopic:
Zou de producten terugsturen en de overeenkomst opzeggen, daarna duimen dat ze je tegemoet komen..

[ Voor 76% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 17:44 . Reden: Als je vindt dat een post niet door de beugel kan, maak dan een topicreport aan. Laat het modden aan de moderators over a.u.b. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35

Knutselsmurf

LED's make things better

KoudeAardbei schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:28:
[...]

Ontopic:
Zou de producten terugsturen en de overeenkomst opzeggen, daarna duimen dat ze je tegemoet komen..
De overeenkomst opzeggen zou ik nooit doen, omdat je daarmee bevestigd dat je deze bent aangegegaan. Het uitgangspunt moet zijn dat er nooit sprake is geweest van een overeenkomst (van het "lidmaatschap")

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 01-03-2016 17:45 ]

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Whatson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
[...]

[...]

Die voorbeeld brief van hierboven sturen met de mededeling dat je niet gaat betalen en hij je maar voor de rechter moet slepen.
Helemaal mee eens.
Verder zou ik deze praktijken even melden bij de ACM zodat deze 'winkel' kunnen aanpakken:
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm/
Melden kan, maar mijn ervaring met de ACM is dat die gasten net zo nuttig zijn als een paar tieten op een stier: compleet nutteloos dus!
Collaborator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:45:
[...]

De account is op 29 december aangemaakt. Daarna is er direct besteld, maar de producten zijn pas kort binnen ( < 14 dagen)
Wait, wut?
Account bestaat dus al twee maanden, en NU komen ze nog eens met een factuur voor het lidmaatschap? :?
KoudeAardbei schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:28:
[mbr]*knip*[/mbr]

Ontopic:
Duimen? Ik zou onderhand hopen dat ze je voor de rechter slepen. Kans dat de rechter korte metten met dit soort figuren en hun praktijken maakt is namelijk bijzonder groot. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 01-03-2016 20:35 . Reden: Aanvulling ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 743441

Hier hetzelfde verhaal. Begin november wat besteld, nu 4 maand later een lidmaatschapsfactuur van net geen 250 euro. Mail over gestuurd en kreeg hetzelfde antwoord als hier boven. Ik heb een mail terug gestuurd over de misleiding, ik heb toen zelfs voorwaarden in de mail ontvangen waar totaal geen bedrag genoemd wordt. Hier nog geen reactie op gehad. Morgen ga ik bellen met het juridisch loket. Wel heel duidelijk dat iedereen in ene nu die factuur krijgt, ongeacht wanneer er wat besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Pietervs schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Helemaal mee eens.

[...]

Melden kan, maar mijn ervaring met de ACM is dat die gasten net zo nuttig zijn als een paar tieten op een stier: compleet nutteloos dus!

[...]

Wait, wut?
Account bestaat dus al twee maanden, en NU komen ze nog eens met een factuur voor het lidmaatschap? :?

[...]
Als er maar genoeg klanten klagen bij het acm of consuwijzer dan komen ze wel in actie (nationale hotelkaart via vakantieveilingen met hun doorlopende abonnement). Natuurlijk is het dan wel wat handiger om media aandacht te hebben.

In principe kan een bedrijf gewoon binnen twee jaar de factuur (na)sturen aangezien het niet verplicht is om direct een factuur op te maken (hoewel het wel handiger is). Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

Zou de ts of ander gedupeerde de volledige mail kunnen posten? Als daar niets staat over een betaalverplichting dan kan je het bij de rechter daarop gooien aangezien je cruciale informatie duidelijk moet vermelden (overzicht van de overeenkomst) en niet dat je zelf in een 10 pagina lange document moet gaan opzoeken wat de mogelijke kosten zijn. Hoe dan ook bij de officiele instanties klagen heeft wel degelijk zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Exor op 01-03-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 10:09
Whatson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Soort bedrijfsverzamel gebouwtje... je kunt er tegen betaling je bedrijf vestigen en het gebouw alleen gebruiken wanneer je het nodig hebt.
Klopt helemaal mee eens. Maar 3 a 4 paginas vol op 1 adres vind ik erg bijzonder. Maar dat is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inmiddels staat er al 11 klachten van lotgenoten op klacht.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743587

*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als ik het goed begrijp komt die mail eigenlijk pas na afloop van het 'bestelproces'/'sluiten van de overeenkomst' en die is daarmee in mijn ogen eigenlijk minder interessant, aangezien eigenlijk hoofdzakelijk relevant is welke informatie voor het sluiten van de overeenkomst is uitgewisseld. En voor zover bekend lijkt daar toch wel wat mis te gaan.

Mij zou het om verscheidene al in het topic gepasseerde redenen redelijk lijken dat geen overeenkomst met betrekking tot de 'dienst' van dinodiscount tot stand is gekomen, en mocht dat toch het geval zijn, is op diverse aspecten van de overeenkomst kritiek mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 02-03-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar ik heb dus in oktober besteld en de volledige inhoud van de bevestigingsmail was toen nog als volgt:

Bedankt voor het aanmaken van een account op Dinodiscount!
Gelieve op onderstaande link te klikken om uw e-mailadres te bevestigen en uw lidmaatschap op Dinodiscount te voltooien:
Klik hier om uw account op Dinodiscount te bevestigen.
Je kunt meteen een bestelling plaatsen.
Veel plezier met bestellen en verhandelen!

Indien u deze e-mail per vergissing ontvangt, verontschuldigen wij ons hiervoor en vragen wij u de inhoud ervan te negeren.

Met vriendelijke groet,

Dino Discount

Ze hebben het dus niet over betalen, prijzen en voorwaarden. Ik weet ook echt vrij zeker dat er destijds niets vermeld werd over de kosten van een lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:24:
Nee voordat je een bestelling kunt plaatsen krijg je deze mail
hierna krijg je nog een mail met "je registratie is nu compleet"ofzo.
ook in die mail krijg je weer die 10 a4 tjes

Pas daarna kan je een bestelling doen.
Voor de bestelling van het goed, maar de overeenkomst voor de dienst (de 'eerste bestelling') is voorwaarde voor de bestelling van goederen (de latere bestellingen), dus die moet je eerder aangaan. De uitwisseling waardoor die overeenkomst (hypotethisch) tot stand zou komen is waar het voor die dienst om draait.

Zo op het oog komen de hoofdzaken (/kernbedingen) van de overeenkomst met betrekking tot de dienst onvoldoende aan de orde tijdens 'de procedure'.

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

begintmeta schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Voor de bestelling van het goed, maar de overeenkomst voor de dienst (de 'eerste bestelling') is voorwaarde voor de bestelling van goederen (de latere bestellingen), dus die moet je eerder aangaan. De uitwisseling waardoor die overeenkomst (hypotethisch) tot stand zou komen is waar het voor die dienst om draait.

Zo op het oog komen kwamen de hoofdzaken (/kernbedingen) van de overeenkomst met betrekking tot de dienst onvoldoende aan de orde tijdens 'de procedure'.
Voor mijn gevoel hebben ze dit nu iets beter op orde - de kosten worden beter genoemd, je moet expliciet een vinkje zetten. Misschien dat ze met die updates nét iets positiever wegkomen.

Laat onverlet dat het bij de gedupeerden in dit topic natuurlijk lang niet zo duidelijk expliciet vaag en onduidelijk was en dit als misleiding danwel dwaling waarschijnlijk door elke rechter als nietig verklaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:30:
kreeg ook deze nog in december

lap tekst
behalve dat de website (en volgens sommige hier ook de mail) in jan / feb is gewijzigd, staan in de 2 mails die jij hier quote 2 verschillende bedragen staan voor het "lidmaatschap" - 199 en 299 ... 8)7

heb jij dan 199 of 299 betaald?

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Garyu schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:41:
...Voor mijn gevoel hebben ze dit nu iets beter op orde - de kosten worden beter genoemd, je moet expliciet een vinkje zetten. ...
Het lijkt wel iets beter zou je inderdaad kunnen zeggen, maar is volgens mij nog steeds onvoldoende (zie o.a. hier)

Daarnaast lijkt het imho gerechtvaardigd te verwachten dat dinodiscount de 'wilsuitingen', zeker van consumenten, ten aanzien van de door hun aangeboden dienst met een schepje zout zou nemen, en daarom explicieter zou onderzoeken wat de wil van de wederpartij daadwerkelijk is. Een beroep op een kennelijke vergissing zoals coyote1980 suggereert, zou mij ook nog helemaal zo vreemd niet lijken.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 02-03-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De registratiepagina met het vinjke+tekst (die klaarblijkelijk in het verleden anders was) + registratieknop lijkt waarschijnlijk het moment te zijn waarop volgens de ondernemer de overeenkomst tot stand komt. Aangezien op dat moment een betalingsverplichting zou ontstaan (behoudens uitzonderingen), zou de knop die nu als tekst 'registreer' bevat in iedergeval de tekst 'bestelling met betalingsverplichting' of 'betalen' moeten bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:02:
Voor het sluiten is het dan die registratie pagina met dat vinkje en die tekst erboven.
daarna die eerste mail waarna je dus weer op een link moet drukken en daarna nog een mail met je bent geregistreerd en dan weer alle tekst.
dat zei je eerder ook al. maar:

behalve dat de website (en volgens sommige hier ook de mail) in jan / feb is gewijzigd, staan in de 2 mails die jij hier quote 2 verschillende bedragen staan voor het "lidmaatschap" - 199 en 299 ... 8)7

heb jij dan 199 of 299 betaald?

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:07:
maar ik heb dus meerdere producten besteld en ook gekregen. Nu zeggen ze dat ik dus geen recht heb op die producten omdat ik die dus alleen kon bestellen icm het lidmaatschap.

ik heb nog niets betaald
Ik zou de boel dan maar gewoon terugsturen en naar een geschikter kanaal zoeken om de spullen te verkrijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 91% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-07 20:45

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:10:
ja maar dat moet dus naar china, dat kost onwijs veel.
Hoezo, jij doet toch zaken met een partij in Nederland, laat hun het maar afhandelen..

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:49 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:13:
hun leveren dus alleen de dienst.

de producten koop je dus via hun. ze importeren het op mijn naam en krijg het ook thuis bezorgd van de leverancier
Aan wie betaal je uiteindelijk voor de producten?

[ Voor 62% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:07:
maar ik heb dus meerdere producten besteld en ook gekregen. Nu zeggen ze dat ik dus geen recht heb op die producten omdat ik die dus alleen kon bestellen icm het lidmaatschap.

ik heb nog niets betaald
Nou in principe hadden ze gewoon fatsoenlijk jou moeten informeren bij de registratie (mail) dat jij een betaalverplichting bent aangegaan. In plaats van dat tekst in een lap tekst te verstoppen in de hoop dat jij het nooit aandachtig zal doorlezen.

Indien jij in jouw eerste registratie mail iets hebt staan over 199 euro en in jouw latere bestellingen mails iets met 299 euro dan zou je in principe het kunnen gooien dat er een prijsverhoging heeft plaatsgevonden waarbij jij het recht hebt om jouw dienst op te zeggen met aftrek van de maanden waarvan jij wel gebruik hebt gemaakt van de dienst.

Maar stond dan bij jouw wel op de website iets in de trant van kosten bij het aanmaken van jouw account (en niet op die ene pagina met algemene voorwaarden).

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 79% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Waren de algemene voorwaarden als bijlage toegevoegd of gewoon als tekst in jouw mail?

Wanneer heb je dan jouw account aangemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spam*

[ Voor 86% gewijzigd door zeef op 02-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Klinkt een beetje alsof je argumenten zoekt in het voordeel van dinodiscount.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pff wat een verhaal.. Ze bestellen dus gewoon bij shops waar je het zelf ook kunt bestellen, zeer waarschijnlijk voor dezelfde prijs, dus niks 'korting'. Ze nemen ook totaal geen risico, het is jouw geld, evt douanekosten zijn voor jouw rekening, bij retour moet je het zelf maar naar China sturen, etc..

Heel duidelijk dat dat misleidende abonnement hun business model is, maar ze lijken heel gehaaid te zijn en op de hoogte van consumentenrechten.
Ga je nog een kluif aan hebben om dit aan te vechten. In elk geval niet betalen, en probeer in contact te komen met lotgenoten om samen in actie te komen en evt. kosten te delen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:25:
betaling is aan dinodiscount, maar hun maken dus een bestelling bij hun leverancier op mijn naam en adres en wordt dan dus naar mijn adres verstuurd door de leverancier.

hun lidmaatschap is dus de dienst die ze doen om de producten voor mij te bestellen. de spullen blijven dus eigendom van de leverancier.
Wat hun de partij maakt waarmee je zaken doet, dat ze producten leveren via drop shipment maakt hiervoor niet uit. Stuur het product terug aan hun, dat maakt hun verplicht het geld aan jou terug te betalen (binnen 14 dagen na levering natuurlijk).

[ Voor 58% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Virtuozzo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:27:
Klinkt een beetje alsof je argumenten zoekt in het voordeel van dinodiscount.
Nou ja, misschien is wel een 'eerlijke' consument (oftewel voor sommigen wordt ze dus gekenmerkt als een moraalridder) en is ze wel degelijk degelijk om te betalen indien ze er ook gebruik van heeft gemaakt.

Nou ja, in principe is het natuurlijk wel handig om zoveel mogelijk informatie te verzamelen om 'foutjes' te ontdekken waarbij mogelijk anderen hier gebruik van kunnen maken. Dit natuurlijk om de overeenkomst ongeldig te laten verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Exor op 02-03-2016 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ik heb inmiddels de facebookgroep 'dinodiscount.com lotgenoten' aangemaakt, daar kunnen gedupeerden hun verhaal doen en tactieken uitwisselen. Laten we elkaar helpen, samen staan we een stuk sterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Exor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Nou ja, misschien is wel een 'eerlijke' consument (oftewel voor sommigen wordt ze dus gekenmerkt als een moraalridder) en is ze wel degelijk degelijk om te betalen indien ze er ook gebruik van heeft gemaakt.

Nou ja, in principe is het natuurlijk wel handig om zoveel mogelijk informatie te verzamelen om 'foutjes' te ontdekken waarbij mogelijk anderen hier gebruik van kunnen maken. Dit natuurlijk om de overeenkomst ongeldig te laten verklaren.
Dat kan. Maar goed, vers account, posthistorie enkel in dit topic, argumentatie - kan natuurlijk prima zijn dat men het netjes probeert te doen. Maar de ervaring leert dat bij de combinatie van schimmige zakelijke activiteiten en vereiste insteek communicatiebeleid tegenwoordig je heel voorzichtig moet zijn. Het is eerder uitzondering dan regel dat dergelijke bedrijfjes geen weet hebben van fenomenen als fora en sociale media, dan wel afzien van het insluizen van virtuele identiteiten, bijvoorbeeld met als inzet fragmentatie van activiteit, afleiding op detail, scheppen van perceptieproblematiek e.d.

Maar inderdaad, laten we uitgaan van oprechtheid in gepresenteerde positie en situatie. Zeker met dit soort zaken kan het nooit kwaad om informatie de revue te laten passeren. Op Tweakers.net controleren mensen immers de gepresenteerde informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 02-03-2016 11:42 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 743171 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:41:
ik heb inmiddels de facebookgroep 'dinodiscount.com lotgenoten' aangemaakt, daar kunnen gedupeerden hun verhaal doen en tactieken uitwisselen. Laten we elkaar helpen, samen staan we een stuk sterker!
*knip* doe eens niet

Even serieus, niemand heeft natuurlijk baat bij zo'n groep, we hebben er tenslotte al een GoT topic voor, verder kan je terecht bij klachtkompas, radar etc...

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 02-03-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ITsEZ schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Wat hun de partij maakt waarmee je zaken doet, dat ze producten leveren via drop shipment maakt hiervoor niet uit. Stuur het product terug aan hun, dat maakt hun verplicht het geld aan jou terug te betalen (binnen 14 dagen na levering natuurlijk).
Wat dinodiscount meen ik betoogt is dat ze als intermediair/makelaar optreden, waarbij de wederpartij overigens de opdrachtgever niet bekend is, noch ogenschijnlijk 'eigen' opdrachten kunnen worden gegeven. Aangezien betalingen dan via dinodiscount lopen, kan ik me trouwens voorstellen dat de regelgeving met betrekking tot het aanbieden van financiele diensten van toepassing zouden moeten zijn, maar als zeker kan ik dat niet stellen.

Ik zou trouwens die lijn van dinodiscount niet volgen, de facto zijn ze volgens mij gewoon verkoper.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 02-03-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Wat dinodiscount meen ik betoogt is dat ze als intermediair/makelaar optreden, waarbij de wederpartij overigens de opdrachtgever niet bekend is. Aangezien betalingen dan via dinodiscount lopen, kan ik me trouwens voorstellen dat de regelgeving met betrekking tot het aanbieden van financiele diensten van toepassing zouden moeten zijn, maar dat moet met een korrel zout worden genomen, aangezien ik niet weet wanneer iets onder die richtlijn valt.
Artikel 2 b.

financiële dienst: iedere dienst van bancaire aard of op het gebied van kredietverstrekking, verzekering, individuele pensioenen, beleggingen en betalingen;
Als dinodiscount enkel faciliterend actief zou zijn dan kan een positie als intermediair gesteld worden, aangezien ze echter betalingen alsmede betalingsverkeer verwerken is het bedrijf actief als financiële dienst. Niet iets opmerkelijks, het is een breed gestelde definitie (niet zonder redenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 00:33
7.6 Indien Dinodiscount.com de dienstverlening staakt als omschreven in artikel 7.4 is de Gebruiker van rechtswege in verzuim. De Gebruiker is dan over het verschuldigde een rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente verhoogd met 2 % per jaar. Tevens is de Gebruiker alsdan incassokosten verschuldigd. Deze bedragen in beginsel 15% over het door de Gebruiker verschuldigde met een minimum van tweehonderdvijftig Euro (€ 250)

Minimaal 250 euro aan incassokosten? Toe maar!
Toko neemt het volgens mij niet zo nauw met de Nederlandse regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:25:
betaling is aan dinodiscount, maar hun maken dus een bestelling bij hun leverancier op mijn naam en adres en wordt dan dus naar mijn adres verstuurd door de leverancier.
Het is dus niet meer dan een dropship winkel. Dinodiscount is wel degelijk de winkel, want je betaalt aan hen. Zij laten alleen de leverancier in China direct naar de klant van Dinodiscount versturen.

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 19:12
Anoniem: 743587 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:13:
hun leveren dus alleen de dienst.

de producten koop je dus via hun. ze importeren het op mijn naam en krijg het ook thuis bezorgd van de leverancier
Dinodiscount is een winkel en geen bemiddelingsagent, want je kunt alleen spullen die op hun eigen site staan aangeboden bestellen. Jij winkelt en bestelt op hun site en betaalt aan hen. Dat zij het vervolgens niet uit eigen magazijn leveren maar rechtstreeks vanuit leverancier uit China is niet jouw zorg, dus volgens de wet kun je het naar hun terugsturen, al zullen ze dat zelf wel niet willen.

Desondanks zou ik spullen die je al betaald en ontvange hebt niet meer retoruneren, want ws krijg je van hen toch geen geld terug. Het lidmaatschap zou ik niet betalen en het desnoods op een rechtzaak laten aankomen.

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2016 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kitano schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:50:
Desondanks zou ik spullen die je al betaald en ontvange hebt niet meer retoruneren, want ws krijg je van hen toch geen geld terug. Het lidmaatschap zou ik niet betalen en het desnoods op een rechtzaak laten aankomen.
Hoeveel zijn die spullen waard? Met het terugsturen van de spullen verstevig je je positie wel flink, mocht het op een zaak aankomen. Dan wel vanwege de WkoA, dan wel omdat er duidelijk geen interesse was in deze overeenkomst en deze ook actief ontbonden is zodra de daadwerkelijke aard duidelijk werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Daarnaast zijn de spullen ook nog niet betaald als ik het goed heb begrepen. De boel terugsturen, aangeven dat er geen overeenkomsten bestaan tussen de partijen (geen overeenkomst met betrekking tot het 'lidmaatschap' en vervolgens derhalve geen koopovereenkomst), en daarom de eventueel verrichte prestaties worden teruggedraaid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb het bij de ACM gemeld. Ze gaan er naar kijken!
Geachte heer #,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 2 maart 2016. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft uw e-mail naar ons doorgestuurd. ConsuWijzer is het consumentenloket van ACM. Daarom krijgt u van ons een reactie.

U schrijft ons dat er op tweakers.net melding wordt gemaakt van consumenten die zijn opgelicht door dinodiscount.com. Als een bestelling wordt geplaatst in de webshop of consumenten registreren zich dan zit de consument vast aan een abonnement van €299,- per jaar. U geeft aan dat dit verstopt zit in de voorwaarden. In de voorwaarden wordt bovendien het consumentenrecht uitgesloten.

U wilt hiervan melding doen. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden! De toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft veel aan deze melding. In deze e-mail vertellen we u wat we met uw klacht doen.
Hieronder nog een heel verhaal dat er onderzoek gedaan zal worden. Zodra er terugkoppeling komt laat ik het even weten :)

[ Voor 95% gewijzigd door Fairy op 02-03-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gezien de strijdigheid met dwingend recht ten aanzien van de wettelijke rente en de incasso, kun je de algemene voorwaarden verwerpen. Dan kunnen ze hun abonnements-model ook wel op hun buik schrijven.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Hoi allemaal, bedankt voor alles tips! Ik was even een dagje stil (druk met werk) maar ga er zeker nog mee aan de slag.

Zoals eerder gemeld heb ik op dit moment niks betaald (wegens niet kunnen leveren deel bestellen is het totale bedrag per ongeluk teruggestort naar ons) en ben ik van plan alles terug te sturen (naar het bedrijf zelf lijkt me redelijk) zodat we daarmee niks meer open hebben staan.

Goed om te zien dat er meerdere mensen met het probleem zitten (dat leest een beetje ongelukkig denk ik :p) want dat betekent dat we samen sterker staan natuurlijk.

This space is occupied

Acties:
  • +10 Henk 'm!

26779

Arnoud Engelfriet heeft vandaag een blogpost gewijd naar aanleiding van dit topic: http://blog.iusmentis.com...-jaarabonnement-verkopen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

26779 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:43:
Arnoud Engelfriet heeft vandaag een blogpost gewijd naar aanleiding van dit topic: http://blog.iusmentis.com...-jaarabonnement-verkopen/
En duidelijk een Blog waarmee voldoende mogelijkheden worden aangedragen om het "varkentje" wat Dino heet te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie dat ze nu ineens om een bedrijfsnaam vragen in het registratieproces. Dat was een paar dagen geleden nog niet zo. Ondertussen staat er wel nog steeds met koeienletters B2C op hun voorpagina :F

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 10:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik denk dat die sukkel eigenaar van DinoDiscount hier vrolijk meeleest (hoi!) en alle tips continu verwerkt om zn nieuwe voorwaarden steeds verder te polijsten.. :')

@Speedmaster: dat betwijfel ik. Dan moet je wel sterk in je schoenen staan als er een deurwaarder of evt rechtszaak aan te pas komt. Kopers zijn niet allemaal hoogopgeleid en/of kapitaalkrachtig denk ik zo..

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2016 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Die voorwaarden blijven dus steeds te veranderen op die site. Is het niet zo dat een shop zijn voorwaarden, juist om die reden moet dateren en deponeren, zodat het altijd duidelijk wat de voorwaarden zijn op het moment dat een klant een artikel besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fairy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:56:
Die voorwaarden blijven dus steeds te veranderen op die site. Is het niet zo dat een shop zijn voorwaarden, juist om die reden moet dateren en deponeren, zodat het altijd duidelijk wat de voorwaarden zijn op het moment dat een klant een artikel besteld?
De klant heeft als het goed is gewoon een papieren of downloadbaar exemplaar van de voorwaarden gekregen, als de verkoper stelt dat andere voorwaarden van toepassing zijn dan de koper aangeeft, moet hij dat inderdaad kunnen onderbouwen, alleen het feit dat voorwaarden zijn gedeponeerd lijkt mij daarvoor niet voldoende.

Mocht de koper stellen geen algemene voorwaarden te hebben ontvangen, zal de verkoper moeten aantonen dat die daadwerkelijk aan de koper zijn overhandigd. In dit geval zou dinodiscount dus aan moeten tonen dat voor het tot stand komen van de overeenkomst bepaalde voorwaarden door de wederpartij zijn ontvangen (met eventueel wat nuanceringen), alleen deponeren of dateren van een document is daarvoor natuurlijk ook al niet genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 03-03-2016 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:33:
Ik zie dat ze nu ineens om een bedrijfsnaam vragen in het registratieproces. Dat was een paar dagen geleden nog niet zo. Ondertussen staat er wel nog steeds met koeienletters B2C op hun voorpagina :F
Dat is mij, en andere klanten ook al opgevallen. Er veranderd hier en daar dingen op de site rondom de registratie en in het bestelproces.

Hier en daar worden dingen anders verwoord, en verduidelijkt. Opzich prima dat het duidelijk is, maar dat maakt het lastig om naderhand dingen aan te bewijzen (buiten Google cache en email om).

Dat werkt natuurlijk wel twee kanten op. Wie zegt dat het er op 29 december stond dat er kosten waren bij de registratie :O ? (voorbeeld van de situatie die je zo creëert.

Ik kan nu niet vertrouwen op wat er op de website staat/stond. Ik vermoed idd dat dhr knip.com hier mee zit te kijken :w

[ Voor 0% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:11 . Reden: naam van bedrijf aangepast ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Collaborator schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:57:
[...]
Ik vermoed idd dat dhr Dinodiscount.com hier mee zit te kijken :w
Laat dhr Dinodiscount dan hier reageren en een handreiking doen aan alle gedupeerden. Bijvoorbeeld door de EUR300,- per generaal pardon kwijt te schelden en per direct het registratie- en bestelproces zo duidelijk te maken dat er geen misverstand is dat het om een B2B bedrijf gaat en dat er lidmaatschapsgelden te betalen zijn. Ook zou het wellicht duidelijkheid scheppen als er eerst een lidmaatschap wordt aangegaan (waarbij de EUR300,- worden afgetikt) en daarna pas besteld kan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:53 . Reden: shopnaam gecorrigeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Collaborator schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Dat werkt natuurlijk wel twee kanten op. Wie zegt dat het er op 29 december stond dat er kosten waren bij de registratie :O ? (voorbeeld van de situatie die je zo creëert.
Gelukkig hebben we webarchive nog. Als je de Aanvullende Voorwaarden nu leest, zie je het volgende :

Versie geldig vanaf: 15 september 2014

Gelukkig is er vlak na die datum een kopie op web archive beschikbaar, die totaal niet overeenkomt met wat er nu staat (of de versies van de afgelopen dagen na de diverse aanpassingen en gele markeringen)

Mr.Dino snijdt zich hier zelf mee in de vingers lijkt mij. Ook het niet deponeren van de voorwaarden zal hem door een rechter aangerekend worden, aangezien hij nu geen enkel bewijs heeft, welke voorwaarden wanneer geldig waren.

Pagina: 1 2 3 Laatste