"Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
26779 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Laat dhr Dinodiscount dan hier reageren en een handreiking doen aan alle gedupeerden. Bijvoorbeeld door de EUR300,- per generaal pardon kwijt te schelden en per direct het registratie- en bestelproces zo duidelijk te maken dat er geen misverstand is dat het om een B2B bedrijf gaat en dat er lidmaatschapsgelden te betalen zijn. Ook zou het wellicht duidelijkheid scheppen als er eerst een lidmaatschap wordt aangegaan (waarbij de EUR300,- worden afgetikt) en daarna pas besteld kan worden.
Als hij slim was zou hij dat doen. Gaat hij hier mee verder dan heeft hij straks een veel groter probleem

Een artikel van een jurist OVER jouw zaak en hoe je (op zijn minst) vreemde constructies er op nahoudt lijkt me ook geen positieve pr. Wil je echt je naam als bedrijf/persoon vermeld hebben als oplichter met je webwinkel? Wil je op klacht.nl staan waar tientallen mensen zich straks verzamelen?

Of leer je van je fout, wees je een vent en gooi je factuur in de prullenbak, pas je de site nu eens fatsoenlijk aan en stop met mensen proberen te tillen.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:53 . Reden: shopnaam gecorrigeerd ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Luppie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:12:
... het niet deponeren van de voorwaarden zal hem door een rechter aangerekend worden, aangezien hij nu geen enkel bewijs heeft, welke voorwaarden wanneer geldig waren.
Het wel deponeren is ook maar een erg zwak indirect bewijs natuurlijk.
Zou mij ook verstandig lijken, maar dat zal natuurlijk alleen gebeuren als er ook een fatsoenlijk bedrijfsmodel anders dan misleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook apart dat het 24-2 nog 199 excl BTW was en vandaag 299 incl BTW.
En wat anders geel gearceerd in de algemene voorwaarden maar wel dezelfde versie van 15 september 2014.
Leve de Internet Achive Waybackmachine!

[ Voor 12% gewijzigd door sambalbaj op 03-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Die dino gebruikt onze input als feedback om haar website te polijsten.

[ Voor 8% gewijzigd door ago op 04-03-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Collaborator schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Als hij slim was zou hij dat doen. Gaat hij hier mee verder dan heeft hij straks een veel groter probleem

Een artikel van een jurist OVER jouw zaak en hoe je (op zijn minst) vreemde constructies er op nahoudt lijkt me ook geen positieve pr. Wil je echt je naam als bedrijf/persoon vermeld hebben als oplichter met je webwinkel? Wil je op klacht.nl staan waar tientallen mensen zich straks verzamelen?

Of leer je van je fout, wees je een vent en gooi je factuur in de prullenbak, pas je de site nu eens fatsoenlijk aan en stop met mensen proberen te tillen.
Heel zijn website draait om mensen te tillen.. die factuur gaat de prullenbak niet in, er zijn altijd wezenloze huismoeders die er in tuinen en het betalen.. immers ga je via dinodiscount kopen, dan weet je ook niet hoe google werkt dacht ik zo. ( niet lullig bedoeld naar je vrouw ;) )
Ze zullen er wellicht een deurwaarder op zetten, of een callcenter om extra druk in een later stadium uit te voeren, de winsten zullen hoger zijn dan de daadwerkelijke kosten me dunkt. of hij dit ooit uit laat komen op een daadwerkelijke zaak lijkt me stug..

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:52 . Reden: shopnaam gecorrigeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Patientzero schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:55:
immers ga je via dinodiscount kopen, dan weet je ook niet hoe google werkt dacht ik zo.
Wat zou google hiermee te maken hebben? Ik google echt niet alle webshops als ik iets bestel voor een tientje ofzo. De webshop speelt heel misleidend in op de vertrouwdheid van mensen met het aanmaken van een account voor het bestellen van iets.
Ik heb toevallig dit weekend nog 3 accounts aangemaakt op diverse sites, zonder iets te bestellen overigens, omdat dat de makkelijkste manier was om te achterhalen wat de verzendkosten voor iets zouden zijn. Geen van die sites heb ik uitvoerig door Google gehaald, en geen van die sites heb ik onderzocht of er onderaan pagina 2 van de kleine lettertjes, onder het deel over hoe je je wachtwoord kunt wijzigen, toevallig een tekst staat dat je een lidmaatschap van 300 euro aangegaan bent.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:52 . Reden: shopnaam gecorrigeerd ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Nee, maar komop. het gros van dit soort rommel die aangeboden wordt op die website zijn spullen die goedkoper en in overvloed te vinden zijn op ebay, miniinthebox en amazon bijv.

Als ik iets moet hebben dan google ik dat per definitie.. en ik sorteer wel op basis van waar het 't goedkoopst is hoor.. verder check ik de website op de aanwezige data, logica enz. voordat ik een bestelling plaats ( enkel met paypal ) misschien ben ik een neuroot ?

Enfin, dat is een discussie die los van het topic staat, dat van een lidmaatschap zou ik waarschijnlijk ook overheen hebben geklikt.. omdat je er niet van uit gaat dat DAT gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:40
Aangezien de webshop zich ook niet aan de wettelijk gestelde regels houdt, zou ik me er niet te druk over maken. Lekker de spullen retour en verder nergens meer op reageren.

Ze zijn ook lekker telefonisch bereikbaar... Twee keer twee uur in de week ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Slaapje op 03-03-2016 15:24 ]

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Patientzero schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:19:
Nee, maar komop. het gros van dit soort rommel die aangeboden wordt op die website zijn spullen die goedkoper en in overvloed te vinden zijn op ebay, miniinthebox en amazon bijv.

Als ik iets moet hebben dan google ik dat per definitie.. en ik sorteer wel op basis van waar het 't goedkoopst is hoor.. verder check ik de website op de aanwezige data, logica enz. voordat ik een bestelling plaats ( enkel met paypal ) misschien ben ik een neuroot ?

Enfin, dat is een discussie die los van het topic staat, dat van een lidmaatschap zou ik waarschijnlijk ook overheen hebben geklikt.. omdat je er niet van uit gaat dat DAT gebeurd.
Ik kan kort toelichten hoe mijn vrouw bij knip terecht is gekomen. Er stond een advertentie met producten op marktplaats. Toen ze hier op reageerde kreeg ze een mail met een linkje naar de website en de boodschap dat ze daar verder kon bestellen. Een korte google search (doen we altijd) liet geen directe alarmbellen afgaan op dat moment.

Het was overigens 100% een bestelling voor eigen gebruik, we hebben geen bedrijfje en zijn geen doorverkopers zelf. Er werd ook nergens naar iets van een bedrijfsnaam of iets dergelijks gevraagd in het bestelproces. Het leek gewoon een webshop met goeie prijzen voor spul wat je normaal van aliexpress besteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Collaborator op 30-05-2016 11:12 . Reden: edit vanwege foute naam ]

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

We hebben het nog steeds over dinodiscount toch? Ik snap de makkelijke naamsverwarring met dinodirect, maar laten we het op de juiste naam houden, voor er mensen gaan denken dat de klachten hier over dinodirect gaan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wel frappant, op het adres van DinoDiscount wat bekend is bij de KvK zit een zeefdrukkerij gevestigd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoals al eerder genoemd in dit topic: dat adres is een verzamelgebouw.

Kenzi in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling"
http://coworkingmap.org/de-kamers-kamer36/

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 15:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Orion84 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:50:
We hebben het nog steeds over dinodiscount toch? Ik snap de makkelijke naamsverwarring met dinodirect, maar laten we het op de juiste naam houden, voor er mensen gaan denken dat de klachten hier over dinodirect gaan :)
haha, mijn excuses.. even reageren, collega's en klanten.. 30 minuten verder.. en dan staat er dinodirect ipv dinodiscount ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Collaborator schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:48:
... Er stond een advertentie met producten op marktplaats. Toen ze hier op reageerde kreeg ze een mail met een linkje naar de website en de boodschap dat ze daar verder kon bestellen. ...
IMHO wijst dat er toch ook wel op dat men zich overduidelijk ook op eindgebruikers richt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
En.. opgelost.. even het laatste stuk lezen vooral (gepost in de comments van: http://blog.iusmentis.com...-jaarabonnement-verkopen/)
Directie Dinodiscount 3 maart 2016 @ 18:46
@CG jij blijkt de enige te zijn die tot nu toe het concept kunt zien zoals het bedoelt is.

De opzet van mijn concept was; Ga een abonnement aan en krijg een jaar toegang tot mijn site (Op die manier kunnen mensen die graag iets voor zichzelf willen beginnen maar niet weten waar ze het vandaan kunnen halen of niet vermogend zijn om een webshop te beginnen met een bekend merk via mijn site klein kunnen beginnen en zo groter worden.) Producten via mijn site worden overal in webshops verkocht alleen ligt de prijs dan vele malen hoger. Het leek mij een leuk concept om het eens anders te doen als alle andere webshops (gooi 5 tot 10 euro op de inkoopsprijs en verkoop het in de webshop)

Het wordt nu verdraaid naar: Koop een product op en vervolgens wordt je een abonnement aangesmeerd.

Mensen die maar een product willen kopen zijn geheel niet mijn doelgroep.

Wat heel veel gebeurd is mensen bestellen een product, Ik bestel het product voor ze en laat dit weten. Vervolgens krijg ik een mail. Ja ik heb de bestelling gemaakt en stuur die producten maar. Maar ik ben geen bedrijf hoor dus het lidmaatschap dat wil ik niet. Maar de producten wil ik wel….

Feit is dus dat mensen het echt wel zien, maar veelal dus proberen om voor een duppie op de eerste rij te komen zitten. Ergens moet je dan toch een grens trekken. Op de bestellingen maak ik geen winst. mijn verdienmodel is de abonnementen.

Mijn opzet is geheel niet de bedoeling om mensen op te lichten of wat dan ook. Mensen die vinden dat ze het abonnement niet wensen mogen mij dan ook een bericht sturen via mijn mail info@knip.com en dan zal ik de facturen annuleren. En mochten er mensen zijn die verdere tips hebben om mijn concept te verbeteren zie ik dat ook graag verschijnen in mijn mailbox.

Met vriendelijke groet. Directie knip.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Prima lijkt me, dat de boel zonder al te veel gedoe opgelost lijkt te kunnen worden. (even los van de geloofwaardigheid)

Ik heb vooral een tip voor dinodiscount: duidelijker communiceren. Als de winkel duidelijk is over wat de bedoeling is en eventueel beter nagaat wat de koper verwacht, krijg je dit gedoe nauwelijks.

[ Voor 64% gewijzigd door begintmeta op 04-03-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Daar geloof ik bar weinig van, als dit het geval was dan had je natuurlijk niet op marktplaats geadverteerd.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hij past z'n verhaal nu gewoon dagelijks op de ontstane situatie aan. Moet gezegd, hij zit er actief. Maar als z'n verhaal klopte, dan had hij direct duidelijk enkel b2b moeten doen. Alle wijziging en aanpassingen hebben de schijn tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Even als ondernemer hier op inhaken.

Een aantal dingen die hij aanhaalt als "service" kloppen simpelweg niet.
Hij zegt zich te richten tot B2B klanten die via hem inkopen om te ontzorgen.
Echter, de levering gebeurt vanuit china direct bij hun dus alle administratieve handelingen en meer blijft voor de ondernemer zelf daarin ontzorgt hij dus niet. Anders had die wel een artikel 23 ontheffing opgevraagd en de goederen tegen alleen btw tarief extra geleverd aan zijn B2B klanten.

Hij spreekt in zijn mail namens "de directie"
BTW nummer is echter een eenmanszaak: NL183417938B01
Waar B01 staat op zijn eerste bedrijf, en het nummer ervoor simpelweg zijn BSN is.

Hij doet dus simpelweg aan dropshipping vanuit een eenmanszaak.
Niet direct wat mis mee, maar zeg dit gewoon eerlijk en wees transparant.

Ook zegt die geen meerprijs te rekenen op de producten:
http://www.dinodiscount.c...e-starter-survival-tool-2
Helaas ook daar gaat nog gewoon 100% winst overheen
http://nl.aliexpress.com/...d7-4921-81a3-7b94db35e91d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744353

Goedemorgen allemaal.

Hierbij even een bericht van de dinodiscount kant.

wat er ook allemaal gedacht en gespeculeerd wordt, Dinodiscount is opgezet met het doel om mensen die zelf niet weten waar ze producten vandaan kunnen halen tegemoet te komen met deze constructie. Iedereen die zelf weet waar ze producten vandaan kunnen halen gaan dan ook geen lid worden.

Ik ben geen jurist en heb niet het Nederlands recht gestudeerd. Hierdoor ben ik afgegaan op de kundigheid van de jurist die mijn algemene voorwaarden heeft opgesteld .

Dat er af en toe wordt geadverteerd op marktplaats is juist omdat daar ook mijn doelgroep zit. De marktplaats verkopers. Overigens wordt er naar iedere reactie dezelfde mail gestuurd (even uit mijn hoofd) .....kijk op de site voor alle informatie over de producten en voor de voorwaarden om te kunnen bestellen.

Dat de site in 2014 anders was klopt geheel de site was toen nog in ontwikkeling. officieel ben ik pas echt gestart in augustus 2015.

Even voor de topic starter. Ergens vind ik het jammer dat je dit zo breed uit hebt moeten meten. Want dit had ook onderling gelukt. Als dinodiscount opgezet was om op te lichten dan had ik je ook geen producten toe kunnen laten sturen. Of niet gereageerd op de bestelling waarover je vrouw contact heeft gezocht. Ze had immers van een bepaald product ipv 10 er slechts 1 ontvangen toch? Heb ik daar een probleem van gemaakt? Nee toch?Ik heb haar de keuze gelaten of ze de bestelling opnieuw verzonden wilde krijgen of het geld terug? Ze koos het geld terug. Dat zou ik voor de gehele productorder terug betalen die ene had ze dus sowieso gekregen. Als mijn doel oplichten was dan had ik hier toch ook niet zo op gereageerd??
Desalniettemin ben ik ook blij met al deze feedback ik kan er zeker wat mee dus bedankt allemaal.

En over dat directie dinodiscount... sommige mensen leven in een situatie waarin ze niet zo maar open kunnen zijn over alles. Ik heb dit gestuurd naar Arnoud en op zijn advies reageer ik dus met Directie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dinodiscount.

Verder is de heer die eerder genoemd wordt slechts de ict er die mij heeft geholpen deze site te bouwen. Hij heeft verder geen banden met Dinodiscount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar geef toe, als je transparanter was geweest over het abonnement, had je veel minder kwade gezichten gehad. Je 'tricked' de klant wel een beetje in een abonnement terwijl deze denkt gewoon een product te bestellen.

Je eerste stap had gewoon moeten zijn: Sluit een abonnement af om te shoppen op deze site. Maar goed, dan is het: *poef* weg bezoekers :)

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 04-03-2016 10:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:38:

Even voor de topic starter. Ergens vind ik het jammer dat je dit zo breed uit hebt moeten meten. Want dit had ook onderling gelukt.
Niet lopen muilen op een klant die er met jou niet uitkomt omdat je niet wilde meewerken, maar gewoon snel en netjes oplossen. Er zijn hier al 12 klachten waar je niet op reageert https://www.klacht.nl/dino-discount/ en op http://chinesewebshop.nl/faq/ staan er ook nog een paar uit oktober 2015, dus dat "onderling gelukt"moeten we ook met een korreltje zout nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 04-03-2016 10:55 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat is dus niet zo. Er zijn veel mensen die gewoon graag uit de situatie willen komen waar ze inzitten maar zelf de weg niet weten.

Mensen die graag wat zouden willen opzetten maar niet weten waar te beginnen. Of niet het vermogen hebben om iets groots op te zetten. Dit concept is nieuw en daardoor begrijpen een hoop mensen het in het begin niet helemaal. Als het dan uitgelegd wordt is het gewoon een super leuk concept.

Ik weet nu dankzij jullie feedback dat mijn concept beter (of geheel) past als b2b. Dus dan ga ik nu daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat inderdaad gezien naar aanleiding van dit topic. Vraag me dan ook af waar klacht.nl die reactie mails naartoe stuurt want ik heb die nu niet en eerder ook niet in mijn email ontvangen. Terwijl er op die site staat dat het verstuurd is. Dus dat staat los van de wil om tot een compromie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:55:
Nou dat is dus niet zo. Er zijn veel mensen die gewoon graag uit de situatie willen komen waar ze inzitten maar zelf de weg niet weten.

Mensen die graag wat zouden willen opzetten maar niet weten waar te beginnen. Of niet het vermogen hebben om iets groots op te zetten. Dit concept is nieuw en daardoor begrijpen een hoop mensen het in het begin niet helemaal. Als het dan uitgelegd wordt is het gewoon een super leuk concept.

Ik weet nu dankzij jullie feedback dat mijn concept beter (of geheel) past als b2b. Dus dan ga ik nu daarvoor.
dit concept is al zo oud als de weg naar kralingen en heet drop-shipping. (muv dat je bijna normale dropshippers geen lidmaatschap hoef te betalen).

maar goed, je reageerd hier, da's al een stap in de goede richting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@breezers. Dat andere topic wat je noemt is er dan nog iemand die daarna nog iets heeft geknerpt? Nee toch? daar ben ik er ook met iedereen op een goede manier uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had inderdaad net als alle andere webshopwinkels op ieder product 5 tot 10 euro kunnen gooien en het zo gaan verkopen. Mij leek dit concept leuker. Misschien maak ik er nog wel een tweede site bij waarbij ik dat wel doe. Denk ik nog over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Even je vorige berichtje editen, als je wat toe wilt voegen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:32

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 22:35
Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:38:

Even voor de topic starter. Ergens vind ik het jammer dat je dit zo breed uit hebt moeten meten. Want dit had ook onderling gelukt.
Dat blijkt hier toch niet bepaald uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 22:22

Kek

3flix

Maar om het even, 200 euro zodat jij op aliexpress / alibaba / taobao iets besteld voor iemand is toch wel ernstig overtrokken...

Ik zou daar een serieus ander business model achter zetten, kleine lidmaatschap/abo prijs, en een percentage van de prijs voor jou verdere moeite ofzo...

De site ziet er overigens ook jaar 2000 uit.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goed dat je hier reageert, moedig. Maar je naam is nu al besmeurd door je dubieuze praktijken.. en je hebt de schijn nog steeds tegen, o.a. door de voorwaarden te antidateren en de manier waarop je tot nu toe hebt gereageerd op mensen die oprecht niet van het abonnement af wisten.
Voor b2b zul je moeten eisen dat men een kvk nr o.i.d. overhandigt, zodat je een flinke drempel opwerpt voor de argeloze huismoeders die goedkope spulletjes willen shoppen (in plaats van te adverteren op marktplaats en ze "in de val te lokken" door te zeggen dat ze even moeten registreren om het betreffende product te kunnen kopen).
Bij de Makro kom je bijvoorbeeld ook niet binnen zonder bedrijf.

Maar eerlijk gezegd dat ik dat je weinig succes zult hebben als je open en duidelijk bent over je concept. Mensen die echt willen handelen willen de laagste inkoopprijs en rechtstreeks zaken kunnen doen met leveranciers. Mensen die te dom/lui zijn om zelf in China te shoppen zullen ook niet 300 euro/jaar gaan investeren om zogenaamd goedkoop in te kunnen kopen..
Bovendien, als je grote hoeveelheden gaat bestellen in China krijg je geheid issues met de douane. DAAR zou je evt je business van kunnen maken, het verzorgen/ondersteunen van de import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt achteraf had een site huren voor mij veel handiger geweest. Nu moet ik voor iedere echte verandering een ict er benaderen. Maar nu al zolang hiermee bezig en er staan nu al zoveel producten op dat dat gewoon voor deze site zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch zijn er echt mensen die bewust het lidmaatschap zijn aangegaan en hier gebruik van maken zoals het de bedoeling is geweest.

Maar wat ik al eerder stuurde er blijven altijd mensen bij die gebruik proberen te maken. Hoe dek ik dat dan af? mensen die bedrijfsnaam invullen en dan achteraf komen van tja ben geen bedrijf hoor dus hoef dat lidmaatschap niet. Maar producten mag je wel opsturen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Echt om bewijs vragen.. En HEEL DUIDELIJK maken, dat je alleen zaken doet met bedrijven, en dat men vast gaat zitten aan je abonnement. En dat men dus beter niet een enkel product kan bestellen.
Bedrijfsnaam in formuliertje zie je zo vaak.. Daamee dek je dat echt niet af..

Waarom bestel je uberhaubt al producten als men het abonnement nog niet heeft betaald (of zelfs nog maar gefactureerd heeft gekregen)?
Als men gaat steigeren over het abonnement weet je meteen dat dat niet jouw klant zal zijn en laat je ze afhaken.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-03-2016 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@dinodiscount: svp niet jezelf als slachtoffer gaan voordoen. De klachten in dit topic zijn dermate serieus dat het geen pas geeft om te gaan doen alsof mensen willens en wetens onder verplichtingen uit willen komen.

En zoals je al verteld is: geen twee posts achter elkaar maken.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 04-03-2016 11:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:47:
Maar wat ik al eerder stuurde er blijven altijd mensen bij die gebruik proberen te maken. Hoe dek ik dat dan af?
Heel duidelijk de jaarlijkse kosten opnemen bij het eerste prijsoverzicht. Klik 1 product van 1 euro aan en zet dus 201 euro in de winkelwagen. En zet in 1 regel "ik ga een abonnement aan voor 200 euro/jaar ex BTW" op www.dinodiscount.com/register

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar wat ik al eerder stuurde er blijven altijd mensen bij die gebruik proberen te maken. Hoe dek ik dat dan af?
- Zorgvuldiger / grondiger controleren / meer gegevens laten opgeven over het bedrijf.
- Het registreren en betalen voor het betaalde abonnement veel prominenter naar voren laten komen, in plaats van als een zijspoor van het bestellen van producten, met ergens tussen neus en lippen door een bedrag.

Je hele bestelproces is gewoon identiek aan normale webwinkels, behalve dat ene zinnetje op de registratie pagina. Dan moet je het niet gek vinden dat klanten niet doorhebben dat jouw opzet anders is dan de tig andere webshops waar ze bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
gambieter schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:52:
[Mbr]@dinodiscount: svp niet jezelf als slachtoffer gaan voordoen. De klachten in dit topic zijn dermate serieus dat het geen pas geeft om te gaan doen alsof mensen willens en wetens onder verplichtingen uit willen komen.

En zoals je al verteld is: geen twee posts achter elkaar maken.[/]
Dus dat, de opzet ook in de algemene voorwaarden doet toch sterk vermoeden dat het er gewoon om gaat om mensen vast te zetten.. met het vervallen van de mogelijkheden nadat een bestelling geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Blijkbaar is ze nog steeds niet gestopt met dr praktijken. Vandaag weer een nieuwe klacht van iemand die ook opgelicht is:
http://www.klacht.nl/dino...79-voor-een-lidmaatschap/

Zou haar sieren als ie al zn "klanten" informeert en ze de mogelijkheid geeft om aan te geven of ze het abonnement willen hebben of dat ze anders uitgeschreven worden en verder niks meer hoeven te betalen..

Zij houdt hier dus de schijn op, maar intussen probeert ie nog steeds meer slachtoffers te maken.. :X

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-03-2016 12:16 . Reden: geslacht aangepast naar een zij. Wijzigen van reacties gaat er nog niet in bij haar 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt maar mijn jurist gaf aan dat het juist beter was om het factuur pas na de 14 dagen bedenktijd te sturen. Omdat er toch aan de ene kant diverse administratieve handelingen nodig zijn die ik dan niet hoef te doen als ze er toch vanaf zien. Aan de andere kant zou het vertrouwen geven als ik die 14 dagen toegang zou geven.

Net als t ideal verhaal ik had eerst geen ideal juist om aan te geven dat ik geen normale webshop was maar dat er besteld moet worden. dan krijg je toch ook mensen die allemaal ideal willen want dat is dan toch veel handiger.... Oké.

en inderdaad het was een kernbeding dus het zou niet in de voorwaarden moeten staan. Dan komen er weer mails van ik heb de voorwaarden gezien maar daar staat geen bedrag in dat het lidmaatschap geld kost.

Oké dan plaatsen we het op de registratie pagina met een vinkje erbij dat ze het gelezen moeten hebben. daarachteraan nog een mail met onderin ook weer een vinkje met opnieuw acceptatie. mensen die enkel het vinkje aanvinken en niet de link in de mail heb ik overigens ook niet eens meegenomen.

Ik stel niet dat ik slachtoffer ben helemaal n iet geef alleen aan waar ik tegen aan loop. En dat ik dat heb proberen dicht te timmeren met de mogelijkheden die ik binnen de website heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:12:
Blijkbaar is ie nog steeds niet gestopt met zn praktijken. Vandaag weer een nieuwe klacht van iemand die ook opgelicht is:
http://www.klacht.nl/dino...79-voor-een-lidmaatschap/

Zou hem sieren als ie al zn "klanten" informeert en ze de mogelijkheid geeft om aan te geven of ze het abonnement willen hebben of dat ze anders uitgeschreven worden en verder niks meer hoeven te betalen..
Hij Is een zij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 04-06 12:22
Toch zijn er echt mensen die bewust het lidmaatschap zijn aangegaan en hier gebruik van maken zoals het de bedoeling is geweest.

Maar wat ik al eerder stuurde er blijven altijd mensen bij die gebruik proberen te maken. Hoe dek ik dat dan af? mensen die bedrijfsnaam invullen en dan achteraf komen van tja ben geen bedrijf hoor dus hoef dat lidmaatschap niet. Maar producten mag je wel opsturen hoor....
Door zelf duidelijk te communiceren. Het registratieproces is exact hetzelfde als wat consumenten overal doen als ze zich registreren voor een webshop. Op al deze websites ontstaat echter geen betaalverplichting van maar liefst 300 euro. Door deze betaalverplichting te verstoppen in het inleidende tekstje had je moeten weten dat heel veel mensen dit niet lezen, althans totaal niet doorhebben dat ze een enorm duur abonnement aangaan met Dinodiscount.

Het spijt me, maar ik geloof er helemaal niets van dat je dit niet bewust zo hebt gedaan om consumenten in de val te lokken. Het antidateren van algemene voorwaarden is al helemaal uiterst dubieus.

Maar begrijp ik nou goed dat iedere klant die bezwaar maakt tegen dit abonnement dat zij met jou zijn aangegaan het abonnementsgeld niet meer hoeft te betalen? En betekent dit ook dat klanten die bezwaar hebben gemaakt, maar om gedoe te voorkomen alsnog betaald hebben hun geld terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
"Registrant Name" :?

Edit

[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 04-03-2016 12:27 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zie Anoniem: 744353 in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling"

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:26:
[...]

XX maken heeft geen zin ;), zie Anoniem: 744353 in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling"
Al denk ie dat ie er geen prettig gevoel aan gaat overhouden..
Mea culpa, naam even verwijderd

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Dat heb ik gister ook al in Arnoud zijn blog gezegd. (Wat hier naartoe is gekopieerd) Mijn dochter is wakker geworden dus hier stopt mijn reactie voor nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 744353 op 04-03-2016 12:37 . Reden: om verwarring te voorkomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:03:
...
Ik heb vooral een tip voor dinodiscount: duidelijker communiceren. Als de winkel duidelijk is over wat de bedoeling is en eventueel beter nagaat wat de koper verwacht, krijg je dit gedoe nauwelijks.
Hier draait het toch echt om, daarnaast heb ik de indruk uit de reacties van dinodiscount dat de planning wat tekortschoot, en dat ook de maatregelen bij 'problemen met de shop' misschien wat te overhaast worden genomen.

Daarnaast blijft bij mij toch de indruk bestaan dat het de bedoeling was ook consumenten een duur abo aan te smeren, omdat de onhandigheid van de manier van werken voor mij anders toch ongeloofwaardig groot lijkt. Maar het zal wel niet zo zijn, wat dat betreft is het nu snel afhandelen van klachten rond het abo en het snel verbeteren van de communicatie wel een goed verbeterplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:23
Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:13:
Klopt maar mijn jurist gaf aan dat het juist beter was om het factuur pas na de 14 dagen bedenktijd te sturen. Omdat er toch aan de ene kant diverse administratieve handelingen nodig zijn die ik dan niet hoef te doen als ze er toch vanaf zien. Aan de andere kant zou het vertrouwen geven als ik die 14 dagen toegang zou geven.

Net als t ideal verhaal ik had eerst geen ideal juist om aan te geven dat ik geen normale webshop was maar dat er besteld moet worden. dan krijg je toch ook mensen die allemaal ideal willen want dat is dan toch veel handiger.... Oké.

en inderdaad het was een kernbeding dus het zou niet in de voorwaarden moeten staan. Dan komen er weer mails van ik heb de voorwaarden gezien maar daar staat geen bedrag in dat het lidmaatschap geld kost.

Oké dan plaatsen we het op de registratie pagina met een vinkje erbij dat ze het gelezen moeten hebben. daarachteraan nog een mail met onderin ook weer een vinkje met opnieuw acceptatie. mensen die enkel het vinkje aanvinken en niet de link in de mail heb ik overigens ook niet eens meegenomen.

Ik stel niet dat ik slachtoffer ben helemaal n iet geef alleen aan waar ik tegen aan loop. En dat ik dat heb proberen dicht te timmeren met de mogelijkheden die ik binnen de website heb.
Ik snap niet waarom dit concept zo moeilijk zou moeten zijn. Je biedt een dienst aan die je alleen wilt leveren aan mensen die een abonnement hebben. Dat is nou niet echt een heel unieke situatie. De oplossing lijkt me dan ook ontzettend voor de hand te liggen: De dienst die je aanbiedt is alleen bereikbaar voor mensen die een abonnement hebben. Je landingspagina is dan enkel een inlogportal met een FAQ en een mogelijkheid om een abonnement af te sluiten. Bij het afsluiten van het abonnement zit gelijk een iDealkoppeling zodat duidelijk is dat er kosten zijn. Na de registratie/betaling kan je iemand gelijk inloggegevens geven.
Als je potentiële klanten een inzicht wil geven in wat ze zouden kunnen kopen voor welke prijs voordat ze een abonnement afsluiten dan creëer je de mogelijkheid om ook zonder inlog de 'koop'pagina's te zien waarbij voor mensen die niet ingelogd zijn het linkje/de knop om een product toe te voegen aan de winkelman uitgeschakeld is.

Dit is geen rocket science en de manier waarop ontzettend veel sites werken. Dit is dan ook de reden dat veel reacties hier er van uit gaan dat je kwade intenties had. De manier die je nu hebt gebruikt is namelijk ontzettend niet voor de hand liggend als je welwillend was geweest en ontzettend wel voor de hand liggend als je die niet had gehad.
Ook het feit dat je claimt dat je er met TS uitgekomen was als deze contact met je had gezocht is natuurlijk ook erg interessant aangezien precies dat gebeurd is en de reactie verre van welwillend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even heel snel dan nog.... ik zit in een project om een bedrijf op te zetten. Er kijken dus diverse instanties mee over mijn schouders. De boel bedriegen etc zoals hier constant wordt geopperd is dus helemaal niet aan de orde. Alle mensen vonden het een leuk concept en mocht dat gaan proberen. Moet alleen wel roeien met de riemen die ik heb.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 744353 op 04-03-2016 13:22 . Reden: mistte tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zie alleen maar excuses en smoesen maar geen oplossing. Je zegt dat je er uit had gekomen met TS nou laat dat zien dan. Je duwt je zelf nu in een slachtofferrol, terwijl jij diegene bent die ze maakt.

Los het op en pas je site aan zoals tips hierboven bijv. en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is toch allang een oplossing....Heb je wel alles gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:13:
Je zult juist niet met vinkjes moeten werken, maar met actieve bevestigingen dat mensen weten wat je bent. Zoals twilightschild in ""Lidmaatschapskosten" bij webwinkel na bestelling" hierboven al aangeeft is het echt niet zo moeilijk om duidelijk te zijn. Ook het vereist zijn van een KvK inschrijving etc zorgt ervoor dat je alleen B2B krijgt.

Door de manier waarop het tot nu toe is gegaan heb je in ieder geval de schijn tegen, en een reboot is verstandig waarbij je eerst communiceert "verwarring, dit is B2B en bevestig svp dat dit je bedoeling was", en dan alleen rekeningen uitstuurt aan mensen die specifiek bevestigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:23
Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:21:
Even heel snel dan nog.... ik zit in een project om een bedrijf op te zetten. Er kijken dus diverse instanties mee over mijn schouders. De boel bedriegen etc zoals hier constant wordt geopperd is dus helemaal niet aan de orde. Alle mensen vonden het een leuk concept en mocht dat gaan proberen. Moet alleen wel roeien met de riemen die ik heb.
Als je dit werkelijk met goede intenties begonnen bent, dan hoop ik dat dit voor jou wel een moment is om je opnieuw af te vragen of je wel de kennis/kunde/ervaring hebt om een bedrijf als dit (alleen) te beginnen. Blijkbaar heb je dermate weinig inzicht in de belevingswereld van jouw klanten dat je deze regen aan klachten niet hebt kunnen voorspellen. Dat lijkt me wel een ernstig gemist als je een bedrijf start.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Als mede ondernemer haak ik hier toch nog even op in want je geeft aan B2B willen richten en als meerwaarde een service te bieden.

Echter wat ik nergens terughaal is dat jij de import voor je rekening neemt en daar de stukken voor afhandeld. Zeker aangezien je zelf zegt dat de klant verantwoordelijk is voor de Douane kosten.

Dit strookt gewoon simpelweg niet, het enige wat je nu doet is uit naam van de klant een bestelling plaatsen op ebay , aliexpress of whatever. Er zit geen enkele meerwaarde in de service die je biedt.

Ik geloof ook sterk dat bedrijven hier niet voor kiezen want als die al op zo'n manier zaken willen doen willen ze de verantwoordelijkheid en afhandeling bij een ander neer leggen. Het inschieten van een bestelling op jouw site of op aliexpress komt op exact hetzelfde neer. Sterker nog ik vraag mij af hoe jij het doet met de BTW op jouw factuur? Want belasting technisch kan je niet de BTW bij de klant leggen en dien je deze verplicht door te berekenen aan de klant (zakelijk of consument) maakt niet uit.

Ik doe zelf al jaren zaken met china via alibaba . ebay aliexpress en meer.
Maar beetje serieus bedrijf heeft een artikel 23 ontheffing en regelt zijn invoer op die manier zodat het snel en probleemloos verloopt. Als ik als bedrijf al iets wil uitbesteden is het het gedoe met importeren van de goederen. Niet het bestellen ervan want daar bereik ik niets mee.

@TS ook de vraag hoe ziet / zag de factuur eruit die je hebt gekregen van deze bestelling? Staat daar 21% btw op vermeld? Ik krijg sterk de indruk dat er of 2x BTW wordt geheven, of dat er helemaal geen btw wordt geheven.

overigens dat schijnen met een jurist??? Really je hebt geen idee waar je over praat... een eenmanszaak met een jurist? Je hebt of rechtsbijstand of een boekhouder een jurist komt kijken bij veel grotere bedrijven. Een boekhouder zou je vermoedelijk op de vingers tikken dat je BTW gebeuren vermoedelijk niet op orde is. Of de klant betaald in het ergste geval dubbele BTW. En een rechtsbijstands verzekering adviseert je hierin niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 04-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 04-06 12:22
Anoniem: 744353 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:26:
Er is toch allang een oplossing....Heb je wel alles gelezen?
Wat is de oplossing dan? Dat je iedereen informeert dat het bedrag voor lidmaatschap wordt gecrediteerd en dat je de reeds ontvangen bedragen terugstort?

Zolang je dat niet hebt gedaan blijft het verdacht veel op oplichting lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:16
Je wilt B2B aanbieden, maar op je site onder het kopje over ons staan nog steeds:
Heb je je altijd al afgevraagd hoe de verkopers op marktplaats of de mensen met een webshop aan hun producten komen? Vanaf nu weet jij dat ook en kun je met flinke winst producten gaan verkopen via marktplaats, of zelf een website beginnen. Dit is zowel voor particulieren als mensen met een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:52:
overigens dat schijnen met een jurist??? Really je hebt geen idee waar je over praat... een eenmanszaak met een jurist? Je hebt of rechtsbijstand of een boekhouder een jurist komt kijken bij veel grotere bedrijven. Een boekhouder zou je vermoedelijk op de vingers tikken dat je BTW gebeuren vermoedelijk niet op orde is. Of de klant betaald in het ergste geval dubbele BTW. En een rechtsbijstands verzekering adviseert je hierin niet.
Uit het verhaal haal ik dat hij waarschijnlijk gebruik maakt van de starters ondersteuning/Business Campus die in diverse gemeentes aanwezig zijn. Een systeem waarbij vaak de gemeente een subsidie verstrekt, iedereen een bedrag per jaar betaald en een gebouw/controller/jurist deelt. Idee is ook dat de bedrijven elkaar kunnen helpen, een courier kan van iedereen de post bezorgen, een website designer voor iedereen sites maken, etc. Zou ook verklaren waarom op dat adres zoveel bedrijven zitten.
Moet daar gelijk bijzeggen dat van degene die ik gezien heb ik geen sterke indruk had, de ondersteuners die er zitten hebben vaak al diverse faillissementen mee gemaakt en die moeten dan anderen helpen niet te falen. Door schade en schande wordt men wijs, maar misschien zijn er betere leermeesters.

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 04-03-2016 15:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
Daar had je eerder over na moeten denken in je bedrijfsplan en over moet nadenken hoe je dit risico wil managen.
Maar gewoon simpel een KVK nummer opvragen bij het registeren en dit controleren. Niet heel erg moeilijk. Er zijn meer bedrijven die zich hiermee beschermen tegen consumenten. Zeker met de hele vage constructie die nu neer gezet is, is het vragen om problemen. Welke je ook gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 10:12
De voorwaarden zijn inmidels weer veranderd zie ik? Het inschrijfformulier is ook weer aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:14
Misschien dat je dan eerst handmatig de 'nieuw' aangemaakte accounts verifieert bij de kvk, voordat ze uberhaupt een aankoop kunnen doen. Daarnaast kan je altijd vragen om een btw-nummer en deze ook controleren op een of andere site.

Daarnaast is het sowieso onverstandig om facturen pas na 14 dagen op te sturen aangezien je dan de consument niet eens de gelegenheid geeft om eens na te denken over de 'onzichtbare' abonnementskosten (vermeldt in de kleine lettertjes). Wil je abonnementskosten hebben in jouw verdienmodel, dan moet je ervoor zorgen dat consumenten pas na de 14 dagen in jouw webshop kan bestellen.

Hoe dan ook, ik denk dat je toch maar eerst met de belastingdienst moet bellen of een boekhouder moet aanspreken hoe jij jouw adminstratie moet regelen omtrent omzetbelasting en inklaringskosten. In principe ben je gewoon een webwinkel en geen 'tussenpersoon' aangezien jij gewoon winst maakt op de verkochte producten en het hele aankoopproces zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 07:48
FotW schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:25:
De voorwaarden zijn inmidels weer veranderd zie ik? Het inschrijfformulier is ook weer aangepast.
yup bedrijfsnaam is weer weg en ook de abbo kosten zijn nu in eens volledig verdwenen van de inschrijf pagina.

ik kan het zo ook even niet terug vinden in de voorwaarden dat er een lidmaatschap of iets dergelijks aangegaan word

edit:
heb toch nog iets kunnen vinden van het abonnement in de algemene voorwaarde onder Artikel 8 Beëindiging
(echter hier worden geen prijzen genoemd)

veder vind ik dit ook wel een aparte
Artikel 6 Gebruik van Dinodiscount

6.1 Indien de Gebruiker via Dinodiscount.com zaken bestelt, gaat de Gebruiker een overeenkomst aan met de aanbieder van deze zaken. Dinodiscount.com is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst en fungeert enkel als bemiddelend platform.
de klant gaat dus een overeenkomst aan met een onbekend persoon in china
6.2 Eventuele klachten over (niet) geleverde zaken dient de Gebruiker rechtstreeks bij Dinodiscount.com te melden, waarna Dinodiscount.com de keuze heeft om te bemiddelen
lol? de keuze

tip voor dinodiscount misschien handig om de website voorlopig uit de lucht te halen en eerst eens goed te bedenken wat je wilt. (want een website die iedere 2 uur wijzigt dan wel abbo geld dan staat het weer nergens). komt volgens mij ook niet goed over

[ Voor 58% gewijzigd door hjvg op 04-03-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

paQ

Het wordt nu wel hak op de tak ja. Als elke kleine wijziging een behoorlijk doorwerkend effect heeft op alle verdere informatie voor je 'dienst', -zoals nu het geval is- dan is dat een bevestiging van een flinterdun businessmodel.

De site rammelt verder van de spelfouten, complexe uitleg, en wordt er over omzet gesproken terwijl dat (bruto) winst is. Ook staat er ergens dat je aan Dinodiscount geen BTW betaalt, terwijl het bedrag van 299 wel weer incl BTW was las ik ergens in dit topic. (maar dat staat er op de site dan weer niet bij)
Het is nogal een mengelmoes en veel klok/klepel.

edit:
Dit strookt ook TOTAAL niet met elkaar:
Artikel 5 Wet koop op afstand

5.1 Hetgeen bepaald in artikel 5 is enkel van toepassing indien een gebruiker handelt als consument/particulier. Artikel 5 is derhalve uitsluitend in die gevallen van toepassing waarin de Gebruiker als consument een koop op afstand sluit met Dinodiscount.com als bedoeld in de Wet koop op afstand.

5.2 Een consument heeft na het tot stand komen van de overeenkomst, 14 kalenderdagen de tijd, om de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden. De ontbinding kan uitsluitend via het opgegeven e-mailadres geschieden en is pas definitief nadat Dinodiscount.com de ontbinding heeft bevestigd via e-mail.
en dan wel
Artikel 6 Gebruik van Dinodiscount

6.1 Indien de Gebruiker via Dinodiscount.com zaken bestelt, gaat de Gebruiker een overeenkomst aan met de aanbieder van deze zaken. Dinodiscount.com is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst en fungeert enkel als bemiddelend platform.
en
6.3 Op alle overeenkomsten die de Gebruiker aangaat met een aanbieder zijn de algemene (leverings)voorwaarden van de betreffende aanbieder van toepassing.

...Heeft u binnen 14 dagen na het aangaan van het abonnement een bestelling geplaatst dan is het abonnement niet meer te herroepen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet u ons (Dinodiscount, Zilverenberg 36, 5234 GM 's-Hertogenbosch, ) door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld een brief of e-mail) over uw annulering van de overeenkomst informeren. U kunt hiervoor ook het bijgevoegde herroepingsformulier gebruiken.
Let op: U koopt alle producten niet van Dinodiscount maar Via Dinodiscount. Wij leveren enkel de dienst voor het bestellen van de producten voor u. Retour zendingen stuurt u dan ook retour aan de leverancier en niet aan Dinodiscount.

. Het Herroepingsrecht geldt alleen voor consumentenaankopen.
:F

de site staat echt bol van de tegenstrijdigheden

[ Voor 114% gewijzigd door paQ op 04-03-2016 18:20 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carmania2000
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-06 08:40
Ik heb een zaak in autotoebehoren. Als ik als belgisch bedrijf bij duitse groothandels bestel dien ik een geldig btw nummer op te geven. Dit wordt eerst gecontroleerd. Als dit btw nummer correct is kan ik pas bestellen. Maar de eerste leveringen kunnen enkel geleverd worden op het adres waarop het bedrijf volgens het btw nummer gevestigd is. Met dit systeem kun je perfect voorkomen dat particulieren met een btw nummer van eender welk bedrijf bestellen en dan op hun thuisadres laten leveren. Dus zeggen dat je particulieren niet kunt uitsluiten is zever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 21:07
Particulieren hoeven imo niet uitgesloten te worden. Als een hobbyist wat spulletjes wil verkopen "voor erbij", kan dat best.

Wat echter wel cruciaal is, is dat eerst het abbonnement afgerekend wordt en daarna pas de bestelling. Het kan via iDeal betaald worden, dus daar zit nauwelijks vertraging in voor de klant.

Dan moet de klant dus heel bewust het abbonnement afsluiten alvorens te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

hjkv schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:51:
Particulieren hoeven imo niet uitgesloten te worden. Als een hobbyist wat spulletjes wil verkopen "voor erbij", kan dat best.
Niet als je het consumentenrecht in het geheel niet naleeft. Bij B2B heb je geen last van regels die de consument beschermen.

Zoals ik het begrijp kan je bij dinodiscount een abonnement nemen voor het recht om uit China te bestellen. Dus geen garantie, conformiteit, informatieplicht, koop op afstand of andere consumentenrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|sWORDs| schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Uit het verhaal haal ik dat hij waarschijnlijk gebruik maakt van de starters ondersteuning/Business Campus die in diverse gemeentes aanwezig zijn. Een systeem waarbij vaak de gemeente een subsidie verstrekt, iedereen een bedrag per jaar betaald en een gebouw/controller/jurist deelt. Idee is ook dat de bedrijven elkaar kunnen helpen, een courier kan van iedereen de post bezorgen, een website designer voor iedereen sites maken, etc. Zou ook verklaren waarom op dat adres zoveel bedrijven zitten.
Moet daar gelijk bijzeggen dat van degene die ik gezien heb ik geen sterke indruk had, de ondersteuners die er zitten hebben vaak al diverse faillissementen mee gemaakt en die moeten dan anderen helpen niet te falen. Door schade en schande wordt men wijs, maar misschien zijn er betere leermeesters.
Als dit zo zou zijn dan zou er geen enkele gemeente / campus what so ever zijn vingers willen branden aan dit business model. Dit soort constructies zijn gedoemd om mis te gaan en zodra de controle vanuit de belastingdienst ook echt streng wordt op de boekhouding vallen ze allemaal om. Als er structureel geen BTW over verkoop wordt geheven kan je wachten op een zeer grote naheffing hiervan inclusief boete en mogelijk zelfs strafrechtelijke gevolgen. Je bent als ondernemer nou eenmaal simpelweg verplicht om BTW te innen als je binnen nederland verkoopt. Of je goederen direct uit china komen maken daarin helemaal geen ene zak uit. Je hebt als bedrijf alleen het voordeel dat je BTW vrij mag importeren vanuit china (artikel 23) effectief betaal je wel BTW maar trek je het direct weer af van je voorbelasting.

Maar dinodiscount kiest voor de constructie dropshipping dus zijn artikel 23 is dan niet geldig, als die uberhaupt al zo'n artikel 23 verklaring heeft wat ik mij afvraag.

Misschien moet iemand maar eens de belastingdienst influisteren om hier eens naar te kijken. Maar elke beetje zelf respecterende boekhouder zal zijn handen hier niet aan branden. Ik wordt zelfs al geregeld terug gefloten om kleine details. Met dit soort praktijken was mijn boekhouder al lang gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik zou alle prijzen op de webshop verbergen voor niet ingelogde leden. Wil je de prijs zien en of bestellen? Ga dan naar het registratie formulier, waarop duidelijk staat dat het xxx per jaar kost. En gewoon helemaal b2c uitsluiten, dat je dan af en toe nee moet verkopen aan een particulier weegt niet op tegen het gezeur van b2c handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan gaat niemand zich meer aanmelden, want de reden om aan te melden is onzichtbaar :P Prijzen zichtbaar maar de bestelknop grijs zou wel een optie zijn. En de eerste "bestelling" is dan expliciet 199 (plus BTW?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Genoeg b2b order sites waar je de prijzen pas ziet na aanmelden. Eigenlijk werkt elke groothandel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:01:
Genoeg b2b order sites waar je de prijzen pas ziet na aanmelden. Eigenlijk werkt elke groothandel zo.
Maar dan hoef je meestal niet eerst een abonnement van 200 euro aan te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Room42 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:04:
[...]
Maar dan hoef je meestal niet eerst een abonnement van 200 euro aan te gaan :+
Ken eigenlijk geen een site waarvoor je abonnements kosten moet betalen om te mogen kopen.
Dit is voor het eerst dat ik zoiets lees.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat dit uit een soort UWV-achtig traject komt om mensen aan de slag te helpen met een eigen onderneming in plaats van ze in de WW / bijstand te laten zitten. Of dit vervolgens heel erg levensvatbaar is is een tweede, maar als ik een beetje tussen de regels door lees denk ik dat bij de betreffende shop eerder sprake is van onbekwaamheid, dan van de wil om mensen geld afhandig te maken. Het zou wellicht slimmer zijn als we als Tweakers constructief meedenken met zo'n idee dan het helemaal de grond in te branden (wat overigens wel mijn eerste reactie was na het bekijken van de site en de voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgens mij is de B2C ineens ook snel van de site verdwenen! Alles wordt precies zo aangepast als hier in de topic wordt benoemd, dat stinkt!

Ben benieuwd waar de ACM mee gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743441

Helaas heb ik nog steeds niks van Dinodiscount mogen vernemen. Na het standaard antwoord te mogen hebben ontvangen op mijn eerste mail heb ik nogmaals een mail gestuurd dat ik eenmalig een klein dingetje heb besteld en zeker geen duur lidmaatschap wil. Hier geen reactie op ontvangen, terwijl ik uit de berichten hier haal dat het voor één ieder opgelost zou zijn. Met verwijzing hiernaar nog maar weer een mail gestuurd naar Dinodiscount.

Ik heb net als anderen dit ook op Klacht.nl gemeld, Dinodiscount geeft hier (op Tweakers) aan daar geen mail van te ontvangen. Je kan hier echter als bedrijf zijnde waar de klachten van komen via die site (klacht.nl) zelf op reageren. Als Dinodiscount zijnde zou ik dat zeker gaan doen als je geen kwaad in zin hebt zoals ik dat hier begrijp.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 743441 op 05-03-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik heb gisteren nog even gekeken, maar zelfs voor een universitair juridisch geschoolde is absoluut niet duidelijk dat je een abonnement aangaat. Een factuur op basis hiervan kun je minimaal vernietigen op grond van dwaling, maar waarschijnlijker is zelfs dat er helemaal geen overeenkomst met betrekking tot een abonnement tot stand is gekomen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Hoe zit met de andere gedupeerden? Krijgen zij nu een mailtje dat ze niks hoeven te betalen of toch maar proberen geld af te troggelen?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Niets meer laten horen en over 2 jaar de hele klantenbase die niet betaald heeft verpatsen aan een louche incasso bureau die dan weer pogingen gaat doen om te incasseren. Bij 10% van de waarde kan dat lonend zijn voor dergelijke bedrijven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nah... ik denk niet dat er kwade opzet in het spel is hier.
Meer complete onervarenheid, veel te lichtzinnig nadenken over zaken EN diens gevolgen, en een beetje handelen as we go.
Dat gezegd hebbende kun je natuurlijk niet een houding innemen van "naja.. die mensen hebben betaald of heb ik gefactureerd, en dat is dan maar zo, hadden ze maar beter moeten lezen"
Er zal op enig moment zijn doorgesijpeld dat dit verdienmodel, dat behalve het niet geheel volgens de wet tot stand komt, niet heel levensvatbaar zal zijn. Met als gevolg de houding / stelling in haar reacties naar 'klanten'.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 06-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Puur kwade opzet als in oplichting.. nee dat denk ik ook niet. Opzet als in "hoe kan ik profiteren van domme mensen", waarbij moreel toch nog wel de nodige vraagtekens bij het model gezet kunnen worden, ben ik eigenlijk toch wel van overtuigd. Anders ben je wel duidelijker in je model. En ze snapt heel goed dat als ze het vooraf heel duidelijk maakt ze geen klanten meer overhoud... Dus dan heb je toch zeker in een zekere mate de intentie dat mensen hierin "trappen". Als je echt overtuigd bent dat je een goed product levert voor een scherpe prijs, hoef je op geen enkele manier geheimzinnig te doen en kun je de prijs overal naar voren laten knallen en het zo duidelijk mogelijk maken.. dat ze dat niet doet is al een duidelijk teken aan de wand.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 743171

tot mijn grote vreugd heb ik zojuist een email gekregen van dinodiscount met het bericht dat het nooit de bedoeling was mensen te benadelen, dat het concept veranderd wordt en dat de factuur als niet verstuurd kon worden beschouwd. Ik weet niet of het echt allemaal een groot misverstand was of dat de eigenaar inzag dat dit geen stand zou houden, maar ik ben in ieder geval blij dat het nu is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk ergens daar tussenin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743441

Hier ook een mail gehad van Dinodiscount dat de factuur al niet verzonden beschouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bij de blog van Engelfried heeft de shop inmiddels aangegeven het hele concept van het lidmaatschap over boord te gooien. Vandaar ook dat dat ondertussen ook weer verdwenen was van onder andere de registratie pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

michael3 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Ken eigenlijk geen een site waarvoor je abonnements kosten moet betalen om te mogen kopen.
Voor groothandel komt het wel eens voor. Zaken zoals Sam's Club, Costco en BJ's moet je ook betalen om te mogen shoppen. Helemaal onbekend is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik lees dit alles net..
Ik vermoed iemand die zonder echt uitgewerkt idee iets wil opzetten zonder voorbereiding en die on the job probeert er iets van te maken. Als er wordt meegekeken door instanties dan ga ik uiyt van een traject via Gemeente of UWV... daar is gewoonweg geen kennis. Ze kijken alleen mee om te zien of men zijn/haar best doet en de inkomsten doorgeeft enzo. Inhoudelijk heb je er weinig aan.

Volgens mij zou ze beter stoppen, alles eens goed plannen en dan kijken of er een reden is om alsnog opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

michael3 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Een vergelijkbaar model is ECI boekenclub, alleen was het daar zo dat je "verplicht" een paar producten moet kopen tijdens je "abonnementsduur".

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743255

Geldt 'factuur als niet verzonden beschouwen' voor alle gedupeerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Sowieso mogen bij een eerste herinnering geen kosten in rekening gebracht worden. Je kan dus met een gerust hart afwachten of er nog een opvolging komt, en indien ja alsnog verwijzen naar de toezegging die publiek is gedaan.

Ik vermoed niet dat je er nog van hoort, maar je hoeft je sowieso geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Moet je dan niet een creditfactuur krijgen?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 21:23

Jiffy

God, you're ugly!

Niet als je dat ding als 'niet verzonden' mag beschouwen. Wat wil je dan? Een creditfactuur die je ook als niet verzonden mag beschouwen? :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Omdat zakelijke klanten de factuur al lang ingeboekt hebben. Daar moet dan een creditfactuur tegenover staan om het saldo weer op 0 te krijgen. Zal die webshop ook moeten doen om de administratie weer sluitend te krijgen toch?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jazzy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:28:
Omdat zakelijke klanten de factuur al lang ingeboekt hebben. Daar moet dan een creditfactuur tegenover staan om het saldo weer op 0 te krijgen. Zal die webshop ook moeten doen om de administratie weer sluitend te krijgen toch?
Maar zakelijk klanten was de site voor bedoeld. Dus neem aan dat die gewoon zullen moeten betalen??

Pagina: 1 2 3 Laatste