Ten eerste heb ik hier zelf nog geen ervaring mee, laat staan dat ik het zelf heb. In de toekomst wil ik dus een nieuw Abit plankje met onboard RAID kopen voor mun servertje (KT7/KG7/KR7, ben nog aan het afwegen, maar daar gaat het nu ff niet om
). Momenteel zit er reeds een Abit HotRod100 RAID controllertje in een PCI slotje van de huidige Socket7 mobo van mun server. Stel dat ik deze samen met de twee 20GB harddisks move naar de nieuwe mobo en dan nog twee 20GB harddisks op de onboard controller aansluit, zou dan van deze 4 harddisks een complete RAID0+1 systeem te configureren zijn?
Natuurlijk kun je ook 4 harddisks op een controllertje aansluiten, maar dat is niet echt de mooiste oplossing, aangezien er dan 2 harddisks op eenzelfde kabel moeten zitten (snelheidswinst wordt dan kleiner...).
Indien dit in praktijk niet haalbaar is (RAID verdelen over 2 controllers), zou dat in theorie dan niet bijvoorbeeld met een aangepaste BIOS te realiseren zijn? Dat zou dan pas de ideale oplossing zijn!
Natuurlijk kun je ook 4 harddisks op een controllertje aansluiten, maar dat is niet echt de mooiste oplossing, aangezien er dan 2 harddisks op eenzelfde kabel moeten zitten (snelheidswinst wordt dan kleiner...).
Indien dit in praktijk niet haalbaar is (RAID verdelen over 2 controllers), zou dat in theorie dan niet bijvoorbeeld met een aangepaste BIOS te realiseren zijn? Dat zou dan pas de ideale oplossing zijn!
edit:
nee, ik neem geen oplossingen aan in de zin van "koop een SuperTrak" ofzo...
nee, ik neem geen oplossingen aan in de zin van "koop een SuperTrak" ofzo...