Slimme meter krijgt geen updates meer van gasmeter

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:07
Moghe allen,

Ik heb al sinds de jaarwisseling geen updates meer van de gasmeter. Maw: bij het uitlezen van de slimme meter, zie ik al dagen dezelfde tellerstand van de gasmeter. De gasmeter zélf meet wel correct, maar geeft dus geen updates meer door aan de Iskra slimme meter.

Meer mensen met dit probleem? Ik zit in Liander gebied.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik laat mijn gasmeter uitlezen door energiemanager online en inderdaad er staat niks van 1 januari. Elektra wordt wel doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Bij mij ook niet, liander.
Ik lees hem lokaal uit via domoticz en ook online maar beide sinds 1 januari geen gas verbruik gegevens. Wel stroom.

Edit: misschien komt het door dat er nu nieuwe belastingtarieven zijn, meter misschien aangepast op afstand ofzo? Bug?

[ Voor 29% gewijzigd door dawauz op 03-01-2016 12:11 ]

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Heeft het niet te maken met die schrikkelseconde?
De communicatie tussen de gasmeter en de slimme meter zal immers wel versleuteld zijn. Vaak moet dan de tijd op beide apparaten wel goed kloppen anders mislukt het verbinden.

[ Voor 10% gewijzigd door NBK op 03-01-2016 15:34 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 15:35
Iemand al reactie van netwerkbeheerder ?

Net contact gehad met Delta, ook die zijn het aan het onderzoeken. Was niet de eerste :)

[ Voor 53% gewijzigd door MarFan op 04-01-2016 11:22 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Op Twitter zegt Liander het te onderzoeken.

https://twitter.com/LianderNL/with_replies

[ Voor 34% gewijzigd door hansdegit op 04-01-2016 11:26 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Welk account is dat ? bij @LianderNL kan ik het niet vinden ? dank :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb hier ook last van en een aantal mensen in het Domoticz topic ook. Ik heb vanochtend via twitter contact op genomen met Enelogic (dat leek mij een goede manier om erachter te komen hoe groot het probleem is), en met Liander. Beide weten er van, en korte tijd later kreeg ik dit in een email van Enelogic:
Gisteravond is duidelijk geworden, dat enkele gasmeters sinds de jaarwisseling problemen hebben met het aanleveren van meterstanden. Jouw gasmeter hoort ook bij deze probleemmeters en daarom dit bericht.

Gasmeter in storing
Volgens je netbeheerder lijkt er na de jaarovergang een probleem te zijn ontstaan met het opslaan van gasmeterstanden in de elektrameter. Je netbeheerder werkt hard om dit probleem op te lossen, of zoals ze zelf zeggen: "We zijn met hoogste prioriteit bezig om dit issue te onderzoeken.".

Deze storing heeft geen invloed op de meterstanden van je elektrameter. Het gasmeter probleem is zowel van toepassing op de uitlezing via de netbeheerder, als de uitlezing via de Enelogic P1 poort uitlezer.

We hopen dat de storing spoedig is verholpen! Zoals altijd kan je de voortgang volgen via onze statuspagina. De storing zal normaal gezien vanzelf worden opgelost, je hoeft hier verder niets voor te doen. Mocht het vóór vrijdag niet opgelost zijn, zullen we je opnieuw op de hoogte brengen hierover.

Desondanks wensen we je natuurlijk een hele mooie eerste week van 2016!

Met vriendelijke groet,

Team Enelogic
In het Domoticz topic werd duidelijk dat er mensen met verschillende gasmeters getroffen zijn door dit probleem. Maar het leek alsof alle getroffen en een Iskra MT382 of ME382 hebben. Is dat hier ook zo?

Het volgende wat ik mij dan afvraag is of er mensen zijn met een Iskra Mx382 die dit probleem niet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 04-01-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moniek_m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:56
eew schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:39:
In het Domoticz topic werd duidelijk dat er mensen met verschillende gasmeters getroffen zijn door dit probleem. Maar het leek alsof alle getroffen en een Iskra MT382 of ME382 hebben. Is dat hier ook zo?
Nee. Ik heb een kaifa MA304c icm Landis+gyr g350 en deze combi geeft ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Moniek_m schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Nee. Ik heb een kaifa MA304c icm Landis+gyr g350 en deze combi geeft ook problemen.
Dat is opmerkelijk, want op het forum van Eneco staat dit:
https://forum.eneco.nl/st...p-toonslimme-meters-10188

Ik hoop echt dat dit opgelost gaat worden. Want als het te moeilijk is zie ik ze er nog wel voor aan om het gewoon te laten voor wat het is een gewoon weer de meterstanden op te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Hier geen problemen met mijn
code:
1
/KFM5KAIFA-METER

Specifieke model gasmeter kan ik vanaf mijn werk niet zien :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:20
Heb er wel last van: Iskra ME382 (of was het nou toch een MT) met een Uniflo G4S gasmeter. Netbeheerder Enexis, klacht gemeld maar nog niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 13:12

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb vandaag een slimme gasmeter gekregen (electra had ik al) staat inmiddels op 0,5m3 dus ik denk dat ik aan het eind van de dag wel even op mijn toon kan kijken of daar "1m3" gezien wordt. Puur om even te kijken of het aan de jaarwisseling ligt of aan de datum oid :p

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 09-05 23:34
eew schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Dat is opmerkelijk, want op het forum van Eneco staat dit:
https://forum.eneco.nl/st...p-toonslimme-meters-10188

Ik hoop echt dat dit opgelost gaat worden. Want als het te moeilijk is zie ik ze er nog wel voor aan om het gewoon te laten voor wat het is een gewoon weer de meterstanden op te gaan nemen.
De netbeheerders, Eneco en de Toon gebruikers praten lekker langs elkaar heen in die discussie.

Bij het uitlezen van de P1 poort (wat de Toon doet) gaat iets mis, wat toch echt aan de slimme meter lijkt te liggen want allerlei andere apparaten krijgen de meters ook niet meer uitgelezen.

De netbeheerder kijkt vervolgens of de meter op afstand uitleesbaar is via P4. Dit lukt blijkbaar wel dus zeggen ze dat er geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Roekeloos schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:58:
[...]

De netbeheerders, Eneco en de Toon gebruikers praten lekker langs elkaar heen in die discussie.

Bij het uitlezen van de P1 poort (wat de Toon doet) gaat iets mis, wat toch echt aan de slimme meter lijkt te liggen want allerlei andere apparaten krijgen de meters ook niet meer uitgelezen.

De netbeheerder kijkt vervolgens of de meter op afstand uitleesbaar is via P4. Dit lukt blijkbaar wel dus zeggen ze dat er geen issue is.
Op afstand uitlezen gaat in dit geval ook niet. Enelogic krijg mijn standen via Liander, en die hebben ook niets. Als het alleen P1 was was ik nu al iets aan het bouwen om mijn Gasmeter via OCR uit te lezen, maar omdat het ook om de systemen gaat die voor facturering gebruikt worden is er nog wel iets van hoop. Ook mensen het nu niet weten hebben er last van, en de energiemaatschappijen zullen ook wel gaan klagen op ten duur. Waar ik bang voor ben is dat ze op gegeven moment concluderen dat het niet op te lossen is en dan ze dan maar weer meterstandkaarten op gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
In dat geval weet ik het snel genoeg, want ik werk bij een energieleverancier en krijg alle P4 storingen door. Er is al een tijdje een storing van Stedin bekend, maar tot op heden nog niet van Liander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
/ISk5\2ME382-1004

Ik zie dat de gasmeter zelf nog wel de juiste waarde aangeeft alleen via de P1 gaat het mis. Heeft iemand al eens zijn huis stroomloos gemaakt en gekeken of het probleem daarmee is opgelost?

code:
1
2
3
4
5
6
7
+---------------------+---------------------------+------------------------+
| p1_timestamp        | p1_channel_1_meterreading | p1_channel_1_timestamp |
+---------------------+---------------------------+------------------------+
| 2015-12-31 23:55:16 |                  1580.300 | 2015-12-31 23:00:00    |
| 2016-01-01 00:00:16 |                  1580.300 | 2015-12-31 23:00:00    |
| 2016-01-01 00:05:16 |                  1580.437 | 2016-01-01 00:00:00    |
| 2016-01-01 00:10:16 |                  1580.437 | 2016-01-01 00:00:00    |

[ Voor 60% gewijzigd door Pascal Saul op 04-01-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dat is misschien wel een idee, ik heb alleen niet zo een zin om de oven opnieuw in te stellen. Maar misschien dat ik het vanavond voor dat ik naar bed ga wel even probeer.
Roekeloos schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:03:
In dat geval weet ik het snel genoeg, want ik werk bij een energieleverancier en krijg alle P4 storingen door. Er is al een tijdje een storing van Stedin bekend, maar tot op heden nog niet van Liander...
Zie mijn eerdere bericht over Enelogic, als die P4 gebruiken (wat ik dan aan neem, ze doen het op afstand via de Netbeheerder) is ook dat systeem aangetast.

Je kan je alleen afvragen in hoeverre dit via de reguliere storingsmeldingen door zou komen. Waar het op lijkt is namelijk dat elektriciteitsmeter vrolijk de stand van 1 januari 12 uur s'nachts door blijft geven. In dat geval kan het op het eerste gezicht lijken alsof er niets aan aan de hand is en niemand meer gas gebruikt.

[ Voor 70% gewijzigd door eew op 04-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Misschien een beetje stomme opmerking, maar hoe maak je je meter stroomloos? Als dat eenvoudig is, dan is het toch ook heel eenvoudig om illegaal stroom af te tappen? ('k heb het plaatje thuis niet helemaal helder voor de geest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Als ik alles over haal gaat in ieder geval het display van mijn stroommeter uit, op de gasmeter heb ik nooit gelet. Dat zou inderdaad vreemd zijn, want als ik dan geen stroom heb zou ik gratis gas kunnen gebruiken. Of is de gasmeter nog steeds volledig mechanisch en heeft hij alleen elektra nodig voor het scherm en voor communicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
hansdegit schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:14:
Misschien een beetje stomme opmerking, maar hoe maak je je meter stroomloos? Als dat eenvoudig is, dan is het toch ook heel eenvoudig om illegaal stroom af te tappen? ('k heb het plaatje thuis niet helemaal helder voor de geest)
Daarvoor zit eerste nog een (gezegelde) hoofdautomaat/stop anders kunnen de monteurs ook niet veilig de meter wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Hier kreeg ik ook bericht dat het niet meer zou werken.
Ik gebruik het kastje van I-NRG (I-CE) en deze verwerkt inderdaad vanaf 01012016 geen data meer van de gasmeter. Echter heb ik het signaal gesplit naar een raspberry en deze heeft wel alle dagen alles geregistreerd! Nadat ik I-CE spanningsloos had gemaakt werkt deze weer juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mattie112 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:40:
Ik heb vandaag een slimme gasmeter gekregen (electra had ik al) staat inmiddels op 0,5m3 dus ik denk dat ik aan het eind van de dag wel even op mijn toon kan kijken of daar "1m3" gezien wordt. Puur om even te kijken of het aan de jaarwisseling ligt of aan de datum oid :p
Ben wel benieuwd naar je bevindingen? Niet dat het voor mij of een ander ook maar iets op zal lossen maar ik ben erg nieuwsgierig naar de aard van het probleem!

offtopic:
Baal behoorlijk, net nu het wat kouder is en ik dus goed de prestaties etc van m'n vloerverwarming goed kan monitoren heb ik geen beeld.. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Beekforel op 04-01-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik heb net alles stroomloos gemaakt. De meter was uit. De gasmeter bleef wel aan dus daar zit waarschijnlijk een back-upbatterij in. Het heeft helaas niet geholpen dus er is echt ergens een bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
Vandaag onderstaand bericht van Enelogic gekregen. Betreft bij mij ook een ISKRA ME382. Netbeheerder is Liander in mijn geval.
Gisteravond is duidelijk geworden, dat enkele gasmeters sinds de jaarwisseling problemen hebben met het aanleveren van meterstanden. Jouw gasmeter hoort ook bij deze probleemmeters en daarom dit bericht.

Gasmeter in storing
Volgens je netbeheerder lijkt er na de jaarovergang een probleem te zijn ontstaan met het opslaan van gasmeterstanden in de elektrameter. Je netbeheerder werkt hard om dit probleem op te lossen, of zoals ze zelf zeggen: "We zijn met hoogste prioriteit bezig om dit issue te onderzoeken.".

Deze storing heeft geen invloed op de meterstanden van je elektrameter. Het gasmeter probleem is zowel van toepassing op de uitlezing via de netbeheerder, als de uitlezing via de Enelogic P1 poort uitlezer.

We hopen dat de storing spoedig is verholpen! Zoals altijd kan je de voortgang volgen via onze statuspagina. De storing zal normaal gezien vanzelf worden opgelost, je hoeft hier verder niets voor te doen. Mocht het vóór vrijdag niet opgelost zijn, zullen we je opnieuw op de hoogte brengen hierover.

Desondanks wensen we je natuurlijk een hele mooie eerste week van 2016!

Met vriendelijke groet,

Team Enelogic

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm, ik dacht, toch eens kijken bij Enelogic.com. Ik heb dat bericht namelijk niet gekregen. Gegevens daar komen van Liander (denk ik?) en ik zie dat ik daar gewoon gasverbruik heb in de afgelopen dagen... Mijn Plugwise Smile ziet echter niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Beekforel schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Ben wel benieuwd naar je bevindingen? Niet dat het voor mij of een ander ook maar iets op zal lossen maar ik ben erg nieuwsgierig naar de aard van het probleem!

offtopic:
Baal behoorlijk, net nu het wat kouder is en ik dus goed de prestaties etc van m'n vloerverwarming goed kan monitoren heb ik geen beeld.. ;(
Net even gekeken en de toon gaf netjes "2m3" aan, de meter zelf 1,7xxx het lijkt prima te werken dus bij mij

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Beekforel schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:22:
Hm, ik dacht, toch eens kijken bij Enelogic.com. Ik heb dat bericht namelijk niet gekregen. Gegevens daar komen van Liander (denk ik?) en ik zie dat ik daar gewoon gasverbruik heb in de afgelopen dagen... Mijn Plugwise Smile ziet echter niks.
Dan lijken er dus twee groepen te zijn, in jouw geval kan de boel resetten dus wel helpen. Wat voor electra en gasmeters heb je. En als je een Iskra hebt, wat zijn de eerste 4 letters van je serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 22:09
JvdW schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:21:
Hier kreeg ik ook bericht dat het niet meer zou werken.
Ik gebruik het kastje van I-NRG (I-CE) en deze verwerkt inderdaad vanaf 01012016 geen data meer van de gasmeter. Echter heb ik het signaal gesplit naar een raspberry en deze heeft wel alle dagen alles geregistreerd! Nadat ik I-CE spanningsloos had gemaakt werkt deze weer juist.
Speciaal voor deze. maar wellicht ook voor anderen van toepassing.

Dit klopt inderdaad, ook hier was het 1e uur van 2016 alles oke en toen ineens stopte de meting terwijl de waarden wel uitgelezen werden zo bleek na handmatig uitlezen van de file.
Na inderdaad zoals al gezegd de stroom van de ICE afgehaald te hebben en zo reboot kwam de meting en de web display weergave weer op gang.

Ik vond het ook allemaal maar vreemd maar vandaag lees ik dan dit topic, denk dat voor velen inderdaad rebooten van het registratie systeem veel kan verhelpen, dit omdat ik tijdens de 'storing' de gas file uitgelezen heb op de pc en met terug rekenen bleek dat de waarden wel geregistreerd werden maar niet weergegeven, dit kan dus zoals al door anderen gezegd komen door een timing verschil.

Toch mooi die moderne ontwikkelingen tov vroeger, maar vroeger was het wel beter toen had men geen last van timing problemen in de opnamen van energie >:) we worden steeds slimmer in het veroorzaken van storingen.
Al kan ik zelf een deel van het verbruik elektra niet thuis brengen sinds die hippe ´slimme´meter, ergens geeft deze iets minder weer aangezien ons verbruik behoorlijk standvastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

eew schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:25:
[...]

Dan lijken er dus twee groepen te zijn, in jouw geval kan de boel resetten dus wel helpen. Wat voor electra en gasmeters heb je. En als je een Iskra hebt, wat zijn de eerste 4 letters van je serienummer?
Kaifa / Itron. Reset lijkt niet te helpen, tenminste heb gister 10 seconden knopje op gas ingedrukt maar nog steeds geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Laatst online: 06-04 19:05
Hier loopt het wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Iskra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
eew schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:20:
Als ik alles over haal gaat in ieder geval het display van mijn stroommeter uit, op de gasmeter heb ik nooit gelet. Dat zou inderdaad vreemd zijn, want als ik dan geen stroom heb zou ik gratis gas kunnen gebruiken. Of is de gasmeter nog steeds volledig mechanisch en heeft hij alleen elektra nodig voor het scherm en voor communicatie?
Een slimme gasmeter heeft totaal geen externe voeding nodig.
Hij heeft een eigen batterij die jarenlang meegaat. De schermverlichting werkt daar ook op.
Hij kan ook als slimme meter werken zonder dat er een slimme elektrameter is geïnstalleerd.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

De 'slimme' gasmeter gebruikt de GSM module van de slimme stroommeter voor het doorgeven van de meterstanden. Zonder slimme stroommeter is de slimme gasmeter niks meer dan een normale gasmeter.
In de slimme gasmeter zit inderdaad een batterijtje dat minimaal 10 jaar mee zou moeten gaan.
Al is het volgens mij ook prima mogelijk om stroom op te wekken uit het door de meter stromen van het aardgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
NBK schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:38:
De 'slimme' gasmeter gebruikt de GSM module van de slimme stroommeter voor het doorgeven van de meterstanden. Zonder slimme stroommeter is de slimme gasmeter niks meer dan een normale gasmeter.
In de slimme gasmeter zit inderdaad een batterijtje dat minimaal 10 jaar mee zou moeten gaan.
Al is het volgens mij ook prima mogelijk om stroom op te wekken uit het door de meter stromen van het aardgas.
Gebruikt de gas-meter de GSM module of geeft hij het door aan de elektra-meter en geeft deze alles in 1 keer door ? Ik denk het laatste, want de elektra-meter weet de stand (anders kunnen wij hem niet via de P1 lezen).

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Bericht namens netbeheerders
04 januari 2016
Goedendag,

Met dit bericht willen wij u namens uw netbeheerder informeren over het volgende:

Momenteel ervaren de netbeheerders een storing in de uitlevering van P4-standen bij een deel van de slimme gasmeterpopulatie.
De storing doet zich voor op een groot deel van de gasmeters die gekoppeld zijn aan een Iskra DSMR 2.2+ type 382 Elektra-meter.
Deze elektrameters hebben een serienummer welke begint met KA6P KAL7 ZBBD of ZBEV. Deze elektrameters hebben een blauwe drukknop en zijn zo gemakkelijk voor de klant identificeerbaar.

Gasmeterstanden van betreffende populatie van 2 januari en later kunnen momenteel niet worden geleverd.
De reeds geleverde en te leveren intervalstanden van 1 januari zijn niet correct/compleet (eerste uren gelijkblijvende standen, daarna aangevuld met nulstanden).
De reeds geleverde en te leveren dagstanden en maandstanden van 1 januari zijn wel correct.
Ook op de P1 poort van de E-meter worden geen actuele gasmeterstanden uitgestuurd.

Voor de duidelijkheid:
Elektrameterstanden worden nog gewoon geleverd en ook gasmeterstanden van gasmeters die onder andere typen elektrameters (Kaifa en L&G DSMR 4.x) hangen worden gewoon geleverd.

De netbeheerders zijn met hoogste prioriteit bezig om dit issue te onderzoeken. Er lijkt na de jaarovergang een probleem te zijn ontstaan met het opslaan van gasmeterstanden in dit type Elektrameter.
Zodra er meer nieuws is zullen we u verder informeren.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
https://www.slimmemeterportal.nl/over_smp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Het P1 probleem kan de netbeheerders natuurlijk helemaal niets schelen. Zo lang P4 maar werkt, nou is dat natuurlijk grotendeels met elkaar verbonden. Maar wat zullen onze rechten zijn als ze uiteindelijk met een oplossing komen die alleen het P4 probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 11:41

Ma®tin

Hallo

Zojuist de volgende brief van Liander ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18244675/Tweakers/Liander.png

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ma®tin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:08:
Zojuist de volgende brief van Liander ontvangen:

[afbeelding]
Aangezien dat een brief van 31 december is neem ik aan dat dat over een andere storing gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 23:36
eew schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:24:
Het P1 probleem kan de netbeheerders natuurlijk helemaal niets schelen. Zo lang P4 maar werkt, nou is dat natuurlijk grotendeels met elkaar verbonden. Maar wat zullen onze rechten zijn als ze uiteindelijk met een oplossing komen die alleen het P4 probleem oplost?
Da's niet helemaal waar. Onze 'slimme' meter gaf op een gegeven moment heel slecht waarden door naar de P1 en hield er op een gegeven moment mee op. Dit doorgegeven aan Enexis en binnen vlotte tijd kwam er een monteur. Zowel nieuwe elektriciteits- als gasmeter gekregen.

Sinds die tijd lees ik m'n data weer uit als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 11:41

Ma®tin

Hallo

eew schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Aangezien dat een brief van 31 december is neem ik aan dat dat over een andere storing gaat.
Meter werkt verder prima, alleen de gasstand wordt al ruim een maand niet ge-update.
Zie ook mijn post van afgelopen zaterdag.

[ Voor 18% gewijzigd door Ma®tin op 05-01-2016 12:26 ]

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ma®tin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:23:
[...]

Meter werkt verder prima, alleen de gasstand wordt al ruim een maand niet ge-update.
Ja, dus jouw probleem is (hoewel misschien het symptoom vergelijkbaar is) wel degelijk anders dan het probleem van de grote groep dat op 1 januari ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Ik weet niet of ik nou een nieuw topic moet openen of niet en van googlen wordt ik ook niet wijzer gezien het aantal problemen met slimme gasmeters op het moment, vandaar dat ik dit topic maar even kaap.

Ergens in de week voor kerst is er een slimme meter geplaatst toen ik zelf niet thuis was (vrouw wel maar die stelt niet de vragen die ik zou stellen). Sindsdien komt er geen informatie over gasverbruik binnen op de toon, de electra werkt wel vlekkeloos vanaf de seconde dat het is aangesloten via de P1 poort.

Na wat zoeken op internet zag ik dat het tot 2 weken kan duren voordat de eerste gasstanden kunnen doorkomen dus heb er verder niet naar om gekeken. Nu zijn we ondertussen bijna 3 weken verder en nog steeds geen verandering en toen ik gisteren even op de meter zelf keek stond het beeldscherm uit. Ik kreeg dit beeldscherm ook niet aan overigens want geen knop te bekennen :-) Ik vraag me dus af of ik nu actie moet ondernemen of simpelweg moet afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Welke meter heb je?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:43

R-B

Blokkert

Ma®tin schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:23:
[...]

Mijn gasmeter werkt via P4 al een paar maanden niet inderdaad, daarvan is Stedin op de hoogte.

Echter sinds 01-01 ook de P1 niet meer :F

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Itron G4 RF1e heb ik. Dat is volgens mij niet degene met de reeds bekende issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
R-B schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Mijn gasmeter werkt via P4 al een paar maanden niet inderdaad, daarvan is Stedin op de hoogte.

Echter sinds 01-01 ook de P1 niet meer :F
Dat versterkt mijn idee dat de P1 issues sinds 1-1-16 los staan van P4 issues. De netbeheerder kan dus niet op afstand bepalen of er een probleem is. Ze zullen zich ook niet snel druk maken om een niet werkende P1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik hoop wel dat men het op afstand weet te fixen; heb toch echt weinig zin om iedere dag een paar keer de gasmeterstand te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Oja, hier heb ik de Kaifa MA304 meter en de Landis+Gyr G350 gasmeter.
Het opnieuw opstarten van het energiemanagement systeem heeft het bij mij verholpen.
(dus ook de 5V van de P1 poort erop en eraf gehad) Domoticz heeft geen probleem gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door JvdW op 05-01-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zit het net ook te lezen, leuk leuk leuk ... Een slimme meter met panne.... >:)

http://www.ad.nl/ad/nl/55...ers-weigeren-dienst.dhtml

[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 05-01-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 22:44

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik had 1 januari ook geen gegevens meer, alleen bij mij werkt deze weer. Had toen net 2 dagen een kabel aangesloten om de gegevens uit te lezen. Wat ik gedaan heb is toen de Raspberry met Domoticz herstart, en later met de hand de gegevens getest via de tool cu.
Ik geef het aan, maar geloof niet dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Denk eerder dat ik de dans ontsprongen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

MarFan schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:27:
[...]

Gebruikt de gas-meter de GSM module of geeft hij het door aan de elektra-meter en geeft deze alles in 1 keer door ? Ik denk het laatste, want de elektra-meter weet de stand (anders kunnen wij hem niet via de P1 lezen).
Eh, ja. Ik wou eigenlijk benadrukken dat alleen de slimme stroommeter over GSM module beschikt maar heb het niet zo handig verwoord merk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Willie Wortel schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:18:
Zit het net ook te lezen, leuk leuk leuk ... Een slimme meter met panne.... >:)

http://www.ad.nl/ad/nl/55...ers-weigeren-dienst.dhtml
"Het probleem doet zich voor bij alle netbeheerders in Nederland, met uitzondering van Stedin en Westland Infra."

Ik heb Stedin + Werkt ook niet meer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:56:
[...]

"Het probleem doet zich voor bij alle netbeheerders in Nederland, met uitzondering van Stedin en Westland Infra."

Ik heb Stedin + Werkt ook niet meer 8)7
Heb ik ook maar bij mij werkt alles naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vR56JYm3g8oT8ZDPr3wOBvbs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik zal vanavond eens de meter resetten en me exacte typenrs noteren, misschien helpt het resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:02

Pixelmagic

Ubergeek

Als er mensen zijn die de meter stroomloos gaan maken, kan iemand eens proberen dmv de blauwe knop de meter uit te schakelen ? Dat kan wanneer er Connect in beeld staat, dan de blauwe knop 6-10sec kndrukken totdat er Enter staat, dan de knop loslaten en je hoort een klik,mde meter heeft de uitvoer uitgeschakeld. Manual te vinden op https://www.enexis.nl/con...handleiding/handleidingen

Toen ik laatst een nieuwe groepenkast heb laten plaatsen werkte dit niet meer, waar het voorheen wel heeft gewerkt, zelf meerdere malen gebruikt.

Ik ben benieuwd of dit misschien ook een mooie feature is die later pas in beeld is gekomen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723100

Goedemorgen,

Graag verwijs ik naar www.slimmemeters.nl

Verder stuur ik even een reactie van Liander mee.
Storing slimme gasmeters
Bepaalde typen slimme gasmeters geven sinds 1 januari 2016 de meterstanden niet meer door. De communicatie tussen de gas- en de elektriciteitsmeter is verstoord. Dit komt door een fout in de software.

Gasmeter werkt verder normaal
De gasmeter werkt gewoon. De gaslevering is niet verstoord. Ook houdt de gasmeter gewoon de meterstanden bij. Alleen worden de standen niet via de elektriciteitsmeter uitgelezen.

Excuses voor het ongemak
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak. Wij doen ons uiterste best de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op dit moment is nog niet bekend hoe lang dit nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723100

Goedemorgen,

Graag verwijs ik naar www.slimmemeters.nl

Verder stuur ik even een reactie van Liander mee.

Storing slimme gasmeters
Bepaalde typen slimme gasmeters geven sinds 1 januari 2016 de meterstanden niet meer door. De communicatie tussen de gas- en de elektriciteitsmeter is verstoord. Dit komt door een fout in de software.

Gasmeter werkt verder normaal
De gasmeter werkt gewoon. De gaslevering is niet verstoord. Ook houdt de gasmeter gewoon de meterstanden bij. Alleen worden de standen niet via de elektriciteitsmeter uitgelezen.

Excuses voor het ongemak
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak. Wij doen ons uiterste best de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op dit moment is nog niet bekend hoe lang dit nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy.wally
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2016
Goedenmiddag,

Op www.netbeheernederland.nl staat het volgende bericht:

Tijdelijk geen automatische updates van gasmeterstand
Sinds 1 januari 2016 geven sommige slimme meters niet langer automatisch de gasmeterstanden door. Het gaat om de Iskra type 382 DSMR 2.2+ elektrameter in combinatie met de Flonidan of Landis&Gyr gasmeters. Deze meters zijn voornamelijk in de periode 2011-2013 geplaatst. De meterstanden van elektriciteit en gas worden normaal gemeten en getoond in het display van de meter maar gasmeterstanden worden niet langer automatisch doorgegeven. Klanten kunnen daardoor geen actueel verbruiksoverzicht krijgen. Ook als ze een aanvullende applicatie zoals een display bij hun meter gebruiken, kan het zijn dat die niet goed werkt. De meter zelf werkt wel goed en registreert hoeveel gas er wordt verbruikt. Klanten hoeven zelf geen actie te ondernemen, er wordt gewerkt aan een oplossing.
De vermoedelijke oorzaak is een softwareprobleem waardoor er sinds 1-1-2016 geen gasmeterstand kan worden verstuurd. Dit treedt alleen op met de eerder genoemde combinatie meters. Naar schatting gaat het om ongeveer 400.000 adressen. De Iskra elektra meters hebben een blauwe drukknop en zijn zo gemakkelijk voor de klant herkenbaar.
Voor zover bekend speelt dit probleem bij alle regionale netbeheerders met uitzondering van Stedin en Westland Infra. De netbeheerders spannen zich maximaal in om samen met de meterleverancier Iskra een softwarematige oplossing te vinden voor dit probleem. Er is nog niet bekend hoe lang dit precies gaat duren. Wanneer hierover meer bekend is, volgt een update van dit bericht. In de tussentijd worden de meterstanden voor zowel elektriciteit als voor gas normaal gemeten en getoond in het display van de meter.

Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Duidelijk verhaal. Storing op de P2 poort, waardoor zowel P1 als P4 geen meterstanden gas zullen ontvangen. Wachten op een software update dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Herkenbaar Lees het nu pas gisteren het probleem bij mijn netbeheerder aangemeld was daar nog niet bekend als een probleem. Lang leve de fora.Geen gasstand meer na 31-12-2015 na 23 uur.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Roekeloos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:17:
Duidelijk verhaal. Storing op de P2 poort, waardoor zowel P1 als P4 geen meterstanden gas zullen ontvangen. Wachten op een software update dus!
Is het eigenlijk bekent of de software van deze meters op afstand te updaten is? Zo nee, door welke interface moet dat dan gedaan worden?

Edit:
Het lijkt erop dat Iskraemeco software heeft die in staat is om op afstand de firmware van deze dingen te upgraden.
Zie: http://www.iskraemeco.com...solutions/sep2-meterview/

[ Voor 20% gewijzigd door eew op 06-01-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik heb 2 jaar geleden Enexis gevraagd of ze mijn slimme meter konden updaten daar de p1 poort alleen hele kWh weergaf, na update op afstand is dit verholpen en geeft hij 0.000 kWh weer.
Heb wel een Kamstrup meter

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Malt007 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:51:
Ik weet niet of ik nou een nieuw topic moet openen of niet en van googlen wordt ik ook niet wijzer gezien het aantal problemen met slimme gasmeters op het moment, vandaar dat ik dit topic maar even kaap.

Ergens in de week voor kerst is er een slimme meter geplaatst toen ik zelf niet thuis was (vrouw wel maar die stelt niet de vragen die ik zou stellen). Sindsdien komt er geen informatie over gasverbruik binnen op de toon, de electra werkt wel vlekkeloos vanaf de seconde dat het is aangesloten via de P1 poort.

Na wat zoeken op internet zag ik dat het tot 2 weken kan duren voordat de eerste gasstanden kunnen doorkomen dus heb er verder niet naar om gekeken. Nu zijn we ondertussen bijna 3 weken verder en nog steeds geen verandering en toen ik gisteren even op de meter zelf keek stond het beeldscherm uit. Ik kreeg dit beeldscherm ook niet aan overigens want geen knop te bekennen :-) Ik vraag me dus af of ik nu actie moet ondernemen of simpelweg moet afwachten?
Update:Hij meet weer gas, geen idee wat het getriggered heeft maar heb gisteren alles wat te maken heeft met de Toon van de stroom gehaald en na 30s weer aangesloten (conform tips op enecoforum voor een hele andere issue). Leek uiteindelijk niks te veranderen maar vanochtend bleek dat hij sinds dat moment blijkbaar weer gemeten heeft. Wel jammer dat ik nu onnodig een gat van bijna 3 weken in mijn registratie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
BERICHT NAMENS: NETBEHEERDER ENEXIS - VERSTORING OP UITLEVERING GASMETERSTANDEN OP CTS VAN ENEXIS, ENDINET, COGAS EN RENDO

Met dit bericht willen wij u namens Enexis informeren over het volgende:

Recentelijk is gebleden dat ook de CTS van Enexis te maken heeft met een storing in de uitlevering van P4-standen bij een deel van de slimme gasmeterpopulatie. Deze verstoring is identiek aan die van Liander. Echter communiceert Enexis wel de laatst bekende stand (31-12-2015) maar dan met de actuele datum.

Voorbeeld:
Als men een opvraag doet over de stand van 04-01-2016, dan krijgt u de stand van 31-12-2015 als zijnde de stand van 04-01-2016.

We zijn met hoogste prioriteit bezig om dit issue te onderzoeken, zodra er meer nieuws is zullen we u verder informeren. Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ja, dat konden wij Enexis ook al vertellen, dachten ze bij Enexis echt dat een gedeelte van hun klanten opeens geen gas meer gebruikten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 18:27
Zag zojuist op slimmemeters.nl een q&a staan hierover. Hier de link:
http://www.slimmemeters.n...tes-van-gasmeterstand.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Check, wij hebben bij SlimmemeterPortal.nl ook vele duizenden gebruikers met hetzelfde probleem.

Ik heb het zelf ook gehad, in Stedin gebied. Sinds vandaag weer gasstanden, ook met terugwerkende kracht. Alleen de 1e en de 2e dag van januari missen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 22:12
Update van vandaag: Oplossing (software update) wordt de komende weken uitgerold.
Check Smartmeterdashboard.nl blog

[ Voor 9% gewijzigd door edsub op 11-01-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Liander gaf net aan dat ze hopen het binnen 3 weken alles bijgewerkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
nieuws: Software-update moet storing slimme gasmeters binnenkort verhelpen
De storing waardoor bepaalde slimme gasmeters hun gasmeterstanden niet meer doorgeven, lijkt opgelost. Meterleverancier Iskrameco test de update deze week. Als alles goed gaat, verspreidt de leverancier de nieuwe software vanaf zaterdag.

Om de update binnen te krijgen, hoeft de klant niets te doen, zo meldt Netbeheer Nederland in een e-mail aan Tweakers. Wel kan het enkele weken duren voordat alle 400.000 getroffen adressen de update binnen hebben. Pas als de nieuwe software binnen is, kan de meter weer zelf actuele gasmeterstanden doorgeven aan apps en aan de energieleverancier.

Omdat de meting enkele weken niet is doorgegeven, kan het zijn dat de energieleverancier bij facturatie in sommige gevallen een schatting gebruikt. Ook is het mogelijk dat de leverancier een klant vraagt handmatig de gasmeterstanden door te geven. De gasmeters hebben wel het verbruik gemeten tijdens de storing.

Op vijf januari bracht Netbeheer Nederland naar buiten dat elektrameter Iskra-type 382 DSMR 2.2+ samen met een Flonidan- of Landis&Gyr-gasmeter de gasstanden niet meer doorgaf sinds 1 januari van dit jaar. Het softwareprobleem betrof volgens de beheerder een 'verlate millenniumbug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Laatst online: 14:50

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mijn mening over de software en mogelijke toekomstige verrassingen: Stupid (gas)meter software
Security: WhatsDat?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sciurius
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 08:21
Ik post hier even mijn ervaringen, die weliswaar anders zijn maar ik sluit niet uit dat er een relatie is.

Ik heb een Kaifa MA304 meter met DSMR 4.2. Ik lees elke minuut de standen uit via de P1.

Op 1 januari om 02.00 uur (dus 0.00 uur UTC) ging de gasmeter plotseling 7 jaar vooruit. Het telegram van 02.05 (op de Kaifa) gaf nog de uitlezing van gas 1601010100 (1-1-2016, 01:00), die van 02.06 gaf als timestamp 2301010200 (1-1-2023, 02:00). Dit duurde exact 24 uur, in de nacht van 1 op 2 januari klapte de gasmeter op 02.00 uur weer terug naar 2016.

De meterstand van de gasmeter werd, ondanks de datum, correct via de P1 doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 18:15
Hier werkt de meter weer. Alleen nu heb ik in Domoticz 80m3 gas gebruikt om 17:00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy.wally
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2016
Op vrijdag 15 januari 19.00 uur heeft mijn slimme meter weer een gasmeterstand ontvangen.
Uiteraard lijkt het verbruik in het eerste uur groot. Het is het verschil van de meterstand op dat moment minus de meterstand op 1 januari 00:00 uur.
Netbeheerder=Enexis

[ Voor 4% gewijzigd door happy.wally op 16-01-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Misschien is het handig als de mensen waar hij het weer boj doet de netbeheerder en eventueesn woonplaats vermelden, dan kunnen we zien wie er echt aan de weg timmert ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Gasstanden komen weer door vanaf 15-jan 11 uur Hoogeveen (Rendo)

[ Voor 16% gewijzigd door zonnebaas op 16-01-2016 16:43 ]

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtb558
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Hier komen ze helaas nog niet door (Leeuwarden) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 21:09

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

West Maas en Waal doet het ook weer.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Amsterdam (Liander), hier nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:57

Japie.G

Colour Classic

Raalte enexis

Geen gasstanden 😢

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:03
Hier in (Enexis) ook nog niets

[ Voor 11% gewijzigd door aartvark013 op 30-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54

s3n

Sinds gisteren werkt mijn meter ook weer (Enexis Rosmalen/Den Bosch).
67m3 bijgeschreven op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:31
Sinds gisteren ochtend werkt het ook weer in Hilversum (Liander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Laatst online: 05-11-2024
Veendam, Enexis. Hier komen de meterstanden ook weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Amsterdam, hier is er 22 m^3 op 11 vanochtend gezet door Domoticz. Weet iemand of de database aan te passen is zodat ik niet het komende jaar met een verpeste y-as op mijn grafiek zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
eew schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:39:
Amsterdam, hier is er 22 m^3 op 11 vanochtend gezet door Domoticz. Weet iemand of de database aan te passen is zodat ik niet het komende jaar met een verpeste y-as op mijn grafiek zit?
Daar is domoticz topic voor :) maar je kunt één waarde verwijderen door shift in te drukken en er vervolgens op te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41
Sinds vrijdag functioneert alles weer (Enexis). Wel had ik vrijdag een absorbitant hoog verbruik. 😜
Nu de standen weer bijgewerkt zijn loopt alles weer goed.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:51

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Noordwolde FR, het werkt weer sinds vrijdag. 23,88 kuub gas dit jaar 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Gistermiddag rond 12.00 werkte het weer, enorm hoog verbruik rond de klok van 12.00 :)

Heemskerk, Noord-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:03
(Enexis) sinds een paar uur eindelijk weer updates...

[ Voor 7% gewijzigd door aartvark013 op 30-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 15:21
Hoofddorp Liander nog geen updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leiden (Liander) - ook nog geen update ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had dit probleem ook kwam ik gisteren achter (Delta, Zierikzee). Ik heb mijn Raspberry Pi aan de P1-poort gehangen. Gisteren rond 19:00 heb ik de RPi uitgezet en na een kwartier weer aangezet. Hierna werkte het ineens weer. Ik vermoed dat de slimme meter de software-update al gedownload had, maar pas begint met updaten als er niet meer om een 'uitdraai' gevraagd wordt (in mijn geval hangt de input-pin van de meter gewoon vast aan de 5V, waardoor de meter elke 10 seconden een uitdraai geeft).

Wellicht dat het dus helpt om even een half uur oid de Toon, RPi of wat er ook op de P1-poort zit aangesloten, even los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren om 22.00 uur voor het eerst weer een update ontvangen via de p1 poort. Had gisteren om 18.00 uur wel de de rpi herstart maar betwijfel of het daar dan mee te maken had, duurde namelijk daarna nog 4 uur voordat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:57

Japie.G

Colour Classic

Heb nog steeds geen update.

Wel knippert het lampje bij DRO. Wat volgens de handleiding betekent: Data package is present in the AMR communication network

Is dat dan de update die aan het penden is? Of heeft dit gewoon te maken met de uitlezing van mijn meter door de netbeheerder. Ook zie ik bij mij het lampje van de GSM status regelmatig OF niet, wat betekent dat het gsm signaal beneden peil zit, OF deze knippert, wat betekent dat het GSM signaal middelmatig is. Das ook niet bevordelijk voor het verkrijgen van de update denk ik...

We wachten maar weer. Het afkoppelen van de p1 poort voor meer dan een uur heeft helaas geen zin gehad.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Sinds vanmorgen 5:00 ook weer gasstanden in Zevenbergen bij Enexis.

Ook hier ineens een flink gebruik, ineens 5m3 extra op de teller 8) (want warmtepomp en houtkachel)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Pixelmagic schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:46:
Sinds vanmorgen 5:00 ook weer gasstanden in Zevenbergen bij Enexis.

Ook hier ineens een flink gebruik, ineens 5m3 extra op de teller 8) (want warmtepomp en houtkachel)
Kwam ik aan met me 130 :z

Pagina: 1 2 Laatste