Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zoals ik het lees werden alle webkit prefixed zaken voorheen genegeerd, en worden ze nu zoveel mogelijk gemapped naar de (IE) standaard versie, maar ik ben geen html/browser expertPaT schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:38:
http://mobile.theverge.co...t-explorer-mobile-changes
Misschien even wachten. Krijgen we straks een webkit achtige browser???
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Geeft aan dat Tweakers veel prefixed css proporties gebruikt die mogelijk voor problemen zorgen met IE
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Onzin, we gebruiken bijna overal ook de unprefixed versies._David_ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:16:
https://modern.ie/en-us/report#http%3A%2F%2FTweakers.net
Geeft aan dat Tweakers veel prefixed css proporties gebruikt die mogelijk voor problemen zorgen met IE
Intentionally left blank
Om het vloeiend te krijgen.... twee opties:

overflow: hidden uitzetten = vloeiend.

Alle vier de border-radiussen uitzetten = vloeiend.
Dus ik heb de volgende CSS rule in mijn custom CSS gezet, en tot nu toe gaat het op mijn telefoon (lumia 925 met 8.1 final) best aardig soepel, met nauwelijks meer witte vlakken.
1
2
3
4
| #contentArea { border-radius: 0px; } |
Ben benieuwd of dit bij anderen ook werkt?
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 01-08-2014 08:37 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Scrollen gaat soepeler en de site laadt ook stukken sneller
Kuddo's voor je werk
edit: ik heb de border-radius nu zelfs default helemaal weggelaten en alleen toegepast indien er ueberhaupt sprake is van een border (in het geval je een grijze achtergrond hebt gekozen op grade A)
We gaan nog kijken naar de andere punten die genoemd zijn zoals de dotted border naast reacties waar wellicht nog meer winst te boeken valt.
Dankzij het werk van Ramon hebben we nu duidelijke aanknooppunten. Zonder zijn hulp waren we niet zo ver gekomen, dus in ieder geval alvast mijn persoonlijke dank daarvoor!
[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 01-08-2014 09:18 ]
Intentionally left blank
Thx Ramon
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-08-2014 09:28 ]
Lijkt te werken op een L1020.Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:11:
code:
1 2 3 4 #contentArea { border-radius: 0px; }
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ramon, complimenten voor je werk! Ik heb deze code nu ook ingesteld als custom CSS en op mijn Nokia Lumia 930 werkt Tweakers nu echt een heel stuk beter!Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:11:
code:
Zul je overigens net zien dat nu de oplossing/een fix gevonden is, we updaten we naar 8.1.1 en het probleem is opgelost
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Geweldig werk man, echt geniaal, het werkt perfect! Dank!Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:11:
Ik ben weer even verder gegaan waar ik gisteren was geeindigd en heb een artikelpagina in de responsive variant genomen op de site zelf (dus zonder de pagina te saven via de browser). Vooral gekeken naar de CSS van #contentArea.
Om het vloeiend te krijgen.... twee opties:
[afbeelding]
overflow: hidden uitzetten = vloeiend.
[afbeelding]
Alle vier de border-radiussen uitzetten = vloeiend.
Dus ik heb de volgende CSS rule in mijn custom CSS gezet, en tot nu toe gaat het op mijn telefoon (lumia 925 met 8.1 final) best aardig soepel, met nauwelijks meer witte vlakken.
code:
Heel veel dank voor je noeste werk. Precies om deze reden vind ik de community van Tweakers zo mooi. Thumbs up!
Top Ramon, werkt hier ook op de L925 met DP8.1
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 02-08-2014 10:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dinsdag wordt er gereleased en zou het probleem grotendeels voor iedereen opgelost moeten zijn.Shunt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:28:
Alleen jammer dat arme sloebers als ik niet genoeg karma hebben om custom css aan te zetten.
Nee, geen addons mogelijk voor IE en ook geen software die al het verkeer afvangt en kan manipuleren (en daar mogen we blij mee zijn).Raven schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:41:
Is er geen Stylish voor WP8.1? Wikipedia: Stylish
Inspector schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:44:
[...]
Dinsdag wordt er gereleased en zou het probleem grotendeels voor iedereen opgelost moeten zijn.
Ik hoop inderdaad dat de wijzigingen snel live staan, zodat iedereen gewoon normaal van t.net gebruik kan maken
Ik heb gisteren nog even heel kort in jsfiddle geprobeerd om het te reproduceren van scratch maar ik kreeg het daar niet voor elkaar. Wil je echt weten waar het aan ligt, save dan een pagina van t.net (of andere site) waar het optreedt en strip deze pagina stuk voor stuk van alles, totdat je de meeste basale pagina hebt die er is waar het nog optreed. Zou mooi zijn om een concrete testcase te kunnen overhandigen aan MS.Martinspire schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:41:
Wat ik me afvraag is hoe dat in hemelsnaam voor problemen kan zorgen. Ook overflow: visible (of was het hidden) zou geen probleem moeten leveren, al zou dat bij dergelijke weergaves toch ook geen probleem moeten geven?
Ik heb dit "onderzoekje" alleen gedaan omdat er geluiden waren dat 8.1 final het probleem op de t.net site zou oplossen (supposedly door firmware die niet met de Developer Preview meekwam), terwijl het op mijn Lumia 925 mét de 8.1 final niet opgelost bleek te zijn. Eventueel verder onderzoek laat ik aan iemand anders over
Wat ik overigens denk dat er gebeurt is niet dat border-radius IE (direct) laat crashen, maar dat border-radius in combinatie met iets anders voor een constante repaint zorgt die erg veel CPU vraagt. Constant hoge CPU-load is op een telefoon natuurlijk niet zo handig omdat de batterij dan snel leeg raakt, en dat daarom Windows Phone dan IE afsluit. Het resultaat is natuurlijk hetzelfde.
Anoniem: 80466
Omdat je ook css issues vond met border-left + padding-left en met border + padding is de kans reeel dat het te maken heeft met css conflicten voor borders.Ramon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:57:
Wat ik overigens denk dat er gebeurt is niet dat border-radius IE (direct) laat crashen, maar dat border-radius in combinatie met iets anders voor een constante repaint zorgt die erg veel CPU vraagt.
Bijvoorbeeld borders die elkaar overlappen waarbij IE de z-index van deze elementen niet goed heeft bepaald of intern telkens wijzigt. Ook heeft IE in het verleden wel eens issues gehad met resizen van elementen en daarbij kunnen borders ook snel leiden tot conflicten met andere scherm elementen.
Heeft wat niet?Martinspire schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:03:
Ik vind het wel opvallend, want IE voor Windows (8 ) heeft dat niet.
Crashing/bugs met Tweakers.net
Een desktop heeft dan ook veel meer resources waardoor IE11 op een pc niet crasht. Dat wil echter niet zeggen dat de bug niet aanwezig is in de Windows 8.1 versie van IE11.
Anoniem: 80466
Ramon had het probleem juist gelokaliseerd met IE11 op de desktop.Martinspire schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:03:
Ik vind het wel opvallend, want IE voor Windows (8 ) heeft dat niet.
Alleen zonder crash maar wel met een cpu thread die op 100% gaat lopen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ligt meer aan de update van t.net van vandaag dan aan WP8.1 Update 1Herautr schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:15:
Op mijn Lumia 930 met WP8.1 Update 1 heb ik geen last van crashes meer.
Eerder werkte dit wel goed.
Ik heb een Lumia 820 met de laatste beschikbare update, en dat is helaas niet 8.1.
Zeer fijn om te weten dat er ook naar WP-problemen wordt gekeken!
Hallo
Hier een Lumia 925, draait weer als een zonnetje zonder custom css.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hieronder de tekst:
I previously made notice of a bug in Internet Explorer. It caused white spaces and can stop IE on some sites. Now, a Dutch website has indicated the problem wherefore the bug doesn't exist on that site anymore. A thread of the bug is posted on: MSDN: Internet explorer crashes when visiting certain pages
User Ramon of the tech-website Tweakers found out what created the bug on IE which caused different responsive website to show white-spaces and much CPU-use, see: [bug] Site performance op Windows Phone 8.1 It even caused to crash IE on WP-devices. Ramon was debugging the Tweakers website (on IE11) and could reproduce the problem if he scaled the screen so it would show the mobile-version of the website. The bug would now appear and he found out that there is something on the page that created excessive CPU-usage. Subsequently, he was looking at the CSS of the responsive website. When he disabled overflow: visible or disabled all 4 border-radius, the site appeared to show much better without the white surfaces and high CPU-use. See:
http://i.imgur.com/PangR1d.png
http://i.imgur.com/RRezQnz.png
When people added custom CSS to the site, the bug was gone:
#contentArea
{
border-radius: 0px;
}
[ Voor 3% gewijzigd door Max_B op 08-08-2014 13:38 ]