Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:53

HaTe

haat niet

Topicstarter
Mede-auteur:
  • davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:48

davides

Cogas Caiway glasvezel topic 2

Cogas is Twente langzaam aan het "verglazen". Inmiddels zijn er al een aantal plaatsen waar glasvezel in de grond ligt en waar ook daadwerkelijk diensten besteld kunnen worden. Natuurlijk gaat dit stap voor stap.

Providers op het glasvezelnet

Consumentenproviders: Caiway, Fiber Nederland en Solcon
Zakelijke providers: CBizz en Weserve

Voortgang & Planning

De laatste statistiek ziet er zo uit:
Oplevering Cogas glasnet* Start uitlevering Caiway glaspakketten**
Almelo
Almelo - Rumerslanden, De Riet (west), Kluppelshuizen GEREED sinds 1 augustus 2014
Almelo - Windmolenbroek (oost), Schelfhorst, Aadorp en Hekel GEREED sinds 16 oktober 2014
Almelo - Windmolenbroek (west) GEREED sinds 3 november 2014
Almelo - Ossenkoppelerhoek, Aalderinkshoek, Binnenstad, Rohof GEREED sinds 9 december 2014
Almelo - De Riet (oost), De Riet (noord) GEREED sinds 15 januari 2015
Dinkelland
Deurningen GEREED sinds 1 mei 2015
Rossum GEREED sinds 1 mei 2015
Saasveld GEREED sinds 1 mei 2015
Weerselo GEREED sinds 1 mei 2015
Ootmarsum (incl. Oud Ootmarsum en Agelo) REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Hardenberg
Ane GEREED sinds 15 juni 2015
Gramsbergen (incl. Anerveen) GEREED sinds 15 juni 2015
De Krim GEREED sinds 15 juni 2015
Hof van Twente
Bentelo Datum nog niet bekend ZIGGO GEBIED****
Delden REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Diepenheim GEREED sinds 26 februari 2014
Goor GEREED sinds 26 februari 2014
Hengevelde Datum nog niet bekend ZIGGO GEBIED ****
Markelo GEREED sinds 6 mei 2013
Oldenzaal
Oldenzaal GEREED sinds 27 februari 2014
Tubbergen
Albergen GEREED sinds 30 december 2014
Fleringen GEREED sinds 30 december 2014
Geesteren OV GEREED sinds 30 december 2014
Harbrinkhoek GEREED sinds 30 december 2014
Langeveen GEREED sinds 30 december 2014
Manderveen GEREED sinds 30 december 2014
Mariaparochie GEREED sinds 30 december 2014
Reutum GEREED sinds 30 december 2014
Tubbergen GEREED sinds 29 april 2014
Vasse GEREED sinds 30 december 2014
Twenterand
Den Ham GEREED sinds 25 november 2014
Vriezenveen GEREED sinds 25 november 2014
Vroomshoop (incl. Geerdijk) GEREED sinds 25 november 2014
Westerhaar-Vriezenveenswijk GEREED sinds 29 april 2014
Wierden
Enter REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Hoge Hexel GEREED sinds 15 juni 2015
Wierden REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
* obv datum www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/
** obv datum bestelproces stap 2 op https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten
*** In deze plaatsen heeft Reggefiber al glasvezel aangelegd. Caiway levert niet via Reggefiber glasvezelnetwerken. In deze plaatsen kun je wél kiezen uit diverse andere glasvezelproviders.
**** In Bentelo en Hengevelde is het coaxnetwerk van Ziggo. Kabelmaatschappijen hebben Nederland onderling verdeeld. Caiway biedt hier dus geen diensten aan.

Cogas glasvezel in de buitengebieden
Piet Grootenboer, directeur van Cogas Kabel Infra B.V., is verheugd met het voornemen om 2.000 km glasvezel aan te leggen: “We zijn enorm trots dat we met de bouwcombinatie GlasvezelNet Twente (BAM/Van Gelder) en de gemeenten een betaalbare aansluiting kunnen aanbieden voor 20.000 huishoudens in een uitgestrekt buitengebied. We zullen de intensieve contacten en de samenwerking met de verschillende belangengroepen continueren om tot een succesvolle uitrol te komen. Met deze toekomstbestendige infrastructuur in het uitgestrekte buitengebied, zijn wij de eerste in Nederland die dit mogelijk maken op zo’n grote schaal.”
Oplevering Cogas glasnet Start uitlevering Caiway glaspakketten
Buitengebieden
Tubbergen medio Q1 2016
Almelo
Borne
Dinkelland
Hardenberg
Hof van Twente
Oldenzaal
Tubbergen
Wierden
delen van de gemeenten Hellendoorn en Ommen
update: 10-11-2015 actueel op Cogas Glasvezel Buitenaf. Laat weten als er wat wijzigt!

Provider Caiway

Televisie en Radio
Bij ieder glasvezelpakket (G100/G200/G400) is analoge televisie en DVB-C via coax inbegrepen. Je kunt een onbeperkt aantal TV's aansluiten via digitale coax-televisie, want er is voor het basispakket geen smartcard nodig.

Tevens is er bij G200 en G400 pakketten de mogelijkheid om één Entone IPTV-decoder te huren á 5 euro per maand. Hier kies je voor wanneer je gebruik wil kunnen maken van interactieve televisie diensten zoals uitzending gemist (kostenloos en in HD kwaliteit) en Pathe Thuis / Videoland (tegen betaling). De IPTV-decoder sluit je via een UTP kabel aan op het glasvezelmodem.

Extra pakketten ontvang je via de coax én via IPTV. Extra pakketten kun je op maximaal 4 TV's ontvangen: Voor coax zijn maximaal 3 smartcards aan te vragen. De smartcards werken in de bestaande Ziggo decoders (Humax, Samsung, CI+, etc.). Aanvullend kun je nog 1 IPTV Entone decoder huren.

Tarieven
Alles-in-één G100: €42,50
Alles-in-één G200: €52,50
Alles-in-één G400: €62,50

Caiway brengt aan iedere kabeltelevisie klant maandelijks €16,99 in rekening voor analoge TV.
In de pakketprijs zit die basistarief inbegrepen.

Helaas is Caiwayglasvezel momenteel nog niet leverbaar in heel Cogas gebied. Speciaal voor deze plaatsen zijn er drie Caiway kabelinternet pakketten ( Alles-in-1HD Basis/Plus/Extra ), welke te bestellen zijn via www.caiway.nl/twente.

Apparatuur
-- Basis installatiepakket --
NTU: Genexis Hybrid Live Titanium-52 datasheet video foto
Kabels: UTP patchkabel 25m.

-- Optioneel te huren/kopen apparatuur --
KabelTV: Humax 5300c datasheet
IPTV: Entone Amulet 510 (incl. UTP patchkabel van 15m, HDMI en Scart) datasheet
Router: Sitecom WLR4100 X4 specs
bron: MORCIK 03-03-2014

Welkomstbrief
Onderwerp: Aanvraag Alles-in-1 glaspakket
Geachte xxxxxxx

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor het Alles-in-1 Glas pakket. Binnen 10 werkdagen ontvangt u het installatiepakket. De apparatuur voor coax en glasvezel wordt apart van elkaar verstuurd. U ontvangt eerst het pakket wat u nodig heeft voor de diensten via coax, en enkele dagen later het Alles-in-1 Glas installatiepakket. Heeft u ook een Wifi router besteld? Dan ontvangt u deze bij het coax pakket.

Uw diensten activeren
U kunt vanaf de tiende werkdag na dagtekening van deze brief uw diensten activeren*. Volg hiervoor de stappen in de installatiehandleiding. Het activeren van uw diensten duurt circa 15 tot 120 minuten. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activeert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebbruik maakt en dat wij uw eventuele aanvraag voor telefoonnummerbehoud niet kunnen doorvoeren.

Televisiekijken op overige tv's
Heeft u meerdere televisies in huis, dan kunt u hierop met een digitale ontvanger televisiekijken via de kabel.

Mijn Caiway, Email en telefoonnummer
U ontvangt binnen enkele dagen per brief uw gebruikersnaam voor uw persoonlijke pagina Mijn Caiway, uw gebruikersnaam voor internet en uw e-mailgegevens. Na het activeren van uw diensten sturen wij u per brief uw wachtwoord voor internet toe. Daarnaast ontvangt u een bevestiging van uw telefoonnummer.
Uw wachtwoord voor Mijn Caiway is : xxxxxxxxxxxx

Vragen
Voor informatie en vragen kunt u terecht op www.caiway.nl. Of neem contact op met onze Klantenservice via 088 2249 111 (tarief 088-nummer). Als telefonieklant van Caiway belt u gratis via 1200.
Wij wensen u veel plezier met uw Alles-in-1 Glas pakket van Caiway.

*Caiway heeft maximaal tien werkdagen nodig om de glasvezelverbinding op uw adres technisch voor te bereiden.

Provider Fiber Nederland

Sinds februari 2015 is Fiber Nederland als tweede consumentenprovider erbij gekomen op het glasvezelnet.

Televisie en Radio
Bij FiberNL ontvang je geen analoge TV, analoge radio of DVB-C. FiberNL levert (in Twente) het interactieve televisie product van Solocoo. Dit biedt live tv, uitzending gemist, opnemen in de cloud en via tablet kijken naar liveTV en opnames. Eén box is inbegrepen, je kunt tot 4 boxen aansluiten.

Sommige klanten hebben een IPTV ontvanger gekocht, buiten FiberNL om. Fiber biedt zelf alleen huurontvangers aan.

Tarieven
Anno februari 2015 zijn er 4 pakketten:

All-in-Twente Basis: €44,95 (50 mbit/s)
All-in-Twente Snel: €54,95 (100 mbit/s)
All-in-Twente Supersnel: €64,95 (200 mbit/s)
All-in-Twente Ultrasnel: €74,95 (300 mbit/s)
Eenmalige aansluitkosten: €49,95

Bij een 2-jarig contract vervallen de aansluitkosten.
Fiber biedt ook internet+bellen (ipv 3-in-1) contracten aan.

Het opnemen en pauzeren pakket kost 4,95 per maand. (inbegrepen bij Supersnel en Ultrasnel)
Huur van een extra iptv-ontvanger kost 5,- per maand

Apparatuur
Inbegrepen:
Modem: Genexis
Router: Fritzbox
IPTV ontvanger: M7 Box

Meer info: www.fiber.nl/twente

Dit topic

Het doel van dit topic is om ervaringen te delen en informatie te verzamelen. De TS zal nog uitgebreid worden met meer informatie.

[ Voor 255% gewijzigd door davides op 11-11-2015 13:26 . Reden: beschikbaarheid in almelo ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Vandaag is aan het thuisfront het Alles in 1 Standaard pakket besteld (Oldenzaal) ben benieuwd wanneer er wat geleverd wordt en hoe het opzeggen van Ziggo gaat!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:05
Hi.

Interessante thread. Ik zal 'm nauwlettend in de gaten houden.

Wat betreft het netwerk van Cogas, dit zal (of is) overgenomen worden door het CIF. CIF was in 2012 al voor 50% eigenaar van Cogas http://www.computable.nl/...asvezelbedrijf-cogas.html.

Op de lange termijn zal Ziggo compleet van het COAX netwerk af gaan, en zal Caiway hier zijn diensten over leveren.

Diepenheim en Goor zullen (als de planning nog steeds in orde is, en alles volgens plan verloopt) aan het einde van Q2 2014 live gaan. Als ik de website van Caiway check, zie ik dat daar nu al diensten over glasvezel kunnen worden geleverd.

Groeten,

Neyluzz

[ Voor 25% gewijzigd door Neyluzz op 01-03-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Dat is wel een interessante ontwikkeling.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik kan me niet voorstellen dat Cogas zijn deel van het eigendom van de glasvezel opgeeft. Dan verdwijnt Cogas volledig uit het beeld met betrekking tot internet en televisie en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:04

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Dat staat al in de TS. Weet je ook sinds wanneer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HaTe schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:48:
Dat staat al in de TS. Weet je ook sinds wanneer precies?
In elk geval sinds woensdag. Ze hebben het niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:15
Heb ik net vorige week maandag ziggo besteld... Blijkt dat caiway stilletjes beschikbaar is hier. Zet me toch ff aan het denken.

Helaas zijn er niet veel ervaringen te vinden hier op tweakers omtrent caiway glasvezel. De ervaringen die te vinden zijn, zijn niet van mensen uit de regio Twente dus ik weet niet in hoeverre dit te vergelijken is.

Bij ziggo een bestelling lopen voor 60mbit met harddisk recorder. Bij caiway zou ik voor 150 mbit pakket gaan met recorder. Bellen is bij caiway 1 cent starttarief duurder en 1 cent p.m maar dit is niet zo'n probleem.

Wat ik mij afvraag is hoe de bandbreedte zich gedraagt wanneer er een pc op volle snelheid download, heeft dit een impact op tv kijken bij 1 van deze 2 providers?

Een ander punt is ook dat glasvezel "gegarandeerde " snelheid is en kabel is fluctuerend. Enige waar ik me zorgen om maak bij caiway is de stabiliteit dus de mate van storingen etc. Bij Ziggo hoor ik veel goeie ervaringen maar over caiway glasvezel is hier niet veel over te vinden.

Als het goed is kan ik deze paar dagen nog mijn ziggo bestelling annuleren dus als iemand suggesties heeft hoor ik dit graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik zou voor glasvezel gaan. Het netwerk in het westen is natuurlijk niet te vergelijken met het oosten (denk ik). Maar mijn 75/75 kan ik continu voltrekken. De werkelijke snelheid is dan zelfs hoger dan de geadverteerde, rond de 81Mbit/s.

Ik heb nog nooit storing gehad, en heb het abonnement sinds oktober 2013.

Je internetsnelheid mag niet worden beperkt op het moment dat je TV kijkt, maar misschien wordt er daarom wel expres wat overhead geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 03-03-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IseT schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:04:
Heb ik net vorige week maandag ziggo besteld... Blijkt dat caiway stilletjes beschikbaar is hier. Zet me toch ff aan het denken.

Helaas zijn er niet veel ervaringen te vinden hier op tweakers omtrent caiway glasvezel. De ervaringen die te vinden zijn, zijn niet van mensen uit de regio Twente dus ik weet niet in hoeverre dit te vergelijken is.

Bij ziggo een bestelling lopen voor 60mbit met harddisk recorder. Bij caiway zou ik voor 150 mbit pakket gaan met recorder. Bellen is bij caiway 1 cent starttarief duurder en 1 cent p.m maar dit is niet zo'n probleem.

Wat ik mij afvraag is hoe de bandbreedte zich gedraagt wanneer er een pc op volle snelheid download, heeft dit een impact op tv kijken bij 1 van deze 2 providers?

Een ander punt is ook dat glasvezel "gegarandeerde " snelheid is en kabel is fluctuerend. Enige waar ik me zorgen om maak bij caiway is de stabiliteit dus de mate van storingen etc. Bij Ziggo hoor ik veel goeie ervaringen maar over caiway glasvezel is hier niet veel over te vinden.

Als het goed is kan ik deze paar dagen nog mijn ziggo bestelling annuleren dus als iemand suggesties heeft hoor ik dit graag :p
Wat wel een groot verschil is. Bij Ziggo kost onbeperkt bellen naar vast en mobiel 9,95 euro per maand. Bij Caiway kost hetzelfde 21 euro per maand.

Caiway is daarmee schaamteloos duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Anoniem: 375601 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Wat wel een groot verschil is. Bij Ziggo kost onbeperkt bellen naar vast en mobiel 9,95 euro per maand. Bij Caiway kost hetzelfde 21 euro per maand.

Een 75/75 voor 40 euro is niet duur. Ik betaal bij KPN voor een 50/50 al 58 euro (met 2 ontvangers) en dan heb nog niet over de stream kwaliteit bij KPN t.o.v Caiway.

Het onbeperkt bellen naar vast en mobiel pakket kost bij KPN tussen 15 en 16 euro volgens mij. Wij bellen altijd via een extra voip modem en niet meer via KPN zelf. Bellen kost 9 cent per minuut + start bij KPN .

http://www.cheapconnect.net/tarieven/ of http://www.12connect.com/nl/tarieven

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-03-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Anoniem: 375601 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Wat ik pas vreemd vindt is dat bij ziggo vast bellen naar Nederland en veel andere landen 9ct start tarief en 9ct per minuut kost maar bij caiway 10ct start en 10ct naar nl vast en bijv. Duitsland vast 3ct start en 3ct per minuut en belgie 3ct start en 4ct per minuut (2 landen waar we vaak naar bellen)

Bellen naar buitenland met caiway is goedkoper dan naar nl bellen vindt ik erg vreemd maar komt best goed uit mocht ik toch kiezen voor caiway.

Waar ik mee zit is de apparatuur die caiway levert, als ik zo rondkijk is het modem en de tv ontvanger niet van de kwaliteit als van bijv. ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door IseT op 03-03-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

IseT schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:04:

Geen nieuws is goed nieuws, hoop ik. Cogas is in elk geval een zeer goede netbeheerder. Ik heb nu bijna 13 jaar Ziggo via het Cogas netwerk en daar ben ik altijd tevreden over geweest. Ik verwacht dat ze met glasvezel niet minder zullen zijn. Over Caiway als dienstaanbieder kan ik weinig zeggen. Ik heb het pakket besteld en heb deze inmiddels binnen. De meegeleverde spullen zijn:

NTU: Genexis Hybrid Live Titanium-52 http://www.genexis.eu/med...livetitanium-20120724.pdf
IPTV: Entone Amulet 510 http://www.entone.com/ass...eet%20%28v3_1013EU%29.pdf
Kabels: UTP patchkabel van 15m en 25m. HDMI en Scart.

Het wachten is op de activering. Dan kan ik meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Wanneer heb je besteld en wanneer heb je de spullen binnen gekregen? Wil je ook vertellen welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HaTe schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:40:
Wanneer heb je besteld en wanneer heb je de spullen binnen gekregen? Wil je ook vertellen welke plaats?
26 februari besteld en 1 maart binnengekregen. In Goor. Volgens de brief van 27 februari wordt het geheel over 10 werkdagen geactiveerd. De NTU knippert nog steeds met het verbindingslampje < > waaruit op te maken valt dat de verbinding nog niet geactiveerd is (lees: niet aangesloten in de PoP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Bedankt voor de info! Is je Ziggo aansluiting al opgezegd of is deze ook nog steeds actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HaTe schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:51:
Bedankt voor de info! Is je Ziggo aansluiting al opgezegd of is deze ook nog steeds actief?
Heel toevallig had ik ze net aan de lijn vanwege mijn opzegging. De opzegtermijn in mijn geval is een maand, dus per 1 april stopt mijn abonnement. Mocht het onverhoopt mis gaan dan kan ik mijn Ziggo abonnement 2 werkdagen voor het einde nog verlengen. Dat betekent dus wel minimaal een maand erbij. Cogas Kabel kan per einde van de maand opgezegd worden, dus die gaat ook op 1 april afgesloten worden. Ik heb hier nog geen bevestiging van. Ik heb als reden wel opgegeven dat ik naar Cogas Glasvezel ga.

De nummerportering van de vaste telefoonlijn is een beetje krap, want dat gaat pas na activatie gebeuren en neemt zo'n 2 weken in beslag. Aangezien de activatie al bijna 2 weken is kan het in mijn geval maar net, zolang het maar goed gaat natuurlijk. Wat ik jammer vind is dat ik mijn tweede telefoonlijn niet kan meenemen. Daar moet ik een VoIP-oplossing voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway staat al jaren onderaan in de providermonitor van de consumentenbond als slechtste aanbieder.
Ik kan er helaas niks anders van maken.

Het internetproduct over de glasvezel is uitstekend.

Maar het televisieproduct bij Caiway holt achteruit.
Caiway wil ook niet meer investeren in de coaxkabel en heeft al vorig jaar gezegd, capaciteitsgebrek te hebben op de coaxkabel. Nieuwe zenders komen uitsluitend op de glasvezel ( dus zit je vast aan die vreselijke Entone) .

Juist nu de nieuwste televisies twee tuners aan boord hebben. Zodat je zonder losse ontvanger kan opnemen en naar een ander programma kan kijken. Voor mij dus een onbegrijpelijke keuze van Caiway.

Er is trouwens een Caiway forum, waar je veel meer kan lezen over ervaringen van Caiway gebruikers.
http://caiway.gebruikers.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Anoniem: 375601 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:50:
Caiway staat al jaren onderaan in de providermonitor van de consumentenbond als slechtste aanbieder.
Ik kan er helaas niks anders van maken.

Het internetproduct over de glasvezel is uitstekend.

Maar het televisieproduct bij Caiway holt achteruit.
Caiway wil ook niet meer investeren in de coaxkabel en heeft al vorig jaar gezegd, capaciteitsgebrek te hebben op de coaxkabel. Nieuwe zenders komen uitsluitend op de glasvezel ( dus zit je vast aan die vreselijke Entone) .

Juist nu de nieuwste televisies twee tuners aan boord hebben. Zodat je zonder losse ontvanger kan opnemen en naar een ander programma kan kijken. Voor mij dus een onbegrijpelijke keuze van Caiway.

Er is trouwens een Caiway forum, waar je veel meer kan lezen over ervaringen van Caiway gebruikers.
http://caiway.gebruikers.eu
Die kwam ik vanmiddag ook al tegen en mijn vertrouwen in caiway zakte door de grond eerlijk gezegd. Als er iets is waar ik me aan kan storen is brak apparatuur. Met name de meningen over de decoder (ook van jouw, ik neem aan dat jij 4k bent op dat forum als ik naar je profile pic kijk), trage respons, resets en een fel blauw licht (allemaal kleine irritaties die mij op lange termijn wss de keel uit gaan hangen) weerhouden mij voorlopig om over te gaan naar caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Dat het TV gedeelte slecht is maakt dus niet uit in, omdat het via de coax kabel toch nog via Ziggo gaat. Hier gaan we het IPTV gedeelte van Caiway niet eens gebruiken omdat we kabel TV via de PC gebruiken en verder niks.
Ook telefonie gaan we alleen gebruiken voor inkomende oproepen. Zolang telefonie binnenkomst en internet maar goed werkt zijn we hier helemaal tevreden met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Vodafone glas gebruikt dezelfde ontvanger die Caiway nu ook gebruikt. Entone Amulet 515 Voorheen werdt volgens mij een ontvanger uit de 400 serie gebruikt

YouTube: TestBlog bekijkt de interface van de nieuwe Vodafone Thuis Entone set top box

Letop Vodafone gebruikt waarschijnlijk wel een ander bron signaal (streams, layout enz ) voor de ontvanger

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-03-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Tv kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden, want ik kijk toch nauwelijks. Ik lees vooral horrorverhalen over de Entone 400. Ik heb de 510 geleverd gekregen, de goedkoopste zonder opnamemogelijkheid. Er kan wel een 2,5" SATA hardeschijf in, rechts achter het klepje. Helemaal links is ruimte voor een smartcard met rechts een USB-aansluiting, mogelijk voor een externe hardeschijf?

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/wjazbb_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/sxdpbk_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/k12kg8_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/fy24hi_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/126b2ww_th.jpg

Onderin zit een schuif om de externe hardeschijf eruit te halen. Het zou mooi zijn als ik een willekeurige 2,5" hardeschijf of externe hardeschijf kan aansluiten en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Entone ziet er toch niet uit !!!! Onbegrijpelijk dat Caiway voor zo'n product heeft gekozen. Daar is de Airties IPTV ontvanger die wij in Krimpen hebben van Caiway op de glasvezel, een schoonheid bij.

Zie hier de laatste statistiek van de consumentenbond.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/elektronica-communicatie/Internetproviders/4297416/triple-play-grafiek3

In de grafiek hierboven zien we dat de triple play-aanbieder Caiway in vergelijking met andere aanbieders veel last heeft van internetstoringen, maar liefst 27% van de klanten. Ook telefoontjes gepleegd via Caiway gaat niet altijd vlekkeloos (15%).

Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/elektronica-communicatie/Internetproviders/4297416/triple-play-tv-grafiek3

Kijken we naar tv dan zien we dat meerdere providers (Caiway, UPC, XS4ALL en Telfort) flink te kampen hebben gehad met storingen. Panelleden van Caiway en UPC hebben relatief de meeste problemen (25% heeft één of meer storingen) met tv: 'wel beeld, geen geluid' of 'veel blokken op tv'. Ook apparatuur moet vaak gereset worden. ZeelandNet-klanten hadden het minste aantal tv-problemen (7%).

Storingen oplossen gaat bij de betrokken providers niet altijd even goed. 'Omgang met storingen' is een totaaloordeel van 'bereikbaarheid' en 'opgelost'. Caiway scoort een onvoldoende, een 5,3. De slechte bereikbaarheid van de klantenservice en het slecht oplossen van problemen dragen hier aan bij.

http://www.consumentenbon...rs/extra/providermonitor/

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 03-03-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Het is goed om kritisch te zijn, maar wat heeft het uiterlijk van een kastje ermee te maken? Caiway biedt ook internet over coax aan, wat hebben die storingen met glasvezel te maken? En wat denk je als inwoner van Krimpen aan de IJssel bij te dragen in een topic over Caiway in combinatie met Cogas? Je komt over als een ontevreden gebruiker die dit topic gebruikt om zijn gal over Caiway te spuwen. Ik zie liever iemand uit Markelo reageren die reeds ervaring heeft met Cogas/Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Inderdaad, precies de reactie die ik net wilde plaatsen, maar had net geen zin om het vanaf te telefoon te typen.
Dit topic is juist opgezet voor ervaringen met de Cogas/Caiway combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Het Cogas netwerk is in elk geval recenter en daardoor moeilijk te vergelijken met oudere netwerken van CIF of Reggefiber. Wat ik al sterk vermoedde is dat Cogas de G-PON netwerkarchitectuur gebruikt. De NTU (Network Termination Unit of ONT (Optical Network Terminal) is modulair opgebouwd zoals in het onderstaande filmpje wordt getoond:

[Vimeo: http://vimeo.com/60655978]

De onderste plaat heeft geen coax of iets dergelijks en wordt vastgeklikt met de overige delen geleverd. De onderste twee delen zijn zelfs verzegeld. Het tweede deel vormt een deel van de NTU, namelijk de WAN-zijde gebaseerd op G-PON. De specificaties zijn hier te vinden:

http://www.genexis.eu/med...atasheet-element-gpon.pdf

Het bovenste gedeelte vormt de klantzijde met 4 aansluitingen voor 10/100/1000BASE-T ethernet en 2 voor analoge telefonie (POTS)

http://www.genexis.eu/med...livetitanium-20120724.pdf

Ondanks dat er een WPS-knop op zit heeft de Titanium-52 geen wifi. Internet wordt aangesloten op poort 1 en IPTV op poort 2. De optische kabel is 2 meter lang en heeft een enkele SC/APC-aansluiting. Het geheel wordt met slechts één schroef opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/5d124w_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/2ng79j6_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.tinypic.com/2alvub_th.jpg

Als er geen sticker op de FTU zit moet volgens de installatiehandleiding poort 1 gebruikt worden. De juiste verzegeling mag je zelf doorknippen. Ik vraag me af of er Cogas klanten zijn met een dergelijke grijze sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 18:48
De 'horror-verhalen' die te vinden zijn op internet zijn wel de reden dat ik nog niet aan glasvezel begin in Oldenzaal. Ben al jaren een tevreden Ziggo-gebruiker. Misschien laf, maar ik kijk eerst even de spreekwoordelijke kat uit de boom.
Wat ik jammer vind is dat de Cogas in zee is gegaan met Caiway. Liever had ik meerdere aanbieders gezien, zodat er een keuze voor een provider zou zijn geweest. Nu MOET je voor Caiway kiezen als je iets met glasvezel wil.

[ Voor 9% gewijzigd door consono_md110 op 04-03-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
consono_md110 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:59:
De 'horror-verhalen' die te vinden zijn op internet zijn wel de reden dat ik nog niet aan glasvezel begin in Oldenzaal. Ben al jaren een tevreden Ziggo-gebruiker. Misschien laf, maar ik kijk eerst even de spreekwoordelijke kat uit de boom.
Wat ik jammer vind is dat de Cogas in zee is gegaan met Caiway. Liever had ik meerdere aanbieders gezien, zodat er een keuze voor een provider zou zijn geweest. Nu MOET je voor Caiway kiezen als je iets met glasvezel wil.
Andere providers zullen vrij snel, mits de contracten zijn gesloten kunnen leveren over het CIF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere providers? Dat riep CIF drie jaar geleden ook al toen bij ons glasvezel werd aangelegd. Maar we kunnen nog steeds alleen maar kiezen uit Caiway, Caiway en Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het is niet zo makkelijk dat je denkt dat het is. Ik denk dat je vergeet rekening te houden met hoe jong het glasvezelnetwerk nog is. Misschien moet je solliciteren, om het proces nog sneller te laten lopen? Jij weet er een hoop vanaf! Dat is duidelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Neyluzz op 04-03-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
consono_md110 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:59:
Daar ben ik het wel mee eens. We hebben nu de 'keuze' uit maar liefst 2 paketten. Het alternatief was echter Reggefiber. En daar heb je weliswaar de keuze uit meerdere providers, maar dat zijn wel allemaal KPN providers. Dus hoeveel keus geeft je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik kan melden dat Caiway bij mij sinds vanmorgen geactiveerd is. Dus woensdag 26 februari besteld, zaterdag 1 maart pakket binnen en do 6 maart geactiveerd. Dat is een goed begin. Bij het eerste keer browsen wordt een activatiepagina getoond waarin je je gegevens bevestigt waarna de verbinding geactiveerd wordt. Enige opmerking is dat de pagina niet verder gaat om te melden dat de activatie gelukt is. Tenminste, bij mij met Firefox was dat het geval. Uiteraard heb ik een speedtest gedaan met mijn 150/150 abonnement.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rbgocx.png

Dat ziet er in elk geval een stuk beter uit dan mijn huidige, duurdere, Ziggo abonnement _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Mooie resultaten, alleen je ping is hoger dan ik verwacht had. Wil je eens een test op speedtest.caiw.net draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Neyluzz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:32:
Mooie resultaten, alleen je ping is hoger dan ik verwacht had. Wil je eens een test op speedtest.caiw.net draaien?
Meteen gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/xefnue.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ook IPTV werkt probleemloos met de Entone 510. Bij het zappen merk je soms dat het begin een seconde trager/schokkerig afspeelt, maar daarna is het perfect in HD-kwaliteit.

Voor de rest is het IP-adres dynamisch. Ik heb de router er een half uur eruit gehad om IPTV te testen. Toen ik de router weer aansloot bleek ik alweer een nieuw IP-adres te hebben. Dat loopt bij Ziggo niet zo'n vaart. Dat is toch wel jammer aangezien ik een IPv6-tunnel heb via SixXS. Native IPv6 is vooralsnog niet aanwezig. Wat me opviel is dat 6rd mij wel een 0:0:5380:6f20::1 IPv6-adres gaf. Weliswaar niet routeerbaar, maar kennelijk zijn ze ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor je wel weer als de harde schijf van de Caiway Entone voor 55 procent of meer vol zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Het is nu trouwens wel mogelijk om het 75Mbit pakket te bestellen sinds gisteren.
Ook hebben we een brief met wat informatie gekregen zal hem morgen laten zien. Er is nog wel onduidelijkheid over wie digitale tv nou eigenlijk gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
MORCIK schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:33:
Ook IPTV werkt probleemloos met de Entone 510. Bij het zappen merk je soms dat het begin een seconde trager/schokkerig afspeelt, maar daarna is het perfect in HD-kwaliteit.

Voor de rest is het IP-adres dynamisch. Ik heb de router er een half uur eruit gehad om IPTV te testen. Toen ik de router weer aansloot bleek ik alweer een nieuw IP-adres te hebben. Dat loopt bij Ziggo niet zo'n vaart. Dat is toch wel jammer aangezien ik een IPv6-tunnel heb via SixXS. Native IPv6 is vooralsnog niet aanwezig. Wat me opviel is dat 6rd mij wel een 0:0:5380:6f20::1 IPv6-adres gaf. Weliswaar niet routeerbaar, maar kennelijk zijn ze ermee bezig.
Wat bedoel je met niet routeerbaar? Had je een v6 adres toegewezen gekregen op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik dacht altijd dat het TV kijken nog via Ziggo zou gaan, omdat deze het zenderpakket over de kabel levert. Dat staat ook zo in de FAQ van cogasglasvezel.nl:
Hoe is de samenwerking tussen Cogas en Ziggo als er glasvezel is?
In de huidige situatie beheert Cogas, naast het nieuwe glasvezelnetwerk, ook het kabelnetwerk en bieden wij het basisabonnement radio en televisie aan (TV Standaard). Ziggo levert aanvullende diensten, zoals extra televisiezenders, internet en telefonie. Ziggo is de enige aanbieder die via het huidige kabelnetwerk van Cogas diensten levert.
Maar nu blijkt uit de brief die we hebben gekregen dat Caiway toch alles regelt.
Onderwerp: Aanvraag Alles-in-1 glaspakket
Geachte xxxxxxx

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor het Alles-in-1 Glas pakket. Binnen 10 werkdagen ontvangt u het installatiepakket. De apparatuur voor coax en glasvezel wordt apart van elkaar verstuurd. U ontvangt eerst het pakket wat u nodig heeft voor de diensten via coax, en enkele dagen later het Alles-in-1 Glas installatiepakket. Heeft u ook een Wifi router besteld? Dan ontvangt u deze bij het coax pakket.

Uw diensten activeren
U kunt vanaf de tiende werkdag na dagtekening van deze brief uw diensten activeren*. Volg hiervoor de stappen in de installatiehandleiding. Het activeren van uw diensten duurt circa 15 tot 120 minuten. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activeert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebbruik maakt en dat wij uw eventuele aanvraag voor telefoonnummerbehoud niet kunnen doorvoeren.

Televisiekijken op overige tv's
Heeft u meerdere televisies in huis, dan kunt u hierop met een digitale ontvanger televisiekijken via de kabel.

Mijn Caiway, Email en telefoonnummer
U ontvangt binnen enkele dagen per brief uw gebruikersnaam voor uw persoonlijke pagina Mijn Caiway, uw gebruikersnaam voor internet en uw e-mailgegevens. Na het activeren van uw diensten sturen wij u per brief uw wachtwoord voor internet toe. Daarnaast ontvangt u een bevestiging van uw telefoonnummer.
Uw wachtwoord voor Mijn Caiway is : xxxxxxxxxxxx

Vragen
Voor informatie en vragen kunt u terecht op www.caiway.nl. Of neem contact op met onze Klantenservice via 088 2249 111 (tarief 088-nummer). Als telefonieklant van Caiway belt u gratis via 1200.
Wij wensen u veel plezier met uw Alles-in-1 Glas pakket van Caiway.

*Caiway heeft maximaal tien werkdagen nodig om de glasvezelverbinding op uw adres technisch voor te bereiden.
Bij het bestellen stond dan ook dat we een HD Digitale Ontvanger krijgen, wat ik ook al gek vond.
Extra
- Glasmodem € 0,00
- HD Digitale Ontvanger € 0,00
- Interactieve TV ontvanger € 0,00
- Aansluitkosten € 0,00

Eenmalig
- Verzend- en administratiekosten € 19,95
Ik zie dat het bestelproces nu ook veranderd is. Je krijgt ten eerste een melding:
U woont op een adres waar Cogas analoge televisie levert en Caiway Alles-in-1 Glas pakketten. U kunt gewoon de Alles-in-1 Glas pakketten bestellen op uw adres. U dient wel zelf bij Cogas een televisieabonnement af te sluiten. De maandelijkse kosten van dit abonnement zullen we in mindering brengen op uw Caiway factuur.

Zonder televisieabonnement van Cogas kunt u geen gebruik maken van uw Alles-in-1 Glas pakket.
En verder staat nu in het kostenoverzicht "Cogas TV Standaard -€ 16,65". Dat we dat bedrag terug zouden krijgen wist ik al wel, maar niet dat we het zenderpakket van Caiway krijgen op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Neyluzz schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Wat bedoel je met niet routeerbaar? Had je een v6 adres toegewezen gekregen op je router?
Zoals je kunt zien is dit ip-adres niet routeerbaar:

0:0:5380:6f20::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HaTe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:42:
U woont op een adres waar Cogas analoge televisie levert en Caiway Alles-in-1 Glas pakketten. U kunt gewoon de Alles-in-1 Glas pakketten bestellen op uw adres. U dient wel zelf bij Cogas een televisieabonnement af te sluiten. De maandelijkse kosten van dit abonnement zullen we in mindering brengen op uw Caiway factuur.

Zonder televisieabonnement van Cogas kunt u geen gebruik maken van uw Alles-in-1 Glas pakket.
Wat is dit voor iets vreemds? :?

Ik heb Cogas gewoon opgezegd hoor. Ik kijk nu via IPTV van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
Ik wilde een tweede IPTV ontvanger bestellen bij Caiway, maar dat blijkt niet te kunnen. Caiway meldde me dat ze in het Cogas gebied geen 2de IPTV ontvanger mogen leveren. Ik heb dit bij Cogas nagevraagd, maar daar wist men van niets... Het zou worden uitgezocht en ik zou erover worden teruggebeld (mededeling van vrijdag 7 maart.
In ieder geval is duidelijk dat de zaken nog niet strak op elkaar zijn afgestemd tussen Cogas en Caiway. Over de diensten zelf geen klagen. Internetsnelheid is minimaal 300 Mbps, latency is nu nog maar 4 ms (was over de Ziggo lijn 13 ms), telefonie klinkt goed. En last but not least: poort 25 doet het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Op dit moment is het binnen het gehele netwerk waar Caiway glasvezeldiensten levert nog niet mogelijk een tweede IPTV decoder neer te zetten. Dit vanwege technische beperkingen volgens mij. Overigens zijn we wel bezig voor multi-decoder support. Laten we hopen dat dat snel gaat gebeuren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:39

basdej

OutSystems Consultant

Neyluzz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:25:
Op dit moment is het binnen het gehele netwerk waar Caiway glasvezeldiensten levert nog niet mogelijk een tweede IPTV decoder neer te zetten. Dit vanwege technische beperkingen volgens mij. Overigens zijn we wel bezig voor multi-decoder support. Laten we hopen dat dat snel gaat gebeuren dan :)
Ik denk eerder dat het te maken heeft dat er te weinig zijn en om vertraging te voorkomen ze eerst iedereen 1 decoder willen geven.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Nee dat is niet het geval. Ik zit dicht op het vuur, en weet dat het technische aspect er voor zorgt dat er nog geen tweede ontvanger kan worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:39

basdej

OutSystems Consultant

Neyluzz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:35:
Nee dat is niet het geval. Ik zit dicht op het vuur, en weet dat het technische aspect er voor zorgt dat er nog geen tweede ontvanger kan worden aangesloten.
kan je misschien aangeven wanneer dit wel mogelijk wordt? Wij zouden dat graag willen hebben omdat bijvoorbeeld hier in albrandswaard er maar 3 hd zenders zijn op de coax en het aanbod afwijkt van de glasvezel

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway zei in Krimpen aan den IJssel, drie jaar geleden al dat op meer televisies kijken via IPTV er snel aan komt ....

Dus reken er maar op dat het nog jaren gaat duren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
Kunnen we zelf geen oplossin bedenken? Zijn er geen settop boxen te bestellen die we zelf werkend kunnen krijgen? Of een XBMC achtige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Het probleem is dat de streams versleuteld zijn met Verimatrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
Probleem met de tweede TV ontvanger lijkt duidelijk. Om op een tweede ontvanger TV te kunnen kijken levert Caiway geen extra IPTV ontvanger, maar een extra coax ontvanger. Hierop is dan hetzelfde zender pakket te krijgen als op IPTV. Maar... dit kan alleen in gebieden waar Caiway ook het coax signaal levert. Maar in het Cogas gebied is dat Ziggo. Dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
maxxware schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:02:
Probleem met de tweede TV ontvanger lijkt duidelijk. Om op een tweede ontvanger TV te kunnen kijken levert Caiway geen extra IPTV ontvanger, maar een extra coax ontvanger. Hierop is dan hetzelfde zender pakket te krijgen als op IPTV. Maar... dit kan alleen in gebieden waar Caiway ook het coax signaal levert. Maar in het Cogas gebied is dat Ziggo. Dus helaas.
Nou, dat is nog onduidelijk. Vandaag ontvangen we waarschijnlijk het pakket. Zoals ik hierboven al heb gezegd ontvangen wij als het goed is wel een "coax" pakket en een digitale kabel ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
HaTe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:32:
Nou, dat is nog onduidelijk. Vandaag ontvangen we waarschijnlijk het pakket. Zoals ik hierboven al heb gezegd ontvangen wij als het goed is wel een "coax" pakket en een digitale kabel ontvanger.
Zit je ook in het Cogas gebied? Of in een regio waar Caiway ook coax levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Caiway levert diensten via glasvezel over het netwerk van COGAS.

U kunt zonder extra kosten gebruik maken van het COAX pakket van de COGAS.

Wanneer u meerdere pakketten wenst te ontvangen kan dit via Ziggo. Deze kosten worden niet vergoed.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Worden de kanalen dan FTA, dus ongecodeerd over het kabelnetwerk uitgezonden? Dat is bij Ziggo namelijk niet het geval. Ik dacht dat het signaal op de kabel met meerdere buren wordt gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
Vraag aan Caiway: ik betaal nu bijna € 17,- per maand aan Cogas voor een basiskabelabbonnement. Vervallen die kosten wanneer ik IPTV van Caiway heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Maxxware,

Wanneer je een glasvezelabonnement bij Caiway aanvraagt vervallen de kosten voor het COAX abonnement (Cogas standaard TV pakket) bij Cogas. U ontvangt wel 2 facturen, op de glasvezelfactuur van Caiway wordt het Cogas abonnement in mindering gebracht.

Met vriendelijke groet,

Harma

[ Voor 3% gewijzigd door Caiway op 12-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
maxxware schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:02:
Vraag aan Caiway: ik betaal nu bijna € 16,99 per maand aan Cogas voor een basiskabelabbonnement. Vervallen die kosten wanneer ik IPTV van Caiway heb?
Je blijft gewoon 16,99 betalen, maar Caiway brengt aan klanten in Cogas-gebied 16,99 in mindering op de factuur. Met die 16,99 moet je zelf de factuur van Cogas betalen.

Caiway brengt dus aan abonnees in Cogas gebieden de volgende tarieven in rekening:
Alles-in-één Glas start: 23,01,- (ipv 40,-)
Alles-in-één Glas standaard: 33,01 (ipv 50,-)
Alles-in-één Glas compleet: 43,01 (ipv 60,-)

[ Voor 25% gewijzigd door davides op 12-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Davides,

Klopt. De bedragen die je vermeldt zijn de basisabonnementen (exclusief belkosten en eventuele aanvullende pakketten).

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
Caiway & davides: dank voor deze heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 11:06
Het dienstenpakket van cogas is toch alleen analoog? Dus ik kan straks digitaal kijken de iptv ontvanger, of ik moet voor de kabel apart ziggo digitale tv aanvragen? Dit is wel een beetje raar omdat ik ook eredivisie live heb aangevraagd, dan zou ik dat dus maar op 1 tv kunnen bekijken?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ja... Ik zou dat ook graag willen weten. Ik heb inmiddels glas via Caiway geactiveerd in het Cogas gebied. Tv gaat via IPTV, maar voor de tv boven wacht ik nog op een 2de decoder met smartcard.

Er is mij verteld dat ik Cogas en Ziggo eruit kan doen, want Caiway zou het tvpakket inclusief de extra pakketten op de coax zetten zodat dit met de extra HD-decoder opgepakt kan worden.
Lijkt me stug dat je alleen IPTV via Caiway kan ontvangen en de rest toch nog bij Ziggo moet afnemen voor de andere toestellen in huis.

Kortom Caiway.... Geef alsjeblieft duidelijkheid anders mag het pakket zo weer terug naar jullie.

Verontrustende groeten uit Goor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 09:10

vr6-only

Blub Blub

Zie het als volgt:

Cogas is de netwerkleverancier wat betreft CAI en FttH. De dienstleveranciers zijn Caiway (ftth) en Ziggo (CAI). Wanneer je meerdere TV's in huis wilt voorzien van digitale TV? Dan heb je in dit geval de keuze uit twee "soorten" signalen.

Max. 1 ontvanger via Caiway (ftth) dmv IPTV
Max. 5 ontvangers via Ziggo (CAI) dmv DVB-C. 3 hiervan kun je via Mijn Ziggo activeren en overige 2 smartcards via de telefonische klantenservice.

Dus ja, je zult bij Ziggo de diensten moeten afnemen voor je TV boven. Deze kosten worden, zoals Harma aangeeft, niet vergoed door Caiway. Enkel het analoge TV pakket van Cogas (verplicht).

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 12-03-2014 23:27 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Dit kan bijna niet waar zijn. Dan zou je dus dubbel betalen voor de extra zenders en verschillende aanbieders en ook verschillende zenderpakketten hebben. Terwijl Caiway deze zenders ook in zijn pakket heeft. Dan kan ik net zo goed dus geen extra pakket nemen bij Caiway.

Als dat zo is mogen ze alles direct terug hebben, want dat is absurd.
Wordt tijd dat ze het tv signaal bij Caiway kunnen splitsen en iedereen een 2de/3de IP-decoder geven.
Wat een stelletje......

[ Voor 39% gewijzigd door RalphMalph op 13-03-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Mocht het idd zo zijn dat ik voor dvb-c paketten bij ziggo moet zijn dan is dat nog wel te overzien. Aangezien Ziggo in het cogas gebied ook korting geeft twv het cogas pakket kun je dus 'gratis' het ziggo digitale tv pakket aanvragen. Enkel als je iets extra wil als fox zul je dat daar moeten aanvragen. Mocht dat zo zijn zeg ik direct fox op bij caiway en ga ik dat iptv niet gebruiken. Blijven de tv's bij ziggo. Ïk heb nu 4 smartcards en dvb-c ontvangers in huis dus dan kunnen die gewoon blijven waar ze staan.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Precies wat je zegt, dat zou betekenen dat de tv's op ziggo blijven, want ik heb extra pakketten/zenders.
Maar dit zou ook inhouden dat bijv. ook de kosten van cogas terug kunt krijgen, de extra pakketten NIET afnemen (extra pakket ziggo (12 euro) , extra pakket caiway (12 euro) ) ... dus 24 * 12 maanden = 280 euro kunnen gebruiken voor dreambox (want je blijft toch een cogas/ziggo aansluiting houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Het digitale pakket van Ziggo krijg je toch altijd gratis op het moment dat je een aansluiting hebt van Cogas? Je ontvanger met smartcard zal dan toch wel blijven werken.

[ Voor 127% gewijzigd door consono_md110 op 13-03-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik zal het allemaal wel ervaren de komende weken. Ik wil erg graag die symmetrische verbinding en hier kom ik dan ook wel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxware
ZO heb ik het nu ook geregeld. Caiway gebruik ik voor telefonie (dat ik überhaupt weinig gebruik) en internet. Ziggo houd ik aan voor de TV, met het TV Extra pakket. Netto ben ik dan nog steeds goedkoper uit dan met Alles-in-1 van Ziggo. En net als 3dmaster gaat het my om de symmetrische verbinding.
Ik heb inmiddels gedurende een week op meerdere tijdstippen gemeten en de verbing is tot nu toe minimaal 300 Mbps up/down geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Almelo, 13 nov 2013 - De gemeente Almelo heeft Cogas toestemming gegeven om de resterende helft van de aandelen Cogas Kabeltelevisie te verkopen aan CAIW. De verkoop levert Cogas bijna 13 miljoen euro op.

Bron: Omroep Almelo - Verkoop aandelen levert Cogas miljoenen op
In 2012 werd 50% van Cogas Kabel verkocht aan CIF. Kort daarna werd Cogas Kabel opgesplitst in twee bedrijven: Cogas Kabel Infra en Cogas Kabeltelevisie. Volgens dit bericht zou in 2013 die tweede (Cogas Kabeltelevisie) geheel in handen zijn gekomen van CIF/CAIW.

Kan ik er verder niets over vinden op internet, alleen dit berichtje van omroep Almelo. In juli brengt Cogas het jaarverslag over 2013 en wordt duidelijk of dit ook daadwerkelijk gebeurt is. Mocht het zo zijn, dan is mogelijk de consequentie dat TV Standaard wordt omgezet naar Caiway Basic TV, oftewel minder analoge kanalen, meer HD kanalen en ongecodeerd DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Dat zou dan mogelijk ook betekenen dat ergens in 2015 Ziggo verdwijnt uit het cogasgebied. Zou wel raar zijn als Caiway op zijn eigen netwerk dan Ziggo aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Dat vermoed ik ook, maar wss zal Ziggo in ieder geval blijven leveren via Cogas netwerk, totdat FttH voldoende uitgerold is.

Anders krijg je grote gebieden waar klanten eerst van Ziggo kabelinternet op Caiway kabelinternet overgezet moeten worden, om kort daarna overgezet te worden van Caiway kabelinternet naar Caiway glasvezel. Caiway zal zo weinig mogelijk willen investeren in kabelmodems, die een jaar later al door glasvezelmodems moeten worden vervangen.

Tevens zou dan de situatie ontstaan dat klanten tijdelijk een lagere snelheid krijgen, omdat Caiway via kabelinternet tot 50 Mbit/s levert, terwijl de huidige pakketten van ziggo 20/60/150 zijn.

[ Voor 199% gewijzigd door davides op 15-03-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kabelinternet van Caiway is drie keer niks. Daar is genoeg over te vinden op het internet. Ik zou gewoon voor internet over de glasvezel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Net gevraagd aan Caiway, en idd het dvb-c signaal is van Ziggo. Dus als je extra zenders wil moet je dat bij allebei doen. (of beter, geen iptv gaan gebruiken maar lekker de tv bij ziggo laten aangezien dat bij de prijs in zit).

Wanneer je geen dvb-c nodig hebt en en met 1 iptv ontvanger uit kan kun je cogas analoge tv opzeggen. Dan ben je helemaal goedkoop uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Het lijkt me dat wanneer je de analoge tv van Cogas eruit mikt (de hele aansluiting dus) je ook geen korting krijgt op je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:45
3dmaster schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:27:
Wanneer je geen dvb-c nodig hebt en en met 1 iptv ontvanger uit kan kun je cogas analoge tv opzeggen. Dan ben je helemaal goedkoop uit :).
Dan ben je inderdaad goedkoop uit, 0 euro per maand. Als je bestelt krijg je namelijk de volgende tekst te zien:

"U woont op een adres waar Cogas analoge televisie levert en Caiway Alles-in-1 Glas pakketten. U kunt gewoon de Alles-in-1 Glas pakketten bestellen op uw adres. U dient wel zelf bij Cogas een televisieabonnement af te sluiten. De maandelijkse kosten van dit abonnement zullen we in mindering brengen op uw Caiway factuur.
Zonder televisieabonnement van Cogas kunt u geen gebruik maken van uw Alles-in-1 Glas pakket."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Ondanks dat ik eerder gezegd heb 'de kat uit de boom te kijken' ben ik toch serieus aan het nadenken over een overstap van van Ziggo naar Caiway.
Ik heb onlangs wel via een actie van Ziggo twee jaar 'bijgetekend', maar in de brief die ik onlangs van hun ontving over de aanstaande prijsverhoging, is kosteloos opzeggen mogelijk tot 1 april.

Wat ik graag weten wil is of mijn bestaande apparatuur (Humax 5200 en CI+-modules) kan blijven gebruiken. M.a.w. blijft het signaal dat nu uit de kabelaansluiting komt hetzelfde?
Ik wil nl. de bijgeleverde ontvangers voor de bovenverdieping en zolder gaan gebruiken, maar in de woonkamer wil ik het niet veranderen vwb ontvanger.

Hoe is trouwens de beeldkwaliteit van de HD-zenders van Caiwayh t.o.v. Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Wat zegt de postcodecheck op https://www.caiway.nl/sit...e/diensteninuwgebied/goor ?

Caiway biedt daar voor zover ik weet alleen glasvezeldiensten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Ik woon in Oldenzaal, daar levert Cogas nu de kabelaansluiting. Het digitale TV-signaal is afkomstig van Ziggo. Mijn vraag is dus eigenlijk of dat gewoon blijft werken.

[ Voor 6% gewijzigd door consono_md110 op 27-03-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat zal dan op die manier blijven werken. Zoals je eerder in dit topic kan lezen, wordt het bedrag voor digitale TV in mindering gebracht door Caiway. Je behoudt dus je COAX verbinding bij Cogas/Ziggo. Daar kan je dus ook je apparatuur voor blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Vandaag de knoop door gehakt, Ziggo opgezegd en CaiWay Glas aangevraagd.
Ziggo telefonisch opgezegd. Dacht een maand opzegtermijn te hebben, maar per dinsdag ben ik er al vanaf. Nieuwe voorwaarden/prijzen gaan dinsdag in, dus als je het daar niet mee eens bent, kun je er per direct vanaf. Caiway gaat natuurlijk nooit voor dinsdag de boel draaiend krijgen, dus dat wordt nog ff spannend hoe lang we zonder zitten.
Ik had nog wel m'n twijfels over de migratie van m'n telefoonnummer. Gelukkig blijft dat nog twee maanden bestaan voor portering. Dus dat moet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zorg wel dat je snel activeerd! Maar dat gaat wel lukken denk ik. Als je niet activeerd, wordt je portering ook niet in gang gezet. Ik ben benieuwd of het pakket je bevalt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Dank voor de tip!
Ik ben ook erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
consono_md110 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:31:
Dank voor de tip!
Ik ben ook erg benieuwd...
Hartelijk welkom!

We willen je adviseren om een RTV abonnement bij COGAS aan te vragen. Deze wordt in mindering gebracht op de factuur van Caiway.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Hallo Harma,

Ik kijk al jaren TV via de kabel, en betaal daarvoor elk kwartaal een bedrag aan 'Cogas kabeltelevisie B.V.'
Dus ik neem aan dat ik al een dergelijk abonnement heb.
Die korting wordt neem ik aan automatisch geregeld, ik hoef daar niets voor te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 17:35
Caiway schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Hartelijk welkom!

We willen je adviseren om een RTV abonnement bij COGAS aan te vragen. Deze wordt in mindering gebracht op de factuur van Caiway.

Met vriendelijke groet,

Harma
Zit al jaren bij cogas. En stel ik neem de Alles-in-1 Glas Compleet van caiway voor 60 euro. Dan hoef ik Cogas niet op te zeggen verder? Dus ik betaal 60 euro en het is klaar? Dan heb ik dus glasvezel en nog kabel televisie in hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Zo heb ik het wel begrepen ja.
Je krijgt een korting van €16,65 op je Caiway abonnement, want per kwartaal krijg je een rekening van Cogas. Omgerekend betaal je dan 6 tientjes per maand in totaal voor internet via glasvezel en kabel.

Uiteraard ging het bij mij verkeerd, Ziggo had m'n hele pakket opgezegd, ook de TV. Heb nu alleen nog analoog (valt tegen na jaren HD :-). Wordt binnen 48 uur weer hersteld. Door de dame werd overigens bevestigd dat bij het Cogas-abonnement het Ziggo TV-standaard pakket inbegrepen is, hiervoor hoef je niets extra's te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien handig als in de toekomst ook Caiway op de coaxkabel komt bij jullie. Ben je van deze ongelijkheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Mwah, maakt mij niet uit hoor. Vind het zo ook wel best. 't Ging ff fout met het opzeggen, maar verder dik tevreden over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
consono_md110 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:26:
Zo heb ik het wel begrepen ja.
Je krijgt een korting van €16,65 op je Caiway abonnement, want per kwartaal krijg je een rekening van Cogas. Omgerekend betaal je dan 6 tientjes per maand in totaal voor internet via glasvezel en kabel.

Uiteraard ging het bij mij verkeerd, Ziggo had m'n hele pakket opgezegd, ook de TV. Heb nu alleen nog analoog (valt tegen na jaren HD :-). Wordt binnen 48 uur weer hersteld. Door de dame werd overigens bevestigd dat bij het Cogas-abonnement het Ziggo TV-standaard pakket inbegrepen is, hiervoor hoef je niets extra's te betalen.
Beste consono_md110,

Wanneer je een Alles -in-1 abonnement bij Caiway aanvraagt wordt het basis RTV abonnement van Cogas in mindering gebracht. Dit is niet van toepassing op het basis RTV abonnement van Ziggo.
Ik wil graag je melding nagaan. Kan je via een een persoonlijk bericht je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 17:35
Caiway schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:32:
[...]

Beste consono_md110,

Wanneer je een Alles -in-1 abonnement bij Caiway aanvraagt wordt het basis RTV abonnement van Cogas in mindering gebracht. Dit is niet van toepassing op het basis RTV abonnement van Ziggo.
Ik wil graag je melding nagaan. Kan je via een een persoonlijk bericht je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Cogas is toch gelijk aan Ziggo TV Standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 11:53
Ik ben wel benieuwd hoe het nou exact met TV zit.

Wij zitten nu bij Ziggo en zit dus te kijken naar glasvezel. Het enigste waar ik onduidelijkheid over heb is de televisie, momenteel hebben we 4 tv's actief thuis waarvan 3 met CI+. Maar als je naar Caiway overstapt heb je er 1 op glasvezel en 1 op coax (wat ik er van begrijp). Daarnaast moet er per TV 2 euro per maand extra betaald worden? Met een maximum van 3 tv's waardoor ik dus niet weg kom met 4 tv's, zal hier dan een extra abonnement afgenomen voor moeten worden?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar ik ook tegen aan loop bij Caiway. Bij Ziggo kan je op maximaal vijf televisies je volledige pakket zien zonder meerkosten ( 5 smartcards). Caiway zit nog steeds op het antieke aantal van maximaal 3 smartcards.
De nieuwste modellen televisies hebben tegenwoordig een dubbele tuner en 2 CI-slots. Je hebt dan al twee smartcards nodig per televisie als je je volledige pakket wilt zien.
Dan loop je met maximaal drie smartcards per huishouden zoals Caiway doet volledig vast.

Het wordt tijd dat Caiway met zijn tijd meegaat en ook het aantal maximaal smartcards per huishouden verhoogt naar minimaal vijf zoals Ziggo.
Liefst ook de toeslag vervallen per smartcard. In heel je huis op tablets kijken kan wel onbeperkt en zonder meerkosten, maar op meer televisies kost opeens extra geld.

Allemaal tariefstellingen die door de tijdsgeest zijn achterhaald.
Maar Caiway is bezig met veranderingen waarvan de eerste nu zichtbaar zijn in het nieuwe televisiepakket.
Ik hoop dat er nog meer verbeteringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Xentor schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:12:
Maar als je naar Caiway overstapt heb je er 1 op glasvezel en 1 op coax (wat ik er van begrijp).
Nee dat klopt niet.
Als je Caiway overstapt, je heb je 1 tv ontvanger voor iptv via glasvezel en EUR 16,99 korting op het maandabonnement (om je ziggo TV Standaard abonnement á 16,99 mee te financieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 11:53
Ah, hoe zit het dan met eredivisie live? Als je dat afsluit bij caiway heb je het niet bij Ziggo en andersom neem ik aan.

Klinkt mij als nog niet een hele handige constructie allemaal. Zal eens een keer goed laten informeren :)

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Xentor schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:54:
Ah, hoe zit het dan met eredivisie live? Als je dat afsluit bij caiway heb je het niet bij Ziggo en andersom neem ik aan.

Klinkt mij als nog niet een hele handige constructie allemaal. Zal eens een keer goed laten informeren :)
Klopt, probleem had ik ook. Heb Eredivisie bij caiway opgezegd en bij Ziggo aangevraagd. IPTV ontvanger wordt niet gebruikt.

Snelheid is overgens super. Heb 150Mbit maar haal stuk meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3421866064.png

[ Voor 16% gewijzigd door 3dmaster op 06-04-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
consono_md110 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:26:
Ook na 48 uur was m'n digitale tv-signaal nog niet terug. Dus maar weer gebeld. Weer een paar keer doorverbonden, geboortedatum en laatste vier cijfers van de bankrekening doorgeven ter verificatie, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Blijkbaar is niet iedereen bij de klantenservice van Ziggo op de hoogte dat mensen in het Cogas-gebied 'gratis' TV-Standaard van Ziggo krijgen. Men wilde me maar steeds €17,75 per maand laten betalen. Uiteindelijk heeft iemand het nagevraagd, daarna had ik binnen twee uur weer signaal. _/-\o_ _/-\o_

V.w.b. Caiway loopt mijn aanvraag nog. Afgelopen vrijdag het installatiepakket binnen gekregen. Gisterenavond pas aangesloten, maar LED knippert nog, geen signaal denk ik dan. Geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Het wordt 10 werkdagen (ofwel gewoon twee weken) na dagtekening van de eerste brief die je hebt gekregen geactiveerd. Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch blijft het een rare oplossing dat je je pluspakket alleen bij Ziggo of bij Caiway kan zien. Bij Caiway dan ook nog maar eens op 1 televisietoestel.

Ik vind het niet echt een oplossing die bij 2014 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik ook niet en ik geloof ook wel dat ze er intern mee bezig zijn. Maar voor alsnog is het niet anders. :+

Pagina: 1 2 ... 59 Laatste