[Actie] XS4ALL & Tweakers gunnen jou een avondje vrij!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
Beste vrienden,

Laten we wel wezen, wij Tweakers zijn de systeembeheerder van de familie, de it-vraagbaak van de buurt en de BOFH van de straat. Te pas en te onpas worden we gevraagd om advies, om hulp bij bokkende of defecte apparatuur maar vooral omdat ‘het internet’ het weer eens niet doet. En wij klaren het klusje iedere keer maar weer… omdat we dat graag doen maar vooral om van het gezeur af te zijn. Welnu, genoeg is genoeg. Ook wij Tweakers willen wel eens genieten van een vrije avond, zonder problemen van de buurman/oom/ouders of wie dan ook te hoeven oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49KhvhiPNtA1f7vkn8eCG7cq/full.jpgXS4ALL en Tweakers bieden jou een kans op zo'n vrije avond. De Yellow Squad van XS4ALL lost je klus op en jij gaat lekker uit eten en naar de bioscoop. Wat moet je doen om daarvoor in aanmerking te komen?

Wil je de Yellow Squad alvast in actie zien of ideeën opdoen voor jou in te sturen case? Bekijk dan hier meer informatie en de Yellow Squad video's.

Post jouw op te lossen netwerk-/internetprobleem in dit topic. Het mag om allerlei problemen gaan, van noob-fouten, een wifi-router met te weinig bereik en door muizen kapot geknaagde kabels, tot brak geconfigureerde switches en complexe routeringsvraagstukken. Ook problemen met tv-signaal als onderdeel van alles-in-1-pakketten mogen meegenomen worden en het hoeft bovendien niet op problemen van derden te gaan: als je er zelf niet uitkomt kun je ook meedoen. Je post mag voorzien zijn van foto’s en een beschrijving van maximaal 500 woorden. Je mag maar een keer posten in dit topic. Meer dan een post is directe diskwalificatie.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Wij kiezen de leukste en uitdagendste klussen en gaan die oplossen voor je. Degene die het mooiste verhaal aandraagt, krijgt de hoofdprijs: een jaar lang gratis naar de bioscoop (Pathé jaarkaart), 250 euro aan dinercheques en een retro XS4ALL-t-shirt met z’n Tweakers-username, naast natuurlijk het feit dat zijn klus opgepakt wordt door de experts van XS4ALL. Daarnaast bezorgen we 10 Tweakers een avondje vrij met 2 bioscoopbonnen van 25 euro en een retro XS4ALL T-shirt met je Tweakers-username.

De Yellow Squad van XS4ALL staat in de startblokken en de bonnen liggen klaar dus waar wacht je nog op? Beschrijf die internet-/netwerkklus from hell, maak een paar ondersteunende foto’s en wie weet zit jij straks met je exclusieve XS4ALL/Tweakers-shirt aan met vriend of vriendin in de bioscoop terwijl wij je klus oplossen.

Spelregels:
  • Je mag hier maar één keer posten. Meer dan een post in dit topic is een instant diskwalificatie.
  • Reageren op anderen is niet toegestaan. Hulpverzoeken of vragen kun je beter in de tech fora zetten.
  • Vragen en/of opmerkingen? Plaats ze niet hier maar in het feedback topic.
  • Medewerkers en crew van Tweakers & XS4ALL zijn uitgesloten van deelname.
  • Aanmelden kan tot en met 4 augustus 2013, 23.59 uur.
  • De gelukkigen krijgen uiterlijk op 12 augustus bericht.
Update:
Mocht je nou een vraag hebben, maar wil je niet mee doen aan de actie? De Yellow Squad is op pad door heel Nederland om problemen op te lossen! Kan jij deze hulp goed gebruiken? Stel je vraag dan op Twitter!

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 30-07-2013 12:07 . Reden: YT video vervangen door eigen video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Graag zou ik ook kunnen internetten in mijn tuin. Zowel met het Ziggo wifi modem als mijn Tp-link router krijg ik in de tuin geen signaal. Jammer, vooral met dit lekkere weer wil je je ipad wel eens meenemen naar buiten.

Ps: de hoofdprijs mag naar een ander. Ik heb helaas geen Pathe in de buurt :p

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-03 18:34
Mijn situatie:

Ik woon op mijzelf en kijk regelmatig films en vertel dolenthousiast aan mijn vader wanneer ik weer een te gekke film heb gekeken. Ik krijg dan ook altijd direct het verwijt: 'Die wil ik ook kijken, maar jij regelt dat niet'. Omdat ik geen zin heb om alles om te zetten naar dvd-formaat, heb ik sinds kort een Raspberry Pi gekocht met de gedachte dat ik dit apparaatje aan kan sluiten op de tv & router van mijn ouders zodat ik er Plex op kan installeren.

Nu heeft Plex ook de handige functie MyPlex. Hiermee kun je een account aanmaken en met dit account kun je inloggen op jouw Plex Media Server, waar al je videobestanden staan. (in dit geval bij mij thuis). Mij idee was dus ook dat ik op mijn mac mini thuis de Plex Media Server draai en via MyPlex op de Raspberri Pi (bij mijn ouders) al deze films kan bekijken. Nu lukken sommige bestanden wel, maar de echte HD bestanden lukt simpelweg niet, hoewel het volgens diverse fora wel mogelijk is. (Ja zowel de internetverbinding van mijn ouders als ook die van mij is ruim voldoende!)

Nu hoor ik dus af en toe: 'ik wilde weer film kijken via dat kastje van jou (lees: Raspberry Pi), maar ik krijg hem niet aan de praat hoor. De film stottert alleen maar. Dus brandt de film toch maar op dvd'.

Ik laat het graag oplossen door de Yellow Squad:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 20:22
Mijn vader wil binnen het huis een netwerk opbouwen tussen alle computers (Windows en OS X), TV's etc. voor het delen van bestanden en dan met name media zoals films of foto's.

Ik heb hier zelf al is naar gekeken, maar in verband met mijn werk heb ik hier eigenlijk te weinig tijd voor om alles goed in te stellen. Misschien dat jullie hier een goede oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Mijn vriendin en ik zijn al een tweetal jaren op zoek naar een leuk stekje in Utrecht. Na jarenlange afwijzingen, te laat zijn met reageren en andere redenen tot het niet krijgen van een woning werden we dan eindeijk in onze vakantie door een makelaar opgebeld dat we het zijn geworden! Vol vreugd schrijf ik de datum van het overhandigen van de sleutel in mijn agenda, één probleem, dan ben ik naar de UK voor werk. Vanzelfsprekend zal ik mijn vriendin dit klusje van harte gunnen maar ik vraag mij af of er dan al een netwerk is aangelegd voordat ik terug ben uit de UK... en of we dan ooit nog een netwerk aan kúnnen leggen? Wellicht kunnen jullie haar hier bij helpen?
Voor het netwerk is een van de opties het XS4ALL Alles-in-1 Glas Extra, haal ons dus maar over de streep!

Afbeeldingslocatie: http://media.woningnet.nl/R/15/1/Large/163497_1.jpg

De uitdagingen:
  • Het opzetten van een draadloos/zeer net weggewerkt bekabeld netwerk door het hele appartement.
  • Het aanleggen van het netwerk tijdens een verhuizing.
  • Mijn vriendin en/of ik zullen jullie persoonlijk helpen met het wegwerken van de kabels.
  • Een WIFI-spot voor gasten aanleggen.
Voordelen voor de Yellow Squad:
  • Werf een nieuwe klant
  • Laat jullie zien in een nieuwbouw appartementen complex waar iedereen toegang heeft tot glasvezel, wellicht halen jullie er nog meer over de streep met zo'n actie!
  • Pathé Rembrandt ligt om de hoek, een avondje naar de film na het harde werken is dan ook geen probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 324818 op 29-07-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik ben al maanden bezig om een hardnekkig probleem bij mijn ouders op te lossen.

Ze hebben het Alles-in-1 pakket van Telfort. Internet en telefonie werkt naar behoren, alleen TV zit af en toe te bokken. Op willekeurige momenten op de dag wordt het geluid enorm 'schor'. Gek genoeg gebeurt dit alleen op de TV zelf, niet via de TV app op de iPad.

Ik heb geen idee meer wat het kan zijn. Het TV kastje is al gewisseld, maar het probleem blijft hetzelfde. M'n ouders blijven geloven dat ik het kan oplossen, maar ik kan mijn haren wel uit mijn kop trekken. Grootste gedeelte van de dag is alles perfect, maar dan ineens wordt het geluid dus 'raar'. Het beeld blijft gek genoeg wel goed.

Yellow Squad! Help mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Als echte systeembeheerder heb ik ervoor gezorgd dat ik minimaal last heb van vragende familieleden.

Eens in de zoveel tijd maak ik simpelweg een nieuwe image van hun werkende configuratie en als er iets mis gaat met de pc dan kunnen ze gewoon een dvdtje erin gooien en een half uurtje later is het klaar. Uiteraard worden documenten standaard op een dataschijf weggeschreven.

Automatische updates staan aan. Een browser staat redelijk strak en veilig ingesteld en Kaspersky zit op een admin password. Voor signaalproblemen is er een repeater in een v/d slaapkamers en als ze een probleem met internet hebben trekken ze simpelweg de stekker uit het modem/router en doen ze hem er weer in.

En mochten ze een keer een probleem hebben kan ik door middel van teamviewer vaak makkelijk binnen een paar minuten remote een probleem oplossen.

Deze preventieve maatregelen zorgen ervoor dat ik nooit lang bezig ben met problemen oplossen in de familie en eigenlijk vrijwel altijd als ze het hebben kan ik het binnen een paar minuten vanuit mijn luie stoel fixen.

Ik heb prima tijd over voor een bioscoopje dus en mocht ik winnen mogen die xs4all mensjes ook lekker naar de bioscoop een filmpje kijken ipv een kopje koffie met schoonmoeders drinken. Hebben deze ook eens wat rust. En eerlijk is dat niet een beetje het hele gedachte bij systeembeheer. Voorkomen is beter dan genezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Teckna op 29-07-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
Ik zit al jaar en dag te denken over hoe ik een netwerk kabel naar mijn kamer kan aanleggen. Mijn slaapkamer heeft geen aarde en kan dus volgens mij niet worden aangesloten op zon stopcontact netwerk kastje. Het tweedde wat het moeilijk maakt is dat er ook geen extra buizen zijn aangelegd naar mijn kamer waar een kabel door heen zou kunnen lopen. Ik zou graag een netwerk kabel op mijn kamer willen hebben waarop ik mijn computers kan aansluiten.

Hopelijk kunnen jullie dit voor mekaar krijgen, als het jullie lukt zal ik jullie uiteraard allemaal trakteren op een biertje in de kroeg in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:17

steareth

professionele epibreerder

Goedendag Mede tweakers en de rest :) .

Hoe zal ik beginnen.
Het volgende, ik heb sinds anderhalf jaar geleden ongeveer een pc gebouwd.
Werkt goed en loopt stabiel, Alleen, als ik de pc voor de eerste keer van de dag opstart, vind de pc 4GB geheugen, terwijl er 6GB in zit.
als ik 10/20 seconden wacht na het uitzetten, en ik zet hem weer aan, vind ie wel de 6GB.
er zit een ASUS P6T SE mobo in met een I7 930 en 6GB OZC black edition ram geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd179/steareth17/IMG_20120121_175806.jpg]
heb het overgeclocked, underclocked en op fabrieksinstellingen geprobeerd, zelfde resultaat, de ram sticks zijn in orde, ik heb ze 1 voor 1 geprobeerd en in andere volgordes gezet, zelfde resultaat.
Ook, (meer voor mijn ouders) is het internet in de zomer erg slecht, bekabeld valt internet steeds weg en via wifi halen we een snelheid van ongeveer 100Kb. (ziggo alles in 1 Extra.. 150Mbit verbinding die we normaal wel halen.
wat is hier aan te doen?

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-04 13:16
Net nog over gezeurd tegenover een collega: Ik kan mijn (smb) share op een Windows 8 HTPC wel benaderen vanaf Windows 7, maar mag er niet op schrijven! Krijg het echt niet voor elkaar. Dit terwijl ik het wel nodig heb; Die Windows 7 pc is de enige met kaartlezer en ik wil mijn foto's dus veilig neerzetten op het netwerk. Mijn vriendin staat op het punt van bevallen, dus kan wel wat lege geheugenkaartjes gebruiken. Daarna moeten ook die foto's natuurlijk veilig worden gesteld, het liefst wil ik ze dan ook nog kunnen benaderen vanaf internet (ftp???). Maar ja, we moeten al genoeg regelen en het wordt alleen maar drukker natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik heb al bijna een jaar een Mede8er 500X2, met een wifi-module. Deze heeft het altijd goed gedaan, goed ontvangst ed, nooit problemen. Totdat ik mijn router een paar maanden terug heb moeten resetten (wifi was traag, overal weinig bereik). Alle aparaten thuis hebben weer Wifi, behalve mijn Mede8er. Ik krijg dit ook niet meer werkend.

Omdat ik geen mogelijkheid heb om een netwerkkabeltje te trekken naar mijn Mede8er, moet ik nu de Mede8er uit mijn kast halen, naar mijn PC brengen en verbinden met een USB kabeltje. Anders krijg ik geen nieuwe spulletjes op de HDD van mijn Mede8er.

Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:23

Bob Popcorn

Plop!

Denk je eens in, een oud studentenhuis in het hartje van Utrecht. Doorleefd, doorspekt met historie en mooie verhalen, muren van piepschuim en natuurlijk veel te groot voor 1 routertje.

Door de jaren heen is er zeel veel verschillend spul aangeschaft, van zeer goedkope hubjes/switches tot dure AirStations. Het netwerk is er alleen maar slechter op geworden.

Dit is mijn oude studentenhuis, en dit huis verdient gewoon een mooi netwerkje, draadloos en bedraad. :) Ik heb er 3,5 jaar gewoond, en het is me in die 3,5 jaar niet gelukt het fatsoenlijk aan de praat te krijgen :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De aan/uit knop van de laptop van m'n schoonfamilie is stuk, dat ding zit vast. Of ik het wil oplossen. Nou nee, liever niet dus. Ik heb liever een avondje vrij :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 20:42
Mijn oudste thuisnetwerk was in 1989 gedateerd. Het was begonnen met twee computers. Het werd later met BBS server. We hadden eerste dataserver van 1 GB. In lopende jaren werd thuisnetwerk gegroeid met twee extra laptops. Het was voorzien met Coax. Het werd vervangen door ethernet van 10mbps. In 2001 werd de thuisnetwerk voor het eerst aan internet aangesloten. Het werd uitgebreid met een printer. Later is er nu met drie printers. Elk etage heeft voorzien met een printer. Daar hoeven we niet naar boven of beneden lopen om papier uit te printen. In 2008 werd er eerst met wifi voorzien. Het wordt uitgebreid met mobiele telefoons en DECT-telefoons. De snelheden van thuisnetwerk werd langzaam omhoog naar 1Gbps. Het werd mogelijk gemaakt door nieuwe modem met DECTS. Anno 2013 is er thuisnetwerk groot gegroeid tot 4 computers, 2 tvs, 2 laptops, 4 DECTS telefoons, 3 printers, 2 ipads, 2 iphones, 1 tablet (met android) en 1 NAS server met 1 TB. Verder is er ook webcams voorzien. We hebben webcams geplaatst. Daar kunnen we op afstand webcams bedienen via internet of via eigen netwerk. het kan atlijd mogelijk.

Maar een probleempje: De wifi-bereik is niet zo goed als we hadden verwacht. De modem werd vaak overbelast als er gaat drukker. Het gaat soms uitvallen. Zelfs gaat er internet ook uitvallen. Verder is er een nieuwe serverkast is nog niet afgemaakt. Er is er wel server (19 inch kastserver) het moet nog gemaakt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door comprobot op 29-07-2013 10:37 ]

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadewich
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
Mijn vriend is inderdaad de familie vraagbaak voor de familie. Met name zijn vader wil graag mee doen met de laatste snufjes. Als het dan een beetje buggy is komt hij er niet uit en komt mijn vriend in actie. Eén van de dingen die hij graag doet is films downloaden en dan op de 3d tv kijken. Nu heeft hij een pc (om te downloaden en op blue-ray te branden), een blue-ray recorder (om mee van tv op te nemen), een Icobit (om gedowloadde films mee af te spelen) en verder nog een slot in de tv om de ziggo kaart in te stoppen. Nu wil hij graag een htpc met xbmc om al de hierboven genoemde functies over te nemen. Dit moet echter wel zo geconfigureerd worden dat het niet te veel kost en zo dat het 'nooit' vast loopt of andere bugs vertoont. Ga er maar aan staan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:24
Hallo Yellow Squad!

Toffe actie.

Ik heb een Synology 212+ NAS staan, die ik zover heb ingesteld dat ik via het interweb bij mijn bestanden kan.
Mijn broertje heeft ook een Synology (volgens mij de 211). Nou willen wij er voor zorgen dat we bij elkaar op de NAS een backup kunnen maken. Dus een backup van mijn bestanden op zijn NAS en een backup van zijn bestanden op mijn NAS.
Tuurlijk kunnen wij dit zelf gaan uitvogelen en instellen, maar het is zooooo veel lezen en ik heb liever een vrije avond om lekker uit eten te gaan en een filmpje te pakken.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Willen jullie mij helpen?

Naast het huis van mijn ouders woont een gepensioeneerde huisarts. Hij heeft een oud pc en is nu 3 jaar bezig het internet te leren. De beste man heeft geen toolbaar infectie gehad, heeft half wikipedia gelezen én aangepast, en is actief op een forum over medice dingen die ik lang niet begrijp. Zijn PC loopt nog prima, helaas is zijn internetverbinding erg lastig. Hij woont een lange afstand van de ADSL centrale, en de aansluiting in zijn huis is niet ideaal. Het is een oude boerderij, en er is een kabel gespannen van het voorhuis naar de achterkant - waar zijn PC staat. Achterin de boerderij staat het modem, en het signaal is niet sterk, en matig stabiel. Na uitgebreid contact met de helpdesk staat zijn modem nu op 1 of 1.5 mbit.

Kunnen jullie mij helpen - en ervoor zorgen dat hij internet krijgt met een hogere snelheid? Hij is erg tevreden met XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

De Ultieme IT uitdaging......

Sinds 2006 ben ik op zoek naar een oplossing welke het mogelijk moet maken via een website een veiliger Wereld te maken.

Sinds jaren breek ik mijn kop over een goede oplossing maar ben tot de conclusie gekomen dat ik er echt hulp bij nodig heb.

De vraag is heel simpel, het antwoord een nogal pittige uitdaging.

De vraag: maak een website waar het mogelijk is om 1 keer te stemmen.
Het probleem: iedereen echt slechts 1 keer laten stemmen (om fraude te voorkomen).

Is dit dan een commerciele vraag voor een bedrijf ?
Nee, het is bedoeld voor een ideologische non-profit stichting ter behoeve van een veiliger Wereld.
Het idee is gebaseerd op het voorkomen van CFJD (gekke koeien ziekte) bij mensen.

Sinds 2006 ben ik wel tot een werkzame oplossing gekomen maar die vereist medewerking van een partij die mogelijk geen medewerking zal willen verlenen.

Uitdagingen: fraude voorkomen, systeemontwerp, beheersbaarheid, controle, privacy.
Baten: een veiliger Wereld, beperking milieu schade, kleinere overheid, stabielere economie, etc.
Kansen: de mogelijkheid om evt geschiedenis te schrijven......

Ik ben een prive persoon, heb weinig financiele middelen en ben bovendien al enige tijd ernstig ziek (3 zware operaties achter de rug) waardoor ik niet meer alles kan wat ik zou willen.

Dit idee acht ik belangrijker dan mijn eigen toekomst omdat het de toekomst van alle andere mensen gunstig kan beinvloeden. Toen ik ziek werd heb ik contact op gezocht met een beroemde Amerikaanse dame om zorg te dragen dat bij mijn evt overlijden (het zag er enige tijd niet goed uit) dit idee toch zijn weg zou kunnen vinden.

Wanneer dit idee realiteit zou worden zal dit de democratie beter in balans brengen doordat de 3 partijen uit de gebroken driehoek (overheid, bedrijven, burgers) dichter bij elkaar komen te staan. Gedeelde belangen ipv conflicterende belangen. De synergie die hierdoor kan ontstaan kan ook een positieve bijdrage leveren in het oplossen van de inmiddels al jaren durende crisis.

Het is niet de bedoeling hier geld mee te verdienen. Niet door mij maar ook niet door anderen.

Lange tijd heb ik ook het forum hier op tweakers afgespeurd naar een geschikte plaats om deze uitdaging te plaatsen maar heb het nooit goed kunnen vinden.

Mocht iemand hier op tweakers een goed idee hebben stuur me dan bv een DM.
Indien deze uitdaging hier niet mee mag doen, dan mijn excuses daarvoor.

MVG

Michiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Wat een toeval. Werd gister avond om 23:30 terwijl ik bij wat vrienden opzoek was door mijn tante gebeld.
Ze had een computer probleem waardoor ze der sollicitatie brief niet kon uit printen. Office klik en klaar configuratie problemen. Ze had hem morgen nodig voor der sollicitatie moeilijk nee te zeggen dus.

Vroeg een van mijn vrienden om zijn laptop zodat ik haar PC met teamviewer kon overnemen. Laptop van vriend opgestart en IE geopend. Het opstarten van IE duurde zo'n 5 minuten aangezien hij iets van 30 toolbars aan het openen was. Na die 5 minuten pc van mijn tante overgenomen ( met in mijn hoofd die zal nou ook wel een virus te pakken hebben. Office klik en klaar met MS fix it eraf gehaald aangezien die natuurlijk niet is op de normale manier wou downloaden. Helaas nog steeds het probleem. Aangezien der laptop nogal vol troep stond ( toolbars en allemaal vreemde programma's ) was ik niet zomaar klaar en had nog weinig zin mijn avond te laten verpesten aangezien het al 23:50 was uitgelegd hoe ze der documenten online kon bewerken in skydrive en dan gewoon der printer wel werkte. CV uitgeprint en gezegd dat ze der pc moest opschonen. Ja wanneer kan je want ik wel een oplossing ? Totaal geen zin in dus om weer paar uur te verdoezelen om een pc op te schonen terwijl ze eigenlijk gewoon verwacht dat ik dat wel eventjes kom doen. |:(

Wat wil ik dan gedaan hebben als ik vrij ben.
De laptop van mijn tante opschonen en een goede Office op laten installeren ipv de starter editie, de laptop prepareren zodat ik bij de volgende problemen binnen 10 minuten klaar ben door bv een image terug te zetten en die van de vriend van mij kan ook wel een opschoon actie gebruiken. Dan kunnen de mannen naar de bios ;) Als jullie dan bij mij een ontbrekende NAS willen neerzetten dat ik volgende keer gewoon remote een software pakketen vanaf mijn pc kan installeren vanaf die NAS is mijn wereld een stuk makkelijker geworden. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 29-07-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diasnino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
Mijn ouders hebben een pleeggezin en door de hoeveelheid kinderen die daar zijn/komen en weggaan hebben zij van twee rijtjeshuizen één huis gemaakt, de muren zijn doorgebroken. Maar omdat nu het huis zo groot is en er dikke muren tussen staan, is er niet overal goed bereik. Er is een ziggo-router in de woonkamer, vanaf daar is er kabel getrokken (buitenom) naar de andere kant van het huis, maar dit is niet de gewenste situatie. Een kabel buiten hoort namelijk niet. Staat ook niet erg mooi. Daarnaast houdt mijn moeder niet van alle draden van de pc's. Er staan nu 3 pc's. Daarnaast is er nog een laptop van een kind dat op de bovenverdieping heel weinig bereik heeft. Doordat er twee routers staan willen telefoons en tablets vaak nog wel eens de netwerkverbinding pakken die het minst goed is. Mijn ouders weten er niet veel van en ik probeer al een tijdje de juiste oplossing, samenstelling te vinden en het er mooi uit te laten zien, maar dat lukt niet op het moment. Ik heb het geprobeerd met het netwerk over de elektriciteit-leidingen, maar omdat het twee huizen betreft, is er alsnog niet overal internet over het elektriciteitsnetwerk.

Het zal heel fijn zijn voor mij en mijn ouders dat er eindelijk een passende oplossing komt.

Kan de hulp wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 18:31
Beste YellowSquad,

Sinds enkele jaren kamp ik met twee hardwareproblemen, welke, wellicht deels, zijn te verklaren door ouderdom. Ik zeg 'deels', want hardware faalt niet af en toe, maar stopt er op een gegeven moment gewoon mee. Dat is hier niet niet het geval.

Het eerste hardwareprobleem heeft waarschijnlijk betrekking op het geheugen alsmede de harddisks.
Het vermoeden dat het geheugen niet meer voor de volle 100% werkt (tenminste, niet altijd, zo lijkt het) is gebaseerd op het observeren van oogenschijnlijk simpele acties als:
- een mapje verplaatsen
- een bestand uit een mailtje opslaan
- een bestand naar een website uploaden
- een contactpersoon opslaan in het adresboekje van Outlook
Deze acties worden namelijk niet goed uitgevoerd dan wel opgeslagen, deze moeten diverse keren herhaald worden voordat het ook maar één keer daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Dan het vermoeden dat de harddisks een probleem vormen:
variërend van een dag tot een week later, zijn de instructies, voor de zojuist genoemde 'simpele acties', nergens meer terug te vinden.

Het tweede hardwareprobleem is exact hetzelfde als hierboven beschreven:
ook mijn vader heeft hier last van. Hetzij in mindere mate.

De hulp van een heel Squad kan ik wel gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Sinds ik bij mijn ouders heb gezorgd voor een draadloos netwerk ivm de aanschaf van een tablet is het voor hun niet meer mogelijk om internationaal te bellen. Nationaal bellen werkt wel.
Ik weet zo 1,2,3 niet hoe ik dit moet oplossen zonder het draadloze netwerk weer om zeep te helpen.
Het is nu dus óf internationaal kunnen bellen óf draadloos internetten op de tablet :-(

Is dit een uitdaging Yellow Squad?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

rally

Deyterra Consultancy

Hey Yellow Squad!

Ik heb een simpel probleem. De "home" knop op de iPhone 4 van mijn vrouw werkt niet helemaal goed meer.
Nu heb ik ooit bij een iPod Touch de home knop proberen te vervangen en dat resulteerde in een drama (lees: ik moest een nieuwe iPod Touch kopen :(

Dus wellicht kunnen jullie daarbij helpen? :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullCrackZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Vanaf februari 2011 heb ik mijn eerste pc in elkaar leren zetten door youtube te kijken. Voor vragen ben ik altijd bij tweakers geweest. Ik heb sinds die tijd wel een aantal keer van systeem veranderd en geupgrade.

Maart dit jaar wou ik aan het echte werk beginnen en besloot waterkoeling te gaan kopen. Daarvoor veel filmpjes gekeken en informatie gezocht. Het bouwen van het systeem heeft een aardige tijd gekost om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Hier een uitleg hoe het is gegaan: Mijn moederbord was net voordat ik wou beginnen met productie kapot gegaan. Hier ging ongeveer anderhalve maand overheen voordat ik een nieuwe kreeg van de leverancier omdat er een verkeerde levering aan me was gedaan. In deze tijd heb ik mijn case aangepast aan mijn eisen voor de waterkoeling en met een dremel ben ik ook wel wat uurtjes zoet geweest. Zelf van de fan moest een stukje af om alles passend te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb386/rsmoorenburg/IMG_20130402_172607.jpg

Toen ik de aankoop had gedaan wou ik eerste instantie mijn videokaart nog niet gaan koelen maar omdat het zo lang duurde kreeg ik ook steeds meer kriebels om dat ook te gaan koelen. Dus ook een VGA block gekocht 2de hands via tweakers. Overigens zijn veel onderdelen 2de hands.
Sinds 2 maanden is mijn pc nu klaar en heb sinds dag 1 van testen een probleem, eerst maar een paar foto’s:

Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb386/rsmoorenburg/tweak1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb386/rsmoorenburg/tweak2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb386/rsmoorenburg/tweak3.jpg

Het probleem: Bij het afsluiten van het systeem wil het systeem niet 100% uitschakelen en dus moet ik na het afsluiten mijn aanknop een paar seconden ingedrukt houden om hem zo helemaal uit te zetten.

SkullCrackZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invalidme744
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10-2022
Hoi Yellow Squad,

Het lukt me niet om met mijn huidige configuratie een full hd film te streamen. Terwijl ik het idee heb dat de apperatuur die ik gebruik hier wel geschikt voor zou moeten zijn! Films haperen en soms valt het geluid helemaal weg!

Ik heb een Asus RT-n66u router die verbonden is met aan de ene kant een AppleTV en Raspberry Pi (met RaspBMC) en aan de andere kant via een powerplug (Netgear XAVB5001) met een NAS (Synology DS201+)

Het lijkt er op dat het Netwerk gewoon niet snel genoeg is. Kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 14:40
mijn familie stapt over van kabel naar glasvezel.
in de huidige situatie is op zolder een router geplaatst en lopen vanaf daar netwerkkabels naar de computers in huis.
de nieuwe situatie betreft een onbekend modem van Reggefiber. Mijn vraag aan de Yellow Squad van XS4ALL is om een veilige omschakeling te realiseren van kabel naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben net verhuisd, maar nog geen tijd gevonden om mijn netwerk thuis aan de praat te krijgen.
Trapkast die nog niet af is, de inbouwkasten die nog gemaakt moeten worden en de plinten die nog gelegd moeten worden.

Ondertussen woon ik al ruim een week op de nieuwe locatie, maar nog altijd geen werkend netwerk.
De telefoonlijn lijkt binnen te komen in de woonkamer, maar de modem welke ook de vaste telefoon (voip) aan mag sturen mag in de meterkast staan, of eventueel in de trapkast (maar meterkast is wellicht wat traditioneler).
De kruipruimte is gelukkig goed te doorkruipen onder het gehele huis door.
Mijn oude netwerk is ondertussen verworden tot een grote puinhoop en zelfs de voeding van mijn adsl modem is nog niet terug gevonden in de puinhopen.

Daarbij is 5Ghz wifi natuurlijk niet snel genoeg voor de echte tweakert en wil ik toch minimaal Ghz bedraad netwerk voor een zo laag mogelijke latency en de wifi router op de eerste verdieping halverwege de nog te bouwen inbouwkast om zo door het hele huis heen de 5Ghz wifi optimaal te kunnen benutten.

De tuin moet dan maar volstaan met de 2.4Ghz dekking.

Maar de grootste uitdaging gaan jullie waarschijnlijk niet voor mij kunnen oplossen,
aan paar dagen voordat ik ging verhuizen kwam de flyer door de bus dat er glasvezel komt te liggen op het adres waar ik woonde. Dit is helaas nog niet beschikbaar op mijn nieuwe adres.
Dit is best zuur, want ik droom er al jaren van om een 100Mbit upload op mijn eigen thuis servertje te hebben om zo mijn eigen content streaming vanaf andere locaties te kunnen bekijken.
Eerst dacht ik dat mijn vrouw me zat te pesten (zij had de flyer gevonden) maar het blijkt gewoon echt waar te zijn!

Edit:
Overigens is glasvezel al wel beschikbaar in andere delen van mijn woonplaats.

Edit2:
Mijn tante heeft een hele leuke telefoon, een Android, maar dat ding zeurt nogal veel, iets over onvoldoende ruimte voor apps. Dus de taak om de telefoon te rooten en mbv link2sd de gewenste ruimte te creëren. Maar ik heb genoeg te doen in mijn eigen nieuwe huisje. Hoe groot is het Yellow Squad?

[ Voor 15% gewijzigd door JDVB op 30-07-2013 07:57 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Ik heb een 100mbit/s lijn via glasvezel en als ik een speedtest doe dan haal ik maar 11 mb/s! HOE KAN DIT??? IK SNAP ER NIKS VAN!!!!!!! WAT EEN PRUT ISP HEB IK!!!!!!

Grapje, ik wil niet dat heel Tweakers denkt dat ik dom ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagosch
  • Laatst online: 08-04 14:42
Dag Yellow Squad,

Thuis zit ik met een WiFi en een Kabel probleempje. Er zal een kabel vanaf de meterkast naar mijn slaapkamer getrokken moeten worden, echter kan ik de tijd niet vinden om dit klusje gedaan te krijgen.

Daarnaast heb ik een instabiel WiFi netwerk thuis, WiFi bereik is beperkt en regelmatig kan ik weer geen gebruik maken van WiFi omdat ik mijn accesspoint weer eens moet resetten.

Beste Yellow Squad, willen jullie mij helpen met een kabel trekken en mijn WiFi signaal verbeteren?

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
Ik zit in Amsterdam Zuid en daar lijkt op de leefverdieping de 2.4 Ghz band helemaal overbelast te zijn. Maw, géén dataverkeer (natuurlijk wel bereik). Buren hebben te maken met hetzelfde probleem. Switchen van kanaal lijkt niet te helpen en ik heb buitende tools van de Fritz!box weinig andere tools tot mijn beschikking om op andere wijze te testen. Graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevrie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:15
Een vriend van mij heeft een media speler in de huiskamer maar geen bedrading op die plek om hem aan zijn netwerk te koppelen en de media speler heeft geen Wifi interface. Hij heeft zelf twee linkerhanden en weet oook niets van computer techniek (daar ben ik voor) en heeft mij gevraagd om de kabel samen met hem te trekken vanaf de verdieping erboven waar een switch ligt. Dat lijkt mij een mooie klus voor jullie. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Mijn thuisnetwerk is een zooi; kabels lopen dwars door huis heen :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224244

Beste Netwerk Experts,

Wij hebben in ons bedrijf een netwerkje met een gast routertje om WiFi aan te bieden aan de gasten. Dit is een oude blauw/zwarte wifi router, die vaker niet werkt dan wel. :'(
Echt netjes heb ik het niet opgezet, met een dubbele NAT en door veel poorten dicht te stoppen heb ik wat beveiliging in kunnen brengen. Maar ja, weinig tijd, lage prio.

De router is verstopt achter de voorraad papier en paperclips. Mijn knieen en rug doen pijn van het kruipen om het kreng weer eens te resetten, en een pats te verkopen. Gasten en collega's roepen nu dat ik een prutser ben, maar dat ben ik helemaal niet! :|

Soms droom ik over een mooi veilig betrouwbaar gasten-netwerkje, met een mooie landing page. Zodat de gasten lekker kunnen internetten, en ik niet bang hoef te zijn voor trojans, en niet meer hoef te bukken :9~

Maar dat is een hoop gedoe, welke hardware, welke software, welk netwerk ontwerp. Help mij alstublieft om een leuk doosje uit te kiezen, nette software installeren, en het werkende te krijgen. Ik verzorg de koffie wel!
Afbeeldingslocatie: http://www.wijnspijs.nl/wp-content/uploads/koffie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:50

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Hallo,

Ik zit met een probleem (anders zou ik hier natuurlijk niet posten).

Bij ons thuis is er geen vaste bekabeling, dus geen UTP.
We moeten ons dus redden met WiFi en/of Powerline adapters, iedereen weet dat dit niet zo efficient is.
En zeker niet wanneer je een abbonoment hebt van 120Mbps en deze snelheid met WiFi/ powerline niet kan bereiken. (max 20Mbps op de plaats van schrijven)

Dit zorgt dan ook voor problemen met streamen, laden van websites met video's (waaronder youtube) enzovoort. Zeker naar de toekomst toe wanneer onze internet provider (Telenet) 10Gbit/s down en 1Gbit/s up snelheden wil gaan aanbieden zal dit voor een bottleneck zorgen.

Jullie opdracht, indien jullie mijn probleem willen komen oplossen is, het aanleggen van UTP in een huis waar dit (nog) niet ligt.

http://i1347.photobucket....rissen/2_zps511ec429.jpeg

http://i1347.photobucket....en/image_zps38241537.jpeg

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V148 + HW P1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 09:19

quelake

PSN Quelake

Mijn vriendin en ik verwachten weldra ons eerste kindje. Daartoe moet mijn geliefde werkplek ruimte maken voor...je raadt het al...de kinderkamer. iMac, Macbook, QNAP server: mijn hele assortiment moet verkast worden!

Nou had ik alles piekfijn op orde qua internet- en netwerk verbindingen. De router stond gewoon in dezelfde kamer, en door de centrale lokatie had ik overal WIFI. Maar nu mijn werkplek een verdieping naar boven moet verhuizen (zolder), moet er behoorlijk wat omgegooid worden. Deze klus is een van de weinigen waar ik zelf waarschijnlijk hulp bij moet zoeken, en ik hik er dan ook al enige maanden tegenaan.

En toen las ik dit topic. Perfecte timing! Mijn redding is nabij! Ik ben heel benieuwd hoe het Yellow Squad van XS4ALL dit zou tackelen...ik zet de koffie klaar.

En daarna ga ik snel uit eten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530634

Door een val met mijn fiets heb ik een gebroken knie en zit daarom in een verpleegtehuis.
Hier is geen wifi, en er staan 3 PC's in de centrale hal.
Nr 1 is defect
Nr 2 Boot opnieuw tijdens het opstarten van windows
Nr 3 is de enige die werkt

Prijzen zijn niet nodig de hulp is al een prijs op zich zelf.
Groeten van uit het Slotervaart verpleegtehuis Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLothar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Ha Yellowsquad,

Het lukt me niet om een range extender aan te sluiten op mijn router. Ook de heldesk van linksys lukt het niet. Op de een of andere manier loopt de installatie voorspeodig maar wanneer hij het zou moeten doen raken router en range extender in de war. Inlogpagina's van de extender en de router wisselen elkaar af, apparaten op het netwerk moet je constant aanmelden en worden er ook weer uit gegooid. Gek wordt ik er van.

Dezelfde router geeft ook problemen bij het doorgeven van signalen van en naar UPnP apparaten. Af en toe doet hij het wel maar vaak zegt hij ook: doe het zelf maar. Alles loopt dan vast. Het enige dat helpt is het van stroom af halen van het apparaat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr. Alwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Laatst online: 04-01 10:56
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zpsjmd.jpg

Welkom op Boerderij De Wâldkamp.

Ik woon samen met mijn familie op boerderij De Wâldkamp. Mijn vader en mijn broer zijn samen boer op dit bedrijf. Zij onderhouden het bedrijf. Om met de tijd mee te gaan en het management goed op orde te houden heeft dit bedrijf een kantoorruimte met apparatuur om het management uit te voeren.

Mijn broer woont samen met zijn vriendin het huis aangegeven als Fam. X2. Ik woon met mijn ouders en familie leden in het huis aangegeven als Fam. X.

Op basis van sponsoring huisvesten wij bedrijf X. Dit bedrijf bestaat uit een kantoor met 8 werkplekken.

Wanneer wij het aantal systemen optellen die in gebruik zijn tijdens een werkdag loopt dit flink op.
Hier tegenover staat dat wij 4KM buiten de centrale wonen en wij internet verkrijgen via ADSL.
Onze download snelheid is maximaal 550Kb/s.
Op drukke dagen is dit veel te weinig. Er zijn op het bedrijf 15 systemen aanwezig die gelijktijdig aan kunnen staan en gebruikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2867193631.png
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24ysgwp.jpg

Daarnaast ben ik van mijzelf een hardwarefanaat. Ik heb zelf een aantal servers. Wanneer ik een game wil serveren kan ik maximaal 2 spelers voorzien van data. Dit vanwege een max van 70Kb/s upload.

Ons netwerk is ook om te huilen. Het begint al met een XPERIA box :'(
Daar split het zich in 4 takken. Elke locatie een eigen router/AP die in dat gebied een netwerk verzorgt en 1 systeem op een vaste lijn aan de experia box. De 2 families zijn zo aangesloten dat de experia box het routingwerk doet. De routers in de huizen zijn ingesteld als AP/switches. Het Bedrijf X heeft een eigen router met DHCP voor hun privacy.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23j5wlu.jpg
Omdat het bedrijf redelijk groot is valt er niet overal gebruik te maken van wifi. Alleen rond de huizen is wifi te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vfh3jk.jpg

Hier komt bij als er iets niet doet: Ruben HEEELP!!!

XS4ALL en Twekaers help me met al deze systemen en trage snelheden.

[ Voor 28% gewijzigd door rohaantje op 29-07-2013 15:44 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Beste Yellow Squad,

Ik gebruik al een tijd UPC op mijn niet officeel certified Samsung LE40C550 tv.
Dit werkt prima, echter tot voorkort heeft UPC een CAM Module firmware update uitgebracht, en kan ik helaas niet goed uitvoeren..
Uiteraard dit geprobeerd op kitchen24SD kanaal, maar zonder succes.
Ik kan helaas nu geen comerciele zenders meer bekijken, enkel nog de analoge en gratis vrijgegekven HD kanalen..

Mijn vraag dus kunnen jullie mijn UPC-CI+ module een firmware update geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Mijn moeder heeft sinds ze naar VDSL is gemigreerd door haar provider een bijzonder instabiele verbinding. De helpdesk (en ikzelf) komen hier niet uit en stellen haar voor weer terug te gaan naar ADSL... Dat moet beter kunnen!

Hopelijk krijgt deze Yellow Squad voor elkaar wat hun collega's niet voor elkaar krijgen. Provider van mijn moeder is namelijk XS4all ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Beste XS4ALL,

Is er een manier om erachter te komen dat je huidige voeding niet genoeg WATTs levert? Want heb ooit een vervangende adapter voor mijn laptop gekocht en in de winkel ook getest voordat ik hem kocht. Maar dat bleek een 90W adapter te zijn terwijl mijn laptop 120W was. En ik kon er maanden maar niet achter komen waarom mijn laptop zo traag was. Hoe kan ik dit testen ook op gewoon de voeding van een desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:53
Mijn ouders hebben thuis een klein bedrijf met internet van XS4all, toen ons bedrijfspand aangelegd werd zijn alle kabels netjes in de vloer weggewerkt wat perfect werkte tot verleden jaar de ISDN centrale het loodje legde, en mijn vader een doos met ISDN centrale en een levensvoorraad ISDN telefoons gekocht had. Het instellen van deze centrales zonder interface bleek vrij lastig aangezien we niet wisten wat nou kapot was. Ik stelde voor om het op te lossen met jullie Fritzboxen. Aangezien er 0 documentatie was over welke kabel in de vloer waarheen ging bleek dit een zaak van trial and error, wat uitliep op dat de kabels netjes in de vloer zitten, maar op het punt waar ze naar boven komen lijkt het meer jungle-model. Na verschillende Fritzbox-constructies over onze ISDN lijn geprobeerd te hebben besloten we over te stappen op XS4all VOIP, dit met een Fritzbox 7360, wat vrij lastig was aangezien we meteen de overstap maakte naar DECT toestellen en mijn vader dit niks vond.

Het enige probleem dat we nu hebben is dat zodra er gebeld wordt, het internet onmogelijk traag wordt. Als ik in een andere kamer zit te internetten en merk dat ik geen sites meer kan bereiken dan kan ik er donder op zeggen dat wanneer ik de Web-interface open dat er dan een telefoongesprek bezig is. Het lijkt wel of we 10 jaar terug gestuurd zijn!

Yellow Squad, kunnen jullie alsjeblieft zorgen dat wij kunnen bellen en internetten tegelijk?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/XS4all/1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/XS4all/2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/XS4all/3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 15:58
Als echte Tweaker wil ik zoveel mogelijk uit de apparaten en infrastructuur thuis halen wat mogelijk is.
Zodoende is de TV aangesloten op een HTPC, om zoveel mogelijk uit de TV te halen. Die HTPC haalt zijn content weer van een tweetal NASsen, streamend over het gigabit netwerk.
Dit draait al tijden perfect en er word veel gebruik van gemaakt. Maar ja, wat is nou leuker dan gewoon verder te klooien om de situatie te verbeteren.

Op 1 van de NASsen draai ik een eigen geschreven website, gebouwd op een eigen geschreven PHP framework (PHPPowerPlay). Deze website heb ik gedoopt tot "Serverconsole" en exposed allerlei diensten en informatie over mijn lokale netwerk. Plaatjes zeggen meer dan woorden dus bij deze hieronder een screenshot van de site in actie of kijk naar de YouTube demo.

Afbeeldingslocatie: https://server.josnienhuis.nl/tweakers/serverconsole-2.jpg

1 van de mogelijkheden die de Serverconsole biedt is het aanzetten van apparaten via WOL binnen mijn thuis netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://server.josnienhuis.nl/tweakers/serverconsole-1.jpg
Dit heeft me al meerdere keren gered van faal en ondergang, zoals toen ik mijn vliegtickets verloren was op vakantie. Ze stonden nog als PDF op mijn PC thuis, wist ik. Dus ik ga naar mijn trouwe console, WOL mijn desktop, log in via RDP en trek de PDF van mijn PC thuis en print het right there and then, in een internetcafe!

Wegens kostenoverwegingen en een beetje eco-minded-heid van mijn kant staat de NAS met de serverconsole website niet altijd aan. Met name het gebruik van SubSonic (streamen van mijn muziek collectie vanaf de NAS) mis ik dan wel is.
Ik heb hier al een oplossing voor bedacht in de vorm van het kunnen gebruiken van de WOL functionaliteit van de router die in mijn netwerk is opgenomen. Deze router is een TP-Link TL-WR1043ND die ik voorzien heb van DDWRT en DDWRT heeft WOL functionaliteit ingebakken. Maar... omdat ik gedwongen ben hier ADSL af te nemen zit ik bij Tele-2 (VDSL voor een 10tje per maand, best snel en stabiel mag niet klagen). De tele-2 router vervangen voor een ander exemplaar lijkt een lastig pad te zijn, met name vanwege allerlei instellingen die ik moet weten en tele-2 mij niet gaat geven.
Nou is het mogelijk de Tele-2 router als DMZ te configureren, en al het verkeer door te sluizen naar mijn TP-Link router. De TP-Link doet dan ook al het routeerwerk en ontlast de wat minder potente Tele-2 router.
Tot dusver is het me nog niet helemaal gelukt dit goed aan de praat te krijgen. Wellicht mis ik nog wat kennis van netwerkconfiguratie om dit goed op te zetten.

Uiteindelijk als dit allemaal werkt kan ik met Android apps als Router Connect via de TP-Link apparaten binnen mijn lan een WOL pakketje sturen. Dat zal een mooi juweeltje zijn binnen de schat aan mogelijkheden die mijn huidige opstelling al bied.

Yellow Squad ik kan jullie expertise wel gebruiken om mijn thuis netwerk nog verder te tweaken en lekker lui al mijn apparaten overal vandaan te WOLlen!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h6x014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rnehkw.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door jozuf op 29-07-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-02 16:19
Ik kan niet reageren want ik heb geen internet meer, u begrijpt mjn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

Ik loop eigenlijk met 2 problemen.

Probleem 1: het bereik van ons modem thuis is dramatisch. 1 vloers appartement maar op o.a toilet/slaapkamer geen bereik. Meerdere kanalen getest zonder resultaat. Een router is helaas financieel voor mij niet mogelijk (ja ik weet het, ze zijn er vanaf 20 euro e.d), maar als je onze situatie kent zul je zien dat zelfs die 20 euro een flinke impact heeft.

Probleem 2: onze interactieve ontvanger (Humax 5100C) geeft vaak de melding ''netwerkfout'' tijdens het kijken van interactieve content (terug kijken dus). Via Wifi + LAN komt dit probleem voor. Herinstallatie, andere kabel + Ziggo bellen geen resultaat. Mijn vriendin kijkt veel films/series terug, dus dit zorgt niet voor een ontspannen sfeer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

Mentalist

[avdD]

Frontpage:
Je post moet voorzien zijn van foto’s en een beschrijving van maximaal 500 woorden.
Startpost hier:
Je post mag voorzien zijn van foto’s en een beschrijving van maximaal 500 woorden.
Dus..

Mijn computer en netwerk doen het prima, ik heb uw hulp niet nodig, maar bedankt voor het aanbod.

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/182lm0w6r9gf3jpg/ku-xlarge.jpg

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dackermans
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-04 08:17
Ik heb een probleem met mijn Telfort Zyxel router.(type P-2812HNU-F1)
Er zijn wireless meerdere apparaten aangesloten(denk aan 2 mobiele telefoons, 2 tot 3 laptops en een Xbox)
Als ik het netwerk op het 802.11b/g/n mode laat communiceren (het snelst) kan ik 1 device aansluiten, komt er een 2de device bij, klapt het volledige wireless dicht, en kan geen enkele gebruiker meer op het wireless netwerk.
Noodgedwongen moet ik alles terug schroeven naar de 802.11g verbinding (54Mbps) die veel stabieler is, maar wel veel langzamer. Video's blijven haperen en het werkt gewoon niet echt soepel.
:( Tevens is daardoor het bereik wat beperkter.

Alsjeblieft HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb sinds een nieuwe installatie van Windows 7 problemen met mijn draadloze netwerk. In den beginne dacht ik dat het aan de wireless adapter lag; de drivers waren wel geïnstalleerd maar soms kon hij deze niet vinden en uiteindelijk heb ik maar een USB netwerkadapter gekocht om de dienst van de PCIE adapter over te nemen.
Deze doet het prima maar valt soms uit en moet dan van USB poort gewisseld worden om het weer te doen. Dit moet eigenlijk een keer goed nagelopen worden om te kijken waar de root cause zit ipv altijd de snelle quick fix uit te voeren :)

Verder heb ik een grote kluwen draden naast mijn TV liggen van een modem (met ingebouwde router), aparte router met beter bereik en al mijn andere audio, video en game-apparaten. Deze zou ik graag een keer goed organiseren zodat de kabelboel wat minder opvalt en gewoon mooi is weg gewerkt. Ik heb ook het idee dat door de chaotische organisatie van mijn TV-hoek, de plasma TV erger stoort dan nodig zou moeten zijn.

Ik heb een alles-in-één pakket van UPC.

[ Voor 6% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 29-07-2013 16:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427096

Stel jezelf een netwerkverbinding voor.
IP pakketjes stromen transparant heen en weer en niets wordt geblokkeerd aan de kant van de ISP. Hooguit worden pakketjes geprioriteerd en gedropt indien de ISP apparatuur teveel pakketjes aangeboden krijgt door de down-/upload zucht van je buren.

Dit is hetgeen een particuliere abonnee krijgt bij een internet only abonnement van welke ISP dan ook.

Stel je nu voor dat je meerdere diensten afneemt. Bijvoorbeeld internet, tv en telefonie. De ISP neemt dan datgeen je hebt pakt daar wat van om zelf te gebruiken, voor de additionele dienstverlening en verkoopt dan drie volwaardige producten terwijl er 1 product is welke niet meer volledig is (oftewel tv, telefonie en internet minus)
Bovenstaande is wat er gebeurd bij afname van 3 in 1 pakketten.

Concreet: Ik heb een fiber van xs4all met een 3 in 1 pakket. XS4all gebruikt o.a. udp 5060/5061 (SIP) in de fritzbox voor haar extra telefonie dienstverlening.
Dit kan niet aangepast worden aldus de helpdesk van zowel fritz als xs4all. Kortom SIP devices achter een fritzbox kunnen niet aangekozen worden.

Voor de normale/game gebruikers categorie zal deze poortonttrekking echter geen problemen opleveren..

Helaas voor mij want ik val in de hobby bobby Collaboration categorie en daardoor heb ik voor thuis onder andere een fatsoenlijke videoconference set (video is de next voice bla bla) die udp 5060 en 5061 nodig heeft als het device beschikbaar wil zijn voor standaard SIP van buitenaf.
Ik kan ervoor kiezen om de fritzbox er tussenuit te halen zodat ik toegang tot de poorten heb, maar dan werkt telefonie noch de receiver voor de tv niet meer. (denkt aan igmp..) Het concept 3 in 1 is voor mij als gebruiker dan ook volledig weg.

Uiteraard is er een simpele technische oplossing voor het probleem. De ISP dient 2 ip adressen uit te delen 1 voor de additionele dienstverlening (telefonie, tv) en een voor de primaire dienstverlening (netwerktoegang)
Dus subnet wijzigen en klaar. Voor de ISP welke pretendeert het meest flexibel en technisch te zijn geen enkel probleem zou je zeggen...
Het antwoord van de xs4all helpdesk: " Meerdere ip adressen is alleen mogelijk voor zakelijke klanten (KVK) maar niet voor particulieren, dat ligt aan de pakketten die wij hebben samengesteld."
Ik heb zelfs aangeboden voor een tweede adres te betalen maar helaas zonder kvk geen adresblok.

Kortom geen technisch issue maar puur proces geneuzel is de boosdoener van het voortbestaan van mijn probleem.
HELP XS4ALL en doe uw naam eer aan! en zorg dat ik access 4 all devices/protocols and ports krijg.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 14:26
Ok, probeer deze dan maar eens:

Mijn Fritzbox (die al eens is vervangen!) heeft de volgende onhebbelijkheden:
1) Bij te hoge upload (geen exacte metingen helaas, maar cap van 128K op uTorrent server lijkt nog goed te gaan) krijg ik een onwerkbaar gestoorde telefoonverbinding. Geluid is bedroevend schokkerig. Alle klare torrents weggooien geeft directe verbetering. Let wel, abo is GLAS!
2) Alhoewel Fritz en Siemens Gigaset A510 beiden Eco mode ondersteunen, zijn de telefoons regelmatig de verbinding volledig kwijt zodra de Fritz in eco gaat. Bij een toestel dat nog wel verbinding heeft de Fritz weer wakker maken herstelt voor allen de verbinding. Eco staat dus nu uit.
3) Oorspronkelijk had ik de telefoons via hun eigen basisstation op de analoge poort, maar een telefoongesprek leverde 99% CPU belasting op de Fritz en ...[drumroll]... uitvallend internet.

Een oplossing voor nr 3 lost ook 2 op, want dan hoeft de Fritz geen basisstation meer te zijn. helpdesklogs van mijn abonnement bevatten veel van de geprobeerde dingen en vermoedens...

Cheers,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrence
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 19:01
Beste Yellow Squad,

Ik heb thuis een probleem: ik zou graag een internetkabel trekken van mijn router (meterkast) naar mijn televisie (woonkamer) omdat ik daar een NAS/mediacenter zou willen plaatsen. Echter: ik woon in een huurhuis. Daarom ben ik dus aangewezen op: WiFi of Powerline.

Mijn huidige configuratie bestaan momenteel uit: powerline in de woonkamer > xbox 360. Ik kan alleen geen nas plaatsen omdat ik hier maar 8Mbps haal (58/60Mbps via kabel, boven). 8Mbps is helaas niet snel genoeg voor een NAS.

Zouden jullie mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:47
Beste Yellowsquad,

Mijn situatie is als volgt:

KPN Glasvezel abbonnement (100 MB/s) + telefoon + interactieve tv.
Het wifi-signaal wordt overgenomen door een icidu AccessPoint (routerfuncties door de Experiabox V6)
Internetsignaal valt soms enkele fracties van seconden weg. Geen probleem met browsen, wel met online gaming. "Lost connection" meldingen zijn schering en inslag. Toch is de snelheid van glasvezel bij speedtest ruim voldoende tot uitstekend.
Naast deze af-en-toe wegvallende verbinding zijn er 'vage' klachten m.b.t. verbinding maken met het (wifi)netwerk. Op sommige momenten geen problemen, enkele minuten later weigert een willekeurige laptop of telefoon verbinding te maken.

Sterkte Wifi-signaal uitstekend, alle kanalen geprobeerd om interferentie met buren te voorkomen, andere routeropties gebruikt. Allemaal geeft het geen oplossing.

Kunnen jullie mij aan een stabiele verbinding helpen?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik ben vrijwilliger bij een speelpark waar ouders met kinderen komen en er is mij gevraagd om een oplossing te bedenken om het gehele gebied volledig met wifi te dekken. De eisen die hieraan gesteld worden is dat het goed bereik heeft, geen toegangscodes nodig heeft, legaal en veilig is en dat het zo min mogelijk moet kosten. In topdrukte tijdens de vakantie zijn er ongeveer 1000 gasten (incl. kinderen). De wens is er, maar het plan ontbreekt.

Zelf heb ik gedacht om een ad-hoc netwerk op te zetten wat ik al eens eerder gedaan heb met WRT54GL routers maar ik ben bang dat deze niet op bepaalde plekken waterdicht gekregen kunnen worden waardoor ik het gehele park niet dekkend kan maken. Ik vind het jammer dat ik nog weinig ervaring heb met iets duurder spul (Ubiquiti of andere waterdichte access points) want daarmee zou het misschien wel mogelijk moeten zijn. Maar ik ben me nog aan het beraden over wat wijsheid is. In de nabije toekomst zal er glasvezel komen maar nu is er nog een ADSL verbinding van XS4All, het netwerk moet dus wel een beetje op de toekomst voorbereid zijn.

Kan XS4all deze klus voor mij klaren zodat ik lekker naar de bioscoop kan met met een 1337 T-shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Beste Yellow Squad,

Wij hebben nu al bijna 2 jaar 150mbits downloadsnelheid van Ziggo, maar we maken er bijna geen gebruik van maken. Want mijn ouders willen niet dat er kabels in het zicht door het huis lopen. Dus nu heeft mijn broer, die op de zolder zit nauwelijks verbinding en ik kom maar tot 35mbits. We hebben het ook nog geprobeerd via het stroomnetwerk, maar dat was nog erger. Dus kunnen jullie mij helpen een bedraad netwerk te maken door het huis, die niet zichtbaar is, eventueel door de betonnen vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathologie666
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 12:18
Mijn ouders heb ik de netgear 3700 cadeau gegeven, maar nogsteeds brak wifi bereik van de androidtv en de windows pc in de woonkamer die hemelsbreed nog geen 3 meter vandaan staat. Heb verschillende dingen geprobeerd, zoals; tv en de computers verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257843

Als ik in de verkenner op "netwerk" klik dan zie ik geen enkel apparaat die ik via mijn netwerk aangesloten heb, zoals bijv. mijn nas (Synology)....
Het zoeken naar netwerkapparaten duurt overigens ook een eeuwigheid.
Maak ik gebruik van de optie 'netwerkverbinding maken' in mijn verkenner dan wordt bijv. mijn nas succesvol gekoppeld aan een driveletter....
Hoe kan ik e.e.a. instellen zodat ik al mijn netwerkapparaten zie als ik op "netwerk" klik in de verkenner.
Op enig moment heeft dit wel gewerkt.
Ik maak gebruik van Comodo als antivirus en firewall, windows 8 (64)
Blijkbaar heb ik ooit iets geinstaleerd die deze optie gekilled heeft?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 257843 op 29-07-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

Mijn oma is 91 en een fervent gebruiker van Facebook, Wordpress en Skype. Ze heeft moeite met kleine lettertjes maar door de Windows instellingen een beetje te veranderen en een flink grote flatscreen TV als monitor te gebruiken was dat goed op te lossen.

Naast al het computeren houd ze ook veel van lezen. Het aantal gedrukte boeken voor volwassenen wat in een extra groot letter type te verkrijgen is, is echter beperkt. Daarom overweegt ze nu een e-reader of tablet aan te schaffen. Daarmee kan immers elk willekeurig boek in extra grote letters worden weergegeven.

Het vinden van een geschikte e-reader blijkt echter niet zo eenvoudig. De inhoud van de e-boeken kan weliswaar in een groot lettertype weergegeven worden maar de rest van de gebruiker-interface blijft voor haar onbruikbaar klein.

De taak voor de Yellowsquad: vindt van een geschikte e-reader of, indien onvindbaar, pas een bestaande e-reader aan voor gebruik door oma. Ongetwijfeld hebben andere oma's en opa's hier ook wat aan - een belangrijke taak dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47

Milmoor

Footsteps and pictures.

Laatst op onze media PC onder Windows 8 een stapel software geïnstalleerd om zelf een hobby-website te kunnen hosten: Wicked, Tomcat, Apache, PHP, PHPmyAdmin en MySQL. Dat was best wat gedoe, eigenlijk over de grens van onze kennis, maar is nu nagenoeg gelukt. De software staat, maar we komen nog niet overal bij via het LAN. Dit hebben we waarschijnlijk heel binnenkort zelf opgelost, dus onze setup troubleshooten is hopelijk niet nodig. Maar puur intern draaien is niet voldoende, het geheel moet nog dichtgetimmerd worden voordat ik het naar buiten toe openzet. Hiervoor was ik van plan Emet 4 in te zetten, maar daar heb ik nog geen ervaring meer. Dus dat is een boel gezoek. Bovendien zijn er mogelijk veel handiger of aanvullende tools die hierbij kunnen helpen.

Kortom, kom bij ons onze hobby hosting machine beveiligen, inclusief genoeg uitleg/documentatie zodat ik het kan reproduceren. Ik wil graag weten wat en waarom.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 29-07-2013 22:30 . Reden: Punten, commas en ander klein grut. ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Ook ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwbouwhuis. Nu ben ik helaas niet zo technisch geschoold en aangelegd als ik zou willen. Wat ik wel wil is een plan van aanpak voor mijn nieuwe huisje zodat straks het netwerk bedraad en draadloos volledig goed in elkaar steekt. Echter weet ik niet wat ik de aannemer moet gaan vertellen en met een nieuwbouwhuis ben je al meer avonden dan je lief is kwijt. Help mij met het netwerk in mijn nog te bouwen huis en ik ben jullie eeuwig dankbaar. Dit zijn van die zaken die je 1 keer goed kunt doen en anders daarna nooit meer zo weggewerkt krijgt als je graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Beste Tweakers, Xs4all,

Help mij alsjeblieft met het onderstaande geval:

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/2739/jshv.jpg

Dit is de meterkast van mijn ouders. Mijn vader is ondernemer met kantoor aan huis en het volgende moet gebeuren
  • Zowel prive als zakelijk moeten alle abonnementen (TV, Telefoon, Internet, Mobiel) op de schop! Het internet abonnement van xs4all is al 16 jaar oud! hier moet een alles in één pakket voor komen
  • De hele meterkast moet op de schop, er liggen 2 routers in huis met zulke onlogische plekken dat géén één router echt degelijke wifi bied. Dode kabels er uit, alles netjes aansluiten
  • het netwerkje van mijn vader is wel 100x doorgelust en ik zie door de bomen het bos niet meer
  • kantoor van mijn vader: alle kabels wegwerken en de dode er tussenuit halen, servertje een mooie plek geven
  • Windbuks op juiste plek leggen.
Vooral omdat alle abonnenten op schop moeten krijg ik dit nooit in de avond uurtjes gered! Tweakers/Xs4all HELP! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 09:59
hoii redders in nood.

ik heb thuis een perfect werkend netwerk aangesloten op adsl lijn van xs4all
echter dit moet uit gebreid worden..

Klus a 1 netwerkkabel van uit meterkast aanleggen naar de huiskamer door kruipkelder om raspberry en blueray speler op 1 gig router aan te sluiten (1 netwerkkabel leggen en 1 gig 8 ports managed switch plaatsen achter tv.)

Klus b 1 netwerkkabel leggen van uit meterkast naar schuur om hier de huidige netwerk servers die in logeer kamer staan aan te kunnen sluiten.
deze kabel kan door een gaspijp getrokken worden echter deze moet nog worden afgekoppeld van gasleiding in woning en bestaande leiding moet dus goed afgesloten worden.
ook hier moet een 1 gig 8 ports managed switch geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRevet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07-2024
Beste vrienden van de Yellow Squad,

Dit zou zomaar eens de meest uitdagende klus-aanbieding kunnen zijn die jullie gaan ontvangen, wees gewaarschuwd…

Het probleem:

Ik internet thuis via de kabel (Caiway 30Mbit) en kijk tv via een verplicht abonnement van de Rekam. Dit abonnement van de Rekam is verplicht omdat ik anders geen signaal zou hebben om over te internetten. Signaal wat ik WEL heb omdat medebewoners in dit pand al een abonnement hebben bij Rekam danwel Caiway.
(Rekam is de beheerder van het kopernetwerk, Caiway en Rekam leveren hier beide over)

Hier doet zich het eerste onderdeel van het probleem voor: de aansluitingen tussen de vijf appartementen is in dit 18e eeuwse pand op zijn zachts gezegd rommelig.

In mijn appartement komt er een belabberd coax-kabeltje uit de vloer, daar moet ik het mee doen. Ondanks dat er wel signaal opzit is dit zo mogelijk nog belabberder
Om er toch nog iets van te maken heb ik er een versterker van Tratec opgezet en hier vandaan aangesloten op mijn modem en op twee tv’s.

Tratec versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i1363.photobucket.com/albums/r704/BLRevet/20130729_220758_zps3ab41a35.jpg

Het tweede deel van het probleem doet zich aan: omdat er zulk slecht signaal binnenkomt valt er niet veel van te maken, de tv’s doen het onder ideale omstandigheden normaal maar wanneer er bijvoorbeeld een brommer langsrijdt of het slecht weer is krijg ik hokkerig en stilstaand beeld.

Ook het internet komt via dezelfde kabel, met jammer genoeg dezelfde kwaliteit. Vaak doet het internet het goed maar de keren dat ik mijn versterker opnieuw aansluit, mijn modem en router los- en koppel en op speedtest.net mijn internetsnelheid check zijn niet meer te tellen.

Ik heb de huisbaas meerdere keren gevraagd of hij wist waar ‘mijn’ coax-kabel vandaan komt, helaas zonder succes.

Ook is er meerdere keren een monteur geweest van Rekam, de eerste keer erg behulpzaam met een kleinere F-connector zodat de belabberde coax-kabel beter aangesloten kon worden, de tweede keer met de mededeling dat ik toch echt een abonnement bij Rekam moest afsluiten omdat ik een eigen aansluiting heb en hier dus voor moet betalen. Op mijn vraag waar mijn aansluiting dan zat wees hij naar het coax-kabeltje…

Het is dus niet zo dat ik zelf niet geprobeerd heb dit probleem op te lossen, sterker nog ik ben ten einde raad. Je zou haast kunnen zeggen dat dit mijn laatste kans op een goed signaal is.

De klus:

Graag zou ik hebben dat iemand uitzoekt waar de kabel die bij mij uit de vloer komt vandaan komt en waar deze naartoe gaat, (ISRA-punt? Abonnee-Overname-Punt?) en deze vervangt door een kabel van betere kwaliteit zodat ik zonder problemen tv kan kijken en kan internetten.

De oplossing:

Internetten en tv kijken zonder ruis, haperingen en wegvallen van signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorifelse
  • Laatst online: 04-04 01:09
Toen ik deze topic las, kon ik me daar zeker in voelen aangezien ik 1 ben van de 2 mensen ben die in de familie echte ervaringen hebben in de ICT, waarvan ik eigenlijk de gene ben die vrijwel voor alle dingen gevraagd word om dingen te doen dit is niet alleen met computers, maar ook simpele andere dingen van mij gewoon veel tijd kost om van Amsterdam met het openbaar vervoer te reizen van hot naar her.

Deze mensen heb ik geholpen, waar ik nog geen oplossing voor heb:

Probleem A:
Voor mijn broer heb ik een computer in elkaar gezet. Laatst was de voeding is doorgeslagen was en ik niet zeker was of de rest van de hardware hierdoor beschadigt was dus ik testen met de verschillende hardware of deze nog operationeel waren want.. anders betaal je natuurlijk diagnostische en verzend kosten van de hardware. Als deze nog werken is dat natuurlijk weggegooid geld.

Voordat de voeding was doorgeslagen, was de soundblaster van de Asus formula 3 moederbord in de onderste PCI-E, en dat werkte prima, daarna niet meer. De soundcard werd niet meer gevonden in de BIOS bij power-on, maar in de bovenste PCI slot werkte het wel. Asus geeft aan op hun website dat deze PCI-E kaart ook in de bovenste moet worden gestopt, maar bij de aankoop was dit niet vermeld.

De diagnostische kosten zijn wel betaald en hiervoor word ik vies aangekeken.

De oplossing die ik gebruikt heb is de PCI-E kaart in de onderste slot te doen, en de video kaart in de bovenste maar dit levert een probeem op. Nu kunnen er geen dual GPU's meer naast elkaar draaien door gebrek aan ruimte door de soundblaster kaart.

Dit heeft veel tijd gekost en niets verholpen.

Probleem B
Voor een vriend van mij heb ik ook een computer in elkaar gezet, werkte prima toen dat er vreemde kwaaltjes zich bevonden met het systeem. Soms vastlopertjes zonder BSOD, naar diagnotiseren van het geheugen liep op niets uit dus uiteindelijk maar een BIOS update gedaan en het probleem was opgelost maar er kwam een nieuw probleem bij.

Elke keer nadat de computer een reboot krijgt zoekt hij naar zijn raid array's. 4 schijven, 2 ssd's in raid (1) en 2 hdd's in raid (2). Dit duurt al aardig lang, en als hij iets heeft gevonden is het maar de vraag of hij raid array 1 initialiseert (dus een no boot). Hij kan wel worden gevonden naar meerdere reboots, een enkele keer doet hij het in 1 keer maar soms, heel soms vind hij geen van beide raids, or de 1 wel en de andere niet.

Dus ik vraag me af of het team van XS4ALL samen met Tweakers deze problemen onder de loop zouden kunnen nemen. Het heeft mij al veel tijd gekost, en heel af en toe word ik er nog wel mee geconfronteerd wat ik niet echt fijn vind. Tja, dat zijn leeken..., maar het blijft toch je familie / vrienden.

[ Voor 24% gewijzigd door Xorifelse op 30-07-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyn
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb een echte uitdaging voor jullie.

Mijn situatie is een 100/100 glasvezel verbinding met digitale hd tv van Glashart media.
Mijn settop boxen moeten in een gescheiden netwerk zitten. Ik heb eigenlijk geen belang om overal 2 netwerkkabels naartoe te leggen. 1 voor internet en 1 voor digitale tv.
Om toch tv te kunnen kijken heb ik nu tijdelijk losse netwerkkabels door het huis liggen met een switch er tussen.

Dat kan natuurlijk veel eenvoudiger met een router die 2 wan poorten heeft en daarna de mac adressen van de settopboxen in een bepaald vlan zet. Dat wil ik graag gerealiseerd hebben.
Kunnen jullie dit uitvoeren voor me zodat ik op een late zaterdagavond niet weer struikel over de netwerkkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09-2024

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Mijn vader was laatst aan het zoeken naar andere foto album software omdat hij nu ook eens wil kijken naar de mogelijkheid om foto's niet vierkant maar bijvoorbeeld rond te laten afdrukken. In het CEWE pakket is dit niet mogelijk. Hij stuitte op FOTO.COM en wilde het uitproberen. Het werkte niet dus kwam ik langs.
Als hij naar foto.com gaat vraagt het systeem om Java te installeren. Dit heb ik gedaan. Java werkte ook. Vervolgens als we met een browser naar foto.com gingen (Ongeacht de keuze; IE, Chrome en FireFox) ging de app niet laden van foto.com en was oppeens zijn internet connectie weg. Het bleek dat zijn router Sitecom WL 347 N300 nergens meer op te reageren. Ik vermoedde een bug en heb de firmware naar de laatste versie gebracht. Bij opnieuw proberen blijft de router spontaan alle connecties te droppen en nergens meer op te reageren. De router zit achter een modem van Ziggo dus hij heeft dubbele NAT. Echter kan dit het euvel niet zijn: ik zit ook achter een modem van Ziggo met een extra router er voor en kan wel naar foto.com. Tevens op mijn werk geprobeerd en ook daar kan ik naar foto.com.
Voor het eerst dat ik een probleem bij mijn ouders niet op kan lossen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJJV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:03
Beste Squad,

Mijn nieuwe NAS (QNAP TS-269L) drijft me tot wanhoop aangezien XBMC blijft crashen. Normaal gesproken zou dit al heel vervelend zijn geweest, maar nu mijn vrouw thuis zit met zwangerschapsverlof is het helemaal vervelend. Ik had gehoopt het allemaal keurig werkend te hebben zodra haar verlof in ging. Echter kan ze momenteel nog geen episode kijken zonder dat XBMC crasht.

Wat het allemaal nog pijnlijker maakt was ik 10 jaar geleden de wizzkid waar de hele buurt en familie met hun ICT probleem naar toe ging om het op te lossen en nu kan ik niet eens mijn eigen probleem opgelost krijgen.

Maar goed, dat gaat alleen om mijn eigen ego. Belangrijker vind ik dat mijn vrouw als ze weer eens niet kan slapen snachts vanwege zwangerschapskwaaltjes gewoon een serie-tje moet kunnen kijken. En dat gaat nu niet.

Kortom Squad, ik zou het geweldig vinden als jullie mijn probleem kwamen oplossen!

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Hier in 't studentenhuis heb alleen ik WiFi. In elke kamer is één UTP aansluiting aanwezig. De meesten sluiten daar dus de pc of laptop op aan. Maar: voor alle laptops, mobiele telefoons, (handheld)gameconsoles etc is er dus geen draadloos netwerk. Ik kan ze wel toegang geven tot mijn netwerk, maar elke aansluiting wordt apart gemonitord voor de FUP. Het idee is dus een beetje een "gastennetwerk"
Mijn router is een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND en heb nog een extra exemplaar voorhanden.
Daarmee wilde ik het volgende bereiken:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9qh211.jpg
met de volgende eisen:
- 2 aparte SSID's met eigen beveiliging
- beide routers een eigen DHCP server en -pool
- apparaten mogen nooit apparaten in het andere netwerk mogen bereiken (dat een gast niet gaat printen via mijn NAS)
- snelheid "gastennetwerk" afgeknepen (of zelfs alleen http verkeer toestaan)
- draadloze verbinding tussen beide routers (kan geen kabel trekken)

Maar krijg het dus niet voor elkaar!

Iets voor de Yellow Squad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 15:27
We hebben al verschillende netwerk oplossingen geprobeert, het gaat voor even goed en daarna beginnen de problemen weer. Een wifi signaal wat steeds wegvalt, internet wat niet meer door gegeven wordt en een zeer slecht bereik. We hebben al powerline adapters liggen om het probleem gedeeltelijk op te lossen maar uiteindelijk blijven de problemen zich voor doen en we hebben geen idee meer hoe we het nog kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-04 17:48
Zouden jullie eens tot op de bodem willen uitzoeken hoe XS4ALL het voor elkaar krijgt VDSL2 zo te misbruiken! Ik woon slechts 800m van de wijkkast vandaan, heb een fritzbox 7360 met firmware 5.51 en de volgende problemen:
- de snelheid begint op 45 Mbps, en na enkele weken zit ik op 4 Mbps. Misschien kan het nog lager?
- de snelheid wordt never nooit meer hoger, daarvoor moet DLM eerst gereset worden
- regelmatig ben ik uren telefonisch niet bereikbaar door PPPOE timeout. Is alleen op te lossen met een modem reset
- zelfs op lage snelheden miljoenen FEC en honderden CRC fouten, waardoor rare vervormingen in internet filmpjes

VDSL2 is een te mooie techniek om te laten mislukken op een los contactje , water in de lijn of iets dergelijks. Als ik niet win zou ik ook graag een oplossing zien en samen met jullie de kabel opgraven en alles doormeten!

M vr Gr.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik heb sinds jaar en dag een asus laptop nu deze langzaam slechter en slechter word loop ik tegen problemen aan laptop word heel warm. Laptop is niet krachtig genoeg enzo nog wel wat vreemde dingen.
Los dit probleem op en laat me weer lekker gamen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 19:53
Net een appartement gekocht, de oplevering vond opeens toch wat eerder plaatst dan mijn vakantie maar alles nog last-minute geregeld. Uiteraard als eerste (eindelijk snel) internet geregeld (helaas nog geen glasvezel) zodat ik tijdens de verhuizing mijn NAS kon aansluiten en muziek kon afspelen*.

Was nog een heel gedoe om de NAS weer te configureren achter nieuwe router, nieuw IP (domeinen, certificaten etc), maar werkt grotendeels. Ik zit nu nog wel met het probleem dat mijn Xbox360 die rechtstreeks op de router zit (evenals mijn NAS) de NAS niet ziet, terwijl DLNA toch vrij straight forward zou moeten zijn - en een boel nog weg te werken kabels.

Als bonus, wil ik mijn DCS-5222L een mooi plekje geven aan het plafond :) En ethernet kabels in de muur in elke kamer (zijn er maar 3 gelukkig).

PS Zoals al geopperd, zelfs wel een leuke klus - ik zit alleen nog met het 'schoon' opleveren van mijn oude huis en de verkoop van spullen, en werk.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasL op 30-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 17:12
Sinds Windows 8 werken windows shares volledig anders (lijkt).

De mediaspelers (Traxdata, Zyxell en Playon) vinden de shares niet meer ondanks de rechten, de administrator shares lijken niet meer te bestaan maar andere shares lijken sinds Windows 8 ook niet meer te werken.
Middels de werkgroepen is het ook al geprobeerd maar dit heeft helaas geen effect.
Een probleem waar ik zelf al enkele maanden mee bezig ben, maar nog steeds niet verder mee kom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Hallo Yellow Squad:

Voor mijn probleem/uitdaging:

Drie IP camera's van Elro installeren, dit klinkt als een makkelijk klusje maar er zit een addertje onder het gras: Een van de camera's moet zich aan het eind van de tuin gaan bevinden. Dit is ongeveer 100m verwijderd van de router. Uiteraard het configureren van de Router zodat alles vlekkenloos blijft werken. Ik krijg tot maximaal 2 camera's tegelijk aan de praat. Ook wil ik de range van het WIFI netwerk vergroten zodat niemand problemen heeft om ook buitenshuis de Sonos apparatuur aan te kunnen sturen.

Ik heb ook een probleem met mijn televisies en kan geen films vanaf mijn PC over het netwerk naar de TV streamen en krijg dit op geen mogelijkheid voor elkaar!

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Mauritio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 23:16
Hoi,

Mijn netwerk bestaat nu uit 3 pc's en een telenet recorder die verbonden zijn in volgende configuratie:
mac via wifi
pc via wifi
pc2 via switch naar powerline adaptor
Telenet recorder via switch naar powerline adaptor.

Deze verbinding loopt via een wrt54gl router die ingesteld is zodat alles wat op de powerline zit op een andere vlan (vlan1) zit.

Vlan 1 is rechtstreeks met de wan poort verbonden.

Probleem:
Wifi op mac en pc1 gaat niet goed.
Deze zouden moeten verbonden worden met powerline of vaste kabel.

pc2 zou op dezelfde vlan moeten komen als de rest van de pc's.
Er zou dus een soort vlan moeten komen gebaseerd op mac address ofzo.

Telenet Recorder moet rechtstreeks op Internet hangen anders werken de interactieve functies niet.

Eventueel moet er ook nog een file server bij komen op dezelfde vlan als de pc's, maar dat is toekomstmuziek.

Alle hulp is welkom!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje bezig om de bestuurskamer van een bewonersvereniging te voorzien van een capabel netwerk. Na vele dagen kloten en bellen met de ISP (Utelisys) heb ik met behulp van t.net mijn internetverbinding kunnen fiksen; slechts pakketjes met een bepaalde TTL werden doorgelaten, de rest werd gedropt. Toen ik mijn inmiddels vaste contact bij de helpdesk belde om hem hiermee te confronteren, was hij hoogst verbaasd.
Na simpelweg ip-stealth aangezet te hebben, werkte mijn internetverbinding. Woei!
Vervolgens openVPN geconfigureerd, ,de netwerkprinters een statisch IP gegeven (anders snapt Windows het allemaal niet meer, mijn Linux bak schijnt het niet interessant te vinden welk IP de specifieke printer heeft), en een draadloos AP geinstalleerd om het werkwerk enigzins "af" te maken. Alleen nog even "even" een NAS configureren. Toen werd het pas echt leuk...
Ik heb besloten voor freeNAS te gaan, aangezien ik geen zin heb om een NAS softwarematig from scratch op te bouwen. Deze NAS moet zowel een FTP server draaien (onze netwerkscanner snapt alleen FTP, geen NFS of SMB/CIFS), NFS voor de Linux gebruikers (ik) SMB/CIFS voor de Windows gebruikers (de rest). Inmiddels weer vele uren aan het kloten geweest met als resultaat: helemaal noppes.
De enige manier waarop ik het werkend kreeg, was door alles vanaf 1 user te doen. Als ik meerdere users aanmaakte en in de juiste groups zette, de group de juiste permissies gaf op de betreffende share, kon nog steeds alleen de als eerst aangemaakte user schrijven op de share. Na meerdere malen de boel teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen en vervolgens vruchteloos stap voor stap handleidingen gevolgd te hebben, heb ik het even opgegeven.
Welke XS4all held kan mijn koppige NAS beteugelen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Hallo XS4ALL en Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, nou probleem... iets wat ik wil.

Ik wil graag een IPSEC VPN opzetten zodat ik vanaf buiten mijn netwerk kan benaderen, een PTPP tunnel is me wel gelukt via Linux, maar dat wil ik niet i.v.m. de veiligheidsrisico's en dat het niet werkt in bepaalde landen waaronder bijv. China.

Daarom wil ik graag een IPSEC VPN verbinding opzetten doormiddel van bijv. Strongswan, of Libreswan op Linux.

De apparatuur heb ik al, de router, de linux box, etc. Maar het instellen wil niet lukken en op Tweakers hebben slechts weinig mensen hier ervaring met Libreswan of OpenSwan of Strongswan en het opzetten van een IPSEC VPN verbinding.

Op IRC is het ook niet echt makkelijk, en het is alleen voor echte insiders makkelijk om zo dus een VPN op te zetten via IPSEC blijkbaar, want het is me nog steeds niet gelukt helaas. ;)

Nu wil ik graag of een andere oplossing hebben om een Cisco VPN te draaien of hulp bij het installeren en instellen van een VPN met deze software. ;)

Misschien heeft iemand daar zin in?

Het uiteindelijke doel is om een aantal pc's / netwerken van mijn familie te koppelen zodat deze o.a. film bestanden, foto's en andere data kunnen verzenden en streamen van elkaar zonder dat daarvoor een website nodig is, of dergelijke.

Dit zou echt ideaal zijn, maar ja ;) Misschien lukt het me toch nog zelf! Maar anders graag hulp met het instellen van de IPSEC tunnel ;)

Certificaten etc. maken lukt allemaal goed, het gaat mis in de ipsec.conf configuratie en met right and left settings etc etc.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Beste Yellowsquad team,

Na alle ellende die wij de afgelopen 6 weken met de aanleg van glasvezel via XS4all hebben gehad kan ik jullie nu eindelijk via deze actie toch nog vragen om een gunst (xs4all relatienummer: 1355281) :-)

Graag zou ik een manageble switch (Cisco SG 200-8) tussen de NT van de glasvezel en de router willen plaatsen. Daarnaast zou ik graag de Fritzbox 7390 willen vervangen door een andere router (Asus RT-AC66U).

Mijn wens is dus om het TV signaal (Vlan 4) en internet (vlan 6) los te koppelen.
Normaliter wordt dit niet door XS4all ondersteund, maar ik weet dat het wel mogelijk is!

Ik heb zelf al een poging gewaagd, maar op de een of andere manier doe ik iets fout waardoor ik het niet voor elkaar krijg om de verschillende VLAN's uit elkaar te trekken.

Het Yellowsquad team zou mij uitstekend kunnen helpen deze klus voor mij te klaren. Jullie hulp zou voor mij dus als geroepen kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Laatst online: 17:13
Graag zie ik de Yellowsquad proactief aan de slag gaan en problemen proberen te voorkomen in plaats van op te lossen.

Ook hier komen regelmatig mensen voorbij met een zee aan toolbars, "zomaar" traag wordende computers, mensen die nog steeds de bijlagen van spam openen en daardoor een virusje oplopen. Mijn idee is dan ook dat de Yellowsquad voorlichting gaat geven over hoe je goed om moet gaan met je computer. Veel cursussen zijn gericht om alleen maar kunnen omgaan met je computer: hoe werkt Word, hoe open je je mail en hoe gebruik je internet. Hoe je je computer schoon en snel houdt: dat leer je nergens. Door door het land voorlichting te geven kun je een grote groep mensen zélf leren hoe ze hun computer moeten onderhouden, zodat ze in de toekomst geen Tweakers meer nodig hebben.

Daarnaast wil ik graag glasvezel hier in de wijk. Als dat gefixt kan worden ben ik helemaal immer dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
een goede vriend waarmee ik al zo'n 20 jaar bevriend mee ben (vanaf basisschool) heeft nooit echt veel van mij gevraagd. her en der wat helpen met nieuwe telefoon toen hij zijn eerste smartphone kocht of ff wat verhelpen op de laptop/pc is geen probleem.

hij heeft nu al echter een geruime jaar last van wat tegenvallende snelheden op de pc (oude XP pc) en soms ook op de laptop (Win7). Dit terwijl hij gewoon prima internet heeft van (volgens mij) Ziggo.
Hij denkt zelf dat het komt door een of ander virus, maar scans leveren geen resultaat. of hij vindt dan wel wat, herstelt het, maar zijn probleem bestaat nog steeds.

Verder heeft hij een probleem met zijn Samsung Galaxy SII (zijn eerste smartphone waar ik eerder ook al over sprak.).

De camera van zijn SII geeft alleen maar zwart beeld weer. de app opent wel gewoon. verder is de front camera wel gewoon in orde.

Ik zou een keer bij hem komen en dan gelijk alles oplossen.

nadat hij al zijn data zou hebben gebackupped op een externe hdd (3TB) zal ik eerst beginnen bij de pc, aangezien die voor mij het ergste eraan toe lijkt te zijn. daar zal ik XP opnieuw erop zetten d.m.v. een schone installatie. Daarna zal ik hetzelfde doen voor zijn laptop, en als hij zou willen zou ik die zelfs kunnen updaten voor hem naar Windows 8 d.m.v. mijn student dreamspark premium account (waar ik zelf ook mijn Win8 pro van heb.). Daarna ga ik aan de slag met zijn Galaxy SII. Die ga ik eerst resetten en daarna updaten naar de nieuwste android versie. Als dat niet helpt zal hij waarschijnlijk naar de winkel moeten om zijn SII naar de reparatieservice te sturen. (Ik ben meer van de software dan van de hardware.)

Dit allemaal staat eigenlijk al maanden geplant maar volgens mij moet hij alles nog updaten.

Hoewel het dus aan hem is om uit te zoeken wat hij wil bewaren en wat niet, is het natuurlijk fijner dat dit alles liever vroeger dan later gedaan wordt.

Mvg
Airbreaker

(plaats nooit echt veel, of eigenlijk niet op dit forum, maar heb meer een account voor als het nodig is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
Het verhaal:
Vrouwlief heeft een winkeltje en kijkt graag via de camera naar haar winkeltje als ze thuis is. Liefst als het dan vol staat met klanten uiteraard. Ik kijk graag naar vrouwlief, dus ook als ze in de winkel aan het werk is.

Het probleem:
Niet bijzonder, behalve dan dat dat kijken niet echt wil lukken. Er staan twee camera's, maar ik kan slechts met één van buitenaf verbinding maken. Na een week of twee kapt het hele zooitje er mee en kan ik weer opnieuw beginnen.

De hardware:
- Tele2 router
- 2x Foscam ip camera met wifi

De Yellow Squad uitdaging:
Van waar dan ook en waarmee dan ook veilig verbinding kunnen maken met de twee camera's.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530979

ik heb bij mij thuis een probleem met de router. ik krijg als ik multiplayer games van/via steam wil spelen de melding dat er NAT-problemen optreden waardoor ik een slechte verbinding heb met de andere spelers wat leid tot crashes en enorme lags. Dit heb ik geprobeerd te verhelpen via verschillende oplossingen die ik op internet via fora en youtube filmpjes heb kunnen vinden maar dit is helaas niet gelukt.
De NAT-problemen irriteren mij dus redelijk omdat ik mijn games die ik heb gekocht niet normaal kan spelen met mijn vrienden. (Games waar ik dit altijd mee heb zijn bijvoorbeeld: Torchlight 2, Age of Empires 2 HD en Saints Row: The Third)

ik heb een Thomson TG789vn router en heb via het internet gevonden dat thomson routers vaak netwerkproblemen hebben..

Probleem in het kort:
ik heb NAT-problemen met mijn Thomson TG789vn router.

Met vriendelijke groet,
nlfabi/Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 12-03 16:32
Beste,

Wij hebben een bungalowachtige woning maw: langgerekt.
Onze slaapkamers zijn op de begane grond. Nu hebben wij in dit 'lange' stuk zoals wij dat zelf noemen, nieuw dubbel glas gekregen en sindsdien hebben wij op de laatste 2 slaapkamers (van de 3) weinig tot geen wifi ontvangst meer.

Wij hebben een TP-Link routertje momenteel halverwege het huis staan. Zijn er bepaalde instellingen mogelijk op het signaal wat op te krikken? Of een hele sterke router die het wel aankan?

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 08:38
Elke keer als er naar ons huis telefoon word gebelt en we opnemen doet het internet en de telefoon het gewoon. Zodra er word opgehangen gaat het internet voor een paar minuten eruit en moeten we eigenlijk de hele router resetten.
Kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukeg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik loop al maanden te hikken tegen het trekken van twee ethernet kabels onder het huis door vanaf de TV naar de meterkast zodat ik eindelijk mijn mediaplayer op mijn NAS kan laten werken (nu kopieer ik naar USB stick), maar ook om mijn digitale ontvanger in de meterkast aan te sluiten zodat ik naar meer HD zenders kan kijken... Klusje van een uurtje waarschijnlijk, maar geen moed om in dat gat te kruipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb even geen foto's maar wel het volgende:

Mijn moeder van 81 jaar heeft alzheimer. Bellen wordt steeds lastiger ivm hoor problemen en de bediening van de telefoon.

Voor mij en 1 van mijn zussen is dat geen probleem, want wij wonen op loopafstand. Dus wippen we even binnen als het via de telefoon niet lukt.

Helaas is dat voor mijn andere zus niet mogelijk die zit iets verder weg. En dan is bellen een crime als je ook de gezichtsuitdrukking en dergelijk niet ziet.

Als ik tijd had, die heb ik nu niet door studie, zou ik een laptop (reeds in bezit) of tablet (die moet dan aangeschaft worden) aan netwerk hangen. Van een afstand moet die laptop/tablet opgestart kunnen worden (of altijd standby) waarbij via skype (automatisch) verbinding gelegd kan worden. Zodat mijn zus ook makkelijker met mijn moeder kan communiceren. (probleem is wel de bijkomende slechte wifi waar zij woont... extra router met powerline zou kunnen werken)

Dat zou voor ons ook wat ontlasting betekenen. Natuurlijk kunnen we maximaal gaan kijken welke voorzieningen er mogelijk zijn, maar ten eerste is ze daar nog "goed" genoeg voor. Ten tweede willen wij graag onze verantwoordelijkheid nemen inzake de nieuwe WMO gedachte en wat daarbij hoort.

Dus zou het leuk vinden en anders ga ik maar eens zoeken naar prof. beeldtelefonie oplossingen :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:02
Ik heb één simpele wens, ik wil vanaf mijn telefoon (HTC One X) Mijn muziekbobliotheek kunnen controleren, beluisteren via mijn stereo met mijn prettige Wharfedale boxen.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Oude laptop met XBMC, te traag, laptop werkte via WIFI en Wake up on LAN werkt niet... Plus: ik heb een laptop met houder ineens achter mijn TV staan. Het werkte wel, maar te omslachtig.
  • Samsung mobile Smart HUB, DVD-drive met WIFI, maar werkt alleen als er een internetkabel aanzit, software is op de telefoon crashgevoelig en grote harde schijven pakt hij niet.
  • Streamen vanaf mijn pc, pc besturen via telefoon via XBMC, nadeel: mijn hitteverstokende energieverslindende pc staan continue te blazen. UGH!
XS4all en Tweakers, ik wil gewoon gemakkelijk op de bank muziek kunnen beluisteren met mjin telefoon als afstandsbediening: zonder gedoe en lawaai in mijn huis. Hebben jullie nog ideeën, want ik lig zowat elke avond me in slaap te zingen/huilen. ;w

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 15:14
goedemiddag tweakers en XS4ALL

Zoals velen hjer worden ze inderdaad gezien als de mensen waar je kan aankloppen.
Hier geen uitzondering.

Ondertussen heb ik 2 machines staan voor herstel werk,
1 waar de windows corrupt van is en alle data afgehaald moet worden, en complete herinstall.
Andere waar de harddisk geen schone windows installatie wil doen.

En dat in combinatie met een kleine opkomst en dus bezig zijn met het voorbereiden van de kinderkamer kan ik wel wat hulp gebruiken met die pc's en af en toe een avondje weg zou wel erg aantrekkelijk zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:09
Ik wil winows xp installeren maar als ik de cd in de cdtom dpeler stop en de pc herstart start de huidige installatie doodleuk op!

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 25-04 01:10
Ik heb 1 grote uitdaging....

Even nadenken hoor, hoe mis ik bewust die bulk aan grote prijzen.....en versier ik de ontzettend coole,gave, wannahave retro T-shirt????

Een retro vraag dan maar:
Ik ben het originele inbelnummer voor XS4All kwijt!!!
Het begon met 010 maar de rest ben ik vergeten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251679

Hallo Yellow Squad,

In ons huurhuis ben ik al een tijdje bezig om het volgende fatsoenlijk voor elkaar te krijgen.
Vanuit de meterkast een vaste kabel/kabels naar de hoek waar de TV, PS3, Mede8er en stereo staan om nu vast die laatste twee bedraad aan te sluiten. Draaidloos wil wel, maar is niet geweldig qua snelheid. Omdat het een huurhuis is, is het niet zomaar mogelijk om de kabels netjes weg te frezen in de muur, maar via de kruipruimte of een nette kabelgoot (onder de keuken door) moet wel kunnen.

Op zolder heb ik twee PC's staan en een wireless printerserver (DLINK) staan. Die PC's zijn wireless maar zou ze graag bedraad aangesloten hebben. Op de printerserver zijn nu een canon MFP en een SAMSUNG laser aangesloten, maar van de MFP werkt alleen het printen en niet het scannen.Ook verliest deze regelmatig de verbinding met de printers.

Kortom, ik zou graag de PC's, PS3 en Mede8er bedraad aangesloten hebben, ik heb eventueel wel UTP-kabels en dozen liggen en printerserver die alle functies van de MFP ondersteunt. Voor de toekomst moet er een NAS in de meterkast komen, dus als ik die dan gewoon kan inprikken zou dat helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klm31019
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-12-2013
Ik dacht een oplossing te hebben voor een simpel vraagstuk. Maar inmiddels is het onoplosbaar gebleken. Dus als de knappe koppen hiervoor een oplossing hebben, dan petje af.

Wat is het geval. We hebben thuis zowel internet als telefonie van XS4ALL. Zeer tevreden. Echter, van wege een ongeval zit mijn vader momenteel in een revalidatie huis. Omdat we dus VOIP van XS4ALL hebben, dacht ik om de VOIP door te trekken naar het verzorgingshuis. Dan kan mijn vader ook weer goedkoop bellen en gebeld worden. Tevens moet de telefoon thuis natuurlijk wel blijven werken. Omdat ze in het verzorgingshuis een "OPEN" Wifi verbinding hebben, dacht ik om met 2 Fritzboxen een VPN tunnel te maken tussen thuis en het verzorgingshuis. En dan de 2de Fritzbox als VOIP client te verbinden met de Fritzbox in huis.

In huis heb ik een 7360 en de 2de Fritz is een 7170. Probleem 1, de 7170 is niet al WIFI client te gebruiken. Dus een extra AP gebruikt als Client. M'n PDA even als AP gebruikt om de naam van het verzorgingshuis na te bootsen. EN ja wel, de tunnel tussen de 2 boxen werkt. Via een aangesloten notebook kon ik zomaar bij mijn hele serverpark. Maar de VOIP verbinding uit de 7170 kwam helaas niet te stand. Hang ik de 7170 direct aan mijn netwerk (dus zonder tunnel) dan maakt hij wel verbinding. Dus settings zijn goed. Dus VOIP client kan niet werken over de tunnel. Vraag ligt by AVM, maar tot op heden geen oplossing.

Niet voor 1 gat te vangen. Had ook nog een SIEMENS DECT/VOIP adapter liggen. Die als extra nu aan de 7170 gehangen en VOIP werkt dan wel. WOW. Kan dan zomaar met een DECT toestel van elders op m'n VOIP server connecten. Helemaal blij.

Dan snel naar het verzorgingshuis gereden. Alles aangesloten, tunnel komt tot stand, maar wederom geen VOIP connectie. Hmmmmm..... Notebook er weer aan en ook deze komt nergens bij. Verbind ik het weer via m'n PDA of bij iemand anders, dan werkt het wel. .Dus zal wel een firewall probleem zijn bij het verzorgingshuis. Hierop een e-mail gezonden aan de IT club van het tehuis. De UDP poorten 500 en 4500 moeten openstaan, maar er gaat dus nog steeds geen data door de tunnel.

Dus zouden jullie mij kunnen helpen, zodat ik deze arme man van z'n isolement kan bevrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 10:02
Simpel: Niet ik, maar mijn buurman heeft issues. Hij heeft net glasvezel gekregen en wil graag al zijn apparatuur zo goed mogelijk aangesloten hebben. Het liefst bedraad of met zo'n sterk mogelijk WiFi signaal.

Dus laat HEM maar op de bank zitten :D

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hallo Tweakers en Yellow Squad,

Wij hebben een leuk appartementje in een nieuw gebouw. Goede vrienden van ons wonen in hetzelfde gebouw, een paar kamers verderop. Nou is dat heerlijk dichtbij, maar we blijven natuurlijk studenten en als we even niet hóeven te lopen, dan liever niet. Dus om films, series en spellen met elkaar te kunnen delen en spelen willen we een netwerkkabel tussen onze appartementen trekken. Nu ligt daar het probleem niet, maar komen er een paar andere interessante problemen om de hoek kijken. We hebben allebei een eigen internetabonnement, dus de 2 netwerken kan je niet zomaar aan elkaar hangen, de routers gaan dan vechten en dan heb je alleen maar verliezers. Het liefst zouden we het volgende uit het netwerk willen:

- Onze 2 thuisnetwerken aan elkaar, zodat netwerkshares vanuit allebei de huizen te gebruiken zijn.
- Onze internetverbindingen moeten beide gebruikt worden. Het liefst geloadbalanced, maar andere vormen mogen ook.
- En dan het belangrijkste punt: Het moet gebruiksvriendelijk blijven; gasten moeten kunnen langskomen en met het netwerk verbinden, zonder dat ze bijzondere instellingen in hun apparaat moeten doen. Gasten moeten ook bij de netwerkshares kunnen komen.

Wij zijn erg benieuwd naar een oplossing!

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79099

De Oude Bieb komt weer tot leven !!

Beste Tweakervrienden,

Al jaren werk ik als ICT-vrijwilliger voor Stichting De Basisz in Zeewolde (een Leer- Werk- en Trainingscentrum voor jongeren, met een kringloopwinkel als middel). Onlangs heeft de stichting de kans gekregen om het meest markante pand van het dorp in gebruik te nemen: De Oude Bieb. Een bijzonder pand van architect Koen van Velsen dat voormalig in gebruik was als bibliotheek van Zeewolde (ook in Madurodam te vinden).
De Oude Bieb staat al jaren leeg en ziet er slecht uit, maar daar komt nu in rap tempo verandering in. Een van de eerste dingen die gerealiseerd is: de internetverbinding (het zakelijk extra pakket bij XS4ALL). Op dit moment staat er dus een Fritzbox die keurig werkt, maar ja, er moet nog veel meer gebeuren … Eerst leg ik kort uit wat De Oude Bieb is, daarna volgen de wensen die we op ICT vlak hebben.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998829_190999241068128_501619515_n.jpg

De Oude Bieb
We willen Zeewolde een hart in het centrum teruggeven. Een plek waar mensen elkaar ontmoeten, maar ook prima op zichzelf kunnen zijn. Waar wordt gegeten, gedronken, gelezen, gelachen, geleefd. We creëren een plek waar behoefte aan is. Een laagdrempelige huiskamer met ruimte voor allerlei mensen. Ze houden van lezen, een goede kop koffie en een eerlijk broodje. Ze snuffelen naar leuke spullen, dingen die ze normaal gesproken niet tegenkomen in een gewone winkel. Onze klanten staan open voor contact met de ander, maar het hoeft niet. De sfeer is ongedwongen, je voelt je thuis. De Oude Bieb biedt een veilige omgeving aan de jongeren die bij De Basisz uit traject stromen. Voor hen is De Oude Bieb een logische vervolgstap in het traject. Dit is een werkomgeving waar het goed toeven is, waar we met elkaar de dag tot een feest maken.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1044564_189535151214537_1850241729_n.jpg

ICT project
In de Oude Bieb sta ik voor de uitdaging om de ICT behoefte verder in te vullen en daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken! Zo moet het mogelijk zijn voor iedereen goede Wifi-ontvangst te hebben, ook op het terras (ondanks alle beton). Er komen flexwerkplekken die ook een bekabelde verbindingen nodig hebben. Ik wil graag de netwerken voor personeel, publiek en flexwerkers scheiden en wellicht QoS inrichten. Er komt cameratoezicht dat via het netwerk moet worden ontsloten (camera’s via PoE). Het moet mogelijk worden thuis en op smartphone mee te kijken op de camera’s, dus inregelen router. Vaste telefonie moet nog gedaan worden (DECT via Fritz). De stichting maakt gebruik van Office365 met Lync, ook dat moet werkend zijn binnen De Oude Bieb. Er zit nogal wat oude bekabeling (UTP) in dat minder netjes is achtergelaten … Etc.

Kortom, een sociaal maatschappelijk project waar wel enige ICT ondersteuning van professionals bij gebruikt kan worden. Een leuk project omdat het een cool pand is, maar vooral omdat de doelstelling van dit project geweldig is. Ik geef uiteraard graag verdere toelichting. Meer info vind je via de volgende links.

Facebook pagina De Oude Bieb

Site De Oude Bieb

Site De Basisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runnyeye
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07-2023
Hoera!! Onze dochter is zojuist 1 geworden!! Groot feest natuurlijk, zij heeft het nu al een jaar lang met ons uitgehouden. We zijn er trots op!

Wat heeft dit nu te maken met Yellow Squad? Nou, indirect is jullie hulp meer dan gewenst. Wanneer je een tijdrovende kleine over de vloer hebt kruipen, heb je nog maar weinig aandacht over voor de rest van de omgeving, onder andere alle losliggende kabels, wifi dat uitvalt, telefoon die ruist en apparaten die vooral uitblinken in het niet op elkaar afgestemd zijn.

Thuis hebben wij een eigen laptop, een werk-laptop, twee pc's, een wii, een mediaplayer, een smart-tv, een gewone tv, een home audio set en een Horizon box van UPC. Een en ander is met elkaar verbonden via een Wifi signaal. Eigenlijk is dit inmiddels een chaos aan het worden.

De eerste pc, die het meest gebruikt wordt en ook voor werk, is zelf in elkaar gezet. Of het in elkaar zetten volledig volgens het boekje is vraag ik mij af, maar het werkt. De bekabeling er omheen is schrikbarend: Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2d9tmix.jpg. Bepaalt niet veilig en vooral stofvangend.

De tweede pc staat er een beetje bij als reserve en omdat dochterlief nogal onderzoekend is, is deze momenteel buiten werking: Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2eyvuvc.jpg.

Beide pc’s zijn bedraad gekoppeld aan internet, hiervoor loopt er een kabel door de muren naar de bovenverdieping en deze is daar aangesloten op een dlink DIR-655 router (destijds goed aangeschreven). De meterkast zelf zorgt echter voor wat onrust:Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2e6fx4x.jpg. We zijn hier reeds een aantal dagen internet/televisie/telefonie door kwijtgeraakt omdat er een kabel spontaan was gebroken (er zitten daar soms spinnen, dus ik blijf er gegarandeerd weg).

In de woonkamer is het verhaal eigenlijk niet anders, alles is op elkaar aangesloten maar vraag niet hoe. Dochterlief kruipt ook hier graag overal heen en wil het liefst op kabeltjes bijten, iets wat wij dan weer minder leuk vinden: Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fcmhdu.jpg , Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2q3p5d3.jpg, Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/biwgh3.jpg
De mediaplayer heb ik nog niet kunnen aansluiten op de wifi, het is steeds loskoppelen, meeslepen naar de pc, bestanden overzetten en weer aankoppelen.
De tv is wel aangesloten op de wifi, maar kijken van films oid is lastig want om de haverklap valt dit uit, iets wat ook te merken is op de smartphones. Als of het wifi signaal niet stabiel is.

Zoals zichtbaar: het werkt, het is aangesloten, maar het is en blijft een chaos en we hebben nog geen tijd gevonden om alles netjes weg te werken.

Jullie hulp is dan ook zeer gewenst!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Al een tijd wil ik het netwerk bij mijn schoonvader aanpassen. Zijn huis verleent zich namelijk uitstekend voor het organiseren van bescheiden LAN parties. Inmiddels is dit al drie maal geslaagd met telkens een groeiend aantal mensen. De meest recente was met zo'n 20 personen.

Helaas is het telkens wel weer een gedoe met de bekabeling. Waar het meubilair zo staat en de meeste mensen hun gaming laptops plaatsen en los kunnen is er geen goed draadloos lan beschikbaar. De router die er nu staat (standaard upc router '10) geeft een hoop problemen en zou nooit betrouwbaar genoemd mogen worden. Na een redelijk beperkt taalpalet na de zoveelste melding met 'server disconnected' vallen we dan ook altijd terug op utp kabel wirwar en 4-8 poort switches, een waar feest voor de organisatie.

Mijn verzoek is dan ook dat het Yellowsquad dit pand wil voorzien van een mooi werkend wifi netwerk (wat ook goed functioneert met een grotere hoeveelheid pc's). In retour regel ik die dag een mooie beproeving met pc's, spelers, eten/drinken en alle benodige toebehoren voor een goede LAN. :)

Groet!
Citizen

Afbeeldingslocatie: http://ct.fra.bz/ol/fz/sw/i58/5/6/21/frabz-One-does-not-simply-host-a-lan-168dfd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Door de problemen die ik voor anderen oplos kom ik nooit toe aan mijn eigen netwerk. Bovendien zijn de uitdagingen voor mijn eigen netwerk een stukje groter ook. Ik heb 2 locaties die ik met een VPN wil verbinden, de ene van xs4all en de andere met Internet van een stel amateurs. Groot probleem is dat ik die 2e aansluiting deel met iemand anders die er ook bellen op heeft. Ik wil daar ook bellen en heb een Gigaset c610IP (met ethernet aansluiting) maar omdat het Internet van een amateur provider is, werkt dat niet omdat er al 1 telefoon aansluiting in gebruik is. De helpdesk van het amateur internet weigert hulp, ze ondersteunen alleen 'internetten' en voip door hun modem heen routeren is volgens hun niet 'internetten'...(Modem is een Zyxel from hell). Het zou top zijn als ik dat een keer werkend zou hebben!

Alternatieve klus is het graven van een lange gleuf in mijn straat en daar zelf glas in leggen want glas staat voorlopig nog niet ingeplanned.... ;-) Ook VDSL even inbouwen in de wijkcentrale zou een leuk klusje zijn overigens. Maak je me ook heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:15

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb het volgende ‘probleem’.

Mijn netwerk heeft regelmatig storingen en is hier en daar wat te traag of heeft net wel/geen bereik. Daarnaast heb ik niet genoeg mogelijkheden om al mijn media apparaten te kunnen verbinden/voorzien van internet.

Momenteel heb ik de volgende opstelling: Meterkast op de begane grond met modem. Modem geeft het signaal via het stopcontact door naar de woonkamer op de 1e verdieping( hemelbreed van punt tot punt 14 meter en 4 meter hoger ). Hier wordt het signaal via een Cisco modem bedraad verdeeld naar een 3 tal apparaten. Te weten: een mediaplayer, een xbox, een iMac.
De Cisco modem geeft daarnaast een wifi signaal voor de telefoons/pads.

Mijn televisie en playstation heb ik niet kunnen voorzien van internet. Een toekomstige digitale tv decoder zal ook een aansluitprobleem hebben.

Daarnaast heb ik nog een eThermostaat waarvan ik de ontvanger ( wegens tekort aan bedraden aansluitingen ) in de meterkast op de begane grond heb aangesloten. Daar er eigenlijk anderhalve verdieping tussen zit is deze verbinding erg brak.

Op mijn slaapkamer ( 1e verdieping ) heb ik geen mogelijkheid voor bedraad internet.
Op de 2e verdieping heb ik geen mogelijkheid voor bedraad internet.

Het wifi signaal reikt hier wel naar toe, maar de verbinding wordt er niet beter op.

Ik zie graag dat m’n 2 slaapkamers, woonkamer en de begane grond ( is niet meer dan de meterkast ) een stabiele verbinding heeft en ik mijn verschillende apparaten goed kan aansluiten.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2020
Beste Yellowsquad,

Zoals de meeste Tweakers hier, ben ik redelijk bekend met computers en probeer ik iets liever 100x zelf dan dat ik het 1x ga vragen, maar ik ben momenteel de wanhoop nabij.

Tezamen met mijn nieuwe huis, heb ik ook recent een nieuwe internetprovider gekozen die voor mij van alles beschikbaar maakt via het meegeleverde modem. Het aansluiten van het modem, koppelen van de televisie en het aanmaken van een wifi-netwerk gingen mij prima af. Binnen het rijtje netwerken vbeschikbaar vanuit mijn woonkamer prijkt dan ook mijn 'The Cake is a Lie' SSID fier bovenaan.

Helaas is de kracht van dit netwerk toch een stuk minder wanneer ik met mijn laptop en desktop in mijn werkkamer aan de slag ga, dus ben ik genoodzaakt gebleken een range-extender aan te schaffen om nog enigszins verbinding te krijgen en niet om de twee minuten mijn VPN netwerk opnieuw op te hoeven zetten.

Ik denk dat ik lijdt aan netwerkblindheid of tcp/ip-dyslexie, maar wanneer ik in de vele verschillende interfaces van de modems, routers, acces points etc kijk raak ik spontaan de weg kwijt en lijkt alles op elkaar en niets op wat ik denk te zoeken. Om deze reden krijg ik sporadisch dingen werkend en moet ik overal vanaf blijven, want als ik ook maar ergens iets doe, mag ik weer van voren af aan beginnen het werkend te krijgen.

Tot overmaat van ramp woon ik nog naast iemand die zijn netwerk prachtig op orde heeft met alle Cisco spullen van werk en weigert mij van wat basisinfo te voorzien.

Al met al ben ik met smart op zoek naar experts die mij kunnen helpen mij weer op de juiste weg te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Laatst online: 18-03 17:31
Dag Tweakers en Yellow Squad :)

Vorig jaar heb ik een stage moeten doen in een gemeentelijke basisschool :).
Deze school had niet echt een netwerk, eerder wat kabels, (verouderde en afgedankte) switchen en routers min of meer aan elkaar gehangen. Dit werkte vaker niet dan wel. Dus het was mijn taak om met de bestaande aanwezige toestellen het netwerk zo goed en stabiel mogelijk te krijgen. Er was immers 0 euro budget voor nieuwe hardware. Ook heb ik een oude server van de gemeente gekregen om deze in te zetten als domain controller en mocht ik het netwerk van de 30Mbps DSL-verbinding overschakelen naar een 100Mbps kabelverbinding. Al bij al zat het netwerk uiteindelijk gezien de omstandigheden niet slecht in elkaar toen mijn stage erop zat. School tevreden, en ik geslaagd dus ik ook tevreden.

De school bestaat uit 2 gebouwen en 2 containers. In het hoofdgebouw hangen 2 racks met switchen, in het tweede gebouw een klein rack met een switch en in de containerklassen is het een gewone unmanaged switch.

Samen met de verantwoordelijke personen hebben we het ook voor elkaar gekregen om voor het volgende jaar (dit jaar dus) toch een klein budget te krijgen, € 3000. Hiermee zijn de door mij voorgestelde toestellen aangekocht. 4 TP-link switchen (layer 2 managed), 1 Cisco SmallBusiness Layer 3 switch en 6 Ubiquiti access points. Deze heb ik na mijn stage nog geconfigureerd en geplaatst, wat een serieuze upgrade was voor het network. Ik heb namelijk beloofd aan de school om nog een tijd support te leveren bij problemen.

Nu heb ik echter een job gevonden, waardoor ik wat minder tijd heb. Er moeten echter hier en daar nog wat puntjes op de i gezet worden. Dit wil ik graag door jullie laten doen :). Op die manier moet ik er mij even geen zorgen om maken en kan ik me op mijn nieuwe job concentreren, en is de school geholpen tegen dat het nieuwe schooljaar begint.

Wat moet zeker nog gebeuren:
- Een back-up maken van de laatste configuratie van alle netwerktoestellen. Beter een keer teveel dan te weinig.
- De access points moeten nog opgehangen worden in de school, alsook de nodige bekabeling naar de switchen moet hier nog voor voorzien worden.
- De back-up controlleren. (NAS in ander gebouw)
- Er moet een document opgesteld worden waarop staat welke poorten in welke VLAN zitten, van alle netwerktoestellen.
- De racks moeten voorzien zijn van kabels met de juiste (kortere) lengte.
- De verantwoordelijke wil graag via VPN aan zijn bestanden kunnen van thuis uit.

Een hele brok ;) en het is nog niet alles (maar het werk stopt nooit bij zulke zaken he). Hiermee zou ik toch al goed uit de brand geholpen zijn. Ik blij dat er wat werk wegvalt, en de vriendin blij dat we een rustige moment hebben :). En uiteraard de school blij.

Pics: 1, 2, 3, 4

(490 woorden ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door MClaeys op 02-08-2013 14:37 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Spelregels:

• Je mag hier maar één keer posten. Meer dan een post in dit topic is een instant diskwalificatie.

• Reageren op anderen is niet toegestaan. Hulpverzoeken of vragen kun je beter in de tech fora zetten.

• Vragen en/of opmerkingen? Plaats ze niet hier maar in het feedback topic.

• Medewerkers en crew van Tweakers & XS4ALL zijn uitgesloten van deelname.

• Aanmelden kan tot en met 4 augustus 2013, 23.59 uur.

• De gelukkigen krijgen uiterlijk op 12 augustus bericht.

• Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Mocht je nou een vraag hebben, maar wil je niet mee doen aan de actie? De Yellow Squad is op pad door heel Nederland om problemen op te lossen! Kan jij deze hulp goed gebruiken? Stel je vraag dan op Twitter!