Hoera!! Onze dochter is zojuist 1 geworden!! Groot feest natuurlijk, zij heeft het nu al een jaar lang met ons uitgehouden. We zijn er trots op!
Wat heeft dit nu te maken met Yellow Squad? Nou, indirect is jullie hulp meer dan gewenst. Wanneer je een tijdrovende kleine over de vloer hebt kruipen, heb je nog maar weinig aandacht over voor de rest van de omgeving, onder andere alle losliggende kabels, wifi dat uitvalt, telefoon die ruist en apparaten die vooral uitblinken in het niet op elkaar afgestemd zijn.
Thuis hebben wij een eigen laptop, een werk-laptop, twee pc's, een wii, een mediaplayer, een smart-tv, een gewone tv, een home audio set en een Horizon box van UPC. Een en ander is met elkaar verbonden via een Wifi signaal. Eigenlijk is dit inmiddels een chaos aan het worden.
De eerste pc, die het meest gebruikt wordt en ook voor werk, is zelf in elkaar gezet. Of het in elkaar zetten volledig volgens het boekje is vraag ik mij af, maar het werkt. De bekabeling er omheen is schrikbarend:

. Bepaalt niet veilig en vooral stofvangend.
De tweede pc staat er een beetje bij als reserve en omdat dochterlief nogal onderzoekend is, is deze momenteel buiten werking:

.
Beide pc’s zijn bedraad gekoppeld aan internet, hiervoor loopt er een kabel door de muren naar de bovenverdieping en deze is daar aangesloten op een dlink DIR-655 router (destijds goed aangeschreven). De meterkast zelf zorgt echter voor wat onrust:

. We zijn hier reeds een aantal dagen internet/televisie/telefonie door kwijtgeraakt omdat er een kabel spontaan was gebroken (er zitten daar soms spinnen, dus ik blijf er gegarandeerd weg).
In de woonkamer is het verhaal eigenlijk niet anders, alles is op elkaar aangesloten maar vraag niet hoe. Dochterlief kruipt ook hier graag overal heen en wil het liefst op kabeltjes bijten, iets wat wij dan weer minder leuk vinden:

,

,
De mediaplayer heb ik nog niet kunnen aansluiten op de wifi, het is steeds loskoppelen, meeslepen naar de pc, bestanden overzetten en weer aankoppelen.
De tv is wel aangesloten op de wifi, maar kijken van films oid is lastig want om de haverklap valt dit uit, iets wat ook te merken is op de smartphones. Als of het wifi signaal niet stabiel is.
Zoals zichtbaar: het werkt, het is aangesloten, maar het is en blijft een chaos en we hebben nog geen tijd gevonden om alles netjes weg te werken.
Jullie hulp is dan ook zeer gewenst!!!