[Actie] XS4ALL & Tweakers gunnen jou een avondje vrij!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn schoonzus, kocht een Smart TV, maar had nog geen wifi en geen TV kabel in de muur van haar woonkamer. Resultaat, TV niet smart en kabel van de meterkast dwars door het huis.
Haar TV/Internet/Telefoon provider wilde geen nieuwe wifi router verstrekken, ze had jaren geleden al van hen een router met slechts 2 x een 10Mbit LAN en 1x een PSTN aansluitingen gekregen, die wilde de provider voor deze jaren lange trouwe klant, niet vervangen.

Dus router met haar gekocht, TV aan de WIFI (@5Ghz) en draadloos toetsenbord en muis (@2.4Ghz) aan de TV, en een schijfje er aan om TV op te nemen.
Zij blij: Uitzending gemist, Journaal gemist, YouTube in HD, en een "video recorder" er bij.

Helaas werkt het toetsenbord en muis (2.4GHz) belabberd (nog geen 0.25 meter van de tv haperen).

Yellow Squad van XS4ALL kunnen jullie zorgen dat ze gewoon op de bank de TV kan bedienen met het toetsen bord? En wellicht als jullie er toch zijn, een oplossing vinden voor die TV kabel?

Ik ben wel IT-er, maar ik doe normaal gewoon XSLT, HTML5 en dat soort zaken. :)
Mijn (single) schoonzus zal erg in haar nopjes zijn!

[ Voor 46% gewijzigd door djwice op 03-08-2013 00:35 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
Hi Yellow Squad,

ik heb het volgende probleem,
heb een ziggo alles in 1 abbo.
Het modem met wifi staat beneden in de kelder, van daar loopt en lan kabel naar mijn woonkamer om voor de router internet te geven en wifi voor de rest van de apparatuur.
De pc staat boven zonder wifi, dus geen internet of bestanden en streaming naar beneden :(
Omdat het modem met wifi in de kelder staat en de kelder niet helemaal droog is en ik dus niet in de kelder ga zitten met m.n pc is de bedoeling om een kabel naar boven te trekken daar het modem te hebben staan met wifi boven, en dan een kabel weer naar beneden voor de woonkamer te ondersteunen met m'n router. maarja eerst die kabel naar boven en een ander naar beneden gelukkig heb ik wel een schouw kanaal waar al een andere kabel in ligt maar niet de tijd om er voor te gaan zorgen. wat enorm balen is.

Yellow Squad help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35
Mijn situatie:

Het internet wat wij thuis binnen krijgen is van telfort. Voor in het huis staat de modem/router die ip adressen uitdeelt en het eerste wifi netwerk de ether ingooit. Boven op mijn slaapkamer staat een 2de router die voor de bovenverdieping een wifi signaal uitzend zodat we ook boven kunnen internetten.

Mijn probleem:

Ons huis is verdeeld in 2 delen. Het achterste deel gaan wij binnenkort verhuren (mijn oma heeft er tot voor kort ingezeten) deze mensen die het huis gaan huren gaan gebruik maken van onze internet verbinding. Ik wil graag mijn huidige netwerk opsplitsen zodat de nieuwe huurders niet bij mijn gedeelde documenten kunnen die op mijn computer staan. Ook wil ik het huidige wifi netwerk verbeteren zodat we nog maar 1 groot wifi netwerk hebben die beide huizen van een goed signaal voorziet.

Wat moet er dus gebeuren.

Huidige netwerk opsplitsen in 2 netwerken.
Een maximale snelheid van 10mbit instellen op het nieuw te bouwen netwerk.
De 2 huidige wifi signalen (boven en. Benedenverdieping) vervangen voor 1 signaal wat een betere dekking heeft.

Yellow squad HELP ME !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 23:23
Beste Yellow squad

Er zijn een heleboel redenen waardoor ik helaas niet toe kom aan de upgrades van zowel mijn netwerk als mijn computers.
Allereerst ben ik nu bezig met het opknappen van het huis met mijn vriendin. Toen ik bij haar in trok zagen we samen dat er veel moest gebeuren om het huis weer helemaal mooi te maken. Dit betekende dat nadat ik mijn netwerk had opgesteld en ingesteld, haar internet provider had vervangen door xs4all en mijn computer ingesteld, ik aan de slag ging met het opknappen.
Daarnaast ben ik ook bezig met mijn studie afronden en ben ik voltijd loonslaaf. Dit alles bij elkaar geeft me geen tijd meer op dit moment om mijn systeem te onderhouden en uit te bereiden.
Hieronder een kleine ToDo lijst van dingen die ik nog wil doen.

Server reinstall:
De server heeft nu 2 schijven. Ik wil de schijf waarop root van Ubuntu 10.04 vervangen door een 1tb schijf waarbij ik een partitie in raid wil zetten met een nog te maken partitie op de andere schijf. Hiermee wil ik mijn documenten wat verder veilig stellen.
Er moet een mailserver op komen zodat de Planet pop account erop kan worden gezet als een IMAP.
Hetzelfde zou gelden voor al mijn mail. Dit moet op de mirror partitie worden gezet.
Een Ftp server moet erop
En nog een stel andere dingen maar dat kan later.

Firewall VPN
Ik heb een tijdje geleden een ASA 5505 cadeau gekregen van een vriend. Ik probeer alleen om de VPN aan de praat te krijgen. Op die manier kan ik een veilige omgeving maken voor mijn familie die veelal in het buitenland woond. Hierbij moet je denken aan een niet publieke manier van delen van foto's en persoonlijke dingen. Hiervoor is weer de server.

Deze 2 problemen staan helaas al te lang op het verlanglijstje. Ik hoop dat ze nu eindelijk gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:42
Hey Yellow Squad, XS4all en Tweakers,

ik zou heel blij zijn als jullie het volgende voor ons zouden kunnen doen:

ik heb laatst mijn internet, tv en bellen onder de loep genomen, aangezien onze kabelaansluiting niet naar wens werkt en abonnementen bij onze huidige aanbieder redelijk duur zijn. Een 160/10 abo heb je voor bijna 100,00 per maand, incl tv basis en telefonie. Digitaal kijken zit erbij, maar helaas moet je voor meer dan Ned1,2,3 HD een CI+ of decoder en smartcard nemen twv min 85,00. Dat is geen alles-in-een pakket, die leveren ze alleen tot 80Mbit en zonder korting.

Vanwege de vele internetproblemen(hoge pings, veel time-outs/packetloss, last in piekuren) een back-up genomen via ADSL2+(8/1). Tot kort was onze back-up inbelinternet, maar o.a. studieopdrachten downloaden en foto's uploaden gaat zo écht niet. Meer snelheid dan 8Mbit willen en kunnen de xDSL-ISPs niet leveren. Nu zijn er min 4 gebruikers gelijktijdig aan het internetten, dus de 8Mbit down/1Mbit up is weinig voor ons. Ook heeft het ADSL modem de neiging om te rebooten/bevriezen als ik bijv. torrent/p2p aanzet en de ander kijkt IPTV, Youtube of iets anders zwaars..
Toen onze kabelaansluiting nog goed werkte, haalden we 50Mbit down en 5Mbit up met goede kwaliteit telefonie.

Het combineren van onze 2 internetverbindingen is niet ideaal. ISRA en AOP zitten in verschillende gedeelten van het huis. Steeds verbinding switchen is irritant. Om kabelverbinding bruikbaar te maken moet ik powerline of WiFi gebruiken wat snelheid kost. UTP-kabels door huis heen heb ik momenteel niet. Kabelmodem aan bestaande coax-infrastructuur bij ADSL-modem plaatsen werkt niet omdat het coaxsignaal te zwak werd. Ook voor telefonie is dit lastig, omdat ik de twee aansluitingen[nummers] niet kan combineren met één telefoon.

Ondertussen ben ik bij KPN gaan informeren over VDSL(2)-beschikbaarheid, maar blijkbaar is men nog niet van plan om in de nabije toekomst onze wijkkasten om te bouwen. Al vrees ik dat VDSL ook geen goede oplossing voor de toekomst is omdat de afstand tussen huis en wijkkast 1005 meter is.

Ik ben ongeveer een jaar geleden een petitie gestart voor FttH-aanleg omdat ik de problemen, minimale keuzevrijheid en hoge prijzen zat ben. Ook de hogere upload is bij ons erg welkom. Ik heb inmiddels 119 ondertekeningen en merk dat het niet echt opschiet.

Mijn vraag: Kan Yellow Squad op de een of andere manier FttH hier onder de aandacht brengen, bespoedigen of KPN ertoe bewegen om onze wijkkast om te bouwen? Of weten jullie een andere manier om aan extra snelheid te komen/ deze problemen op te lossen?

Het is dus de bedoeling dat we uiteindelijk één snelle, stabiele internetverbinding overhouden voor een normale prijs + betrouwbare vaste telefonie.

Ook zou ik hulp kunnen gebruiken bij het organiseren van een thuisnetwerk met kamers waarin de bureau's in het midden staan en de inrichting redelijk dynamisch is, met zo min WiFi. Verschillende kabels liggen nu op de grond en ik kom er niet aan toe. Netwerk rest vh huis is ook rommeltje!

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 04-08-2013 23:12 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
Modbreak:Denk aan de maximale 500 woorden in je post. Alles vanaf 501 woorden valt automagisch af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVO
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 23:20
Hoi Yellow Squad,

Hier nog een netwerk probllempje. Ik wil al enige tijd IPv6 gaan gebruiken, echter wel met dezelfde beveiliging als op dit moment. Ik heb de volgende setup:
1: Internet modem met firewall en NAT
2: Semi publiek netwerk met WiFi.
3: Router met firewall en NAT.
4: Pivate network geheel bedraad.
Volgens mij één van de voordelen van deze setup is dat de interne firewall niet of nauwelijks aangevallen kan worden daar deze niet van buiten bereikbaar is.

Een goede technische achtergrond hierbij zou van harte welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hi Yellow Squad! Eind dit jaar wordt ik vader! Super tof natuurlijk maar... dat betekent ook dat ik mn computerkamer moet opgeven en naar beneden verhuis met de computer. Dat heb ik er graag voor over hoor maar het jammere is dat ik op die nieuwe plek wel graag gigabit ethernet wil. Maar ik moet dan eerst een gat in de vloer moet maken om een kabel via de kruipruimte te verbinden met de rest van het netwerk. Helaas heb ik zelf geen spul om dat gat te boren dus wellicht is het voor jullie een uitdaging? Bijkomend is het signaal van de wifi net te zwak om in de slaapkamer met goede snelheid te internetten, kan dat signaal versterkt worden? Overigens heb ik ook een aansluiting voor glasvezel die nog niet in gebruik is... XS4All heeft daar vast wel een bestemming voor ;) hopelijk tot snel, koffie en koek staan klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De huizenmarkt ligt op zijn gat, dus wij verwachten nog wel een tijdje in ons oude, kleine poppenhuisje te wonen. Dat is op zich niet zo heel erg, maar dat betekent wel dat ik wil proberen om hier mijn droom van goed werkend internet, een veilige en handige NAS en een TV met bioscoopgeluid vorm te laten krijgen. Verder woont mijn moeder in het buitenland en moet ik geregeld even met TeamViewer en Skype aan de slag om het een en ander voor haar op te lossen. Een betrouwbare en snelle internetverbinding is dan een must. Skypen is nu vaak een drama qua beeld en geluid.

Wat ik graag zou willen:

* Een NAS installeren die ook vanuit Duitsland te benaderen is en waarop ik al mijn films, foto's en muziek kan benaderen
* Betrouwbaar draadloos (en bekabeld) internet voor de NAS, PS3 en telefoon
* Een htpc bouwen om van bovenstaande gebruik te maken
* De geluidsinstallatie en TV op elkaar afstemmen om te kunnen genieten van alle media die we in huis hebben.
* Een goede Skypeverbinding om service aan mijn moeder in het buitenland te kunnen verlenen
* Zodanig snel en stabiel internet dat ik mijn moeder gemakkelijk met Teamviewer kan helpen.

Als dit zou kunnen, zou dat erg fijn zijn. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
De winnaars hebben inmiddels een DM en/of mail ontvangen. Allemaal gefeliciteerd en met name ShitHappens, want zijn probleem wordt door de Yellow Squad gefixt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 07-08-2013 16:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Spelregels:

• Je mag hier maar één keer posten. Meer dan een post in dit topic is een instant diskwalificatie.

• Reageren op anderen is niet toegestaan. Hulpverzoeken of vragen kun je beter in de tech fora zetten.

• Vragen en/of opmerkingen? Plaats ze niet hier maar in het feedback topic.

• Medewerkers en crew van Tweakers & XS4ALL zijn uitgesloten van deelname.

• Aanmelden kan tot en met 4 augustus 2013, 23.59 uur.

• De gelukkigen krijgen uiterlijk op 12 augustus bericht.

• Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Mocht je nou een vraag hebben, maar wil je niet mee doen aan de actie? De Yellow Squad is op pad door heel Nederland om problemen op te lossen! Kan jij deze hulp goed gebruiken? Stel je vraag dan op Twitter!