Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snowwie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:31

Snowwie

Be patient, or become one.

Ik werk nu al een tijdje als taxi chauffeur.

Als taxi chauffeur heb je te maken met ups en down als het gaat om werk uren.

Vooral in de vakantieperiodes heb ik relatief weinig uren, maar wel verspreid over 4 a 5 dagen.

Op dit moment doe ik een verzoek bij de gemeente voor een aanvulling omdat ik de afgelopen 3 weken resp. 5 uur, 18 uur en 25 uur gewerkt heb. De gemeente vult dit waarschijnlijk wel aan tot het sociaal minimum.

Echter de reiskosten worden niet vergoed.

Nu krijg ik regelmatig in vakantieperiodes zo'n situatie:

4 dagen gewerkt, gemiddeld 5 uur per dag = 20 uur gewerkt.
20 uur x § 10,94 (mijn huidige bruto uurloon) = § 218,- bruto, netto een paar tientjes minder.
Reiskosten : 35 kilometer heen en terug, verbruik auto is ~ 1 op 12, zeg zo'n 3 liter per dag = ~§5,- per dag.
Per maand toch al gauw § 80,- a § 85,-.

Als je dan aangevuld wordt door de gemeente tot § 880,- (netto, huidig bijstand bedrag voor 1 persoon) en daar gaat dan gemiddeld weer § 80,- vanaf voor reiskosten dan kom ik gewoon onder het sociaal minimum. De gemeente geeft niets extra's omdat ze, volgens eigen zeggen, mij aangevuld hebben tot sociaal minimum, en dat ik dan kosten moet maken om op mijn werk te komen is hun probleem niet.