Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snowwie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:31

Snowwie

Be patient, or become one.

Ik werk nu al een tijdje als taxi chauffeur.

Als taxi chauffeur heb je te maken met ups en down als het gaat om werk uren.

Vooral in de vakantieperiodes heb ik relatief weinig uren, maar wel verspreid over 4 a 5 dagen.

Op dit moment doe ik een verzoek bij de gemeente voor een aanvulling omdat ik de afgelopen 3 weken resp. 5 uur, 18 uur en 25 uur gewerkt heb. De gemeente vult dit waarschijnlijk wel aan tot het sociaal minimum.

Echter de reiskosten worden niet vergoed.

Nu krijg ik regelmatig in vakantieperiodes zo'n situatie:

4 dagen gewerkt, gemiddeld 5 uur per dag = 20 uur gewerkt.
20 uur x § 10,94 (mijn huidige bruto uurloon) = § 218,- bruto, netto een paar tientjes minder.
Reiskosten : 35 kilometer heen en terug, verbruik auto is ~ 1 op 12, zeg zo'n 3 liter per dag = ~§5,- per dag.
Per maand toch al gauw § 80,- a § 85,-.

Als je dan aangevuld wordt door de gemeente tot § 880,- (netto, huidig bijstand bedrag voor 1 persoon) en daar gaat dan gemiddeld weer § 80,- vanaf voor reiskosten dan kom ik gewoon onder het sociaal minimum. De gemeente geeft niets extra's omdat ze, volgens eigen zeggen, mij aangevuld hebben tot sociaal minimum, en dat ik dan kosten moet maken om op mijn werk te komen is hun probleem niet.

Iemand suggesties of tips in deze? Als het nu 1 of 2 maal per jaar voorkwam dan wil ik me er nog over stil houden, maar zoals we allemaal weten hebben de koters meer dan 2 vakanties per jaar.

Classic Eurodance - GOA-PsY

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Zekers!

Openbaar vervoer? Kan je volledig aftrekken voor/van de belasting.

In de vakantie werken in gelegenheden die juist rond die tijd behoefte hebben aan extra handen? Denk aan strandtenten, pretparken, terrassen.

Scooter? Rijdt 1:30. Zolang je zo'n dure auto (in gebruik) kan rijden snap ik eigenlijk zo'n klaagpost eigenlijk niet.
Maar wellicht weet/snap ik iets niet?

• Snowwie

Snowwie

Openbaar vervoer is niet tot nauwelijks aanwezig vanuit het kleine plaatsje waar ik woon. Verder rij ik op verschillende tijden waarbij ik ook soms laat thuis kom (1:00 tot 2:00 uur), dan rijdt er helemaal geen OV meer hier.

Scooter is geen optie, te duur om aan te schaffen.

De auto heeft recentelijk al diverse (dure) onderhoudsbeurten gehad, om dat nu zo ineens weg te doen is ook geen optie. Zonder auto kom ik ook nergens vanuit dit klein dorp zonder enige voorzieningen.

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Complexe situatie, en maar al te zeer afhankelijk helaas altijd van interpretatie door de Gemeentelijke instanties betrokken. Of je nu een auto gebruikt of openbaar vervoer, je zal hoe dan ook met vervoerskosten zitten.

Het klopt echter wel dat die gemaakte vervoerskostenkosten voor rekening zijn van jou. De Gemeente hoeft geen herberekening te maken in deze omdat je werkzaam bent. Mocht je nu - bijvoorbeeld - werkzaam zijn middels plaatsing UWV of initiatieven Gemeente, dan was het een heel andere berekening.

Veel gemeentes echter hebben beleidsvoorwaarden voor individuele toetsingen in zake sociaal minimum, andere gemeentes hebben dat opgenomen in vaste procedures. Dat verschilt vrijwel overal.

Het beste wat ik je zou kunnen aanraden is om een advies ter behartiging te vragen bij een plaatselijke advocaat, en dan een die door het plaatselijke kantoor van Partners in Welzijn (of vergelijkbare aanverwante organisaties) wordt aanbevolen voor sociale zaken. Daar zit altijd een factor van kennis en lokale ervaring die in dit soort situaties bepalend is, en al snel je duidelijk kan maken of er mogelijkheden zijn, en zo ja wat die zijn.

• Jigu-Yong
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Het is dat de afstand te groot is om met de fiets te doen, anders had ik je dat aangeraden, want dat is de goedkoopste manier om op je werk te komen.

Ik zelf heb vanwege hoge reiskosten met een vergelijkbare afstand maar wat meer km's dat ik juist een stuk deed fietsen, zeg maar de helft en mijn fiets dicht bij busstation neer deed zetten in de grote stad en ik daar de bus nam.

Dat heeft mij geld bespaard, maar ik ben nu blij dat ik naar mijn nieuwe werkplek gewoon helemaal er met de fiets heen kan.

Voor rest weet ik dat een werkgever er nooit iets mee te maken hebben hoeveel ze je vergoeden aan reiskosten en of je daar mee uit komt ja of nee, maar ik zou dat bij je werkgever aankaarten, misschien kun je wat met ze regelen?

Mijn weblog | Proraso Samenkoop Actie! | Movember 2014

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

ardana

Toch?

Waarom je dure, goed onderhouden auto niet inruilen voor een brommertje dan? Dubbele winst wllicht: je houdt geld in je zak en krijgt wellicht nog wat bij ook.

Daarnaast, via Marktplaats zijn er zat brommertjes te koop tot § 300, en dat heb je zo terugverdiend.

Het verschil tussen theorie en praktijk? In theorie zijn die twee hetzelfde.

• Snowwie

Snowwie

Als het alleen woon-werk verkeer betrof was dat nog wel een optie geweest. Wegenbelasting, verzekering en onderhoudskosten van de auto vallen dan ook allemaal weg.

Echter er zijn helemaal geen voorzieningen hier in Nieuw-Scheemda, de dichtstbijzijnde supermarkt is ruim 5 kilometer hier vandaan (en nog stinkend duur ook). Normaal gesproken doe ik 1x per maand boodschappen bij de Lidl (in Veendam) om daar de kofferbak vol te gooien.

Aangezien mijn vriendin ook geen auto heeft is het even gezellig een dagje weggaan erg lastig.

• ardana
  • Niet online

ardana

Toch?

Gebruik je vakantiegeld om een brommer te kopen.
Vraag je baas om een brommer te kopen.
Vraag je baas reiskostenvergoeding.
Vraag je baas of je af en toe een paar liter mag tanken op zijn kosten.
Vraag voor je verjaardag een brommer.
Kijk in een van de bespaartopics hoe je kunt besparen zodat je geld kunt sparen voor een brommer.
Kijk of een vriend/familielid/kennis niet een ongebruikte heeft staan en vraag of je die kunt lenen/ overnemen voor wat klusjes/een klein bedrag.
Kijk in de supermarkt voor advertentiekaartjes.
Zet je probleem op Facebook en/of Twitter.
Vraag bijzondere bijstand aan (desnoods in de vorm van een lening) en koop daarmee een brommer.
Leen geld van vriende /kennissen/familie en koop daarmee een brommer. Van het geld dat je zo bespaart kin je de lening makkelikk afbetalen.
Bedenk iets ludieks.
Zoek een tijdelijk bijbaantje.
Zoek ander werk.
Doe aan crowdfunding.
Plaats een smeekbede op marktplaats.

Opties zat lijkt me zo.

ardana wijzigde deze reactie 28-05-2013 07:57 (23%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-10 13:00
Wat je ook kunt doen als aanvulling op bovenstaande:
- Ander werk zoeken
- Ik hoor je zo klagen over klein plaatsje, geen voorzieningen, geen supermarkt etc. Waarom verhuis je niet dan?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Dus je kan geen ander/extra werk krijgen en wilt niet bezuinigen op de grootste kostenpost? Verwacht je dan gratis geld te krijgen als oplossing?
Uitjes willen blijven maken en niet naar de supermarkt willen fietsen zijn geen goede argumenten om maar extra geld te krijgen. Kennelijk verdien je niet genoeg, dan moet je ook niet boven je stand leven.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Where are you?ģ

quote:
jongetje schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:02:
Wat je ook kunt doen als aanvulling op bovenstaande:
- Ander werk zoeken
- Ik hoor je zo klagen over klein plaatsje, geen voorzieningen, geen supermarkt etc. Waarom verhuis je niet dan?
Als de beste man al dermate weinig verdient om normaal te kunnen werken en leven denk ik dat verhuizen (wat al een dure hobby is, zeker in deze tijd tenzij het huren is) ook geen optie

OT: Zoek een extra baan erbij als je zoveel tijd om handen hebt. Ga desnoods vakkenvullen of weet ik het wat :)

Het klinkt eerder alsof je opties die aangereikt worden teveel werk vind om te doen of er gewoon geen zin in hebt. Tsja; dan moet je niet zeuren :)

TS van DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Raak 100% arbeidsongeschikt! Free moneys!

Nee serieus, ander/meer werk gaan doen.

Wat verdient je vriendin? Woon je samen? Heeft je vriendin (of jij?) al minstverdienendepartnertoeslag? huurtoeslag? etc.

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Even voor de goede orde, hoe sneu de situatie ook is, je komt niet onder het sociaal minimum door je reiskosten. Of anders, ik kom ook onder het sociaal minimum door het doen van mijn boodschappen.
Je zit op sociaal minimum en kiest er voor om 10% van je inkomen kwijt te zijn aan reiskosten. Ik snap best dat het hebben van een auto makkelijk is maar als je 20 uur per week werkt heb je tijd zat om op de fiets met fietstassen boodschappen te gaan doen in Veendam bijv.
Of pak een van de 16 opties van Ardana. Of vraag 1 keer per maand vrienden om een keer met je naar de Lidl te rijden.

• chucky
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
15km naar Veendam kan makkelijk op de fiets in een uur. Ik ga mee met wat IceStorm zegt, dan maar wat vaker naar de Lidl ipv 1x in de week de auto volgooien..

Keuzes, keuzes...

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 01:56:
Aangezien mijn vriendin ook geen auto heeft is het even gezellig een dagje weggaan erg lastig.
Je moet natuurlijk wel beseffen dat dat een bewuste keuze is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:18
quote:
ardana schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:52:
^^ Dat. En haal dat desnoods van je bruto salaris af.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:29
Zal misschien aan mij liggen, maar ik zie al snel een "wil ik niet" mentaliteit terwijl je door je minimum inkomen eerder een "ik kan niet anders" mentaliteit aan moet nemen.

5 km is niets op de fiets, 15 km ook niet als het gaat om primaire boodschappen. Kom op man, beetje doorfietsen en je bent er met een halfuur. C1000 zit in het dorp, de COOP vlakbij en in Veendam en Winschoten zijn genoeg supermarkten.

Je zit nu eenmaal in een schuitje waarin er wat minder geld binnenkomt, dan moet je je niet gaan spiegelen wat anderen doen maar kijken hoe je het makkelijkst en het beste rond kan komen. Dagjes uit zitten er dan niet meer in....

K to the KillaZ

• Falcon
  • Laatst online: 30-10 16:56
Het is maar net wat je onder een dagje uit verstaat natuurlijk. Een picknickmand met een kleedje en lidl wijntje op de fiets is zo gefixed.

In mijn optiek is de beste oplossing en de goedkoopste, probeer ander werk te vinden en tot die tijd, ga lekker op de fiets.. een beetje spieren trainen vind je vriendin vast ook niet erg.. en naast het rijden in een taxi misschien ook wel zo gezond.

"You never come second by putting other people first"

• -Tom
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 29-10 16:52
Allereerst; vervelende situatie. Ik hoop dat het je in de (nabije) toekomst iets meer voor de wind gaat.

Dat gezegd hebbende, wil ik eerst even inhaken op het volgende: "De gemeente geeft niets extra's omdat ze, volgens eigen zeggen, mij aangevuld hebben tot sociaal minimum, en dat ik dan kosten moet maken om op mijn werk te komen is hun probleem niet."

Het is jou probleem en niet die van de gemeente c.q. belastingbetaler. Dit laat onverlet dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling als het aankomt op een 'minimumbestaan', maar naar mijn idee zegt de gemeente hier niet al te vreemde dingen. Reiskostenvergoeding is een arbeidsvoorwaarde welke jij met je werkgever zult moeten bedingen.

Heb je een fatsoenlijke fiets? Je auto slurpt behoorlijk namelijk. 17,5 kilometer fietsen heen en terug fietsen is inderdaad niet altijd even leuk, maar het is prima te doen - ik doe het ook enkele dagen in de week mťt een cafefiets. Je maakt maar twintig uur in de week, dus een enorme belasting van je vrije tijd gaat het niet opleveren, toch? ;).
quote:
De auto heeft recentelijk al diverse (dure) onderhoudsbeurten gehad, om dat nu zo ineens weg te doen is ook geen optie. Zonder auto kom ik ook nergens vanuit dit klein dorp zonder enige voorzieningen.
Dat noemt men sunk costs. Wat is de auto in de huidige staat waard? Is het een optie om deze te verruilen voor een ouder doch degelijk model met een zuinigere motor?

Anyway, als ik het even heel bot mag zeggen: je hebt zeeen aan vrije tijd. Zonnodig ga je online enquÍtes invullen for a living. Het tikt niet aan, maar alles is beter dan niks, nietwaar?

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

• Jeroen V
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:17

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tsja, dit is denk ik ook een beetje een gevolg van je eigen acties. Ik kan me van jou nog een topic herinneren waarin je om suggesties vroeg hoe je met een minimum aan inspanning (ik meen me te herinneren max 24 uur per week) een maximum van zo'n 850,- euro zou verdienen omdat je dan nog steeds in aanmerking kwam voor allerlei toeslagen.

Ik denk dat je dat is gelukt ;-)

Misschien komt het hard over en ben je niet blij met de strekking, maar bovenstaande reacties zijn eerlijk gezegd erg realistisch. Als je meer geld wilt hebben dan zal je daar je best voor moeten doen, dus handen uit de mouwen en aan de slag...

• IceStorm

IceStorm

quote:
-Tom schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:13:
Je maakt maar twintig uur in de week, dus een enorme belasting van je vrije tijd gaat het niet opleveren, toch? ;).
Hij werkt volgens mij alleen in de schoolvakanties die 20 uur als ik de OP goed begrijp. Niet dat het veel uitmaakt voor de geboden oplossingen natuurlijk.

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 10:48
quote:
IceStorm schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:17:
Even voor de goede orde, hoe sneu de situatie ook is, je komt niet onder het sociaal minimum door je reiskosten. Of anders, ik kom ook onder het sociaal minimum door het doen van mijn boodschappen.
Je zit op sociaal minimum en kiest er voor om 10% van je inkomen kwijt te zijn aan reiskosten. Ik snap best dat het hebben van een auto makkelijk is maar als je 20 uur per week werkt heb je tijd zat om op de fiets met fietstassen boodschappen te gaan doen in Veendam bijv.
Of pak een van de 16 opties van Ardana. Of vraag 1 keer per maand vrienden om een keer met je naar de Lidl te rijden.
QFT!!!!

Ik zie bij Snowie vaker topics voorbijkomen van ik wil dit en dat vergoed zien want ik moet anders kosten maken. Dat is nu eenmaal het leven en als je inkomen aangevuld wordt tot sociaal minimum ga je daarna weer een deel uitgeven. Maar dat doet iedereen toch?

Trappers (208190) V.77

• Iblies
  • Laatst online: 10-10 17:48
Eemshaven is praktisch in je achtertuin.

Kunt daar een baantje gaan opeisen. Blijkt dat er veel mensen uit het oostblok komen omdat Nederlanders zich er te goed voor voelen. Zal waarschijnlijk hard werken zijn en in ploegendienst, maar het verdient over het algemeen goed.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
17km heen en 17km terug is prima te fietsen.

• rotterdams
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 21:47
Zie andere topics van deze persoon.

Mensen die uitkering/bijstand trekken zijn freeloaders - ongeacht de reden. Althans zo komt het over, als ik zijn posts doorneem. Niet dat ik het eens ben met hoe alles nu in elkaar steekt in Nederland, maar het gaat hier niet over mij.

Maar meneer heeft niet in de gaten dat hij precies hetzelfde wil en is nu gefrustreerd dat dat niet zo gemakkelijk gaat als dat het die anderen lijkt af te gaan.

Ga meer werken, en als je het echt _buiten je eigen schuld om_ zo moeilijk hebt als je doet voorkomen, licht je situatie dan eens wat uitgebreider toe. Dan kan je wellicht op andere antwoorden rekenen.

rotterdams wijzigde deze reactie 28-05-2013 14:48 (14%)

• Snowwie

Snowwie

Fietsen naar het werk is lastig om twee redenen:
- Ik heb een kleine aambei, in het dagelijks leven geeft dit niet zoveel problemen, maar op een zadel zitten is voor mij bijzonder auw.
- Het is niet bepaald fris om na een uur fietsen (17km enkele reis), dan bezweet en al in een taxi te gaan zitten. Dat is gewoon niet fris en dat vind ik zelf ook niet lekker.

De auto is van 1998, de dagwaarde is misschien net een kleine 1.000 euro. Verkopen is een optie, maar het is niet een beslissing die ik zo direct kan nemen. Verhuizen is ook geen optie, veel te duur en bovendien, zo snel krijg je niet direct een andere woning (getuige de mensen die hier al misschien jaren op een wachtlijst staan).
quote:
Gebruik je vakantiegeld om een brommer te kopen.
Helaas voor mij geen vakantiegeld dit jaar.

Vraag je baas om een brommer te kopen.
Het uitzendbureau ziet me al aankomen

Krijg ik simpelweg niet.

Vraag je baas of je af en toe een paar liter mag tanken op zijn kosten.
het uitzendbureau ziet me al aankomen

Vraag voor je verjaardag een brommer.
Beetje brommer kost verscheidene honderden euro's, dat kan ik van niemand verwachten voor een verjaardag

Kijk in een van de bespaartopics hoe je kunt besparen zodat je geld kunt sparen voor een brommer.
Ik leef al redelijk zuinig aan, maar een brommer 'er bij' is nog steeds geen verkeerd idee

Kijk of een vriend/familielid/kennis niet een ongebruikte heeft staan en vraag of je die kunt lenen/
Hebben ze niet/

overnemen voor wat klusjes/een klein bedrag.
Niet mogelijk

Kijk in de supermarkt voor advertentiekaartjes.
Voor wat?

Zet je probleem op Facebook en/of Twitter.
Het is al vervelend genoeg om hier om informatie te vragen over dit onderwerp, laat staan op een sociale media site.

Vraag bijzondere bijstand aan (desnoods in de vorm van een lening) en koop daarmee een brommer.
Is optioneel

Leen geld van vriende /kennissen/familie en koop daarmee een brommer. Van het geld dat je zo
bespaart kin je de lening makkelikk afbetalen.
Niet mogelijk

Bedenk iets ludieks.
Ben ik niet zo goed in

Zoek een tijdelijk bijbaantje.
Moeilijk te combineren met mijn flexwerk als taxichauffeur

Zoek ander werk.
Helemaal niet te doen, omdat hier weinig werk is, en wat er is heb je hele specifieke opleidingen of ervaring voor nodig.

Doe aan crowdfunding.
Zou leuk zijn om iedere maand op GoT een willekeurige user in het zonnetje te zetten door crowdfunding zodat hij/zij wat leuks kan kopen of doen met de opbrengst.

Plaats een smeekbede op marktplaats.
Wellicht zou je anders denken, maar ik heb nog wel een gevoel van eigenwaarde. Een voedselbank zou je me nooit heen zien gaan.
@Tsurany:
Is het hebben van een 15 jarige auto 'boven je stand' leven? Anders dan bij jullie in de randstad, of andere grote plaats zijn hier in de Groningen niet alle voorzieningen direct om de hoek, en nee, er is ook weinig OV in de kleinere plaatsen. Een auto is hier geen luxe, het is zowat een noodzakelijkheid.

De oorspronkelijke vraag was dan ook of er een mogelijkheid bestaat op wat voor manier dan ook de gemaakte reiskosten vergoed te krijgen? De gemaakte kosten zijn niet vrijwillig, ze zijn noodzakelijk om fatsoenlijk (en schoon) op het werk te komen. Ik wil tenminste werken, en niet in de soos blijven hangen. Het hebben van een reiskostenvergoeding is voor heel mensen de normaalste zaak van de wereld, maar voor iemand die door seizoensinvloeden af en toe onder bijstandsniveau komt eigenlijk wel noodzakelijk. Het is toch van de zotte dat iemand in de bijstand met niets doen gewoon 900 euro vangt, ik 25 uur werk voor hetzelfde geld, maar wel 100 euro kwijt ben om op dat werk te komen, dus feitelijk maar 800 euro krijgt voor 25 uur werken, terwijl Koos zich om 12:00 uur nog eens lekker omdraait.

Zodra ik overigens met mijn vriendin ga samenwonen komt dit hele gedoe te vervallen, maar dat kan nog een jaartje duren denk ik. :)

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:32:
Het is toch van de zotte dat iemand in de bijstand met niets doen gewoon 900 euro vangt, ik 25 uur werk voor hetzelfde geld, maar wel 100 euro kwijt ben om op dat werk te komen, dus feitelijk maar 800 euro krijgt voor 25 uur werken, terwijl Koos zich om 12:00 uur nog eens lekker omdraait.
Jij krijgt voor 25 uur 900 euro, 25 uur is geen full-time baan. Een bijstandsuitkering is de 'vervanging' van een full-time baan. Je hebt nog minstens 15 uur in de week om er bij te werken. En dat het moeilijk is met een taxi flex baan er naast, wat heb je wel geprobeerd ipv het direct af te serveren?

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:00
Kortom, je wilt niets en kunt niets en het ligt allemaal aan anderen, hetzelfde liedje weer met jou. Als je oprecht iets aan je situatie wilde doen, liet je je echt niet afschrikken door een aambei.

• Arthas
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:36
quote:
...

De oorspronkelijke vraag was dan ook of er een mogelijkheid bestaat op wat voor manier dan ook de gemaakte reiskosten vergoed te krijgen? De gemaakte kosten zijn niet vrijwillig, ze zijn noodzakelijk om fatsoenlijk (en schoon) op het werk te komen. Ik wil tenminste werken, en niet in de soos blijven hangen. Het hebben van een reiskostenvergoeding is voor heel mensen de normaalste zaak van de wereld, maar voor iemand die door seizoensinvloeden af en toe onder bijstandsniveau komt eigenlijk wel noodzakelijk.
...
Heb je je CAO voor uitzendkrachten er al eens op nageslagen?
Artikel 28:
"De uitzendkracht heeft recht op dezelfde kostenvergoeding(en) als de werknemer in dienst van
de opdrachtgever, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de uitzendkracht, indien
en voor zover de uitzendonderneming deze vrij van loonheffing en premies kan uitbetalen. Het
gaat hierbij om reiskosten, pensionkosten, gereedschapskosten en andere kosten die noodzakelijk
zijn vanwege de uitoefening van de functie. Indien en voor zover door overheidsmaatregelen de belastingvrije vergoeding voor reiskosten geheel of gedeeltelijk komt te vervallen, heeft de uitzendkracht recht op dezelfde reiskostenvergoeding als de werknemer in dienst van de opdrachtgever, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de uitzendkracht, met een maximum van § 0,19 bruto per kilometer."

Oftewel: Krijgen je collega-chauffeurs wel een reiskostenvergoeding? Zo ja, dan heb jij er ook recht op; zo nee, jij dus ook niet.
quote:
...
@Tsurany:
Is het hebben van een 15 jarige auto 'boven je stand' leven? Anders dan bij jullie in de randstad, of andere grote plaats zijn hier in de Groningen niet alle voorzieningen direct om de hoek, en nee, er is ook weinig OV in de kleinere plaatsen. Een auto is hier geen luxe, het is zowat een noodzakelijkheid.
Niet aan mij gericht, maar ik reageer toch want hier kan ik wel kwaad over worden:
Blijkbaar wel, want je kunt de auto simpelweg niet betalen. Hier in de Achterhoek, zijn ook niet alle voorzieningen om de hoek en is er ook nauwelijks OV. Maar dat weerhoudt mijn opa er niet van om met zijn 88 jaar iedere dag op de fiets te stappen om boodschappen te doen. Door weer en wind, tientallen kilometers in de week. Hij heeft geen auto, heeft hij ook nooit gehad (geen rijbewijs) en hij zal er ook nooit ťťn kopen. Dus tot zover de noodzaak van een auto.

Een simpele bromfiets hoeft geen honderden euros te kosten. Ga eens bij de lokale fietsenmaker langs en vraag daar eens naar de prijs van een simpele Puch of een Spartamet. Voor minder dan 200 euro zijn die er namelijk ook. Bijt twee maanden door de "auw" van de aambei heen, neem schone kleding mee in een tas en kleed je om voordat je in de taxi stapt en verdien die paar honderd euro. Of nog beter, verkoop die auto. Wat je aan wegenbelasting, verzekering e.d. al overhoudt, kun je makkelijk een brommer voor rijden.

Arthas wijzigde deze reactie 28-05-2013 20:22 (25%)
Reden: aanvulling

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Zekers!

quote:
Fietsen naar het werk is lastig om twee redenen:
- Ik heb een kleine aambei, in het dagelijks leven geeft dit niet zoveel problemen, maar op een zadel zitten is voor mij bijzonder auw.
- Het is niet bepaald fris om na een uur fietsen (17km enkele reis), dan bezweet en al in een taxi te gaan zitten. Dat is gewoon niet fris en dat vind ik zelf ook niet lekker.

De auto is van 1998, de dagwaarde is misschien net een kleine 1.000 euro. Verkopen is een optie, maar het is niet een beslissing die ik zo direct kan nemen. Verhuizen is ook geen optie, veel te duur en bovendien, zo snel krijg je niet direct een andere woning (getuige de mensen die hier al misschien jaren op een wachtlijst staan).

Zodra ik overigens met mijn vriendin ga samenwonen komt dit hele gedoe te vervallen, maar dat kan nog een jaartje duren denk ik. :)
:O holy cow! }:O

Een aambei! En laat me raden je huisarts is zeker ook wel 5 km rijden? 8)7 Dus samen met je drukke bezigheden komt het daarom niet van om daar even langs te gaan. Want laat me raden, dan moet je naar Groningen stad om dat ding naar binnen te duwen in het ziekenhuis. En dat kost wel x liter benzine.

En dan ben je je eigen risico ook nog kwijt. Maar er zullen best wel potjes bij je gemeente zijn om dat ook weer te compenseren inclusief de kosten van het rijden naar het ziekenhuis.

Joh ik snap niet dat je nog de moeite neemt om naar je werk te komen....als er gewoon een loket is bij de gemeente waar het geld gratis af te halen is.

Oftewel, bedankt dat je ons advies naar de prullenbak verwijst omdat je gewoon niet wilt. :z

• Snowwie

Snowwie

quote:
PolarBear schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:41:
Jij krijgt voor 25 uur 900 euro, 25 uur is geen full-time baan. Een bijstandsuitkering is de 'vervanging' van een full-time baan. Je hebt nog minstens 15 uur in de week om er bij te werken. En dat het moeilijk is met een taxi flex baan er naast, wat heb je wel geprobeerd ipv het direct af te serveren?
Crisis nog aan toe, je kunt niet 15 uur extra gaan werken 'bovenop' een bijstand uitkering.....
quote:
Arthas schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:06:
Oftewel: Krijgen je collega-chauffeurs wel een reiskostenvergoeding? Zo ja, dan heb jij er ook recht op; zo nee, jij dus ook niet.
Nee, die krijgen dat ook niet. Het ABU CAO volgt in deze de Taxi CAO, geen reiskosten vergoeding. Het uitzendbureau zegt doodleuk dat ze deze CAO volgen, dus het is goed mogelijk dat andere werknemers bij hun in een andere CAO wel gewoon een reiskostenvergoeding krijgen.
quote:
Anakha schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:59:
Kortom, je wilt niets en kunt niets en het ligt allemaal aan anderen, hetzelfde liedje weer met jou. Als je oprecht iets aan je situatie wilde doen, liet je je echt niet afschrikken door een aambei.
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:
[...]
:O holy cow! }:O

Een aambei! En laat me raden je huisarts is zeker ook wel 5 km rijden? 8)7 Dus samen met je drukke bezigheden komt het daarom niet van om daar even langs te gaan. Want laat me raden, dan moet je naar Groningen stad om dat ding naar binnen te duwen in het ziekenhuis. En dat kost wel x liter benzine.

En dan ben je je eigen risico ook nog kwijt. Maar er zullen best wel potjes bij je gemeente zijn om dat ook weer te compenseren inclusief de kosten van het rijden naar het ziekenhuis.

Joh ik snap niet dat je nog de moeite neemt om naar je werk te komen....als er gewoon een loket is bij de gemeente waar het geld gratis af te halen is.

Oftewel, bedankt dat je ons advies naar de prullenbak verwijst omdat je gewoon niet wilt. :z
Nee, jullie willen niks anders. Domme reacties geven, niet serieus het juridisch/wettelijk probleem bekijken wat nu daadwerkelijk valt onder 'sociaal minimum', nee lekker Snowwie bashen met verwijzingen naar vroeger, oudere topics en zeggen dat het altijd aan anderen ligt vanuit mijn wereld.

Ik had het kunnen weten voordat ik dit topic startte. Het draait altijd op hetzelfde uit.

Vraag : geel + blauw = ?

Antwoorden : Je moeder, een aardappel, een speen, zeven en een half, een zwabber,,..... :F

Snowwie wijzigde deze reactie 28-05-2013 23:46 (79%)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

quote:
@Tsurany:
Wanneer je niet de financiŽn hebt om deze te betalen wel. Die auto kan je verkopen en dan een elektrische fiets aanschaffen. Dan is een afstand van 20 kilometer geen enkel probleem meer en heb je geen reiskosten behalve afschrijving fiets.

Natuurlijk is het niet fijn je auto te verkopen maar je zit in een situatie met te weinig inkomsten, teveel uitgaven en geen mogelijkheid tot extra gratis geld. Als de inkomsten niet omhoog willen moeten de uitgaven omlaag.

• Snowwie

Snowwie

Ik doe die auto niet weg, punt. Dan blijft er van het beetje sociaal leven dat ik heb helemaal niets meer over. End of story.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:47:
Ik doe die auto niet weg, punt. Dan blijft er van het beetje sociaal leven dat ik heb helemaal niets meer over. End of story.
Nou, veel plezier dan onder sociaal minimum. End of story :o

Je zit in een nare situatie, maar zelfs hier heb je keuzes en die keuzes hebben gevolgen. Ik zou trouwens aanraden om (zoals al voorgesteld) auto te verkopen en brommer te kopen met dat geld. Ben je nog redelijk mobiel, heb je minder last van je zitvlak dan bij een fiets en vriendin kan achterop, maar het is veel zuiniger dan een auto en ook nog eens lager qua vaste lasten. Voor de EUR 1k die je voor de auto krijgt is een brommer prima te doen.

Soittakaa Paranoid!

• defusion
  • Niet online
@dion_b had jij niet ook de auto weg gedaan en rijdt alleen nog motor?
Dat doe ik in ieder geval. Auto zou me makkelijk 100-150 euro/maand meer kosten. Alleen als het sneeuwt moet ik met de fiets+trein, maar daar hebben we minstens de komende paar maanden geen last van.
Verder doe ik het niet uit noodzaak, maar gewoon omdat ik dat geld liever aan andere dingen uit geef.

Scheelt dan wel dat mijn vriendin wel een auto heeft (voor boodschappen en uitstapjes enzo), maar zelfs dat kan met de motor. Geen A op je rijbewijs? Dan is de scooter/brommer the next best thing.

Trouwens, zelfs als je de auto niet weg doet kan een scooter/brommer zich lonen voor puur woon-werk verkeer. Zuipt veel minder en amper meer vaste lasten dan je nu hebt! Vraag anders of je via een bijzondere uitkering geld voor zo'n apparaat kunt krijgen. Zal door een consulent aldaar beoordeeld moeten worden.
Je kunt dan alsnog op slecht-weer dagen de auto nemen, en dagtripjes maken.

Edit: Net gevonden, gemeentelijke beleidsregel van Oldambt:
h. Reiskosten

Bijstand kan worden verleend voor reiskosten indien die reiskosten (niet zijnde buitengewone verwervingskosten) als noodzakelijk worden aangemerkt. De tegemoetkoming is gelijk aan de hoogte van de onbelaste vergoeding reiskosten, zoals wordt gehanteerd door de belastingdienst.

en

Bijstand voor reiskosten kan worden verstrekt indien de reiskosten als noodzakelijk kunnen worden aangemerkt. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan reiskosten in verband met het bezoeken van een echtgenoot, kind of ouder, die is opgenomen in het ziekenhuis of in detentie verblijft e.d. De tegemoetkoming is gelijk aan de hoogte van de onbelaste vergoeding reiskosten. Bron: belastingdienst. De noodzakelijke reiskosten tot 10 kilometer enkele reis blijven voor eigen rekening van aanvrager. In iedere situatie zal de noodzaak van het moeten reizen worden vastgesteld aan de hand van de individuele situatie.

defusion wijzigde deze reactie 29-05-2013 00:25 (37%)

• Wceend
quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:15:

Nee, jullie willen niks anders. Domme reacties geven, niet serieus het juridisch/wettelijk probleem bekijken wat nu daadwerkelijk valt onder 'sociaal minimum', nee lekker Snowwie bashen met verwijzingen naar vroeger, oudere topics en zeggen dat het altijd aan anderen ligt vanuit mijn wereld.

Ik had het kunnen weten voordat ik dit topic startte. Het draait altijd op hetzelfde uit.
Jij komt hier een vraag stellen waarvan je weet dat je met je manier van vragen stellen reacties krijgt.
Als je nu gaat zeuren dat er alleen maar domme reacties komen vind ik dat een beetje overdreven.

Jouw vragen zijn altijd in de trant van ik heb te weinig en ik wil meer geld maar wil niet meer gaan werken.
Dat roept weerstand op bij de mensen die wel werken voor hun centen.
En eerlijk gezegd stoort het mij ook. Iedereen kan werken en dat je daarbij onder het sociaal minimum uitkomt is niet zo gek met een deeltijdbaan. Je hebt nog geluk dat het aangevuld wordt.

Je hebt twee mogelijkheden als je een uitkering krijgt. Je blijft erin hangen en vind het wel best of je doet je best eruit te komen.
Tot nu toe schaar ik jou nog steeds in de eerste categorie.
Je doet wel je best om te werken maar verwacht daar dermate veel van anderen dat het lijkt of je liever thuis zit.

Trappers (208190) V.77

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
defusion schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:16:
@dion_b had jij niet ook de auto weg gedaan en rijdt alleen nog motor?
Dat doe ik in ieder geval. Auto zou me makkelijk 100-150 euro/maand meer kosten. Alleen als het sneeuwt moet ik met de fiets+trein, maar daar hebben we minstens de komende paar maanden geen last van.
Verder doe ik het niet uit noodzaak, maar gewoon omdat ik dat geld liever aan andere dingen uit geef.

Scheelt dan wel dat mijn vriendin wel een auto heeft (voor boodschappen en uitstapjes enzo), maar zelfs dat kan met de motor. Geen A op je rijbewijs? Dan is de scooter/brommer the next best
Hier zelfde situatie, m'n vriendin heeft idd auto. Kosten waren geen reden om motor te rijden, eerder onmogelijkheid om tweede parkeervergunning te krijgen. Leven in hartje Randstad heeft ook z'n nadelen. Ik zou motor ook niet aanraden omwille van lage kosten. Tov een kleine tweedehand auto liggen de aanschafkosten niet lager, het verschil in wegenbelasting en verzekering is klein, verbruik is lager als je een lichte 125/250cc motor neemt, maar tikt alleen bij hoge aantal kms aan en als je een zuinige diesel/LPG auto hebt die veel kms maakt zoals bij ons valt dat ook tegen, de motor kost mij per km 40% meer dan de auto en je zit wel met beschermende kleding en helm, en vaker nieuwe banden. Denk dat je in de meeste gevallen (als je al rijbewijs A hebtt en kleding) ongeveer gelijk op zou gaan in zo'n situatie, terwijl je flexibiliteit (kofferbak, vier stoelen) mist.

Brommer is daarentegen significant zuiniger (1:40 is met gemak haalbaar) , veel goedkoper in belasting en verzekering en ivm lagere snelheden kun je wegkomen zonder beschermende kleding. Plus natuurlijk geen dure rbw A nodig.

M'n schoonvader woont in Marum (ook al geen metropool) en heeft ook brommertje als enige gemotoriseerd vervoer. Gaat prima, zelfs als hij bij nacht en ontij pastorale diensten in afgelegen dorpen moet leveren, of trouwens naar de Friese meren moet om bij te klussen als schipper op huurschepen.
quote:
Trouwens, zelfs als je de auto niet weg doet kan een scooter/brommer zich lonen voor puur woon-werk verkeer. Zuipt veel minder en amper meer vaste lasten dan je nu hebt! Vraag anders of je via een bijzondere uitkering geld voor zo'n apparaat kunt krijgen. Zal door een consulent aldaar beoordeeld moeten worden.
Je kunt dan alsnog op slecht-weer dagen de auto nemen, en dagtripjes maken.
Zonder die bijzondere uitkering gaat dit niet snel renderen. Met 34km/dag heb je het bij benadering over 1l benzine op brommer tov 2l in auto. Besparing daar is dus EUR 1.75/dag. Zelfs met goedkoop brommertje duurt het minimaal een jaar voor je dat eruit hebt. Stel dat je een buitengewone uitkering krijgt ervoor, dan is het wel aantrekkelijk - EUR 1.75 per dag is dus EUR 35 per maand bespaard tov auto, min vaste lasten hou je zeker EUR 30/maand over.

Dat gezegd, het blijft aanzienlijk minder dan de besparing die je zou hebben als je geen wegenbelasting en verzekering voor auto zou hebben. Dat kost zeker EUR 45 per maand bij elkaar, misschien meer afhankelijk van bonus/malus en gewicht koekblik. Dat plus die 30 aan lager verbruik betekent dus dat je tussen de EUR 75 en EUR 100 per maand goedkop uit zou zijn met brommer in plaats van auto. Als je een goede baan hebt zijn dit soort bedragen peanuts, maar rond sociaal minimum kan dit zomaar 50% op je besteedbaar inkomen schelen :o

dion_b wijzigde deze reactie 29-05-2013 08:54 (17%)

Soittakaa Paranoid!

• Alarmnummer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-10 09:21

Alarmnummer

-= Tja =-

Waarom ga je niet op zoek naar een fulltime baan? Wat weerhoud je om gewoon 40 uur per week te werken? Ik weet dat er niet super veel werk is in die regio, maar er is altijd wel werk te vinden.

Een oude kennis van me die werkt nu voor de belastinghulplijn en een ander is telefonist voor een verzekeringsmaatschappij (komen beiden uit de buurt van Hoogezand). Dit zijn typisch banen voor de laaggeschoolden die anders alleen maar een uitkering lopen te trekken. Dus wat weerhoud jou?

Ik heb zelf in mijn jonge jaren in die regio's gedaan:
- op de scheepwerf schepen schoonmaken (lasnaden bikken.. prut opruimen)
- in een brood fabriek oa aan de lopende band gestaan of brood klaar zetten voor aflevering
- in de kassen gewerkt
- lopende band werk in een fabriek waar ze kinderstoeltjes maken
- opperman bij stratenmakers (maw.. zand and tegels sjouwen)
- ...

In die regio's is echt wel werk te vinden. Het is geen vetpot, maar je hebt meer geld tot je beschikking dan je nu hebt.

Alarmnummer wijzigde deze reactie 29-05-2013 09:17 (40%)

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10 16:54
quote:
Alarmnummer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:59:
Waarom ga je niet op zoek naar een fulltime baan? Wat weerhoud je om gewoon 40 uur per week te werken? Ik weet dat er niet super veel werk is in die regio, maar er is altijd wel werk te vinden.

Een oude kennis van me die werkt nu voor de belastinghulplijn en een ander is telefonist voor een verzekeringsmaatschappij (komen beiden uit de buurt van Hoogezand). Dit zijn typisch banen voor de laaggeschoolden die anders alleen maar een uitkering lopen te trekken. Dus wat weerhoud jou?

Dan heb je tenminste meer geld tot je beschikking en is het leven een stuk prettiger.
Ik vraag me af of dit waar is. M'n vrouw zoekt al 1,5 jaar werk in de regio Harderwijk en stuurt vrij regelmatig sollicitaties, maar er zijn gewoon bizar weinig functies voor enorm veel mensen die 't wel zouden willen. Het is, helaas, niet meer zo dat je zomaar een baan vindt, als je er verder geen eisen aan stelt, behalve dat 't financieel een vooruitgang is en je de baan fysiek/mentaal aan kunt. Nu is het bij ons financieel niet nodig, waardoor de druk natuurlijk lager is, maar het valt ons erg tegen hoeveel er beschikbaar is als je eigenlijk geen eisen stelt.

• -Tom
quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:15:

[...]

Vraag : geel + blauw = ?

Antwoorden : Je moeder, een aardappel, een speen, zeven en een half, een zwabber,,..... :F
Denk je niet dat je hier zelf ook een hand in hebt? Al in de openingspost laat je doorschemeren dat je de problemen vooral in externe factoren zoekt.

Virtuozzo heeft je al een goede tip gegeven. Wat heb je daarmee gedaan? Je had bij de Gemeente de beleidsregels inzake het sociale minimum kunnen opvragen. Wellicht verstrekken ze die niet (direct), vanwege het interne karakter. Voor hetzelfde geld krijg je ze opgestuurd. En wellicht was je er zelf niet uitgekomen; uploaden en er zijn genoeg mensen hier bereid je te helpen. Je houding lijkt echter volledig passief - en daarom krijg je deze reacties. Eighty percent of success is showing up.

Was je vraag geweest "kunnen reiskosten onder het sociaal minimum worden vergoed?", met een beschrijving van wat de relevante situatie (bv. het feit dat je via een uitzendbureau werkt of rechtstreeks bij de werkgever), dan had je waarschijnlijk hele andere reacties gekregen.

Kruip eens uit de slachtofferrol. Uit alles wat je hier zegt blijkt dat je vooral op zoek bent naar een manier om je huidige levensstijl te handhaven zonder er wat voor te hoeven doen.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
rik86 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:09:
[...]
Ik vraag me af of dit waar is. M'n vrouw zoekt al 1,5 jaar werk in de regio Harderwijk en stuurt vrij regelmatig sollicitaties, maar er zijn gewoon bizar weinig functies voor enorm veel mensen die 't wel zouden willen.
Voor een vrouw is dit wellicht anders. Maar Hoogezand (niet al te ver van de TS) heeft vrij veel werk voor laaggeschoolden (veel scheepswerven.. veel fabrieken) en voor een jonge man moet er werk te vinden zijn in die buurt. Sommige baantjes zoals schepen schoonmaken werden alleen aangeboden door het uitzendbureau toen ik echt door ging vragen aangezien veel mensen het niet willen doen.

Ik weet niet wat op dit moment de status is.. aangezien het al 15/20 jaar geleden is dat ik daar heb gewerkt en het huidige economische klimaat in NL is nou niet bepaald geweldig.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

quote:
Snowwie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:47:
- Met werk kom je niet aan het sociaal minimum
- Gemeente vult aan tot sociaal minimum
- Jij maakt kosten om op je werk te komen
- Gemeente wilt deze kosten niet betalen
- Werkgever wilt deze kosten niet betalen
- Jij wilt deze kosten niet verminderen door de auto weg te doen

Er is geen andere manier om geld binnen te halen dan meer te werken. Immers de gemeente voldoet aan haar verplichting en vult aan tot bijstand. Welke kosten jij dan hebt is voor de gemeente niet relevant. Ik zou me dan puur gaan richten op meer werk zoeken, dat lijkt me de enige reŽle optie om je inkomsten te verhogen.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:41

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

quote:
Alarmnummer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:15:
[...]

Voor een vrouw is dit wellicht anders. Maar Hoogezand (niet al te ver van de TS) heeft vrij veel werk voor laaggeschoolden (veel scheepswerven.. veel fabrieken) en voor een jonge man moet er werk te vinden zijn in die buurt. Sommige baantjes zoals schepen schoonmaken werden alleen aangeboden door het uitzendbureau toen ik echt door ging vragen aangezien veel mensen het niet willen doen.

Ik weet niet wat op dit moment de status is.. aangezien het al 15/20 jaar geleden is dat ik daar heb gewerkt en het huidige economische klimaat in NL is nou niet bepaald geweldig.
offtopic:
Wat ik met enige regelmaat te horen krijg is dat op een vacature voor ongeschoold werk het aantal reacties uit een lopen van 50 tot wel 150. De kans dat je die baan dan ook krijgt wordt dan aanzienlijk kleiner. Hoe meer de werkeloosheid toeneemt, hoe meer kandidaten er zijn voor een vacature.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
Standeman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:23:
[...]

offtopic:
Wat ik met enige regelmaat te horen krijg is dat op een vacature voor ongeschoold werk het aantal reacties uit een lopen van 50 tot wel 150. De kans dat je die baan dan ook krijgt wordt dan aanzienlijk kleiner. Hoe meer de werkeloosheid toeneemt, hoe meer kandidaten er zijn voor een vacature.
Dat zou heel goed kunnen. Ik weet niet wat de huidige situatie is.

Feit is wel dat 2 kennissen van me in die regio ook gewoon een baan hebben gevonden (telefonist). Dus er is schijnbaar wel werk.. En tja.. ze moeten dan wel dagelijks naar Groningen.. Maar het is zwemmen of verdrinken :)

Persoonlijk heb ik wel zoiets dat de Nederlandse regering iemand aan het werk kan zetten. Dus niet van dat softe gedoe dat een baan niet past of zwaar/lastig werk is. Je krijgt geld dat door andere mensen opgehoest moet worden, dan verlies je ook je rechten om iets over je baan te zeggen.

Alarmnummer wijzigde deze reactie 29-05-2013 09:39 (16%)

• Geckoo
  • Laatst online: 23:08

Geckoo

Good news everyone

quote:
waarom duurt dat nog een jaar?
het klinkt wat spannend maar ik heb zelf 4 jaar geleden voor de keuze gestaan (was toen 26) op mij zelf wonen nadat ik terug kwam uit het buitenland of bij mijn vriendin intrekken (Welke ik uit het buitenland ken.)

Ik heb voor het laatste gekozen en inmiddels hebben we afgelopen jaar een huis gekocht.

Neem gewoon de stap, als het mis gaat, gaat het mis, Of dit nou direct gebeurd na het samen wonen of 5 jaar nadat jullie elkaar kennen.
just go for it.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
Geckoo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:12:
[...]

waarom duurt dat nog een jaar?
En waarom zou dit gedoe dan komen te vervallen? Ga je op haar teren?

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:31

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

quote:
Alarmnummer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Nee joh, op de alimentatie van haar ex :)

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Alarmnummer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Met z'n tweeen wonen is toch echt financieel een stuk efficienter dan alleen wonen. Tov twee mensen die apart wonen halveren je woonlasten (incl stookkosten enzo), je kookt grotere hoeveelheden dus eet je goedkoper, enz enz.

Er is een reden waarom mensen die samenwonen minder uitkering krijgen - je hebt gewoon pp minder nodig. Dat is trouwens in dit geval waar gemeente bijlegt wel iets om naar te kijken, zou zomaar kunnen dat alle voordelen van samenwonen opgevreten worden door verlaagde uitkering.

Soittakaa Paranoid!

• ardana
  • Niet online

ardana

Toch?

Als je werkt via een uitzendbureau, kun je ook zeggen: helaas, ik ben niet beschikbaar, ik werk dan. Dus dat je beschikbaar moet zijn voor 'n uitzendbureau is nooit een reden om geen werk te zoeken.

Daarnaast, als je wil, kun je bollenpellen, bollenrapen, aardappels rooien, post bezorgen (op de fiets! niet met de auto), je buurvrouw aanbieden de ramen te lappen voor 'n paar euro (of de tuin te doen), je melden bij de jongerensoos in de buurt met de vraag of ze toevallig 'n technische knutsel-club hebben waar je leert brommers op te knappen, langs de fietsenmaker gaan om navraag te doen, daar uit te leggen dat je 'n brommer nodig hebt en of je wat voor ze kan doen, advertenties zetten op Markplaats om stuff te verkopen, zelf advertenties zetten in de supermarkt (dan zie je meteen of iemand 'n brommer in de aanbieding heeft). Vraag geld voor je verjaardag, geen honderden euro's, maar alle beetjes helpen.
Als je dat alles bij elkaar doet, heb je binnen no-time meer dan je bijstandsuitkering en voldoende voor 'n brommertje van 'n paar honderd euro.

Het probleem met jouw instelling is dat je vraag nooit is "Wat kan IK doen (voor een ander)?" maar altijd "Waar heb ik recht op?".

En als je dan aankomt met "Ik wil niks van dat bovenstaande proberen, ik wil weten hoe ik de sociale dienst kan verplichten mij uit te betalen", tsja, dat is wel geld waarbij alle mensen die belasting afdragen het gevoel hebben dat het hun geld is. Zeker als het gaat om iets dat toch beschouwd wordt als luxe, en als iets dat niet alleen jou, maar ook je vriendin ten goede komt zonder dat ze ervoor betaalt: een auto is en blijft niet noodzakelijk, 17,5 km is ver, maar niet onoverkomelijk (er zijn zat mensen die dat dagelijks doen, zelf ook jaren 16 km enkele reis gefietst. Als het je om de tijd gaat: er zijn zat mensen die anderhalf uur enkele reis kwijt zijn). Als je het vies vind, kun je kijken of je kan douchen bij je werkgever, of je daar opfrissen (of iets meer tijd nemen en rustiger fietsen).
Je hebt zůveel mogelijkheden, en toch wil je er maar 1 ding: dat er vůůr je betaald wordt. Ten koste van anderen.

Mensen zijn prima bereid om anderen die niet voldoende inkomsten hebben om het hoofd boven tafel te houden te ondersteunen. Maar ik hoop dat je begrijpt dat mensen er niet om staan te springen om een luxe goed als een (dure) auto voor je te betalen... Dat zou jij (verwacht ik) toch ook niet willen?

Als je hier komt met:
"Ik ben bij de fietsenwinkel geweest, hij kan me 'n brommertje verkopen voor § 200. Nu krijg ik straks § 100 vakantiegeld (ook een uitzendbureau moet je vakantiegeld geven), en heb ik nog § 50 liggen van m'n verjaardag laatst. Weet iemand 'n ludiek idee om aan die overige § 50 te komen?" dan krijg je veel positievere reacties.

Maar om eens te beginnen, heb je al gezocht naar een betaalbare brommer?

• Jigu-Yong
  • Niet online
Ik vind wel dat sommige mensen erg makkelijk praten, volgens sommige hier is er zogenaamd zoveel werk, terwijl de werkeloosheid alleen maar oploopt.

• Anakha
Typisch dat nou net jij dat zegt, Diqiu-Long. Want jij ontvangt ook een uitkering en opent hier ook regelmatig topics met de vraag waar je recht op hebt en hoe je met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk van ons belastinggeld kunt binnenharken, terwijl je ondertussen in andere topics loopt op te scheppen dat je zoveel spaargeld hebt en regelmatig reisjes naar China maakt. Ik hoop dat zowel Snowwie als jij beseffen dat jullie het beeld dat de gemiddelde Tweaker heeft van 'de uitkeringstrekker' op deze manier niet echt een goede dienst bewijzen.

Er is minder werk dan in economisch betere tijden, maar het blijft zo dat als je ťcht wilt en bereid bent daar wat voor te doen (en nog belangrijker: er misschien ook bepaalde verworvenheden voor op te geven), dat het gros van de mensen nog prima een boterham kan verdienen. Misschien in loondienst, misschien door zelf allerhande klusjes aan te pakken.

Maar als je niet bereid bent om te accepteren dat je misschien qua leefstijl een stapje terug moet doen, misschien wat vroeger je bed uit moet, misschien fysiek wat minder prettig werk moet doen, misschien wat langer moet reizen naar je werk, misschien af en toe dingen moet doen die je niet zo leuk vindt, dan gaat het inderdaad niets worden met het vinden van werk. Dat is prima, maar kom hier dan ook niet zeuren dat je 'door het sociaal minimum zakt'. Dat is dan gewoon je eigen keuze.

• KillaZ
Ik denk dat vooral het niet weg willen doen van een oude zuipende Opel Vectra tegen het zere been van een hoop mensen stoot. En terecht i.m.o.; Als je klaagt over het sociaal minimum is de eerste stap een stap die je zelf moet zetten: Die auto wegdoen.

Peugeot Fox
Vespa Ciao
Gilera Citta
Puch Zip

Allemaal makkelijk te onderhouden en goedkope (snor-)brommertjes die een hoop gezeur wegnemen.

Dit is geen kwestie van te weinig geld, dit is een kwestie van prioriteiten bijstellen.....

K to the KillaZ

• ardana
  • Niet online

ardana

Toch?

Je hebt deels gelijk, echter zijn het wel steeds dezelfden die als eerste (en langste) werkloos zijn: mensen zonder eigen initiatief, mensen die meer problemen dan kansen zien, mensen die niet proberen. Ik ken ook mensen die ondanks alles (verslaving, psychische problemen, handicaps, beperkt begaafd, slecht nest) wťl bereiken wat ze willen, zonder (al te veel) hulp.

Hoewel ik zeker niet zal ontkennen dat het veel moeilijker is als je in een "slechte" categorie valt, is het nog steeds goed mogelijk om wťl pogingen te wagen. Het doen van een poging is voor alle categorieŽn net zo moeilijk - dat het resultaat verschilt hoeft je niet aangerekend te worden, en dat zal ik ook eigenlijk nooit doen. Ik werk met mensen van allerlei slag, kansrijk, en kansarm (en dat is dan nog 'n understatement). Het maakt mij nooit uit, zolang ze maar aantoonbaar, binnen hun vermogen, moeite doen.

Ik heb alleen een hekel aan mensen die niet proberen en TS lijkt wat dat aangaat iemand te zijn die niet probeert.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Auto weg, brommer er voor terug nemen. Scheelt je bakken vol met geld per maand. Dat je dat niet wilt en randzaken erbij betrekt die voor jouw vraag feitelijk niet van belang zijn is niet "ons" probleem.

Jij hebt een stelling, je krijgt antwoorden. Antwoorden die jou niet bevallen. Antwoorden die bewindvoerders ook zouden geven. Een aambeitje erbij betrekken is helemaal van de zotte, dan laat je die weghalen/terugschieten. Allemaal argumenten om je eigen "gelijk" kracht bij te zetten met het tegenovergestelde resultaat.

Succes iig.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
ardana schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:42:
...Het probleem met jouw instelling is dat je vraag nooit is "Wat kan IK doen (voor een ander)?" maar altijd "Waar heb ik recht op?"....
.
...Als je hier komt met:
"Ik ben bij de fietsenwinkel geweest, hij kan me 'n brommertje verkopen voor § 200. Nu krijg ik straks § 100 vakantiegeld (ook een uitzendbureau moet je vakantiegeld geven), en heb ik nog § 50 liggen van m'n verjaardag laatst. Weet iemand 'n ludiek idee om aan die overige § 50 te komen?" dan krijg je veel positievere reacties...
_/-\o_

Kun je niet vragen om een ander rooster? Dat je langere dagen maakt dus maar drie dagen in plaats van 5 naar het werk moet?
quote:
ardana schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:08:
....Het doen van een poging is voor alle categorieŽn net zo moeilijk - dat het resultaat verschilt hoeft je niet aangerekend te worden, en dat zal ik ook eigenlijk nooit doen. Ik werk met mensen van allerlei slag, kansrijk, en kansarm (en dat is dan nog 'n understatement). Het maakt mij nooit uit, zolang ze maar aantoonbaar, binnen hun vermogen, moeite doen....
Ik word een steeds grotere fan van je Ardana ;)

Spijker op zijn kop. Probeer eens het positieve te zien. Constructief aan de slag te gaan. Lastig in het begin, maar je zult zien dat je meer kunt veranderen dan je denkt.

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-10 19:16
Misschjen kun je de reking van de reiskosten bij je baas inleveren, die deze vervolgens betaalt, en van je loon inhoudt.
Dan moet de gemeente je dus meer aanvullen, en gaan de reiskosten niet meer van het sociaal minimumbedrag af.
Kost je baas dan niets extra, en kun je gewoon in een nieuw contractje laten opnemen, dat je voortaan de reiskosten, of een vastgesteld bedrag per werkdag aan reiskosten van je baas krijgt.

Het klinkt een beetje als het oplichten van de gemeente misschien, maar aan de andere kant, iedereen mag contracten opstellen zoals ze zelf willen, en reiskosten zijn en die vergoed krijgen is heel normaal. Daar kan de gemeente niet over vallen. De gemeente zou ook blij kunnen zijn dat je in iedergevalm probeert zelf in je onderhoud te voorzien, en dat je daarmee de maatschappij, en in het bijzonder de gemeente, geld bespaart. Het is nu de gemeente die ligt te miepen over je reiskosten. Bij mijn voorstel omzeil je dat helemaal, en kost het je baas niets meer, en bespaart hij op de sociale lasten, doordat het salaris lager wordt, en de reiskosten onbelast zijn. Zowel voor jou als voor je baas.
Als je het dan ook nog slim aanpakt met je baas kun je er dus mogelijk nog meer uiithalen dan dat je voortaan niet onder het sociaal minimum komt, maar misschien zelf bij gelijke werkuren, meer euros overhouden.

Of rekent de gemeente de reiskosten ook bij je inkomen?

• IceStorm

IceStorm

quote:
engelbertus schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:57:Of rekent de gemeente de reiskosten ook bij je inkomen?
Normaal gesproken werkt zo'n constructie (gelukkig) niet. Je bruto salaris veranderd er namelijk niet door.

Let wel, de situatie van de TS is me verder volkomen onduidelijk. In de zin van, je krijgt niet 'zomaar' een aanvulling tot sociaal minimum (nog even afgezien van het feit dat ik me zeer sterk afvraag of TS daar uberhaupt onder komt). Een aanvulling vanuit de gemeente kan bij mijn weten alleen vanuit de bijstand (ik gok WWB in dit geval) verstrekt worden. En verder wordt er gesproken over 'de gemeente vult dit waarschijnlijk wel aan'. Mijn vraag zou dan zijn, wat heb je aangevraagd en vanwaar heb je nog geen sluitende reactie gehad?
Sowieso, dat je toevallig eens een weekje minder inkomsten hebt is heel vervelend maar ik heb niet helder dat het op maandbasis een probleem is.

Verder, mensen (ook hier) zijn echt wel bereid te helpen maar er moet wel een beetje wil zijn om te luisteren. En ik zou dat vooral doen naar het iemand als Ardana die je 25 opties geeft en je met je neus op de feiten drukt.

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19:03
quote:
Tsurany schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:21:
[...]

- Met werk kom je niet aan het sociaal minimum
- Gemeente vult aan tot sociaal minimum
- Jij maakt kosten om op je werk te komen
- Gemeente wilt deze kosten niet betalen
- Werkgever wilt deze kosten niet betalen
- Jij wilt deze kosten niet verminderen door de auto weg te doen

Er is geen andere manier om geld binnen te halen dan meer te werken. Immers de gemeente voldoet aan haar verplichting en vult aan tot bijstand. Welke kosten jij dan hebt is voor de gemeente niet relevant. Ik zou me dan puur gaan richten op meer werk zoeken, dat lijkt me de enige reŽle optie om je inkomsten te verhogen.
Neem een krantenwijk erbij.... verdien je al gauw 100 - 300 eu per maand waardoor je je kosten drukt....

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:44

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

quote:
Snowwie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:05:
Iemand suggesties of tips in deze? Als het nu 1 of 2 maal per jaar voorkwam dan wil ik me er nog over stil houden, maar zoals we allemaal weten hebben de koters meer dan 2 vakanties per jaar.
Dus als ik het goed begrijp speelt dit "probleem" enkel tijdens de schoolvakanties dat je dan wat minder uren maakt? (en even uit mijn hoofd zijn er zo'n zes vakanties per jaar voor basisschooljeug?)

Hoeveel uren maak je dan buiten de vakanties om?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP + zwemdiploma A & B

• Snowwie

Snowwie

quote:
Question Mark schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:
Dus als ik het goed begrijp speelt dit "probleem" enkel tijdens de schoolvakanties dat je dan wat minder uren maakt? (en even uit mijn hoofd zijn er zo'n zes vakanties per jaar voor basisschooljeug?)

Hoeveel uren maak je dan buiten de vakanties om?
Meestal gemiddeld wel tussen de 30 en 40.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Dus eigenlijk gaat het gewoon nergens over?

• Snowwie

Snowwie

Het gaat mij er gewoon om of het recht bestaat om een alsnog een vergoeding te krijgen voor de gemaakte reiskosten omdat deze mij, in die periodes juist onder bijstandsniveau drukken.

Iedereen heeft wettelijk gezien recht op een minimaal inkomen, op bijstandsniveau, als ik reiskosten maak over een periode van 4 weken waarin ik gemiddeld elke week 4 dagen werk, maar slechts 4 a 5 uur per dag, dan kom ik daar dus onder.

Snowwie wijzigde deze reactie 30-05-2013 22:14 (39%)

• daniel75
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:19
Je hebt nog zoiets als fiscale ruimte reiskosten. Je mag van de fiscus een bepaald bedrag aan reiskosten ontvangen. Als je geen reiskostenvergoeding krijgt, heb je evengoed recht op die fiscale ruimte. Het komt er dan op neer dat je een bepaald bedrag aan reiskosten bruto-netto kunt laten uitbetalen.

Daarmee heb je uiteraard niet je hele reiskosten eruit, maar toch een kleine tegenmoetkoming.

Je werkgever moet er wel aan meewerken, want die moet de bruto-netto omzetting doen. Maar dat kost hem verder niets.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dit moet een grap zijn, als je normaal 30-40 uur per week werkt kan je toch wat geld opzij leggen voor de schoolvakanties waar je wat minder wilt werken?

En anders moet je een oplossing vinden om je kinderen elders onder te brengen tijdens vakanties zodat jij fulltime kan blijven werken.

• Snowwie

Snowwie

quote:
Wolly schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:28:
Dit moet een grap zijn, als je normaal 30-40 uur per week werkt kan je toch wat geld opzij leggen voor de schoolvakanties waar je wat minder wilt werken?

En anders moet je een oplossing vinden om je kinderen elders onder te brengen tijdens vakanties zodat jij fulltime kan blijven werken.
Ja maar ik wil niet minder werken in deze periode, het gebeurt gewoon. Enne ik heb zelf geen kinderen.
Het gaat om schoolkinderen die met taxibusjes gebracht worden. (niet door mij trouwens).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

quote:
Snowwie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:12:
Het gaat mij er gewoon om of het recht bestaat om een alsnog een vergoeding te krijgen voor de gemaakte reiskosten omdat deze mij, in die periodes juist onder bijstandsniveau drukken.

Iedereen heeft wettelijk gezien recht op een minimaal inkomen, op bijstandsniveau, als ik reiskosten maak over een periode van 4 weken waarin ik gemiddeld elke week 4 dagen werk, maar slechts 4 a 5 uur per dag, dan kom ik daar dus onder.
Nee, daar kom je niet onder. Je inkomen blijft gelijk, ongeacht welke kosten jij maakt. Jij denkt echter dat reiskosten iets speciaals zijn waar je voor gecompenseerd moet worden maar dat is in deze dus niet zo.

• defusion
  • Niet online
Nou, zoals eerder gesteld, als de gemeente vindt dat die reiskosten noodzakelijk zijn wel. Tenminste, dat staat in de beleidsregels van de gemeente waar de TS woont.
Gewoon vragen dus wanneer je dit gaat regelen. Niet mee eens, bezwaarschrift indienen.

Of ze het noodzakelijk achten is dan de vraag. Sowieso is het alleen voor het deel boven de 10km enkele reis. Krijg je dus (34-20)*0,19ct vermoed ik, dus 2,66/dag

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-10 19:16
Het bruto salaris wordt wel lager als een deel niet als salaris, maar als reiskosten wordt uitbetaald.
Er hoeven minder sociale lasten worden betaald, en doordat naast het loon geen extra kosten meer worden door ts, moet de gemeente dan tot bijstandsniveau uitbetalen. En ts komt dan dus niet onder bijstandsniveau.
Het komt er anders op neer dat ts voor die minder goeie weken beter maar thuis kan blijven en dan aangevuld wordt zonder reiskosten te hebben. Met een 0 urencontract of zo, is dat gewoon af te spreken met de werkgever.
Maar verder vraag ik me af of de gemeente voor een toevallige situatie meteen de portemonee gaat trekken, als er doorgaans juist meer dan bijstandsminimum wordt verdient. Dat hoeft ts ook niet in te leveren denk ik.

Dan dus daarvan maar sparen.

• Snowwie

Snowwie

quote:
defusion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:01:
Nou, zoals eerder gesteld, als de gemeente vindt dat die reiskosten noodzakelijk zijn wel. Tenminste, dat staat in de beleidsregels van de gemeente waar de TS woont.
Gewoon vragen dus wanneer je dit gaat regelen. Niet mee eens, bezwaarschrift indienen.

Of ze het noodzakelijk achten is dan de vraag. Sowieso is het alleen voor het deel boven de 10km enkele reis. Krijg je dus (34-20)*0,19ct vermoed ik, dus 2,66/dag
Ik heb de formulieren hier inmiddels liggen, die heb ik meegekregen bij de aanvraag voor aanvullende bijstand.

Het ťťn en ander is misschien mogelijk onder de categorie bijzondere bijstand, maar de consulente kon me daar geen zeker antwoord op geven. Ze zei "gewoon proberen".

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
Quadradial schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:52:
[...]

Neem een krantenwijk erbij.... verdien je al gauw 100 - 300 eu per maand waardoor je je kosten drukt....
Dit soort opmerkingen zie ik wel vaker net als 'ga dit of dat werk doen'.
Vergeet alleen twee dingen niet, er zijn meer mensen die uit nood ongeschoold werk gaan doen ivm werkeloosheid. Ten tweede, voor veel baantjes ben je als volwassene te duur. De genoemde bloembollenboer neemt je vaak al niet eens aan, waarom: Hij heeft er of een jongere voor die goedkoper is, een pool die altijd kan & zich af laat blaffen of iemand die net zo oud is maar al langer (vanuit zijn pubertijd) in de bloembollen heeft gewerkt en daardoor wel trekker & Heftruck kan rijden.

En zo werkt het in meer beroepen.

daarnaast, veel gaan het hier mee oneens zijn, ga ik uit principe niet werken voor minder dan 't minimum loon. Nu worden veel postbezorgers uitgebuit door PostNL door ze schijn ZZP-er te maken en effectief minder dan 't minimumloon te betalen. Hierdoor werk je mee aan een hernieuwde invoering van de tijden van de IndustriŽle Revolutie, ik slaap persoonlijk liever onder een brug dan me te laten uitbuiten door gewetenloze aandeelhouders en directies.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Wceend
quote:

iedereen heeft recht op een minimum inkomen. Maar niet iedereen heeft recht op een minimum inkomen na aftrek van kosten!
Je verdiend het minimum en na aftrek van kosten kom je daaronder.
Guess what na het storten van mijn salaris heb ik ook nog reiskosten. Ik kan dan echt niet vragen om een aanvulling op mijn salaris ivm reiskosten.

Trappers (208190) V.77

• KillaZ
quote:

Hier, je antwoord:
quote:
Wceend schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:44:
[...]

iedereen heeft recht op een minimum inkomen. Maar niet iedereen heeft recht op een minimum inkomen na aftrek van kosten!
Je verdiend het minimum en na aftrek van kosten kom je daaronder.
Guess what na het storten van mijn salaris heb ik ook nog reiskosten. Ik kan dan echt niet vragen om een aanvulling op mijn salaris ivm reiskosten.
Snowwie, hoe kom je er bij dat je door je reiskosten onder het sociaal minimum komt? De hoogte van deze kosten bepaal jijzelf. Dat je dan onder het sociaal minimum komt, waarvan geen sprake is, is het aan jou om daar iets aan te veranderen. Hoe, daar zijn al 35 verschillende manieren voor gegeven.

Punt is echter dat je referentiekader te beperkt is en je gewoonweg niet wil veranderen: je vindt het wel prima zo en zoekt een manier om de gemeente extra te laten bijspringen voor iets wat jij zelf in de hand hebt.

Vind je het gek dat je dan vreemde reacties krijgt van mensen die niet in een positie zitten dat, wanneer ze even onvoorziene uitgaven hebben, de gemeente bij kan springen?

K to the KillaZ

• Iblies
quote:
KillaZ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:23:
[...]

..
Vind je het gek dat je dan vreemde reacties krijgt van mensen die niet in een positie zitten dat, wanneer ze even onvoorziene uitgaven hebben, de gemeente bij kan springen?
Je hebt de verkeerde indruk.

Gemeente springt niet elke keer bij, en de keren dat ze het wel doen krijg je het geld een tijdje later. Daarnaast mogen gemeentes tot een bepaalde hoogte zelf de bijzondere bijstand invullen.

Heb is goed mogelijk om rond te komen van de bijstand, maar het is een dagtaak om het maximale eruit te halen. Bij bepaalde gemeentes moet je zelfs verplicht een aantal uren meedraaien bij bepaalde bedrijven. Het is niet meer of minder dan goed rekenwerk. Drie dagen in de week werken kan vb genoeg zijn om geen bijstand te krijgen, maar wel recht hebben op maximale toeslagen, kortingen, bijzondere bijstand, vrijstelling gemeentelijke belastingen, voedselbank etc.

Dan kun je zelfs op vakantie gaan :P

Goed inzicht en vooruitkijken is dan wel een vereiste. Alleen mist die groep dat vaak.

• KillaZ
Er zijn legio voorbeelden die met 3 kinderen nog prima rondkomen van de bijstand, maar die hebben meer motivatie in hun kleine teen zitten dan de indruk die ik hier van de TS krijg. En dat geldt denk ik niet alleen voor mij. Er stond een artikel laatst in het Ad volgens mij. Alleenstaande vrouwen, met kinderen er vaak bij die nog in staat zijn om elke maand 25 euro weg te leggen voor het kind. Puur door op de kleintjes te letten, je "gewoontes" aan te passen en zaken als een auto nog niet eens aan willen denken.

TS rijdt een Opel Vectra, een 1:10~1:12 slurpende "grote" auto die hem blijkbaar te veel kost om naar zijn werk te komen, want hij komt onder een grens die hij "Het sociaal minimum" noemt. De oplossing die hier binnen 15 reacties gegeven wordt: Verkoop die auto, koop er een knappe fiets voor terug en je hebt die reiskosten niet. Nee, 1 keer per jaar een grote uitgave voor een regenpak, that's it.

K to the KillaZ

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
Iblies schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:
Het is niet meer of minder dan goed rekenwerk. Drie dagen in de week werken kan vb genoeg zijn om geen bijstand te krijgen, maar wel recht hebben op maximale toeslagen, kortingen, bijzondere bijstand, vrijstelling gemeentelijke belastingen, voedselbank etc.

Dan kun je zelfs op vakantie gaan :P
Lijkt me niet de bedoeling van andermans belastinggeld. Ben sowieso niet voor al die toeslagen, het is zuur voor mensen die wel werken voor hun centen en verder 'prikkel' je mensen niet om te werken aangezien ze dan die toelages kwijt raken. Als je werkt, dan moet het lonen.

Alarmnummer wijzigde deze reactie 31-05-2013 13:58 (23%)

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Heerlijk al die moraalridders, terwijl 50% van de mensen hier jaarlijks een som belastinggeld in de vorm van HRA binnensleept die een evt extra reiskostenvergoeding van de TS in het niet laat vallen.
'Daar is ONS belastinggeld niet voor bedoeld". Bah.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
EddoH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:18:
Heerlijk al die moraalridders, terwijl 50% van de mensen hier jaarlijks een som belastinggeld in de vorm van HRA binnensleept die een evt extra reiskostenvergoeding van de TS in het niet laat vallen.
Ik ben uit NL vertrokken. Ben uitermate blij dat mijn belastinggeld nu bij mij blijft.

Alarmnummer wijzigde deze reactie 31-05-2013 14:25 (8%)

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:44

Wokschotel

Op 6 wielen

quote:
EddoH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:18:
Die mensen betalen maandelijks meer belasting dan de TS in z'n schoot geworpen krijgt dus wij hebben wel enig recht van spreken.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:23
Psies ;)

Uiteindelijk heeft iedereen in principe de plicht om
(a) in zijn eigen levensonderhoud te voorzien
(b) een ander bereid te vinden om in z'n levensonderhoud te voorzien
of:
(c) een bijzondere reden te hebben om niet onder (a) of (b) te vallen. Denk aan ziek, arbeidsongeschikt, nog in opleiding, gepensioneerd.

Probleem van TS is een gedeeltelijke werkloosheid. Er worden te weinig uren gewerkt om aan voldoende inkomen te komen. Natuurlijk kan het even tegenzitten, daar hebben we een sociaal systeem voor. Maar als het structurele vormen gaat aannemen, dan wordt het tijd om een andere baan of tweede baan te zoeken.

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Uiteraard is het niet de bedoeling het systeem te misbruiken. Het klinkt me alleen niet in de oren dat de TS moedwillig zo weinig mogelijk wil doen en zoveel mogelijk wil profiteren. Neemt niet weg datie wel z'n eigen boontjes moet doppen en verwantwoordelijkheden moet nemen mocht het financieel niet meer lukken. Als daar het wegdoen van een auto bij hoort, so be it.

Ik erger me alleen nogal aan de toon van sommigen, die zich niet kunnen verplaatsen in een ander, denken dat het sociale vanget gratis geld voor nietsdoen is, en zichzelf verheven voelen boven degenen zonder goede baan en duur koophuis.
Ik ga ook niet zeiken dat ik als huurder het huis van van anderen bekostig, terwijl die net zo goed een kleiner huis hadden kunnen kopen en er zo minder belastinggeld gebruikt werd voor een onnodig groot huis.

Ik gebruik dit voorbeeld alleen om aan te geven dat iedereen, als het in hun voordeel is, belastingcenten gebruikt, voor lasten die ze theoretisch ook zelf hadden kunnen dragen. Om dan hier de moraalridder uit te gaan hangen en met z'n allen over iemand te vallen die gebruik maakt van een uitkering is gewoon hypocriet.

• KillaZ
quote:
EddoH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:
Uiteraard is het niet de bedoeling het systeem te misbruiken. Het klinkt me alleen niet in de oren dat de TS moedwillig zo weinig mogelijk wil doen en zoveel mogelijk wil profiteren. Neemt niet weg datie wel z'n eigen boontjes moet doppen en verwantwoordelijkheden moet nemen mocht het financieel niet meer lukken. Als daar het wegdoen van een auto bij hoort, so be it.

Ik erger me alleen nogal aan de toon van sommigen, die zich niet kunnen verplaatsen in een ander, denken dat het sociale vanget gratis geld voor nietsdoen is, en zichzelf verheven voelen boven degenen zonder goede baan en duur koophuis.
Ik ga ook niet zeiken dat ik als huurder het huis van van anderen bekostig, terwijl die net zo goed een kleiner huis hadden kunnen kopen en er zo minder belastinggeld gebruikt werd voor een onnodig groot huis.

Ik gebruik dit voorbeeld alleen om aan te geven dat iedereen, als het in hun voordeel is, belastingcenten gebruikt, voor lasten die ze theoretisch ook zelf hadden kunnen dragen. Om dan hier de moraalridder uit te gaan hangen en met z'n allen over iemand te vallen die gebruik maakt van een uitkering is gewoon hypocriet.
Precies.

Punt van dit topic is dat de TS onder het "sociaal minimum komt" omdat hij kosten moet maken om naar zijn werk te komen welke niet vergoed worden en hij zich afvraagt of de gemeente hem daarin niet nog meer moet aanvullen. Dat is een vraag die simpelweg onredelijk is, omdat de kosten die hij maakt niet anders zijn dan Jan Modaal die naar zijn werk moet. Of Jan Modaal nou wel of niet een reiskostenvergoeding krijgt maakt niet uit, aangezien de TS een CAO heeft die daar niet in voorziet.

De zaken die er volgens de TS voor zorgen dat hij onder het sociaal minimum komt zijn;
- Te weinig uren (daar heeft de TS weinig invloed op)
- Te hoge kosten om naar zijn werk te komen (Daar heeft de TS heel veel invloed op
- Te weinig aanvulling van de gemeente (dat gaat simpelweg niet gebeuren)

Vooral het gebrek aan moeite om iets aan het 2e punt de doen is waar velen over vallen in dit draadje. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat de TS door de gemeente wordt aangevuld om op bijstandniveau te komen.

K to the KillaZ

• Pierre Sec
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-10 14:49
quote:
EddoH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:
Ben het hier wel een klein beetje mee eens. Niet met de opmerking over de HRA, maar dat terzijde. Ik denk dat we ons wel moeten bedenken dat TS niet gezegend is met zijn situatie. Ik vraag mij alleen af waarom mensen als TS naar tweakers komen met dit soort vragen. En dan vooral het hele verhaal + instelling. Ik denk dat je hier weinig lotgenoten en/of experts zal vinden.

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
Pierre Sec schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Ben het hier wel een klein beetje mee eens. Niet met de opmerking over de HRA, maar dat terzijde. Ik denk dat we ons wel moeten bedenken dat TS niet gezegend is met zijn situatie. Ik vraag mij alleen af waarom mensen als TS naar tweakers komen met dit soort vragen. En dan vooral het hele verhaal + instelling. Ik denk dat je hier weinig lotgenoten en/of experts zal vinden.
Omdat Fok een slag ergere is dan GoT en hier toch mensen zitten die over bepaalde zaken best veel weten.

Ik begrijp TS trouwens wel, maar ikzelf zou dan proberen zo snel een werkplek dichter in de buurt te vinden, dan kan de auto thuis blijven en kun je lekker fietsen.

10KM fietsen is nog te doen, tenminste in Limburg ga je geen 15KM fietsen om op het werk te komen, want er zijn veel te veel bergen.

Ik zou trouwens ook onder de minimumloon komen als ik gebruik moest maken van OV om op het werk te komen, maar ik ga met de fiets, half uurtje fietsen en dan ben ik op het werk.

Maja bij mij op werk zijn er mensen die nemen voor 2KM de trein.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:25
Zelf ben ik een enorm tegenstander van uitzendwerk.

Het is namelijk ronduit vervelend om broodwinner te zijn en ondertussen werkzaam te zijn voor een uitzendbureau. Qua werk vinden is het in Noord Nederland erg lastig voor iemand die laagopgeleid is, waardoor het enige zicht op werk vaak via een uitzendbureau is, die tegenwoordig ook erg weinig werk beschikbaar hebben.

Als broodwinner is het nog vervelender, omdat je vooraf vrijwel nooit weet met hoeveel geld je het de komende maand moet doen, terwijl iemand met een arbeidscontract dit vooraf weer wel weet. Heb je vervolgens aanvulling nodig omdat je onvoldoende inkomsten hebt, dan kan je helemaal je lol op, met instanties zoals het UWV of de gemeentes, en de bureaucratische mallemolen die hier aan te pas komt.

Nog schandalig vind ik de ZZP constructie waarmee lager geschoolden tegenwoordig aan het werk gehouden worden. Ik ken diverse situaties waarin een 'successtory' een enkeltje schuldsanering werd.

• nieck1992
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-07-2013
Spaar voor de mindere tijd als je wel fulltime taxichauffeur kan zijn zou ik zeggen. zo hou je in ieder geval wat achter de hand voor als het niet zo druk is.

En je hoeft niet allebij in huis te zitten voor "je koters". het is niet ongekend of inhumaan dat 1 ouder werkt en iemand anders bij de kinderen is (mochten jullie samenwonen). je kan nu denken " die gast is maar 20 jaar oud" maar ik ben natuurlijk niet achterlijk.

Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om kosten te besparen als je er even voor gaat zitten met een familielid/vriendin.

Bv je internet/telefoon/tv iets acheruit te schroeven. geen huistelefoon nemen, bijbaan als postbezorger (zeg maar wat). Als je iets moet dan MOET je ook en dan moet je niet gaan zeuren dat je moet fietsen om iets te doen. fiets gezellig met je vriendin/kinderen naar de stad om je boodschappen ofzo te doen.

Ik kom bot over maar bedoel het goed.

• Iblies
Je komt niet bot over, maar je mist het totaalplaatje.

Als je weinig verdient, dan heb je recht op toeslagen. Als je veel verdient dan heb je dat recht niet. Als je inkomen fluctueert dan heb je een probleem. Dan loop je voortdurend verschillende instanties binnen met een stapel papieren om aan te tonen dat je toch minder bent gaan verdienen de afgelopen weken/maanden.

Wat dat betreft is het toverwoordje flexibiliteit niets meer of minder dan een middel voor politici en bedrijven om heel makkelijk mensen te gebruiken met daarbij minimale toekomst. Een vereist fatsoenlijk vangnet is totaal afwezig. Je krijgt een paar weken WW, maar als je in de bijstand komt, mag je niet in een koophuis wonen.
Maar een huurhuis met huurtoeslag kan weer wel.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Ik pak maar even een post uit 2009 erbij, puur om aan te tonen welke instelling de TS heeft:

Snowwie in "Wat voor soort werk, advies gevraagd."
quote:
Ach die stropdasjes doen zelf ook niet al te veel, dus ik lig er echt niet wakker van. Noch van jouw mening.
Stropdasjes? Dat is iedereen die meer verdient en blijkbaar net gekleed dienen te werken? En die verdienen een Robin Hood behandeling?
quote:
Het is mijn keus om parttime te gaan werken. Jij hebt er geen enkel oordeel over te vellen en helemaal door te stellen dat ik maar 'lam' ben. Ik wil dat standaard gedoe gewoonweg niet. 40 uur per week? Heb ik geen behoefte aan. Dan blijft er voor het gevoel zo relatief weinig vrije tijd over. Ik leef maar 1 keer.
Je hebt geen behoefte om 40 uur per week te werken. Ik heb geen behoefte om mensen zoals jij te voorzien in hun levensonderhoud.

Van dit soort posts, en ik quote eentje die ik toevallig tegenkwam, gaan mijn haren recht overeind staan. Het is tekenend voor jouw instelling.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:41

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

Niet dat ik de TS zo graag wil verdedigen, maar die posts zijn wel 4 jaar geleden gemaakt. Hoewel deze woorden een mogelijke indicatie geven, is het nog niet gezegd dat de TS er nu nog steeds zo over denkt.

Mensen veranderen continue. Of het hier ook het geval is, is nog maar een vraag.

• -Tom
quote:
Snowwie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:37:
[...]

Ja maar ik wil niet minder werken in deze periode, het gebeurt gewoon. Enne ik heb zelf geen kinderen.
Het gaat om schoolkinderen die met taxibusjes gebracht worden. (niet door mij trouwens).
Maar dan maakt Wolly nog een punt: waarom niet wat geld opzij leggen voor de mindere tijden?

• Snowwie

Snowwie

quote:
KillaZ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:04:
Of Jan Modaal nou wel of niet een reiskostenvergoeding krijgt maakt niet uit, aangezien de TS een CAO heeft die daar niet in voorziet.
Als Jan Modaal geen reiskosten vergoedt krijgt komt hij/zij bij lange na nog niet onder bijstandsniveau.

Het percentage van de reiskosten, zeg 80 euro ten opzichte van het bijstandsniveau, zo'n 880 euro, is 11% van het inkomen.

Jan Modaal is geen 11% van zijn inkomen kwijt aan reiskosten.

Die 80 euro is gewoon een relatief groot bedrag.
quote:
Pierre Sec schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:05:
Het is niet zo dat ik hier er speciaal voor kom, ik ben hier ook alweer user sinds 2003 en er zijn genoeg andere gebruikers die ook hun persoonlijke problemen hier komen uitschudden, simpelweg omdat het hier kan, de moderatie goed is (anders idd dan op FOK waar het behoorlijk uit de hand kan lopen).

Snowwie wijzigde deze reactie 31-05-2013 21:59 (39%)

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Snowwie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:38:
[...]

Als Jan Modaal geen reiskosten vergoedt krijgt komt hij/zij bij lange na nog niet onder bijstandsniveau.

Het percentage van de reiskosten, zeg 80 euro ten opzichte van het bijstandsniveau, zo'n 880 euro, is 11% van het inkomen.

Jan Modaal is geen 11% van zijn inkomen kwijt aan reiskosten.

Die 80 euro is gewoon een relatief groot bedrag.
Maar in tegenstelling tot jou werkt Jan Modaal wel 40 uur. Maargoed, dat is dan ook stropdasje. Oftewel: ga meer werken of goedkoper reizen.

Orian wijzigde deze reactie 31-05-2013 21:50 (3%)

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• Snowwie

Snowwie

quote:
Orian schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:49:
Maar in tegenstelling tot jou werkt Jan Modaal wel 40 uur. Maargoed, dat is dan ook stropdasje. Oftewel: ga meer werken of goedkoper reizen.
Als je nu het topic eens beter leest...

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Snowwie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:01:
[...]

Als je nu het topic eens beter leest...
Ja? Ik heb meerdere keren zien aanhalen dat fietsen een mogelijkheid is, door verschillende users. Ik heb van jou nog geen goed argument gezien waarom het geen mogelijkheid is.

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• Anakha
Het is geen mogelijkheid omdat Snowwie er geen zin in heeft en dus mogen wij er dan niet meer over beginnen. Snowwie wil graag oplossingen horen die betekenen dat de maatschappij het voor hem oplost, in plaats van dat hij daar zelf iets voor moet doen of laten. Als je dus tips hebt hoe Snowwie de Belastingdienst of de Gemeente of het UWV of een andere dergelijke instantie kan bewerken om hem meer geld te geven, dan ben je van harte welkom om die te delen. Als je vindt dat Snowwie zelf iets moet veranderen om het probleem op te lossen, dan ben je vervelend en kun je hier beter niet posten.

• Jigu-Yong
  • Niet online
Wie van jullie gaat dan echt 17.5KM fietsen en dat terug ook nog? Dat van dat fietsen is eigenlijk wel heel makkelijk gezegd, ik denk dat meeste van jullie gewoon met de auto naar het werk gaan.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:05
Mijn zoontje van 13 fietst elke dag naar school (12km) met een zware tas vol met boeken.
Waarom zou een volwassene zonder zware boekentas dit niet kunnen?

Ja ik ga met de auto naaar mijn werk maar ik maak ook een heel veel meer kilometer op een dag met een kofferbak vol gereedschap.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

quote:
Diqiu-Long schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:16:
Wie van jullie gaat dan echt 17.5KM fietsen en dat terug ook nog? Dat van dat fietsen is eigenlijk wel heel makkelijk gezegd, ik denk dat meeste van jullie gewoon met de auto naar het werk gaan.
Vroeger tijden gedaan. Daar ben je echt geen auto voor nodig.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:29

XeNeRgY

AFCA

quote:
Diqiu-Long schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:16:
Tjah, het is of fietsen of andere dingen laten omdat je te weinig geld overhoudt. Heel simpel eigenlijk, prioriteiten stellen. Ik kan ook niet iedere maand op vakantie en ook nog eens een nieuwe TV kopen. Wil ik dat wel, dan bespaar ik op andere zaken of ga ik meer werken om mijn inkomen te verhogen. Klagen is in mijn ogen pas terecht als je alles gedaan hebt wat je zelf zou kunnen om het probleem op te lossen. Toen ik nog geen auto van de zaak had, fietste ik ook gewoon naar mijn werk en werd ik, inclusief mijn stropdasje, net zo goed nat als het regende en daar werd ik ook niet blij van. Maar wat is het alternatief? Ziek melden en klagen? Gewoon fietsen en jezelf nuttig voelen door iets toe te voegen. Kwestie van mentaliteit.

I am the one who knocks....

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
tlpeter schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:26:
Mijn zoontje van 13 fietst elke dag naar school (12km) met een zware tas vol met boeken.
Waarom zou een volwassene zonder zware boekentas dit niet kunnen?

Ja ik ga met de auto naaar mijn werk maar ik maak ook een heel veel meer kilometer op een dag met een kofferbak vol gereedschap.
12KM zijn er al 5 minder dan 17.5KM. Ik fiets ook iedere werkdag 9KM naar mij werk, de heenweg is dat vooral bergaf, maar de terugweg is veelal bergop.

Jou zoontje heeft ook veel meer conditie dan een gemiddelde volwassen ( Althans dat mag ik hopen ) want toen ik 17 a 18 was reed ook best lange afstanden met de fiets, maar nu zou ik dat niet snel meer doen.
quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:34:
[...]

Tjah, het is of fietsen of andere dingen laten omdat je te weinig geld overhoudt. Heel simpel eigenlijk, prioriteiten stellen. Ik kan ook niet iedere maand op vakantie en ook nog eens een nieuwe TV kopen. Wil ik dat wel, dan bespaar ik op andere zaken of ga ik meer werken om mijn inkomen te verhogen. Klagen is in mijn ogen pas terecht als je alles gedaan hebt wat je zelf zou kunnen om het probleem op te lossen. Toen ik nog geen auto van de zaak had, fietste ik ook gewoon naar mijn werk en werd ik, inclusief mijn stropdasje, net zo goed nat als het regende en daar werd ik ook niet blij van. Maar wat is het alternatief? Ziek melden en klagen? Gewoon fietsen en jezelf nuttig voelen door iets toe te voegen. Kwestie van mentaliteit.
Ik ben het daar ook wel mee eens hoor, als ik niet naar mijn werk zou fietsen dan zou ik sowieso later thuis zijn en ik zou minder geld overhouden.

Ik word inderdaad ook soms zeiken nat, maar op moment dat ik in middle in nowhere moet werken, dan ga ik echt geen 17KM fietsen, ik neem wel de bus en van mij part fiets ik nog tot het station ofzo, dan bespaar je tenminste een paar euro.

Jigu-Yong wijzigde deze reactie 01-06-2013 09:39 (45%)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:29

XeNeRgY

AFCA

Nou, meteen een mooi moment om dus te sporten en aan je conditie te werken op de fiets :) Kan het abonnement op de sportschool ook opgezegd worden. Scheelt weer geld :)

I am the one who knocks....

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013