Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:05:
[...]
Laat me raden op die 20KM ie alles plat en geen bergen? Want waar ik woon heb je veel bergen en fiets dan maar eens 20KM, iedere berg die je af gaat moet je op de terugweg omhoog rijden.
Maar ik fiets ook door de regen. Anyway je kunt niet verwachten dat iedereen zo sportief is, want 20KM fietsen is gewoon sportief en veel mensen die zulke stukken fietsen hebben fietsen als hobby.
Ik begrijp Snowwie heel goed, maar ook ik kan niet helpen, want zelfs de helft zou hij niet fietsen denk ik, ik heb een tijd re helft gefiets toen ik ook in the middle of nowhere moet werken.
Allemaal niet relevant, dan neemt hij maar een brommer. Wat is er nou niet aan te begrijpen? Hij woont in the middle of nowhere, dan is het kiezen:
- veel geld aan een auto;
- beetje aan een brommer;
- weinig aan een fiets.
Ben je te lui om te fietsen, dan haal je een brommer. Ik snap het punt wel, TS wil simpelweg de volgende eisen:
- 24 uur per week max. werken;
- minimum loon verdienen (na aftrek van reiskosten);
- geen lange afstanden fietsen, liefst gewoon met de auto gaan;
- in Groningen wonen, in the middle of nowhere;
- huidige baan houden.
Die eisen gaan gewoon niet samen. TS lijkt niet te snappen dat dit door de werkgever hoort te worden gedaan en de overheid hier niet naar kijkt. Als je bij het TDC werkt krijg je die kosten wel vergoed, maar dat wijzen daar naar slaat natuurlijk nergens op: JIJ kiest er voor om bij een uitzendbureau te werken dat geen reiskosten vergoedt!
Maar in de andere posts is al een beetje de strekking duidelijk: meneer gaat liever wat minder werken, maar als hij tekort komt wil hij worden bijgevuld. Wijzen naar andere parttimers is onzin, gezien vele parttimers zich niet laten bijvullen tot een minimum loon.
Daarnaast kijk je enkel naar de uitgangssituatie: hoeveel verdien ik uiteindelijk? Ja, als je dan werkt kan dat wel eens gelijk of minder zijn als een steuntrekker. "Dat is oneerlijk voor alle moeite!!!" Maar zo moet je het niet zien. De steun is voor mensen die niet kunnen, niet als valide optie tussen werken of steuntrekken.
Ik hoor vooral "ik wil niet" i.p.v. "ik kan niet".
edit: wat ik me afvraag: zou je als je 32 of 40 uur per week kan werken en daardoor wel aan alle eisen voldoet het wel doen?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.