Ik weet niet of je het nieuws de laatste paar jaar gevolgd hebt, maar volgens mij zitten we in een economische crisis en hebben we een nogal hoge werkeloosheid de laatste tijd.Wceend schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:32:
[...]
Misschien moet je de openingspost nogmaals lezen de TS werkt maximaal 28 uur per week en de meeste weken maar 10 uur.
Ik durf dan wel te stellen dat je maar recht hebt op 60% van het minimum omdat je ook minder werkt. Gewoon een standaarddeeltijd percentage wat iedereen heeft.
De overheid is zo aardig om dat aan te vullen tot sociaalminimum maar TS heeft genoeg tijd over om een baan ernaast te zoeken en zo wat extra te verdienen waardoor hij boven sociaalminimum uitkomt.
Naar mijn idee (en ik ben ervan overtuigd dat andere dat met mij delen) is het doel van de overheid arbeidsparticipatie. Oftewel als je kunt werken ga je werken. TS probeert zich daar aan te ontrekken door maar deeltijd te werken. Het doel van de TS zou moeten zijn om een extra baan te vinden ipv zoveel mogelijk op de staat te leunen.
We heben in Nederland een sociaalvangnet geen hangmat!
Leuk dus dat "als je kunt werken ga je werken", maar het is nou niet dat de banen voor het oprapen liggen en in Oost-Groningen waarschijnlijk nog veel minder dan in bv de Randstad.