Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:02
Paar weken geleden wilde ik een foto maken, maar mijn camera was heel wazig. Er bleek druppels achter de lens te zitten. Heb toen de klepjes open gemaakt om te kijken of de witte vlakken verkleurd waren, gelukkig was dit niet het geval.

Heb toen de telefoon teruggebracht naar Vodafone/Dynafix en zij hebben het voor mij opgestuurd naar Sony. Helaas is het toestel ongerepareerd retour gekomen, omdat er "illegale" software is aangetroffen op het toestel (telefoon is geroot en bootloader unlocked). Nu lijkt mij het totaal niet aannemelijk dat dit ervoor zorgt dat mijn toestel niet meer waterdicht is en ook de monteur van Dynafix deelde deze mening, echter kon hij niks voor mij doen omdat Sony zich verschuilt achter zijn garantievoorwaarden.

Hij adviseerde mij om zelf even contact op te nemen met Sony, maar dit heeft totaal geen zin gehad. De klantenservice blijft bij het standpunt dat mijn garantie is vervallen door het opzetten van "illegale" software en is verder ook niet meewerkend. Mijn zaak was definitief afgewezen en verder zal hier ook niemand meer naar kijken.

Op internet lees ik dat Sony toestellen wel repareert als het aanpassen van software geen directe oorzaak is van het probleem http://www.phonearena.com...ids-your-warranty_id32972 en dat het vervallen van garantie wettelijk niet is toegestaan http://blog.iusmentis.com...en-bij-root-of-jailbreak/. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn toestel alsnog gerepareerd retour krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kijk eens een paar posts boven je ;)
Anoniem: 589267 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:27:
Ik raad je aan ons te contacteren via Facebook via https://www.facebook.com/sonymobilenl of telefonisch, om je beter te kunnen helpen. Tel: 0900-9973742.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony xperia support.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
Humma Kavula schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:36:
Kijk eens een paar posts boven je ;)

[...]
Heb al contact gehad met Xperia Care en zij hebben mijn zaak definitief afgewezen... Nu heb ik wel begrepen dat zij niet Sony zelf zijn, maar dat ze namens Sony de klantenservice doen. Meedenkend en meewerkend waren ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu hetzelfde verhaal als al velen in dit topic. Afgelopen zaterdagavond lag mijn telefoon plat op tafel om de klaverjas scores bij te houden toen deze niet meer reageerde op het bovenste gedeelte van het touchscreen. Onder een hoekje even naar het scherm gekeken en inderdaad ik zie drie barsten naar beneden lopen door het scherm. Toen viel me ook op dat bij de uitsparing in het scherm bij het luidsprekertje bovenin een barst zat.

Vanochtend heb ik contact gehad met de Sony Chat en mijn probleem voorgelegd. Daarop werd mij verteld dat ik hem naar een winkel moest brengen om te laten repareren. Het probleem is alleen dat ik de telefoon niet heb aangeschaft, maar heb gewonnen bij Tweakers/Vodafone tijdens het 4G test evenement.

Nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit het beste kan afhandelen. Ik heb dus geen aanschaf bon of contactpunt, maar wel een barst in het scherm. Ik krijg graag tips over de slimste weg om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:39
JelkeBart schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:04:
Ik heb nu hetzelfde verhaal als al velen in dit topic. Afgelopen zaterdagavond lag mijn telefoon plat op tafel om de klaverjas scores bij te houden toen deze niet meer reageerde op het bovenste gedeelte van het touchscreen. Onder een hoekje even naar het scherm gekeken en inderdaad ik zie drie barsten naar beneden lopen door het scherm. Toen viel me ook op dat bij de uitsparing in het scherm bij het luidsprekertje bovenin een barst zat.

Vanochtend heb ik contact gehad met de Sony Chat en mijn probleem voorgelegd. Daarop werd mij verteld dat ik hem naar een winkel moest brengen om te laten repareren. Het probleem is alleen dat ik de telefoon niet heb aangeschaft, maar heb gewonnen bij Tweakers/Vodafone tijdens het 4G test evenement.

Nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit het beste kan afhandelen. Ik heb dus geen aanschaf bon of contactpunt, maar wel een barst in het scherm. Ik krijg graag tips over de slimste weg om dit te regelen.
op het toestel staat een week/jaar code, in de zin van bv 12w12 2012 week 12

Daaraan kunnen ze de garantie wel zien.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die heb ik gevonden, ik heb een toestel uit week 4 van 2013, dus dat zou goed moeten zitten denk ik. Iemand enig idee waar ik het beste heen kan om hem naar een reparatiecentrum te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:53
Ik had gister opeens weer last van de trillingsmotor die 'vastliept' hij bleef trillen, zelfs als je de xperia z uitzette. Heb dit eerder gehad vlak na de 4.3 update, en toen stopte het net als nu pas wanneer m'n xperia z leeg was. Echter vandaag begon opeens midden in een gesprek ook mijn earspeaker te haperen om uiteindelijk helemaal te stoppen. Deze werkt nog steeds niet. Reset gedaan, maar dit werkte niet. Chat van sony wil mij m'n xperia z via companian softwarematig laten repareren, maar klonk alsof zij het ook niet wist en maar een standaard riedeltje opdreunde. Heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Mijn earspeaker weigert de laatste tijd bij mij ook wel eens dienst (een keer of 4 meegemaakt in een paar maanden), maar opnieuw opstarten verhelpt in mijn geval het probleem. Heb dus wel het idee dat het softwarematig is. Maar herstarten heb je ongetwijfeld al geprobeerd.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Tsjipmanz schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:32:
Mijn earspeaker weigert de laatste tijd bij mij ook wel eens dienst (een keer of 4 meegemaakt in een paar maanden), maar opnieuw opstarten verhelpt in mijn geval het probleem. Heb dus wel het idee dat het softwarematig is. Maar herstarten heb je ongetwijfeld al geprobeerd.
Ja, maar ik ga dan toch maar even de reparatie via companion proberen aangezien ik pas problemen heb sinds de update naar 4.3. Wanneer dit het niet is vrees ik voor een hardware probleem, dan moet ik maar even bij cool blue langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

JelkeBart schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:43:
Die heb ik gevonden, ik heb een toestel uit week 4 van 2013, dus dat zou goed moeten zitten denk ik. Iemand enig idee waar ik het beste heen kan om hem naar een reparatiecentrum te laten sturen?
Bel deze pipo's eens ,misschien kunnen zij wat voor je betekenen:

Sony Xperia Support Nederlands

Namens Sony Mobile Communications:

Becker & Partner GmbH
Neuenhofstraße 110
D-52078 Aachen
Tel.: +31 (0)900-8998318

WEEE-Reg.-Nummer: DE 15646940
Ust-ID-Nummer: DE121689737
Amtsgericht Aachen: HRB 4396
Geschäftsführer: Martin Becker, Johannes Müllmann, Jürgen Breuer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Blijkbaar is het geen software probleem, maar een hardware probleem. Naar Coolblue gebracht, ongeveer 2-3 week ben ik m kwijt..
Hard reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Voor diegene met ook een trillingsmotor probleem raad ik dus ook aan ondanks dat het op een gegeven moment weer goed lijkt te zijn de telefoon te laten repareren.

[ Voor 43% gewijzigd door masterjorie op 08-04-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589267

Hallo Jur,

Ik vind het heel erg vervelend dat je veel klachten hebt met het toestel. Als ik het goed begrepen heb, heb je het toestel weer ter reparatie aangeboden.

Ik ga er vanuit dat het toestel gerepareerd wordt binnen de garantietermijn. Mocht dit niet het geval zijn, raad ik je ons te contacteren via 0900-899318. Je kunt ons ook via de chatsupport benaderen http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 19:10
Hallo Karim,

Ik raad je aan ons te contacteren via Facebook via https://www.facebook.com/sonymobilenl of telefonisch, om je beter te kunnen helpen. Tel: 0900-9973742.

Met vriendelijke groet,

Sorry voor de late reactie maar ik heb een berichtje gestuurd op Facebook. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo BeNN_

Wij gaan er vanuit dat deze klachten niet meer voorkomen. Mocht het toestel na de vierde keer weer een defect hebben, raad ik je aan ons te contacteren via 0900-899318. Je kunt ons ook via de chatsupport benaderen http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo MrBabiSpangang,

Helaas is het inderdaad zo dat de Sony-garantie vervalt wanneer de bootloader wordt geopend. Door het wijzigen van de software kan het toestel namelijk worden beschadigd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Heatonme,

Je kunt ons ook via de chatsupport contacteren. Bezoek onze site: http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Anoniem: 589267 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:30:
Hallo Jur,

Ik vind het heel erg vervelend dat je veel klachten hebt met het toestel. Als ik het goed begrepen heb, heb je het toestel weer ter reparatie aangeboden.

Ik ga er vanuit dat het toestel gerepareerd wordt binnen de garantietermijn. Mocht dit niet het geval zijn, raad ik je ons te contacteren via 0900-899318. Je kunt ons ook via de chatsupport benaderen http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/.

Met vriendelijke groet,

Hallo Alexandra,

"Cynische mode aan":

Iedereen die ik spreek bij zowel Sony als bij mijn telefoon leverancier vind alles heel vervelend,

Ik vind onderstaande zaken ook zeer vervelend:

1). 5 x een toestel opsturen / laten ophalen
2). 3 van de 9 x (5 x laten ophalen en 4 x laten brengen) komt de koerier niet opdagen en moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt
3). Met de Sony software kan je geen complete backup maken, nu moet ik dus voor de 6de keer alle apps etc. opnieuw installeren
4).Dat je verplicht bent om met een incompetente organisatie als Teleplan zaken te doen.(kan ik een heel nieuw topic aan wijden).
5).Sony allang al weet dat de Xperiaz een ontwerpfout is maar daar vanwege de aantallen waarover we spreken niets aan doet.
6).Ik al uren aan de lijn heb gehangen met niet meedenkende en niet in oplossingen denkende mensen van de Xperia support.

Morgen wordt toetsel nummer 6 gebracht (waarempel deze keer binnen 10 dagen ipv de gebruikelijke 4 weken). Ik ben benieuwd hoelang dit toestel het blijft doen

Het is jammer dat ik voor elke "het is heel vervelend" geen eurie heb gehad, dan had ik al een nieuwe iphone of HTC kunnen kopen....

Voor mij is het een principe kwestie geworden en zal zeer waarschijnlijk volgende maand toestel nummer 6 gaan opsturen, de Samsung S2 die ik al die tijd in gebruik heb vanwege een niet functionerende "HIGH END" Sony blijft het gelukkig wel doen.

"Cynische mode uit"

Prettige avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523871

Zojuist geprobeerd het klepje van de sim-kaart te openen, hierbij is de uitstulping afgebroken. Nu is het een stuk lastiger om te openen. Vraag me af waarom ze dit niet op dezelfde wijze hebben gemaakt als bij de Sd kaart en usb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Zojuist mijn telefoon even schoongespoeld nadat hij nat geworden was , natuurlijk alle klepjes gecheckt van te voren.

En je raad het al , telefoon doet het prima tijdens het afspoelen en drogen en een uur daarna niet meer. Alle stickers zijn rood geworden , ik dus afvragen hoe dit zou kunnen komen en goed kijken naar de telefoon zelf. blijkt dus dat de achterkant niet meer goed aansluit met de rest van het toestel.

Ik hoop dat hij na een paar uur volledig opgedroogd is en dan weer werkt. Zoniet dan moet ik hem weer opsturen voor iets wat niet mijn schuld is. De vorige keer kon de klantenservice van Sony zelf ook niks voor me betekenen behalve me dood spammen met vragen of het probleem al opgelost was , ja het probleem was opgelost nadat ik zelf 300 euro mocht aftikken. Ik hoop nu toch echt dat het vergoed word want anders is dit het laatste Sony toestel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er mensen die na reparatie van het toestel andere problemen hebben gekregen? Zit er over na te denken het toestel ter reparatie aan te bieden omdat er een paar zwarte stipjes op de foto's zichtbaar zijn. Het toestel werkt voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
Anoniem: 523871 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:56:
Zijn er mensen die na reparatie van het toestel andere problemen hebben gekregen? Zit er over na te denken het toestel ter reparatie aan te bieden omdat er een paar zwarte stipjes op de foto's zichtbaar zijn. Het toestel werkt voor de rest prima.
Ik heb precies hetzelfde probleem laten oplossen onder garantie, en daarna nog geen nieuwe problemen gezien met m'n telefoon. Moet daarbij wel aantekenen dat ik niet in de buurt van water geweest ben :P Op de reparatiebon stond aangegeven dat hij weer waterdicht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 16:27
Goed, na 1x nieuwe achterkant, 1x opnieuw geplakte achterkant en 1x een vervangend toestel laat dan toch wéér de achterkant los. Ik heb het nu wel een beetje gehad met deze telefoon. Maar eens een brief naar Vodafone sturen dat ik mn geld terug wil...

Ik zag btw dat iemand het had over toestellen van voor 13w30 die last hadden van loslatende achterkanten, degene die ik nu heb is van 13w32...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Laatst online: 02-06-2021
Goed nieuws , mn telefoon is opgedroogd en werkt weer.
Binnenkort toch maar weer een ander toestel halen want ik heb dus geen vertrouwen meer in Sony en de Smartcare van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 589267 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:57:
Hallo MrBabiSpangang,

Helaas is het inderdaad zo dat de Sony-garantie vervalt wanneer de bootloader wordt geopend. Door het wijzigen van de software kan het toestel namelijk worden beschadigd.

Met vriendelijke groet,

Gotta love that support.

Door software te veranderen komt er opeens water achter je lens. _/-\o_

Als het nou nog oververhitting was of iets wat ook maar iets te maken had met software, bijv CPU overclocks.

Maar water in een toestel dat wordt geprezen om zijn waterdichtheid ;w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

masterjorie schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:55:
[...]

Ja, maar ik ga dan toch maar even de reparatie via companion proberen aangezien ik pas problemen heb sinds de update naar 4.3. Wanneer dit het niet is vrees ik voor een hardware probleem, dan moet ik maar even bij cool blue langs lopen.
Any success?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Laatst online: 20-05 19:10
Hallo Karim,

Met vriendelijke groet,

Ik heb contact opgenomen met FB chat en daar werd ik doorverwezen naar de chat van Sony. In de chat van Sony werd ik weer doorverwezen om te gaan bellen. Beetje jammer dit, bellen is namelijk een beetje aan de moeilijke kant voor mij aangezien ik slechthorend ben. Ach ja, ik zal even een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
M'n telefoon naar Coolblue gebracht, zij hebben hem vervolgens opgestuurd naar Sony voor reparatie, daarbij aangegeven dat het een hardware probleem is en geen software probleem. Wanneer ik hem terugkrijg (over ongeveer 1-2 weken) zal ik posten wat er aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:11
DP Kunst schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:55:
Goed, na 1x nieuwe achterkant, 1x opnieuw geplakte achterkant en 1x een vervangend toestel laat dan toch wéér de achterkant los. Ik heb het nu wel een beetje gehad met deze telefoon. Maar eens een brief naar Vodafone sturen dat ik mn geld terug wil...

Ik zag btw dat iemand het had over toestellen van voor 13w30 die last hadden van loslatende achterkanten, degene die ik nu heb is van 13w32...
Waarschijnlijk is dan je hele toestel krom (check dit door hem op een plat oppervlak te leggen). Vriend van me had dit ook. De reparaties waren dan ook van korte duur. Ik zou er bij je volgende reparatie duidelijk bijzetten dat je toestel krom is, want anders blijf je er helaas mee zitten... Ik heb zelf overigens wel een rechte XZ en daarbij laat de plaat dus niet los. Of ik merk het niet omdat mijn toestel recht is. Hoe dan ook blijft dat symptoonoplossen van Teleplan bijzonder treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ik heb het gechecked, telefoon is verder kaarsrecht. Dus dat kan het niet zijn. Daarbij is dit ook al het 2e toetstel. Het is gewoon een designfout dat terug blijft komen. Verkeerde lijm of weet ik wat...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorriezoveel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Helaas is mijn scherm ook gebroken door normaal broekzak gebruikt. Ik heb deze ter reparatie ingeleverd bij T-Mobile. Resultaat, zelf 230 euro's betalen, anders krijg ik de telefoon stuk terug.
Nu heb ik geen keuze gemaakt betreft de afhandeling van de reparatie, dus wordt de telefoon automatisch terug gestuurd. Alleen nu heeft iemand mij op alle internet klachten gewezen (consumetenbond, trosradar en natuurlijk tweakers).
Nu ben ik dus bezig om dit allemaal even door te werken enzo mij klacht bij sony neer te leggen.
Ondertussen is mijn telefoon weer onderweg naar mijn huis en mijn vraag was of ik deze kan weigeren aan de deur en wat er dan verder mee gebeurd? Of moet ik hem gewoon aanpakken en opnieuw ter reparatie aanbieden, maar nu met klachten formulieren e.d. (die gelukkig over te vinden zijn).
Graag jullie ervaringen, meningen. Ik weet iig dat ik volgende keer geen sony neem. Helaas zit ik wel nog een jaar aan een abonnement vast met een product waar ik ontevreden over ben. Kan hier nog wat aan gedaan worden? (andere telefoon bij T-mobile vragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat kost dit een hoop energie...
Mijn telefoon is dus al drie keer gerepareerd aan de loslatende achterkant net zoals andere hierboven. Na heel veel onbeantwoorde e-mails, chats en e-mails via de consumentenbond kreeg ik gisteren een e-mail van Sony met de mededeling dat ze het willen onderzoeken en een ander (Xperia Z) toestel willen leveren als het defect inderdaad weer terug is.
Over dat defect is geen twijfel, want je kan zo naar binnen kijken bij mijn oh zo sterke XZ. Maar mijn punt is dat ik geen vertrouwen meer heb in dit toestel. Dus ook niet een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb onlangs een klein wit/doorzichtig puntje ontdekt onder het glas/de folie op de achterzijde. Dacht eerst dat dit er nog af te wassen was, maar dit is niet het geval. Weet niet wat dit is, maar dit zou zomaar een ster in het glas kunnen zijn. Het ziet er echter uit alsof de zwarte coating van/onder het glas is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat een toestel zeg. Net het toestel even afgespoeld, met alle klepjes dicht. Gaat hij daarna uit het niets aan en uit. Mijn eerste gedachte was waterschade, dus ik check meteen headphone, usb en sd-card aansluitingen. Alle drie nog wit en tot mijn grote verbazing blijkt er water in mijn SIM-kaart slot te zitten, het klepje wat ik hiervoor nog maar één keer open had gehad. Sim-kaart eruit gehaald, snel droog gemaakt met keukenrol en nu ligt de telefoon in een zak rijst. Mocht hij het na 24 uur drogen nog niet normaal doen, kan ik hem dan naar Sony opsturen voor reparatie onder garantie? Het was immers een fout van het product, water doorlaten met gesloten klepjes. Echter, ben ik bang dat dit snel wordt afgeschreven op misbruik, aangezien er na anderhalf jaar gebruik natuurlijk de nodige krassen en deukjes aanwezig zijn.

// Lichte frustratie hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Vandaag gebeld door Vodafone, geld teruggeven doen ze niet meer na een jaar. Ze sturen me nu weer een nieuwe phone op... Jeuj... Ben benieuwd hoe lang die het volhoudt. Vanavond m'n hele achterkant er maar verder afgepeuterd en van een paar stripjes dubbelzijdige plak voorzien. Zou het iig weer een paar weekje vol moeten houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-08-2024
DP Kunst schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:41:
Vandaag gebeld door Vodafone, geld teruggeven doen ze niet meer na een jaar. Ze sturen me nu weer een nieuwe phone op... Jeuj... Ben benieuwd hoe lang die het volhoudt. Vanavond m'n hele achterkant er maar verder afgepeuterd en van een paar stripjes dubbelzijdige plak voorzien. Zou het iig weer een paar weekje vol moeten houden :/
Mag ik vragen hoe je dit hebt geregeld? Ik zit in precies hetzelfde schuitje, maar Vodafone blijft maar uitstellen en vooralsnog afschuiven op Teleplan ed. Ik hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Herkent iemand het volgende probleem:
  • Mijn geheugenkaartje "was verwijderd zonder de telefoon uit te zetten" volgens Xperia Z (wat niet het geval was, want ik zit nooit aan mijn geheugenkaartje);
  • het opslaan van foto's op de geheugenkaart lukt niet altijd;
  • foto's kunnen soms überhaupt niet gemaakt worden;
  • sommige apps willen niet laden, of lopen vast tijdens het laden;
  • en het scherm valt geregeld uit (vanzelfsprekend anders dan bij de batterijbesparende modus);
  • de opgeslagen foto's kunnen in de Sony Album app niet bekeken worden, zijn korrelig, en navigeren in deze app gaat zeer laggy.
Ik heb niets vreemd gedaan, er zijn zover ik weet geen rare apps geïnstalleerd. De enige niet-Google-Play-app op mijn telefoon is XBMC. Ik heb dit nog niet eerder gehad, maar van het ene op het andere moment doet de telefoon steeds gekker. (Eerst alleen de melding over de geheugenkaart, daarna volgde de rest elkaar op.)

De telefoon opnieuw opstarten en de kaart eruit en weer erin, heeft niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2014 16:26 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik had hetzelfde (alleen jouw eerste punt trouwens) en had op internet twee mogelijke oplossingen gevonden:

1) Kaartje als exFAT formatteren.
2) Het kaartje iets dikker maken door het wat lagen plakband op te doen (op de achterkant uiteraard)

Ik had het probleem het vaakst tijdens/na het in de dockingstation zetten van de XZ, dus ik vermoed dat vooral optie 2 heeft geholpen. Ik heb het probleem erna bijna niet meer gehad (nog 1 of 2 keer in een half jaar tijd; daarvoor minstens een paar keer per week).

[ Voor 3% gewijzigd door E-Hoog op 14-05-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik het kaartje formatteer, wat gebeurt er dan met alle apps die van de geheugenkaart gebruik maken? (TomTom, XBMC, etc.) Kunnen die dat uit zichzelf oplossen, of moet ik die apps volledig opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Goeie vraag. Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd. Maar wat je wellicht kunt doen is een volledige backup maken van je XZ met de PC companion (en zowieso van je kaartje uiteraard voordat je formatteert) en die daarna terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 21-05 11:08

tomk94

Developer

De rubberren randjes van het klepje van de micro usb aansluiting laten los. Doordat die er tussen komen te zitten krijg je hem nu slecht gesloten.

Valt dit onder garantie en hoelang ben ik mijn toestel dan kwijt? Of is het beter om zelf nieuwe klepjes te kopen, en hoe zit dat met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591819

Hallo,
Ik heb nu een gerepareerde nieuwe xperia z gekregen,
Gisteren heb ik er in het water mee gefilmd en toen was er niks aan de hand.
'S avonds ging ik douchen (met de klepjes dicht natuurlijk) en ja hoor bij de usb, was
de sticker rood. De power-knop reageert niet als ik hem kort indruk, maar als ik hem lang indruk
reboot het toestel en werkt hij weer. De power-knop werk dus niet (voor van en naar stand-by modus).
Ook gedroegen de volume toetsen zich raar.
Ik heb de Z maar in een bak met rijst gelegd, maar dat gaat waarschijnlijk niet zoveel helpen.
Heb ik nu wel of geen recht op garantie aangezien een sticker rood is??
(ik heb hem via een webwinkel gekocht)

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Anoniem: 591819 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:21:
Hallo,
Ik heb nu een gerepareerde nieuwe xperia z gekregen,
Gisteren heb ik er in het water mee gefilmd en toen was er niks aan de hand.
'S avonds ging ik douchen (met de klepjes dicht natuurlijk) en ja hoor bij de usb, was
de sticker rood. De power-knop reageert niet als ik hem kort indruk, maar als ik hem lang indruk
reboot het toestel en werkt hij weer. De power-knop werk dus niet (voor van en naar stand-by modus).
Ook gedroegen de volume toetsen zich raar.
Ik heb de Z maar in een bak met rijst gelegd, maar dat gaat waarschijnlijk niet zoveel helpen.
Heb ik nu wel of geen recht op garantie aangezien een sticker rood is??
(ik heb hem via een webwinkel gekocht)

Pieter
1: Niet nodig de vraag in twee draadjes te posten ;)
2: Contact opnemen met de webwinkel en probleem voorleggen. Aangezien dit een garantie geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrjraider schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:46:
[...]

1: Niet nodig de vraag in twee draadjes te posten ;)
2: Contact opnemen met de webwinkel en probleem voorleggen. Aangezien dit een garantie geval is.
Ohja heb je na een termijn van 6 maanden nogwel de volledige garantie en hoe checken ze hoe er water naar binnen is gegaan? Aangezien de sticker rood is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee waar je hem hebt laten maken? (ik neem aan via de webshop? en niet bij de lokale telefoon boer) gewoon opnieuw aanbieden via de webshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrjraider schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:26:
Geen idee waar je hem hebt laten maken? (ik neem aan via de webshop? en niet bij de lokale telefoon boer) gewoon opnieuw aanbieden via de webshop..
Via Midimedia werd hij de vorige keer opgestuurd naar Teleplan. Maar ik heb de Z nu nog thuis liggen.
Hoe groot is de kans dat hij gerepareerd word, aangezien de rubbertjes nog heel zijn in het klepje terwijl de usb-sticker rood is?
Want ik heb geen zin om ook nog eens onderzoekskosten te gaan betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kan ik niet inschatten.. Verwacht vrij laag maar aangezien ik dit toestel niet heb kan ik hier ook niks over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 17:34
Ik heb mijn Xperia Z laten opsturen via de mediamarkt in Kortrijk (België). Het probleem die ik had was dat mijn simkaart lezer niet meer werkt. Nu krijg ik te horen van mediamarkt dat mijn Xperia onherstelbaar is verklaart. Door een simkaartlezer die niet meer werkt???
Ze vertellen mij ook dat dit probleem niet onder garantie valt omdat het mijn schuld zou zijn. Ik zou niet weten wat ik ooit zou verkeert gedaan hebben zodat deze simkaart lezer stuk zou zijn.
Nu moet ik 35 euro betalen om mijn Xperia Z niet herstelt terug te krijgen. Is dit normaal?
Ik heb al gechat met Sony mobile nl daar zijden ze me dat mijn Xperia Z in Frankrijk nagekeken was mar dat ze meer niet kon zien. Ze zij me ook dat ze ging contact opnemen met het herstelcentrum en me deze week nog iets ging lagen weten via mail. De week is om en heb nog steeds niks gehoord. Ik heb de indruk dat ze het in de vergeetschuif willen duwen.
Dan vroeg ik ook aan Sony waarom ik 35 euro moet betalen voor een niet hersteld toestel terug te krijgen en de vrouw zei me dat zei dit niet aanrekenen maar dat ik dat met mediamarkt moet bespreken. Iemand die hiervoor ook al heeft moeten betalen?
Is er iemand die raad weet waar ik nog kan aankloppen om mijn xperia z alsnog hersteld terug te krijgen liefst onder garantie herstelt.
Ik heb al bij de nl consumentenbond een klacht ingediend. Ik weet niet als dit iets zal uithalen maar ik kan maar proberen.
Gechat met Sony Mobile nl heb ik ook al gedaan maar die laat niets meer van zich horen.
Een mail naar Sony Mobile gestuurd maar daar heb ik nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:41
Op mijn toestel viel het geluid voor mij weg tijdens het bellen als ik mjin vingen op de bovenkant van het toestel lichtjes drukte. Dit gebeurde dus ook regelmatig met een hoesje om het toestel.

Heb hiervoor contact gehad per chat met Sony. Deze gaven aan dat ik het toestel kosteloos via de Phone House (niet bij de Phone House gekocht) kon versturen.

Bij de Phone House wisten ze van niets en na een niet nette discussie van een half uur (zelfs een klant moest ons rustiger maken) heeft meneer toch het toestel opgestuurd. Hoop trouwens dat meneer deze niet stiekem bekrast heeft doordat ik zijn gevoel van autoriteit weggevaagd heb O-)

Heb de status met Dynafix statuspagina en de Teleplan statuspagina goed in de gaten kunnen houden dankzij deze topic!

Dynafix:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 31-5-2014 13:58:31
Order - Bevestigd 31-5-2014 13:58:36
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 3-6-2014 12:27:25
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-6-2014 0:33:48
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 4-6-2014 11:05:28
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 5-6-2014 8:54:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 5-6-2014 21:34:54
Reparatie ETD - In behandeling 6-6-2014 21:22:43
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 11-6-2014 21:28:17
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 11-6-2014 21:28:58
Reparatie ETD - Reparatie gereed 11-6-2014 21:29:34
Logistiek - Product klaar voor retourzending 12-6-2014 16:47:39

Teleplan:
  • 12-06-2014 05:44 ontvangen in winkel
  • 12-06-2014 05:44 ontvangen door klant
  • 12-06-2014 05:44 order gesloten
  • 10-06-2014 10:42 onderhoud afgerond
  • 06-06-2014 06:06 diagnose gesteld
  • 06-06-2014 06:06 start onderhoud
  • 05-06-2014 13:06 ontvangen in servicecentrum
  • 05-06-2014 07:52 order registratie
Diagnose
Geen / slechte audio
Service activiteiten
Software Update uitgevoerd. Standard Repair (Depot)
Gebruikte onderdelen
  • VIBRATOR
  • FOIL ADHESIVE BACK PANEL
  • EAR SPEAKER 12.0 RECTANG ULAR_WR
  • ADHESIVE RECEIVER
  • WATER INDICATOR
Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan :D
Iemand een idee waarom ze de water indicator en viberator zouden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
vandaag ook mijn xperia z bij coolblue afgegeven met spontane barsten ,hoop dat die gewoon gerepareerd word dmv de garantie, heb em niet laten vallen of gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Hallo Alexandra,

Zoals verwacht heeft toestel nummer 6 ook weer last van een loslatende backplate.

Gaat dit probleem ooit nog opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

E-Hoog schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:38:
Goeie vraag. Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd. Maar wat je wellicht kunt doen is een volledige backup maken van je XZ met de PC companion (en zowieso van je kaartje uiteraard voordat je formatteert) en die daarna terugzetten.
Het heeft even geduurd, maar ik ben er net mee bezig geweest. Het kaartje is totaal niet meer benaderbaar, zover ik nu kan zien. In elk geval niet in een losse kaartlezer en ook niet in een groter adapterkaartje. Ik heb na de 4.4.2 update een heleboel apps die ik terug moet zetten, waaronder ES File Explorer. Misschien dat die mijn kaartje nog kan lezen via de telefoon en dat ik dan wat foto's o.i.d. kan terug krijgen. Zo niet, dan zit ik met een kapot 64GB-kaartje. :(

Dan wordt het ook lastiger om de TomTomsoftware en de GPS opnieuw te testen.

Edit: voor de zekerheid heb ik net mijn XZ compleet teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Inclusief de internal storage. Nu kom ik er na het installeren van enkele appjes achter dat mijn Whatsappgeschiedenis weg is. Daar stonden een aantal zeer belangrijke zaken in! :( :(
Is er een manier om dit terug te krijgen, met bijv. Recoverysoftware o.i.d. en dit zonder mijn telefoon te rooten? REMO Recover for Android kan mijn telefoon überhaupt al niet eens vinden...

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het is toch niet te geloven, na alle hardware issues met dit toestel hebben ze bij de laatste update ook software problemen geïntroduceerd....

Na de kitkat update gaat de batterij nog ongeveer 3 uurtjes mee na een volledige oplaad cyclus omdat de "google play services" de batterij helemaal leegtrekken.

Alle "workarounds" werken of slecht of helemaal niet, dit probleem is nu al een week of 3 bekend en Sony heeft nog steeds geen update, lekker handig als je dit " high End" toestel gebruikt en overal naar laadpunten moet gaan zoeken......

Helaas kan je niet terug naar de oude versie (dan ga je naar de XDA oplossing toe en vervalt je garantie welke je bij dit toestel hard nodig hebt....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:43

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn Xperia Z heeft ook een barst in het scherm, na de foto's opgestuurd te hebben is het blijkbaar mijn eigen schuld, kan mij niks raars herinneren, maar het ziet er niet uit als een spontane barst zoals de anderen hier.

Maar nu de belangrijkste vraag, hoe kan ik zo goed en goedkoop mogelijk dat weer gerepareerd krijgen?
Alles werkt nog, behalve touchscreen. Zelf een mobiel uit elkaar geen niet echt een probleem. Alleen schrik ik gigantisch van die bedragen, blijkbaar moet je het scherm+touchscreen bestellen. Evt. nog met de gehele voorkant erbij. Maar ik zie overal prijzen van €200. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor dat geld koop ik eerlijk gezegd liever een telefoon die niet meer zo snel breekt..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-03 20:42
painkill schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:49:
Mijn Xperia Z heeft ook een barst in het scherm, na de foto's opgestuurd te hebben is het blijkbaar mijn eigen schuld, kan mij niks raars herinneren, maar het ziet er niet uit als een spontane barst zoals de anderen hier.

Maar nu de belangrijkste vraag, hoe kan ik zo goed en goedkoop mogelijk dat weer gerepareerd krijgen?
Alles werkt nog, behalve touchscreen. Zelf een mobiel uit elkaar geen niet echt een probleem. Alleen schrik ik gigantisch van die bedragen, blijkbaar moet je het scherm+touchscreen bestellen. Evt. nog met de gehele voorkant erbij. Maar ik zie overal prijzen van €200. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor dat geld koop ik eerlijk gezegd liever een telefoon die niet meer zo snel breekt..
Bij mij heeft het uiteindelijk 2 maanden geduurd, maar na heel veel zeuren, lang volhouden en veel telefoongesprekken heb ik een compleet nieuwe telefoon gekregen. Dus als je tijd ervoor over hebt, blijven volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
ik heb de mijnes gewoon naar coolblue gebracht, hun stuurde em op naar sony en 2weken later kon ik em weer ophalen en was scherm vervangen en de voor en achterkant nieuw.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
Terugkoppeling van mijn probleem. In februari dus vocht achter de lens, maar gelukkig geen rode stickers. Toestel terug laten sturen voor reparatie naar Sony/Teleplan?, maar afgewezen omdat software was aangepast. Meerdere malen contact opgenomen, maar telkens het standaard verhaal dat ik pech heb en dat ze er verder ook geen aandacht aan wilde besteden.

Ook via Vodafone en Dynafix het probleem laten voorleggen, zij waren ook niet eens met de afwijzing en hadden aangegeven dat bij Samsung en HTC productie/hardware fouten gewoon worden gerepareerd, maar helaas ook zij hadden geen succes.

Uiteindelijk vorige week door Vodafone zelf een nieuwe swap gekregen, het heeft even geduurd maar ben erg blij dat Vodafone dit netjes heeft opgelost.

Helaas nu ook het battery drain probleem met 4.4, maar een andere rom opzetten gaan we nu voorlopig maar niet doen met deze "waterdichte" high end toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52

faust2016

You yes have my shirt

Gisteren mn Xperia Z voor de derde keer ter reparatie bij T-mobile aangeboden.
Na de vorige twee keer heb ik een nieuwe gehad, maar deze is dus ook al weer kapot.
Wat ik eigenlijk zou willen is een andere telefoon dan de XZ, heb er niet echt vertrouwen meer in.

Toen ik aan de T-mobile medewerker vroeg of dat mogelijk zou zijn, zei hij dat ik daarvoor bij Sony aan zou moeten kloppen. Hierop antwoordde ik dat ik de telefoon toch echt bij T-mobile had gekocht en niet bij Sony en dat ik dus in principe niks met Sony te maken heb. De verkoper begon daarop een verhaal over dat ik een abonnement bij t-mobile heb, maar de telefoon door Sony geleverd wordt en dat t-mobile alleen maar een doorgeef luik is oid..

Kwam mij een beetje voor als een broodje aap verhaal waarbij t-mobile de verantwoordelijk voor een 'deugdelijk product' bij Sony probeert neer te leggen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:41
Even een (late) update van mij reparatie. Heb uiteindelijk na een kleine 3 weken mijn toestel terug mogen ontvangen. Gelukkig heel en werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608890

Hallo en hoi! :)

Ik hoop dat iemand nog tips heeft, ik ben ten einde raad :'(

Mijn verhaal en meteen een waarschuwing voor anderen:

Op de dag dat hij uitkwam kocht ik vorig jaar de Z vanwege zoals de waterdichtheid zoals velen van ons. Een half jaar geleden ongeveer maakte ik hem eventjes schoon onder douche: meer dan 5 sec heeft het niet geduurt. Alle klepjes zaten dicht! Daarna deed hij een beetje raar. Ik heb hem wat te drogen gelegd en na een half uurtje deed hij weer normaal. Hij bleef echter alleen in de veilige modus staan. Nadat ik hem heb nagekeken kwam ik tot de conclusie dat er een scheurtje in het rubbertje zat van een van de klepjes.
Dit zie je helemaal niet, alleen als je erover heen wrijft met je vinger.

Mijn vermoeden is dan ook dat dit de oorzaak is van de waterschade.

Ik heb twee keer contact opgenomen met Sony (heel simpel zeggen ze: een kapot rubbertje zit niet in ons garantiepakket punt), meerdere keren bij de Phone House geweest (niet ons probleem je moet bij Sony zijn), bij Vodafone geweest (je hebt de telefoon helaas niet bij ons gekocht), via de consumentenbond met een grote klachtenoperatie meegedaan (helaas had ik niet een gebroken scherm en viel ik daardoor buiten de boot) , mijn verzekering zegt dat ik alleen verzekerd ben als het buiten de deur kapot raakt, en tenslotte mijn bijstandverzekering advies gevraagd maar die kunnen alleen iets voor mij betekenen als mijn telefoon na een second opinion non conform wordt getest.
Ik kom zojuist bij vodafone vandaan en die zeggen dat een second opinion meestal niets uithaalt terwijl de kosten sowieso 45 euro zijn.

|:(

Iemand nog een ander idee? Mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Ook wil ik nu proberen om hem dan zelf maar uit de safe mode te halen, maar weet iemand hoe?

Opnieuw opstarten terwijl je de volumeknop vast houdt helpt niet en ook heb ik hem al terug gezet in de fabrieksinstellingen.

Help en hulp zeer gewenst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mijn usb aansluiting is kapot, nu heb ik zelf een 230V lader doorgeknipt en een dock van gemaakt die het goed doet maar nu ga ik op vakantie en heb alleen een usb aansluiting in de auto.

Kan ik gewoon een usb kabel doorknippen en die als dock maken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allen. Ik had een aantal weken terug mijn XZ onder de kraan gehouden en toen deed hij het niet meer. Vermoedelijk kwam er water in het toestel. Deze heb ik opgestuurd en hij is gerepareerd binnen de garantie. Alleen er staat dat er een boardswap is gedaan. Wat heeft het voor nut om een boardswap te doen als er weer water in komt vanwege een lek ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 22:29
Nou... Het nut is dat ie het nu weer doet ;)
En nu gewoon niet meer onder de kraan houden. Tis leuke marketingpraat, maar niet meer dan dat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-05 23:29
Sinds gisteren doet mijn frontcam het niet. Ik krijg de melding "camera niet beschikbaar" en vervolgens kan ik alleen via instellingen>apps etc de app stoppen. Cache/gegevens wissen helpt niet.

Als ik via het service menu *#*#SERVICE#*#* de front cam wil openen krijg ik ook alleen een zwart scherm.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 17:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hmm ziet er naar uit dat ik een nieuwe heb gekregen? Alle gebruikssporen zijn weg.. ziet er uit als nieuw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Hoi,

Mijn xperia z heeft sinds kort moeite om connectie te maken met 3g/4g hebben hier nog mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Helaas, mijn toestel gaat ook weg voor garantie.
Home button/ precies dat gedeelte van het scherm werkt niet meer. Herstel gedraaid via PC compagnion maar helaas.
Kan ook de camera app vanaf het lockscreen niet openen. Tevens ook 3 zwarte puntje in de camera :-(
Jammer, voor het eerst in een decennia sony ( ericsson ) dat ik er een voor garantie op moet sturen.
Ik heb hem bij T-mobile gehaald, moet ik nog iets vermelden betreffende Teleplan/dynafix of gaat dat tegenwoordig gewoon goed?

-edit-
Hij is dus naar teleplan gestuurd maar ik vrees dat ze touchscreen vergeten zijn :(
15-08-2014 11:50 onderhoud afgerond
15-08-2014 05:58 diagnose gesteld
15-08-2014 05:58 start onderhoud
Diagnose

Camera werkt niet
Service activiteiten

Software Update uitgevoerd. Standard Repair (Depot)
Gebruikte onderdelen

CAMERA 13 MEGAPIXEL CMOS C6603 SEE FOC 8261782
FOIL ADHESIVE BACK PANEL
CUPPER SHEET MCAMA
COVER PANEL TOP BLACK
-edit2-
Grappig, ik had na het zien van bovenstaande gelijk de xperia chat aangezwengeld en navraag gedaan.
Er werd verteld dat de telefoon al klaar voor verzending lag. Lees ik net het volgende op teleplan:
18-08-2014 10:10 onderhoud afgerond
Diagnose

Display defect
Service activiteiten

Software Update uitgevoerd. Display Panel Repair (Depot)
Gebruikte onderdelen:
FRONT ASSEMBLY BLACK ROW SEE FOC 8261168
CAMERA 13 MEGAPIXEL CMOS C6603 SEE FOC 8261782
BATTERY 2330.0 MAH
CAP SD ASSY R BLACK
EAR SPEAKER 12.0 RECTANG ULAR_WR
Waarschijnlijk heeft mijn chat toch nut gehad, veel nieuwe onderdelen ( accu is zeer nice na 1,5 jaar intensief ingress ), ziet er goed uit :)

[ Voor 57% gewijzigd door Humma Kavula op 18-08-2014 13:52 . Reden: Update ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Vandaag mijn toestel weer retour gekregen:

• Nieuwe accu
• Nieuw frame
• Nieuwe camera
• Nieuw Display met glas voor
• Nieuwe achterkant

Kortom een als nieuw toestel na 1,5 jaar :D
Heb voor de zekerheid imei maar even gecheckt want alles is nieuw maar het klopt.
Nu maar wel gelijk extra screenprotectors voor en achter aangezien ik dat de vorige keer niet gedaan had en na wat stuiterpartijen zaten er aardige krassen op de originele screens.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ai - spontane barst en gelijk mijn hele display natuurlijk onbruikbaar.

Zal allemaal heus wel weer keurig door Coolblue & Sony worden opgepakt, maar om nou voor de 3e keer binnen de garantie een telefoon te moeten terugsturen.....Die garantie duurt niet eeuwig meer, en de levensduur van dit toestel is bij mij gemiddeld 6 maanden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Balen zeg! Het kan inderdaad hard gaan met de reparaties. Gelukkig zijn ze tegenwoordig redelijk snel met repareren. Ik had een defecte ear microphone (mijn tweede reparatie). Ik heb de telefoon op een maandag opgestuurd naar Studentmobiel en de maandag erop was hij al weer bij de postbode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Laatst online: 05-02-2024
De gemiddelde reparatie duur is relatief kort dus tegenwoordig? Ik heb namelijk vanochtend mijn telefoon even onder de kraan gehouden om wat viezigheden makkelijk te verwijderen. Alle klepjes uiteraard dicht en heeft minder dan tien seconden geduurd. Een paar uur later merk ik op dat mijn front camera nu versiert is met bubbels en de camera op de achterkant een waas heeft, de flits ook. Het is net alsof ik een permanent instagram filter heb. Verder werkt de telefoon nog 100% en ik heb geen backup dus zit een beetje te twijfelen of ik hem laat maken. Heb eigenlijk niet zo'n behoefte aan een paar weken zonder telefoon.

• Stpan
@Linius, als de wiedeweerga een back-up maken. Bij mij was bij 1 van mijn voorgaande reperaties exact hetzelfde gebeurd. En die waas achter de camera breide zich bij mij snel uit tot een defect!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Linius schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:33:
De gemiddelde reparatie duur is relatief kort dus tegenwoordig? Ik heb namelijk vanochtend mijn telefoon even onder de kraan gehouden om wat viezigheden makkelijk te verwijderen. Alle klepjes uiteraard dicht en heeft minder dan tien seconden geduurd. Een paar uur later merk ik op dat mijn front camera nu versiert is met bubbels en de camera op de achterkant een waas heeft, de flits ook. Het is net alsof ik een permanent instagram filter heb. Verder werkt de telefoon nog 100% en ik heb geen backup dus zit een beetje te twijfelen of ik hem laat maken. Heb eigenlijk niet zo'n behoefte aan een paar weken zonder telefoon.
Na een bezoek aan de Iguazu-watervallen had ik hetzelfde, allemaal druppels onder de lens en een wazig beeld. Heb hem toen uit voorzorg uitgeschakeld en een nachtje neergelegd te drogen (onder een airco). Uiteindelijk is het restant water verdampt en heb ik er geen last meer van gehad.

- Soulseek rulez -

Ikzelf vertrouw er niet meer op dat mijn toestel van 1,5 jaar oud nog waterbestendig is, de rubbertjes in de klepjes kunnen op de lange termijn uitdrogen en scheurtjes gaan vertonen. Zit er zelf over na te denken nieuwe klepjes te bestellen en ze zelf te vervangen.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kort geleden heb ik mijn telefoon heel even (korter dan 5 seconden) onder de kraan afgespoeld. Van te voren heb ik mij ervan verzekerd dat alle klepjes dichtzaten. Toch slaan de vochtindicators roze uit. Ik heb nu sinds enkele dagen de volgende problemen met mijn Xperia Z:

Belletjes achter mijn frontcamera (ondertussen weggetrokken)
Strepen, uitvallen, niet reageren van touchsreen/beeldscherm.

Nu heb ik van de belcompany gehoord dat er 2 jaar garantie op zit (ik heb hem 1,5 jaar) dus ik wil hem graag ter reparatie aanbieden. Nu maak ik me zorgen over mijn privacy. Zolang mijn telefoon "van binnen" nog werkt, kan ik via USB wel de foto's van mijn gezin over zetten en verwijderen van het apparaat. Maar hoe los ik het op dat de accounts van mijn facebook, mail, whatsapp, google+, e.d. niet in te zien zijn voor de reparateur? Zijn die automatisch geblokkeerd als ik de simkaart verwijder? Verder zit er een passwordmanager op. Daar moet natuurlijk ook niet in gekeken worden. Wat moet/kan ik doen om dit te voorkomen, voordat ik hem inlever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:48
Jorgen schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:12:
Wat moet/kan ik doen om dit te voorkomen, voordat ik hem inlever?
Factory reset, zit ergens bij instellingen. Altijd doen voor je een telefoon binnenstuurt voor reparatie. En géén SIM en SD meegeven. Enkel SIM en SD verwijderen heeft nauwelijks effect op de telefoon, alles blijft toegankelijk (buiten wat er op de SD staat natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoi Ambroos,

Bedankt voor je antwoord. Aangezien mijn scherm niet werkt, heb ik deze tutorial op youtube gevolg[video]YouTube: How To Hard Reset SONY Xperia Z]

Aangesloten aan mijn pc, wilde hij ineens nieuwe software voor m'n Xperia Z inladen. Daarna deed het scherm het weer (!!) en heb ik hem alsnog handmatig kunnen reseten naar de fabrieksinstellingen. Voorlopig doet de telefoon het even (met wel strepen) dus ik ga hem alsnog inleveren. Ben benieuwd wat ze voor mij kunnen doen.

[ Voor 108% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2014 15:52 ]

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vandaag mijn Z naar BelCompany teruggebracht. Toch weer 2 tot 4 weken zonder telefoon. Dan maar weer m'n ouder "gewone" mobieltje uit de kast gepakt. Ben benieuwd of ze binnen de garantie de boel kunnen repareren of vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Stpan schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:16:
Ai - spontane barst en gelijk mijn hele display natuurlijk onbruikbaar.

Zal allemaal heus wel weer keurig door Coolblue & Sony worden opgepakt, maar om nou voor de 3e keer binnen de garantie een telefoon te moeten terugsturen.....Die garantie duurt niet eeuwig meer, en de levensduur van dit toestel is bij mij gemiddeld 6 maanden :s
And it's back. Binnen de garantie. Een gereviseerd model. Eens kijken hoelang mijn vierde (4e!!!!) Xperia Z het uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Afgelopen week mijn Xperia Z wederom op moeten studeren naar StudentMobiel, nu maar hopen dat het onder garantie valt. Spontane barst in het touchscreen, aan de buitenkant was niets te zien. Ben wel redelijk teleurgesteld in de kwaliteit van de Xperia Z. Tweede keer in een jaar tijd dat hij het zonder reden begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2022
Ik mag mijn toestel alweer voor de derde keer opsturen. Ben hem dus weer tijdelijk kwijt. De eerste twee keer een spontane bast, waarbij de eerste keer het toestel vervangen werd, en bij de tweede keer het scherm vervangen werd. Nu de derde keer heeft hij het bad waarin ik zat niet overleeft, terwijl ik alle rubbertjes heb aangedrukt en gechecked. En dat voor een waterdicht toestel.
4 Januari aangemeld, 5 Januari verstuurd, 8 Januari binnengekomen op de reparatiecentrum.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf heb het toestel in het verleden wel onder water gehouden, maar ga mij hier nu niet meer aan wagen. Mijn toestel is nu bijna 2 jaar oud en ik kan me niet voorstellen dat de rubbertjes nog geen gebruikerssporen/scheurtjes bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
En inmiddels heb ik alweer een derde (Nieuw) toestel. Ik ben benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Sinds een tijdje doet mijn luidspeaker het niet goed meer en ben ik geregeld genoodzaakt om de telefoon op de speaker te zetten. Het gekke is dat het vaak er vanaf hangt hoe ik de telefoon houd of die het doet of niet.

Iemand hier bekend mee of dit eenvoudig zelf op te lossen is? Mijn Xperia Z is nu 2 jaar oud en garantie zit er dus niet meer op. Mocht de telefoon open moeten maakt mij dat niet uit, er zit een hoesje omheen dus je ziet er toch niets van.

Nog een ander puntje, van het USB klepje is de rubber sealing vanaf waardoor dit klepje niet meer sluit. Iemand hier ervaring mee? Op internet werd ik niet zo heel veel wijzer hiervan.

Het toestel bevalt me nog prima dus wanneer het kan wil ik het graag goedkoop zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
muserulezz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:19:
En inmiddels heb ik alweer een derde (Nieuw) toestel. Ik ben benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden.
Je was hem dus een week kwijt? Mijn achterkant begint los te laten en zie er flink tegenop om van de telefoon af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
Cyleo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:41:
[...]

Je was hem dus een week kwijt? Mijn achterkant begint los te laten en zie er flink tegenop om van de telefoon af te komen.
3 weken in totaal ongeveer. Gewoon opsturen, inmiddels is dit mijn derde telefoon die ik nieuw onder garantie heb gekregen (en terecht trouwens). Het toestel is geadverteerd als degelijk, dus ik neem aan dat je dit gewoon kunt opsturen. Als waterdicht toestel, dat onder druk gefabriceerd is, dan zou je er ook wel wat van mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Marc_87 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:06:
Sinds een tijdje doet mijn luidspeaker het niet goed meer en ben ik geregeld genoodzaakt om de telefoon op de speaker te zetten. Het gekke is dat het vaak er vanaf hangt hoe ik de telefoon houd of die het doet of niet.

Iemand hier bekend mee of dit eenvoudig zelf op te lossen is? Mijn Xperia Z is nu 2 jaar oud en garantie zit er dus niet meer op. Mocht de telefoon open moeten maakt mij dat niet uit, er zit een hoesje omheen dus je ziet er toch niets van.
Dit had ik ook. En ik ken meer mensen met dit probleem. Bij mij was het wel nog in de garantie, dus ik heb hem gewoon opgestuurd. Had hem 2 weken later terug (afgelopen zomer). Soms deed de oorspeaker het ineens weer een tijd goed, maar uiteindelijk werd het slechter en slechter totdat ik echt niets meer hoorde. Ze hebben de speaker vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:47
Marc_87 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:06:

Nog een ander puntje, van het USB klepje is de rubber sealing vanaf waardoor dit klepje niet meer sluit. Iemand hier ervaring mee? Op internet werd ik niet zo heel veel wijzer hiervan.

Het toestel bevalt me nog prima dus wanneer het kan wil ik het graag goedkoop zelf oplossen.
Hey marc jij hier,haha.

Kan iemand mij vertellen of er met de z1 compact ook zoveel problemen zijn? De xperia z serie lijkt mij wel wat, maar falende hardware heb ik een grafhekel aan.
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Morress schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Hey marc jij hier,haha.

Kan iemand mij vertellen of er met de z1 compact ook zoveel problemen zijn? De xperia z serie lijkt mij wel wat, maar falende hardware heb ik een grafhekel aan.
Bvd
Uiteraard. ;) Ik ben er dik tevreden over! Heb het toestel dan ook al echt vaak laten vallen en een klepje niet dicht gehad met het kiten... beetje water binnen gekregen.

Iemand een idee wat een reparatie van de luidspreker gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04 20:25
Oorspeaker was bij mij ook defect, vervangen voor garantie inclusief nieuwe batterij en achterkant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb echt een bizar probleem. Ik heb af en toe ernstige vertraging in de verwerking van mijn touchscreen-invoer.
Wat er gebeurt:
Ik probeer mijn scherm te unlocken door te vegen. Hij registreert de veeg wel (dat zie je door de stipjes erachteraan), maar ontgrendelt niet. Drukken helpt ook niet. Het lijkt erop dat hij alle input registreert, maar in een soort van buffer neerzet. Als het me wel lukt om mn scherm te unlocken wordt al die input achterelkaar uitgevoerd, wat een flink aantal random drukken op het scherm als gevolg heeft. Willekeurige applicaties worden dan opgestart omdat op het moment van 'verwerken' van de druk er wat anders onder de schermpositie staat dan op het moment van drukken.

Omdat het uitzetten van het toestel ook een bevestiging vereist, lukte het me aanvankelijk ook niet om het toestel uit te zetten. uiteindelijk is het gelukt door middel van een soort harde reset. Hierna ging het een tijdje goed, maar nu is het weer mis. Ik kan nu mijn pincode niet intoetsen omdat het drukken op één cijfer soms meerdere toetsaanslagen als gevolg heeft.

Iemand bekend met dit probleem en misschien een idee hoe ik mijn toestel weer "normaal" krijg?

Update: Heb de oorzaak van het probleem nog niet achterhaald, maar ben er wel achter gekomen dat dit zich alleen voordoet wanneer mijn telefoon aan de lader hangt. Als ik hem van de lader haal stopt het apparaat met raar doen. Het is dus een semi-oplossing :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tsjipmanz op 02-03-2015 17:43 . Reden: update post ]

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Marc_87 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:34:
Iemand een idee wat een reparatie van de luidspreker gaat kosten?
Mijn Xperia Z net binnen de garantie naar de Vodafone winkel gebracht voor de reparatie van de luidspreker. Vandaag kreeg ik een mailtje dat die gerepareerd is en opgehaald kon worden.

Er staat dat het een gebruikersfout was maar het is kostenloos gerepareerd plus een nieuwe achterkant en nieuwe klepjes om de telefoon waterdicht te maken. Ik weet niet of er een nieuwe batterij in is gedaan. Maar dit vind ik een top afhandeling. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Hmm ik ben benieuwd. Vorige week maandag mijn telefoon met spontane touchscreenlaag scheur naar ThePhoneHouse gebracht voor reparatie. Tevens had ik ook last van dramatisch bereik wat constant wisselde, maar goed.

Nu staat er bij Dynafix het volgende:
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 11-3-2015 8:53
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 12-3-2015 9:19
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 13-3-2015 16:17
Reparatie ETD - In behandeling 16-3-2015 11:14
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 17-3-2015 11:26
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 17-3-2015 11:27
Reparatie ETD - Reparatie gereed 17-3-2015 11:28
Maar bij Teleplan:
f2 - Schade door onjuist gebruik

Het toestel is economisch dan wel technische afgekeurd.
Ik ben benieuwd. Ik had volgens mij namelijk een klassiek geval van een spontane scheur / barst. Sowieso was het maar één scheur en vanaf een bovenhoek helemaal door het midden heen naar ongeveer het midden van het toestel.

Ik zag ook dat meerdere mensen deze status hadden, maar helaas nog niemand gezien die ook de afloop postte :X. Dus toch wel erg benieuwd nu!

[ Voor 27% gewijzigd door alex3305 op 17-03-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Net mijn telefoon teruggekregen van ThePhoneHouse. Conclusie: er is niets gebeurd.

Volgens Teleplan is er vochtschade geconstateerd, zonder dat er vochtindicatoren verkleurd zijn. Daarom hebben ze mijn toestel niet in behandeling genomen. Erg interessant dat de medewerker van het reparatiecentrum dit in een luttele 10 minuten heeft kunnen concluderen.

Net contact opgenomen via de Sony Xperia chat, maar die kunnen mij niet verder helpen, omdat ze op de foto's wachten van de vermeende vochtschade. Echter kloppen hierbij een aantal zaken totaal niet. Allereerst zijn de indicatoren niet verkleurd. Ten tweede zijn er geen onderzoekskosten in rekening gebracht. Ten derde zijn er geen foto's volgens mij en de winkel. Als laatste vraag ik mij dan af hoe een medewerker dit in 10 minuten kan zien...

Al met al ben ik momenteel dus erg ontevreden, aangezien dit geintje wel twee weken heeft geduurd. Volgende stap wordt maar telefonisch contact opnemen.

Edit: Na contact te hebben gehad met Sony blijkt dus dat het niet om waterschade gaat... Dat hebben ze maar ingevuld omdat de bootloader is geunlockt.

Mijn scherm is dus gebarsten, en ik krijg geen garantie meer omdat de bootloader is unlocked. Ik was altijd erg tevreden over Sony, maar nu ben ik echt ontzettend teleurgesteld en ontevreden... Iemand misschien een vergelijkbare ervaring?

Na een snelle zoektocht, ja dus. Maar Arnoud Engelfriet zei iets compleet anders. Jammer dat die post blijkbaar niet meer relevant is...

[ Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 19-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
Pfff, de Sony Xperia Z wat een lijdensweg...
Nu na 1,5 jaar heb ik het toestel in totaal 6x voor reparatie moeten wegbrengen. Na de 5e keer kwam ik er achter dat ik aanmerking zou kunnen komen voor een coulance swap (dit kon al na 3x maar dit was mij nooit verteld door de dames en heren van Vodafone)

Nu heb ik net bericht gekregen dat de coulance swap is afgewezen ivm de vervanging vd moederbord die bij de 3e zou zijn uitgevoerd (stond niks hierover gemeld op de reparatiebon en is mij ook niet verteld door de reparateur)

Ik moet nog ongeveer 5 maanden met het toestel voordat ik in aanmerking kom voor een nieuw toestel maar ik heb nu al weer diverse problemen sinds ik de Xperia weer terug heb (spontaan uitvallen, batterij die binnen 3 uur leeg is en heel snel bloedheet wordt) ben het eigenlijk zat om het toestel voor de 7e keer weer ter reparatie aan te bieden.

Wie kan me adviseren wat ik moet doen?
- Nieuw toestel kopen?
- Toestel toch weer laten repareren? (ik heb Vodafone Red met toestelreparatieverzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als een toestel zo vaak gerepareerd moet worden is het gewoon een ondeugdelijk toestel. Ik zou vriendelijk maar duidelijk laten weten dat je de gang van zaken niet acceptabel vindt, weigert om hem nog een keer te laten repareren en dat zij maar met een oplossing moeten komen (ander toestel danwel compensatie). Doen ze dat niet, dan moet je ook gewoon je contract opzeggen en naar een concurrent gaan.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682374

Hi, ik heb helaas wat minder goede ervaringen, mijn Sony laten opsturen naar Dynafix, na twee weken binnen garantie gerepareerd, tot zo veer ziet het er goed uit. Thuis gekomen blijkt er niets gerepareerd en valt nu ook de achterkant er af, erg slordig dat ze een divice openen en niet opnieuw sealen. Maar goed, weer langs de winkel, nu met een brief van Sony erbij dat het toestel vervangen moet worden, twee weken later wordt ik gebeld door de winkel of ik langs wil komen, er zijn problemen. Toestel is terug, afgeschreven is het antwoord en nu worden er 53,00 onderzoeks kosten berekend. Dit heb ik geweigerd en moest mijn toestel achtelaten, de winkel ging er achteraan, nu 3 weken later geen gehoor, niet van Dynafix en niet van de winkel. :X

Anoniem: 691588

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Xperia Z, waarbij ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Of het door de Lollipop update komt weet ik niet zeker, maar rond die tijd begon ik met het ondervinden van problemen met mijn geluid.
- Tijdens het bellen hoor ik alleen geluid/horen mensen mij alleen wanneer ik de 'luide' speaker aanzet
- Media (muziek/youtube filmpjes etc) hebben alleen geluid wanneer ik mijn koptelefoon gebruik
- Notificaties van het herladen van facebook doen het wél over de speakers dus het kan geen hardware fout zijn.

Bijzonder technisch ben ik niet maar qua instellingen staat alles volgensmij goed, dus zou dat het probleem niet moeten zijn.
Wanneer ik via het testmenu de speakers test heb ik daarbij ook ALLEEN geluid via de koptelefoon.

Hebben meer mensen hier recent weer last van? En is er een goede oplossing?
Ik zag op andere forums al dat een factory reset voor veel mensen geen effect had gehad (en daar zit ik ook niet op te wachten qua bestanden kwijt raken hihi).
Mocht het probleem niet door mijzelf op te lossen zijn, kan ik dan aanspraak maken op de garantie?

Groetjes en veel dank,

Maartje

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 23:25
Ik zou gewoon direct het toestel aanbieden om op te sturen onder garantie, niet lang over twijfelen. Zal toch een hardwareprobleem zijn denk ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik heb zojuist mijn Z3c laten vallen, onderin een paar fikse barsten met als gevolg dat het touchscreen niet meer werkt. Ik wil nu de telefoon verbinden met de PC, maar dan moet je een optie op de telefoon aanklikken voor de verbinding, en dat wil dus niet.

Is er een mogelijkheid om de telefoon te verbinden met de laptop, zonder de telefoon te hoeven gebruiken?

Ik kan de reparatiekosten declareren via mijn inboedelverzekering minus een eigen risico van 100 euro. Iemand ervaring wat de reparatie van het beeldscherm kost via T-Mobile?

[ Voor 23% gewijzigd door SX-Superfly op 11-11-2015 17:36 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste