Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-10 22:45
Zoals wel vaker bij die vage sites (want otto zie ik nou niet bepaald als de plaatst waar ik mijn electronica zou kopen) zal er wel een standaard mailtje uitgaan met

"Onze systemen zijn gelinkt aan de leverancier en die heeft een verkeerd productnummer gekoppeld aan deze prijs. Hierdoor komt in ons systeem naar voren dat deze laptop, die bij ons in het systeem staat als artikelnr 001NETBOOKAVV bij onze leverancier is gelinkt aan een accuboormachine.

Het mag vanzelfsprekend zijn dat vanwege een adviesprijs van ~400 euro de prijs van 170 euro niet reëel is. Wij brengen dan ook onze excuses over voor deze gemaakte fout en zullen de order annuleren.

Eventuele gemaakte kosten zullen binnen het termijn van 31 dagen worden terugbetaald"

Of iets in die strekking.

Zo nu ook bij de Lumia, ik heb nog niks betaald dus als het gecancelled wordt dan slaap ik er geen nacht minder om. We zullen het morgen wel merken.
quote:
timofp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:10:
[...]

Het zal heus wel opvallen dat er zo een stormloop komt op de enige netbook welke ze in het assortiment hebben. Moest nu 1 of enkele personen deze besteld hebben kon dit wel gebeuren. Maar in dit geval niet, morgen vroeg gaat er iemand zich verslikken in zijn kop koffie!
Of wrijft iemand eerst in zijn handen vanwege een leuke provisie aan het einde van de maand...

Volgende week in het locale krantje: "Werknemer van de maand de volgende dag op straat wegens fout".

BLACKfm wijzigde deze reactie 29-01-2013 23:16 (24%)

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:28
quote:
Floppus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:45:
Nou nee, gezien de soort van algehele gekte die telkens ontstaat met alvast voorbereidingen richting hoe de zaak dan aangepakt gaat worden - wat al aangeeft dat mensen het idee hebben dat het niet klopt, zit ik meer te denken aan het algeheel stoppen van dit soort topics.
Jij noemt het algehele gekte, ik noem het enthousiasme.
Jij noemt het treffen van voorbereidingen (best wel overdreven gesteld) dat je daarmee kunt aannemen dat de mensen hier weten dat er sprake is van een fout. Ik noem dit gewoon jezelf indekken en, sprekend uit ervaring, lijkt me dat niet onverstandig.

Dreigen te stoppen met dit soort topics vind ik nergens op slaan. Ik verwijs daarmee naar het Dell topic of het Bol.com topic. Beide zijn gewonnen. In beide gevallen hadden de kopers, en dus de mensen in deze topics het recht aan hun zijde. Het verbieden of censureren van dit soort topics is niets minder dan immoreel.
quote:
pricewatch: HP Pavilion dm1 4303sd
Het is een courant artikel, overal EUR399. Je hebt juridisch geen poot om op te staan; ironisch genoeg kan Otto dit topic al gebruiken om de onrealistische prijs aan te tonen.
Op dit moment hebben kopers geen poot om op te staan. Dat wil niet zeggen dat dat morgen ook nog het geval is. Wat als de prijs daadwerkelijk klopt? Wat als dit product gewoon door HP wordt gedumpt en Otto als eerst zijn prijs heeft aangepast? Wat als medewerkers morgen de prijs gewoon bevestigen? Allemaal reële scenario's, wat dus de discussie omtrent dit product rechtvaardigt.

Wanneer bovenstaande scenario's uitkomen zal Otto het lastig krijgen om dit topic tegen kopers te gebruiken. Hoe weet Otto welke kopers actief zijn dan wel op de hoogte zijn van dit topic? Succes om dat aan te tonen.
quote:
Dit is het zoveelste gelukszoekerstopic waar ook weer veel opschoontijd in gaat zitten - en wederom met een hele lading dezelfde namen overigens. Maar goed, als er een besluit over is genomen, dan laten we het zeker weten.
Jij noemt het gelukszoekers. Ik noem het koopjesjagers. Mensen opzoek naar een goede aanbieding. Waar in dit specifieke geval sprake van is (aanbieding, fout etc.) is nu nog niks van te zeggen. Er is nog geen enkele reactie van Otto geweest. Speculeren over de uitkomst is dus nutteloos.

Dat je stelt dat je steeds dezelfde namen tegenkomt vind ik persoonlijk nogal beledigend. Je laat het nogal negatief overkomen. Ik zie ook elke keer dezelfde namen opduiken wanneer het over strafrechtadvocaten gaat. Ik zie ook elke keer weer dezelfde namen opduiken wanneer iets van politiek zie op tv. Mensen met verstand van zaken c.q. ervaring duiken hier natuurlijk bovenop. Wees blij dat er zo'n actieve community is.

Succes met het overleg. Het verbieden van dit soort topics zal Tweakers veel goeds doen...

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
Robsel_NL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:07:
[...]

Waar maak jij je dan druk om? Als je niet mee wil doen doe je dat toch gewoon niet
Ik maak me zorgen over het knokploeggedrag wat vormen aan begint te nemen in de richting van 'bescherming' die de maffia vroeger leverde. Er wordt al een knokploeg opgetrommeld zelfs voor er iets bekend is, nu ze bij een negatief antwoord nog even dreigend voor de deur zetten en het is compleet.

Het zou nog mooier worden als vervolgens de naam Tweakers gekoppeld wordt aan de groep. Eens kijken of winkels nog wat bereidwilliger zijn als in hun ogen dergelijke praktijken gesteund worden door 's lands grootste techsite waarvan ze weten dat berichtgeving direct invloed kan hebben.

Nee dank je, wij willen liefst niet in verband gebracht worden met groepen die winkels duidelijk onder druk zetten in de jacht op eigen gewin. Dat zullen mensen die het koopje zien vast heel anders zien. Ik zie zelfs al mensen die dit gerechtvaardigd vinden als straf voor een foutje 'omdat winkels ook niet zuiver zijn'. Jongens echt...
Het is ver genoeg gegaan zo. Het was even geleden goed te kijken hoe dingen zich nu werkelijk verhouden, maar het is simpelweg uit de hand gelopen hoe dit soort zaken door de groep worden opgepakt.

Ik zal het topic nog niet sluiten in afwachting van reactie van de anderen, en om een kans te geven met goede argumenten of opties te komen dit soort dingen in het vervolg anders op te pakken.
quote:
Freakster86 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:18:
[...]
Succes met het overleg. Het verbieden van dit soort topics zal Tweakers veel goeds doen...
Bedankt voor het perfecte voorbeeld van de houding waarin dit soort dingen op dit moment plaatsvinden op het moment dat de gekte toeslaat. Sorry, maar je dreiging maakt geen indruk hier.

Floppus wijzigde deze reactie 29-01-2013 23:22 (11%)

ERP, CRM, Financieel systeem of wat voor datasysteem ook: word een superheld

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Freakster86 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:18:

Op dit moment hebben kopers geen poot om op te staan. Dat wil niet zeggen dat dat morgen ook nog het geval is. Wat als de prijs daadwerkelijk klopt? Wat als dit product gewoon door HP wordt gedumpt en Otto als eerst zijn prijs heeft aangepast? Wat als medewerkers morgen de prijs gewoon bevestigen? Allemaal reële scenario's, wat dus de discussie omtrent dit product rechtvaardigt.

[...]

Jij noemt het gelukszoekers. Ik noem het koopjesjagers. Mensen opzoek naar een goede aanbieding. Waar in dit specifieke geval sprake van is (aanbieding, fout etc.) is nu nog niks van te zeggen. Er is nog geen enkele reactie van Otto geweest. Speculeren over de uitkomst is dus nutteloos.

Dat je stelt dat je steeds dezelfde namen tegenkomt vind ik persoonlijk nogal beledigend. Je laat het nogal negatief overkomen. Ik zie ook elke keer dezelfde namen opduiken wanneer het over strafrechtadvocaten gaat. Ik zie ook elke keer weer dezelfde namen opduiken wanneer iets van politiek zie op tv. Mensen met verstand van zaken c.q. ervaring duiken hier natuurlijk bovenop. Wees blij dat er zo'n actieve community is.

wat als nou die prijs echt klopt en Otto gewoon gaat uitleveren, dan is al dat gedoe hier over rechtzaken beginnen, documenten opstellen en zo wel heel erg voorbarig....
en diezelfde namen zie je vaker in dit soort topics, dan begint het toch echt te lijken dat mensen er plezier in hebben dit soort aanbiedingen te bestellen en te kicken op de afwikkeling ervan..

www.gamecensor.nl

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:23
quote:
Floppus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:21:
[...]

Ik maak me zorgen over het knokploeggedrag wat vormen aan begint te nemen in de richting van 'bescherming' die de maffia vroeger leverde. Er wordt al een knokploeg opgetrommeld zelfs voor er iets bekend is, nu ze bij een negatief antwoord nog even dreigend voor de deur zetten en het is compleet.

Het zou nog mooier worden als vervolgens de naam Tweakers gekoppeld wordt aan de groep. Eens kijken of winkels nog wat bereidwilliger zijn als in hun ogen dergelijke praktijken gesteund worden door 's lands grootste techsite waarvan ze weten dat berichtgeving direct invloed kan hebben.
Ik denk dat je een beetje doorschiet met je vergelijkingen, deze prijs staat overigens bij elke gespiderde site (hardwareinfo beslist kieskeurig etc)

Je doet het allemaal erg dramatisch overkomen.

Steam key's

• Rem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:21
Ik ben zelf iemand die vaak meedoet aan dit soort acties, maar ben het wel met Floppus eens. De discussie is bijna iedere keer:
"Wij hebben het nagevraagd, klantenservice heeft gezegd dat het klopt dus ze moeten leveren. Ze kunnen niet zeggen dat dit een fout is."

Terwijl juist het feit dat dat soort topics bestaan en dat mensen de producten zo graag willen hebben natuurlijk al een heel erg duidelijke indicator is dat er wel degelijk iets fout staat. Als dat niet zo zou zijn zou bijna geen van de bestellers die order ooit hebben geplaatst.

Ik vind het afschaffen van dit soort topics een ingrijpende maatregel, maar snap ook dat voor Tweakers het niet handig is om met de groep koopjesjagers (Nogmaals: dat ben ik zelf ook!) in verband gebracht te worden. Misschien dat we voortaan, nadat in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic" zo'n fout word vermeld, beter een nieuw topic ergens kunnen openen op een extern forum.

My 2 cents ofcourse. ;)

• timofp
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:01
quote:
remsporus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:28:
Ik ben zelf iemand die vaak meedoet aan dit soort acties, maar ben het wel met Floppus eens. De discussie is bijna iedere keer:
"Wij hebben het nagevraagd, klantenservice heeft gezegd dat het klopt dus ze moeten leveren. Ze kunnen niet zeggen dat dit een fout is."

Terwijl juist het feit dat dat soort topics bestaan en dat mensen de producten zo graag willen hebben natuurlijk al een heel erg duidelijke indicator is dat er wel degelijk iets fout staat. Als dat niet zo zou zijn zou bijna geen van de bestellers die order ooit hebben geplaatst.

Ik vind het afschaffen van dit soort topics een ingrijpende maatregel, maar snap ook dat voor Tweakers het niet handig is om met de groep koopjesjagers (Nogmaals: dat ben ik zelf ook!) in verband gebracht te worden. Misschien dat we voortaan, nadat in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic" zo'n fout word vermeld, beter een nieuw topic ergens kunnen openen op een extern forum.

My 2 cents ofcourse. ;)
Ik denk er exact hetzelfde over, heb zelf enkel meegedaan met de AT Tablet actie, voornamelijk omdat ik bij de andere acties als Belg moeilijk kon mee doen. Maar bedrijven zullen in de toekomst ook minder happig zijn om mee te doen aan de pricewatch denk ik zo, want dit is toch wel één van de manier waarop aanbiedingen gevonden worden.

offtopic, je kan misschien http://koopjesjagersforum.nl/ registreren, is nog vrij :)

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-10 21:57
quote:
[...]

Nee dank je, wij willen liefst niet in verband gebracht worden met groepen die winkels duidelijk onder druk zetten in de jacht op eigen gewin. Dat zullen mensen die het koopje zien vast heel anders zien. Ik zie zelfs al mensen die dit gerechtvaardigd vinden als straf voor een foutje 'omdat winkels ook niet zuiver zijn'. Jongens echt...
Het is ver genoeg gegaan zo. Het was even geleden goed te kijken hoe dingen zich nu werkelijk verhouden, maar het is simpelweg uit de hand gelopen hoe dit soort zaken door de groep worden opgepakt.

Ik zal het topic nog niet sluiten in afwachting van reactie van de anderen, en om een kans te geven met goede argumenten of opties te komen dit soort dingen in het vervolg anders op te pakken.

[...]

Bedankt voor het perfecte voorbeeld van de houding waarin dit soort dingen op dit moment plaatsvinden op het moment dat de gekte toeslaat. Sorry, maar je dreiging maakt geen indruk hier.
Je knokploeg vergelijking slaat nergens op, sorry. Verder laat je het wel heel dramatisch klinken allemaal. Er is geen probleem als winkels hun zaakjes in orde hebben, en hun medewerkers geen foute informatie(vodafone/dell) geven aan klanten die contact opnemen.

Je kan dan net zo goed het aanbiedingen forum sluiten (slim chance), mensen blijven dit soort dingen toch altijd melden.

"Ik zal het topic nog niet sluiten in afwachting van reactie van de anderen, en om een kans te geven met goede argumenten of opties te komen dit soort dingen in het vervolg anders op te pakken.
quote:

Sorry, maar je dreiging maakt geen indruk hier."

Van jou ook niet ;)

Robsel_NL wijzigde deze reactie 29-01-2013 23:37 (6%)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

quote:
Bad Brains schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:23:
[...]

Misschien bedoelde ik dat, een leuke prijs.
Vindt het ook niet veel meer waard, zeker geen 400,- dat is roof.
EUR250 lijkt mij ook wel ok, harde schijf, geheugen en het scherm rechtvaardigen dat wel.

Verder snap ik Floppus wel, het is het proberen waard maar als dit weer zo'n rel topic wordt dan kan het ook wel op slot. Maar laten we een paar dagen wachten tot Otto reageert en als dan de 'claims' losbarsten ...

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:28
quote:
[...]

Enkel ingaan op een laatste zin... Met alle respect, maar dat is wel erg kortzichtig.

Het is totaal geen dreigement o.i.d. Tweakers staat nou eenmaal bekend om het nogal ruime censuur gedrag van moderators. Terecht of niet, het gaat soms zeker ten koste van de vrijheid van informatie uitwisseling. Iets wat vaak door velen in deze community als slecht wordt bevonden.

Ik ga hier geen oordeel over vellen. Ik zeg enkel dat het verbieden van dit soort topics werkelijk nergens op slaat. Dit soort topics zijn er om individuen te verenigen. Als 1 persoon begin je niks tegen bedrijven als Vodafone, Bol.com, Otto, Dell en ga zo maar door. Daar heb je meer mensen voor nodig. Daarnaast hebben velen niet de juiste kennis van zaken om zoiets in hun eentje op te pakken.

Dat de naam Tweakers wordt gerelateerd aan dit soort topics hebben jullie toch ook zeker wel aan jezelf te danken. Op de FP berichten over het Dell debacle... Bij bol.com zijn jullie 0,0 keer ter sprake gekomen.

• Rem
  • Registratie: oktober 2005
quote:
Robsel_NL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:32:
[...]

Je knokploeg vergelijking slaat nergens op, sorry. Verder laat je het wel heel dramatisch klinken allemaal. Er is geen probleem als winkels hun zaakjes in orde hebben, en hun medewerkers geen foute informatie(vodafone/dell) geven aan klanten die contact opnemen.

Je kan dan net zo goed het aanbiedingen forum sluiten (slim chance), mensen blijven dit soort dingen toch altijd melden.
En toch zijn er bijna iedere keer vanaf de eerste post na de startpost meteen al berichten als "Ha sukkels, wat een ballentent die XXX. Als ze niet gaan leveren dan pakken we ze!". Nou worden deze weggemodereerd: mooi. blij toe. Maar als dat soort reacties keer op keer terugkomen in zeer hoge mate bij dit soort topics, dan gaat er misschien toch wel wat fout.

De knokploegvergelijking gaat wel degelijk op, al dreigt men niet met fysieke stappen maar met slechte PR/ juridische stappen / vervuilen van blogs en ga zo maar door.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
In mijn ogen hoeft hier ook niet elke keer een topic voor worden aangemaakt, er is al een aanbiedingentopic en volg dat en bestel of doe wat je wilt, maar doordat er elke keer weer een enorm topic van wordt gemaakt komen alle mensen die normaal nooit aanwezig zijn ook weer langs. Het resultaat is dat bedrijven nooit gaan leveren voor een grote groep mensen, en daarnaast loopt het hier ook altijd weer uit de hand. Neem je verlies en ga niet zeuren als je niet krijgt wat je eigenlijk al niet verdient.

• welkenaamnuweer
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-10 18:32
Zullen we de discussie maar in een ander topic doen? en het hier maar over de netbook praten?

jezusislief

• ekamatje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03:35
Ben nu al een tijdje aan het rondzoeken naar meer info over dit netbookje, maar kan behalve specs niet echt veel vinden. Iemand een link met review of benchmarks ofzo behalve dan de officiele site en de notebookcheck site?

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:27
Voor mijn gevoel is dit ding zo standaard dat het voor reviewers nauwelijks de moeite waard is om er aandacht aan te schenken. Dat maakt hem niet direct slecht of zo, maar het is vrijwel niet mogelijk om er nog een spannende review over te schrijven.

Beaches are for storming!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-10 12:47
De Brazos 2 series, levert Sata600, ondermaatse CPU kracht, zoals de intel Atoms. En kan 1080P renderen. USB 3 is leuk. Mini HP's hebben een behuizing die ik hier op de universiteit langer zie meegaan dan concurrerende modellen van Acer of Asus

• ekamatje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03:35
iemand die dan een beetje een vergelijkend modelletje een review heeft? heb zelf namelijk een behoorlijk verouderde pc en laptop (pc heeft een e5200 en laptop een celeron m 1.8 ghz o.i.d.) en vroeg me af hoe dit netbookje in verhouding zal zijn qua snelheid. Heb zelf niet echt denderende ervaringen met netbooks, maar ik kan er eigenlijk wel een gebruiken voor mijn huidige studie

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:03

Quad

Ondertitel

Stel dat het geleverd wordt, ik zou er sowieso een SSD in prikken, want 500GB 5400RPM en een relatief trage netbook CPU is gewoon t.r.a.a.g.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma.
Have you tried turning it off and on again?

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-10 13:05

FaceDown

Fothermucker.

Shops hebben gewoon een verantwoordelijkheid om hun prijzen op orde te hebben. Het is technisch prima mogelijk om dergelijke prijsfouten te detecteren en daardoor te voorkomen. Dit soort topics geeft zelfs een impuls aan shops om hun zaakjes beter op orde te hebben. Zie het als White Hat hacking.
Het verbieden van dit soort topics werkt de slechte prijscontrole van shops alleen maar in de hand. Even los van het feit dat got al veel te streng gemod wordt naar mijn mening.
Ik vind de aanpak zoals die hier nu gebezigd wordt prima gerechtvaardigd. Het consumentenrecht geeft al aan dat men hier gewoon zou moeten leveren aangezien er niet overduidelijk sprake is van een fout. 50% korting lijkt me niet absurd veel.
En ga je dit gedrag accepteren als consument dan krijg je dat gedrag als in het Vodafone topic. Een bedrijf gaat dan eenzijdig overeenkomsten opzeggen omdat het hun even iets beter uit komt. Zolang er geen tv' s van 1000 euro voor een tientje worden aangeboden hebben wij het recht om voor onze rechten op te komen.

Error #405 Signature not found.

• Fiber
quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:00:
Stel dat het geleverd wordt, ik zou er sowieso een SSD in prikken, want 500GB 5400RPM en een relatief trage netbook CPU is gewoon t.r.a.a.g.
Tips voor een goede en betaalbare SSD die hier in past? O-)

• Quad

Quad

Ondertitel

quote:
Fiber schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:05:
[...]

Tips voor een goede en betaalbare SSD die hier in past? O-)
Kijk maar eens hier

Er zal dus een gewone 500GB HDD van 2,5" in zitten, dus elke 2,5" SSD past.
Kleine tip, bestel pas wanneer je deze netbook binnen hebt :+ .

• Kenzi
  • Nu online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:05:
50% korting lijkt me niet absurd veel.
8)7 8)7 8)7

www.gamecensor.nl

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Ja het is een flinke korting, maar helemaal niet uitzonderlijk in retailland. Het is geen tv die voor een euro wordt aangeboden. Bovendien is het maar een netbookje, die men aan de straatstenen niet kwijt kan, geen volwaardige laptop dus.

• Mu.siQ
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-10 22:24
Topic even gesaved, wacht de reacties morgenvroeg wel af ;) Ik neig heel erg om hem aan te schaffen ter vervanging van mijn asus EEE flutbook en ik vertik het om een tablet te halen! Ik wil gewoon typen voor school enzo. Wel erg gevoelig voor dit soort dingetjes :P

Als de prijs klopt is die vast morgenvroeg ook nog wel te vinden voor deze prijs....

Mu.siQ wijzigde deze reactie 30-01-2013 00:15 (7%)

• Quad

Quad

Ondertitel

quote:
Mu.siQ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:14:
Topic even gesaved, wacht de reacties morgenvroeg wel af ;) Ik neig heel erg om hem aan te schaffen ter vervanging van mijn asus EEE flutbook en ik vertik het om een tablet te halen! Ik wil gewoon typen voor school enzo.

Als de prijs klopt is die vast morgenvroeg ook nog wel te vinden voor deze prijs....
nieuws: Dells XPS 10-tablet komt begin februari naar Nederland :)

• Mu.siQ
quote:
De prijs heb ik er nog niet voor over. Mijn EEE werkt in principe nog wel, alleen wel ontzettend T.R.A.A.G., met XP. Na vijf jaar en verschillende versies van besturingssystemen lijkt die toch een beetje op te zijn...klinkt ook wel alsof die opstijgt. Dit zou een waardige vervanger zijn

• Quad

Quad

Ondertitel

Bij zulke systeempjes is een SSD een uitkomst.. Ik heb al aardig wat mensen blij gemaakt met dat stukje hardware O+.

• Mu.siQ
quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:19:
Bij zulke systeempjes is een SSD een uitkomst.. Ik heb al aardig wat mensen blij gemaakt met dat stukje hardware O+.
Klopt. Ik neem het 'risico' toch maar niet, lees morgen wel (over paar uur dus) hoe het af gaat lopen ;)

• MusicAddict
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:49
quote:
Mu.siQ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:17:
[...]

De prijs heb ik er nog niet voor over. Mijn EEE werkt in principe nog wel, alleen wel ontzettend T.R.A.A.G., met XP. Na vijf jaar en verschillende versies van besturingssystemen lijkt die toch een beetje op te zijn...klinkt ook wel alsof die opstijgt. Dit zou een waardige vervanger zijn
Als je je ergert aan je oude straaljager haal je (volgens een review die ik toen straks gelezen had) een nieuwe in huis :P Dus dat is wat minder ;)

Imito MX1 - Galaxy Note - Galaxy Note 3

• Kenzi
  • Nu online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:13:
[...]

Ja het is een flinke korting, maar helemaal niet uitzonderlijk in retailland. Het is geen tv die voor een euro wordt aangeboden. Bovendien is het maar een netbookje, die men aan de straatstenen niet kwijt kan, geen volwaardige laptop dus.
50% korting op een netbook die nog maar een paar maanden op de markt is? dat is toch wel uitzonderlijk, maar wie weet wil Otto er echt vanaf. wat toch wel uitzonderlijk zou zijn gezien het model echt niet zo oud is.

www.gamecensor.nl

• Mu.siQ
quote:
MusicAddict schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:21:
[...]
Als je je ergert aan je oude straaljager haal je (volgens een review die ik toen straks gelezen had) een nieuwe in huis :P
Haha. Thanks for the heads up ;) Ik ben wel gevoelig voor impuls aankoopjes zoals deze, maar toch weet ik me vaak net in te houden. Ook ga ik graag voor goede kwaliteit en verdiep ik me met dit soort dingetjes vaak wel eerst in de markt :P

• ago
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-06 10:38
Floppus kwam erg boos over, een goede nachtrust zal hem vast kalmeren ;)
Al moet ik hem gelijk geven in het Lumia 820 draadje, het lijken wel jakhalzen die zich op een achtergebleven kalf storten, dat gaat nergens meer over.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Sowieso schrijf je zo!

quote:
ago schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:27:
Floppus kwam erg boos over, een goede nachtrust zal hem vast kalmeren ;)
Al moet ik hem gelijk geven in het Lumia 820 draadje, het lijken wel jakhalzen die zich op een achtergebleven kalf storten, dat gaat nergens meer over.
Verdere discussie over de woorden van Floppus mogen in Shopping Forum - Feedbacktopic. Ik wil daar wel over kwijt dat de mening van Floppus door een groot deel van de crew wordt onderschreven. We worden deze prijs-fout topics een beetje moe.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Swift92
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:25
Hij heeft wel gelijk. Jullie snappen dondersgoed dat de prijs niet klopt. Als ze leveren is het natuurlijk mooi, je kan het altijd proberen. Maar als ze de orders annuleren gaat iedereen weer huilie huilie doen en moeten er brieven worden opgesteld om maar hun gelijk te krijgen. Vaak zijn de spullen niet eens voor eigen gebruik maar voor de door verkoop, zodat ze er nog een centje aan kunnen verdienen. En dat is gewoon triest..

Achja, Ik heb geen netbook nodig dus ik bestel hem niet.

• Fiber
quote:
Swift92 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:33:
[...] Maar als ze de orders annuleren gaat iedereen weer huilie huilie doen en moeten er brieven worden opgesteld om maar hun gelijk te krijgen...
Dat vind ik ook verschrikkelijk, maar proberen te bestellen kan altijd. Maar inderdaad, gewoon zonder zeuren je verlies nemen als het niet door gaat. Ik zie het bijna als een voordeeltje als het niet door gaat: Spaart me weer 175 Euro uit... :)
quote:
Mig29 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:32:
[...] We worden deze prijs-fout topics een beetje moe.
Maar 'je' zet ze wel gewoon in de Pricewatch. Dat is gewoon uitlokking... :)

Fiber wijzigde deze reactie 30-01-2013 00:45 (19%)

• Sebastiaanrh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 22:35
quote:
Reiben schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:24:
[...]

Waar lees je dat? Misschien heb je ooit niet betaald en sta je op een zwarte lijst? ;)
Inderdaad? Net eentje gekocht met accept giro, zonder problemen.

In mail staat ook nog eens dat product op voorraad is :)

• Quad

Quad

Ondertitel

quote:
Mig29 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:32:
[...]

Verdere discussie over de woorden van Floppus mogen in Shopping Forum - Feedbacktopic. Ik wil daar wel over kwijt dat de mening van Floppus door een groot deel van de crew wordt onderschreven. We worden deze prijs-fout topics een beetje moe.
Ik kan mij hier best in vinden, voordat er uberhaupt iets geroepen mag worden moet er eerst afgewacht worden wat er gebeurd.. Wel leveren, niet leveren of annuleringsberichten?

Zolang er volgens de overeenkomsten met de winkel uitgeleverd gaat worden is er niets aan de hand. Wordt het geannuleerd dan is er in principe ook niets aan de hand want de prijs ligt eigenlijk wel onredelijk laag. Otto heeft de voorwaarden wel aangepast neem ik aan na het 'ottoarrest'?

Ik zal straks dan ook niet gaan klagen mocht er geannuleerd worden en Otto bedanken voor de reclame en ondertussen heb ik wel de shop nog even doorgeneust naar een paar dingetjes.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:45:
[...]

Ik zal straks dan ook niet gaan klagen mocht er geannuleerd worden en Otto bedanken voor de reclame en ondertussen heb ik wel de shop nog even doorgeneust naar een paar dingetjes.
Als iedereen die houding had, hadden we denk ik geen probleem met dergelijke topics. Nu weer ontopic ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-10 16:56

HollovVpo1nt

HD2 noob

Wow, ongelooflijk dat er bepaalde mensen al documten/brieven etc. aan het verzamelen/maken zijn richting Otto :/ Als de prijs correct schijnt te zijn dan hebben wij geluk, zo niet dan hebben wij niets verloren omdat je in eerste instantie niets rijker was. Dus mensen doe gewoon normaal.
Overigens vraag ik mij af was Floppus bedoelt met "nog een" zeik/reltopic? Het is een korte periode tweemaal voorgekomen dat mensen iets fouts hebben besteld: Lumia 920 bij Coolblue begin van deze maand en Lumia 820 bij Vodafone een paar weken terug. In beide gevallen stond de consument in zijn recht om het product geleverd te krijgen omdat de verkoper expliciet via diverse kanalen de juistheid van de aanbiedingen kenbaar heeft gemaakt. Het is dat ook compleet in de context van Shopping Forum om daarover te "zeiken" en juridische stappen te plannen. Dat het toevallig dezelfde mensen zijn, ik ook, is precies wat je zegt, toevallig, aangezien die mensen in de SF komen voor de Lumia 820 topic uiteraard dit topic ook gewoon zien.

Dus mensen, doe normaal. Meneertje Mod (of Mods..) doe ook normaal.

• treiterkop
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01-02-2013
Alvorens te bestellen, heb ik Otto een mailtje gestuurd of de prijs wel echt klopt. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

• Radjesh
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:17
quote:
treiterkop schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:59:
Alvorens te bestellen, heb ik Otto een mailtje gestuurd of de prijs wel echt klopt. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
Waarom?! Iets met slapende honden wakker maken. :/

Niet

• johnnyb20
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-10 20:33
quote:
Radjesh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Dit ben ik helemaal met je eens. Gisterenavond heb ik ook dit netbookje aangeschaft, nu nog even afwachten tot het geleverd wordt. Heb natuurlijk wel gekozen voor de Acceptgiro optie.

Ik hou jullie op de hoogte _/-\o_

• Radjesh
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:17
quote:
johnnyb20 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:25:
[...]

Dit ben ik helemaal met je eens. Gisterenavond heb ik ook dit netbookje aangeschaft, nu nog even afwachten tot het geleverd wordt. Heb natuurlijk wel gekozen voor de Acceptgiro optie.

Ik hou jullie op de hoogte _/-\o_
Ik heb hem net ook besteld, ben benieuwd :D

Niet

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
Radjesh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:13:
Simpelweg, omdat dat je plicht is als consument!

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-10 22:00

knakworst

Get Dilberted!

Gewoon om 9:00 uur bellen naar klantenservice en vragen naar de juistheid van de prijs.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 03:46:
Wow, ongelooflijk dat er bepaalde mensen al documten/brieven etc. aan het verzamelen/maken zijn richting Otto :/ Als de prijs correct schijnt te zijn dan hebben wij geluk, zo niet dan hebben wij niets verloren omdat je in eerste instantie niets rijker was. Dus mensen doe gewoon normaal.
Overigens vraag ik mij af was Floppus bedoelt met "nog een" zeik/reltopic? Het is een korte periode tweemaal voorgekomen dat mensen iets fouts hebben besteld: Lumia 920 bij Coolblue begin van deze maand en Lumia 820 bij Vodafone een paar weken terug. In beide gevallen stond de consument in zijn recht om het product geleverd te krijgen omdat de verkoper expliciet via diverse kanalen de juistheid van de aanbiedingen kenbaar heeft gemaakt. Het is dat ook compleet in de context van Shopping Forum om daarover te "zeiken" en juridische stappen te plannen. Dat het toevallig dezelfde mensen zijn, ik ook, is precies wat je zegt, toevallig, aangezien die mensen in de SF komen voor de Lumia 820 topic uiteraard dit topic ook gewoon zien.

Dus mensen, doe normaal. Meneertje Mod (of Mods..) doe ook normaal.
Ik zie het probleem niet met die mails cq brieven. Je dwingt hiervoor webshops hun zaakjes beter op orde te hebben, dat is toch prima? Hetzelfde met white hat hackers; Die kraken ook systemen (=schadelijk op zichzelf) voor hun vermaak maar met positieve 'bijwerking' dat bedrijven gedwongen worden hun beveiliging beter op orde te hebben.
Kijk we kunnen natuurlijk niets bestellen en alleen een mailtje naar Otto doen met 'hee mannen klopt die prijs wel?' maar dat is natuurlijk geen enkele stimulans om ervoor te zorgen dat de prijzen de volgende keer wel kloppen. Als ze nu door dit grapje een paar honderd laptops te goedkoop moeten uitleveren is dat zeker een betere leerschool.
quote:
CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Simpelweg, omdat dat je plicht is als consument!
Wat een onzin. Als consument heb je geen enkele plicht om een leverancier te informeren over een foutieve prijs. Ik werk bij een productiebedrijf en denk je dat er ook maar 1 klant is die ons opbelt om te melden dat we te weinig hebben gefactureerd? Wij zullen dat bij onze leveranciers overigens ook nooit doen.

FaceDown wijzigde deze reactie 30-01-2013 08:53 (11%)

• CLB
  • Niet online
Je leest het niet goed! Het is je plicht om te informeren of de prijs klopt als je denkt van niet, dat bedoelde ik.

Als je niet hebt geïnformeerd en geen bevestiging hebt gekregen dat het klopt, moet je achteraf ook niet gaan blaten!

CLB wijzigde deze reactie 30-01-2013 08:58 (35%)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• Awaken1
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Net geprobeerd te bellen, maar krijg niemand aan de lijn. Kan iemand even laten weten of hij/zij doorkomt?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
quote:
PeaceNlove schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:59:
Ik blijf bestellen bij dit soort webshops. Moeten ze maar leren hun zaken goed op orde te hebben. In dit geval hebben zij het gezeik en een, waarschijnlijk onrealistisch, verlies dat ze moeten nemen. Aan de andere kant hebben de consumenten ook vaak zat dat ze genaaid worden waar ze bij staan, dus ik heb er geen spijt van dat ik net bij ze op de bestelknop heb geramd.
Om het naaivoorbeeld te illustreren: ik heb er dus WEL spijt van dat ik net bij Redcoon een losse SSD heb besteld, want die pipo's rekenen daar gewoon wel even 5 euro thuiskopieheffing bij, die NIET van toepassing is bij de aanschaf van losse interne harddisks. (en ja, had ik iets beter moeten opletten, maar toch)
Kortom, ik ben gelukkig als er morgenochtend iemand hard van zijn stoel valt bij Otto en heel hard ow K*T denkt. Wat er daarna gebeurt is bijzaak.
http://dobrador.com/wp-content/uploads/2012/04/11751648997956435_smMbKXSC_f.jpg

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:56:
Je leest het niet goed! Het is je plicht om te informeren of de prijs klopt als je denkt van niet, dat bedoelde ik.

Als je niet hebt geïnformeerd en geen bevestiging hebt gekregen dat het klopt, moet je achteraf ook niet gaan blaten!
Ik lees heel goed. Het is niet je plicht om te informeren of een prijs niet klopt. Jij mag dat misschien vinden, maar dat staat nergens geschreven noch is het een ongeschreven regel dat dat zo is. Bedrijven moeten zelf zorgen dat hun prijzen kloppen. Klanten hebben hier geen enkele controleplicht.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
[b][message=39677593,noline]Wat een onzin. Als consument heb je geen enkele plicht om een leverancier te informeren over een foutieve prijs. Ik werk bij een productiebedrijf en denk je dat er ook maar 1 klant is die ons opbelt om te melden dat we te weinig hebben gefactureerd? Wij zullen dat bij onze leveranciers overigens ook nooit doen.
Jij hoeft niet te bellen om ze mede te delen dat hun prijs fout is, want dat kun jij helemaal niet weten. Jij hebt informatieplicht, dat is wat anders.
Dat wil niet zeggen dat elke keer als je iets online koopt je moet bellen of de prijs wel klopt. Maar in gevallen zoals dit, waarin je redelijkerwijs kunt aannemen dat er wellicht een foutieve prijs is weergegeven, moet jij jezelf informeren naar de juistheid van deze prijs. Ik zou zeggen, ook tegen mensen die meelezen, informeer jezelf nou eens keer over de gang van zaken en regelgeving bij een dergelijk geval/casus.

Deze meneer onder mij (SpX) heeft zijn informeer plicht vervuld en hij kan er dus vanuit gaan dat de prijs klopt en hij het product tegen die prijs geleverd krijgt. Mocht hij het product tòch niet geleverd krijgen, dan heeft hij een geschil met Otto, omdat zij de juistheid hebben bevestigd en daarna weer ingetrokken.

In dit topic en dit soort zaken wordt er gedreigd en geblaird, maar informeer jezelf nou eens een keer over formele gang vak zaken.

HollovVpo1nt wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:09 (20%)

• SpX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06:56
Zojuist gebeld en gesprek opgenomen: mij werd verteld dat de prijs juist was en de netbook uitgeleverd gaat worden. Prijs is letterlijk genoemd evenals het verzekeren van de uitlevering.

• johnnyb20
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-10 20:33
quote:
SpX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:06:
Zojuist gebeld en gesprek opgenomen: mij werd verteld dat de prijs juist was en de netbook uitgeleverd gaat worden. Prijs is letterlijk genoemd evenals het verzekeren van de uitlevering.
Dat klinkt goed!:-d _/-\o_ tnx

• ScaFFa
  • Laatst online: 06-01 19:22
Heb je dit gesprek ook opgenomen of naam van de medewerker genoteerd? _/-\o_

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:44
quote:
SUPER NICE :) da's een heel net netbookje dan voor 170 euries! _/-\o_

Noobmeter - p0st | p0st m0ds [0.9.3] | PC Specs

• BLACKfm
Ik zeg, 'pics' or it didn;t happen. Online knallen dat audiofragment.
Las gisteren nog op internet dat er niks mis is met het opnemen van audio behalve als het een zeer grove inbreuk op privacy is :).

Bron: http://blog.iusmentis.com...bruikt-worden-als-bewijs/

BLACKfm wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:11 (21%)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:06:
[...]

Jij hoeft niet te bellen om ze mede te delen dat hun prijs fout is, want dat kun jij helemaal niet weten. Jij hebt informatieplicht, dat is wat anders.
Dat wil niet zeggen dat elke keer als je iets online koopt je moet bellen of de prijs wel klopt. Maar in gevallen zoals dit, waarin je redelijkerwijs kunt aannemen dat er wellicht een foutieve prijs is weergegeven, moet jij jezelf informeren naar de juistheid van deze prijs. Ik zou zeggen, ook tegen mensen die meelezen, informeer jezelf nou eens keer over de gang van zaken en regelgeving bij een dergelijk geval/casus. Dat bespaart een hoop moeite, een hoop rimpels op voorhoofden en een hoop frustratie op deze fora. We blijven het niet herhalen.
"We"? Jij praat namens t.net ofzo? Zou je me een linkje willen geven naar het wetsartikel waarin staat vastgelegd dat consumenten verplicht zijn te informeren naar een prijs, als ze vermoeden dat deze niet juist is?
De winkels die adverteren met 50% of 70% korting krijgen het nog druk. Dat zijn natuurlijk belachelijk hoge kortingen, en alle klanten moeten gaan bellen want wellicht zijn die prijzen niet juist!
Persoonlijk vind ik 170 euro voor een netbookje zeer redelijk, ik zou er niet veel meer aan uit willen geven.

• CLB
  • Niet online
quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:06:
Dat wil niet zeggen dat elke keer als je iets online koopt je moet bellen of de prijs wel klopt. Maar in gevallen zoals dit, waarin je redelijkerwijs kunt aannemen dat er wellicht een foutieve prijs is weergegeven, moet jij jezelf informeren naar de juistheid van deze prijs. Ik zou zeggen, ook tegen mensen die meelezen, informeer jezelf nou eens keer over de gang van zaken en regelgeving bij een dergelijk geval/casus. Dat bespaart een hoop moeite, een hoop rimpels op voorhoofden en een hoop frustratie op deze fora. We blijven het niet herhalen.
Inderdaad, net zoals bij Dell, prijs werd bevestigd = order plaatsen.
quote:
Leuk hoor :) Nu nog zwart op wit :)
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:11:
"We"? Jij praat namens t.net ofzo? Zou je me een linkje willen geven naar het wetsartikel...
Wetten en plichten... uhm ja...
Persoonlijk vind ik 170 euro voor een netbookje zeer redelijk, ik zou er niet veel meer aan uit willen geven.
[/quote]
Jij ja, zoals ik al tig keer heb gezegd, kost 'n Windows 8 licentie al de helft, dus wat jij ervoor wilt betalen is totaal niet interessant. Het gaat erom dat de prijs laag lijkt, mensen informeren of dit klopt, als dit wordt bevestigd dan mag je er 100% vanuit gaan dat het klopt dus bestellen maar. Dat er wordt geroepen om
'waarom slapende honden wakker maken' en 'informeer niet, want dan komen ze er niet achter' dat is :')

CLB wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:19 (24%)

• Schizo007nl
  • Laatst online: 08:08

Schizo007nl

Forza PSV!!

Nu gaan mensen zich al rijk rekenen.. Maar wie zegt dat die medewerker zich niet vergist heeft? Otto kan nog steeds de bestelling annuleren.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Schizo007nl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:11:
Nu gaan mensen zich al rijk rekenen.. Maar wie zegt dat die medewerker zich niet vergist heeft? Otto kan nog steeds de bestelling annuleren.
Die vergissing lijkt me dan een probleem van Otto, niet van ons klanten.

• Startups
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03:11
quote:
Daarom is het nodig dat meer mensen bellen en ook duidelijk is met welke helpdesk medewerker (naam) ze spreken. Als dat er meerdere zijn dan is de prijs gewoon juist.

• BLACKfm
quote:
Dat soort winkels weten intussen wel hoe dat gaat. Tussen "Ik heb gehoord dat" en daadwerkelijk bewijs zit een groot verschil. En aan die mensen die een beetje lopen te trollen heb ik een broertje dood.

• White Russian
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Dat klinkt goed!

Heb inmiddels van spaarwinkelen.nl al bevestiging voor de 8% geld terug, komt alles bij elkaar dan uit op 158,75. Voor deze prijs toch best een geinig dingetje...

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
BLACKfm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:10:
Ik zeg, 'pics' or it didn;t happen. Online knallen dat audiofragment.
Las gisteren nog op internet dat er niks mis is met het opnemen van audio behalve als het een zeer grove inbreuk op privacy is :).

Bron: http://blog.iusmentis.com...bruikt-worden-als-bewijs/
Online gooien van dat audiofragment lijkt me vooralsnog niet nodig. Laten we eerst wachten op de levering (of een eventuele annulering).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:20

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Ik hover over de bestelknop. Heb dat ding totaal niet nodig, maar het is tempting. Ik heb al een Lenovo X121 netbook van ~1,5 jaar oud.

SG-feedback | ASP-feedback

• Art Elixer
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-10 20:34
@White Russian Ik heb de bevestiging van Spaarwinkelen.nl dat het bedrag is bevestigd. Dat wil nog niet zeggen dat je het ook echt krijgt volgens mij.

Ik vind de prijs van ¤170 niet vreemd overigens. Kan niemand zich meer herinneren dat HP die WebOS tablets ook ging dumpen op de markt?

• SpX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06:56
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Online gooien van dat audiofragment lijkt me vooralsnog niet nodig. Laten we eerst wachten op de levering (of een eventuele annulering).
Precies. Zie het als backup mocht het verkeerd aflopen. Laten we met z'n allen dan ook gewoon wachten op het moment dat Otto ons een berichtje geeft.

Het zou zonde zijn als topics zoals deze in de toekomst niet meer mogelijk zijn.

• CLB
  • Niet online
Omdat dat niet liep, kom op deze netbook met Windows 8 is slechts 'n paar maanden op de markt...

• Awaken1

Awaken1

Leuke aanbieding als het klopt.
Ik denk dat ik straks nog even bel om te verifiëren.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:22:
Omdat dat niet liep, kom op deze netbook met Windows 8 is slechts 'n paar maanden op de markt...
Dus? Wat is nou het probleem? Leverancier biedt product aan tegen prijs. Klant vraagt leverancier om bevestiging van prijs. Leverancier bevestigt prijs. Klant bestelt. Wat is hier mis mee? Ik snap niet waarom sommige mensen nu nog steeds zuur lopen te doen hier. Laten we gewoon afwachten wat er gebeurt. :)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:11:
[...]
"We"? Jij praat namens t.net ofzo? Zou je me een linkje willen geven naar het wetsartikel waarin staat vastgelegd dat consumenten verplicht zijn te informeren naar een prijs, als ze vermoeden dat deze niet juist is?
De winkels die adverteren met 50% of 70% korting krijgen het nog druk. Dat zijn natuurlijk belachelijk hoge kortingen, en alle klanten moeten gaan bellen want wellicht zijn die prijzen niet juist!
Nee, ik praat niet namens T.net, ik praat namens de mensen die wél op de hoogte zijn van de procedures en die telkens aan anderen moeten uitleggen hoe het moet. Ik ga niet voor jouw de juridische teksten opzoeken, mag je zelf doen. Als het niet in een wetsartikel staat, zal het wel in de algemenen voorwaarden staan waar jij meet akkoord gaat bij een koop.

En wat jij zegt met jouw kortingen is ook appels met peren vergelijken, want in jouw voorbeeld adverteren winkels met een korting, waardoor je er redelijkerwijs vanuit kunt gaat dat een prijs klopt. Otto heeft niet geadverteerd met een korting. Er staat gewoon een netbook van 170 euro, waarvan vergelijkbare netbooks honderden euro's meer kosten.
Ik hoop toch echt dat jij het verschil ook ziet.

PS: Ik ben ervan overtuigd dat mods een sweep doen door dit topic (sorry mods), maar mijn verzoek bij deze is om deze post en mijn vorige post niet te verwijderen zodat mensen dit lezen en de procedure begrijpen en zo geen onnodige vragen stellen.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie niet in wat hier niet kloppend aan zou zijn. Ze hebben ook al enige tijd gehad nu om het aan te passen.

Ik heb hem besteld. Zie wel of ie geleverd wordt :)

"De essentie van sport is dat de snelste wint."

• CLB
  • Niet online
Ik doe helemaal niet zuur, maar een reden 'ja WebOS tablets gingen ook voor 'n schijntje' klopt gewoon niet.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:38
And it's gone, artikel niet meer vindbaar.

• CLB
  • Niet online

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-10 20:27
Hij staat er nog gewoon hoor, maar in de startpost staat niet de goede link.

Edit:Spuit11

MeltedForest wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:28 (9%)

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-10 23:03
Staat nog steeds op de site. Als het een fout zijn dan was het nu al wel aangepast. Is al 9:30.

Hmmm.. bij mijn bestellingen op de otto site zie ik mijn bestelling niet staan... Zal ie verwijdert zijn...?

worldfastest wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:31 (37%)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:25:
[...]

Nee, ik praat niet namens T.net, ik praat namens de mensen die wél op de hoogte zijn van de procedures en die telkens aan anderen moeten uitleggen hoe het moet. Ik ga niet voor jouw de juridische teksten opzoeken, mag je zelf doen. Als het niet in een wetsartikel staat, zal het wel in de algemenen voorwaarden staan waar jij meet akkoord gaat bij een koop.

En wat jij zegt met jouw kortingen is ook appels met peren vergelijken, want in jouw voorbeeld adverteren winkels met een korting, waardoor je er redelijkerwijs vanuit kunt gaat dat een prijs klopt. Otto heeft niet geadverteerd met een korting. Er staat gewoon een netbook van 170 euro, waarvan vergelijkbare netbooks honderden euro's meer kosten.
Ik hoop toch echt dat jij het verschil ook ziet.

[..]
Kortom je loopt wat te brallen maar bent niet bereid om er bronnen bij te noemen. Juridisch advies van de koude grond noemen we dat. Ik heb nog nooit algemene voorwaarden gezien waarin staat dat bij twijfel over correctheid van een prijs de consument verplicht is om te informeren. Zou wat zijn zeg. Verder heeft Otto inmiddels al de prijs bevestigd dus ik zie echt totaal het probleem niet.
En van 394 voor 170 eur? Sja een leuke aanbieding denk ik dan. Lijkt me niet dat dit per definitie een foute prijs is. Bovendien zegt de leverancier zelf dat hun prijs juist is.

• Twisted-D
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-10 09:12
Volgens mij hebben ze een indrukwekkende hoeveelheid van die netbooks op voorraad. Ik zou die stapel wel eens willen zien :).

Ergens heb ik het idee dat ik vandaag niet een verzendbevestiging ga krijgen...

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:59

Orion84

Moderator SF & AK / Frontpage Admin

Fotogenie(k)?

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:05:
[...]

Ik lees heel goed. Het is niet je plicht om te informeren of een prijs niet klopt. Jij mag dat misschien vinden, maar dat staat nergens geschreven noch is het een ongeschreven regel dat dat zo is. Bedrijven moeten zelf zorgen dat hun prijzen kloppen. Klanten hebben hier geen enkele controleplicht.
Waar baseer jij die wijsheid op? Ik zie hier namelijk een ervaren jurist exact het tegenovergesteld zeggen: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/
quote:
Bovendien hoort de consument bij een dusdanig lage prijs op onderzoek uit te gaan...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr | 500px

• CLB
  • Niet online
Told him :)

• Awaken1

Awaken1

quote:
Twisted-D schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:31:
Volgens mij hebben ze een indrukwekkende hoeveelheid van die netbooks op voorraad. Ik zou die stapel wel eens willen zien :).

Ergens heb ik het idee dat ik vandaag niet een verzendbevestiging ga krijgen...
Denk dat je dat sowieso vandaag niet gaat krijgen:
quote:
De meeste kleding, kleine elektronica en living wordt binnen 5 werkdagen bezorgd.
De maximale levertijd voor deze artikelen is 10 werkdagen.

Voor grote elektronica en living streven wij ernaar om binnen 5-10 werkdagen contact met u op te nemen om een bezorgafspraak te maken.

• Timminator
  • Registratie: december 2007
Nu toch ook maar besteld, via Ideal. Gisteravond niet gedaan omdat ik geen zin had in gezeur als t niet zou kloppen. Nu er bevestiging is toch maar gedaan, kunnen echt wel een netbook gebruiken. Onze oude van Asus (Atom) was een fijn dingetje, veel gebruikt, maar daar heb ik het scherm van gesloopt. Specs van deze HP zien er niet verkeerd uit.

• ScaFFa
  • Laatst online: 06-01 19:22
Hier ook de bestelling en de prijs bevestigd gekregen zojuist door de klantenservice. Ik heb het gesprek niet opgenomen oid. Levering zou over ongeveer een week moeten plaatsvinden.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Orion84 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:34:
[...]

Waar baseer jij die wijsheid op? Ik zie hier namelijk een ervaren jurist exact het tegenovergesteld zeggen: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/

[...]
Dat gaat over een tv van meer dan duizend euro voor 99 euro. Een overduidelijke fout. Dat is hier dus niet het geval aangezien het over net iets meer dan 50% korting gaat.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:20

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Toch maar besteld via acceptgiro. Ik zit in een goede postcode regio denk ik. :D
Alle bevestigingen geprint en ik zie wel wat er gebeurd.

SG-feedback | ASP-feedback

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:30
En besteld met betaalmethode acceptgiro! Bedankt voor de tip!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:30:
[...]
Kortom je loopt wat te brallen maar bent niet bereid om er bronnen bij te noemen. Juridisch advies van de koude grond noemen we dat. Ik heb nog nooit algemene voorwaarden gezien waarin staat dat bij twijfel over correctheid van een prijs de consument verplicht is om te informeren. Zou wat zijn zeg. Verder heeft Otto inmiddels al de prijs bevestigd dus ik zie echt totaal het probleem niet.
En van 394 voor 170 eur? Sja een leuke aanbieding denk ik dan. Lijkt me niet dat dit per definitie een foute prijs is. Bovendien zegt de leverancier zelf dat hun prijs juist is.
:/ Ik heb geprobeerd zo logisch en begrijpelijk mogelijk de procedure aan je uit te leggen, maar als jij zo ondankbaar en brutaal daar tegenover doet moet je het lekker zelf weten. Nog een paar dingen dan:
Het feit dat Otto de prijs heeft bevestigd is niet relevant in mijn uitleg richting jouw, ik leg jouw uit hoe een dergelijke procedure werkt.
Daarnaast, jij denkt helemaal niet "een leuke aanbieding" als je een prijs van 394 -> 170 euro ziet. Jij denkt, net zoals vrijwel iedereen hier, "hé een fout waar ik van moet profiteren die ik kan maskeren als een leuke aanbieding"! Wie hou je nou voor de gek? Bij de allerkleinste kortingen zie je vrijwel altijd een originele prijs met een streep er doorheen, en daarnaast de nieuwe prijs. Bij een prijs, or "korting" van 394 euro naar 170 zou je er vanuit kunnen gaan dat een winkel adverteert met de kortingsprijs, ten opzichte van de originele prijs. Dát is waarom mensen aanbiedingen kopen. Het eerste wat mensen deden toen zij deze aanbieding zagen is opzoeken hoeveel hij oorspronkelijk kost. Als deze netbook elders 190 euro of iets dergelijks had gekost garandeer ik je dat mensen niets zouden geven om deze "aanbieding".

• barry457
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-10 11:30
Besteld met acceptgiro. Thnx voor de tip

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Bad Brains schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:43:
Besteld, nu maar hopen dat ie 1080p gaat doen zonder over zijn nek te gaan ;)
Dat moet met de nieuwe XBMC geen probleem zijn!

• Awaken1

Awaken1

Ik heb ook bevestiging gekregen via klantenservice.
Naam was ik vergeten op te schrijven maar goed die zal iemand hier wel hebben.
Leuk wachtmuziekje.

Het lijkt dus vooralsnog een goede aanbieding.

Tot blijkt dat de leverancier een fout heeft gemaakt en dit in de loop van de dag terugkoppelt.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Geckoo

Good news everyone

quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail

Uw e-mail is goed ontvangen. Binnen 2 werkdagen kunt u een reactie van ons verwachten.
wtf 8)7

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:59

Orion84

Moderator SF & AK / Frontpage Admin

Fotogenie(k)?

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Dat gaat over een tv van meer dan duizend euro voor 99 euro. Een overduidelijke fout. Dat is hier dus niet het geval aangezien het over net iets meer dan 50% korting gaat.
Wat doet dat er toe? Als je twijfelt of de prijs juist is, dan moet je onderzoek doen als consument (aldus Arnoud Engelfriet). En dat is precies wat er hier in dit topic gezegd werd en waar jij het niet mee eens was.

Je kan inderdaad prima stellen dat jij geen reden ziet voor twijfel (want: prijsverschil is 'gering') en dus geen onderzoek nodig vindt. Dat neemt niet weg dat als je twijfelt, dat je dan onderzoek moet doen.

En een topic dat begint met "Een deal die te mooi is om waar te zijn" geeft al aan dat er blijkbaar wel degelijk reden is om te twijfelen aan die prijs. Dus is het helemaal niet gek als mensen dan aangeven dat je in zo'n geval onderzoek zou moeten doen.

Dus ga niet lopen roepen dat je in algemene zin die plicht niet hebt, want die heb je wel degelijk. Er valt hoogstens te twisten over of er in dit specifieke geval sprake is van een situatie die twijfel zou moeten oproepen bij de gemiddelde consument en dus vraagt om verder onderzoek.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr | 500px

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

De bevestiging van de prijs maakt het opnieuw een bijzonder sterke casus, vergelijkbaar met bol laptop.

Tweakers hier zijn niet allen heilig. Echter is Otto toch ook niet zuiver. Je hebt rechten en plichten als je met prijzen adverteert. Wat ik vind dat webshops hiervan moeten leren:

- geen automatische koppeling van prijzen met leveranciers. Dit lijdt tot talloze fouten, zie bijvoorbeeld bol.com.
- prijzen moeten worden geautoriseerd door mensen die er verstand van hebben, dan kan dit niet optreden (afgezien van tikfouten)
- helpdeskpersoneel instrueren als een klant belt of de prijs klopt, standaard antwoord meegeven: "Daar kan ik geen uitspraak over doen, fouten zijn niet uit te sluiten. Indien fout dan hebben wij recht om te annuleren."
- Voorraad is echte voorraad. Als er eindeloos veel laptops besteld worden, blijft het voorraadlampje groen. Dat geloof ik niet dat ze dat echt hebben.
- Veiligheidssysteem inbakken. Als er x bestellingen zelfde product zijn in een uur tijd, moet er toch een trigger zijn om het artikel op niet bestelbaar te zetten.

knakworst wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:53 (82%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
knakworst schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:46:
De bevestiging van de prijs maakt het opnieuw een bijzonder sterke casus, vergelijkbaar met bol laptop.
Is daar geen jurispr.. eerdere zaak van geweest dat deze email onderdeel is van een geautomatiseerd systeem en geen 100% bevestiging is?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:42:
[...]

:/ Ik heb geprobeerd zo logisch en begrijpelijk mogelijk de procedure aan je uit te leggen, maar als jij zo ondankbaar en brutaal daar tegenover doet moet je het lekker zelf weten. Nog een paar dingen dan:
Het feit dat Otto de prijs heeft bevestigd is niet relevant in mijn uitleg richting jouw, ik leg jouw uit hoe een dergelijke procedure werkt.
Daarnaast, jij denkt helemaal niet "een leuke aanbieding" als je een prijs van 394 -> 170 euro ziet. Jij denkt, net zoals vrijwel iedereen hier, "hé een fout waar ik van moet profiteren die ik kan maskeren als een leuke aanbieding"! Wie hou je nou voor de gek? Bij de allerkleinste kortingen zie je vrijwel altijd een originele prijs met een streep er doorheen, en daarnaast de nieuwe prijs. Bij een prijs, or "korting" van 394 euro naar 170 zou je er vanuit kunnen gaan dat een winkel adverteert met de kortingsprijs, ten opzichte van de originele prijs. Dát is waarom mensen aanbiedingen kopen. Het eerste wat mensen deden toen zij deze aanbieding zagen is opzoeken hoeveel hij oorspronkelijk kost. Als deze netbook elders 190 euro of iets dergelijks had gekost garandeer ik je dat mensen niets zouden geven om deze "aanbieding".
Ten eerst; jij begint met "brutaal" gedrag want je geeft aan dat ik zelf het wetsartikel maar moet opzoeken, waarbij je tevens vermelt dat je niet weet of het nu in de wet staat of in algemene voorwaarden. Met andere woorden: je hebt zelf dus ook geen flauw idee hoe het zit.
En verder is de bevestiging van Otto wel degelijk relevant hier. Jij zegt dat de klant een informatieplicht heeft. Daar hebben we dus aan voldaan op het moment dat er om bevestiging van de prijs is gevraagd bij Otto zelf en hierop bevestigend is geantwoord.

• timofp
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:01
Iemand die er voor mij eentje wil bestellen, Kan als Belg zijnde geen bestellen. Iemand zou er eentje kunnen bestellen onder acceptgiro, dan doe ik een overschrijving van het bedrag + verzendkosten als hij uitgeleverd wordt. :)

• iamzero456
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06:39
Inmiddels is de bestelknop weg

iamzero456 wijzigde deze reactie 30-01-2013 09:50 (10%)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Is daar geen jurispr.. eerdere zaak van geweest dat deze email onderdeel is van een geautomatiseerd systeem en geen 100% bevestiging is?
De prijs is tevens telefonisch bevestigd door Otto ;)

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-10 11:49

Atomsk

Freeloader ✺

Nu maar hopen dat Otto niet platgebeld wordt door overspannen types die geen twee zinnen kunnen uitspreken zonder er een dreigement tussen te gooien. Heb het wel eens meegemaakt dat een (buitenlandse) webshop een aanbieding verwijderde omdat er zoveel over gezeurd werd.

Enfin, ik zie het wel. Wanneer het door gaat staat straks dit topic natuurlijk weer vol met "weet iemand wie de postbezorger is en of hij een rood of blauw petje opheeft en hoe laat op de seconde precies dat hij aanbelt, want iemand anders heeft hem al 43minuten en 12 seconden, maar ik heb al 254 keer uit het raam gekeken en zie nog niets..." :')

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013