Hoe verplaatsen jullie de apps naar de EXTERNE SDcard?
Ben bezig met Directory Bind, maar het wil nog niet lukken met Navfree.
App start niet correct op en de gekopieerde files staan niet op de externe kaart.
Vandaar ook het foutieve starten.
Iemand ervaring?
App start niet correct op en de gekopieerde files staan niet op de externe kaart.
Iemand ervaring?
Verplaatsen middels de "stock app" (via het instellingen/applicaties menu) gaat vaak prima. Link2SD werkt ook, maar eigenlijk hetzelfde als de stock app. Het schijnt dat je voor Link2SD je externe SD kaart moet partitioneren en formatteren met twee partities: 1 = fat32; 2 = ext2 (of ext3). LET OP: al je data wordt gewist!!!!!! Dan herkent die app meteen die Linux EXT2 partitie en gebruikt die als uitbreiding voor je beperkte (157 MB) systeem geheugen.cornfed99111 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:57:
Hoe verplaatsen jullie de apps naar de EXTERNE SDcard?
Iemand ervaring?
Je kunt je SD kaart laten partitioneren door de app 'Clockwork Mod Rom Manager'. Maar die creëert partities die onleesbaar zijn. Dus ik die SD kaart laten partitioneren en formatteren in fatsoenlijke partities op mijn Linux bak. Maar ook dan dan herkent de Optimus L3 de eerste (fat32) partitie niet (voor opslag van ettelijke GB's aan MP3's, foto's etc. etc.). Erg raar.
Samengevat: met de stock ROM van LG lukt het mij dus ook niet. En de enige custom rom die de moeite waard schijnt te zijn (Cyanogen Mod 9 (CM9)) vind ik complete klotezooi voor de L3 omdat het mini scherm daar niet voor geschikt is. Eén keer op m'n telefoon gehad (met de grootst mogelijke moeite) en meteen er af gemieterd (ook met de grootst mogelijke moeite!). Dus of je m.b.v. een custom ROM wel de boel naar SD krijgt en je magere 157 MB systeem geheugen kunt vergroten weet ik niet, maar ook ik houd mij van harte aanbevolen voor info!
Je hebt volgens mij 3 partities nodig. Ik weet ff niet waar ik dat gelezen heb maar in die XDA link wordt het ook gezegd.
1. FAT - 10MB (zo klein mogelijk)
2. EXT2 - bijvoorbeeld 1GB
3. FAT32 - Rest
http://forum.xda-develope...?p=32411033&postcount=897
Check ook:
Verwijderd in "LG Optimus L3 E400 - Ervaringen & Discussie"
Pazzie in "LG Optimus L3 E400 - Ervaringen & Discussie"
mtr33 in "LG Optimus L3 E400 - Ervaringen & Discussie"
3. FAT32 - Rest
Check ook:
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 22:41 ]
He he! Eindelijk! Er staan zoveel reply's hier en op XDA dat ik door de bomen het bos niet meer zag! Dit werkt dus wel met de stock LG rom. Partitioneren en formatteren zoals boven beschreven, Link2SD opstarten, laat 'm 't script creëren waar 'ie om vraagt, telefoon opnieuw opstarten en het werkt. Ik heb nu een aantal (grote) apps gelinkt van de EXT2 partitie op mijn externe SD kaart naar het systeem geheugen van mijn telefoon, maar erg veel extra vrije ruimte voor apps (= system memory) heb ik nog niet...Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:37:
Je hebt volgens mij 3 partities nodig. Ik weet ff niet waar ik dat gelezen heb maar in die XDA link wordt het ook gezegd.
3. FAT32 - Rest
Check ook:
Hartstikke bedankt ChicaneBT!
[edit] In de FAQ van link2sd staat dat je een tijdje moet wachten of je foon moet rebooten om de vrijgekomen ruimte te zien. Werkt inderdaad. Ik hoop dat 't stabiel is: belangrijke systeem software (CWM, keyboard enzo) laat ik lekker op de foon staan...
[ Voor 9% gewijzigd door Tweakeruser01 op 19-12-2012 20:10 ]
Thanks! Dit heeft mij ook geholpen!Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:37:
3. FAT32 - Rest
Check ook:
Ook nog niks gekregen. Ik heb even op de factuur gekeken naar de datum en er zijn al 8 hele weken voorbij.Arsenius schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:28:
Iemand trouwens al die 20 euro terug gekregen van die LG cashback actie? Ik heb nog niks gezien.
10 weken nadat ze je aanvraag hebben ontvangen/verwerkt. Kan nog eventjes duren dus. Duurt wel belachelijk lang. Maarja, stond in de voorwaarden.
Voor ik dit ga proberen (met stock software) een vraagje: leidt dit tot meer vrij ruimte voor apps dan met het verplaatsen naar de 1 GB intern? Want die 1 GB heb ik nog niet vol, het probleem zit in de 157 MB die zo krap is.
Hier ook cashback terug, dus waarschijnlijk zijn ze lekker bezig. Inmiddels heb ik het toestel al niet meer
Vond het scherm toch wel erg low res, erg jammer want voor de rest was het een toptoestel.
Hier nog niet terug. Heb het toestel nog wel in bezit. Het is niet mijn high-end dagelijkse toestel, maar als reservetoestel vind ik het, gezien de kosten, alleszins acceptabel.
Bij mij is de cashback ook binnen.
Heb Directory Bind aan het lopen gekregen (weet nu wat er fout ging) en het werkt.
Naast Google Maps heb ik nu FreeNav (Benelux+Duitsland) en TomTom (Europa) erop zitten.
Er zijn nu meer dan 5 Gig in gebruik op de externe SDcard door FreeNav en TomTom.
Heb Directory Bind aan het lopen gekregen (weet nu wat er fout ging) en het werkt.
Naast Google Maps heb ik nu FreeNav (Benelux+Duitsland) en TomTom (Europa) erop zitten.
Er zijn nu meer dan 5 Gig in gebruik op de externe SDcard door FreeNav en TomTom.
[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 07-01-2013 17:12 ]
Idem. Nog geen cashback en het toestel ligt hier nog.knakworst schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:20:
Hier nog niet terug. Heb het toestel nog wel in bezit. Het is niet mijn high-end dagelijkse toestel, maar als reservetoestel vind ik het, gezien de kosten, alleszins acceptabel.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
helaas bij mij nog niet binnen hopelijk next week.cornfed99111 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:33:
Bij mij is de cashback ook binnen.
Kun je aangeven wat je dan exact fout deed, blijft best worstelen hoor met eea wegschrijven naar externe card..pppffff
Drie dingen vielen mij op.
Je moet het correct pad naar de externe SDcard pakken. Dus mnt/sdcard/_ExternalSD.
Ook viel mij op dat via de assistent het doelpad niet correct was. Ik heb alles in een aparte map staan op de externe kaart en in het pad gaf hij een / (slash) te weinig aan.
Het kopiëren naar de target map gaat soms wel en soms niet. Dan moet je met de hand de map plus inhoud overkopiëren als hij niet wil.
Tip: gooi gelijk de hele data map over en niet elke app apart. Dus /sdcard/Android/data.
Je moet het correct pad naar de externe SDcard pakken. Dus mnt/sdcard/_ExternalSD.
Ook viel mij op dat via de assistent het doelpad niet correct was. Ik heb alles in een aparte map staan op de externe kaart en in het pad gaf hij een / (slash) te weinig aan.
Het kopiëren naar de target map gaat soms wel en soms niet. Dan moet je met de hand de map plus inhoud overkopiëren als hij niet wil.
Tip: gooi gelijk de hele data map over en niet elke app apart. Dus /sdcard/Android/data.
Ik had zojuist mijn oude Samsung Star weer eens aan mijn oor, en nu pas realiseer ik me hoe slecht de gesprekskwaliteit van de LG L3 is! Ik heb veel moeite de andere partij te verstaan, met meerdere mensen vanaf verschillende locaties, terwijl dat met mijn oude telefoon geen enkel probleem is.
Hebben meer mensen daar last van? Wellicht zou het nog aan de provider kunnen liggen, daarvoor moet ik de simkaarten nog eens omwisselen. Ik verbaas me erover, omdat alle reviews die ik vind zeggen dat de gesprekskwaliteit goed is.
Hebben meer mensen daar last van? Wellicht zou het nog aan de provider kunnen liggen, daarvoor moet ik de simkaarten nog eens omwisselen. Ik verbaas me erover, omdat alle reviews die ik vind zeggen dat de gesprekskwaliteit goed is.
heb geen problemen met gesprekskwaliteit, welke provider heb jij.RemcoDelft schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:24:
Ik had zojuist mijn oude Samsung Star weer eens aan mijn oor, en nu pas realiseer ik me hoe slecht de gesprekskwaliteit van de LG L3 is! Ik heb veel moeite de andere partij te verstaan, met meerdere mensen vanaf verschillende locaties, terwijl dat met mijn oude telefoon geen enkel probleem is.
Ben een beetje een android-phonecustomizer-leek, dus bij voorbaat excuses voor domme vragen!Tweakeruser01 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:48:
[...]
He he! Eindelijk! Er staan zoveel reply's hier en op XDA dat ik door de bomen het bos niet meer zag! Dit werkt dus wel met de stock LG rom. Partitioneren en formatteren zoals boven beschreven, Link2SD opstarten, laat 'm 't script creëren waar 'ie om vraagt, telefoon opnieuw opstarten en het werkt. Ik heb nu een aantal (grote) apps gelinkt van de EXT2 partitie op mijn externe SD kaart naar het systeem geheugen van mijn telefoon, maar erg veel extra vrije ruimte voor apps (= system memory) heb ik nog niet...
Hartstikke bedankt ChicaneBT!
[edit] In de FAQ van link2sd staat dat je een tijdje moet wachten of je foon moet rebooten om de vrijgekomen ruimte te zien. Werkt inderdaad. Ik hoop dat 't stabiel is: belangrijke systeem software (CWM, keyboard enzo) laat ik lekker op de foon staan...
Lukt het nu om via deze herpartitionering in 3 partities (xda-link) het systeemgeheugen van 157MB uit te breiden?
(Indien ja, welk programma is makkelijkst/best in gebruik om deze partities op mijn µSD-kaart te verwezenlijken?)
En als ik het dan ook nog goed voorheb, moet je dus in principe je gsm niet eens rooten, want eigenlijk draait hij voor mij perfect met de standaard ROM? (Of zijn de voordelen van rooten toch wel het overwegen waard?)
Algemeen:
Ben eigenlijk heel tevreden over dit toestel, buiten die 157MB systeemgeheugen die constant onvoldoende bleek te zijn voor de apps die ik wou gebruiken. Dus als ik dat zou kunnen oplossen en daardoor mezelf niet moet beperken in aantal apps kan ik mij eigenlijk geen beter toestel wensen.
Daarnaast ga ik de energiebesparende maatregelen zoals reeds vermeld nog eens testen, want 12 dagen zonder opladen lijkt me echt ongelooflijk, maar ben nu eigenlijk ook best tevreden met 3-4 dagen terwijl alles constant ingeschakeld is (bluetooth/wifi/3G/...)
Het mindere aan dit toestel is de camera en ook wel de kijkhoek van het scherm, maar dat was ook iets wat geen belang was voor mij bij aankoop van deze gsm en het stoort mij dan ook helemaal niet, zeker niet bij een budget smartphone!
En trouwens voor foto's te nemen heb ik een camera en voor video's te zien een tv
Het systeemgeheugen wordt hiermee niet uitgebreid helaas. Daarvoor heb je een custom rom nodig waarin het systeem- en interne geheugen worden gewisseld, maar die is er niet. Wel kun je natuurlijk ruimte maken door apps uit het systeem geheugen te verplaatsen naar in/ext. Kijk hier voor tool info e.d..
Rooten is imho altijd de moeite waard, en erg simpel.
Als ik dat doe, kan ik dan ook ongewenste applicaties verwijderen om ruimte te maken? Zoals Google+?mtr33 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:56:
Mits je een explorer/uninstaller gebruikt met root acces kun je veel/de meeste system apps verwijderen. Voordat je iets cruciaals verwijderd kun je ook bijv. Titanium Backup gebruiken om de betreffende apps te bevriezen en te testen of de telefoon nog naar wens werkt. In de Titanium Wiki/FAQ staan alle details.
Zojuist even Windows opgestart (ik draai niet graag onbekende scripts onder Linux), maar run.bat komt niet verder dan:mtr33 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:56:
• Waiting for device...
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
Ik heb sterk het vermoeden dat WinXP nog een driver nodig heeft o.i.d., maar Google is daarvoor niet behulpzaam. Ook heb ik diverse USB verbindingsmodes geprobeerd: Alleen laden, USB-opslag, PC software. Geen resultaat.
*Update*: Deze LG driver geinstalleerd. Geen verandering.
Update2: Ubuntu LIVE: ook geen connectie...
[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 04-02-2013 16:21 ]
Helaas geen WinXP bij de hand, maar het lijk me een driver/ADB of firewall issue. Kun je via adb überhaupt contact maken met de L3? Als dat lukt kun je ook een van deze twee files gebruiken of een oude superoneclick, wellicht lukt het daarmee. Driver verwijderen en weer installeren en debugging (re)enabelen wil ook wel eens helpen.
Volgens mij maakt-ie totaal geen contact, XP blijft vertellen dat-ie nieuwe hardware heeft gevonden, maar er niets mee kan.
@Hieronder: Tnx, nu wordt de L3 wel herkend door XP.
@Hieronder: Tnx, nu wordt de L3 wel herkend door XP.
[ Voor 18% gewijzigd door RemcoDelft op 05-02-2013 15:09 ]
Probeer deze driver eens (alle andere LG's goed verwijderen) en de telefoon in debugging mode herstarten.
L3 geroot... Titanium backup geinstalleerd... Root App Delete geinstalleerd... Vrije ruimte 17 MB.
Google Plus en nog 3 onnodige applicaties verwijderd... Niet meer vrije ruimte! Google Plus via Titanium backup teruggezet: Vrije ruimte is van 17 naar 12 MB gegaan! Weer verwijderd: nog steeds maar 12 MB over...
Ik snap het niet!
Ik snap wel dat het ongelofelijk triest is van LG om te adverteren met 1 GB, om vervolgens te moeten vechten voor 10 MB omdat die 1 GB niet bruikbaar is... De Android-design-keuzes zijn zeer vreemd
*Update*: Na het rooten SystemCleaner geinstalleerd, dat overschrijft de programma's op de (hidden) system partitie door de updates die op de userpartitie staan. Het belooft ook eerst een backup te maken op de SDkaart, die backupdirectory is echter leeg... Maar het werkt wel! De systeempartitie heeft nog steeds meer dan 100 MB vrij, de userappsdir nu 54 MB. Genoeg om voorlopig geen gezeur meer te hebben dat-ie geen plek meer heeft.
Google Plus en nog 3 onnodige applicaties verwijderd... Niet meer vrije ruimte! Google Plus via Titanium backup teruggezet: Vrije ruimte is van 17 naar 12 MB gegaan! Weer verwijderd: nog steeds maar 12 MB over...
Ik snap het niet!
Ik snap wel dat het ongelofelijk triest is van LG om te adverteren met 1 GB, om vervolgens te moeten vechten voor 10 MB omdat die 1 GB niet bruikbaar is... De Android-design-keuzes zijn zeer vreemd

*Update*: Na het rooten SystemCleaner geinstalleerd, dat overschrijft de programma's op de (hidden) system partitie door de updates die op de userpartitie staan. Het belooft ook eerst een backup te maken op de SDkaart, die backupdirectory is echter leeg... Maar het werkt wel! De systeempartitie heeft nog steeds meer dan 100 MB vrij, de userappsdir nu 54 MB. Genoeg om voorlopig geen gezeur meer te hebben dat-ie geen plek meer heeft.
[ Voor 72% gewijzigd door RemcoDelft op 12-02-2013 23:14 ]
Anoniem: 467745
Ik wil deze telefoon ook rooten, maar bij mij staat het usb-foutopsporing vinkje niet aan, en kan ook niet aangezet worden om een of andere reden. Weet iemand hoe dit kan? Moet ik ergens anders iets aanvinken?
Aan PC hangen en even spelen met de USB connection modes om het vinkje toegankelijk te maken. Ik weet zo uit m'n hoofd de juiste niet.Anoniem: 467745 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:32:
Ik wil deze telefoon ook rooten, maar bij mij staat het usb-foutopsporing vinkje niet aan, en kan ook niet aangezet worden om een of andere reden. Weet iemand hoe dit kan? Moet ik ergens anders iets aanvinken?
Ik zag dat jullie de telefoon voor €30,- hadden laagste prijs nu is €80,- is dit dan niet flink overpriced?
LG heeft momenteel een cashback actie van 20 euro op de L3 http://www.lgl3.nl/
Volgens mij loopt die actie niet heel lang meer (eind maart), maar kan dus interessant zijn voor de geinteresseerden. Ik heb die van mij iig bij de kijkshop gehaald voor 80, dus 10 wk wachten en ik heb er maar 60 voor betaald
Volgens mij loopt die actie niet heel lang meer (eind maart), maar kan dus interessant zijn voor de geinteresseerden. Ik heb die van mij iig bij de kijkshop gehaald voor 80, dus 10 wk wachten en ik heb er maar 60 voor betaald
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Zijn er mensen die na de meest recente firmware update, problemen hebben met het rooten van de L3. Om een voor mij onverklaarbare reden is het niet meer mogelijk om mijn L3 opnieuw geroot te krijgen. Ik heb er twee en op allebei is het in het verleden gelukt.
De L3 communiceert nog wel steeds met de PcSuite maar na een Run.bat in "spectrum_root_windows" kan geen toegang meer krijgen tot de telefoon.
Kan het iets te maken hebben met de laatste firmware van Lg?
Iemand een oplossing, ik heb van alles gegoogled maar zonder succes.
De L3 communiceert nog wel steeds met de PcSuite maar na een Run.bat in "spectrum_root_windows" kan geen toegang meer krijgen tot de telefoon.
Kan het iets te maken hebben met de laatste firmware van Lg?
Iemand een oplossing, ik heb van alles gegoogled maar zonder succes.
Je hebt vast en zeker recent een update uitgevoerd?
Ik heb me ook suf gezocht naar een manier om mijn versie te rooten.
Momenteel 2x succes gehad. Eerst de versie v10i EU, maar die vond ik nogal instabiel.
Nu draai ik zover ik weet de allerlaatste versie v10q UK.
Gewoon via .kdz flashen, dus niet rooten ofzo.
Uiteindelijk bleek de enige manier om het ding te rooten, eerst rageagainstthecage met superoneclick 1.7 (let wel op, hier gaat je virusscanner meteen van blaffen). Gedownload via een linuxbak > windows 7 32 bit (zonder netwerk / virusscanner / firewall).
Ding rooten eerst via superoneclick, dan unrooten en dan het spectrum script laten draaien.
Sinds vandaag dus v10q geroot, en hij lijkt stabiel, vlot enz.
Momenteel 2x succes gehad. Eerst de versie v10i EU, maar die vond ik nogal instabiel.
Nu draai ik zover ik weet de allerlaatste versie v10q UK.
Gewoon via .kdz flashen, dus niet rooten ofzo.
Uiteindelijk bleek de enige manier om het ding te rooten, eerst rageagainstthecage met superoneclick 1.7 (let wel op, hier gaat je virusscanner meteen van blaffen). Gedownload via een linuxbak > windows 7 32 bit (zonder netwerk / virusscanner / firewall).
Ding rooten eerst via superoneclick, dan unrooten en dan het spectrum script laten draaien.
Sinds vandaag dus v10q geroot, en hij lijkt stabiel, vlot enz.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Klopt, met de nieuwe firmware werkt de oude methode niet meer.
Alleen via Superonclick v1.7 werkt het nog.
Hier een link met uitleg (Duits) en hoe je aan de bestanden komt.
En inderdaad, virusscanner zolang deactiveren.
http://www.android-hilfe....m-lg-optimus-l3-e400.html
Alleen via Superonclick v1.7 werkt het nog.
Hier een link met uitleg (Duits) en hoe je aan de bestanden komt.
En inderdaad, virusscanner zolang deactiveren.
http://www.android-hilfe....m-lg-optimus-l3-e400.html
[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 18-02-2013 18:30 ]
Dat betekent dus dat je terug moet naar een eerdere firmware versie. Nou eens kijken of ik daar uit kom. Iemand misschien een beproeft stappenplan om dat voor mekaar te krijgen
Herstel via PcSuite lukt ook niet. Het programma leest eerdere backups niet in. Vind ik ook vreemd. Hij maakt een backup maar als ik in die map een eerdere versie van november plaats, meld die dat er geen herstel is.
Om gek van te worden.
Herstel via PcSuite lukt ook niet. Het programma leest eerdere backups niet in. Vind ik ook vreemd. Hij maakt een backup maar als ik in die map een eerdere versie van november plaats, meld die dat er geen herstel is.

Om gek van te worden.
[ Voor 100% gewijzigd door Crackbull op 18-02-2013 19:08 ]
@crackbull, zoek eens op unbricking lg optimus l3. Daar vind je vanzelf genoeg info over .kdz files. Dit zijn gewoon officiele stockroms, niks illegaals aan dus.
Over rooten weet ik eigenlijk niet of dat toegestaan is bij lg. Mijn vodafone stockrom v10j E400GO was in ieder geval, net als vele andere roms niet te rooten, behalve mbv Superoneclick 1.7. Superoneclick 2.3.3 was ook een fail.
Toch blijf ik het wel frappant vinden dat nadat ik unroot mbv Superoneclick 1.7 het script wel werkt.
@hieronder, Yep, knettergek wordt je ervan als het niet lukt
Over rooten weet ik eigenlijk niet of dat toegestaan is bij lg. Mijn vodafone stockrom v10j E400GO was in ieder geval, net als vele andere roms niet te rooten, behalve mbv Superoneclick 1.7. Superoneclick 2.3.3 was ook een fail.
Toch blijf ik het wel frappant vinden dat nadat ik unroot mbv Superoneclick 1.7 het script wel werkt.
@hieronder, Yep, knettergek wordt je ervan als het niet lukt
[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 18-02-2013 19:31 ]
Nou volgens mij vindt Lg het rooten niet fijn, anders begrijp ik niet waarom het nu opeens niet meer wil.
Ik heb de link cornfed99111 bestudeerd en daar staat volgens mij ook iets over hoe je moet flashen. Ik ga het maar eens kijken of het lukt.
Knettergek wordt je ervan als het niet lukt.
Ik heb de link cornfed99111 bestudeerd en daar staat volgens mij ook iets over hoe je moet flashen. Ik ga het maar eens kijken of het lukt.
Knettergek wordt je ervan als het niet lukt.

Ik heb de Superoneclick 1.7 gelaten voor wat het is. Er zitten meerdere virussen in volgen ESS 5.2. Maar las dat SuperOneClick v2.2 beter is voor lg;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
,maar ook daar geeft ESS aan dat er een virus in zit. Krijg hem gewoon niet binnen. Tijdelijk de scanner uitgezet en alsnog binnen gehaald. Tijdens het uitpakken de scanner aangezet en hij heeft meerdere virussen in Quarantaine gezet. Het uitpakken doorgezet en daarna nogmaals gescand met ESS en de map lijkt nu schoon te zijn. Misschien een oplossing voor anderen met hetzelfde probleem.
Sorry
, de verkeerde binnen gehaald Men heeft het over v2.3.2 maar die kan ik tot nu toe nergens vinden. Zou v2.3.3 dan ook werken voor de Lg
Nu nog verder testen want het rooten is nog steeds niet gelukt.......................
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
,maar ook daar geeft ESS aan dat er een virus in zit. Krijg hem gewoon niet binnen. Tijdelijk de scanner uitgezet en alsnog binnen gehaald. Tijdens het uitpakken de scanner aangezet en hij heeft meerdere virussen in Quarantaine gezet. Het uitpakken doorgezet en daarna nogmaals gescand met ESS en de map lijkt nu schoon te zijn. Misschien een oplossing voor anderen met hetzelfde probleem.

Sorry
Nu nog verder testen want het rooten is nog steeds niet gelukt.......................

[ Voor 18% gewijzigd door Crackbull op 18-02-2013 20:09 ]
Dat kan kloppen. Een van de exploits krijgt de lg geroot, maar die gooit je virusscanner eruit.
Beste werkt gewoon ergens een clean instal los van het netwerk en geen virusscanner. Misschien kun je het eens met een VM proberen? Probeer iig wel het liefst met windows 7 32bit. Daar werkt het bij mij mee, en ook andere personen op xda..
Beste werkt gewoon ergens een clean instal los van het netwerk en geen virusscanner. Misschien kun je het eens met een VM proberen? Probeer iig wel het liefst met windows 7 32bit. Daar werkt het bij mij mee, en ook andere personen op xda..
Ik heb geen windows 7. Werk nog steeds op xp. Heb v2.3.3 maar binnen gehaald en schoongemaakt. Nu maar eens kijken of het werkt.
Update: het werkt niet. Veel tekst maar eigenlijk hetzelfde als bij eerdere pogingen; kan geen toegang krijgen tot...enz.
Update: het werkt niet. Veel tekst maar eigenlijk hetzelfde als bij eerdere pogingen; kan geen toegang krijgen tot...enz.
[ Voor 33% gewijzigd door Crackbull op 18-02-2013 20:31 ]
Zoals eerder gezegd. Rageagainstthecage is de enige bekende werkende exploit afaik.
Het bedrijf die de cashback doet (ODC) is matig te noemen; in elk geval in de communicatie.skinlee78 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:03:
LG heeft momenteel een cashback actie van 20 euro op de L3 http://www.lgl3.nl/
Ik heb vier keer moeten mailen voordat ik mijn cashback had. Op geen mail reactie gekregen en toen was het er wel plotseling deze week.
Dan over het toestel zelf: is op zich wel een leuk ding, maar je gaat je snel ergeren aan het matige beeldscherm (resolutie en kijkhoeken), de brakke skin en het beperkte geheugen.
Hij is daarentegen wel redelijk robuust en het typen gaat ook nog wel redelijk. Batterij gaat ook lang mee (al komt dat ook door de matige specificaties).
Ik heb hem dan nog voor 30 euro gekocht (50-20); voor dat bedrag is het nog wel iets. Veel meer is hij echter ook niet waard, maar dat is eigenlijk alles in dat prijssegment (modellen van Samsung zoals de Galaxy Y stelt ook niet veel voor). Specificaties/eigenschappen gaan met grote stappen vooruit als je iets meer uitgeeft. De beleving is dan ook heel anders. Ik ken veel mensen die een matige Android-telefoon hebben gekocht en zijn overgestapt op een iPhone. Enkel omdat ze die hele goedkope Android niets vonden. Vind je het gek; die kost in verhouding ook veel minder.
Ik heb hem dus gewoon voor erbij, omdat ik soms nog iets moet testen op een dergelijk toestel. Ik heb zelf een Nexus 4 als hoofdtelefoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 18-02-2013 20:58 ]
Alleen Superoneclick versie 1.7 werkt.
Dat is een oude versie. En alleen die moet je gebruiken.
Geen andere versie zal de telefoon rooten.
Als je nog geen LG USB drivers hebt geïnstalleerd, moet je dat alsnog doen.
En zorg ervoor dat je het tooltje start met admin rechten.
Dat is een oude versie. En alleen die moet je gebruiken.
Geen andere versie zal de telefoon rooten.
Als je nog geen LG USB drivers hebt geïnstalleerd, moet je dat alsnog doen.
En zorg ervoor dat je het tooltje start met admin rechten.
Horens dol word je ervan.
Maar ik zal de oude versie gebruiken want het terugzetten naar een ouder firmware heeft ook niet geleid tot enig resultaat.
Goed even nog een vraag, als ik v1.7 gebruik waar moet ik hem dan op zetten,
onder het kopje Exploit heb ik twee keuzes. De psneuter en de rageagainstthecage.
Maar ik zal de oude versie gebruiken want het terugzetten naar een ouder firmware heeft ook niet geleid tot enig resultaat.
Goed even nog een vraag, als ik v1.7 gebruik waar moet ik hem dan op zetten,
onder het kopje Exploit heb ik twee keuzes. De psneuter en de rageagainstthecage.
Sorry deze reactie had ik niet gezien. Ga hem uitvoeren.skinlee78 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:49:
Zoals eerder gezegd. Rageagainstthecage is de enige bekende werkende exploit afaik.
Tijdens het rooten van mijn stock-L3 las ik dat het daarna niet meer mogelijk is om te upgraden... Nu zie ik hier dat er een firmwareupdate beschikbaar is, en mijn L3 weet die inderdaad ook te vinden.
Voor ik dit probeer: iemand enig idee of dat wel/niet gaat of dat-ie daarna niets meer doet o.i.d.?
Voor ik dit probeer: iemand enig idee of dat wel/niet gaat of dat-ie daarna niets meer doet o.i.d.?
Met die nieuwe firmware zal je weer moeten rooten.
De bekende methode werkt dus niet meer en je kan alleen Superoneclick v1.7 gebruiken.
Die werkt wel. Zelf getest.
Als je CWM op je telefoon hebt, NIET UPDATEN!
Dan ga daarmee in een CWM loop en dan is de enige optie hem weer te flashen.
De bekende methode werkt dus niet meer en je kan alleen Superoneclick v1.7 gebruiken.
Die werkt wel. Zelf getest.
Als je CWM op je telefoon hebt, NIET UPDATEN!
Dan ga daarmee in een CWM loop en dan is de enige optie hem weer te flashen.
Zover snap ik hetcornfed99111 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:43:
Met die nieuwe firmware zal je weer moeten rooten.
Iemand trouwens enig idee wat het verschil in de update is? Nu staat er Android 2.3.6 op, wordt dat een nieuwere versie? Of iets anders?
Wat de update brengt, weet ik niet.
ICS hoef je echt niet te verwachten.
En of het updaten goed lukt, weet ik ook niet.
Want toen kwam de telefoon in een CWM loop terecht.
ICS hoef je echt niet te verwachten.
En of het updaten goed lukt, weet ik ook niet.
Want toen kwam de telefoon in een CWM loop terecht.
@skinlee78
eindelijk het is gelukt met de SuperOneClick V1.7. Ik heb helaas over je eerdere waarschuwing van de nieuwere versie ervan heen gelezen.
In combinatie met je vodafone firmware is het gelukt.
In combinatie met je vodafone firmware is het gelukt.
Werkt superuser ook? Want ik kreeg na het rooten met Superoneclick errors als ik Superuser opende. Vandaar dat ik hem ook geunroot heb en daarna het spectrum script gebruikt heb.
Inmiddels Superuser eraf gegooit omdat Supersu eigenlijk super werkt.
Ik zag in het script wel dat busybox gepushed wordt, maar uiteindelijk moet je die toch handmatig via google play installeren?? Superuser had bijvoorbeeld alleen een update net als su. Vond ik een beetje vreemd van busybox.
Inmiddels Superuser eraf gegooit omdat Supersu eigenlijk super werkt.
Ik zag in het script wel dat busybox gepushed wordt, maar uiteindelijk moet je die toch handmatig via google play installeren?? Superuser had bijvoorbeeld alleen een update net als su. Vond ik een beetje vreemd van busybox.
Ja, superuser werkte eerst bij mij ook niet. SuperOneClick gaf aan dat L3 geroot was maar met een root-checker bleek dat niet het geval te zijn. Na twee keer aan het eind van het proces, toch maar aangegeven dat ik een donatie wilde doen (volledig offline ivm het uitzetten van de virusscanner) en daarna deed de superuser het wel. Of dit met elkaar te maken heeft weet ik niet, ik ga het niet weer uitproberen als het eenmaal functioneert.
Wat ik nu wel graag wil, is al die trial apk's en andere apk's van vodafone verwijderen. Want volgens mij draait er heel wat van vodafone op de achtergrond en dat is zonde.
Wat ik nu wel graag wil, is al die trial apk's en andere apk's van vodafone verwijderen. Want volgens mij draait er heel wat van vodafone op de achtergrond en dat is zonde.
Kijk eens naar Root App Delete.
Verder zou ik ipv Superuser Supersu installeren, maar dat is natuurlijk aan je eigen om dit wel of niet te doen.
Verder zou ik ipv Superuser Supersu installeren, maar dat is natuurlijk aan je eigen om dit wel of niet te doen.
@skinlee78
Heb "Root App Verwijderen" geïnstalleerd. Heb op een paar na de apk's kunnen verwijderen. Bij het verwijderen van de "helplogin" apk van vodafone liep het toestel vast met een pop-up scherm. Moest batt verwijderen, anders kreeg ik hem niet meer uit en opgestart.
Heb je daar ervaring mee?
En de Superuser krijg ik er ook niet vanaf met de apk "Root App Verwijderen". Hoe heb jij 'm verwijderd.
Heb "Root App Verwijderen" geïnstalleerd. Heb op een paar na de apk's kunnen verwijderen. Bij het verwijderen van de "helplogin" apk van vodafone liep het toestel vast met een pop-up scherm. Moest batt verwijderen, anders kreeg ik hem niet meer uit en opgestart.
Heb je daar ervaring mee?
En de Superuser krijg ik er ook niet vanaf met de apk "Root App Verwijderen". Hoe heb jij 'm verwijderd.
Ik heb alleen echt onnodige rotzooi eraf gegooid, die geen system components of official geoptimaliseerde apps zijn. Geen vastlopers oid gehad.
Superuser is nogal lastig. Je kunt bij Root App Delete > Opties > Kernel APP Beveiliging uitzetten, maar ik weet niet zeker of hij dan naast Superuser.apk ook /system/bin/su verwijdert, je kunt het proberen...
Ik heb uiteindelijk gewoon via adb connectie gemaakt en met root rechten Superuser.apk verwijderd.
Moet je eerst /system/app read write maken. Link die me de goede uitleg gaf ben ik helaas kwijt
edit, deze lijkt wel op wat ik gedaan heb:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1516740
Superuser is nogal lastig. Je kunt bij Root App Delete > Opties > Kernel APP Beveiliging uitzetten, maar ik weet niet zeker of hij dan naast Superuser.apk ook /system/bin/su verwijdert, je kunt het proberen...
Ik heb uiteindelijk gewoon via adb connectie gemaakt en met root rechten Superuser.apk verwijderd.
Moet je eerst /system/app read write maken. Link die me de goede uitleg gaf ben ik helaas kwijt
edit, deze lijkt wel op wat ik gedaan heb:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1516740
[ Voor 9% gewijzigd door arie_papa op 19-02-2013 15:26 ]
Ik denk dat ik superuser er maar gewoon op laat zitten.
Of is het een gevaarlijke apk die een virus of zo bevat.
Of is het een gevaarlijke apk die een virus of zo bevat.
Lijkt me sterk. Eigenlijk niks meer dan een GUI waar je bij aanroep van su 1x toestemming / geen toestemming / altijd toestemming geeft. Als je er geen last van hebt, lekker laten zitten.
Daarnaast is dat ding al een aantal 1000 keren gedownload / geupdated, dus mocht het een virus bevatten zal dat intussen wel (hopelijk) ontdekt zijn
Daarnaast is dat ding al een aantal 1000 keren gedownload / geupdated, dus mocht het een virus bevatten zal dat intussen wel (hopelijk) ontdekt zijn
[ Voor 28% gewijzigd door arie_papa op 19-02-2013 20:40 ]
Tot nu toe loopt alles soepel. Minder accu gebruik dan voorheen met deze vodafone firmware.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: na rooten geeft de firmwareupdate na herstart de melding: "update mislukt".
Een paar vraagjes over dit toestel.
Laten de exemplaren die momenteel geleverd worden zich nog goed rooten?
En hoe groot is het interne opslaggeheugen nu precies als ie uit de doos komt of na een factory reset? LG roept vrolijk 1GB maar die geintjes ken ik. Bij mijn eerste 7" tablet werd 512MB gezegd maar daar bleek het OS zelf ook op te staan zodat je maar 170MB over had voor apps. Later toen ie geroot was met Link2SD en een tweede (FAT) partitie op de SD kaart heb ik er een paar honderd apps op gehad met ook grote spellen. Die had wel 512MB aan RAM.
Ik lees hier zelfs maar 150MB vrij.
Heeft iemand hier ook het spel Ingress op lopen? Ik lees dat er bij de Samsung Galaxy Y S5360 wat problemen zijn met de scherm-layout vanwege de lage resolutie. Die heeft ook 320x240. Over dit toestel kan ik niets vinden.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met die Galaxy Y en kan die deze twee toestellen een beetje vergelijken?
Laten de exemplaren die momenteel geleverd worden zich nog goed rooten?
En hoe groot is het interne opslaggeheugen nu precies als ie uit de doos komt of na een factory reset? LG roept vrolijk 1GB maar die geintjes ken ik. Bij mijn eerste 7" tablet werd 512MB gezegd maar daar bleek het OS zelf ook op te staan zodat je maar 170MB over had voor apps. Later toen ie geroot was met Link2SD en een tweede (FAT) partitie op de SD kaart heb ik er een paar honderd apps op gehad met ook grote spellen. Die had wel 512MB aan RAM.
Ik lees hier zelfs maar 150MB vrij.
Heeft iemand hier ook het spel Ingress op lopen? Ik lees dat er bij de Samsung Galaxy Y S5360 wat problemen zijn met de scherm-layout vanwege de lage resolutie. Die heeft ook 320x240. Over dit toestel kan ik niets vinden.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met die Galaxy Y en kan die deze twee toestellen een beetje vergelijken?
Na stock rom 10k werkt het root script wellicht niet meer, maar met superoneclik in 'rage' mode zou het volgens de berichten wel moeten lukken. 1GB intern is volgens mij redelijk zuiver (ik heb nu 154 used & 870 free). De foto in de review waarnaar je linkt klopt dan wel:

Hier een overzicht van het geheugen: cornfed99111 in "LG Optimus L3 E400 - Ervaringen & Discussie"

[ Voor 99% gewijzigd door Crackbull op 09-03-2013 17:48 ]
Hopelijk weet iemand hier wat ik kan doen met het uitgaan van de Wifi bij slaapstand. Bij geavanceerde Wifi instellingen staat slaapbeleid op nooit maar ondanks dat gaat de wifi toch uit in slaapstand. Staan geen apps op (zoals battery savers) die de wifi alsnog uit kunnen zetten.
Vreselijk irritant aangezien ik nu alleen maar whatsapp berichten binnenkrijg als ik het toestel uit slaapstand haal en ontgrendel.
Iemand een idee hoe dit kan en op te lossen is?
Vreselijk irritant aangezien ik nu alleen maar whatsapp berichten binnenkrijg als ik het toestel uit slaapstand haal en ontgrendel.
Iemand een idee hoe dit kan en op te lossen is?
Is dat niet iets tijdelijks? Dus: elke x minuten gaat Wifi even aan en kijkt-ie of er nog iets nieuws te melden is?
Hier zijn er ook vaak berichten als ik mijn telefoon net toevallig aanraak, maar als ik dat niet doe komt het na een tijdje toch ook wel binnen.
*Edit*: Wifi altijd aan zal wel niet lukken met zo'n klein batterijtje.
Hier zijn er ook vaak berichten als ik mijn telefoon net toevallig aanraak, maar als ik dat niet doe komt het na een tijdje toch ook wel binnen.
*Edit*: Wifi altijd aan zal wel niet lukken met zo'n klein batterijtje.
[ Voor 12% gewijzigd door RemcoDelft op 19-03-2013 13:28 ]
Dat zou inderdaad goed kunnen, strookt wel met wat ik van me ma hoor. Ze zei al dat na het instellen van het slaapbeleid dat het niet werkte en daarna wel en weer niet. Dacht eigenlijk dat het misschien de router kan zijn maar als het toestel dat doet kan het dus kloppen.RemcoDelft schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:21:
Is dat niet iets tijdelijks? Dus: elke x minuten gaat Wifi even aan en kijkt-ie of er nog iets nieuws te melden is?
Had eigenlijk verwacht dat de Wifi altijd aan zou staan maar goed het is ook niet super spannend me ma aan een smartphone is spannender
Je kan ook gebruik maken van apps zoals WIFI Lock of Wake Lock.
Thanks, zal er eens naar kijkencornfed99111 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:41:
Je kan ook gebruik maken van apps zoals WIFI Lock of Wake Lock.
gekke vraag...denken jullie dat deze telefoon geschikt als als navigatie voor op de fiets ivm run gps?
Had hier altijd een htc diamond voor maar die is niet meer...
Is het scherm nog wat leesbaar en hoe staat het met battery life? Is de gps ontvangst verder goed??
Had hier altijd een htc diamond voor maar die is niet meer...
Is het scherm nog wat leesbaar en hoe staat het met battery life? Is de gps ontvangst verder goed??
Vroeg ik me ook af.Rafnold schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:40:
Welke standaardapps kunnen gewoon zonder problemen verwijderd worden? Heeft iemand een lijstje?
Kom net dit tegen op een site:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32613933Following sytem apps you can safely remove from the E405:
Google+
Google Maps
Google Maps Streetview
Google Mail
Youtube
these you can all download from google play store and links then to sdcard
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Zolang je niet met de rom gaat klooien kun je alle apps "veilig" verwijderen. Met een reset heb je alles weer terug. Dat lijstje zijn gewoon Google Apps. Ook apps als de market of syncapps kun je veilig verwijderen. Je hebt alleen geen market of synchronisatie met Gmail/Calendar en dergelijke meer.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Begrijp ik het wel goed, dat dit helaas niet het systeemgeheugen groter maakt?Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:37:
3. FAT32 - Rest
Check ook:
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Het systeemgeheugen is bijzonder vervelend, groter maken hiervan zou zeker wel leuker zijn.
Tja vanalles
vso schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:45:
Het systeemgeheugen is bijzonder vervelend, groter maken hiervan zou zeker wel leuker zijn.
offtopic:
D'r zijn wel vaker van die rare dingen. Zo heb ik een behoorlijk dure mp3 speler met android d'r op van Creative (Zen Touch 8GB), prima ding en uitbreidbaar via MicroSD, sure. Alleen reserveren ze doodleuk 4GB voor applicaties en hou je 4GB over voor je mp3's, plus dat ze Google Play Store d'r uit hebben gesloopt en je alleen via hun app wat magere shitty apps binnen kan krijgen XD

D'r zijn wel vaker van die rare dingen. Zo heb ik een behoorlijk dure mp3 speler met android d'r op van Creative (Zen Touch 8GB), prima ding en uitbreidbaar via MicroSD, sure. Alleen reserveren ze doodleuk 4GB voor applicaties en hou je 4GB over voor je mp3's, plus dat ze Google Play Store d'r uit hebben gesloopt en je alleen via hun app wat magere shitty apps binnen kan krijgen XD

Het mooiste zou zijn: openschroeven en met een micro-soldeerbout die ouwe chip d'r af en een nieuwe d'r op.
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 23-04-2013 10:16 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Probeer anders deze CM9 mod als je meer geheugen nodig hebt.vso schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:45:
true, zou alleen netjes wezen als lg een mod ofzo zelf zou releasen dit dit geneuzel zelf oplost. Solderen zonder ervaring lijkt me ook niet echt goed plan. anderzijds wat zou het kosten (tijd+geld)SkyStreaker schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:15:
Het mooiste zou zijn: openschroeven en met een micro-soldeerbout die ouwe chip d'r af en een nieuwe d'r op.
ga die eens idd op los laten.
mtr33 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:42:
[...]
Probeer anders deze CM9 mod als je meer geheugen nodig hebt.
Tja vanalles
Ik heb vorige week een LG L3 Optimus overgenomen van iemand.
Niet wetende dat het systeemgeheugen maar 150MB groot is.
Sindsdien probeer ik de telefoon te rooten. Om zo facebook e.d. op sd of intern geheugen te kunnen plaatsen.
Om de haverklap krijg ik 'geheugen vol' of 'bijna vol' terwijl er bijna niets van mij opstaat. Behalve whatsapp en facebook.
Echter, het rooten lukt niet. Ik krijg allemaal failed and permission denied e.d. zie schermafdruk.
https://www.dropbox.com/s/zqyi4yxykk3tynf/root.JPG
Uiteindelijk dus geen root.
Van diverse sites heb ik al van alles geprobeerd. Maar het lukt gewoon niet.
Iemand enig idee waarom niet?
Of andere ideeën om het systeemgeheugen minder vol te krijgen?
Niet wetende dat het systeemgeheugen maar 150MB groot is.
Sindsdien probeer ik de telefoon te rooten. Om zo facebook e.d. op sd of intern geheugen te kunnen plaatsen.
Om de haverklap krijg ik 'geheugen vol' of 'bijna vol' terwijl er bijna niets van mij opstaat. Behalve whatsapp en facebook.
Echter, het rooten lukt niet. Ik krijg allemaal failed and permission denied e.d. zie schermafdruk.
https://www.dropbox.com/s/zqyi4yxykk3tynf/root.JPG
Uiteindelijk dus geen root.
Van diverse sites heb ik al van alles geprobeerd. Maar het lukt gewoon niet.
Iemand enig idee waarom niet?
Of andere ideeën om het systeemgeheugen minder vol te krijgen?
In dit topic staat alles over rooten en geheugen uitbreiden.
Begin bij het begin. Eerst root toegang krijgen.
Scroll naar boven in tik in de zoekbalk "root" in en dan zie je alle relevante info.
Begin bij het begin. Eerst root toegang krijgen.
Scroll naar boven in tik in de zoekbalk "root" in en dan zie je alle relevante info.
Fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2215406vso schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:45:
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Ik had nog nooit geroot, etc. Maar met deze telefoon van 3 tientjes het risico genomen en bovenstaande guide gevolgd.
Heb nu geheugen gemerged, en een soepeler draaiende telefoon met CM9. Helemaal blij, kan het iedereen aanraden
Heb nu geheugen gemerged, en een soepeler draaiende telefoon met CM9. Helemaal blij, kan het iedereen aanraden
welke stappen heb je genomen om dit goed werkend te krijgen. heb je nog last gehad van laatste upgrade om in root mode te komen??knakworst schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:09:
Ik had nog nooit geroot, etc. Maar met deze telefoon van 3 tientjes het risico genomen en bovenstaande guide gevolgd.
Ik heb de stappen gevolgd in BadpunK's link. De guide werkte voor mij prima.
pppfff ik denk dat mijn toestel laatste adem heeft uitgeblazen. Wie herkent volgende probleem; na opstarten kan beeldscherm/toetsenbord niet gebruikt worden en knippert verlichten.
na opnieuw opstarten van toestel loopt hij steeds weer vast en is scherm/toetsenbord onbruikbaar.
ik kryg steeds de tekst"Helaas activiteit thuis, in applicatie thuis reageert niet" !
Activity home in application home is not responding. Kan alleen toestel uitschakelen dmv verwijderen batterij. Heb op advies toestel naar fabrieksinstellingen gereset maar probleem blijft aanwezig. Waarschijnlijk applicatie conflict. Wie weet oplossing!!
na opnieuw opstarten van toestel loopt hij steeds weer vast en is scherm/toetsenbord onbruikbaar.
ik kryg steeds de tekst"Helaas activiteit thuis, in applicatie thuis reageert niet" !
Activity home in application home is not responding. Kan alleen toestel uitschakelen dmv verwijderen batterij. Heb op advies toestel naar fabrieksinstellingen gereset maar probleem blijft aanwezig. Waarschijnlijk applicatie conflict. Wie weet oplossing!!
Even een snelle reactie, LG tool binnenhalen en op emergency modus zetten. Opnieuw flashen, zou ik zeggen, via emergency modus kan je dat forceren.
[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 22-10-2013 20:21 ]
ff voor de duidelijkheid mijn L3 is niet geroot, kan ik jou tip dan gewoon uitvoeren?SkyStreaker schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:20:
Even een snelle reactie, LG tool binnenhalen en op emergency modus zetten. Opnieuw flashen, zou ik zeggen, via emergency modus kan je dat forceren.
wat bedoel je met LG tool? Bedoel je LG PC Suite want die heb ik wel maar zie geen emergency modus staan. Valt toestel dan nog onder garantie of is het net als na rooten van toestel garantie af.
Heb hier geen ervaringen mee vandaar de vragen om juiste besluit te nemen
Mag toestel wel retourneren en krijg bedrag terug, maar wil eerst kijken of ik mijn gegevens nog kan redden.
Ik zal ff kijken zo, zat gisteren alleen achter de ipad.
Wacht, gegevens redden? Dat gaat hiermee niet lukken. Opnieuw flashen betekent doorgaans het hele ding leeg. Anders moet je je vraag eens gaan stellen op het xda-developers forum. Daar zitten lui die je veel beter kunnen helpen
Wacht, gegevens redden? Dat gaat hiermee niet lukken. Opnieuw flashen betekent doorgaans het hele ding leeg. Anders moet je je vraag eens gaan stellen op het xda-developers forum. Daar zitten lui die je veel beter kunnen helpen
[ Voor 67% gewijzigd door SkyStreaker op 23-10-2013 09:27 ]
ok goed dat je zo snel reageert ik ben inmiddels ook druk met LG in contact. Wie weet trouwens welke info verloren gaat bij terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vrees dat al mijn whatsapp/agenda/sms communicatie en foto's verloren zijn. Of toch niet?SkyStreaker schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:24:
Ik zal ff kijken zo, zat gisteren alleen achter de ipad.
Jammer dat "guides" voor telefoons altijd in afkortingen zijn geschreven... Dingen als "Ensure you have CWM 5.8.4.5 recovery installed.", zo even uti het niets, zonder link/uitleg...
Nu ik het ding eindelijk zo ver heb dat-ie ICS CM9 draait (en het geheugen eindelijk bruikbaar is), is de telefoon zo traag als de spreekwoordelijke bagger door een trechter.
Met name bellen is vrijwel onmogelijk geworden: als iemand mij belt, gaat-ie wel vibreren en geluid maken, maar pas na meerdere keren overgaan komt er iets op het scherm. En soms is er na 7 keer overgaan nog niets te zien, oftewel opnemen is gewoon niet mogelijk!
Nu ik het ding eindelijk zo ver heb dat-ie ICS CM9 draait (en het geheugen eindelijk bruikbaar is), is de telefoon zo traag als de spreekwoordelijke bagger door een trechter.
Met name bellen is vrijwel onmogelijk geworden: als iemand mij belt, gaat-ie wel vibreren en geluid maken, maar pas na meerdere keren overgaan komt er iets op het scherm. En soms is er na 7 keer overgaan nog niets te zien, oftewel opnemen is gewoon niet mogelijk!
[ Voor 54% gewijzigd door RemcoDelft op 19-12-2013 17:32 ]