[Multi] Football manager 2013

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LOL, deze FM is nogal...buggy zeg maar :P

Zeven dingen die ik al herhaaldelijk gezien heb:

- de bal vliegt soms door het doel heen (!) het publiek in (wordt dan wel als goal geteld)...
- als je een snelle wissel uitvoert, terwijl de tegenpartij een penalty krijgt, wordt de penalty soms (niet altijd) "vergeten" te nemen (en dus ook geen goal toegekend) :P
- Schoten van de middelijn, of zelfs nog verder, vliegen soms (te vaak iig) zó het doel in, zonder dat de keeper zelfs maar beweegt....
- Het is absurd eenvoudig vanuit corners te scoren: zet de aim op Near Post, zet je best headende verdediger op "Near post flick-on" en je verdediger kan je topscorer worden (mijn beste DC heeft op die manier 7 goals gescoord in 6 wedstrijden)
- Verdedigers doen raar... lopen soms richting hun eigen doel, en "vergeten" dan de bal, waardoor de tegenpartij hem heel makkelijk overneemt en meestal scoort...
- Het aantal schoten (Zowel on als off target) is absurd tot in het extreme. Ik haal soms wel 20-25 schoten (beide opgeteld) tegen een qua kracht relatief gelijkwaardige tegenstander, dat is totaal niet realistisch.
- Als je je keeper op "Defender collect" zet bij Distribution en "Long Shots " op Rarely, dan blijft hij toch vrijwel altijd lange trappen geven ipv hem naar je defenders te trappen. Die instructies lijken dus niet te werke.

This needs fixing boys....

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 20-10-2012 07:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
Het is een Beta he.. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar grotendeels gelijk aan de final. Er zullen geen al te grote aanpassingen gedaan worden. En sommige dingen hadden in een eerdere testfase allang opgemerkt moeten worden, want sommige genoemde zaken zijn simpelweg structureel, niet incidenteel.

Nog één 'probleem' trouwens: er wordt veel teveel gescoord. Elke wedstrijd haal ik wel 3 goals, maar 4-5 is ook zeker niet uitzonderlijk. Dit terwijl ik toch echt geen exotische formatie oid speel: een ordinaire 4-4-2 Diamond met wat lichte tweaks. Dezelfde die ik in FM12 gebruik (met hetzelfde team!), en daar waren de scores realistischer.

Ook ben ik echt niet beter dan de competitie, gewoon een vrij gemiddeld team.

Na 11 wedstrijden (competitie, dus geen friendlies) zit ik nu op 42 goals voor en 15 tegen. Dat zal je in het echt toch niet snel zien...

Edit: zie ook http://community.sigames....nyone-else-too-many-goals

Edit2: hoezo, veel goals. Zie http://i282.photobucket.c...stlevChelsea_Overview.png (niet van mij overigens, komt van SI forum)... niet echt realistisch, wel? ;)

Voorbeeld van teveel shots:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AaSrQs0zuuTgrcrYY3qFKhnx/full.jpg

22 schoten in totaal (ik ben dus ABC) en dat is dan nog niks bijzonders, het zit vaak rond de 25. Dit terwijl dit twee relatief gelijkwaardige teams zijn (het werd in deze game trouwens 4-1 voor mij, waarvan 2 uit een corner....)

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 20-10-2012 08:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:38
Ja al die bugs waren ook te verwachten! De eerste patch fixed altijd wel heel veel. Des ondanks beleef ik er al veel lol aan, met de nieuwe transfers etc! Aan de uitdagingen ben ik nog niet begonnen, daar ben ik ook heel benieuwd naar!

[ Voor 10% gewijzigd door vinpower op 20-10-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 07:33:
- Het is absurd eenvoudig vanuit corners te scoren: zet de aim op Near Post, zet je best headende verdediger op "Near post flick-on" en je verdediger kan je topscorer worden (mijn beste DC heeft op die manier 7 goals gescoord in 6 wedstrijden)
Is die nou nog niet gefixt? Dat is echt zo'n ding dat ieder jaar weer terugkomt...

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In mijn 1e wedstrijd scoorde Vermeer meteen uit een doeltrap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahaha, zoiets heb ik net dus ook. De keeper van de tegenpartij scoort net, idd ook uit een doeltrap. Bal zeilt langs al mijn spelers (niemand doet er wat aan), bobbelt op mijn keeper af, en de keeper besluit de andere kant op te lopen. Bal rolt vervolgens het doel in.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Wanneer zijn de uitdagingen eigenlijk voltooid? Als het seizoen afgelopen is?

ah nu dus... fail |:(

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/153tbf6.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door vinpower op 20-10-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:25:
Ja, maar grotendeels gelijk aan de final. Er zullen geen al te grote aanpassingen gedaan worden. En sommige dingen hadden in een eerdere testfase allang opgemerkt moeten worden, want sommige genoemde zaken zijn simpelweg structureel, niet incidenteel.-
Hoe weet je dat dingen niet al eerder opgemerkt zijn? Of niet pas in een later stadium erin gekropen zijn? :) En er zullen idd ongetwijfeld geen al te grote dingen maar aangepast worden, maar wel belangrijke natuurlijk. Of ben je minder gewend van SI? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Benotti op 20-10-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:15
in een wedstrijd 5 goals die afgekeurd worden. gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
Krijg Juventus echt totaal niet aan het voetballen..

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:03
Neee wil ik de betaling bevestingen, flikker greenmangaming eruit :(

Nou greenman gaming faalt, maar hier: http://www.wowhd.nl/games...31355593/56390219#bc=4534 is ie 23 euro

en kan je gewoon normaal bestellen, alleen geen idee of ik mijn key al eerder kan krijgen. Maar toch echt cheap.

[ Voor 65% gewijzigd door Terranova op 21-10-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Benotti schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:02:
[...]

Of ben je minder gewend van SI? ;)
To be honest: ja, soms wel. Herinner je je de kale versies (dus voor de 1e patch) van FM09 en FM11 nog? Waar SI eerst ontkende dat er bepaalde problemen waren (met name bij FM09) en ze later toch fixede? ;)

Nah, ik ga ervanuit dat het allemaal wel gefixed gaat worden hoor, daar ben ik niet bang voor.

Maar op dit moment vind ik de game unplayable, en ik ben er dan voorlopig ook even mee gestopt tot release day, ik hoop dat ze op release day meteen een patch releasen.

Op dit moment zijn de grootste 3 factoren die ik zie die het mij unplayable doet vinden:

- het feit dat de verdediging (en dan met name, maar niet alleen, de fullbacks) niet of nauwelijks functioneert en alles doorlaat,
- het feit dat keepers nog minder functioneren dan defenders, en keihard instructies negeren die je ze meegeeft.
- het feit dat crosses bijna altijd resulteren in een doelpunt. An sich nog niet zo'n enorm issue, als de verdedigers die crosses maar zouden opvangen. Maar gecombineerd met beide bovenstaande punten is dat dus een drama.

Al deze 3 issues zijn door SI overigens ook ronduit toegegeven in het bugsforum dat het bugs zijn, dus het ligt niet aan mij ;)

De rest (zoals de absurde hoeveelheid shots en doelpunten, en de bal die door het net gaan) zijn weliswaar vervelend, maar geen showstopper. De drie genoemde punten zijn dat imho wél.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Nope, zavvi stuurt em op, geen key :(

[ Voor 85% gewijzigd door Terranova op 21-10-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Al deze 3 issues zijn door SI overigens ook ronduit toegegeven in het bugsforum dat het bugs zijn, dus het ligt niet aan mij ;)
Dan hoef je echt niet bang te zijn dat ze het zsm zullen fixen :)

Zo'n beta levert voor hun extra veel bugmeldingen op, waardoor meteen duidelijk wordt wat de écht grote problemen zijn. Daar kunnen ze zich dan tot release volledig op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Damn :( die niet degraderen missie is klote. Nu laatste wedstrijd 1 punt achter willem II en moet tegen Willem II. Ga best klote worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 11:11
Ik ga vanavond ook maar is beginnen met de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 11:45
van het weekend alweer wat uurtjes in deze game gestoken.
inderdaad nog wel wat bugs, maar het speelt wel lekker weg.

ik verwacht van de grootste bugs dat ze bij de "echte" release nog wel opgelost worden.

ben begonnen bij Western Sydney Wanderers in Australie.
is een net opgerichte club, dus daar ga ik hopelijk een leuke history mee opbouwen aangezien ze nu nog niets hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:18
Weet iemand hoe dit kan?
Ik ben met Fortuna Sittard begonnen in classic mode en heb besloten om een 4-2-3-1 system te gaan spelen met verdedigende middenvelders.
Ik heb hier ook de spelers voor gekocht.
Ik heb de trainingen volledig op tactics gezet en op very high, alles gaat omhoog behalve formation niet.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ex55ee.jpg

Zoals je ziet blijft formation op 48 staan, de rest is wel al goed omhoog aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Misschien gaat Formation gewoon wat langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Na twee seizoenen is de vacature van Nederlands elftal te coachen, dus gelijk gesolliciteerd en werd nog aangenomen ook :-)

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Zojuist een geweldig verdedigend talent gevonden;

http://cl.ly/image/2k293z420b0M

ik heb deze speler nog nooit gezien in FM2012. Maar ook daar scheen hij redelijk goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Dat noem ik inderdaad een beest. Kende hem ook niet!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:31
Jep, was een beest en is een beest. Haal hem meteen in de 1e transferperiode anders kun je hem niet meer betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
ze zijn er in ieder geval achter dat er inderdaad een hoop fout zit in de MatchEngine.
weet niet of dit direct al gefixed is in de BETA of pas op release day.
heb van sommige dingen geen last meer, en sommige dingen lijken verbeterd, maar dat kan ook liggen aan hoe ik speel. :D

Match v1302
-----------

- Fixed bug where keeper would not prevent team mate's poor control from becoming an own goal
- Fixed one more example of keeper not controlling a backpass
- Fixed players kicking off not always facing correct direction at start of 2nd half
- Fixed AI teams not always setting one central midfielder to a defensive duty
- Improved marking of player running with ball
- Some ball physics collision fixes including the "hole in the net"
- Reduced shots from tight angles

Match v1303
-----------

- Fixed players going for the same ball and both avoiding each other leaving ball loose
- Improved keepers at point blank range slightly
- Improved keeper judgement coming for ball or making save
- Improved angle of non held keeper save
- More last ditch challenges/interceptions in danger area
- Improved defender positioning in own area
- Improved player reactions to loose ball
- Made players in space more likely to try to turn to face opposition goal when on ball
- Increased use of high risk high reward passes in dangerous areas
- Fine tuned general pass choice
- Fixed unrealistic clearances towards own goal

Match v1304
-----------

- Midfields shifting across slightly more when defending
- Tweak to defensive reactions
- Reduced potential instances of wild clearances behind own goal
- Toned down some risky passes slightly from 1303

Match v1305
-----------
- Fix to stop "ghost" goals ( where ball goes in but goal kick given )

[ Voor 7% gewijzigd door Rubeo38 op 25-10-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik kom echt een shitload aan eigen goals tegen :P Paar per wedstrijd ronde. Dus hopelijk is die nu weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Waar heb je deze lijst gevonden? Ik zie namelijk niets in steam history.
Lijkt me sterk dat ze zelfs de beta al gaan patchen toch?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
dit komt gewoon van de SIforums,
maar ik heb sinds een paar dagen geen last meer van ballen die dwars door het net gaan.
keeper die beter reageert op 1v1 situaties.
geen "last" meer van wedstrijden met uitslagen als 3-4 of 4-4, maar de laatste wedstrijden waren gewoon 2-0, 1-0, 2-1.
dat is in mijn ogen toch een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zijn die rare uitslagen alleen als je met de 3D engine speelt (keepers die ballen niet pakken) of krijg je die ook bij de 2D engine? Zou wel apart zijn als je met de 3D engine andere dingen krijgt dan in 2D natuurlijk. :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze proberen "eind deze week" ook een update voor de beta vrij te geven via Steam, hoewel dit nog niet zeker is. Deze zou iig de ernstige problemen op moeten lossen.

Bugfix-list: http://community.sigames.....(-updated-24th-October-)

Over die beta-update: http://community.sigames....71&viewfull=1#post8191871

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Laatst online: 14:56
wildhagen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:23:
Ze proberen "eind deze week" ook een update voor de beta vrij te geven via Steam, hoewel dit nog niet zeker is. Deze zou iig de ernstige problemen op moeten lossen.
Maar als ze pas aan het einde van de week een update proberen te geven via Steam, hoe komt RuBeo38 dan al aan de updates?

Of bedoelen ze hier weer een nieuwe update volgend op de eerdere gedane update?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen idee... ik heb nog geen update gehad iig, heb nog steeds een buildnummer dat eindigt op 253, die ik al de hele week heb....

Heeft RuBeo38 uberhaupt wel een update gehad, of doen zijn issues zich om andere redenen niet meer voor? Want op SI-forum wordt ook niet gemeld dat dat die al uit zou zijn, dus dat lijkt me dan ook niet het geval?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2012 12:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
ik zeg niet dat er iets bij mij geupdate is, ik zeg alleen dat ik er op dit moment al 2 dagen geen last van heb gehad.
en dat het kan zijn door mijn andere tacktiek ofzo dat het lijkt alsof mijn verdediging enzo beter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik snap niet wat er mis is met mijn verdediging maar ik heb in 12 wedstrijden maar een keer de nul gehouden.
Ik speel 4-4-2 met Fortuna Sittard in de Jupiler League. De verwachting was 9e aan het eind van het seizoen. Ik speel niet offensief ofzo en mijn verdedigers hebben goede stats.

Dit is met FM Classic Mode.

[ Voor 5% gewijzigd door Stark op 25-10-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is een bekende bug in deze versie, SI heeft het ook bevestigd. De verdedigers, en vaak ook de keepers, hebben het te druk met uit hun neus peuteren denk ik, en hebben geen zin in verdedigen.... of ze lopen simpelweg weg van de bal, dat komt ook voor.

Binnenkort komt er als het goed is een update voor uit die dat zou moeten oplossen.

Tikkie terug, Jaap!

Heb iig hetzelfde probleem als jou (speel met een 4-4-2 Diamond, en krijg elke wedstrijd tig goals tegen, merendeels uit crosses).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Oke, bedankt voor de informatie. Ik dacht dat ik misschien wat veel dingen fout aan het doen was, haha. Misschien is het dan toch een optie totdat het opgelost is om gewoon offensief te spelen, omdat de tegenstanders ook de verdedigers en keepers bugs hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, die bug werkt twee kanten op, jij kunt er ook je voordee mee halen. Zeker als je die bug exploit in combinatie met een andere grote bug, namelijk het feit dat crosses in 80 procent van de gevallen een goal opleveren.

Enorm offensief spelen, met veel crossing naar de near post, en een goede AMC of ST als target gebruik.

Goal Bonanza bijna gegandereerd, op die manier is het halen van 4-0, 5-0, 6-0 vrij eenvoudig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 19-06 17:08
Kan echt niet wachten tot ik eindelijk kan spelen alleen ik twijfel heel erg op welke pc ik het gaat draaien.

Op de laptop (HP 17" met i5 en ssd) is het meest logisch en dat deed ik voorgaande jaren ook, maar ik wil graag op de bank heel chill een beetje op spatie drukken. Hiervoor is de laptop eigenlijk te groot en te zwaar.
2e optie is op mijn server. Hier zit denk ik een mindere processor in (q8400 denk ik) maar ook een ssd en 4xtb in raid 5. Voordeel hiervan is dat ik deze ook remote kan spelen op de laptop en op de ipad.

Eigenlijk geen nadelen, maar het liefste hou ik de server vrij van games en ik weet ook niet welke nou sneller is. Daarnaast weet ik ook niet of het lekker spelen is via remote op de ipad, wat zouden jullie doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 25-10-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
wildhagen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:36:
Klopt, die bug werkt twee kanten op, jij kunt er ook je voordee mee halen. Zeker als je die bug exploit in combinatie met een andere grote bug, namelijk het feit dat crosses in 80 procent van de gevallen een goal opleveren.

Enorm offensief spelen, met veel crossing naar de near post, en een goede AMC of ST als target gebruik.

Goal Bonanza bijna gegandereerd, op die manier is het halen van 4-0, 5-0, 6-0 vrij eenvoudig :)
Hmm, bij mij werkt dit niet. 3 wedstrijden geprobeerd, beide vleugel aanvallers op support gezet en near post en far post crosses geprobeerd, ik merk niet echt iets.
Ik heb tactics op exploit the flanks gezet zodat mijn vleugelspelers veel de bal krijgen en dat ze dan kunnen crossen maar gewoon verloren met 2-0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
Miles Jacobson
@milesSI
There will also be an update for the #FM13 beta at some point over the weekend too (fully saved game compatible I'm told).
do okt 25 om 1:04 pm

goed nieuws dus.
is van zijn twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Dan hoop ik wel dat al die fixes er dit weekend dan al in zitten.

EDIT:

Update is net uitgekomen

Zo te zien hebben ze veel bugs al kunnen fixen!

http://www.sigames.com/ne...Order+Beta+Update+out+now

[ Voor 56% gewijzigd door Stark op 26-10-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hallelujah... na de upgrade gaat het zo op het oog al stukken beter. De defenders en keeper lopen nu iig niet meer weg van de bal, en crosses zijn niet automatisch meer goals.... een hele vooruitgang.

Alleen de Defender Collect-instructie voor de keeper lijkt nog niet te werken... maargoed, daar kan ik wel mee leven...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Voor degene die FM 2013 eerst nog willen uitproberen voor ze het besluit nemen of ze de game willen kopen.

Gisteren is de demo uitgebracht.

Te downloaden via Steam.

Wanneer ik de beta versie afsluit krijg ik nog steeds de melding: Football Manager 2013 13... has stopped working. Deze melding kreeg ik ook altijd bij het afsluiten van FM 2012.

Commentaar van SI: "It's an issue we're aware of when closing the game and will not cause you any issues, it's purely cosmetic. We're aware it's annoying and we are looking into it. Thanks. "

[ Voor 58% gewijzigd door Mils op 29-10-2012 18:02 . Reden: toegevoegd: antwoord van SI games ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:25:

Nog één 'probleem' trouwens: er wordt veel teveel gescoord. Elke wedstrijd haal ik wel 3 goals, maar 4-5 is ook zeker niet uitzonderlijk. Dit terwijl ik toch echt geen exotische formatie oid speel: een ordinaire 4-4-2 Diamond met wat lichte tweaks. Dezelfde die ik in FM12 gebruik (met hetzelfde team!), en daar waren de scores realistischer.

Ook ben ik echt niet beter dan de competitie, gewoon een vrij gemiddeld team.

Na 11 wedstrijden (competitie, dus geen friendlies) zit ik nu op 42 goals voor en 15 tegen. Dat zal je in het echt toch niet snel zien...

Edit: zie ook http://community.sigames....nyone-else-too-many-goals

Edit2: hoezo, veel goals. Zie http://i282.photobucket.c...stlevChelsea_Overview.png (niet van mij overigens, komt van SI forum)... niet echt realistisch, wel? ;)

Voorbeeld van teveel shots:

[afbeelding]

22 schoten in totaal (ik ben dus ABC) en dat is dan nog niks bijzonders, het zit vaak rond de 25. Dit terwijl dit twee relatief gelijkwaardige teams zijn (het werd in deze game trouwens 4-1 voor mij, waarvan 2 uit een corner....)
Misschien ben ik wat laat, maar ABC is brazilie toch? Ik speel ook in brazilie met figueirense (nog wel steeds in FM12). Hoge scores zijn daar normaal volgens mij. Met de staatskampioenschappen schakel ik iedereen uit met 7 of 8-0. alleen in de 1ste divisie worden de scores wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ABC is idd in Brazilie :)

Maar de door mij genoemde getallen waren in de Second Division (waar ABC initieel in uitkomt), niet de State Championships. Daar versloeg ik in FM12 de meeste teams ook met grote getallen (je had daar naast ABC maar 2 andere teams van énig niveau)

Maar mijn post die je quote is al grotendeels weer achterhaald met de beta-update (van enkele dagen daarna). Na die update is het iig stukken realistischer. Nog niet perfect, maar ook niet zo erg meer als voorheen :)

Als het goed is komt om 00:01 vannacht de final versie uit. Als je steam hebt zou hij deze vanzelf moeten upgraden (als je FM niet open hebt staan althans).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

wildhagen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:13:
Als het goed is komt om 00:01 vannacht de final versie uit. Als je steam hebt zou hij deze vanzelf moeten upgraden (als je FM niet open hebt staan althans).
Ik heb de game vandaag ontvangen. Ben hem nu aan het installeren. Ben benieuwd of deze direct gepatched is of dat de patch pas om 00.01 uit komt, tegelijk met het vrijgeven van het downloaden van de game via Steam.

Standaard start ik mijn game met Ajax om even alle nieuwe opties te verkennen enzo. Daarna weet ik nog niet. Misschien wel in Brazilie, al vind ik het leuker om te spelen met spelers die ik eventueel zou kunnen kennen dus een club in de 1e divisie van NL of een club in de 1e 2 divisies van Engeland, Spanje, Portugal, Duitsland en Frankrijk is ook wel leuk. Italie begin ik niet meer aan, wat irritant met die co-ownerships van spelers en het ontbreken van de reserve leagues.

Edit:
OK, rechtsonderin staat dus heel groot: BETA. Bij versienummer staat er echter 13.0.2b326362, hebben jullie die ook?

[ Voor 6% gewijzigd door elvis84 op 01-11-2012 20:20 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:13:
Ja is dat zo? Je zal toch eerst een geldige key van de full version moeten invoeren lijkt me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
elvis84 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:10:
[...]

Edit:
OK, rechtsonderin staat dus heel groot: BETA. Bij versienummer staat er echter 13.0.2b326362, hebben jullie die ook?
Dat is het buildnumber van de updated beta van vorige week ja, voor de PC althans. Voor de Mac is dat build 13.0.2b326348.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Oke, ik ben er nog steeds niet over uit wat de bedoeling is dat er 8 spelers wat te zeggen hebben bij een teambijeenkomst. Ik kan nooit een speler kiezen in 2012 en nu in 2013 niet... Of is het gewoon een slechte vertaling naar het nederlands?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zyicyq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
vinpower schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:53:
Oke, ik ben er nog steeds niet over uit wat de bedoeling is dat er 8 spelers wat te zeggen hebben bij een teambijeenkomst. Ik kan nooit een speler kiezen in 2012 en nu in 2013 niet... Of is het gewoon een slechte vertaling naar het nederlands?

[afbeelding]
Daar is de optie vraag groep voor dus je kan inderdaad geen spelers los vragen wat die te zeggen hebben behalve de aanvoerder dan. Echt heel duidelijk is die optie niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 11:11
Wanneer gaat de game over naar final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is al gebeurd, afgelopen middernacht is de final uitgekomen. Heb hem vanochtend al heel even gespeeld, zag er prima uit :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:46:
Is al gebeurd, afgelopen middernacht is de final uitgekomen. Heb hem vanochtend al heel even gespeeld, zag er prima uit :)
Je bent niet ingegaan op m'n eerdere vraag; maar moet je daarvoor niet eerst de key voor hebben om de volledige versie te activeren? Of had je die al eerder ontvangen? Mijn exemplaar van amazon is gister pas op de bus gegaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weet ik niet eigenlijk, heb hem zelf via steam gekocht, en dan gaat alles volledig automatisch. Hoe het zit als je hem via een retailer haalt weet ik dus niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Gunner schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:53:
[...]

Je bent niet ingegaan op m'n eerdere vraag; maar moet je daarvoor niet eerst de key voor hebben om de volledige versie te activeren? Of had je die al eerder ontvangen? Mijn exemplaar van amazon is gister pas op de bus gegaan.
Ik vermoed dat hij een pre-order versie heeft, net als ik. Dan kreeg je 2 weken eerder al een product-key waarmee je de beta eerst kon spelen. Deze beta versie op je steam account is vannacht geupdate naar de volledige final-version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Gunner schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:53:
[...]

Kijk, hier is de FAQ betreft dit onderwerp: http://www.sigames.com/ne...fer+Early+access+Beta+FAQ

Dit geldt dan voor jou:
What happens when the game is released if I have pre-ordered a boxed copy of the game?
When you collect / receive your boxed copy, you will need to install the game disc. You will be prompted to follow the on screen instructions which will require you to input the activation code that will be printed onto the game manual. Once the game disc is activated, it will recognise your beta game and will allow you to continue play from you left off in your beta game.

[ Voor 34% gewijzigd door vinnyb op 02-11-2012 14:13 ]

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449482

Wat vinden jullie eigenlijk van de vernieuwde interface? Ik kan er nog niet echt aan wennen, heb toch alweer zo'n 10 tot 20 uur gespeeld, maar voor mijn gevoel ben ik toch meer aan het 'zoeken'/klikken voor opties die je vaak gebruikt. Ook de totaal verschillende interface tussen de normale en en de classic mode vind ik enigszins verwarrend.

En ik had nog een andere vraag, ik speel zelf FM op een Macbook Pro (mid-2009, 2,53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 1067MHz DDR3, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB), en vroeg me af of er mensen waren die (eerdere FM-games wellicht) gespeeld hebben onder zowel OSX als Windows (via Bootcamp) en of er verschil is in performance/snelheid. Aangezien games het op vergelijkbare hardware onder Windows vaak beter presteren vroeg ik me af of het zin heeft om Windows te installeren en FM2013 zo te gaan spelen.

Om het spel speelbaar te houden kan ik namelijk niet erg veel competities selecteren, en dat vind ik toch wel erg jammer gezien het realisme van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Anoniem: 449482 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:43:
Om het spel speelbaar te houden kan ik namelijk niet erg veel competities selecteren, en dat vind ik toch wel erg jammer gezien het realisme van het spel.
Het later toevoegen van competities is toch al bewezen, dus het hoeft helemaal niet parallel. Gewoon de competitie selecteren die je speelt (en je database van spelers lekker uitgebreid maken). En wanneer je wilt hoppen van club, de competities selecteren die je wilt.

voor mij (FM12) was het zo speelbaar op de quadcore. Op de I5 laptop, heb ik wel meerdere competities naast elkaar runnen. Maar heb er geen last van eigenlijk, niet het gevoel dat ik wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Steam haalde net wéér een update binnen, de versie is nu 13.1.1.328972, met match engine 1312 (vanochtend was dit nog 1311).

Geen idee wat er veranderd is, nergens een changelist te vinden....

Edit: ah, maar één bugfix: http://community.sigames....43&viewfull=1#post8228343

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2012 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Zo, ook maar even de laatste versie binnengehaald.

Tot nu toe pas 2 wedstrijden gespeeld, beide gewonnen, niets geks gebeurd eigenlijk. Wat ik wel leuke opties vind is dat je anderen verantwoordelijk kan maken voor het aannemen van staff en scouten. Vind ik wel handig, ik was dat aansturen van 20 scouts een beetje beu. Of het nu net zo efficient is is maar de vraag maar ach we kijken het even aan.

Ik heb Marc Overmars verantwoordelijk gemaakt voor het inhuren van de chief scout en head of youth development. Normaal is dat Wim Jonk, maar op één of andere manier werkt die niet bij Ajax in mijn game. Nu heeft Marcje Teun Jacobs aangenomen als Head of Youth Development. Die vent heeft echt waardeloze stats. Nou ja, Marc zal het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

Phydomir

Dennis

Anoniem: 449482 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:43:
Wat vinden jullie eigenlijk van de vernieuwde interface? Ik kan er nog niet echt aan wennen, heb toch alweer zo'n 10 tot 20 uur gespeeld, maar voor mijn gevoel ben ik toch meer aan het 'zoeken'/klikken voor opties die je vaak gebruikt. Ook de totaal verschillende interface tussen de normale en en de classic mode vind ik enigszins verwarrend.
Pas een paar uurtjes inzitten maar ik vind de interface tot nu toe niet echt een verbetering. Ik snap de keuze voor een grijs vlak met daarin een iets kleiner wit vak niet. Volgens mij zou het een stuk cleaner zijn als dat vak volledig grijs of wit zou zijn. (Wat ik bedoel is die kleine rand om een vlak heen, maar die loopt dan precies door de tekst heen.)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Lekkere bug gevonden, ik wilde mijn goalkeeper coach vervangen dus de huidige ontslagen, nu mag ik geen nieuwe signen omdat de board het niet nodig vindt. BIj interact met de board kan ik ook niet om meer coaches vragen, alleen meer wage voor coaches en dat vindt de board geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 14:53
Phydomir schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:41:
[...]

Pas een paar uurtjes inzitten maar ik vind de interface tot nu toe niet echt een verbetering. Ik snap de keuze voor een grijs vlak met daarin een iets kleiner wit vak niet. Volgens mij zou het een stuk cleaner zijn als dat vak volledig grijs of wit zou zijn. (Wat ik bedoel is die kleine rand om een vlak heen, maar die loopt dan precies door de tekst heen.)
Je zou een skin kunnen downloaden, zoals deze: http://sortitoutsi.net/downloads/view/1422/steklo-x3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Malt007 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:58:
Lekkere bug gevonden, ik wilde mijn goalkeeper coach vervangen dus de huidige ontslagen, nu mag ik geen nieuwe signen omdat de board het niet nodig vindt. BIj interact met de board kan ik ook niet om meer coaches vragen, alleen meer wage voor coaches en dat vindt de board geen probleem.
Ik had min of meer hetzelfde bij assistent managers. Volgens de board had ik er 2, dus één ontslagen en een nieuwe proberen aan te nemen. Mocht niet want dan had ik er te veel, terwijl er toch duidelijk stond dat ik er 1 had en dat ik er 2 mocht hebben. Uiteindelijk die andere ook maar ontslagen want ja, wie wil nou niet Johan Cruijff als assistent coach :*)

Ik heb nog een bug gevonden: Toby Alderweireld kan zich niet mengen met de groep omdat hij de taal niet spreekt :? . Ok, ik stel wel eens 5 Denen op, maar ik neem aan dat de voertaal toch echt Nederlands blijft.

Verder gaat het tot nu toe nogal wisselvallig in mijn game. Wel overwinteren in de CL, maar in de competitie sta ik al 15 punten achter op PSV. Uit bij PSV verloor ik maar liefst met 6-1 ;( . Ik speel vaak thuis gelijk tegen middenmotors terwijl ik veel meer schoten op doel heb. Vaak wordt het dan 1-1 en heeft de tegenstander 1 schot op doel en ik 8 ofzo. Bij de FM12 gebeurde dat wel eens, maar nu lijkt het bijna elke week te zijn. Valt me wel op dat de talenten bij Ajax echt geweldig goed worden (zoals we gewend zijn bij FM). Nou ja, ben benieuwd of ik het einde van het seizoen haal, 5e plaats is niet echt iets wat Ajax ambieert volgens mij.

Ik wil trouwens ook nog even klagen over de financiele gegevens van Ajax, de Nederlandse scout heeft gewoon een hekel aan Ajax. Je krijgt maar 2,9m per jaar van de sponsor, terwijl toch regelmatig in het nieuws is gekomen dat Ajax van Adidas en Aegon elk minimaal 7m per jaar krijgt. Verder klopt het salarishuis helemaal niet. Babel verdient veel te veel, Eriksen veel te weinig. Nou ja, op heb je als Ajax toch niet te klagen want je hoeft amper spelers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Was helemaal vergeten dat Fm13 gisteren uit kwam. Dus heb hem snel gekocht, maar wat moet ik wennen aan de nieuwe interface zeg. Gaat hij snel wennen, want voor mijn gevoel moet je vaker klikken voor dat je ergens komt.

Ben mijn game begonnen met de Glasgow Rangers. Ga proberen die weer terug te brengen naar de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zitten wel meer kleine bugs in, maar die zullen wel snel verholpen worden. Grappigste is dat ik regelmatig matige spelers aangeboden krijg voor 230 miljoen.

Verder barst het van de franse talenten en heb ik met ajax al een paar pareltjes gevonden. Beste aankoop to nu toe is trouwens helenius. Gelijk topscoorder geworden met 20 doelpunten en speelt al als keyplayer. Babel heb ik verlengd en toen verkocht voor 7.5 miljoen.
Andere leuke spelers voor ajax zijn, adrian, romario en ademilson. Kom toch altijd weer uit bij brazilianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Malt007 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:58:
Dat is geen bug. Dat komt vaker voor bij FM. Maakt je club teveel kosten. Kan je wel mensen ontslaan niet zomaar nieuwe aannemen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Malt007 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:21:
Zitten wel meer kleine bugs in, maar die zullen wel snel verholpen worden. Grappigste is dat ik regelmatig matige spelers aangeboden krijg voor 230 miljoen.

Verder barst het van de franse talenten en heb ik met ajax al een paar pareltjes gevonden. Beste aankoop to nu toe is trouwens helenius. Gelijk topscoorder geworden met 20 doelpunten en speelt al als keyplayer. Babel heb ik verlengd en toen verkocht voor 7.5 miljoen.
Andere leuke spelers voor ajax zijn, adrian, romario en ademilson. Kom toch altijd weer uit bij brazilianen.
Het is altijd zo saai om een Brazilianen elftal te kopen :P

Ik vind Teemu Pukki een hele leuke aanwinst. Vorig seizoen 39 goals in de Eredivisie bij het computer controlled FC Twente. En toch werden ze geen kampioen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanoers
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
Alles wat ik zeg in team talk het is altijd negatief! zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Wat vinden jullie van de nieuwe Match Engine. Ik volg de discussie een beetje op het SI forum, maar er zijn erg veel klachten over de nieuwe ME.

Ik kom tijdens wedstrijden ook een aantal situaties tegen waarbij ik af en toe even de wedstrijd terugspoel om nog een keer goed te kijken. Voor mijn gevoel was deze ME nog niet klaar voor release.

Tijdens het verdedigen worden nog teveel onlogische fouten gemaakt. Spelers worden helemaal vrij gelaten tijdens een aanval.

In de aanval kiest een buitenspeler ook nooit voor een makkelijkere afspeeloptie. Hij loopt altijd tegen de zijkant van het doel aan. Dit is al 8 keer voorgekomen, terwijl Van Persie en Rooney helemaal vrij stonden voor het doel.

En dan heb je ook nog het feit dat je tegen gelijkwaardige of sterkere teams veel beter speelt dan tegen slechtere teams. Dit is ook onderkent door SI.

Ik weet nog niet wat ik van deze FM moet vinden. Het blijft natuurlijk een te leuk spelletje.

[ Voor 15% gewijzigd door Mils op 03-11-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Klote Fortuna :( vlak voor het einde van de competitie er bij gekomen en van plek 14 naar plek 6 gegaan en met pech niet gepromoveerd en dan krijg ik na 6 wedstrijden met 7 punten gewoon mijn ontslag :(

Edit: Met mijn zorgvuldig bij elkaar gehaald team is de nieuwe trainert kampioen geworden ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Terranova op 04-11-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 14:53
Interessant voor mensen die FM nog niet hebben: http://sortitoutsi.net/mailers/view/21. Green Man Gaming heeft opnieuw een kortingscode. Dan kost FM 2013 in plaats van €49,99, €32,50. Maar met een USA proxy kost ie zelfs in plaats van $39,99, $26,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mils schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:56:
Wat vinden jullie van de nieuwe Match Engine. Ik volg de discussie een beetje op het SI forum, maar er zijn erg veel klachten over de nieuwe ME.
Ik ben er ook niet geheel onverdeeld gelukkig mee.... de ME heeft zeker goede punten, en zeker veel potentie om tot een sterke ME uit te groeien, maar het duidelijk te zien dat men de match engine compleet opnieuw heeft opgebouwd. Het is echt een duidelijke versie 1.0, work in progress...

Grootste minpunten in mijn optiek:

- Er wordt té makkelijk vanuit crosses gescoord. Niet zo erg als in de beta (toen was elke cross bijna gegarandeerd een goal), maar van de 10 crosses resulteren er 5-6 toch wel in een goal, en dat lijkt me te hoog.
- De keeper neemt soms héél rare beslissingen. Wederom, niet zo erg als in de beta (toen deed hij soms *letterlijk* helemaal niets), maar een beetje meer activiteit zou geen kwaad kunnen. En ja, mijn keeper heeft voldoende goede stats ;)
- Idem voor verdedigers. Ze lopen soms nog altijd weg van de bal, of op zijn minst lopen niet naar de bal toe, ook al ligt deze compleet vrij. Met name de fullbacks zijn erg, de central defenders doen het iets beter wat dat betreft.
- De marking is nog niet goed genoeg... zo lopen spelers soms rustig mee met spelers van de tegenpartij als die de bal hebben, maar een tackle proberen ze niet, of pas zodra ze bij hun eigen 16-meter gebied zijn. Ja, da's een beetje aan de late kant....
- Het aantal schoten vind ik nog steeds veel te hoog. Wederom, niet zo erg als in de beta (toen was 25-30 schoten per match vrij normaal), maar ik haal nu nog vaak rond de 18-20 schoten, ook tegen gelijkwaardige tegenstanders. Dat is imho een tikje te hoog.

Verder zie je soms in de grafische interface wat rare maneuvres, maar ik vermoed dat dat meer een glitch in de grafische engine is dan in de match engine, dus dan is het iets minder ernstig.

Algehele conclusie: een flinke vooruitgang ten opzichte van de beta (met alle respect, maar in de beta (zeker de 1e, dus zonder de updated beta) was de match engine praktisch useless), maar het behoeft toch echt nog wel het nodige tweak- en programmeerwerk.

Maar ik denk dat dat met de eerste echte patch (de minor-patch van eergisteren even niet meetellend) wel opgelost gaat worden, SI kennende.

Als ik de ME een cijfer zou moeten geven, met terugwerkende kracht:

- In de beta zonder update: een 3, meer kan ik er niet van maken.
- In de beta met beta-update: een 4.5
- In de releaseversie (13.1.1, match engine 1312) geef ik het een 6 op dit moment.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Laatst online: 20-06 11:06
Wat kan je eigenlijk met trainersdiploma's in het spel? Krijgt mijn staff daar betere stats door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:19

ettie1990

PSN:ettiesick

Wat betreft de ME, ik doe FM al sinds 00/01 (toen heette het nog CM) ik heb nooit die ME gebruikt, zit nog altijd op 2d voetbalscherm het te volgen, Die ME staat in de kinderschoenen, duurt nog 3 jaar voordat die helemaal lekker zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 23:18
Met de ME wordt de motor achter het spel bedoeld, niet de grafische weergave. Ik heb nog geen klachten gehoord van vrienden die het al intensief hebben gespeeld en persoonlijik heb ik ook geen grote fouten gemerkt (al heb ik maar twee uurtjes gespeeld). Ik herinner nog de grote pressing probleem met FM2012 die toch wat maandjes heeft gekost om volledig te tweaken, de beta heeft volgens mij deze versie veel goeds gebracht. Deze versie lijkt de meest gebalanceerde vanilla versie tot nu toe.
Wat betreft de discussie over de ME op de SI forum, elke versie wordt vrijwel gelijk de grond in geboord op de officiele forum. Dat het nu weer gebeurd vind ik weining verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik ben met Ajax begonnen en inderdaad de dekking is gewoon absurd slecht. Bal veroveren is 99 van de 100 keer gewoon vanwege een slechte pas.

Ik heb nu met Ajax al enkele spelers gedumpt, de contracten met Sulejmani en Babel verlengd (beide zonder salaris verhoging want ik wil niet dat ze gratis weg lopen).
Ook een paar spelers erbij gehaald waaronder Drente en tot mijn verassing Anderson.

Zijn makelaar bood hem aan voor 6mln en ManU ging hiermee akkoord. Voor AMC heb ik al Eriksen dus hij speelt op de MC positie en ik probeer hem ook uit als AML maar ik vind het echt raar dat hij naar Ajax wilde komen. Geen absurde clausules en 46k p/w (wat uiteraard boven het salaris plafond is van Ajax in het echt).

Wilde ook nog Romario (had ik in de vorige FM ook) en Grygera gratis oppikken maar beide kwamen niet omdat ze een zware blessure hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45
Fleximex schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:43:
Interessant voor mensen die FM nog niet hebben: http://sortitoutsi.net/mailers/view/21. Green Man Gaming heeft opnieuw een kortingscode. Dan kost FM 2013 in plaats van €49,99, €32,50. Maar met een USA proxy kost ie zelfs in plaats van $39,99, $26,00.
Als ik wil betalen met PayPal blokkeert hij mijn PP account door de USA proxy. Is dit ook te omzeilen? Anders maar paar euro meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 14:26
Vos schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:57:
[...]

Als ik wil betalen met PayPal blokkeert hij mijn PP account door de USA proxy. Is dit ook te omzeilen? Anders maar paar euro meer :).
Had ik ook geprobeert tijdens de Beta.

Via de proxy inloggen en de game in je winkelwagen leggen.

Dan zonder proxy inloggen en dan hoort de prijs nog steeds in Dollars te zijn.

IIG, werkte voor mij wel. Lekker 23 euro betaalt ipv 40-50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
Vos schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:57:
[...]

Ik kreeg het vorige week bij greenmangaming ook niet voor elkaar om te betalen in dollars maar ik heb daarna nog een site gevonden waar het $29,95 kost en je niet aan de gang hoeft met een proxy of vpn. Duurde bij die site wel iets van een dag voordat ik de key binnen had maar werkt wel perfekt. http://www.gametap-shop.c...Manager-2013-2665-42.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:19

ettie1990

PSN:ettiesick

waar blijft de review op de frontpage van Tweakers.... ipv dat ze een slechte review schrijven van 007 Legends, kunnen ze beter een redelijke review van fm13 schrijven zodat misschien in dit topic er meer mensen zich melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ze moeten toch eerst wat spelen voor ze een goede review kunnen schrijven lijkt me. Een spel als FM reviewen na 10 uur spelen slaat nergens op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
mister_S schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:58:
Ze moeten toch eerst wat spelen voor ze een goede review kunnen schrijven lijkt me. Een spel als FM reviewen na 10 uur spelen slaat nergens op denk ik.
Ik heb er al 60 uur opzitten anders, terwijl ik alleen maar 't weekend of de avonden de tijd heb. Dus die tijd had er al geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

HamburgerHenk schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:53:
Klote Fortuna :( vlak voor het einde van de competitie er bij gekomen en van plek 14 naar plek 6 gegaan en met pech niet gepromoveerd en dan krijg ik na 6 wedstrijden met 7 punten gewoon mijn ontslag :(

Edit: Met mijn zorgvuldig bij elkaar gehaald team is de nieuwe trainert kampioen geworden ;(
Dan doe je het al beter dan ik :) Ik sta 16e na 14 wedstrijden. Er kan gewoon niets bij Fortuna :( Geen budgetten, 65% van de contracten die afloopt binnen een jaar (en geen geld om ze te verlengen).

--

Welke tactiek houden jullie aan bij je eigen team (zwak, middelmatig en sterk)?

Zwak: 5-3-2 / Counteren
Middel: 4-4-2 / Standaard
Sterk: 4-3-3 / Aanval

Of kijken jullie echt naar de posities van de selectie? Ook qua rollen etc.? Kiezen jullie een basisopstelling (of elke keer door de staf samenstellen)? En rouleren jullie alleen wanneer er geblesseerde zijn? Hoe groot is de rol van een assistent-manager. Ik heb bij Fortuna namelijk een hele slechte (sorry Roel Coumans). Voor 500 p/w heb je al een nieuwe assistent-manager dit veel, maar dan ook echt veel beter is.

En wat doen jullie met spelers wiens contract binnen 1 jaar ophoudt? Meteen verlengen bij de eerste transferperiode? Meteen verkopen?

Ik zit tegen mijn salaris max. aan. Dus ik verkoop de spelers boven de 30 jaar, met 1 jaar contract en een hoog salaris. De rest probeer ik te verlengen (als ze goed zijn uiteraard).

[ Voor 42% gewijzigd door Mog op 06-11-2012 08:41 . Reden: Vragen toegevoegd ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mog schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:25:
[...]

Dan doe je het al beter dan ik :) Ik sta 16e na 14 wedstrijden. Er kan gewoon niets bij Fortuna :( Geen budgetten, 65% van de contracten die afloopt binnen een jaar (en geen geld om ze te verlengen).

--

Welke tactiek houden jullie aan bij je eigen team (zwak, middelmatig en sterk)?

Zwak: 5-3-2 / Counteren
Middel: 4-4-2 / Standaard
Sterk: 4-3-3 / Aanval

Of kijken jullie echt naar de posities van de selectie? Ook qua rollen etc.? Kiezen jullie een basisopstelling (of elke keer door de staf samenstellen)? En rouleren jullie alleen wanneer er geblesseerde zijn? Hoe groot is de rol van een assistent-manager. Ik heb bij Fortuna namelijk een hele slechte (sorry Roel Coumans). Voor 500 p/w heb je al een nieuwe assistent-manager dit veel, maar dan ook echt veel beter is.

En wat doen jullie met spelers wiens contract binnen 1 jaar ophoudt? Meteen verlengen bij de eerste transferperiode? Meteen verkopen?

Ik zit tegen mijn salaris max. aan. Dus ik verkoop de spelers boven de 30 jaar, met 1 jaar contract en een hoog salaris. De rest probeer ik te verlengen (als ze goed zijn uiteraard).
Ik zat al in seizoen 2 en daarna 3 he, dus had iets meer kans. Overigens speel ik altijd 4-2-3-1 en selecteer ik mijn spelers naar die opstelling. Ik heb de tactiek ooit een keer gemaakt in FM2009 en hij werkt nu nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45
deknegt schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:08:
[...]

Had ik ook geprobeert tijdens de Beta.

Via de proxy inloggen en de game in je winkelwagen leggen.

Dan zonder proxy inloggen en dan hoort de prijs nog steeds in Dollars te zijn.

IIG, werkte voor mij wel. Lekker 23 euro betaalt ipv 40-50 :P
ADDG schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:39:
[...]

Ik kreeg het vorige week bij greenmangaming ook niet voor elkaar om te betalen in dollars maar ik heb daarna nog een site gevonden waar het $29,95 kost en je niet aan de gang hoeft met een proxy of vpn. Duurde bij die site wel iets van een dag voordat ik de key binnen had maar werkt wel perfekt. http://www.gametap-shop.c...Manager-2013-2665-42.html
Ik heb hem gisteren bij G2play gekocht, 30 euro. Key was er binnen 10 minuten. Thnx anyway :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Wil ook graag met nieuwe game gaan beginnen, maar wat is nu het slimste om toch een grote database met spelers te hebben, waar genoeg regens in voorkomen, en het spel toch speelbaar snel te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
HamburgerHenk schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:32:
[...]

Ik zat al in seizoen 2 en daarna 3 he, dus had iets meer kans. Overigens speel ik altijd 4-2-3-1 en selecteer ik mijn spelers naar die opstelling. Ik heb de tactiek ooit een keer gemaakt in FM2009 en hij werkt nu nog steeds erg goed.
Care to share? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Sure, zal em wel online zetten zodra ik weer FM kan gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
ADDG schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:39:
[...]

Ik heb het hier gekocht (23 euro) en binnen tien minuten kreeg ik mijn key gemaild. Good find!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Heb sinds kort een eigen FM13 kanaal op YouTube en heb inmiddels de eerste aflevering geupload. Hopelijk vinden jullie het leuk en mocht je tips hebben om tijdens de video's te bespreken dan hoor ik het wel :)

YouTube: Football Manager 13 | Lower League Management EP 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Geen rekening gehouden met het feit dat de Rangers een transfer embargo van een jaar hebben. Weet iemand dat ook geld voor huurspelers. Anders heb ik het volgende seizoen een groot probleem, want anders hou ik geen selectie meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik heb het spel gekocht via steam maar als ik met Feyenoord De eerste officiele wedstrijd gespeeld heb sluit fm13 omdat er een geheugen dump is geweest, Dit is nu al 3 keer gebeurd. Is hier een oplossing voor??

Please!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Razer schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:58:
Wil ook graag met nieuwe game gaan beginnen, maar wat is nu het slimste om toch een grote database met spelers te hebben, waar genoeg regens in voorkomen, en het spel toch speelbaar snel te houden?
Iemand van al die FM'ers hier moet dit toch wel kunnen beantwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Razer schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:27:
[...]

Iemand van al die FM'ers hier moet dit toch wel kunnen beantwoorden :P
Je vraag is niet compleet, maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik raad aan om met een grotere database te spelen. Dit geeft (voor mij) een completer gevoel dan meer competities. Plus je kan tegenwoordig tijdens je game nieuwe competities inladen en daarmee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Werkt in FM13 dat toevoegen/verwijderen van competities wel fatsoenlijk? In FM12 zat die optie ook, maar die verneukte je game nogal. Hoop useless crap die dan werd geladen enzo.

Zojuist is ook update 13.1.2 uitgekomen. Helaas geen match engine updates, wel een aantal andere fixes. Zie voor de release notes: http://community.sigames....for-Football-Manager-2013

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 07-11-2012 16:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Weet iemand waar ik kan zien hoe goed mijn team is met de training? Ik kan accenten instellen (bijvoorbeeld teamwork), maar ik heb geen idee hoe ver ze al daarin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

mister_S schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:48:
Weet iemand waar ik kan zien hoe goed mijn team is met de training? Ik kan accenten instellen (bijvoorbeeld teamwork), maar ik heb geen idee hoe ver ze al daarin zijn.
Dat kan je zien bij tactiek en dan aan de linkerkant zie je hoever ze de tactiek al onder de knie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heeft iemand een link naar goede kits/logo's etcetara voor FM13?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Kan het geen leuk idee zijn om eens met zijn allen hier een multiplayer-game in FM gaan starten? Of is het noodzakelijk dat iedereen op hetzelfde moment online moet zijn?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste