[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 19 20 21 22 laatste

Acties:
1930 Bulova Envoy
Reacties: 230
Reg. datum: 12-09-2006

quote:
Airjinx schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Ik heb de gsm nu 3 weken en ik zit met een probleem: de melding "systeem-ui is gestopt"

Deze melding komt op het scherm, de achtergrond gaat zwart, heb geen verbinding meer qua internet en telefoon, na rebooten is het probleem weg.

Ik heb er al op gegoogled maar eigenlijk geen antwoord gevonden. Ik las van iemand dat hij het elke keer op een vrijdag had ... ben is gaan nadenken wanneer ik het heb voorgehad. Bij mij al 3 weken op rij op woensdag :?
Had ik de afgelopen dagen ook, via MobileUncle CMW geflasht, daarin wipe dalvik cache en fix permissions gedaan, sindsdien geen problemen meer, en toestel voelt ook nog eens vlotter.

Klopt het trouwens dat CWM niet permanent geinstalleerd is, of snapt rommanager het niet als ik CWM via mobileuncle heb geinstalleerd?

Ben verder nog steeds enorm tevreden (vind zelfs de camera best redelijk in goed licht) en ondanks dat ik er niet extreem voorzichtig mee doenzit er na 2,5 maand nog steeds geen kras op. Wat wel jammer is, is dat lightflow niet werkt. Wat ik ook instel, hij poept alleen groen, blauw of rood uit. Is me 1x gelukt om de led roze te krijgen, maar die ging niet meer uit tot ik de batterij verwijderde...

Nog 3 weekjes wachten, dan ben ik over van Hi naar Tele2 en kan ik m ook daadwerkelijk terugverdienen XD

D80 | 18-55mm f/3.5-5.6GII | 55-200mm f/4-5.6G ED | Soligor 100-300mm f/5.6-6.7 MC

Reacties: 632
Reg. datum: 05-04-2012

Ik zou rom manager even mijden, kans op een hard brick is redelijk groot als je 1 keer op de verkeerde knop drukt ;)

/ Apple ipad 3rd generation 16GB \

1930 Bulova Envoy
Reacties: 230
Reg. datum: 12-09-2006

quote:
dutchgio schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:42:
Ik zou rom manager even mijden, kans op een hard brick is redelijk groot als je 1 keer op de verkeerde knop drukt ;)
Thanks, ik schop m er gelijk vanaf, voor het geval dat ;)

D80 | 18-55mm f/3.5-5.6GII | 55-200mm f/4-5.6G ED | Soligor 100-300mm f/5.6-6.7 MC

Tsssk...
Reacties: 1.646
Reg. datum: 07-09-2000

De G2S van mijn vrouw had in eerste instantie geen geluid. Ze heeft hem nu 4 dagen ingebruik, en gister is de speaker ineens begonnen met geluid produceren. Vreemd.... maar goed, ze is blij dat ie het doet.
Zal wel een los contactje zijn geweest.

Never buy any LG phone, you will be sorry you did.

Reacties: 5
Reg. datum: 09-03-2013

quote:
BdK9001 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:39:
[...]

Had ik de afgelopen dagen ook, via MobileUncle CMW geflasht, daarin wipe dalvik cache en fix permissions gedaan, sindsdien geen problemen meer, en toestel voelt ook nog eens vlotter.

Klopt het trouwens dat CWM niet permanent geinstalleerd is, of snapt rommanager het niet als ik CWM via mobileuncle heb geinstalleerd?

Ben verder nog steeds enorm tevreden (vind zelfs de camera best redelijk in goed licht) en ondanks dat ik er niet extreem voorzichtig mee doenzit er na 2,5 maand nog steeds geen kras op. Wat wel jammer is, is dat lightflow niet werkt. Wat ik ook instel, hij poept alleen groen, blauw of rood uit. Is me 1x gelukt om de led roze te krijgen, maar die ging niet meer uit tot ik de batterij verwijderde...

Nog 3 weekjes wachten, dan ben ik over van Hi naar Tele2 en kan ik m ook daadwerkelijk terugverdienen XD
Woensdag vandaag ... weer problemen!!
Ik kijk onder de middag ff hoe laat het is om terug aan het werk te gaan, klok stond stil ... geen beweging meer in te krijgen. Moest terug aan het werk dus uurtje of 2 later batterij eruit gehaald, deze had heel warm, en dan ging alles weer. Was ook plots 1/3e batterijcapaciteit kwijt.
Ik zal mij er in het weekend eens over buigen, want al die flash toestanden is volledig chinees voor mij :)

Ben er ook wel content over, toch 6 dagen van de 7!
Reacties: 841
Reg. datum: 26-03-2000

quote:
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:17:

Ik heb een headset met een knopje, maar apps zoals RemoteControl for Earphones herkennen het knopje niet. Heeft iemand anders ervaringen met headset-knopjes-apps icm dit toestel?
Niet direct ervaring wel een pinout ;) tenminste was er mee bezig maar batterij van multimeter hield er mee op ben er niet verder mee gegaan.

tip ring1 ring2 sleeve microfoon en knopje van jiayuy

tip ring sleeve koptelefoon jiayu

tip is ook tip aan de koptelefoon aansluiting

ring1 gaat naar ring 1 van de koptelefoon

ring2 gaat knop en microfoon

sleeve gaat naar knop, microfoon en sleeve koptelefoon

Als ik het goed heb zou dat dus de ctia versie zijn die onder andere apple gebruikt
Reacties: 2
Reg. datum: 10-05-2012

Hi G3 fans!

Heb een kapot scherm maar ondertussen een nieuw scherm binnen en wil het scherm dus vervangen. Heeft iemand hier een handleiding voor of goede tips? Heb ondertussen de achterkant eraf en de eerste laag.

Graag hulp!

Mark

PS ... de tip dat je dit door een ander moet laten doen had ik zelf ook al bedacht :)

mdouwma wijzigde deze reactie 18-04-2013 19:55 (0%)
Reden: details

Reacties: 439
Reg. datum: 24-08-2007

Er zijn geloof ik wel wat foto's hier of op Fok geplaatst waarbij de G3 uit elkaar gehaald is, maar ik heb geen idee of dat tot en met het scherm was.
Reacties: 254
Reg. datum: 20-09-2002

Nou daar zijn we weer :)

Even snel voor het weekend een uitgebreide review van de Jiayu G3 MTK6577
Na bijna een week gebruik van deze Jiayu G3 kon de review er wel van af.

http://youtu.be/HT6jN68AJh0

Lenovo K860i,Jiayu G3,Jiayu G2S,Onda V972,Pipo Max M9,Hyundai T7/T7s,Ramos W30HD,Yuandao N80 RK3188

Reacties: 41
Reg. datum: 06-03-2011

quote:
diquan2001 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:44:
Nou daar zijn we weer :)

Even snel voor het weekend een uitgebreide review van de Jiayu G3 MTK6577
Na bijna een week gebruik van deze Jiayu G3 kon de review er wel van af.

http://youtu.be/HT6jN68AJh0
Leuk om je reviews te zien, heb zelf het toestel ook, en ben zelf er ook zeer tevreden mee...

Misschien dat jij me er antwoord op kan geven of iemand anders op me volgende vraag:

Als je gaat bellen met iemand, en je houdt de telefoon tegen je oor, gaat automatisch het scherm uit, maar het scherm gaat niet meer aan als ik me oor er vanaf haalt, weet iemand toevallig hier een oplossing voor?
Meerdere keren op de powerbutton aan de bovenkant drukken heeft ook geen zin, want als ik dat doe, komt het scherm 1 miliseconde tevoorschijn en gaat daarna meteen weer uit, hoop dat iemand een oplossing heeft.

Ik heb het net even getest op mijn Jiayu maar bij mij gaat het scherm weer gewoon aan als ik de telefoon weer van mijn oor haal .heb meerdere keren gestest maar blijft werken zoals het hoort.
Mischien is er wat mis met jou proximity sensor .
Factory reset mischien dat dat zou helpen ?
quote:
Catdogsf schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:48:
[...]

Leuk om je reviews te zien, heb zelf het toestel ook, en ben zelf er ook zeer tevreden mee...

Misschien dat jij me er antwoord op kan geven of iemand anders op me volgende vraag:

Als je gaat bellen met iemand, en je houdt de telefoon tegen je oor, gaat automatisch het scherm uit, maar het scherm gaat niet meer aan als ik me oor er vanaf haalt, weet iemand toevallig hier een oplossing voor?
Meerdere keren op de powerbutton aan de bovenkant drukken heeft ook geen zin, want als ik dat doe, komt het scherm 1 miliseconde tevoorschijn en gaat daarna meteen weer uit, hoop dat iemand een oplossing heeft.

Lenovo K860i,Jiayu G3,Jiayu G2S,Onda V972,Pipo Max M9,Hyundai T7/T7s,Ramos W30HD,Yuandao N80 RK3188

Bij mij deed hij het eerst ook goed, maar ondertussen dus niet meer.

Factory reset helpt niet, heb ik al uitgeprobeerd.

Op "google" kan ik ook weinig vinden helaas, dus dacht ik probeer het hier is, misschien dat iemand anders nog wat weet....
quote:
diquan2001 schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:31:
Ik heb het net even getest op mijn Jiayu maar bij mij gaat het scherm weer gewoon aan als ik de telefoon weer van mijn oor haal .heb meerdere keren gestest maar blijft werken zoals het hoort.
Mischien is er wat mis met jou proximity sensor .
Factory reset mischien dat dat zou helpen ?

[...]

In de mobile uncle tool zit een proximety sensor calibrator.
Ik heb geen handleiding daarvan, maar dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
Reacties: 34
Reg. datum: 01-06-2011

@catdogsf; had ik ook; is idd de proximity sensor. even opnieuw laten calibreren:

kies in mobile uncle tool voor engineer mode, engineer mode mtk en daarna voor PSsensor.
druk op start en hou je hand stil vlak voor de telefoon en voila jouw probleempje is opgelost.

(duurde bij mij 4 weken voor ik het doorhad en dacht ik bespaar jou wat zoekwerk ;-) )

quote:
mikoking schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:20:
@catdogsf; had ik ook; is idd de proximity sensor. even opnieuw laten calibreren:

kies in mobile uncle tool voor engineer mode, engineer mode mtk en daarna voor PSsensor.
druk op start en hou je hand stil vlak voor de telefoon en voila jouw probleempje is opgelost.

(duurde bij mij 4 weken voor ik het doorhad en dacht ik bespaar jou wat zoekwerk ;-) )
Bedankt voor de uitleg, zojuist uitgevoerd, en het probleem is verholpen...

Dank u dank u dank u!!!!!!!!
Reacties: 152
Reg. datum: 12-11-2003

JiaYu begint 28 april met de levering van de G4 :)

Het gaat om 2000 zwarte toestellen met 3000mah batterij. Ze melden er nog wel bij dat OTG op dit toestel niet werkt en dat het in een latere versie pas opgelost zal zijn. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het een software- of hardwareissue is.

Beste Tweakers ,

Ik heb hier een probleem met de 2 Jiayu toestellen en Mx Speler 1.7.15a codec neon_v1.7.14

Als ik een clipje wil afspelen .mp4 of .flv meestal full hd dan heeft Mx speler er problemen mee.

Het probleem bij het afspelen van een .mp4 full hd clip is Mx speler geeft zwart beeld op HW decoder.
Okee dan zou ik dus normaal op SW decode zetten en probleem opgelost .nee dus dan speelt hij dus wel af maar dan in slowmotion beeld .

Het probleem met afspelen van een .flv clip beeld is prima alleen het geluid valt weg voor een paar seconden ,
daarna komt het weer terug en valt het weer weg 8)7

Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Dit probleem had ik trouwens niet op de Samsung Note II

Om nog even terug te komen op de pinout van de trrs aansluiting.
Ik heb gisteren even een apple koptelefoon aan een g2s gehad.
Dat was geen succes.
Reacties: 76
Reg. datum: 17-11-2009

quote:
diquan2001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:31:
Beste Tweakers ,

Ik heb hier een probleem met de 2 Jiayu toestellen en Mx Speler 1.7.15a codec neon_v1.7.14

Als ik een clipje wil afspelen .mp4 of .flv meestal full hd dan heeft Mx speler er problemen mee.

Het probleem bij het afspelen van een .mp4 full hd clip is Mx speler geeft zwart beeld op HW decoder.
Okee dan zou ik dus normaal op SW decode zetten en probleem opgelost .nee dus dan speelt hij dus wel af maar dan in slowmotion beeld .

Het probleem met afspelen van een .flv clip beeld is prima alleen het geluid valt weg voor een paar seconden ,
daarna komt het weer terug en valt het weer weg 8)7

Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Dit probleem had ik trouwens niet op de Samsung Note II
Dit lukt bij mij ook niet hoor, is dit niet gewoon het tekortkomen van de processor? Zijn er andere waarbij het afspelen van full hd wel werkt?
Reacties: 634
Reg. datum: 14-08-2000

quote:
GeneralX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:33:
Bedankt voor de tip, ik zal het root toppic voor de g3 eens helemaal doorlezen en een andere rom flashen.

Zojuist heb ik nog alle cashes gewist, toen hield hij het langer uit dan normaal. Vervolgens droogde ik de condens van de onderkant af, waarop ik plotseling 4 piepjes achter elkaar hoorde. Ik lette niet echt op, maar ben vrij zeker dat het 4 waren. Daarna kon ik het scherm niet meer aan doen. Weten jullie misschien wat die 4 piepjes inhouden? Het klonk een beetje zoals de piepjes die je ook hebt bij moederborden als er problemen zijn.
Aloha!

Ehm, als je telefoon aangeeft adt je van de 14GB vrij maar 830MB vrij hebt, zou het ook aan je SD-kaart kunnen liggen. Haal die er eens uit en kijk of je telefoon dan wel normaal wilt werken. Voor hetzelfde geld heb jeg ewoon een kapotte SD-kaart waar je telefoon helemaal van flipt.

Voor de rest mijn ervaringen met de G3:

Ingress draait er als een tierelier op (ok, heeft af en toe de nodige vertragingen). De GPS fix is niet al te denderend, ik gebruik dan ook MobileUncle, MTK Engineer mode -> YGPS om snel een fix te krijgen en dan weer terug te schakelen naar Ingress. Prima fix op die manier. Af en toe A-GPS full restart doen zodat die weer nieuwe agps data ophaalt en zo snel een fix doet.

Navigeren gaat er prima mee, heb heel erg weinig issues met TomTom Europa en het verkrijgen van een GPS fix (meestal binnen 30 seconden al een fix!!! Ingress doet er soms langer over tenzij ik de MobileUncle YGPS hack toepas). En houdt de boel ook vast. Ok, bij tunnels niet, maar dat is binnen 10 seconden ook weer in orde.
Heb er al redelijk wat mee heen en weer gereden, fix is goed, snelheid wobbled af en toe wel, maar geen klachten dus.
Geen idee hoe het werkt in combinatie met andere navigatie applicaties. Voor mij werkt het in ieder geval zonder problemen :D

Zoals gezegd, ik speel er Ingress mee, het is af en toe foeteren op de GPS drift, maar dat ligt meer aan Ingress, dan aan de G3.

Heb m'n telefoon voorzien van de 4.1.2 beta rom, geflashed via SD-kaart. Geroot en voorzien van ClockworkMod als recovery menu (heb de rom gebruikt die op GoT beschikbaar is gesteld, pre-rooted, met CWM). Heb weinig crashes ( ingress crasht af en toe). Geen spontane reboots, geen funky scherm dingen.

Games die ik er nog meer op speel: wordfeud, ruzzle, mindfeud, draw something, de humble bundle indy 5 android pack, Temple Run: De telefoon kan het allemaal aan :D M'n provider is HollandsNieuwe, ik switch vaak tussen wifi/data om m'n beltegoed beetje te sparen. Bij nomraal gebruik (oftewel geen ingress, wel de rest) haal ik zo'n 1.5-2 dagen op 1 batterij, en anders is het aan het einde van de dag opladen. Ingress vreeeeeeeeeeeet batterijen :D

Oftewel, tussen al het geklaag door, zitten er genoeg blije gebruikers. Ik en mijn vriendin (had er meteen maar 2 besteld toen) zijn blije gebruikers van de telefoon.

Extra software die ik nog heb g einstalleerd: Swipe Beta. Want ik werd gestoord van het standaard toetsenbord. Of ik heb dikke vingers, of de detectie is off-by-one. Had heel veel typo's. Wat ook een nadeel is, is dat er geen standarad nederlands toetsenbord/woordenboek in zit. Auto-correct enzo. Vandaar Swipe Beta :D Werkt prima, al heeft de beta wel wat issues, maar daar is het een beta voor.
ook wel eens offline!
Reacties: 1.143
Reg. datum: 21-01-2001

quote:
Pachango Boy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:53:
[...]

Dit lukt bij mij ook niet hoor, is dit niet gewoon het tekortkomen van de processor? Zijn er andere waarbij het afspelen van full hd wel werkt?
Nope, 720p lukt al nauwelijks, laat staan FullHD. Is inderdaad de CPU en/of GPU die het niet aankan. Als ik een filmpje kijk op m'n G3 transcode ik 'm van tevoren naar een lagere resolutie; meerwerk, maar dat heb ik er voor over.

| Systeem specs | Canon EOS 550D | RadioGuide.fm! | HTC Desire, running Oxygen 2.1 |

Ah ok dat maakt meer duidelijk .

Dan weet ik tenminste dat ik er niet meer mee moet klooien aangezien het toch niet gaat werken 8)7

Ohja nog 1 vraagje werkt het internet ook bij jullie zo traag op 3g T-mobile bij mij dan ??
Binnen met wifi gaat hij als een trein maar op 3g is het meer wachten dan lezen :/
quote:
jeroen__online schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:16:
[...]

Nope, 720p lukt al nauwelijks, laat staan FullHD. Is inderdaad de CPU en/of GPU die het niet aankan. Als ik een filmpje kijk op m'n G3 transcode ik 'm van tevoren naar een lagere resolutie; meerwerk, maar dat heb ik er voor over.

diquan2001 wijzigde deze reactie 25-04-2013 10:22 (15%)

Reacties: 84
Reg. datum: 07-04-2011

Voor de Belgische lezers hier:
http://www.ejiayu.com/en/Shop-37-48.html

Officiele Jiayu Shop in België :-). Site blijkt wel nog niet te werken.
Reacties: 168
Reg. datum: 06-12-2009

quote:
Mafketel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:46:
Om nog even terug te komen op de pinout van de trrs aansluiting.
Ik heb gisteren even een apple koptelefoon aan een g2s gehad.
Dat was geen succes.
Volgens mij heeft die een ringetje te veel (voor de controle buttons aan je snoer). Dit merk je doordat hij wel werkt als je hem er een klein beetje uit haalt (al valt hij dan logischerwijs veel weg, aangezien je zo ding niet zo goed stil kan houden ;)).
Oordopjes met 2 ringetjes in de aansluiting doen het prima :)

Ik ben er ondertussen achter dat het navigeren prima gaat zolang ik de telefoon maar vlak onder het raam plaats. Had hem normaal in de houder laag op mijn middenconsole, dat kon prima met mijn vorige telefoon (iPhone 4), maar voor de G3 levert dat toch iets te veel blokkades op.
Onder het raam doet hij het prima, valt nooit weg en weet waar ik ben :) !
Reacties: 92
Reg. datum: 20-06-2004

Ik ga deze binnenkort ook kopen.
Via MP kan ik enkele verkopers in Nederland vinden.

180 euri. Dan geen gezeik met opsturen en al, weekend haal ik m al op. :)

Ik heb lang Iphone 4S gebruikt. Denken jullie dat de G3 vergeleken daarmee tegenvalt ??
Wil graag met Android klooien, en op termijn denk ik misschien aan de htc one.
Maar eerst een Chinese Android tussendoor :)

quote:
Smobbo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:36:
[...]
Volgens mij heeft die een ringetje te veel (voor de controle buttons aan je snoer). Dit merk je doordat hij wel werkt als je hem er een klein beetje uit haalt (al valt hij dan logischerwijs veel weg, aangezien je zo ding niet zo goed stil kan houden ;)).
Oordopjes met 2 ringetjes in de aansluiting doen het prima :)
[...]
Ook de apple koptelefoon heeft een trrs aansluting.(oftewel net zoveel ringetjes) De pinout is anders en de meerdere knoppen worden gedetecteerd door verschillende weerstanden, zoals in een octrooi van apple te lezen is.

Het gaat om het feit wat nu de eigenlijke pinout is van de g2s en g3. Van de g2s lijkt niet geheel conform andere telefoons. En omdat ik hierboven had gesuggereerd dat een apple koptelefoon eventueel zou werken wilde ik dat even ontkrachten.

Ik heb hem nu 1 dag in gebruik.
Tot zover erg tevreden.

Enige minpunt is dat hij best groot en ietsje te dik.
Ik had m eigenlijk wat kleiner verwacht.
Vandaag naast een Samsung Note gehouden, en zoveel scheelt het niet.

Batterij opladen doet ie trouwens ook enorm lang over.
Na een uur laden zie ik soms maar 10% gestegen amper.
Reacties: 1
Reg. datum: 28-04-2013

Hallo allemaal,

Tijdje bezig geweest me GPS goed werkend te krijgen. Er zijn vele fixes te vinden, maar er werkt er naar mijn idee maar eentje en dat is:
YouTube: Jiayu G3 GPS fix

Nu heb ik in 12 sec. een fix in alle applicaties en is de GPS ook vrij nauwkeurig. Doe u voordeel ermee :-)

Mark

quote:
Totti66 schreef op zondag 28 april 2013 @ 02:32:
Batterij opladen doet ie trouwens ook enorm lang over.
Na een uur laden zie ik soms maar 10% gestegen amper.
Dat zal dan meer met de lader te maken hebben? De G3 kan maximaal 700mah laden, dus de 2700mah batterij is dan binnen zo'n 4 uur vol. Niet vergeten om het scherm tijdens het laden uit te zetten, anders duurt het langer!

Oke thanks zal het in de gaten houden.
Wat trouwens ook wel kan zijn, als ik het hoesje erom heb zit de lader er heel erg losjes in.
Bij de kleinste beweging schiet hij er meteen uit.

Dus waarschijnlijk heeft ie af en toe er niet eens goed aan gehangen :")

Mensen vraagje.
Ik heb er nu de 4.0.4 op staan.
Is het handig om de Jelly bean erover te gooien, of wordt ie daar niet veel beter van ?

---------------

Batterij gisteren ochtend 100% vol geladen.
Nu 1.5 dag later nog op 41% .

Wel netjes hoor.

quote:
Totti66 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:29:
Mensen vraagje.
Ik heb er nu de 4.0.4 op staan.
Is het handig om de Jelly bean erover te gooien, of wordt ie daar niet veel beter van ?

---------------

Batterij gisteren ochtend 100% vol geladen.
Nu 1.5 dag later nog op 41% .

Wel netjes hoor.
Tja, ik vind JB toch fijner, maar als je nu tevreden bent is het wellicht geen wereldschokkende verbetering.
Het notificatiecentrum wordt iets mooier en voor mij was relevant dat die irritant lange elastiekanimaties aan het einde van lijstjes verdwijnen (nu een kleine gloed boven of onder in).
Als dat tweede voorbeeld je niets zegt dan zou ik het niet doen ;).

Batterij gebruik is volgens mij gelijkwaardig, GPS doet het bij mij bij beide versies (mits tegen het raam geplakt in de auto :P) en wifi en bluetooth doen het ook gewoon
Reacties: 52
Reg. datum: 02-03-2006

Omdat mijn HTC HD2 het afgelopen week heeft begeven zit ik sterk te overwegen een Jiayu G3 aan te schaffen. Ik las echter op samenkopen.nl dat veel gebruikers daar problemen krijgen met hun scherm, en ook op Tweakers heb ik al één of twee berichten over problemen met het scherm gelezen. Mijn HD2 kreeg uiteindelijk ook problemen met het touchscreen, waardoor ik hier wat voorzichtig mee ben.

Zijn er meer gebruikers die dit herkennen? Wat zijn jullie ervaringen omtrent de bouwkwaliteit van (het touchscreen in) de G3; zien jullie het als een grappig telefoontje voor één jaar, of vertrouwen jullie erop dat het toestel het een aantal jaar uit kan houden?
Reacties: 1.274
Reg. datum: 10-04-2006

Inmiddels gooit m'n G3 elke 10 minuten ofzo m'n sd kaart er even uit en er weer in. Iemand een idee wat dat is? Heb de stock rom er op staan.

De eerste generatie had problemen met het scherm, maar dat was volgens mij alleen de batch uit september (oktober?) van 2012.
Daarna heb ik daar niets meer van gehoord en zelf heb ik in ieder geval er nog nooit last van gehad (heb hem sinds half december)

Het toestel komt op mij in ieder geval erg stevig over, er zit nu (na 4,5 maand gebruik) nog geen krasje op :), maar ik laat hem dan ook niet vallen *afkloppen*...

quote:
theHoff schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:37:
Inmiddels gooit m'n G3 elke 10 minuten ofzo m'n sd kaart er even uit en er weer in. Iemand een idee wat dat is? Heb de stock rom er op staan.
Ander SD kaartje al geprobeerd?

quote:
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Ander SD kaartje al geprobeerd?
Nope, maar heeft vanaf het begin af aan al goed gewerkt dus dat kan het niet zijn. Ook een goed merk dus daar zou niks mis mee mogen zijn.
Reacties: 21
Reg. datum: 05-12-2007

Paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Nieuwe SD kaart voor het eerst gebruikt in mijn Jiayu, begon na anderhalve maand opeens de kuren te vertonen die jij ook hebt, op een gegeven moment doet de SD het helemaal niet meer.

Ik heb nu een oude SD van mijn vorige erin zitten en die doet het voorlopig nog steeds goed. Het ligt niet aan het kaartje maar aan de Jiayu.

quote:
JoostTheHost schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:32:
Omdat mijn HTC HD2 het afgelopen week heeft begeven zit ik sterk te overwegen een Jiayu G3 aan te schaffen. Ik las echter op samenkopen.nl dat veel gebruikers daar problemen krijgen met hun scherm, en ook op Tweakers heb ik al één of twee berichten over problemen met het scherm gelezen. Mijn HD2 kreeg uiteindelijk ook problemen met het touchscreen, waardoor ik hier wat voorzichtig mee ben.

Zijn er meer gebruikers die dit herkennen? Wat zijn jullie ervaringen omtrent de bouwkwaliteit van (het touchscreen in) de G3; zien jullie het als een grappig telefoontje voor één jaar, of vertrouwen jullie erop dat het toestel het een aantal jaar uit kan houden?
Bouwkwaliteit van de LCD is naar mijn idee goed, er zit nog geen krasje op. (officieel heeft ie Gorilla glass). De kwaliteit van de touch vind ik iets minder, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar soms denkt ie dat ik 2 vingers op het scherm heb staan ipv 1. (als ik met mijn duim scroll)
Ik zie het als een telefoon waar ik wel even mee voor uit ga, maar zodra ik er geen zin meer in heb en meer geld heb dan gaat ie er uit. Ik denk iets van 1 - 1,5 jaar gebruik.
Reacties: 2.416
Reg. datum: 03-09-2009

Hier is de G3 op zijn weg terug naar China en omstreken. Hoop snel een nieuwe te krijgen :)

quote:
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:38:
De eerste generatie had problemen met het scherm, maar dat was volgens mij alleen de batch uit september (oktober?) van 2012.
Daarna heb ik daar niets meer van gehoord en zelf heb ik in ieder geval er nog nooit last van gehad (heb hem sinds half december)

Het toestel komt op mij in ieder geval erg stevig over, er zit nu (na 4,5 maand gebruik) nog geen krasje op :), maar ik laat hem dan ook niet vallen *afkloppen*...
quote:
joris1989 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:12:
[...]
...De kwaliteit van de touch vind ik iets minder, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar soms denkt ie dat ik 2 vingers op het scherm heb staan ipv 1. (als ik met mijn duim scroll)
Ik zie het als een telefoon waar ik wel even mee voor uit ga, maar zodra ik er geen zin meer in heb en meer geld heb dan gaat ie er uit. Ik denk iets van 1 - 1,5 jaar gebruik.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er ook een halen!

quote:
OssieW schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:04:
Paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Nieuwe SD kaart voor het eerst gebruikt in mijn Jiayu, begon na anderhalve maand opeens de kuren te vertonen die jij ook hebt, op een gegeven moment doet de SD het helemaal niet meer.

Ik heb nu een oude SD van mijn vorige erin zitten en die doet het voorlopig nog steeds goed. Het ligt niet aan het kaartje maar aan de Jiayu.
Formatteren/opnieuw partitioneren werkte ook niet?
Reacties: 150
Reg. datum: 15-06-2010

Hier alleen maar problemen met de G3... GPS heeft nooit gewerkt, zeer onbetrouwbaar met laden - hele nacht aan de lader en nog steeds lege battterij, nu het witte strepen op het scherm probleem.

Wacht nu op antwoord van de webshop (Antelife) :'(
Reacties: 279
Reg. datum: 15-11-2005

Heeft iemand verse links voor de beta roms?

quote:
Taarmen schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:08:
Heeft iemand verse links voor de beta roms?
Bedoel je deze? Is toch al die tijd hetzelfde :)
Reacties: 5.374
Reg. datum: 06-08-2002

Is dit de beste voor mijn oude G3?

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/

Nog issues?

edit ; issues komen al boven op pag 13/14 ; proximity, led

maartend wijzigde deze reactie 03-05-2013 09:06 (24%)

Reg. datum: 05-12-2007

quote:
JoostTheHost schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:20:
[...]

Formatteren/opnieuw partitioneren werkte ook niet?
Bij mij pakt de Jiayu de nieuwe SD (Sandisk 32gb ultra) kaart helemaal niet meer, hij zegt dat deze kapot is. Formateren lukte destijds niet op de telefoon. Op de computer pakt hij het kaartje nu soms wel en soms niet (hoewel dat ook aan mijn computer kan liggen) maar ook daar formateren heeft niet geholpen voor de Jiayu die daarop gewoon weer antwoord dat het kaartje kapot is.
Reacties: 16
Reg. datum: 27-07-2010

Mijn cameraglaasje is gebroken :( iemand ervaring hier mee om dit te vervangen, volgens mij s het niet zo heel makkelijk :(
Reacties: 10
Reg. datum: 24-12-2008

Bedankt voor de link. Via deze methode is het nu eindelijk gelukt om een fix te krijgen.
quote:
markdark81 schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:58:
Hallo allemaal,

Tijdje bezig geweest me GPS goed werkend te krijgen. Er zijn vele fixes te vinden, maar er werkt er naar mijn idee maar eentje en dat is:
YouTube: Jiayu G3 GPS fix

Nu heb ik in 12 sec. een fix in alle applicaties en is de GPS ook vrij nauwkeurig. Doe u voordeel ermee :-)

Mark
Reacties: 349
Reg. datum: 25-02-2012

Krijg de hele tijd een beperkte toegang melding bovenin. Word langzamerhand een beetje irritant om die melding de hele tijd weg te schuiven. Hoe kan ik dit veranderen?

quote:
lutkeveld schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:41:
Krijg de hele tijd een beperkte toegang melding bovenin. Word langzamerhand een beetje irritant om die melding de hele tijd weg te schuiven. Hoe kan ik dit veranderen?
Voor zover ik weet is dat gewoon dat je verbinding wegvalt.
Reacties: 101
Reg. datum: 28-07-2010

quote:
maartend schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Voor zover ik weet is dat gewoon dat je verbinding wegvalt.
Heb ik ook af en toe,ik haal dan mijn simkaart uit t slot en stop hem weer terug,dat werkt
bij mij tenminste... :? Alleen rebooten helpt niet i.i.g.
Meestal gebeurt dit als mn g3 een keer gevallen is o.i.d.

jcm800 wijzigde deze reactie 05-05-2013 15:02 (4%)

quote:
jcm800 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:00:
[...]

Heb ik ook af en toe,ik haal dan mijn simkaart uit t slot en stop hem weer terug,dat werkt
bij mij tenminste... :? Alleen rebooten helpt niet i.i.g.
Meestal gebeurt dit als mn g3 een keer gevallen is o.i.d.
Ik woon in een buitengebied. UIthalen sim helpt dan niet.
Reacties: 356
Reg. datum: 21-05-2008

Ik wil toch even mijn ongenoegen uiten wat betreft het WIFI gedeelte. Man man man wat erger ik mij daaraan. Wifi is gewoon blauw... dus heeft connectie maar vaak geen data verkeer dus ik merk dat ik toch meestal thuis en op werk gewoon mijn wifi maar uitzet. Ik heb mijn G3 paar maanden geleden al opengemaakt en de verbindingen goed aangedrukt, blijkbaar geen succes. Ik draai sinds een week 4.1 Beta om te kijken of het er beter op werd... nou helaas niet dus. Mensen die er een toch in staat zijn geweest om dit euvel op te lossen?
Reacties: 29
Reg. datum: 26-06-2012

Verwachten jullie dat de G3 in prijs zal dalen indien de G4 komt of zal deze gelijk blijven?
Reacties: 2.416
Reg. datum: 03-09-2009

Misschien iets dalen, maar echt niet veel. G3 is volgens mij EOL, toch?
Reacties: 29
Reg. datum: 26-06-2012

Geen idee, hij wordt nog wel overal verkocht..
Reacties: 279
Reg. datum: 15-11-2005

quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:09:
Dat bericht heb ik nog nergens gezien, het is nu het huidige topmodel (wat werkelijk verkocht wordt). Jiayu is alleen nogal traag met updates. Zou graag android 4.2 zien, maar dat is er ?nog? niet.
Reacties: 426
Reg. datum: 25-05-2011

quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:09:
Nee, maar ik denk wel dat dat gaat gebeuren. Gok dat ze de G2S, G3S, G4 gaan voeren het komende seizoen.
quote:
Taarmen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Dat bericht heb ik nog nergens gezien, het is nu het huidige topmodel (wat werkelijk verkocht wordt). Jiayu is alleen nogal traag met updates. Zou graag android 4.2 zien, maar dat is er ?nog? niet.
Traag?, vertel mij eens welke ''westerse'' toestellen allemaal al 4.2 hebben?
Daarnaast is Jiayu afhankelijk van MediaTek, als die 4.2 nooit gaat vrijgeven hebben wij gewoon pech.
Reg. datum: 27-07-2010

Dit mag in V&A

l3art wijzigde deze reactie 11-05-2013 15:30 (90%)

Reacties: 223
Reg. datum: 29-07-2008

@vwtune,

Inderdaad dat is bij sommige het geval, waaronder ik. De frustratie hierover heb ik al meermalen in dit of het andere G3 topic genoemd en niet iedereen lijkt dit te herkennen. Bij mij valt wifi regelmatig weg ook als wifi symbool nog blauw is op de notificatie balk. Het enige wat dan helpt is lang wachten of even snel wifi handmatig uit en weer aan zetten. Dit is erg klote in geval van online games en apps waarbij een stabiele verbinding vereist is. Heb zelf ook geen oplossing gevonden in andere roms helaas en wilde nog proberen de G3 open te maken om de wifi connectoren aan te drukken omdat ik dat ook ergens gelezen heb. Maar nu ik jou bevindingen lees denk ik idd aan een HW probleem bij (sommige) G3's. Toch dank voor delen en hou ons op de hoogte van evt. nieuwe bevindingen.

quote:
vwtune schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:47:
Ik wil toch even mijn ongenoegen uiten wat betreft het WIFI gedeelte. Man man man wat erger ik mij daaraan. Wifi is gewoon blauw... dus heeft connectie maar vaak geen data verkeer dus ik merk dat ik toch meestal thuis en op werk gewoon mijn wifi maar uitzet. Ik heb mijn G3 paar maanden geleden al opengemaakt en de verbindingen goed aangedrukt, blijkbaar geen succes. Ik draai sinds een week 4.1 Beta om te kijken of het er beter op werd... nou helaas niet dus. Mensen die er een toch in staat zijn geweest om dit euvel op te lossen?
Ik kan je niet helpen helaas, maar ik heb totaal geen klachten met me WIFI, heb overal in huis perfecte verbinding, zelfs in de voor en achtertuin
Reg. datum: 21-02-2012

Ik zou mij graag een abonnement aanschaffen, maar nu ik wat dingen heb gelezen over de GPS die niet goed funcioneert zou ik graag willen weten als de 3G wel goed funcioneert? Ik heb de custom rom er op staan.
Alvast bedankt

quote:
Zwiep858 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:59:
Ik zou mij graag een abonnement aanschaffen, maar nu ik wat dingen heb gelezen over de GPS die niet goed funcioneert zou ik graag willen weten als de 3G wel goed funcioneert? Ik heb de custom rom er op staan.
Alvast bedankt
3G werkt gewoon zoals bij elke andere mobiel.
Geen idee welke rom je met 'de custom rom' bedoelt...
Reg. datum: 21-02-2012

quote:
Smobbo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:05:
[...]

3G werkt gewoon zoals bij elke andere mobiel.
Geen idee welke rom je met 'de custom rom' bedoelt...
Sorry, hier bedoelde ik dus Standaard rom mee :p

quote:
JD_1971 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:28:
@vwtune,

Inderdaad dat is bij sommige het geval, waaronder ik. De frustratie hierover heb ik al meermalen in dit of het andere G3 topic genoemd en niet iedereen lijkt dit te herkennen. Bij mij valt wifi regelmatig weg ook als wifi symbool nog blauw is op de notificatie balk. Het enige wat dan helpt is lang wachten of even snel wifi handmatig uit en weer aan zetten. Dit is erg klote in geval van online games en apps waarbij een stabiele verbinding vereist is. Heb zelf ook geen oplossing gevonden in andere roms helaas en wilde nog proberen de G3 open te maken om de wifi connectoren aan te drukken omdat ik dat ook ergens gelezen heb. Maar nu ik jou bevindingen lees denk ik idd aan een HW probleem bij (sommige) G3's. Toch dank voor delen en hou ons op de hoogte van evt. nieuwe bevindingen.
Het lijkt idd op een hardware probleem aangezien ik hem toen echt uitvoerig en uiterst zorgvuldig open heb gemaakt. Het zwarte antenne draadje heeft op 3 punten een open verbinding, die ik zelfs nog gesoldeerd had om het wat steviger en dikker te maken. Ik ga proberen om dit gehele draadje gewoon te vervangen voor een ander, kijken of dat een oplossing biedt. Toch lijkt het wel of ik nu met de beta 4.1 rom nog meer uitval en problemen ondervind. Het vervelende (en ik druk mij nu echt zeer zacht uit) is toch echt dat bijna alles in mijn huis bedienbaar is met android en ik gewoon mijn telefoon daarvoor nodig heb.... dus ook een goede WIFI verbinding. Zit ik via dreamdroid tv te kijken op de wc (een stream dat wordt gestreamd via mijn dreambox) valt dat gewoon keer op keer weg, wil ik yamj bedienen om een filmpje of muziekje af te spelen op mijn dune, via Dune app, lukt ook bijna niet omdat de verbinding steeds wegvalt. Alles gaat wel prima met een goedkoop kruitvat tabletje..... of met een willekeurige andere android telefoon, behalve met mijn Jiayu, frustrerend en ik ben op het punt gekomen om mijn telefoon te verkopen.

quote:
vwtune schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Het lijkt idd op een hardware probleem aangezien ik hem toen echt uitvoerig en uiterst zorgvuldig open heb gemaakt. Het zwarte antenne draadje heeft op 3 punten een open verbinding, die ik zelfs nog gesoldeerd had om het wat steviger en dikker te maken. Ik ga proberen om dit gehele draadje gewoon te vervangen voor een ander, kijken of dat een oplossing biedt. Toch lijkt het wel of ik nu met de beta 4.1 rom nog meer uitval en problemen ondervind. Het vervelende (en ik druk mij nu echt zeer zacht uit) is toch echt dat bijna alles in mijn huis bedienbaar is met android en ik gewoon mijn telefoon daarvoor nodig heb.... dus ook een goede WIFI verbinding. Zit ik via dreamdroid tv te kijken op de wc (een stream dat wordt gestreamd via mijn dreambox) valt dat gewoon keer op keer weg, wil ik yamj bedienen om een filmpje of muziekje af te spelen op mijn dune, via Dune app, lukt ook bijna niet omdat de verbinding steeds wegvalt. Alles gaat wel prima met een goedkoop kruitvat tabletje..... of met een willekeurige andere android telefoon, behalve met mijn Jiayu, frustrerend en ik ben op het punt gekomen om mijn telefoon te verkopen.
Dat lijkt mij dan inderdaad de beste optie, blijkbaar heb je een zondagochtendmodelletje.

@vwtune,

Heel herkenbaar allemaal .... het begint al met het VW freak gehalte (MK4 Golf Gti :) ) als ik je nickname goed interpreteer. Daarnaast heb ik geen dreambox meer maar een VU+ Duo (Open Pli en VTi) die ik ook met Android bedien. Daarboven op komen nog de audio/video devices zoals mijn ATV2/XBMC, Philips TV en Philips Soundbar met radio / blu-ray / Net TV / etc. welke ook allemaal en stabiele verbinding vereisen. Heb nu een Cubot A890 (M6589) bij Pandawill aangeschaft omdat ik erg gefrustreerd raak van de G3 WiFi. Grappig is dat ik de WiFi verbindingen ook wilde solderen ipv aandrukken, maar ik lees dat jij dat ook al gedaan hebt :). Vandaar dat ik veel overeenkomsten zie in G3 en onze hobby’s/interesses.
Reacties: 581
Reg. datum: 29-12-2006

quote:
JD_1971 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:55:
@vwtune,

Heel herkenbaar allemaal .... het begint al met het VW freak gehalte (MK4 Golf Gti :) ) als ik je nickname goed interpreteer. Daarnaast heb ik geen dreambox meer maar een VU+ Duo (Open Pli en VTi) die ik ook met Android bedien. Daarboven op komen nog de audio/video devices zoals mijn ATV2/XBMC, Philips TV en Philips Soundbar met radio / blu-ray / Net TV / etc. welke ook allemaal en stabiele verbinding vereisen. Heb nu een Cubot A890 (M6589) bij Pandawill aangeschaft omdat ik erg gefrustreerd raak van de G3 WiFi. Grappig is dat ik de WiFi verbindingen ook wilde solderen ipv aandrukken, maar ik lees dat jij dat ook al gedaan hebt :). Vandaar dat ik veel overeenkomsten zie in G3 en onze hobby’s/interesses.
Hahaha, idd.... MK2 GTI begonnen idd, nu over op Diesel.... wel 200pk plus hoor :9 Ik gebruik zelfs de app Torque Pro, die is gekoppeld aan een Bluetooth ODB dongel, zo kan ik real time alles bijhouden, toffe app is dat. Dat gaat dan weer wel goed op de Jiayu. De apps waar ik mijn Thecus Nas, Squeezebox, Dune, Yamj, dreambox en Pioneer Receiver mee bedien gaat gewoon bijna niet, de verbinding valt steeds weg waardoor ik foutmeldingen krijg dat ie niet kan connecten en genoodzaakt wordt om de Harmony te pakken 8)7 |:( :(

heb je de Cubot A890 al? bevalt ie?

@vwtune,

Cool 200Pk :) .... wellicht niet helder geformuleerd maar ik bedoelde dat VWTune (VW tuning las ik hierin) ook herkenbaar was doordat ik zelf een VW fan ben en een MK4 GTi met 180PK rijdt welke ik voorheen regelmatig uitlas met VAGCOM via laptop en ODBII kabel >:) .

Over de Cubot M6589 ... gisteren ontvangen (veel sneller dan verwacht), maar wat een verademing t.o.v. met de G3. Begrijp me niet verkeerd allemaal want de G3 is in looks en bouw kwaliteit wellicht heel goed, maar als je WiFi issues hebt, telefoon wil niet in deep sleep mode en voor de GPS allerlei tweaks moet uithalen, tja dat had ik niet verwacht van JiaYu.

Even kort de volgende bevindingen en specs (Sorry voor de chaotische opzet 8)7 ):
De Cubot M6589 is mooi en degelijk en heeft een zeer goed en stabiel WiFi bereik (Thank god). Daarnaast komt deze met Android 4.2.1 (Yeah!) inclusief NL taal en EU laadadapter, gaat netjes in deep sleep mode en werkt de GPS gewoon out-of-the-box (net naar werk toe zonder problemen met TT BNL genavigeerd). De accu is zeer acceptable met 2500Mah. Hij is wel een halve centimeter breder dan de G3. De micro Usb aansluiting zit aan de onderkant wat handig is voor auto navigatie icm autolader. Antutu haalt een nette score van rond de 13000 (mtk6589 met 720P resolutie). Verder is er 1Gbyte ram, een front camera van 5Mp en een back camera van 13Mp (eigenlijk 12.1 volgens mij). Extra wordt er een heel mooi blauw doorschijnend plastic hoesje geleverd waardoor het toestel er wel heel mooi uitziet en ook beter beschermd is tegen vallen en beschadigingen. Het 4,7 inch scherm is bijzonder scherp en helder (zelfs op laagste stand) maar beschikt niet over Gorilla Glass, wel worden er twee screenprotectors mee geleverd. Enige minpuntje is dat speaker geluid wel iets luider had gemogen, maar het is zeker acceptabel. Telefoon ligt goed in de hand (lichter dan de JiaYu G3) en komt qua prijs net boven de 200 doller (net geen 160 euro via PayPal) bij Pandawill en diverse andere shops. Als laatste toevoeging, met de Motoshopper batch file is de telefoon ook al geroot :). Nu nog CWM recovery vinden en dan is het helemaal TOP _/-\o_ !

De bevindingen zijn dus maar van 1 dag, maar het lijkt me toch al wel mijn (budget) all-in-one telefoon wat ik dus ook zocht in de JiaYu G3. Na veel (custom) ROM updates, tweaks en WiFi frustraties, stap ik graag over op de Cubot (a890) M6589 welke me echt positief verrast heeft tot nu toe. Diegenen die nog twijfelen om tot augustus op de G4 te wachten .... hopelijk zie je hierin ook het gewenste alternatief!

JD_1971 wijzigde deze reactie 16-05-2013 08:10 (5%)

quote:
Wel verzending 6,95. Enkel afhalen is gratis.

@ JD_1971

Klopt VWtune stamt daarvan af, heb jaren VW gereden en ik rijd nu iets anders maar nog wel VAG hoor :*) , JD is van Jeroen Dik??? ;)

Thanks voor je review! Misschien moet ik ook idd maar de overweging nemen om de Cubot nu te kopen ipv te wachten op de G4 en daar de testverslagen nog eens van af te wachten. Deep sleep vond/vind ik zelf ook erg irritant en kan daarom ook niet meer optimaal gebruik maken van de batterij aangezien ik hem niet onder de 15% wil laten komen (daarna treed die irritante wakelock op)

Heeft ie trouwens Nederlandse stock woordenboek? Of net zoals bij de jiayu moet je Swiftkey installeren bijvoorbeeld?

@vwtune,

Nee niet Jeroen Dik ...
Onder toetsenbord zie ik spellingscontrolle en heb daar Nederlands aangevinkt dus ik vermoed het wel ja :). Nu nog even swipe activeren en dan is dat ook weer klaar.
Reacties: 349
Reg. datum: 25-02-2012

Weet iemand of de G3 mtk6589 dezelfde achterlijke bezels aan de boven en onderkant krijgt als de mtk6577 versie? Mijn g3 steekt net iets uit mijn broekzak, dus het zou mooi zijn als hij een paar centimeter korter was.
Reacties: 3
Reg. datum: 27-02-2013

Geen advertenties spammen, daar is V&A voor.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 19-05-2013 09:11 (87%)

Reacties: 632
Reg. datum: 05-04-2012

quote:
lutkeveld schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:21:
Weet iemand of de G3 mtk6589 dezelfde achterlijke bezels aan de boven en onderkant krijgt als de mtk6577 versie? Mijn g3 steekt net iets uit mijn broekzak, dus het zou mooi zijn als hij een paar centimeter korter was.
Exact hetzelfde als de G3, maar in plaats van een dual- een quadcore.
(Ja dus)

/ Apple ipad 3rd generation 16GB \

Reacties: 25
Reg. datum: 18-11-2008

Ik heb ook even een begin gemaakt aan mijn review over dit toestel; Klik

Wat zou je graag extra willen zien?

denemio wijzigde deze reactie 21-05-2013 01:06 (12%)

ook wel eens offline!

quote:
maartend schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:22:
[...]

Wel verzending 6,95. Enkel afhalen is gratis.
Dan nog, heeft iemand al met succes besteld of is dit een fout op de website?

| Systeem specs | Canon EOS 550D | RadioGuide.fm! | HTC Desire, running Oxygen 2.1 |

Mag ik vragen waarom je een screenprotector op je telefoon wil? Natuurlijk moet je dit helemaal zelf weten. Ik vind het juist lelijk en het Gorilla Glass is van goede kwaliteit, ik heb na een half jaar (onbeschermd) gebruik iig geen enkel krasje op mijn scherm. Ik verwacht dat wanneer er een kras op je scherm komt dat deze dan ook door de screenprotector heen gaat. Maar natuurlijk helemaal zelf weten, als je het zekerdere voor het onzekerdere wil nemen moet je het zeker doen.
En 'gratis' screenprotector is niet zo gek, het verzenden kost namelijk maar 2 euro oid en geen 6,95 ( er van uitgaande dat ze hem gewoon via een envelop sturen). Dus je betaalt 4,95. (dezelfde manier waarop veel dagaanbiedingen sites hun winst maken).
ook wel eens offline!

quote:
Eypo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:59:
Mag ik vragen waarom je een screenprotector op je telefoon wil? Natuurlijk moet je dit helemaal zelf weten. Ik vind het juist lelijk en het Gorilla Glass is van goede kwaliteit, ik heb na een half jaar (onbeschermd) gebruik iig geen enkel krasje op mijn scherm. Ik verwacht dat wanneer er een kras op je scherm komt dat deze dan ook door de screenprotector heen gaat. Maar natuurlijk helemaal zelf weten, als je het zekerdere voor het onzekerdere wil nemen moet je het zeker doen.
En 'gratis' screenprotector is niet zo gek, het verzenden kost namelijk maar 2 euro oid en geen 6,95 ( er van uitgaande dat ze hem gewoon via een envelop sturen). Dus je betaalt 4,95. (dezelfde manier waarop veel dagaanbiedingen sites hun winst maken).
Goed punt over de prijs, alleen in het geval van afhalen maken ze er dus verlies op (zal niet vaak voorkomen denk ik). Daarnaast beweren ze daadwerkelijk 'standaard' te verzenden 'via PostNL inclusief Track & Trace'.

Waarom ik een screenprotector wil: 'better safe than sorry'. Ik zie het als extra bescherming tegen krassen en extra stevigheid voor het scherm tegen barsten. Als er een krasje op m'n scherm zou komen vervang ik de screenprotector en is het scherm niet of iig minder beschadigd dan wanneer er geen screenprotector op zat. Blijft een eigen keuze en een overweging van mooi/functioneel.

Reacties: 1.759
Reg. datum: 17-07-2009

quote:
jeroen__online schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Goed punt over de prijs, alleen in het geval van afhalen maken ze er dus verlies op (zal niet vaak voorkomen denk ik). Daarnaast beweren ze daadwerkelijk 'standaard' te verzenden 'via PostNL inclusief Track & Trace'.

Waarom ik een screenprotector wil: 'better safe than sorry'. Ik zie het als extra bescherming tegen krassen en extra stevigheid voor het scherm tegen barsten. Als er een krasje op m'n scherm zou komen vervang ik de screenprotector en is het scherm niet of iig minder beschadigd dan wanneer er geen screenprotector op zat. Blijft een eigen keuze en een overweging van mooi/functioneel.
Krassen op Gorilla glas zijn bijna alleen te veroorzaken door mineralen (steen e.d.), dus wanneer je telefoon een keer over de grond vliegt, of wanneer er zandkorrels in je broekzak zitten bijvoorbeeld. Daar zal een screenprotector zeker van pas komen en zijn werk doen.
Echter zal het plastic geen enkele sterkte toevoegen aan het glas. Om het tegen klappen te beschermen zal het ook wel behoorlijk dik moeten zijn (zoals de siliconen hoesjes).
Reacties: 10
Reg. datum: 03-09-2012

Mijn 3g verbinding op mijn Jiayu G3 is plots weggevallen en ik krijg het op geen manier aan de praat. Bellen en sms-en werkt wel. Mijn provider is vodafone. Ik heb geprobeerd om mijn telefoon opnieuw op te starten, mijn data connectie aan en uit te zetten, etc.

EDIT: Never mind, Vodafone ligt eruit.

Maandag1987 wijzigde deze reactie 21-05-2013 16:58 (7%)

รрคςє รєรรīєร
Reacties: 403
Reg. datum: 29-06-2011

Voor een miezerige 4,5 euro maar 2 hardcases en een batterij bij Antelife besteld :).
Wou ook nog 2 bumpers kopen maar die waren uitverkocht :(.

TKA: Denon AH-C101 Urban Raver in-ear oordopjes

Reacties: 25
Reg. datum: 18-11-2008

quote:
Remcom00 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:45:
Voor een miezerige 4,5 euro maar 2 hardcases en een batterij bij Antelife besteld :).
Wou ook nog 2 bumpers kopen maar die waren uitverkocht :(.
Drie euro voor die accu!? Maar afwachten wat voor kwaliteit het is.

Ook maar besteld (: idd wel jamer van die bumpers

denemio wijzigde deze reactie 21-05-2013 20:50 (7%)

quote:
vwtune schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Heb je WiFi Fixer toevallig al geprobeerd? Dit kan allerlei rare, onverklaarbare problemen met je WiFi oplossen naar het schijnt..

Verder: welke ROM's heb je precies uitgetest? Het schijnt dat Cyanogenmod ook een aangepaste en getweakte WiFi code heeft, dus wellicht dat een ROM zoals Gthrill V3.0 het probleem zou kunnen oplossen?

@JoostTheHost, Als je rare wifi problemen hebt met de G3 werkt geen enkel tool, tweak of rom is mijn ervaring. Ik lees bijv. wel dat de Galaxy S4 problemen heeft met Dlink routers (bijv Dir655 die ik thuis heb). Mogelijk dat dit ook voor de G3 geldt .... al heb ik dit probleem (zwakke en wegvallende WiFi) zowel op het werk als ook thuis en elders. Ik heb daarom een Cubot M6589 gekocht die een veel beter bereik heeft en gewoon een stabiel WiFi signaal heeft op zowel werk, prive als elders. Dus ik vermoed toch een harware issue van de JiaYuG3 (met oude WiFi chipset!).

quote:
JD_1971 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:33:
@JoostTheHost, Als je rare wifi problemen hebt met de G3 werkt geen enkel tool, tweak of rom is mijn ervaring. Ik lees bijv. wel dat de Galaxy S4 problemen heeft met Dlink routers (bijv Dir655 die ik thuis heb). Mogelijk dat dit ook voor de G3 geldt .... al heb ik dit probleem (zwakke en wegvallende WiFi) zowel op het werk als ook thuis en elders. Ik heb daarom een Cubot M6589 gekocht die een veel beter bereik heeft en gewoon een stabiel WiFi signaal heeft op zowel werk, prive als elders. Dus ik vermoed toch een harware issue van de JiaYuG3 (met oude WiFi chipset!).
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk kan het zo zijn dat bepaalde routers wat lastig te behappen zijn, vooral bij de G3 met oude chipset.
Ik heb zelf echter een G3n, en merk de laatste dagen dat mijn WiFi signaal ook vaker heel kortstondig wegvalt. Als ik dan de WiFi settings open, zie ik dat mijn netwerk op 'uitgeschakeld' staat, maar vervolgens binnen een seconde alweer opnieuw verbinding maakt. Het signaal lijkt er dus wel te zijn. Nu moet ik toegeven dat mijn WiFi signaal niet geweldig is, maar (!) in de eerste weken dat ik de telefoon had was dit wegvallen niet het geval. Toen was ik juist erg onder de indruk van de ontvangst op mijn mobiel. Ik heb ook het idee dat ik hier op andere netwerken veel minder last van heb dan op mijn thuis-netwerk. Ik vermoed daarom toch ook een (deels) softwarematig probleem en ben zelf ook wat aan het experimenteren :/

edit:
Net even e.e.a. nagekeken, en het lijkt erop dat het selecteren van een ander kanaal in mijn router het probleem bij mij heeft verholpen. Ik heb het beste kanaal gekozen met behulp van de app WiFi Analyzer. Een aanrader wat mij betreft! _/-\o_

JoostTheHost wijzigde deze reactie 22-05-2013 13:50 (9%)

Reg. datum: 20-04-2004

Sinds vorige week heb ik (en een 3tal vrienden) verbindingsproblemen met de G3
We hebben allemaal off. beta rom & een proximus abbo.
BT wil niet inschakelen, wanneer ze bellen gaat hij direct op de voicemail en wanneer ik opbel duurt het ca. 10 sec voor ik een beltoon krijg.
Iemand een idee ?
Reacties: 45
Reg. datum: 22-08-2009

Bleh, blijkbaar mijn eerste oplichting gehad...
Extra batterij besteld op jiayumobileshop.com maar na een goeie week of 2-3 nog steeds geen mail gehad dus ben er vrijwel zeker van dat het een scam is :/
Reacties: 581
Reg. datum: 29-12-2006

quote:
Matuna schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:07:
Extra batterij besteld op jiayumobileshop.com maar na een goeie week of 2-3 nog steeds geen mail gehad dus ben er vrijwel zeker van dat het een scam is :/
Je kan met PayPal toch 'gewoon' een dispute indienen binnen 45 dagen na aankoop? Daarnaast is de site volgens mij onderdeel van antelife.com.

quote:
Matuna schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:07:
Ik heb gewoon mijn accessoirepakket geleverd gekregen via die site. En nu ik terugkijk zie ik dat ik enkel en alleen een paypalmailtje heb, wacht het nog even af, vanuit China (gratis) verzenden duurt gewoon even. Ik vraag me ook af hoe het dan precies gaat, maar heb het idee dat gewoon elk ander pakket voorrang krijgt ofzo :P
Reacties: 45
Reg. datum: 22-08-2009

quote:
Eypo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:36:
[...]

Ik heb gewoon mijn accessoirepakket geleverd gekregen via die site. En nu ik terugkijk zie ik dat ik enkel en alleen een paypalmailtje heb, wacht het nog even af, vanuit China (gratis) verzenden duurt gewoon even. Ik vraag me ook af hoe het dan precies gaat, maar heb het idee dat gewoon elk ander pakket voorrang krijgt ofzo :P
Hoe lang duurde het bij jou ongeveer?
Zal dan eens afwachten :)

26 feb -> 12 maart; 2 weken dus. Volgens mij stond er op de site (destijds) iets van 20 dagen.
Reacties: 676
Reg. datum: 27-11-2003

Bestellen van G4 begint nu ook aardig op gang te komen.....
Interessante ontwikkeling :)
Reacties: 3
Reg. datum: 12-03-2013

quote:
iceke schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:45:
Sinds vorige week heb ik (en een 3tal vrienden) verbindingsproblemen met de G3
We hebben allemaal off. beta rom & een proximus abbo.
BT wil niet inschakelen, wanneer ze bellen gaat hij direct op de voicemail en wanneer ik opbel duurt het ca. 10 sec voor ik een beltoon krijg.
Iemand een idee ?
Heb ik ook last van! :'( Ik gebruik Vodafone (via Hollandse Nieuwe) als internet abbo en voor telefonie KPN. Ik ben sinds vorige week (volgens mij maandagmiddag) slecht bereikbaar en krijg bijna nergens internet. Geeft wel (bijna) volledige antenne streepje met 3G of H erbij maar geen verbinding. Erg frustrerend. Mijn toestel is nog origineel en ongeveer een 5 maanden in gebruik.BT gebruik ik niet en Wifi werkt wel normaal.
Is het een software probleem, ligt het aan Vodafone (en verstoort dat toch mijn telefonie signaal van KPN) of is het een hardware probleem? Weet iemand of er naast die Wifi antenne nog een antenne voor telefonie in zit?

Er zit een GSM antenne in lijkt me. Het zou kunnen dat die los is oid, maar dat lijkt me héél toevallig dat deze casussen zich op hetzelfde moment voordoen. Het klinkt in mijn oren meer een software probleem, aan de Jiayu kant (appupdate?) of aan een softwareupdate aan de kant van de telecomproviders.

Maar dit is puur gissen ;)
Reacties: 4
Reg. datum: 04-05-2013

Jongens, wie kan mij helpen de autocorrect in te schakelen? Ik vond dit zelf altijd zeer handig op mn iPhone en ik krijg het niet voor elkaar op mn Jiayu G3. Ik heb m nu 3 dagen in mn bezit en ik snap er werkelijk niks van. Moet ik dan een bepaalde app downloaden? Aangezien ik het bij de instellingen zelf niet aan de praat krijg.

Wie helpt mij uit de brand?
Reg. datum: 04-02-2011

quote:
BramKlugkist schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:44:
Jongens, wie kan mij helpen de autocorrect in te schakelen? Ik vond dit zelf altijd zeer handig op mn iPhone en ik krijg het niet voor elkaar op mn Jiayu G3. Ik heb m nu 3 dagen in mn bezit en ik snap er werkelijk niks van. Moet ik dan een bepaalde app downloaden? Aangezien ik het bij de instellingen zelf niet aan de praat krijg.

Wie helpt mij uit de brand?
Er zou hier heel veel over gezegd kunnen worden en ik zou intelligente troubleshootingvragen kunnen stellen maar ik doe het af met iets makkelijks: Koop Swiftkey in de Play Store.

Deze heeft zijn eigen dictionary en je hebt als bijkomend voordeel dat je hem op elke ROM naar keuze kunt installeren en dus nooit meer gezeur hebt met spellingscontrole (NL valt vaak weg in buitenlandse ROMs)

Pagina: 1 ... 19 20 21 22 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012