DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dan denk ik niet echt. Ja, media center kan wel meer, maar er zijn wel betere alternatieven voor. Mocht je alleen wel dvd's willen afspelen met WMP dan is het natuurlijk gewoon mooi meegenomen.Sphandor schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:29:
[...] Het is me niet helemaal duidelijk wat je allemaal kan met WMC. Heb je er wel wat aan als je een desktop zonder tv-kaart hebt en voor het afspelen van dvd's al andere software gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door Marcoos op 24-12-2012 15:30 ]
Ik neem aan dat je hem via de Upgrade Assistant heb aangeschaft? Als je in de mail kijkt die je daarna hebt ontvangen met je key, staat daar een link voor als je hem weer moet downloaden. Als je het programma van die link draait op een Engelse Windows 7 bijv., dan krijg je ook een Engelse setup van Windows 8 binnen.Marcoos schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:01:
Weet er iemand hoe ik een engelse versie van Windows 8 kan verkrijgen? Ik heb Windows 8 nu wel geïnstalleerd met een engelse language pack maar dan is de helft maar vertaald, net zoals de group policies blijven gewoon in het nederlands?
Had net gisteren hetzelfde probleem, maar even op deze manier opgelost. Misschien kan het makkelijker.
Ja klopt heb hem inderdaad via de Upgrade Assistant. Oke dan ga ik de download maar eens starten in een Engelse Windows 7Propane schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:46:
[...]
Ik neem aan dat je hem via de Upgrade Assistant heb aangeschaft? Als je in de mail kijkt die je daarna hebt ontvangen met je key, staat daar een link voor als je hem weer moet downloaden. Als je het programma van die link draait op een Engelse Windows 7 bijv., dan krijg je ook een Engelse setup van Windows 8 binnen.
Had net gisteren hetzelfde probleem, maar even op deze manier opgelost. Misschien kan het makkelijker.
is de code een soort van oem? of kun je zelfs na deactiveren van de code de upgrade weer toepassen op een ander systeem.
Nu heb ik ook een probleem met google chrome dat websites niet volledig geladen worden. (bijv. bij de google startpagina het logo van google) Iemand een idee wat ik er aan kan doen?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
shadowman12 schreef op maandag 24 december 2012 @ 02:53:
Forse kritiek op de Windows 8 UI:
http://www.youtube.com/wa...&v=WTYet-qf1jo&nomobile=1
-- Altijd blijven prutsen --
Ja het is even wennen en ja het heeft impact (esxi 5.0 servertje thuis) maar dan heb je wat te doen met de kerst dagen
Dan heb je er in principe niks aan. Maar ach, het is gratis.Sphandor schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:29:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk wat je allemaal kan met WMC. Heb je er wel wat aan als je een desktop zonder tv-kaart hebt en voor het afspelen van dvd's al andere software gebruikt?
Ik moet wel even kwijt dat ze bij MS even wat meer moeite hadden mogen doen om Windows Mediacenter touch-vriendelijk te maken. Waar je in de apps met allerlei gestures kunt werken en navigeren, werkt dit in WMC allemaal voor geen meter. Alles werkt daar nog met de standaard muis-commando's. Echt slecht hoor.
youtube.com/@hisrep
Aan vlc kan het in ieder geval niet liggen.DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:45:
Ik merk dat sinds ik VLC en Kantaris Media player geinstalleerd heb, geen enkele van de apps meer videos afspeelt. Dat zijn iig de video app van microsoft zelf, de NOS App en Uitzending Gemist. Iemand die dit probleem herkent en/of er een oplossing voor weet?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zo niet dan zal ik daartoe even de volgde informatie verstrekken:
*knip* Files met virussen erop zijn hier niet welkom
Download simpel deze rar en installed daarna de ex7forw8_setup.exe.
Ik heb dit zelf getest en het bevalt prima.
[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 25-12-2012 16:56 ]
Wacht even.. je verwacht nu dat mensen een wazige rar gaan downloaden van een wazige site met daarin een wazige exe. Bijzonder...terrorfreak schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:31:
Iedereen al op de hoogte van het praktische switch mogelijkheid van windows 8 explorer en theme metro naar die van windows 7 aero??
Zo niet dan zal ik daartoe even de volgde informatie verstrekken:
Download simpel deze rar en installed daarna de ex7forw8_setup.exe.
Ik heb dit zelf getest en het bevalt prima.
[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 25-12-2012 16:57 ]
UNOX: The worst operating system
Zou hem namelijk ook op 2 andere PC's willen installeren (en kopen uiteraard), maar voel er weinig voor om die image 3x te moeten downloaden...
Thanks!
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Kies voor de optie installeren met media of iets dergelijks, dan kun je een bootable USB of DVD aanmakenSp33dFr34k schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:58:
Iemand een idee waar de setup van Windows 8 precies wordt neergezet als ik hem download via de upgrade assistant?
Zou hem namelijk ook op 2 andere PC's willen installeren (en kopen uiteraard), maar voel er weinig voor om die image 3x te moeten downloaden...
Thanks!
Dan maar een keertje overnieuw, thanks voor je reactie
Kan het niet kiezen, heb meteen een tweede key besteld en betaald, maar hij gaat weer meteen naar de download helaas... Wil echt graag een image ipv een directe download.
EDIT: heb je effe geDM'ed.
[ Voor 47% gewijzigd door Sp33dFr34k op 26-12-2012 00:01 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Helaas geen Aero Glass zo te zien? Dat blijft voor mij echt één van de belangrijkste dingen die missen in Windows 8.terrorfreak schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:31:
Iedereen al op de hoogte van het praktische switch mogelijkheid van windows 8 explorer en theme metro naar die van windows 7 aero??
Er gaan geruchten dat de desktop in de volgende Windows-release nog platter wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Alex) op 26-12-2012 01:59 ]
We are shaping the future
Als je dát één van de grote missers van Windows 8 vind, dan moet je Windows 8 wel helemaal fantastisch vindenAlex) schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:04:
[...]
Helaas geen Aero Glass zo te zien? Dat blijft voor mij echt één van de grote missers van Windows 8.
Er gaan geruchten dat de desktop in de volgende Windows-release nog platter wordt.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik draai geen Windows 8, want ik mis Aero Glass. Die hele Metro-style kan me gestolen worden, namelijk.Ramon schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:17:
[...]
Als je dát één van de grote missers van Windows 8 vind, dan moet je Windows 8 wel helemaal fantastisch vinden
Post bijgewerkt
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 26-12-2012 01:59 ]
We are shaping the future
Je bent te ongeduldig. De vraag om de iso te downloaden komt pas vrij laat in het installatieproces.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:36:
Hahahaha, awesome, net op de seconde af de download klaar!
Dan maar een keertje overnieuw, thanks voor je reactie
Kan het niet kiezen, heb meteen een tweede key besteld en betaald, maar hij gaat weer meteen naar de download helaas... Wil echt graag een image ipv een directe download.
EDIT: heb je effe geDM'ed.
De volgorde is, vanuit het blote bolletje, ongeveer als volgt:
Eerst de install starten, installatie zonder behoud van programma's en instellingen, dan checkt ie je systeem en presenteert het resultaat daarvan,
vervolgens download van de installatiebestanden,
dan start de installatie, en als laatste vraagt ie wat je wilt,
kies dan voor "Installeren door het maken van media" en kies dan de optie voor ISO die naar DVD gebrand moet worden.
Dan is het slechts een kwestie van de ISO ergens opslaan.
Als W8 al geïnstalleerd is vraagt ie (bij mij althans) meteen na het starten van het installprogrammaatje dat als link in je bevestigingsmail zat hoe ik wil installeren (nu, media of bureaublad).
Helaas is de tijd om op DEL te drukken, vooral tijdens een restart heel erg klein. Het lukt wel, maar kun je dat nog verlengen?
En ga ik verder nog issues krijgen met windows 8 zo niet echt in uefi modus? Startsnelheid boeit me niet zo veel. Ik heb hibernate al uitgezet ( 27GB! hibernate file, ja daaaag) en fast startup ook (toen ik secure boot aanhad was de "fast startup" optie in de power options er trouwens niet?)
Bedoel je de tijd om in (bv) Safe Mode te komen? Ik heb daarvoor met bcdedit een boot optie Safe Mode toegevoegd en een timeout van 5 seconden waarbij de gewone Windows 8 als default geboot wordt.maratropa schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:58:
Helaas is de tijd om op DEL te drukken, vooral tijdens een restart heel erg klein. Het lukt wel, maar kun je dat nog verlengen?
Dat ligt aan de fabrikant van je moederbord. Asrock heeft bijv. een optie om een delay in te stellen tussen de 1 en 30 sec, puur alleen om je de kans te geven in de UEFI te komen.maratropa schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:18:
Nee ik bedoel DEL om in de bios te komen. [...]
Overigens UEFI op zich is niets mis mee, waar jij over valt is fast boot en secure boot van Windows. Dat zorgt ervoor dat Windows wat dieper 'integreert' met UEFI voor het booten. Zet je die twee dingen uit dan is alles gewoon weer zoals met Windows 7 op een UEFI systeem.
Anoniem: 494253
Weet iemand of het vandaag nog mogelijk is om een upgrade (30 euro) naar windows 8 uit te voeren vanaf een PC met een legale versie van MS DOS 6.22?
Ik weet dat dit enkele maanden geleden wel kon, maar is dit vandaag ook nog zo?
Graag jullie reacties.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2012 23:44 ]
Supersnel starten, meteen naar bureaublad en gewoon werken zoals normaal. Wat is daar nou klagenswaardig aan? Het switchen van programma's werkt wat anders en het is natuulijk wel erg touch-gedreven geworden buiten het bureaublad, maar daar moet ik toch een keer aan geloven. Alles gaat Touch worden in de toekomst. Tot die tijd werk ik wel met het bureablad.
Een paar dingen die mij opvielen
• bij mail kan je niet zien dat hij nog (grote) bijlagen aan het binnenhalen is. Als je snel wilt replyen, geeft hij wel een melding dat er nog bijlagen worden gedownload. Dat kan handiger
• bij installeren van programma's worden alle startmenu zaken in het metro menu gezet. Handig als je 10 overbodige iconen (bv Visual Studio 2010) in je Metro mag weghalen.
• hibernate/sleep werkt bij mij niet. Dit is waarschijnlijk een hardware issue (het werkt wel, maar mijn systeem krijgt op een of andere manier direct een wake up melding en start dus gelijk weer op)
Al met al de beste 3 tientjes die ik ooit aan software heb besteed. Zo, en nu die klaagvideo op Youtube eens bekijken.
Dat had ik ook, kwam bij mij omdat de netwerkkaart mijn PC mocht wakker maken, ook zonder magic (WOL) packet. Toen ik het vinkje aan zette bij 'require magic packet' werdt ie niet meer steeds na een paar seconden wakkerWekkel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:05:
• hibernate/sleep werkt bij mij niet. Dit is waarschijnlijk een hardware issue (het werkt wel, maar mijn systeem krijgt op een of andere manier direct een wake up melding en start dus gelijk weer op)
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik heb me ook ingeschreven voor die gratis code vorige week, maar helaas nog niks gekregen
Anoniem: 356920
http://www.asrock.com/events/windows8/#4
ftp://europe.asrock.com/u...RestartToUEFI(v1.0.1).zip
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 27-12-2012 19:16 ]
Misschien nog een keer proberen. Ik heb WMC eergisteren aangevraagd en had binnen 5 minuten een e-mail met de nieuwe code.MarkoAlmelo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:24:
Het is tijdelijk mogelijk om een gratis productcode te krijgen voor media center pro.
Ik heb me ook ingeschreven voor die gratis code vorige week, maar helaas nog niks gekregen
Gaat niet, voorwaarden blablabla. Ik zal t ff op mn werk proberen morgenMasimo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:34:
[...]
Misschien nog een keer proberen. Ik heb WMC eergisteren aangevraagd en had binnen 5 minuten een e-mail met de nieuwe code.
Anoniem: 465314
Iso
Usb
Bios update
Systeem eisen daar voldoet die aan...
Heb hem legaal gekocht voor 29,99 maar k niet eens in het installatie menu..
Wil hem namelijk graag op mijn nieuwe ssd installeren.
Iemand al ervaringen hiermee? Oplossingen?
Windows 8 is wel "picky" met oude 64 bit procs en 64 bit Windows.
Op laptops kan oververhitting een probleem zijn, check dan al je fans.
Legacy USB setting in je BIOS kan dit veroorzaken.
USB 3.0 tijdelijk uitschakelen.
Verder reikt mijn kennis niet, succes
Anoniem: 465314
Helemaal zwart met blauw windows logo.. Is nergens iets van te vinden.. Of ik vind het niet..
Mijn PC heeft een Gigabyte GA-EP45 DS3 moederbord met realtek HD audio.
Ik heb zowel de drivers die gigabyte aanbied op hun website (win 7 32bit) als de driver van de website van realtek geprobeerd die geschikt zou moeten zijn voor windows 8 32 bit.
Iemand tips om het te verhelpen of doe ik iets verkeerd?
Gigabyte GA_EP45 DS3
Intel Q6600
4gb ram
OCZ Vertex 2 SSD
Windows 8 32 bit
Nog een 2e probleem: mijn ingebouwde cardreader(Spire, aangesloten op usb header van moederbord) wordt niet herkend. De USBpoort van de cardreader werkt wel. De aansluitingen voor de geheugenkaarten worden niet weergegeven in deze computer. Lampje op cardreader geeft wel aan dat er een kaart geplaatst is. Iemand een oplossing hiervoor?
[ Voor 18% gewijzigd door the-fox op 28-12-2012 16:45 ]
Ik heb even gegoogled op 'windows 8 usb install hangs', misschien moet je dat ook even doen.Anoniem: 465314 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:00:
Wat zou legacy usb setting moeten verhelpen? Hij ziet de stick wel maar hij blijft gewoon hangen op het begin scherm van de installatie..
Helemaal zwart met blauw windows logo.. Is nergens iets van te vinden.. Of ik vind het niet..
Vervolgens heb ik nog een aantal andere zaken geïnstalleerd, zoals Nero, DirectX, .Net, Java, Catalyst display drivers, AVG anti virus, etc.
Daarna wederom de webradio willen proberen, maar hij blijft ''openen''. Uitzending gemist geeft aan "dat er iets is misgegaan". Het lijkt er dus op dat de apps geen streaming media kunnen afspelen. Via de browser gaat alles wel goed. Anti virus en firewall (tijdelijk) uitgezet, maar dat heeft geen wonderen verricht.
Voordat ik ga overwegen om alles weer schoon te installeren wil ik jullie vragen of soortgelijke problemen (en oplossingen) bij jullie bekend zijn?
Alvast dank voor de reacties.
Laat die antivirus in eerste instantie eens achterwege? Windows 8 heeft default Antivirus ingebakken, dus voorlopig zit je wel goed. Enneh...zorg dat je AV wel Windows 8 compatible is....mocht je hem toch willen installeren.wolter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:32:
Ik heb gisteren Windows 8 pro geïnstalleerd. Direct heb ik een aantal apps geprobeerd, waaronder Webradio en Uitzending Gemist. Deden het prima.
Vervolgens heb ik nog een aantal andere zaken geïnstalleerd, zoals Nero, DirectX, .Net, Java, Catalyst display drivers, AVG anti virus, etc.
Daarna wederom de webradio willen proberen, maar hij blijft ''openen''. Uitzending gemist geeft aan "dat er iets is misgegaan". Het lijkt er dus op dat de apps geen streaming media kunnen afspelen. Via de browser gaat alles wel goed. Anti virus en firewall (tijdelijk) uitgezet, maar dat heeft geen wonderen verricht.
Voordat ik ga overwegen om alles weer schoon te installeren wil ik jullie vragen of soortgelijke problemen (en oplossingen) bij jullie bekend zijn?
Anoniem: 262853
Uitschakelen via programma zelf stopt in de meeste gevallen niet alles voor 100%.the-fox schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:44:
Zelfde probleem voor mij. Heb inderdaad ook antivirus software geinstalleerd (ESET smart security, geschikt voor win8 volgens ESET), maar ook met antivirus en firewall uitgeschakeld krijg ik geen verbinding.
Als je zeker wil weten dat er niets meer draait, (tijdelijk) desbetreffende services uitschakelen.
Ik had hetzelfde probleem en heb de installer van Windows 8 opnieuw gedownload en opnieuw via een usb stick geïnstalleerd.Anoniem: 465314 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:40:
Ik probeer windows 8 te installeren de upgrade via de usb maar hij blijft hangen bij het opstarten van de stick. Alles wat ik krijg is een zwart scherm met blauw windows logo... Erg naar.. Heb al van alles geprobeerd.
Iso
Usb
Bios update
Lekker tendentious: A) heeft Balmer nooit harde aantallen genoemd die niet gehaald zijn, en B ) is dit bericht ook alleen maar gebaseerd op vermoedens en daarop gebaseerde analyses.
Dus hoezo "Liegt... "?
Ik had hetzelfde probleem met ESET. ESET verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Probleem opgelost.the-fox schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:44:
Zelfde probleem voor mij. Heb inderdaad ook antivirus software geinstalleerd (ESET smart security, geschikt voor win8 volgens ESET), maar ook met antivirus en firewall uitgeschakeld krijg ik geen verbinding.
He who controls the Spice, controls the Universe.
O neen, hij noemt nog vele hogere aantallen, met andere woorden, hij voelt dat de poten van zijn stoel gezaagd worden.EgMaf schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:38:
[...]
Lekker tendentious: A) heeft Balmer nooit harde aantallen genoemd die niet gehaald zijn, en B ) is dit bericht ook alleen maar gebaseerd op vermoedens en daarop gebaseerde analyses.
Dus hoezo "Liegt... "?
Jammer dat hij niet meer in de realiteit leeft.
De bron haalt aan dat het gebaseerd is op bezoekersaantallen van 40.000 websites. Nou is dat aantal wel aardig, maar dat is hetzelfde als de verkoopaantallen van Volkswagen berekenen aan de hand van de getelde auto's op de A2. Ofwel, een bron van niets.Anoniem: 356920 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:48:
[...]
O neen, hij noemt nog vele hogere aantallen, met andere woorden, hij voelt dat de poten van zijn stoel gezaagd worden.
Jammer dat hij niet meer in de realiteit leeft.
Verwijderen snap ik, maar waarom opnieuw geinstalleerd?SandsOfArrakis schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:47:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met ESET. ESET verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Probleem opgelost.
Nou, ik ben er achter. Na 15 zaken verwijderd te hebben (en alleen nog Chrome en Office erop te hebben) blijkt na het verwijderen van de catalyst-software dat het probleem is verholpen.wolter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:32:
Ik heb gisteren Windows 8 pro geïnstalleerd. Direct heb ik een aantal apps geprobeerd, waaronder Webradio en Uitzending Gemist. Deden het prima.
Heb het toevallig dit weekend gedaan. Een een legale versie van MS DOS 6.22 online voor 30 euro geüpgraded naar 8. Werkte prima.Anoniem: 494253 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:48:
Hallo,
Weet iemand of het vandaag nog mogelijk is om een upgrade (30 euro) naar windows 8 uit te voeren vanaf een PC met legale versie van MS DOS 6.22?
Ik weet dat dit enkele maanden geleden wel kon, maar is dit vandaag ook nog zo?
Graag jullie reacties.
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2012 23:47 ]
Argh... heb net ESET Smart Security geinstalleerd...the-fox schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:44:
Tot nu toe heb ik in ieder geval nog geen problemen. <KLOP KLOP KLOP>
Ik zou eens een andere USB-stick proberen. Ik kreeg W8 in eerste instantie ook niet vanaf een no-name stick geïnstalleerd. Daarna een andere stick geprobeerd en toen ging het wel goed.Anoniem: 465314 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:40:
Ik probeer windows 8 te installeren de upgrade via de usb maar hij blijft hangen bij het opstarten van de stick. Alles wat ik krijg is een zwart scherm met blauw windows logo... Erg naar.. Heb al van alles geprobeerd.
Iso
Usb
Bios update
Clean Install naar een SSD moet zonder problemen lukken.
Maar W8 installatie moet wel vanuit een bestaande W7 gestart worden. Ik heb daarom mijn oude HDD met W7 eerst naar de nieuwe SSD gekloond (m.b.v. het gratis programma Macrium Reflect) en die vervolgens ingebouwd.
Daarna opgestart en de W8 installatie gestart vanuit W7, USB install laten maken, installatie zonder behoud van programma's en instellingen, W7 partitie (en 100MB recovery partitie) verwijderd, in de ontstane lege ruimte W8 geïnstalleerd.
Ik had hier iets vergelijkbaars met de cardreader van mijn laptop. Werd in de W8 consumer preview wel herkend, maar in de officiële release niet meer.the-fox schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:49:
....
Nog een 2e probleem: mijn ingebouwde cardreader(Spire, aangesloten op usb header van moederbord) wordt niet herkend. De USBpoort van de cardreader werkt wel. De aansluitingen voor de geheugenkaarten worden niet weergegeven in deze computer. Lampje op cardreader geeft wel aan dat er een kaart geplaatst is. Iemand een oplossing hiervoor?
Als volgt opgelost: Driver downloaden en de file unzippen, Apparaatbeheer openen, geheugenkaartje in de reader stoppen. Dan zie je ergens in Apparaatbeheer dat er iets veranderd. Ik meen me te herinneren dat er een categorie "Geheugentechnologie" of iets met "Base ..." verschijnt. In het verschenen onderdeel, kies je dan voor rechtsklik, driver bijwerken, en verwijs je naar de map met je cardreader driver. Waarschijnlijk moet je dat een paar keer herhalen voor alle verschenen hardware onderdelen, want meestal zijn er aparte dingen voor de verschillende types geheugenkaarten.
Daarna werkte de cardreader zonder problemen.
Blijft raar waarom het in een "oudere" W8 wel meteen goed ging.
Beetje zonde om een 5 jarige licentie niet te gebruiken... Na de herinstallatie werkt het wel prima. Niet iedereen draait met een freeware anti-virus. Nu heb ik persoonlijk ook iets meer vertrouwen in ESET dan wat er in Windows ingebakken zit.EgMaf schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:17:
[...]
Verwijderen snap ik, maar waarom opnieuw geinstalleerd?
https://www.security.nl/a..._mist_meeste_malware.html
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 29-12-2012 10:29 ]
Nadelen
1. Weet echt niet wat je met de metro interface aanmoet, allerlei kleurtjes, random geplaatste informatie. Moet mee met de tijd, maar ik moet er even aan wennen
2. Opties zijn versimpeld, handig voor ''consumenten consumenten'' maar geef mij maar al de opties. Trouwens zijn alle oude opties er vaak nog wel, maar nu moet je er flink naar zoeken.
3. Je moet wel 3 schermen door wandelen om hem uberhoud af te sluiten (kan dit sneller ?)
Voordelen
1. Ben zeer tevreden over de snelheid, daar is echt veel gewonnen. Opstarten en afsluiten gaat zelfs op mijn APU zeer snel.
2. De menu's vind ik wel mooi geworden, wel verstopt maar met soms dezelfde interface als office.
3. Vormgeving is ook wel verbeterd, Lekker sterk en hoekig zonder airo. Wel tegenstrijdig met de metro interface vind ik, die is dan weer vol toetsers en bellen
Afwegend ga ik w8 niet op mijn desktop installeren maar voor het netbookje is het ideaal omdat alles gewoon veel sneller werkt. Als je alleen de metro interface had gehad zonder de onderliggende veranderingen had ik hem er meteen weer af gegooid.
Offtopic : Zit nu de thuis thuis te werken op een oude P4 met Ubuntu 10.4 en dit werkt ook erg mooi, isw bijvoorbeeld ook een app store (android natuurlijk)
Anoniem: 262853
3 schermen?Roderiktweaker schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:46:
3. Je moet wel 3 schermen door wandelen om hem uberhoud af te sluiten (kan dit sneller ?)
Anyway, op een netbook/laptop zou ik gewoon de (hardwarematige) power button instellen om bij indrukken de laptop af te sluiten.
Verder kan het ook met alt-F4, of een muisknop koppelen aan alt-F4 (heb ik zelf al jaren, ook handig om programma's te sluiten)
Good old CTRL+ALT+DEL. En dan het afsluitknopje aanklikken.Roderiktweaker schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:46:
.
Anoniem: 423265
Verder dus de hardwarematige powerbutton, maar die was al genoemd hier
En anders een snelkoppeling aanmaken en pinnen op het startscreen met
1
| C:\Windows\System32\cmd.exe /c "shutdown /s /hybrid /t 0 /d p" |
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2012 11:26 ]
Moet even de short cuts in W8 doorkrijgen maar snel is het wel. Trouwens is het nog mogelijk de start knop terug te krijgen ? Had vernomen dat W8 daar een stokje voor gestoken heeft in de Final edition.
@fastbood : dan word de bios overgeslagen, komt alleen in de bios als je hem herstart. Had trouwens ook problemen met langzame Wifi maar dat kwam gelukkig door de driver..
[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-12-2012 11:23 ]
Dat kan, maar sneller is de charms bar openen (dat ding aan de rechter kant) met de muis of win+c, dan settings en dan op het powericoontje drukken.Roderiktweaker schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:21:
Bedankt voor de tips, maar anders moet je van je desktop naar de metro --> je daar afmelden en dan kom je op het begin scherm waar je weer moet doorklikken--> enz
[...]
Nee, niet overgeslagen. Fast boot slaat op het niet helemaal opnieuw opstarten van de windows kernel, maar een deel van het proces vervangen door het inladen van dingen vanaf HDD/SSD naar geheugen.. Het precieze erover kan je hier lezen: http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx[...]@fastbood : dan word de bios overgeslagen, komt alleen in de bios als je hem herstart. [...]
Advanced setup, personal firewall, IDS and advanced options. Staat daar een vinkje bij allow metro applications (windows 8 only)?Red Boll schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:29:
[...]
Argh... heb net ESET Smart Security geinstalleerd...
Tot nu toe heb ik in ieder geval nog geen problemen. <KLOP KLOP KLOP>
Hier namelijk ook ESET smart security, maar die Metro apps doen het bij mij prima.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb al van alles geprobeerd, op een Windows 7 installatie, m.b.v. http://people.live.com, niets is tot nu toe gelukt. Iemand nog een suggestie?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Snap dat lijstje niet.desalniettemin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:27:
Je vertrouwen is niet gerechtvaardigd. MSE was in deze test niet goed, maar Eset was nóg slechter:
https://www.security.nl/a..._mist_meeste_malware.html
http://www.av-test.org/no...rts_pi1[report_no]=123651
Scoort hier een 5, hetzelfde als Kasperky en McAfee.
Overigens, vond MSE bij mij gelijk een trojan die Kaspersky niet vond. (kreeg een melding na het uninstallen van KIS2013).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Werkt geweldig!!!
http://www.eightforums.com/general-discussion/12033-windows-8-shutdown-tiles-3.html
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Die link van jou gaat over het september/oktober onderzoek. De eerdere link gaat volgens mij over een latere test (al kan ik het zo ff niet vinden).MeNTaL_TO schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:36:
[...]
Snap dat lijstje niet.
http://www.av-test.org/no...rts_pi1[report_no]=123651
Scoort hier een 5, hetzelfde als Kasperky en McAfee.
Overigens, vond MSE bij mij gelijk een trojan die Kaspersky niet vond. (kreeg een melding na het uninstallen van KIS2013).
En wat de 1 een trojan vindt, is voor de ander een simpele cookie die toch weinig kan.
Ik gebruik zelf al een lagere tijd Norton en dat werkt imo ook prima. Ik heb een tijdje Kaspersky gebruikt, maar die was op dat moment weer eventjes in een grote dip beland, daarna naar ESET overgestapt, welke toen aardige resultaten liet zien (vooral antivirus) en toen bleek dat die aardig aan het zakken was (en ik ook een probleem had, wat ie niet had gevonden) ben ik overgestapt naar Norton. Die lijkt de laatste tijd ook niet slecht bezig te zijn. Misschien niet (altijd) de koppositie, maar wel constant in top 5. Nu staan bv Avast en AVG weer een stuk lager.
Inderdaad Catalyst veroorzaakte het probleem. Ik heb zelf een herinstallatie gedaan omdat ik nog wat meer problemen had. Na herinstallatie werkte het prima --> catalyst geinstalleerd (12.6 legacy driver voor win 8 in mijn geval )--> geen streaming apps meer --> deinstalleren catalyst --> streaming werkt weer.wolter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:16:
[...]
Nou, ik ben er achter. Na 15 zaken verwijderd te hebben (en alleen nog Chrome en Office erop te hebben) blijkt na het verwijderen van de catalyst-software dat het probleem is verholpen.
Ik twijfel of ik nog ESET weer ga installeren. Lees hier ervaringen dat het wel goed werkt Was er echter niet van op de hoogte dat windows 8 ook ingebakken antivirus heeft. Voorlopig misschien daar bij blijven. Hoe is de firewall van windows8 ten opzichte van ESET?
offtopic: Dacht altijd dat ESET 1 van de betere securitysuites was?
Rechtermuis linksonder clicken en je heb feitelijk links naar de schermen die je gewend was.Roderiktweaker schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:46:
2. Opties zijn versimpeld, handig voor ''consumenten consumenten'' maar geef mij maar al de opties. Trouwens zijn alle oude opties er vaak nog wel, maar nu moet je er flink naar zoeken.
Ach bij Kaspersky moest ik weer allerlei dingen instellen om via usenet normaal te kunnen downloaden, zo heeft iedere AV wel iets.Martinspire schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:17:
[...]
Die link van jou gaat over het september/oktober onderzoek. De eerdere link gaat volgens mij over een latere test (al kan ik het zo ff niet vinden).
En wat de 1 een trojan vindt, is voor de ander een simpele cookie die toch weinig kan.
Ik gebruik zelf al een lagere tijd Norton en dat werkt imo ook prima. Ik heb een tijdje Kaspersky gebruikt, maar die was op dat moment weer eventjes in een grote dip beland, daarna naar ESET overgestapt, welke toen aardige resultaten liet zien (vooral antivirus) en toen bleek dat die aardig aan het zakken was (en ik ook een probleem had, wat ie niet had gevonden) ben ik overgestapt naar Norton. Die lijkt de laatste tijd ook niet slecht bezig te zijn. Misschien niet (altijd) de koppositie, maar wel constant in top 5. Nu staan bv Avast en AVG weer een stuk lager.
Ik snap alleen de score niet helemaal (of meer, waar die opgebaseerd is (de 3,6/6 bedoel ik dan).
Kaspersky is gewoon een stuk duurder dan ESET, maar ben wel een beetje geschrokken van de lage score van ESET, vooral omdat ik die net gisteren voor een jaar afgesloten heb (kom van Kaspersky af, omdat ik de vastlopende firewall daarvan een beetje erg zat was geworden).
Mijn geld terug: http://answers.microsoft....51-42b1-bb93-dd083d04f4c1
ik heb windows 8 nu al weer wat dagen en ik kan er prima mee werken.
het is gewoon effe wennen zoals met alles wat nieuw is.
Het zit vol met onzinnige rommel wat je nooit gaat gebruiken, ze hadden gewoon verschillende versies moeten uitbrengen voor normale desktops (met startmenu) en touch-screens je hebt nu alleen maar dubbel werk bij een normale desktop.
Voor mij voorlopig geen w8 tenzij ze zwaar met de hakbijl erin gaan, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Voor mij persoonlijk hebben ze de plank compleet mis geslagen. En dan heb je nog het geweldige bedrijf Creative die voor mijn geluidskaart gewoonweg geen drivers meer produceert voor w8
Nouja pgmdinges komt hier vaker, met alleen maar klaagposts, hij is dus gewoon een ordinaire troll (heeft ook al eens een waarschuwing gehad zie ik, maar gaat gewoon door). Wat betreft Creative? Tja.. Creative bokt al sinds Vista als het over drivers gaat.RoaDHouse schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:42:
Ik vind het allemaal geen gezeur, w8 is niet gewoon even wennen maar een totaal niet logisch OS systeem.
Het zit vol met onzinnige rommel wat je nooit gaat gebruiken, ze hadden gewoon verschillende versies moeten uitbrengen voor normale desktops (met startmenu) en touch-screens je hebt nu alleen maar dubbel werk bij een normale desktop.
Voor mij voorlopig geen w8 tenzij ze zwaar met de hakbijl erin gaan, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Voor mij persoonlijk hebben ze de plank compleet mis geslagen. En dan heb je nog het geweldige bedrijf Creative die voor mijn geluidskaart gewoonweg geen drivers meer produceert voor w8Grrr.. geen creative meer voor mij (maar dit terzijde)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wel heb ik probleempjes met de SSD (samsung 830) onder windows-8 hij wil indexing niet uitzetten met magician 3.2 en bij performance optimization geeft hij ook vage foutmeldingen waar ik nks mee kan. (dit is niet van toepassing onder w7)
Ermz... Mijn ESET GUI start niet meer op na een reboot dus ik kan weinig meer nu... BAH...MeNTaL_TO schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:26:
[...]
Advanced setup, personal firewall, IDS and advanced options. Staat daar een vinkje bij allow metro applications (windows 8 only)?
Hier namelijk ook ESET smart security, maar die Metro apps doen het bij mij prima.
Dat ligt niet aan W8 maar aan de Samsung software, die overigens nog niet W8 compatible is.RoaDHouse schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:04:
Opzich vind ik w8 wel lekker draaien sneller dan w7 in mijn beleving maar dat kan bedriegelijk zijn omdat ik niet alles heb geinstalled wat ik normaal wel onder w7 heb.
Wel heb ik probleempjes met de SSD (samsung 830) onder windows-8 hij wil indexing niet uitzetten met magician 3.2 en bij performance optimization geeft hij ook vage foutmeldingen waar ik nks mee kan. (dit is niet van toepassing onder w7)
Als je e.e.a. wilt tweaken dan kun je dat toch handmatig doen? Maar let wel, de meeste "oude" W7 tweaks zijn vervallen.
Veel tweaks, die Samsung (en met hen vele anderen) aanraden, zijn niet nodig met een moderne SSD in Windows 8, omdat een aantal dingen anders werken t.o.v. eerdere OS's.
Voorbeeld:
De Samsung software zegt dat defragmentatie in W8 aan is. W8 heeft echter gezien heeft dat er een SSD aanwezig is, en daarom defragmentatie naar optimalisatie omgevormd.
Superfetch service in W8 werkt anders dan in eerdere OS's en kan ook actief blijven.
Dit recente artikel licht een aantal zaken toe.
Dus gezien alle problemen die mensen ermee hebben trek ik de conclusie dat het gewoon te moeilijk is. Net als dat Linux vaak als te moeilijk wordt gezien krijg je dat bij Windows nu dus ook. Eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie moeten komen die de moeilijkheidsgraad van besturingssystemen vaststelt. Dan weet je vantevoren wat je koopt.
You are in a maze of little twisting passages, all different.
Juist voor mensen die 'alleen maar' browsen, een mailtje sturen en skypen ed. is Windows 8 juist niet moeilijk. Zij komen niet op de desktop. En die mensen gaan ook vaker 'winkelen' in de store en ontdekken veel apps die ze leuk of handig vinden en ze kunnen het nog zelf installeren ook zonder hulp.blorf schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:20:
Dus gezien alle problemen die mensen ermee hebben trek ik de conclusie dat het gewoon te moeilijk is. Net als dat Linux vaak als te moeilijk wordt gezien krijg je dat bij Windows nu dus ook. Eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie moeten komen die de moeilijkheidsgraad van besturingssystemen vaststelt. Dan weet je vantevoren wat je koopt.
Vooral als ze erachter komen dat er veel 'verborgen' zit in de appbar boven en onder, dan gaan ze Windows 8 nog meer waarderen.
Dit is althans mijn ervaring met mensen die ook zelfs niets een beetje Tweaker zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door Swerfer op 30-12-2012 18:28 . Reden: typo ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Anoniem: 145867
Geef die mensen dan ook geen desktop. Dat is ook het punt. Windows 8 werkt niet op een desktop.Swerfer schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:26:
[...]
Juist voor mensen die 'alleen maar' browsen, een mailtje sturen en skypen ed. is Windows 8 juist niet moeilijk. Zij komen niet op de desktop. En die mensen gaan ook vaker 'winkelen' in de store en ontdekken veel apps die ze leuk of handig vinden en ze kunnen het nog zelf installeren ook zonder hulp.
Vooral als ze erachter komen dat er veel 'verborgen' zit in de appbar boven en onder, dan gaan ze Windows 8 nog meer waarderen.
Dit is althans mijn ervaring met mensen die ook zelfs niets een beetje Tweaker zijn.
Die mensen die jij bedoeld. Geef die gauw een Surface RT tablet. En laat Microsoft gauw die Blokkendoos van Windows 8 eraf halen voor de desktop.
Beide werelden tevreden.
Ik werk op een laptop en zit vaak op de desktop. Echter zit ik bijna net zo vaak in 'de blokkendoos' zoals jij het noemt. Ook ik kom interessante apps tegen, juist door regelmatig even in de store te kijken. 'Vroeger' moest je of weten naar wat voor programma je zocht of rondzoeken door de vele, vele, zeer vele websites die vaak dezelfde programma's in hun database hadden staan.Anoniem: 145867 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:42:
[...]
En laat Microsoft gauw die Blokkendoos van Windows 8 eraf halen voor de desktop.
Beide werelden tevreden.
Ik gebruik dus beide werelden en ben er tevreden mee, na een gewenningsperiode.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nu ik dit lees vraag ik me af, hoeveel (non-Tweaker) mensen gebruiken eigenlijk de rechtermuisknop?Swerfer schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:26:
[...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Een appstore kan ook gewoon voor desktop apps dus die metro interface is nog altijd overbodig. Eigenlijk net als linux al jaren heeft.Swerfer schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:06:
[...]
Ik werk op een laptop en zit vaak op de desktop. Echter zit ik bijna net zo vaak in 'de blokkendoos' zoals jij het noemt. Ook ik kom interessante apps tegen, juist door regelmatig even in de store te kijken. 'Vroeger' moest je of weten naar wat voor programma je zocht of rondzoeken door de vele, vele, zeer vele websites die vaak dezelfde programma's in hun database hadden staan.
Ik gebruik dus beide werelden en ben er tevreden mee, na een gewenningsperiode.
Tja....ik weet niet wat jij op je laptop/desktop doet, maar eh....ik vind (en volgens mij vindt jij iets anders..i.p.v. stellen dat het niet werkt) dat het best goed werkt, Windows 8 op je desktop/laptop. Het heeft alleen een leercurve die jij blijkbaar niet wilt nemen?Anoniem: 145867 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:42:
[...]
Geef die mensen dan ook geen desktop. Dat is ook het punt. Windows 8 werkt niet op een desktop.
Die mensen die jij bedoeld. Geef die gauw een Surface RT tablet. En laat Microsoft gauw die Blokkendoos van Windows 8 eraf halen voor de desktop.
Beide werelden tevreden.
Het feit dat er een nieuw Startmenu in Windows 8 zit betekent natuurlijk niet dat je hier de 50% van je tijd in moet doorbrengen, ik bedoel in Windows 7 zat je toch (hoop ik) ook amper in je Startmenu?
Ach...voor de mensen die puur consumeren is een Windows 8/RT tablet een beter alternatief, maar voor de Pro's is het best werkbaar hoor...gewoon ff doorbijten
Al helemaal verkeerd dat je moet "doorbijten" om met iets aan de slag te kunnen dat in de eerste plaats zichzelf moet wijzen, en intuïtief dient te werken, dit is het niet en zal het niet worden, dus gaat men W8 heruitvinden, we houden ons hart vast.
Voor mij is het in ieder geval net zo bruikbaar als Windows 7 en ik val toch echt in die categorie professional users.
Hoor ik nou minder professionals klagen dan anderen (consumenten, een vreselijk woord)?Caelorum schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:02:
[...]
Voor mij is het in ieder geval net zo bruikbaar als Windows 7 en ik val toch echt in die categorie professional users.
Ik herhaal mijzelf, maar met ervaring vanaf MS-Dos vind ik Win 8 echt helemaal niets extreems in termen van overgang. De enige keer dat ik echt even verloren was, was bij de overstap van Win 3.1/Dos naar Win95.
Bron?Anoniem: 356920 schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:09:
en voor die miskleun zijn er al koppen gerold bij MS
Bron?, en is men druk bezig deze misser om te vormen tot een voor de desktop werkbare en verbeterde versie van het gekende start menu
Bron?het spreekt trouwens boekdelen dat er nog nooit zoveel nieuwe windows pc's naar de winkel zijn teruggegaan eenmaal de kopers met het metro gedoe werden geconfronteerd.
Die hele pagina? Waar doel je precies op?SChief schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:05:
Heren, lees dit anders even: alt-92 in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"
Die modbreak, en kijk dan over welke persoon het gaat...deBennie schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:11:
[...]
Die hele pagina? Waar doel je precies op?
deBennie schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:11:
[...]
Die hele pagina? Waar doel je precies op?
Nee, want die link wijst gelijk een specifiek bericht aan (en daar doel ik op). Swerfer (hierboven) heeft 't door.
Owja.....natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013!
Voor de volledigheid (de topicwarning valt blijkbaar weg bij het sluiten van het topic) vermeld ik hier nog even de topic warning zoals die de laatste dagen/weken onder het topic stond :
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2013 12:26 ]
Dit topic is gesloten.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.