/map chat is de chat die de hele server kan lezen , dus als de server engels talig is vind ik het altijd super irri als mensen daar lekker nl gaan praten, en mijn ervaring is dat de wat jongere NL gamers daar een handje van hebben in MMO`s , en als mensen er dan wat van zeggen dan zetten ze over het algemeen ook meteen een grote bek op (wel in engels ) naar mijn mening gewoon om te kliere. dat gedrag zie je vooral van jonge NL gamers ,russen en nog wat oost europese landen .
tijdens de hele server discussie was dat 1 van de redenen voor sommige mensen om naar een server te kijken waar dus
geen grote groep NL of russen o.i.d heengaan om dat gezeik dus te voorkomen omdat het ergenis nummer 1 is voor velen. daarom willen mensen die opzoek zijn naar een internationaal publiek naar de piken square server . dat is in iedergeval de reden dat ik op PS een guild ga starten met wat vrienden uit het buitenland . dat zal denk ik een groep zijn van 10 of iets meer mensen die dan alvast een vaste kern van de guild vormen en de rest recrute ik daar op de server wel met als enigste vereiste ,volwassen gedrag en met als belangerijkste uitgangspunt LOL hebben.

voor de rest zie ik het wel.
blijkt het op piken square toch zo te zijn dat er alles behalve engels word gepraat in /map ,dan ga ik voorstellen om met de hele guild te verhuizen naar een server waar wel engels word gesproken.
verhuizen kost een paar honderd gems en die zijn vrij eenvoudig te betalen met ingame gold ,dus niet echt een probleem maar we proberen dat dus wel te voorkomen door goed na te denken voordat gw2 uitkomt.
jammere is dat je gewoon nooit zeker weet wat er allemaal naar die server komt