Guild Wars 2 server topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-05 07:21
Freakiebeakie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:31:
ik zie jullie wel op PS :) ik ga daar heen met een aantal mensen uit de UK,Belgie en nederland en waarschijnlijk een paar uit de usa
Ik ga gezelig met FreakieBeakie mee naar PS.
Thrace Grumble schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:46:
Mij is het om het even, zolang er maar niet Nederlands gespamt wordt in general chat en er een leuke internationale guild aanwezig is die ik kan joinen (en bovendien ook nog enigszins volwassen is. Ik vrees dat ik met geboortejaar 82 ook al een klein beetje onder de oudere generatie val: heb dus ook werk, huishouden, vriendin, etc)

Denk wel dat PS een geschikte server zou zijn, beetje RP is imho ook wel gezellig :p
Geboortejaar 82 en dan al de oudere generatie? Ik las laatst dat de gemiddelde gamer al in de 30 is, dus je bent onderdeel van gemiddelde generatie, niet de oudere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 00:58

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ben van '73 en ben zeker niet de oudste in de guild :D

nederlands in de /map chat is irri maar in de guildchat net zo als je mensen in je guild heb die engels praten is het het beste om dat met zn alle te doen. nl praten kan in PM

[ Voor 61% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-08-2012 14:05 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

Laten we hopen dat niemand een chuck norris spambot in het NL maakt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

FS is op zich al de meest populaire keuze voor alle NL/BE guilds/communites, maar de server wordt al gedeeld met Scandinavië. Als dat zo blijft, zal het nog wel lukken qua drukte, maar het lijkt er nu op dat er ook een hele Russische community heen gaat, en dan zou het wel eens erg druk kunnen worden (vaak overflow etc.)

Ik zou dan ook Piken Square als alternatief kiezen.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Anoniem: 115433 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:19:
Laten we hopen dat niemand een chuck norris spambot in het NL maakt ;) .
Kan nooit lang duren ongeacht de server. ;)

Ik ga vooralsnog voor FS, wel leuk een paar nederlandse (volwassen hopelijk :) ) guilds op een server. En uiteindelijk is het toch maar afwachten hoe de servers zich gaat ontwikkelen (op WvWvW gebied), ik ga toch met een groep bekende op zelfde server dus pve komt wel goed. Misschien maak ik zelf wel eens een guild na vele jaren een joiner te zijn. :) Will see...
Na een paar maanden kun je pas zien welke vorm een server aan gaat nemen, dus het blijft zo wie zo een gokje.
De grote massa spelers zijn toch wel de random joiners ipv specifieke guilds.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 06-08-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Kijk, dat doet me goed! :p
RoseSolane schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:55:
[...]

Ik ga gezelig met FreakieBeakie mee naar PS.

[...]

Geboortejaar 82 en dan al de oudere generatie? Ik las laatst dat de gemiddelde gamer al in de 30 is, dus je bent onderdeel van gemiddelde generatie, niet de oudere :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:42
Ik kan de 28 september pas beginnen met spelen, moet ik nu bang zijn dat FS dan al helemaal vol is?
Al mijn vrienden en guild spelen op FS, en aangezien ik wel van plan ben veel WvW te gaan spelen is de homeserver wel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Niemand hier kan je met zekerheid zeggen of hij vol is.. De kans is echter wel redelijk en als je binnen komt heb je wat vaker kans on in een overflow te komen.

Er valt echter weinig aan te doen. Als je een wat meer genationaliseerde server zoekt ben je op FS aangewezen.

Misschien dat er iemand is die je nog een pre-purchase code wilt verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Devata op 06-08-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Je kan nog steeds via https://buy.guildwars2.com/ pre-purchasen en dan heb je nog steeds headstart access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik maak me niet zo heel druk om het kiezen van een server, onze keuze is nu piken square maar als blijkt dat die server zuigt is het vrij simpel om te verhuizen , en je kan het betalen met ingame gold .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:19
Leuk dat er nagedacht wordt over serverkeuze. Ik ga ook proberen tijdens de headstart op Piken Square te beginnen, aangezien het wel leuk is om te weten dat er een aardige Nederlandse aanwezigheid is en toch ook genoeg internationaal.

Dan is het afwachten wat er zich verder op deze server zal vestigen. Uit mijn ervaringen met WoW weet ik dat bepaalde landen nogal achterlopen qua Engelse taalbeheersing (zoals de Russen, maar dit hangt ook sterk samen met leeftijd uiteraard), maar verder zitten er uiteraard in elk land "rotte appels" tussen qua gedrag. Ik verwacht dat de community van GW2 wel iets volwassener wordt dan die van WoW, maar toch is GW2 straks ook erg mainstream verwacht ik. Hoe meer bekendheid het werft, hoe meer kleine kinderen, trolls, retards, ongeduldigen, enz. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
http://twitter.com/GuildWars2

We've got another stress test coming up tomorrow! Details are here: http://ow.ly/cPOcF

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik hoop eigenlijk dat alles dan verwijderd is. Kan iedereen nog een laatste keer een andere server testen zou hij dat willen.

Op zich weinig interesse in de stresstest, meer zin in de 25e maar ik zal toch even inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Nog eenmaal een oproep om deze poll in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Piken Square het internationaal alternatief..

Precies een week nadat ik de poll heb gestart zal ik hem nu ook weer stoppen. De screenshot geeft de laatste stand aan. Het is duidelijk dat Piken Square de grote winnaar is.

Ik heb niet van te voren precies aangegeven wanneer ik de pol zou stoppen om te voorkomen dat guilds eventueel misbruik zouden gaan maken van die kennis door in het laatste moment iedereen op te roepen op een bepaalde server te gaan stemmen. (Je weet maar nooit)

Ik heb mijn best gedaan dit topic gedurende de poll zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen en hoop dat we zo een eerlijke uitkomst hebben gekregen.

Nu moet deze informatie alleen nog op de juiste plaatsen bekent worden gemaakt.

Bedank voor jullie stemmen!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zv7oeb.png

Als laatste nog een kleine pol om een idee te krijgen hoe de community (percentueel) een beetje verdeeld zit over de servers.

Poll: Op welke server ga je spelen?
Far Shiverpeaks
Piken Square
Een andere server
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382227&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Speel zelf nu meer dan 7 jaar Guild Wars en heb eigenlijk met Nederlanders en Nederlandse guilds toch vaak slechte ervaringen, iets wat je op FS en PS veel zal tegenkomen. Misschien kwam ik de verkeerde mensen tegen maar vaak waren het kleine kereltjes met een uitzonderlijk hoog egogehalte. Mochten er mensen zijn die alsnog Gandara willen spelen; ik begin met drie andere Nederlanders (rl vrienden), een Zweed en een Portugees een Europese Engels-sprekende guild op deze server. Ben je geïnteresseerd, laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@DavidKamp
Ik denk dat je dat op Gandara meer tegen gaat komen dan op PS. PS heeft ook een grote RP community en die mensen met zo'n hoog egogehalte vinden dat niet stoer genoeg dus zullen niet snel naar PS gaan.

Dat is een van de redenen dat PS zo populair was volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Devata schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:51:
@DavidKamp
Ik denk dat je dat op Gandara meer tegen gaat komen dan op PS. PS heeft ook een grote RP community en die mensen met zo'n hoog egogehalte vinden dat niet stoer genoeg dus zullen niet snel naar PS gaan.

Dat is een van de redenen dat PS zo populair was volgens mij.
Mijn reden om naar PS te gaan, moet niets hebben van mensen die het allemaal zóóóó serieus nemen. Fun is de enige reden om te spelen imo.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Als er gewoon één tweakers Guild op wordt gericht, waarvan de oprichters bepalen op welke server er gespeeld gaat worden, dan volgt de rest (waaronder ik) toch wel.

Vind het idee van een community based guild wel leuk, maar toch is het leuk als er een bepaalde groep actieve personen is die het leuk vind de verantwoording op zich te nemen om zo nu en dan bijvoorbeeld eens een Raid te organiseren.

Een beetje sturing/leiding is nodig, anders komt er nergens wat van, dat zie je al met de server keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:53:
Als er gewoon één tweakers Guild op wordt gericht, waarvan de oprichters bepalen op welke server er gespeeld gaat worden, dan volgt de rest (waaronder ik) toch wel.

Vind het idee van een community based guild wel leuk, maar toch is het leuk als er een bepaalde groep actieve personen is die het leuk vind de verantwoording op zich te nemen om zo nu en dan bijvoorbeeld eens een Raid te organiseren.

Een beetje sturing/leiding is nodig, anders komt er nergens wat van, dat zie je al met de server keuze.
de tweakers guild gaat naar far shiverpeaks dat was al tijden bekend
en raids hebben we niet in gw2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Mijn reden om naar PS te gaan, moet niets hebben van mensen die het allemaal zóóóó serieus nemen. Fun is de enige reden om te spelen imo.
Voor zo ver ik weet gaat er geen grote menigte Nederlanders naar Gandara, dus ik zie niet echt in waarom het hier hetzelfde zou zijn aangezien op verschillende threads/fora PS en FS worden genoemd als servers voor Nederlanders.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

DavidKamp schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:52:
[...]

Voor zo ver ik weet gaat er geen grote menigte Nederlanders naar Gandara, dus ik zie niet echt in waarom het hier hetzelfde zou zijn aangezien op verschillende threads/fora PS en FS worden genoemd als servers voor Nederlanders.
de mensen die hier posten en zeggen dat ze naar pikensquare willen doen dat omdat ze geen server willen joinen waar NL gesproken word in de /map chat. ik denk dat piken redelijk internationaal word en Far shiverpeaks echt NL/BE gericht ;)

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik kan toch nergens vinden dat PS een Nederlandse server gaat worden. Het wordt alleen in dit topic genoemd om toch wat gelijkgezinde Nederlanders op een server te krijgen zonder alle nadelen van een overmaat aan Nederlanders.

Niet dat ik overigens vind dat iedereen dat dan als alternatief moet nemen.

@DavidKamp: laat ons na launch eens weten hoe Gandara bevalt. Mochten er mensen toch nog eens over willen stappen. Doen wij hetzelfde over PS :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
De reden voor mij om naar PS te gaan is erg simpel, ik was redelijk te spreken over GoT guild, maar de manier waarop ze zijn omgegaan toen 1 persoon begon over PS of andere servers (gewoon als vraag waar mensen naartoe gingen!) vond ik erg jammer.

Ook heb ik totaal geen zin in NL mensen die zich gaan gedragen alsof ze de enige zijn op de server (dat merk ik zeer veel met servers met veel NL guilds)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

KoekjevanLU schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:46:
Ik kan toch nergens vinden dat PS een Nederlandse server gaat worden. Het wordt alleen in dit topic genoemd om toch wat gelijkgezinde Nederlanders op een server te krijgen zonder alle nadelen van een overmaat aan Nederlanders.

Niet dat ik overigens vind dat iedereen dat dan als alternatief moet nemen.

@DavidKamp: laat ons na launch eens weten hoe Gandara bevalt. Mochten er mensen toch nog eens over willen stappen. Doen wij hetzelfde over PS :)
Een oude guild van mij uit Guild Wars ging er ook heen als een megagroep Nederlanders, toen ik het hier ook zag ging ik ervan uit dat er wel aardig wat Nederlanders op PS zouden zitten. Daarnaast is Gandara door niemand 'geclaimed' en zal er dus een goede mix Europeanen spelen, waar ik dus naar op zoek ben.

Ik zal laten weten hoe Gandara bevalt, en wieweet zien we elkaar nog eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

als die maar niet allemaal heel gezellig NL gaan lulle in /map chat want daar word ik echt helemaal flauw van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@Freakie

Ik heb GW2 weinig gevolgd, puur omdat ik mezelf niet graag al een tijd van tevoren lekker zit te maken. Dus nee, ik was niet bekend met het feit dat de Tweakers guild naar Far Shiverpeaks gaat. Tevens wist ik niet dat GW2 geen Raids kent. De komende dagen voor de release ga ik mezelf inlezen/kijken.

En verder is het toch vanzelfsprekend dat je gewoon NL spreekt in de Guild chat of op Teamspeak? Iedereen die dat niet doet mag gerust asociaal worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:35:
@Freakie

Ik heb GW2 weinig gevolgd, puur omdat ik mezelf niet graag al een tijd van tevoren lekker zit te maken. Dus nee, ik was niet bekend met het feit dat de Tweakers guild naar Far Shiverpeaks gaat. Tevens wist ik niet dat GW2 geen Raids kent. De komende dagen voor de release ga ik mezelf inlezen/kijken.

En verder is het toch vanzelfsprekend dat je gewoon NL spreekt in de Guild chat of op Teamspeak? Iedereen die dat niet doet mag gerust asociaal worden genoemd.
niet als je in een guild zit waar ook engelse in zitten , dan vind ik nl praten onbeschoft . nl praten kan ook in pm en de /map chat is de server chat . ik ben in zat mmo`s hele hordes Nl tegen gekomen die het leuk vinden om NL te praten in server chat terwijl de server engels is en als iemand er dan wat van zegt in het engels zeggen dat ze hun bek moeten houden (dus ze kunnen wel engels) .kortom irritante nederlandse 12 jarige kleuters die ik liever zie gaan dan komen :) vaak zijn ze super arrogant en dat was de hele server discussie hier eigenlijk 'waar moeten we heen als we die lui liever niet in chat zien'

de teamspeak server waar ik ga zitten met de guild is bv van een clubje engelse vrienden van me "crazy gamers ' . daar ga je dus niet als er ook engelse online zijn gewoon NL praten , dat kan je dan echt niet maken vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakiebeakie op 21-08-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
lanerios schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:51:
De reden voor mij om naar PS te gaan is erg simpel, ik was redelijk te spreken over GoT guild, maar de manier waarop ze zijn omgegaan toen 1 persoon begon over PS of andere servers (gewoon als vraag waar mensen naartoe gingen!) vond ik erg jammer.

Ook heb ik totaal geen zin in NL mensen die zich gaan gedragen alsof ze de enige zijn op de server (dat merk ik zeer veel met servers met veel NL guilds)
Zou ik mogen weten wie die persoon juist was? Dan kan ik daar een oogje op houden. Zo ver dat ik kan terug vinden wouden de members hier gewoon zeggen. Dat de GoT guild zich op SP zou nestelen. Soms wel op een slechte manier uitgedrukt.

Anyways ik wens de andere BE/NL spelers veel plezier. Op hun server naar keuze :)

Grtz

P.S. er zou nog 1 stresstest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Zit iemand bij een leuke EU / NL guild dat zich primair richt op sPVP of WvW? Vind dat het leukst van het spel + story line, dus daarom ben ik zoekend naar een guild die wat serieuzer zich organiseerd op WvW of sPvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

GuardMoony schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Zou ik mogen weten wie die persoon juist was? Dan kan ik daar een oogje op houden. Zo ver dat ik kan terug vinden wouden de members hier gewoon zeggen. Dat de GoT guild zich op SP zou nestelen. Soms wel op een slechte manier uitgedrukt.

Anyways ik wens de andere BE/NL spelers veel plezier. Op hun server naar keuze :)

Grtz

P.S. er zou nog 1 stresstest zijn
pagina 273 van de guildwars2 topic werd er nogal hard gereageerd door wat got luitjes misschien dat ze dat bedoelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Freakiebeakie schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

pagina 273 van de guildwars2 topic werd er nogal hard gereageerd door wat got luitjes misschien dat ze dat bedoelen? ;)
Ja, hier ben ik zelf ook een van de boosdoeners (overigens geen lid van de GoT guild) door mijn zeer ongenuanceerde reactie, waar ik overigens mijn excuses ook voor heb aangeboden.
Rond deze tijd is dit topic ook opgezet, de discussie van serverkeuze kwam meermaals langs zonder daadwerkelijk resultaat en er werdt keer op keer naar de GoT guild verwezen, uiteindelijk is de discussie in dit topic wel serieus opgepakt en heeft het ook tot nuttig resultaat geleid, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Freakiebeakie schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:19:
[...]

niet als je in een guild zit waar ook engelse in zitten , dan vind ik nl praten onbeschoft . nl praten kan ook in pm en de /map chat is de server chat . ik ben in zat mmo`s hele hordes Nl tegen gekomen die het leuk vinden om NL te praten in server chat terwijl de server engels is en als iemand er dan wat van zegt in het engels zeggen dat ze hun bek moeten houden (dus ze kunnen wel engels) .kortom irritante nederlandse 12 jarige kleuters die ik liever zie gaan dan komen :) vaak zijn ze super arrogant en dat was de hele server discussie hier eigenlijk 'waar moeten we heen als we die lui liever niet in chat zien'

de teamspeak server waar ik ga zitten met de guild is bv van een clubje engelse vrienden van me "crazy gamers ' . daar ga je dus niet als er ook engelse online zijn gewoon NL praten , dat kan je dan echt niet maken vind ik.
Dat snap ik, ben ik het ook helemaal mee eens. Ik doelde dan ook op Nederlandse guild waarvan de members nederlands praten in /map ;)

Oh en wat betreft server keuze, ik heb zelf ook nog geen idee. Misschien dat ik de GoT guild volg, misschien dat ik (als ie er is) de volgens de game best aangewezen server kies, of misschien join ik de eerste best server boven aan het lijstje.

[ Voor 10% gewijzigd door IngamerX op 21-08-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Komt vaak omdat mensen niet begrijpen dat GoT niet officieel van tweakers.net is. Veel mensen nemen dit aan. En denken dat alles dan daar over gaat... Merk je ook aan de vragen van invite enzo op dit forum terwijl dit op de GoT site moet gebeuren. GoT zou je meer moeten zien als een community in GW2 voor tweakers. Maar niet uitsluitend tweakers :) Het is mss een goede plek voor te starten in een guild. En aangezien je toch meerdere guild kunt joinen kan dit geen kwaad.

Veel plezier in GW2. En mss tot op FS =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

Dat snap ik, ben ik het ook helemaal mee eens. Ik doelde dan ook op Nederlandse guild waarvan de members nederlands praten in /map ;)
/map chat is de chat die de hele server kan lezen , dus als de server engels talig is vind ik het altijd super irri als mensen daar lekker nl gaan praten, en mijn ervaring is dat de wat jongere NL gamers daar een handje van hebben in MMO`s , en als mensen er dan wat van zeggen dan zetten ze over het algemeen ook meteen een grote bek op (wel in engels ) naar mijn mening gewoon om te kliere. dat gedrag zie je vooral van jonge NL gamers ,russen en nog wat oost europese landen .
tijdens de hele server discussie was dat 1 van de redenen voor sommige mensen om naar een server te kijken waar dus geen grote groep NL of russen o.i.d heengaan om dat gezeik dus te voorkomen omdat het ergenis nummer 1 is voor velen. daarom willen mensen die opzoek zijn naar een internationaal publiek naar de piken square server . dat is in iedergeval de reden dat ik op PS een guild ga starten met wat vrienden uit het buitenland . dat zal denk ik een groep zijn van 10 of iets meer mensen die dan alvast een vaste kern van de guild vormen en de rest recrute ik daar op de server wel met als enigste vereiste ,volwassen gedrag en met als belangerijkste uitgangspunt LOL hebben. ;) voor de rest zie ik het wel.
blijkt het op piken square toch zo te zijn dat er alles behalve engels word gepraat in /map ,dan ga ik voorstellen om met de hele guild te verhuizen naar een server waar wel engels word gesproken.
verhuizen kost een paar honderd gems en die zijn vrij eenvoudig te betalen met ingame gold ,dus niet echt een probleem maar we proberen dat dus wel te voorkomen door goed na te denken voordat gw2 uitkomt.
jammere is dat je gewoon nooit zeker weet wat er allemaal naar die server komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Ik dacht dat de devs ergens gepost hadden dat de eerste paar weken verhuizen zelfs gratis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

GuardMoony schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:31:
Ik dacht dat de devs ergens gepost hadden dat de eerste paar weken verhuizen zelfs gratis was.
nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Er is nu ook een Piken Square site.

www.PikenSquare.eu

[ Voor 52% gewijzigd door Devata op 22-08-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Ik vond net het volgende toen ik een zoekopdracht deed naar guild wars 2 piken square: GW2NL Back Up server Piken Square. Ik zal een stukje citeren.

Dus, mocht de Far Shiverpeaks server vol zitten tijdens de release, dan adviseren we je de Piken Square server te joinen, als tijdelijke server, indien je met andere Nederlandstalige spelers wilt samenspelen. Na verloop van tijd kun je proberen toch nog naar de Far Shiverpeaks server te gaan.

Ditzelfde staat ook op de eerste pagina van gw2nl. Er wordt in een reactie op het bericht gewezen op de onofficiële RP status van Piken Square.

Je kunt hier op twee manieren tegenaan kijken. Onze "keuze" om Piken Square te kiezen als een alternatief voor NL spelers die niet op een NL server willen spelen wordt gevolgd door anderen. Maar je kunt je afvragen of onze "doelstellingen" wel overeenkomen met die van gw2nl. Een aantal van ons zocht een server die niet NL-talig is, maar waar EN-talige Nederlanders willen spelen. En in het stuk dat ik citeer staat toch echt Nederlandstalig.

Wat denken jullie?

/edit:
En nu zie ik op deze server staan: The server is used by the EU role playing community and as an overflow / international alternative for the Benelux community / Far Shiverpeaks

Overflow klopt met wat gw2nl wil, maar ik heb hier mijn bedenkingen bij.

[ Voor 16% gewijzigd door RoseSolane op 22-08-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Voor zover ik begreep, zullen de NLers slechts tijdelijk op PS te vinden zijn als FS vol zit. De mensen die liever FS kiezen zullen vanzelf verhuizen naar FS.

Is het misschien een idee dat we kijken of de gelijkgestemden Ier in 1 guild terecht kunnen? Ik had begrepen dat Devata al een guild wilde maken en KoekjevanLU al een guild had?
RoseSolane schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:20:
Ik vond net het volgende toen ik een zoekopdracht deed naar guild wars 2 piken square: GW2NL Back Up server Piken Square. Ik zal een stukje citeren.

Dus, mocht de Far Shiverpeaks server vol zitten tijdens de release, dan adviseren we je de Piken Square server te joinen, als tijdelijke server, indien je met andere Nederlandstalige spelers wilt samenspelen. Na verloop van tijd kun je proberen toch nog naar de Far Shiverpeaks server te gaan.

Ditzelfde staat ook op de eerste pagina van gw2nl. Er wordt in een reactie op het bericht gewezen op de onofficiële RP status van Piken Square.

Je kunt hier op twee manieren tegenaan kijken. Onze "keuze" om Piken Square te kiezen als een alternatief voor NL spelers die niet op een NL server willen spelen wordt gevolgd door anderen. Maar je kunt je afvragen of onze "doelstellingen" wel overeenkomen met die van gw2nl. Een aantal van ons zocht een server die niet NL-talig is, maar waar EN-talige Nederlanders willen spelen. En in het stuk dat ik citeer staat toch echt Nederlandstalig.

Wat denken jullie?

/edit:

[...]

En nu zie ik op deze server staan: The server is used by the EU role playing community and as an overflow / international alternative for the Benelux community / Far Shiverpeaks

Overflow klopt met wat gw2nl wil, maar ik heb hier mijn bedenkingen bij.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Thrace Grumble schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:49:
Voor zover ik begreep, zullen de NLers slechts tijdelijk op PS te vinden zijn als FS vol zit. De mensen die liever FS kiezen zullen vanzelf verhuizen naar FS.
Dat is een hele goede opmerking. Deze relativering komt niet terug in mijn stuk, maar is ook door gw2nl aangegeven. Zij hebben op voorhand willen nadenken over de mogelijke situatie dat er niet genoeg ruimte is op FS, maar hopen dat uitwijken naar PS niet nodig blijkt te zijn. Ik hoop dat met hun :)
Is het misschien een idee dat we kijken of de gelijkgestemden Ier in 1 guild terecht kunnen? Ik had begrepen dat Devata al een guild wilde maken en KoekjevanLU al een guild had?
Freakiebeakie heeft ook al een guild (zie een aantal reacties terug). Eén die EN-talig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
De tekst op PikenSquare.eu is ook mede gebaseerd op wat op GW2nl staat, zou je willen dat het woordje overflow weg gaat dan moet je dat aangeven. Ik denk echter dat je niet 'bang' hoeft te zijn dat nu ineens iedereen naar Piken Square komt. Piken Square staat ook duidelijk als internationale server aangegeven en Far Shiverpeaks zal wel problemen kunnen krijgen met de populatie maar zal niet ineens geen mensen meer toelaten of iets dergelijks. Mensen die dus echt perse een genationaliseerde server willen die komen niet naar Piken Square maar blijven op Far Shiverpeaks. Vergeet daarbij ook niet dat er ook duidelijk staat dat de Role Playing community ook op PS zit, dit schrikt bepaalt volk ook al af.

Misschien dat wat mensen (of guilds) die de overflow servers op FS zat zijn, een internationale server ook prima vinden en niets tegen de RP community hebben hierdoor overstappen naar PS maar dat lijkt mij geen probleem.

De grote massa die graag Nederlands wilt chatten en op een genationaliseerde server wilt zitten zal wel gewoon op FS blijven.

Edit: Het zou nu ook hier http://titanpad.com/ep/pad/view/CeOt9eFluA/latest goed moeten staan al heeft die pagina wat problemen bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Devata op 22-08-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Devata schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:18:
De tekst op PikenSquare.eu is ook mede gebaseerd op wat op GW2nl staat, zou je willen dat het woordje overflow weg gaat dan moet je dat aangeven. Ik denk echter dat je niet 'bang' hoeft te zijn dat nu ineens iedereen naar Piken Square komt. Piken Square staat ook duidelijk als internationale server aangegeven en Far Shiverpeaks zal wel problemen kunnen krijgen met de populatie maar zal niet ineens geen mensen meer toelaten of iets dergelijks. Mensen die dus echt perse een genationaliseerde server willen die komen niet naar Piken Square maar blijven op Far Shiverpeaks. Vergeet daarbij ook niet dat er ook duidelijk staat dat de Role Playing community ook op PS zit, dit schrikt bepaalt volk ook al af.

Misschien dat wat mensen (of guilds) die de overflow servers op FS zat zijn, een internationale server ook prima vinden en niets tegen de RP community hebben hierdoor overstappen naar PS maar dat lijkt mij geen probleem.

De grote massa die graag Nederlands praat en op een genationaliseerde server zit zal wel gewoon op FS blijven.
PikenSquare.eu is door jou gemaakt?

Zoals ik al aangaf kun je op verschillende manieren aankijken tegen de keuze van gw2nl voor PS als eventuele backup voor FS. Mijn eerste reactie (wat, zit ik daar nou op te wachten) is niet zoals ik er nu een aantal uren later tegenaan kijk. Als er al guild-leden van gw2nl tijdelijk naar PS komen dan zal het waarschijnlijk wel meevallen met negatieve gevolgen. Dus het woordje overflow hoeft van mij niet weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ja ik heb die even snel in elkaar gezet. Piken Square had er nog geen (Far Shiverpeaks bijvoorbeeld wel) dus heb ik er ook maar eentje voor Piken Square gemaakt. Er kan later dan gekeken worden of die site ook op een handige manier gebruikt kan worden om bv events en WvW te organiseren en coördineren.

Zoals KoekjevanLU op de vorige pagina aangaf was er nog niet veel bekendheid gegeven aan deze keuze voor Piken Square. Ik had daar bewust nog geen werk van gemaakt juist om te voorkomen dat ineens de grote massa zou overstappen. Nu, 3 dagen voor de release hebben de meeste mensen hun server-keuze wel gemaakt en heb ik er daarom nu wel werk van gemaakt. Mensen kunnen nog altijd over stappen maar het gros die nu zijn keuze heeft gemaakt blijft ook wel bij die keuze en voor de mensen die toch nog overstappen zal dat een bewuste keuze zijn. Ik verwacht zelfs dan dus ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:22
Hoe kun je een deugdelijke keuze maken?

Naast de site http://www.gw2guilds.org/...eu?sort=guilds&order=desc
heb ik nog vrij weinig info kunnen vinden.

Zelf dacht ik aan underworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Door op forums enz te kijken. Wat zoek je precies voor iets?
Wil je bijvoorbeeld een vrij genationaliseerde server dan is Far Shiverpeaks de beste keuze voor jou, wil je een internationale server met toch een flink aantal Nederlanders dan is Piken Square waarschijnlijk de beste optie. Wil je gewoon een internationale server dan zijn Gandare en Desolation (En Vabbi?) goede keuzes. Wil je een beetje Role Playing kun je ook bij Piken Square terecht.

Wil je focus op WvW dan kun je op alle van voorgenoemde servers terecht denk ik. Wil je gewoon een leuke naam, pak dan die met de naam die je het meeste aan spreekt. De vraag is dus, wat zoek je?

• IngamerX
@Devata

Wat is genationaliseerd? Dat veel NL'ers naar FSP gaan betekend toch niet dat er verder geen internationale community is?

Maar als ik het zo lees dan zal het dus FSP of Piken Square worden. Ik ben niet zo internationaal georienteerd. Zoals Freakie al aangaf. neem bijvoorbeeld de Russen. Maar niet alleen de Russen, ook de Polen, Spanjaarden, Hongaren, Fransen, etc. Irriterend volk (niet iedereen uiteraard, maar wel het gros).

Mijn preferentie gaat uit naar UK, Scandinavië, Benelux en Duitsland.

Maar wie zal zeggen waar al die mensen belanden? Dus om de aanvaring met het lijstje landen die ik niet prettig vind te voorkomen join ik het liefst een server waarvan ik in ieder geval weet dat het eigen volk daar zit.

Overigens, in het begin zal er een periode volgen waarin character transfer toch volledig gratis is. Bovendien zullen er na een paar maanden een hoop NL'ers weer zijn gestopt met de game. Sommigen omdat ie hen niet ligt, sommigen omdat het nolifers zijn en al vrij snel alle content hebben gezien, en sommigen omdat ze in de knel komen met hun sociale leven (gezin, werk, school, etc),

• Devata
Het feit dat Piken Square ook door de role playing community wordt gebruikt betekend automatisch al dat je een heel gemixt publiek krijgt.

Scandinavische mensen zijn inderdaad erg prettig om mee te gamen, ik heb de laatste stresstest ook met wat zweden rondgehangen. Maar die zullen hopelijk ook op PS te vinden zijn.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ga idd guildwars 2 guild op piken square beginnen , naam zeg ik nog niet :P , als er mensen willen joinen Pme ze freakie beakie maar ingame , word idd engelstalig en ik weet zeker ook heel gezellig.
tot nu toe komen er mensen uit UK, BE, NL in de guild en waarschijnlijk nog 1 of 2 uit Usa. de rest recrute ik wel ingame . de mensen uk,be,nl die al joinen ken ik al jaren en dat zijn echt leuke mensen . ze komen uit multigame guilds zoals 'CRAZY GAMERS" uit de UK en Friends Fun and Fairplay das een BE/UK multigame guild . met een aantal van die mensen heb ik jaren guildwars 1 gespeeld en diverse andere games .
Kheb er echt zin in !!!

• Draakje5
Mensen met ervaring met Nederlanders en Scandinavische mensen die mmo's spelen?
Gaan die ook als een 'mongool' in de world chat praten in het Nederlands en Sweeds? Of blijft het wel lekker allemaal Engels.

Zie op http://www.gw2guilds.org/...rt=language&order=asc&p=2 dat er in de FS server ook redelijk wat Engelse aanwezig zijn.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31
Oke.

Heb me dus door alle drukte niet kunnen inlezen/spelen, had enkel begrepen dat we naar FS gingen. Blijkt er nog een keuzemogelijkheid te zijn.

Zie nu door de 2 bomen het bos niet meer.

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:50:
Gaan die ook als een 'mongool' in de world chat praten in het Nederlands en Sweeds? Of blijft het wel lekker allemaal Engels.

Zie op http://www.gw2guilds.org/...rt=language&order=asc&p=2 dat er in de FS server ook redelijk wat Engelse aanwezig zijn.
Wat ik sowieso weet is dat de servers waar veel Nederlanders zitten (Far Shiverpeaks), er heel veel Nederlanders zullen zijn die NL gaan praten in de world chat, en daarbij meteen denken dat ze alles zijn.. De meeste Scandinavische mensen praten wel gewoon engels (ook af en toe wel zweeds in de chat), maar je ontkomt er sowieso niet aan dat je veel niet-engelse chat in de /all chat ziet.

In eerste instantie wilde ik ook naar Far Shiverpeaks, maar heb besloten om een [uk] server te nemen, en dat is Gandara geworden.

• Draakje5
Ik hoor zojuist dat ik maar moet leven met de keuze van Underworld. Maar hopen dat het iets wordt daar :P

• RoseSolane
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:50:
De verwachting (vrees?) van sommigen hier is dat er inderdaad veel Nederlands en Zweeds/Noors/Deens/Fins in de chat van FS gaat komen. Dat is één van de redenen dat dit topic is opgestart.
Ik heb ook gezien dat er wat anderstaligen op FS gaan komen. Dat kan zeker een invloed hebben. Daarnaast spreken de meeste NL-taligen geen Scandinavische talen en omgekeerd. Dus Engels zal wel veel gebruikt moeten worden.
maartend schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:55:
Oke.

Heb me dus door alle drukte niet kunnen inlezen/spelen, had enkel begrepen dat we naar FS gingen. Blijkt er nog een keuzemogelijkheid te zijn.

Zie nu door de 2 bomen het bos niet meer.
Volgens de poll gaan de meesten op Tweakers.net naar FS en van de rest de meesten naar PS.
PhysicalMagic schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:56:
Wat ik sowieso weet is dat de servers waar veel Nederlanders zitten (Piken Square), er heel veel Nederlanders zullen zijn die NL gaan praten in de world chat, en daarbij meteen denken dat ze alles zijn..
De NL-taligen die vanuit hier naar PS gaan doen dat waarschijnlijk juist om geen NL te gebruiken in chat.
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:57:
Ik hoor zojuist dat ik maar moet leven met de keuze van Underworld. Maar hopen dat het iets wordt daar :P
Wie legt jou die keuze op :?

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Als we nou met z'n allen afspreken om zelf Engels te gebruiken in de chat heeft dat natuurlijk ook een bepaalde invloed op de rest van de spelers op de Far Shiverpeaks server.

• maartend
Mogelijk wordt PS dan voor mij.

Hou wel van lichte RP, niet van nederlands in de chat (zeker niet als er ook anderstaligen bij zitten, gewoon alles in het engels) en wil geen WoW actige verschijnselen.

Nu nog eens kijken hoe ik eenvoudig kan overstappen.

• Draakje5
Mijn vrienden :P

• RoseSolane
maartend schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:05:

Hou wel van lichte RP, niet van nederlands in de chat (zeker niet als er ook anderstaligen bij zitten, gewoon alles in het engels) en wil geen WoW actige verschijnselen.

Server keuze van de beta/stress test verdwijnen. Bij de eerste keer opstarten zaterdag (of maandag/dinsdag) moet je een server kiezen.

• Sagaris

Na de release is er een periode dat je gratis (95% zeker) kunt switchen van home server. Ga er niet vanuit dat dit een maand is, maar een paar dagen. Daarnaast is je home server alleen bindend voor WvWvW (en PvE bonussen gerelateerd aan WvWvW), je kunt gewoon PvE'en op een andere server als je dat wil.

• Draakje5
Sagaris schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:07:
[...]

Na de release is er een periode dat je gratis (95% zeker) kunt switchen van home server. Ga er niet vanuit dat dit een maand is, maar een paar dagen. Daarnaast is je home server alleen bindend voor WvWvW (en PvE bonussen gerelateerd aan WvWvW), je kunt gewoon PvE'en op een andere server als je dat wil.
Oh? PvE op een andere server dan je world server? Oké!

• RoseSolane
Veelvoorkomende talen op Underworld (volgens www.gw2guilds.org):
Czech
English
Greek
Polish
Portugese

Geen Nederlands :)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

overstappen? de characters zijn deleted dus je mag bij het maken van een character weer home server kiezen, zo simpel is het

• maartend
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

overstappen? de characters zijn deleted dus je mag bij het maken van een character weer home server kiezen, zo simpel is het
Oke, dat meen je niet?
Had al aangegeven, heb door tijdsgebrek nauwelijx kunnen inlezen. Ik dacht eigenlijk dat de characters van de stress bleven bestaan en daarme dus ook je wereldkeuze.

• Draakje5
RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

Veelvoorkomende talen op Underworld (volgens www.gw2guilds.org):
Czech
English
Greek
Polish
Portugese

Geen Nederlands :)
Ja, maakt niet zo veel uit. Enige probleem dat ik wel voorsie is het grote aantal buitenlanders als polen en grieken.
Moet niet zo zijn dat die in de world chat grieks en pools gaan praten. Dan is het oké.

Server change zal niet meer dan 10 euro kosten toch..

• RoseSolane
maartend schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Oke, dat meen je niet?
Had al aangegeven, heb door tijdsgebrek nauwelijx kunnen inlezen. Ik dacht eigenlijk dat de characters van de stress bleven bestaan en daarme dus ook je wereldkeuze.
Tsja, over de delete zijn de meningen verdeeld. Er zijn wat zielen niet blij mee. Hebben ze zoveel tijd gestopt in hun characters in beta/stress test gooit Anet ze zomaar weg. Hoe kunnen ze.

Ik ben er wel blij mee :)
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:16:

Server change zal niet meer dan 10 euro kosten toch..
In eerste instantie gratis (1 week of misschien wel langer) en daarna kost het gems. Afhankelijk van de populariteit van de server waar je naar toe gaat een klein beetje of wat meer. 10 euro lijkt me wat veel.

[ Voor 26% gewijzigd door RoseSolane op 23-08-2012 11:20 ]

• Sagaris
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Oh? PvE op een andere server dan je world server? Oké!
Crap, ik informeer je verkeerd. Zo was het bij mij bekend, maar dat was oude informatie. Dit is de informatie die nu bekend is (GW2 Wiki):
Guesting
Guesting will not be available at launch but is still planned.[4] Players will be able to visit other worlds as guests as long as they have friends on those worlds. This feature is free, but guest players will not be able to enter World versus World PvP[2] and the power of the Mists bonuses from their home world will continue to apply to their characters.[3]

• Draakje5
Sagaris schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Crap, ik informeer je verkeerd. Zo was het bij mij bekend, maar dat was oude informatie. Dit is de informatie die nu bekend is (GW2 Wiki):

[...]
Dank voor de rectificatie :P

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:01:
De NL-taligen die vanuit hier naar PS gaan doen dat waarschijnlijk juist om geen NL te gebruiken in chat.
Je reageerde iets te snel, na een minuut had ik het veranderd in Far Shiverpeaks. ;) Ik schreef perongeluk de verkeerde server (komt ervan als je op de automatische piloot aan het typen bent).

• RoseSolane
PhysicalMagic schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Je reageerde iets te snel, na een minuut had ik het veranderd in Far Shiverpeaks. ;) Ik schreef perongeluk de verkeerde server (komt ervan als je op de automatische piloot aan het typen bent).
Tis ook maar één letter :) Ik was zelf zo lekker aan het typen dat ik jou edit niet gezien had :P

• Devata
Geusting is indd niet per direct beschikbaar maar zal wel beschikbaar worden. Ik heb tijdens de bèta's en stresstest dus al wat mensen die bv op FS blijven toegevoegd, wil ik daar dan eens een kijkje nemen dan kan dat gewoon.

De keuze voor Piken Square is niet alleen voor de taal en zelfs niet alleen voor het internationale, bij de keuze hebben ook veel mensen aangegeven voor PS te gaan omdat het een volwassenere community was, en met volwassen bedoel ik niet perse dat ze ouders als x zijn maar dat ze zich volwassener gedragen. Dat is nou eenmaal iets dat ook bij de RP community hoort. Niet zo veel “noob, cheater bla bla”

Wat betreft de guild. Wij gaan pas echt ingame mensen werven en gaan dan ook pas ook echt verder met de site enz. We willen de guild wel meer op een community-achtige manier opzetten dan als een normale guild. Dus iedereen praat overal over mee en wat minder strikte regels. Wil je dat er iets georganiseerd wordt hoef je daar niet om te gaan bedelen maar dan organiseer je het zelf. Ik kan ook gewoon ingame aangesproken worden. Als ik een karakter en guild heb aangemaakt zal ik hier de namen wel bekend maken.

Edit: Wat betreft de whipe, ja er komt een whipe, sterker nog, die is al geweest, er was kennelijk vanmorgen een hele korte test en daarbij was alles al gewhiped.

[ Voor 6% gewijzigd door Devata op 23-08-2012 17:14 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:28:
ik ga idd guildwars 2 guild op piken square beginnen , naam zeg ik nog niet :P , als er mensen willen joinen Pme ze freakie beakie maar ingame , word idd engelstalig en ik weet zeker ook heel gezellig.
tot nu toe komen er mensen uit UK, BE, NL in de guild en waarschijnlijk nog 1 of 2 uit Usa. de rest recrute ik wel ingame . de mensen uk,be,nl die al joinen ken ik al jaren en dat zijn echt leuke mensen . ze komen uit multigame guilds zoals 'CRAZY GAMERS" uit de UK en Friends Fun and Fairplay das een BE/UK multigame guild . met een aantal van die mensen heb ik jaren guildwars 1 gespeeld en diverse andere games .
Kheb er echt zin in !!!
Devata schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:05:
Wat betreft de guild. Wij gaan pas echt ingame mensen werven en gaan dan ook pas ook echt verder met de site enz. We willen de guild wel meer op een community-achtige manier opzetten dan als een normale guild. Dus iedereen praat overal over mee en wat minder strikte regels. Wil je dat er iets georganiseerd wordt hoef je daar niet om te gaan bedelen maar dan organiseer je het zelf. Ik kan ook gewoon ingame aangesproken worden. Als ik een karakter en guild heb aangemaakt zal ik hier de namen wel bekend maken.
Klinkt allebei erg goed! Zal vast een keer een PM naar jullie sturen in game, zeker is iig dat ik op PS ga rollen. Class nog steeds niet uit :P

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:17:
In eerste instantie gratis (1 week of misschien wel langer) en daarna kost het gems. Afhankelijk van de populariteit van de server waar je naar toe gaat een klein beetje of wat meer. 10 euro lijkt me wat veel.
gems kan je ook kopen met ingame gold :) dus hoeft alleen wat inspanning te kosten

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Thrace Grumble schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:09:
[...]

[...]

Klinkt allebei erg goed! Zal vast een keer een PM naar jullie sturen in game, zeker is iig dat ik op PS ga rollen. Class nog steeds niet uit :P
je kan met verschillende characters in verschillende guilds dus leef je uit zou ik zeggen

• Draakje5
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

je kan met verschillende characters in verschillende guilds dus leef je uit zou ik zeggen
Ik hoorde ook dat je per character in verschillende guilds kon, klopt dat?
Dus character X in guild A en guild B.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 10:51
Draakje5 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Ik hoorde ook dat je per character in verschillende guilds kon, klopt dat?
Dus character X in guild A en guild B.
Guilds zijn per account, dus alle characters kunnen in meerdere Guilds. Je kunt volgens mij wel een primaire aangeven.

• RoseSolane
NoFearz schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:47:
[...]

Guilds zijn per account, dus alle characters kunnen in meerdere Guilds. Je kunt volgens mij wel een primaire aangeven.
Je moet per character aangeven voor welke guild je op dat moment "bezig" bent.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

guilds werkt zo, je joined een guild met pietje puk :P daarna maak je nieuwe character genaamt gekke henkie die kan dan zonder invite meteen dezelfde guild joinen als pietje maaaar hij mag ook gewoon een andere guild joinen . simpel toch :D

• RoseSolane
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:52:
guilds werkt zo, je joined een guild met pietje puk :P daarna maak je nieuwe character genaamt gekke henkie die kan dan zonder invite meteen dezelfde guild joinen als pietje maaaar hij mag ook gewoon een andere guild joinen . simpel toch :D
Ah, dus je hebt eindelijk besloten wat de ander namen van je chars gaan worden naast Freakie Beakie. pietje puk en gekke henkie Leuke namen >:)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

Ah, dus je hebt eindelijk besloten wat de ander namen van je chars gaan worden naast Freakie Beakie. pietje puk en gekke henkie Leuke namen >:)
lol neee , freakie beakie neem ik omdat ik al heel lang zo heet in games , de rest word iets origineler
meestal google ik om iets moois te vinden

• RoseSolane
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:10:
[...]

lol neee , freakie beakie neem ik omdat ik al heel lang zo heet in games , de rest word iets origineler
meestal google ik om iets moois te vinden
Jammer. Ik had wel met samen met een gekke henkie door Tyria willen lopen :)

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ik weet niet of het al is gemeld, maar de Tweakers.net guild gaat naar Far Shiverpeaks / Scandinavian server ;)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

RevenNL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:31:
Ik weet niet of het al is gemeld, maar de Tweakers.net guild gaat naar Far Shiverpeaks / Scandinavian server ;)
Is bekend, maar de meeste mensen hier hebben niet zo'n zin om een NL-biased server te kiezen, ivm de vaak voorkomende NLtalige chats e.d.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

Jammer. Ik had wel met samen met een gekke henkie door Tyria willen lopen :)
we hebben geen tanks in guildwars 2 anders had ik um speciaal voor jou henk de tank genoemt ;)

• RoseSolane
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

we hebben geen tanks in guildwars 2 anders had ik um speciaal voor jou henk de tank genoemt ;)
Leuk. Je begint met een Asura neem ik aan? Die vind ik lekker freakie.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Leuk. Je begint met een Asura neem ik aan? Die vind ik lekker freakie.
ja me asura heet freakie beakie , wel toepasselijk dacht ik

Anoniem: 104748

Toch blijft dit allemaal een onderwerp waar je veel kan gissen, maar weinig uit op kan maken. Merk dat FSp nu al in het hokje van "jonger" publiek word gestopt op verschillende plaatsen, en de NLers die netjes engels praten en volwassener spelen op PS. (beetje drastisch verwoord maar you get the idea ;) )
En toch komen we hier pas achter na een tijdje, heb al vaker meegemaakt dat er grote ideeen waren bij een nieuwe mmo op het gebied van server keuze. Meestal had je na een tijdje, verhoudingen die totaal anders waren en waren de meeste getransferd naar een totale andere server.
Vind wel beetje jammer dat het WvWvW gedeelte nog de enige drempel is op het gebied van samen spelen met bekende ongeacht hun server keuze. Maar goed wel logisch, anders is er weinig server strijd aan. :p
Ze hadden het hele idee van servers ook wel mogen veranderen voor mij in deze toch al vrij innoverende mmorpg.
Soort van big ass universe met stelsels of zo, maar begin af te drijven. :p

• Devata
Over een half uurtje weer eens tress test. Alles zou verwijderd zijn dus dit is de kans om op een andere server een kijkje te nemen. Ik ben iig op Piken Square te vinden. Zat eerst nog op FS omdat er geen whipe meer was geweest.

Als mensen hier nog even in PS komen dan kun je me al aan je contactlijst toevoegen als je wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 23-08-2012 21:59 ]

• KoekjevanLU
Devata schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:34:
Over een half uurtje weer eens tress test. Alles zou verwijderd zijn dus dit is de kans om op een andere server een kijkje te nemen. Ik ben iig op Piken Square te vinden. Zat eerst nog op FS omdat er geen whipe meer was geweest.
Als de serverkeuze idd ook gewhiped is ga ik daar ook heen, zodirect :)

• maartend
Leuk. Voor de stress nog even 12000 files binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Enigste nadeel aan PS lijkt me, omdat het een unofficial RP server is, en RP vaak meer van de pve is dan pvp, ze met WvW veel minder sterk staan, of is dat een onterechte aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
DeepSeven schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:21:
Enigste nadeel aan PS lijkt me, omdat het een unofficial RP server is, en RP vaak meer van de pve is dan pvp, ze met WvW veel minder sterk staan, of is dat een onterechte aanname?
RP minder goed in PvP en dus WvW is waarschijnlijk niet juist. Ik heb daar een interessante theorie over gelezen van iemand die in een andere MMO aan RP doet.

RP-ers spelen een deel van de tijd in character (IC), maar een groter deel Out of Character (OOC). Simpelweg omdat de meeste MMO's anders niet te spelen zijn. In PvP en WvW spelen RP-ers OOC. Dus niet anders dan niet RP-ers. Maar RP-ers zijn vaak wat ouder, spelen vaak gestuctureerder en meer samen. Ouder zijn kan een voordeel zijn in PvP en vooral WvW doordat meer ervaring hebben (met games, maar ook gewwon levenservaring) kan helpen. Gestructureerder spelen en gewend zijn samen te spelen zal zeker een voordeel zijn voor PvP en WvW. Dus RP-ers zijn misschien wel betere spelers in PvP en WvW.

Voor PS geldt daarnaast dat er ook een guild is die zich specifiek op WvW gaat richten. Ze hebben aangegeven dat ze door gecoördineerd te spelen een voorbeeld willen zijn in WvW voor de andere spelers op de server. Ze hopen dat na een korte tijd andere spelers weten dat spelers van deze guild goed zijn in WvW. Ze kunnen dus het goede voorbeeld gaan geven. Nou verwacht ik dat op andere servers ook wel dit soort guilds gaan ontstaan (of er al zijn). Maar PS hoeft zeker niet in het nadeel te zijn als RP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Voor de mensen die morgenvroeg om 6 uur al aanwezig zijn is het misschien leuk om op een teamspeak te komen? Ook heeft Tales of Tyria morgenvroeg een live-uitzending totdat de servers open gaan. Kan dat ondertussen open staan om een beetje wakker te blijven ;)

TS PikenSquare.eu is iig online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Devata schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:03:
Voor de mensen die morgenvroeg om 6 uur al aanwezig zijn is het misschien leuk om op een teamspeak te komen? Ook heeft Tales of Tyria morgenvroeg een live-uitzending totdat de servers open gaan. Kan dat ondertussen open staan om een beetje wakker te blijven ;)

TS PikenSquare.eu is iig online.
Goed idee. Ik zal morgenochtend iets na 6 proberen op PikenSquare.eu te komen.

Ik kan vanaf mijn werk niet zien wat de structuur is van de server. Moet ik nog iets specifieks doen om erin te komen? En welke taal wil je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik heb het hier net voorgesteld dus als er meer mensen komen dan denk ik dat het vooralsnog Nederlanders zullen zijn en de spreektaal dus Nederlands kan zijn, zouden zich toch nog mensen van andere lande melden dan gaan we gewoon over in het Engels ;) Ik zal zelf ook dat Tales of Tyria op de achtergrond aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Misschien dat ik ook wel even binnen piep. Mijn guild heeft gisteren avond besloten dat we naar Piken gaan (Zat er wel al een tijdje aan te komen). Als het op onze eigen TS niet zo druk is, dan kom ik zeker even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
RoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:30:
Voor PS geldt daarnaast dat er ook een guild is die zich specifiek op WvW gaat richten. Ze hebben aangegeven dat ze door gecoördineerd te spelen een voorbeeld willen zijn in WvW voor de andere spelers op de server. Ze hopen dat na een korte tijd andere spelers weten dat spelers van deze guild goed zijn in WvW. Ze kunnen dus het goede voorbeeld gaan geven. Nou verwacht ik dat op andere servers ook wel dit soort guilds gaan ontstaan (of er al zijn). Maar PS hoeft zeker niet in het nadeel te zijn als RP server.
Ik heb even gekeken op http://www.gw2guilds.org en van bovenstaande opmerking is het vetgedrukte het enige zinnige :) Er zijn servers die meer dan 10 guilds hebben speciaal gericht op WvW! En sommigen van die guilds zijn zelf zo slim om te realiseren dat samenwerking noodzakelijk is. Als voorbereiding, samenwerking en gestructureerd spelen een indicatie zijn voor succes in WvW dan zijn er veel servers op de goede weg. Of PS een kans gaat maken in WvW is maar de vraag. Niet dat mij dat weerhoud om toch naar deze server te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Vergeet niet dat er ook een cap zit op WvW. Je hebt er dus veel meer aan mensen van over de hele wereld te hebben zodat WvW 24/7 bevolkt is dan dat je 10.000 hardcore WvW spelers hebt die er van 17:00 tot 03:00 op zitten. Er kunnen er namelijk toch maar een x aantal mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Devata schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:32:
Vergeet niet dat er ook een cap zit op WvW. Je hebt er dus veel meer aan mensen van over de hele wereld te hebben zodat WvW 24/7 bevolkt is dan dat je 10.000 hardcore WvW spelers hebt die er van 17:00 tot 03:00 op zitten. Er kunnen er namelijk toch maar een x aantal mee doen.
10.000 hardcore WvW spelers verdeeld over de hele wereld is inderdaad ideaal :)

Maar je inderdaad een punt. Als we op Piken Square 24 uur per dag enige tientallen spelers voor WvW beschikbaar hebben dan gaan we het waarschijnlijk best aardig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Hahah ik zit in Underworld, tegen Piken Square.

Jongens jongens toch, jullie staan laatste met wvwvwv.
Pagina: 1 2 3 Laatste