xxxneoxxx schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:40:
My (long) 2 cents:
Kik messenger. Dit wordt, samen met Snapchat, in de USA gebruikt op een manier zoals whatsapp hier gebruikt wordt. Whatsapp is in de USA nml zo goed als niet-bestaand. Niemand gebruikt het daar. USA is tevens geen grote afzetmarkt voor Windows Phone, maar het is wel het enige continent waar vooralsnog Microsoft flagship stores zijn te vinden e.d. M.a.w; vanuit MS ligt de prio qua marktverovering echt al tijden bij de USA. Hun motto: eerst het eigen continent, dan de rest.
Dat klopt dus helemaal niet over Kik hè. Die zijn ook in de USA zwaar aan het zakken ten opzichte van Whatsapp en Facebook:
Beiden data uit eind 2013
Verder:
http://www.statista.com/s...ers-in-the-united-states/
In de VS was Kik ook wel populair, maar dat is ook enorm aan het zakken. Misschien dat Whatsapp niet zo groot is als hier, maar er zijn legio alternatieven. Je bent heus niet beperkt als je Kik niet wilt gebruiken.
Verder: Kik werkt op zich prima. Het had destijds al niet de features die de rest wel kreeg, maar qua messaging werkte het wel gewoon. Dus je kunt wel mekkeren dat ie niet wordt geupdate, maar als het werkt is er imo niets aan de hand.
WPCentral is ook een volledig USA gerichte website. Zie onder andere de prijsvragen e.d. Vandaar ook het lijstje met de in de US meest gebruikte apps. Als daar apps tussen staan die al sinds 2012 niet meer onderhouden worden, is dat een teken aan de wand. Geen goed teken in ieder geval. Als het je al niet lukt om ontwikkelaars apps te laten blijven onderhouden voor je eigen belangrijkste afzetmarkt, dan heb je een major issue als OS grossier.
Enige die niet meer is geupdate sinds 2012 is Kik voor zover ik weet. De rest allemaal wel. Maar ga eens kijken op iOS of Android, daar heb je ook miljoenen apps die niet meer worden geupdate. Of die zelfs niet 1 keer zijn gedownload!
Nee, je moet kijken naar de populaire apps en of er eenzelfde app of vergelijkbare app beschikbaar is. En ja, dat zit bij WP gewoon snor. WPCentral geeft in dat artikel ook al aan dat er wat apps in die iOS top 10 staan die behoorlijke eendagsvliegen waren of in der tijd sinds het artikel ook al wel een alternatief hebben op WP. Dus wat is je probleem nou?
Kan je hier, in dit kleine landje je schouders er over ophalen, maar ik hoef maar naar de officiële launch van de Xbox one te kijken (Welke launch? Exact mijn punt..)
Niet zonder gekheid, maar hij was maar in 14 markten gelanceerd, puur omdat er te weinig productiecapaciteit was. Engelstalige landen kregen hierbij voorrang, maar de PS4 was ook tot mei amper leverbaar hier. Just sayin
en je hebt een idee hoe MS USA naar Nederland kijkt als afzetmarkt. Het enige wat ons platform redt qua apps is dat wij goeie onafhankelijke ontwikkelaars hebben als Rudy Huyn die nog proberen de app gaten op te vullen.
Rudy is niet de enige, maar gaat het om de functionaliteit of het labeltje van de app?
Zeker gezien het feit dat o.a. grote Nederlandse bedrijven er klaarblijkelijk geen brood in zien een app te ontwikkelen voor de kleine gebruikerspopululatie Windows Phone users hier in Nederland. (Ziggo/UPC anyone?)
Ziggo en UPC hebben aardig wat tijd besteed aan de apps, dat red je niet binnen een maand met een extra platform. Ik snap best dat ze de investering afwegen ja, dat doen er meer. Maar ze komen vanzelf wel. Punt is: Mis je die apps echt of gaat het meer om de keuze dat je ze toch niet gaat gebruiken?
Kan je zaken roepen als: wie gebruikt er nu een app als de marktplaats app op een mobiel..? Feit is dat ie bestaat voor IOS, en voor Android, ergo; er IS een markt voor, anders zou de app er niet zijn.
Bitch please? Dat ie er is wil niet zeggen dat er een (acceptabele) markt is. Het geeft alleen aan dat er een app is. Verder is de site ook nooit geoptimaliseerd voor kleine schermen, dus dat reken ik Marktplaats gewoon aan. De hele noodzaak voor die apps verdwijnen als ze minder dan 980 pixels breed eens gaan ondersteunen. En ja, ik vind het nog steeds onzin om Marktplaats als voorbeeld te gebruiken om aan te tonen dat er geen app is. Plus dat ik me niet kan voorstellen dath et fijn is om te gaan kijken omdat al die foto's gewoon veel te klein zijn.
En geloof mij, dat is echt wel onderzocht. Zeker als je bedenkt wat het kost om een app te maken en te onderhouden. En hij bestaat niet op een manier als wij hem kenden op WP, nee, hij zit daar in elkaar op ongeveer eenzelfde manier als de Ebay app, waar je items kunt volgen, marken als relevant, gemakkelijk kan communiceren met koper/verkoper etc etc. Geen simpele wrapper om de half functionerende website heen zoals wij voor Windows Phone hebben gehad, maar gewoon een volwaardige app. Ergo; hij biedt meerwaarde (gemak) bij gebruik in vergelijking met de mobiele site.
Dat ligt maar net aan hoe goed de site werkt. Imo zou die al meer functionaliteiten moeten bieden dan dat ie in 2004 bood. Die is echt totaal niet meegegaan met de tijd.
Komt bij; het kip en ei probleem. Potentieel nieuwe gebruikers kijken waarsch. wel of een app beschikbaar is voor het ecosysteem waarnaar ze evt. willen overstappen. Als een voor jou belangrijke app mist, of als je niet weet dat er een alternatieve app bestaat voor een app die je allicht dagelijks gebruikt, kan dat bij veel mensen allicht een reden zijn om het OS op voorhand al af te schrijven. Niet handig, maar wel de manier hoe de wereld werkt.
Dus jij denkt dat mensen geen WP nemen omdat er geen marktplaats app is? Grote onzin imo. Sure, het zal niet meehelpen, maar het merendeel zal in de winkel daar totaal geen aandacht aan geven. Als ze uberhaupt al verder komen dan "zit er facebook en whatsapp op?"
Nog een issue: WP heeft een tijdje vooral de low end/mid end markt gedomineerd. Voornamelijk vanwege het feit dat alles Android op low end niet vooruit te branden was. Guess what? De concurrentie staat ook niet stil, en nieuwere Android releases doen het ook steeds beter op lichtere hardware.. Dat zien consumenten vanzelf ook wel.
Op <150 euro werkt Android nog steeds ruk. Ben ik 100% zeker van.
Kan je de markt wel blijven overspoelen met op elkaar lijkende Nokia's, maar dat geeft mensen ook niet veel keus. Als je het Nokia design niets vind, ben je sowieso wel vrij snel klaar met Windows Phone.
Is dat ook niet met Apple, HTC, Samsung of LG?
Gelukkig komt er met o.a. de nieuwe HTC wat meer variatie op de WP markt, maar dan zijn we er nog niet. Plus, de nieuwe HTC zal qua prijs niet in het instapsegment vallen vrees ik. En hij is hier nog niet op de markt. Zal ook nog wel even duren. Als hij hier uberhaubt al fatsoenlijk in wikels te krijgen is. Stap een telecom zaak binnen en de eerste beste verkoper zal je proberen een Android toestel te slijten.. Wil je WP, zal je er echt om moeten vragen..
Dat hangt van de zaak af, elke is weer anders maar er geld nog altijd: "pay peanuts, get monkeys" bij telecomzaken.
TLDR: MS geeft geen kont om NL als afzetmarkt voor hun producten en doet niet eens moeite om dit te verbloemen. Veel grote bedrijven brengen geen apps uit voor ons ecosysteem omdat het schijnbaar niet loont. Het is tof dat veel kleine, onafhankelijke ontwikkelaars zoals Rudy apps bouwen om de app gap kleiner te maken, dit zal alleen niet zo 1-2-3- nieuwe gebruikers aantrekken zodat de gebruikerspopulatie groeit, en het voor app ontwikkelaars interessant wordt voor het ecosysteem te ontwikkelen.
Grootste onzin ooit in dit topic. Kom eens met cijfers dat het allemaal zo kut is dan? Ik zie namelijk alleen maar meer Nederlandse apps uitkomen, meer ondersteuning vanuit MS, mooie updates die enorm veel features toevoegen en meer Windows Phones in het straatbeeld. Sure, nog niet overal gaat het top, maar wat wil je als de nummer 1 maarliefst 80+% marktaandeel heeft?