Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 05:31
Martinspire schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:29:
[...]
Maar dit is het WP8 OS topic, niet een versus of flamewar topic.
Als je goed leest, dan doe ik een vergelijking tot..............en geen flame ;-)
Driver issue lijkt nagenoeg onmogelijk, daar de drivers en dus ook de roms en de hardware allen identiek zijn in de zelfde toestellen.

Ik zou in dit specifiek geval dus inderdaad voor een harde reset gaan of het zo laten en wachten op de 8.1 update.
De dev 8.1 zou ook een mogelijke oplossing kunnen bieden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 22:56
vali schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Ligt er natuurlijk wel aan welk toestel hij heeft. Als hij een huawei w1 of Samsung ativ s heeft, kan het zijn dat hij een custom rom draait en dat de developer (wat met windows Phone bijna onmogelijk is) een bug in een rom heeft zitten.
Lumia 1020, alles stock.
Tevens kan het zo zijn dat een bepaalde app je telefoon gaar laat doen.
Ik gebruik de 'pinned tiles' op homescreen via Connectivity Tiles.
Nu heb jij hele andere problemen (kan zijn dat je een brakke BT apparaat laat connecten op je Phone), maar het nagaan van je apps kan soms wel helpen.
Het is niet eens het connecten waar het mis gaat. Al bij het inschakelen van BT/Wifi.
Daar blijft het toestel (of software) af en toe gewoon laden.
En blijft laden, tot ik het toestel reboot. Daarna werkt de optie gewoon instant.
Sonny7 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:22:
[...]

Je telefoon zal na het trillen opnieuw opstarten en al je instellingen blijven gewoon bewaard. Je moet alleen ff je datum/tijd opnieuw instellen. Wellicht zou je dit kunnen proberen en kijken of dit je probleem oplost?
En blijkbaar de wachtwoorden voor opgeslagen sites :+
Soft reset iig wel gedaan... even kijken hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
///////////////
Het is niet eens het connecten waar het mis gaat. Al bij het inschakelen van BT/Wifi.
Daar blijft het toestel (of software) af en toe gewoon laden.
En blijft laden, tot ik het toestel reboot.
Daarna werkt de optie gewoon instant.////////

Geen driver issue, daar je gewoon stock draait.
Software zelf ( de Apps ) draaien allemaal gesandboxed en kunnen zo 1.2.3 niet bij elkaar komen of in elkaars vaarwater zitten, tenminste dat is de theorie...
Connectivity tiles is alleen maar een koppeling naar bepaalde instellingen, dus dat is het probleem ook niet.

Als een Zachte Reset niet helpt...................dan blijft er idd niet anders over dan een Fabrieks Reset te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Ben toe aan een nieuwe phone en de 930 spreekt me wel aan, maar als android gebruiker ging ik kijken welke apps ik belangrijk vind en dat zijn dan vooral de ONKYO receiver bediening app en de Samsung remote app, klopt het dat deze apps niet op WP beschikbaar zijn, zoja zou dat erg jammer zijn en ga ik waarschijnlijk toch weer voor een android (G3 of Z compact?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
LENZ75 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:21:
Ben toe aan een nieuwe phone en de 930 spreekt me wel aan, maar als android gebruiker ging ik kijken welke apps ik belangrijk vind en dat zijn dan vooral de ONKYO receiver bediening app en de Samsung remote app, klopt het dat deze apps niet op WP beschikbaar zijn, zoja zou dat erg jammer zijn en ga ik waarschijnlijk toch weer voor een android (G3 of Z compact?)
Misschien de volgende keer iets meer verdiepen voordat je conclusies maakt? De officiële samsung remote app kom je alleen tegen op wp8 toestellen van Samsung. Daar in tegen zijn er wel meerdere unofficiële apps te vinden voor Samsung en ONKYO. Ze kosten misschien twee drankjes, maar dan heb he tenminste geen irritante reclame in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Samsung en Onkyo app zijn gewoon gratis op android en geen reclame, maar je hebt gelijk ik heb me er nog niet echt goed in verdiept, maar het klopt dus wel dat de bovenstaande niet op WP te krijgen zijn.
Zou jammer zijn, want dat is voor mij reden genoeg om de 930 dan links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
LENZ75 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:31:
Samsung en Onkyo app zijn gewoon gratis op android en geen reclame, maar je hebt gelijk ik heb me er nog niet echt goed in verdiept, maar het klopt dus wel dat de bovenstaande niet op WP te krijgen zijn.
Zou jammer zijn, want dat is voor mij reden genoeg om de 930 dan links te laten liggen.
Ik zou eens de store bezoeken want jou apps zijn er wel namelijk. De Onky kost misschien geld, maar dat is ook logisch. Developers willen ook rond komen. Tevens krijg je wel bij het platform offline navigatie, iets wat echt een pluspunt is. Meerdere keren in de vakantie de weg terug gevonden in een mega stad.

http://www.windowsphone.c...rch?q=samsung+tv+receiver

http://www.windowsphone.com/en-us/search?q=ONKYO+receiver+

.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 03-07-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Die was ik al tegen gekomen, maar dat zijn niet de officiele merk apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
LENZ75 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:18:
Die was ik al tegen gekomen, maar dat zijn niet de officiële merk apps.
Moet dat dan? Er zijn genoeg apps die ik heb, die beter werken dan de officiële op het android platform (bv. snapchat die door Rudy hyun is gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dit zijn ook Samsung afstandsbedieningen: http://www.windowsphone.c...ficial%20samsung%20remote

Zo'n beetje dezelfde als op iPhone.

Overigens, maar dat is misschien van mij een persoonlijk dingetje. Als je een bepaalde telefoon van dik 500 euro niet wilt hebben omdat er geen apps zijn voor een Samsung of Onkyo, ja .... ik weet het niet hoor. Bij de Samsung en Onkyo zitten toch al AB's?

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 02:29 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:38:
Dit zijn ook Samsung afstandsbedieningen: http://www.windowsphone.c...ficial%20samsung%20remote

Overigens, maar dat is misschien van mij een persoonlijk dingetje. Als je een bepaalde telefoon van dik 500 euro niet wilt hebben omdat er geen apps zijn voor een Samsung of Onkyo, ja .... ik weet het niet hoor. Bij de Samsung en Onkyo zitten toch al AB's?
Zo denk ik er ook over. Natuurlijk moet ieder zelf zijn beslissingen maken, maar bij 500 kijk ik wel of belangrijkste apps werken of hoe goed de camera is bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook, maar de Nokia Lumia 930 is, al is de telefoon uitgeschakeld, een juweel om te zien. Vind de 930 ook erg goed bij mijn Surface 2 passen. Ik heb zelf ook een Samsung televisie en ik vind de Samsung apps in Windows Phone 8 helemaal niet bij het design van Windows Phone passen. Alleen al daarom heb ik ze niet geïnstalleerd.

Maar inderdaad, dat beslist iedereen voor zichzelf.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 09:42 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat heb ik ook wel met andere apps.
Dan heb je alles zoals je het hebben wil dan ligt er weer een tegel dwars die er niet bij past.
Gelukkig kan je voor sommige nog een mouw aan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-04 20:04
Ik heb even een (misschien wel domme?) vraag:

Ik heb mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen gisteren. (Lumia 920). Maar sinds die tijd kan ik 2 dingen op mijn telefoon niet terug vinden.

- Glimp. Die gebruikte ik altijd, maar ik kan hem niet meer vinden bij de instellingen.
- In het overzicht waar alle app's staan had ik boven de app's op alfabet steeds een letter staan. Lekker makkelijk, zodat je niet overal doorheen hoeft te scrollen. Nu staan alle apps onder elkaar, maar zonder de letters ertussen. ik kan dit ook nergens bij instellingen terug vinden.

Enig idee:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45

BM

Moderator Spielerij
Dat 1e kan ik je niet mee helpen, dat 2e komt automatisch als je meer dan een x-aantal apps geinstalleerd hebt. Exact aantal weet ik niet, stuk of 40/50 ofzo.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Heb je ook al gecontroleerd of er niet nieuwe updates zijn in de store? En de telefoon daarna opnieuw opgestart? Kan namelijk best zo zijn dat Glance/Glimp een reboot nodig heeft om in het menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:23
En anders (ook) even met de app SysAppPusher controleren op updates en alle mogelijke updates installeren. Je krijgt namelijk niet altijd automatisch alle nieuwste versies na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

the Runningman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
Ik heb even een (misschien wel domme?) vraag:

Ik heb mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen gisteren. (Lumia 920). Maar sinds die tijd kan ik 2 dingen op mijn telefoon niet terug vinden.

- Glimp. Die gebruikte ik altijd, maar ik kan hem niet meer vinden bij de instellingen.
- In het overzicht waar alle app's staan had ik boven de app's op alfabet steeds een letter staan. Lekker makkelijk, zodat je niet overal doorheen hoeft te scrollen. Nu staan alle apps onder elkaar, maar zonder de letters ertussen. ik kan dit ook nergens bij instellingen terug vinden.

Enig idee:?
Volgens mij zitten Glimp en die alfabet lijst (bij gebrek aan betere naam :P) in de Black update. Controleer eens of je die nog hebt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die alfabetlijst zit er al veel langer in. Sinds WP7.0 of 7.5 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Caelorum schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:46:
Die alfabetlijst zit er al veel langer in. Sinds WP7.0 of 7.5 zelfs.
Klopt. En de letters komen pas te voorschijn als het aantal geïnstalleerde apps een x aantal overschrijdt.
Geen idee hoeveel procies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

grootma schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:30:
[...]

Klopt. En de letters komen pas te voorschijn als het aantal geïnstalleerde apps een x aantal overschrijdt.
Geen idee hoeveel procies.
Ah, heb ik het daarom nooit eerder gezien... Want ik had nooit zoveel apps op m'n 800 en op m'n 920 ben ik ook pas later echt apps op aan het installeren gegaan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, bij WP7 is het 42 apps ofzo. Dacht dat het bij WP8 ook zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor glanche e.d moet je idd SysAppPusher instaleren.
Deze controleert als alles een beetje bij de tijd is.
Klinkt onlogisch, weet ik, maar toch is dit correct, heb ook ooit eens met dit bijltje moeten hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:38:

Ach, er is een versie die werkt voor mijn Samsung TV (D8000) maar daar heb ik weinig aan omdat ik gebruik maak van een kabel decoder. Een officiële (gratis) Yamaha app is dan weer wel beschikbaar dus het is niet zo dat alle grote spelers op de audiomarkt Windows Phone 8 links laten liggen, beslist niet. Maar wat de beschikbaarheid van deze apps nu als doorslag zouden moeten hebben op de aanschaf van een mobiele telefoon? Mooi meegenomen zoukzozeggen, maar ook niet meer dan dat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-04 20:04
Amadeus1966 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:09:
Voor glanche e.d moet je idd SysAppPusher instaleren.
Deze controleert als alles een beetje bij de tijd is.
Klinkt onlogisch, weet ik, maar toch is dit correct, heb ook ooit eens met dit bijltje moeten hakken.
Het klopte helemaal. Nu weer helemaal actueel. Black stond er nog wel op. Nou ja. Alles werkt weer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:24:
[...]

Ach, er is een versie die werkt voor mijn Samsung TV (D8000) maar daar heb ik weinig aan omdat ik gebruik maak van een kabel decoder. Een officiële (gratis) Yamaha app is dan weer wel beschikbaar dus het is niet zo dat alle grote spelers op de audiomarkt Windows Phone 8 links laten liggen, beslist niet. Maar wat de beschikbaarheid van deze apps nu als doorslag zouden moeten hebben op de aanschaf van een mobiele telefoon? Mooi meegenomen zoukzozeggen, maar ook niet meer dan dat.
Is er een officiële Yamaha app voor wp8 dan? Ik kan m niet vinden in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:03
Is er iemand die dit probleem al is tegengekomen? Om de een of andere reden is de telefoon van mijn vriendin niet meer gekoppeld aan het Microsoft account, terwijl het in de settings nog wel is gekoppeld.

Ik heb een gewone restart gedaan, toen dat niet hielp een soft reset, maar ook dat heeft het nog niet opgelost. Alle accounts zijn nog een keer handmatig gesynced.. Facebook werkt wel (ook als contacten, maar dit staat uit in de filters), gmail werkt perfect, het is alleen het microsoft account dat voor de problemen zorgt...

Afbeeldingslocatie: http://devkitchen.nl/images/pic1.jpg Afbeeldingslocatie: http://devkitchen.nl/images/pic2.jpg

Het verwijderen van het microsoft account en het opnieuw instellen hiervan durven we niet zo goed aan - we weten namelijk niet of dit nog gevolgen heeft.?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
Door al je vakkundig geblur kan ik niet zien of je nou wel of niet daadwerkelijk een primair Microsoft-account hebt toegevoegd, enkel dat je zeker weten een hotmail-account hebt toegevoegd (dat wat met .org eindigt).

Het opnieuw toevoegen van je microsoft-account heeft voor zover ik weet geen nadelige gevolgen...

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 12-07-2014 01:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het verwijderen van je hoofd account gaat je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Ja er zit gewoon een primair Microsoft account op en het heeft ook altijd gewerkt. tot plots vanavond ineens alles weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Even wachten..............................ik pak hem even ..............

de eerste account bovenaan is jouw hoofdaccount.
Deze is gewoon gekoppeld.......anders kwam er een kleine waarschuwing eronder
Dat een bepaald account attentie nodig heeft.
Hij kan dan immers niet meer synchroniseren.

Als je even dat account vasthoud dan komt er een tekst venster "synchroniseren".
wat gebeurt er als je dit doet?

En kan je wel in de store komen?

[ Voor 80% gewijzigd door Amadeus1966 op 12-07-2014 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Synchroniseren is het eerste wat ik had geprobeerd (staat ook in de post) en de store is gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als dat alles werkt dan is hij gewoon gekoppeld.
Waaruit merk jij op dan dat hij niet meer gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Alle contacten zijn weg, de family room werkt niet meer, email van dat account komt ook niet meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ah, oke.
Normaal gesproken moet dit account twee keer voorkomen in de account lijst.
Als eerste gewoon als hoofdaccount en ergens in de rij komt hij weer terug als zijnde gewone mailaccount ( waarom deze oplossing.....tja geen idee ).

Maak nu een nieuw account aan dmv account toevoegen.
en dan voeg je hem opnieuw toe als zijnde een outlook account met alle privileges wat je maar wilt voor wat betreft het delen van contacten, facebook en weet ik wat nog meer.
En kijk dan nog eens wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Outlook account toevoegen lukt niet. Kan hem niet nogmaals als hotmail account aanmaken, want het op .org eindigende hotmail account is hetzelfde e-mailadres als het microsoft account.

Kom er net achter dat wanneer ik naar outlook.com ga de contacten ook daar volledig zijn verdwenen. Wanneer we kijken of we contacten kunnen herstellen staat er dat er niets is om te restoren....Dus waarschijnlijk niet een WP8 probleem, maar een Microsoft probleem (wat toch wel hard gevoeld wordt als WP8 user..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als contacten verwijdert worden vanaf je toestel of van een andere machine, dan werkt dat allemaal op elkaar door.
Alles gesynchroniseerd is prachtig....................zolang het werkt.
Ik ga er vanuit dat er niet iemand aan het klooien is geweest met je account.

Dus beiden staan er gewoon in.
Zowel als hoofdaccount en als mailaccount.

En als je naar dat account gaat hoe staan daar de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Je de account instelling op de telefoon bedoeld zie hier voor beide de instelligen
Afbeeldingslocatie: http://devkitchen.nl/images/Hoofdaccount.jpg Afbeeldingslocatie: http://devkitchen.nl/images/Mailaccount.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 02:59:
Ah, oke.
Normaal gesproken moet dit account twee keer voorkomen in de account lijst.
Als eerste gewoon als hoofdaccount en ergens in de rij komt hij weer terug als zijnde gewone mailaccount ( waarom deze oplossing.....tja geen idee ).[...]
Normaal gesproken hoort die maar 1 keer terug te komen in de lijst ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/MS_account_WP8.1.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/MS_account_WP8.1-2.png
Wel dus email aanklikken, maar contacten e.d. zou die automatisch moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Normaal gesproken hoort die maar 1 keer terug te komen in de lijst ;)
Klinkt misschien gek, maar heb op mijn beide toestellen mijn hoofdaccount dubbel staan

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20140712_0003.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat heb je dan zelf gedaan, want met alleen het hoofdaccount zou het al goed moeten gaan. Tenzij dit iets vaags is met hotmail adressen, maar dat lijkt mij sterk, want het gebruikt allemaal dezelfde servers bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
Een Microsoftaccount is dan ook anders dan een Outlook account. Die eerste is gewoon de koppeling van je eigen info met allerlei instellingen en de ander is een email-account. Niet zo heel raar?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nouja, een microsoft account is ook een mail-account in het geval van @outlook.com, @live.com en @hotmail.com. Ik kan bij mijn MS account gewoon aanvinken of die ook e-mail moet synchroniseren. De contacten wordt standaard al gedaan. Vind het niet raar dat je *ook* nog een hotmail/outlook account zou kunnen toevoegen, wel dat sommigen hier het dus blijkbaar *moeten* toevoegen om hun mail te krijgen van hun MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nope, niets zelf gedaan, alleen klakkeloos de accounts ingevuld.
Heb alles op handmatige sync staan en alleen in mijn hoofdaccount werk ik met contacten.
Facebook heb ik ook afgezonderd, dat slappe geze*k hoef ik niet steeds te zien.
Alles werkt vanaf dag 1, dezelfde configuratie heb ik op al mijn toestellen/tablets en laptop.
Probeer van alles en behoud het beste ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wellicht of topic, maar misschien wel interessant

http://forums.wpcentral.c...derpc-phishing-alert.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dit is het correcte linkje denk ik: http://forums.wpcentral.c...derpc-phishing-alert.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Amadeus1966 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Klinkt misschien gek, maar heb op mijn beide toestellen mijn hoofdaccount dubbel staan

[afbeelding]
Hoe kom je aan dat logo met de E erin. Is dat niet van Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
moest even zoeken wat je bedoelde, maar is gewoon een hotmailaccount en is tevens mijn hoofdaccount.
Misschien dat het daar vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar hoe heb je dat gedaan? Je gaat naar instellingen >> e-mail & accounts >> account toevoegen. En heb je dan Hotmail gekozen als de toe te voegen account of iets anders? En die Microsoft account heb je niet aangemaakt? Want die 2 heb je dubbel.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 14-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
ik heb net even mijn oude 520 gepakt.
Deze heb ik onlangs even geheel leeg getrokken ter lering en vermaak.
En....................................ik ben het pad kwijt.
Heb alles stap voor stap opnieuw ingegeven, en nu staat er gewoon 1 account voor mijn hoofdaccount.

Nu bezig om vanaf mijn 1320 het account te verwijderen met de "E".
De dubbele zeg maar.
Yes opgeruimd, mail komt gewoon binnen en mijn gekoppelde contacten vanuit dat adres staan er nog gewoon in.....................
Vreemd, ik had op beide toestellen namelijk dit adres dubbel staan en heb de zelfde stappen ondernomen.
Ik weet dus niet waar die "E" vandaan is gekomen.

Aankomend weekend zie ik mijn vismaat weer, deze heeft ook twee handsets ( L 520 ) welks ik toen der tijd nog heb ingesteld, en de beste is te spichtig om ook maar één tegel zelf te veranderen.
Dus die zijn nog in de staat zoals ik ze heb afgeleverd.
Even spieken hoe ze daar staan ( volgens mij ook dubbel....maar dat is te lang geleden om zeker te zijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:15:
[...]
Hoe kom je aan dat logo met de E erin. Is dat niet van Exchange?
Ja, dat betekent dat het als exchange account is toegevoegd ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:20:
[...]

Ja, dat betekent dat het als exchange account is toegevoegd ja :)
ja maar hoe?
ik heb het niet via de geijkte manier gedaan.............dus waar komt die "e" vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies, want als je 'Hotmail' kiest krijg je die 'E' nooit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik kies altijd Hotmail............
in dit geval dus outlook

ik heb maar drie keuzes, in mijn geval dan
outlook, google en ander account ( mijn pop.geneuzel account van de provider )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er klopt ook helemaal geen hout van. Als ik op mijn Surface 2 kijk dan heb ik voor een Exchange-account wel het Exchange Icoon. Maar op mijn telefoon een Outlook icoon.

Op mijn Surface voor een @live account inderdaad het Outlook icoon maar op mijn telefoon het Hotmail icoon.

Dus, op Surface 2 staat het goed (qua iconen) maar op mijn telefoon niet. Baal ik van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien dat dit opgelost wordt met de uitrol van 8.x?
Weet je nog de rare icoontjes van de preview van gdr3...........dat was ook niet echt het naadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
GerCor schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:09:
Er klopt ook helemaal geen hout van. Als ik op mijn Surface 2 kijk dan heb ik voor een Exchange-account wel het Exchange Icoon. Maar op mijn telefoon een Outlook icoon.

Op mijn Surface voor een @live account inderdaad het Outlook icoon maar op mijn telefoon het Hotmail icoon.

Dus, op Surface 2 staat het goed (qua iconen) maar op mijn telefoon niet. Baal ik van. :(
Nog even. Met WP8.1 is dat veranderd. Of al sinds april met WP8.1 DP.
Dan heb je ook een O tile voor Outlook.com en een E tile voor Exchange op je telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker1234 op 17-07-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi zo, weer een ergernis minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Twee vraagjes:
1. is er een correcte manier om de display name van een (individueel) contact te veranderen als voornaam+achternaam niet is wat je wilt? Natuurlijk kun je de voornaam en achternaam zelf wijzigen, maar stel dat je die gegevens wel op de juiste manier wilt laten staan?

2. Is er een mogelijkheid om adressen toe te wijzen aan afspraken, zodat je als je de herinnering krijgt alleen nog maar een keer hoeft te klikken voor de route, ipv adres te kopieren naar Drive?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gewoon adres invullen in het vak bij agenda? Hoef je bij de afspraak alleen maar op de "maps" te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ToyotaMR2, die begrijp ik niet helemaal? Welk vak? Als ik het in Locatie of in Notitie zet dan kan ik nergens op klikken, kan het ook niet selecteren om makkelijk te kopieren dus. (Laat staan dat er een maps verschijnt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Werkt blijkbaar niet via de standaard app dan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XsPX7jl.jpg

Werkt wel zo makkelijk bij Simple Calender.
En heeft ook nog eens een mooie tile, imo.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-07-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tweaker1234 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:27:
[...]

Nog even. Met WP8.1 is dat veranderd. Of al sinds april met WP8.1 DP.
Dan heb je ook een O tile voor Outlook.com en een E tile voor Exchange op je telefoon.
Yep, vandaag de stap gemaakt met mijn HTC om toch maar de DP WP8.1 te installeren en inderdaad, de 'E' voor exchange en de 'O' voor Outlook staan op mijn scherm. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Heb sinds gisteren nu ook eindelijk 8.1 op mijn Lumia 820 (Belgisch toestel). Ik twijfelde een tijdje of ik een nieuwe telefoon zou kopen, maar wat is 8.1 een verademing! Eindelijk werkt alles naar behoeven, nog strakker en nog completer. Vooral blij met de snelheid en het meldingenscherm. Ja, deze phone houdt t nog wel een extra jaartje vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:20
Om eerlijk te zijn ben ik de MS platform wel beu. Surface is leuk bedacht, maar de typecover veroorzaakt gewoon teveel problemen (Apparaat met tyoecover in standby verbruikt teveel stroom, apparaat aanzetten terwijl cover eraangekoppeld is is een drama).
Apps van WP lopen achter of is van een bedenkelijk niveau.

Maarr.....
Kid's corner is heerlijk....
M'n kleine meisje kan niks verpesten en heb nu filmpjes eraan gekoppeld. Nadat ze op een avond bijna al m'n data erdoorheen gejast heeft met MetroTube, ging ik met de instellingen spelen.
Heb nu gewoon wat video's vastgepinned en ze kan niks weggooien.
Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb helemaal geen problemen met Surface of wat dan ook. Precies wat ik allemaal zoek en ook heb gekregen. Windows Phone en Windows werken geweldig samen.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 18-08-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 22:19
Russel88 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:01:
...
Apps van WP lopen achter of is van een bedenkelijk niveau.

...
Ik ben wel benieuwd welke apps dan? Ik heb ook geen problemen met "achterlopen"
Of dat de apps van een bedenkelijk niveau zijn.

Ik vind het een heerlijk systeem. Snel overzichtelijk en mooi. Als je alles via outlook.com laat gaan heb je alles overal bij de hand en ben je overal up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 21:38
Weet iemand of (en dan hoe) ik instel dat mijn Lumia 920 met WP 8.1 cyan automatisch het sterkste wifi-signaal selecteert?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

kruila schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:41:
Weet iemand of (en dan hoe) ik instel dat mijn Lumia 920 met WP 8.1 cyan automatisch het sterkste wifi-signaal selecteert?
Niet. Wat wel werkt is dat wanneer je wifi signaal helemaal wegvalt en overgaat naar bijvoorbeeld 3G en dan weer een (bekend) wifi signaal ziet, de telefoon die pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:18
ErikKam schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke apps dan? Ik heb ook geen problemen met "achterlopen"
Of dat de apps van een bedenkelijk niveau zijn.

Ik vind het een heerlijk systeem. Snel overzichtelijk en mooi. Als je alles via outlook.com laat gaan heb je alles overal bij de hand en ben je overal up-to-date
Mjah, daar hoef je niet ver voor de zoeken hoor. Wat mij zo snel te binnen schiet.

* Whatsapp, loopt mijlenver achter op de features die de Android en IOS variant al tijden heeft.
* Marktplaats app, alhoewel die volgens mij inmiddels gepulled is van de store. Maar was niet meer dan een wrapper om de mobiele site heen. Veel uitgebreider bij o.a. Android.
* Waze. Wordt ook niet meer geupdate naar alle waarschijnlijkheid. (U can thank Google for that)
* Spotify. De app en achterliggende dienst verschilt enorm op WP in vergelijking met andere ecosystemen.

"Leuk" artikel op wpcentral hier over:
http://www.wpcentral.com/...-windows-phone-store-2014

Nog droeviger: bedrijven die een app releasen en deze vervolgens nooit meer aanraken. In o.a. de USA wordt KIK samen met Snapchat veel gebruikt. Kijk ik naar KIK messenger:
http://www.windowsphone.c...9c-e011-986b-78e7d1fa76f8

Laatst bijgewerkt
27-2-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
xxxneoxxx schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Mjah, daar hoef je niet ver voor de zoeken hoor. Wat mij zo snel te binnen schiet.

* Whatsapp, loopt mijlenver achter op de features die de Android en IOS variant al tijden heeft.
* Marktplaats app, alhoewel die volgens mij inmiddels gepulled is van de store. Maar was niet meer dan een wrapper om de mobiele site heen. Veel uitgebreider bij o.a. Android.
* Waze. Wordt ook niet meer geupdate naar alle waarschijnlijkheid. (U can thank Google for that)
* Spotify. De app en achterliggende dienst verschilt enorm op WP in vergelijking met andere ecosystemen.

Nog droeviger: bedrijven die een app releasen en deze vervolgens nooit meer aanraken. In o.a. de USA wordt KIK samen met Snapchat veel gebruikt. Kijk ik naar KIK messenger:

Laatst bijgewerkt
27-2-2012
Bij KIK is gemeld dat die niet meer wordt geupdate.
Maar is het zo erg om Whatsapp, Skype, Viber, Facebook Messenger of een andere app te gebruiken die wel gewoon zijn vernieuwd? Ik heb KIK snel laten vallen toen de rest wel updates bleef krijgen en Whatsapp fatsoenlijk begon te werken.

Verder: Whatsapp loopt niet zo heel ver achter. iOS heeft ook nog steeds problemen, op iOS8 (beta) werkt ie ook nog steeds niet (nadat die beta al paar maanden uit is).

Marktplaats: wie gebruikt daar in hemelsnaam zijn telefoon voor? Dan kun je toch niet echt lekker werken. Verder is het bekend dat die achter loopt, maar het is gewoon een specifieke app waarbij de ontwikkelaar weigert.

Waze krijgt dan misschien weinig updates, die werkt nog wel. Maar de informatie bij Waze is ook vrijwel altijd verouderd. Flitsmeister is laatst over op nieuwe data-provider die daarmee al beter werkt, maar anders kijk je toch in Bing Maps of Here Maps? Die file-info werkt ook prima en is ook up2date. Waze op iOS ook geprobeerd, maar ook daar wordt ie gedegradeerd door Flitsmeister. Wel gebruik ik er soms Google Maps naast (voor zoeken alternatieve route), maar Waze is dan ook niet meer dan een slechte navigatie-app met google maps erbij. Echt, hoe de fuck kun je fatsoenlijk navigeren met die app. Zeker voor dagelijks verkeer is die waardeloos.

Spotify heb ik op WP nog niet gebruikt, maarkrijgt wel gewoon updates (laatste 1,5 maand geleden). Dat ie wat achterloopt komt omdat de ontwikkeling later is gestart, maar hij lijkt er verder prima uit te zien. Op de iOS versie is ook nog wel wat aan te merken in ieder geval. Als ik kijk naar de reviews voor de WP-versie, dan zijn die niet echt slecht te noemen. Plus er zijn alternatieven met Nokia Mixradio en Xbox Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 16:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

FlitsNav vind ik qua werking en features op WP juist beter dan Android. Bij WP kun je de kijkhoek e.d. allemaal zelf instellen, bij de Android variant niet. Ook heeft de WP versie een kaart weergave die dus bij de Android variant ontbreekt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 22:19
xxxneoxxx schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Laatst bijgewerkt
27-2-2012
Ik heb geen idee wat whatsapp mist in vergelijking met de anderen. Maar in mijn ogen werkt het goed en doet het wat het moet doen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik features mis.

Marktplaats app ja dat is jammer inderdaad maar het missen van dit soort apps vind ik persoonlijk dan weer niet zo'n probleem.

over waze, als ik het goed heb is dit een navigatie app. Daar ik een Lumia heb gebruik ik here drive. Naar alle tevredenheid. goede app en kaarten gratis te downloaden. Dit vind ik echt TOP

En die link naar WP central. Leuk die vergelijking maar die titels die er in staan, het kan aan mij liggen, maar het merendeel schaar ik onder Crap.

IK ben het natuurlijk volledig met je eens, het kan en moet beter die app store. Echter ik vind het niet "een bedenkelijk niveau."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Jeee, Cyan! Alleen ik was wel even niet-blij verrast door een automatische istallatie van een facebook app.

Verder mis ik niet heel veel qua apps, al verbaast het me opnieuw hoe makkelijk bedrijven zeggen 'sorry, wij zijn gewoon te beroerd om een behoorlijk product uit te brengen.' Dat geldt voor bicat (bibliotheek) en nog wat aanverwante zaken, en de nederlandse omroepen hebben er ook een handje van. Maar goed, dat zijn ook degenen die tot ver in de moderne tijden alleen ontwikkelden voor IE4, daarna groot voorstander waren van aangepaste Silverlight-versies, en uberhaupt steeds moeite lijken te doen om vooral tegen de stroom in te blijven roeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
My (long) 2 cents:
Kik messenger. Dit wordt, samen met Snapchat, in de USA gebruikt op een manier zoals whatsapp hier gebruikt wordt. Whatsapp is in de USA nml zo goed als niet-bestaand. Niemand gebruikt het daar. USA is tevens geen grote afzetmarkt voor Windows Phone, maar het is wel het enige continent waar vooralsnog Microsoft flagship stores zijn te vinden e.d. M.a.w; vanuit MS ligt de prio qua marktverovering echt al tijden bij de USA. Hun motto: eerst het eigen continent, dan de rest.

WPCentral is ook een volledig USA gerichte website. Zie onder andere de prijsvragen e.d. Vandaar ook het lijstje met de in de US meest gebruikte apps. Als daar apps tussen staan die al sinds 2012 niet meer onderhouden worden, is dat een teken aan de wand. Geen goed teken in ieder geval. Als het je al niet lukt om ontwikkelaars apps te laten blijven onderhouden voor je eigen belangrijkste afzetmarkt, dan heb je een major issue als OS grossier.

Kan je hier, in dit kleine landje je schouders er over ophalen, maar ik hoef maar naar de officiële launch van de Xbox one te kijken (Welke launch? Exact mijn punt..) en je hebt een idee hoe MS USA naar Nederland kijkt als afzetmarkt. Het enige wat ons platform redt qua apps is dat wij goeie onafhankelijke ontwikkelaars hebben als Rudy Huyn die nog proberen de app gaten op te vullen. Zeker gezien het feit dat o.a. grote Nederlandse bedrijven er klaarblijkelijk geen brood in zien een app te ontwikkelen voor de kleine gebruikerspopululatie Windows Phone users hier in Nederland. (Ziggo/UPC anyone?)

Kan je zaken roepen als: wie gebruikt er nu een app als de marktplaats app op een mobiel..? Feit is dat ie bestaat voor IOS, en voor Android, ergo; er IS een markt voor, anders zou de app er niet zijn. En geloof mij, dat is echt wel onderzocht. Zeker als je bedenkt wat het kost om een app te maken en te onderhouden. En hij bestaat niet op een manier als wij hem kenden op WP, nee, hij zit daar in elkaar op ongeveer eenzelfde manier als de Ebay app, waar je items kunt volgen, marken als relevant, gemakkelijk kan communiceren met koper/verkoper etc etc. Geen simpele wrapper om de half functionerende website heen zoals wij voor Windows Phone hebben gehad, maar gewoon een volwaardige app. Ergo; hij biedt meerwaarde (gemak) bij gebruik in vergelijking met de mobiele site.

Komt bij; het kip en ei probleem. Potentieel nieuwe gebruikers kijken waarsch. wel of een app beschikbaar is voor het ecosysteem waarnaar ze evt. willen overstappen. Als een voor jou belangrijke app mist, of als je niet weet dat er een alternatieve app bestaat voor een app die je allicht dagelijks gebruikt, kan dat bij veel mensen allicht een reden zijn om het OS op voorhand al af te schrijven. Niet handig, maar wel de manier hoe de wereld werkt.

Nog een issue: WP heeft een tijdje vooral de low end/mid end markt gedomineerd. Voornamelijk vanwege het feit dat alles Android op low end niet vooruit te branden was. Guess what? De concurrentie staat ook niet stil, en nieuwere Android releases doen het ook steeds beter op lichtere hardware.. Dat zien consumenten vanzelf ook wel. Kan je de markt wel blijven overspoelen met op elkaar lijkende Nokia's, maar dat geeft mensen ook niet veel keus. Als je het Nokia design niets vind, ben je sowieso wel vrij snel klaar met Windows Phone. Gelukkig komt er met o.a. de nieuwe HTC wat meer variatie op de WP markt, maar dan zijn we er nog niet. Plus, de nieuwe HTC zal qua prijs niet in het instapsegment vallen vrees ik. En hij is hier nog niet op de markt. Zal ook nog wel even duren. Als hij hier uberhaubt al fatsoenlijk in wikels te krijgen is. Stap een telecom zaak binnen en de eerste beste verkoper zal je proberen een Android toestel te slijten.. Wil je WP, zal je er echt om moeten vragen..

TLDR: MS geeft geen kont om NL als afzetmarkt voor hun producten en doet niet eens moeite om dit te verbloemen. Veel grote bedrijven brengen geen apps uit voor ons ecosysteem omdat het schijnbaar niet loont. Het is tof dat veel kleine, onafhankelijke ontwikkelaars zoals Rudy apps bouwen om de app gap kleiner te maken, dit zal alleen niet zo 1-2-3- nieuwe gebruikers aantrekken zodat de gebruikerspopulatie groeit, en het voor app ontwikkelaars interessant wordt voor het ecosysteem te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
xxxneoxxx schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:40:
My (long) 2 cents:
Kik messenger. Dit wordt, samen met Snapchat, in de USA gebruikt op een manier zoals whatsapp hier gebruikt wordt. Whatsapp is in de USA nml zo goed als niet-bestaand. Niemand gebruikt het daar. USA is tevens geen grote afzetmarkt voor Windows Phone, maar het is wel het enige continent waar vooralsnog Microsoft flagship stores zijn te vinden e.d. M.a.w; vanuit MS ligt de prio qua marktverovering echt al tijden bij de USA. Hun motto: eerst het eigen continent, dan de rest.
Dat klopt dus helemaal niet over Kik hè. Die zijn ook in de USA zwaar aan het zakken ten opzichte van Whatsapp en Facebook:
Afbeeldingslocatie: http://gigaom2.files.wordpress.com/2013/11/slide-4-638.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2012/12/messaging-apps-map4.jpg
Beiden data uit eind 2013
Verder: http://www.statista.com/s...ers-in-the-united-states/

In de VS was Kik ook wel populair, maar dat is ook enorm aan het zakken. Misschien dat Whatsapp niet zo groot is als hier, maar er zijn legio alternatieven. Je bent heus niet beperkt als je Kik niet wilt gebruiken.

Verder: Kik werkt op zich prima. Het had destijds al niet de features die de rest wel kreeg, maar qua messaging werkte het wel gewoon. Dus je kunt wel mekkeren dat ie niet wordt geupdate, maar als het werkt is er imo niets aan de hand.
WPCentral is ook een volledig USA gerichte website. Zie onder andere de prijsvragen e.d. Vandaar ook het lijstje met de in de US meest gebruikte apps. Als daar apps tussen staan die al sinds 2012 niet meer onderhouden worden, is dat een teken aan de wand. Geen goed teken in ieder geval. Als het je al niet lukt om ontwikkelaars apps te laten blijven onderhouden voor je eigen belangrijkste afzetmarkt, dan heb je een major issue als OS grossier.
Enige die niet meer is geupdate sinds 2012 is Kik voor zover ik weet. De rest allemaal wel. Maar ga eens kijken op iOS of Android, daar heb je ook miljoenen apps die niet meer worden geupdate. Of die zelfs niet 1 keer zijn gedownload!

Nee, je moet kijken naar de populaire apps en of er eenzelfde app of vergelijkbare app beschikbaar is. En ja, dat zit bij WP gewoon snor. WPCentral geeft in dat artikel ook al aan dat er wat apps in die iOS top 10 staan die behoorlijke eendagsvliegen waren of in der tijd sinds het artikel ook al wel een alternatief hebben op WP. Dus wat is je probleem nou?
Kan je hier, in dit kleine landje je schouders er over ophalen, maar ik hoef maar naar de officiële launch van de Xbox one te kijken (Welke launch? Exact mijn punt..)
Niet zonder gekheid, maar hij was maar in 14 markten gelanceerd, puur omdat er te weinig productiecapaciteit was. Engelstalige landen kregen hierbij voorrang, maar de PS4 was ook tot mei amper leverbaar hier. Just sayin
en je hebt een idee hoe MS USA naar Nederland kijkt als afzetmarkt. Het enige wat ons platform redt qua apps is dat wij goeie onafhankelijke ontwikkelaars hebben als Rudy Huyn die nog proberen de app gaten op te vullen.
Rudy is niet de enige, maar gaat het om de functionaliteit of het labeltje van de app?
Zeker gezien het feit dat o.a. grote Nederlandse bedrijven er klaarblijkelijk geen brood in zien een app te ontwikkelen voor de kleine gebruikerspopululatie Windows Phone users hier in Nederland. (Ziggo/UPC anyone?)
Ziggo en UPC hebben aardig wat tijd besteed aan de apps, dat red je niet binnen een maand met een extra platform. Ik snap best dat ze de investering afwegen ja, dat doen er meer. Maar ze komen vanzelf wel. Punt is: Mis je die apps echt of gaat het meer om de keuze dat je ze toch niet gaat gebruiken?
Kan je zaken roepen als: wie gebruikt er nu een app als de marktplaats app op een mobiel..? Feit is dat ie bestaat voor IOS, en voor Android, ergo; er IS een markt voor, anders zou de app er niet zijn.
Bitch please? Dat ie er is wil niet zeggen dat er een (acceptabele) markt is. Het geeft alleen aan dat er een app is. Verder is de site ook nooit geoptimaliseerd voor kleine schermen, dus dat reken ik Marktplaats gewoon aan. De hele noodzaak voor die apps verdwijnen als ze minder dan 980 pixels breed eens gaan ondersteunen. En ja, ik vind het nog steeds onzin om Marktplaats als voorbeeld te gebruiken om aan te tonen dat er geen app is. Plus dat ik me niet kan voorstellen dath et fijn is om te gaan kijken omdat al die foto's gewoon veel te klein zijn.
En geloof mij, dat is echt wel onderzocht. Zeker als je bedenkt wat het kost om een app te maken en te onderhouden. En hij bestaat niet op een manier als wij hem kenden op WP, nee, hij zit daar in elkaar op ongeveer eenzelfde manier als de Ebay app, waar je items kunt volgen, marken als relevant, gemakkelijk kan communiceren met koper/verkoper etc etc. Geen simpele wrapper om de half functionerende website heen zoals wij voor Windows Phone hebben gehad, maar gewoon een volwaardige app. Ergo; hij biedt meerwaarde (gemak) bij gebruik in vergelijking met de mobiele site.
Dat ligt maar net aan hoe goed de site werkt. Imo zou die al meer functionaliteiten moeten bieden dan dat ie in 2004 bood. Die is echt totaal niet meegegaan met de tijd.
Komt bij; het kip en ei probleem. Potentieel nieuwe gebruikers kijken waarsch. wel of een app beschikbaar is voor het ecosysteem waarnaar ze evt. willen overstappen. Als een voor jou belangrijke app mist, of als je niet weet dat er een alternatieve app bestaat voor een app die je allicht dagelijks gebruikt, kan dat bij veel mensen allicht een reden zijn om het OS op voorhand al af te schrijven. Niet handig, maar wel de manier hoe de wereld werkt.
Dus jij denkt dat mensen geen WP nemen omdat er geen marktplaats app is? Grote onzin imo. Sure, het zal niet meehelpen, maar het merendeel zal in de winkel daar totaal geen aandacht aan geven. Als ze uberhaupt al verder komen dan "zit er facebook en whatsapp op?"
Nog een issue: WP heeft een tijdje vooral de low end/mid end markt gedomineerd. Voornamelijk vanwege het feit dat alles Android op low end niet vooruit te branden was. Guess what? De concurrentie staat ook niet stil, en nieuwere Android releases doen het ook steeds beter op lichtere hardware.. Dat zien consumenten vanzelf ook wel.
Op <150 euro werkt Android nog steeds ruk. Ben ik 100% zeker van.
Kan je de markt wel blijven overspoelen met op elkaar lijkende Nokia's, maar dat geeft mensen ook niet veel keus. Als je het Nokia design niets vind, ben je sowieso wel vrij snel klaar met Windows Phone.
Is dat ook niet met Apple, HTC, Samsung of LG?
Gelukkig komt er met o.a. de nieuwe HTC wat meer variatie op de WP markt, maar dan zijn we er nog niet. Plus, de nieuwe HTC zal qua prijs niet in het instapsegment vallen vrees ik. En hij is hier nog niet op de markt. Zal ook nog wel even duren. Als hij hier uberhaubt al fatsoenlijk in wikels te krijgen is. Stap een telecom zaak binnen en de eerste beste verkoper zal je proberen een Android toestel te slijten.. Wil je WP, zal je er echt om moeten vragen..
Dat hangt van de zaak af, elke is weer anders maar er geld nog altijd: "pay peanuts, get monkeys" bij telecomzaken.
TLDR: MS geeft geen kont om NL als afzetmarkt voor hun producten en doet niet eens moeite om dit te verbloemen. Veel grote bedrijven brengen geen apps uit voor ons ecosysteem omdat het schijnbaar niet loont. Het is tof dat veel kleine, onafhankelijke ontwikkelaars zoals Rudy apps bouwen om de app gap kleiner te maken, dit zal alleen niet zo 1-2-3- nieuwe gebruikers aantrekken zodat de gebruikerspopulatie groeit, en het voor app ontwikkelaars interessant wordt voor het ecosysteem te ontwikkelen.
Grootste onzin ooit in dit topic. Kom eens met cijfers dat het allemaal zo kut is dan? Ik zie namelijk alleen maar meer Nederlandse apps uitkomen, meer ondersteuning vanuit MS, mooie updates die enorm veel features toevoegen en meer Windows Phones in het straatbeeld. Sure, nog niet overal gaat het top, maar wat wil je als de nummer 1 maarliefst 80+% marktaandeel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Martinspire schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Dat klopt dus helemaal niet over Kik hè. Die zijn ook in de USA zwaar aan het zakken ten opzichte van Whatsapp en Facebook:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beiden data uit eind 2013
Verder: http://www.statista.com/s...ers-in-the-united-states/

In de VS was Kik ook wel populair, maar dat is ook enorm aan het zakken. Misschien dat Whatsapp niet zo groot is als hier, maar er zijn legio alternatieven. Je bent heus niet beperkt als je Kik niet wilt gebruiken.

Verder: Kik werkt op zich prima. Het had destijds al niet de features die de rest wel kreeg, maar qua messaging werkte het wel gewoon. Dus je kunt wel mekkeren dat ie niet wordt geupdate, maar als het werkt is er imo niets aan de hand.

Enige die niet meer is geupdate sinds 2012 is Kik voor zover ik weet. De rest allemaal wel. Maar ga eens kijken op iOS of Android, daar heb je ook miljoenen apps die niet meer worden geupdate. Of die zelfs niet 1 keer zijn gedownload!

Nee, je moet kijken naar de populaire apps en of er eenzelfde app of vergelijkbare app beschikbaar is. En ja, dat zit bij WP gewoon snor. WPCentral geeft in dat artikel ook al aan dat er wat apps in die iOS top 10 staan die behoorlijke eendagsvliegen waren of in der tijd sinds het artikel ook al wel een alternatief hebben op WP. Dus wat is je probleem nou?
OK, prima. Mensen die ik ken uit de USA gebruiken ofwel KIK, ofwel Snapchat. Negeren we kik. Dan snapchat. Officiele client? Bestaat niet. Nuff said. Vergeet niet, dit is wat Microsoft beschouwt als grootste afzetmarkt he? Hun belangrijkste. De 2 grootste, meeste gebruikte instant messaging apps voor hun platform, en dit is het visitekaartje. Een niet bestaand, een "gedumpt" qua support/maintenance. Zo zijn er legio voorbeelden.
Niet zonder gekheid, maar hij was maar in 14 markten gelanceerd, puur omdat er te weinig productiecapaciteit was. Engelstalige landen kregen hierbij voorrang, maar de PS4 was ook tot mei amper leverbaar hier. Just sayin
Maar is wel officieel gelaunched. They gave a damn. De hele Benelux markt is niet genegeerd door Sony. Leuk dat de One uiteindelijk in de winkels lag, maar dat is besides the point. Weinig reclame campagnes. De 'lancering' van de one zal hier een jaar later plaats vinden. Ik geloof ergens in september dit jaar? Een jaar later? Seriously..? In een markt waar je al de underdog bent..
Rudy is niet de enige, maar gaat het om de functionaliteit of het labeltje van de app?
Voor toekomstige kopers, om het labeltje. Echt waar. Als ik als nietsvermoedende, ongeinformeerde klant in de winkel sta, en ik wil weten of, gaan we weer, Snapchat beschikbaar is voor de telefoon, dan hoef ik het al niet te vragen aan een verkoper, want die weet toch alleen maar alles Apple en Android. Dus zal ik zelf moeten kijken. Zoek ik in de store op snapchat, vind ik alleen onofficiele clients.. Instagram. Nog steeds beta op Windows phone. Client voor andere mobiele OS'sen stamt uit 2012...
Ziggo en UPC hebben aardig wat tijd besteed aan de apps, dat red je niet binnen een maand met een extra platform. Ik snap best dat ze de investering afwegen ja, dat doen er meer. Maar ze komen vanzelf wel. Punt is: Mis je die apps echt of gaat het meer om de keuze dat je ze toch niet gaat gebruiken?
Laten we eerst maar eens bevestiging krijgen dat ze echt met een app bezig zijn voor WP. Officieel bevestigen danwel ontkennen is eigenlijk al te veel moeite voor beide bedrijven dus euhm.. Dan zal het ontwikkelen al wel helemaal prio hebben schat ik zo in. :+
Of ik het gebruik, geen idee. Op de Ipad af en toe. Maar da's een groter scherm. Op een klein scherm, mogelijk niet nee. Staat tegenover; volgens mij heeft Microsoft tegenwoordig ook iets van tablets en zo, dus een universal app zou best grappig zijn. Kunnen de tabletgebruikers het ook gebruiken.. Onderschat ook de invloed van "keuze" niet, genoeg mensen die hier in de topics ook melden dat ze bij Ziggo geinformeerd hebben naar een app voor o.a. Windows Phone en die afgescheept worden. Als ik het niet dagelijks gebruik, is er vast iemand die dat wel zou doen. Is wel leuk als die ook de optie uberhaubt heeft.
Bitch please? Dat ie er is wil niet zeggen dat er een (acceptabele) markt is. Het geeft alleen aan dat er een app is. Verder is de site ook nooit geoptimaliseerd voor kleine schermen, dus dat reken ik Marktplaats gewoon aan. De hele noodzaak voor die apps verdwijnen als ze minder dan 980 pixels breed eens gaan ondersteunen. En ja, ik vind het nog steeds onzin om Marktplaats als voorbeeld te gebruiken om aan te tonen dat er geen app is. Plus dat ik me niet kan voorstellen dat het fijn is om te gaan kijken omdat al die foto's gewoon veel te klein zijn.

[...]
Dat ligt maar net aan hoe goed de site werkt. Imo zou die al meer functionaliteiten moeten bieden dan dat ie in 2004 bood. Die is echt totaal niet meegegaan met de tijd.
[...]
Dus jij denkt dat mensen geen WP nemen omdat er geen marktplaats app is? Grote onzin imo. Sure, het zal niet meehelpen, maar het merendeel zal in de winkel daar totaal geen aandacht aan geven. Als ze uberhaupt al verder komen dan "zit er facebook en whatsapp op?"
Ik denk dat het voor Marktplaats geen proefballonnetje is. Kan je wederom afgeven op de ontwikkeling van de site e.d., maar de site heeft wel een vrij groot aantal bezoekers. Knullig of niet, dat kun je niet ontkennen me dunkt:

http://financieel.infonu....edrijf-marktplaatsnl.html

Voor mij persoonlijk is de app gap geen dealbreaker, maar ik denk dat elke potentiële nieuwe gebruiker er eentje is die het platform erg hard nodig heeft. Zeker nu Windows Phone sales sinds de eerste keer in langere tijd teruglopen. Afnemen. Tel daarbij op het soepel lopende update programma wat Microsoft geintroduceerd heeft met de developer preview en de nasmaak die MS bij Windows 8 gebruikers achter liet.. Voorspelt m.i. niet heel veel goeds. Alhoewel het wel vervelend is dat o.a. nieuwe startups in Nederland, die iets met app development doen, ons platform ook links laten liggen. Zie o.a. wisselwagen.nl
Op <150 euro werkt Android nog steeds ruk. Ben ik 100% zeker van.

[...]
Is dat ook niet met Apple, HTC, Samsung of LG?

[...]
Dat hangt van de zaak af, elke is weer anders maar er geld nog altijd: "pay peanuts, get monkeys" bij telecomzaken.
Apple verkoopt zichzelf nog steeds want idevice = status (en iSheep genoeg kennelijk), Android heeft een Samsung, een HTC, LG... Allemaal telefoons die qua uiterlijke kenmerken anders zijn. Dat vinden mensen op Wpcentral ook al zo lastig te snappen. Je ziet nergens Windows Phones in het wild, en de Windows Phones telefoons die je ziet, zijn allemaal Nokia's. Prima, ware het niet dat dit allemaal kloontjes van elkaar zijn met minimale uiterlijke verschillen. Zal ik vast wat Nokia gebruikers tegen het zere been aan schoppen, maar als je ze naast elkaar legt, zie ik echt werkelijk waar, op wat subtiele verschillen na en zaken als schermgrootte, geen verschil qua uiterlijk. Niet iedereen kijkt primair naar specs; vrouwen bijv. zijn bij aanschaf van spullen, blijkt uit onderzoek, vaak als eerste gecharmeerd van uiterlijkheden. Belangrijkste criterium bij de aanschaf van een nieuwe auto bij vrouwen? Kleur. Yep. Raar maar waar.
Kijk zojuist op de site van Belcompany. Wordt Nokia niet eens meer vermeld. Moet je specifiek op zoeken wil je iets vinden. Of op de sitemap kijken. Bij de lijst met toestellen staan Sony, Samsung, Huawei en HTC wel vermeld.. Gelukkig op andere sites zoals phonehouse nog wel. :P
Grootste onzin ooit in dit topic. Kom eens met cijfers dat het allemaal zo kut is dan? Ik zie namelijk alleen maar meer Nederlandse apps uitkomen, meer ondersteuning vanuit MS, mooie updates die enorm veel features toevoegen en meer Windows Phones in het straatbeeld. Sure, nog niet overal gaat het top, maar wat wil je als de nummer 1 maarliefst 80+% marktaandeel heeft?
Nou ja, ik ben geen Microsoft evangelist zeg maar. Verre van. Maar ik kan wel zelf nadenken en conclusies trekken en zo. Common sense. De site van Belcompany e.d. Nieuwsberichten als:
http://www.wpcentral.com/...et-share-drops-25-percent
Ook weer zoiets. Het merk Microsoft heeft bij veel mensen denk ik inmiddels een ietwat wrange nasmaak. Patch rondes die je Windows installaties kapot maken e.d. Daarentegen heeft Nokia een uber degelijke reputatie op vlak van degelijkheid van mobieltjes. Dat laatste merk komt te vervallen. Wat hou je dan over. Tsjah.. Ik wil ook het beste en ben nog steeds blij met mijn Samsung Ativ S, maar sommige dingen beginnen nu wel te wringen na meer dan een jaar het ding gelukkig gebruikt te hebben.. Sommige apps niet beschikbaar en geen enkel uitzicht op OF ze ooit beschikbaar worden, leuke patches die uitkomen maar niet te installeren zijn vanuit Microsoft, patches die wel uit komen maar vervolgens er voor zorgen dat bepaalde functionaliteit het niet meer ok doet op de telefoon.. Is ook zeker niet allemaal aan te rekenen @ Microsoft, maar om nu continue alle kritiek richting Microsoft weg te wuiven gaat mij ook wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik beschouw Windows Phone 8 en Windows 8 als de basis. En aan die basis wordt constant gewerkt. Microsoft wil naar Mobile en Cloud. Daar passen desktops e.d. eigenlijk niet meer bij. Windows 8 kun je natuurlijk op een desktop installeren maar is bedoeld voor tablets of minstens een touchscreen. Nou, dan krijg je het hele volk over je heen. Windows 7 werkt nog prima maar ja, je hebt een desktop, geen touchscreen en dan toch Windows 8 installeren en dan begint het gezeik.

Maar Microsoft wil vooruit kijken, waar willen we naar toe? Mobile en cloud dus. En dat schiet niet op als je je hardwear niet vervangt voor een tablet zoals de Surface PRO 3.

Maar goed, ik heb een Surface 2, een HTC 8X Windows Phone, precies zoals Microsoft dat in gedachte heeft en alles werkt prefect samen.

Ziggo en UPC zijn met een fusie bezig dus dan is een TV app in de Windows store niet echt een prioriteit. Kan ik me iets bij voorstellen. En die andere officiële apps die er nog niet zijn, of dat nou 2,5%, 4% of 10+% is. Wij zijn hun potentiële klanten en als ze ons niet nodig hebben, ik heb hun in ieder geval - maar nou spreek ik voor mezelf - ook niet nodig. Met de apps die zich in de store bevinden kan ik meer dan uitstekend uit de voeten. Ik mis helemaal niks en ben uiterst tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-04 14:12
xxxneoxxx schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:40:

bullshit, ik heb me uit de naad gewerkt om ervoor te zorgen dat er relevante NL apps op WP zijn uitgebracht. Rabo, ING, ABN, ANWB (heeft net nog een nieuwe app gedaan). parkmobile, 9292 etc. Meeste apps worden nog geupdate. Er komen ook nog nieuwe apps uit. Niet altijd zoals we het graag zouden willen (marktplaats als wrapper) maar soms is dat de 1e stap, gaat vast niet zo snel als iedereen zou willen maar als je bovenstaande beweerd weet je echt niet waar je het over hebt en hoeveel werk het is om dit voor elkaar te krijgen.

Op globaal nivo zijn er echt veel mensen bezig om de juiste apps te halen. Uber, Waze etc. Niet altijd relevant voor NL. er wordt letterlijk elke week gekeken wat de belangrijkste apps zijn, waarom brengen mensen toestellen terug in de winkel, waar wordt het meeste op gezocht. Er wordt ook gezorgd dat men alternatieven kan vinden als het origineel er nog niet is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Trek het je niet al teveel aan Matthijs. Wat je ook zal doen er zullen namelijk altijd mensen zijn die vinden dat je niet genoeg doet.
Al moet ik zelf zeggen dat ik ook soms wel eens afvraag waarom de vooruitgang zo traag gaat. Neem nou bijv. spraakherkenning. Ik weet hoe lastig dat is te implementeren, maar er is al zo lang fatsoenlijke Nederlandse spraakherkenning dat het gewoon al in de Xbox 360 had kunnen zitten vanaf launch. Dat is toen niet gebeurt en ik meen dat twee jaar geleden al Nederlands sprekende mensen werden gezocht voor spraakherkenning. Wordt daar het wiel opnieuw uitgevonden? Kon er niet een oplossing van de plank worden gehaald bij Nuance ofzo?
Dat soort dingen is enigszins storend en laat je af en toe wel twijfelen waar de prioriteiten van Microsoft ligt. Ik vermoed inderdaad ook in de VS, maar ondanks dat ben ik er zeker van dat ook voor Nederland er een aantal mensen hard bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Uit de naad gewerkt? Die ABN-AMRO zit al jaren in de store, en 9292 ook. Misschien hebben andere mensen, ik ken ze overigens niet, een andere mening wat uit de naad werken inhoud.

Maar goed. Maakt ook niet uit. Waar het aan schort is het gebrek aan in de markt zetten. Niemand kent Windows Phone, nog minder mensen dan niemand, weet wat een Surface is. De enige die reclame maakt voor op moment de Nokia Lumia 930 is Belsimpel.

Ik heb soms het idee, zoals bij de Surface PRO 2, dat MS niet weet hoe ze een vervelende mededeling moeten communiceren. In de VS brengen ze de docking station uit. Dus, denken veel Nederlandse bedrijven: dan wordt het voor ons interessant. Maar vervolgens besluit MS om de docking station helemaal niet naar Europa te brengen. En dan krijg je kwade gezichten. MS zegt niks want het is geen leuke boodschap. Maar zeg je het wel blijft het dezelfde vervelende boodschap. En daar hebben ze nog steeds geen goed antwoord op.

Windows Phone 8.1. Ook zo'n drama. Als Apple een update uitbrengt dan krijgt iedereen, overal ter wereld, op hetzelfde moment de update. Bij Windows Phone, en dat is best te begrijpen, werkt dat niet zo. Ze hebben te maken met meerdere partijen zoals providers. Maar gebruikers hebben daar geen geduld en begrip voor. Ze willen het gisteren als het vandaag bekend wordt gemaakt. En al dat soort zaken werkt, volgens mij, in negatieve zin TEGEN Microsoft. Dus, ook al heeft MS een goed verhaal, het werkt vaak averechts.

De begrippen Microsoft en 'soon' zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. 'Soon' kan alles zijn, van volgende week tot nooit. Ik zag al iemand schrijven op WPCentral dat 'Soon' een trademark van MS is: SoonTM

Wat MS dus moet doen is eerlijk communiceren en veel meer reclame maken voor hun producten. Beide zijn ze ongekend slecht in.

Want .... ik zie regelmatig MS reclame maken voor een product, neem de Surface PRO 3, waarbij ze de Surface PRO 3 vergelijken met een Macbook Air. De Surface is een tablet, heeft een touchscreen. Kortom, waarom de Surface PRO 3 beter is dan die Macbook. En veel mensen storen zich daaraan. Iemand anders zijn product afzeiken is altijd negatief. Waarom snapt iemand dat bij MS dat niet?

Ik krijg er altijd een beetje idee bij van: 'Ik ben goed, hij is een klootzak'. En eigenlijk schoffeer je daarmee iedereen die al een Macbook heeft. 'Zo van: die Macbook is slecht maar jij bent ook een sukkel want je hebt dat ding gekocht. Ik zie liever: 'Als je voor mij kiest dan zou ik dit voor je kunnen doen'.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 24-08-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

OK, prima. Mensen die ik ken uit de USA gebruiken ofwel KIK, ofwel Snapchat. Negeren we kik. Dan snapchat. Officiele client? Bestaat niet. Nuff said. Vergeet niet, dit is wat Microsoft beschouwt als grootste afzetmarkt he? Hun belangrijkste. De 2 grootste, meeste gebruikte instant messaging apps voor hun platform, en dit is het visitekaartje. Een niet bestaand, een "gedumpt" qua support/maintenance. Zo zijn er legio voorbeelden.

[...]

Maar is wel officieel gelaunched. They gave a damn. De hele Benelux markt is niet genegeerd door Sony. Leuk dat de One uiteindelijk in de winkels lag, maar dat is besides the point. Weinig reclame campagnes. De 'lancering' van de one zal hier een jaar later plaats vinden. Ik geloof ergens in september dit jaar? Een jaar later? Seriously..? In een markt waar je al de underdog bent..

[...]

Voor toekomstige kopers, om het labeltje. Echt waar. Als ik als nietsvermoedende, ongeinformeerde klant in de winkel sta, en ik wil weten of, gaan we weer, Snapchat beschikbaar is voor de telefoon, dan hoef ik het al niet te vragen aan een verkoper, want die weet toch alleen maar alles Apple en Android. Dus zal ik zelf moeten kijken. Zoek ik in de store op snapchat, vind ik alleen onofficiele clients.. Instagram. Nog steeds beta op Windows phone. Client voor andere mobiele OS'sen stamt uit 2012...

[...]

Laten we eerst maar eens bevestiging krijgen dat ze echt met een app bezig zijn voor WP. Officieel bevestigen danwel ontkennen is eigenlijk al te veel moeite voor beide bedrijven dus euhm.. Dan zal het ontwikkelen al wel helemaal prio hebben schat ik zo in. :+
Of ik het gebruik, geen idee. Op de Ipad af en toe. Maar da's een groter scherm. Op een klein scherm, mogelijk niet nee. Staat tegenover; volgens mij heeft Microsoft tegenwoordig ook iets van tablets en zo, dus een universal app zou best grappig zijn. Kunnen de tabletgebruikers het ook gebruiken.. Onderschat ook de invloed van "keuze" niet, genoeg mensen die hier in de topics ook melden dat ze bij Ziggo geinformeerd hebben naar een app voor o.a. Windows Phone en die afgescheept worden. Als ik het niet dagelijks gebruik, is er vast iemand die dat wel zou doen. Is wel leuk als die ook de optie uberhaubt heeft.

[...]

Ik denk dat het voor Marktplaats geen proefballonnetje is. Kan je wederom afgeven op de ontwikkeling van de site e.d., maar de site heeft wel een vrij groot aantal bezoekers. Knullig of niet, dat kun je niet ontkennen me dunkt:

http://financieel.infonu....edrijf-marktplaatsnl.html

Voor mij persoonlijk is de app gap geen dealbreaker, maar ik denk dat elke potentiële nieuwe gebruiker er eentje is die het platform erg hard nodig heeft. Zeker nu Windows Phone sales sinds de eerste keer in langere tijd teruglopen. Afnemen. Tel daarbij op het soepel lopende update programma wat Microsoft geintroduceerd heeft met de developer preview en de nasmaak die MS bij Windows 8 gebruikers achter liet.. Voorspelt m.i. niet heel veel goeds. Alhoewel het wel vervelend is dat o.a. nieuwe startups in Nederland, die iets met app development doen, ons platform ook links laten liggen. Zie o.a. wisselwagen.nl

[...]

Apple verkoopt zichzelf nog steeds want idevice = status (en iSheep genoeg kennelijk), Android heeft een Samsung, een HTC, LG... Allemaal telefoons die qua uiterlijke kenmerken anders zijn. Dat vinden mensen op Wpcentral ook al zo lastig te snappen. Je ziet nergens Windows Phones in het wild, en de Windows Phones telefoons die je ziet, zijn allemaal Nokia's. Prima, ware het niet dat dit allemaal kloontjes van elkaar zijn met minimale uiterlijke verschillen. Zal ik vast wat Nokia gebruikers tegen het zere been aan schoppen, maar als je ze naast elkaar legt, zie ik echt werkelijk waar, op wat subtiele verschillen na en zaken als schermgrootte, geen verschil qua uiterlijk. Niet iedereen kijkt primair naar specs; vrouwen bijv. zijn bij aanschaf van spullen, blijkt uit onderzoek, vaak als eerste gecharmeerd van uiterlijkheden. Belangrijkste criterium bij de aanschaf van een nieuwe auto bij vrouwen? Kleur. Yep. Raar maar waar.
Kijk zojuist op de site van Belcompany. Wordt Nokia niet eens meer vermeld. Moet je specifiek op zoeken wil je iets vinden. Of op de sitemap kijken. Bij de lijst met toestellen staan Sony, Samsung, Huawei en HTC wel vermeld.. Gelukkig op andere sites zoals phonehouse nog wel. :P

[...]

Nou ja, ik ben geen Microsoft evangelist zeg maar. Verre van. Maar ik kan wel zelf nadenken en conclusies trekken en zo. Common sense. De site van Belcompany e.d. Nieuwsberichten als:
http://www.wpcentral.com/...et-share-drops-25-percent
Ook weer zoiets. Het merk Microsoft heeft bij veel mensen denk ik inmiddels een ietwat wrange nasmaak. Patch rondes die je Windows installaties kapot maken e.d. Daarentegen heeft Nokia een uber degelijke reputatie op vlak van degelijkheid van mobieltjes. Dat laatste merk komt te vervallen. Wat hou je dan over. Tsjah.. Ik wil ook het beste en ben nog steeds blij met mijn Samsung Ativ S, maar sommige dingen beginnen nu wel te wringen na meer dan een jaar het ding gelukkig gebruikt te hebben.. Sommige apps niet beschikbaar en geen enkel uitzicht op OF ze ooit beschikbaar worden, leuke patches die uitkomen maar niet te installeren zijn vanuit Microsoft, patches die wel uit komen maar vervolgens er voor zorgen dat bepaalde functionaliteit het niet meer ok doet op de telefoon.. Is ook zeker niet allemaal aan te rekenen @ Microsoft, maar om nu continue alle kritiek richting Microsoft weg te wuiven gaat mij ook wat ver.
Volgens mij heb je echt geen idee hoe het in een gemiddelde winkel aan toegaat. Zelf werk ik als bijbaan in een elektronica winkel (echt al enige tijd) en heb flink wat verschillende collega's gehad die ieder op hun manier een product verkochten aan een klant. Natuurlijk vroegen ze wel wat de klant precies ermee wilde gaan doen en wat hun eisen zijn, maar toch voegde sommige hun persoonlijk voorkeur aan de verkoop toe.

Tegenwoordig is er flink bezuinigd in iedere winkel en kunnen ze niet zoveel cursussen geven. De meeste worden beetje simpel via een browser gehouden en het niveau daarvan is erg laag.

Komt er dus op neer dat de meeste verkopers (en ik zie dat ook om mij heen) eigenlijk niet zoveel van WindowsPhone afweten. Hierdoor zijn de meeste al gewent om eerst een android Phone aan te bieden als ze merken dat ze geen IPhone willen en pas naar een Windows Phone toestel gaan als de klant er per ongelijk naar wijst.

Zelf probeer ik wel voordat ik het überhaupt over de toestellen heb eerst de verschillende OS-en uit te leggen (net als bij de verkoop van een laptop) en dan pas over de verschillende toestellen te hebben. Zodoende heb ik genoeg klanten blij gemaakt met een lumia 635, een iPhone of 1 van de vele android toestellen.

De vragen of er een bepaalde app die jij allemaal op noemt te vinden is in de store, krijg ik als verkoper amper te horen, de meeste klanten weten zelf wel dat de store van Windows Phone minder gevuld is. Het belangrijkste vinden ze dat whatsapp, Facebook en bank apps te installeren valt. Natuurlijk zijn er mensen zoals jij die zo graag de Marktplaats app willen, maar zeg nou eerlijk, vind je die op Android zo goed werken? Ik zie mijn vriendin op haar desire 300 erop werken en vind het persoonlijk amateuristisch zooitje (en dan maak ik niet eens mijn woorden vuil hoe traag en buggy het toestel zelf draait).

Als laatste, het heeft het allemaal met marktaandeel te maken of een bepaalde app naar het platform komt. Denk je echt dat Google zoveel moeite in het platform heeft gestoken als Microsoft? Dan hadden ze allang serieus met update support gekomen, dan de achterlijke support dat ze nu leveren. Nee, ze hebben geluk gehad dat Microsoft op dat moment nog druk bezig was met Windows Phone7 en Apple gewoon te duur was.
Maar goed. Maakt ook niet uit. Waar het aan schort is het gebrek aan in de markt zetten. Niemand kent Windows Phone, nog minder mensen dan niemand, weet wat een Surface is. De enige die reclame maakt voor op moment de Nokia Lumia 930 is Belsimpel.

Ik heb soms het idee, zoals bij de Surface PRO 2, dat MS niet weet hoe ze een vervelende mededeling moeten communiceren. In de VS brengen ze de docking station uit. Dus, denken veel Nederlandse bedrijven: dan wordt het voor ons interessant. Maar vervolgens besluit MS om de docking station helemaal niet naar Europa te brengen. En dan krijg je kwade gezichten. MS zegt niks want het is geen leuke boodschap. Maar zeg je het wel blijft het dezelfde vervelende boodschap. En daar hebben ze nog steeds geen goed antwoord op.
Ik merk juist dat steeds meer mensen van de surface af weten. Als ik een transformer t100 aan een klant laat zien krijg ik ook meteen de vraag of we ook een tablet verkopen met een kleurrijk afneembaar toetsenbord. Als ik vraag of ze de surface bedoelen roepen ze gelijk ja. : :)

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 24-08-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En verkopen jullie de Surface dan ook? Want dat is me niet duidelijk. En wanneer nee, waarom dan niet?

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 24-08-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
vali schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:41:
[...]

Volgens mij heb je echt geen idee hoe het in een gemiddelde winkel aan toegaat. Zelf werk ik als bijbaan in een elektronica winkel (echt al enige tijd) en heb flink wat verschillende collega's gehad die ieder op hun manier een product verkocht aan een klant. Natuurlijk vroegen ze wel wat de klant precies ermee wilde gaan doen en wat hun eisen zijn, maar toch voegde sommige hun persoonlijk voorkeur eraan toe.

Tegenwoordig is er flink bezuinigd in iedere winkel en kunnen ze niet zoveel cursussen geven. De meeste worden beetje simpel via een browser gehouden en het niveau daarvan is erg laag.

Komt er dus op neer dat de meeste verkopers (en ik zie dat ook om mij heen) eigenlijk niet zoveel van WindowsPhone afweten. Hierdoor zijn de meeste al gewent om eerst een android Phone aan te bieden als ze merken dat ze geen IPhone willen en pas naar een Windows Phone toestel gaan als de klant er peronlijk naar wijst.
Nou ja, wat jij hier dus zegt haakt juist EXACT in op wat ik zeg. De populatie Windows Phone users is klein, en aangezien er schijnbaar geen geld is/geen prio ligt bij deze winkels is voor trainingen, zullen verkopers eerder aanprijzen wat ze kennen. Er zijn relatief weinig verkopers met een hoop hands on ervaring met Windows Phone, dus zal dit minder aangeprijsd worden in de winkels. Dus minder verkocht. Wederom kip/ei verhaal.

Nogmaals, het is dus m.i. niet de schuld van de verkopers in de winkels, die weten niet beter en zullen ook regelmatig een opdracht meekrijgen een bepaald item te pushen bij bepaalde acties bijvoorbeeld. Het is eveneens m.i. niet de schuld van de individuele ontwikkelaars die stinkend hun best doen apps uit te brengen voor het platform. En het is misschien zelfs niet eens zozeer de schuld van grotere bedrijven dat ze geen apps uit brengen voor een kleiner ecosysteem. Zelfs dat laatste kan ik best nog wel begrijpen. Leuk vinden is iets anders, maar begrijpen doe ik het wel. Moet immers ook geld verdiend worden.

Ik denk dat het voornamelijk MS is die de bal laat liggen. Stores wegzetten in Amerika waar geen hond met een Windows Phone rondloopt, maar in Nederland goed als geen marketing.. In de USA worden winkelketens zo gespronsord dat mensen soms bijna geld toe krijgen als ze met bijv. een MS tablet weg gaan.

Ze kunnen voor hun producten ook bijv. de telco's in Nederland benaderen, of gsm winkels met een gratis korte training/rondleiding voor hun personeel door het vernieuwde OS, of.. Iets. Spreek een hogere marge af per verkocht Windows Phone product o.i.d.. Schijnt Samsung ook te doen nml, met hun Galaxy reeks.. Die maken afspraken met de GSM winkels naar het schijnt.

Maar naar mijn idee gebeurt er niets van dat. Behalve dan in de USA klaarblijkelijk. Terwijl de markten met potentiele nieuwe klanten zich toch echt in Europa bevinden, Azië..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Nou ja, wat jij hier dus zegt haakt juist EXACT in op wat ik zeg. De populatie Windows Phone users is klein, en aangezien er schijnbaar geen geld is/geen prio ligt bij deze winkels is voor trainingen, zullen verkopers eerder aanprijzen wat ze kennen. Er zijn relatief weinig verkopers met een hoop hands on ervaring met Windows Phone, dus zal dit minder aangeprijsd worden in de winkels. Dus minder verkocht. Wederom kip/ei verhaal.

Nogmaals, het is dus m.i. niet de schuld van de verkopers in de winkels, die weten niet beter en zullen ook regelmatig een opdracht meekrijgen een bepaald item te pushen bij bepaalde acties bijvoorbeeld. Het is eveneens m.i. niet de schuld van de individuele ontwikkelaars die stinkend hun best doen apps uit te brengen voor het platform. En het is misschien zelfs niet eens zozeer de schuld van grotere bedrijven dat ze geen apps uit brengen voor een kleiner ecosysteem. Zelfs dat laatste kan ik best nog wel begrijpen. Leuk vinden is iets anders, maar begrijpen doe ik het wel. Moet immers ook geld verdiend worden.

Ik denk dat het voornamelijk MS is die de bal laat liggen. Stores wegzetten in Amerika waar geen hond met een Windows Phone rondloopt, maar in Nederland goed als geen marketing.. In de USA worden winkelketens zo gespronsord dat mensen soms bijna geld toe krijgen als ze met bijv. een MS tablet weg gaan.

Ze kunnen voor hun producten ook bijv. de telco's in Nederland benaderen, of gsm winkels met een gratis korte training/rondleiding voor hun personeel door het vernieuwde OS, of.. Iets. Spreek een hogere marge af per verkocht Windows Phone product o.i.d.. Schijnt Samsung ook te doen nml, met hun Galaxy reeks.. Die maken afspraken met de GSM winkels naar het schijnt.

Maar naar mijn idee gebeurt er niets van dat. Behalve dan in de USA klaarblijkelijk. Terwijl de markten met potentiele nieuwe klanten zich toch echt in Europa bevinden, Azië..
Dan ben je er dus ook mee eens dat het niet Microsoft de schuld is, maar de laksheid van de elektronica -en telefoonwinkels. Deze winkels krijgen nog steeds trainingen aangeboden van Samsung, Apple en Microsofts( zo kan ik ook naar de release van Surface pro3), maar uiteindelijk moet de winkel zelf ook traingingen geven en daar gaat het gewoon mis.

Ik ga vaak wel de discussies aan met de fulltimers, hoe ze over bepaalde producten denken en wat zij aanraden bij de klanten. Zouden eigenlijk meer winkels moeten doen.

Om terug te komen over de promotie van Microsoft met nieuwe producten. Iedere verkoper heeft een gratis Surface RT 64gb gekregen bij het bepalen van hun trainingen. Zijn de verkoper wijzer geworden van dit product? Vele hebben nog steeds geen idee wat het allemaal kan, terwijl er op de trainingen best duidelijk werd uitgelegd.

Als Microsoft zijnde zou ik onderzoeken hoe het komt dat er in andere delen van Europa wp8 wel goed verkocht wordt en hier in Nederland wat minder. Misschien moeten ze meer verkopers in de winkels van een Mediamarkt, mycom en Dixons plaatsen zoals Samsung en Apple ook doet. Kunnen ze gelijk de gemiddelde verkoper wat bijleren.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 24-08-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
xxxneoxxx schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

Ik geef dus met meerdere bronnen aan dat KIK niet een belangrijke noch grote app is. Facebook en Skype zijn meerdere malen groter. Snapchat heeft geen officiële maar heeft prima 3rd party client. Dat je geforceerd wordt Kik of Snapchat te gebruiken moet jij weten, maar dat is dus niet het probleem in de overige 99% van de VS. Feit blijft dat Facebook, Skype, Viber, Whatsapp en WeChat wel gewoon beschikbaar zijn. Als je vrienden niet voor jou een andere client willen gebruiken dan geeft dat meer aan dat ze je gewoon niet erbij willen. Alsof het moeite kost om te installeren :X

Je kunt lullen wat je wilt, maar de grote apps zijn er gewoon en die worden prima bijgehouden.
In een markt waar je al de underdog bent..
Underdog? Tot een paar maanden voor launch van next-gen stond MS gewoon voor op Sony hoor? De Wii stond welliswaar in de totalen hoger, maar deed al een paar jaar niet meer mee. Verder is de Wii-U al binnen 3 maanden ingehaald. Ja de PS4 staat momenteel hoger, maar in aantallen doet dit weinig af aan wat ze over een jaar of 2 gaan behalen. Console-verkopen zijn geen sprint. Vergelijken van verkoopcijfers heeft ook weinig zin zolang ze niet in alle markten zijn uitgebracht. Dat kan nog wel een paar jaar duren eer je echt kunt zeggen welke populairder is. Dat is nu vooral lokaal.
[...]

Beta ja of nee zegt weinig, sommige apps hebben jaren een beta-label (Gmail is de bekendste volgens mij). Maar waar gaat het om? Dat je kunt chatten of dat het onder het logo van snapchat zit? Mij lijkt het eerste en dat is gewoon beschikbaar.

Enige waar je echt iets over kunt zeggen zijn de Google-diensten, maar ook daar heb je alternatieven voor onder MS

En je moet er wel telkens weer andere apps bij halen, want voor je het weet zijn ze alweer beschikbaar. Punt is: de WP-store is later begonnen en er zijn nu nog wel minder devs mee bezig dan voor iOS of Android. Maar het gat wordt minder.
Je ziet nergens Windows Phones in het wild, en de Windows Phones telefoons die je ziet, zijn allemaal Nokia's.
Dus je ziet ze nergens, maar je ziet wel Nokia's? 8)7
Prima, ware het niet dat dit allemaal kloontjes van elkaar zijn met minimale uiterlijke verschillen. Zal ik vast wat Nokia gebruikers tegen het zere been aan schoppen, maar als je ze naast elkaar legt, zie ik echt werkelijk waar, op wat subtiele verschillen na en zaken als schermgrootte, geen verschil qua uiterlijk. Niet iedereen kijkt primair naar specs; vrouwen bijv. zijn bij aanschaf van spullen, blijkt uit onderzoek, vaak als eerste gecharmeerd van uiterlijkheden. Belangrijkste criterium bij de aanschaf van een nieuwe auto bij vrouwen? Kleur. Yep. Raar maar waar.
Dat is niet raar hoor. Maar er zijn toch gewoon verschillende keuzes in kleur? Verder kies je een type en hierbij geldt gewoon: hoger getal = beter. Ja men is niet altijd geinteresseerd in specs, maar dan hoef je ook geen high-end toestel lijkt me. En ze verschillen wel degelijk. Leg een 930 naast een 630 bv. Of een 1530 naast een 1020.

Plus: Alsof er zoveel verschil zit bij Samsung, HTC of iPhone toestellen? Lijken toch ook allemaal op elkaar?
ik ben geen Microsoft evangelist zeg maar. Verre van.
Dat blijkt wel weer. Enorm negatieve lading over al je posts.

Plus: het voegt geen hond toe aan de discussie of ervaringen over het platform zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 24-08-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
vali schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Dan ben je er dus ook mee eens dat het niet Microsoft de schuld is, maar de laksheid van de elektronica -en telefoonwinkels. Deze winkels krijgen nog steeds trainingen aangeboden van Samsung, Apple en Microsofts( zo kan ik ook naar de release van Surface pro3), maar uiteindelijk moet de winkel zelf ook traingingen geven en daar gaat het gewoon mis.

Ik ga vaak wel de discussies aan met de fulltimers, hoe ze over bepaalde producten denken en wat zij aanraden bij de klanten. Zouden eigenlijk meer winkels moeten doen.

Om terug te komen over de promotie van Microsoft met nieuwe producten. Iedere verkoper heeft een gratis Surface RT 64gb gekregen bij het bepalen van hun trainingen. Zijn de verkoper wijzer geworden van dit product? Vele hebben nog steeds geen idee wat het allemaal kan, terwijl er op de trainingen best duidelijk werd uitgelegd.

Als Microsoft zijnde zou ik onderzoeken hoe het komt dat er in andere delen van Europa wp8 wel goed verkocht wordt en hier in Nederland wat minder. Misschien moeten ze meer verkopers in de winkels van een Mediamarkt, mycom en Dixons plaatsen zoals Samsung en Apple ook doet. Kunnen ze gelijk de gemiddelde verkoper wat bijleren.
Nou ja, een gedeelde schuld dan allicht. Aparte stores zou hier bijvoorbeeld niet werken, maar inderdaad mensen langssturen bij winkels om wat te demo'en aan personeel bijvoorbeeld zou allicht al wat goodwill kweken me dunkt. Schijnbaar komt e.e.a niet van de grond in bijvoorbeeld NL, want de sales in Italië liggen bijvoorbeeld wel significant hoger.
http://www.wpcentral.com/...e-gains-europe-loses-asia

Als je de cijfers mag geloven dan. ;)

@Martinspire, als MS nou geen enkele concurrentie had was het 1 ding, maar dat hebben ze wel. Je kan net doen of die er niet is, maar dat is er wel.

Snapchat: prima 3rd party client waar volgens reviews een hoop functionaliteit op mist. Prima 1 op 1 alternatief dus. /sarcasm En ik zeg verder dat er geen apps zijn, ik zeg alleen dat er op de markten waar MS de focus legt (zeker niet hier in NL - they couldn't care less about BeNeLux) nog wel wat apps gapps zijn ja. En ja, er zijn andere instant mesaging apps. Tuurlijk, Maar er zijn er ook een hoop die missen voor ons platform.
Iedereen in Nederland gebruikt Whatsapp zo'n beetje. Toen deze opeens uit de MS store weg was, gingen een hoop mensen uit hun stekker. Geef je telefoon een reset, je moet alle apps opnieuw installeren en een van de meestgebruikte instant messaging apps hier is opeens niet meer beschikbaar. Onacceptabel voor een hoop mensen die Whatsapp dagelijks gebruiken. Jouw oplossing zou dan gewoon iedereen in je directe omgeving maar even iets anders te laten gebruiken? Seriously?
En dan dat "je vrienden willen je er niet bij hebben" opmerking.. Ad homimen much? :X Mijn ervaring is dat mensen vaak zulke dingen gillen als ze door hun argumentatie heen zijn.

M.b.t. console sales doe je hetzelfde. Van mij mag je feiten best negeren hoor, als sales figures, als het jou op dat moment in een discussie het beste uit komt, maar verwacht dan verder geen zinnige discussie.
Maar goed, ik hou er verder mee op want schijnbaar is begrijpend lezen niet mogelijk als jij je pro-MS petje op hebt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ik zeg stoppen met die discussie. Heeft niemand wat aan en jullie worden het toch niet eens. Back on track again!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Waarom deze niet sluiten, we zitten toch op 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04 23:18
Dragunov schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:59:
Waarom deze niet sluiten, we zitten toch op 8.1?
Er zijn nog veel toestellen op WP8.0, en vooral de Nokia Lumia's ontvangen nu de update naar 8.1. Maar ook bij de Lumia's zijn nog veel smartphones op WP8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En HTC, Samsung en Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Ik weet eigenlijk niet wat het beste is. Iedereen beloven dat ze kunnen upgraden naar 8.1 en daar dan een half jaar over doen met een hoop gezeik en halverwege erachter komen dat sommige fabrikanten/toestellen toch geen update krijgen, OF gewoon duidelijk stellen dat wie het laatste OS wil dat unsupported kan doen via een developer program of een nieuw toestel kan kopen.

Weet iedereen precies waar ie aan toe is.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou, iedereen krijgt de upgrade? Die is er allang. Alleen is het aan de providers, en niet aan Microsoft, of ze het aan hun klanten geven. Ik bedoel, dat MS de upgrade allang de deur uit gedaan heeft moet nou toch wel bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ascend W1 heb ik hier nog steeds geen 8.1, nu weet ik dat er problemen waren met de 8.1 update op de W1, maar vriend van me heeft dus wel de update gehad (met de SD Card bug). Beide telefoons zitten gewoon in het dev-programma.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 16:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tot op heden hebben nog niet alle simlock vrije toestellen de 8.1 update gehad. Zodra alle toestellen van deze update voorzien zijn zou dit topic dicht kunnen lijkt me.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Begreep dat er geen fix meer komt voor het SD card probleem, dus denk dat ik op de W1 dan wel gewoon op 8.0 blijf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SinergyX schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:28:
Ascend W1 heb ik hier nog steeds geen 8.1, nu weet ik dat er problemen waren met de 8.1 update op de W1, maar vriend van me heeft dus wel de update gehad (met de SD Card bug). Beide telefoons zitten gewoon in het dev-programma.
Huawei stopt met Windows Phone ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 12:47
CAP-Team schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:48:
Tot op heden hebben nog niet alle simlock vrije toestellen de 8.1 update gehad. Zodra alle toestellen van deze update voorzien zijn zou dit topic dicht kunnen lijkt me.
alsjeblieft niet, ik blijf voorlopig nog op 8.0, niet iedereen wil updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:17:
Begreep dat er geen fix meer komt voor het SD card probleem, dus denk dat ik op de W1 dan wel gewoon op 8.0 blijf.
Developer is bezig met het uitbrengen van een wp8.1 ROM en hij beweert dat deze geen sd-kaart bug heeft. Mooie is van een custom rom, is dat je daarna nog steeds de officiële updates kan binnen halen, en niet afhankelijk bent van de developer (iets wat bij android wel het geval is).

Ik raak sowieso geen spul meer aan van Huawei. Had niet verwacht dat ze de support zo snel laten droppen, al had ik wel ergens een vermoeide. Gezien hun brakke support met android, had ik dit eigenlijk wel kunnen verwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 25-08-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Maar die's wel op basis van 8.0 GDR3. Zou toch tof zijn als er nog 8.1 roms uitkomen voor de W1. Maar goed, het is iig iets voor de Huawei gebruikers.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste