quote:
Een probleem dat veel smartphones delen, naargelang de hardware, gebruik en instellingen.
quote:
Maar wat is push nou precies?
De meeste gegevens worden ge-pull-ed van het internet, je doet de aanvraag om de data te halen. Maar men kan data ook push-en, wat erop neerkomt dat het toestel een teken krijgt wanneer er nieuwe data is en hij deze kan/zal binnenhalen.
quote:
Maar vooral, hoe zet je push uit?
Rekeninghoudend dat ik mijn iOS toestellen in het Engels heb staan, dus vertaalfouten daargelaten
Instellingen -> Mail, contacten, kalenders -> Haal nieuwe data op
Hier zie je duidelijk Push staan, die je kan uitschakelen. Maar je kan ook de Pull-settings aanpassen. Zelf heb ik hem op Manueel staan, dus elke keer moet ik dan bij bv. mail in de lijst naar onder swipen of het ronddraaiend pijltje icoon aantikken om de gegevens binnen te halen. Je kan hem ook zetten op "Elk uur", dat beperkt sowieso de hoeveelheid refreshes.
Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen
Uitschakelen voor apps waarbij je het niet nodig hebt helpt ook het batterijverbruik. Dat gebruikt de GPS module om je plaats te bepalen. Doorgaans heb je dat enkel echt nodig bij de Maps / Kaarten applicatie en het is handig bij bv. Camera en apps als FourSquare. Onderaan de lijst staat ook Systeemdiensten, hier kan je ook best de middelste twee uitschakelen van de vier.
quote:
Facebook staat bij mij onder het tabje "niet in berichtencentrum", maar toch kreeg ik laatste een melding midden in mijn scherm van facebook. Dus dan staat push wel aan voor facebook?
Berichtencentrum is eigenlijk dat menutje dat je van bovenaf kan oproepen door met twee vingers bovenaan het scherm naar onder te scrollen. Het heeft op zich niets ermee te maken of data gepushed wordt zover ik weet.