Tubes....It's what make music music!
Reg. datum: 27-05-2011
Die staat er nu op, en die is erg praktisch. Verder werkt alles naar behoren.
Reg. datum: 25-09-2012
Ik heb een T-mobile branded telefoon en ook wil ik van bepaalde apps af.
- Wat krijg ik er voor terug als ik mijn telefoon ga rooten en stock Android er op zet.
- En natuurlijk, wat verlies ik?
- En kan ik dit doen op mijn Mac?
4acesNL wijzigde deze reactie 23-04-2013 11:52 (3%)
Reg. datum: 12-02-2011
Gewoon wegbrengen geroot of niet maakt niks uit, je hebt ten allertijde garantie heb dit al meerdere malen meegemaakt met mn eigen tel....voordeel is wel je hebt weer een krasvrij schermquote:Sarvesh50 schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:33:
Beste tweakers,
Ik heb gisteravond mijn S3 van de trap af laten vallen.
Nu gaat mijn scherm helemaal niet meer aan geluid doet het nog wel aan en uit doen gaat ook gewoon goed ik kan de s3 ook gewoon aansluiten op de pc en dan bij mijn files komen. Ik zit nu met het probleem dat ik mijn telefoon een aantal keer geflashed hebt en mijn telefoon geroot is. Dus dat betekent geen recht op garantie geloof ik. Ik zou via odin de stockrom kunnen flashen en dan zo de telefoon kunnen unrooten alleen blijf ik dan zitten met mijn flashcounter ik heb geen idee hoe ik mijn flashcounter reset zonder een werkende scherm iemand tips? En wellicht een idee hoeveel een gebroken scherm me gaat kost ook al heb ik garantie erop?
edit: btw scherm is dus niet gebroken er zit wel een aantal krassen op maar mijn sscherm gaat dus niet aan.
Zonder scherm kan ik ook geen triangleaway gebruiken ofwel?
Groet,
Sarvesh
Blackberry Z10
Reg. datum: 12-02-2011
Als je stock wilt blijven zou ik hem lekker orgineel latenquote:4acesNL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:33:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op tweakers. Voormalig iPhone gebruiker (ik dus) is overgestapt naar een Galaxy s3. En ik ben eigenlijk redelijk tevreden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt en alles loopt soepel. Maar het kan altijd beter. Zo hoor ik geluiden dat Stock Android toch wel het beste is en houd ik wel van die schone look.
- Wat krijg ik er voor terug als ik mijn telefoon ga rooten en stock Android er op zet.
Blackberry Z10
Reg. datum: 07-06-2011
* Je hebt al stock android er op staan. Als je hem gaat rooten heb je dus admin rechten voor je mobiel. Dat is makkelijk als je onnodige apps wilt verwijderen bv. met (titanium backup, root uninstaller) je kan 'adfree' downloaden, zodat je zo goed als geen reclame meer hebt op je mobiel, erg lekker en scheelt data.quote:4acesNL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:33:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op tweakers. Voormalig iPhone gebruiker (ik dus) is overgestapt naar een Galaxy s3. En ik ben eigenlijk redelijk tevreden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt en alles loopt soepel. Maar het kan altijd beter. Zo hoor ik geluiden dat Stock Android toch wel het beste is en houd ik wel van die schone look.
* Je verliest helemaal niks.
* Ja dit kan je doen vanaf je mac met deze link.
Er zijn ook genoeg costum roms die gewoon stock look hebben zoals deze
Voor de duidelijkheid, op een mac kan je volgens mij niet odin gebruiken, als je de recovery er op hebt gezet(wat je met die link doet) kan je gemakkelijk andere rom/kernel installeren, omdat je dat in je recovery kan doen(zijn gewoon zip files) Ik hou het hier wel bij voor als het onduidelijk gaat worden
Reg. datum: 25-09-2012
Bedankt voor de links.
4acesNL wijzigde deze reactie 24-04-2013 17:44 (5%)
stock is zoals het standaard op de telefoon staat als hij net uit de winkel komt.quote:4acesNL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:41:
Euh, op de Galaxy s3 zit toch touchwiz als skin. Stock Android is hoe google het bedoeld heeft. Althans zo heeft iedereen het er over in artikelen en video's ed. Of had ik het moeten formuleren dat ik de touchwiz skin er af wilde hebben?
Bedankt voor de links.
stock:
Noun
The goods or merchandise kept on the premises of a business or warehouse and available for sale or distribution.
Wat jij bedoelt is een aosp (Android Open Source Project) rom die gebasseerd is op de code van google.
Om gelijk je vraag te beantwoord, nee dit draait niet perse beter omdat niet altijd alle drivers van de hardware beschikbaar zijn en ontwikkelaars deze zelf moeten ontwikkelen met beperkte informatie.
Reg. datum: 26-03-2001
Ik ben al een uurtje aan het zoeken maar kan deze niet vinden voor de S3. Heb je een link naar MIUI v5?quote:IronMan schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:27:
Zo, van mijn kant uit ook weer eens een update. Build nog elke dag mijn CM10.1 roms maar het werd/wordt mij even te 'saai' en ben gaan kijken naar wat anders. Hééŕlijk zeg dat MIUI v5. Denk dat ik hier wel even een tijdje op zal bljven, echt alles werkt super goed vooralsnog. Batterij is op BUDLI2 superzuinig (zit nu op 74% na 17 uur op de accu met een beetje internetten, muziek en whatsapp waar ik met CM10.1 op 30/40 zit). Normaal gesproken kijk ik ook altijd nog even naar SlimBeans maar zelfs dat ga ik nu NIET proberen. Ik = blij.
zoeken bij google naar 'miui i9300' --> tweede link MIUI voor SGS IIIquote:arene schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:22:
[...]
Ik ben al een uurtje aan het zoeken maar kan deze niet vinden voor de S3. Heb je een link naar MIUI v5?
Na daar een beetje rond te lezen ben ik er achter dat er blijkbaar twee MIUI-varianten zijn (beide niet-officieel)
Polimorph, met CM10 als basis
Aangepaste MIUI.us, met Samsung rom als basis, nog geen v5 volgens mij?
Als het goed is staat MIUI v5 op het punt van uitkomen voor de SGS III, dus de officiele versie zou binnenkort wel makkelijker te vinden moeten zijn.
edit: Officiele downloadlinkjes van de laatste versie van MIUI (3.4.19): MIUIAndroid en language pack (zodat je ook NL kan kiezen)
gwystyl wijzigde deze reactie 25-04-2013 09:08 (56%)
____________________________geen_sig___________________
quote:Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:33:
Rooten betekent niet dat de snelheid plotseling wordt opgevoerd.
Als je het wilt rooten, neem dan mijn stappenplan.
I9300 root:
Alle samsung drivers gedownload? http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP
-Download root zip + odin (zit er allebei in): http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13658721490942
(link staat onderaan)
-Sluit alles van kies af in taakbeheer, zodat het niet interfereert.
-Start odin 1.85
-Niet aan de checkbox komen aan de linkerkant
-Zet de md5 file in de PDA vak aan de rechterkant
-Schakel je S3 uit.
-Zet je S3 in download mode, door vol down, home en power tegelijk in te drukken.
-Druk volume up to continue
-Hang je S3 aan je pc
-Klik start
-Max 10 min wachten, than it's done
Als je je S3 reboot en je ziet bij je apps "SuperSU" staan, dan is ie geroot.
Je zou eventueel een rom kunnen installeren of gewoon een veel nieuwere firmware flashen. De XELLA die de nieuwste is in Nederland is best oud. Je kunt het flashen naar XEMC2, dat is momenteel de op één na nieuwste firmware. Er zijn daar veel snelheidfixes.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273quote:Sleehond schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:30:
De link naar root zip + odin doet het niet meer. Iemand nieuwe link?
[...]
C2Q Q6600@3Ghz, 6GB DDR 800Mhz, XFX HD6850 1GB, Crucial C300 64GB, 1.5TB Samsung HD, MSI P35 Platinum Rev 1.1
Youtube: http://www.youtube.com/user/smoove7182954 Facebook: https://www.facebook.com/ChrisSmooveMove Twitter: https://twitter.com/Chris_Smoove
Reg. datum: 03-11-2001
Ik heb op mijn Nexus One bijna altijd Miui roms gebruikt maar ik twijfel nu om mijn S3 ook weer te voorzien van Miui, ziet er erg gelikt uitquote:gwystyl schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:49:
[...]
zoeken bij google naar 'miui i9300' --> tweede link MIUI voor SGS III
Na daar een beetje rond te lezen ben ik er achter dat er blijkbaar twee MIUI-varianten zijn (beide niet-officieel)
Polimorph, met CM10 als basis
Aangepaste MIUI.us, met Samsung rom als basis, nog geen v5 volgens mij?
Als het goed is staat MIUI v5 op het punt van uitkomen voor de SGS III, dus de officiele versie zou binnenkort wel makkelijker te vinden moeten zijn.
edit: Officiele downloadlinkjes van de laatste versie van MIUI (3.4.19): MIUIAndroid en language pack (zodat je ook NL kan kiezen)
Reg. datum: 12-11-2002
Draait lekker en dat miui is gewoon erg mooi ik heb het donkere theme met blauw als basis kleur en yaku icons.
SGS-I9000
Ik heb hem op -75 mv staan en de max freq naar 1.5 ook de Touch freq heb ik verhoogd naar 1000Mhz
SGS-I9000
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik draai sinds dag 1 Omega en ben wel toe aan iets anders. Maar las op een miui forum dat men bij de vorige versie nog last had van de sudden deathquote:Miki schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:19:
Zit in de huidige Miui V5 kernel al de sudden death fix of is het verstandiger om een 3rd party kernel te kiezen?
Avondje aan het zoeken geweest maar van wat ik kan vinden is V5 momenteel nog 4.1.1. based dus niet aan te raden op je S3 en zeker niet als je een insane chip hebt. Uiteraard kun je sudden death problemen voorkomen door je miui rom te voorzien van een 3rd party kernel zoals die van Syriah.quote:RekZ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:24:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik draai sinds dag 1 Omega en ben wel toe aan iets anders. Maar las op een miui forum dat men bij de vorige versie nog last had van de sudden death
quote:Miki schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:48:
[...]
Avondje aan het zoeken geweest maar van wat ik kan vinden is V5 momenteel nog 4.1.1. based dus niet aan te raden op je S3 en zeker niet als je een insane chip hebt. Uiteraard kun je sudden death problemen voorkomen door je miui rom te voorzien van een 3rd party kernel zoals die van Syriah.
SGS-I9000
Reg. datum: 13-04-2009
Dus dan maar terug naar MC2 met Jkay en het werkt gewoon heerlijk!
Heb die S3 nu 11 maanden. Accu houdt het ongeveer 20 uur uit met scherm aan 6 uur. 3% batterij resterend.
Ik draai WanamLite met Juice Defender Ultimate...
:-)
6 uur screen on time??? Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dit halen!quote:DaViDoViTsCh schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:23:
Ben benieuwd of dit nog een beetje ok is vandaag de dag...
Heb die S3 nu 11 maanden. Accu houdt het ongeveer 20 uur uit met scherm aan 6 uur. 3% batterij resterend.
Ik draai WanamLite met Juice Defender Ultimate...
Chris Smoove wijzigde deze reactie 01-05-2013 22:52 (60%)
Youtube: http://www.youtube.com/user/smoove7182954 Facebook: https://www.facebook.com/ChrisSmooveMove Twitter: https://twitter.com/Chris_Smoove
Het zal allicht wat nodig hebben, maar het weegt niet op tegen alles wat ik kan instellen. Tot nu toe met 3 uur scherm aan, iets van 2d6h gehaald...quote:Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:51:
Heb ik al zo vaak gehaald, zonder die batterijoptimalisatie troep. Geloof dat ze zelfs batterij slurpen..
Klopt. Vind het ook onzin.quote:Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:51:
Geloof dat ze zelfs batterij slurpen..
Geen overbodige rotzooi installeren, BetterBatteryStats gebruiken om te zien waarom je telefoon steeds "wakker" wordt.quote:DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:15:
Betere ideeën dan?
Tot nu toe hebben all battery saving appjes 1 groot nadeel: ze maken van je smartphone een dumbphone. Achtergrondsync wordt b.v. uitgezet, je kriujgt geen notificaties meer van nieuwe mail/meldingen/whatsapp, etc. Daar heb ik zo'n telefoon niet voor en zolang ik 1 dag doorkom vind ik het prima.
Reg. datum: 22-07-2012
Dit klinkt allemaal zeer goed, maar bij Triangle away lees ik dat ze warnen voor een brick en dat een Jag aangeraden is. Klopt dit of is het risico zodanig klein dat ik er niet op moet letten?
Verder, als ik CM10.1 erop wil zetten, moet ik dan iets doen met Kernel of is die standaard goed genoeg? Ik wil geen sudden death oid door custom rom / kernel ofzo.
mutn10 wijzigde deze reactie 05-05-2013 20:16 (13%)
Dit betekent, zoals met alles als je gaat tweaken
Triangle Away moet je overigens gebruiken voordat je de gehele stock rom terug zet, volledige stock rom werkt triangle away niet mee. Je moet dan eerst altijd de stock rom flashen, daarna rooten, dan Triangle Away gebruiken en voordat Triangle Away wil rebooten de batterij eruit halen, dan in download mode stock rom flashen en hij is helemaal klaar voor garantie afhandeling.
C2Q Q6600@3Ghz, 6GB DDR 800Mhz, XFX HD6850 1GB, Crucial C300 64GB, 1.5TB Samsung HD, MSI P35 Platinum Rev 1.1
Hoe dan ook, mogen ze je de garantie niet ontzeggen omdat het geroot is, maar om die discussie te voorkomen volstaat het voorgaande verhaal. Kunnen ze er niets van terug zien!
En Mutn10 -> stock kernel van CyanogenMod is vooralsnog goed om mee te beginnen. Mocht er een noodzaak - of wil - zijn om dit alsnog te veranderen naar een 'custom' kernel dan kun je dit altijd nog doen.
Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..quote:
Bij mij hielp het door veel apps toe te voegen aan de app "Greenify". Heb zelfs maps toegevoegd (eerst ff user app van maken) en ik merk dat als mijn scherm uitstaat de telefoon ook echt "slaapt" nu.
ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS
http://miuiandroid.com/co...3-4-12.20209/#post-163850
En is CF Auto Root een goede root methode voor beginners? Op XDA staat er dat het eigenlijk bedoeld is om met stock samsung firmwares te werken, maar ik wil graag naar CM.
Ik weet dat ik voor rooten en flashen enkele stappen moet doorlopen: (grosso modo) rooten, full wipe, recovery cwm, flashen vanaf SD. Maar in welke volgorde moet dit? Guides voor de zaken opzich als rooten en flashen heb ik van xda, maar een overzichtelijke guide die alles wat samenvat zou handig zijn.
WanamLite met JuiceDefender Ultimate geïnstalleerd...quote:dbzfan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:45:
[...]
Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..
Bij mij hielp het door veel apps toe te voegen aan de app "Greenify". Heb zelfs maps toegevoegd (eerst ff user app van maken) en ik merk dat als mijn scherm uitstaat de telefoon ook echt "slaapt" nu.
Nou, ik kan dus maar niet vinden wat mijn foon wakker houdt... Better Batty Stats geïnstalleerd, maar geen idee waar ik naar moet kijken haha
http://review.cyanogenmod.org/#/c/29932/quote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:02:
Blijkbaar heeft CM10,1 vanaf een bepaalde nightly de fix ingebouwd. Kan er dit iemand bevestigen?
En is CF Auto Root een goede root methode voor beginners? Op XDA staat er dat het eigenlijk bedoeld is om met stock samsung firmwares te werken, maar ik wil graag naar CM.
Ik weet dat ik voor rooten en flashen enkele stappen moet doorlopen: (grosso modo) rooten, full wipe, recovery cwm, flashen vanaf SD. Maar in welke volgorde moet dit? Guides voor de zaken opzich als rooten en flashen heb ik van xda, maar een overzichtelijke guide die alles wat samenvat zou handig zijn.
En om CM te installeren: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9300
Miki wijzigde deze reactie 08-05-2013 16:38 (5%)
Ik zou deze wiki page nog eens goed doornemenquote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:38:
Kan ik CF autoroot toepassen en dan CM flashen of moet ik iets doen met CWM recovery (en kan iemand een link geven die uitlegt wat CWM nu eigenlijk doet?)
Ik heb mijn S3 geroot met CF-autoroot (eitje) op de stock rom. Had ik een factory reset moeten doen eerst?
Nu heb ik CWM Rom manager gedownload en de CWM geflashed. Kan ik nu gewoon CM op mijn sd gooien en via recovery installeren of moet ik eerst factory reset doen?
Ik weet wel dat ik na de flash van CM een reset moet doen.
mutn10 wijzigde deze reactie 08-05-2013 17:15 (8%)
Je kan nu gewoon CM flashen, na de flash is het verstandig een reset te doen, dit omdat CM apps en cache anders aanspreekt dan de stock ROM en dit problemen kan geven. Na de reset worden alle apps geïnstalleerd zoals ze zouden moeten en geven dan dus geen problemen meer, ook sommige settings kunnen soms niet veranderd worden zonder reset NA de flash.quote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:14:
Ik heb de pagina doorgenomen, maar begrijp enkele zaken niet...
Ik heb mijn S3 geroot met CF-autoroot (eitje) op de stock rom. Had ik een factory reset moeten doen eerst?
Nu heb ik CWM Rom manager gedownload en de CWM geflashed. Kan ik nu gewoon CM op mijn sd gooien en via recovery installeren of moet ik eerst factory reset doen?
Ik weet wel dat ik na de flash van CM een reset moet doen.
Geef je hier je bevindingen weer als het je gelukt is? Heb zelf alleen geroot en CWM geflashed, dit omdat ik de TV-Out functie niet wil verliezen en de telefoon op zich prima werkt. Heb erg veel met mijn SGS1 geflashed, maar merkte bij de niet Samsung ROM gebaseerde ROMs dat het één en ander toch niet naar behoren werkte.
Enige reden voor mij om te flashen is om de contacts en SMS lag te verhelpen, niet super storend, maar als het toch niet hoeft
Hoewel ik het toestel als erg prettig ervaar, snap ik niet waarom Samsung dergelijke problemen niet gewoon eerder aanpakt.... Ze zijn ervan op de hoogte, custom ROMs hebben dit al opgelost alleen Samsung al tijden niet...
Verder, in filmpjes zie ik iedereen cache wipe, dalvik wipe en factory reset doen VOOR ze flashen en achteraf niet meer. Hoe doe ik het het best?
Cache en Dalvik cache wipen voor het flashen heeft sowieso zin, deze worden aangemaakt zodra apps e.d. opgestart worden. Als je de telefoon boot na cache en Dalvik cache wipen dan worden er voor sommige dingen (welke standaard met je stock ROM booten) weer aangemaakt, deze schijnen vaak geen problemen met zich mee te nemen.
Check anders deze post even.
Koldur wijzigde deze reactie 08-05-2013 19:02 (7%)
Nagenoeg iedere nieuwe recovery programma heeft de Sudden Death fix dit is namelijk gefixed op kernelniveau zoals ik al eerder aangaf in 1 van mijn links. Als je het zeker wilt weten houdt het dan bij ClockworkMod Recovery. De G apps kun je ook gewoon handmatig flashen daar heb je echt geen manager voor nodig.quote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:44:
Momenteel de g apps aan het downloaden. Ik gebruik echter wel Goomanager met TWRP recovery omdat die de Sudden Death Fix heeft. (althans dat denk ik toch?, op xda staat dat TWRP 2.3.3.1 de fix heeft, dus de 2.5.0.0 zal die ook hebben denk ik?)
Verder, in filmpjes zie ik iedereen cache wipe, dalvik wipe en factory reset doen VOOR ze flashen en achteraf niet meer. Hoe doe ik het het best?
Wat betreft wipen e.d. is mijn voorkeur:
- Factory reset
- Dalvik wipe
- Cache wipe
Zorgt dat JuiceDefenderUltimate er nou voor dat ie bijvoorbeeld maar om het kwartier even 3g gebruikt om berichten etc te checken? Of komt op de ultimate setting wel direct berichten door via whatsapp/mail/etc?quote:DaViDoViTsCh schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:08:
[...]
WanamLite met JuiceDefender Ultimate geïnstalleerd...
Nou, ik kan dus maar niet vinden wat mijn foon wakker houdt... Better Batty Stats geïnstalleerd, maar geen idee waar ik naar moet kijken haha
Ik heb nu wel 2 probleempjes. Een eerste is dat filmpjes kijken in browser zelf (chrome) of in de gallery app (met stock browser) enorm hard laggen. Dit vind ik zeer irritant.
Ook heb ik een vraagje in verband met dat wapen. Na die 3 wipes voor het flashen en nog eens erna, heb ik nog steeds al mijn foto's en dergelijke die op het telefoongeheugen stonden?
En kan iemand mij bevestigen dat ik (nagenoeg) 100% beschermd ben tege' sudde' death. Klopt mijn redenering sat de fix sowieso in latere varianten zit?
Er zijn je genoeg antwoorden en richtingen aangedragen dat je deze vragen zelf kunt beantwoorden of vinden. Als je geen idee hebt wat je aan het doen bent dan moet je je ook afvragen of het wel verstandig is dat je je S3 aan het flashen bentquote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:47:
Het is me gelukt. Ik heb TWRP (Goomanager) gebruikt omdat eerdere versies van die de fix al bevatten terwijl er over Cwm niets gezegd werd. Het zat namelijk in de 2.3.3.1 dus zit het volgens mij sowieso in de 2.5.0.0 die ik nu heb.
Ik heb nu wel 2 probleempjes. Een eerste is dat filmpjes kijken in browser zelf (chrome) of in de gallery app (met stock browser) enorm hard laggen. Dit vind ik zeer irritant.
Ook heb ik een vraagje in verband met dat wapen. Na die 3 wipes voor het flashen en nog eens erna, heb ik nog steeds al mijn foto's en dergelijke die op het telefoongeheugen stonden?
En kan iemand mij bevestigen dat ik (nagenoeg) 100% beschermd ben tege' sudde' death. Klopt mijn redenering sat de fix sowieso in latere varianten zit?
Voor een compleet clean S3 moet je een full wipe doen dus ook je interne SD leggen. Kan met een wipe script.quote:mutn10 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:47:
Het is me gelukt. Ik heb TWRP (Goomanager) gebruikt omdat eerdere versies van die de fix al bevatten terwijl er over Cwm niets gezegd werd. Het zat namelijk in de 2.3.3.1 dus zit het volgens mij sowieso in de 2.5.0.0 die ik nu heb.
Let op!! Wel een flashrom op je externe, anders gaat het niet goed komen..
TWRP is een prima recovery en sudden death fix zit um in combinatie met een kernel. Lags in videoplay ligt eraan, welke rom, kernel en tweaks blabla..
Alle themed, tweaked, customized Samsung roms, daar ben ik wel intussen klaar mee. Zitten absoluut prima roms tussen maar overloaded met TE veel toeters en bellen.
Wil je een no-nonsence rom met JKay dan:
V7.1 XXEMD2 Light Force ROM SLIM [393MB]
Draai het nu een aantal dagen met perseus alpha 36 kernel.
Ik heb via TWRP alles gebackupped. Kan ik daar mijn contacten uithalen of is dit onmogelijk?
Je kan het zo allemaal instellen idd...quote:RekZ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:35:
Zorgt dat JuiceDefenderUltimate er nou voor dat ie bijvoorbeeld maar om het kwartier even 3g gebruikt om berichten etc te checken? Of komt op de ultimate setting wel direct berichten door via whatsapp/mail/etc?
Alleen die direct berichten van whatsapp weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb het zo ingesteld dat ie pas verbinding maakt met mn wifi/mobiele gegevens als ik 'm uit z'n standby haal...
Heb onlangs mn foon gereset en alles er nieuw op, waaronder JDU, voorheen werd ie ook niet wakker tussendoor, maar ik weet niet wat er mis is gegaan in de instellingen. Ik zou makkelijk 3 dgn moeten kunnen redden met 4 uur 'scherm aan tijd...
Ah, ik snap het, maar vind je dat niet vreselijk irritant dan dat je geen berichten binnen krijgt wanneer je het schem niet aan hebt?quote:DaViDoViTsCh schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:45:
[...]
Je kan het zo allemaal instellen idd...
Alleen die direct berichten van whatsapp weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb het zo ingesteld dat ie pas verbinding maakt met mn wifi/mobiele gegevens als ik 'm uit z'n standby haal...
Heb onlangs mn foon gereset en alles er nieuw op, waaronder JDU, voorheen werd ie ook niet wakker tussendoor, maar ik weet niet wat er mis is gegaan in de instellingen. Ik zou makkelijk 3 dgn moeten kunnen redden met 4 uur 'scherm aan tijd...
Reg. datum: 15-03-2011
Reg. datum: 11-04-2012
Kan iemand mij eens kort en bondig vertellen waarom ik zou moeten overstappen op een Custom rom? Geeft dit mij veel voordelen?
Reg. datum: 13-07-2002
Mooi dat CM even ter sprake komt. Ik draai nu al tijden Omega. Naar alle tevredenheid trouwens.quote:Chris Smoove schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:23:
http://download.cyanogenm...=nightly&device=i9300 , niet zo moeilijk niet?
Maar je wilt wel eens wat nieuws.. Nu is mijn vraag: Hoe is CM tegenwoordig voor de S3? En paar maanden geleden werd er nog geklaagd over problemen met drivers die niet werden vrijgegeven, de camera die het eigenlijk niet deed etc...
Is CM tegenwoordig een volwaardige"daily driver" waarbij alles gewoon werkt? Geen echte bugs meer?
Hier en daar mis ik wel een feature van touchwiz zoals smartshop, maar daar heb jij geen last van.
Als de officiële 4.2 er is ga ik waarschijnlijk wel terug daar naartoe om de features te bekijken en dan beslis ik of ik er bij blijf of er gewoon weer cm opzet.
Afgezien van de FM radio (waar ik toch nooit naar luister) en video-out die dankzij de aso's bij Samsung nooit gaan werken, en een camera die FC't als je bij de eerste foto touch to focus gebruikt i.c.m. flits, werkt het allemaal heel soepel.
Het energieverbruik is zelfs uitstekend te noemen: ik heb nu, na 21,5 uur met ruim een uur het scherm aan nog 55% acculading over.
Last.fm! | Band! | e-penis!: Phenom II X4 955 BE @ 3.2GHz @ 1.262V | Scythe Ninja 2 Rev. B | Sapphire HD6950 2GB | Thermalright T-rad 2 GTX
Dat kan ook allemaal door enkel te rooten.quote:DaViDoViTsCh schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:09:
Voor mij de enige redenen om een custom rom te draaien is zodat ik fatsoenlijk adfree kan draaien, extra instellingen met Juicedefender heb, een gekraakte versie van Candy Crush kan draaien en dat die {geoptimaliseerde) roms (meestal) ook een stuk accuduur vriendelijker zijn
Blijft alleen je laatste argument over. Waar ik het trouwens wel mee eens ben
Metalium-220 wijzigde deze reactie 10-05-2013 08:26 (4%)
CPU controle kan ook in een kernel. Ben niet kapot van de source gebruikers apps als juicedefender.quote:DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:27:
Als ik em niet geroot had, kon ik ook geen CPU snelheden instellen bij Juicedefender. Beste argument voor mij!
Reg. datum: 19-03-2002
bij laatste versie van slimbean geen problemen met camera.quote:Ghost Dog schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 01:40:
Mijn S3 draait al maanden Temasek's CM10(.1) Kang, en zeker de laatste tijd werkt het eigenlijk vlekkeloos.
Afgezien van de FM radio (waar ik toch nooit naar luister) en video-out die dankzij de aso's bij Samsung nooit gaan werken, en een camera die FC't als je bij de eerste foto touch to focus gebruikt i.c.m. flits, werkt het allemaal heel soepel.
Het energieverbruik is zelfs uitstekend te noemen: ik heb nu, na 21,5 uur met ruim een uur het scherm aan nog 55% acculading over.
vpcsa3c5e
Net even geprobeerd, en hier nu ook niet meer.quote:Mouki_9 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:25:
[...]
bij laatste versie van slimbean geen problemen met camera.
Last.fm! | Band! | e-penis!: Phenom II X4 955 BE @ 3.2GHz @ 1.262V | Scythe Ninja 2 Rev. B | Sapphire HD6950 2GB | Thermalright T-rad 2 GTX
Greenify er ook op gezet, eens kijken wat ik ermee kan:)quote:dbzfan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:45:
[...]
Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..
Nu nog even uitvogelen hoe ik camera sound kan uitzetten en telefoontjes automatisch kan opnemen. Dan ben ik helemaal over.
Deze rom draait trouwens veel sneller dan Omega.
quote:mutn10 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:56:
Ik draai toevallig sinds gisteren de nightly (20130507) en alles werkt naar behoren en erg smooth. Ook zijn sommige features echt handig.
Hier en daar mis ik wel een feature van touchwiz zoals smartshop, maar daar heb jij geen last van.
Als de officiële 4.2 er is ga ik waarschijnlijk wel terug daar naartoe om de features te bekijken en dan beslis ik of ik er bij blijf of er gewoon weer cm opzet.
Reg. datum: 19-03-2002
vpcsa3c5e

Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden:
Na de installatie van CM10.1 met een schone telefoon ben ik ca 7G aan ruimte kwijt. Het zit hem in de Legacy\0\ gedoe met de nieuwe useraccounts van 4.2
Met rootexplorer e.d. kan ik die partitie niet verwijderen. Verschillende sites leggen uit waarom, maar geven geen oplossing voor het opschonen van de partitie.
Koriel wijzigde deze reactie 10-05-2013 15:46 (10%)
Werkt momenteel erg goed, loopt als een zonnetje. Telefoon is nu even aan de lader. Daarna maar eens monitoren hoe het batterijverbruik is bij deze versie. Vond versie 25 prima qua batterijverbruik, maar lees op XDA dat deze toch wel weer stapje beter zal moeten zijn. We gaan het zien!
Ik ga nu waarschijnlijk wel over op een TW rom omdat multiwindow en smartstay zeer handig zijn voor mij.
quote:Koriel schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:41:
[afbeelding]
Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden:
Na de installatie van CM10.1 met een schone telefoon ben ik ca 7G aan ruimte kwijt. Het zit hem in de Legacy\0\ gedoe met de nieuwe useraccounts van 4.2
Met rootexplorer e.d. kan ik die partitie niet verwijderen. Verschillende sites leggen uit waarom, maar geven geen oplossing voor het opschonen van de partitie.
Gaat erg goed met deze ROM, nu 24 uur van de lader af, en nog 44% batterij over.
En dat toch met redelijk wat Candy Crush spelen, paar keer FB, twitter en NU checken en regelmatig whatsappen.
Sleehond wijzigde deze reactie 11-05-2013 19:12 (33%)
De eerste 3 cijfers van mijn IMEI zijn 353. Volgens mij is dit Ierland?
Verder, wanneer gebruik ik het best triangle away? Ik heb deze guide teruggevonden, maar ik las ergens dat je triangle away het best gebruikt op stock kernel/rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=171061
Ik zit nu op CM, volgens mijn info moet ik nu dus eerstneen stock rom flashen, dan opnieuw rooten, dan triangle away en dan nog eens een stock rom flashen?
mutn10 wijzigde deze reactie 12-05-2013 11:13 (65%)
Draai al tijden Omega rom op mn S3. (nu V44.4)
Echter begint deze mij steeds meer te irriteren qua snelheid (veel lagg).
Nu ben ik op zoek naar een andere custom rom voor dagelijks gebruik.
eisen:
Snel
Stabiel
Energie zuinig (op z'n minst 1 dag mee gaan)
Goed geluid (evt. icm mod ACID Audio Engine)
Skip track met volume knop als scherm uit is (evt. met TweakBox)
Goede camera (liefste met de low light optie)
Bluetooth en Wifi (5Ghz) goed werkend zonder rare fratsen.
Welke roms voldoen hier aan en welke raden jullie mij aan?
ps. draaide op m'n HD2 al tijden een CM mod versie
pps. Het kale zoals m'n Nexus 10 heeft stock vind ik ook wel erg prettig.
Scientia Potentia Est
Ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent maar goed, hier een poging je op weg te helpen.quote:mutn10 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:12:
Als ik terug wil naar de standaard firmware, van welk land moet ik die dan downloaden of hoe kan ik het te weten komen? België staat immers niet op Sammobile.
De eerste 3 cijfers van mijn IMEI zijn 353. Volgens mij is dit Ierland?
Verder, wanneer gebruik ik het best triangle away? Ik heb deze guide teruggevonden, maar ik las ergens dat je triangle away het best gebruikt op stock kernel/rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=171061
Ik zit nu op CM, volgens mijn info moet ik nu dus eerstneen stock rom flashen, dan opnieuw rooten, dan triangle away en dan nog eens een stock rom flashen?
Neem gewoon de nederlandse PHN rom, immers ben je toch nederlandstalig: http://www.sammobile.com/...el=GT-I9300&pcode=PHN
Te nemen stappen:
- Triangle away installeren op je CM rom via playstore of APK
- Triangle away de flashcounter laten resetten
- Geen kabels aan je S3 hebben hangen(ivm met opnieuw herschrijven flashcounter doordat bij het opladen de rom boot in oplaadmodus, sneaky Samsung
)
- S3 uitzetten en opstarten in download modus
- Met Odin de rom flashen
- Na rom flash kun je opstart procedure afbreken door de telefoon uit te zetten
- Je S3 in recovery modus zetten en factory reset + wipen doen
- Reboot en geniet van je stock S3
Vroeger kon je na triangle away counter reset zonder enige problemen verder klooien met je telefoon zonder dat je counter opliep. Sinds de laatste twee updates heeft Samsung daarvoor een stokje gestoken waardoor bij iedere reboot gelijk de counter weer oploopt. Dit gebeurd dus ook als je je telefoon uitzet en aan de lader hangt. Zodoende moet je na triangle away flash counter reset je telefoon uitzetten en dan in download modus opstarten en je telefoon flashen met de stock rom. Ga je eerst naar recovery om je telefoon te wipen dan loopt je flash counter weer op. Dus na het flashen met de stock rom, booten in recovery modus en dan pas alles wipen. Vergeet deze laatste stap overigens niet omdat je S3 hele rare dingen kan gaan doen als het niet gebeurd is.
Miki wijzigde deze reactie 14-05-2013 12:05 (23%)
Android Revolution HD versie 26quote:HellStorm666 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:59:
Heej mede tweakers.
Draai al tijden Omega rom op mn S3. (nu V44.4)
Echter begint deze mij steeds meer te irriteren qua snelheid (veel lagg).
Nu ben ik op zoek naar een andere custom rom voor dagelijks gebruik.
eisen:
Snel
Stabiel
Energie zuinig (op z'n minst 1 dag mee gaan)
Goed geluid (evt. icm mod ACID Audio Engine)
Skip track met volume knop als scherm uit is (evt. met TweakBox)
Goede camera (liefste met de low light optie)
Bluetooth en Wifi (5Ghz) goed werkend zonder rare fratsen.
Welke roms voldoen hier aan en welke raden jullie mij aan?
ps. draaide op m'n HD2 al tijden een CM mod versie
pps. Het kale zoals m'n Nexus 10 heeft stock vind ik ook wel erg prettig.
Stabiel, Snel & accu naar mijn idee geweldig....
Haal zelf makkelijk 24uur met deze rom, als ik savonds weinig aan de telefoon zit na werk, haal ik ook gemakkelijk 1,5dag
Sleehond wijzigde deze reactie 14-05-2013 19:37 (6%)
Blijkbaar is mijn CSC I9300PHNELL2 en dat is volgens mij de Nederlandse stock rom. (Kunnen ze eigenlijk garantie weigeren wegens foute match tussen CSC en de geflashte Rom?). Ik heb hem net opnieuw geroot op een stock rom en doe nu de Triangle Away procedure.quote:Miki schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:20:
[...]
Ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent maar goed, hier een poging je op weg te helpen.
Neem gewoon de nederlandse PHN rom, immers ben je toch nederlandstalig: http://www.sammobile.com/...el=GT-I9300&pcode=PHN
Te nemen stappen:Kleine toelichting:
- Triangle away installeren op je CM rom via playstore of APK
- Triangle away de flashcounter laten resetten
- Geen kabels aan je S3 hebben hangen(ivm met opnieuw herschrijven flashcounter doordat bij het opladen de rom boot in oplaadmodus, sneaky Samsung
)
- S3 uitzetten en opstarten in download modus
- Met Odin de rom flashen
- Na rom flash kun je opstart procedure afbreken door de telefoon uit te zetten
- Je S3 in recovery modus zetten en factory reset + wipen doen
- Reboot en geniet van je stock S3
Vroeger kon je na triangle away counter reset zonder enige problemen verder klooien met je telefoon zonder dat je counter opliep. Sinds de laatste twee updates heeft Samsung daarvoor een stokje gestoken waardoor bij iedere reboot gelijk de counter weer oploopt. Dit gebeurd dus ook als je je telefoon uitzet en aan de lader hangt. Zodoende moet je na triangle away flash counter reset je telefoon uitzetten en dan in download modus opstarten en je telefoon flashen met de stock rom. Ga je eerst naar recovery om je telefoon te wipen dan loopt je flash counter weer op. Dus na het flashen met de stock rom, booten in recovery modus en dan pas alles wipen. Vergeet deze laatste stap overigens niet omdat je S3 hele rare dingen kan gaan doen als het niet gebeurd is.
Hmm doordat ik de met CF autoroot meegeleverde ODIN heb gebruikt, was f.reset time niet aangevinkt terwijl ik geflasht heb, levert dit een probleem op? Moet ik "herflashen"?
mutn10 wijzigde deze reactie 15-05-2013 21:10 (4%)
Reg. datum: 06-04-2011
Zijn er meer mensen die er last van hebben en/of eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Intel Core i5 3570K @4.5GHZ, MSI Z77A-G45, 8GB Corsair Vengeance, MSI GTX660 128GB Samsung 830 en dat allemaal in een INWIN BUC behuizing,
Geen tips voor een goede modem, maar ik heb wel vergelijkbare klachten op mijn werklokatie gehad. Uiteindelijk 4 april contact gehad met de klantenservice van KPN en ze hebben het probleem zowaar afgelopen maandag opgelost. Ze hebben aanpassingen gedaan in de zendmasten hier en een reboot gegegeven en nu heb ik weer volle downloadsnelheden en dergelijke.quote:melvinnie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar een modem die het goed doet qua downloadsnelheid in de randstad (Den Haag). Op het moment kan ik daar niet eens google openen.. Rijd ik met de trein Den Haag uit, dan heb ik weer de snelheid die ik gewend ben van Vodafone. Ik heb zelfs uit ergernis mijn telefoon weer helemaal laten resetten door Kies en ook dat heeft geen oplossing geboden.
Zijn er meer mensen die er last van hebben en/of eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Probeer het eens via de klantenservice van Vodafone.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Reg. datum: 17-12-2009
Ik ben op zoek naar een custom ROM (mogelijk met aangepaste kernel) waarbij het mogelijk is om het notificatieledje linksboven handmatig in te stellen. Anders gezegd, ik wil per app kunnen aangeven welke kleur het lampje moet worden wanneer er een melding is. Is dit jullie bekend? Ik heb daarbij een voorkeur voor een ROM zonder TW.
Wel eens van Light flow gehoord?...quote:Hoppa! schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:35:
Excuses als dit al ergens voorbij is gekomen, maar ik heb het hele topic gescand en kan het niet vinden.
Ik ben op zoek naar een custom ROM (mogelijk met aangepaste kernel) waarbij het mogelijk is om het notificatieledje linksboven handmatig in te stellen. Anders gezegd, ik wil per app kunnen aangeven welke kleur het lampje moet worden wanneer er een melding is. Is dit jullie bekend? Ik heb daarbij een voorkeur voor een ROM zonder TW.
Reg. datum: 17-12-2009
You've got to be kidding me. Er is gewoon een fuckin' app voor. Nou, dat is dus geen excuus meer om te flashen.....quote:
Dank voor de tip, ook al blijkt mijn vraag dus gruwelijk off topic.
En uiteraard kom ik dit nu ook tegen in pagina 109 van dit topic......
Hoppa! wijzigde deze reactie 16-05-2013 15:51 (6%)
i5 2500K - Asrock Extreme4 Gen3 - G.Skill RipjawsX 8GB- Asus GTX660 Ti - Crucial M4 256Gb
Ik haal dat met WanamLite ook ongeveer...quote:Sleehond schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:37:
[...]
Android Revolution HD versie 26
Stabiel, Snel & accu naar mijn idee geweldig....
Haal zelf makkelijk 24uur met deze rom, als ik savonds weinig aan de telefoon zit na werk, haal ik ook gemakkelijk 1,5dag
Alle roms/kernels worden beter en beter. Wat ook interessant is MIUI met Googy kernel 1.5.4.quote:DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:35:
[...]
Ik haal dat met WanamLite ook ongeveer...
Snappy, stable, compleet en erg mooie UI.
Fast test video gemaakt
[ROM][MIUIv5][3.5.10][I9300][JB 4.1.1][NOTE2 EDITION][MW, Camera & Keyboard note2]
Met welk programma heb je dit gedaan?quote:silitek schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]
Alle roms/kernels worden beter en beter. Wat ook interessant is MIUI met Googy kernel 1.5.4.
Fast test video gemaakt:
[video]
[ROM][MIUIv5][3.5.10][I9300][JB 4.1.1][NOTE2 EDITION][MW, Camera & Keyboard note2]
HTC One X+, HTC One S, Samsung Galaxy S III GT-I9300, Samsung Galaxy tab 10.1 3G P7500
Ziet er inderdaad leuk uit! Alleen vond Thea het niet zo leuk dat ik haar belde, ze begreep niets van mijn telefoontjequote:silitek schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]
Alle roms/kernels worden beter en beter. Wat ook interessant is MIUI met Googy kernel 1.5.4.
Fast test video gemaakt:
[video]
Werken de camera en Bluetooth goed?
Yep werkt allemaal...quote:Koldur schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:31:
[...]
Ziet er inderdaad leuk uit! Alleen vond Thea het niet zo leuk dat ik haar belde, ze begreep niets van mijn telefoontje
Werkt de camera en Bluetooth goed?
Hmmm, is misschien het proberen waard dan, de TV-Out zal het zeker niet doen hè? Wat mij opvalt aan MIUI, in jouw filmpje in ieder geval, is dat het erg op iPhone lijkt qua iconen e.d.quote:
Ergens wel maar je bent onbeperkt in icons, lockscreen, statusbalk enz enz kortom je kun alles aanpassen naar smaak. Eén van de voordelen van MIUI o.a op XDA of online zijn tal van V5 themes beschikbaar. TV-OUT durf ik niet te zeggen of dat werkt gebruikt het nooit. Note keyboard en camera werken fijn overigens.quote:Koldur schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:03:
[...]
Hmmm, is misschien het proberen waard dan, de TV-Out zal het zeker niet doen hè? Wat mij opvalt aan MIUI, in jouw filmpje in ieder geval, is dat het erg op iPhone lijkt qua iconen e.d.
Googy kernel met boefla sounds ook heerlijk.
Op de S1 was ik al fan van MIUI nu op de S3 is het intussen een volwassen rom geworden. De moeite waard
Doe wel een full wipe..
Screencastquote:
SGS-I9000
Klopt staat op 0.5 inderdaad. .quote:Btje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:20:
Silitek, heb je de animatie uit of naar 0.5 gezet? Bij mij is hij niet zo snappy.
Pagina: 1 ... 26 27 28 29 laatste