Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:45

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:52:
Ik ben nu net ook een paar uurtjes over op Resurrection Remix. Natuurlijk te vroeg om echt te concluderen hoe het bevalt, maar het ziet er nu goed uit. Helaas was inloggen op mijn google account wel ingewikkeld. Ik heb 2-factor ingesteld en hij accepteerde een nieuw aangemaakte app-specific pass niet. Even geklunkel, maar een backup verificatie code werkte uiteindelijke gelukkig wel.
Ik ga deze zondag installeren. ben die 4.3 helemaal zat (had daarvoor CM10 geloof ik met 4.4)
Telefoon wordt veel te traag en batterij schijnt in deze helemaal top te zijn. we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

ik had met cm 11 dat de telefoon een paar keer per week spontaan rebooten ging. Hopelijk is dat verleden tijd.

Jammer dan wel weer dat een paar uur na flashen er een nieuwe build gereleased is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 16:36
bij die roms zoals omega v60 werkt de camera app bijvoorbeeld wel stabiel? bij cm heb ik daar echt veel problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Finding update package ...
Opening update package ...
Verifiyng update package ...
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed

Kon het niet laten maar krijg nu dit. Kernel problems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Lijkt een corrupte download

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Vraagje. Ik wil ArchiDroid op mijn telefoon flashen. Als ik Philz TouchRecovery in mijn telefoon laad, dan zie ik bij het opstarten daarvan geen optie om een backup te maken van mijn huidige stockROm. Mis ik iets, of zit het niet in deze recovery? Iemand een idee om mij verder te helpen?

Edit: Ik heb het opgelost door de CWM recovery te flashen. Deze heeft wel de optie om een backup te maken, en dat ging helemaal prima.

[ Voor 19% gewijzigd door harydoo op 01-03-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

g0tanks schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:51:
Gisteren geupgrade van NeatROM (Android 4.4.4) naar Resurrection Remix (Android 5.0.2) en nu werkt mijn S3 echt vele malen sneller! :o Waar ik eerst nog wel eens last had van apps die spontaan vastliepen en enkele seconden moeten wachten op het laden van SwiftKey, loopt nu alles erg soepel.
ik heb hem nu draaien sinds eergisteren.
Mijn ervaring tot nu toe:
  • + Batterij gaat ongeveer 4 uur langer mee (geen hard bewijs maar gevoel)
  • + Retesnel (ik had eerst stock 4.3 geïnstalleerd wat ook redelijk was maar niet zoals dit.
  • + Erg clean en android 5 is echt gelikt
  • + Alle voordelen van android 5
  • + Camera werkt perfect (cyanogenmod11 deed wel eens vervelend)
  • + Agenda is prima (CM 11 werkte bij mij niet out of the box)
  • + Bluetooth audio streaming werkt perfect
  • - Dialer is 1 keer gestopt
  • - Bluetooth carkit geeft een storende bromtoon en ik kan daardoor niks verstaan
    Dit laatste heeft hiermee te maken denk ik: http://forum.xda-develope...post58985467#post58985467
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Al met al vind ik dit de stabielste android 5 rom.

Mijn dagelijks gebruik: Whatsapp, af en toe eens Facebook, Ik speel geen spelletjes, Google maps of Osmand+ (ook navi), wat internet en wat youtube. (simpele user) 8)
Was probleempje met de versie van Clockworkmod. Moest een nieuwere versie hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 03-03-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
That does it.. Ik moet deze ROM ook hebben op mijn phone! :D

Heb alleen geen zin om een factory reset te doen alvorens de ROM te installeren. Wil de gok nemen zonder dat. Iemand daar toevallig ervaring mee?

[ Voor 67% gewijzigd door Scipionyx op 02-03-2015 10:04 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:06

g0tanks

Moderator CSA
Scipionyx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:34:

Heb alleen geen zin om een factory reset te doen alvorens de ROM te installeren. Wil de gok nemen zonder dat. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik zou toch de moeite nemen om een reset te doen. Kost je misschien een middagje om alles opnieuw in te stellen, maar dan weet je zeker dat alles goed werkt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Maak een back up met titanium. In een uurtje alles weer terug

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Will do. In het verleden ook 's gebruikt. Super app! :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Scipionyx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:34:

Heb ik wel gedaan. gewoon een reset.
Dan maar alles opnieuw. telefoon ook meteen schoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ik moet zeggen dat mijn enthousiasme nu wel bekoeld is. Een keer rebooten en daarna kreeg ik geen unlock-sim scherm. Nog twee keer rebooten en toen wel. Goed dat zou de simkaart zelf kunnen, maar ik krijg ook enkel een zwart scherm. En kan dus geen apps opstarten. Ik kan wel het menu naar beneden swipen, maar that's it. Dus onbruikbaar daarmee.

En ik had een factory reset en zo gedaan voor ik hem geflashed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Menu knop even indrukken.... Standaard launcher kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ik betwijfel of dat zou gaan werken, maar ik ben al weer terug naar cm11. Ik heb dan ook gewoon mijn telefoon werkend snel weer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

[update]
ik heb hem nu draaien sinds vrijdag.
Mijn ervaring tot nu toe:
  • + Batterij gaat ongeveer 4 uur langer mee (geen hard bewijs maar gevoel)
  • + Retesnel (ik had eerst stock 4.3 geïnstalleerd wat ook redelijk was maar niet zoals dit.
  • + Erg clean en android 5 is echt gelikt
  • + Alle voordelen van android 5
  • + Camera werkt perfect (cyanogenmod11 deed wel eens vervelend)
  • + Agenda is prima (CM 11 werkte bij mij niet out of the box)
  • + Bluetooth audio streaming werkt perfect
  • - Dialer is 1 keer gestopt
  • - In whatsapp een foto maken wilt soms niet (moet 2 keer drukken of opnieuw gesprek openen) ben er nog niet achter wat dit is.
  • - Bluetooth carkit geeft een storende bromtoon en ik kan daardoor niks verstaan
Dit laatste heeft hiermee te maken denk ik: http://forum.xda-develope...post58985467#post58985467
Ik hou jullie op de hoogte.
Al met al vind ik dit de stabielste android 5 rom.

geïnstalleerde apps globaal,
Youtube (Wist niet meer zeker of deze er standaard op zat)
Whatsapp
Telegram
NS Reisplanner
Standaard Gapps
Rabobank
Facebook
Calendar Widget

[/update]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb deze ROM gisteravond geïnstalleerd en werkt op zich goed. Het is allemaal net even wennen omdat het er anders uitziet..

Maar de punten die hierboven in het rood gekleurd zijn, Dialer en in Whatsapp foto maken werken bij mij gewoon prima.

Prima ROM tot nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb hem ook nu twee weekjes draaien en het enige wat het niet deed is de standaard camera. Heb nu ProCapture app geïnstalleerd en nu doet hij het prima. Fijne rom en mocht je twijfelen, niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33
Alleen ik vind hem niet bepaald sneller, ofzo. Ik heb voorheen slimrom gedraaid en dat werkte toch wat sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door voil op 07-03-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai sinds een paar weken Archidroid (laatste versie volgens updater, 3.02). Hierover ben ik erg tevreden, echter kwam ik er onlangs achter dat de camera regelmatig ermee stopt (juist tijdens mijn vakantie :(). Dit lijkt enigszins willekeurig. Ik kan gewoon een aantal foto's maken, maar op een gegeven moment zegt ie 'Camera stopped working'. Als ik daarna opnieuw de camera probeer te starten staat er 'cannot connect to camera'. Ik reboot de telefoon dan maar om weer te kunnen fotograferen.

Heb al een beetje zitten googlen, maar kom veel oude informatie tegen waarvan ik niet weet of het nog actueel is. Hebben meer mensen hier last van en is er een fix/workaround voor?

(Ik heb zelf als test nu location in de camera settings uitgezet en het gaat al een tijdje goed, maar weet niet of dit een structurele oplossing is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik was tevreden met deze Resurrection Rom maar toch één probleem gevonden en dat is het afspelen van video. Zowel in losse players zoals VLC en MX player. Ook NPO video's speelt hij niet af.
Vind dat toch wel heel jammer, iemand ook zoiets ondervonden?

Update:

Kom er pas achter dat ik de oudste ROM heb geflashed :( ging er vanuit dat de nieuwste bovenaan stond maar is dus net andersom. De onderste is de nieuwste :+
Ga hem zo flashen en hoop dat de video issue dan weg is.

Video werkt!! :) ;) :*) _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Spiritual89 op 16-03-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 22:23
Palomar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:40:
Ik draai sinds een paar weken Archidroid (laatste versie volgens updater, 3.02). Hierover ben ik erg tevreden, echter kwam ik er onlangs achter dat de camera regelmatig ermee stopt (juist tijdens mijn vakantie :(). Dit lijkt enigszins willekeurig. Ik kan gewoon een aantal foto's maken, maar op een gegeven moment zegt ie 'Camera stopped working'. Als ik daarna opnieuw de camera probeer te starten staat er 'cannot connect to camera'. Ik reboot de telefoon dan maar om weer te kunnen fotograferen.

Heb al een beetje zitten googlen, maar kom veel oude informatie tegen waarvan ik niet weet of het nog actueel is. Hebben meer mensen hier last van en is er een fix/workaround voor?

(Ik heb zelf als test nu location in de camera settings uitgezet en het gaat al een tijdje goed, maar weet niet of dit een structurele oplossing is).
Ik gebruikte in die Archidroid versie volgens mij geen fix meer, omdat hij het daar zowaar eens goed deed :P Echter gebruikte ik in eerdere Archidroid versies deze fix en dat hielp bij mij. Echter weet ik nog dat deze fix niet voor iedereen werkte op een i9300, maar je kan het iig proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:11
Weet er iemand een echt duidelijke guide voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft?
Ben net bezig geweest met odin om twrp erop te zetten, odin rapporteert dat alles goed is gegaan.
Probeer ik die recovery mode te starten, Krijg ik een heel ander android recovery scherm (stock?).
Ik stop nu maar nu het nog werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik had gezegd dat video werkte maar behalve bij de video's hier op Tweakers en vind dat wel een gemis. Kijk namelijk best vaak video's hier. Iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Spiritual89 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:12:
Ik had gezegd dat video werkte maar behalve bij de video's hier op Tweakers en vind dat wel een gemis. Kijk namelijk best vaak video's hier. Iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Adblocker uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb geen adblocker op mijn S3

Het lijkt bij mijn laatste reactie dat ik bedoelde dat ik hier op de site geen video's kan kijken op mijn pc maar dat gaat dus wel. Op mijn Galaxy S3 bedoelde ik, heb daar Ressurection geflashed en alles werkt naar behoren behalve dus de videoreviews van Tweakers.

[ Voor 43% gewijzigd door Spiritual89 op 18-03-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik draai Archidroid en het valt mij op als ik wifi aanzet dat het batterijgebruik aanmerkelijk stijgt. In de grafiek van batterijverbruik zie je dat heel mooi. Het is vanaf gisteravond (laatst opgeladen) een gestaag dalende lijn, totdat ik deze ochtend wifi aanzette en je opeens een duidelijk snellere daling ziet (en in de tussentijd ligt de telefoon gewoon op mijn bureau zonder dat ik er veel mee doe). Ik heb dit zowel thuis als op het werk, waarbij beide de wifi-ontvangst goed is.

Hebben meer mensen hier last van met de S3 icm. Archidroid (of andere firmware)? Of is het normaal dat wifi voor merkbaar meer batterijverbruik zorgt?

Ook met 3G heb ik overigens dat het energieverbruik hoog is. Zet hem daarom meestal op 2G. Dan kan ik bij voor mij normaal gebruik wel zo'n 24 uur op een batterij doen. Met wifi en 3G aan wordt dat al snel de helft...

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 24-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56:
Ik draai Archidroid en het valt mij op als ik wifi aanzet dat het batterijgebruik aanmerkelijk stijgt. In de grafiek van batterijverbruik zie je dat heel mooi. Het is vanaf gisteravond (laatst opgeladen) een gestaag dalende lijn, totdat ik deze ochtend wifi aanzette en je opeens een duidelijk snellere daling ziet (en in de tussentijd ligt de telefoon gewoon op mijn bureau zonder dat ik er veel mee doe). Ik heb dit zowel thuis als op het werk, waarbij beide de wifi-ontvangst goed is.

Hebben meer mensen hier last van met de S3 icm. Archidroid (of andere firmware)? Of is het normaal dat wifi voor merkbaar meer batterijverbruik zorgt?

Ook met 3G heb ik overigens dat het energieverbruik hoog is. Zet hem daarom meestal op 2G. Dan kan ik bij voor mij normaal gebruik wel zo'n 24 uur op een batterij doen. Met wifi en 3G aan wordt dat al snel de helft...
Welke archidroid draai je? 3.0.2 of exp 3.1?

Ik heb op beiden gedraaid (zit nu op exp 3.1) Ik merkte zelf ook wel op dat wifi een duidelijke invloed op mn batterij heeft, maar dat heeft 3g inderdaad net zo erg. Ik heb zelf een app draaien (Llama) die kijkt waar ik ergens ben en als ik thuiskom zet hij automatisch mn wifi aan en mn 3g uit en andersom wanneer ik vertrek. Dat scheelt al redelijk wat bij mij, dus mocht je er zelf veel last van hebben dan kan je een soortgelijke oplossing zoeken, dan hoef je tenminste niet steeds alles handmatig te doen.

Overigens merk ik zelf dat archidroid 3.1 (lollipop) een stuk zuiniger draait dan 3.0.2 (kitkat), maar dat komt vooral omdat hij standby een flink stuk minder lijkt te gebruiken dan voorheen. bij zwaar gebruik gaat hij volgens mij juist weer sneller leeg :P. Hoe dan ook ben ik zelf van 2 dagen naar 3 dagen gebruik gegaan sinds de CM12 updates al heb ik wel een extended battery van 2.800 mAh ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik draai nu ook een dagje ressurection lollipop. Hiervoor namelessrom lollipop gedraaid en die was echt een stuk trager. Wel had ik bij beide roms dat chrome echt maga traag was en bij snel scrollen op de google zoekpagina kreeg ik artifacts en rare zwarte balken. Nu draai ik de chrome bèta en die draait als een zonnetje. Kan nog wel merken dat het een zware app is, want als je weer naar het homescreen gaat moet die zichtbaar weer opnieuw opgebouwd worden. Na alle camera problemen met de cm11 en 12 roms is dit echt wel een fijne upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
flippiej schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:10:
[...]

Welke archidroid draai je? 3.0.2 of exp 3.1?

Ik heb op beiden gedraaid (zit nu op exp 3.1) Ik merkte zelf ook wel op dat wifi een duidelijke invloed op mn batterij heeft, maar dat heeft 3g inderdaad net zo erg. Ik heb zelf een app draaien (Llama) die kijkt waar ik ergens ben en als ik thuiskom zet hij automatisch mn wifi aan en mn 3g uit en andersom wanneer ik vertrek. Dat scheelt al redelijk wat bij mij, dus mocht je er zelf veel last van hebben dan kan je een soortgelijke oplossing zoeken, dan hoef je tenminste niet steeds alles handmatig te doen.

Overigens merk ik zelf dat archidroid 3.1 (lollipop) een stuk zuiniger draait dan 3.0.2 (kitkat), maar dat komt vooral omdat hij standby een flink stuk minder lijkt te gebruiken dan voorheen. bij zwaar gebruik gaat hij volgens mij juist weer sneller leeg :P. Hoe dan ook ben ik zelf van 2 dagen naar 3 dagen gebruik gegaan sinds de CM12 updates al heb ik wel een extended battery van 2.800 mAh ofzo
ik draai 3.0.2 (de actuele stable). Dat Llama klinkt aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant hou ik niet zo van tooltjes die automatisch dingen voor je instellen en bovendien pollt die ws, ook constant je locatie, wat ook weer batterij kost.

Blijf voorlopig nog wel even bij mn huidige situatie met archidroid 3.0.2. zonder Llama oid. Ik zorg dan wel dat ik bij langere tripjes een extrerne batterij bij me heb en handmatig wifi/gps uitzet wanneer de batterij leeg dreigt te raken. Ga in die S3 niet meer moeite steken en koop van de zomer denk ik een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:
[...]

ik draai 3.0.2 (de actuele stable). Dat Llama klinkt aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant hou ik niet zo van tooltjes die automatisch dingen voor je instellen en bovendien pollt die ws, ook constant je locatie, wat ook weer batterij kost.

Blijf voorlopig nog wel even bij mn huidige situatie met archidroid 3.0.2. zonder Llama oid. Ik zorg dan wel dat ik bij langere tripjes een extrerne batterij bij me heb en handmatig wifi/gps uitzet wanneer de batterij leeg dreigt te raken. Ga in die S3 niet meer moeite steken en koop van de zomer denk ik een nieuwe telefoon.
Als llama meer zou trekken van mn batterij dan het oplevert zou ik het niet gebruiken :P Hij bekijkt je locatie via de gsm mast en niet via wifi of gps dus dat trekt ook niet bepaald veel... die info heb je immers altijd.
De tool stelt trouwens niets automatisch voor je in, je moet echt specifiek zelf voor alles instellen wat je wil dat hij voor je doet. Oftewel locatie binnenkomen/verlaten + bepaalde tijden + wifi aan/uit + mobiele data aan/uit ..... allemaal aparte input die je zelf moet geven. Ik vind het zelf wel fijn dat ik zeker weet dat tijdens het avondeten thuis mn mobiel altijd op stil staat en dat hij na 2en 's nachts thuis (of elke andere specifieke locatie) mn wifi en data uitzet tot 's ochtends zodat er weer minder batterij gebruikt wordt.

Het instellen kost wel even om goed uit te denken wat je wanneer precies wilt, maar als het eenmaal goed staat is het wel een verademing.... en je kan de opgeslagen settings natuurlijk gewoon exporteren en meenemen naar je volgende mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb met Archidroid soms bij telefoongesprekken via de bluetooth in mijn auto dat ik alleen een heel hard gebrom hoor. Het gebeurt niet altijd, dus ik kan niet goed herleiden wanneer het wel en niet voorkomt. Wel bij een bepaald persoon is het al een aantal keer gebeurd, terwijl ik bij iemand anders het nog nooit gehad heb. Echter heb ik het probleem nooit als ik normaal (niet via bluetooth) telefoneer met die persoon, dus het lijkt me haast niet aan zijn kant te liggen.

Komt iemand dit bekend voor? Ik las ergens in dit topic een vergelijkbaar probleem bij muziek luisteren via bluetooth en dat lag misschien aan de DSP-instellingen van het geluid, echter heb ik dat soort dingen allemaal uitstaan. Bovendien zou het dan altijd moeten optreden en niet soms...

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 31-03-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Palomar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:
Ik heb met Archidroid soms bij telefoongesprekken via de bluetooth in mijn auto dat ik alleen een heel hard gebrom hoor. Het gebeurt niet altijd, dus ik kan niet goed herleiden wanneer het wel en niet voorkomt. Wel bij een bepaald persoon is het al een aantal keer gebeurd, terwijl ik bij iemand anders het nog nooit gehad heb. Echter heb ik het probleem nooit als ik normaal (niet via bluetooth) telefoneer met die persoon, dus het lijkt me haast niet aan zijn kant te liggen.

Komt iemand dit bekend voor? Ik las ergens in dit topic een vergelijkbaar probleem bij muziek luisteren via bluetooth en dat lag misschien aan de DSP-instellingen van het geluid, echter heb ik dat soort dingen allemaal uitstaan. Bovendien zou het dan altijd moeten optreden en niet soms...
Ik heb hetzelfde soms met resurrection alleen uitgaand. inkomend werkt perfect.
kan nog niet herleiden waar het aan ligt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:

Bluetooth problemen zijn volgens mij altijd CM related geweest en heeft niet zoveel te maken met welke rom je verder draait die daar gebruik van maakt. Ik gebruik alleen zelf nauwelijks iets met bluetooth dus ik heb er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:44

Quad

Doof

Ik heb via via een Galaxy S3 op de kop getikt, de standaard i9300.
Deze gaat naar mijn schoonmoeder en is er al erg content mee, nu heb ik er eerst ArchiDroid erop gehad, wat absoluut super goed loopt, alleen is er in de FMapp geen mogelijkheid tot het op de speaker zetten van het geluid.

Vervolgens de laatste snapshot van CM11, M12, erop gezet maar daar ontbreekt de FM radio app in zijn geheel, en dat is echt een pré.
Nu ben ik de Resurrection Remix aan het uitproberen, hopelijk zit daar wél een FM radio in.

Ik heb Spirit2 FM maar daar kan de FM Radio niet op luidspreker, de stock FM app van Samsung wel, is er een optie om deze te porten naar een versie die op AOSP kan?

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 03-04-2015 16:17 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Quad schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:56:
Ik heb via via een Galaxy S3 op de kop getikt, de standaard i9300.
Deze gaat naar mijn schoonmoeder en is er al erg content mee, nu heb ik er eerst ArchiDroid erop gehad, wat absoluut super goed loopt, alleen is er in de FMapp geen mogelijkheid tot het op de speaker zetten van het geluid.

Vervolgens de laatste snapshot van CM11, M12, erop gezet maar daar ontbreekt de FM radio app in zijn geheel, en dat is echt een pré.
Nu ben ik de Resurrection Remix aan het uitproberen, hopelijk zit daar wél een FM radio in.

Ik heb Spirit2 FM maar daar kan de FM Radio niet op luidspreker, de stock FM app van Samsung wel, is er een optie om deze te porten naar een versie die op AOSP kan?
Kun je onderstaande app niet op een willekeurige rom installeren?

http://androidworld.nl/fo...html?page=234#post-290246

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
heb de laatste dagen wat geexperimenteerd met custom rom's op mijn geroote S3: allereerst Lollipop van Liquidsmooth er op => geen goede gps functionaliteit. geswitched naar Kitkat Liqiudsmooth => iets minder gelikt, maar super snel met goede gps! Ik gebruik TWRP wat me prima bevalt. Merk dat sommige apps niet niet draaien op custom roms ( bv: KPN itv draaide niet op Lollipop ) Verder nog een paar vraagje voor de experts:
1. Wat is het verschil als ik bij TWRP recovery ook naast dalvik cache, en cahe ook nog system en data wipe
2. als je met TB de bakups terugzet loop je dan niet tegen problemen aan omdat je een hogere versie hebt van android? kun je dan niet beter gewoon de apps via Google Play herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 07-09 13:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb op mijn oude S3 Resurrection Remix geflasht, en die geeft bij mij in huis heel snel de positie aan. Ik heb het niet geprobeerd tijdens navigatie, dus ik ben benieuwd waar het bij jou fout gaat. Krijg je überhaupt geen positie of update hij niet goed genoeg tijdens navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
kreeg met android 5.0.2 Lollipop helemaal geen fix..achteraf denk ik, dat ik een zg. full wipe had moeten uitvoeren voor het flashen van de zip-jes. mogelijk had dat de gps problemen kunnen voorkomen.
maar met deze versie van Liquidsmooth android 4.4.4.ben ik voorlopig wel een poosje tevreden...tot ik mijn nieuwe toestel S6? in mijn hand heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Ik probeer resurrection remix te installeren maar dit lukt me totaal niet.
Mijn telefoon had nog de stock rom maar was wel geroot.

Ik heb al meerdere cwm recovery's geprobeerd, en meerdere versies van resurrection remix, maar het gaat fout bij het installeren van gapps. Bij het installeren van gapps krijg ik een foutmelding en bij het opstarten van android krijg ik meteen FC errors die blijven komen.
Ik doe elke keer een wipe cache partition, wipe dalvik cache en wipe data/factory reset.

Welke versie van CWM recovery (of TWRP), gapps en resurrection remix gebruiken jullie?

Edit: Ik heb nu CM12.1 maar geinstalleerd via TWRP. Dat ging ook niet vlekkeloos, maar het lijkt vooralsnog te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrizzly op 11-04-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb Pauls touch recovery (philz_touch_6.26.6-i9300) geïnstalleerd een tijdje terug om er slimrom op te krijgen. Vanuit daar kon ik resurrection en de google apps gewoon installeren.

Welke gapps heb jij geprobeerd te flashen? De thread van Resurrection remix verwijst naar deze verzameling. Ik heb volgens mij pa_gapps-modular-full-5.1-20150315-signed.zip gepakt, maar later vanuit Titanium Backup nog wat Google Play dingen (Video, Kiosk, Books etc) verwijderd. Misschien had ik dus ook een kleinere kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Ik had de stock en full versie van gapps geprobeerd van die zelfde pagina. Blijkbaar werkt het flashen van lollipop roms niet goed vanuit CWM.
Inmiddels heb ik met veel moeite CM12.1 werkend gekregen via de TWRP recovery. Ik twijfel nu of ik alsnog Resurrection Remix wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ik kreeg commentaar van mijn vrouw na het installeren van de cm12.1 resurrection remix rom 5.4.1 dat ze de galerij een berichten kwijt was, dus 5.3.9 maar weer teruggezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 19:13

Xanax959

relax...

Deze werkt nu aardig goed bij mij
https://www.androidfilehost.com/?fid=95916177934553328

Er is een nieuwere versie geweest maar de ontwikkelaar heeft hem weer terug getrokken vanwege allerlei problemen.
http://forum.xda-develope...ix-5-2-1-t2972523/page621

En deze (slim)gapps.
Ik heb de mini versie gepakt.
http://104.236.22.120/gapps/lollipop/5.1/

[ Voor 36% gewijzigd door Xanax959 op 13-04-2015 23:36 ]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

reyals schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:56:
Ik kreeg commentaar van mijn vrouw na het installeren van de cm12.1 resurrection remix rom 5.4.1 dat ze de galerij een berichten kwijt was, dus 5.3.9 maar weer teruggezet
Dirty flash of netjes alles eerst gewiped en factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
ApC_IcE schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:17:
[...]

Dirty flash of netjes alles eerst gewiped en factory reset?
Netjes met reset en wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

reyals schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:35:
[...]

Netjes met reset en wipe
Goed dat ik dit lees,
Ik ga even op onderzoek voor ik update (5.3.6)

Je zou nog wel de boefla kernel kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ApC_IcE schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:56:
[...]

Ik heb hetzelfde soms met resurrection alleen uitgaand. inkomend werkt perfect.
kan nog niet herleiden waar het aan ligt. :/
wat betreft het bluetooth via carkit probleem kwam ik deze link tegen: http://forum.cyanogenmod....uetooth-in-car-is-broken/

Hierin staat geen fix, maar als workaround zou het helpen om naar 2G te switchen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel plausibel dat dit kan helpen, omdat het bij mij 'onverklaarbaar random' leek op te treden. Echter als ik terug redeneer dan zet ik soms mijn telefoon wel eens op 2G om batterij te sparen. Ik denk dat toen het bij mij wel goed werkte ik de telefoon dus op 2G had staan.

Ga het binnenkort nog ff testen.

(zulk soort problemen zijn voor mij overigens wel reden om ofwel weer terug te gaan naar de officiele firmware, of een nieuwe telefoon te kopen...)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 28-04-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Palomar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:36:
[...]

wat betreft het bluetooth via carkit probleem kwam ik deze link tegen: http://forum.cyanogenmod....uetooth-in-car-is-broken/

Hierin staat geen fix, maar als workaround zou het helpen om naar 2G te switchen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel plausibel dat dit kan helpen, omdat het bij mij 'onverklaarbaar random' leek op te treden. Echter als ik terug redeneer dan zet ik soms mijn telefoon wel eens op 2G om batterij te sparen. Ik denk dat toen het bij mij wel goed werkte ik de telefoon dus op 2G had staan.

Ga het binnenkort nog ff testen.

(zulk soort problemen zijn voor mij overigens wel reden om ofwel weer terug te gaan naar de officiele firmware, of een nieuwe telefoon te kopen...)
Ga ik nog even testen.
Al zoek ik deze week een nieuwe telefoon uit dus dan gaat deze als reserve in de kast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ApC_IcE schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:54:
[...]

Ga ik nog even testen.
Al zoek ik deze week een nieuwe telefoon uit dus dan gaat deze als reserve in de kast :+
Ik kan inmiddels bevestigen dat het bij switchen naar 2g wel goed werkt. iig een workaround..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Chrizzly schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:33:
Ik had de stock en full versie van gapps geprobeerd van die zelfde pagina. Blijkbaar werkt het flashen van lollipop roms niet goed vanuit CWM.
Inmiddels heb ik met veel moeite CM12.1 werkend gekregen via de TWRP recovery. Ik twijfel nu of ik alsnog Resurrection Remix wil installeren.
Ik heb nu Ressurection Remix Android versie 5.1.1 draaien, met 5.1 had ik problemen met muziek afspelen maar in de 5.1.1 versie niet meer.
Wat ik altijd doe is het volgende, heb ik een stabiele nieuwe versie geïnstalleerd dan maak ik een back up in TWRP en als ik dan een nieuwe versie flash die niet werkt dan zet ik gewoon de oude weer terug. Wat volgens mij wel belangrijk is dat je de laatste versie van TWRP gebruikt, mijn versie van TWRP is v2.8.6.1
En ik pak altijd de full version of Gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Chrizzly schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:38:
Ik probeer resurrection remix te installeren maar dit lukt me totaal niet.
Mijn telefoon had nog de stock rom maar was wel geroot.

Ik heb al meerdere cwm recovery's geprobeerd, en meerdere versies van resurrection remix, maar het gaat fout bij het installeren van gapps. Bij het installeren van gapps krijg ik een foutmelding en bij het opstarten van android krijg ik meteen FC errors die blijven komen.
Ik doe elke keer een wipe cache partition, wipe dalvik cache en wipe data/factory reset.

Welke versie van CWM recovery (of TWRP), gapps en resurrection remix gebruiken jullie?

Edit: Ik heb nu CM12.1 maar geinstalleerd via TWRP. Dat ging ook niet vlekkeloos, maar het lijkt vooralsnog te werken.
Ik heb sinds gisteren Ressurection Remix 5.4.3 Android v5.1.1 draaien en daarna gapps http://d-h.st/VPzK. Ik hou mij strak aan de volgorde hoe je moet flashen of updaten. En ik gebruik ook TWRP 2.8.6.1 en moet zeggen dat het altijd goed gaat. Ik maak ook in TWRP een back-up voordat ik een nieuwe versie flash. Als er dan toch issues zijn dat ik dan makkelijk terug kan keren naar de versie die ik ervoor had. Voor de rest is het voor mij dan een top rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Palomar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:53:
[...]

Ik kan inmiddels bevestigen dat het bij switchen naar 2g wel goed werkt. iig een workaround..
Als ik mijn 3g dataverbinding uitzet werkt de carkit iig niet
Bedacht met net dat dit niet de 3g switch is in settings maar die bij het pulldown menu.
dan heb je helemaal geen data meer. zal 2g nog even proberen.
Welke versie van resurrection heb je? ik heb 5.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb nu een paar keer versie RR LP v5.4.3 geprobeerd maar als ik naar muziek luister via bluetooth dan gaat hij toch weer rebooten uit zichzelf na een minuut of vijf :( . Heel vervelend, ben nu terug gegaan naar v5.3.9 en daar gebeurt het niet. Nog iemand dit? En belangrijker, is er een oplossing voor. Kon op de XDA site niks vinden.

Edit

Ik ben toch maar even verder gaan kijken en stuitte op deze rom, bij deze ben ik ook van het reboot probleem af als ik muziek afspeel via bluetooth.
Tot nu toe nog niks vervelends tegen gekomen en hoop dat het zo blijft.

[ Voor 35% gewijzigd door Spiritual89 op 04-05-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb hier een S3 die ik voor iemand moet "maken". Wil er een custom rom op gooien, namelijk deze: http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859 (is een goede keus neem ik aan?)

Alleen heb ik hiervoor Odin en de drivers nodig. Maar ben ik nu scheel of zijn de download links weg op de volgende twee pagina's?
http://forum.xda-develope...in-1-85-versions-t2189539
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2038555

edit: uiteindelijk ergens anders allemaal gevonden

edit 2: Oke ik krijg die ArchiDroid V3.0.2 niet geïnstalleerd..

edit 3: ah philz_touch recovery lijkt het probleem te hebben opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 16-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 00:00
Heren, ik heb een probleem. Mijn S3 zit vast in bootloop en mijn volumebutton omhoog werkt niet meer waardoor ik niet op continue kan drukken in download-mode. Iemand een oplossing? Heb echt vanalles opgezocht, maar lijkt erop dat volumebutton maken enige oplossing is?

Overigens is niet de button kapot, dat is zo gefixt, maar dat pinnetje onder de button dat signaal verstuurd naar het moederbord.

[ Voor 19% gewijzigd door Sheva op 21-05-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil kodi draaien op een S3 en via mhl aansluiten op de TV. Weten jullie een goede ROM die mhl ondersteund? En ook goed werkt met kodi. (Hij zal niet meer als telefoon gebruikt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 30-08 20:34
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:36:
Ik wil kodi draaien op een S3 en via mhl aansluiten op de TV. Weten jullie een goede ROM die mhl ondersteund? En ook goed werkt met kodi. (Hij zal niet meer als telefoon gebruikt worden)
MHL werkt alleen met de stock rom van Samsung.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:47:
[...]

MHL werkt alleen met de stock rom van Samsung.
Custom ROMs die hierop gebaseerd zijn werken dus ook. Op xda zijn ze wel te vinden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 30-08 20:34
g0tanks schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:58:
[...]

Custom ROMs die hierop gebaseerd zijn werken dus ook. Op xda zijn ze wel te vinden.
Hierbij kan ik je vertellen dat Slimkat en Cyanogenmod het niet deden op mijn s3 en s4 met custom roms en MHL.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Net als FM Radio, werkt prima met de op stock gebaseerde custom ROMS maar niet of nauwelijks op CM gebaseerde custom ROMs.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Quad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:46:
Net als FM Radio, werkt prima met de op stock gebaseerde custom ROMS maar niet of nauwelijks op CM gebaseerde custom ROMs.
Daar moet je gewoon Spirit FM voor gebruiken. Bij mn Archidroid zit die altijd al standaard meegeleverd dus mijn radio heeft het altijd prima gedaan op kitkat en lollipop. Momenteel wordt deze gebruikt, maar wrs dan een xda gratis versie :P 10 euro voor een radio app is wel wat overdreven. Ik kan de xda versie zo even niet terugvinden, maar zn topic is ook wel 1 grote puinhoop. Eventueel zou ik wrs de app apk wel kunnen vissen uit de rom, indien gewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 26-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

SpiritFM kreeg ik niet goed werkend icm speaker meen ik. Ach, het toestel voor m'n schoonmoe werkt nu perfect icm ARHD.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:15:
[...]

Hierbij kan ik je vertellen dat Slimkat en Cyanogenmod het niet deden op mijn s3 en s4 met custom roms en MHL.
Die zijn dan ook niet gebaseerd op de stock Samsung ROM, maar resp. op AOSP en CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik draai Archdroid en sinds een paar dagen krijg ik erg vaak een popupje in beeld met:

'Google Play Services has stopped working'.

Soms meerdere keren achter elkaar. In de reactie op de play store (Google Play: Google Play Services) zie ik ook dat veel mensen sindskort deze melding krijgen.

Hebben meer mensen hier last van en is er iets aan te doen? Lijkt haast te liggen aan een update van Google Play Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan proberen de update van Google play services te verwijderen en de telefoon dan opnieuw op te starten. Daarna gaat hij waarschijnlijk opnieuw proberen de update binnen te halen.
Als dat nog steeds problemen geeft zou ik een apk zoeken van een net iets oudere versie, die installeren en auto update voor Play Services uitzetten
Sheva schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:31:
Heren, ik heb een probleem. Mijn S3 zit vast in bootloop en mijn volumebutton omhoog werkt niet meer waardoor ik niet op continue kan drukken in download-mode. Iemand een oplossing? Heb echt vanalles opgezocht, maar lijkt erop dat volumebutton maken enige oplossing is?

Overigens is niet de button kapot, dat is zo gefixt, maar dat pinnetje onder de button dat signaal verstuurd naar het moederbord.
Je kan/kon een soort dongle kopen waarmee je hem vanuit power off in download mode kan krijgen. Ik weet ff niet meer hoe die dingen heten maar ik heb er hier twee liggen. Pm me ff je adres als je interesse hebt, dan gooi ik er één op de post.

Btw volume up is voor recovery, down voor download mode. Welke wil je in? Je kan ook proberen de batterij er uit te halen en de goede knoppen in te drukken op het moment dat je de batterij er weer in doet

Edit: zo'n ding heet een jig
Kan je zelf maken http://forum.xda-develope...-mode-jig-dongle-t2121306 of op ebay kopen http://m.ebay.nl/sch/i.ht...313.TR0.TRC0.Xsamsung+jig

[ Voor 71% gewijzigd door gwystyl op 31-05-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:35:
Je kan proberen de update van Google play services te verwijderen en de telefoon dan opnieuw op te starten. Daarna gaat hij waarschijnlijk opnieuw proberen de update binnen te halen.
Als dat nog steeds problemen geeft zou ik een apk zoeken van een net iets oudere versie, die installeren en auto update voor Play Services uitzetten
Al geprobeerd, maar ik kan geen oude updates verwijderen (via settings -> apps).

Wat ik verder merk is als ik location/GPS op mn telefoon uitzet dat het probleem zich niet meer voordoet. In die hoek zit dus denk ik het probleem.

Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben? Want er zijn hier volgens mij best veel mensen die Archidroid gebruiken, maar ik lees er op GoT niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:44:
[...]

Al geprobeerd, maar ik kan geen oude updates verwijderen (via settings -> apps).

Wat ik verder merk is als ik location/GPS op mn telefoon uitzet dat het probleem zich niet meer voordoet. In die hoek zit dus denk ik het probleem.

Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben? Want er zijn hier volgens mij best veel mensen die Archidroid gebruiken, maar ik lees er op GoT niks over.
Ik had zelf ook dit probleem, maar het is verholpen met de experimental van archidroid van gisteren. Ik had zelf als workaround ook om locatie op gps only te zetten. Dan kreeg ik af en toe de error nog wel, maar de frequentie lag een flink stuk lager (+ google play services cache legen).

Mocht je nog op archidroid 3.0.2 stable zitten, er komt waarschijnlijk deze week een nieuwe stable uit voor 3.1 mocht deze laatste experimental fatsoenlijk werken... dus daar moet het ook in gefixed zijn als je nog even geduld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
flippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Ik had zelf ook dit probleem, maar het is verholpen met de experimental van archidroid van gisteren. Ik had zelf als workaround ook om locatie op gps only te zetten. Dan kreeg ik af en toe de error nog wel, maar de frequentie lag een flink stuk lager (+ google play services cache legen).

Mocht je nog op archidroid 3.0.2 stable zitten, er komt waarschijnlijk deze week een nieuwe stable uit voor 3.1 mocht deze laatste experimental fatsoenlijk werken... dus daar moet het ook in gefixed zijn als je nog even geduld hebt ;)
aha ok dan wacht ik daar nog even op :) Het is voor nu nl. nog wel enigszins werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Is er trouwens iemand die met een custom rom ooit NL-alert heeft ontvangen? :P

Vandaag was er weer een test, maar alle custom roms die cyanogenmod gebruiken, kunnen volgens mij niets ontvangen, omdat ze channel 919 niet hebben toegevoegd bij het cell broadcasts programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat is anno juni 2015 de beste manier om je S3 weer terug te zetten naar de stock rom? Het handigst lijkt me via Kies, echter meeste guides spreken over Odin waarbij je zelf eerst de juiste firmware ergens vandaan moet halen. Heb het het liefst zo eenvoudig en foutgevoelig mogelijk, waarna de telefoon weer origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kan via beide. In Kies kan je kiezen voor iets als noodherstel (weet niet meer hoe het heet, heb Kies zelf niet meer geïnstalleerd staan), en dan download hij een Samsung rom die overeenkomt met jouw regiocode.

In Odin heb je zelf meer controle over welke firmware je wil flashen. Bijvoorbeeld de laatste Nederlandse rom zonder providermeuk (code PHN) haal je hier op. De zip-file die je daar download pak je uit, en in Odin klik je op PDA, zoek je het uitgepakte bestand (.tar.md5 waarschijnlijk) op en flash je de complete rom.

In beide gevallen ben je alle data op de telefoon zelf kwijt, niet die op de micro-sd kaart als je die er in hebt zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
flippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:06:
Is er trouwens iemand die met een custom rom ooit NL-alert heeft ontvangen? :P

Vandaag was er weer een test, maar alle custom roms die cyanogenmod gebruiken, kunnen volgens mij niets ontvangen, omdat ze channel 919 niet hebben toegevoegd bij het cell broadcasts programma.
Kreeg hem idd ook niet. Zie in de telefoon ook geen mogelijkheid om het in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:01:
Kan via beide. In Kies kan je kiezen voor iets als noodherstel (weet niet meer hoe het heet, heb Kies zelf niet meer geïnstalleerd staan), en dan download hij een Samsung rom die overeenkomt met jouw regiocode.

In Odin heb je zelf meer controle over welke firmware je wil flashen. Bijvoorbeeld de laatste Nederlandse rom zonder providermeuk (code PHN) haal je hier op. De zip-file die je daar download pak je uit, en in Odin klik je op PDA, zoek je het uitgepakte bestand (.tar.md5 waarschijnlijk) op en flash je de complete rom.

In beide gevallen ben je alle data op de telefoon zelf kwijt, niet die op de micro-sd kaart als je die er in hebt zitten.
Thanks. Ik wacht misschien nog even af of er voor Archidroid een update komt die het hele google play services probleem oplost, echter vind ik zo'n custom rom toch een beetje buggy. Het draait op zich wel goed en snel, maar ik ben toch al tegen wat nare dingen aan gelopen die de telefoon onbetrouwbaar maken:

- Camera bleek af en toe te crashen en deed het pas weer na een reboot. Kwam ik pas achter op vakantie, wat vooral dan erg hinderlijk is omdat je gewoon lekker foto's wilt maken zonder je druk te maken om de techniek. Workaround bleek uiteindelijk te zijn om location tagging bij fotograferen uit te zetten.
- Telefoneren via bluetooth in de auto gaf soms alleen maar een heel hard krakend, onhoorbaar geluid. Kwam ik pas achter toen degene die achter me reed me belde om de route door te geven, wat dus niet lukte. Uiteindelijk auto's langs de kant van de weg moeten zetten om te overleggen. Niet wenselijk.... Workaround hiervoor bleek achteraf om de telefoon op 2G te zetten. Dan stoort het niet.
- Ziggo tv-kijken app doet het niet omdat hij detecteert dat de telefoon geroot is. Kun je over twisten of dat aan Ziggo of aan de cutom rom ligt, maar feit is dat het niet werkt.
- En dan nu weer voortdurend crashende google play services schermpjes na een update.

Dit even als kritische sidenote over custom roms. Werkt op het eerste gezicht dus wel lekker, maar zulke dingen maken het wel wat onbetrouwbaar.... Denk dus dat ik mn S3 dus wel weer terugzet naar de standaard rom, totdat ik een nieuwe telefoon koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Thanks. Ik wacht misschien nog even af of er voor Archidroid een update komt die het hele google play services probleem oplost, echter vind ik zo'n custom rom toch een beetje buggy. Het draait op zich wel goed en snel, maar ik ben toch al tegen wat nare dingen aan gelopen die de telefoon onbetrouwbaar maken:

- Camera bleek af en toe te crashen en deed het pas weer na een reboot. Kwam ik pas achter op vakantie, wat vooral dan erg hinderlijk is omdat je gewoon lekker foto's wilt maken zonder je druk te maken om de techniek. Workaround bleek uiteindelijk te zijn om location tagging bij fotograferen uit te zetten.
- Telefoneren via bluetooth in de auto gaf soms alleen maar een heel hard krakend, onhoorbaar geluid. Kwam ik pas achter toen degene die achter me reed me belde om de route door te geven, wat dus niet lukte. Uiteindelijk auto's langs de kant van de weg moeten zetten om te overleggen. Niet wenselijk.... Workaround hiervoor bleek achteraf om de telefoon op 2G te zetten. Dan stoort het niet.
- Ziggo tv-kijken app doet het niet omdat hij detecteert dat de telefoon geroot is. Kun je over twisten of dat aan Ziggo of aan de cutom rom ligt, maar feit is dat het niet werkt.
- En dan nu weer voortdurend crashende google play services schermpjes na een update.

Dit even als kritische sidenote over custom roms. Werkt op het eerste gezicht dus wel lekker, maar zulke dingen maken het wel wat onbetrouwbaar.... Denk dus dat ik mn S3 dus wel weer terugzet naar de standaard rom, totdat ik een nieuwe telefoon koop.
Crashende google play services kan je niet wijten aan custom roms. Google heeft gewoon weer eens hard gefaald met updaten en het feit dat ik inmiddels een gefixte versie heb komt omdat een developer het voor google gefixed heeft. Als je stock zou draaien moet je maar hopen dat google het zelf eens een keer gaat fixen binnenkort, maar anders loop je wel een tijdje met hetzelfde probleem.

De camera zal altijd een probleem kunnen blijven bij custom roms helaas... net als bluetooth idd aangezien wij telefoons van crappy samsung hebben die alles closed source houden.

Dat ziggo probleem zou je als het goed is wel kunnen verhelpen met een app die voor sommige apps kan verbergen dat je root hebt. Dat kan via xposed maar ook via de combinatie van deze twee apps als het goed is. Zelf nooit geprobeerd, maar ik heb er wel meer mensen over gehoord.
Palomar schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:44:
[...]

Kreeg hem idd ook niet. Zie in de telefoon ook geen mogelijkheid om het in te stellen.
Je moet bij archidroid wel bij het installeren aanvinken dat je cell broadcasts wil hebben, anders staat het er sowieso niet op ;) Staat onderaan in het lijstje van te installeren apps als je de rom flasht.

[ Voor 7% gewijzigd door flippiej op 02-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een groot deel van die problemen kan je voorkomen door een custom rom te nemen die gebaseerd is op een Samsung rom. Daarin zijn waarschijnlijk geen problemen met bijvoorbeeld de camera en bluetooth, maar waarschijnlijk nog wel met Ziggo. Ik snap alleen niet waarom je dat niet op een geroot toestel zou mogen draaien. Misschien zijn ze bang dat je het gaat streamen en opslaan? Dat kan op de computer veel makkelijker.....

CM-gebaseerde roms hebben vaak wat driver-issues omdat Samsung de sourcecode van de drivers niet prijsgeeft. Dit heb ik al gemerkt op de Galaxy Spica, Galaxy S II en S III. Als je die functionaliteit toevallig niet nodig hebt heb je met een CM-gebaseerde rom vaak wel een sneller OS waar meer aan in te stellen is, maar bij Samsung-gebaseerde rom heb je gewoon minder problemen. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik op vakantie achter zo'n soort bug kwam, en ben op een gegeven moment maar geoptimaliseerde Samsung-gebaseerde roms gaan draaien.

Op dit moment draait mijn oude Galaxy S III Resurrection rom, en mijn vader is daar wel heel blij mee omdat hij nu toch een lekker snel toestel heeft en hij de dingen die niet werken toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Welke custom roms zijn dan zoal gebaseerd op een Samsung rom? (googlen gaf me niet een eenduidig antwoord op deze vraag ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm dat is aan de naam meestal niet echt te zien in deze verouderde lijst, maar als je topic list in de subfora bekijkt zie je er vaak bij staan op welke rom het gebaseerd is.
Volgens mij zijn de meeste roms in Original Development niet Samsung-gebaseerd, en sommige in Android Development wel.

Een hint is dat de nieuwste Samsung rom voor nog Android 4.3 is. Als er in de topictitel dus iets staat als [4.4] of [5.1] of [CM] kan je er sowieso van uit gaan dat het om een niet-Samsung rom gaat. Als er iets als [I9300XXUGNA5] in de topictitel staat, heeft het wel een Samsung rom als basis (in dit geval met XXUGNA5 als PDA gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:24:
Welke custom roms zijn dan zoal gebaseerd op een Samsung rom? (googlen gaf me niet een eenduidig antwoord op deze vraag ;)).
Nou bijvoorbeeld Archidroid 1 ;) Alle samsung roms draaien op android 4.3, omdat dat ook de laatste officiele stock versie is en daar dus een hoop van gebruikt kan worden. Alle overbodige samsung meuk kan er wel uitgesloopt worden, waardoor het alsnog een stuk beter kan draaien dan stock. Maar de meeste van deze roms worden aangegeven met de term Sammy rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:30
flippiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Idem, ik heb exact hetzelfde probleem. Behalve GPS only heb ik nog geen goede oplossing gevonden... Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb een oplossing gevonden die voor veel mensen lijkt te werken:
https://twitter.com/arter...s/603495555734503424?s=09
Door die .lib te vervangen zouden al je problemen voorbij moeten zijn.

Alleen, ik krijg het niet voor elkaar om hem te vervangen. Als ik hem vervang met ES gaat de telefoon meteen rebooten en daar blijft ie oneindig in hangen. Ik heb ES volledige root toegang gegeven, de juiste permissies ingesteld en ook gemount als RW. Total Commander biedt ook geen uitkomst.
Ik kan hem wel vervangen, maar een reboot gaat het fout. Iemand een idee wat er fout gaat/hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je hem vervangt, heb je dan de rechten van het bestandje dat je gekopieerd heb weer goed gezet voor je gaat rebooten? Het kan zijn dat hij bij het kopieren r-r-r- heeft en eigenlijk rwrwrw nodig heeft. Dit kan met Total Commander sowieso, met ES explorer volgens mij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jep, de permissies heb ik weer goed gezet. Het stomme is dus dat ik hem niet direct kan vervangen door middel van overschrijven. Verwijderen en de nieuwe toevoegen lukt wel, en dan alle permissies goed zetten ook. Ik had de lib zelfs in de originele ROM zip vervangen en ook dat mocht niet baten, hij bleef meer dan 5 minuten steken op bootanimatie. Ik zou toch niet nog langer moeten wachten he? Want na normaal flashen is ie geboot binnen 2 minuten..

Edit: Zojuist bericht van de dev; dit is alleen een fix voor LolliPop. Werkt dus niet op stable 3.0.2. Enige oplossing is om locatiebepaling op device only te zetten.

Ik heb wel nog een andere vraag: heel soms krijg ik als ik de telefoon opnieuw opstart, of weer aanzet dat ie blijft hangen op het Samsung logo. Opnieuw proberen lost het probleem op. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door zunrob op 05-06-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002

dbzfan

Nee.

Ik draai smartdroid 9.9 maar heb steeds meer last van GPS problemen.. tijdens het navigeren raakt hij steeds zijn fix kwijt. Iemand hier een oplossing voor? Heb fasterfix al geprobeerd maar geen verbetering...
Zou een nieuwe modem helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Het heeft even geduurd, maar de Stable van Archidroid 3.1 is uit sinds vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
flippiej schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:00:
Het heeft even geduurd, maar de Stable van Archidroid 3.1 is uit sinds vandaag :)
Gisteravond geflashed, na een full wipe. Ziet er mooi uit, en werkt best aardig. Alleen, in vergelijking met 4.4.4 is hij tergend traag met het openen van de apps. Hij houdt constant 250 MB RAM geheugen vrij, wat ervoor zorgt dat elke app steeds opnieuw geopend moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
zunrob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Gisteravond geflashed, na een full wipe. Ziet er mooi uit, en werkt best aardig. Alleen, in vergelijking met 4.4.4 is hij tergend traag met het openen van de apps. Hij houdt constant 250 MB RAM geheugen vrij, wat ervoor zorgt dat elke app steeds opnieuw geopend moet worden...
Tja dat is helaas hoe lollipop voor ons gaat werken. Lollipop vraagt een stuk meer van het ram geheugen en daar hebben we nu eenmaal niet zoveel van. Echt ergend traag zijn mijn apps echter niet. Het gebruiken van apps als Greenify is wel echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
ik gebruik nu al een paar dagen CM12.1 versie 20150722 en deze werkte fantastisch zonder bugs tot vrijdag.
Afgelopen vrijdag merkte ik dat ik tijdens het bellen de persoon aan de andere kant niet kon horen. Alleen als ik de speaker aan zette dan kon ik de ander wel horen.

Dit gebeurde later nog een paar keer dus ik ben gaan googlen op dit probleem en las dat het veroorzaakt werd door een nieuwe versie van de Google Play Services. De oplossing: Download de app Disable Service uit de play store en haal het vinkje weg bij de CheckinService van Google Play Services (onder System). Nu zijn er geen problemen meer met bellen.

De bug zat een half jaar geleden ook al in CM12, maar is blijkbaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Aangezien m'n garantie pas is verlopen op m'n S3, heb ik van de week voor het eerst een niet-stock rom op m'n tel gezet (Cyanogen). Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van hoe snel de telefoon loopt tov de stock rom. Echt een wereld van verschil. Ook heeeeel fijn dat alle preloaded crap/bloatware eraf is.

Anyways, ik wil meerdere roms proberen totdat ik de ideale rom heb gevonden en nu was m'n oog gevallen op Android Revolution HD welke TouchWiz heeft (vind ik wel prettig).
Nu weet ik dat Samsung uiteraard geen stock roms ondersteund of toe wil laten maar gezien deze rom behoorlijk in de buurt komt van de stock rom, vroeg ik mij af of Kies m'n gebackupte contacten, agenda, etc. terug kan plaatsen als ik deze rom draai? Kan iemand mij daar iets over vertellen? Of is er geen enkele rom die werkt met Kies? Het is zo'n gedoe om alles handmatig terug te zetten 8)7.
Syncen met Google en dan weer terughalen is overigens niet voor mij weggelegd (wil zo min mogelijk persoonlijke data bij Google hebben).

edit:
SpoofFW gevonden, binnenkort even uitproberen. Reacties alsnog zeer welkom

edit2:
Android Revolution HD rom geinstalleerd en deze is gewoon te gebruiken met Kies zonder dat daar extra apps/trucjes (zoals hierboven) voor nodig zijn. Ook m'n contacten, agenda, memo etc. prima kunnen terugzetten naar deze rom vanuit Kies.

[ Voor 17% gewijzigd door temp00 op 19-08-2015 18:53 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:36:
Een groot deel van die problemen kan je voorkomen door een custom rom te nemen die gebaseerd is op een Samsung rom. Daarin zijn waarschijnlijk geen problemen met bijvoorbeeld de camera en bluetooth, maar waarschijnlijk nog wel met Ziggo. Ik snap alleen niet waarom je dat niet op een geroot toestel zou mogen draaien. Misschien zijn ze bang dat je het gaat streamen en opslaan? Dat kan op de computer veel makkelijker.....

CM-gebaseerde roms hebben vaak wat driver-issues omdat Samsung de sourcecode van de drivers niet prijsgeeft. Dit heb ik al gemerkt op de Galaxy Spica, Galaxy S II en S III. Als je die functionaliteit toevallig niet nodig hebt heb je met een CM-gebaseerde rom vaak wel een sneller OS waar meer aan in te stellen is, maar bij Samsung-gebaseerde rom heb je gewoon minder problemen. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik op vakantie achter zo'n soort bug kwam, en ben op een gegeven moment maar geoptimaliseerde Samsung-gebaseerde roms gaan draaien.

Op dit moment draait mijn oude Galaxy S III Resurrection rom, en mijn vader is daar wel heel blij mee omdat hij nu toch een lekker snel toestel heeft en hij de dingen die niet werken toch niet gebruikt.
Geldt voor de Exynos variant van Samsung telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb sinds kort op mijn Samsung Galaxy S3 (i9300) Cyanogenmod draaien en het werkt fantastisch.
Heb gisteren ook mijn S3 (i9301) binnen gekregen en daar ga ik zeker Cyanogenmod op zetten.

Ik heb geen flauw idee welke Cyanogenmod versie ik draai, ik draai Android Kitkat 4.4.

[ Voor 19% gewijzigd door Berlinetta op 16-08-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Wat gebruiken jullie tegenwoordig als daily ROM?

Momenteel heb ik deze draaien: Temasek's UNOFFICIAL CyanogenMod 12.1

Maar bevalt nog niet helemaal. Merk dat me toestel er soms veel moeite mee heeft om apps te installeren/openen bijv. Ik geef het nog een paar dagen.

Heb net ook CM12.1 gedownload op me toestel. Misschien dat ik dat nog 's ga proberen een dezer dagen.
Ben op zoek naar een clean ROM die niet per sé supersnel hoeft te zijn, maar wel soepel blijft bij gebruik (of is dat teveel gevraagd? :P) Doe er verder geen rare intensieve dingen mee. Suggesties zijn welkom.

EDIT: tot paar dagen geleden had ik OmniROM als daily (denk toch wel een jaar, misschien langer zelfs). Draaide op zich wel aardig, maar zo tergend traag op een gegeven moment.

[ Voor 11% gewijzigd door Scipionyx op 08-11-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:35
Vraagje, heb zitten knommelen met odin, en volgens mij na een foute tar file te hebben geupload heb ik een rondje met dwars streep boven langs mijn batterij. Na even zoeken vond ik dat de /esf map beschadicht kan zijn. Hoe kan ik controleren of dit het probleem is? En wat is hier aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:01

TommieW

Numa numa.

Robje1971 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:58:
Vraagje, heb zitten knommelen met odin, en volgens mij na een foute tar file te hebben geupload heb ik een rondje met dwars streep boven langs mijn batterij. Na even zoeken vond ik dat de /esf map beschadicht kan zijn. Hoe kan ik controleren of dit het probleem is? En wat is hier aan te doen.
Kan je nog wel bellen? Als je dit niet kan (en je IMEI niet meer klopt), heb je inderdaad je EFS map gesloopt. In dit geval zal je die door een bedrijfje moeten laten fixen. AFAIK kan je dit niet zelf doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:35
Probleem is opgelost, het was inderdaad een beschadigde ESF map. Heb het kunnen oplossen door middel van deze site te volgen. http://www.w0lfdroid.com/...k-Galaxy-S3-S4-Note2.html Let wel, het zal niet altijd werken, en je zal een s3 s4 note 2 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Er lijkt trouwens een officiele CM13 aan te komen voor de i9300 :)

CM12 was overgeslagen maar er is nu wel een CM13 aangemaakt met commits gisteren. Geen idee waarom ze ons nu opeens wel weer gaan ondersteunen, maar prima :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Eerste onofficiele rom is al te draaien :) De Developer is dezelfde gast die nu maintainer voor ons is geworden en die de CM13 commits had geplaatst. Huidige versie schijnt nog wel redelijk wat bugs te hebben en ik wacht zelf nog wel even tot het iets stabieler is voor ik het uitprobeer. Maar dan weten jullie het ook alvast :)

Overigens even een bijzaak. Aanstaande maandag is er weer een NL-alert en die heb ik echt nog nooit ontvangen op mn mobiel binnen CM11-CM12.1. Cell broadcasts staat wel geinstalleerd als module en is naar ik zie goed ingesteld. Iemand die hetzelfde probleem ervaart of inzicht kan geven?

De NL-alert website is verder totaal hopeloos in informatie geven en gaat er sowieso van uit dat mobiels allemaal op officiele software draaien.

edit 15-12 : Niemand reageert hier meer blijkbaar en blijven doubleposten gaat me iets te ver, dus dan maar editten :P

Vanaf morgen krijgen we official CM13 nightly's! Bevestiging hier, de link waar je vanaf morgen terecht kan is hier.

[ Voor 19% gewijzigd door flippiej op 15-12-2015 13:04 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Voor de mensen die graag Android 6 Marsmallow op hun S3 willen maar geen fan van de CM roms zijn, Resurrection Remix heeft inmiddels ook een Android 6 rom beschikbaar.
Heb hem zelf nog niet getest maar dit is ter info voor de liefhebbers. 8)

Voor download, klik hier

Officiële Resurrection Remix site, klik hier

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scratcher op 23-01-2016 14:23 ]

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij ( *knip*. Voor het vragen van diensten is de V&A bedoeld) kan helpen bij het rooten van een S3Neo ???. Ik wil die samsung rommel van de telefoon van mijn dochter afhalen, maar heb hier zelf te weinig ervaring voor.

Zie ook Verwijderd in "Melding "Systemui stopped" na update S3 neo"

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 11:20
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:57:
Iemand die mij ( op afstand, telefonisch, wat dan ook) kan helpen bij het rooten van een S3Neo ???. Ik wil die samsung rommel van de telefoon van mijn dochter afhalen, maar heb hier zelf te weinig ervaring voor.

Zie ook Verwijderd in "Melding "Systemui stopped" na update S3 neo"
Volgens mij wil je een custom rom flashen (Andere android versie, een schone) daarbij is root niet heel belangrijk.

Je moet voor jezelf eerst uitzoeken welke ROM je wilt gaan draaien, het forum van XDA Dev. staat hier helemaal vol mee.

Daarna is het een kwestie van een custom recovery erop knallen en vanuit daar kun je verder met een custom rom installeren.

Met dit filmpje moet je een heel eind komen, ook youtube staat vol met filmpjes over hoe het moet. Ook vaak ROM specifiek :) Ze Flashen hier wel Cyanogenmod wat op het moment even uit de lucht is en verder gaat onder Lineage OS. Als het goed is komen dit weekend de nieuwe roms van ze uit. Met wat geluk ook voor de S3

Tevens loopt er hier ook nog een draadje over het flashen van roms voor de SIII specifiek op GoT, daar kun je ook een bak info uithalen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1503560
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.