PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 85% gewijzigd door majoh op 17-08-2012 11:37 ]
Als dat in een broekzak ontstaat kun je de zwarte coating er dus ook gewoon met je nagel afkrabben? Of valt het er spontaan af? Productiefout, omruilen, happy PWM.PWM schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:34:
[...]
Dit zijn (onduidelijke) foto's van dag 2 (gemaakt voor HTC support), nadat hij voornamelijk in mijn broekzak (nee, geen sleutels) en in mijn auto heeft gelegen (in een vakje):
Dat was dus dag 2/3, toen zat het alleen nog bovenin. Nu rondom en achterop.

Beste ------,
Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: -----
De HTC One S wordt geleverd met de S4 processor. Wij hebben geen HTC One S met een S3 processor in ons
assortiment opgenomen. Het is ook niet geheel duidelijk of dit toestel voor de Europese markt beschikbaar is.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
-----------------
Medewerker Klantenservice
PDAshop.nl
Geen S3 versie dus voor pdashop/coolblue
Ignorance Is Bliss
Lijkt me van niet. Mijn toestel heb ik op 16 juni via studentmobiel besteld. Probleemloos exemplaar.D3ft0n3 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:31:
Geen S3 versie dus voor pdashop/coolblueHebben de laatste modellen nog steeds last van chipping issues? Anders ga ik er maar eens één bestellen
ok blijkbaar nietaardbeix15 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:55:
[...]
het wordt toch wel een hele lange zit zo. Ik hoop dat ze op het zelfde moment (iets voor 12u op vrijdag) als vorige week voor de H1X de OTA uit gaan rollen.
edit, toch wel update aan het downloaden..!
[ Voor 54% gewijzigd door Chaoss op 17-08-2012 14:22 ]
echt waar? hier nog niks, doe ff een reboot voor de zekerheid.Chaoss schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:46:
edit: hier nog niks, niet over wifi en niet over 3g, ach geduld......
[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 17-08-2012 14:28 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Telefonisch bevestigden ze mij dat de volgende batch allemaal met S3 was...D3ft0n3 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:31:
Geen idee of het al eerder voorbij is gekomen, maar:
Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: -----
De HTC One S wordt geleverd met de S4 processor. Wij hebben geen HTC One S met een S3 processor in ons
assortiment opgenomen. Het is ook niet geheel duidelijk of dit toestel voor de Europese
Geen S3 versie dus voor pdashop/coolblueHebben de laatste modellen nog steeds last van chipping issues? Anders ga ik er maar eens één bestellen
sorry kon het niet latenaardbeix15 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
echt waar? hier nog niks, doe ff een reboot voor de zekerheid.
edit: hier nog niks, niet over wifi en niet over 3g, ach geduld......

Nu krijg ik de update vast als laatste
Al snel merkte ik op dat het Wi-Fi ontvangst een stuk zwakker is dan op mijn HTC Desire van bijna 2 jaar oud. Zo zwak dat deze op de bovenverdieping vaak uitvalt terwijl mijn Desire en andere mobiele apparaten daar nog een goed bereik hebben. Als gevolg daarvan trekt de accu erg snel leeg in standby modus, deze is in +/- 20 uur leeg waarvan 45m het scherm aan heeft gestaan. Ook zie ik op de One S slechts 1 hotspot (mijn eigen) terwijl ik op andere apparaten 5 tot 6 zie.
Ik heb op internet gezocht en kwam daar vooral veel mensen tegen die Wi-Fi problemen hadden met hun One X, over de S kan ik veel minder vinden. Weet iemand hier meer vanaf? Is dit een garantie kwestie? Het is namelijk zo vervelend dat het toestel niet normaal te gebruiken is..
Vergelijking tussen mijn Desire (links) en One S (rechts) via Wi-Fi analyzer.
[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 17-08-2012 20:34 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik heb dit topic vluchtig doorgelezen maar zag eerlijk gezegd niet mensen met vergelijkbare problemenChaoss schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:48:
Yup al vaak in dit topic besproken het is bekend dat zowel de S als de X een minder goede WiFi ontvangst hebben, tenminste de X had dat probleem want in de laatste update is het opgelost voor de S wachten we nog op deze update.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik had juist hetzelfde probleem als jou maar de slechte wifi ontvangst is opgelost bij mij met de 4.0.4 update. Deze update zal binnenkort ota door Htc uitgerold worden maar als je niet kan wachten(zoals ik) kan je ook de ruu(rom update utility) installeren. Dit is een officiêle update van Htc en is een aantal pagina's terug in dit topic te vinden.nMad schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:32:
Al snel merkte ik op dat het Wi-Fi ontvangst een stuk zwakker is dan op mijn HTC Desire van bijna 2 jaar oud. Zo zwak dat deze op de bovenverdieping vaak uitvalt terwijl mijn Desire en andere mobiele apparaten daar nog een goed bereik hebben. Als gevolg daarvan trekt de accu erg snel leeg in standby modus, deze is in +/- 20 uur leeg waarvan 45m het scherm aan heeft gestaan. Ook zie ik op de One S slechts 1 hotspot (mijn eigen) terwijl ik op andere apparaten 5 tot 6 zie.
Vergelijking tussen mijn Desire (links) en One S (rechts) via Wi-Fi analyzer.
Heb de betreffende RUU update geïnstalleerd, het WiFi probleem doet zich jammer genoeg nog steeds voor. Ontvangst is nog net zo slecht als eerstFredi schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:41:
[...]
Ik had juist hetzelfde probleem als jou maar de slechte wifi ontvangst is opgelost bij mij met de 4.0.4 update. Deze update zal binnenkort ota door Htc uitgerold worden maar als je niet kan wachten(zoals ik) kan je ook de ruu(rom update utility) installeren. Dit is een officiêle update van Htc en is een aantal pagina's terug in dit topic te vinden.

Vanaf heden geen HTC telefoons meer voor mij, als je ziet hoeveel mensen in dit topic problemen hebben met hun toestel.. echt belachelijk dat ze zulke troep durven te verkopen. Ik hoop dat deze gerepareerd of omgeruild kan worden onder garantie, dan verkoop ik hem vervolgens en koop ik een Samsung Galaxy SII voor mijn moeder. Dan maar wat minder mooi en gebruiksvriendelijk.
Je beseft wel dat alleen de mensen die problemen hebben hier veel posten? Ik heb ook aardig wat mensen gezien die een berichtje plaatsten dat het een top telefoon is, maar daar blijft het bij. Mensen met problemen willen graag geholpen worden, dus die posten hier een stuk meer. Als je naar reviews kijkt krijg je denk ik wel een andere indruk.nMad schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Heb de betreffende RUU update geïnstalleerd, het WiFi probleem doet zich jammer genoeg nog steeds voor. Ontvangst is nog net zo slecht als eerst![]()
Vanaf heden geen HTC telefoons meer voor mij, als je ziet hoeveel mensen in dit topic problemen hebben met hun toestel.. echt belachelijk dat ze zulke troep durven te verkopen. Ik hoop dat deze gerepareerd of omgeruild kan worden onder garantie, dan verkoop ik hem vervolgens en koop ik een Samsung Galaxy SII voor mijn moeder. Dan maar wat minder mooi en gebruiksvriendelijk.
Ik heb hem bij de vodafone site besteld en er zit gewoon een S4 in
Dat is inderdaad 'gewoon' want er zijn nog geen S3 versies in Nederland gesignaleerd.luuj schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:27:
Ik ben sinds vanmorgen ook de gelukkige eigenaar van de HTC One S
Ik heb hem bij de vodafone site besteld en er zit gewoon een S4 in
Wat bedoel je daar precies mee? De meegeleverde HTC kabel werkte niet? En daarna weer wel? Dat lijkt me erg stug. Wat ik wel eens heb gemerkt is dat als het toestel volledig leeg is, je niet direct ziet dat hij aan het opladen is (geen led), daarna een knipperende led (nog onvoldoende opgeladen om aan te kunnen zetten) en daarna pas een oranje led (laden).PHiXioN schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:30:
Ik heb een one s en ben vooralsnog erg tevreden. Enige manco wat ik ooit had is dat hij na het volledig leeglopen van de batterij niet reageerde op de standaardadaptor, maar met een andere was dat opgelost.
En ter info: ik ben ook 100% tevreden over m'n S (sinds ik op 4.0.4 zit).
[ Voor 18% gewijzigd door Victorio op 18-08-2012 14:48 ]
Heb je gekeken of je het klepje aan de bovenkant achteraan goed hebt dichtgedaan? Daar zitten nl de wifiantennes en als het klepje slecht contact maakt kun je idd slechte ontvangst hebben. Je kan ook eens proberen met 'beste wifi prestaties' aan te vinken in wifi instellingen.nMad schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Heb de betreffende RUU update geïnstalleerd, het WiFi probleem doet zich jammer genoeg nog steeds voor. Ontvangst is nog net zo slecht als eerst![]()
[...]
Verder ben ik het wel met je eens dat de kwaliteit van Htc serieus te wensen overlaat. Ik ben ook al toe aan mijn tweede One S. De eerste had het home button probleem en slechte ontvangst en met de tweede heb ik ook weer slechte ontvangst. Als Htc zo'n slechte kwaliteit levert dan moeten ze ook niet verbaasd zijn dat de verkoop van hun One serie tegenvalt(stond overlaatst in een artikel hier op Tweakers). En het argument dat alleen mensen die problemen hebben hier in dit forum posten snijdt ook geen hout imo. Als je hier in het forum op galaxy s II zoekt vind je toch minder posts met problemen. En die telefoon is al ruim een jaar op de markt.
[ Voor 37% gewijzigd door Fredi op 18-08-2012 15:40 ]
Misschien wel juist omdat die telefoon al een jaar op de markt is. De eerste bugs zijn eruit. Er klaagden heel veel mensen over buggy software bij de SII. Waaronder ikzelf, dat is juist de reden dat ik de One S gekocht heb. Het verschil tussen die twee is niet zo heel groot. Ik zit in mijn kamer op de rand van wifi, en zowel de One S en de SII disconnecten best vaak. Terwijl mijn laptop dat niet doet (de wifi antenne zit om het scherm heen, het is dus logisch dat die beter is). Het grootste voordeel van de One S is dat die GLONASS ondersteuning heeft en een hogere DPI, verder zijn ze gewoon heel erg vergelijkbaar. De accu doe ik ook iets minder lang mee, maar dat komt ook doordat ik allerlei dingetjes aan het uitproberen ben, en doordat het scherm minder zuinig is (dat merk je wel echt! Hogere DPI, dus meer pixels en Super Amoled vs Super Amoled + van de sII). Daarnaast had ik bij de SII een grotere accu van 2000mAh. De processor is daarentegen weer een stuk zuiniger. En de sII had als bug in android 4.0.3 dat bepaalde apps tot 50% cpu gingen gebruiken terwijl de telefoon in je broekzak zat en hij dus gloeiend heet werd en zo uit ging, dit heb ik met de One S nog niet meegemaakt.Fredi schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:30:
[...]
Heb je gekeken of je het klepje aan de bovenkant achteraan goed hebt dichtgedaan? Daar zitten nl de wifiantennes en als het klepje slecht contact maakt kun je idd slechte ontvangst hebben. Je kan ook eens proberen met 'beste wifi prestaties' aan te vinken in wifi instellingen.
Verder ben ik het wel met je eens dat de kwaliteit van Htc serieus te wensen overlaat. Ik ben ook al toe aan mijn tweede One S. De eerste had het home button probleem en slechte ontvangst en met de tweede heb ik ook weer slechte ontvangst. Als Htc zo'n slechte kwaliteit levert dan moeten ze ook niet verbaasd zijn dat de verkoop van hun One serie tegenvalt(stond overlaatst in een artikel hier op Tweakers). En het argument dat alleen mensen die problemen hebben hier in dit forum posten snijdt ook geen hout imo. Als je hier in het forum op galaxy s II zoekt vind je toch minder posts met problemen. En die telefoon is al ruim een jaar op de markt.
Kortom, beide android telefoons hebben mankementen. Iets wat ik bij de (oude) SGS helemaal niet meer had op het laatst. Dus dat is wel jammer. Maar o.a. door GLONASS support en betere cpu's zijn ze wel een stuk sneller dan de SGS. Het LEDje van de One S vind ik ook fijn, dit had ik bij de SII opgelost dmv BLN, wat ook prima werkt.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
En toch heb ik het gevoel dat een vrij groot percentage One S gebruikers te maken heeft met vergelijkbare problemen, zoals home button / gsm ontvangst / wifi ontvangst / chipping.Chaoss schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:19:
Als je een goeie terug krijgt zou je wel dom zijn om hem om te ruilen voor een S2... Helemaal omdat dat is adhv de klachten in dit topic aangezien dat totaal geen realistisch beeld geeft, er zijn nog altijd meer mensen zonder problemen dan met problemen.
Het klepje zat er goed op, maar naar aanleiding van jou bericht ben ik naar een HTC servicepunt gereden om eens een ander klepje te proberen. Met dit klepje (best een raar woord als je dit zovaak achter elkaar typtFredi schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:30:
Heb je gekeken of je het klepje aan de bovenkant achteraan goed hebt dichtgedaan? Daar zitten nl de wifiantennes en als het klepje slecht contact maakt kun je idd slechte ontvangst hebben. Je kan ook eens proberen met 'beste wifi prestaties' aan te vinken in wifi instellingen.
Het GSM ontvangst is nog precies hetzelfde, dus er zal wel iets mis hebben gezeten in de Wi-Fi antenne die in het klepje ingebouwd zit.
Ook namens mijn moeder bedankt voor je post
Ik ben blij dat ik je kon helpen nMad. De gsm ontvangst kan idd niet verbeterd zijn omdat de radio(die zorgt voor de gsm ontvangst) in het klepje aan de onderkant achteraan zit. Misschien moet je nog eens terugrijden naar het Htc servicepunt en dit klepje ook laten vervangen.nMad schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:34:
[...]
En toch heb ik het gevoel dat een vrij groot percentage One S gebruikers te maken heeft met vergelijkbare problemen, zoals home button / gsm ontvangst / wifi ontvangst / chipping.
[...]
Het klepje zat er goed op, maar naar aanleiding van jou bericht ben ik naar een HTC servicepunt gereden om eens een ander klepje te proberen. Met dit klepje (best een raar woord als je dit zovaak achter elkaar typt) is het Wi-Fi ontvangst weer helemaal goed!!
Het is nu zelfs aardig beter dan op mijn HTC Desire!
Het GSM ontvangst is nog precies hetzelfde, dus er zal wel iets mis hebben gezeten in de Wi-Fi antenne die in het klepje ingebouwd zit.
Ook namens mijn moeder bedankt voor je posten dan ga ik nu weer een biertje drinken buiten
Gaat bij de S (en de oude Legend Btw ook) niet werken; door de aluminium behuizing zou je helemaal geen ontvangst meer hebben, vandaar dat onder en boven een plastic deel in de behuizing zit, speciaal voor de diverse antenne'sFredi schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:12:
[...]
. Ik vind de antennes met die klepjes trouwens slecht gefabriceerd. Er bestaat altijd een kans dat zo'n klepje slecht aansluit. De antennes zouden gewoon in de telefoon ingebouwd moeten zitten.
...
Omdat me moeder geen data in haar abonnement heeft heb ik in het instellingen menu GSM only geforceerd. Standaard doen toestellen dit vaak zelf wanneer je geen mobiele gegevens aan hebt staan dacht ik. Het GSM bereik is nu beter geworden, wat ook ten goede komt voor de accu.Fredi schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:12:
[...]
Ik ben blij dat ik je kon helpen nMad. De gsm ontvangst kan idd niet verbeterd zijn omdat de radio(die zorgt voor de gsm ontvangst) in het klepje aan de onderkant achteraan zit. Misschien moet je nog eens terugrijden naar het Htc servicepunt en dit klepje ook laten vervangen.Het zal niet veel helpen denk ik want ik heb ook mobiele ontvangstproblemen. Ik vind de antennes met die klepjes trouwens slecht gefabriceerd. Er bestaat altijd een kans dat zo'n klepje slecht aansluit. De antennes zouden gewoon in de telefoon ingebouwd moeten zitten.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Anoniem: 283467
In de apps lijst menu is er rechtsbovenin een knop met menu. Als je daarop drukt en vervolgens op 'Sorteren' kun je zelf kiezen op wat voor manier hij de apps moet sorteren. Alfabetisch (A tot Z), Datum (meest recent) of Datum (oudste).Gynnad schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:01:
Zo ik heb er ook een aangeschaft, dus bij deze meld ik me ook in dit topic!Bevalt tot nu toe erg goed de telefoon. Moet nog wel erg wennen aan het idee dat de Apps in het menu gesorteerd zijn op alfabet, was bij mijn vorige telefoon niet het geval.
En, is er nog iemand anders die de OTA-update ontvangen heeft? Bij mij is het nl nog niet beschikbaar.....
het was een geintjeErv schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:10:
[...]
En, is er nog iemand anders die de OTA-update ontvangen heeft? Bij mij is het nl nog niet beschikbaar.
maar hij mag nu wel snel komen idd.
Dit is je strafChaoss schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:59:
ik heb trouwens wel 1 beetje irritant probleem met de One S ik kan gen bestanden via bluetooth verzenden... en dat is wel eens handig om een paar foto's over te zetten naar de laptop... pairen lukt wel en de One S is dan ook als device op mijn (win 7) laptop zichtbaar. Maar als ik bestanden verstuur krijg ik geen melding op de laptop om deze te ontvangen en ze komen dus ook niet in de bluetooth exchange folder te staan en op mijn telefoon krijg ik de melding dat het versturen mislukt is.
Gebruik airdroid.
Maar volgens mij heeft de one s ook wifi direct dan heb je geen bt nodig.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Is er een manier om de One S te rooten zonder de Sense-interface te verliezen? Ik ben daar namelijk aan gewend en zelfs al aan gehecht. Ik wil volledige root-toegang hebben om dingen als Vodafone-, Facebook- en Twitterapplicaties te kunnen verwijderen.
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Je kan ze zonder root ook uitschakelen, dan verdwijnen ze gewoon uit de app drawer enz en kunnen ze ook geen geheugen meer gebruiken.BramSd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:
Misschien een vraag die allang beantwoord is in het topic, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Is er een manier om de One S te rooten zonder de Sense-interface te verliezen? Ik ben daar namelijk aan gewend en zelfs al aan gehecht. Ik wil volledige root-toegang hebben om dingen als Vodafone-, Facebook- en Twitterapplicaties te kunnen verwijderen.
Als je het toestel root ben je Sense enzo niet kwijt. Enkel als je die zelfs verwijderd of een andere rom opzet.BramSd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:
Misschien een vraag die allang beantwoord is in het topic, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Rooten zorgt dat je toegang krijgt tot bepaalde dingen....
Lijkt me niet normaal.. Misschien even de 4.0.4 update afwachten of zoals een paar mensen hier, waaronder ik, de RUU update installeren. Wanneer het probleem dan niet verholpen is zou ik de HTC klantenservice bellen, deze doen aardig hun best om je verder te helpen.Nieker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:01:
Mijn mobiele data valt meermaals per dag weg en de ontvangst is echt wel om van te wenen. Is dat algemeen of moet deze nu terug?
Ik dacht trouwens dat in de 4.0.4 update ook een nieuwe Sense versie (4.1) zat, maar deze is nog steeds 4.0. Is dit bij iedereen zo?
De Sense 4.1 is er enkel voor One X...nMad schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:49:
[...]
Lijkt me niet normaal.. Misschien even de 4.0.4 update afwachten of zoals een paar mensen hier, waaronder ik, de RUU update installeren. Wanneer het probleem dan niet verholpen is zou ik de HTC klantenservice bellen, deze doen aardig hun best om je verder te helpen.
Ik dacht trouwens dat in de 4.0.4 update ook een nieuwe Sense versie (4.1) zat, maar deze is nog steeds 4.0. Is dit bij iedereen zo?
is er wel, staat in de TS, alleen niet in de topic-warning blijkbaarkwaazaar schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:35:
Aangezien er geen accessoires-topic is, dan maar hier de vraag: wat gebruiken jullie als carkit/cradle? Ik zit te denken aan deze officiële van HTC: http://www.htcaccessoryst...spx?i=230300&phone=229850
Accessoires voor de HTC One S
(zit op het kpn netwerk, provider Hi)
Ik had al een paar dagen langer dat mijn 'knoppen' (vorige, home en recente apps buttons) soms niet reageerden. Dan moest ik het scherm even uit klikken en weer aan doen. Dan deed alles het weer. Vond het wel vrij apart.
Verder heb ik wel eigenlijk al een 2 maanden ongeveer 1 keer per week een spontane restart. Wel met foutenprobleem ding dat je naar HTC kan opsturen. Vind het wel vrij toevallig dat dit ook met mijn vorige mobiel ook veel gebeurde (HTC Desire). Dus zou het een App probleem kunnen zijn? Ik gebruik ongeveer dezelfde apps als op mijn Desire
Ik heb eigenlijk geen 'rare' apps, alleen maar apps die veel mensen gebruiken en vrij 'standaard' zijn.
Als laatste ben ik ook 1 van de mensen die al flink wat witte plekken op zjin One S heeft te pakken. Op zich stort het mij niet, maar ik vind het wel vrij apart dat ik hem bijna altijd in een hoesje heb zitten en binnen 3 maanden eruit ziet alsof ik hem al een jaar gebruik.
Anoniem: 324440
De latere S modellen hebben wel een ietwat "ronder" (minder scherpe hoekjes) design zodat het minder snel voorvalt, maar de dikte van de laag coating is exact hetzelfde als bij de eerste modellen, tenzij ze dat ooit aanpakken zullen mensen hier uiteindelijk altijd wel last van krijgen.
Paar dagen geleden ook m'n allereerste chipping voorgehad & meteen een case gekocht, had het eigenlijk van in het begin moeten doen maar ja goed, de boel gaan opjagen & proberen om te ruilen voor die ene chip ga'k ook niet aan beginnen.
Veel last heb ik er nog niet van, omdat het meestal 's nachts gebeurt en ik dus alleen even m'n pincode moet invoeren 's ochtends. Hopelijk een software issue.
Doet HTC iets met die crash reports? Heeft iemand bv wel eens een reactie van HTC daar op ontvangen? Of een verzoek om dat Rescue-tooltje te starten?
Overigens heeft de update bij mij verder geen voor of nadelen. Alles is nog hetzelfde.
Misschien. Op m'n Asus Transformer TF101-tablet (ook ICS 4.0.4) draaien exact dezelfde apps (en nog veel meer) en die heeft nergens last van. Maar ik zal eens wat zaken gaan deinstalleren, kijken of het helpt.J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:12:
Heb je niet bepaalde software draaien die dat kan veroorzaken? Task killer?
Ik moet CID unlocken voordat de RUU geïnstalleerd kan worden. Kan dat op een simpelere/veiliger manier dan met die Hex-editor enzo?
Heeft iemand zijn antenne-klepje vervangen, waarna het probleem opgelost was? Welke klep is dat, simkaartklep of onderste klep?
Anoniem: 392170
Garantie vervallen? Het is een officiële update...
Misschien een door HTC zelf geproduceerd bestand, maar een officiele download-locatie kon ik niet vinden.Anoniem: 392170 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:39:
Het vervangen van het klepje heeft al geholpen bij WIFI problemen, niet met de Home knop.
Garantie vervallen? Het is een officiële update...
En wat betreft de restarts: Ik heb de afgelopen maanden in het begin ook een paar keer een restart gehad maar na een tijdje niet meer. Wellicht kwam het door een task killer die ik sindsdien niet meer gebruik (onzin immers).
Als je hem opstuurt naar HTC dan heb je toch niets meerm et je provider te maken? Ik heb mijn CID ook veranderd via de hex-editor en heb nu gewoon een originele HTC ROM draaien. CID kun je gewoon veranderen, maar dat boeit ook weinig volgens mij. Enige is dat je je bootloader unlocked hebt en daardoor een stukje garantie kwijt bent.Victorio schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:48:
Als je een branded toestel hebt moet je CID unlocken om via de RUU te kunnen installeren, en die CID veranderen mag niet van de providers.De door de RUU vervalt je garantie dus niet, maar door met de CID te klooien wel. (Al kan je die ook weer terug veranderen toch?)
En wat betreft de restarts: Ik heb de afgelopen maanden in het begin ook een paar keer een restart gehad maar na een tijdje niet meer. Wellicht kwam het door een task killer die ik sindsdien niet meer gebruik (onzin immers).
Zou kunnen ja. Al snap ik niet helemaal waarom dit apart voor de S ontwikkeld moet worden. Wat is er anders dan bij de X? Wie weet zijn ze nog hard bezig met bugs op te lossen...?Chaoss schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:32:
wie weet wachten ze met de OTA totdat sense 4.1 ook voor de S helemaal klaar is..?
Je zou kunnen proberen om het toestel een tijdje in de safe mode te draaien. In deze modus worden alleen de system apps geladen.kwaazaar schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:27:
[...]
Misschien. Op m'n Asus Transformer TF101-tablet (ook ICS 4.0.4) draaien exact dezelfde apps (en nog veel meer) en die heeft nergens last van. Maar ik zal eens wat zaken gaan deinstalleren, kijken of het helpt.
Toestel aanzetten, bij boot animatie volume down indrukken, toestel trilt en als het goed is staat er nu 'Safe mode' onderaan het scherm.
Bij PDAshop/coolblue? Ik denk dat ik hem ook zo maar eens ga bestellenMikeyMan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:03:
Vandaag ook de One S besteld. En zojuist nog even gebeld; ze hebben me bevestigd dat ik morgen een S4 krijg. Ik blij
Ignorance Is Bliss

edit: Damnit... Met nummerbehoud duurt het vijf dagen... Das dan weer jammer
[ Voor 95% gewijzigd door MikeyMan op 21-08-2012 16:56 ]
Bij mij ligt Vodafone plat, dus ze kunnen mijn aanvraag voor verlenging nog niet checken. Ben bang dat ik hem morgen ook niet krijg.Gedeelde smart enzo.MikeyMan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:29:
edit: Damnit... Met nummerbehoud duurt het vijf dagen... Das dan weer jammer
Ignorance Is Bliss
Zeer tevreden over de afhandeling en levering. Eerder in het topic postte iemand al een mailtje waarin PDAshop aangaf geen S3 singe-cores te leveren en dat lijkt te kloppen. Ik kreeg gewoon het gewenste Z520E model met de dualcore S4.
Gisteren de hele dag zitten kloten met het toestel en tot nog toe ben ik zeer tevreden. Wel één raar voorval: ik moest mijn telefoon rebooten na de installatie van Navigon (dat was nodig omdat hij anders de kaarten niet kon gebruiken ofzo) en toen hij weer opgestart was knipperde het scherm een paar keer en was ik vervolgens al mijn instellingen kwijt (snelkoppelingen naar apps, achtergrond etc.). Dat was even onprettig. Nu durf ik mijn telefoon niet meer uit te zetten...
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
twee vragen:
vraag 1) wanneer wordt de 2.21 OTA update voor de HTC One S, unbranded in Nederland uitgerold?
vraag 2) wat is de status van HTC aan het werken aan een oplossing voor het Home button issue. Is het een hardware of software probleem?. Zie:
- YouTube: HTC One S home screen button problem
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
- http://forum.vodafone.co....tton-problem/td-p/1082393
HTC medewerker: Beste aardbeix15, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
HTC medewerker: U wilt weten wanneer 2.21 voor de htc one s in NL wordt uitgerold. hier hebben wij helaas geen enkele informatie over
HTC medewerker: Informatie over updates komt op de website te staan.
aardbeix15: dat is jammer, dan graag antwoord op mijn tweede vraag.
HTC medewerker: Uw geduld wordt erg op prijs gesteld...
HTC medewerker: Daarnaast is HTC nog steeds in samenwerking met de providers aan het uitzoeken hoe het probleem verholpen kan worden. Het is nog niet officieel bekend of het een soft- of hardwareprobleem is.
aardbeix15: er is dus ook geen oplossing voor als ik het toestel aan HTC terugstuur voor reparatie?
HTC medewerker: Het kan in uw geval gewoon een hardwareprobleem zijn, dit wordt door de reparateur nagekeken.
aardbeix15: lijkt mij dat het niet aan de providers ligt omdat het probleem wereldwijd optreedt
HTC medewerker: Maar ik kan niet op voorhand, zonder het toestel te zien, zeggenw at het probleem bij u is.
aardbeix15: gewoon het Home button issue zoals zoveel mensen met htc one s dat hebben
HTC medewerker: Ik ben niet degene die het onderzoekt, dus ik kan hier ook niet over in discussie gaan.
aardbeix15: Ik wil ook geen dicussie maar graag meer informatie over dit vervelende issue en de oplossing waar HTC aan werkt.
aardbeix15: eigenlijk geeft u me op beide vragen geen antwoord. Dat vind ik wel karige service. De HTC website kan ik natuurlijk zelf ook wel lezen ik had gehoopt dat ik met dit contact meer aan de weet zou kunnen komen....
HTC medewerker: U stelt juist net vragen op iets waar ik nog geen informatie over heb.
HTC medewerker: Mijn excuses voor het ongemak.
aardbeix15: omdat dat vragen zijn waar ik en vele met mij op zitten te wachten..
HTC medewerker: Daar zijn we van op de hoogte. Wat wilt u precies dat ik nu doe?
aardbeix15: verder op zoek gaan naar informatie... vragen bij het development team of er al een oplossing is voor het home button issue of in welke richting we het moeten zoeken. Ik geloof er niks van dat HTC hier maanden over doet om dit uit te zoeken, het probleem is al vanaf mei-2012 bekend bij klanten.
HTC medewerker: Meneer, het wordt momenteel onderzocht. We laten u niet zomaar wachten. Als ik niet meer informatie heb kan ik helaas niets anders antwoorden.
aardbeix15: ook zou u verder kunnen op zoek kunnen gaan of de 2.21 update die al wel als RUU wordt aangeboden ook al is gescheduld om als OTA-update te worden uitgerold. Ik heb niet het gevoel dat u werkelijk alles er aan doet om mijn vraag te beantwoorden.
aardbeix15: dat is dan een tegenvaller van HTC. mijns inziens.
HTC medewerker: Dit wordt niet door mij gedaan zoals ik heb aangegeven. Daarnaast heb ik u ook aangegeven dat alle informatie over updates beschikbaar op de website komen te staan.
[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 22-08-2012 09:58 ]
Dit is een groot voordeel voor apple die hebben dit gezeik veel minder, ze hoeven maar 3 modellen te ondersteunen, die bovendien erg weinig kunnen en al helemaal weinig van 3rd party
www.casarodriguillo.com

OTA in de lucht (unbranded HTC One S). Met Sense 4.1. Zo te zien een andere versie dan de RUU
downloaden en installeren nu...
tip: bij vorige OTA's werkte het niet als je de lader er in had, doe die er dus uit. Batterij moet > 35% vol zijn.
Vandaag wel het home button issue gehad, minder dan normaal, nu kijken of het weg blijft na deze update.
edit: pfiew! update heeft gelopen, stuk of 5 reboots met installatieschermpjes/balkjes. Duurder 10 min. bij elkaar. Bij eerste boot nog het 'Android wordt bijgewerkt.... Applicatie xx van xx optimaliseren' schermje 2 min. of zo.. Nu de EA spullen uitzetten, de recent-apps-knop omzetten en afwachten of het issue met de home button weer terug komt....
versie 2.31.401.5. geeft de popup aan.
Skin is weer terug gezet naar default.

[ Voor 80% gewijzigd door aardbeix15 op 22-08-2012 13:29 ]
Ook een unbranded (S4) toestel trouwens. Vraag me wel af wat dat 'EA Games' gedoe is wat er in de melding bij staat?
[ Voor 44% gewijzigd door ShadowLord op 22-08-2012 11:26 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 28% gewijzigd door Bartske op 22-08-2012 11:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
had het net vanochtend nog gevraagd, da's toch gewoon geen service....Mischa86 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:37:
Jeej Eindelijk de update:) nu snel instaleren. wel stom dat ze dat bij htc niet konden aangeven 24 uur van te voren.
nooit games gehad op mijn mobiel en die komen er ook nu niet opBartske schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:56:
Misschien toch nog even de moeite om die EA app te openen, je krijgt namelijk Google Play: Dead Space™ gratis, en je kan nog wat trails downloaden.
vreemd genoeg zegt de play market bij app 'Dead Space™ Electronic Arts Inc' bij mij: "Deze app is niet compatibel met uw HTC HTC One S."
[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 22-08-2012 12:10 ]
Heb hem gedownload, nu nog snel ff aan de lader om boven de 35% te komen
Ik denk dat het minder gek is dan je denkt.MikeyMan schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:48:
Naja, ergens is het wel gek dat ie vandaag uitkomt, en dat ze dat vanmorgen niet wisten bij HTC...
www.casarodriguillo.com
vrijdag nog op mijn andere werkplek proberen. Daar had ik het ook om de klip klap.
[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 22-08-2012 12:44 ]
Bij mij is de OTA naar 2.13.401.5 (4.04) a 157.16MB aan het downloaden
Ben zeer benieuwd
werkt bij deze update wel, lader heeft er bij mij de hele tijd in gezeten en hij is nu klaar.aardbeix15 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:22:
[afbeelding]
tip: bij vorige OTA's werkte het niet als je de lader er in had, doe die er dus uit. Batterij moet > 35% vol zijn.
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 22-08-2012 12:53 ]
Daar gaat het gelukkig pas 30 posts over...Gabriel_Knight schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:
Goed nieuws
Bij mij is de OTA naar 2.13.401.5 (4.04) a 157.16MB aan het downloaden
Ben zeer benieuwd
Ook ziet de browser er anders uit, tabbladen is anders geplaatst en het menu is anders.
Verder natuurlijk eindelijk af van de menu toets op het scherm, echter ben ik nog aan t uitvinden hoe ik t wil hebben (lange druk voor menu, of lange druk voor recente apps)
Andere veranderingen al opgemerkt? Of kan ik gewoon in de HTC One X 4.0.4 update topic kijken?
Verder wordt het testen hoe het blijft werken.
Scrollen "voelt" idd anders, dat was in het X topic ook al opgemerkt, ze hebben het effect aangepast waardoor het smoother lijkt maar volgens mij trager gaat.
www.casarodriguillo.com
Hier ook niet. Misschien dat het toch niet werkt op de RUU die laatst gelinkt werd.Pinin schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:15:
zijn er al mensen met die de nieuwe RUU erop gezet hebben en wel een update beschikbaar hebben? ik heb hem niet iig
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png
ja. Skin weer op default gezet en het openen van de standaardbrowser (ipv Chrome) vanuit de bladwijzer widget waren de enige missertjes die ik heb gezien, voor de rest alles behouden.jimy schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:45:
Nu ook even installeren,alleen alle gegevens blijven wel behouden?
Hier ook nog niet..Pinin schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:15:
zijn er al mensen met die de nieuwe RUU erop gezet hebben en wel een update beschikbaar hebben? ik heb hem niet iig
Wellicht dat er ook weer een bijgewerkte RUU ROM uit komt.
Ik ook niet. Maar vraag me af wat ik precies mis zonder Sense 4.1. Heb totaal geen spijt dat ik de RUU heb gebruikt precies twee weken geleden. Geniet sindsdien van een ideaal toestel.Pinin schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:15:
Mooi dat de rest nu ook op 4.0.4 zit. En ben erg benieuwd of de ondervonden problemen hiermee afnemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Victorio op 22-08-2012 14:29 ]
- minder haperingen, zeker bij het gebruik van een live wallpaper
- camera app heeft nu een knop om direct tussen voor en achter camera te kunnen switchen
- direct switchen tussen tabs in de browser is mogelijk zonder tussenkomst van een menu
- geen processorkracht vretende 3D effecten in de Sense launcher meer, met als resultaat een veel vloeiender bediening
- gebaseerd op Android 4.0.4
- geen of in ieder geval minder vaak wegvallend WiFi signaal
- sterk verbeterde batterijduur
verbeterd wifi signaal lijkt me geen verandering die met sense 4.1 ee komt maar met android 4.04, maar sense 4.1 is iig wel de moeite
Ik wacht het nog even af ander komt er vast wel weer een RUU 2.31.401.5 uit.
Vooralsnog bevalt de huidige RUU prima de ontvangst van de radio(s) is vele malen beter dan voorheen.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.