De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 144 Laatste
Acties:
  • 464.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:56
Geen matches
RocketKoen ziet het scherp... als je op een onhandige plek bent gaan wonen is het OV inderdaad niet handig nee. Maar tot die conclusie kwam ik al eerder. Ik ben blij dat ik mijn woonlokatie in ieder geval in dat opzicht toekomstbestendig uitgekozen heb.

Maar ik weet het inmiddels wel, veel mensen vinden het niet leuk als je het waagt je hardop af te vragen of het transportsysteem 'automobiel' op de lange termijn wel houdbaar is. Dus laat maar zitten.

Aaaaanyway, voor de liefhebber op marktplaats, een FLIR i40 warmtebeeld camera: http://link.marktplaats.nl/571116853

Niet goedkoop, startbod € 2500...

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 04-07-2012 13:44 . Reden: Woeps, verkeerde link ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
Geen matches
Of het OV haalbaar / beter is dan de auto ligt vooral aan waar je woont, en hoeveel je tijd waard is.

Of wat je precies ziet als verloren tijd.
Mensen noemen namelijk vaak als grootste argument, dat ze een paar kilometer moeten lopen naar de bushalte/treinstation.
En dan 's avonds de auto pakken naar de sportschool, en daar een half uur op de loopband of hometrainer...

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 04-07-2012 13:47 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 17:36
Geen matches
Probleem is dat mensen vinden dat ze aan een auto vast zitten. En als ik vind dat ik geen auto nodig hebt is dat raar ofzo?
Je kiest er uiteindelijk zelf voor.
En maar klagen dat de brandstof zo duur is.
En maar rondjes blijven rijden, of achteraan aansluiten op de Axx.

Ik ga lekker op de fiets naar mijn werk, en bij een andere baan zorg ik dat dat niet anders is.... linksom of rechtsom. Ik zit lekker aan mijn fiets vast.... en ik maar rondjes blijven rijden....
vrijheid, blijheid...

En ik rij ook regelmatig in een auto... voor het werk, dan moet je wel eens naar een klant toe inderdaad.
Heb ook geen hekel aan auto's, ben blij dat ze er zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er zelf eentje nodig heb.
Als we ver weg moeten wordt inderdaad steeds weer opnieuw de afweging gemaakt om met de trein te gaan of een auto te lenen, waarbij de voorkeur in principe naar het OV uitgaat omdat dat veel gezelliger en vaak veel meer ontspannen is.
Vertraging maak ik me niet zo druk om.
In de file staan of geen parkeerplaats of -garage kunnen vinden vind ik veel irritanter.
10-20 minuutjes lopen geeft me rust en daar geniet ik van, ook als het regent... hoe harder hoe leuker. Bij fietsen is regen wat minder, maargoed...

Moest trouwens bijna huilen om het vreselijke partijprogramma van de PVV.... wat een populistisch geleuter zeg!
En dan niet zozeer het afschaffen van de groene subsidies... daar kan ik mee leven.
Maar vervolgens gaan we wel 140 rijden, minder accijns betalen op brandstoffen en de de onbelaste kilometervergoeding blijft ook....
Als je groene stimulering afschaft moet je dat ook voor grijs doen. Dus alle kosten aan het wegennet en dergelijke betalen uit de wegenbelasting en de BPM.

[ Voor 26% gewijzigd door NovapaX op 04-07-2012 13:56 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Geen matches
@JeroenH:
Ik reis regelmatig lange afstanden met de intercity. Heel gunstig traject: binnenstad van Leiden naar de binnenstad van Eindhoven. Één overstap van 7min. Met de intercity ben 2:45 onderweg en met de auto 2u. (Van station tot station is het iets meer dan 2u en van parkeerplaats tot parkeerplaats is het 1:45.) Files heb ik meegerekend, ik rijd 100-110, vertraging in het OV heb ik niet meegeteld. Het OV is gewoon trager, ondanks dat ik aan beide kanten van de reis dicht bij een intercity station zit en er een goede verbinding is tussen beide.

OV is gewoon traag. Ik ken ook geen realistische situatie waarin het OV sneller is.

Ik probeer trouwens wel zoveel mogelijk met de trein te reizen, want dat wordt nu nog door de samenleving afgekocht voor mij, het is veel comfortabeler (de intercity tenminste) en je kunt je tijd nog redelijk nuttig maken ~50% productief schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen matches
NovapaX schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:48:
Probleem is dat mensen vinden dat ze aan een auto vast zitten. En als ik vind dat ik geen auto nodig hebt is dat raar ofzo?
Je kiest er uiteindelijk zelf voor.
En maar klagen dat de brandstof zo duur is.
En maar rondjes blijven rijden, of achteraan aansluiten op de Axx.
Nee, weet je wat het is? Mensen maken ongefundeerde aannames. Ik klaag niet over files of over de brandstofprijs, ik word niet geraakt door maximumsnelheden van 130 km/h.
Zoals ik ook al zeg: het hangt van de situatie af of OV beter/sneller/comfortabeler/goedkoper is of de auto.

Ik vind in mijn geval alles in het voordeel van de auto uitvallen. als je wil discussieren over het sneller of comfortabeler zijn van het OV dan verklaar ik je voor gek, als je wil discussieren over de prijs dan kun je nog een punt hebben, maar alleen als je vindt dat ik de auto weg moet doen en alles met het OV moet doen. Zo niet, dan is de auto ook goedkoper.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Matched: energie
Mensen maken inderdaad ongefundeerde aannames.
Vind je een auto te duur... dan ben je een krent.
Doe je zuinig aan met energie... dan ben je een krent.
Wil je zonnepanelen.... dan ben je een bomenknuffelaar
Als je vertelt dat je ze er binnen 10 jaar uit hebt... ben je weer een krent, alleen dan eentje met teveel geld...
En als je aan mensen vraagt of ze weten wat energie kost... kijken ze je met vragende ogen aan.

Jij hebt de afweging gemaakt... voor- en nadelen bekeken, keuze gemaakt en daarmee is de zaak af. Het was daarom ook absoluut niet mijn bedoeling om jou aan te vallen ofzo! Het moet wel gezellig blijven natuurlijk! :>

Maar velen denken er niet eens over na.... die ergeren zich rot aan files en prijzen, hebben de grootste mond, maar als je dan zegt (en laat zien) dat het ook anders kan dan ben jij weer een idealist. Maar gelijk geven.. ho maar! En bij de volgende verhuizing nog verder van de zaak gaan wonen.... daar zakt de broek dan toch van af!
Mensen maken inderdaad ongefundeerde aannames.

[ Voor 8% gewijzigd door NovapaX op 04-07-2012 14:14 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Geen matches
Heerlijk. Word je zo lekker rustig en onthaast van...

... diehard ... (maar gebruiken doe ik het liefst zo min mogelijk)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 22:54
Matched: duurzame
tja,
rij een duurzame auto (schoon op gas) van 40 jaar oud, heerlijk wegzweven. zou niet willen met openbaar vervoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Laten we oursaaie en onduurzame onderwerp van auto's maar rusten... komt alleen maar narigheid van.

Ik heb vandaag mijn warmtebeeldcamera meegenomen naar mijn werk:

Over één groep gaat een beetje veel vermogen zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/50384722/Zekeringen_IR.jpg

De stadsverwarming:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/50384722/Stadsverwarming1_IR.jpg

De stadsverwarming, groot verschil tussen in en uit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/50384722/Stadsverwarming2_IR.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenH op 04-07-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
N.a.v. deze post ...

... is een vervolg bericht over de actuele stand van zaken bij Agentschap nergens meer terug te vinden.

Tenzij ik met mijn kippenogen kijk. Iemand al iets nieuws gevonden op die megasite???

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 21:53
Geen matches
De auto. Als ik in een stad zou wonen zou ik hem wegdoen, maar ik woon dus niet in de stad. En ik ga ook no-way in de stad wonen wegens een goede OV verbinding, veel te druk, duur en ranzige lucht.

Naar kantoor doe ik er met het OV 4 uur over, met de auto 1 uur en 45 minuten (gelukkig kom ik daar niet zo vaak). Daarbij is het natuurlijk ook maar net wat je comfortabel vindt. Ik bel continue in de auto, dat gaat in de trein dus niet lukken. Ik zie ook niet echt hoe ik 3 koters naar de oppas breng die 4km verderop zit, zonder OV verbinding. Het OV zuigt in NL gewoon, de trein is nog te doen, maar die bussen hier zitten vol met schreeuwende scholieren en stinkt naar redbull, om bij een trein te komen zal ik daar wel eerst 40 minuten in moeten zitten. Daar is echt niks comfortabels aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Geen matches
De discussie zal altijd blijven...
Auto's zullen ook nodig blijven...
Ik ben daarom ook niet tegen auto's, wel tegen het overmatig en vaak zinloos gebruik ervan.
Wat overmatig en zinloos is mag eenieder voor zichzelf weten.
Maar een voorbeeld als zojuist gegeven: "met de auto naar de sportschool en daar een half uur op de loopband" vind ik zinloos.
Is je auto je gereedschap? Prima! Ik zou zeggen, rij veilig, rustig en doe voorzichtig!
Maar ik probeer altijd wel iedereen de volgende vraag aan zichzelf te laten stellen.
"Kan ik niet, of wil ik niet zonder?"
Wees eerlijk, reëel en bewust... als iedereen dat zou doen zijn we al weer een heel eind!

"I wish I could, but I don't want to"
- Phoebe Buffay, Friends Season 1, Episode 1

Zullen we het dan nu echt laten rusten... :>

[ Voor 47% gewijzigd door NovapaX op 04-07-2012 18:05 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Geen matches
zonnigtype schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:48:
N.a.v. deze post ...

... is een vervolg bericht over de actuele stand van zaken bij Agentschap nergens meer terug te vinden.

Tenzij ik met mijn kippenogen kijk. Iemand al iets nieuws gevonden op die megasite???
Ze zijn aan het wachten op de post van de mensen die dat gisteren opgestuurd hebben......dus dat kan wel 1 week duren. En ze moeten de emails, faxen en digitale aanvragen checken en dubbele eruit halen. Dus over 1 maand weten we de stand van gisteren.........over 2 maanden de stand van morgen en over 3 maanden de stand van overmorgen. En dan is de soepsidie pot leeg, jammer voor iedereen die over 3 dagen aanvraag doet en dat pas na 4 maanden weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Laatst online: 21-05 22:54
Geen matches
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Geen matches
JeroenH schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:37:
Ik ben blij dat ik mijn woonlokatie in ieder geval in dat opzicht toekomstbestendig uitgekozen heb.
Maar hopen dan dat de commissie "beschermd stadsgezicht" niet moeilijk over je panelen gaat doen ;)

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Het blijft wonderlijk om te zien wat 'de auto' teweeg brengt bij mensen. Jeroen heeft die discussie al zo vaak gevoerd en gaat de heftigheid van de reacties nu zelfs gewoon maar uit de weg.

Ik herken het ook bij mijzelf, die auto heeft blijkbaar toch een grote betekenis. Sinds een maandje ben ik nu zonder auto. Dat wil ik eigenlijk al jaren. Toch heeft het mij al die tijd gekost om mijzelf zover te krijgen. Tot op het laatste moment kostte het moeite om er afstand van te doen. Terwijl het nu juist voelt als een bevrijding. Ik vind het heerlijk om geen auto meer te hebben.

De mens zit vreemd in elkaar :)

Als toevoeging aan de discussie: iedereen maakt een eigen keuze en ik vind het niet aan mij om te oordelen over de keuze die iemand anders maakt. Maar ik vind wel belangrijk dat men inziet dat het een keuze is en dat externe 'buiten mijn macht' factoren gebruikt worden om die keuze buiten zichzelf te plaatsen en zo de verantwoordelijkheid voor de keuze af te schuiven. Het is nooit zo dat je niet zonder auto kan. Als je niet zonder wil is dat uiteraard een te respecteren keuze, maar geef het dan ook weer als de keuze die het is.

"Ik vind het knap hoor dat je dat kan, geen vlees eten. Ik vind ook dat dieren slecht behandeld worden en zou liever geen vlees eten. Maar ik kan niet zonder een lekker stukje vlees, hoor."

Bull. Shit. Je kiest simpelweg het eten van een lekker stukje vlees, wetende dat er een dier voor geleden heeft.

"Ja, ik weet dat het slecht voor mij is. En het kost ook veel geld. Eigenlijk wil ik stoppen en dat heb ik al een paar keer geprobeerd, maar ik kan het gewoon niet."

Bull. Shit. Je kiest simpelweg voor het genot van roken boven een betere gezondheid (en geld in de knip).

"Ik zou het beter vinden om niet of op zijn minst veel minder met de auto te reizen. Ook voor mijn kinderen, daar wens je toch een schone lucht voor. Maar het OV is gewoon te duur/traag/onbetrouwbaar en/of komt niet waar ik zijn moet, etc., dus ik kan niet zonder auto. Het kan gewoon niet."

Bull. Shit. Je kiest simpelweg voor het gemak van de auto boven het minder belasten van het milieu. (of als je het echt bot wilt stellen: je kiest voor het gemak van de auto boven de gezondheid van je kinderen).

Niet willen? Prima. Niet kunnen? Bull. Shit.

[ Voor 9% gewijzigd door Basket Kees op 04-07-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 13:20
Geen matches
Up with Keessie:

al 2 jaar bijna autoloos (een auto keer lenen (5x p jaar) voor zware vracht), verder fietsen, bussen, treinen. Love it.
You meet the nicest people on your trip :)
Try it... :D

ok ok, begin augustus zal ik enkele dagen met een Tesla mij verplaatsen :D

[ Voor 16% gewijzigd door NielsTn op 04-07-2012 21:00 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Daarom: Volg Je Hart...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:04
Geen matches
Ik Keessie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:38:
prachtig stukje proza over echt willen
Ooit gehoord van een verslavingsgen?
Ik ken zat mensen die écht willen stoppen met roken, maar ze krijgen het niet gedaan.
Je "Bull.Shit" kwalificatie vind ik daarom niet echt gepast.

edit: wellicht bedoel je het anekdotisch, maar toch.

Voordat je me gaat afbranden: ik doe alles het liefst op de fiets, maar met drie koters is een auto wel verrekte handig. En ik heb een OV kaart (1e klasse, dat dan weer wel).

[ Voor 5% gewijzigd door hansdegit op 04-07-2012 21:39 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Geen matches
@NielsTn

Mazzelpik met die Tesla! (ik zeg niet dat ik autorijden niet leuk vind ;) )

@zonnigtype
Leuk filmpje (ook al zit ik aan de overkant bij de ASN :P ). Ze geven mooi weer wat ik zelf niet goed kan duiden, nl. de reden om gewoon zelf wat te doen. Ik weet dat het verschil maakt ook al ben je maar in je 1tje, maar leg dat maar eens uit. Hebben ze bij Triodos mooi gedaan met dit filmpje.

@hansdegit

Het 'verslavingsgen' (eigenlijk een verkeerde benaming, maar de invloed die het heeft beïnvloed inderdaad wel de gevoeligheid voor verslaving) kan zeker een verschil maken. Maar het is niet deterministisch, het betekent niet dat je met dat gen volledig als slaaf van de verslaving bent, je niet eens een poging hoeft te wagen, omdat het toch onmogelijk is.

Dat gen bemoeilijkt het stoppen voor een (flink) deel van de dragers (al is het maar als kutsmoesexcuus). Het maakt het op geen manier onmogelijk.

Als iemand niet 'kan' stoppen, wil diegene niet stoppen. Dit komt, in mijn ogen, over het algemeen doordat men niet inziet nooit van de verslaving af te komen. Stoppen betekent niet ervoor zorgen dat je niet meer verlangt ernaar. Stoppen betekent elke keer weer opnieuw (zolang je leeft) niet toegeven aan het verlangen. En hoewel dat verlangen in de meeste gevallen met de tijd wel slijt, zal het nooit verdwijnen. Verslaafd ben je voor het leven.
In mijn ogen stop je dus door te accepteren, te omarmen, dat het heel erg moeilijk is. Dat is dus iets anders dan het als (te) moeilijk bestempelen en aan de kant te schuiven (als onmogelijk).
Ik beweer dus nergens dat het makkelijk is (integendeel), ik beweer alleen dat het ten alle tijde een keuze is. En daarmee heb ik veel respect voor de mensen die de moeilijke keuze weten te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Basket Kees op 04-07-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
NielsTn schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:00:
ok ok, begin augustus zal ik enkele dagen met een Tesla mij verplaatsen :D
Weet je dat al zeker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Ik Keessie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:58:

@zonnigtype
Leuk filmpje (ook al zit ik aan de overkant bij de ASN :P ). Ze geven mooi weer wat ik zelf niet goed kan duiden, nl. de reden om gewoon zelf wat te doen. Ik weet dat het verschil maakt ook al ben je maar in je 1tje, maar leg dat maar eens uit. Hebben ze bij Triodos mooi gedaan met dit filmpje.
Yup, ben al heel lang Grote Fan van ze en zat al in hun biogrond aandelen toen menig tweaker hier net uit de luiers was ... of ze zelfs nog aan had :+ .

Ik zit trouwens bij beiden (zowel A. als T.). Risicospreiding, heet dat, ook bij "de duurzamen"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Geen matches
Ik twijfel nu een beetje of de luiers meer zeggen over de jeugdigheid van de gemiddelde tweaker of over jouw, euh ..., netjes zeggen, wijsheid (die met de jaren komt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Voor de Leafhebber ( :F ): Een Nissan Leaf met 16k km voor € 27950: http://link.marktplaats.nl/574167361

Ik heb het geld ff niet liggen, en natuurlijk geen auto nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Ik Keessie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:20:
Ik twijfel nu een beetje of de luiers meer zeggen over de jeugdigheid van de gemiddelde tweaker of over jouw, euh ..., netjes zeggen, wijsheid (die met de jaren komt) ;)
Laat ik aan je eigen fantasie over.

Humor:
Agentschap NL heeft het over zonnepanelen alsof ze op de boerenmarkt te koop worden aangeboden (link): "1000 Wattpiek = 1 kilo Wattpiek". Iemand nog twee-en-een-halve kilo "wattpiekjes" kopen? Hartstikke goedkoop, u krijgt er 650 Euri gratis bij. Wie maakt me los? Wel even opletten. Want om een water uit de mond trekkende, sappige "wattpiek schotel" te verkrijgen moet, nadat deze overheerlijke oud-hollandsche taaie groente eerst van de dikke schil en van andere ongerechtigheden is ontdaan, het spul wel met een flinke scheut zonnebloem olie heet en minimaal een kwartier worden gesmoord op middelmatig hoog vuur. Anders wordt het niet gaar. En dat zou toch zonde zijn. Gaat uitstekend met een koude wortelsalade er bij.
Maar misschien is het ook wel een beetje ouwelullenhumor. Dan skippen s.v.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:30

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Geen matches
Even een update voor die volgen.

Kiekeboe een klein gaatje in de muur (2x 100x100x10 900 lang hoekijzer voor op te vangen per doorgang) voor de verschillende pijpen (2 zijden huis, garage en houten schuur)
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/122294/medium/FV7QPG.jpg

Eerste 3 lagen piepschuim (EPS 150 SE 10cm, 5cm en 5cm) met hierin verwerkt mantelpijpen voor water/verwarming voor toekomstige extra fiets/tuinschuur en ventilatiepijpen Comfotube flat 51
Elektra en netwerkbekabeling enz. komen op de piepschuim en worden in de constructie vloer ingegoten
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/122296/medium/ayfOjB.jpg

Toch nog passen en meten om het er allemaal door te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/122297/medium/26MdQ8fmGB.jpg

Opgaande pijp voor ventilatie welke wordt weggewerkt in de voorzet wand, 4 pijpen in woonkamer 100% overcapaciteit geen geluid geen tocht, genoeg voor eventueel te koelen. Laatste laag van 10cm piepschuim er overheen. Zo 30cm isolatie op de vloer, geen koude voeten meer deze winter :+
Raam wordt vervangen door passiefschuifdeur
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/122298/medium/IDKT4589.jpg

Vrijdag beton storten voor de constructievloer, volgende week dinsdag begin van aanleggen van de vloerverwarming (35 graden)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:35
Geen matches
ZuinigeRijder schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:36:
[...]
Ze zijn aan het wachten op de post van de mensen die dat gisteren opgestuurd hebben......dus dat kan wel 1 week duren. En ze moeten de emails, faxen en digitale aanvragen checken en dubbele eruit halen. Dus over 1 maand weten we de stand van gisteren.........over 2 maanden de stand van morgen en over 3 maanden de stand van overmorgen. En dan is de soepsidie pot leeg, jammer voor iedereen die over 3 dagen aanvraag doet en dat pas na 4 maanden weet.
Optimistisch, ontvangst bevestiging duurt al enkele weken volgens FAQ (voor E--mail komt ook per post) en aantallen tellen met turven of telraam :+
2. Ik heb schriftelijk een subsidieaanvraag ingediend bij Agentschap NL. Ik hoorde in de media dat er wat problemen zijn. Wanneer kan ik een reactie verwachten?
Agentschap NL is bezig met het verwerken van alle ingediende aanvragen. Wij zullen u zo snel mogelijk berichten. Dit kan echter een aantal weken duren. In het bericht dat u dan ontvangt zal Agentschap NL aangeven hoe het verdere verloop is van uw subsidieaanvraag.
bron

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 16:26
Geen matches
RocketKoen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Sneller, ja meestal wel.
Comfortabeler? Ik kan in de trein lekker een boekje lezen, filmpje kijken of mn ogen dicht doen. Dat moet ik onder het autorijden niet proberen... Alleen als je een hekel hebt aan vreemde mensen om je heen is de auto comfortabeler.
Goedkoper? Als je de kosten van een trein/buskaartje vergelijkt met de benzinekosten voor je auto wel ja.
Maar iedereen vergeet de afschrijving/leasekosten/bijtelling, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, en parkeergeld mee te rekenen.
[afbeelding]
Als je al kunt zitten! Maar als je afhankelijk van het OV bent, dan moet je als je eens een auto nodig hebt deze huren of iemand lastig vallen om er een te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Geen matches
JeroenH schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Weet je dat al zeker dan?
nou het mailtje van gisteren was ik nog aan kop bij de loterij :P
ik weet morgenochtend meer :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Geen matches
ollie1965 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:30:

Eerste 3 lagen piepschuim (EPS 150 SE 10cm, 5cm en 5cm) met hierin verwerkt mantelpijpen voor water/verwarming voor toekomstige extra fiets/tuinschuur en ventilatiepijpen Comfotube flat 51
Elektra en netwerkbekabeling enz. komen op de piepschuim en worden in de constructie vloer ingegoten
Het lijkt wel een digitale snelweg onder je vloer :)

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Speksteenkachel schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:24:
[...]

Ssssst. Daar staat het server park van Agentschap NL naast... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Geen matches
Speksteenkachel schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:24:
[...]

Dan is het wel een digitale snelweg met veel lucht :o
zonnigtype schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:59:
[...]

Ssssst. Daar staat het server park van Agentschap NL naast... >:)
Dat bedoel ik een digitale snelweg met veel lucht (the bubble has been busted) :+

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally
  • Laatst online: 13-05 10:24

Bally

1200 + 1500 Wp

Geen matches
Ik ga binnenkort 4 weken op vakantie en wil in mijn huis eigenlijk zo'n beetje alles uitzetten, inclusief de CV ketel. Nu vroeg ik me af of het slim is om net zoals bij de vloerverwarming deze via een tijdschakelaar iedere dag even een minuutje aan te zetten voor de pomp zodat deze niet gaat vastlopen.

Ook zit ik met mijn koelkast. Als deze 4 weken dicht blijft zitten gebruikt deze dan heel veel stroom? Hem helemaal leegmaken (vooral de vriezer) is ook weer zowat.

Alle tips zijn welkom.

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Bally schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:07:
Ik ga binnenkort 4 weken op vakantie en wil in mijn huis eigenlijk zo'n beetje alles uitzetten, inclusief de CV ketel. Nu vroeg ik me af of het slim is om net zoals bij de vloerverwarming deze via een tijdschakelaar iedere dag even een minuutje aan te zetten voor de pomp zodat deze niet gaat vastlopen.

Ook zit ik met mijn koelkast. Als deze 4 weken dicht blijft zitten gebruikt deze dan heel veel stroom? Hem helemaal leegmaken (vooral de vriezer) is ook weer zowat.

Alle tips zijn welkom.
Ideaal moment om koelkast uit te mesten. Volgende keer: werk richting vakantie naar lege koelkast toe, kan dat ding ook weer eens helemaal ontdooid worden. Kleine dingen die overblijven kun je mogelijk bij de buurvrouw even voor een maandje kwijt. Doen we al jaren zo, werkt prima. Het is leuk om 100 kWh in een maand tijd je Ferraris teruggedraaid te krijgen. Volstrekt legaal uit der aard ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Geen matches
zonnigtype schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:09:
[...]

Ideaal moment om koelkast uit te mesten. Volgende keer: werk richting vakantie naar lege koelkast toe, kan dat ding ook weer eens helemaal ontdooid worden. Kleine dingen die overblijven kun je mogelijk bij de buurvrouw even voor een maandje kwijt. Doen we al jaren zo, werkt prima. Het is leuk om 100 kWh in een maand tijd je Ferraris teruggedraaid te krijgen. Volstrekt legaal uit der aard ... ;)
zonnepanelen staan op de verlanglijst, maar zijn nu eerst bezig de zolder te verbouwen. Daarna eens kijken hoeveel geld we nog over houden/hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 21:57

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

[...]
Ideaal moment om koelkast uit te mesten. Volgende keer: werk richting vakantie naar lege koelkast toe, kan dat ding ook weer eens helemaal ontdooid worden.
Heb zelf ook de koelkast en vriezer leeg gemaakt toen ik vorig jaar op vakantie ging. Zelfs ook al gaat de deur nooit open, je bespaart flink wat energie.

Edit: Heb even gekeken naar een vakantie waar ik de vriezer en koelkast wel uit heb gedaan en een weekendje weg waarbij de koelkast en vriezer wel aan stonden:
- koelkast en vriezer UIT: 1,95 kWh per dag (24/7 webserver + kabelmodem + router + afzuigventilatie)
- koelkast en vriezer AAN: 3,14 kWh per dag

Dus zo'n 1,2 kWh per dag met een koelkast die ik heb overgenomen (C/D label?) en een zelf gekochte vriezer met A+ label.

[ Voor 33% gewijzigd door antonboonstra op 05-07-2012 15:33 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat is een uitstekende tip en dat doe ik dan ook elk jaar. De paar dingetjes die we dan nog over hebben in de koelkast of vriezer breng ik naar mijn ouders. Het is gelijk een mooie gelegenheid de koelkast eens goed schoon te maken, en het ijs wat zich toch op het element van de vriezer afzet is dan ook gelijk weg.

Is ons huis normaal gesproken 's nachts en als we weg zijn elektrisch gezien vrijwel 'dood' (op koelkast, CV-ketel en zonnestroominstallaties na), tijdens onze vakantie gaat daadwerkelijk alles uit behalve de zonnestroominstallaties. Dat scheelt een hoop!

CV-ketel zet ik altijd uit als we langer dan een dag of twee weg zijn (muisklik in Plugwise) en de koelkast als we langer dan een midweek of zo weg zijn (meestal zo'n twee keer per jaar).

Energiezuinig zijn is zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Geen matches
Daar ben ik helaas ook achter gekomen.... mijn Ziggo interactieve HD recorder werkt heel erg mooi. Heeft in stand-by een heel mooi klokje.... gebruikt alleen echter 17watt!!!! dus nu maar een master-slave gekocht.
Ik dacht dat consumenten electronica in standby niet meer dan x watt mag gebruiken... maar blijkbaar is dat nog niet helemaal zo :-(.
Zit ik alleen nog steeds met de vraag of ik de CV ketel af en toe aan moet schakelen voor de pomp... iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
Geen matches
Bally schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:33:
Daar ben ik helaas ook achter gekomen.... mijn Ziggo interactieve HD recorder werkt heel erg mooi. Heeft in stand-by een heel mooi klokje.... gebruikt alleen echter 17watt!!!! dus nu maar een master-slave gekocht.
Ik dacht dat consumenten electronica in standby niet meer dan x watt mag gebruiken... maar blijkbaar is dat nog niet helemaal zo :-(.
Zit ik alleen nog steeds met de vraag of ik de CV ketel af en toe aan moet schakelen voor de pomp... iemand een idee???
Vanaf 2008 mag het al niet meer dan 2W in standby met een display/klokje.
Maar er zitten vast loopholes in die norm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Geen matches
RocketKoen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Dat zal vast wel weer.... dit zal er wel niet onder vallen omdat het natuurlijk ook een recorder is en daar zullen wel weer uitzonderingen voor gemaakt zijn.... maar ik vind 150 Kwh per jaar toch best wel veel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
RocketKoen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:45:
Precies. Als je als fabrikant de modus dat het apparaat klaarstaat om een programma definieert als iets als "ready-for-recording" ipv standby kom je er waarschijnlijk er al onderuit. En zo kost je recorder je zomaar een abonnement-maandbedrag aan stroom per jaar extra.

Tuig is het :/ Mijn telefoon kan 48 uur standby op zijn 5W·h batterijtje, da's dus een gemiddeld verbruik van ongeveer 0,1W. Het kan dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Geen matches
Een pomp kan makkelijk een paar weekjes stil staan volgens mij.
De kans dat hij vast gaat zitten is erg klein... en als hij dat toch doet kun je hem met een schroevendraaier zo weer op gang helpen.
Je kan hem voor je gemoedsrust een keer per week even een paar minuten aan laten gaan.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:46
Geen matches
In mijn interactieve recorder zat een standaard SATA hardeschijf (160GB) welke 6,5 watt verbruikt.
Die heb ik vervangen door een laptop harddisk speciaal geschikt voor het gebruik van meerdere AV streamen met 32MB cache. Scheelde 5 Watt bij gebruik. Verder in het menu uitzetten dat je terug wilt kunnen spoelen bij een live stream. Dan word er niet meer 24/7 naar je harddisk geschreven.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 07-05 20:27

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
Fiander schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:32:
In mijn interactieve recorder zat een standaard SATA hardeschijf (160GB) welke 6,5 watt verbruikt.
Die heb ik vervangen door een laptop harddisk speciaal geschikt voor het gebruik van meerdere AV streamen met 32MB cache. Scheelde 5 Watt bij gebruik. Verder in het menu uitzetten dat je terug wilt kunnen spoelen bij een live stream. Dan word er niet meer 24/7 naar je harddisk geschreven.
Dat laatste vind ik een primaire functie van het apparaat! Kan je hem beter uit laten ( schakelaar, stekker er uit, master-slave of zo iets) Dan werkt die functie alleen als je hem expliciet aan zet!

14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:46
Geen matches
ik niet, ik vind het gemakkelijk dat ik kan pauzeren kan opnemen terug kan kijken via uitzending gemist en eens een film kan opzetten, maar het ten allen tijde terugspoelen, nee echt niet.

nogmaals, als het uitstaat kun je nog steeds je tv-signaal pauzeren en later verder kijken.

maar ieder zijn mening :-) gelukkig is het instelbaar

[ Voor 16% gewijzigd door Fiander op 05-07-2012 16:46 ]

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben zo blij dat ik dat soort spul allemaal niet in huis heb... scheelt een boel ergernis, energieverbruik en pulp op de buis. Ik schat dat ik hooguit een uurtje in de week televisie kijk (hoewel er weken voorbij kunnen gaan zonder dat ik het kastje zie). Een goede documentaire kijk ik nog wel eens via uitzending gemist. Films kijk ik in de bioscoop (abonnement) en ik overweeg een abonnement op iets als netflix.

Iedereen zijn hobby, maar als ik 's avonds een wandeling door de buurt maak en zie wat men zoal kijkt dan kan ik me toch niet voorstellen dat televisie kijken erg goed is voor je ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:31

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
ollie1965 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:30:
Even een update voor die volgen.

Kiekeboe een klein gaatje in de muur (2x 100x100x10 900 lang hoekijzer voor op te vangen per doorgang) voor de verschillende pijpen (2 zijden huis, garage en houten schuur)
[afbeelding]

[afbeelding]

Toch nog passen en meten om het er allemaal door te krijgen.
[afbeelding]

Opgaande pijp voor ventilatie welke wordt weggewerkt in de voorzet wand, 4 pijpen in woonkamer 100% overcapaciteit geen geluid geen tocht, genoeg voor eventueel te koelen. Laatste laag van 10cm piepschuim er overheen. Zo 30cm isolatie op de vloer, geen koude voeten meer deze winter :+
Raam wordt vervangen door passiefschuifdeur
[afbeelding]

Vrijdag beton storten voor de constructievloer, volgende week dinsdag begin van aanleggen van de vloerverwarming (35 graden)
toon volledige bericht
Kan je door die loze leidingen een beetje fatsoenlijk nieuwe leidingen trekken? draden kan ik me voorstellen dat dat makkelijk gaat. Maar water/CV?

Trouwens. 30cm EPS. WAUW. Wat een hoop isolatie. _/-\o_ Wat voor Rd heeft het totale pakket straks? Richting de 8? Dat wordt warme voetjes in de winter en niet stoken voor de wormen _/-\o_

Sta ik daar met m'n 13 en 23cm eps onder m'n vloer :X . Bij jou val ik in het niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door mkleinman op 05-07-2012 17:19 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Geen matches
Een flexibele buis voor CV en/of water gaat heel goed door een mantelbuis hoor.
Drie jaar geleden door een cv-leiding in de vloer geboord... kwamen twee verwarmingsmonteurs die hebben de kapotte flexibele (kunststof) buis eruit getrokken en er een nieuwe doorheen getrokken.

Met het goede gereedschap kom je een heel eind. Je moet denk ik niet proberen een buis met duct-tape aan een trekveer te plakken en dan verwachten dat je hem er daarmee doorheen krijgt.

Qua isolatiewaarde zit je met al die buizen in je vloer denk ik zeker op een gemiddelde Rc van 6,5 - 7?

[ Voor 10% gewijzigd door NovapaX op 05-07-2012 17:30 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Geen matches
Ook de zonnestroomferraris heeft het warm vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AxCs1fTCAAAQN2y.jpg

Gelukkig hebben we nu een paar buien om alles af te koelen en schoon te spoelen.

Edit: Ik ben wel blij dat die Soladin niet naast me bed hangt.

[ Voor 14% gewijzigd door flippo765 op 05-07-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 14:22
Geen matches
antonboonstra schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:21:
[...]Dus zo'n 1,2 kWh per dag met een koelkast die ik heb overgenomen (C/D label?) en een zelf gekochte vriezer met A+ label.
Mooie data. Dus 36 kWh voor 30 dagen weg, voor 22 ct per kWh, is dus 7,92 bespaard.

Moet je er wel voor zorgen dat de restjes die je naar de buurvrouw brengt minder waard zijn dan dat, anders gaat je TVT eraan. :Y)

Met een zuiniger koelkast en/of een kortere vakantie zal de waarde van de kliekjes de waarde van de kWh snel overtreffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Geen matches
flippo765 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:52:
....
Edit: Ik ben wel blij dat die Soladin niet naast me bed hangt.
Hoezo? loeit de fan dan 's nachts? ;) geen last van hoor! :P

en het is een feit: 4 augustus een weekend lang cruizen met de Tesla Roadster :P

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 05-07-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Terpen Tijn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:21:
[...]

Mooie data. Dus 36 kWh voor 30 dagen weg, voor 22 ct per kWh, is dus 7,92 bespaard.

Moet je er wel voor zorgen dat de restjes die je naar de buurvrouw brengt minder waard zijn dan dat, anders gaat je TVT eraan. :Y)

Met een zuiniger koelkast en/of een kortere vakantie zal de waarde van de kliekjes de waarde van de kWh snel overtreffen!
Heerlijk. Ik wacht op een subforum: "De terugverdientijd van geparkeerde kliekjes voor newbees".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Geen matches
mkleinman schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:16:
[...]

Kan je door die loze leidingen een beetje fatsoenlijk nieuwe leidingen trekken? draden kan ik me voorstellen dat dat makkelijk gaat. Maar water/CV?

Trouwens. 30cm EPS. WAUW. Wat een hoop isolatie. _/-\o_ Wat voor Rd heeft het totale pakket straks? Richting de 8? Dat wordt warme voetjes in de winter en niet stoken voor de wormen _/-\o_

Sta ik daar met m'n 13 en 23cm eps onder m'n vloer :X . Bij jou val ik in het niet :)
Mantelpijp is in dit geval een 50mm PVC rioolpijp met maar 1 bocht van 45 graden (22,5 graden was niet te krijgen in de bouwmarkt).
In die mantelpijp gaat voor de verwarming dan een 20mm pijp met daaromheen isolatie, voor water is dat 17mm kunststof met isolatie er omheen.

Isolatiewaarde koud gerekend is Rd 8,7 maar door de onderbrekingen van de pijpen en koudebruggen (zie vorige pagina's voor de foto's) zal het wel een stuk lager zijn. Ik heb nooit een pure berekening gemaakt, maar de bovenstaande Rd van Novapax is waar ik ook aan dacht ( +7 ruwe schatting wetende wat er "fout" is)

Ik heb nog wat EPS over dus als je nog een paar dagen in de kruipruimte wilt :+

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
ollie1965 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:17:
[...]

Mantelpijp is in dit geval een 50mm PVC rioolpijp met maar 1 bocht van 45 graden (22,5 graden was niet te krijgen in de bouwmarkt).
In die mantelpijp gaat voor de verwarming dan een 20mm pijp met daaromheen isolatie, voor water is dat 17mm kunststof met isolatie er omheen.

Isolatiewaarde koud gerekend is Rd 8,7 maar door de onderbrekingen van de pijpen en koudebruggen (zie vorige pagina's voor de foto's) zal het wel een stuk lager zijn. Ik heb nooit een pure berekening gemaakt, maar de bovenstaande Rd van Novapax is waar ik ook aan dacht ( +7 ruwe schatting wetende wat er "fout" is)

Ik heb nog wat EPS over dus als je nog een paar dagen in de kruipruimte wilt :+
Rd van 7 is ook al geweldig! En eh.. nee ik heb geen behoefte meer aan EPS. ik wil die kruipruimte niet meer in.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Geen matches
zonnigtype schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Heerlijk. Ik wacht op een subforum: "De terugverdientijd van geparkeerde kliekjes voor newbees".
Kan wel even een excel sheetje op Google Docs zetten, dan kan iedereen ermee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

Geen matches
JeroenH schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:54:
Ik ben zo blij dat ik dat soort spul allemaal niet in huis heb...
al die immer storende kastjes die funtionaliteit pretenderen, maar niet gelukkig maken.
ze maken maar 1 ding van je : betalende systeemslaaf zonder tvt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Geen matches
NielsTn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:31:
[...]

Hoezo? loeit de fan dan 's nachts? ;) geen last van hoor! :P
De zon komt hier rond half 6 op, dan ben ik nog lang niet wakker en zeker niet in het weekend.

Ik weet wel dat bij systeemuitbreiding ik een andere omvormer in me huis wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Geen matches
wees gerust de fan slaat pas aan bij hogere vermogens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
NielsTn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:06:
wees gerust de fan slaat pas aan bij hogere vermogens...
Hogere vermogens? Het kreng wil soms al aanslaan bij 100-150W vermogen wat wordt teruggeleverd het net in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Man man man... Dat watt nu.... Ik kijk nog liever naar wegmisbruikers ofzo.. Dit kan je toch niet serieus nemen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:11
Geen matches
teacher schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
Man man man... Dat watt nu.... Ik kijk nog liever naar wegmisbruikers ofzo.. Dit kan je toch niet serieus nemen?
erg he.
maar ja de sponsoren willen het liefst niet te veel verandering.
die houden liever alles bij het oude en zijn blind voor de toekomst.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
teacher schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
????? :?

Wat serieus nemen? Hij ontgaat mij even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
http://www.hebikietsgemis...rtl-7/watt-nu-rtl-z-.html

Programma over "duurzaamheid" (bewust tussen aanhalingstekens) op betaaltelevisie RTL7. Kijk ook goed wie de sponsors zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Geen matches
Ik volgde ook niet, maar het is blijkbaar een programma op TV met de titel "Watt nu?". Een of andere vage RTL sponsorshow.

Heerlijk om geen tv te hebben en dat soort onzin aan je voorbij te laten gaan. Goed voor je gemoedsrust. Elke keer als ik bij anderen ben waar de tv wel aan staat zit ik mij op te winden over wat er vertoond wordt op die kijkdoos. Thuis heb ik daar helemaal geen last van :)

#onthaasten #ontzorgen #genieten (ik houd deze er maar even in, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Behalve de Tour kijken, dan :)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Geen matches
Dat soort evenementen volg ik uiteindelijk ook maar zelden, maar heb wel de mogelijkheid even digitenne in de flaptop te prikken en pik op die manier af en toe wel wat mee, ja.

Selectief kijk ik wel eens wat terug via uitzendinggemist en ik volg enkele series die, zolang er nog geen legaal streaming aanbod is, via de minder legale weg arriveren.

Zelf bepalen wat en wanneer je kijkt maakt een groot verschil, voelt heel bevrijdend. Als je de tv aanzet blijf je ongemerkt toch vrij snel hangen in programma's die je niet per se zien wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Datzelfde doen wij ook, selectief kijken. Meestal alleen het nieuws. Toch kijken we veel, maar dan series die gedownload zijn en af en toe een goede film. Geen reclame-ellende, maar wel zonder ondertiteling. Nooit een probleem geweest.

De interactieve HD recorder is sinds de levering ooit, eigenlijk nooit meer aan geweest. Toen ik erachter kwam wat die in stand by mode verbruikte, is die nooit meer in het stopcontact geweest.
Slechtste aankoop ooit.

Wel staat de hele dag de radio aan, dat weer wel.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Wij nemen op wat we willen kijken met onze digitale decoder ( Tele2 ). Met Plugwise zet ik 's nachts hem alsnog uit als we wat opnemen en we eerder naar ons nest gaan.

We kijken alleen nog wat we hebben opgenomen en spoelen alle reclames door. Zelfs mijn zoontje van 7 neemt op wat wij wil kijken en kijkt dat dan de volgende dag. Alleen het nieuws en Discovery / National Geographic wil ik nog wel eens "normaal" bekijken.

Onze decoder moet sowieso aan om TV te kunnen kijken en verbruikt gelukkig niet al te veel ( 11W ).

[ Voor 10% gewijzigd door mkleinman op 06-07-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Bij ons zit ook de hele audio-video hoek op de Plugwise. Die gaat 's nachts uit.
Scheelt weer wat kWh's die ik op een meer zinvollere manier kan inzetten (indien nodig).

Vandaag komt mijn nieuwe laptop binnen met een energiezuinige processor. De oude heeft bijna 3,5 jaar dienst bewezen en is toe aan vervanging. Bijna dagelijks zo'n 12 uur aangestaan.

Qua energieverbruik is dit een belangrijke verbruiker (er staat er ook nog eentje van de betere helft).
Gewoon nodig voor het werk en voor de ontspanning.

Discovery wordt ook nog wel eens opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Geen matches
Voor alle gebruikers van PVoutput.org -> Join the Tweakers-team @ http://pvoutput.org/ladder.jsp?tid=426 :*)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Ik heb hier ook nog wel een tof stukkie uit Energeia van eerder datum liggen over GC waar je wat mistroostig van wordt... (buiten publieke domein, achter paywall).

... in de nieuwsbrief vragen ze weer om participatie voor een bosonderhoud dag. Ik geloof dat ik ff pas op de plaats doe, heb paar keer meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
Ik zie mezelf nog niet in het team terug ...... ? nog niet genoeg dagen input ?

14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Geen matches
WoudseHoeve schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:04:
Ik zie mezelf nog niet in het team terug ...... ? nog niet genoeg dagen input ?
http://pvoutput.org/help.html#teams-getting-started
Five or more outputs is required join a team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
Jaaaaa ik sta er tussen ...... ( het tweakers.net team )
Nu nog wat verzinnen om het regelmatig te updaten zonder veel handwerk.
De export van de Piko heb ik niet veel aan (tijd in seconden since powerup brrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Geen matches
WoudseHoeve schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:54:
Jaaaaa ik sta er tussen ...... ( het tweakers.net team )
Nu nog wat verzinnen om het regelmatig te updaten zonder veel handwerk.
De export van de Piko heb ik niet veel aan (tijd in seconden since powerup brrrr)
Nog tien dagen ofzo en je stijgt een plaats op de ranglijst. Ook niet gek met een systeem wat 18x zo groot is als die van mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
antonboonstra schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:25:
[...]

Nog tien dagen ofzo en je stijgt een plaats op de ranglijst. Ook niet gek met een systeem wat 18x zo groot is als die van mij :p
Maar jij hebt er 2 !
Hmmm ik heb niet alles ingevuld zit nu op 648 kWh vanaf oplevering.
Zit nog te vlassen op een goede automatische update methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in solar racing: de American Solar Challenge begint met een paar dagen en ik heb mijn eerste grote update over dit evenement geschreven:

http://www.solarracing.or...american-solar-challenge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 16:26
Geen matches
Heeft hier iemand al een bevestiging van Agentschap NL per post onvangen van zijn/haar inschrijving per email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
een voordeel van de gasopslag, ineens mag ik een gesloten bron nemen !
het zou immers dwaling zijn indien gazprom injecteert onder mijn grond, en ik het niet mag van de overheden.
niemand wil zijn vingers eraan branden, dus alkmaar warmtepomp bron walhalla !
nou effe lekker diep boren, dan kan de gasmeter ook achteruit.
geldigheid is slechts 1 jaar, dan mag het weer niet zomaar.
From: Grondwater [mailto:grondwater@noord-holland.nl]
Sent: vrijdag 6 juli 2012 16:16
To:
Subject: warmtepomp Alkmaar

geachte meneer
op uw perceel in Alkmaar kunt u wat de provincie betreft zonder vergunning of ontheffing een gesloten warmtepomp plaatsen, het valt niet meer onder grondwaterbeschermingsgebied of odembeschermingsgebied.
succes met de uitvoering

met vriendelijke groet,
Provincie Noord-Holland, Directie SHV, unit Vergunningen Bodem
tel. 023-514 4644 fax 023-514 3030
werkdagen ma-di-do-vr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Anoniem: 238103 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:22:
het zou immers dwaling zijn indien gazprom injecteert onder mijn grond, en ik het niet mag van de overheden.
Kijk uit dat het Putin kussengas niet omhoog spuit als je gaat boren...

Eric-pvt als concurrent van de NAM/Gasunie, wie had dat gedacht. Promotie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
jantje.vlaam schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:19:
Heeft hier iemand al een bevestiging van Agentschap NL per post onvangen van zijn/haar inschrijving per email?
HAHAHAHAHAHAHAHA :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
[...]
Is dat boren niet erg duur ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:09

WouterB

3680 Wp

Geen matches
zonnigtype schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:30:
[...]

Kijk uit dat het Putin kussengas niet omhoog spuit als je gaat boren...

Eric-pvt als concurrent van de NAM/Gasunie, wie had dat gedacht. Promotie!
Hmm.. Putingas opvangen, de gasleiding in en salderen maar! Zou een gasmeter ook achteruit kunnen draaien? ;)

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
frons je wenkbrouwen maar niet over greenchoice,
er zijn veel walgelijke zaken in onze maatschappij actief, ik leer elke dag meer.
tegelijktijd word ons geleerd naar zuid europeesche landen te wijzen,
alike ich habe es nicht gewust

het management van greenchoice graaide slechts een beetje mee,
verhoudinggewijs peanuts.

@dat boren is tientjeswerk als je de juiste mensen kent.(erkende bedrijven)
ook jou is geleerd dat het duur is, om je conventioneel in de pas te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Geen matches
mm Interessant, ben van plan volgend jaar een warmtepomp te installeren (CV is aan vervanging toe) icm heatpipes enz. Kan je me een dm geven met wat namen van (erkende)bedrijven? Of waar ik mee kan schermen bij het opvragen van offertes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
@Greenchoice: Laten we zeggen dat wel meer merk dat (energie)bedrijven welke naar buiten toe duurzaam dit, duurzaam dat schreeuwen dat intern verre van duurzaam zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:10:
@Greenchoice: Laten we zeggen dat wel meer merk dat (energie)bedrijven welke naar buiten toe duurzaam dit, duurzaam dat schreeuwen dat intern verre van duurzaam zijn...
Dicht bij het vuur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 23:58
Geen matches
WouterB schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:34:
[...]

Hmm.. Putingas opvangen, de gasleiding in en salderen maar! Zou een gasmeter ook achteruit kunnen draaien? ;)
Ja dat kan; in ieder geval wel de oude meter die bij mij in de schuur ligt.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
8.800 aanvragen die zo mysterieus weer rap waren verdwenen van onze beste Agentschap NL site staan d'r (WAARSCHUWING: nu net nog...) weer op...

http://www.agentschapnl.n...ken-subsidie-zonnepanelen

Kijken hoe standvastig ze nu blijven. Status = eind donderdag, later blijkbaar nog geen updeetje voor vandaag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:11
Geen matches
kockie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Ja dat kan; in ieder geval wel de oude meter die bij mij in de schuur ligt.
mmm maar mag het?
ik denk aan bruine bonen.
en een enge persoonlijke contraptie.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Geen matches
zonnigtype schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:18:
8.800 aanvragen die zo mysterieus weer rap waren verdwenen van onze beste Agentschap NL site staan d'r (WAARSCHUWING: nu net nog...) weer op...
Als ook een vermelding op deze pagina

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Ah, dank. Die site is zo "vloeibaar", dat ik d'r een beetje jeuk van krijg en gevoelens van "effe eens lekker om me heen meppen". Niet te vaak bezoeken, dus. Maar ja, als "afzet in NL geïnteresseerde" wil je toch weten wat er gebeurt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Geen matches
Ondanks de perikelen met de AgentschapNL.NL (wat een naam) server lijkt het er nu wel op dat de subsidie deze keer niet in 1 dag uitgeput is. Dat is toch winst te noemen.

Dat ligt vast aan het lage subsidiebedrag en de uitsluiting van ondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Geen matches
zonnigtype schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:24:
[...]
Ik heb hier ook nog wel een tof stukkie uit Energeia van eerder datum liggen over GC waar je wat mistroostig van wordt... (buiten publieke domein, achter paywall).

... in de nieuwsbrief vragen ze weer om participatie voor een bosonderhoud dag. Ik geloof dat ik ff pas op de plaats doe, heb paar keer meegedaan.
Mocht je het al niet hebben, hier nog wat meer achtergrond over verhoudingen en twisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
niet zo eenzijdig he, zo doen we dat anno 2012:
President-commissaris Maurice Lippens ontsprong vandaag de dans. Hij werd vrijgesproken, omdat hij volgens de rechter te ver af stond van het dagelijks bestuur.
‘Spectaculaire uitspraak – schadeclaims kunnen in de miljarden lopen’
http://www.nrc.nl/nieuws/...-heeft-beleggers-misleid/
dit is er van onze vrije markt geworden helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 06-07-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Geen matches

[...]
Hoe diep wil je gaan boren, hoeveel ruimte heeft die boormachine nodig in je tuin, wat voor pomp wil je, laat je gelijk een wateraansluiting voor de tuin/wc meetrekken?

vragen vragen vragen ( ja ik wil ook off-grid ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Domba schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Mocht je het al niet hebben, hier nog wat meer achtergrond over verhoudingen en twisten
Dat specifiek niet (heb wel wat beters te doen), globale lijnen waren al door Energeia toegelicht.

De energiemarkt is en blijft een zwijnenstal. Maar dat wist ik al jaren.

Dank voor de fijne * KUCH * lektuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
marz01 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Hoe diep wil je gaan boren, hoeveel ruimte heeft die boormachine nodig in je tuin, wat voor pomp wil je, laat je gelijk een wateraansluiting voor de tuin/wc meetrekken?

vragen vragen vragen ( ja ik wil ook off-grid ;) )
61 meter
staat gewoon op een 2 assige aanhanger
niet mijn tuin, maar langs de noordmuur van mijn woning (1x8 meter loze grond in eigendom)
atag energion want die praat dezelfde taal als de qsolar
nee, want die is er al

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 06-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:04
Geen matches
Cool. Dan je WP op de begane grond en een supergeisoleerde pijp omhoog richting je collectorvat?

Of eigenlijk: wat is je volledige plan?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Pagina: 1 ... 37 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.