Toon posts:

[NBBG] Basisnotebook - Februari 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Basisnotebook - Februari 2012

Traditioneel komen we weet met de basisnotebook, met budget is zoals altijd vastgesteld op €600. Een basisnotebook is een alleskunner, een grafische kaart, cpu, accuduur, behuizing zijn allemaal belangrijk. Vanwege de [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget) nemen we dit keer bovendien geen notebooks onder de 14" mee.
Kandidaten
De welbekende pricewatch: Asus K53SV-SX152V. Voor iets onder het budget kan deze populaire notebook met i5 en GT540m in huis worden gehaald.

De XPS 15 is ook weer van de partij. Dit keer in 2 varianten:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 €529, i3, GT525m, 500GB (7200rpm), 4GB
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 €589, i5, GT525m, 500GB (7200rpm), 4GB, 1 jaar next-business day garantie, altijd handig.
Vooral het goedkopere model lijkt mij een goede keuze.

Dan is het €500-600 segment redelijk verzadigd. Stellen we het budget naar beneden bij komt pricewatch: Asus K53TA-SX188V in zicht met onbekende gpu en cpu...

Het zou fijn zijn als er nog een 17" bij kon, maar dell heeft niets in dit segment met een fatsoenlijke GPU zonder de bekende kortingsbonnen, en het enige model in de pricewatch die mijn filters doorstaan is de pricewatch: Dell Inspiron 17R (n00q1714nlnl), welke linkt naar een totaal andere config dan in de PW staat. Am i missing something?

pricewatch: HP Pavilion g7-1210sd (QH560EA)
pricewatch: Asus K73E-TY256V
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
zijn redelijke keuzes. Allemaal een i3 en 4GB RAM voor respectievelijk €475, €506 (redcoon is erg matig) en €499.

Ik heb toevallig de 17R besteld voor mijn ouders vanwege diverse redenen (de belangrijkste: er slingeren hier 3 dell-adapters rond, en een kortingsbon van €25). Met een beetje geluk kan ik mijn ervaringen nog delen. Een vriend van mij heeft de HP en dat is een regelrechte vingerafdrukmagneet, ik vind hem niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van deze reviews. Wij willen thuis een nieuwe laptop aanschaffen. We hebben nu 2 oudjes (een fujitsu siemens en een medion) en die gaan eruit.

We zoeken een laptop waarmee we goed kunnen internetten, office gebruiken, af en toe iets grafisch (bv photoshop of website bouw etc) en leuk als er het een en ander qua spellen op kan draaien.
Ons budget hebben we gesteld op 500€, tenzij de oude laptops nog iets leuks opbrengen, dan kan het budget wellicht iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Naar mijn mening is er deze maar maar een grote kanshebber :+

Ik heb afgelopen weekend deze notebook voor mijn zusje besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/tx_nbc2/dellV3550_2.jpg

Een Dell Vostro 3550
http://configure.euro.del...sdt1&model_id=vostro-3550

Deze heeft de volgende specs:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting
AMD Radeon; HD 6630M 1 GB grafische kaart
500 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
8x dvd+/-rw-station, inclusief software
Windows 7 Professional 64-bit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Geïntegreerde 2,0 megapixel camera (1920x1080)
Palmsteun: biometrische vingerafdruklezer
1 jaar Collect & Return-service
Mat Scherm

Al met al een zeer complete notebook, het toetsenbord is ook nog spill resistant.
Hij kost volgens de Dell site met actie en gratis verzenden nu 559 euro.
Met de onderstaande code gaat daar nog 50 euro vanaf
F89SCR5V6L?GSJ

Dan kom je inclusief btw op ongeveer 600 euro. Dat is echt niet duur voor de specs en de uitstekende bouwkwaliteit van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
brilsmurfffje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:34:

[afbeelding]

Een Dell Vostro 3550

Mat Scherm

Al met al een zeer complete notebook, het toetsenbord is ook nog spill resistant.
F89SCR5V6L?GSJ

Dan kom je inclusief btw op ongeveer 600 euro. Dat is echt niet duur voor de specs en de uitstekende bouwkwaliteit van het apparaat.
Niet gek deze optie met die extra code erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zeker als je meeneemt dat de bouwkwaliteit een stuk beter is, de bloatware bijna nihil is. De componenten van goede kwaliteit is. Hoge resolutie webcam, dual array microfoon, Intel wireless kaart (ipv langzame atheros exemplaren) en een snelle hardeschrijf op 7200 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Kan iemand me dan vertellen waarom deze 2 minder zouden zijn dan de vostro 3550:
HP Pavilion G6-1250SD Notebook
of
Packard Bell Easynote TS44-SB-041 Notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet het aankoopadviestopic. Dat is [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011.

En ik zie de voordelen boven de xps 15 niet echt. De verschillen:
GT525m is iets beter dan de HD6630m
Home premium ipv pro. Zou niet uit moeten maken voor de thuisgebruiker. Idem voor de vingerafdruklezer, en de xps heeft uit het hoofd een 1600*1200 webcam (resolutie zegt overigens geen reet bij dit soort dingen ;)), dual microphone, idem meen ik.
Garantie, groot verschil: op een vostro is het consumentenrecht niet van toepassing. Een jaar garantie is ook echt een jaar.
Mat scherm is een persoonlijke keuze, geen voordeel. En bloatware op de xps is ook zo goed als nietbestaand. Kudo's voor dell daarvoor. (Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?")

Ik geloof er ook niet heel veel van dat de bouwkwaliteit van de vostro beter is, maar daarvoor zal ik even wat reviews moeten naslaan.

En de XPS 15 heb je ook met backlit toetsenbord, voor 40 extra. Als je dat doet gaat er een kortingsbon van 5% overheen, maar we doen niet aan kortingsbonnen bij de NBBG, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
brilsmurfffje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:34:

[afbeelding]

Een Dell Vostro 3550

Mat Scherm

F89SCR5V6L?GSJ

Ohw verrassing... ,komt er nog even btw bij op... schrik... sorry, budget is daar te laag voor. |:(
Ik zal nu verder niet meer reageren in deze topic, want ik begreep net dat het hier niet voor bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Darkstone, je zegt dat de goedkope optie van de xps 15 je voorkeur heeft. Ik dacht dat jij een voorstander was van de hoge resolutie schermen? Tenzij ik me vergis kan je met i3 variant (met deze link) van de xps 15 geen beter scherm kiezen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is 600, de goedkoopste xps 15 met scherm is een stuk meer dan dat. Helaas. Anders zou ik die zeker kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ok, dat had ik even over het hoofd gezien. Wel een leuk voordeel van de i5 versie is dat de next-business day garantie voor 3 jaar maar 40 euro kost.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat is buiten het budget :P Helaas. En de waardebon doet het niet op de ..epp varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Een 17":
pricewatch: HP Pavilion g7-1220sd (QH580EA)

CPU-type Intel Core i5 2430M
Snelheid 2,4GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

Voor 499,- 535,-
Wat vinden we ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
*

[ Voor 255% gewijzigd door Caparone op 18-01-2012 18:26 . Reden: verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde topic inderdaad. Ik wou hem net verplaatsen :P
juari schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:01:
Een 17":
pricewatch: HP Pavilion g7-1220sd (QH580EA)

CPU-type Intel Core i5 2430M
Snelheid 2,4GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

Voor 499,- 535,-
Wat vinden we ervan?
an sich prima. Zoals ik al zei is er niet veel in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn inspirion 17R is binnen. Eerste induk:

• Hij ziet er mooier uit dan de studio naar mijn mening.
• De adapter is miniuscueel. Dat kan helaas niet gezegd worden het snoer wat daaraan zit.. Dat is precies dezelfde als op de duurste alienware's. Die dikte is toch nergens voor nodig? De hele adapter weegt 360gr, waarvan dat kleine stukje snoer 110gr is...
• Het toetsenbord ziet er vrij cheap uit. Je kan zien dat het stickers zijn in plaats van zeefdruk. Misschien ben ik verwend door mijn verlichte toetsenbord.. Maar het is niet enorm goed leesbaar.
• Scherm is van de usual kwaliteit. Hij kan verder gedimd worden dan mn studio 15, maar daarmee is alles wel gezegd........
• Bloatwaar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ywE25BuSeolvtjFgpxcrviMC/thumb.png
Valt mee.
• het toetsenbord veert vrij significant. Niet zo erg als bij de bekende video;s van de N53, zeker niet zo rotsvast als mn studio 15 (toegegeven, met enige aanpassingen)
• De muisknoppen geven een harde klik. Dat vind ik minder. De muisknoppen van de vorige lijn was perfect.
• Er zit een knop op om het scherm uit te zetten. Point being?
• De bouwkwaliteit is prima. hij is nergens ver in te drukken, minder ver dan mn studio... Die begint na 2 jaar toch wel te kraken op bepaalde plekken. Op een hoek oppakken gaat ook redelijk. Hij buigt niet veel, al ga ik er niet mee lopen zwaaien zoals ik vaak doe, dat kan mijn pols niet aan met zo'n bakbeest.....
• Hij komt met bluetooth. Niet gek voor deze prijs.
• usb 3.0, idem.
• idle, en hij weergeeft 5 uur. Daar zal in de praktijk wel 4 van overblijven, op de middelste helderheid.
• Het bios is werkelijk absurd snel. Well done. Dat is praktisch het enige nadeel aan mijn huidige laptop. Het trage bios.
• mijn studio laad niet op met de kleine adapter aangesloten... Dat was juist de reden om deze te kiezen :z

hij geeft mij een betere indruk dan de HP, alleen al door de verschrikkelijke lading bloatware daarop. Dan raad ik liever deze aan dan de pavilon in de topicstart met i3, die 2 tientjes goedkoper is. Of de HP met i5 ook nog meedingt moeten we het nog over hebben. Wat jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah ik denk persoonlijk dat de support en kwaliteit van HP iets beter is maarja dat is mijn mening.

Voor de rest zou ik een knop om het scherm uit te zetten erg handig vinden. Betekent dit ook dat de laptop niet in slaap modus gaat als je hem dichtklapt? Misschien ook niet en moet je dat gewoon nog via de software doen wat best wel een gedoe kan zijn of je moet 2 verschillende power saver options maken.
Ik sluit mijn laptop vaak met hdmi aan op mijn tv en als ik dan tv kijk heb ik liever mijn laptop scherm uit want dat leid nogal af. Maar als ik dan instel op mijn laptop dat hij niet in slaap stand moet gaan als ik de klep dicht doe. En ik doe de klap dicht dan stuurt hij o ok geen video meer naar de externe hdmi aangesloten tv!!!

Dus kudo's voor de knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:57:
Tjah ik denk persoonlijk dat de support en kwaliteit van HP iets beter is maarja dat is mijn mening.
Dat is wel erg generiek ;)

Zoals ik al zei, een vriend van mij heeft de HP, en ik ben nieet echt onder de indruk. De inspiron is een stuk zwaarder maar hij voelt een stuk degelijker.

Notebookcheck heeft ook een review zie ik nu:
http://www.notebookcheck....2sg-Notebook.57622.0.html
http://www.notebookcheck....110-Notebook.52324.0.html

Ik had de reviews nog niet eerder bekeken, maar het weerspiegelt mijn mening eigenlijk perfect.
Voor de rest zou ik een knop om het scherm uit te zetten erg handig vinden. Betekent dit ook dat de laptop niet in slaap modus gaat als je hem dichtklapt?
Dat kan je instellen, zoals altijd in windows. Bij mij gaat hij in slaapstand als ik hem dichtklap op de accu, anders gebeurt er niets. De power knop en fn+esc doen sleep bij mij. (bij alle dell laptops functioneert fn+esc als sleep. Andere merken niet_
Ik sluit mijn laptop vaak met hdmi aan op mijn tv en als ik dan tv kijk heb ik liever mijn laptop scherm uit want dat leid nogal af. Maar als ik dan instel op mijn laptop dat hij niet in slaap stand moet gaan als ik de klep dicht doe. En ik doe de klap dicht dan stuurt hij o ok geen video meer naar de externe hdmi aangesloten tv!!!

Dus kudo's voor de knop!
Als je op die knop drukt zal het externe scherm ook wel uit gaan... Maar welke actie hij onderneemt als je de klep dicht gooit is in te stellen, en als je een paar keer extra op windows + P drukt hoef je het scherm niet eens dicht te klappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vostro is binnen, eerste indruk is zeer goed. Bouwkwaliteit is super, scherm is mooi helder en de kleuren komen natuurlijk over. Toetsenbord typte zeer fijn en is mooi belicht door de backlit. Computer kwam met zeer weinig bloatware en met een legale voledige Windows 7 Professional 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb een mooi alternatief gevonden:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6105sd (LZ545EA)
Dat is een enorm goede prijs voor iets met een HD 6750m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die processor is tragen dan een i3 330M in Cinebench. Hij mag dan wel een wat potentere grafische kaart hebben. Voor dat geld heb ik dan lievere een nieuwe generatie i3 of i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt dan aan cinebench want de A6-3410MX is quadcore en de i3 of i5 is single/dual core. Voor zover ik me dat kan herrinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In cinebench multi boxt hij op tegen de i3-370m en i3-2310m. Het mag dan wel een quadcore zijn, de performance per thread is erg laag. En dat is voor games niet zo handig.

Geen goed alternatief, vind ik bij nader inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-10 20:37
Kun je die ook gewoon als consument bestellen? Wat namelijk wel interessant is, is dat als ik de xps 17 (en dat zal voor andere modellen net zo gelden) door de configuratie haal voor consumenten of voor MKB, er verschillende prijzen uitkomen (als je voor beiden naar de btw inclusief prijs kijkt).

Maar wellicht dat dat erg off-topic is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell is gewoon een troep met verschillende prijzen overal. Daarom heb ik die sheet geschreven.. Ik was er gewoon veel tijd aan kwijt als ik een dell wilde aanraden. Dat lukt nu in een oogwenk.
En ja, je kan als consument bestellen bij MKB, maar dat is vanwege het afstand nemen van de consumentenrechten niet verstandig als het even kan. Is voor zover ik weet ook nooit goedkoper geweest behalve een keer met een fout op de site (i7 had je toen voor <€550).

En ik had nog beloofd vandaag even te kijken naar de NBBG. De pricewatch is enigzins van slag door de mediamarkt BTW actie, maargoed.

Dell kunnen we iig afschrijven. Er is maar een model beschikbaar:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Die kost €558, heeft een i3, 4GB RAM, 500GB harde schijf, en 1 jaar next-business day. Wel een goede keuze als alternatief.
De inspiron 17R is hetzelfde gebleven. Mijn keuze als alternatief in het 17" segment (zie omhoog).

De rest zal even moeten wachten tot het einde van de mediamarkt actie. Zo is de K53 nu een stukje duurder dan een week of 2 terug. Zelfs buiten het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is ook wel een mooie, helaas via de pricewatch niet sneller te krijgen:
pricewatch: Lenovo B570e (MAB25MH)

Pro:
Lenovo kwaliteit
Degelijk tobo
Alle courante aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slecht leverbaar. Voor een goed budget alternatief (naast de 17R en een uit de selectie K53SV en XPS 15) moeten we nog een keer kijken.
Iets in de richting van pricewatch: Asus X54L-SX021V lijkt mij prima. Alleen zijn er weer eens geen reviews beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Deze twee zouden nog kunnen in het 17" segment:
pricewatch: HP ProBook 4730s (LH337EA)
pricewatch: Toshiba Satellite C670-15Q

Het is jammer, bij een 17" als je net iets meer uitgeeft krijg je in verhouding veel terug voor dat geld
-Gigabit
-Core i5
-Dedicated video
-4GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies. De toshiba is al buiten budget, en de probook is maar bij een winkel leverbaar binen het budget, en dan met 3GB RAM. Dat kan anno 2012 echt niet meer...

Als ik de prijzen van de probook bekijk krijg ik bijna het idee dat het een fout is. €100 goedkoper dan het de op-een-na goedkoopste webshop? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat dacht ik ook, maar 4Lauch heeft hem in de uitverkoop en een voorraad van 10+

Misschien kan je beter ipv een 17" zo'n desktop systeempje nemen met een scherm, of een all in one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja dan is het geen NBBG meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mannen, de keuze is erg geslonken de laatste weken.
pricewatch: Asus K53SV-SX146V is niet meer leverbaar.

De XPS 15 is enkel nog binnen het budget met http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. €558 voor een i3, 4GB, 500GB/7200rpm drive, en een GT525m.

Verder overleven pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop en pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop mijn filters. De rest is te matig gebouwd (acer, msi) of de specs kloppen niet (van alle dell's die ik zie staan..)
http://www.notebookcheck....631-Notebook.52614.0.html

Dan moeten we kiezen tussen die laatste 2. De XPS heeft veel betere speakers, is iets steviger volgens notebookcheck, heeft geen numpad, en gaat wat langer mee op de accu, een half uurtje tot 3 kwartier? Plus een 7200rpm drive

De medion is iets goedkoper, 300gr lichter, heeft een numpad wat ik een nadeel vind, en wat langere garantie. Hij is ook wat stiller. Ik kan verder niet vinden of er veel of weinig blotware op staat. Dell doet dat vrij goed.

Ik raad liever de xps aan omdat die een wat betere indruk geeft. Wat jullie?

Als alternatieven ga ik voor de inspiron 17R, en.. Wat eigenlijk? De pricewatch: Asus X54H-SX121V springt in het oog voor iets minder dan €400, en dan misschien de Medion (of xps, afhankelijk van welke we kiezen) erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dell heeft zeker weten een streepje voor in vergelijking met de Medion. Dell heeft ook een vriendelijke klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dell serive is niet slecht maar over medion hoor ik ook weinig dan goede verhalen. Dat kan je moeilijk hard maken als argument.
Pagina: 1