Reg. datum: 20-07-2001
There is no such thing as try, only do or do not.....
Home » Forum » Tablets » Android Tablets » Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0
timeloop wijzigde deze reactie 26-04-2012 16:51 (11%)
There is no such thing as try, only do or do not.....
Sorry voor de stomme vraag... ik heb de juiste img binnen gehaald maar wat moet ik ermee nu doen? Als ik erop klik dan stelt mijn pc voor om dit op dvd/cd te branden...quote:jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:29:
de 403-4 is te downloaden.
kernel met 1,2 ghz
nieuwe bootloader
apex launcher of default launcher
contacts app geupdate
tweaks voor snelheid
voor de ATP7526 versie 2011:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?q1o4nn3vav8nion
voor de ATP7526 versie 2012 en de ATP7659:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?hxaa5geq6delshk
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?a84alh3itvhagit
enkele tips:
na installatie zet dan de volgende opties uit:
settings --> datagebruik --> mobiele gegevens
settings --> opties voor ontwikkelaars --> GPU-rendering afdwingen
settings --> over tablet --> aanvullende systeemupdates --> Auto check update
Ga eens naar pagina 1 van dit forum, en lees daar hoe je kunt upgraden naar ics....quote:marchens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:57:
[...]
Sorry voor de stomme vraag... ik heb de juiste img binnen gehaald maar wat moet ik ermee nu doen? Als ik erop klik dan stelt mijn pc voor om dit op dvd/cd te branden...
Andronymus
Theo older I get, the younger I was
de eerste versie kiezen die moet werken .Bij wel tenminstequote:Marouane007 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:54:
wat is het vershil tussen de internalsd en de external sd ... ik kan volgens mij niet op mijn external sd mijn 8 GB programma's zetten
Volgens mij zijn ze er al weer af ???quote:NVDS schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:18:
Tomtec heeft aangepaste firmware beschikbaar gesteld voor de verschillende ultimate 10 tablets om te upgraden naar ICS. Het draadloos internet werkt terug.
De tablet die ik 2 weken terug ter vervanging heb gekregen is zo'n model.quote:jgelauff schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:31:
Bij de variant C weet ik zo niet de verschillende te achterhalen met variant B, wifi chip is het zelfde. Maar heb wel de kernel.img al weten te extraheren dus als er hier iemand komt met dat model dan is evt 4.0.3-4 beschikbaar te krijgen.
erase kan nooit kwaad bij een firmware upgradequote:ricardo70 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:46:
Even een vraag moet ik nou nog steeds die erase doen voor ik kan upgraden naar ics ik draai de stock rom op mijn xiron 10 inch.
dank voor het aanbod, ik zou zo 123 niet weten hoe tenzij je een hardware lijstje weet te maken van de componenten in je tablet. Trail en error installeren van de verkeerde versie is ook een mogelijkheid maar dat ga ik je niet vragen.quote:BastienVH schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:47:
[...]
De tablet die ik 2 weken terug ter vervanging heb gekregen is zo'n model.
Er staat standaard ICS op en het serienummer eindigt op 152.
Deze versie is dus ook in omloop.
Is er iets dat ik kan doen om je te helpen deze versie van de hardware verder te identificeren?
Sorry,quote:Olakius schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:16:
[...]
Ga eens naar pagina 1 van dit forum, en lees daar hoe je kunt upgraden naar ics....
Staat duidelijk omschreven.
marchens wijzigde deze reactie 27-04-2012 15:41 (10%)
Zorg er voor dat de accu van je tablet vol isquote:marchens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:28:
[...]
Sorry,
maar op pagina 1 vind ik echt geen heldere uitleg (over de 4.0.3-4 installatie). Het is me heel vlot gelukt om steeds de vorige 4.0.3 1-2-3 versies te installeren... dat waren dan ook doorgaans zipbestandjes... maar met dit bestand " atp76594034-1gb.img " weet ik echt geen blijf...
Momenteel staat er nog steeds de TOMTEC 4.0 versie op
help?
Olakius wijzigde deze reactie 28-04-2012 11:56 (3%)
Andronymus
ricardo70 wijzigde deze reactie 27-04-2012 19:08 (13%)
Kan het zijn dat het befaamde groene vakje NIET in RK Androidtools zit maar wel in rockchip batch tool ?quote:Olakius schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:45:
[...]
RKandroid tools gebruiken, als administrator openen (!), tablet uitzetten, voeding kabel uit de tablet (!) , ESC op de tablet niet op de comp. ) ingedrukt houden, USB kabel er in. Nu kun je esc loslaten. er gaat een groen vakje aan in RK Androidtools. Zo niet, dan mis je drivers. Bij groene vakje kies je bovenin android tools de .img file, kies update ... even wachten, laat het programma en de tablet hun werk doen. De tablet zal opnieuw opstarten en als alles goed gegaan is heb je de nieuwe img als rom.
succes !
Klopt,sorry, was even te snel aan het typen.... is bij deze aangepast !quote:marchens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:12:
[...]
Kan het zijn dat het befaamde groene vakje NIET in RK Androidtools zit maar wel in rockchip batch tool ?
Ik denk dat ik nog een halfuur naar dat groene vakje heb zitten zoeken in de androidtools en bij toeval het ontdekte in de rockchip batch tool...
enfin de upgrade is bezig.... spannend !
Andronymus
Dit is het ervaringen topic met de 10 inch tomtec/xiron tablet, je kunt hier dus lezen of het wat is.quote:spijker74 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:57:
Hoi,
ik heb in de folder van de bart smit een tomtec tablet zien staan.
Android 4.0 versie 3, cortex A8 processor, 10inch, 1Gb werkgeheugen.
Ik ben een beetje nieuw hierin, maar is dit wat? Ik ken Tomtec niet zo.....
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor cache wissen probeer het dan nog maalsquote:RogValk schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:22:
4.0.3-4 draait prima hier op mn Xiron. Dank jglauf.
Alleen crasht Market tijdens het opstarten. ik krijg de melding "market is gestopt". Heb gelezen over het legen van de cache, maar waar delete ik die als ik niet in de market kan? Heb geprobeerd om te verwijderen en upgraden met een apk, maar helaas. Iemand tips?
ja maar dit is niet het aankoop topic.quote:spijker74 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:34:
Ja zoiets had ik al begrepen......daarom had ik ook gehoopt op een snel antwoord ipv eerst 126 pagina's te bekijken. Want daar staat een heleboel tussen waar ik nog niet heel veel van kan volgen.
Vandaar dus mij vraag......
iedere build voor ieder tablet is uniek, en het is maar net welke vinkjes zijn aangezet bij de kernel build en welke configuratie is gebruikt voor het tablet, dus niet zo gek dat de 10 inch en 8 inch echt verschillen.quote:ricardo70 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:45:
Dit snap ik echt niet ik heb de 8 inch blokker tablet geflashd met jgelauff zijn rom en ook mijn 10 inch tablet. Op beide tablets heb ik het appje Drive mount van dwayn hoy geinstaleerd en op de 8 inch kan ik nu wel NTFS geformateerd lezen en schrijven en meer dan 10gb mkv films afspelen .En op de 10 inch zegt hij sdcard beschadigd opnieuw formateren, en doet de app niets met mijn card ik dacht dat de hardware het zelfde was op de 1gb ram na, mischien toch een hele andere ICS op de 8 inch vreemd wel jammer.
Ik zie wel dat hij zegt intern geheugen beschadigd dat kan ik ook niet zien moet geformateerd maar dat werkt niet hoe krijg ik mijn interne geheugen weer terug ?
Aha, op die fiets.....aankoop-topic en ervaring-topic....excuus daarvoor en bedankt voor je antwoordquote:jgelauff schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:39:
[...]
ja maar dit is niet het aankoop topic.
Je koopt geen ipad maar een budgettablet met goede prijs/kwaliteit verhouding als je mijn mening vraagt.
er is niet echt een aankoop-topic maar je moet meer je eigen menig vormen bedoel ik te zeggen,quote:spijker74 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:45:
[...]
Aha, op die fiets.....aankoop-topic en ervaring-topic....excuus daarvoor en bedankt voor je antwoord
zowel de updates van tomtec als de roms hier maken van je tablet een ATP7659 (zit in de kernel ingebakken).quote:ppmissy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:57:
Even een vraagje, ik heb laatst mijn tablet (tomtec ulti. 10) geupdate naar de 4.03 van tomtec zelf. Maar aangezien tomtec alle updates van de site gehaald heeft vraag ik me af waarom? Wel heb ik gemerkt dat hij nu niet meer aangeeft 7526 maar een ander type, terwijl ik toch echt de 7526 heb.
En wat is het verschil met de upload van hier? Kan ik de update van hier, de 4.0.3.4 ook op mijn tab zetten en wat zou er dan veranderen.
Gelukkig werkt alles wel goed.
Alvast bedankt.
ik kan alle apps uit de play store installeren die tomtec meeleverd dus ik weet even niet welke je dan bedoelt.quote:AndroidFreakie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen stockrom en die van jgelauff? Tot gisteren draaide ik 4.0.3 ik heb dan even 4.0.3.4 gedraaid maar in de store ontbraken nog steeds apps:-( dan heb ik de stockrom er op gezet maar daar zitten die gewoon in de image. in de stockrom werkt bluetooth niet tenzij met app. ik vroeg me gewoon af zijn er nog verschillen? want vanavond gaat de 4.0.3.4 er wss terug op
Hartelijk dank! Is gelukt!quote:jgelauff schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:35:
[...]
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor cache wissen probeer het dan nog maals
indien het niet werkt
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor gegevens wissen
instellingen --> apps --> alles --> select google services framework en kies voor gegevens wissen
tablet rebooten
market opstarten en 30 minuten afblijven, zodat de market kan updaten naar play store.
vermoedelijk heb je dat proces onderbroken
Zoek maar eens terug want we zijn er dan al heel wat op vooruit gegaan sinds de eerste ICS build. Maar inderdaad ICS geeft lagere waardes met quadrant en antutu. ICS stelt dan ook zwaardere eisen aan memory en cpu en graphics dus gek is dat niet. Gevoelsmatig zijn we met 4.0.3-4 weer aardig op gingerbread niveau.quote:shohin schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:29:
jgelauff, vraagje.Ik heb nu jouw laatste rom draaien(4.0.3-4)én naar tevredenheid,bedankt voor al je werk![]()
Maar als ik een benchmark test doe(quadrant standard) en ik vergelijk de gingerbread versie 2.3.1 met ICS 4.0.3-4,dan haal ik met gingerbread een score rond 1900 en met ICS rond de 1550.
Is Gingerbread nu sneller dan ICS of vergelijk ik nu appels met peren?
redah wijzigde deze reactie 29-04-2012 14:41 (10%)
nou kan ik natuurlijk gaan zeggen dat deze oplossing al meerdere malen op dit forum staat..... maar ach, dat doe ik maar niet. fijn dat hij het nu doet in ieder geval en welkom op het forumquote:redah schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:21:
Vanmiddag een TomTec 10" Ultimate opgepikt bij de Bart Smit.
Ik heb al heel wat Android devices inclusief tablets aangesloten, maar bij deze tablet gaat er toch iets mis: De drivers voor de "Rockchip Batch Tool" werken prima.
Maar, ik kom met geen mogelijkheid via ADB in de tablet als hij opgestart is. Ten eerste heb ik geen drivers, en dit heb ik geprobeerd op te lossen door vid_2207&pid_0006&rev_0222 toe te voegen aan de Google ADB drivers. Het apparaat wordt dan prima herkend door Windows, maar ADB DEVICES geeft geen lijst aan en ADB SHELL doet uiteraard helemaal niets.
Uiteraard heb ik enable debugging etc. aangezet op de tablet zelf.
Het gaat hier om het ATP7659 tablet (de nieuwe variant)... Hoe krijg ik hier een ADB verbinding mee?
*edit* Opgelost, voor mensen die het ook willen weten: Ga op zoek naar adb_usb.ini in de .android map welke in je 'home' map staat. Voeg de regel 0x2207 toe en reboot je PC.
Andronymus
Helaas is de zoekfunctie van Tweakers al jaren verre van optimaal... In vergelijking met een forum als XDA waar je veel sneller iets terug vindtquote:Olakius schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:00:
nou kan ik natuurlijk gaan zeggen dat deze oplossing al meerdere malen op dit forum staat..... maar ach, dat doe ik maar niet. fijn dat hij het nu doet in ieder geval en welkom op het forum
controleer ofquote:keultje schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:41:
Probleem na flash met atp76594034-igb-sd van jgelauff
Ik heb de 7659 met preinstalled ICS 4.0, met productienummer 1205273
de rom van tom tec zelf werkte o.a android update niet, google kalender, dus een andere rom erop!
en na het flashen van de rom met bovengenoemde werkt alleen het draaien van het scherm
nu niet. iemand oplossing hiervoor??
En zo is het maar net ! hahaquote:redah schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:04:
[...]
Helaas is de zoekfunctie van Tweakers al jaren verre van optimaal... In vergelijking met een forum als XDA waar je veel sneller iets terug vindt
Maar goed, nu staat het er nog een keer
Andronymus
franco68 wijzigde deze reactie 29-04-2012 16:02 (11%)
je doelt op je video probleempjes? ik denk niet dat dat door kernel wordt opgelost. Denk eerder aan een library of een codecc file, zal nog eens wat vergelijkingen doen tussen roms.quote:franco68 schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:00:
@ glauff
Een paar posts geleden heb ik gemeld dat ik inderdaad een 7659 heb met productienummer 1203152 en preinstalled 4.0.3. Hij werkt nu op jouw 403-4, en dat gaat heel goed, maar met wat kleine issues. Zouden die opgelost worden met een nieuwe versie?
snelheid van het mounten misschien, heb je de sdcard al eens geformateerd?quote:Musicmasters schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:02:
Probleem. Na de laatste update meld de tablet iedere keer na opstarten dat de Externe Sdcard is beschadigd. Na ontkoppelen en daarna weer koppelen functioneert die gewoon. Waar kan dit aanliggen?
redah wijzigde deze reactie 30-04-2012 12:29 (5%)
Helaas geen KMB nummer te vinden, op apparaat niet en ook niet op de doos, hij is afgelopen zaterdag aangekocht:bevatquote:jgelauff schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:26:
[...]
controleer of
instellingen -->weergave --> Scherm autom. draaien
aan staat.
zo ja,
zou je dan het goed gedeelte van je productienummer willen doorgeven laatste 3 cijfers voor KMB.
als dat 152 is dan hebben we namelijk misschien toch een verschil te pakken en zal ik de 4.0.3-4 ook met de kernel van die rom uitbrengen.
Toevallig PM ik je net, dit is inderdaad de firmware waarmee de nieuwe tablets geleverd worden. De 'stock firmware' in de TopicStart is dan ook niet te gebruiken om de nieuwe tablets mee terug naar stock te brengen, dat moet met deze Firmware "C"quote:jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:18:
misschien kun je eens proberen om firmware variant C van Tom-tec te downloaden en flashen en kijken of je rotatie dan weer werkt. http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWC/update.zip
weten we gelijk waar het verschil in zit.

redah wijzigde deze reactie 30-04-2012 13:22 (9%)
Andronymus
ja het roteren van scherm werkt nu wel, valt me nu trouwens op dat het ram 1 gb is, en dat de interne opslag ook maar een capaciteit heeft van 1,64 dat zou volgens de doos 4gb moeten zijn. Levert tom tec een rom af die geen goede partities heeft?? (net zoals applicaties die nu niet goed werkenquote:jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:18:
misschien kun je eens proberen om firmware variant C van Tom-tec te downloaden en flashen en kijken of je rotatie dan weer werkt. http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWC/update.zip
weten we gelijk waar het verschil in zit.
kijk in de TS, alle versies van die tablet zijn altijd al te koop geweest bij e-plazaquote:Olakius schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:27:
Klinkt goed redah !
Ik zag dat de tomtec tablets nu ook bij gamestore e-plaza te koop zijn. ( is ook van bart smit volgens mij )
Zelfde prijzen als bij b.s.
er is al een paar keer hier uitgelegd dat je de 4gb moet verdelen in system 500mb , 1gb apps 1,64 data en de rest voor boot, kernel en misc totaal 4gb, zal het ook eens vermelden in de TopicStart.quote:keultje schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:15:
[...]
ja het roteren van scherm werkt nu wel, valt me nu trouwens op dat het ram 1 gb is, en dat de interne opslag ook maar een capaciteit heeft van 1,64 dat zou volgens de doos 4gb moeten zijn. Levert tom tec een rom af die geen goede partities heeft?? (net zoals applicaties die nu niet goed werken)
Ik ga weer terug naar tweak rom en neem het niet roteren van scherm voor lief en wacht dan met smart op een update
die is er zeker! denk dat er meer gegadigden bij zullen komen want stock rom heeft zijn "foutjes"quote:jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:25:
[...]
er is al een paar keer hier uitgelegd dat je de 4gb moet verdelen in system 500mb , 1gb apps 1,64 data en de rest voor boot, kernel en misc totaal 4gb, zal het ook eens vermelden in de TopicStart.
begrijp dat er behoefte is aan de 4.0.3-4 met aangepaste kernel voor de nieuwste modellen?
Auw... oke,, zie het nu ook hahaha kreeg toevallig een foldertje in de bus van e-plaza, vandaar....quote:jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:20:
[...]
kijk in de TS, alle versies van die tablet zijn altijd al te koop geweest bij e-plaza
Andronymus
Ik bedoelde dus jgelaufquote:
En nog vergeet je een letterquote:
Ja,quote:
Maak me gek !!! Hoe kom je aan een werkende clockworkmod recovery ? Ik zoek die al een tijdje voor deze tablet.... Heb hem op mijn smartphone en het werkt erg handig. Ik ben benieuwd !!!quote:jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:43:
jaja ik speel op dit moment op android 4.0.4 met een werkende clockworkmod recovery,
ik denk dat er deze week een 4.0.4-1Beta aankomt.
Andronymus
Plekje nodig om screendumps, foto's eventjes neer te gooien? Gebruik gerust deze plek maar.
Klinkt goed, ga hem zeker uitproberen ! Kun je evt. Een link naar dat duitse forum geven, lijkt me leuk om eens rond te neuzen daar......quote:jgelauff schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:23:
nee ik heb hem nog niet eens hoeven compileren (al wil dat wel gaan doen, gewoon omdat ik het leuk vind om uit te zoeken). Op een forum over een rk2918 tablet uit italie (smartpad 810c), is deze gepubliceerd, gevonden via een duits forum waar ze werken aan ics roms voor de odys look ook een rk2918 en vanaf morgen in een eerste beta rom ook voor tomtec. Rom die ik morgen publiceer is ter lering en de vermaak en niet voor dagelijks gebruik, maar laat ics 4.0.4 zien i.c.m. clockworkmod zonder werkende bluetooth
Andronymus
http://www.arctablet.com/...Update_tablet_using_Linuxquote:jaapdraad schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:16:
Ik wil morgen met m'n Xiron tablet terug naar de blokker (heb het helemaal gehad met de slechte input voor de oplader) en wil de Stock ROM terug zetten. Ik heb echter geen Windows machine thuis.
Is er een linux alternatief voor RKBatchtool?
Ik heb nu rkflashtool gebouwd, maar ik weet niet wat ik voor parameters mee moet geven voor offset en size.
Dat kan de tablet toch gewoon zelf? Als je onder de Android ICS Settings naar Opslag gaat dan staan daar opties om je sdcard te koppelen, ontkoppelen en formatteren.quote:kakie schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:30:
met welk programma kan ik het best het external sd kaart formateren??? Ik heb al lopen zoeken in dit topic maar kan het niet vinden
Krypt wijzigde deze reactie 02-05-2012 12:57 (31%)
Plekje nodig om screendumps, foto's eventjes neer te gooien? Gebruik gerust deze plek maar.
Probeer deze app eens:quote:marchens schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:19:
@ Jgelauff,
nogmaals een onzettende merci voor je ferm werk!
Vraagje... (ik heb je ze indertijd al eens gesteld).
=> Bestaat er een vlotte makkelijke manier om ook het beeld bij de opstart ("het tomtec-logo", wanneer je de tablet aanzet) aan te passen/wissen?
Het verdere opstartbeeld heb ik al kunnen wijzigen zodat nu mooi neutraal "android" verschijnt.
Ik ben al blij dat dat ellendige newsmy-logo (met die twee handen en een wereldbol) er niet meer is...
Merci
Marc
Andronymus
hij bedoelt de bootlogo en die zit in de kernel en in de boot.img en zijn niet voor een androidleek simpel te vervangen.quote:Olakius schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:29:
[...]
Probeer deze app eens:
Google Play: Boot Animation Changer Pro
" Boot Animation Changer " werkt handig en snel

redah wijzigde deze reactie 03-05-2012 22:41 (3%)
Hoi Jgelauff,quote:
jaapdraad wijzigde deze reactie 03-05-2012 16:18 (80%)
Thanks voor het werk Redah.quote:LET OP LET OP LET OP
Deze ROM is momenteel alléén voor de allernieuwste TomTec's (ATP7659 met standaard ICS 4.0.3). Ik weet niet genoeg over de oude tablets. In theorie zou alleen een andere kernel voldoende moeten zijn, maar daar kan jgelauff me misschien even over adviseren
LET OP LET OP LET OP
Deze ROM wist alles wat op je tablet staat! Flashen doe je zoals gebruikelijk met alle andere ROMs (zie het begin van dit topic).
LET OP LET OP LET OP
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor als je je tablet brickt
Screenshots (klik om te vergroten):
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Download link: https://www.dropbox.com/s...-custom-4-0-3-a-redah.rar
Als er iets is... Hoor ik het graag
Bedankt hcQd en jgelauff, ik ben weer een stapje verder.quote:hcQd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:48:
De parameter en images zal je uit de rom moeten halen. Er zijn verscheidene tools voor te vinden, zelf gebruik ik https://github.com/jhonxie/rk2918_tools
jgelauff wijzigde deze reactie 03-05-2012 10:39 (6%)
Pagina: vorige 1 ... 31 32 33 ... 46 volgende laatste
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True