Geen interesse meer?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Hier gaat het al mis lijkt me.jamy015 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:05:
- Je moet zorgen dat de netwerkeigenaar zichzelf geen karma kan geven door in te loggen op zijn hotspot
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Is het idee niet gewoon dat je, wanneer je toevallig in de buurt van een T.net AP zit, dan gratis kan internetten? Een dekkend netwerk aanleggen lijkt me inderdaad niet haalbaar. Het moet natuurlijk wel een beetje l33t blijven hejohnkeates schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:50:
Ik kan prima WPA2-Enterprise/RADUIS/LDAP/DB servers draaien, heb meerdere servers in meerdere datacentra. EAP-TTLS zou ik dan aanraden. Zelfs anycast moet te regelen zijn (hoewel het waarschijnlijk nooit zo druk zal worden dat de paar ms uit gaan maken). Certificaat is ook wel wat voor te regelen, probleem is alleen de dekking. Software en techniek is het probleem natuurlijk ook niet.
Gezien de kaart is er hier en daar wel wat te vinden, maar vooral woonwijken e.d., juist de plekken waar je toch niet komt. Wifi netwerken opzetten heeft alleen zin als het echt overal is. AP's om de 100m buiten ophangen bijv. en dan de clients automatisch van AP naar AP laten gaan. Probleem: in een grid van 100m door heel nederland ophangen? Geld! En het mag natuurlijk ook vast niet.
Anoniem: 206724
Anoniem: 247292
Ik blijf wat zien in een goed geïntegreerd landelijk WiFi-netwerk. 3G prijzen stuiteren omhoog.Anoniem: 206724 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:55:
Niemand meer interesse kennelijk in dit project?
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 13-10-2011 23:48 ]
Bekabelde WIFI
Anoniem: 247292
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Klopt, maar met een self-signed cert is het gewoon ontzettend geklooi. Zonder gekocht certificaat moet je eerst de root CA importeren, wat ik heb geprobeerd, maar Freeradius blijft desondanks EAP session did not finish gevenCyBeR schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:27:
Dat hoeft niet eens, aangezien geen enkel OS dat certificaat niet opgeeft voor acceptatie door de gebruiker. Dus het maakt in deze weinig uit of je een gekocht cert gebruikt of iets wat self-signed is.
Dat alles is voor zover mij bekend niet nodig bij 802.1x certs, en al zeker niet bij self-signed certs (die zijn hun eigen root). Er is geen enkele manier om te verifieren dat het certificaat wat je aanvraagt voor jouw netwerk is dus de toegevoegde waarde van een gekocht cert is nul.Vinnienerd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:55:
[...]
Klopt, maar met een self-signed cert is het gewoon ontzettend geklooi. Zonder gekocht certificaat moet je eerst de root CA importeren, wat ik heb geprobeerd, maar Freeradius blijft desondanks EAP session did not finish geven(xpextensions kloppen!)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
eduroam gebruikt gekochte certs (Comodo Addtrust).CyBeR schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:59:
[...]
Dat alles is voor zover mij bekend niet nodig bij 802.1x certs, en al zeker niet bij self-signed certs (die zijn hun eigen root). Er is geen enkele manier om te verifieren dat het certificaat wat je aanvraagt voor jouw netwerk is dus de toegevoegde waarde van een gekocht cert is nul.
Ik kom ook nergens gekochte certs tegen bij 802.1x eigenlijk.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq