HenkFi |
Inleiding Koriel kwam in dit topic op het idee om een virtuele provider op te zetten, van Tweakers. Veel Tweakers verbruiken veel data en bellen erg weinig. Het blijkt echter vrij onhaalbaar om een betaalbare mobiele virtuele provider op te zetten, door een organisatie die geen ervaring en netwerk heeft. Nu kwam arnoudwokke op het idee om een netwerk van WiFi-netwerken te bouwen, zoals Fon dat ook al doet: Fon is echter niet helemaal open; je kan pas gebruik maken van die netwerken als je zelf ook een hotspot op hebt gezet. Om een hotspot op te zetten, heb je een apparaatje van hun nodig, die minstens €39 kost. |
Het idee |
Iedereen zet, waar mogelijk is, een hotspot op met zijn of haar eigen router. Bijna iedereen in Nederland heeft een internetverbinding zonder datalimiet. Veel Tweakers hebben een router waar het mogelijk is om een tweede netwerk te maken, speciaal voor gasten. Wanneer elke Tweaker met een router die de functionaliteit heeft dit gaat doen, onstaat er een groot netwerk met hotspots waar iedereen gebruik van kan maken. Zijn er veel Tweakers die zo iets kunnen en willen opzetten? Moet er gebruik gemaakt worden van beveiliging? Wat moet het SSID worden? Als het beveiligd wordt, hoe gaan we dat doen? Is het überhaupt een goed idee? Dat mogen jullie hier discusseren. |
De poll |
Ten slotte nog een poll: Zou jij mee gaan doen? • Ja, het is een goed plan • Nee, mijn router kan het niet • Nee, ik heb een datalimiet • Nee, ik wil niet / anders (reageer!) Tussenstand: |
Een kaartje |
Om te zien waar mogelijk een hotspot opgezet kan worden, kijk hier. http://maps.google.nl/map...077.0004aa8c13b0369342ff1 Als je zelf een locatie hebt waar je mogelijk een hotspot op gaat zetten, volg dan de stappen hieronder:
|
[ Voor 13% gewijzigd door marcop23 op 15-08-2011 21:43 ]