Hier mijn allereerste Tweakers-forum bericht

Ik ben zelf ook in het bezit van de Gio en zag enkele vragen/onduidelijkheden langskomen. Hieronder enkele antwoorden waar jullie hopelijk iets mee kunnen.
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:42:
[...]
Hiermee is het probleem opgelost, zodra je die app hebt geinstalleerd kies je ervoor om een account met type "Exchange" toe te voegen. Dan voer je je e-mail adres in (naam@hotmail.com) en als server kies je "m.hotmail.com". Dan loopt hij gelijk met de mailbox van Hotmail zelf.
Dit kan ook met de originele email applicatie op de Gio. Kies 'Account toevoegen', vul je email adres en wachtwoord in en druk vervolgens linksonder op 'Handm. instell.'. Vervolgens 'Microsoft Exchange ActiveSync'. Gebruik dan 'm.hotmail.com' als Exchange server.
Sier schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:59:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. GPS doet het gewoon niet. Nu begint ook het GPS logo in de notificatiebalk te knipperen als ik probeer mijn locatie te weergeven in Google Maps. Het lukt gewoon niet, GPS fix werkt ook niet. Iemand een oplossing?
Bij mij werkt GPS prima. Heb je de data verbinding wel aan staan? Dan maakt die namelijk gebruik van aGPS (assisted GPS) waardoor je veel sneller een fix hebt. De eerste keer duurt het trouwens meestal erg lang. Zorg dan in ieder geval dat je buiten staat.
Volgens mij haalt ie die informatie niet uit je router, maar komt dat van de Google servers. De auto's die Google gebruikt voor Streetview verzamelen namelijk ook netwerknamen (SSID) en/of het mac-adres van je router. Doordat Google deze informatie koppelt aan de GPS coordinaten (van de Google auto op dat moment) kan er een aardig goede schatting gemaakt worden van je locatie.
En volgens mij word deze informatie ook door je telefoon verzameld en doorgestuurd naar Google: Google maps houd een logboek bij met SSID's en/of mac-adressen gekoppeld aan je locatie (GPS en misschien ook dmv de driehoeksmeting). Op deze manier wordt de database van Google dus eenvoudig up-to-date gehouden en uitgebreid. Deze methode, gebruikt door Apple en Android, was onlangs zo'n ophef over ivm privacy schending.
Zet je Wifi en GPS uit dan wordt er gebruik gemaakt van het mobiele netwerk (dmv een driehoeksmeting van de GSM zendmasten). Deze manier is echter een stuk onnauwkeuriger dan via GPS of Wifi.
musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:38:
Vraagje: hebben jullie genoeg aan de 278 Mb RAM van de Gio? Ik heb zelf een HTC Desire en de 512 Mb die daar inzit vind ik soms al wat te weinig, ik merk het vooral als je veel apps wil installeren die niet naar de SD kaart kunnen worden verplaatst.
Op zich prefereer ik de Gio boven de LG Optimus one maar deze laatste heeft wel mooi 512 Mb....
De 278 MB RAM is je werkgeheugen en niet je interne opslag geheugen. Bij mij gebruikt mijn telefoon op het moment zo'n 196 MB van de 278 MB (Geen applicaties openstaan, op achtergrond services na uiteraard. Echter hoe meer applicaties geïnstalleerd, hoe meer achtergrondservices over het algemeen.)
De telefoon heeft volgens mij 180 MB interne opslag. Dit kan dus eventueel een probleem worden als je veel applicaties installeert die niet op je SD-kaart kunnen worden geïnstalleerd.
Mijn telefoon viel de eerste dag ook erg vaak uit. Ik heb inmiddels een firmware update gedaan (niet de Android 2.3 update, maar een Samsung update via Kies) en inmiddels komt het nauwelijks meer voor. Misschien dat het ook te maken had met de batterij, dat die in het begin nog niet sterk genoeg was, maar dat weet ik niet zeker.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn Gio. Ik zat te twijfelen tussen de Gio en de Wildfire S, want de Wildfire S heeft meer RAM geheugen en een betere camera, maar de Gio heeft een betere processor en was (destijds) een stuk gunstiger geprijsd.