Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Topicstarter

Samsung Galaxy Gio

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmpro.nl/samsung/samsung-s5660-galaxy-gio.jpg

Inleiding
Tegelijk met de Galaxy Ace, Fit en Mini werd de Samsung Galaxy Gio aangekondigd, als opvolger voor de Galaxy 3/ Het is een budget Android toestel met toch noch behoorlijke specs. Hij heeft dezelfde 800Mhz cpu als de Ace, en ook dezelfde gpu, een Adreno 200. Hij heeft een iets kleiner scherm dan de Ace, maar wel met de zelfde resolutie, namelijk 320x480. Een ander verschil met de Ace is de camera, die heeft 3,2 megapixels en geen flitser, die van de Ace heeft 5 megapixels en wel een flitser. Dat zijn eigenlijk de enige verschillen met, maar de Gio heeft wel een aantrekkelijker prijskaartje. Hij is al te koop voor ongeveer 180 euro simlockvrij en voor 149 icm een Vodafone prepaidpakket.

Specificaties
800Mhz cpu, Adreno 200 gpu
278MB Ram
3,2 inch capacative touchscreen
Android 2.2.1 (Froyo)
Wi-Fi, 3G, HSDPA
A-GPS
3,2mp camera met autofocus
150MB geheugen, uitbreidbaar met microSD (2GB meegeleverd)

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.hitechreview.com/uploads/2011/01/Samsung-Galaxy-Gio-S5660.jpg
Afbeeldingslocatie: http://endemisi.com/wp-content/uploads/2011/01/Samsung-Galaxy-Gio_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/images/zmlh/samsung-galaxy-gio-hands-on-8.jpg

Links
Samsung website
Review GSMArena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, mijn eerste topic hier, tips etc. zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Vind het een zeer fijne telefoon. Reageert goed en snel naar mijn mening. Alleen vind ik nergens een widget voor de muziek-app van samsung. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er niet gewoon een widget "Muziek"? Die hebben volgensmij alle Android-telefoons... Anders is denk ik de enige oplossing een andere muziekspeler uit de Market halen.

Ik wil dit toestel zelf eigenlijk ook wel kopen. Maar ik vroeg me af, is het typen een beetje te doen op dit toestel? En het belangrijkste :P : draait Angry Birds een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, muziekwidget staat er niet tussen. :(
Het typen is wel te doen, met swype vooral. Zonder swype, en dus toets voor toets, zit ik vaak op de verkeerde letter. Maar het wennen aan swype gaat zeer snel en je kan zelf ook woorden toevoegen en verwijderen, zo kun je ook afkortingen in het bestand zetten enzovoorts. Wat Angry Birds betreft, heel gek, maar de orginele angry birds draait heel soepeltjes. Maar de seizoenen- en rio-versie haperen erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desjelle
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 07:49
Tiens? Bij mij staat er toch een widget "muziek" bij?
Het typen is ook nog wennen, ik heb mijn juiste ding nog niet gevonden, swype, gewoon toetsenbord , 3x4 of handschrift. Een beetje te veel keuzes voor mij. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Desjelle op 10-05-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik op dit moment Swiftkey, gedownload in de store, met vibratie als je een letter aantikt, dus je glijd niet onopgemerkt naar een andere letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
M'n vriendin heeft een Galaxy Gio S5660 gekocht, wel fijn telefoontje vind ik (heb zelf een HTC Desire).

Nu zitten we alleen nog met iets raars, ze heeft namelijk haar Hotmail account ingesteld in de standaard E-Mail app, maar op de een of andere manier wordt er niet met Hotmail gesynchroniseerd of een mailtje al gelezen is of niet.

Ze had op de computer 0 ongelezen berichten, maar de telefoon zei dat er 25 ongelezen berichten waren.

Als ik een mailtje naar haar stuurde, en als ze die dan op haar telefoon opende was hij daar gemarkeerd als "gelezen", maar op de PC (www.hotmail.com) was hij nogsteeds "ongelezen".

Beetje vreemd :S

Ik had op m'n HTC Desire ook problemen met E-mail, en heb daarom een andere app gedownload (iets van Enhanced E-mail ofzo (icoontje was een blauw mapje)) Ik heb op haar telefoon in de Android Market gekeken, maar kon die app daar niet vinden.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas kan dat niet opgelost worden... Je kunt alleen je Hotmail berichten ophalen en versturen, maar of ze gelezen zijn wordt niet gesynchroniseerd. Dat ligt niet aan de telefoon of aan Android, maar aan Hotmail helaas.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem nou wel of niet ga kopen. Ik heb ook nog de LG Optimus One gezien, die heeft een langzamere processor maar wel meer RAM en die krijgt deze maand een update naar Android 2.3. En na mijn slechte ervaring met de Galaxy Europa denk ik toch even wat langer na voordat ik een Samsung ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Zo.. sinds vandaag ook de trotse eigenaar van deze telefoon. Ik doe niet zoveel met een telefoon afgezien van bellen, sms'en, agenda en sporadisch nu.nl checken dus ik hoef geen telefoon van 500 euro. Mijn vorige telefoon was een HTC Magic met een custom ROM.

Wat mij positief opvalt aan de Gio:

- Telefoon is licht !
- Scherm reageert super
- Telefoon is erg snel

Negatieve punten heb ik (nog) niet ontdekt maar ik heb hem net een paar uur :)

Nu hopen dat android 2.3 nog naar de Gio komt. Niet dat ik dat met mijn gebruik ga merken maar gevoelsmatig vind ik het leuk om op de meest recente android versie te draaien :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 21:07
Ik heb wat problemen met m'n Gio:
-Ik krijg het toestel niet met mijn PC verbonden via KIES;
-GPS werkt niet goed;
-Scherm heeft een soort 'waas' als je snel ergens doorheen scrolt.

Zeker dit eerste vind ik behoorlijk irritant, want ik kan er geen muziek opzetten. Dus, weet iemand hoe ik mijn Gio via KIES of eventueel op een andere manier kan verbinden met mijn PC?

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 344302 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:16:
Helaas kan dat niet opgelost worden... Je kunt alleen je Hotmail berichten ophalen en versturen, maar of ze gelezen zijn wordt niet gesynchroniseerd. Dat ligt niet aan de telefoon of aan Android, maar aan Hotmail helaas.
Waarom kan ik het met mijn Desire en die alternatieve E-mail app dan wel?

Ik heb wel een adres wat eindigt op "@msn.com", en m'n vriendin "@hotmail.com" zou dat het verschil maken?

Edit: Heb die app teruggevonden die ik op m'n Desire gebruik: https://market.android.co...ail&feature=search_result

Binnenkort eens installeren op de Gio van m'n vriendin, ben benieuwd :Y

Sier schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:34:
Ik heb wat problemen met m'n Gio:
-Ik krijg het toestel niet met mijn PC verbonden via KIES;
-GPS werkt niet goed;
-Scherm heeft een soort 'waas' als je snel ergens doorheen scrolt.

Zeker dit eerste vind ik behoorlijk irritant, want ik kan er geen muziek opzetten. Dus, weet iemand hoe ik mijn Gio via KIES of eventueel op een andere manier kan verbinden met mijn PC?
Je kan het microSD kaartje eruit halen en in je PC stoppen toch? Bij de telefoon zit zo'n adapter kaartje van microSD > SD, dus als je een kaartlezer in je PC hebt dan heb je binnen 5 minuten je muziek erop staan :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
ThinkPadd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:11:

[...]

Je kan het microSD kaartje eruit halen en in je PC stoppen toch? Bij de telefoon zit zo'n adapter kaartje van microSD > SD, dus als je een kaartlezer in je PC hebt dan heb je binnen 5 minuten je muziek erop staan :)
Helaas heb ik dus geen kaartlezer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Koop dan gewoon zoiets: http://www.dealextreme.com/p/sd-mmc-memory-card-reader-11

Werkt prima en kost geen drol, en is vele malen makkelijker dan kloten met allerhande programma's en drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog meer problemen met de GPS?
Bij google navigatie blijft hij zoeken naar gps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Is er überhaupt een zichtbaar/merkbaar verschil tussen deze en de Mini? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
1. Higher PPI screen 180 PPI vs 127 PPI More than 40% crisper display of text, images and video
2. faster processor Unknown, 800 MHz vs Unknown, 600 MHz More powerful processor, snappier and more responsive (more than 30% faster)
3. Higher resolution screen 480x320 vs 320x240 2x higher resolution screen

Zeker wel een leuke instap android telefoon voor degene die af en toe whatsapp wil gebruik en facebook etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Reticulum op 16-05-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_PANDA_I
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 16:39

I_PANDA_I

Boe!

Sinds gisteren heb ik de Gio in bezit en mijn eerste indruk is erg goed.
Ik was bang dat het scherm wat te klein zou zijn, maar het valt reuze mee, daarnaast maakt swype een hoop goed. _/-\o_ .
Het scherm is prima kwa scherpte/resolutie en games oa Angry Birds lopen vloeiend.
Overigens werkt WhatsApp geweldig, voor zo lang als het duurt. :D
De komende dagen maar eens wat gaan spelen met widgets en dergelijke,... :)

Blaatschaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Waarom kan ik het met mijn Desire en die alternatieve E-mail app dan wel?

Ik heb wel een adres wat eindigt op "@msn.com", en m'n vriendin "@hotmail.com" zou dat het verschil maken?

Edit: Heb die app teruggevonden die ik op m'n Desire gebruik: https://market.android.co...ail&feature=search_result

Binnenkort eens installeren op de Gio van m'n vriendin, ben benieuwd :Y
Hiermee is het probleem opgelost, zodra je die app hebt geinstalleerd kies je ervoor om een account met type "Exchange" toe te voegen. Dan voer je je e-mail adres in (naam@hotmail.com) en als server kies je "m.hotmail.com". Dan loopt hij gelijk met de mailbox van Hotmail zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Anoniem: 328026 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:53:
Iemand nog meer problemen met de GPS?
Bij google navigatie blijft hij zoeken naar gps...
Dit had ik gister ook bij foursquare. Straks nog maar even wat proberen of heb jij al een oplossing kunnen vinden ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
ricost schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Dit had ik gister ook bij foursquare. Straks nog maar even wat proberen of heb jij al een oplossing kunnen vinden ?
Ik heb precies hetzelfde. GPS doet het gewoon niet. Nu begint ook het GPS logo in de notificatiebalk te knipperen als ik probeer mijn locatie te weergeven in Google Maps. Het lukt gewoon niet, GPS fix werkt ook niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ricost schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Nope, heb al verschillende dingen geprobeerd zoals gps instellingen veranderen, maar dat hielp ook niet. Ik hoop dat het gewoon een software fout is en deze met 2.3 gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou het echt jammer vinden als er echt iets mis is met de gps. Dat is met wel meer Samsung toestellen zo de laatste tijd... Ik stond net bijna op het punt om toch deze te kopen omdat het nu zeker is dat ie een update krijgt naar 2.3. Ik houd het hier wel een beetje in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Als je herkenning dmv WIFI er ook nog bij aanzet weet ie ineens wel exact mn locatie te bepalen.(of haalt ie alle info, tot het huisnummer toe uit het WIFI signaal ? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:40
Vraagje: hebben jullie genoeg aan de 278 Mb RAM van de Gio? Ik heb zelf een HTC Desire en de 512 Mb die daar inzit vind ik soms al wat te weinig, ik merk het vooral als je veel apps wil installeren die niet naar de SD kaart kunnen worden verplaatst.

Op zich prefereer ik de Gio boven de LG Optimus one maar deze laatste heeft wel mooi 512 Mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb naast het GPS probleem, ook nog last van een uitvallende telefoon. Vaak na een whatsapp bericht :S Zoals ik hoorde heeft de galaxy ace dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
GPS doet het hier prima.. heeft iedereen wel de laatste update erop staan via dat brakke KIES ?

Trouwens.. ik merk wel dat de ontvanger redelijk gevoelig is.. In huis is voor het raam staan niet voldoende (is wel dik HR glas). Raam open en dan in de opening staan is instant GPS fix.

[ Voor 50% gewijzigd door Korvaag op 19-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Ik heb de laatste firmware volgens het geweldige pakket KIES ;)
Hopelijk komt 2.3 snel beschikbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik al die problemen hier zo zie, moet ik misschien toch maar niet deze kopen... Misschien toch maar de Optimus One.

@ricost
Het is normaal dat je met wifi aan je locatie heel nauwkeurig kunt bepalen, want in principe zit in elke routen informatie over de locatie opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:26
Hier mijn allereerste Tweakers-forum bericht :) Ik ben zelf ook in het bezit van de Gio en zag enkele vragen/onduidelijkheden langskomen. Hieronder enkele antwoorden waar jullie hopelijk iets mee kunnen.
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:42:
[...]

Hiermee is het probleem opgelost, zodra je die app hebt geinstalleerd kies je ervoor om een account met type "Exchange" toe te voegen. Dan voer je je e-mail adres in (naam@hotmail.com) en als server kies je "m.hotmail.com". Dan loopt hij gelijk met de mailbox van Hotmail zelf.
Dit kan ook met de originele email applicatie op de Gio. Kies 'Account toevoegen', vul je email adres en wachtwoord in en druk vervolgens linksonder op 'Handm. instell.'. Vervolgens 'Microsoft Exchange ActiveSync'. Gebruik dan 'm.hotmail.com' als Exchange server.
Sier schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. GPS doet het gewoon niet. Nu begint ook het GPS logo in de notificatiebalk te knipperen als ik probeer mijn locatie te weergeven in Google Maps. Het lukt gewoon niet, GPS fix werkt ook niet. Iemand een oplossing?
Bij mij werkt GPS prima. Heb je de data verbinding wel aan staan? Dan maakt die namelijk gebruik van aGPS (assisted GPS) waardoor je veel sneller een fix hebt. De eerste keer duurt het trouwens meestal erg lang. Zorg dan in ieder geval dat je buiten staat.
ricost schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:50:
Als je herkenning dmv WIFI er ook nog bij aanzet weet ie ineens wel exact mn locatie te bepalen.(of haalt ie alle info, tot het huisnummer toe uit het WIFI signaal ? :?)
Volgens mij haalt ie die informatie niet uit je router, maar komt dat van de Google servers. De auto's die Google gebruikt voor Streetview verzamelen namelijk ook netwerknamen (SSID) en/of het mac-adres van je router. Doordat Google deze informatie koppelt aan de GPS coordinaten (van de Google auto op dat moment) kan er een aardig goede schatting gemaakt worden van je locatie.

En volgens mij word deze informatie ook door je telefoon verzameld en doorgestuurd naar Google: Google maps houd een logboek bij met SSID's en/of mac-adressen gekoppeld aan je locatie (GPS en misschien ook dmv de driehoeksmeting). Op deze manier wordt de database van Google dus eenvoudig up-to-date gehouden en uitgebreid. Deze methode, gebruikt door Apple en Android, was onlangs zo'n ophef over ivm privacy schending.

Zet je Wifi en GPS uit dan wordt er gebruik gemaakt van het mobiele netwerk (dmv een driehoeksmeting van de GSM zendmasten). Deze manier is echter een stuk onnauwkeuriger dan via GPS of Wifi.
musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:38:
Vraagje: hebben jullie genoeg aan de 278 Mb RAM van de Gio? Ik heb zelf een HTC Desire en de 512 Mb die daar inzit vind ik soms al wat te weinig, ik merk het vooral als je veel apps wil installeren die niet naar de SD kaart kunnen worden verplaatst.

Op zich prefereer ik de Gio boven de LG Optimus one maar deze laatste heeft wel mooi 512 Mb....
De 278 MB RAM is je werkgeheugen en niet je interne opslag geheugen. Bij mij gebruikt mijn telefoon op het moment zo'n 196 MB van de 278 MB (Geen applicaties openstaan, op achtergrond services na uiteraard. Echter hoe meer applicaties geïnstalleerd, hoe meer achtergrondservices over het algemeen.)

De telefoon heeft volgens mij 180 MB interne opslag. Dit kan dus eventueel een probleem worden als je veel applicaties installeert die niet op je SD-kaart kunnen worden geïnstalleerd.
Anoniem: 328026 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:44:
Ik heb naast het GPS probleem, ook nog last van een uitvallende telefoon. Vaak na een whatsapp bericht :S Zoals ik hoorde heeft de galaxy ace dit ook.
Mijn telefoon viel de eerste dag ook erg vaak uit. Ik heb inmiddels een firmware update gedaan (niet de Android 2.3 update, maar een Samsung update via Kies) en inmiddels komt het nauwelijks meer voor. Misschien dat het ook te maken had met de batterij, dat die in het begin nog niet sterk genoeg was, maar dat weet ik niet zeker.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn Gio. Ik zat te twijfelen tussen de Gio en de Wildfire S, want de Wildfire S heeft meer RAM geheugen en een betere camera, maar de Gio heeft een betere processor en was (destijds) een stuk gunstiger geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Heeft deze telefoon nou een ingebouwde gps chip of alleen a-gps ?
(kan je bv ook gps gebruiken zonder wifi/simkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
nizzuts schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:24:
En hoe vergelijkt dat met de Galaxy Ace?

Zit te twijfelen tussen de Gio en de Ace. In eerste instantie wilde ik voor de Ace gaan, maar het iets grotere scherm, flitser voor camera (ik gebruik nooit flits) e.d. is niet genoeg meerwaarde om het prijsverschil goed te praten. Wil nu daarom voor de Gio met Vodafone Prepaid gaan maar zit niet echt op een half-werkende GPS te wachten...

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocko
  • Laatst online: 21:26
nizzuts schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:24:
De Gio heeft GPS met een aGPS functie. Oftewel je kunt GPS gebruiken zonder Wifi en mobiel internet. Tegenwoordig heeft eigenlijk elke telefoon met GPS ook aGPS. Het is alleen logisch om geen aGPS te gebruiken als je geen internetbundel hebt, maar een android toestel zonder internetbundel komt denk ik niet echt goed tot zijn recht.
josh-hill schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:12:
[...]

En hoe vergelijkt dat met de Galaxy Ace?

Zit te twijfelen tussen de Gio en de Ace. In eerste instantie wilde ik voor de Ace gaan, maar het iets grotere scherm, flitser voor camera (ik gebruik nooit flits) e.d. is niet genoeg meerwaarde om het prijsverschil goed te praten. Wil nu daarom voor de Gio met Vodafone Prepaid gaan maar zit niet echt op een half-werkende GPS te wachten...
Ik heb ook getwijfeld tussen de Ace en Gio, maar de telefoons zijn eigenlijk precies hetzelfde (zelfde CPU, GPU, hoeveelheid intern en RAM geheugen, zelfde resolutie) alleen op de verschillen na die je noemt (5 Mpixel camera met flitser en groter scherm). Het grotere scherm heeft echter als nadeel dat de pixeldichtheid lager is dan de Gio. Als je de camera dus nauwelijks gebruikt zou ik voor de Gio gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Vanmiddag even naar Eindhoven gefietst om de Gio te kopen. Waren echter beide Vodafone winkels eerder dicht vandaag, doh!

Anyway, nog even bij de Mediamarkt de Ace en de Gio in de hand gehad en de Gio voelde eigenlijk net wat beter aan (ronding en minder last van die plasticky rand zoals bij de Ace).

Gisteren en vandaag ook nog geprobeerd om hem bij de Vodafone website te bestellen, maar die website werkt hier niet goed. Kan de Gio met prepaid niet selecteren (link dood of zo) en inloggen met m'n account werkt ook al jaren niet meer (nieuw wachtwoord aanvragen en opnieuw registreren ook niet). 8)7

Misschien had ik beter bij de Kijkshop kunnen kijken. :P

[ Voor 38% gewijzigd door josh-hill op 21-05-2011 22:12 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illuzionz
  • Laatst online: 16-04 18:02
Heb mijn Samsung toestel nu een week in bezit, maar al vanaf dag 1 problemen met mijn sim kaart/provider.
Als ik hem aanzet krijg ik bij providerstatus "alleen noodoproepen" te zien. Het rare is dat het verdwijnt na een x aantal keer rebooten. Omdat dit niet echt een handige oplossing is vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft? Heb geen exotische apps geinstalleerd, maar allemaal apps van Android Market.

Heb zelf al contact opgenomen met mijn provider (Ben) en die konden niets zien qua storing oid.
Reset naar factory defaults haalt niets uit...
Sim kaart heeft wel altijd gewerkt (en nog steeds als ik hem erin doe) in een Nokia E71.
HELP!

Ohja! en als ik bij de instellingen van draadloos en netwerken kijk en "namen toegangspunten" selecteer loopt hij vast... staat dit in relatie met elkaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Illuzionz op 21-05-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nog meer mensen problemen met WiFi ? M'n vriendin kon vandaag wel het WiFi netwerk bij haar thuis zien, maar verbinden ho maar. Als je via Instellingen naar WiFi gaat, en daar WiFi aan/uit zet dan staat er "Error" onder, beetje raar.

Ik had al gekeken of er misschien een update was voor het besturingssysteem, maar kon niet vinden hoe je hem kon laten zoeken (bij m'n Desire kan dat ergens bij "Over de telefoon" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
wocko schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:
De 278 MB RAM is je werkgeheugen en niet je interne opslag geheugen. Bij mij gebruikt mijn telefoon op het moment zo'n 196 MB van de 278 MB (Geen applicaties openstaan, op achtergrond services na uiteraard. Echter hoe meer applicaties geïnstalleerd, hoe meer achtergrondservices over het algemeen.)

De telefoon heeft volgens mij 180 MB interne opslag. Dit kan dus eventueel een probleem worden als je veel applicaties installeert die niet op je SD-kaart kunnen worden geïnstalleerd.
Foutje, je hebt gelijk. En dit opslag geheugen van de Gio is gelijk aan de Optimus one, beiden 180 Mb. Het werkgeheugen is het verschil tussen beide toestellen (180 voor de Gio en 512 voor de Optimus one).

Lopen jullie in de praktijk niet aan tegen het probleem dat de telefoon onvoldoende werkgeheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:16:
Nog meer mensen problemen met WiFi ? M'n vriendin kon vandaag wel het WiFi netwerk bij haar thuis zien, maar verbinden ho maar. Als je via Instellingen naar WiFi gaat, en daar WiFi aan/uit zet dan staat er "Error" onder, beetje raar.

Ik had al gekeken of er misschien een update was voor het besturingssysteem, maar kon niet vinden hoe je hem kon laten zoeken (bij m'n Desire kan dat ergens bij "Over de telefoon" )
Heb die fout ook wel eens, maar naar een reboot doet hj t weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb deze gekocht voor mijn vrouw. Op zich wel tevreden mee, op 2 dingen na:
  • Swype, niet echt mijn ding, maar da's snel opgelost :) Vervangen door Swiftkey
  • Freezes, hij blijft best vaak hangen, ook wil hij soms niet unlocked worden
Begreep dat er een update was, die zal ik vanavond eens proberen. Voor de rest een goed toestel, zeker voor zijn prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 24-05-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die freezes, gebeuren die soms als je iets aan het installeren bent? Dan heb ik er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 328026 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:08:
Die freezes, gebeuren die soms als je iets aan het installeren bent? Dan heb ik er ook last van.
Als er zwaardere taken worden gedaan, bv Angry Birds. Installeren heb ik nog niet gehad. Heb nu net laatste update gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 24-05-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Ben misschien van plan hem te kopen, enkel de batterijduur houdt me tegen. Hoe lang kunnen jullie de gio gebruiken zonder hem te hoeven opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-04 17:40
Iemand enig idee of je het auto-sorteren van apps in je apps-overzicht kan uitzetten?
Ik kan namelijk handmatig apps mooi groeperen per pagina, maar als ik vervolgens de telefoon reboot, staat alles weer compleet anders en kris kras door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 15:02

freddyathlon

McLaren Mercedes

Wharfedale schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:20:
Ben misschien van plan hem te kopen, enkel de batterijduur houdt me tegen. Hoe lang kunnen jullie de gio gebruiken zonder hem te hoeven opladen?
Dagje of 2 zoiets... Is redelijk normaal voor een smartphone. Sommigen moet je elke dag opladen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:11
PWM schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:36:
[...]

Als er zwaardere taken worden gedaan, bv Angry Birds. Installeren heb ik nog niet gehad. Heb nu net laatste update gedaan.
Hebben meer mensen dit probleem? Ik wil 'm namelijk ook kopen, maar een telefoon die regelmatig vastloopt bij een spelletje is natuurlijk niet echt de bedoeling. Werkt de gps goed genoeg om gebruikt te worden als navigatie in de auto? Dat is voor mij namelijk ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met de Gio en ik kan me inmiddels niet meer voorstellen dat ik de enige ben...

De Gio valt bij mij op willekeurige momenten uit. Niet vaak, ongeveer een keer per dag. Aanvankelijk dacht ik dat de telefoon uit stond en niet meer aan ging: batterij verwijderen leek de enige oplossing. Later ontdekte ik dat het lang ingedrukt houden van de aan/uit knop ook werkt, en zojuist ontdek ik dat je op die manier ook het toestel een soft reset kunt geven. Inmiddels vermoed ik dus dat het toestel wel aan staat, maar dat het scherm niet meer aan gaat.

Ik heb inmiddels 3 Gio's in bezit gehad en allemaal vertonen ze dit zelfde mankement. Nummer drie is nu pas 1 keer uitgevallen na een kleine week en ik ben deze keer iets conservatiever geweest met het installeren van apps. Ik weet niet of er een verband is. Maar geen enkele app zou dit toch voor elkaar moeten kunnen krijgen op een toestel?

Is er niemand die deze omschrijving herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb t zelfde probleem, vaak na het ontvangen van een whatsapp bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354833

Hallo allemaal, ik heb even een vraagje.
Ik heb sinds vandaag een Galaxy Gio, omdat mijn vorige telefoon kapot is gegaan. Ik heb een abbonement bij kpn met internet, maar als ik het internet op mijn telefoon wil instellen staat er helemaal niks bij toegangspunten. Weet iemand toevallig hoe dat kan en wat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 21:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Weet iemand of de Vodafone prepaid variant, nog van die vodafone meuk erop heeft staan?
En werkt het toestel met mijn Vodafone abonnement?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167449

Is simlock vrij heb gisteren voor mijn zoon er een gekocht, t-mobile kaart erin en werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

Zelfde probleem hier met mijn moeders telefoon, het enigste wat werkt is een reboot.
Ik denk dat de wifi overstuur gaat wanneer die nog actief staat wanneer je gaat reizen, op een of andere manier raakt hij in de war.... Maaar dat is maar een gok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Update kan alleen via KIES. Samsung ondersteunt geen OTA updates. Zie ook de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Die vodafone prepaid, is die gelockt? (lijkt me wel)
Is 'ie te unlocken? (lijkt me ook wel)
Is 'ie branded? (Vodafone meuk, splash screens etc.)

Wil er misschien eentje halen als backup. Ga ff Googlen, bij antwoord rapporteer ik hier even.

Een appje dat een sgs2 kan unlocken met root, werkt misschien ook op de Gio? Wie durft? Het lijkt me geen probleem om het appje even te laten draaien. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092451

[ Voor 30% gewijzigd door pathfinder2k op 29-05-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vodafone prepaid is niet branded !
Simlockvrij weet ik niet, niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
pathfinder2k schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:50:
Die vodafone prepaid, is die gelockt? (lijkt me wel)
Blijkbaar niet, zie een paar berichten hierboven:
Anoniem: 167449 in "Samsung Galaxy Gio (S5660)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:11
Op de Vodafone site staat anders dat hij gelockt is en dat je 'm kan unlocken voor 100 euro het eerste jaar. Dus waarschijnlijk Arno40 heeft geluk gehad somehow, of Vodafone heeft een erg domme fout gemaakt met de eerste lichting Gio's.

[ Voor 18% gewijzigd door Arrim op 30-05-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
REDSD schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:22:
[...]

Zelfde probleem hier met mijn moeders telefoon, het enigste wat werkt is een reboot.
Ik denk dat de wifi overstuur gaat wanneer die nog actief staat wanneer je gaat reizen, op een of andere manier raakt hij in de war.... Maaar dat is maar een gok...
Ik heb hetzelfde... Ik las ergens een anders een suggestie die voor sommige mensen schijnt te werken:

Ga naar je phone en toets in: *#*#526#*#*
Je krijgt dan een scherm voor je neus waarin een andere wifi modus geladen wordt en wanneer die driver geladen is schijnen sommige mensen weer wifi te hebben. Bij mij werkt dit niet, dus ik zit voorlopig nog vast aan een reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01-2020

dfg

Op zich tevreden met de telefoon, stuk sneller dan mijn vorige android.
Wel een dag last gehad van random trillen en reboots wat z'n effect had op de batterij.
Laatste dagen is de telefoon stabiel, mocht ie weer gek gaan doen, dan zal ik eens eens kijken of er een verband is met de wifi connectie.

[ Voor 3% gewijzigd door dfg op 01-06-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

Op de volgende pagina kun je een aantal stock firmwares vinden voor de Gio:
http://droidangel.blogspo...s5660-original-stock.html

Nadat ik met Kies had geprobeerd op de normale manier een nieuwe firmware te installeren en de herstel procedure ook niet werkte heb ik Odin gevonden en via bovenstaande site firmware S5660XXKC5 geïnstalleerd.

Eerst had ik S5660XXKC6 erop gezet maar die bleek van een of andere Poolse provider te zijn (met bijbehorende bloatware).

De 2.3 update zal waarschijnlijk ook binnen een aantal dagen op die pagina verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-04 13:02
Weet iemand toevallig of dit toestel met een vodafone prepaid kaart, ook te gebruiken is met een vodafone abbo?

Het touchscreen van mijn HTC Hero geeft wat kuren, wat leidt tot vage smsjes die verstuurd worden terwijl ik aan het typen ben, of verkeerde applicaties opstarten. Heb gekeken naar dit toestel als vervanger totdat ik weer mag verlengen. Is het slim om het losse toestel te kopen voor 180eu, of het vodafone pakket, voor 150eu en dan het simkaartje om te wisselen.

Als dit niet standaard mogelijk is, is er dan nog een manier om hem te flashen? Ik sta open voor unlocken/custom roms etc.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01-2020

dfg

Remzz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:51:
Weet iemand toevallig of dit toestel met een vodafone prepaid kaart, ook te gebruiken is met een vodafone abbo?
Ik gebruik het toestel nu met een Vodafone abbo sim, is dus mogelijk. Had hiervoor een Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het een beetje vervelend worden dat mijn telefoon steeds uitvalt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Toch is het raar.. ik heb er geen enkele last van. Heb je wel ns de (meest recente) ROM opnieuw gereset dus zodat de telefoon weer factory-like is ? Vaak zijn het nl. echt de apps waardoor een telefoon uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korvaag schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:32:
Toch is het raar.. ik heb er geen enkele last van. Heb je wel ns de (meest recente) ROM opnieuw gereset dus zodat de telefoon weer factory-like is ? Vaak zijn het nl. echt de apps waardoor een telefoon uitvalt.
Is er geen manier om te zien welke app? Want volgens mij moet het toch een app zijn die vrij veel mensen gebruiken zoals twitter of whatsapp of angrybirds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Geen idee.. Ik zou zeggen: reset naar standaard en probeer 1 voor 1. Als je telefoon echt zo vaak uitvalt ben je er zo achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-04 21:30
Ik heb ook last van het uitvallen van de telefoon en de wifi error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:16
Ik heb sinds 2 weken een gio.
Heb de eerste dag via kies update gedaan.
Heb ondanks dat ik veel apps er op heb geen enkel probleem met het toestel. >:)
Niet met de wifi,niet met whatsapp,niet met alle 3 angrybirds of andere 50 apps.
toestel is gekoppeld aan vodafone abbo.
Het enige probleem was kies,maar bij de 3e poging lukte update ook.

Gr
flodder11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Illuzionz schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:14:
Heb mijn Samsung toestel nu een week in bezit, maar al vanaf dag 1 problemen met mijn sim kaart/provider.
Als ik hem aanzet krijg ik bij providerstatus "alleen noodoproepen" te zien. Het rare is dat het verdwijnt na een x aantal keer rebooten. Omdat dit niet echt een handige oplossing is vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft? Heb geen exotische apps geinstalleerd, maar allemaal apps van Android Market.

Heb zelf al contact opgenomen met mijn provider (Ben) en die konden niets zien qua storing oid.
Reset naar factory defaults haalt niets uit...
Sim kaart heeft wel altijd gewerkt (en nog steeds als ik hem erin doe) in een Nokia E71.
HELP!

Ohja! en als ik bij de instellingen van draadloos en netwerken kijk en "namen toegangspunten" selecteer loopt hij vast... staat dit in relatie met elkaar?
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde probleem, en zij heeft ook Ben.

Iemand een idee waar dit door kan komen? Ze staat nu op het punt om de telefoon terug te sturen, maar ik vraag me af of dat wel gaat helpen.

Ik denk zelf namelijk eerder dat de simkaart een ouder type is ofzo die niet goed herkend wordt door de S5660.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 05-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25
Mijn vriendin heeft ook een gio. Mooi telefoontje... Licht,klein en voeld stevig aan, maar ze loopt tegen een aantal dingen aan:
-Ze heeft regelmatig last dat de telefoon vast loopt.
-De terugknop doet het niet, andere knoppen doen het dan wel
- spontaan verdwijnen van alle contacten
Zijn er meer mensen met deze problemen?

Denk dat we er maar mee terug moeten want vooral dat verdwijnen van de contacten is zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhh1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 10:21
eej goeiedag allemaal

ik heb sinds vrijdag ook gio(met problemen)
- als ik bezig ben met een willekeurig ding start hij zomaar het menu(zegmaar linker knopje onder) op zonder dat ik het indruk/aanraak

weet iemand hier wat meer van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-04 13:02
Sinds donderdag dan ook in het bezit van een Gio, moet zeggen dat het echt een verbetering is dan mijn HTC Hero, stukken sneller, lichter, voelt steviger aan, en de batterij gaat langer mee!

Het enige probleem is dat mijn bluetooth verbinding in de auto soms wegvalt, en dat Wifi niet optimaal werkt, allemaal niet zulke grote problemen, en ik verwacht dat dit wel is verholpen met 2.3

Voor de mensen die geintresseerd er in zijn, ik had hier eerder gevraagd of het toestel via vodafone ook te gebruiken was met een vodafone abbo. Ik heb deze gok NIET gewaagd, en heb gekozen voor de simlock vrije variant.

Trouwens, het rooten ging super makkelijk, via SuperOneClick(ofzo) en daarna kon ik genieten van Angry Birds zonder reclame(icm Adblock).

Aanrader deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

Ik zie net dat de 2.3.3 update te downloaden is voor de Gio. Ik hoop echt dat de random vastlopers en knoppen die niet meer werken daarmee verholpen worden. Zo niet, dan gaat de telefoon terug.

een howto:
http://droidangel.blogspo...e-samsung-galaxy-gio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijke2909
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06-2011
Ook ik heb problemen met de Wifi op mijn Gio. Als ik hem aan wil zetten, komt er 'error' onder te staan. (heeft wel een paar dagen gewerkt, maar opeens dus niet meer)
In eerdere berichten zag ik dat ik dit wellicht kan oplossen met een reboot van mijn telefoon..... hoe reboot ik mijn telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhh1
@dwa
stuur even een berichtje als hij het doet met an. 2.3.3!!
ik hoop dat dan de meeste probleempjes zijn gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Richh op 06-06-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
Voor iedereen met problemen: bel samsung op 0900-samsung en licht je probleem toe. Dat lijkt me de enige manier om schot in de zaak te krijgen. De reacties hier bevestigen dat ik niet de enige ben met problemen. Ik had vandaag (voor het eerst sinds een aantal dagen) weer zowel problemen met wifi (het ' error' probleem) waarvoor ik een reset heb gedaan, alsmede een reset om de telefoon bevroren was (met scherm uit, zie mijn eerdere posts).

Misschien interessant om op dit punt een inventarisatie te maken van de geinstalleerde apps voor mensen die vastlopers hebben:

Rabobank
Dropbox
Albert Heijn
Facebook
Google Docs
Whatsapp
NU.nl
Google Goggles
9292 OV Pro
Widgetsoid
Thuisbezorgd
Shazam
Shoot Bubble Deluxe

Op een eerder model beschikte ik niet over:

Rabobank
Google Docs
Widgetsoid
Thuisbezorgd
Shoot Bubble Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
N00b question jongens! Ik ben van plan vrijdag de Gio te halen. Nou heb ik zelf Blyk (3000 smsjes voor 10 euro en reclame, misschien kennen jullie het) welke werkt in een Vodafone prepaid toestel.

Kortom: ik wil een Vodafone locked toestel kopen. Echter, in de planning om het toestel te rooten. Kan je een simlocked toestel rooten? Moet er dan een speciale firmware op, of staat de simlock los van het OS?

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar wat is de beste manier om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
simlock staat idd los van het os, heb ook de vodafone-versie (het enige is een ander doosje om het originele doosje heen maargoed). Deze is simlocked, en rooted (uiteraard door mij zelf gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat betreft de Wifi-issue, heeft iemand de volgende link al eens uitgeprobeerd? http://www.techxpot.com/2011/03/solving-the-wifi-error-in-android-mobiles/

Zelf heb ik nog geen Gio maar ben wel heel geïnteresseerd en ben me daarom aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Heb het geprobeerd, zal melden als ik een error krijg of juist niet meer.
Had btw geprobeerd om met de howto te upgraden naar gingerbread, maar krijg een usb error op het moment van flashen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
Dr. Prozac schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 01:36:
Wat betreft de Wifi-issue, heeft iemand de volgende link al eens uitgeprobeerd? http://www.techxpot.com/2011/03/solving-the-wifi-error-in-android-mobiles/

Zelf heb ik nog geen Gio maar ben wel heel geïnteresseerd en ben me daarom aan het orienteren.
FoOL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Ik heb hetzelfde... Ik las ergens een anders een suggestie die voor sommige mensen schijnt te werken:

Ga naar je phone en toets in: *#*#526#*#*
Je krijgt dan een scherm voor je neus waarin een andere wifi modus geladen wordt en wanneer die driver geladen is schijnen sommige mensen weer wifi te hebben. Bij mij werkt dit niet, dus ik zit voorlopig nog vast aan een reboot...
Met andere woorden: ja dat heb ik geprobeerd, ik had diezelfde aanpak op een andere website gevonden. De methode faalt in ieder geval bij mij. Er is vrij veel mis met de Gio en veel mensen ondervinden problemen. Als ik jou was zou ik nadat je dit topic gelezen hebt, lekker doorzoeken naar een andere telefoon of wachten totdat Samsung / Google met een update komt waardoor dit toestel wel fatsoenlijk werkt.

Als mensen de 2.3.3 update hebben gedaan hoor ik graag of dat iets oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:11
Mijn Gio is ge-updated naar 2.3.3.

Gisteren 2 vastlopers, die ik ook onder 2.2 had. Voor de rest loopt alles soepel en loop ik nou niet tegen hele grote problemen aan.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb nu een paar weken de Gio, en werkte tot volle tevredenheid op Froyo.
Gisteren toch maar eens Gingerbread erop gezet via Samfirmware, en ik moet zeggen alles werkt nog wat soepeler en oogt net wat mooier ook al zijn het details.
Ik heb de telefoon na de update wel paar keer gereboot, ik las ergens dat dan pas alles goed functioneert en dat klopte, het liep bij begin wat traag en niet alles opende goed, maar dat is nu helemaal voorbij.
Ik heb onder zowel Froyo als Gingerbread altijd wel geen vensteranimaties weergeven aangevinkt.Het is mischien wat minder mooi maar alles opent wel stuk sneller daardoor.
En met de Wifi heb ik tot dusver nooit problemen gehad en ik gebruik het overal veel, pakt juist snel op en blijft stabiel. Mischien heb ik geluk gehad en is er een productielijn waar problemen mee zijn , maar ik herken ze niet met de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-04 17:40
Ik had in het begin ook last van plotseling uitvallen van de telefoon (+- 1 keer per dag). Echter nu helemaal nergens last meer van, en volgens mij is de enige app die ik verwijderd heb WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Hoi,

Zoals ik hier lees is de prepaid phone van vodofone simlocked. Is er een manier om deze simpel te verwijderen? Of kan ik beter iets meer geld uitgeven voor een simlockvrij toestel?

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhh1
HAAHAHAHAHAHAH eindelijk heb ik 2.3.3 erop
na dagen van prutsen en downloaden is ie eindelijk via odin geupdate
nu nog hopen of ie ook sneller en beter werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudi schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:38:
Ik had in het begin ook last van plotseling uitvallen van de telefoon (+- 1 keer per dag). Echter nu helemaal nergens last meer van, en volgens mij is de enige app die ik verwijderd heb WhatsApp.
Bij mij valt hij vaak uit na een whatsapp bericht. Denk dat het daar aan ligt, maar kan helaas niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Hier hetzelfde probleem. Wat een failtoestel. Deze gaat weer terug naar de vodafoon winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
XPowerStef schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:53:
simlock staat idd los van het os, heb ook de vodafone-versie (het enige is een ander doosje om het originele doosje heen maargoed). Deze is simlocked
Wel bizar, de ene Vodafone prepaid Gio heeft een SIM lock, de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• careltjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 16:17
ik heb sinds een paar dagen ook de gio hij bevalt mij op zich wel goed( m'n eerst smartphone)
maar ik had inderdaad ook wel wat problemen met die wifi dat hij en error gaf

ik gisteren dan wel android 2.3 erop gezet daarbij heb ik die wifi error niet meer gehad
wel jammer is aan deze versie die gelekt is dat hij wat Russische bloatware erop heeft zitten
en omdat hij dus Russisch is er ook geen Nederlands swypy toetsenbord alleen Engels Russisch Spaans en nog een paar andere talen
voor de rest is wel gewoon alles snedeland

ik heb hem gekocht bij de kijkshop met een Vodafone abbo maar deze is gewoon simlock vrij

[ Voor 16% gewijzigd door careltjuh op 09-06-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
musicfreak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:22:
[...]

Wel bizar, de ene Vodafone prepaid Gio heeft een SIM lock, de andere niet...
ofja, dat staat iig op het hoesje, ik zal zsm eens even kijken met de simkaart van mn zus. Laat het hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Laatst online: 18-02-2023
Weet iemand of die 278 mb ram voldoende is om alle games en apps te kunnen draaien?
quote: wocko
Bij mij gebruikt mijn telefoon op het moment zo'n 196 mb van de 278 mb(Geen applicaties openstaan, op achtergrond services na uiteraard. Echter hoe meer applicaties geïnstalleerd, hoe meer achtergrondservices over het algemeen.)
Als Android zelf al +/- 196 mb gebruikt is die 82 mb werkgeheugen die overblijft voldoende om de meeste/alle games en apps te draaien?
Als dat een drempel is waar je tegen aan loopt, dan kan ik misschien beter voor de Wildefire gaan met z'n 384 mb ram denk ik dan (Dan maar een langzamere CPU)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 21:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Net de Vodafone prepaid getest met mijn Vodafone abo kaart, maar dat werkt helaas niet, hij vroeg naar de provider code.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
TonyTone schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:00:
Weet iemand of die 278 mb ram voldoende is om alle games en apps te kunnen draaien?

[...]

Als Android zelf al +/- 196 mb gebruikt is die 82 mb werkgeheugen die overblijft voldoende om de meeste/alle games en apps te draaien?
Als dat een drempel is waar je tegen aan loopt, dan kan ik misschien beter voor de Wildefire gaan met z'n 384 mb ram denk ik dan (Dan maar een langzamere CPU)
196 mb is waarschijnlijk niet alleen van android zelf. Als je een aantal applicaties geopend hebt en weer sluit, blijven deze applicaties voor een deel open staan heb ik het idee. als je namelijk weer terug gaat naar dezelfde applicatie, beland je weer in hetzelfde scherm als dat je voorheen was. in de taskmanager (middelste knop inhouden en dan op taakbeheer) zijn dan geen applicaties meer geopend.
Na het opschonen van het RAM (taakbeheer) en daarna mijn homescreen te openen (paar gadgets) heeft die 119mb van de 278mb in zijn geheugen.

Als ik daarna Opera minibrowser open, naar tweakers ga en weer afsluit, de appmarket open en sluit, mijn email via de gmail app check en weer sluit, heb ik in taakbeheer 0 applicaties (buiten taakbeheer zelf) open staan en 131 mb van de 278mb in gebruik.

Edit: wel belangrijk om even te vertellen nog: ik heb Wifi aan staan (en connected met..), bluetooth en GPS staan uit

[ Voor 4% gewijzigd door DeX-nl op 11-06-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 30-03 23:03
Dus raden jullie de Samsung Galaxy Gio aan of niet?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik wel iig. Prima ding. Nog geen enkel probleem gehad. Ding is snel en fijn in het gebruik. Moet wel zeggen dat ik niet dwangmatig elke app installeer die ik tegenkom. Heb er denk ik 6 apps oid op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
Ik heb via Kies de KC4 firmware update gedaan een paar dagen geleden. Sindsdien nog geen vastloper of wifi problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
Thenotorious schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:53:
Dus raden jullie de Samsung Galaxy Gio aan of niet?
Ik zou hem wel aanraden. Lage prijs (in vergelijking met vergelijkbare telefoons) voor een leuke en snel reagerende telefoon. Ik heb hem nu een week en van de problemen in de slechte verhalen, heb ik niets gemerkt.

Edit: en in die week heb ik behoorlijk veel met de telefoon gespeeld en getweakt.

[ Voor 10% gewijzigd door DeX-nl op 16-06-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
Is de Wifi met 802.11n, die de Gio heeft en sommige anderen niet (bijv. de ZTE Blade), een groot voordeel of maakt het niet zo veel uit.

Ik denk bijv. dat de dekking in openbare ruimtes (vliegvelden/stations/treinen/overdekte winkelcentra) meestal wel goed is (... toch?) omdat daar gebruik is gemaakt van meerdere antennes. Dus 802.11n of -g maakt toch niet zo veel uit?
Dit is natuurlijk anders in je eigen huis (met dikke muren en vloeren/plafonds), daar wil je niet meer dan één antenne plaatsen en dan is de 802.11n ideaal.

Ik vermoed dus dat de voordelen van 802.11n niet zo groot zijn, maar ik kan het ook mis hebben hoor, ik heb nl. nooit Wifi gebruikt buiten mijn eigen huis (nooit een telefoon gehad die dat kon).

Hoe zit het met het energieverbruik tussen 802.11n en -g... maakt dat nog wat uit?

Update-2011-0617:
Inmiddels wat research gedaan.
Volgens de meeste websites heeft een smartphone met 802.11n maar een iets snellere datatransport dan een smartphone met 802.11g. Vanwege ruimte- en energiegebrek zijn de vele voordelen van 802.11n niet geïmplementeerd in een smartphone.

Wat mij nog benieuwd is of de dekking/ontvangst van 802.11n stukken beter is...

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Prozac op 17-06-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:17:
[...]

Mijn vriendin heeft precies hetzelfde probleem, en zij heeft ook Ben.

Iemand een idee waar dit door kan komen? Ze staat nu op het punt om de telefoon terug te sturen, maar ik vraag me af of dat wel gaat helpen.

Ik denk zelf namelijk eerder dat de simkaart een ouder type is ofzo die niet goed herkend wordt door de S5660.
Nog even terugkoppeling op dit probleem: M'n vriendin had contact opgenomen met Ben, met de vraag of ze meerdere typen SIM kaarten in omloop hadden, en volgens Ben was dit niet het geval. Aangezien de Galaxy Gio met andere SIM kaarten wel probleemloos werkte heeft ze het erop gewaagd en een nieuwe SIM-kaart aangevraagd bij Ben, onder het mom van dat haar oude "kapot" was. Die nieuwe heeft ze gisteren binnengekregen, en nu werkt het perfect. Die nieuwe SIM-kaart zag er ook anders uit (qua chip zeg maar) zei ze. Dit was zo'n type wat je zelfs nog weer kleiner kon maken zodat je zo'n microSIM hebt.
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.