Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:11
Mede-auteurs:
  • WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

WeAreLegion

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

serhat

Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/logooptimus.jpg

Wil je meer uit je telefoon halen en niet wachten op de ontwikkelaars van LG maar zelf aan de gang met Custom Roms? Volg dan stap voor stap dit schema. Alles wordt duidelijk uitgelegd.
Wij zijn niet verantwoordelijk als je telefoon het om wat voor reden niet meer doet! Alles is dus op eigen risico. Als je de stappen volgt kan er weinig mis gaan, maar het blijft je eigen keus. Ook heb je kans dat je geen aanspraak kunt doen op de garantie als hij voorzien is van aangepaste software.
Als je een out of the box telefoon hebt en je wilt er een aangepaste ROM op zetten, dan zijn dit samengevat ALLE stappen. Verderop wordt alles in detail uitgelegd, maar deze stappen in deze volgorde moet je aanhouden:
  1. Backup backup backup
  2. Via LG updaten naar de nieuwste versie
  3. De juiste drivers op de computer installeren
  4. Root toegang verkrijgen op je telefoon (je bent dan super administrator)
  5. Rom manager installeren uit de market
  6. Clockworkmod recovery op je telefoon installeren via deze app
  7. Custom rom in zip bestand downloaden en op externe SD zetten
  8. Telefoon opnieuw opstarten in Recovery modus via de app rom manager
  9. Zip bestand selecteren en installeren via Clockworkmod Recovery en de rest gebeurt vanzelf!
Hier volgt een einde aan de brei van termen; hier worden de vijf belangrijkste elementen van de software van een telefoon opgesomd en kort uitgelegd.. Lees het door, want het zal heel veel ophelderen. Dit is alles waar je mee te maken krijgt bij het flashen.

1. Bootloader:
Het aller eerste chipje van de telefoon dat actief is bij het indrukken van de aan/uit knop en zorgt wat er dan moet gebeuren. De bootloader is normaal niet schrijfbaar maar wordt doorgaans vrijgegeven door fabrikanten of gekraakt. De bootloader van de Optimus 2x is niet gelocked. Door een bewerking in de bootloader is het mogelijk om de telefoon op te starten in recorvery modus met bijvoorbeeld power + volume omlaag. Clockwork mod Recovery biedt allerlei mogelijkheden zoals het installeren van een nieuwe ROM, het maken en herstellen van backups van de SD-kaart en nog meer.

2. Baseband:

De baseband is het gedeelte van de telefoon dat alle communicatie regelt zoals de netwerkverbinding en de GPS verbinding. Dit gedeelte zou je samen met de bootloader enigszins kunnen vergelijken met een bios bij een computer. Het stukje baseband staat net als de bootloader los van het interne telefoongeheugen en wordt dus ook niet meegeflashed bij een software upgrade. Ten alle tijden is het aanbevolen om een baseband te gebruiken die in Europa is uitgebracht omdat de functies binnen de baseband gebaseerd zijn op Europese providers. Het updaten van de baseband moet worden gedaan met een speciaal programma. Voor de Optimus 2x wordt het gebruik van Smartflash aangeraden. Bij de instellingen > over de telefoon staat het versienummer aangeduid met bijvoorbeeld: Smallbandversie: 1035.21_20110725. Op het forum wordt dit gewoonweg baseband 725 genoemd (staat voor de maand en dag, dus 725 is van 7 juli 2011). Baseband 218 en baseband 725 zijn momenteel voor alle telefoons het best.

3. RIL:

De RIL wordt wel meegeflashed bij een nieuwe ROM. RIL staat voor Radio Interface Layer en vormt de communicatie tussen de baseband en de rest van de telefoon. Als er een functie wordt aangesproken zoals ‘iemand bellen’ vertaalt de RIL dit van een commando vanuit Android naar de baseband. Het wordt altijd aanbevolen een RIL te installeren die het zelfde versienummer als de baseband heeft omdat ze bij elkaar horen. Bij gebruik van een andere RIL kan het zijn dat de baseband niet weet wat de RIL bedoelt. Dit kan leiden tot problemen zoals niet meer kunnen smsen of geen toetsen kunnen gebruiken in keuzemenu’s als je een nummer belt. Ik heb bij mijn baseband 725 dus RIL 725. Je kunt de RIL soms kiezen bij het installeren van een ROM of via de gratis app in de Market GetRIL.

4. Kernel

Dit is letterlijk de kern van het systeem en wordt ook meegeflashed met een nieuwe rom. Kernels zijn ook vaak apart te downloaden, omdat er zo veel verschillende zijn. De kernel is speciaal voor een bepaalde telefoon gemaakt en is dus erg belangrijk en zegt veel over de stabiliteit en performance van het systeem. De kernel is verantwoordelijk voor het geheugenmanagement, de grafische drivers, het gedrag en sneldheid van de processor, de USB aansluiting, de WiFi drivers, etc etc. De kernel is de achtergrond van het systeem en is in veel gevallen bijvoorbeeld ook verantwoordelijk (geweest) voor vreemde crashes en reboots. Een kernel hoort ook bij een bepaalde Android versie. Je kunt niet zomaar een Android 2.3 kernel installeren op een Android 4 setup. De makers van kernels zetten er echter altijd bij waar hij voor is ontworpen.

5. Android OS + extra software

De kernel hoort in principe ook bij het Android OS maar met dit punt bedoel ik specifiek de grafische interface en de apps zoals gmail, maps, sms, camera, etcetera. Dit is voor het systeem de buitenste schil maar voor de gebruiker datgene wat hij of zij ervaart aan de telefoon.

6. ROM

Een ROM is niks meer dan een samenstelling van drie van de bovengenoemde componenten, namelijk: een Android OS + extra software, de kernel en een RIL. De baseband en de bootloader maken geen deel uit van de rom. De RIL en de Kernel kunnen later worden aangepast. Mocht de RIL niet passen bij jouw baseband of voldoet de Kernel niet aan jouw eisen (bijvoorbeeld teveel stroomverbruik, geen overclockmogelijkheden, instabiliteit.)

Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/stap1.gif

V: Waarom?
A: Omdat root access (admin rechten) jou bepaalde apps laten draaien en aanpassingen kunnen maken aan de telefoon die anders niet mogelijk zijn. Systeembestanden kunnen nu met jouw toestemming worden aangepast.

Stappenplan:

Onderstaande werkt alleen voor 2.2

- Zorg voor de juiste USB-Drivers: Klik hier
- Download Super One Click, een root-programma wat voor veel telefoons gebruikt wordt. Klik hier
- Verbind je telefoon met de computer via USB. Zet van te voren het vinkje USB-Debugging aan. (instellingen, applicaties, ontwikkeling).
- Kies in het programma voor Root, de rest zie je automatisch op je scherm gebeuren.
PS: In sommige gevallen komt het voor dat tijdens het willen rooten je mobiel niet gedetecteerd wordt. Dit gebeurt normaliter als je de standaard drivers gebruikt van LG i.c.m. Windows 7 64-bit. Hier kan je de drivers vinden die het ook goed doen i.c.m. Windows 7 64-bit.

Voor het rooten van 2.3.x
Voor het rooten van Gingerbread werkt SuperOne Click niet meer op het moment, volg deze stappen op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 en je telefoon word geroot. Goed lezen wat er staat en alle handelingen uitvoeren!

Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/stap2.gif
V: Waarom?
A: Een stukje software wat je kunt installeren op je telefoon waar je in komt door op te starten met aan-knop + volume omlaag beide ingedrukt. In dit menu kun je custom roms installeren, updaten, je telefoon backuppen en nog veel meer geavanceerde handelingen. Het voordeel is dat je dit menu bijna altijd kunt bereiken, zelfs als je de verkeerde rom zou flashen. Uiteraard moet je nog steeds oppassen met wat je doet.

Stappenplan:

- Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market
- Klik op Flash ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x
- Alles gaat nu automatisch. Je kunt nu in de recovery komen via deze app door te klikken op reboot into recovery of door de telefoon op te starten met power + volume down deze moet je inhouden totdat je ‘android’ in je beeld krijgt. Zodra je dat ziet, moet je de knoppen loslaten.
Je kunt het menu bedienen als volgt: de volume knop dient als pijl omhoog/omlaag. De powerknop dient als enter.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/stap3.gif

- Start je telefoon op in Recovery modus (zie stap 2)

- Kies voor backup en restore en klik vervolgens op backup.

- Het proces verloopt automatisch. Dit is een volledige backup van je huidige rom + gebruikersgegevens en software. Je maakt simpelweg een snapshot van hoe je telefoon nu is, inclusief berichten en dergelijke. Je kunt met de functie restore altijd weer terug naar dit snapshot.

- Optioneel: download gratis Titanium Backup uit de market om backups te maken van dingen zoals WiFi accesspoints, gebruikerswoordenboek, angrybirds + levels waar je tot nu toe bent, etc. Je kunt deze dan weer herstellen als je een nieuwe rom hebt geïnstalleerd. Let op, meestal kun je apps herstellen als je update naar een nieuwere Android versie, maar sommige apps willen dan niet meer goed werken. Bij 2.2 en 2.3 gaat het vrijwel altijd goed, maar bij ICS lukt het niet altijd om de apps te herstellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/stap4.gif
Het flashen van de baseband is niet moeilijk maar in veel gevallen ook niet nodig. Er zijn veel discussies geweest over basebands. De belangrijkste die ik kan concluderen:

- Er zijn toestellen van Koreaanse maak en van Duitse maak (staat 'made in....' onder de accu). Zo zijn er ook basebands voor Koreaanse modellen als voor Europese modellen. Gezien de enorme hoeveelheid vage problemen die er kunnen ontstaan met de basebands die geript zijn van de LG SU660 (de koreaanse variant op de 2x speed), raad ik aan om die baseband echt alleen te gebruiken als je na het installeren van de nieuwe rom en kernel nog steeds niet tevreden bent. Bij mij leek het allemaal aardig goed met een Koreaanse baseband tot ik in Oostenrijk niet kon bellen en geen toetsen in kon drukken in keuze menu's. Daarom raad ik iedereen aan zijn of haar telefoon via LG up to date te brengen naar de nieuwste Gingerbread versie. Er wordt dan automatisch baseband 0725 geïnstalleerd. Deze geeft goede resultaten. Heb je momenteel geen klachten over bereik, GPS, etc.? Dan adviseer ik niet eens naar de baseband te kijken

Help! Ik heb teveel SOD's (Screen of Death - vastloper waar het scherm zwart blijft) en een slechte gesprekskwaliteit

Sinds kort is bekend dat er subtiele verschillen zijn tussen de modellen van de Optimus 2X die zijn geproduceerd in Duitsland of Korea. Hier weken dan ook verschillende basebands beter op. Wederom bedankt aan Vikingtosh voor de informatie.
Vikingtosh schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:53:
Voor degenen die nog steeds last hebben van slechte gesprekskwaliteit en BSODs heb ik nog een tip. Op XDA (link) heeft iemand ontdekt dat er twee hardwareversies van dit toestel in omloop zijn: één gebouwd in Korea en één geproduceerd in Duitsland. Nu blijkt dat de eerste hardwareversie (die uit Korea) beter draait met een baseband (824) bedoeld voor de Aziatische versie van dit toestel, de SU660.

Mijn eigen toestel is geproduceerd in Korea, dus heb ik dit uitgetest. De resultaten zijn uitstekend: de gesprekskwaliteit is kraakhelder (voor mij niet te vergelijken met basebands 218 of 502). De ruis die ik altijd op de achtergrond had tijdens het bellen is totaal verdwenen. Daarnaast heb ik sindsdien geen BSOD meer gehad, zelfs niet toen het toestel een keer langer aan de lader heeft gelegen. Verbinding met data en wifi lijkt ook sneller te gaan, maar dit kan ook tussen de oren zitten.

Let wel, deze oplossing werkt alleen voor telefoons geproduceerd in Korea. Of dit voor jou het geval is kun je achterhalen door de sticker achter de batterij te controleren. Vergeet niet voor het flashen van een baseband je data te backuppen en na installatie van de juiste RIL (GetRIL uit de market gebruiken) de batterij te kalibreren.
Tot slot: Gebruik deze workaround alleen als je echt weet wat je doet. Je flasht namelijk een baseband op het toestel die niet voor onze Optimus 2x bedoeld is. Er zijn berichten van personen met een 'Duitse' Optimus die door het flashen van deze baseband hun IMEI nummer zijn kwijtgeraakt, met een niet werkende telefoon tot gevolg (overigens is dit ook weer te verhelpen, voor meer info daarover kun je terecht op XDA)!
NB: Ik heb deze baseband getest met Cyanogenmod en kan niet garanderen dat het ook werkt met andere ROM's. Lees voor je deze workaround toepast de informatie op de verstrekte link goed door!
Custom Rom

Of je nou CM7, CM9 of de MIUI rom of welke dan ook flasht; het gaat allemaal hetzelfde. Ik ga er vanuit dat je telefoon helemaal standaard is met alles van LG er op, maar wel al met Root en ClockWorkMod. Laat je ook niet afschrikken door het feit dat een CM7 rom maar +/- 90MB groot is. Dit is echt alles wat je nodig hebt!

- Laad je accu op of zorg dat het niveau tenminste 50% bedraagt!

- Zoek en download je favoriete custom rom. (zie onderaan dit topic)

- Plaats de zip op je externe SD.

- Schakel je telefoon uit en verwijder je SIM kaart als je veel waarde hecht aan de telefoonnummers die daarop staan. Deze stap is niet essentieel, maar wel handig. Queros was bijvoorbeeld zijn SIM nummers kwijt na het flashen van CM7.

- Start de recovery modus en kies voor install zip from SD

- Choose zip from SD en blader naar de zipfile (in mijn geval Fr15-vanilla-update-modacocustomrom-2x-kitchen-unsigned.zip)

- Blader naar YES en klik deze aan.

- Het proces gaat nu automatisch. Het kan ongeveer 3 tot 10 minuten duren.

- Als je van een standaard rom komt (en dus nog geen custom rom hebt), ga in recovery dan naar wipe data / factory reset en wipe cache. Ga bij advanced naar: wipe dalvik cache (de melding van iets met SD-ext is normaal die er dan komt).
Deze stap is nodig en wist alle gebruikers gegevens. Mensen die al een custom rom hebben hoeven dit zeer waarschijnlijk niet te doen. Mocht de telefoon blijven hangen in het opstartscherm, kun je dit alsnog doen.

Na het installeren van de nieuwe ROM is het aan te raden de batterij te kalibreren:
  • Zoek in de Market naar 'BatteryCalibration' (root vereist!)
  • Laad de batterij op totdat in de app wordt aangegeven dat je batterij op 100% en nabij de 4200mV zit
  • Druk op 'Battery Calibration' en ontkoppel je lader
  • Je kunt je telefoon nu normaal gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/roms.gif

Er zijn inmiddels erg veel roms in de lucht voor de optimus 2x. De meest populaire worden hier opgesomd maar je kunt zelf ook kijken op XDA voor nog meer Roms, ervaringen, filmpjes en plaatjes. Klik
  1. Op nummer 1 heb ik persoonlijk een ICS rom staan. In het dagelijks gebruik merk je niet dat deze ROM zich nog in het alpha stadium begeeft. Ondanks het ontbreken van hardware acceleratie werkt eigenlijk alles snel en mooi. De video functionaliteit laat nog te wensen over. Het wachten is op de drivers voor de Tegra 2 chip. Downloaden kun je hier.
  2. Op nummer 2 heb ik de meest stabiele bugvrije en uitgebreide Android 2.3 rom staan. Link.
  3. Dit overzicht mag nog worden uitgebreid met plaatjes en meer details.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/LG/ongedaan.gif

Restore Stock:

Om je telefoon helemaal terug te zetten naar stock heb je de volgende files nodig:
  • [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]
  • SmartFlash P990 utility file
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • SmartFlash drivers Driver Files (heb je waarschijnlijk al geïnstalleerd tijdens het rooten.
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • LG origineel V20m Dit is versie 20m met baseband 0725, dit is de meest recente versie in Nederland.
  • [/td] [/tr] [/table]
Als je deze bestanden gedownload hebt, volg dan de volgende stappen:
  • [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]
  • Install the utility file
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Select the 'ROM Copy D/L' tab
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Ensure 'Normal Mode' is selected
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
  • [/td] [/tr] [tr] [td]
  • Click 'Start' and wait for the flash to complete
  • [/td] [/tr] [/table]
Zodra het programma aangeeft dat hij klaar is, verwijder je de USB kabel, doe je de batterij terug in de telefoon en start je de telefoon opnieuw op. De eerste keer opstarten duurt wat langer dus houd hier rekening mee.

Restore Apps:

Voor backups van je eigen Apps kan je het beste Titaniuim Backup gebruiken. Dit is een kleine guide hoe je dit het beste kan doen.

How to make your first backup:
Verify that Titanium Backup has started without warning and that your busybox is OK
Click the Backup/Restore tab
Click Menu (the button), Batch
Click "Backup all user apps"
Let it run, then go back
Individually backup the system data you want. That is most green-colored items. This will be bookmarks, call log, calendar, launcher, WiFi, etc.
Now your backups are in the "TitaniumBackup" directory on your SD card.

How to restore your backups after installing a ROM (if you wiped your phone):
Download Titanium Backup from Market
Click the Backup/Restore tab
Click Menu (the button), Batch
Click "Restore all missing apps + system data
Reboot your phone
It's done ! The only thing you may have to adjust is usually your wallpaper/widgets.

[ Voor 255% gewijzigd door justin_ti op 23-04-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik heb net de fr7 geflashed, aangezien de fr6 last had van slowdowns en random reboots. Vandaag eens kijken hoe we de dag doorkomen. Kids gaan mee winkelen, dus er wordt veel van de accu verlangd. Films kijken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 09:05
Mooie summary, vanmiddag maar eens beginnen met custom roms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
black_eye schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:04:
Ik heb net de fr7 geflashed, aangezien de fr6 last had van slowdowns en random reboots. Vandaag eens kijken hoe we de dag doorkomen. Kids gaan mee winkelen, dus er wordt veel van de accu verlangd. Films kijken e.d.
Ben benieuwd! Heb deze zelf namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 15:33
Ik heb de clock work mod recovery geinstalleerd, en een backup gemaakt van mijn telefoon. Nu zie ik dat je wanneer je FR7 van modaco wilt installeren, en je komt van FR3 of lager en stock rom, dat je dan een volledige wipe moet uitvoeren van je telefoon. Dit betekent dus dat ik alles kwijt ben. Met Titanium backup kan ik wel programma's backuppen, maar ook bijvoorbeeld telefoonnummers en persoonsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 17:42
Contact gegevens worden toch gesynct met je Google account? Dus als je na het flashen weer inlogt met jouw Google account zal ie die contacten weer naar je telefoon syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
- edit

[ Voor 98% gewijzigd door Chilco op 06-04-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
HTrockstar schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:47:
Vorig week de LG Optimus 2x Speed ontvangen en ben er nu een beetje mee aan het spelen.
Net de usb driver ( welke ook in de openingspost staat ) geïnstalleerd en het toestel wordt gewoon herkend, onder Windows zeven bij : Devices and Printers staat netje LGE P990 USB Device.

Nu het probleem, ik kan niet in de mappen van de telefoon komen vanuit windows.
Rechtermuisknop -> browse files levert bij mij een menu met de optie Removable disk (D:) en (E:) op,
maar deze kan ik niet aanklikken.
Onder My Computer bij removable storage wordt de telefoon niet aangegeven.

Ik heb al even naar dit "probleem" gezocht maar kan niks vinden, iemand hier een oplossing voor dit probleempje ?

Ps. Ik heb geen extra geheugenkaart in de telefoon zitten
Heb je de usb data modus wel aan staan? deze kan je aanzetten op de telefoon als je verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
buzzert_nl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:04:
[...]

Heb je de usb data modus wel aan staan? deze kan je aanzetten op de telefoon als je verbonden bent.
Ik dank u, had hier zelf helemaal niet aangedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok voor mensen die R7 geinstalleerd hebben is het aan te raden om de volgende patch te installeren er over heen.

http://android.modaco.com...-performance-enhancement/

Ik haal nu met deze patch terwijl gewoon alles nog op de achtergrond draait 3162 quadrant!

Oh haal zelfs met 2e run 3192, kaching! ding word echt met de dag sneller haha. Je merkt het in quadrant vooral in het database schrijven eerst duurde de write variant best lang maar nu is da took zo klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 06-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Ik heb net MoDaCo FR7 Gilgamesh Edition 0.7.1 geinstalleerd. Sommige LG dingen vind ik wel grappig. Ik wil de clock weather widget (informatie van vandaag) installeren maar dat lukt dan niet. Domweg "Applicatie niet geinstalleerd" melding. Dus ik denk, misschien is de launcher hiervoor nodig. Maar daar krijg ik dezelfde melding. (had de stock applicaties van LG gedownload). Hoe fixen we dat? (wou trouwens ook niet met vanila rom) Ik wil nu nog niet gaan betalen voor modaco zodat ik er zelf een kan bakken.

Dan denk. Dan maar terug naar stock rom. (de ik heb spijt melding) maar ik kan alleen maar booten in ClockworkMod Recovery met power en vol down.

1.Download the ROM file below
2.Download the driver file below
3.Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume up and down - screen will stay black but Windows will add a new 'APX' devices
4.Install drivers extracted from driver file download
5.Run 'flash.bat' from ROM file download
6.Wait for flash to complete and device to reboot

Dus stap 3 heb ik niet zo'n vertrouwen in nu. Hoe kom ik weer terug in stock rom met mijn ext4 èn clockworkmod recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nog niks er over heen geflashed heb dan staat CWM er nog gewoon op.

Heb je backup gemaakt van je stockrom? zo ja die op de externe sd zetten, booten in CWM en update terug zetten en dan ben je eigenlijk klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
WeAreLegion schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:42:
Als je nog niks er over heen geflashed heb dan staat CWM er nog gewoon op.
Nog niets geflashed nee. En ja, CWM staat er nog op. Maar dan klopt de beschrijving niet van het stockrom flashen. Moet CWM er dan eerst af of zo? Zo ja, zo android modaco link?
Heb je backup gemaakt van je stockrom? zo ja die op de externe sd zetten, booten in CWM en update terug zetten en dan ben je eigenlijk klaar :)
Jawel, maar die is alweer gewiped nadat ik Gilgamesh over Vanilla had gezet. Dus eigenlijk nee.

[ Voor 13% gewijzigd door scorelord op 06-04-2011 15:57 . Reden: linkje goed maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee

stockrom is zoals die uit de winkel kwam zeg maar omdat terug te zetten moet je wel die stappen volgen :) dan heb je gewoon een telefoon net alsof die ut de fabriek kwam :) Dus in jou geval als je terug naar stock wil moet je die stappen volgen en dan heb je weer stock vanaf dat op moment kan je CWM weer terug zetten (al bestaat er een kans dat die er nog op staat) en de patches er opzetten en je bent klaar.

Oh en die stap3 heb je daar voor nodig :) dat is wat anders dan naar CWM met vol down en power :) dus die moet je wel volgen dan.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 06-04-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Staat die niet gewoon in /sdcard/clockworkmod/backup/
met andere woorden, als je restore in CWM kiest kun je dan de backup zien (die staan dus op bovenstaande plaats) Of je hebt ze echt weggegooid.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 06-04-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
@ Klies, nee die is gewiped. Alles leeg. Internal en external sd.
@LordHades. Ik weet wat een stockrom is. Daar doet die LG widget het tenminste. Durf alleen die stappen niet te volgen omdat de restock-procedure niet overeenkomt omdat ik CWM heb. (en ext4... I guess. Had het dapper aangeklikt bij het flashen)

[ Voor 11% gewijzigd door scorelord op 06-04-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja wat je kan doen is eerst het volgende doen:

http://android.modaco.com...r-device-er-back-to-ext3/

Downloaden op external SD zetten booten in CWM en install zip kiezen. Dan zet hij alles weer terug naar ext3. Zodra je dat gedaan heb haal je de batterij uit je telefoon en volg je de stappen die er staan. Dan komt gewoon je stock weer terug te staan en is die precies zoals hij was. Dan staat er waarschijnlijk nog wel CWM maar dat is niet zo erg (eigenlijk wel handig zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05-2024
whahaha die paul is echt geweldig!

nadat de 3k quadrant score makkelijk gebroken was is nu ook de 4k score makkelijk overtroffen.
1400 oc kernel fr7 modaco en die fix voor sqlite resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://android.modaco.com/index.php?act=attach&type=post&id=71417

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dazzle999 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:10:
whahaha die paul is echt geweldig!

nadat de 3k quadrant score makkelijk gebroken was is nu ook de 4k score makkelijk overtroffen.
1400 oc kernel fr7 modaco en die fix voor sqlite resultaat:

[afbeelding]
Yes vraag me alleen af hoe snel je batterij er van leeg gaat ;) volgens mij gaat dat wel behoorlijk rap als je hem zover pushed helemaal als je vcore meer stroom geeft :) maar tis wel nette score hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

En dan lekker combineren met een underclock en iedereen is weer blij, toch? :)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 06-04-2011 16:25 . Reden: Dit is niet sarcastisch, al lijkt het zo als ik het nalees ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 12:58
Anoniem: 162481 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:25:
En dan lekker combineren met een underclock en iedereen is weer blij, toch? :)
Precies, in standby laten lopen op 500 Mhz ofzo en als het toestel wat moet gaan doen dan overklokken naar 1,4 Ghz :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat zijn jullie ervaringen met batterijduur icm die performancefix van Paul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
justin_ti schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:30:
Wat zijn jullie ervaringen met batterijduur icm die performancefix van Paul?
nou ik run dus die fr7 core met die 1200oc kernel en haal benches van ongeveer 4000 maar ik zie niet echt verschil in stroom gebruik :O dus ik denk dat dit een redelijke fix is zonder overclockte kernel zal de stroom/performance ratio wel anders zijn maar ik ben er erg tevreden mee aangezien ik hiervoor een se x10 had die een bench had van ongeveer 450...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zolang de vcore niet echt omhoog gaat (maar alleen de Mhz van de CPU), dan zal het niet zoveel gevolgen hebben voor de batterij-duur.

Ik heb nog geen Fr7 geinstalleerd, dus ik weet niet of overklokte kernel ook een hogere vcore waarde heeft.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
speedme schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:46:
Zolang de vcore niet echt omhoog gaat (maar alleen de Mhz van de CPU), dan zal het niet zoveel gevolgen hebben voor de batterij-duur.

Ik heb nog geen Fr7 geinstalleerd, dus ik weet niet of overklokte kernel ook een hogere vcore waarde heeft.
fr 8 is online nu met sqlite tweak ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik zag hem net staan ja :P

Tevens trouwens, voor degene die het willen, een Fr8 custom ROM vanilla edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Ik probeer Sqlite en die performance fix te installeren, maar volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik zet de zipbestanden op mijn externe SD kaart, maar in CWM ziet hij de bestanden niet als ik ervan wil updaten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar kijk je precies in CWM?

Je moet naar install a zip en dan choose a zip en dan zou hij het moeten vinden. En je weet zeker dat je het op de externe SD zet? Als er externe in zit zie je dus 2 hdd's in verkenner en niet 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Ik zie in de verkenner slechts 1 hdd, dus daar ligt het probleem. Er zit echter wel een externe sd in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ok kijk even of die er wel goed ingedrukt zit, want je zou er toch echt 2 moeten zien namelijk. Daarvoor vind hij ze niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Vreemd hoor, in de file explorer op de telefoon ziet hij niet dat er een sdkaart in zit, maar op het moment dat ik de sdkaart verwijder, ziet de telefoon wel dat ik hem verwijder. Ook als ik de telefoon opnieuw opstart, scant hij mediabestanden op de sdkaart, maar deze is nog steeds niet zichtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok misschien beetje stomme/rare vraag maar heb je ook daad werkelijk een SD card er zelf in gedaan of unmount je de 5,5gig die je overhoud zeg meer (van de internal cd card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Hij herkent mijn sdkaart geloof ik gewoon niet, slechts als ik hem verwijder. Ik dacht dat CWM voor de installatie ook een externe sdkaart nodig had, en dit had ik al wel voor elkaar, maar ik zie net dat daar geen ext sd voor nodig is. Misschien even een ander kaartje halen..

Edit: Nu ziet hij mijn sdkaart wel als ik em erin stop, dan scant ie de mediagegevens en bij 100 % zegt de telefoon dat de kaart klaar is om van te lezen en op te schrijven. Heel iets daarna zegt ie dat de kaart veilig kan worden verwijderd.

Ik heb wel een fysieke externe sdkaart erin gedaan.

Edit 2: Uiteindelijk voor elkaar gekregen. Ik kon via een interne file explorer in de telefoon in het mapje _External sd komen, dus heb vanaf de interne sdkaart de bestanden gekopieerd naar dit mapje. Bij CWM waren ze toen wel zichtbaar.
Nog steeds vreemd dat de pc de externe sd niet ziet..

Bedankt voor het meedenken LordHades

Quadrant score van 2930 na reboot.

[ Voor 59% gewijzigd door Stelsol op 06-04-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stelsol schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:10:
H

Quadrant score van 2930 na reboot.
Geen dank hoor,

mooi dat het gelukt is, en dat mapje external sd is inderdaad een link naar je externe SD kaart :) raar dat ie zo vreemd doet maar goed het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
WeAreLegion schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:02:
Nou ja wat je kan doen is eerst het volgende doen:

http://android.modaco.com...r-device-er-back-to-ext3/

Downloaden op external SD zetten booten in CWM en install zip kiezen. Dan zet hij alles weer terug naar ext3. Zodra je dat gedaan heb haal je de batterij uit je telefoon en volg je de stappen die er staan. Dan komt gewoon je stock weer terug te staan en is die precies zoals hij was. Dan staat er waarschijnlijk nog wel CWM maar dat is niet zo erg (eigenlijk wel handig zelfs).
Thanx, Ik kon ook gewoon die van modaco installeren. Ik had niet door dat die ook zo te downloaden was zonder een online kitchen met de betaal-act. En dus net ook gedaan (fr8). Sweet!!!

Ben nieuw hier. Kom van 3 jaar touch diamond flashen :9. Net 2 weekies een android. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb net zelf gewoon eventjes los die fixes gedraaid, dus die sqlite en dexopt. Werkt perfect, telefoon doet er langer over om op te starten (dacht eerst dat hij vast zat). Had iemand die sdcard fix nog ergens staan om sneller te kunnen lezen? Ik kan hem zo snel niet vinden.

Hij is nu sneller dan dat ik zelf ben! Aangezien ik als ik oud wordt alleen maar langzamer wordt heb ik dus voor de rest van mijn leven een snelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
Ik heb ze er ook net opgezet. Ik merk alleen geen verschil =/ Quadrant is wel sneller (omdat dat de database i/o sneller is in die test) maar voor de rest:dus niks merkbaars. Magoed alles liep al perfect behalve die launcher.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb de LG launcher niet getest. Ik vind het moeilijk te vergelijken, hij was idd al zo snel dat ik me niet veel snellers kon wensen. Maar af en toe haperde hij bij mij (ik heb de allereerste verkoop-build van de 10a ROM). Ik merk dat hij minder hapert in de menu's bij ADW launcher. Af en toe zat er eerder een frame-rate hikje in. Maargoed waar hebben we het over, een hikje in de frame-rate van de launcher van een mobieltje, wat erg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
lol inderdaad =) Maar toch leuk dat eraan door ontwikkeld wordt. Die originele launcher is hoe dan ook te langzaam. In elk geval in vergelijking met hoe de rest van het toestel draait, en da's toch jammer.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Julian schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:51:
lol inderdaad =) Maar toch leuk dat eraan door ontwikkeld wordt. Die originele launcher is hoe dan ook te langzaam. In elk geval in vergelijking met hoe de rest van het toestel draait, en da's toch jammer.
Maar de app drawer van LG is wel silky smooth, die vind ik echt heerlijk.
Is het toevallig mogelijk om een andere launcher met de LG App drawer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
SytseHartvelt schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:52:
[...]
Maar de app drawer van LG is wel silky smooth, die vind ik echt heerlijk.
Is het toevallig mogelijk om een andere launcher met de LG App drawer te gebruiken?
Nee helaas niet, dat hoort echt bij elkaar. Daar ben ik het trouwens mee eens=) Ik gebruik ADW Ex, die heeft niet zo'n mooie drawer als LG maar wel bijna net zo mooi (horizontaal en smooth). En die Ex versie heeft overgangs effecten als je met je bureaubladen scrolt, ik heb nu dat de homescreens verkleinen terwijl ze uitfaden. Ziet er soepel en mooi uit.

[ Voor 27% gewijzigd door justin_ti op 07-04-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 17:16
Ik heb gisteravond de Fr8 custom ROM vanilla edition op mijn LG optimus 2x gegooid.

Alleen kan ik niet gebruik maken van de android market. Als ik iets wilt downloaden of iets wilt bijwerken dan blijft het hangen op "downloaden".

Ik heb zelf geprobeerd om het probleem uit te zoeken, ik las dat ik de cashes en de updates moest verwijderen ofzoo.

Kan iemand mijn aangeven wat ik precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lax1988 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:48:
Ik heb gisteravond de Fr8 custom ROM vanilla edition op mijn LG optimus 2x gegooid.

Alleen kan ik niet gebruik maken van de android market. Als ik iets wilt downloaden of iets wilt bijwerken dan blijft het hangen op "downloaden".

Ik heb zelf geprobeerd om het probleem uit te zoeken, ik las dat ik de cashes en de updates moest verwijderen ofzoo.

Kan iemand mijn aangeven wat ik precies moet doen.
Kijk even of datum en tijd op je telefoon goed staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
WeAreLegion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:02:
[...]
Kijk even of datum en tijd op je telefoon goed staan :)
ook moet je een full wipe doen dus in nandroid recovery eerst een backup maken voor als je nog eens terug wilt dan een backup maken en dan pas de update installeren dit moet omdat de sd card word veranderd van ext3 naar ext4 partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Nu meer dan een dag de fr7 draaien. Nu nog 30% accu over en dan heb de mail op push staan, rss komt binnen en de kids hebben lekker filpjes gekeken en ik streaming radio geluisterd. Kortom, zo lang heeft de accu het nog niet uit gehouden. Hij is ook niet vastgelopen en draait als een zonnetje.

Ik wacht nu op de fr9, dan zitten er ook Nvidia updates bij en Running .36 kernel patched to official P990 code release. Eens kijken hoe de accu zich dan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik heb net de vanilla Fr8 geïnstalleerd, ziet er goed uit allemaal. En alles voelt nog smoother aan dan het al was... Dat had ik niet voor mogelijk gehouden. Erger me alleen wel aan de witte notification-bar... Hoe maak ik die zwart? (en de tekst wit dan natuurlijk)

[ Voor 20% gewijzigd door SytseHartvelt op 07-04-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:31:
Ik heb net de vanilla Fr8 geïnstalleerd, ziet er goed uit allemaal. En alles voelt nog smoother aan dan het al was... Dat had ik niet voor mogelijk gehouden. Erger me alleen wel aan de witte notification-bar... Hoe maak ik die zwart? (en de tekst wit dan natuurlijk)
Dan moet je niet de vanilla downloaden maar de gewone FR8 versie :) vanilla hoort een witte balk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
WeAreLegion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:37:
Dan moet je niet de vanilla downloaden maar de gewone FR8 versie :) vanilla hoort een witte balk te hebben.
Hmm, maar de gewone versie heeft nog allerlei LG zooi erop staan.
En ik heb (nog) geen zin om te gaan betalen voor de kitchen, pas als die wat uitgebreider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak er straks wel 1 en upload hem wel, moet je alleen ff geduld hebben :) word dan een variant met alle google opties aan en alles van LG uit :) oh en zal smartshare en screen capture er wel in laten die zijn opzich wel handy

[ Voor 52% gewijzigd door WeAreLegion op 07-04-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Je bent geweldig!

Edit:

Bij nader inzien denk ik dat ik het via NinjaMorph nu ook kan oplossen... Dus doe alsjeblieft de moeite niet, dat is dus nergens meer voor nodig :p

Edit 2:

Doe het toch maar wel, heb net met NinjaMorph mijn ROM verneukt. Dus moet er toch een nieuwe op zetten..

[ Voor 107% gewijzigd door SytseHartvelt op 07-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier:

http://db.tt/GKMCjcq

Hij zou het moeten doen :) is een vanilla zonder wit met standard lockscherm + smartshare en screen capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Je bent een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat valt wel mee hoor ;), maar goed als goed is zou het nu moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
WeAreLegion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:13:
Dat valt wel mee hoor ;), maar goed als goed is zou het nu moeten werken.
Ja, het is een stuk beter in ieder geval zo.
Het enige waar ik me over verbaas:

- de toggles bovenin. Die kan ik zeker niet uitschakelen?
- De music controller in de notification area. De LG Music app is weg maar de controller is er nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:27:
[...]
Ja, het is een stuk beter in ieder geval zo.
Het enige waar ik me over verbaas:

- de toggles bovenin. Die kan ik zeker niet uitschakelen?
- De music controller in de notification area. De LG Music app is weg maar de controller is er nog wel?
Ah ok

Ik zal straks ff de zelfe versie maken met die dingen uit :) wist niet zeker of je dat wou hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
WeAreLegion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:07:
[...]

Ah ok

Ik zal straks ff de zelfe versie maken met die dingen uit :) wist niet zeker of je dat wou hehe.
Nice! Die music controls doen het toch niet met standaard versie?
Ben nu even CWM aant doen, dan even backuppen, en flashen :) kan t niet meer laten haha.
Opzich vind ik zelf die power toggles wel fijn.. maar een widget doet hetzelfde, met meer customize opties.
Dus als je een nieuwe maakt dan flash ik die zo! =D

dankje!

EDIT:

Wordt de vers gebakken dan de FR9 rom? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Naad op 07-04-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
WeAreLegion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:07:
[...]

Ah ok

You're too kind.
Naad schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:12:
Nice! Die music controls doen het toch niet met standaard versie?
Ben nu even CWM aant doen, dan even backuppen, en flashen :) kan t niet meer laten haha.
Opzich vind ik zelf die power toggles wel fijn.. maar een widget doet hetzelfde, met meer customize opties.
Dus als je een nieuwe maakt dan flash ik die zo! =D

dankje!
Nee, daaorm vind ik ze ook zo overbodig :p
Ja, de power toggles zijn heel handig, maar ik wil een 3g/2g toggle en een brightness slider, en dat kan alleen met apps... Dus dan doen we het met apps. (SBSettings idee op iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok nieuwe rom heeft het volgende:

Core + alles van google + LG smartshare, screenshot + Menu en Toggles uit.

http://db.tt/fa2ysqA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Serieus, enorm bednakt! Dit is dus precies wat ik zoek :)

Is hij trouwens gebakken op Fr9 of Fr8? Oh, Fr8, ik zie het al.

[ Voor 10% gewijzigd door SytseHartvelt op 07-04-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
hoe gaat het met de batterijduur, na pauls reparatie van de fouten van LG?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quacka schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:20:
hoe gaat het met de batterijduur, na pauls reparatie van de fouten van LG?
Ik heb er nooit heel veel last van gehad, maar het lijkt er op als of hij het wel langer vol houd, helemaal samen met juice defender. Al heb ik het gevoel dat juice defender soms ook de telefoon laat crashen. Maar goed gister heeft hij het 24 uur volgehouden en stond op 21% van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Batterij is bij mij ook verbeterd! Is nu 'savonds nog zo'n 15% terwijl hij eerst max 10 uur mee ging ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Kan iemand een FR10 rom cooken zonder meuk van LG, maar wel belangrijke apps zoals Smartshare, de LG Launcher? Thanx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:45:
Kan iemand een FR10 rom cooken zonder meuk van LG, maar wel belangrijke apps zoals Smartshare, de LG Launcher? Thanx :-)
Ja dat kan ik wel. Ben er 1 aan het uploaden die heeft het volgende:

Google apps: Alles!
LG apps:LG home selector, LG launcher, LG keyboard, smartshare en screencapture

Verder zit er titanium backup op en zijn music controls disabled (dat moet wel want je heb geen LG music)

http://www.robvanegdom.nl/android/

[ Voor 5% gewijzigd door WeAreLegion op 08-04-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Bedankt voor de moeite! :-) Helemaal super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 16:10
Gisteren mijn Optimus 2x binnengekregen en druk bezig met tweaken! Heb vanochtend de ROM die LordHades gisteravond heeft gepost geflasht.
Heb nu alleen problemen met de wifi. Hij maakt in eerste instantie wel verbinding, maar gooit hem er na een tijdje uit. Hij probeert dan wel opnieuw te connecten, maar blijft hangen op IP-adres aanvragen. Probleem komt niet door net netwerk, heb er twee geprobeerd.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

P.s.: Lord Hades bedankt voor het posten van de ROM's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

WeAreLegion schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:34:
[...]

Verder zit er titanium backup op en zijn music controls disabled (dat moet wel want je heb geen LG music)

Top, ik ben hem ook aan het downloaden. Is hij gebaseerd op fr8 of 9. En dat online roms bakken lijkt me toch wel handig. Ff aant nadenken om ook een pro account te nemen op modaco.

Edit; wtf, ik zag dat Paul al de fr10 online had gezet. ff een paar uur Modaco niet gechecked :)
Die gast gaat echt snel.

[ Voor 9% gewijzigd door black_eye op 08-04-2011 15:35 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:48
black_eye schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:32:
[...]

Top, ik ben hem ook aan het downloaden. Is hij gebaseerd op fr8 of 9. En dat online roms bakken lijkt me toch wel handig. Ff aant nadenken om ook een pro account te nemen op modaco.

Edit; wtf, ik zag dat Paul al de fr10 online had gezet. ff een paar uur Modaco niet gechecked :)
Die gast gaat echt snel.
Gelijk doen, dat 10tje wat je kwijt bent op zo'n dure telefoon maakt 't verschil ook niet;)
Je kan alles uit/aan zetten zoals jij het wil!
Je kan dus een voor jou perfecte ROM maken!
Ik ga vanmiddag m'n custom ROM Fr10 maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvegang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2023
Als ik me telefoon root via superoneclick blijft er heel de tijd waiting on device staan en dan reageert het programma niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321560

Pvegang schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:40:
Als ik me telefoon root via superoneclick blijft er heel de tijd waiting on device staan en dan reageert het programma niet meer.
Check of je de USB-drivers goed hebt geinstalleerd en anders even dit topic afzoeken naar deze drivers.
Correctie: niet dit topic maar de andere over de optimus 2x

LG Optimus 2X Speed

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 321560 op 08-04-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
[...]

Zooo.. heb deze FR10 nu erop staan. Scoor over de 3000 bij quadrant.... Werkt veel fijner en heb ook meteen de TocuhLedNotification erop gezet. Heerlijk. Dankjewel.

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/5779/20110408162718.png

[ Voor 8% gewijzigd door Tremio op 08-04-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Laatst online: 01-06 22:44

Stringer

Casual Sim liefhebber.

[...]

Thanks!! Super!

Heb 'm erop gezet en ben overtuigd, ik ga ook een subscription nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stringer op 08-04-2011 16:42 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:39
Tremio schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:35:
[...]

Zooo.. heb deze FR10 nu erop staan. Scoor over de 3000 bij quadrant.... Werkt veel fijner en heb ook meteen de TocuhLedNotification erop gezet. Heerlijk. Dankjewel.

[afbeelding]
Deze ga ik vanavond ook maar ff downloaden :)

thx voor de up!

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen dank hoor :)

Het is zekers wel aan te raden om een abbo te nemen, maar vind het ook niet erg om afentoe even een versie zoals deze te uploaden :) betaald heb ik toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Pvegang schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:40:
Zorg dat:

- Je de drivers goed hebt geinstalleerd op je PC
- Je telefoon in USB Debugging staat
- Je het programma uitvoert als administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Laatst online: 01-06 22:44

Stringer

Casual Sim liefhebber.

'k heb inmiddels ook al een eerste rommetje gebakken. Werkt prima. Wel bizar is het dat clockwordmod weigert de boel te wipen. Wat ik ook doe, wipe data/cache, format data/cache/system. Elke keer staat er nog steeds oude troep op van voor het flashen (van de de eerste zelfs, dus ook foto's die op het interne geheugen staan). Vind het héél vreemd! :) Het werkt gewoon, maar toch is het raar.

[ Voor 5% gewijzigd door Stringer op 08-04-2011 23:37 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Foetsie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:37:
'k heb inmiddels ook al een eerste rommetje gebakken. Werkt prima. Wel bizar is het dat clockwordmod weigert de boel te wipen. Wat ik ook doe, wipe data/cache, format data/cache/system. Elke keer staat er nog steeds oude troep op van voor het flashen (van de de eerste zelfs, dus ook foto's die op het interne geheugen staan). Vind het héél vreemd! :) Het werkt gewoon, maar toch is het raar.
het systeem is opgedeeld in meerdere partities. Ik mag hopen dat je foto's op een andere partitie staan dan de programma's (in /data/app en /system/app). Welke andere 'troep' blijft er nog achter?
Probeer er eens achter te komen waar die troep staat, en op welke partitie/in welke map die dingen staan.

Als je clockworkmod hebt, heb je waarschijnlijk ook root-access. Je kan dan met root explorer of es file explorer (met root ingeschakeld in de instellingen) bestanden verwijderen waar je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
voor mensen met slechte gps recieve is er nu een fix:
maak een textbestandje
voeg hier in:

NTP_SERVER=pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276

dan hernoem het textbestandje gps.conf
dan moet je met root explorer deze verplaatsen naar system/etc en voilaje gps werkt weer lekker snel.
zelf getest en dit werkt perfect.
je moet wel root hebben en een programma om dingen te verplaatsen naar root directory's
zet system wel op /rw anders kan je niks verplaatsen hier heen.

[ Voor 7% gewijzigd door dazzle999 op 09-04-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foetsie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:37:
CWM wiped niet je interne sd card (dus die 5,5gb) vandaar dat oude dingen zoals je foto's enzo er gewoon nog opstaan. Enige hoe je die weg kan halen is een file explorer gebruiken of je telefoon aan pc hangen en ze dan verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 09:08
dazzle999 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:59:
[...]

ook moet je een full wipe doen dus in nandroid recovery eerst een backup maken voor als je nog eens terug wilt dan een backup maken en dan pas de update installeren dit moet omdat de sd card word veranderd van ext3 naar ext4 partitie
Ik heb er dus ook last van dat ik niks kan downloaden in de market. Heb de MoDaCo FR10 Gilg@mesh Edition 1.0 geflashed via zip.
(eerst backup gemaakt met CWM en swipe data gedaan en toen zip geflashed) maar helaas download hij ook niks in de market :( heel erg zuur.. Ik ga nu een andere rom proberen

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 09-04-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dazzle999 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:02:
voor mensen met slechte gps recieve is er nu een fix:
maak een textbestandje
voeg hier in:

NTP_SERVER=pool.ntp.org
SUPL_PORT=7276

dan hernoem het textbestandje gps.conf
dan moet je met root explorer deze verplaatsen naar system/etc en voilaje gps werkt weer lekker snel.
zelf getest en dit werkt perfect.
je moet wel root hebben en een programma om dingen te verplaatsen naar root directory's
zet system wel op /rw anders kan je niks verplaatsen hier heen.
Hierbij kan je nog de NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org maken, dan pakt hij een ntp-server die dichterbij ligt.
Voor mensen die niet zelf willen zoeken waar ze dat moeten aanpassen heeft tweaker The_Double een tijd geleden al het programmaatje Faster Fix gemaakt, die precies die wijzigingen uitvoert. Ook daarvoor heb je wel root nodig.

Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/com.Double.FasterFix/ss-0-320-480-160-0-8662a3528558cc65e41eda51fc18919fff6aa10a

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 09-04-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:26:
[...]

Ik heb er dus ook last van dat ik niks kan downloaden in de market. Heb de MoDaCo FR10 Gilg@mesh Edition 1.0 geflashed via zip.
(eerst backup gemaakt met CWM en swipe data gedaan en toen zip geflashed) maar helaas download hij ook niks in de market :( heel erg zuur.. Ik ga nu een andere rom proberen
Als er niks gedownload word vanuit de android market moet je eerste even kijken naar de tijd en datum op je telefoon of deze goed staan (bij settings). 99% van de tijd is het zo dat de datum en/of tijd niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
LoeWn schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:26:
[...]

Check of je datum goed staat. Dat was bij mij het probleem. Die stond op 7 mei ipv 7 april en dan staat de market niet toe dat je download ;)

Awkward momentje trouwens toen ik gisteravond radio wou luisteren... Die was er ook uit, haha.

[ Voor 8% gewijzigd door SytseHartvelt op 09-04-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de gene die het nodig hebben op de volgende link vind je een system dump die in begin toen phone net op de markt was gemaakt is. Je vind hier alle apk's van LG tussen die kan je of met adb naar phone pushen maar over het algemeen werkt mailen naar je phone (met gmail werkt het super althans) en dan installeren.

http://db.tt/NkGZbq7

Mocht je dus wat missen kan je het hier uit halen. Het kan zijn dat ze andere apks nodig hebben maar dat is even uitvogelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
gwystyl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:44:
[...]

Hierbij kan je nog de NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org maken, dan pakt hij een ntp-server die dichterbij ligt.
Voor mensen die niet zelf willen zoeken waar ze dat moeten aanpassen heeft tweaker The_Double een tijd geleden al het programmaatje Faster Fix gemaakt, die precies die wijzigingen uitvoert. Ook daarvoor heb je wel root nodig.

[afbeelding]
Ik heb root, ik heb BusyBox, maar toch geeft ie een black screen... Wat doe ik fout?
WeAreLegion schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:20:
Voor de gene die het nodig hebben op de volgende link vind je een system dump die in begin toen phone net op de markt was gemaakt is. Je vind hier alle apk's van LG tussen die kan je of met adb naar phone pushen maar over het algemeen werkt mailen naar je phone (met gmail werkt het super althans) en dan installeren.

http://db.tt/NkGZbq7

Mocht je dus wat missen kan je het hier uit halen. Het kan zijn dat ze andere apks nodig hebben maar dat is even uitvogelen :)
En binnen 10 minuten heb je mijn gebrek aan fm-radio al weer opgelost... Ik vraag me af wat ik zonder je zou zijn :+

[ Voor 29% gewijzigd door SytseHartvelt op 09-04-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
SytseHartvelt schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:24:
[...]
Ik heb root, ik heb BusyBox, maar toch geeft ie een black screen... Wat doe ik fout?
Je krijgt dat zwarte scherm, omdat de gps.conf oorspronkelijk niet op de 2X staat.
Maak met kladblok een tekstbestand aan met dit:
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org
SUPL_PORT=727

En sla het dan op als gps.conf en zet deze met bijv. root explorer in system/etc
Het zou ervoor moeten zorgen dat de GPS fix sneller werkt. Zelf twijfel ik daar aan, gezien de GPS instellingen van de 2X staan in gps_brcm_conf.xml, dus ik vraag me af of de 2X het gps.conf wel zou gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay_Snake op 09-04-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Jay_Snake schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:45:
[...]

Je krijgt dat zwarte scherm, omdat de gps.conf oorspronkelijk niet op de 2X staat.
Maak met kladblok een tekstbestand aan met dit:
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org
SUPL_PORT=727

En sla het dan op als gps.conf en zet deze met bijv. root explorer in system/etc
Het zou ervoor moeten zorgen dat de GPS fix sneller werkt. Zelf twijfel ik daar aan, gezien de GPS instellingen van de 2X staan in gps_brcm_conf.xml, dus ik vraag me af of de 2X het gps.conf wel zou gebruiken.
Hm, okay, nouja, het is het proberen waard natuurlijk! Ik laat wel weten hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 09:08
WeAreLegion schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:50:
[...]

Als er niks gedownload word vanuit de android market moet je eerste even kijken naar de tijd en datum op je telefoon of deze goed staan (bij settings). 99% van de tijd is het zo dat de datum en/of tijd niet goed staat.
Hier had ik al naar gekeken. staat goed. Zowel met automatisch als handmatig geprobeerd.. hmm

Edit: het lijkt er op dat dit bij elke custom rom het geval is. ik heb er drie getest.
Zou het kunnen dat ik de rom niet goed flash?

ik doe:

- apps backup met titanium
- restart in CWM
- wipe cache partition
- wipe data/factory reset
- install zip from sdcard

[ Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 09-04-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzle999
gwystyl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:44:
[...]

[afbeelding]
de reden dat ik de hele pool gelinkt had in mijn textje is omdat als je daadwerkelijk in het buitenland bent het handig is om de pool lokaal te laden waar je je op dat moment bevind en niet de nederlandse ... maar goed als je alleen in nederland zou navigeren is de nl extentie natuurlijk handiger maar dit maakt vooralsnog niet veel verschil als je nu nl laad of de voledige pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:12:
[...]

Hier had ik al naar gekeken. staat goed. Zowel met automatisch als handmatig geprobeerd.. hmm

Edit: het lijkt er op dat dit bij elke custom rom het geval is. ik heb er drie getest.

ik doe:

- restart in CWM
- wipe cache partition
Hmmm, nee dat zou goed moeten zijn opzich. Wat je kan doen is bij advanced nog even dalvik cache weggooien misschien dat daar iets neit goed in zit. Maar hij zou het gewoon moeten doen als tijd en datum goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Zijn er meer mensen met de fr10 waarmee de accu met een halve dag leeg getrokken wordt? Ik kom van de fr7 en 8. Daarmee deed ik 1,5 dag. Nu met het zelfde gebruik de fr10 en met een halve dag de accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nopes nergens last van eigenlijk en al helemaal niet in samenwerking met laatste juice defender (ultimate) + ultimate, staat sinds gister morgen aan en heb nog 40% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Ok, ik doe ff een wipe en een reinstall. eens kijken of dat beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvegang
Anoniem: 321560 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:50:
[...]

Check of je de USB-drivers goed hebt geinstalleerd en anders even dit topic afzoeken naar deze drivers.
Correctie: niet dit topic maar de andere over de optimus 2x

LG Optimus 2X Speed
Bedankt het is gelukt :)

Ik de Fr10 ROM er op gezet maar nu kan ik niet downloaden in de android market.

[ Voor 10% gewijzigd door Pvegang op 09-04-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:39
Pvegang schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:24:
[...]

Bedankt het is gelukt :)

Ik de Fr10 ROM er op gezet maar nu kan ik niet downloaden in de android market.
Staat al eerder genoemd in dit topic, staan de datum en tijd goed in het toestel?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvegang
Bedankt het is gelukt.
Sorry niet goed gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

WeAreLegion schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:25:
Nopes nergens last van eigenlijk en al helemaal niet in samenwerking met laatste juice defender (ultimate) + ultimate, staat sinds gister morgen aan en heb nog 40% over.
Ik heb het nog een paar keer getest met de fr10(en dan de versie met jouw aanpassingen), maar de accu wordt met 10 uur leeg getrokken. Geen idee waar aan het ligt, telefoon heb ik die tijd maar voor 13% gebruikt. Misschien verschil in radio? Heb je de originele nog of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
black_eye schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:51:
[...]

Ik heb het nog een paar keer getest met de fr10(en dan de versie met jouw aanpassingen), maar de accu wordt met 10 uur leeg getrokken. Geen idee waar aan het ligt, telefoon heb ik die tijd maar voor 13% gebruikt. Misschien verschil in radio? Heb je de originele nog of een andere?
Ik heb de orginele er op staan aangezien ik geen last heb van slechte kwaliteit gesprekken enzo, dat is die van 2302. Nou heeft mijn phone soms ook wel wat issues hoor. Vannacht had ik nog zon 95% over na opnieuw opladen en vanmorgen stond me telefoon uit en was er maar 2% over. Dus er was iets wat enorm veel zoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Laatst online: 22-05 17:44
LoeWn schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:12:
[...]

ik doe:

- restart in CWM
- wipe cache partition
Hoofdoorzaak: datum en tijd goed zetten (bij mij stond ie een maandje vooruit)
Mocht ie het dan nog niet doen, dan is waarschijnlijk het aanmelden van je g-mail account niet gelukt (check je mail-accounts). Even aanmelden en het programma Talk proberen, schijnbaar moet die ook gekoppeld zijn aan je gmail. Bij mij werkte alles weer hierna..

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

WeAreLegion schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb de orginele er op staan aangezien ik geen last heb van slechte kwaliteit gesprekken enzo, dat is die van 2302. Nou heeft mijn phone soms ook wel wat issues hoor. Vannacht had ik nog zon 95% over na opnieuw opladen en vanmorgen stond me telefoon uit en was er maar 2% over. Dus er was iets wat enorm veel zoog.
OK, heel erg is het ook niet. De fr11 zal binnenkort wel verschijnen :) en dan de 2.3.X natuurlijk.

Update;

Net ff de tread op Modaco gelezen en er zijn er veel meer accu issues na het flashen van fr10. Kortom, het lijkt een bug in de ROM te zijn.

Net weer opgeladen en ik zie hem weer leeg lopen. Ik flash ff terug naar fr8 of 9.

[ Voor 18% gewijzigd door black_eye op 10-04-2011 13:24 ]

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste