Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
rintje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Is dat eigenlijk een specifiek probleem van de AD02 of mist bv. de ID41 dat ook?
Ik heb een ID41 die ik met remote aan zet, maar dan wel vanuit suspend. Als ie helemaal uit staat kun je hem alleen maar met de knop aanzetten.
schumi2004 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:18:
Kun je over HDMI ook menu sound krijgen?

Is me tot op heden nog niet gelukt.
Dit kan zoals gemeld vrij eenvoudig als je de tutorial op openelec.tv volgt. Sterker nog, ik kom er niet meer van af! Door een kapotte Z-5500 had ik het geluid tijdelijk over hdmi laten lopen, geen probleem. Nu heb is ie weer gemaakt en wil ik het dus weer over optical/spdif hebben, maar hij laat het geluid uit het menu nog steeds over hdmi lopen, wat ik ook doe :( Geluid bij afspelen gaat wel over de boxen, maar tegelijk ook nog via hdmi, dus heb het geluid van de tv maar heel zacht gezet nu. Beetje vaag allemaal.

Ik heb zelf overigens de laatste pvr build draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 13:35
IntToStr schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:41:
[...]

Ik heb een ID41 die ik met remote aan zet, maar dan wel vanuit suspend. Als ie helemaal uit staat kun je hem alleen maar met de knop aanzetten.

[...]

Dit kan zoals gemeld vrij eenvoudig als je de tutorial op openelec.tv volgt. Sterker nog, ik kom er niet meer van af! Door een kapotte Z-5500 had ik het geluid tijdelijk over hdmi laten lopen, geen probleem. Nu heb is ie weer gemaakt en wil ik het dus weer over optical/spdif hebben, maar hij laat het geluid uit het menu nog steeds over hdmi lopen, wat ik ook doe :( Geluid bij afspelen gaat wel over de boxen, maar tegelijk ook nog via hdmi, dus heb het geluid van de tv maar heel zacht gezet nu. Beetje vaag allemaal.

Ik heb zelf overigens de laatste pvr build draaien.
Ah nice.

Zowel audio over hdmi als optical, ook waar ik naar opzoek was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
8)7 8)7 8)7 8)7 ok ik ben een stomkop. Ik dacht dat het aan de release van 99.7 was dat wol niet meer werkt. Ik had in de android app vergeten het macadres van de zotac in te vullen....tja dan doet tie het niet. Nu dus wel weer. Heb inmiddels ook mijn remote binnen. Werkt allemaal prima, kan alleen niet vanuit de uitstand aanzetten maar vanuit suspend zou moeten kunnen. Nu alleen nog of een ssd erin of een cf to sata converter zodat het dual boot systeempje wordt.

Zijn er trouwens meer mensen dien onderin de skin/filmsop de onderste lijn flikkerend beeld hebben?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Stampre schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:24:
8)7 8)7 8)7 8)7 ok ik ben een stomkop. Ik dacht dat het aan de release van 99.7 was dat wol niet meer werkt. Ik had in de android app vergeten het macadres van de zotac in te vullen....tja dan doet tie het niet. Nu dus wel weer. Heb inmiddels ook mijn remote binnen. Werkt allemaal prima, kan alleen niet vanuit de uitstand aanzetten maar vanuit suspend zou moeten kunnen. Nu alleen nog of een ssd erin of een cf to sata converter zodat het dual boot systeempje wordt.

Zijn er trouwens meer mensen dien onderin de skin/filmsop de onderste lijn flikkerend beeld hebben?
Zit er standaard een IR ontvanger in de ID41 voor een afstandsbediening?

welke remote heb je gekocht?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 22:10
T-8one schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:56:
[...]

Zit er standaard een IR ontvanger in de ID41 voor een afstandsbediening?

welke remote heb je gekocht?
Zit er niet standaard in. Ik heb een of ander HP windows mce remote IR receiver ding (incl. remote) van ebay geplukt voor 10 euro en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424439

Gisterenavond uurtje gestoeid met mijn nieuwe AD10. OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111013013402-r8478.tar.bz2 geïnstalleerd op een SD-kaartje en dat ging vlekkeloos. Ik moest het beeld wel caliberen op mijn 'oude' samsung. Analoog geluid via hdmi werkte ook prima. De bijgeleverde afstandbediening werkte ook meteen met de interne IR-receiver.
De audio-out aan de voorkant werkte nog niet. Ook werkt mijn Harmony One met 'Media Centre Extender' profiel niet. Iemand een idee wat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik heb ook de meestegenoemde remote uit dit topic. iets heel anders. Zijn er mensen die hun ID41 al voorzien hebben van een andere bios? Ik wilde daar gisteren naar kijken maar zag dat mijn bios er een is van 5/5/2011. Deze is alleen niet terug te vinden op de Zotac website. Degene die daar wordt genoemd is een stukje ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 424439 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:59:
Gisterenavond uurtje gestoeid met mijn nieuwe AD10. OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111013013402-r8478.tar.bz2 geïnstalleerd op een SD-kaartje en dat ging vlekkeloos. Ik moest het beeld wel caliberen op mijn 'oude' samsung. Analoog geluid via hdmi werkte ook prima. De bijgeleverde afstandbediening werkte ook meteen met de interne IR-receiver.
De audio-out aan de voorkant werkte nog niet. Ook werkt mijn Harmony One met 'Media Centre Extender' profiel niet. Iemand een idee wat wel werkt?
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of je hem in hibernate kan plaatsen en weer aan kunt zetten met remote? Of gewoon uit/aan met de remote in welke situatie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of je hem in hibernate kan plaatsen en weer aan kunt zetten met remote? Of gewoon uit/aan met de remote in welke situatie dan ook.
Met de bijgeleverde remote kon ik hem uit en aan zetten, maar volgens mij was het geen hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 424439 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:03:
[...]

Met de bijgeleverde remote kon ik hem uit en aan zetten, maar volgens mij was het geen hibernate.
Klinkt verleidelijk echter mis ik de spdif aansluiting :(
Nu moet ik ff op knopje drukken als ik langs mijn AD02 loop, ook geen probleem maar toch :P

Iets anders waar ik hoop uit te komen met hulp van hier.

Ik ben gister bezig geweest met .asoundrc filetje om menu click sounds werkend te krijgen wat nog lukte ook :P
En zoals verwacht werkt het niet over digital/optical en niet over beide kanalen (analoog / spdif)
Nu ben ik verder nog eens met audio opties aan het spelen geweest in OE/Xbmc en zag daar analoog/hdmi en digitaal.
Als ik hem op analoog zet krijg ik geluid over hdmi welke aangesloten is op mijn TV dus niet via een hdmi reciever.
Ik was in de veronderstelling dat als ik hem op hdmi configureer ik ook wel geluid uit mijn tv zou krijgen aangezien analoog ook via hdmi gaat maar dit was een nogo.

Ik hoopte hiermee audio output device op hdmi te kunnen instellen en passthrough op spdif maar dit lijkt dus niet te werken.

ook met de alsa wiki werd ik niet veel wijzer en om mu meteen config file ste gaan aanpassen en zo nog meer stuk te maken wilde ik nog even mee wachten.

In XBMC Eden komt een nieuwe audio engine waarmee het mogelijk zou moeten zijn om op meerdere kanalen geluid te hebben maar mijn inziens moet dat nu ook al kunnen toch?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 14-10-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Laatst online: 08:07
IntToStr schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:41:
[...]

Hmm, ok. Dat is vergeleken met m'n huidige Zyxel spelertje een achteruitgang, want die staat altijd op standby als hij stroom heeft.

En wat als je de stroom er vanaf haalt via een stekkerdoos terwijl ie aanstaat? Moet je dan na het inschakelen van de stroom altijd de zbox powerknop weer indrukken of heeft de zbox powerknop een 'ingedrukte' toestand waardoor hij automatisch weer aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rintje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:50:
[...]
En wat als je de stroom er vanaf haalt via een stekkerdoos terwijl ie aanstaat? Moet je dan na het inschakelen van de stroom altijd de zbox powerknop weer indrukken of heeft de zbox powerknop een 'ingedrukte' toestand waardoor hij automatisch weer aan gaat?
Dat kan in het BIOS worden ingesteld, vanzelf opstarten na "power loss". Je zult echter nog steeds een of andere (stroom)schakelaar om moeten zetten om er power op te krijgen dus heel veel klik-winst zal er niet te behalen zijn.

Overigens hoeven die opstart "problemen" met een ab er niet te zijn als je vanuit een Windows omgeving werkt. Vanuit de slaap- of sluimerstand kan het apparaatje dan eenvoudig wakker worden gemaakt.
Het niet kunnen starten via de ab lijkt alleen bij niet Windows software voor te komen, correct?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ah, dat zou een mooie workaround kunnen zijn. Werkt dat 'vanzelf opstarten na "power loss"' ook wanneer hij op standby of hibernate staat wanneer de stroom eraf gaat?
Windows is trouwens niet aan de orde (voorlopig iig), ik wil OpenElec of anders XBMC Live gaan draaien. AD10 is geen optie helaas vanwege het ontbreken van de spdif uitgang.

Toelichting op alle vragen: 's nachts zet ik (of iemand anders) het hele 'mediapark' in de kast uit met de grote rode knop op de stekkerdoos. Ik schat zo in dat de zbox dan in sleep of hibernate staat. Dan is het handig als de family er 's morgens niet over na hoeft te denken om apart de zbox aan te moeten zetten terwijl de tv en versterker wel vanzelf aangaan met de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rintje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:38:
Ah, dat zou een mooie workaround kunnen zijn. Werkt dat 'vanzelf opstarten na "power loss"' ook wanneer hij op standby of hibernate staat wanneer de stroom eraf gaat?
Windows is trouwens niet aan de orde (voorlopig iig), ik wil OpenElec of anders XBMC Live gaan draaien. AD10 is geen optie helaas vanwege het ontbreken van de spdif uitgang.
Net even geprobeerd en dat werkt, het maakt dus niet uit in welke stand het apparaat staat. Na een pull en put van de stroomstekker start deze vanzelf op, al dan niet gevolgd door een melding van onjuist afsluiten waardoor het opstarten wat langer kan duren dan gewoonlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Top, dank je wel. Zou het nog uitmaken of je een AD02 / ID41 / ... hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

-knip-
Overigens hoeven die opstart "problemen" met een ab er niet te zijn als je vanuit een Windows omgeving werkt. Vanuit de slaap- of sluimerstand kan het apparaatje dan eenvoudig wakker worden gemaakt.
Het niet kunnen starten via de ab lijkt alleen bij niet Windows software voor te komen, correct?
Windows zou een optie kunnen zijn echter heb ik het idee dat de opstart tijd dan langer duurt plus krijg ik een aangekleed OS wat ik niet nodig heb en wellicht nogal wat resources eet.

Maar misschien toch een keer proberen ;)

offtopic:
ff opzoeken hoe ik windows er via usb op krijg

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 14-10-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

Windows zou een optie kunnen zijn echter heb ik het idee dat de opstart tijd dan langer duurt plus krijg ik een aangekleed OS wat ik niet nodig heb en wellicht nogal wat resources eet.

Maar misschien toch een keer proberen ;)

offtopic:
ff opzoeken hoe ik windows er via usb op krijg
3 seconden vanuit slaapstand (= knipperend lampje) en zo'n 10 seconden vanuit sluimerstand (met zonder lampjes), beiden gestart met ab natuurlijk, duurt langer dan vanaf Openelec medium? Ik verwacht van niet.
Daarbij wat minder kopzorgen (helemaal geen bedoel ik) dan met de nog steeds niet helemaal 100% lopende Openelec versie(s) voor XBMC?

Edit: volgens mij is zo'n install vanaf USB stick een fluitje van 'n cent als je maar vanaf een USB-2 poort boot.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 14-10-2011 22:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rintje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:25:
Top, dank je wel. Zou het nog uitmaken of je een AD02 / ID41 / ... hebt?
De optie om na stroomuitval automatisch te starten kom ik al jaren tegen in vrijwel elk BIOS, dat lijkt wel een standaard toevoeging van de opties.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hibernate werkt ook met de afstandbediening, alleen blijft die groene ring uit- en aan gaan. En ik gebruik nu volledig mijn Harmony One, toch met het MCE profiel. Ik moest hem alleen de power-on actie nog leren.
Wifi nog niet aan de praat, maar ook maar heel even gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben zo'n beetje hele nacht bezig geweest mijn Zotac ad02 van windows te voorzien en alle drivers op orde te krijgen etc echter blijf ik foutmelding krijgen met de Catalyst drivers 11.8 en 11.9 op 2 punten, iets met drag-and-drop en compressed codecs uit mijn hoofd.

Heb ook de officiële drivers van de amd site geprobeerd maar blijf de zelfde error houden, is dit erg of komt iemand dit bekend voor en wat was de oplossing?
AMD Drag and Drop TranscodingFinal Status: Fail
Version of Item: 2.00.0000
Size: 1 Mbytes
AMD Media Foundation DecodersFinal Status: Fail
Version of Item: 1.0.60728.1742
Size: 1 Mbytes

Error messages
Application Install: install package failure!
Application Install: install package failure!
:update2:
Ben er een beetje klaar mee met windows op mijn ad02 voor dit weekend.
Al diverse oplossing geprobeerd waarvan ik mijn hoop gevestigd had op deze http://forums.amd.com/gam...=153552&enterthread=y#top maar blijf met dezelfde foutmeldingen zitten met als gevolg geen CCC en zit dus met pretty useless windows based ad02.

:update:
Kan iemand mij vertellen waarom ik met windows installed geen volledig gevuld beeld meer heb op mijn TV ?

[ Voor 60% gewijzigd door schumi2004 op 15-10-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 15-07 14:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb een keer eerder in dit topic het niet passende beeld probleem gezien voor windows 7. Volgens mij stond erbij dat het op een andere resolutie dan de standaard resolutie wel werkte. Ik zal eens even zoeken.

Update / gevonden:
dabird in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Het geeft alleen niet echt info over of het ook anders opgelost kan worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-10-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:15:
Ik heb een keer eerder in dit topic het niet passende beeld probleem gezien voor windows 7. Volgens mij stond erbij dat het op een andere resolutie dan de standaard resolutie wel werkte. Ik zal eens even zoeken.

Update / gevonden:
dabird in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Het geeft alleen niet echt info over of het ook anders opgelost kan worden.
Als ik die catalyst drivers goed geïnstalleerd krijg zal ik het eens proberen. Denk dat ik maar oudere drivers 11.4 ofzo ga proberen want zonder ccc lijk ik niet echt verder te komen plus fout meldingen staan me zoiezo niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 20:20
Ik heb afgelopen Donderdag mijn ID12 binnengekregen. Met een 4gb SODIMM (Corsair CM3X4GSD1066) en een 250gb Samsung SpinPoint MP4. Aan me TV aangesloten en W7 Pro op geïnstalleerd zonder problemen :)

In tegenstelling tot de meeste mensen gebruik ik hem als FTP/Web/NAS en SABNzbd+Sickbeard server. Ik moet hem alleen nog ergens wegstoppen, als ik ergens bij moet dan gaat dat via RDP.

Ik wil er eigenlijk nog een nemen om te gebruiken als XBMC. Ik heb de HD van me PopcornHour A110 sowieso al als share gezet op de server. De PCH kan dan de woonkamer in om het gezinettje blij te maken :+ Ik zie dat Sickbeard ook metadata voor XBMC ophaalt dus dat klinkt ook erg aantrekkelijk.

Ik moet nog even kijken welk model ik zal nemen als XBMC. Het lijkt me dat ik voor één moet gaan met Nvdia ION ivm HD video.

edit: Het word uiteraard een AD02, nu nog een werkende remote vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jonny10 op 16-10-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 17:58
schumi2004 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:38:
Kan iemand mij vertellen waarom ik met windows installed geen volledig gevuld beeld meer heb op mijn TV ?
In mijn geval was het beeld juist te vol, de randen vielen net van het scherm af dus.
Ik moest eerst nieuwe ati drivers installeren, heb een auto-detect gedaan op de ati site, en toen kwam de slider zoals hier besproken naar voren en kon ik zo het beeld precies mooi beeldvullend maken. Met de ati drivers op de cd had ik deze optie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JeroenV_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

In mijn geval was het beeld juist te vol, de randen vielen net van het scherm af dus.
Ik moest eerst nieuwe ati drivers installeren, heb een auto-detect gedaan op de ati site, en toen kwam de slider zoals hier besproken naar voren en kon ik zo het beeld precies mooi beeldvullend maken. Met de ati drivers op de cd had ik deze optie nog niet.
En welke drivers kreeg je ter download aangeboden? (of heb je nu in gebruik)

Ik heb ook autodetect gedaan en hij kwam toen met 11.9 maar die geeft dus net als bij 11.8 error's waardoor ik helemaal geen CCC heb. (nog niet gehad ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb nu 11.6 geïnstalleerd staan op 1 systeem, geen problemen met de driver_installatie en/of ccc, dit onder Windows 7 32b SP1. Op mijn TV zijn er, ongeacht de refreshrate, geen scaling issues, alles past direct 1 op 1.
Op mijn installatie monitor (Full-HD via HDMI) voeg ik handmatig de HD resoluties met diverse refreshrates (24P (72Hz), 50Hz, 60Hz) en pas daarna, per refreshrate, de scaling aan zodat deze precies passend is. Daarna klopt de beeldweergave binnen elk media programma wat ik gebruik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
schumi2004 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:08:
En welke drivers kreeg je ter download aangeboden? (of heb je nu in gebruik)
De 11.9 heb ik nu in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JeroenV_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

De 11.9 heb ik nu in gebruik.
Snap er niks van waarom de 11.9 bij mij gewoon niet wil installeren op mijn ad02.
Toevallig geupgrade vanaf oudere versie, geen clean install bedoel ik dus?

@hardware-lover
Wanneer ik weer zin heb zal ik die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Ja, ik had dus de drivers vanaf de bijgeleverde dvd geinstalleerd, en toen dat probleem dat de resolutie net niet goed was. Toen via de amd site de nieuwe geinstalleerd, en die gingen er volgens mij gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JeroenV_ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 07:11:
Ja, ik had dus de drivers vanaf de bijgeleverde dvd geinstalleerd, en toen dat probleem dat de resolutie net niet goed was. Toen via de amd site de nieuwe geinstalleerd, en die gingen er volgens mij gewoon overheen.
Ik zal later vandaag die van de cd eens proberen en/of een veel oudere versie.

Ondertussen ook antwoord van support team en die zeggen eigenlijk de default dingen, zorg dat hij up-to-date is, login als admin, en dat de 11.9 drivers gewoon zouden moeten werken en als laatste zegt hij een reset to default van de bios te doen en die kon ik even niet rijmen.

Hier wordt je toch zo moe van!
Ouder versie installed van bijgeleverde disc, error op iets met mwv9 wmv9, CCC was nu wel installed maar starte niet op.
Na een reboot de laatste nieuwe versie installed en gewoon weer dezelfde error en nog steeds geen control center.
Snap nu best dat vele ATI een waardeloos product vinden waaronder ik nu.
Geen idee wat nu de beste vervolg stappen kunnen/moeten zijn.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de x64 Ultimate N versie die ik gebruik?

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2011 14:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mogelijk hebben je problemen toch iets met de N versie te maken? Probeer het eens met de aanvullende media download voor N producten. Ik heb werkelijk met geen enkele installatie problemen gehad met de ATI drivers (afkloppen). Als ik een media systeem installeerde gebruikte ik de meest actuele ATI drivers van dat moment. Daarbij gebruik ik voor media-center systemen altijd de 32b versie van Windows maar daar zou het probleem niet echt in mogen zitten.

"Windows 7 N en Windows 7 KN bevatten dezelfde functionaliteit als Windows 7, behalve dat deze Windows-versies geen Windows Media Player en verwante technologieën bevatten.

Eindgebruikers kunnen de mediafunctionaliteit naar behoren laten werken door het installeren van Windows Media Feature Pack voor Windows 7 N en Windows 7 KN (KB968211).

Dit pakket met onderdelen kan worden toegepast op computers met zowel de oorspronkelijke versie van Windows 7 N als Windows 7 KN, of worden toegepast op computers met Windows 7 N Service Pack 1 of Windows 7 KN Service Pack 1.
"

http://www.microsoft.com/...cef9b414c4&displaylang=nl
http://www.microsoft.com/...97-40A8-81B5-C20A0529F599

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-10-2011 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:55:
Mogelijk hebben je problemen toch iets met de N versie te maken? Probeer het eens met de aanvullende media download voor N producten. Ik heb werkelijk met geen enkele installatie problemen gehad met de ATI drivers (afkloppen). Als ik een media systeem installeerde gebruikte ik de meest actuele ATI drivers van dat moment. Daarbij gebruik ik voor media-center systemen altijd de 32b versie van Windows maar daar zou het probleem niet echt in mogen zitten.

"Windows 7 N en Windows 7 KN bevatten dezelfde functionaliteit als Windows 7, behalve dat deze Windows-versies geen Windows Media Player en verwante technologieën bevatten.

Eindgebruikers kunnen de mediafunctionaliteit naar behoren laten werken door het installeren van Windows Media Feature Pack voor Windows 7 N en Windows 7 KN (KB968211).

Dit pakket met onderdelen kan worden toegepast op computers met zowel de oorspronkelijke versie van Windows 7 N als Windows 7 KN, of worden toegepast op computers met Windows 7 N Service Pack 1 of Windows 7 KN Service Pack 1.
"

http://www.microsoft.com/...cef9b414c4&displaylang=nl
http://www.microsoft.com/...97-40A8-81B5-C20A0529F599
Ik heb ook aan dat Media pakket gedacht maar verwachte niet dat daar het probleem in zou kunnen liggen.
Helaas heb ik alleen een x64 key tot mijn beschikking dus zal het daar mee moeten doen.
Als hij klaar is met de nieuwe install zal ik dat media pakket eens erbij zetten en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Niet geschoten is altijd mis ;)

Edit: die mwv9 foutmelding (moet dat geen wmv 9 zijn?) zou toch wel iets met het ontbreken van Windows Media Player te maken kunnen hebben?

En probeer de 11.6 driver versie daarbij te gebruiken, daarvan weet ik 100% zeker dat deze probleemloos zou moeten installeren (en werken).

http://support.amd.com/us...64-Bit%20Edition&rev=11.6

[ Voor 113% gewijzigd door hardware-lover op 17-10-2011 14:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:30:
Niet geschoten is altijd mis ;)

Edit: die mwv9 foutmelding (moet dat geen wmv 9 zijn?) zou toch wel iets met het ontbreken van Windows Media Player te maken kunnen hebben?

En probeer de 11.6 driver versie daarbij te gebruiken, daarvan weet ik 100% zeker dat deze probleemloos zou moeten installeren (en werken).

http://support.amd.com/us...64-Bit%20Edition&rev=11.6
Thanks, had zelf het idee 11.4 te doen maar als jij zegt dat deze 100% zouden moeten werken pak ik die eerst.

Tijdens dit hele genezeul hoop ik namelijk met windows erop dat ik hem met de remote ook aan kan zetten maar bedacht me net dat ik niet hoop dat ie op elke remote actie (lees andere remotes) gaat reageren en dus elke keer aan gaat?

Overigens nog speciale bios settings waar ik rekening mee moet houden?

Het niet geïnstalleerd hebben van media add-on was inderdaad de boosdoener.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien kun je wat met een eerdere reactie van mij?

hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks, toen ik hem zag had ik al zoiets van: Ow, die heb ik eerder gezien.

Even snel mijn ervaring met windows 7 t.o.v. OE.
Ik vind hem met windows 7 ultimate 64bit beduidend sneller reageren als met OpenElec moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Mensen die ook problemen hebben met 5.1 geluid op openelec. Blijf het probleem houden dat ik wel de optie geluid over alle speakers aanzet maar dat ik slechts geluid over 2 heb. Snap er niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Stampre schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:46:
Mensen die ook problemen hebben met 5.1 geluid op openelec. Blijf het probleem houden dat ik wel de optie geluid over alle speakers aanzet maar dat ik slechts geluid over 2 heb. Snap er niks meer van..
Ik had hier geen problemen mee, ik had passthrough op spdif gezet en had netjes 5.1.
Via hdmi heb ik geen ervaring mee aangezien ik (nog) geen hdmi reciever heb.

Wat betreft xbmc op Windows. Aangezien het draaien op Windows redelijk nieuw is voor me heb ik me er nog niet in verdiept maar ik kan me zomaar voorstellen dat om optimale gebruik te kunnen maken van xbmc er wellicht tweaks zijn die verbetering kunnen/zullen geven.
Iets met energie schema, apps verwijderen/disablen en dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
hmm ik kan niet kiezen voor spdif voor passthrough (neem aan dat je de zotac bedoel) heb wel keuze voor intel ie3988 (ofzoiets ;-) ) en HDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Stampre schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:25:
hmm ik kan niet kiezen voor spdif voor passthrough (neem aan dat je de zotac bedoel) heb wel keuze voor intel ie3988 (ofzoiets ;-) ) en HDA.
Ja zoiets is het, het heet geen spdif.
Wat ik bedoelde is de interface waar jij je 5.1 overheen wil hebben.

Heb nog wel een paar eigenaardigheden nu.
Als box in slaapstand/hibernate gaat worden bepaalde scripts niet meer gedraaid welke normaal bij opstarten zouden draaien en ook library update doet het niet.
En de keymap van mijn OE setup doet niks onder windows, verder bevalt het draaien van xbmc op windows wel.

Niet slecht voor zo'n klein kastje ;)

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 09:12
Was in het verleden ook bezig geweest met W7 en XBMC op m'n AD02 maar na uren van proberen het beeld goed te krijgen (was of te donker of de kleuren waren niet goed) heb ik het opgegeven.
Openelec gestart en was meteen weer goed.
Ik weet dat ik m'n tv goed heb afgeregeld, daar zou het niet aan moeten liggen maar op 1 of andere manier kreeg ik het niet helemaal lekker op W7, niet zoals hij bij OE meteen goed stond.
O.a. dit deed me teruggaan naar OE.
Hoe staan jullie Catalyst instellingen onder W7? (denk aan RGB Full/Limited etc). Deze had ik hetzelfde ingesteld als op m'n PS3 (RGB Limited) maar het zag er totaal anders uit en in mijn ogen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een idee waarom video_ts stottert via smb? zag wel wat op xbmc forum maar niet echt en oplossing os is windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb de juiste Windows XBMC instellingen al eens een keer uitgezocht en gedeeld (voor de E-350), zie je verschillen met je setup? Wat is "smb"?

onder video > afspelen;
  • render-methode: pixelshaders
  • DXVA2 : aan
  • Verversingsfrequentie....: aan
  • Afspelen video naar beeldscherm....: uit
  • A/V-syncchonisatie....: niet actief
  • Toegestane afwijking in....: geen
  • Geef 4:3 video....: normaal
  • Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld
Onder systeem > videohardware
  • Weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080 << indien van toepassing
  • Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • Beeldscherm blanking: uit
  • Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2011 15:22 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
smb is de voorloper van cifs (windows filesharing protocolen).

Wat voor netwerk heb je schumi?

Gebruik je de ingebouwde xbmc functionaliteit of die van windows?

Hier loopt bijna alles wat hoger dan 720p is te stotteren of te bufferen, via smb. Als ik het dan via NFS doe, gaat het veel beter.

Binnenkort die 100Mbit switch er tussen uit, dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijk nu wat het betekent maar waarom zou je wat anders gebruiken dan Windows 7 standaard aan mogelijkheden heeft. Ik bedoel, is het aanmaken van een Windows 7 share (via netwerkverbinding maken) eenvoudigweg niet al voldoende?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:08:
smb is de voorloper van cifs (windows filesharing protocolen).

Wat voor netwerk heb je schumi?

Gebruik je de ingebouwde xbmc functionaliteit of die van windows?

Hier loopt bijna alles wat hoger dan 720p is te stotteren of te bufferen, via smb. Als ik het dan via NFS doe, gaat het veel beter.

Binnenkort die 100Mbit switch er tussen uit, dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn.
Heb Gigabit netwerk liggen hier dus zou geen probleem mogen zijn.
Overigens heb ik het net zelf nog eens geprobeerd (mijn vriendin deed het eerder vandaag) en toen was er niks te merken.

Wat bedoel je precies met ingebouwde xbmc of die van windows?

Ik gebruik helemaal niks van windows als je dat bedoelt, ik stel alles in via xbmc aangezien daar al alles in zit.

@hardware-lover, mijn settings zijn nagenoeg gelijk op verversingsfrequentie na, had ergens gelezen dat dit ook niet altijd bijwoordelijk is. Vaak las ik dat als het met de 1 niet werkt even wat settings aanpassen , o.a. die, en dan nog eens proberen.

Vanavond nog maar eens proberen op NFS eens zien of dit verschil uit maakt ;)

Eerst maar eens mijn harmony fixen aangezien een aantal buttons niet lijken te werken zoals menu, exit, guide enz.

offtopic:
Wellicht is MicrosoftMedia Center Extender voor windows xbmc toch niet helemaal geschikt, de guides die ik tegenkom spreken over 2 devices maar dit hoort eigenlijk in het xbmc topic thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van Eden naar een dev versie van Dharma gegaan op OpenElec. En ik ben redelijk tevreden eigenlijk.
Niet alles werkt nog, zo werkt front-audio en Wifi niet bij mij, maar ik gebruik beide niet, dus dat is geen ramp. Hopelijk wordt het wel gefixd in de toekomst.

Hij speelt tot nu toe alles goed af wat ik hem voedt. Kleuren lijken wel iets donkerder dan met mijn HDX1000, maar dat was via de tv wel aan te passen. Mijn Harmony One werkt prima. Uit- en aanzetten gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik bedoelde inderdaad of je in XBMC smb:// gebruikt of in windows een netwerk schijf aangemaakt hebt en dan in XBMC n:\ hebt staan.

Ik had ook wat problemen en kreeg als tip dat tweede eens te proberen (Uiteindelijk niet meer gedaan omdat nfs zo goed werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
schumi2004 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:31:
[...]

Ja zoiets is het, het heet geen spdif.
Wat ik bedoelde is de interface waar jij je 5.1 overheen wil hebben.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de interface. Ik heb mijn Id41 verbonden via HDMI met een Samsung le40c650 en de audio loopt via een spdif (optisch) naar mijn Marantz. Als de bron 5.1 heeft dan krijg ik ook gewoon 5.1 geluid uit mijn marantz.

Echter zodra ik kies voor "geluid over alle speakers", dus feitelijk faken van 5.1 dan krijg ik op mijn display van mijn MArantz slechts twee actieve speakers te zien. Doe ik dit zelfde op mijn good old xbox dan gaan alle 5.1 speakers branden. Ik heb alleen geen idee of ik inderdaad in openelec beide audiosettings moet gebruiken, zowel de passthrough als regulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Stampre schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:54:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de interface. Ik heb mijn Id41 verbonden via HDMI met een Samsung le40c650 en de audio loopt via een spdif (optisch) naar mijn Marantz. Als de bron 5.1 heeft dan krijg ik ook gewoon 5.1 geluid uit mijn marantz.

Echter zodra ik kies voor "geluid over alle speakers", dus feitelijk faken van 5.1 dan krijg ik op mijn display van mijn MArantz slechts twee actieve speakers te zien. Doe ik dit zelfde op mijn good old xbox dan gaan alle 5.1 speakers branden. Ik heb alleen geen idee of ik inderdaad in openelec beide audiosettings moet gebruiken, zowel de passthrough als regulier
Waarom zou je willen dat XBMC stereo geluid naar alle kanalen op je receiver doorzet? Zelf zou ik daar sowieso niet voor kiezen en je receiver kan het waarschijnlijk beter naar alle kanalen sturen dan dat XBMC dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Ik bedoelde inderdaad of je in XBMC smb:// gebruikt of in windows een netwerk schijf aangemaakt hebt en dan in XBMC n:\ hebt staan.

Ik had ook wat problemen en kreeg als tip dat tweede eens te proberen (Uiteindelijk niet meer gedaan omdat nfs zo goed werkte).
Ik heb vanmiddag ook even nfs geprobeerd op mijn windows, echter bij het willen openen van een film gebeurt er niks. Ik verdenk echter mijn synology ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
ik vind het gewoon prettig om bijvoorbeeld spooks over alle kanalen te horen. In mijn Marantz kan ik volgens mij niet aangeven dat daar gedecodeerd moet worden. Weet een van jullie of ik alleen passthrough aaan moeten zitten in de iD41 en de ander geluidssetting uit moetzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De meeste surround receivers kunnen stereo prima mixen naar 5.1 (of 4 channel stereo). Het zou wel erg "goedkoop" zijn van marantz als ze die mogelijkheid eruit gelaten hebben. Ik snap dat het eigenlijk niet thuis hoort in dit topic, en het ook je probleem niet oplost daar waar het ontstaan is, maar er moeten echt wel modi op je receiver zitten die de stereo input omzetten naar 5.1 output.

Als je het aan de bron wil oplossen denk ik dat je de passtrough audio uit moet zetten. Op die manier vindt de volledige decodering plaats in de ID41. Je zet dan je speaker config bij de instellingen op 5.1 (of 7.1 wat je ook hebt) en als het goed is krijg je dan wel geluid over alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
schumi2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:47:
[...]

Ik heb vanmiddag ook even nfs geprobeerd op mijn windows, echter bij het willen openen van een film gebeurt er niks. Ik verdenk echter mijn synology ervan.
Ik weet niet of je iets recents gebruikt, maar nfs doet het hier in de laatste paar nightlies van OE (PreEDEN) ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 09:12
Het is heel wisselend met NFS.
De vorige versie deed het niet, toen ben ik maar naar eentje daarvoor gegaan (ik hou altijd een versie eerder op m'n schijf staan). Doet die het dan niet met een nieuwe versie dan wacht ik wel tot de volgende, die het dan meestal wel weer doet.
Sinds dat ze het netmount verhaal eruit hebben gehaald is het heel wisselend in ieder geval.
Moet zeggen dat ik niet veel verschil merk tussen de versies onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dit zou dan betekenen dat Fusion systemen stabiel zijn aangezien dat vorige keer nog een issue was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ik hoor graag van je! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:59:
[...]

Dit zou dan betekenen dat Fusion systemen stabiel zijn aangezien dat vorige keer nog een issue was.
ik draai de OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111016203859-r8499.tar build
en die draaid heerlijk. al moet ik zeggen dat ik nog niet alles heb kunnen proberen!

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd! Een Dharma devel build van ergens vorige week vond ik eigenlijk al prima werken. Vanavond maar eens kijken of font-audio en Wifi nu wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben tegenwoordig geswitched naar Win7 voornamelijk vanwege het aan en uit kunnen zetten met remote (sleep mode)

Werkt tot op heden perfect alleen merk ik wel dat het aanpassen van voornamelijk de remote (Harmony) onder windows toch een stuk vervelender is als toen ik OpenElec draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ow, werkte aan en uit met remote zelfs in sleep mode (dus s3?) niet? Ik dacht dat je het in die context over s4 of zelfs s5 had.

Dus win7 is wel een blijvertje voor je of ga je met openelec 1.0 nog een nieuwe poging wagen? Voor testen zou parallel eigenlijk ook prima moeten kunnen lijkt me. Bv. windows op een hd, OpenElec op een sd kaartje / usb stick en dan de boot order gebruiken om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:28:
Ow, werkte aan en uit met remote zelfs in sleep mode (dus s3?) niet? Ik dacht dat je het in die context over s4 of zelfs s5 had.

Dus win7 is wel een blijvertje voor je of ga je met openelec 1.0 nog een nieuwe poging wagen? Voor testen zou parallel eigenlijk ook prima moeten kunnen lijkt me. Bv. windows op een hd, OpenElec op een sd kaartje / usb stick en dan de boot order gebruiken om te switchen.
Aan en uit met remote is op de AD02 zoiezo een probleem. (wellicht dat dit al opgelost is maar volgens mij niet)
Je kunt hem namelijk wel in sleep mode zetten maar als je hem dan weer wakker maakt heb je zwart beeld.

Testen van OE doe ik vast nog wel , heb de SD hier nog liggen compleet installed dus switchen is zo gebeurt.

edit: gaat toch niet helemaal over hetzelfde. Dit gaat over het automatisch weer wakker worden als hij in sleep mode is, wat ik dacht dat het over ging is het zwarte beeld wat je krijgt.

Was zoekende naar een artikel hierover en kwam toen dit topic tegen:
http://www.openelec.tv/fo...ssues-on-foxconn-nt-a3500

Daar wordt een workaround gemeld over hoe het wel werkend gekregen kan worden.
I have the same problem and found that this is a common known problem on linux distibutions on all hardware (not only Fusion Hardware) with USB-3 ports. See for example this article.
The solution is to switch-off USB-3 ports in a script in the /etc/pm/sleep.d directory which also enables them when resuming power. See the above link for details.

A work-around-solution is to disable S3 wakeup possibility for USB3 ports in the Foxconn BIOS. Set this to:
LAN / USB 3.0 Port S3 Wakeup disabled
After I changed this setting, sleepmode works fine and I can switch on/off with an USB infrared remote, but it would be nice if this could be changed in the code by adding the /etc/pm/sleep.d script.

(also see this forumtopic )
Wie voelt zich geroepen het te willen testen :P
Ben zelf even niet in de gelegenheid het uit te proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:33:
Aan en uit met remote is op de AD02 zoiezo een probleem. (wellicht dat dit al opgelost is maar volgens mij niet)
Je kunt hem namelijk wel in sleep mode zetten maar als je hem dan weer wakker maakt heb je zwart beeld.
Heb je deepsleep (indien te wijzigen bij de AD02) in het BIOS aan of uit staan?
En welke sleepmode gebruik je nu (sluimerstand of slaapstand)?
Welke energie_stand heb je gekozen binnen Windows en heb je andere instellingen geprobeerd via de geavanceerde instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Heb je deepsleep (indien te wijzigen bij de AD02) in het BIOS aan of uit staan?
En welke sleepmode gebruik je nu (sluimerstand of slaapstand)?
Welke energie_stand heb je gekozen binnen Windows en heb je andere instellingen geprobeerd via de geavanceerde instellingen?
Ik ben vast niet duidelijk geweest maar ik had het over OpenElec, onder windows 7 heb ik geen problemen ermee.
edit:
Toch even mijn settings hier gezet onder windows 7:
Deep sleep heb ik niet in bios gevonden.
Energie stand is gebalanceerd (heb advanced settings aangepast zoals je in je post melde maar was eigenlijk niet nodig, terug naar default gezet)
Gebruikte sleep mode is slaapstand.

Het schijnt een ati driver issue te zijn dat je scherm zwart blijft bij het uit sleep halen ervan.

Misschien dat iemand met een AD02 (of ander Fusion based device) de sleep funtie onder OpenElec zou kunnen testen met laatste build?

Hier meer info m.b.t. dit probleem:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/767975

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
Gisteren mijn AD02 binnen, met 4gb SODIMM (overkill, maar was €5 duurder dan 2gb) en een oude 30gb OCZ Vertex1. De eerste verschillen die me opvielen t.o.v. de ID12, was dat deze een opstart piepje had. En de CPU koeler loeit wat meer, lijkt me dat dat komt omdat de AD02 een zwaardere GPU onboard heeft. Windows7 geïnstalleerd en gelijk daarna XBMC en amBX. Streamde perfect 1080p over me gamelle 100mb netwerk.

Zonet "een Flirc" besteld zodat ik één enkele afstandbediening gebruik. Ik wou namelijk sowieso geen klomp van een IR receiver hebben. Ik verwacht dat het zeker 2-3 weken duurt voordat die binnen is, maar het ziet eruit als het perfect remote systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:08:
[...]

Ik ben vast niet duidelijk geweest maar ik had het over OpenElec, onder windows 7 heb ik geen problemen ermee.
edit:
Toch even mijn settings hier gezet onder windows 7:
Deep sleep heb ik niet in bios gevonden.
Energie stand is gebalanceerd (heb advanced settings aangepast zoals je in je post melde maar was eigenlijk niet nodig, terug naar default gezet)
Gebruikte sleep mode is slaapstand.

Het schijnt een ati driver issue te zijn dat je scherm zwart blijft bij het uit sleep halen ervan.

Misschien dat iemand met een AD02 (of ander Fusion based device) de sleep funtie onder OpenElec zou kunnen testen met laatste build?

Hier meer info m.b.t. dit probleem:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/767975
bij een standaard installatie gaat hij slapen. maar wordt ie niet meer wakker :P
gistere nog met de laatste openeden build geprobeerd en ik heb nog geen remote dus daar heb ik niet mee kunnen testen. flirc heb ik wel maar nog niet geprobeerd onder openelec.

werkt er bij iemand splash in openelec ? (en specifiek op een fusion e-350 ?

[ Voor 91% gewijzigd door Proxx op 20-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Proxx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:37:
werkt er bij iemand splash in openelec ? (en specifiek op een fusion e-350 ?
Splash?

Maar voor de Fusion gebruikers onder ons heb ik wellicht heugelijk nieuws.
Ik moest en zou eigenlijk weten of in de nieuwe builds sleep mode zou werken met OpenElec (wat ik eerder in mijn posts vroeg)

Dus heb even wat geregeld om het te zelf te kunnen testen en wat blijkt, het werkt :P

Mijn AD02 voorzien van build pre-EDEN van 13-10 gaat netjes in slaapstand (wat al wel werkte) maar komt ook weer netjes met beeld terug :P

Dus nu heb ik even van windows kunnen proeven maar blijf nu weer even bij OE. Waarom, omdat het instellen van de wensen die ik heb voor mijn gevoel toch makkelijker gaan op OE dan in Windows.

Wel grappig dat ik er verder niemand over gehoort heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik zeg een post boven je nog dat het niet werkt bij mij :P haha

dadelijk thuis nog eens proberen. misschien dat ik me vergist heb met de latest build en de latest openeden build die er nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Proxx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:56:
ik zeg een post boven je nog dat het niet werkt bij mij :P haha

dadelijk thuis nog eens proberen. misschien dat ik me vergist heb met de latest build en de latest openeden build die er nu op staat.
De laatste build als in die van 16-10 ?
Daar had ik ook problemen mee maar dan met mijn shares, dus wellicht dat het daar weer in defect is.
Ik heb dus die van 13-10 en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
het was me niet opgevallen dat je niet de aller laatste built gebruikte. en ik gebruik die dus wel :X
OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111016203859-r8499.tar

splash is een opstart programma om het laden van openelec op een grafische manier zo leuk mogelijk te maken. net zoals het windows loading scherm of dit:

YouTube: Ubuntu Karmic Koala animated boot splash idea

http://youtu.be/CCILjdJ5HKw of deze vanaf 30sec

[ Voor 5% gewijzigd door Proxx op 20-10-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Proxx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:45:
het was me niet opgevallen dat je niet de aller laatste built gebruikte. en ik gebruik die dus wel :X
OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111016203859-r8499.tar

splash is een opstart programma om het laden van openelec op een grafische manier zo leuk mogelijk te maken. net zoals het windows loading scherm of dit:

YouTube: Ubuntu Karmic Koala animated boot splash idea

http://youtu.be/CCILjdJ5HKw of deze vanaf 30sec
Ah op die fiets, ik heb gewoon Zotac screen uit (laatste) bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:42:
[...]

Splash?

Maar voor de Fusion gebruikers onder ons heb ik wellicht heugelijk nieuws.
Ik moest en zou eigenlijk weten of in de nieuwe builds sleep mode zou werken met OpenElec (wat ik eerder in mijn posts vroeg)

Dus heb even wat geregeld om het te zelf te kunnen testen en wat blijkt, het werkt :P

Mijn AD02 voorzien van build pre-EDEN van 13-10 gaat netjes in slaapstand (wat al wel werkte) maar komt ook weer netjes met beeld terug :P

Dus nu heb ik even van windows kunnen proeven maar blijf nu weer even bij OE. Waarom, omdat het instellen van de wensen die ik heb voor mijn gevoel toch makkelijker gaan op OE dan in Windows.

Wel grappig dat ik er verder niemand over gehoort heb.
Ow straks gelijk even proberen dan, de laatste keer dat ik het probeerde, bleef het beeld inderdaad zwart. Dat was eigenlijk 1 van de weinige dingen, waar ik me nog aan stoorde.

Hopelijk, werkt het op mijn build ook, want die van 13-10 is al uit de archive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:01:
[...]

Ow straks gelijk even proberen dan, de laatste keer dat ik het probeerde, bleef het beeld inderdaad zwart. Dat was eigenlijk 1 van de weinige dingen, waar ik me nog aan stoorde.

Hopelijk, werkt het op mijn build ook, want die van 13-10 is al uit de archive.
Mmm ik dacht ik upload hem even maar ik heb hem ook al weggegooid.

Misschien dat het in die van 16-10 ook werkt en anders hopen dat iemand hier die van 13-10 nog heeft?
Moet er misschien ook bij zeggen dat ik mijn BIOS ge-update heb naar laatste nieuwe maar verwacht niet dat het hem daar in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 11:31
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

Mmm ik dacht ik upload hem even maar ik heb hem ook al weggegooid.

Misschien dat het in die van 16-10 ook werkt en anders hopen dat iemand hier die van 13-10 nog heeft?
Moet er misschien ook bij zeggen dat ik mijn BIOS ge-update heb naar laatste nieuwe maar verwacht niet dat het hem daar in zit.
Ik heb die van 13-10 nog wel (r8021), maar daarin werkt sleep bij mij niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb die van 13-10 nog wel (r8021), maar daarin werkt sleep bij mij niet hoor.
BIOS al ge-update toevallig ?

Als het bij jullie niet werkt waarom werkt het hier dan wel, vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Hier werkt het ook nog niet, maar ik heb het bios nog niet geupdate.

Dat is het volgende wat ik ga proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat is volgens jullie de laatste BIOS en waar kan ik die vinden? Ik zie op de site van zotac alleen een versie van begin dit jaar. Dat zou ik niet nieuw willen noemen en die heb ik er al vanaf het begin inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:16:
Wat is volgens jullie de laatste BIOS en waar kan ik die vinden? Ik zie op de site van zotac alleen een versie van begin dit jaar. Dat zou ik niet nieuw willen noemen en die heb ik er al vanaf het begin inzitten.
ZBOX AD02/ AD02-PLUS BIOS and update utility » Updated: 10/11/2011 12:21 PM
Version 2K110923
.Improved USB 3.0 Transfer Speed
.Added RTC Alarm Wakeup function

Version 2K110418
.Corrected SATA 3.0 (6Gbps) issue

Version 2K110308
.Changed DMI content

Version 2K110202
.Initial mass production release

http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/bios/pa183.zip

Ik had hem ge-update toen er nog windows op zat.

Ik zou mijn BIOS settings en OE settings kunnen plaatsen maar die zijn niet zo spannend.
Van BIOS heb ik AHCI enabled ipv IDE ivm Windows, dit heb ik met OE gewoon zo gelaten (hdd heb ik verwijderd) en eigenlijk alleen de ring disabled.
Had na upgrade ook verzuimd een algehele rest van de BIOS settings te doen welke ik later alsnog uitgevoerd heb.

Bij OE heb ik ook niet zoveel spannends gedaan behalve de voor zich sprekende settings aangezien ik van de helft niet weet wat ze doen en ik niet echt de noodzaak ervan in zag om er iets aan te veranderen, enige wat ik op een gegeven moment uit zag staan was DXVA2 (Hardware acceleration) welke ik aangezet heb.

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb met 1.0 geen wifi meer.... blauwe wifi led brand ook niet meer op mn id41....
bij deze staan de autoupdates maar uit, de eerste keer dat ik ellende heb met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@jonny waar heb je de ssd gekocht voor welke prijs. Offtopic maar wel belangrijk.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:29:
[...]

Version 2K110923

Version 2K110418

Version 2K110308
.Changed DMI content

Version 2K110202

Ik zou mijn BIOS settings en OE settings kunnen plaatsen maar die zijn niet zo spannend.
Van BIOS heb ik AHCI enabled ipv IDE ivm Windows, dit heb ik met OE gewoon zo gelaten (hdd heb ik verwijderd) en eigenlijk alleen de ring disabled.
Had na upgrade ook verzuimd een algehele rest van de BIOS settings te doen welke ik later alsnog uitgevoerd heb.

Bij OE heb ik ook niet zoveel spannends gedaan behalve de voor zich sprekende settings aangezien ik van de helft niet weet wat ze doen en ik niet echt de noodzaak ervan in zag om er iets aan te veranderen, enige wat ik op een gegeven moment uit zag staan was DXVA2 (Hardware acceleration) welke ik aangezet heb.
je hebt wederom gelijk. stom dat die zotac site rechts boven de verkeerde datum heeft staan (03/02/2011) daar heb ik naar gekeken en dacht dat er geen update voor de bios meer geweest waren. haha

wel vervelend dat ik net mijn windows installatie overschreven heb door openelec |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 21-10-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:29:
[...]

Version 2K110923

Version 2K110418

Version 2K110308
.Changed DMI content

Version 2K110202

Je kan de BIOS update alleen via Windows doen? Wat is dat voor iets belachelijks :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Je kan de BIOS update alleen via Windows doen? Wat is dat voor iets belachelijks :O .
Nee moeten 2 mogelijkheden in de zip zitten, 1 via GUI en 1 via ouderwetse floppy :P
Pagina 7 van bijgevoegde pdf
Proxx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

je hebt wederom gelijk. stom dat die zotac site rechts boven de verkeerde datum heeft staan (03/02/2011) daar heb ik naar gekeken en dacht dat er geen update voor de bios meer geweest waren. haha

wel vervelend dat ik net mijn windows installatie overschreven heb door openelec |:(
Gaat niet om het gelijk hebben ;)
Ik kijk ook geregeld over dingen heen :P

Maar nu je er OE op heb zitten ben ik toch benieuwd of je de slaap stand ook werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Nee moeten 2 mogelijkheden in de zip zitten, 1 via GUI en 1 via ouderwetse floppy :P
Pagina 7 van bijgevoegde pdf

[...]

Gaat niet om het gelijk hebben ;)
Ik kijk ook geregeld over dingen heen :P

Maar nu je er OE op heb zitten ben ik toch benieuwd of je de slaap stand ook werkend krijg.
De ZBox heeft geen floppy? Zou het kunnen vanaf USB? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

De ZBox heeft geen floppy? Zou het kunnen vanaf USB? :P
Bootable usb ;) (of sd)

Staan wel guides op internet voor.

update:
Volgensmij kun je vanuit windows 7 er zelfs een bootable stick van maken?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 21-10-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Proxx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

Ik maakte dezelfde fout.... Zal vanavond eens kijken of ik een usb stickje kan maken om het bios te updaten en de resultaten hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
http://www.sevenforums.co...e-flash-drive-create.html
er staat windows 7 maar het werkt ook voor andere versies. (op 95/NT/98/ME na dan :P)

ik ga het vanavond ook uitproberen

gebruikt slaap modus eigenlijk nooit maar proberen kan nooit geen kwaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Proxx op 21-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
Stampre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:34:
@jonny waar heb je de ssd gekocht voor welke prijs. Offtopic maar wel belangrijk.:-)
In Juni 2010 voor ~€108 bij Alternate gekocht. Had hem in me desktop zitten maar die heb ik nu omgewisseld met een 60gb Vertex2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Jonny10
Je schreef ook iets over amBX. Ik ben daar wel erg in geinteresseerd. Kan je iets vertellen over je setup en ben bereid het een keer te testen met OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Stampre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:34:
Als je op zoek bent naar een SSD voor in een HTPC, dan is dit denk ik een goede optie:
pricewatch: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB

60GB is misschien zelfs wel wat te groot, maar voor 6 tientjes wel heel betaalbaar, en ook redelijk wat sneller dan sommige 30/32GB SSD's

Mooi balans tussen lekker snel en niet te duur! Jammer dat de prijs wel iets in een stijgende lijn zit, kort geleden was deze nog voor €55,= te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marando op 21-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik krijg die menu sounds over HDMI niet aan de gang op mijn AD02

als ik de stappen uit de tutorial making menu sounds work volg
loop ik bij stap 1 vast :X

aplay: device_list:240: no soundcards found...
terwijl het geluid bij fims etc wel gewoon werkt :S

EDiT:
fijn dat er in die tutorial ook vermeld wordt dat je na inloggen op ssh ook even su moet doen voor je pas audio devices te zien krijgt 8)7

EDiT 2:

na het updaten van de bios kan ik mijn de AD02 wel uit slaap modus krijgen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Proxx op 21-10-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Hier ook succes met de bios update en suspend modus :) nu begint het echt richting helemaal klaar te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:47:
Hier ook succes met de bios update en suspend modus :) nu begint het echt richting helemaal klaar te raken :)
Cool ;)

Ik gaat nu even met irw wat remote codes achterhalen, zoals de greenbutton en waarom mce keyboard niks doet op OE.

Snap er niks van.
Ik heb onder activiteit zowel een media center extender als eem mce keyboard geplaatst maar xbmc reageerd gewoon niet op de commando's van keyboard.

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 21-10-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Ook ik heb mijn AD02 box nu in gebruik. 4GB kinston mem en 160 GB samsung harddisk.Ik heb windows 7 ultimate geinstalleerd. Daarna alle benodigde drivers, en vervolgens XBMC.
Ik heb in windows even het beeld zo gescaled dat het precies beeldvullend was en XBMC gestart. Daar alleen dva2 aangezet.
Alles werkt bij mij perfect. Tot nu toe heeft ie alles nog afgespeeld. Ik heb mijn LCD met hdmi aangesloten en optisch naar mijn reciever.
Ik heb een logitech wireless k400 keyboard gekocht met geintegreerde muis. Deze werkt perfect. Kan de AD02 hier ook mee uit slaapmodus laten komen.
Ik ben erg tevreden met het apparaat.

Weet iemand wat het verbruik van de AD02 in slaapmodus is? Vanaf slaapmodus is het systeem directgebruiksklaar binnen paar seconden.
Ik heb wel het gevoeld dat dit s3 modus is, want het opstarten gaat wel heel snel. s4 is toch zuiniger. Hoe kan ik zien welke gebruikt wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door VivaAtloni op 22-10-2011 10:57 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Hopla, nu alweer een bug fix release voor OpenElec.

Dit zou wifi problemen moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Net naar de laatste bios geflashed en in de bios is de hoogste bios state S3. Dat valt met tegen. Dat betekent dat ik dus alleen kan suspenden naar RAM.
Dit is een stuk minder zuinig dan S4.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb zelf geen hdd in de zotac zitten dus vroeg me al af of de S4 optie bij mij misschien ontbrak door het ontbreken van de hdd. Heb jij wel een hdd VivaAtlonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:33:
Ik heb zelf geen hdd in de zotac zitten dus vroeg me al af of de S4 optie bij mij misschien ontbrak door het ontbreken van de hdd. Heb jij wel een hdd VivaAtlonie?
Volgens zijn informatie zit er 160GB als opslag in het apparaat. Je kunt onder Windows kiezen voor een slaap- of sluimerstand. Bij de laatste wordt bij mij alles naar schijf geschreven en gaat het apparaat volledig op donker, opstarten duurt dan wat langer (Windows hervatten). Bij gebruik van de slaapstand blijft een lampje knipperen en staat het systeem binnen enkele seconden weer op het bureaublad. Binnen XBMC zijn die 2 trouwens omgedraaid. Kiezen voor slaapstand geeft sluimerstand, en kiezen voor sluimerstand geeft slaapstand.
Als je geen HD in je systeem hebt zitten zal een sluimerstand niet mogelijk zijn lijkt me.

Edit: Windows 7 info.

De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

De hybride slaapstand is voornamelijk ontworpen voor desktopcomputers. De hybride slaapstand in een combinatie van de slaapstand en de sluimerstand. Geopende documenten en programma worden in het geheugen en op de harde schijf geplaatst en vervolgens wordt op de computer een modus geactiveerd waarin weinig energie wordt verbruikt, zodat u uw werk snel kunt hervatten. Als er plotseling een stroomstoring optreedt, kan Windows uw werk vanaf de harde schijf herstellen. Als de hybride slaapstand is ingeschakeld, wordt de computer automatisch in de hybride slaapstand gezet als u de slaapstand activeert. Op desktopcomputers is de hybride slaapstand standaard ingeschakeld.

[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2011 22:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai nu OpenElec 1.01 op mijn AD10 vanaf een Sandisk Exreme Pro SDHC. Werkt allemaal prima in principe.
Alleen Wifi werkt niet. Nu gebruik ik normaal toch wired, maar ik wel het wel aan de praat krijgen.
Is het iemand al gelukt met een AD10 i.c.m. OpenElec? Ik zie met een ifconfig wel een wlan0, maar na configureren via openelec os settings geen verbinding.
Front audio werkt ook nog steeds niet. Ondanks ik dat ook niet gebruik.

Update: Wifi werkt ook. Stomme fout in de SSID. Ik mistte een hoofdletter. Had ik overheen gekeken.
Blijft alleen front-audio nog over.

Update2: MKV van Avatar geeft beroerd beeld. Veel artifacts (wired). Doet het prma met mijn 'oude' HDX1000. Verder heeft ie alles tot nu toe nog kunnen pakken.
Wifi is niet heel stabiel. Internet connectie is soms weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 424439 op 22-10-2011 20:03 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 39 Laatste