Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Mede-auteurs:
  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Chaoss

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 21:13

Cyw00d

ASUS Eee Pad Transformer topic - deel 1

1. Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/MOphHGHmT2yVwVzN_500.jpg
  1. Inhoud
  2. Introductie
  3. Design
  4. Specificaties
  5. Extra software
  6. Beschikbaarheid en prijzen
  7. Externe links
    1. algemene links
    2. reviews / hands on
  8. Andere Asus Eee pad modellen
    1. Asus MeMo
    2. Asus Eee pad Slider

2. Introductie
De ASUS Eee Pad Transformer is een tablet in de Android Eee Pad serie van ASUS. Deze serie van drie tablets bevat onder meer ook de Eee Pad MeMo en de Eee Pad Slider. Deze reeks tabletpc’s heeft in grote lijnen dezelfde specificaties, maar hebben allemaal een apart uiterlijk en een afwisselende manier van aansturing.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/Honeycomb_Icon.jpgAl deze Asus tablets hebben het nieuwste Android besturingssysteem meegeïnstalleerd namelijk Honeycomb, oftewel Android 3.0. Hierdoor kun je gebruik maken van een volledige Flash functionaliteit. Applicaties kun je downloaden in de Android Market (http://market.android.com/) waar duizenden apps te vinden zijn, waaronder originele Google-apps zoals Earth, Goggles, Skymap. Uiteraard kun je ook gebruik maken van de voor geïnstalleerde Google apps, zoals mail, contacts, (tabbed) browser, camera/gallery. maps, youtube.

3. Design
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/XxOmRfjIUberimo5_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/Lnf0ehHwteIV9ZZF_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/qb73RAILH199Dqvb_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/198062_188355921207814_179161458793927_440424_2341014_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/197086_188356294541110_179161458793927_440430_4740760_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/199878_188356144541125_179161458793927_440428_4727804_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190716_188355977874475_179161458793927_440425_719295_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196964_186478204728919_179161458793927_429541_6277117_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198147_186740228036050_179161458793927_431290_6852232_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190515_186478134728926_179161458793927_429538_948415_n.jpg

De Asus Transformer tablet is, net als de Eee Pad Slider, een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 9,5 uur naar maximaal 16 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van 2 USB aansluitingen en een SD-card slot:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/EeePad_Transformer_Dock.jpg
Het tablet gedeelte zelf beschikt over een micro-SD slot en een hdmi output om de tablet bijvoorbeeld op een tv aan te sluiten.

4. Specificaties
Display10.1" LED Backlight WXGA(1280x800) Screen (IPS Panel, 178° wide view angle.)
10 finger multi-touch support
Scratch resistant glass
CPUNVIDIA® Tegra™ 2
Memory1GB
Storage16GB/32GB
Unlimited ASUS Webstorage (Complimentary one-year trial of ASUS WebStorage.)
Wireless Data NetworkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz
Bluetooth V2.1+EDR
Camera1.2 M Pixel Front Camera
5 M Pixel Rear Camera
AudioSRS Premium Sound
Stereo Speakers
High Quality Mic
Interface1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone/Mic-in)
1 x mini HDMI 1.3a
1 x Card Reader (Micro SD)
SensorG-Sensor
Light Sensor
Gyroscope
E-Compass
GPS
ApplicationMulti-Task Support : Yes
Flash Support : Yes (Adobe® Flash® update required from Android Market.)
Software :
- ASUS Launcher
- MyLibrary
- MyNet
- MyCloud (Will be ready after mid-April via FOTA update)
- File manager
- PC Sync
Battery9.5 hours; 24.4Wh Li-Polymer Battery (Estimated max. battery life is measured by playing 720p video, LCD brightness 60 nits.)
16 hours with dock *5
Dimensions271 x 171 x 12.98 mm
Weight680 g
Mobile DockingKeyboard
Touch Pad
2 x USB 2.0
2 x Docking port (Host + Client)
1 x Card Reader (MMC/SD/SDHC/SDXC)
1 x 24.4Wh Battery

5. Extra software
De Asus Transformer zal voorzien zijn van de volgende extra (de buiten de standaard android apps om )software:
Polaris Office 3.0
Een office suite speciaal ontiwkkeld voor mobile device, dit pakket is al bekend voor gebruik op smartphone's in hoeverre dit een verzie is speciaal aangepast voor tablets is niet bekend. Wel is beken dat het pakket gebruikt kan worden voor het maken van tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties, het bestand kan overweg met .doc .xls en .ppt bestanden.
Asus Launcher
The convenient ASUS Launcher also allows users to easily launch software, manage content and access online services and connect devices with a few simple taps (een door Asus aangepast homescreen met widgets en snelkoppelingen).
Asus Waveshare, bestaande uit:
  • MyNet: easily streams digital media wirelessly within home network devices so HD videos or music can be played on devices such as an HDTV or desktop PCs for an even better experience from the Transformer.
  • MyLibrary: consolidates downloaded books, magazines and newspapers in to one easy to browse profile
  • MyCloud: is a total cloud solution, providing access to digital content such as music, videos and files from the cloud anywhere, anytime. Users can even use MyCloud to remotely access and control any PC or Mac system and access applications or files to extend the versatility of the Transformer experience.
Filemanager
Spreekt voor zich, een file explorer
PC sync
Synchroniseer de tablet met je pc via de Asus Eee Pad PC Suite.

Beschikbaarheid en prijzen
De Asus Transforrmer is in Taiwan en de UK inmiddels officieel geïntroduceerd aan de pers, diverse UK webshops geven aan de Transformer vanaf 18 april te verkopen.
Uit diverse bronnen is gebleken dat de Transformer vanaf de eerste of tweede week van mei in Nederland verkrijgbaar is. Uit contact met Coolbue is gebleken dat zij verwachten hem vanaf 1 mei te kunnen leveren.
edit1:
Door vertragingen in de productie en het succes van de Transformer zijn in Taiwan en de UK de eerste batch geheel uitverkocht. Eind april word een nieuwe voorraad in de UK verwacht waarna reserveringen van o.a. amazon worden uitgeleverd. Volgens Asus benelux is de levering voor Nederland uitgesteld tot eind mei
De prijzen bij de introductie staan al wel vast:
modelprijsopmerking
16GB399,-
16GB + docking499,-
32GB499,-
32GB + docking599,-deze combinatie is bij de launch wss nog niet leverbaar
dockingn.n.b.nog niet verkrijgbaar

Voor discussies over levertijden en beschikbaarheid verwijs ik jullie graag door naar het speciale topic hiervoor:
[Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic

6. Externe links
a. Algemene links
Officiële Asus Transformer website
Asus Eee Facebook pagina
b. reviews / hands on
1:Anandtech review
2:Stuff.tv review
User review (video):
Asus Eee pad transformer home review Part I
Asus Eee pad transformer home review Part II
info volgt

7. Andere Asus Eee pad modellen
7a.Eee Pad MeMo
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/01/ASUS-Eee-Pad-MeMo.jpg

Deze ASUS-tablet is de enige niet-hybride model in de Eee Pad serie. Deze tablet is alleen aan te sturen door middel van het 7,1 inch multi touch capacitief aanraakscherm, of de 3 hardware knoppen onder aan de tablet, gezien in portret modus. De MeMo is alleen verkrijgbaar in het zwart.
De Eee Pad MeMo heeft een smalle rand naast het beeldscherm aan drie kanten. Aan de vierde, korte, kant is de rand breder door de drie knoppen en een extra rand na een grijze aluminium uitsparing. Hierdoor lijkt het alsof deze tabletpc makkelijk met één hand is vast te houden in landschap modus.

Eee Pad MeMo specificaties
Op het moment zijn nog niet alle hardware specificaties van deze ASUS-tablet bekend. In het overzicht worden alleen de specificaties vermeld die ASUS heeft bevestigd.
De MeMo tablet maakt gebruik van een 1 GHz Qualcomm Snapdragon-processor van het type MSM8260. De geheugen-specificaties zijn nog niet bekend gemaakt. Verder heeft deze tablet een 5 megapixel camera en een 1,2 megapixel frontcam.

7b. Eee Pad Slider
Deze ASUS-tablet is, net als de Eee Pad Transformer, een hybride tablet. Deze tablet is zowel te gebruiken als standaard tablet, zoals bijvoorbeeld de iPad, maar een los QWERTY toetsenbord is te vinden onder het beeldscherm. Met één simpele schuifbeweging kun je het toetsenbord tevoorschijn halen en neemt het beeldscherm zo’n positie in dat het op een netbook lijkt. Hierdoor veranderd de aansturing van deze tablet direct van multi touch naar een toetsenbord-aansturing.

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/01/Asus-Eee-Pad-Slider-2.jpg

Beeldscherm
Het beeldscherm van de Eee Pad Slider is een 10,1 inch multi touch capacitief LCD-scherm met een resolutie van 1280 x 800 pixels.

Eee Pad Slider specificaties
De Slider tablet maakt gebruik van een 1 GHz nVidia Tegra 2 processor. Onder de motorkap ligt 512 MB RAM SSD geheugen. Er is ook een variant met 1 GB werkgeheugen. Je hebt de keuze uit een geheugen capaciteit van 16 of 32 GB. Verder heeft deze tablet een 5 megapixel camera aan de achterkant en een 1,2 megapixel frontcam.
Op het gebied van connectiviteit wordt uiteraard gebruik gemaakt van Bluetooth en WiFi connectie. De Slider heeft ook de optie om een data-verbinding te maken door middel van een 3G antenne. Een MicroSD poort is aanwezig. Voor het afspelen van video op een externe monitor heeft deze tabletpc een mini HDMI-aansluiting mogelijkheid, waarbij tot Full HD, oftewel 1080p, video kwaliteit kan worden afgespeeld. Uiteraard is ook VGA-connectiviteit aanwezig. Voor audio kan gebruik gemaakt worden van de standaard audio jack.

Bron: tabletguide.nl

[ Voor 255% gewijzigd door Chaoss op 22-04-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
512mb ram lijkt me wel krap... de directe concurrenten (Xoom, Acer, samsung) hebben 1 GB... wat is zo bijzonder/goed aan een IPS scherm en wat het is verschil ten opzichte van concurrentie?

Die "docking" met een toetsenbord kan wel erg handig zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:35
Chaoss schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:58:
512mb ram lijkt me wel krap... de directe concurrenten (Xoom, Acer, samsung) hebben 1 GB... wat is zo bijzonder/goed aan een IPS scherm en wat het is verschil ten opzichte van concurrentie?

Die "docking" met een toetsenbord kan wel erg handig zijn.
IPS schermen hebben een hele goed kijkhoek. De iPad bijvoorbeeld heeft een IPS scherm.

Kan je in dit topic trouwens niet info plaatsen over alle nieuwe Asus tablets? Ook al vind ik zelf de transformer ook het meest interessantst.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Volgens sommige sites komt er een versie met 512mb en 1gb. http://www.portablegear.nl/asus/eee-pad-transformer/review/

Ik zal morgen ook wat info over de andere asus tablets plaatsen. Als.de geruchten kloppen zal de transformeren voor 400 euro op de markt komen. Dat zou een slimme zet van.asus zijn. De goedkoopste honeycomb tablet en ook nog van een gerespecteerd merk. Een stuk beter dan acer of motorola.

Dit kan wel eens de top van de android tablet worden!

[ Voor 3% gewijzigd door tharonald op 15-03-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
jah maar dat zal dat wel de goedkoopste zijn 512mb werk geheugen en 16GB opslag, het zou me niets verbazen als de versie met 1GB werkgeheugen ook gelijk 32Gb opslag heeft en dus een aardige stap duurder.... maargoed een startprijs van 400,- blijft interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:34
Wat mij zo mooi lijkt is dat ik bijvoorbeeld via een extended bureaublad app?...kan inloggen in mijn windows machine en zo ook nog wat met windows kan werken als dat nodig is....geen idee of het touchpad dan ook werkt.

wil eigenlijk proberen mijn windows laptop te vervangen door de de transformer maar hangt er natuurlijk vanaf hoe lekker het toetsenbord werkt.

de combo lijkt me perfect....mooie tablet en als het nodig is even een toetsenbord aankoppelen.
gezien de prijs ben ik bang dat het 512mb intern geheugen wordt.

waar ik ook benieuwd naar ben is of er makkelijk is te upgraden naar een nieuwere versie van android hopelijk is de bootloader niet gelockt.
en ook 16u batterijtijd is super!...kan geen laptop aan tippen.

[ Voor 15% gewijzigd door Michel242186 op 15-03-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
De ipad2 heeft ook "maar" 512 MB, en android kan applicaties in het geheugen afsluiten als deze niet gebruik worden. Maar de voorkeur is natuurlijk 1gb. Als 32 GB en 1 GB 100 euro extra is doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 16:09
Hoe gaat dat touchpad werken onder Android? Is er een soort mouse-mode beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Polster schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:54:
Hoe gaat dat touchpad werken onder Android? Is er een soort mouse-mode beschikbaar?
Dat is een goede vraag, er zijn wel meer tablets met usb host, zoals de Archos dus ik denk dat veel mensen al wel een usb muis aangesloten hebben. Ik ga eens even zoeken om erachter te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Die Slider is ook wel een grappig model, maar denk dat hij door het toetsenbord wel wat onhandig zwaarder en dikker zal worden.

wat toetsenbord en muis betreft:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tr2ECbbp5Mk]

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 16-03-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
tharonald schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:23:
[...]

Dat is een goede vraag, er zijn wel meer tablets met usb host, zoals de Archos dus ik denk dat veel mensen al wel een usb muis aangesloten hebben. Ik ga eens even zoeken om erachter te komen
Ter info: op de Folio 100 werkt een USB muis prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 09:45
tharonald schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:47:
Eee Pad MeMo
Op het gebied van connectiviteit wordt uiteraard gebruik gemaakt van Bluetooth en WiFi connectie. De MeMo heeft geen 3G antenne voor het maken van mobiel Internet.
Ik weet niet zeker of deze informatie waar is. Op de cebit heb ik dit apparaat gezien en de man van asus vertelde daarbij dat er ook 3G op komt. Deste meer bevestigde hij dit omdat er als extra accessoire een soort "simpele mini telefoon" komt, die (ik denk via bluetooth) verbinding maakt met de tab. Er zitten iets van 5 toetsen op en een simpel display waarmee de smsjes te lezen zijn en waarmee gebeld kan worden. Op die manier hoef je de tablet niet tegen je oor aan te houden (wat de meneer netjes demonstreerde :P )

Vanavond kan ik bij het geheugenkaartje van mijn camera, ik geloof dat ik er een foto van heb.

/Edit: Zie ook de video op engadget:
http://www.engadget.com/2011/02/28/asus-eee-pad-memo-and-memic-hands-on-video/

[ Voor 10% gewijzigd door ranjo op 16-03-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 15:00

Quindor

Switching the universe....

Bij mij maakt de eee transformer ook de meeste kans van alle tablets. Een mooie prijs (voor wat er nu bekend is) en de mogelijkheid van de keyboard dock met USB slot, SD slot en extra batterij is helemaal geweldig!

Daarnaast is het scherm ook een erg belangrijke factor. Je zit hier toch de hele tijd dat je het tablet gebruikt naar te kijken.

Erg mooi dat er nu een topic is. Zal deze zeker volgen! Ben al enkele maanden op een tablet aan het wachten, dus ga zeker proberen als een van de eerste er eentje te bemachtigen. ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Quindor schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:31:
Bij mij maakt de eee transformer ook de meeste kans van alle tablets. Een mooie prijs (voor wat er nu bekend is) en de mogelijkheid van de keyboard dock met USB slot, SD slot en extra batterij is helemaal geweldig!

Daarnaast is het scherm ook een erg belangrijke factor. Je zit hier toch de hele tijd dat je het tablet gebruikt naar te kijken.

Erg mooi dat er nu een topic is. Zal deze zeker volgen! Ben al enkele maanden op een tablet aan het wachten, dus ga zeker proberen als een van de eerste er eentje te bemachtigen. ;)
Ik heb al vanaf november geld voor een tablet maar wacht op de juiste honeycomb tablet met goed scherm,hdmi,USB,en daniet te dik en een merk wat goed bekend staat. Dus alleen de asus blijft over.

Ik ben ook erg blij met de enthousiaste reacties op de asus,want de xoom is meer hype dan kwaliteit. Het scherm is gewoon niet super en binnen 6maanden komt de xoom2 en geen updates meer.voor het oude beestje.

Dit kan wel eens een groot asus.succes.feestje worden net als de eee netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
tharonald schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:22:
[...]

Ik heb al vanaf november geld voor een tablet maar wacht op de juiste honeycomb tablet met goed scherm,hdmi,USB,en daniet te dik en een merk wat goed bekend staat.
Heb precies hetzelfde mijn iPad verkocht vorig jaar Oktober en nu wachten op de honeycomb tablets.
Jammer dat het allemaal zo lang duurt en zo loopt de concurrentie wel een hoop geld mis nu de iPad 2 al op de markt is.
Voordeel van Honeycomb blijft toch ook dat hij flash doet met de iPad vaak gehad dat ik op sites kwam welke niet goed werkten...heel irritant.

Denk ook wel dat de transformer een hit wordt en nu nog even afwachten wat ASUS doet met updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 16-03-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248819

Geweldig dat er nu een speciaal topic is. Volgens mij gaat Asus met z'n tablets ook een hype worden, maar dan in de positieve zin. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
IPad heeft ook prima prijs kwaliteit verhouding hoor ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07 07:42
Chaoss schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:03:
IPad heeft ook prima prijs kwaliteit verhouding hoor ;p
hallo,

er wordt hier nergens gezegd dat de ipad "slecht" is, het enige is dat er applefanboys(girls) :'( zijn die op een asus forum gaan zeuren over dat de ipad ook goed is.
De ipad is geen slechte gadget alleen het is IOS en geen Android wat in een aantal mensen ogen 10× zo goed is.

maar ben blij dat de asus tablet's ook een eigen forum krijgen,ik kijk er zelf ook naar uit

grtz

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 17:05

zap8

do ya wanna bump

Chaoss schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:58:
wat is zo bijzonder/goed aan een IPS scherm en wat het is verschil ten opzichte van concurrentie?
Zoals al gezegd een IPS scherm heeft een goede kijkhoek. Ik heb zelf nog geen enkele Android tablet met een goed scherm gezien (behalve dan de Samsung Tab). Slechte schermen daar knap je heel snel op af als je eenmaal een goed scherm hebt gezien.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Mee eens, scherm is zeker belangrijk, en de ipad heeft gewoon een heel erg goed scherm.

Ik las een review van de Nieuwe Galaxy 10 tab en daar schreven ze dat die misschien nog wel beter was dan het scherm van de ipad.

Nu maar hopen dat het scherm van de transformer ook goed gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 17-03-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke Android-tablet met Honeycomb. De Transformer maakt bij mij wel een goede kans! Ik ga het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Chaoss schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:23:
Mee eens, scherm is zeker belangrijk, en de ipad heeft gewoon een heel erg goed scherm.

Ik las een review van de Nieuwe Galaxy 10 tab en daar schreven ze dat die misschien nog wel beter was dan het scherm van de ipad.

Nu maar hopen dat het scherm van de transformer ook goed gaat worden.
Daar twijfel ik eigenlijk niet over, het is sowieso een IPS scherm dus de inkijkhoek is een stuk beter dan een scherm zonder IPS techniek.

Ik vind de galaxy tab 10.1 ook erg mooi, maar hier zit weer geen usb/hdmi aansluiting op. Voordeel is weer dat hij slechts 600 gram is en een stuk compacter maar ook weer duurder waarschijnlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door tharonald op 17-03-2011 11:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
die Samsung heeft geen IPS scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:08:
die Samsung heeft geen IPS scherm toch?
jawel, daarom is hij interessant. Zie http://nl.hardware.info/n...transformer-met-honeycomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxy tab 2 krijgt een super-Amoled scherm. Da's nog weer mooier dan ips, maar dan gaat het niet over de kijkhoek, maar over de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 15:01
Wat ik me afvraag, is of de 399,- transformer de "kale" versie is, met Wifi, 16 GB en zonder keyboard, dan ben ik iets minder enthousiast... Time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Anoniem: 248819 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:59:
[...]

Galaxy tab 2 krijgt een super-Amoled scherm. Da's nog weer mooier dan ips, maar dan gaat het niet over de kijkhoek, maar over de helderheid.
Err, please check your facts. Er zijn nog geen devices groter dan een telefoon met een super-Amoled scherm. Daarnaast is super-Amoled inmiddels verouderd en is de huidige 'standaard' super-Amoled+. Kleine verandering van naam, groot verschil in het scherm.

Nogmaals, geen tablets met AmoLED de komende tijd. Helaas.

Wow... sorry, eventjes een rant. Als je de informatie van deze pagina vandaan hebt, dan snap ik je verwarring. Grrrr, ik heb er zo'n hekel aan dat en random info word bedacht en door iemand op een pagina gezet word. Houd daar aub eens mee op, of zet er ZEER duidelijk bij dat het speculaties zijn! Ik bedoel, kijk hier eens! 64GB met een mega resolutie op 7", en amoled. Tuurlijk, heel logisch. Oh, en ook nog eens 3D, hoppa! Dromen doe je maar op je eigen intranet ofzo, waarom vervuilen mensen het internet hier mee? :S |:( |:( |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Quindor op 18-03-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

scientist456 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:44:
Wat ik me afvraag, is of de 399,- transformer de "kale" versie is, met Wifi, 16 GB en zonder keyboard, dan ben ik iets minder enthousiast... Time will tell!
Ga daar maar vanuit. Maar dan NOG is het een geweldige prijs naar mijn mening.

De schattingen zoals ik ze tot nu toe heb begrepen (schattingen dus!).

Kaal 16GB + 512MB (memory) : 399,--
+ 3G : 100,--
32GB+1GB+3G : 599,--

Dock los ~ 150,--

Misschien 32GB+1GB+3G+Dock : 699,-- wie weet. Maar dan nog is het haast goedkoper dan een Xoom! :P

Nogmaals, dit zijn schattingen onderhevig aan mijn eigen interpretatie. Maar het lijkt me het dichtste bij de werkelijkheid te liggen met alle informatie welke nu bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Dan hoop ik dat er nog een 32GB+1GB komt voor €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
nouhja die prijzen is toch afwachten en blijft nu bij speculaties, de prijzen van de xoom is ook nog weinig over bekend behalve wat ze nu in Amerika kosten.

Maar de wifi only versie vd Xoom is gespot voor 540usd en die heeft 1GB + 32GB volgens mij... dus dat is ook goedkoop.

Wat ik iig hoop is dat deze tablets na release snel hun weg vinden naar "normale" winkels zoals MM/Saturn etc zodat je ze ook fysiek kunt bekijken en de bouwkwaliteit kunt beoordelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Quindor schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:58:
[...]

Err, please check your facts. Er zijn nog geen devices groter dan een telefoon met een super-Amoled scherm. Daarnaast is super-Amoled inmiddels verouderd en is de huidige 'standaard' super-Amoled+. Kleine verandering van naam, groot verschil in het scherm.

Dromen doe je maar op je eigen intranet ofzo, waarom vervuilen mensen het internet hier mee? :S |:( |:( |:(
Halleluja,amen to that!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Chaoss schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:48:
Maar de wifi only versie vd Xoom is gespot voor 540usd en die heeft 1GB + 32GB volgens mij... dus dat is ook goedkoop.
Ik ben helaas bang dat motorola maar wat graag mee doet aan de US -> EU prijs conversie complotten. Zie amazon.de voor de Xoom. Ik verwacht in nederland uiteindelijk dezelfde prijzen.

Wifi only : 629,--
Wifi + 3G : 699,25

Sure, dat is niet 1:1 dollar naar euro. Maar heel veel ernaast zit het ook niet. Sterker nog, de 3G is net wat goedkoper, maar de Wifi only is duurder dan in de US in dollars. :S En uiteraard is het hoe je het bekijkt, de duurset Ipad ligt ook rond die koers.

Maar persoonlijk vind ik dat echt te duur voor zo'n tablet, zeker gekeken naar hoeveel de hardware kost welke er uiteindelijk in moet.

Hopelijk doet asus het dus beter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Supsooi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:17:
[...]

hallo,

er wordt hier nergens gezegd dat de ipad "slecht" is, het enige is dat er applefanboys(girls) :'( zijn die op een asus forum gaan zeuren over dat de ipad ook goed is.
De ipad is geen slechte gadget alleen het is IOS en geen Android wat in een aantal mensen ogen 10× zo goed is.

maar ben blij dat de asus tablet's ook een eigen forum krijgen,ik kijk er zelf ook naar uit

grtz
Inderdaad,

het scherm van de ipad is beter dan mn Archos 101, maar voor €350 heb ik wèl 16:9 scherm, mini usb, gewoon usb, mini hdmi out en micro sd.
De kijkhoek is matig, maar t beeld bij 720p content is geweldig :9

Toch zou 1080p kunnen afspelen en n beter scherm welkom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
De Transformer wordt voor mij wel erg interessant. Met de verwachte prijs van 500-600 euro ligt hij hetzelfde als de iPad 2. Echter heeft deze veel betere specificaties. Het grootste voordeel is natuurlijk het aankoppelbare docking station wat echt zwaar relaxt is om mee te werken in de trein en in de zomer lekker ff snel wat typen in de tuin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quindor schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:58:
[...]

Wow... sorry, eventjes een rant. Als je de informatie van deze pagina vandaan hebt, dan snap ik je verwarring. Grrrr, ik heb er zo'n hekel aan dat en random info word bedacht en door iemand op een pagina gezet word. Houd daar aub eens mee op, of zet er ZEER duidelijk bij dat het speculaties zijn! Ik bedoel, kijk hier eens! 64GB met een mega resolutie op 7", en amoled. Tuurlijk, heel logisch. Oh, en ook nog eens 3D, hoppa! Dromen doe je maar op je eigen intranet ofzo, waarom vervuilen mensen het internet hier mee? :S |:( |:( |:(
Ik geef toe dat het inderdaad om geruchten ging, want bijna niemand weet hoe de tab 2 er echt uit gaat zien. Die geruchten over het super amoled scherm van de Samsung waren best hardnekkig. Als je googled krijg je tientallen hits. Volgens mij wordt het best een mooi scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248819 op 18-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Anoniem: 248819 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:26:
[...]
Ik geef toe dat het inderdaad om geruchten ging, want bijna niemand weet hoe de tab 2 er echt uit gaat zien. Die geruchten over het super amoled scherm van de Samsung waren best hardnekkig. Als je googled krijg je tientallen hits. Volgens mij wordt het best een mooi scherm.
Geen probleem. Het is ook 1 van de ergernissen van de laatste tijd (iig die van mij) dat er veel random informatie op random websites gezet word. Maar veel daar van is gis werk, wat prima is, maar vervolgens staat het er niet bij, en er hoeft maar 1 iemand te zijn om het aan te nemen en het balletje is aan het rollen en mensen gaan er in geloven, en nou ja... ;w met de informatie.

No harm done. Maar heb je het nu over de Galaxy Tab 10.1 of de 8.9 inch? Want de naam Tab 2 is volgens mij aan geen product verbonden? Voor de 10.1 is gewoon een topic te vinden met goede informatie. Over de 8.9" is inderdaad nog vrij weinig te vinden. Ook nog geen apart topic, etc.

Maar goed, uiteindelijk doen we allemaal ons best om de juiste informatie in de topics te krijgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
de Asus Slider 16GB gaat 449,- kosten

Dan vraag ik mij af waar de transformer qua prijs gesitueerd zit te opzichte vd slider, hardware specs van het tablet gedeelte opzich zijn verder gelijk toch? dan zou je verwachten dat de transformer goedkoper gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
€ 449 voor de Asus Slider 16GB? :o Dat is een koopje! Ik hoop dat Transformer + dock samen voor onder de € 500 wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
mjah opzich was ik niet eens van plan gelijk een dock te halen... tenzij dat gewoon een erg scherpe combinatie aanbieding gaat worden.... was gewoon van plan eerst de transformer te kopen (tenzij een acer of ander merk na release beer uit de bus komt) dan te gaan gebruiken en kijken hioevaak ik het toetsenbord echt mis want voor echt toetsenbord werk heb ik toch wel een laptop en/of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Gezien hoeveel de aangekondigde prijs van de slider is gedaald heb ik hoge hoop op de prijs van de transformer.

Het wordt stilletjes aan wel eens tijd dat ze wat meer informatie erover vrijgeven.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of er een 16 GiB versie komt met 1 GiB ram.
Tevens ben ik nieuwsgierig of het voordeliger gaat zijn om ineens het docking gedeelte te kopen en zoja hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
tjah same here... ik wil er zeker een voor de vakantie hebben... maar wil wel een aantal alternatieven kunnen vergelijken etc. Hoop daarom ook dat ze snel in de "normale" shops komen te liggen en da ze niet alleen via internet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
binnenkort te pre-orderen in taiwan dus de release zit eraan te komen.

http://www.itechbahrain.c...ormer-in-taiwan-this.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
kijk dat is positief nieuws..! hier lees ik ook dat zowel de 16Gb als 32gb 1GB ram hebben (lijkt me ook wel logisch, alle concurrenten hebben het), prijzen van 400 tot 700dollar. Als dat laatste voor een 32GB met G3 en docking is valt dat mee.

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Chaoss schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:06:
kijk dat is positief nieuws..! hier lees ik ook dat zowel de 16Gb als 32gb 1GB ram hebben (lijkt me ook wel logisch, alle concurrenten hebben het), prijzen van 400 tot 700dollar. Als dat laatste voor een 32GB met G3 en docking is valt dat mee.

ben benieuwd!
Ben bang dat het excl. dock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
dat staat er anders niet:
Asus has mentioned that the Eee Pad Transformer will priced from $400 to $700, depending on whether you decide to buy it with the dock or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Chaoss schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:18:
dat staat er anders niet:

[...]
oh oke als je het zo bekijkt valt mij de prijs reuze mee aftellen maar!!!!

http://www.facebook.com/ASUSEee?sk=app_197846136904015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Zo te zien blijken de tablets wel degelijk 1GB ram te hebben.
Vrijdag komt hij al uit in Taiwan.

http://www.nu.nl/gadgets/...-eee-pad-transformer.html

http://news.google.nl/new...AjSAEykpdVMwG2-Rq7aftWupM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
282,- euro... yea right :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Dollar prijzen in 99% van de gevallen niet 1 op 1 omzetten naar euro's.
Niet de actuele wisselkoers gebruiken, dit ivm belastingen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoutV op 21-03-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

De prijzen op nu.nl lijken met wat raar.
Ze vermelden 3 prijzen, maar er er zijn toch al 3 modellen (16, 32 en 64 GiB) en dan nog eens met/zonder 3g + met/zonder docking station.

En 600 EUR voor de 64GiB met 3G en docking zou me eerlijkheidshalve toch wat verbazen (al zou het natuurlijk wel interessant zijn als de andere prijzen ook die lijn volgen).

Het is in ieder geval goed nieuws dat de modellen 1 GiB ram hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Simon Verhoeven schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:45:
De prijzen op nu.nl lijken met wat raar.
Ze vermelden 3 prijzen, maar er er zijn toch al 3 modellen (16, 32 en 64 GiB) en dan nog eens met/zonder 3g + met/zonder docking station.

En 600 EUR voor de 64GiB met 3G en docking zou me eerlijkheidshalve toch wat verbazen (al zou het natuurlijk wel interessant zijn als de andere prijzen ook die lijn volgen).

Het is in ieder geval goed nieuws dat de modellen 1 GiB ram hebben.
heb zelf het idee dat alle modellen zonder 3G zijn en dat die pas later dit jaar verschijnen had ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Blijkbaar hebben ze het bericht op Nu.nl weer veranderd. Op zich wel interessante prijzen mochten ze waar zijn!

Alleen hier baal ik dan een beetje van: "De tablet zal vanaf de eerste week van mei in de winkels verkrijgbaar zijn."

Ik had toch echt wel april verwacht ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Mei zou me enigzins verbazen vermits ze blijkbaar voorlopen op schema.
En dan zou het ook ongeveer samenvallen met de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Ik had ook april verwacht, altijd jammer dat wij weer moeten achterlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 14-07 23:34
Toch altijd jammer dat die schermen zo glanzen.
http://campuslife.asus.com/news/index/104

GPS heeft hij toch, niet ?

Prijzen vallen mee als de dock erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
abusimbal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:49:
Toch altijd jammer dat die schermen zo glanzen.
http://campuslife.asus.com/news/index/104

GPS heeft hij toch, niet ?

Prijzen vallen mee als de dock erin zit.
GPS zit er wel in! :) en tja, ik ken geen schermen die niet glanzen. Dan moet je echt een pixelqi scherm hebben om in de zon te lezen. Het IPS scherm is iig 1 van de beste/betere voor een tablet. De ipad heeft bijvoorbeeld ook een IPS scherm, de Xoom niet en die is ook beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Volgens mij is de Home button ook verdwenen op de foto's die nu op de pagina van asus's facebook staan.
is ook niet meer nodig in Honeycomb maar hij was nog steeds te zien op de demo modellen.

http://www.facebook.com/p...u.179161458793927&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 12:14
Op Tabletworld hebben ze het over een eigen "ASUS sausje".

Persoonlijk vind ik dit jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Taiwan krijgt de eer om als eerste land ter wereld de Transformer in de winkels te kunnen leggen voor $799"

eh wat? Of gaat dat niet over US$?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
nielsn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:59:
Op Tabletworld hebben ze het over een eigen "ASUS sausje".

Persoonlijk vind ik dit jammer.
Volgens mij klopt dat bericht niet, maar we zullen het binnenkort zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Er zijn weer nieuwe foto's gepost op de Asus facebook. incl afbeeldingen van de interface ik zou zo niet weten of dat de standaard 3.0 interface is of niet.

qua looks ziet de transformer er iig goed uit! hopelijk komt hij na de release snel deze kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Chaoss schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:51:
Er zijn weer nieuwe foto's gepost op de Asus facebook. incl afbeeldingen van de interface ik zou zo niet weten of dat de standaard 3.0 interface is of niet.

qua looks ziet de transformer er iig goed uit! hopelijk komt hij na de release snel deze kant op!
Aan de foto's te zien is dit nog gewoon de standaard. Het enige wat 'anders' is, is de achtergrond. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Op die facebook-pagina noemde iemand het ook al; hoe zou het nu zitten met tekstverwerken op zo'n tablet? Met dat externe toetsenbord + touchpad is het een ideale netbookvervanger, maar dat hangt dan wel heel erg van de software af lijkt mij.

Ik ben benieuwd of Honeycomb hier standaard al betere oplossingen voor heeft dan 2.3, want op mijn telefoon en tablet heb ik nog steeds geen goede tekstverwerkers gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
er zou een versie van Open Office voor HC 3.0 moeten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
TrekDude101 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:19:
Op die facebook-pagina noemde iemand het ook al; hoe zou het nu zitten met tekstverwerken op zo'n tablet? Met dat externe toetsenbord + touchpad is het een ideale netbookvervanger, maar dat hangt dan wel heel erg van de software af lijkt mij.

Ik ben benieuwd of Honeycomb hier standaard al betere oplossingen voor heeft dan 2.3, want op mijn telefoon en tablet heb ik nog steeds geen goede tekstverwerkers gevonden.
Google docs? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Google docs is wel heel erg basic, maar werkt idd wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Nog even dan krijgen we Microsoft Office 2010 for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
tharonald schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:21:
Nog even dan krijgen we Microsoft Office 2010 for Android
Ja dat is dan wel nodig een tekstverwerker! Volgens facebook kan ie over ruim 16 uur worden besteld in Taiwan. Weet iemand wanneer ie dan geleverd gaat worden? Meteen of duurt dat dan ook weer een tijd?

In de video op facebook lijkt het net of ie geleverd wordt met een dock... wanneer de transformer voor het eerst in beeld komt lijkt het alsof het een laptop is.

[ Voor 17% gewijzigd door theroach op 24-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Ik zie geen video op facebook. Iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-07 13:41
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
BB Theory is een geweldige serie maar dit is wel een extreem slechte parodie zeg...:p

@theroach de goedkoopste versie heeft zeker geen dock erbij daar moet je uiteraard meer voor betalen.

Ik overigens in een ander filmpje op YouTube dat de dock wel een gewone SD card reader en gewone usb heeft dat is toch wel.een voordeel.... ik wacht nog even af wat de verschillende "packs" gaan kosten maar voor mij krijgt de dock daar wel meer waarde door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
gelukkig geeft Asus ons een keuze, want de dock is voor mij nog niet nodig. Wie weet in de toekomst.

Wanneer kan ik nou eindelijk bestellen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 20-07 14:53
wat zijn de prijzen in Taiwan dan ? als ze hem daar vanaf morgen verkopen lijkt het me toch wel dat er prijzen / pack's bekend moeten zijn!

iemand Taiwanees toevallig ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
In Taiwan is ie inmiddels beschikbaar (iig te bestellen), nu de countdown voor de UK (op Facebook)! Hopelijk dat Nederland dan ook snel aan de beurt is, ben erg benieuwd naar de prijzen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
nu.nl berichte eerder over prijzen van 400, 500 & 600 euro, dus 400,- voor een 16GB wifi versie.... niet heel goedkoop maar kan erger.

Ik zie overigens een countdown voor de UK staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
Ja maar die prijzen zijn volgens mij gewoon vanuit de dollar letterlijk omgerekend, ik wacht liever even officiele berichten af. Of iig de prijzen in de UK, want die prijzen komen vaak (omgerekend) overeen met de prijzen op het vasteland van de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Volgens de Facebook pagina van Asus Eee, komt de Transformer over 5 dagen in de UK! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

Upbeat schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:
Volgens de Facebook pagina van Asus Eee, komt de Transformer over 5 dagen in de UK! :*)
WAUW! Ik vreesde dat Europa een eind Mei release zou krijgen. Dat betekend dat we redelijk snel een review mogen verwachten (Techradar?). Als die positief uitvalt trek ik eindelijk mijn portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Upbeat schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:
waar zie je dat staan...kan het niet vinden op al die facebook pagina's van Asus ;-)..edit al gevonden!!!
woot 5 dagen dan kan het nooit lang duren voordat hij in nederland is....misschien bestellen in de uk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Dat is goed nieuws, ben benieuwd naar de previews. Ik zie ook dat er unlimited saus online storage bijzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
tharonald schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:17:
Dat is goed nieuws, ben benieuwd naar de previews. Ik zie ook dat er unlimited saus online storage bijzit?
dat ik volgens mij het eerst jaar gratis en dan moet je ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
theroach schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:49:
Ja maar die prijzen zijn volgens mij gewoon vanuit de dollar letterlijk omgerekend, ik wacht liever even officiele berichten af. Of iig de prijzen in de UK, want die prijzen komen vaak (omgerekend) overeen met de prijzen op het vasteland van de EU...
neej want de goedkoopste versie kost in taiwan omgerekend 290 euro. dus dan zal die 400 euro voor nl wel ongeveer kloppen (100,- aan belastingen ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Over 5 dagen in UK? Dat wordt importeren (net als mijn Motorola Milestone destijd)... :9 Of ik combineer het met een dagje Londen. :+

Komt eigenlijk heel goed uit, heb vandaag mijn salaris (incl. resultaatafhankelijke uitkering over 2010) ontvangen. 8-)

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 25-03-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Hangt er vanaf... als er een bericht komt dat hij vrij kort daarna ook in NL uitkomt ga ik niet importeren tenzij hij echt flink goedkoper is in de UK.

Nu maar wachten op de eerste user review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als ie medio april in NL uitkomt, dan wil ik ook wel wachten. Ik ga echter niet tot eind april/mei wachten, anders vrees ik dat ik een iPad (1) ga kopen (en achteraf spijt krijg). :P

[ Voor 24% gewijzigd door Mawlana op 25-03-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
filmpje gemaakt @ the launch vandaag:

dus toch asus aangepaste widgets?

ze noemen iig de prijs 500usd zonder dock (neem aan dat dat dan een 32GB is) en ongeveer 100usd voor de dock

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:11:

[video]

ze noemen iig de prijs 500usd zonder dock (neem aan dat dat dan een 32GB is) en ongeveer 100usd voor de dock
Ziet er goed uit! :D

Ik ben benieuwd wanneer die naar NL komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:11:

[video]

aangepaste widgets is dus nog geen UI over honeycomb heen....man wat ziet dit devices er mooi uit kan echt niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:36
Deze of Ipad2 Ik zie wel welke als eerste normaal beschikbaar is. Maar ik neig gezien de resolutie toch wel naar deze. Misschien is Android nu eindelijk volwassen met deze versie.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
De performance issues zijn duidelijk opgelost!

ik wil em!!!! ik wil em!!!! ik wil em!!!! ik wil em!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 20-07 14:53
yay dit word mijn pad ff internet afzoeken naar engelse revieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
ongeveer 30s boottijd vanuit de "helemaal-uit" stand?:

vraag me af hoe lang de tablet meegaat in standby en hoe snel hij dan gebruiksklaar is.

en nog een nieuw reclame filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=r5xW3NhdjqI]

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Voor de liefhebbers, de specs _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: http://aws.cacafly.com/transformer/img/specsheet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik vraag me af of de 3G module misschien achteraf nog in te bouwen is?

zit ook nog te twijfelen 32 of 16GB denk niet dat ik 32GB nodig heb maar goed is altijd mooi meegenomen wat extra opslag.

[ Voor 47% gewijzigd door Michel242186 op 25-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:51

TMoose

Mooooooose !!

Nu nog de mogelijkheid ubuntu te draaien op dit apparaat..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Michel242186 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:02:
ik vraag me af of de 3G module misschien achteraf nog in te bouwen is?

zit ook nog te twijfelen 32 of 16GB denk niet dat ik 32GB nodig heb maar goed is altijd mooi meegenomen wat extra opslag.
Mogelijk dat een 16GB micro sd kaart goedkoper is dan wat asus voor die 16GB extra vraagt..

Eigenlijk wel bizar, een tablet die je kan omtoveren in een relatief logge netbook (vergeleken met de tablet zelf) voor de prijs van een redelijke laptop.... :D

Toch denk ik eraan om 'm te halen mits de reviews positief zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Fly-guy op 25-03-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Helaas heeft Asus nu ook problemen door de aardbeving in Japan. Ik hoop dat er genoeg naar Europa komen, half april dus.

http://focustaiwan.tw/Sho...Type=aALL&ID=201103250023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

TMoose schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:17:
Nu nog de mogelijkheid ubuntu te draaien op dit apparaat..
Waarom zou je dat willen? Wat zou je met Ubuntu doen dat je met Android niet (beter) kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
In het docking station komen er 2 USB 2.0 poorten, zou je dan ook je telefoon moeten kunnen opladen met het dock? Zou die daar genoeg stroom voor leveren?

Zou wel handig zijn, kan ik m'n Nokia gewoon als Hotspot laten fungeren zonder dat ie de batterij van m'n telefoon meteen leegtrekt.

Gewoon met bijvoorbeeld zoiets: http://www.nokiausa.com/f...cables/nokia-cable-ca-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44

The Wizard

Moderator Mobile
Dat moet gewoon mogelijk zijn, aangezien USB poorten volgens de specs max. 500 mA moeten kunnen leveren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.