Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik denk dat ik deze maar in de pre-order ga gooien (wanneer dat mogelijk is) aangezien dit wel een populair device wordt en de voorraad zal wel schaars zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Michel242186 op 25-03-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Waar wil je die in de pre-order gooien? In NL is er nog geen winkel die hem aanbied.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dit kan de vervanger worden voor mn ipad!
Waarom zou je nog een netbook kopen als je tablet+dock ook werkt ;)

Het enige wat mij nog niet duidelijk is of de GPS afhankelijk is van de 3G chip zoals bij een ipad. Zonder 3G geen GPS daar.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
500 euro wordt de prijs incl. dock 16GB...mooi prijsje...maar wel wachten tot begin mei ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:00
okee dit is wel chill ik wil hem zo snel mogelijk hebben gaat iemand hem nog inporteren uit engeland ? hou me even op de hoogte in dit topic k zou t ook graag doen alleen ben er totaal niet bekend mee of is het veel makkelijker als ik denk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zie nu pas dat dit topic er is. Ook alle nieuwsberichten over de Transformer heb ik blijkbaar gemist of genegeerd :$ . Vandaag op de FP het release-nieuws gelezen over de Transformer. Nu nog even dit topic doorspitten.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

The Wizard schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:40:
Dat moet gewoon mogelijk zijn, aangezien USB poorten volgens de specs max. 500 mA moeten kunnen leveren.
Klopt! Veel nieuwe moederborden leveren zelfs 1000 mA via de USB poort. Soms zijn dat alleen sommige poorten en soms moet je er software voor inschakelen. Maar dan laad je USB poort haast net zo snel als de losse adapter!

--update
Excuses, ik dacht dat jullie het hadden over het opladen van de EEE transformer via de usb poort van je PC. Opladen van je mobieltje via het tablet is weer wat anders. Maar, in theorie moet deze gewoon de normale 500 mA leveren inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Quindor op 25-03-2011 20:20 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
daantjuh68 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:35:
okee dit is wel chill ik wil hem zo snel mogelijk hebben gaat iemand hem nog inporteren uit engeland ? hou me even op de hoogte in dit topic k zou t ook graag doen alleen ben er totaal niet bekend mee of is het veel makkelijker als ik denk ?
No way dat ik tot begin mei ga wachten. Nu nog een (web)shop vinden waar ik 'em kan bestellen... :9

Of zal ik toch maar gaan wachten totdat ie in NL uitkomt? Wel zo handig ivm de garantie denk ik... Dilemma. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 25-03-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
sylvesterrr schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:03:
[...]

No way dat ik tot begin mei ga wachten. Nu nog een (web)shop vinden waar ik 'em kan bestellen... :9

Of zal ik toch maar gaan wachten totdat ie in NL uitkomt? Wel zo handig ivm de garantie denk ik... Dilemma. :X
ja en dan heb je nog belasting ? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Als je het importeert uit UK is de winkelprijs de prijs die je betaalt. Daar komt geen (Nederlandse) BTW / douanekosten bij, want UK is lid van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:11:
filmpje gemaakt @ the launch vandaag:

[video]

dus toch asus aangepaste widgets?

ze noemen iig de prijs 500usd zonder dock (neem aan dat dat dan een 32GB is) en ongeveer 100usd voor de dock
Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:53:
ongeveer 30s boottijd vanuit de "helemaal-uit" stand?:

[video]

vraag me af hoe lang de tablet meegaat in standby en hoe snel hij dan gebruiksklaar is.

en nog een nieuw reclame filmpje:
[video]
Backlight beelding, erg jammer dat beide units in de filmpjes erg sterke vormen hiervan vertonen. Ik stoor mij daar altijd erg aan, helemaal omdat het wel een mooi IPS scherm is. Jammer, hoop dat het in andere batches meevalt, maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Neem aan dat je bleeding bedoeld?

tjah zelfs de ipad 2 heeft daar last van :P meestal erger ik me er niet zo aan... je ziet het toch alleen bij zwarte achtergronden, maar het zou mooi zijn als het opgelost gaat worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
inderdaad ietsje bleeding maar niet verontrustend......jammer dat ze niet iets vinden voor al die vingerafdrukken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:35:
inderdaad ietsje bleeding maar niet verontrustend......jammer dat ze niet iets vinden voor al die vingerafdrukken op het scherm.
De aloude oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen deze en de Samsung galaxy Tab 10.1 ( nieuwe versie).
Denk dat je de transformer echt moet kopen vanwege zijn keyboard. Anders kan je beter voor de Galaxy tab gaan. Zou heel mooi zijn om deze twee tegen elkaar te zetten!!

De tab 10.1 heeft denk ik beter scherm. En samsung hun schil is mooier en heeft betere functionaliteit.
Maar de transformer is weer een tikje goedkoper en er kan een keyboard aan.. Tsja afwegingen. Wel mooi dat de keuze er is.
Al kun je ook met gemak een keyboard aansluiten op de Tab 10.1 + bluetooth muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29
Geweldig dingetje lijkt me dit. Ik heb een netbook maar die mist gewoon krachtige batterij. Ik kom op veel verschillende plekken dus dit lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Michel242186 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:35:
Handschoenen dragen :P Alleen werkt je touchscreen dan weer niet.. Lastig lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Hier zit toch Gorilla Glass op? Dan heb je een stuk minder vlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Michie23 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:05:
Hier zit toch Gorilla Glass op? Dan heb je een stuk minder vlekken
Dat dat gorrila alleen iets tegen krassen deed, niet vlekken... (als in harder glas, dus scratch resistant, niet smudge resistant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Klinkt als een heel interessant systeem, maar enig idee wanneer de 3G versies komen? Want hoe leuk dit ook is, een tablet is vrij zinloos zonder altijd/overal internet, en daarnaast betekent een 3G-versie ook dat er interessante deals i.s.m. providers kunnen komen. Enige wat ik dan wel weer vrees is dat de 3G-versie zolang op zich laat wachten dat tegen die tijd alweer de volgende generatie tablets/hybrids op komst is. :/

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Thijs_O schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:19:
Klinkt als een heel interessant systeem, maar enig idee wanneer de 3G versies komen? Want hoe leuk dit ook is, een tablet is vrij zinloos zonder altijd/overal internet, en daarnaast betekent een 3G-versie ook dat er interessante deals i.s.m. providers kunnen komen. Enige wat ik dan wel weer vrees is dat de 3G-versie zolang op zich laat wachten dat tegen die tijd alweer de volgende generatie tablets/hybrids op komst is. :/
Ik gebruik gewoon mijn android telefoon en zet een wifi hotspot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:33:
Ik twijfel tussen deze en de Samsung galaxy Tab 10.1 ( nieuwe versie).
Denk dat je de transformer echt moet kopen vanwege zijn keyboard. Anders kan je beter voor de Galaxy tab gaan. Zou heel mooi zijn om deze twee tegen elkaar te zetten!!

De tab 10.1 heeft denk ik beter scherm. En samsung hun schil is mooier en heeft betere functionaliteit.
Maar de transformer is weer een tikje goedkoper en er kan een keyboard aan.. Tsja afwegingen. Wel mooi dat de keuze er is.
Al kun je ook met gemak een keyboard aansluiten op de Tab 10.1 + bluetooth muis...
Tja hdmi, USB, ips scherm en asus ondersteuning. Ik ben er al uit! Vooral de hdmi moet er gewoon op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:05:
[...]

Waarom zou je dat willen? Wat zou je met Ubuntu doen dat je met Android niet (beter) kan?
De Transformer zou ik ook graag als ultraportable willen gebruiken voor m'n werk. Een IDE, R, mysql, etc. Hoeft niet snel te zijn, maar als ik mijn huidge linux apps gewoon op de Transformer kan gebruiken, dan zou dat perfect zijn. Behalve mijn 1e tablet zou de transformer ook een vervanger voor mijn huidige netbook zijn. En eerlijk gezegd, vind ik de toegevoegde waarde van een tablet boven een Smartphone/netbook combi (Die ik dus momenteel gebruik) een prijs van +-E500 (nog?) niet rechtvaardigen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
tharonald schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:15:
[...]

Tja hdmi, USB, ips scherm en asus ondersteuning. Ik ben er al uit! Vooral de hdmi moet er gewoon op zitten.
Dat de samsung geen hdmi heeft zegt weinig. Als het goed is gaat Samsung ook op de tab's MHL gebruiken en dan kun je met een usb-poort naar hdmi video-output hebben (1080P). In de toekomst kun je met een MHL-enabled TV zelfs je Tab opladen terwijl je een filmpje kijkt ;)

Verder heeft de Tab een PLS-scherm wat eigenlijk IPS 2e generatie is. En combineer dit met een 8.6mm dunne body en dan is het wel erg aantrekkelijk om er meer voor te betalen.

Aan de andere kant heb je voor dezelfde prijs een Transformer + dock en die qua specs gelijkwaardig is. Als je dit zo leest, dan kan ik me voorstellen dat sommige tweakers twijfelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 27-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
USB en micro-SD vindt ik ook wel een voordeel. Neem nu altijd een laptop mee op vakantie, daar zet ik dan elke dag/om de dag de foto's op om gelijk te bekijken, en wat te internetten ed. ideaal als dat allemaal met een 10" tablet kan ipv een 17" laptop :P. Voor onderweg in de auto ook gemakkelijk... lijkt me een ideaal vakantie apparaat.

Hoe werkt die HDMI out van een tablet eigenlijk? gewoon een soort 2'de desktop net als met windows? of moet je alles streamen via een speciaal programma oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Is het ook mogelijk om eerst alleen te tablet te kopen?
En pas later zo een toetsenbord?
Of zijn het echt 2 verschillende modellen?
Verder vind ik hem wel erg gaaf!
Prijs zit goed naar mijn mening.
USB poorten mini hd en sd reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
je kan met en zonder toetsenbord kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik krijg de indruk dat je het toetsenbord gewoon los moet kopen maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik vind de 10.1 van Samsung ook erg interessant, maar dat duurt me gewoon te lang. :( Ik ga gewoon voor de Transformer...

Trouwens, ik kan zo 1,2,3 geen user reviews voor de Asus Transformer vinden. Dit apparaat is toch al beschikbaar in Taiwan?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een netbook en een tablet. De netbook voor eenvoudige tekstverwerking (voor het echte werk heb ik een HP EliteBook 8440p... :)), de tablet voor het internetten en film kijken. De Transformer maakt het - met behulp van de dock - mogelijk om 1 apparaat zowel als netbook als tablet te gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door Mawlana op 27-03-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:40:
Ik krijg de indruk dat je het toetsenbord gewoon los moet kopen maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
"De Transformer moet in mei in Nederland uitkomen en verschijnt in vier verschillende configuraties. De goedkoopste versie gaat 399 euro kosten en bevat 16GB opslaggeheugen. Het 32GB-model zal voor 499 euro over de toonbank gaan. Beide versies kunnen ook met een keyboard-dock aangeschaft worden en kosten dan respectievelijk 499 en 599 euro. De tablets zouden op een volle accu 9,5 uur kunnen werken, en in combinatie met het dock zouden ze tot 16 uur meegaan. De versies zonder dock zullen waarschijnlijk het eerst uitkomen; de bundels met het toetsenbord zouden nog in dezelfde maand volgen."

Het artikel suggereert dat je met bundel moet kopen. Eigenlijk ga ik ervan uit dat je deze ook achteraf kan aanschaffen anders moet je die keuze tijdens de aankoop doen.
Voor minimaal 500 euro ben je dan wel klaar. Niet goedkoper dan een laptop maar wel de iPad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Chaoss schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:01:
USB en micro-SD vindt ik ook wel een voordeel. Neem nu altijd een laptop mee op vakantie, daar zet ik dan elke dag/om de dag de foto's op om gelijk te bekijken, en wat te internetten ed. ideaal als dat allemaal met een 10" tablet kan ipv een 17" laptop :P. Voor onderweg in de auto ook gemakkelijk... lijkt me een ideaal vakantie apparaat.

Hoe werkt die HDMI out van een tablet eigenlijk? gewoon een soort 2'de desktop net als met windows? of moet je alles streamen via een speciaal programma oid?
ik heb zelf n archos 10,1 inch met mini hdmi output. Dikke shit om 720p naar je tv te sturen. de nieuwe tablets doen zelfs 1080p uitsturen!

Heel cool: wanneer je je tablet met hdmi aansluit op je tv, verschijnt je bureaublad en apps op je tv. De tablet gaat op zwart en het scherm wordt dan n touchpad!
Ter verduidelijking: je hangt je tablet gewoon met n hdmi kabel aan je tv (mini hdmi naar hdmi).

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 27-03-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:07:
[...]
Niet goedkoper dan een laptop maar wel de iPad 2
In feite heb je 2 apparaten. En in dit mobiele tijdperk kelderen de laptop verkopen gigantisch dus is de vraag: wie koopt er vandaag de dag nog een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:27:
[...]

ik heb zelf n archos 10,1 inch met mini hdmi output. Dikke shit om 720p naar je tv te sturen. de nieuwe tablets doen zelfs 1080p uitsturen!

Heel cool: wanneer je je tablet met hdmi aansluit op je tv, verschijnt je bureaublad en apps op je tv. De tablet gaat op zwart en het scherm wordt dan n touchpad!
Bij de tegra2 wordt gewoon een kloon van het scherm gemaakt. Dit heeft als voordeel dat je makkelijker kan navigeren via je tablet pc/smartphone. Als je tablet op zwart gaat is het elke keer gokken waar je vinger terecht komt.

@Michie23: Er zijn nog genoeg redenen waarom je een gewone laptop koopt. MS office bijvoorbeeld. Ter vervanging van je desktop. Ik zie hedendaags een tablet pc puur als entertainment. Voor het echte werk kom je toch bij een desktop/laptop uit. Dat de verkopen door de tablet pc zullen gaan dalen is wel duidelijk. We kunnen tenslotte maar 1 keer onze euries uitgeven. Wie weet waar het verder naar toe leidt als de arm processoren steeds sterker worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Michie23 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:34:
[...]

In feite heb je 2 apparaten. En in dit mobiele tijdperk kelderen de laptop verkopen gigantisch dus is de vraag: wie koopt er vandaag de dag nog een laptop?
Volgens mij daalt de verkoop van pc's, niet die van laptops. De meeste mensen kopen een laptop in plaats van een pc omdat ze zo'n ding groot en lomp vinden in de woonkamer. Voor gewoon administratief en kantoorwerk is een tablet ook geen vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:27:
[...]

@Michie23: Er zijn nog genoeg redenen waarom je een gewone laptop koopt. MS office bijvoorbeeld.
Ik zie dat er tegenwoordig ook een Citrix client voor Android is. Toevallig hebben wij op het werk een Citrix farm met onder andere de MS Office applicaties...

Nu nog de IT-afdeling zover krijgen om de Android-client toe te staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
het is natuurlijk ook mogelijk om met teamviewer in te loggen op je windows pc en daar gewoon office op gebruiken....vraag is even of het touchpad van de transformer dan werkt in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Bij mij thuis staat niet 24/7 een Windows pc aan (de enige keer dat ik thuis Windows gebruik is, is wanneer ik thuis aan het werk ben op mijn werk-laptop)... :P

Dat is dus geen optie. :P VNC in combinatie met OpenOffice op mijn Debian-server zou eventueel wel een optie kunnen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:46:
[...]

Ik zie dat er tegenwoordig ook een Citrix client voor Android is. Toevallig hebben wij op het werk een Citrix farm met onder andere de MS Office applicaties...

Nu nog de IT-afdeling zover krijgen om de Android-client toe te staan. :P
Eens kijken of dat werkt op mijn HTC (gewoon als POC, niet praktisch op zo'n scherm)... de linux client werkt iig bij onze school, dus ik verwacht dat dit ook gaat werken.

http://www.citrix.com/eng...1864551&productId=1689163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Ferry34 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:27:
[...]

Ter verduidelijking: je hangt je tablet gewoon met n hdmi kabel aan je tv (mini hdmi naar hdmi).
nice dat klinkt handig... we haden vrijdag avond tijdens een feestje nog een laptop aan de tv hangen om wat youtube filmpjes te laten zien... zou met zo tablet echt veel handiger gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:27:
[...]

@Michie23: Er zijn nog genoeg redenen waarom je een gewone laptop koopt. MS office bijvoorbeeld. Ter vervanging van je desktop. Ik zie hedendaags een tablet pc puur als entertainment. Voor het echte werk kom je toch bij een desktop/laptop uit. Dat de verkopen door de tablet pc zullen gaan dalen is wel duidelijk. We kunnen tenslotte maar 1 keer onze euries uitgeven. Wie weet waar het verder naar toe leidt als de arm processoren steeds sterker worden.
Ja en ik zou deze dus aanschaffen vanwege de 'dubbelfunctie' gezien het toetsenbord. Als ik puur voor een tablet zou gaan zou ik de iPad nemen maar de Transformer maakt de laptop, in mijn geval de netbook overbodig. Office is voor mij Google Docs en dat is eigenlijk ook het enige wat ik op mijn desktop in de wat uitgebreidere zin doe. Voor mij is de Transformer handig:
- op het werk tijdens de vergaderingen
- tijdens de lessen op school
- onderweg in de trein

Lekkere lange batterijduur en uiteraard het toetsenbord om snel te typen :)
Mijn enige zorg zijn de apps, ik hoop dat deze goed geschaald zijn voor het beeldformaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
@alteclansing

Bedankt!;)
Wist wel dat ze in 4 verschillende varianten komen.
Met en zonder toetsenbord.
Maar wil toch even eerst zonder toetsenbord.
En daarna denk ik pas later een toetsenbord aanschaffen als het mogelijk is.
Anders maar is gewoon gelijk.

Wat ik verder erg interessant vond, was het usb aansluiting op de toetsenbord.
Altijd handig.
En ik denk ook wel dat ze Linux erop gaan krijgen op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Heeft er iemand enig idee of de transformer in engeland ook in de winkels komt te liggen? Dan ga ik maar eens een tripje naar engeland plannen denk ik.

Ik word het wachten helemaal zat grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Daar ben ik ook naar benieuwd. Ik heb nog geen enkele (web)shop gezien waar een release-date wordt vermeld en waar ik 'm kan pre-orderen.

In het geval van een webshop zou ik 'm direct bestellen. En anders vraag ik een collega om een exemplaar mee te nemen (over anderhalve week gaat ie naar Engelend). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik ben niet zo'n tweaker (gebruik het wel voor reviews ervaringen tips etc) maar in de topicstart staat dat het een tablet met 3g is, al lezende merk ik dat er eerst een wifi model word uitgebracht? Ik wil zelf graag een 3g versie aangezien ik toch nog een extra abbo heb lopen (je kan mobiele sim erindoen toch) (sorry ben niet zo technisch aangelegd maar ben veel onderweg en lijkt mij zo'n tablet erg handig ipv altijd met grote laptop te moeten slepen) en ik volg het geloof ik niet helemaal meer. Iemand antwoord hierop?
Als het 3g is ga ik ook dagtripje londen doen in april geloof ik :)

Net online
http://www.techradar.com/...ase-date-announced-938618

aangekondigd voor 30 maart

[ Voor 27% gewijzigd door Annie1980 op 28-03-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
De UK release datum was al een paar dagen bekend, lees maar paar pagina's terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Het is nog steeds niet echt duidelijk hoe de prijzen zijn volgens mij.. Zie onderstaand bericht:
Het qwerty-toetsenbord dat aan de tablet vastgeklikt kan worden om het te laten transformeren in een netbook is niet bij de prijs inbegrepen en moet los aangeschaft worden. Het prijskaartje van het accessoire is nog niet bekendgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/d...__.html?p=8,1?sn=digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
wat nu snap ik er niets meer van nu gaat hij voor de 16 gb weer 500 kosten :( ik dacht 400 dat is wel ff een tegevaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Voor de mensen die office praktijken willen gebruiken op hun tablet: http://www.eurodroid.com/...dition-ms-office-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

daantjuh68 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:58:
wat nu snap ik er niets meer van nu gaat hij voor de 16 gb weer 500 kosten :( ik dacht 400 dat is wel ff een tegevaller
Dat zou even duur zijn als de Zoom-32GB en £100 meer dan de iPad2-16GB. Volgens mij weet nog niemand de echte prijzen, we zullen het wel zien woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daantjuh68 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:58:
Ik vertrouw liever op tweakers.net informatie. Ook diverse andere tech sites noemen 399 als begin prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
JoetjeF schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:45:
[...]

Dat zou even duur zijn als de Zoom-32GB en £100 meer dan de iPad2-16GB. Volgens mij weet nog niemand de echte prijzen, we zullen het wel zien woensdag.
iPad2 16GB Wifi is €479,- hoor ;)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ow ja, een kleine verwarring met verschillende valuta's :P

In dat telegraaf stukje staat dat de Transformer-16GB (zonder keyboard) £500 gaat kosten, de Xoom-32GB kost in de UK ook £500 and de iPad2-16GB £400, allen zonder 3G.

@vvv precies wat ik bedoel ja, voor €400 (£350 schat ik?) koop ik het wel. De vergelijking met prijzen was meer om aan te geven dat £500 echt veel te veel is, dan gaat het geen succes worden.

[ Voor 44% gewijzigd door JoetjeF op 29-03-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Een prijs van 399 zoals t.net eerder berichte lijkt me een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ik denk dat Asus gewoon voor de 399,- gaat.
Dan blijven ze mooi onder de concurrenten.

Verder als je Word zou willen gebruiken is Google Docs ook een super oplossing!
Het is verder een simpel variant die online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ja het verbaasd mij dat er blijkbaar niet zo heel veel mensen gebruik maken van Google Docs. Ik vind het ideaal, nooit meer wat kwijt raken en alles overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Michie23 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:29:
Ja het verbaasd mij dat er blijkbaar niet zo heel veel mensen gebruik maken van Google Docs. Ik vind het ideaal, nooit meer wat kwijt raken en alles overzichtelijk.
Laatste keer dat ik google docs gebruikte (begin 2010) verknalde het mijn hele Word opmaak, daarna heb ik google docs ook niet meer nodig gehad, maar geen idee of het nu wel beter werkt.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Laatste keer dat ik Google Docs gebruikt heb was 2010 eind december.
Het heeft niet veel functie''s maar voor normaal gebruik is het meer als zat.
Maar is er al iets meer bekend over de tablet?
Welke winkels het allemaal gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
ER is nog niet eens bekend wanneer hij precies in NL te krijgen is.

vrijdag is de release in de UK, vraag me af of hij ook daadwerkelijk dan al leverbaar is in de uk... de eerste batch vanuit de fabriek schijnen er ivm de aardbeving in Japan maar 2000 oid geweest te zijn. ik lees ook niets van webshops in Taiwan die hem verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb niet eens een user review kunnen vinden, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Chaoss schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:10:
ER is nog niet eens bekend wanneer hij precies in NL te krijgen is.

vrijdag is de release in de UK, vraag me af of hij ook daadwerkelijk dan al leverbaar is in de uk... de eerste batch vanuit de fabriek schijnen er ivm de aardbeving in Japan maar 2000 oid geweest te zijn. ik lees ook niets van webshops in Taiwan die hem verkopen....
heb ook al zitten zoeken inderdaad....op amazon.de staat hij wel maar is nog niet te bestellen.

http://www.amazon.de/gp/p...4&creativeASIN=B004TR3VYC

[ Voor 11% gewijzigd door Michel242186 op 29-03-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:45
Maar waarom zouden aangeven dat je hem kan bestellen als ze hem nog niet eens kunnen leveren? Ik neem aan dat ze niet zomaar een teller laten aflopen...

Vraag me trouwens ook af waarom hij op amazon.co.uk nog niet staat en op amazon.de wel. Terwijl hij volgens de asus Facebook-pagina vanaf morgen te pre-orderen is daar...

[ Voor 36% gewijzigd door theroach op 29-03-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:10:
(...) vrijdag is de release in de UK. (...)
Weet je dat zeker? Volgens de facebook-pagina is ie over 22 uur en 24 minuten al verkrijgbaar in UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
ah ok :P verkeerd gezien dan, khad de info idd van de fb pagina.

nouhja ik las dus ergens dat er maar 2000 stuks gemaakt konden worden ivm levering problemen uit japan.., nou 2000 stuks voor alleen taiwan lijkt me al erg krap. maar goed we zullen zien, als hij in de UK echt leverbaar is lijkt het me dat diverse webshops daar hem wel gaan verkopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 29-03-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

@Chaoss, ik heb de afgelopen week nogal wat sites afgezocht en de release voor Nederland is gewoon in mei. (je weet het bij de meeste fabrikanten helaas pas zeker op het moment dat het in de winkel te zien is.)
Net op tijd voordat ik op vakantie ga dus eigenlijk :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Dat had ik ook op t.net gelezen jah :P jammer dat er tussen UK en NL dan weer meer dan een maand verschil moet zitten :P

Het ging er meer om dat we sinds de release in taiwan vorige week er maar weinig van gehoord hebben, geen user reviews etc. of webshops die hem aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dat viel mij helaas ook op, er zijn geen user reviews te lezen, alleen de Cebit review wordt overal gepubliceerd. Wellicht zijn de users in de 7e hemel waardoor ze geen tijd meer hebben om een review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:51:
Dat had ik ook op t.net gelezen jah :P jammer dat er tussen UK en NL dan weer meer dan een maand verschil moet zitten :P

Het ging er meer om dat we sinds de release in taiwan vorige week er maar weinig van gehoord hebben, geen user reviews etc. of webshops die hem aanbieden.
Dat is wel te verklaren:

Updated Mar 26, 2011 at 12:31pm IST
The Eee Pad Transformer, which became available for pre-order in Taiwan on Friday, goes on sale in the UK on March 30, to be followed by US sales.
In Taiwan, the 16 GB version without the keyboard sells for 14,900 New Taiwan dollars ($500), while the keyboard version costs NT$17,900 ($600). The company did not provide prices for other markets.

Er is op dit moment nog geen enkele aan de consument geleverd.

@Kwisum: Je hebt altijd unboxing filmpjes en 1e hands on van producten. Die komen echt zeer snel na koop op het net. Ze willen ook zo graag de 1e zijn die handson op youtube zetten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:57:
[...]

Dat is wel te verklaren:

Updated Mar 26, 2011 at 12:31pm IST
The Eee Pad Transformer, which became available for pre-order in Taiwan on Friday, goes on sale in the UK on March 30, to be followed by US sales.
In Taiwan, the 16 GB version without the keyboard sells for 14,900 New Taiwan dollars ($500), while the keyboard version costs NT$17,900 ($600). The company did not provide prices for other markets.

Er is op dit moment nog geen enkele aan de consument geleverd.
Maar het is toch raar dat als hij morgen te koop is in de UK dat hij vandaag nog niet aangekondigd staat op amazon.co.uk. Ook niet zonder prijs zoals op amazon.de. Of hebben ze speciale deals gesloten met bepaalde ondernemingen voor de verkoop? Laten we dan iig morgen maar afwachten hoe het loopt in de UK. Morgenavond of donderdag zouden dan userreviews en eerste out-of-the-box filmpjes op internet moeten komen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik ga denk ik wel een poging wagen om hem te pakken te krijgen via engeland of duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Engeland is interessant, maar via Duitsland icm een QWERTZ toetsenbord lijkt me niet zo handig (tenzij je deze er niet bij wilt hebben en wellicht de Duitse taal op de koop toe neemt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Kiswum schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:19:
Engeland is interessant, maar via Duitsland icm een QWERTZ toetsenbord lijkt me niet zo handig (tenzij je deze er niet bij wilt hebben en wellicht de Duitse taal op de koop toe neemt.)
dat is waar ook was ik even vergeten duitsland valt af dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Michel242186 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:00:
[...]

heb ook al zitten zoeken inderdaad....op amazon.de staat hij wel maar is nog niet te bestellen.

http://www.amazon.de/gp/p...4&creativeASIN=B004TR3VYC
Staat wel een foutje op, nl. Tegra2 1.2Ghz ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Michel242186 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:04:
ik ga denk ik wel een poging wagen om hem te pakken te krijgen via engeland of duitsland.
Laat je het weten als je een webshop hebt gevonden? Duitsland is ook prima, ik hoop het dan gewoon zonder dock (bestel ik later wel bij in UK/NL). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Expansys heeft de eee pad op de website staan, maar uiteraard (helaas) geen details over prijzen en levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
JoetjeF schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:17:
Expansys heeft de eee pad op de website staan, maar uiteraard (helaas) geen details over prijzen en levering.
Ja, dat had ik al gezien. Ook op de NL-site van Expansys is ie beschikbaar voor pre-order (uiteraard met dezelfde informatie als op de UK-site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Waar moet je rekening mee houden als je een tablet laat opsturen vanuit the UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Verzendkosten & voedingsstekker (daar hebben ze een zogenaamde UK-stekker; verloopstekker is hier in NL al voor enkele euro's verkrijgbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik zat meer aan douane kosten e.d. te denken, BTW?

Daarnaast, versturen UK webshops goederen naar het buitenland? Bij de US moet je het via een freightforwarder laten gaan. (duuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Dat staat in het topic (bericht is nog van afgelopen zaterdag), maar goed:
sylvesterrr schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:47:
Als je het importeert uit UK is de winkelprijs de prijs die je betaalt. Daar komt geen (Nederlandse) BTW / douanekosten bij, want UK is lid van de EU.
Uiteraard versturen UK webshops goederen naar het buitenland, ook US webshops doen dat hoor... In het geval van US kan je echter te maken krijgen met douanekosten + BTW. In december 2009 heb ik mijn Motorola Milestone gewoon in UK besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Okay, dan ga ik een Transformer uit de UK halen mocht deze binnenkort beschikbaar zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Laat ik dit weekend nu net in Duitsland zijn. Ik ga wel even een kijkje nemen bij een tabletwinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Zit ook vlak bij de grens maar heb geen zin om een tablet met Duits erop te kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Op een Android device kan je de taal toch zo veranderen? :) Wellicht dat Nederlands er niet op zit, maar Engels zal er zeker wel op zitten.

Ik woon in Nijmegen, Duitsland is voor mij dus ook niet ver rijden. Wordt ie in Duitsland niet op hetzelfde moment al in NL gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Alleen voor de dock moet je wel zeker weten dat deze QWERTY is ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

De tablet komt in mei naar Nederland, kan maar zo hetzelfde zijn voor Duitsland aangezien de websites het alleen over UK hebben waarna de tablet naar de US zou komen in april..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Pinobigbird schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:29:
Alleen voor de dock moet je wel zeker weten dat deze QWERTY is ;)
Ja, dat is waar. De dock bestel ik later wel bij in NL/UK.

[ Voor 61% gewijzigd door Mawlana op 29-03-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

sylvesterrr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:30:
[...]

Ja, dat is waar. De dock bestel ik later wel bij in NL/UK.
Zelfde hier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Tja op amazon.de staat ie al voor pre order dus lang zal het niet duren. Ik ga ook alleen maar even kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Wordt wel dringen volgens mij als hij te koop aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Zolang ik er maar een heb. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets zeker weten.
Op deze site http://digimind.nl/2011/0...r-pad-de-tablet-van-2011/ las ik dat in het toetsenbord wel een een gewone sd kaart past, En in de tablet alleen micro sd kaart.
Kan ik er vanuit gaan dat dit klopt? Want dan wordt de transformer een stuk interessanter voor mij.
Lees graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Jij moet braaf op je beurt wachten, ik eerst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:15:
Even iets zeker weten.
Op deze site http://digimind.nl/2011/0...r-pad-de-tablet-van-2011/ las ik dat in het toetsenbord wel een een gewone sd kaart past, En in de tablet alleen micro sd kaart.
Kan ik er vanuit gaan dat dit klopt? Want dan wordt de transformer een stuk interessanter voor mij.
Lees graag.
Op netbooknews.de staat onderstaande, weet niet of het 100% klopt maar het lijkt aardig te kloppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.netbooknews.de/wp-content/uploads/ASUS-Eee-Pad-Transformer-27-550x369.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.netbooknews.de/wp-content/uploads/ASUS-Eee-Pad-Transformer-31-550x336.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.netbooknews.de/wp-content/uploads/ASUS-Eee-Pad-Transformer-41-550x300.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JoetjeF op 29-03-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Hup klopt 100% zeker, het wordt zelfs in dat laatste reclame filmpje duidelijk onder de aandacht gebracht dat hij micro SD kaartjes en usb stick leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Trouwens post vanuit de UK gaat niet altijd zo goed als het in Nederland door selectvracht bezorgd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
In minder dan 4 uur is de UK release met een soort press event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
drumstickNL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:43:
Trouwens post vanuit de UK gaat niet altijd zo goed als het in Nederland door selectvracht bezorgd word.
dat is idd wel een gok/ndaeel... als je een game besteld voor 4 tientjes is het ook zonde maar een tablet van 400-600 euro is toch wel heel erg cru om niet bezorgt te krijgen.

tevens zit je met eventuele garantie... als er binnen 2 jaar iets kapot gaat is het toch handig dat je gewoon naar de winkel kunt gaan waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
drumstickNL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:43:
Hangt van de webshop af. Pakketjes uit UK (en DE) worden bij mij vaak door DHL of DPD bezorgd.

Ook als ik 'm in NL zou kopen (bij een webshop) kan ik niet naar een winkel, maar moet ik 'm terugsturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 30-03-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
Ik bestel nog wel eens wat via amazon.co.uk en dat gaat gewoon via TNT en is altijd netjes verpakt, dus hopelijk kan deze tablet ook via hun. Maar wil eerst nog even de eerste userreviews afwachten voordat ik wat ga ondernemen uit de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:15:
Even iets zeker weten.
vooral dat filmpje erbij :)
ben erg benieuwd naar de prijzen hiervan.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.