Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 10 januari 2009

Als je je afvraagt waarom de fps gecapped is op 30:
quote:
Q: Why is the game frame capped to 30FPS?
A: The team at Rockstar Leeds tried their best to find a work around it but there is a fundamental flaw with the technology used in the game. The MotionScan technology by DethAnalysis and TeamBondi used to bring the life-like faces is limited to 30 FPS as it's essentially a series of movies played on top of the character model. Because of it's extensive use even outside of cut scenes, the game has been frame capped. Without the framecap, the audio wouldn't match up and the faces would likely go extremely fast.

100% RHCE
Reg. datum: 03 augustus 2000

Voor iedereen met slechte performance op de PC: ik denk dat ik zojuist iets gevonden heb wat een flinke boost geeft: gebruik -str op de commandline.

Dit enabled de single threaded renderer.

Ik heb het sterke vermoeden dat Rockstar, om concurrency issues te voorkomen, nogal slechte code heeft tussen verschillende threads.

If it jams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway.

L@NParty!
Reg. datum: 06 februari 2008

Ik had inderdaad ook erg slechte performance, maar met de -str in de commandline werkt het wel soepeltjes op de hoogste instellingen (1920*1080, met een HD6950, Phenom II X2 555 @ 3.8 GHz en 4 GB ram)
Alleen krijg je dan wel constant de muisaanwijzer te zien van Windows (die dus niet overeen komt met de aanwijzer op het scherm). Hopelijk doet Rockstar hier nog wat aan...

Verder is het wel een erg leuk spel, heb alleen een keer gehad dat hij vanzelf onder een auto liep, hier dood aan ging en ik weer een heel interview overnieuw moest doen, dat was iets minder...

No keyboard detected. Press F1 to resume.

Reg. datum: 05 maart 2009

Deze game is bijna onspeelbaar voor mij. De game crasht regelmatig en geeft deze foutmelding:
AD96: Failed to create d3d resource. Please restart your computer.
Mijn specs: Windows 7 32bit
i7 875k
4gig ram
xfx 6870 oc
Iemand een idee of ik het probleem zelf kan oplossen, of dat ik moet wachten op een patch?

Reg. datum: 16 december 2001

quote:
Rainmaker schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:40:
Voor iedereen met slechte performance op de PC: ik denk dat ik zojuist iets gevonden heb wat een flinke boost geeft: gebruik -str op de commandline.

Ik heb het sterke vermoeden dat Rockstar, om concurrency issues te voorkomen, nogal slechte code heeft tussen verschillende threads.
Tip van de week. Dit werkte perfect voor mij. Overigens verwees de desktop-link eerst naar LANLauncher.exe, die werkt er niet mee, maar LANoire.exe wel.

Uitgespeeld. maar wat een waardeloos einde. Sowieso is dat met de duitse chick compleet uit de lucht gegrepen, het einde met zijn oud-collega aan het woord slaat nergens op.
Leuk dat ze de gezichtstechniek gebruiken, maar het spel is eentoning en het verhaal waardeloos. Mafia bijvoorbeeld zet een veel betere sfeer neer.

Gisae wijzigde dit bericht 27-11-2011 03:37 (21%)

Reg. datum: 26 januari 2006

quote:
anandus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:34:
Ook al is de Complete Edition pas overmorgen uit in Europa, in de VS is-ie wel al uit. Inclusief launch trailer:

[video]
Heb zojuist eens zitten kijken, maar met de lage prijs op Amazon.co.uk van de gewone editiie (£16,91) en de Rockstar Pass is die combinatie iets meer dan een 10tje goedkoper dan de Complete Edition (er vanuit gaande dat je alle mogelijke DLC wil hebben, je moet namelijk in beide gevallen nog wat DLC los kopen).

Ter info voor de twijfelaars :)

f.h wijzigde dit bericht 23-11-2011 19:30 (9%)

Game Guru
Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Alleen krijg je dan wel constant de muisaanwijzer te zien van Windows (die dus niet overeen komt met de aanwijzer op het scherm). Hopelijk doet Rockstar hier nog wat aan
Ik had het zelfde en vond het vrij irritant

Je hebt gelukkig een programma genaamd NoMousy waarmee je de muis kan verbergen http://www.autohotkey.com/forum/topic2197.html

Vreemd dat het spel op een andere pc, met een oude Phenom x4 en een ATI 4830 zonder -str gewoon prima loopt (wel wat aangepaste instellingen en op 1440x900)

Vind het zeker een leuk spel, alleen erg veel herhaling, maar dat heeft me nog niet gestoord

Valt me ook op dat sommige gezichten en heel echt lijken, en sommige net weer wat minder
maar wat mij betreft gebruiken ze deze techniek in elke game

Sinester wijzigde dit bericht 29-11-2011 11:20 (11%)

Antec Three Hundred - OCZ ModXStream Pro 600W - Gigabyte GA-870A-USB3 - AMD Phenom II X4 965 BE - 2x2GB Corsair XMS - XFX AMD Radeon HD 6950 XxX - Samsung Spinpoint F3 1TB - Iiyama E2472HD-B1

L@NParty!

quote:
Sinester schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:18:
[...]

Ik had het zelfde en vond het vrij irritant

Je hebt gelukkig een programma genaamd NoMousy waarmee je de muis kan verbergen http://www.autohotkey.com/forum/topic2197.html
Bedankt voor de tip! Zo werkt het een stuk beter.

Helaas is het spel al wel een paar keer gecrasht, verder is het goed te doen.
Waar ik me wel aan erger is dat je aan erg veel dingen kunt zien dat het van de consoles af komt, als je bijvoorbeeld in je boek bezig bent kun je alleen maar met het toetsenbord heen en weer, het was erg fijn geweest als je daar gewoon met de muis alles aan kon klikken...

Walks at night 2
Reg. datum: 14 mei 2005

Wat een slechte port. Heb die commandline gefixt maar nog steeds stotterig als gek.
Toevallig een patch in de pijplijn?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

L@NParty!

Na een tijdje eindelijk uit kunnen spelen, zeker de moeite waard, einde viel alleen wel een beetje tegen.

spoiler:
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze de complete corrupte bende oprolden, maar helaas waren het er dus maar een paar van.
Dat Phelps doodging vond ik wel ok, net zoals dat bij RDR de hoofdpersoon doodging. Zou Rockstar dit ook doen bij GTA V?

Reg. datum: 24 februari 2001

LA Noire [PC] is een Daily Deal op Steam. ¤12,49 voor de Complete Edition. Niet slecht :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Left part of the Evil twins

Geeft wel aan dat het aardig geflopt is op de pc

Nederlands Arsenal Forum - Arsenalforum.nl

Reg. datum: 19 januari 2008

:P Of ze hebben al zoveel winst gedraaid dat ze nu wel voor cheapy t aandurven te bieden

PSN: Lampuhkap | X360: Lampuhkap | Boost. the #1 replacement for displacement!

Fe Fan
Reg. datum: 06 juni 2006

quote:
Gunner schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:46:
Geeft wel aan dat het aardig geflopt is op de pc
tzijn megasales op steam, -33% op skyrim (en nou nie tkomen zeggen dat dat geflopt is :+) nog geen 2 maand nadat het uit is, is toch wel best straf te noemen

Reg. datum: 20 augustus 2005

Heerlijk om het spel nu op de pc te spelen. Had de PS3-versie al, maar voor 12,50 met alle DLC kon ik deze niet laten liggen. Ik vind het gewoon lekkerder spelen op de pc :).

Forza 4 Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB

available in strong mint
Reg. datum: 21 september 2002

Ook in de Steam sale gekocht. Ben zeer benieuwd. Maar hou me nog in, want eerst Batman AC uitspelen en eigenlijk heb ik ook nog de laatste Assassin's Creed liggen en en en ... pff veel te veel op de plank.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

L@NParty!

Na een pc-update (oa nieuw mobo+geheugen en ssd, vollegede specs in inventaris),
draait de game zonder de -str wel soepel, op de hoogste instellingen.
Geen idee waarom het nu ineens wel werkt, zou er ook aan kunnen liggen dat ik een re-install heb gedaan.

Reg. datum: 11 februari 2009

Met mijn systeem*1 HAD ik ook enorme FPS- en stutter problemen.
Een combinatie van de -str truuk en uitschakelen van crossfire heeft dit verholpen.
Draait heel soepel nu met alles max.

De game ademt rockstar. Erg mooie stad met veel details en (extreem) goede dialogen. Je vraagt je af af welke enorme stapel referenties ze gebruikt hebben om LA 1947 te re-creëren.

Kleine ergernis is toch wel het gebrek aan een soepele save-game optie. Regelmatig zou je een verhoor opnieuw willen doen omdat je meer goede antwoorden nodig hebt. Hiervoor moet je nu de hele case opnieuw doen.

*1) specs: amd X6 1090t + 2x amd 6950

Reg. datum: 21 november 2005

Dit van die saves vind ik ook erg jammer, maar wel logisch, anders reload je elke keer en heb je moeiteloos een 5 star rating voor elke case.

Op deze manier hebben je foute keuzes direct invloed op de verdere gameplay, al hebben mijn foute keuzes tot nu toe nog niet tot een slechte afloop geleid.

Gave game, ben nu al Vice cop, ben benieuwd hoe snel ik dit uitspeel. Zeer verslavend.

Asus P8P67 Rev3, i5 2500k, 16gig DDR3 1600mhz Kingston HyperX Genesis, Asus ENGTX570 DCII, OZC Agilty 3 60gig + WD Caviar Black 500gb, Samsung 2443BW.

He's evil! Very EVIL!

Ook ik moest crossfire uitzetten (11.12 Drivers, 2x5850), en dan ook nog eens een 30 FPS limiet. Komt allemaal niet echt PC optimized over, erg jammer.

Hoe kom ik makkelijk terug in Windows, zonder de game af te sluiten, iemand een idee?

tHe_BiNk wijzigde dit bericht 19-01-2012 22:44 (22%)

Full Colour Stickers (op je computer) http://www.fullcoloursticker.com - Raamfolie www.plakhetzelf.nl

Alt-tab? :P

He's evil! Very EVIL!

Do'h! O+

Full Colour Stickers (op je computer) http://www.fullcoloursticker.com - Raamfolie www.plakhetzelf.nl

Reg. datum: 18 november 2009

Vraagje, ik zoek een spel die wat exploration biedt, en ook nog een goed verhaal. Ik vond GTAIV wel grappig, maar de controls waren echt crappy (vooral autorijden), voor mij dan.

Zouden jullie mij dit spel aanraden? (Note, ik vond RDR wel weer geweldig)

Reg. datum: 12 september 2009

Hm, zojuist voor het eerst gefaald met een case (Slip of the tongue). Het doet mij realiseren dat het spel voor mij persoonlijk toch zwakheden kent. Het is niet dat het pas opvalt nu ik een case niet heb opgelost, ik merkte het al langer. Het probleem is dat ik nooit echt een verbondenheid heb met mr. Phelps. Ik begrijp de case waar ik mee bezig ben nooit echt. Dit kan in mijn geval aan twee dingen liggen:

1. Je moet altijd veel informatie tot je nemen. Bij elke case weer enkele namen, locaties, belastende zaken, etc. Op een gegeven moment raak je de draad kwijt en verlies je de link tussen verschillende zaken. Ook het feit dat ik soms cases heb waarin ik op de helft stop en een week later weer verder ga helpt ook niet. Gevolg hiervan is dat het ondervragen vaak een opsomming van gokken en halve zekerheden wordt.

2. Soms wordt het juist te makkelijk gemaakt. Ik heb het idee dat dit is om punt 1 te compenseren. Je selecteert iets in een interview en opeens blijkt dat de doorbraak te zijn. Er wordt opeens een link gelegd die het laatste woord vormt in de case terwijl je zelf geen idee hebt hoe het eigenlijk zit. De gezichtsanimaties wanneer iemand liegt zijn tevens vaak op het B-acteur achtige af.

Voor de rest is het eigenlijk een prima spel. De graphics zijn mooi (ondanks wat lastige problemen met de framerate op mijn PC) en het spel heeft een film-gevoel zoals ik nooit eerder ervaren heb. Het is vermakelijk, vooral als je het ziet als een 'tussenproduct' in de aanloop naar GTA V, want dat wordt natuurlijk de echte topper!

Reg. datum: 30 januari 2009

Dit spel is niet echt met GTA te vergelijken en om het een "tussen product" te noemen lijkt mij wel erg denigrerend naar het spel toe. Grand theft auto is een bijzondere reeks en de hoeveelheid details en inhoud die in het spel zitten is echt belachelijk groot!!! Echter mag het verhaal denk ik nog wel wat leren van LA Noire (voor zover ik het gespeeld heb....) GTA is gewoon een bijelkaar geraapt zooitje missies waar alles en iedereen kapot geschoten moet worden (voornamelijk). Ik heb er wel plezier in hoor, nu bezig met TBOGT en nog steeds vind ik het een prachtwereld. Maar de personages (op de hoofdrolspelers na) zijn op hun best leuk / wel grappig.

Ik heb slechts de "tutorial" van LA Noire gespeeld, dus echt veel spelervaring heb ik nog niet, maar de sfeer heeft me wel meteen te pakken. De personages blijven hangen en het stukje verhaal wat in flashbacks verteld wordt is ook erg leuk gedaan. Dit is in ieder geval een goed begin! Geen idee of het verderop misschien wat saaier wordt, maar het grijpt me meer dan dat de GTA serie tot nu toe heeft laten zien. Ik hoop daarom dat Rockstar met GTA V toch een wat serieuzer verhaal probeert neer te zetten dan voorheen en wat van LA Noire hebben kunnen leren! Natuulijk moet er bij GTA wel ook genoeg ruimte zijn voor een dosis fun, dat hoort er ook bij.

Voor de PC is net een DX11-patch uitgebracht. Heb het nog niet gespeeld, maar ben benieuwd of (en hoeveel) het uitmaakt.

quote:
Hmm.. Bij mij loopt het juist zeer soepel (NVidia).

Gelukkig kan je kiezen tussen DX9 of DX11 :)

Reg. datum: 30 januari 2009

Ik vind het prima lopen met DX9, thuis maar proberen wat 11 doet. Wel moet ik zeggen dat als ik na LA Noire GTA IV ga spelen, dat dit echt stukken soepeler draait, maar dat komt natuurlijk omdat die niet gecapped is op 30. Maar na 5 minuten LA Noire spelen ben ik al weer gewend, je hoeft in dit spel geen hoge framerate te hebben.

Extreme Edition of koekoek
Reg. datum: 23 januari 2005

Ik speel hem nu op de PS3 maar ik snap er geen snars van.
Ik kan echt niet zien als mensen liegen, en soms kijken ze weg of hebben ze echt trekjes van dat ze liegen en dan liegen ze helemaal niet.

Ook heb ik wel eens bewijs gehad van een getuige en dacht die mooi in te kunnen zetten, nee hoor dan was dat juist weer helemaal verkeerd.

Ik ben nu bij The Golden Butterfly.
spoiler:
Aan het eind 2 verdachten waarvan 1 er helemaal niks mee te maken heeft en de andere alles ontkent waar gemakkelijk bij nagegaan kan worden of hij de waarheid spreekt of niet. En dan moet je toch maar een keuze gaan maken?

En aan de andere kant liggen dingen er zo verschrikkelijk dik bovenop dat je denkt neem dit slaat nergens op hier moet gewoon meer achter zitten, en dan zit er juist helemaal niks achter...

En daar komt nog eens bij dat ik na beide personen te hebben verhoort, achteraf blijkbaar de verkeerde heb ingerekend, en daarna krijg je op je dak van je baas.
Hoezo
spoiler:
Die andere gast had er geen fuck mee te maken en had alleen die gouden collier gejat.
Het slaat helemaal nergens op dat als ik hem inreken ik het wel goed heb gedaan en als ik de ander inreken zegt het spel goedzooo goed gedaan hoor, je hebt het fout maak goed gedaan hoor ga maar lekker verder.

Dus dan weet je nooit waar je nou eigenlijk aan toe bent.

kaasaanfiets wijzigde dit bericht 20-02-2012 07:22 (25%)

diontjuh schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:32: [...] Spongebob pants-off natuurlijk :+

! Dolf is rechtvaardig !

Het is soms wel erg lastig maar zover ik weet kan je alleen person of intrest beschuldigen van liegen als je bewijs hebt. Wanneer je ze gelooft truth en wanneer je denkt dat ze liegen kan je doubt doen en hopen dat je scoort en anders bewijs hebt wat ze kan overtuigen maar ik ben het met je eens dat het erg lastig is om liegende mensen te spotten :/ Ik probeer wel op nerveus tikjes te letten enzo maar kan het niet zo snel zien.

Vind de game wel leuk! Lekker rustig door de stad rijden onderweg naar een nieuwe case, beetje kletsen met lui en detective spelen :$

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

He's evil! Very EVIL!

1 van de minpunten van deze game is, dat je niet eerst naar een "Detective School" moet om meer inzicht te krijgen wanneer mensen liegen. En kleine tutorial zo niet misstaan. In het begin kon ik ook erg slecht mensen "lezen."

Reg. datum: 09 juli 2004

Een heel leuk spel, alleen jammer dat er zo weinig te doen is in de stad. (als je de storyline hebt uitgespeeld).
IMHO Zo een vleugje GTA voor "the good guys" erin mogen.

been there, done that, bought the T-shirt

Reg. datum: 14 april 2012

quote:
Rainmaker schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:40:

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat -str op de commandline moet uitvoeren?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011