Heej,
Ik heb het virus van het modden te pakken, en hierbij dus mijn eerste echte casemod
Ik ben van plan om mijn PC in een Ikea PS kastje te bouwen:

Hiervoor heb ik verschillende ideeën opgedaan, zoals ipv de roostertjes vooraan plexiglas, radiator weggewerkt bovenin etc.
Het kastje zelf heb ik al, Alleen heb ik nog geen dremel en dat soort dingen. Die moet ik dus gaan lenen/Kopen.
Ik ben nu bezig met een paar ontwerpen. Als die klaar zijn zal ik ze hier posten.
Verwacht niet elke week een update, want dit project gaat waarschijnlijk een hele tijd in beslag nemen. Ook omdat er tussendoor verschillende dingen zijn waarvoor ik moet gaan sparen.
Gr Daan
Update Maandag 12 april 2010
De eerste ontwerpen zijn er!

Inmiddels veroudederd, als iemand zin/tijd heeft om een nieuwe te maken, laat het me weten!
Update Zaterdag 17 April 2010

Update 8 Mei 2010
Het gat voor de voeding en het moederbord is gedremeld.

Niet helemaal recht, maar dat word geveild;)
Update!!
De kast is terug van de snijder, alles is pefect verlopen op een klein dingetje na. Zie de foto's:D: (Sorry voor slechte kwaliteit, ik wil de camera van een vriend is lenen, maar heb nu alleen maar m'n iPhone)
Half in elkaar gebouwd kastje:

Gezaagd voeding gat:

De 2 warmte afvoer gaten, waar een probleem mee is. De snijder heeft een stukje in de paal gezaagd, waardoor er nooit een fan achter past. Zie volgende foto's ook.

Hier nog een plaatje van het foute gat.

En nog 1tje:

En de deur met het window waar straks het mobo zit!
]

Hier nog een foto zoals het had moeten zijn:

Ik heb hem gemailed, maar nog geen antwoord terug.
Update!!
Na veel gedoe en gezeik met de snijder is dit deel eindelijk afgerond. Ik heb het verder niet meer over hem, gewoon lekker positief verder met de build.
Hieronder de nieuwe gesneden plaat verwerkt in de kast:

Dit word het moederbord vak. De 2 platen die ik nu vast heb, komen met oranje gespoten popnagels aan elkaar. Dan steekt het ook mooi af tegen de zwarte binnenkant:D

Blijft er wel erg weinig ruimte over voor het control panel, maar die verplaatsen we dan maar oid:P.
Verder nog een mal gemaakt voor het logo!

Wat er nu nog moet gebeuren:
-Voeding sleeven.
-Fans Bestellen en sleeven
-Control panel maken. (Fan Controller, Light knoppen, aan/uit knoppen, slim-line DVD player)
-En nog veel meer xD
Ik heb het virus van het modden te pakken, en hierbij dus mijn eerste echte casemod
Ik ben van plan om mijn PC in een Ikea PS kastje te bouwen:

Hiervoor heb ik verschillende ideeën opgedaan, zoals ipv de roostertjes vooraan plexiglas, radiator weggewerkt bovenin etc.
Het kastje zelf heb ik al, Alleen heb ik nog geen dremel en dat soort dingen. Die moet ik dus gaan lenen/Kopen.
Ik ben nu bezig met een paar ontwerpen. Als die klaar zijn zal ik ze hier posten.
Verwacht niet elke week een update, want dit project gaat waarschijnlijk een hele tijd in beslag nemen. Ook omdat er tussendoor verschillende dingen zijn waarvoor ik moet gaan sparen.
Gr Daan
Update Maandag 12 april 2010
De eerste ontwerpen zijn er!

Inmiddels veroudederd, als iemand zin/tijd heeft om een nieuwe te maken, laat het me weten!
Update Zaterdag 17 April 2010

Update 8 Mei 2010
Het gat voor de voeding en het moederbord is gedremeld.

Niet helemaal recht, maar dat word geveild;)
Update!!
De kast is terug van de snijder, alles is pefect verlopen op een klein dingetje na. Zie de foto's:D: (Sorry voor slechte kwaliteit, ik wil de camera van een vriend is lenen, maar heb nu alleen maar m'n iPhone)
Half in elkaar gebouwd kastje:

Gezaagd voeding gat:

De 2 warmte afvoer gaten, waar een probleem mee is. De snijder heeft een stukje in de paal gezaagd, waardoor er nooit een fan achter past. Zie volgende foto's ook.

Hier nog een plaatje van het foute gat.

En nog 1tje:

En de deur met het window waar straks het mobo zit!

Hier nog een foto zoals het had moeten zijn:

Ik heb hem gemailed, maar nog geen antwoord terug.
Update!!
Na veel gedoe en gezeik met de snijder is dit deel eindelijk afgerond. Ik heb het verder niet meer over hem, gewoon lekker positief verder met de build.
Hieronder de nieuwe gesneden plaat verwerkt in de kast:

Dit word het moederbord vak. De 2 platen die ik nu vast heb, komen met oranje gespoten popnagels aan elkaar. Dan steekt het ook mooi af tegen de zwarte binnenkant:D

Blijft er wel erg weinig ruimte over voor het control panel, maar die verplaatsen we dan maar oid:P.
Verder nog een mal gemaakt voor het logo!

Wat er nu nog moet gebeuren:
-Voeding sleeven.
-Fans Bestellen en sleeven
-Control panel maken. (Fan Controller, Light knoppen, aan/uit knoppen, slim-line DVD player)
-En nog veel meer xD
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 324663 op 30-01-2011 13:18 ]