Het is inderdaad niet helemaal recht gegaan. Maar, ik ben al aan het veilen, dus alles komt goed en recht:D
Zwarte dozen waren toch oranje?
(want volgens mij is ie rood
)
Ben benieuwd wat het wordt, GL & HF
Ben benieuwd wat het wordt, GL & HF
[ Voor 4% gewijzigd door sticx op 31-01-2011 21:52 ]
Kom deze mod net tegen. Leuk idee, pc in de Ikea-kast. 
Kastje lijkt me inderdaad rood, terwijl flight recorders meestal oranje zijn.
Kastje lijkt me inderdaad rood, terwijl flight recorders meestal oranje zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door Ghost Dog op 02-02-2011 03:30 ]
misschien omdat hij nog aan het zagen en boren en weet ik veel wat dat dit kastje nog niet in de eind kleur is gespoten !!
Dat stond nergens, dus vandaar de reacties.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:25:
Nee precies. Het kastje word, als alles klaar is in het zwart gecoat, met oranje accenten.
Kleine update!!
De voeding van Coolermaster komt helaas vrijdag pas, ze waren vergeten om mijn tel.nummer te vragen. Dat vereist DHL bij een verzending.
Iig, heb vandaag het control panel verwerkt in de kast, en ben aan het aftekenen om de Fancontroller te kunnen plaatsen.
Pics:
FanController van Zalman:

Plaat verwerkt in de kast:

Dichtbij:

Heb trouwens een (kleine) ontwerps verandering bedacht! De voeding zit nu aan de rechterkant, onder het mobo, deze gaat naar de achterkant, waardoor de 2 fans die nu achterin zitten, onder het mobo komen. Voor een betere airflow, en een meer logische indeling:)
Ja, dan moeten die platen opnieuw worden gesneden, maar boeiend, dan word het wel weer een stukkie mooier:)
Oehja, en I love wasknijpers:D
De voeding van Coolermaster komt helaas vrijdag pas, ze waren vergeten om mijn tel.nummer te vragen. Dat vereist DHL bij een verzending.
Iig, heb vandaag het control panel verwerkt in de kast, en ben aan het aftekenen om de Fancontroller te kunnen plaatsen.
Pics:
FanController van Zalman:

Plaat verwerkt in de kast:

Dichtbij:

Heb trouwens een (kleine) ontwerps verandering bedacht! De voeding zit nu aan de rechterkant, onder het mobo, deze gaat naar de achterkant, waardoor de 2 fans die nu achterin zitten, onder het mobo komen. Voor een betere airflow, en een meer logische indeling:)
Ja, dan moeten die platen opnieuw worden gesneden, maar boeiend, dan word het wel weer een stukkie mooier:)
Oehja, en I love wasknijpers:D
Bedankt!
Hopelijk komt vandaag de Coolermaster voeding binnen. Anders sowieso morgen.
Dan kan ik hem toch niet aannemen, want zit op stage, dus zal het wel zaterdag worden met de 2e afleverpoging.
Achjaa, geduld is een schone zaak zeggen ze altijd
Hopelijk komt vandaag de Coolermaster voeding binnen. Anders sowieso morgen.
Dan kan ik hem toch niet aannemen, want zit op stage, dus zal het wel zaterdag worden met de 2e afleverpoging.

Achjaa, geduld is een schone zaak zeggen ze altijd
Update!!

Allereerst, ik heb de PSU van coolermaster ontvangen! Toppie Marco!
Picca's:

Verder ben ik ook nog bij Peter (Brinkdinges) van Brink of Modding langs geweest, ook hij heeft me geholpen, en hij levert echt goed werk af! Aanradertje dus. (En hij heeft een lieve kat, heh Peter?
)

Sommige dingen lijken scheef, maar dat ligt aan de foto's, in het echt is alles kaarsrecht:D

Allereerst, ik heb de PSU van coolermaster ontvangen! Toppie Marco!
Picca's:

Verder ben ik ook nog bij Peter (Brinkdinges) van Brink of Modding langs geweest, ook hij heeft me geholpen, en hij levert echt goed werk af! Aanradertje dus. (En hij heeft een lieve kat, heh Peter?

Sommige dingen lijken scheef, maar dat ligt aan de foto's, in het echt is alles kaarsrecht:D
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 22:26 ]
Ik zal mensen in het vervolg waarschuwen, ze heeft al meerdere mensen laten schrikkenVerwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:28:
Verder ben ik ook nog bij Peter (Brinkdinges) van Brink of Modding langs geweest, ook hij heeft me geholpen, en hij levert echt goed werk af! Aanradertje dus. (En hij heeft een lieve kat, heh Peter?:P)
Casemod: Cubeleon
Hey, leuk project. Ik ga hem volgen.
Ik heb ook nog een vraagje... Zie ik het goed dat je op die laatste foto je zalman contoller uit elkaar hebt moeten halen? Zo ja, hoe heb je dat precies gedaan?
Ik heb ook nog een vraagje... Zie ik het goed dat je op die laatste foto je zalman contoller uit elkaar hebt moeten halen? Zo ja, hoe heb je dat precies gedaan?
Die knoppen trek je er zo af
haha meteen geprobeerd, en het lukt. THX!!
and now back to The Black Box!!
and now back to The Black Box!!
Leuk project, wordt mooi strak door dat snij-werk, keep it up! 
P.s. Maak je er ook een handleiding van? Misschien kan Ikea die dan als 'optie' gaan verkopen
P.s. Maak je er ook een handleiding van? Misschien kan Ikea die dan als 'optie' gaan verkopen
Use the Search Luke...
Ziet er goed uit
ga ik zeker opvolgen
Update!!

Allereerst; Marco van Coolermaster.nl en Freddy van Highflow.nl, heel erg bedankt voor het vertrouwen.
Vandaag een pakketje gekregen van Highflow, met wat bestelde dingen:) Zie hieronder de foto's.
Een mooie switch als aanknop. Als het goed is met een oranje lichtje, wat goed in het geheel past:

Een Temp sensor, altijd goed!:D

20 Meter sleeve, ook in het oranje. ik denk dat ik daar wel een redelijk eind mee kom!

2 meter headshrink, ook wel handig!

Verder nog een hoop promo materiaal, zodat ik een voorbeeld heb om het logo uit te snijden.

De kast zelf staat nog bij Brink of Modding, hoop dat ik deze zondag op kan halen:)
EDIT:
Plaatsjes ben ik nu aan het resizen, ging wat mis;)

Allereerst; Marco van Coolermaster.nl en Freddy van Highflow.nl, heel erg bedankt voor het vertrouwen.
Vandaag een pakketje gekregen van Highflow, met wat bestelde dingen:) Zie hieronder de foto's.
Een mooie switch als aanknop. Als het goed is met een oranje lichtje, wat goed in het geheel past:

Een Temp sensor, altijd goed!:D

20 Meter sleeve, ook in het oranje. ik denk dat ik daar wel een redelijk eind mee kom!

2 meter headshrink, ook wel handig!

Verder nog een hoop promo materiaal, zodat ik een voorbeeld heb om het logo uit te snijden.

De kast zelf staat nog bij Brink of Modding, hoop dat ik deze zondag op kan halen:)
EDIT:
Plaatsjes ben ik nu aan het resizen, ging wat mis;)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 12:20 ]
Sweet, waar koop je die head-shrink?
De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:10:

OT; Dit gaat een toffe mod worden gezien je huidige hulp...
Keep up the good work! Ik blijf hem zeker volgen!
Haha, alles is gekocht bij Highflow.nl ja!:D
En wederom bedankt voor de reacties, zo blijft het leuk om verder te werken!
En wederom bedankt voor de reacties, zo blijft het leuk om verder te werken!
Volg veel casemods, maar deze is echt uniek en vet.
Blijf hem zeker volgen!
Blijf hem zeker volgen!
Jah, zeker en vast uniek. Zo telkens dezelfde kast (vooral vorm) modden wordt saai, dit is een keer iets anders (en even goed vakwerk
)
Android developer & dürüm-liefhebber
Thanks!!

Vandaag ben ik bezig geweest met de mal voor het logo! Zie hieronder de gemaakte foto's!
De plaat ligt klaar!

Wou het eerst met de handzaag doen, maar toen kwam m'n pa met dit:

Toch iets makkelijker!:P
Tadaaa! De plaat is gezaagd.

En zo staat word ie op de kast.
[img][B][I]Update!![/I][/B] [img=600,80]http://i759.photobucket.com/albums/xx233/kier1976/Banner/header.png[/img] [img=600,80]http://i759.photobucket.com/albums/xx233/kier1976/Banner/logo_cm.jpg[/img] Vandaag ben ik bezig geweest met de mal voor het logo! Zie hieronder de gemaakte foto's! De plaat ligt klaar! [img=640,478]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0320.jpg[/img] [img=640,478]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0321.jpg[/img] Wou het eerst met de handzaag doen, maar toen kwam m'n pa met dit: [img=640,857]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0322.jpg[/img] Toch iets makkelijker!:P Tadaaa! De plaat is gezaagd. [img=320,239]http://i55.tinypic.com/erfu6s.jpg[/img] En zo staat word ie op de kast. Ik denk dat ik nog een paar andere vormen maak, met een ribbeltje etc. Wat vinden jullie tot nu toe?[/img]
Ik denk dat ik nog een paar andere vormen maak, met een ribbeltje etc. Wat vinden jullie tot nu toe?
EDIT:
Hebben jullie ook een vreemde indeling?

Vandaag ben ik bezig geweest met de mal voor het logo! Zie hieronder de gemaakte foto's!
De plaat ligt klaar!

Toch iets makkelijker!:P
Tadaaa! De plaat is gezaagd.

En zo staat word ie op de kast.
[img][B][I]Update!![/I][/B] [img=600,80]http://i759.photobucket.com/albums/xx233/kier1976/Banner/header.png[/img] [img=600,80]http://i759.photobucket.com/albums/xx233/kier1976/Banner/logo_cm.jpg[/img] Vandaag ben ik bezig geweest met de mal voor het logo! Zie hieronder de gemaakte foto's! De plaat ligt klaar! [img=640,478]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0320.jpg[/img] [img=640,478]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0321.jpg[/img] Wou het eerst met de handzaag doen, maar toen kwam m'n pa met dit: [img=640,857]http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/Daantjuhh14/IMG_0322.jpg[/img] Toch iets makkelijker!:P Tadaaa! De plaat is gezaagd. [img=320,239]http://i55.tinypic.com/erfu6s.jpg[/img] En zo staat word ie op de kast. Ik denk dat ik nog een paar andere vormen maak, met een ribbeltje etc. Wat vinden jullie tot nu toe?[/img]
Ik denk dat ik nog een paar andere vormen maak, met een ribbeltje etc. Wat vinden jullie tot nu toe?
EDIT:
Hebben jullie ook een vreemde indeling?
En zo staat word ie op de kast.Ik zag de laatste paar foto's niet, dus heb ze zelf even neergezet.
Update!!

Toch iets makkelijker!:P Tadaaa! De plaat is gezaagd.

En zo staat word ie op de kast. Ik denk dat ik nog een paar andere vormen maak, met een ribbeltje etc. Wat vinden jullie tot nu toe?
[ Voor 4% gewijzigd door boazkl0p op 13-02-2011 14:50 ]
head-shrinkHumma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:28:
[...]
[...]
![]()
OT; Dit gaat een toffe mod worden gezien je huidige hulp...![]()
![]()
Keep up the good work! Ik blijf hem zeker volgen!
De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.
Update!!

Vandaag weer een pakketje van Coolermaster gekregen!
Hierin zaten 5 Silent led fans:) Deze zullen gespoten worden; de omlijsting zwart, en de binnenkant oranje. Hieronder de foto's:

Oh, en ik vraag me al een tijdje af, Erik-Jan, lees jij mijn log ook? je weet wel wie ik ben trouwens

Vandaag weer een pakketje van Coolermaster gekregen!
Hierin zaten 5 Silent led fans:) Deze zullen gespoten worden; de omlijsting zwart, en de binnenkant oranje. Hieronder de foto's:

Oh, en ik vraag me al een tijdje af, Erik-Jan, lees jij mijn log ook? je weet wel wie ik ben trouwens
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:39 ]
Die coolermaster fan heb ik ook en mijn ervaring is dat die fan erg veel trilt en dus toch herrie veroorzaakt( staat momenteel voor in mn kast gemonteert en staat uit )
Update!!

Zoo, weer een behoorlijke update vandaag!
Allereerst heb ik de voeding gesleeved, op 1 kabel na, hier had ik te weinig sleeve voor, haha:P het gat moet iets breder, zodat de kabels er allemaal doorheen passen.

Er is denk ik nog 30 meter nodig voor de rest van alle kabels:P
Verder, heb ik de kast gisteren weer opgehaald bij Peter van BrinkOfModding. Hij heeft het PSU gat verplaatst naar de achterkant, de ATX gaten geboord en het gat voor het I/O shield gemaakt. Er is een dingetje mis gegaan, maar dat word vast prima opgelost!
Zie de foto's hieronder.

Katten kruipen ook echt OVERAL in:P

oh, en Erik-Jan, lees jij mijn log ook? Vroeg ik me af. Je weet wel wie ik ben trouwens!

Zoo, weer een behoorlijke update vandaag!
Allereerst heb ik de voeding gesleeved, op 1 kabel na, hier had ik te weinig sleeve voor, haha:P het gat moet iets breder, zodat de kabels er allemaal doorheen passen.

Er is denk ik nog 30 meter nodig voor de rest van alle kabels:P
Verder, heb ik de kast gisteren weer opgehaald bij Peter van BrinkOfModding. Hij heeft het PSU gat verplaatst naar de achterkant, de ATX gaten geboord en het gat voor het I/O shield gemaakt. Er is een dingetje mis gegaan, maar dat word vast prima opgelost!
Zie de foto's hieronder.

Katten kruipen ook echt OVERAL in:P

oh, en Erik-Jan, lees jij mijn log ook? Vroeg ik me af. Je weet wel wie ik ben trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:41 ]
Update!!

Als eerste wil ik even mededelen dat Fractal Design mijn sponsor is geworden, ze sturen me 2 van deze set's op:
Dan kan ik voorkomen dat de kast gaat trillen.
Verder, heb ik niet erg veel gedaan vandaag. de 5 fan's heb ik uit elkaar gehaald, zodat deze makkelijk gespoten kunnen worden:

Ik zit er aan te denken om een ontwerpverandering uit te voeren, op de manier die ik nu heb, past er geen GPU in namelijk. en dat is misschien met oog op de toekomst toch wel handig. Dus ik dacht in plaats van dit:

Naar dit:

Wat denken jullie, goed plan? Het control panel met de fancontroller etc komt dan onderin, en harddisks helemaal links boven. de onderkant zal ik dan met een metalen plaat afdekken, zodat het er erg strak uitziet!
Ben er ook achter gekomen dat de tijd tot nu toe wel erg snel gaat! nog krap 7 weken, en dit moet er nog gebeuren:
-Logo laten laseren
-Plexiglas bestellen en snijden.
-LED's in het plexi laten monteren
-Coaten
-Hardware bestellen
-2 ventilatiegaten maken.
-Kabels sleeven
-Plaat voor de sponsors laten laseren
- En nog genoeg wat ik ben vergeten
Groeten,
Daan

Als eerste wil ik even mededelen dat Fractal Design mijn sponsor is geworden, ze sturen me 2 van deze set's op:

Dan kan ik voorkomen dat de kast gaat trillen.
Verder, heb ik niet erg veel gedaan vandaag. de 5 fan's heb ik uit elkaar gehaald, zodat deze makkelijk gespoten kunnen worden:

Ik zit er aan te denken om een ontwerpverandering uit te voeren, op de manier die ik nu heb, past er geen GPU in namelijk. en dat is misschien met oog op de toekomst toch wel handig. Dus ik dacht in plaats van dit:

Naar dit:

Wat denken jullie, goed plan? Het control panel met de fancontroller etc komt dan onderin, en harddisks helemaal links boven. de onderkant zal ik dan met een metalen plaat afdekken, zodat het er erg strak uitziet!
Ben er ook achter gekomen dat de tijd tot nu toe wel erg snel gaat! nog krap 7 weken, en dit moet er nog gebeuren:
-Logo laten laseren
-Plexiglas bestellen en snijden.
-LED's in het plexi laten monteren
-Coaten
-Hardware bestellen
-2 ventilatiegaten maken.
-Kabels sleeven
-Plaat voor de sponsors laten laseren
- En nog genoeg wat ik ben vergeten
Groeten,
Daan
zie ik dat nou goed? kan je die silent fans uit elkaar halen???
ik heb het ook geprobeerd en dacht: laat ik dat nou niet doen, voordat ik ze kapot maak.
ach nouja, zo duur zijn de ook weer niet (7.50p.s)
ik heb het ook geprobeerd en dacht: laat ik dat nou niet doen, voordat ik ze kapot maak.
ach nouja, zo duur zijn de ook weer niet (7.50p.s)
ora et labora
Verwijderd
suc6 echt vet ga je hem ook oranje spuiten?
Maar als je die fans gaat spuiten zie je dan nog wel de led's?
ja dat zie je er nog wel doorheen. TS moet wel opletten dat hij de verf gelijkmatig verdeeld anders ziet het er niet uit denk ik.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:43:
suc6 echt vet ga je hem ook oranje spuiten?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Bedankt voor de reactie's.
Ja, de Fan's kunnen heel gemakkelijk uit elkaar! De fan's worden inderdaad zwart met oranje, en de leds gaan er waarschijnlijk uit. die zijn namelijk blauw, en dat past niet bij de build:P
Ja, de Fan's kunnen heel gemakkelijk uit elkaar! De fan's worden inderdaad zwart met oranje, en de leds gaan er waarschijnlijk uit. die zijn namelijk blauw, en dat past niet bij de build:P
Hoezo past er geen GPU in ? Kan je dat verhoogje niet iets lager maken ? Ik ben niet echt fan van dat "schap"
Android developer & dürüm-liefhebber
Volgens mij zijn er genoeg gpu's die minder lang zijn dan 25cm.
Ik vind het originele idee in ieder geval wel mooier.
Ik vind het originele idee in ieder geval wel mooier.
losse GPU's zijn zoooooo 2010, tegenwoordig is alles onboard of onchip. Zitten gewoon enorme voordelen aan, en als je geen grafische power nodig hebt zou ik dat ook gewoon niet nemen in de vorm van een losse graka.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Welke videokaart ga je gebruiken dan? De GPU zelf is namelijk bij lange na geen 28 cm...Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:31:
Het vak van het moederbord is maar 25CM lang. De meeste GPU's zijn al snel 28 tot 30 CM.:)
Er moet een GTX285 of nieuwer inkomen. Ik heb hier een GTX285 van EVGA liggen, maar misschien word dat ook wel iets anderss
Update!!

Yeah! Het logo is er. Het is echt mooi geworden vind ik zelf. Pica:

Verder is het deurtje ook verlengd, zoals ik de "Schets" van Kenny is te zien. Moet alleen nog even goed geveild worden, zoals misschien nog wel te zien is op de foto:

Sja, en nu komen we dichter en dichter bij het coaten! Dus ben aan het proberen om een afspraak te maken voor over 2 weken, zodat ik in de tussentijd de kleine details kan afronden.
Groeten,
Daan

Yeah! Het logo is er. Het is echt mooi geworden vind ik zelf. Pica:

Verder is het deurtje ook verlengd, zoals ik de "Schets" van Kenny is te zien. Moet alleen nog even goed geveild worden, zoals misschien nog wel te zien is op de foto:

Sja, en nu komen we dichter en dichter bij het coaten! Dus ben aan het proberen om een afspraak te maken voor over 2 weken, zodat ik in de tussentijd de kleine details kan afronden.
Groeten,
Daan
Update!!

Als eerste, Gigabyte is sponsor geworden van de Black Box! Ze hebben me een p55A-UD3R opgestuurd! Joost(Xtrafresh) bedankt!!
Er was helaas 2 keer niemand thuis, dus nu komen ze maandag voor de 3e keer proberen:)
Verder is er helaas niet veel gebeurd. ik ben wat aan het passen en meten, om te kijken hoe de sponsorplaat moet komen. 11 April gaat het hele zooitje naar de coater, dus dan moet al het plaatwerk af zijn!
Ook heb ik bij Highflow een mooie bestelling gemaakt:

Ik twijfel nog over een paar dingen, namelijk de plek van de HDD cage! zoals ik hem hier heb:

Maar ik ben bang dat dan de airflow word verpest, omdat de harddisks dan voor de fan's staan.
of zoals hier:

Maar dan word de bovenkant weer zo leeg!
Of, optie 3, de harddisks toch aan de bovenkant, en dan daarvoor de sponsorplaat, zodat je verder helemaal geen harddiskcage meer ziet:D
EDIT:
Oeps, ga de picca's nu resizen!

Als eerste, Gigabyte is sponsor geworden van de Black Box! Ze hebben me een p55A-UD3R opgestuurd! Joost(Xtrafresh) bedankt!!
Er was helaas 2 keer niemand thuis, dus nu komen ze maandag voor de 3e keer proberen:)
Verder is er helaas niet veel gebeurd. ik ben wat aan het passen en meten, om te kijken hoe de sponsorplaat moet komen. 11 April gaat het hele zooitje naar de coater, dus dan moet al het plaatwerk af zijn!
Ook heb ik bij Highflow een mooie bestelling gemaakt:

Ik twijfel nog over een paar dingen, namelijk de plek van de HDD cage! zoals ik hem hier heb:

Maar ik ben bang dat dan de airflow word verpest, omdat de harddisks dan voor de fan's staan.
of zoals hier:

Maar dan word de bovenkant weer zo leeg!
Of, optie 3, de harddisks toch aan de bovenkant, en dan daarvoor de sponsorplaat, zodat je verder helemaal geen harddiskcage meer ziet:D
EDIT:
Oeps, ga de picca's nu resizen!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 18:28 ]
The black box! En hij is ... *padaammmm* ROODDDD
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Update!!

Vandaag het pakketje van Gigabyte binnen gekregen! Geweldig! Veel goodies, en een hardstikke mooi moederbordje! Zie hieronder voor de foto's!
Ik ben zoo blij met dat bordje! Ziet er strak uit, en klokt erg goed geloof ik!

Vet eh!
En de goodies:

En nog meer vlaggetjes, posters, een tasje etc!

Vandaag het pakketje van Gigabyte binnen gekregen! Geweldig! Veel goodies, en een hardstikke mooi moederbordje! Zie hieronder voor de foto's!
Ik ben zoo blij met dat bordje! Ziet er strak uit, en klokt erg goed geloof ik!

Vet eh!
En de goodies:

En nog meer vlaggetjes, posters, een tasje etc!
Vet eh! : jep heel mooi, en waar ga je die vlag planten.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Nee dat snap ikVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:56:
Die vlag komt niet standaard op de case hoor:-)
Bij een LAN ofzo zal die er wel op te vinden zijn:)
Maar wel cool van Joost, hij gaf vanmiddag aan zelf ook weer verder te gaan met zijn mod.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Kan je niet beter tegen het trillen e.d. je mobo en disks met rubber afstands pootjes vast zetten?
Metaal helpt niet echt mee met draadloze signaalen. Zou er ook een BT en WIFI antene opening maken aan de achterkant.
Metaal helpt niet echt mee met draadloze signaalen. Zou er ook een BT en WIFI antene opening maken aan de achterkant.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dit dus.To_Tall schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:49:
Kan je niet beter tegen het trillen e.d. je mobo en disks met rubber afstands pootjes vast zetten?
Verder leuke voortgang! Ga deze volgen.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ziet er strak uit, ben benieuwd naar het resultaat!!! Bookmark;)
Update!!

Is alweer een tijdje geleden dat ik een echte update heb geplaatst. Hier meteen een grote om alles goed te maken!:055:
Eind vorige week kwam er een leuke bestelling binnen van Highflow.
4x 1M Sata kabel

1x ATX verlengkabel

2x Radgrill

1x Bulgrin Power cable's

2x Xigmatek fan's, past mooi bij het thema!

25 Meter Sleeve, Geen foto.
En een 3 meter Headshrink, ook geen foto.
Zoo, wat een spullen eh!
Maar, er is nog meer gebeurd! Zo is met behulp van BrinkOfModding het volgende gedaan:
een nieuw control panel : (Knop heb ik er al vast ingedaan, staat goed:D)

een GPU Hole:

De opening voor de Ragrill:

En het PSU hole is groter gemaakt, zodat de kabels er fatsoenlijk doorpassen! allemaal heel leuk enzo, maar eenmaal thuis kon ik mezelf wel voor de kop slaan! Ik heb namelijk een ontwerpfout gemaakt:

Dit kan natuurlijk niet zo, maar vanochtend in alle vroegte moest ie naar de coater. Dus dat was stressen. Ik heb nu een nieuwe bovenkant meegegeven aan de coater, en dan moet er later maar opnieuw een gat worden gemaakt.:( Is niet anders helaas. Dit krijg je als je haast op een project zet. Nooit doen dus.
Nog een paar foto's:

EDIT:
Heb net alle plaatjes geresized op photobucket, maar kennelijk heeft dat wat tijd nodig om door te voeren:(
Sorry;)

Is alweer een tijdje geleden dat ik een echte update heb geplaatst. Hier meteen een grote om alles goed te maken!:055:
Eind vorige week kwam er een leuke bestelling binnen van Highflow.
4x 1M Sata kabel

1x ATX verlengkabel

2x Radgrill

1x Bulgrin Power cable's

2x Xigmatek fan's, past mooi bij het thema!

25 Meter Sleeve, Geen foto.
En een 3 meter Headshrink, ook geen foto.
Zoo, wat een spullen eh!
Maar, er is nog meer gebeurd! Zo is met behulp van BrinkOfModding het volgende gedaan:
een nieuw control panel : (Knop heb ik er al vast ingedaan, staat goed:D)

een GPU Hole:

De opening voor de Ragrill:

En het PSU hole is groter gemaakt, zodat de kabels er fatsoenlijk doorpassen! allemaal heel leuk enzo, maar eenmaal thuis kon ik mezelf wel voor de kop slaan! Ik heb namelijk een ontwerpfout gemaakt:

Dit kan natuurlijk niet zo, maar vanochtend in alle vroegte moest ie naar de coater. Dus dat was stressen. Ik heb nu een nieuwe bovenkant meegegeven aan de coater, en dan moet er later maar opnieuw een gat worden gemaakt.:( Is niet anders helaas. Dit krijg je als je haast op een project zet. Nooit doen dus.
Nog een paar foto's:

EDIT:
Heb net alle plaatjes geresized op photobucket, maar kennelijk heeft dat wat tijd nodig om door te voeren:(
Sorry;)
Update!!

Zo, eindelijk is het plexiglas ook binnen. Het was wel verzonden, maar had ivm stage geen tijd om het op te halen:) Hieronder dus de foto's:
Het window:

De plexiplaat voor het logo:

En het zwarte plexi plaatje, ook voor het logo.

ook heeft wwwicked me nog een leuke enveloppe opgestuurd, waar het volgende inzat:

Yeah leds! Oranje leds!
En, de voeding is gesleeved. het enige probleem is dat de fan niet meer in te behuizing past, dus er zal een mooie scyte slim fan in komen!

De kast heeft vertraging opgelopen bij de zandstraler, maar morgen is ie er eindelijk!
En dan nog even een vraag aan jullie:D:
Wat vinden jullie mooier ivm het window aan de voorkant: Het plexi aan de achterkant gelijmd, of aan de voorkant, en dan met van die grote oranje schroeven voor wat accent aan de voorkant?
PS: Wat vinden jullie van de foto's? stuk beter dan de vorige toch? Deze zijn gemaakt met een Nikon camera, ipv de iPhone camera:P
Edit:
Jaa , wat duurt dat refreshen van Photobucket weer lang:(

Zo, eindelijk is het plexiglas ook binnen. Het was wel verzonden, maar had ivm stage geen tijd om het op te halen:) Hieronder dus de foto's:
Het window:

De plexiplaat voor het logo:

En het zwarte plexi plaatje, ook voor het logo.

ook heeft wwwicked me nog een leuke enveloppe opgestuurd, waar het volgende inzat:

Yeah leds! Oranje leds!
En, de voeding is gesleeved. het enige probleem is dat de fan niet meer in te behuizing past, dus er zal een mooie scyte slim fan in komen!

De kast heeft vertraging opgelopen bij de zandstraler, maar morgen is ie er eindelijk!
En dan nog even een vraag aan jullie:D:
Wat vinden jullie mooier ivm het window aan de voorkant: Het plexi aan de achterkant gelijmd, of aan de voorkant, en dan met van die grote oranje schroeven voor wat accent aan de voorkant?
PS: Wat vinden jullie van de foto's? stuk beter dan de vorige toch? Deze zijn gemaakt met een Nikon camera, ipv de iPhone camera:P
Edit:
Jaa , wat duurt dat refreshen van Photobucket weer lang:(
Verwijderd
Het plexi tegen de achterkant met van die oranje schroeven aan de voorkant 
(en zie ik daar nog een stukje krimpkous uit die voeding steken?)
(en zie ik daar nog een stukje krimpkous uit die voeding steken?)
Update!!

De kast is terug van de coater, echt, het ziet er geweldig uit! Hieronder de foto's. Weinig tekst, veel foto's!

Sommige dingen lijken scheef en/of beschadigd, maar dit is niet zo hoor:D

De kast is terug van de coater, echt, het ziet er geweldig uit! Hieronder de foto's. Weinig tekst, veel foto's!

Sommige dingen lijken scheef en/of beschadigd, maar dit is niet zo hoor:D
wauw dat ziet er echt heel erg vet uit!
ik weet zeker dat mijn volgende project ook iets met oranje word! met carbon ofzo (A)
ik weet zeker dat mijn volgende project ook iets met oranje word! met carbon ofzo (A)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Verwijderd
ziet er al mooi uit!
Vraagje, wat kost dat nu eigelijk? de volledige coating? Want laten doen is toch wel bijna altijd pakken beter dan zelf te stuntelen
Vraagje, wat kost dat nu eigelijk? de volledige coating? Want laten doen is toch wel bijna altijd pakken beter dan zelf te stuntelen
dat weet hij niet namelijk dat is gesponsord zoals hij al beschreven heeftVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:30:
ziet er al mooi uit!
Ik heb een probleem met de ATX verleng kabel. Deze neemt Freddy dus vanavond mee. Verder heeft mijn pa de Nikon camera nog op z'n werk liggen, dus hier wat iPhone foto's:

Dus, wat denken jullie?
Jammer, want ik had eigenlijk een echte buildlog willen maken van de laatste 2 weken. Maar omdat ik dus niet bij de foto's kan, doe ik het zo:(
De kast is trouwens nog lang niet af, maar wel in gereedheid gebracht voor The Party 9! (Need votes?
)

Dus, wat denken jullie?
Jammer, want ik had eigenlijk een echte buildlog willen maken van de laatste 2 weken. Maar omdat ik dus niet bij de foto's kan, doe ik het zo:(
De kast is trouwens nog lang niet af, maar wel in gereedheid gebracht voor The Party 9! (Need votes?
Ziet er strak uit
Zwart is veel mooier als dat rood
Die sleutel kan echt niet btw! Ik vind dat je daar iets speciaals van moet maken! Bijvoorbeeld een kluiscode op ofzo. Beetje een Private Property idee
Die sleutel kan echt niet btw! Ik vind dat je daar iets speciaals van moet maken! Bijvoorbeeld een kluiscode op ofzo. Beetje een Private Property idee
[ Voor 39% gewijzigd door Bielie993 op 22-04-2011 13:05 ]
Kun je de voedingskabels van je moederbord niet direct naar beneden steken? Ik vind het nu afbreuk doen aan het geheel dat de kabels zo over je videokaart lopen...
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Kabels onder het moederbordBrammT schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:25:
Kun je de voedingskabels van je moederbord niet direct naar beneden steken? Ik vind het nu afbreuk doen aan het geheel dat de kabels zo over je videokaart lopen...

Verder erg geslaagd! Kudoos!!
De buitenkant is af, alleen zou ik de kabels aan de binnenkant nog proberen wat in te korten/wegwerken
[ Voor 13% gewijzigd door Humma Kavula op 22-04-2011 19:32 ]
Bedankt voor de reactiesss:D
Trouwens, om het ook hier even onder de aandacht te brengen:
er kan ook van buitenaf worden gevoted op de deelnemende kasten aan de casemod compo op the party 9.
Vinden jullie The Black Box het mooiste? laat dat dan even weten door je stem uit te brengen:
www.the-party.nl
Trouwens, om het ook hier even onder de aandacht te brengen:
er kan ook van buitenaf worden gevoted op de deelnemende kasten aan de casemod compo op the party 9.
Vinden jullie The Black Box het mooiste? laat dat dan even weten door je stem uit te brengen:
www.the-party.nl
Maar als je op een andere kast wilt stemmen, dan mag dat ook hoor
Ziet er strak uit..!
mijn stem heb je !
mijn stem heb je !
Bedankt!
Het heeft geholpen, ik heb gewonnen! 2x 1e in beide categorieën. Dus nu kan ik ook blij melden dat The Black Box zal worden gewaterkoeld. (Prijs was OA een XSPC watercooling set)
Het heeft geholpen, ik heb gewonnen! 2x 1e in beide categorieën. Dus nu kan ik ook blij melden dat The Black Box zal worden gewaterkoeld. (Prijs was OA een XSPC watercooling set)
Gefeliciteerd! Have fun met je setje.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
ok veel suces je met prijs,
als je 2x eerste ben moet je toch wel iets goed gedaan hebben
(ik heb niet gestemt , ik heb niet niet zo met highflow of watercooling
)
ik zie de pics vanzelf verschijnen
als je 2x eerste ben moet je toch wel iets goed gedaan hebben
(ik heb niet gestemt , ik heb niet niet zo met highflow of watercooling

ik zie de pics vanzelf verschijnen
ora et labora
Bedankt voor de reacties!
@mrc4nl , hoe bedoel je precies dat je het niet zo hebt met Highflow? Slechte ervaringen of..?
@mrc4nl , hoe bedoel je precies dat je het niet zo hebt met Highflow? Slechte ervaringen of..?
meer symphatieke redenen,
t komt omdat ik veel camemods voorbij zie komen met hun spullen- (is tot daaraantoe)
maar vooral vanwege dat mensen stickers kopen bij hun en die vermelden, en dat highflow hun sponsort.
ik hou niet van dat soort reclame,
+ze zijn niet altijd even goedkoop
een dat ik het niet heb met watercolling, is omdat het gewoon word gebruikt om mee te pronken,
anders koop je iets als een h50
t komt omdat ik veel camemods voorbij zie komen met hun spullen- (is tot daaraantoe)
maar vooral vanwege dat mensen stickers kopen bij hun en die vermelden, en dat highflow hun sponsort.
een dat ik het niet heb met watercolling, is omdat het gewoon word gebruikt om mee te pronken,
[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 25-04-2011 23:13 ]
ora et labora
Hey Daantjuhh14, vind het echt een top mod. Ik vindt de precisie waarmee je gewerkt heb ook echt super en het maakt hem super strak! Gaaf idee!
Maar, hoe heb je de letters eruit gekregen van "The Black Box"? Heb je dat laten snijden of zo?
Maar, hoe heb je de letters eruit gekregen van "The Black Box"? Heb je dat laten snijden of zo?
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Dat ziet er dan ook gelikt uit
. Waar heb je dat laten doen?
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
want die is net zo goed als watercooling....?mrc4nl schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:12:
....

En een casemod is niet om mee te pronken dan ...
Btw erg leuk geworden die ikea kast
[ Voor 13% gewijzigd door BlaBla1973 op 26-04-2011 12:47 ]
Computer nr 486 denk ik..
Beetje flauwekul die je hier opschrijft, als HighFlow je sponsort is dat toch harstikke mooi? Een mooie mod kost namelijk klauwen met geld, daar sta je niet bij stil. Ja, dan mag je best een beetje reclame maken, voor wat hoort wat. Ja, ze zijn stevig aan de prijs, maar mijn ervaringen met HighFlow qua service en kwaliteit zijnmrc4nl schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:12:
Een H50 staat niet in verhouding met een custom loop puur qua performance. En als je het mooi doet ziet waterkoeling er gewoon ontzettend stoer uit, dan mag je daar best mee pronken vind ik, want eer je zover bent zitten er uren werk in...
Maargoed back on-topic, kastje ziet er zeer vet uit, gefeliciteerd met je prijzen en keep it coming!

[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 26-04-2011 14:37 ]
die stickers worden niet gekocht, die krijgt met gratis vanaf 200 euro ofzo volgensmijmrc4nl schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:12:
Via BrinkOfModdingBlaBla1973 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:40:
[...]
want die is net zo goed als watercooling....?
En een casemod is niet om mee te pronken dan ...
Btw erg leuk geworden die ikea kast
www.brinkofmodding.com
Update!!
Zoo, de kast moest uit elkaar ivm een losse sata kabel en de waterkoeling!:D

Radiator vast: (Kan dit zo, want nu word er warme lucht naar binnen geblazen toch?)

dit res is maar tijdelijk, dus ik zal niet veel moeite gaan doen om hem af te werken. misschien komt er nog wel een plaatje voor, met een bepaalde uitsnijding.
EDIT: Ja, op foto 3 zie je een dikke kras:( Uitgeschoten met de dremel. Ik ga hier een groter gat maken, en dan afwerken met van die rubber randjes;)
Zoo, de kast moest uit elkaar ivm een losse sata kabel en de waterkoeling!:D

Radiator vast: (Kan dit zo, want nu word er warme lucht naar binnen geblazen toch?)

dit res is maar tijdelijk, dus ik zal niet veel moeite gaan doen om hem af te werken. misschien komt er nog wel een plaatje voor, met een bepaalde uitsnijding.
EDIT: Ja, op foto 3 zie je een dikke kras:( Uitgeschoten met de dremel. Ik ga hier een groter gat maken, en dan afwerken met van die rubber randjes;)
Je kan je fans van je rad ook naar buiten laten blazen.
Wat nog beter is is er push en pull van te maken met 4 fans op je rad.
Computer nr 486 denk ik..
Ja, maar doet ook veel meer herrie, zeker in dat metalen kastjeBlaBla1973 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 06:49:
Je kan je fans van je rad ook naar buiten laten blazen.
Beter doe je gewoon de rad tegen je kast schroeven, en de fans naar buiten laten blazen (toch weinig warmte in je kast, want watergekoeld).
@ TS; jammer van die kras man, kun je het nog een beetje fatsoenlijk wegwerken?
[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 07:39 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Netjes hoor, maar het zal vast gaan trillen her en der.
Maar verder OK gedaan.
Maar verder OK gedaan.
Bedankt voor de reacties. ik zat inderdaad ook te denken aan push-pull.
Over die kras; ja, ik ga het gat groter dremelen, zodat de kras weg is. dan zal het worden afgewerkt zoals aan de voorkant ook is gedaan. (Met een rubber rand)
En het kastje trilt vrijwel niet!:D Viel me op, het is niet hoorbaar ofzo.
Over die kras; ja, ik ga het gat groter dremelen, zodat de kras weg is. dan zal het worden afgewerkt zoals aan de voorkant ook is gedaan. (Met een rubber rand)
En het kastje trilt vrijwel niet!:D Viel me op, het is niet hoorbaar ofzo.
Het maakt niet buitengewoon veel uit of je een rad in push of pullopstelling zet, dus afhankelijk van je airflow kan je de fans zowel naar buiten blazend als naar binnen trekkend monteren. Is maar net wat je mooier vind om te zien, wil je van buiten tegen de lamellen van de rad aankijken en van binnen de ventilators zien, of andersom?
Update!!
Vandaag heb ik de waterkoeling gevuld:D
Maar helaas helaas, het rad, res en het cpu block lekten allemaal. (Alles was nat, inc cpu en mobo) dus alles nog eens goed aangedraaid, maar het bleef lekken. Toen heb ik met vloeibaar rubber alles dichtgesmeerd. Alles is nu waterdicht. Wel een paar rare puntjes op de CPU socket.(Zie filmpje)
Hieronder het filmpje over het vullen, de socket en de lekkages.
Is mn eerste filmpje, sorry voor het slechte gedoe:P
Vandaag heb ik de waterkoeling gevuld:D
Maar helaas helaas, het rad, res en het cpu block lekten allemaal. (Alles was nat, inc cpu en mobo) dus alles nog eens goed aangedraaid, maar het bleef lekken. Toen heb ik met vloeibaar rubber alles dichtgesmeerd. Alles is nu waterdicht. Wel een paar rare puntjes op de CPU socket.(Zie filmpje)
Hieronder het filmpje over het vullen, de socket en de lekkages.
Is mn eerste filmpje, sorry voor het slechte gedoe:P
Je filmpje werkt hier niet, heb je hem wel op openbaar gezet? (er staat bij mij: Deze video is privé)
Beter
naja vervelend van de lekkage! Alles werkt nog?
Jep, alles werkt nog gelukkig! Wel vreemd dat zowel de radiator, het reservoir en het CPU block allemaal lek zijn.
zitten er op de fittings rubberen ringetjes ?
mss heb je ze te hard aan gedraaid en zijn ze kapot gegaan
mss heb je ze te hard aan gedraaid en zijn ze kapot gegaan
Ehm, je moet bij push-on fittingen ook een tie-ripje of iets dergelijks gebruiken om ervoor te zorgen dat de slang goed afsluit. Los daarvan raad ik je aan je slangen wat korter te knippen, vind dit niet zo mooi en bovendien is een kortere loop altijd beter 
Balen van je lekkage, maar let's face it, beter nu alles lek dan tussendoor ineens ergens wat water wanneer je lekker aan het gamen bent
Balen van je lekkage, maar let's face it, beter nu alles lek dan tussendoor ineens ergens wat water wanneer je lekker aan het gamen bent
Bedankt voor je reactie!
Er zitten slangklemmen om, dus dat zou stevig genoeg moeten zijn.
De slangen gaan inderdaad korter. Dit gebeurd wanneer ik de oranje vloeistof binnen heb.
Er zitten slangklemmen om, dus dat zou stevig genoeg moeten zijn.
De slangen gaan inderdaad korter. Dit gebeurd wanneer ik de oranje vloeistof binnen heb.