"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Hey man , jij ook natuurlijk he !!Bozevkwa schreef op zondag 01 januari 2012 @ 00:52:
Gelukkig nieuwjaar!
En waarmee ga je ons in 2012 verblijden?
Ik wil dit jaar de Modyssey en de Cylon Resurrection NAS bouwen.
En voorbereiden voor weer een groot Star Trek project !
ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
Benieuwd naar de volgende projecten inclusief modyssey.
Op een goed en modrijk 2012!
Het eindresultaat is echt super !
Ik zal je volgende projecten ook zeker weer volgen
Vind hem nu nog een beetje "saai" aan de buitenkant.
Nogmaals intens respect, bedoel dit niet om af te kraken.
---RAWE CEEK!!!---
Ja de buitenkant is nu effen kleur, maar dit gaat nog veranderen.
Moet allen de skillset nog leren om de post shading correct uit te voeren.
Ik kan al wel zeggen dat de kleur stelling wat meer naar elkaar toe gaat.
Vind het contrast iets te hoog,
Er zijn nog zo veel dingen die ik aan de mod wil tweaken dat jullie nog lang niet van me af zijn met deze bouw !
Mega vet!Asphiax schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:30:
Zo eindellijk wat tijd om de fora's te updaten !
Ik heb een goede fotoshoot geplanned staan voor deze maand, dus hierbij de tijdelijke foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Petje af, succes met je volgende projecten
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 01-01-2012 19:18 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dank je, je zal ze wel voorbij zien komen !xPhantom schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:04:
[...]
Mega vet!
Petje af, succes met je volgende projecten
Ha, ja ik ook !megadoom schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:45:
*wacht op een youtube video*
Hier een korte vid over de staat van me huis op oudejaarsdag ! Ik heb wat goed te maken met me vrouw dus de vid zal heel even moeten wachten. Ik wil die echt goed aanpakken!
Thanks! Dat is nou precies zo'n projectje dat eens in de zoveel tijd gedaan gaat worden!Bansheeben schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:54:
Nice, ziet er prachtig uit![]()
![]()
Ben je overigens nog verder gegaan met die shuttle muis? Kan ook zijn dat ik de fabricage daarvan gemist heb, maar dat vond ik een geweldig idee.
Die wil ik wel echt er aan toevoegen !
Dank je !!paslis schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:25:
Ik ben geen Sci Fi fan en zal het ook nooit zijn maar dit is zeker een geslaagd project.
Volgend jaar jouw build in de MOTY !!!
Asphiax schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:23:
Ik heb wat goed te maken met me vrouw . Ik wil die echt goed aanpakken!
Verder mega gave build. Goed om te horen dat er nog wat aan het schilderwerk getweakt gaat worden, want eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegen vallen zo. No offense, want ik zou het je zeker niet nadoen, maar ik had meer verwacht. Dat is het nadeel als je zo verdomd goed werk levert, men gaat dingen verwachten. Ik blijf volgen.
O gelukkig, want ik er eerlijk gezegd wel meer van verwacht.Asphiax schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:59:
No offence taken !
Ja de buitenkant is nu effen kleur, maar dit gaat nog veranderen.
Moet allen de skillset nog leren om de post shading correct uit te voeren.
Ik kan al wel zeggen dat de kleur stelling wat meer naar elkaar toe gaat.
Vind het contrast iets te hoog,
Er zijn nog zo veel dingen die ik aan de mod wil tweaken dat jullie nog lang niet van me af zijn met deze bouw !
Maar tot zo ver nog steeds
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Gefeliciteerd met je verjaardag nog en,
Gefeliciteerd met het nieuwe jaar! dat we nog veel mooie sci fi creaties tegen mogen komen hier op GoT!
mijn enige opmerking zou zijn dat het contrast tussen de 2 kleuren misschien wat hoog zou zijn maar je zei zelf al dat je dat ook vind en dat het nog minder word. ik zie er naar uit in ieder geval!
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Kunnen de warp motoren nog omhoog of is dat plan vervallen? Ik herinner me een paar brainstorm pagina's in dit topic erover
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Volgens mij staan ze dat ook in foto 1.wontcachme schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:08:
Kunnen de warp motoren nog omhoog of is dat plan vervallen? Ik herinner me een paar brainstorm pagina's in dit topic erover
Juronymous schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:20:
[...]
Verder mega gave build. Goed om te horen dat er nog wat aan het schilderwerk getweakt gaat worden, want eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegen vallen zo. No offense, want ik zou het je zeker niet nadoen, maar ik had meer verwacht. Dat is het nadeel als je zo verdomd goed werk levert, men gaat dingen verwachten. Ik blijf volgen.
jip_86 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:34:
[...]
O gelukkig, want ik er eerlijk gezegd wel meer van verwacht.
Maar tot zo ver nog steeds
Heren,Ghost Dog schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:53:
Ook al is het verfwerk nog niet klaar; dat ziet er erg vet uit!
Eerlijk gezegd heeft vooral het contrast mij altijd een beetje dwars gezeten maar ik ben heel eerlijk , ik ben zo blij dat ik van deze EPIC fail

Binnen een dag toch nog dit heb kunnen maken!

Zeker met mijn hele 12 uur airbrush ervaring !!!
Dit is de staat waarin ik haar heb gekregen dit jaar en dit is voor mij de finished staat maar zoals elke tweaker wel weet je blijft toch altijd kijken hoe het mooier, beter, sneller, vetter te maken valt.
Je kan dit zien als de basis mod waarover (letterlijk) nieuwe lagen van features gelegd gaan worden maar moest de druk van het niet afmaken van deze mod weghalen. Ik weet dat de verflaag heel belangrijk is voor het visuele component maar IMO is het is niet het definierende element of elementen van deze bouw.
Anyway, ik ben met de bouwer van de Biohazard mod, bluehorsestudio's aan het overleggen geslagen over hoe dit op te lossen.
En er zijn een par goede tips en werkwijzen uit voortgekomen die ik binnenkort wil gaan toepassen. Het is waarschijnlijk (om het contrast verschil te verkleinen) een zeer dunne laag wit met earth en sea grey verf die er op laag psi overheen moet.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Leuk om te horen dat het zelfs niet Star Trek fans bevalt !
Ik hoop deze week nog de airbrush laag erover te zetten !
Ik kan 2 dingen doen, of de donkere kleur lichter maken of de lichte kleur donkerder maken ..
Wat denken jullie ?
hou het passend bij de "real deal" oftewel aan het originele voyager model, donkere kleur lichter dus.Asphiax schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:41:
Dank je !
Ik hoop deze week nog de airbrush laag erover te zetten !
Ik kan 2 dingen doen, of de donkere kleur lichter maken of de lichte kleur donkerder maken ..
Wat denken jullie ?
Dat zou ik ook denken.batsma schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:58:
[...]
hou het passend bij de "real deal" oftewel aan het originele voyager model, donkere kleur lichter dus.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Tis een mooie dag ! Ik ben zooooo blij met mijn 14e plek, tuurlijk had je hoger gewilt maar dit is echt wreed voor mijn eerste mod!
Bedankt ook aan iedereen voor het stemmen !
[ Voor 11% gewijzigd door Asphiax op 04-01-2012 19:01 ]
Casemod: Cubeleon
* PSN=Chef_NL** *
teaser?Asphiax schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:04:
voorbereiden op weer een heel groot Star Trek project voor begin 2013!
Daar het prep werk heb ik een hoop design problemen op voorhand kunnen identificeren. En nu ik een beetje handig begin te worden met ALU, is de interne structuur voor de ophanging van de HDD"s ook een stuk eenvoudiger. Alleen het uitzagen van 2 x 104 perfect identieke stukken styrene is nog wel een uitdaging.Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:59:
De Cylon NAS ben ik er benieuwd naar, ik wacht met smart
HELE DIKKE TEASER !!!
Dat gaat echt weer een onconventionele build worden met een verschil! Ik weet nu waar ik aan begin en kan daarop plannen. Dus geen jaar+ project maar de helft denk ik.
Daarnaast heb ik nog wat werk aan de EURISKO. 1 ding dat nu wel eenvoudig kan is het opknappen van alle gaten en beschadigingen met spuitplamuur van brezan. Er is geen kans dat de drijfgassen de depron aantasten omdat die gecoat is met de vallejo primer. Ik kan hem dus weer naar een baby smooth afwerking krijgen (hopelijk) en dat de airbrush laag opnieuw doen (of laten doen)
En als laatste wil ik de IZE's Atlantis afmaken. Deze lamp voor mijn dochter met 154 RGB leds is bijna af maar heb een aantal PCB's nodig die met dezelfde tool als de styrene stukken voor de Cylon NAS gemaakt kan worden.
Genoeg te doen dit jaar !!
Je wou minimaal 24 worden toch?
Thanks man !
En ook veel leuker dan een wastafel met pc erin!
Krijg weer herinneringen aan al mn Revell schaalmodelletjes.
Hoe staat/hangt ie eigenlijk in real life? Wat is je bureau set-up?
Mooi om dit van het begin te hebben kunnen volgen.
Petje af!
Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify
Thanks! einde volgend jaar ben ik van plan weer een groot star trek project te gaan doen!dries77 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:42:
Erg gaaf man! Ben benieuwd naar de profi foto's.
Mooi om dit van het begin te hebben kunnen volgen.
Petje af!
Ze weegt icl alle hardware ongeveer 20kg dus ophangen gaat wel maar dan is ie niet mobiel meer.KlaasHof schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:39:
Wauw, zie dit topic vandag voor het eerst. Respect hoor.
En ook veel leuker dan een wastafel met pc erin!
Krijg weer herinneringen aan al mn Revell schaalmodelletjes.
Hoe staat/hangt ie eigenlijk in real life? Wat is je bureau set-up?
Ik ben bezig met een standaard te ontwerpen zodat ie boven het bureau komt te hangen. In deze standaard kan ook gelijk de fan controller en de kabels weg gewerkt worden.
Ze staat nu ff op de pijnbank, de 2600K draait nu op 4.2Ghz met een temps van 57 tot 60 graden (omgevingstemp is 20). Nog niet tevreden maar ja ...

Had ook een lekkage in me linker nacelle, gelukkig had ik ze ontworpen zodat ik altijd bij de fittingen kon!
Nu leak testen en gelijk ff een lichte overklok gedaan.

Ben zelf een SCIFI fanaat en dit is zeker een immens project.
KUTGW and ben benieuwd naar je NAS project van de Cylon Resurection Ship.
nogmaals bedankt voor deze topic met de foto's.
Anoniem: 439870
Wat ongelooflijk vet dit! Alle 82 pagina's doorgelezen op een iPhone (not happy, but couldn't stop!).
Doorzettingsvermogen, daar hou ik van! En ook de "perfectie" mentaliteit
Ben zelf ooit trekkie geworden door STVOY. Als je dit dan ziet, wauw!
Vanmiddag toch maar even meteen een dvdbox gehaald om mijn vriendin te overtuigen dat dit ook een leuke hobby voor mij zou zijn, hehe
Als ik het geluk heb dat ik er aan ga beginnen mag ik je dan om advies vragen e.d? Ik ben dan echter wel van plan om de non-angry Voyager te maken
Tuurlijk ! Geen probleem! Leuk om te zien dat er meer mensen de uitdaging aangaan!Anoniem: 439870 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:56:
Speciaal een accountje aangemaakt hiervoor, normaal een stille (anonieme) lurker.
Wat ongelooflijk vet dit! Alle 82 pagina's doorgelezen op een iPhone (not happy, but couldn't stop!).
Doorzettingsvermogen, daar hou ik van! En ook de "perfectie" mentaliteit.
Ben zelf ooit trekkie geworden door STVOY. Als je dit dan ziet, wauw!
Vanmiddag toch maar even meteen een dvdbox gehaald om mijn vriendin te overtuigen dat dit ook een leuke hobby voor mij zou zijn, hehe
Als ik het geluk heb dat ik er aan ga beginnen mag ik je dan om advies vragen e.d? Ik ben dan echter wel van plan om de non-angry Voyager te makenIets meer details en als ik jou zo mag geloven een hele hoop frustraties.
Stuur maar een DM!
wanneer zijn deze klaar?Asphiax schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:36:
Thanks man , na nog een paar stukjes restauratie en de nwe airbrush laag gaan er een paar mooie foto's en een film live !

Ga weer vooraf aan beginnen iig!
Ik heb van die serie wel wat afleveringen gezien. Na een tijd niet meer gekeken omdat ik het toch wel vaak wat saai vond. Voyager heeft zo'n beetje de meeste actie van alle Star-Trek series. Van Voyager heb ik dan ook alle afleveringen gezien. Deep Space 9 was toch vaak een hoop gepraat en weinig actie.Asphiax schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:12:
Ik ben halverwege gekomen, weet niet meer waarom ik toen gestopt ben.
Ga weer vooraf aan beginnen iig!
De strijd met de dominion is episch
Ik denk niet dat zijn huis groot genoeg is voor het ruimtestation op dezelfde schaal.Rudolph schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:04:
Als Deep Space 9 op de zelfde schaal maakt kan je Eurisko aan een van de Upper Docking Pilon hangen. Heb je gelijk een mooie voet.
Hier is een pic van een de Enterprise-D docked aan de DS9.
Een Galaxy class is nog een stukje groter dan een Intrepid!

De Intrepid class: (http://s1.zetaboards.com/Star_Trek_FFAB/topic/162056/1/)
- 344m lang
- 145m breed
- 63m hoog
- 15 decks
- 586 tot 960 mensen
De Galaxy class: (http://www.kasper-online.de/en/docs/startrek/ncc1701d.htm)
- 642,5m lang
- 467m breed
- 137,5m hoog
- 42 decks
- 1000 tot 5000 mensen
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Type : Orbital refinery and starship support base
Unit Run : Terok Nor1 - Active
Empok Nor2 - Active
1 have been retired from service.
Commissioned : Built during the Cardassian occupation of Bajor. Taken into Starfleet service 2369.
Dimensions :
Diameter : 1,451.82 m3
Height (core) : 368.8 m3
Height (overall) : 969.26 m4
Decks : 260
Mass : 45,000,000 metric tons
Crew : 500
Armament : 6 x Type XI phaser banks
63 x Type X phaser arrays, total output 1,250,000 TeraWatts
66 x Pulse fire photon torpedo tube
Defence Systems : High Capacity shield system, total capacity 8,640,000 TeraJoules
Standard Kelindide Single hull.
Low level Structural Integrity Field
Docking Facilities : 6 Pylon docking ports5
12 Docking ring ports5
6 landing pads6
Sub-impulse only : Acceleration : 0.01 m/s/s
Delta Vee : 64,800 m/s
Endurance : 1,800 hours
Limited motion available on thrusters only7
Strength Indices :
(Galaxy class = 1,000) Beam Firepower : 25,000
Torpedo Firepower : 16,500
Weapon Range and Accuracy : 1,200
Shield Strength : 3,200
Hull Armour : 7.5
Speed : -
Combat Manoeuvrability : 10
Overall Strength Index : 12,116
Diplomatic Capability : Approximately equivalent to Starfleet grade 4/5
Expected Hull Life : 150
Refit Cycle : Minor : 5 year
Standard : 5 years
Major : 30 years
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Maar ben nu al bezig met design en sponsors zoeken etc.
Tis echt een grote build met trisli, 3 pompen, 12 rads, 3 dikke SSD's, 2 psu's (waarschijnlijk) enz.
Ik zal een hoop hulp nodig hebben en dat krijg je niet zonder een goed uitgewerkt plan en heel veel mail (en dus tijd)
(Ps hoop in de komende maand een oplossing voor het HDD probleem van de nas te scoren!)
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

http://en.memory-alpha.org/wiki/Sovereign_class
Leuk ideezeef schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:18:
kuch.. -> Tweakers TV: De Tweaker en zijn verzameling
\[/schaamteloze promotie]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik neem aan dat je wel genoeg karma hebt, kun je misschien een aantal foto's op T.net fotoalbum zetten? Of een andere manier van hosten? Want dit werk moet behouden worden.
hierdoor heb ik dus een eigen blog gemaakt waarop de pics gehost worden.
Ik zal eens een zeer uitgebreide writeup maken, heb meer vragen hierover gekregen !
grt
Sander
Geen update over de EURISKO maar de aankondiging voor een nieuwe build!
ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer !
Wederom 1,5 meter lang en 80 cm breed !
Het draadje is hier te vinden !
Alvast wat pics !

LOL
[ Voor 10% gewijzigd door Asphiax op 17-06-2012 10:12 ]
Awesome!! Ben benieuwd wat je vrouw vindt van nog een build
Heel veel respect voor deze prachtige mod en ik kijk uit naar je volgende build!
Mijn kantoor is nu netjes ingericht en me mod kamer houd ik netjes onderhouden.
Zolang de troep maar niet beneden komt is het goed !
Hier een pic van mijn kantoortje !

Maar dat word weer een superbuild man, StarWars is zowiezo een plus
* PSN=Chef_NL** *
Hahaha, leuke klus om die AT-AT om te bouwen naar een computer! Thanks!Chef_v_leeuwen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:09:
Cool AT-AT die heb ik ook nog ergens liggen
Maar dat word weer een superbuild man, StarWars is zowiezo een plusik kijk er vol verlangen naar uit!
Ja hij is redelijk goed gelukt. Mijn vrouw was er ook heel gelukkig mee. Ze durft nu weer iemand het huis te laten zien lolToCuS schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:30:
mooi hoor, zou willen dat ik zo'n ruimte had..
HAHAHAHAHA !!! Hmmm, wat zou een groene build kunnen zijn ... Iemand een idee ?
+1naabgamer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:47:
Een romulan schip bouwen.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Fantastisch! Keep it up! Echt super wat jij met je handen kan!Asphiax schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:07:
Hallo allemaal !
Geen update over de EURISKO maar de aankondiging voor een nieuwe build!
ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer !
Wederom 1,5 meter lang en 80 cm breed !
Het draadje is hier te vinden !
Alvast wat pics !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Basement Bios ---- Exo-S
Anoniem: 151407
in iedergeval is dit topic wel erg leuk lees en kijk voer!
je lek opgelost? gelukkig is het niet plasma leak:)
Bird of prey !!!naabgamer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:47:
Een romulan schip bouwen.
+2
Oeh das ook een lekkere !Biersteker schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:46:
Borg Cube/Nexus/Transwarp hub.
Thansk !Mystikal schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Fantastisch! Keep it up! Echt super wat jij met je handen kan!
Ja , ik heb er gelukkig nog maar 1 en dat is wel een HEEL verschil met drie. Denk dat ik dan ook geen tijd meer zou hebben !Anoniem: 151407 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:59:
doe je dit full time? want man ik heb zelf 3 kids en weet niet eens waar ik de tijd vandaan moet halen om te ademen:)
in iedergeval is dit topic wel erg leuk lees en kijk voer!
je lek opgelost? gelukkig is het niet plasma leak:)
Ja lek is opgelost! Draaide lekker, zal hem alleen uit elkaar gaan halen voor onderdelen voor de VENATOR.
Voorla de bitspower fittingen zijn erg kostbaar. Helaas een resultaat van het sponsorloos gaan. Uiterlijk blijft ie helemaal in orde!
Heb ook wat input mogen leveren ! (tis wel in het engels)
Modders Toolkit
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
LOL, arse ...
Tuurlijk man !Damic schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:23:
Je weet dat ik het goed bedoel he.
Ken tegen een geintje hoor !
video: Gathering of the Tweakers - Asphiax' Sci-Fi-casemods
asphaix' werk blijft geweldig
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
en zoals Fordox hierboven zegt: "toch leuk dat ik weer mijn naam terug zag op de plaque"
en ik geloof dat iedereen op dit topic graag ook ziet dat je de DS9 case gaat maken
Hierbij wat pics van de huidige staat van de EURISKO en een nieuw project !
Dit maal zijn de BORG aan de beurt!

BORG COSMOS II

[ Voor 4% gewijzigd door Asphiax op 19-11-2012 20:13 ]
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

gestemd en moge de beste winnen (jij dus)
Ik ben mijn eigen bedrijf begonnen in de modding wereld!
ModWithMe heet het en ik heb jullie hulp nodig !
Om een goede start te maken en jullie de mogelijkheid te bieden om met mijn machine park ZELF te kunnen gaan modden ben ik een campagne begonnen!
Kijk hier maar eens, bestel wat leuks en ik hoor graag wat je er van vind!
ModWithMe - Making custom somputer parts available for everyone!
1-8-2013 opend de ModShop zijn deuren in Boxtel
1-9-2013 zal ModWithMe een aantal gave producten in de watercooling sfeer lanceren!
Ik hoop dat jullie willen meehelpen!
Hier zijn alvast wat foto's van de producten/projecten die we kunnen doen!
Custom Watercooling blokken
Modding Workshops

Custom reservoirs

3D printing

Graveringen

3D Design services