yup, zal m lekker uitgebreid voor je maken.
Hier al de eerste lading fotos voor je zodat je zelf ook al aan de slag kan

Ik heb eerst een paar stukkies op elkaar geplakt en dit een nacht laten drogen, om het vervolgens te mishandelen:

Dit dus goed laten drogen, om vervolgens het ding (lekker dik!) in te smeren met houtlijm:

uitsmeren met een kwastje:
Je ziet dat je "banen met verschillende diktes" krijgt, maak je hier niet druk om, de lijm zal zelf gelijkmatig uitvloeien en egaal opdrogen!

toen de lijm nog nat was even tandenstoker door de naadjes heen gehaald:

Dit wederom uit laten harden: ** ik kom er nu achter dat ik hier een fotootje vergeten ben van te maken.
Om het duidelijker op de foto te krijgen heb ik eerst het een laagje verf gegeven:
btw: hier ook de eerste test om het spul te verven zonder eerst een laagje houtlijm, zoals je ziet is dat geen probleem (gedeelte boven de test vlakjes ):

Het vullen van de krassen en butsen heb ik gedaan door eerst een gaatje te omlijsten met plakband:

Vervolgens smeer je hier je putty overheen, wederom lekker dik (let op dat je niet buiten je plakband komt)
Zolang de putty nog niet droog is (let op, dit droogt snel) met een spatel zoveel mogelijk weer weghalen, en zo vlak mogelijk maken. Aangezien die putty echt super hard wordt wil je zoveel mogelijk weghalen zodat je zo min mogelijk hoeft te schuren:

Daarna haal je vrijwel meteen (zolang putty nog niet hard is) het plakband weer weg:

meerdere gaatjes dezelfde behandeling gegeven:

Dit GOED 8 tot 12 uur uit laten harden (hier ben ik dus de fout in gegaan) dan kan het schuren beginnen:

Zoals je kunt zien krijg je diepe krassen niet in een beurt weg, de putty zakt wat in tijdens het drogen.
Kan dus zijn dat je sommige krassen meerdere malen moet behandelen.
Tot zover de eerste bevindingen. Toen ik na de laatste foto verder wou gaan ontdenktte ik dus dat een laagje los aan het laten was, maar daar moet ik nog fotos van maken.
Mocht je nu inspiratie hebben om hier ook mee te gaan experimenteren zie ik hier graag de fotos van!