[CCIP] USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14
supergaaf man!

Volgende project ook al bekend? Mooie combinatie van je meest recente 2 zou deep space 9 zijn! O-)
Ik schrijf me vast weer in op het draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024
Sandertje03 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:46:
hahahaha xD heb je daar nou de 12V RGB strip voor gebruikt? hoe heb je deze momenteel aangestuurd?
Ik heb je strip nog niet aangesloten! Ik heb even wat tijd nodig om de printplaat te updaten nu het design bijna klaar is. Volgende tussen stap zijn alle kabels op maat maken en de deflector led opstelling maken. Laser integreren en dan de print laten maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:58:
Echt prachtig deze mod. Heel veel detail en fantastisch dat je er zoveel tijd insteekt
Thansk ! Ik moet wel toegeven dat ie beetje een eigen leven is gaan leiden. Ik verwacht bij de volgende niet zo veel tijd kwijt te zijn! Maar ja het houd je van de straat !
Zanbee schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:58:
* Zanbee is sprakeloos na het zien van het filmpje _/-\o_ :9~
Joopieboy schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:13:
Damn zeg, ik weet niet veel te zeggen maar het is wel echt enorm indrukwekkend! :D
Help!!!! schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:57:
Echt cool. Zat lekker de tune mee te fluiten. :P
Bedankt allemaal ! Ik zit al te broeden op eens storyline voor de eerste USS EURISKO - The series aflevering!
LOL
ThomVis schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:33:
Voor de meeste polyester/epoxy/metaal afwerkklusjes spuiten we spuitplamuur van Alabastine om het daarna weer op te schuren. Het werkstuk is dan 1 egale kleur en dan zie je oneffenheden weer beter. Misschien is de structuur voor jouw build iets te grof, en hoe het reageert met depron weet ik niet.
Hmm, goede tip! Ik denk dat de applicatie methode te ruw is. Ik moet het echt op vierkante cm kunnen spuiten. Ook heb ik een probleem uitdaging met schuren denk ik. De Depron zal waarschijnlijk zachter zijn dan de plamuur waardoor schuren weer "depressies" gaat achterlaten. Ik ga eens een busje kopen om te kijken hoe en wat. Thanks!
Alpha89 schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:12:
Boh, vet!
Kleine kinderen worden groot :'( !

Het is bijna tijd om Eurisko uit het nest te gooien zodat ie zijn vleugels kan spreiden :) .

Haha very nice job! Vet met al die lichten werkend!
Thansk man ! Ja die warp core moet proef gaan draaien en snel ook !!!! Ik zit te popelen om aan me nwe project te beginnen, zeker nu ik een manier heb bedacht om de 26 ribs volledig identiek te maken zonder dat ik een cnc router hoef aan te schaffen!
Damic schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:23:
1 want one maar dan zou het niet meer uniek zijn.
Dat is zeker! En ik denk dat ik deze nooit van de hand doe helaas !
dries77 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:44:
supergaaf man!

Volgende project ook al bekend? Mooie combinatie van je meest recente 2 zou deep space 9 zijn! O-)
Ik schrijf me vast weer in op het draadje!
Ja ! dat zal hoogst waarschijnlijk de Cylon Resurrection Nas worden van Battlestar Galactica. Meer info kan je vinden als je de link volgt! Maar het werk aan de Deep Space gaat wel door! telkens een stapje verder. Zo heb ik deze vakantie een manier bedacht om de watergekoelde ring te bouwen. 6 kleine reservoirs gekoppeld met slangen en de rads in de voet! Moet kunnen zonder de look and feel veel aan te tasten!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
(jarig!)
star trek op tv nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Info over de dedication plaques staat op me blog

Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2011/10/order2.jpg?w=590&h=1051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-08 11:37

TimvH

Kletsmajoor

Mooi, nu nog een pakje laten maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
OH OH OH OH OH!!!!!

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ik weet het ... Zelfs jouw naam staat verkeerd
Me Dumb-ass!

Zo zie je maar .. haastige spoed, warpcore kapoet

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Asphiax schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

Me Dumb-ass!

haha XD, het maakt niet echt uit, als het nog veranderd kan worden zou natuurlijk fijn zijn, zoniet dan pech gehad joh :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Desalniettemin awesome!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Had al een tijdje niet gekeken bij deze build, omdat je bezig was met die lamp, maar wow wat ziet dit er geweldig gedetailleerd en schitterend uit. Kan hier alleen maar respect voor opbrengen en hoop dat je de mensen op GOT nog vaak zal verbazen en verblijden met je geweldige modskills, kijk ook erg uit naar de future builds die je hebt staan.

Keep up the brilliant modding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Thanks man !
Ja ik switch wat heen en weer tussen projecten. Werk aan een project totdat ik tegen een issue aanloop (zoals geen centen meer voor de PCB's) en dan ga ik aan een ander project werken totdat ik het issue heb opgelost! Nu staat het weer even stil met de EURISKO totdat ik het airbrush vraagstuk helemaal uitgewerkt heb.

Maar helaas nog geen updates voor de Ize's Atlantis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Asphiax schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

Me Dumb-ass!

Kan de beste overkomen, dat zie je wel ;)
Ik ga het nog aanpassen voor je, maar dan moet je WEL de goede versie naar de drukker sturen natuurlijk! ;) haha

Het weekende de eurisko in het echt gezien, wat een apparaat! was wel even sprakeloos van de grootte (moeilijk in te schatten op de foto's) En geweldig mooi! _/-\o_

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hey kerel,

Ja is echt dom van me, zit jij van die kickass designs te maken voor me en dan stuur ik de verkeerde !

Maar ja ...

Ik hoor vaak dat iedereen de EURISKO groter vind dan verwacht. Hier dus ff een pic van een Cosmos S en een Dragon Lord K62 case achter elkaar !
Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2011/10/size.jpg?w=590&h=564
De hoogte is ongeveer de held van de cosmos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Asphiax schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:00:
Hey kerel,

Ja is echt dom van me, zit jij van die kickass designs te maken voor me en dan stuur ik de verkeerde !

Maar ja ...

Ik hoor vaak dat iedereen de EURISKO groter vind dan verwacht. Hier dus ff een pic van een Cosmos S en een Dragon Lord K62 case achter elkaar !
[afbeelding]
Damn wat ziet dat ding er toch bruut uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

PilatuS schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:01:
[...]

Damn wat ziet dat ding er toch bruut uit !
En groot! :o
En vet! _/-\o_

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 00:03

l3p

www.^.nl

We moeten hem echt nog eens op mijn bureau zetten voor een mooie foto :P
(Mooie sterren background op de schermen ;) )

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 00:29
l3p schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:50:
Ik zou er bijna geld voor willen neerleggen :D

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Laatst online: 01-05-2024
Denk dat er dan een paar modders / stille genieters bezwijken. Al dat moois bij elkaar.

" Destination,

M O D H E A V E N

[.afbeelding.]

You have arrived. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Voor het einde van het jaar kerel!
Leuk kerst plaatje !
greetings from MOD-HEAVEN !
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Asphiax schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:09:
[...]

Leuk kerst plaatje !
LOL
ik verwacht dan natuurlijk een kerstkaartje in de bus he... XD
tegenwoordig kan je dat heel makkelijk maken O-)

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 11-10-2011 23:34 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Ik denk dat we dat allemaal verwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

pwuuuuuh *mond valt open* dat is grooooooooot.

Wanneer sta je eens op een beurs :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hahaha, ja dat krijg ik dus vaak!
Wat wel grappig is, is dat de inhoud van de eurisko ruw weg overeenkomt met de 2 kasten. Als je de cosmos en de K62 plat op de grond zou leggen dan komen ze ruwweg overeen.

Ik ben nu bezig met het uitzoeken van de airbrush en vooral het plamuur werk voor de EURISKO. Heb diverse bedrijven gebeld en wat foto's laten zien maar het duiveltje zit hem in de egaalheid van de depron. elke kleine kras, deuk of indrukking ga je zien. Misschien moet ik haar dus echt helemaal met polystyreen gaan bekleden.
Daar ben ik niet blij mee en zal flink wat tijd gaan kosten.

Maar ik heb als doel zekers in het nieuwe jaar op away missions te kunnen gaan !

[ Voor 9% gewijzigd door Asphiax op 13-10-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Asphiax schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:03:
Hahaha, ja dat krijg ik dus vaak!
Wat wel grappig is, is dat de inhoud van de eurisko ruw weg overeenkomt met de 2 kasten. Als je de cosmos en de K62 plat op de grond zou leggen dan komen ze ruwweg overeen.

Ik ben nu bezig met het uitzoeken van de airbrush en vooral het plamuur werk voor de EURISKO. Heb diverse bedrijven gebeld en wat foto's laten zien maar het duiveltje zit hem in de egaalheid van de depron. elke kleine kras, deuk of indrukking ga je zien. Misschien moet ik haar dus echt helemaal met polysteren gaan bekleden.
Daar ben ik niet blij mee en zal flink wat tijd gaan kosten.

Maar ik heb als doel zekers in het nieuwe jaar op away missions te kunnen gaan !
Dat is goed nieuws want op een gegeven moment moet het natuurlijk wel een keer af komen. :o

Maar ik begrijp wel dat je je tijd neemt. Lijkt simpel maar is moeilijk. Het zou eeuwig zonde zijn als de airbrush tegen zou vallen...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat had ik idd niet verwacht dat hij nog zo relatief groot was. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Laatst online: 22-08 14:14

ToCuS

It begins in the brain!

offie nou groot is of niet, hij blijft super stoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 09:21
Asphiax schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:00:
Hey kerel,

Maar ja ...

[afbeelding]
Beetje dejavu moment, ken die cosmos ergens van :P.

OT: hij is best groot zo, ik zou niet de gene willen zijn die um moet meenemen naar een lanparty, wat is het gewicht? lijkt me nogal zwaar als er zoveel spullen in zitten en daarbij nog de grootte van het gevaarte ;)

Wil het nog een beetje lukken met spuiten of ligt dat op het moment stil?

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
Asphiax schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:09:
[...]

Leuk kerst plaatje !
LOL
Dan wil ik graag mee om foto's te maken! ;)
(als L3P dat goed vind natuurlijk.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
Laat ik na een jaar je gevolgd te hebben toch eindelijk eens reageren.
Wat een bot vette UBER case! Proficiat met het nu al behaalde resultaat!
Toeval wil dat ik naast trekkie ook een modelbrouwer ben, en dus ook weleens de nodige st-schipjes in mekaar heb lopen plakken. :) de naald op mijn jaloursheid meter schiet iedere keer op tilt als ik dit topic open! :)
De reden dat ik nu eindelijk eens reageer is dat ik proef dat je een beetje huiverig bent voor de afwerking van het model, en dat is imho zeer terecht! Elk model (welke schaal of onderwerp dan ook ie. tanks, startrek schepen of whatever model) staat of valt met de afwerking (lees verfklus, decals etc.) van je model. Je ziet dan ook in de modelbouw dat hier veruit de meeste tijd / moeite in gaat zitten.
Omdat je model het zo ontzettend verdient bij deze dan ook de tip(s):
Ga aub naar een modelbouw winkel en koop een paar modellen om het airbrushen onder de knie te krijgen. Het is namelijk een vak appart, en je model verdient een goede afwerking, en geen "poging 1 klus".
Ga ook zeker naar modelbrouwers.nl, of finescale.com en lees en leer hoe andere ervaren mensen hier aan beginnen. en, nogmaals, oefen op een paar modelletjes voordat je je Eurisko te lijf gaat met verf.
Houd er rekening mee dat verf "uitvergroot" alle foutjes die je nu nog niet kunt zien worden opeens zichtbaar als je de grondverf erop hebt gezet, zoals je eigen voorbeeld de egaalheid van de depron (oneffenheden worden opeens veel duidelijker na een laagje verf.) hier valt wel het nodige aan te doen mbv modelbouw technieken. (in het kort: dichtsmeren met putty) zie modelbouwforums voor tekst en uitleg. (en wederom, oefen het niet op je model, draai bv een bal van dupron en kijk hoe je dit het beste egaal kunt krijgen dmv experimenteren van verschillende technieken.)
Andere tip: experimenteer ook zeker even met welke verf (enamel, acriel) etc netjes op je model aan de slag wilt. Sommige spullen gaan nog weleens een chemische reactie aan met je ondergrond omdat je bv een wasbenzine als verdunner gebruikt, terwijl andere soorten verf bv niet houden op foamachtig spul. Ook hier zijn oplossingen voor zoals het model insmeren met houtlijm waar je wel overheen kunt verven.
Ik hoop echt dat je deze tips ter harte neemt en vooral je tijd neemt voor de afwerking. Een modelbouwer zou zeggen dat de lol van het bouwen van een model nu pas begint....
Nogmaals congrats met je super case en maak er wat moois van, ik ben en blijf sowieso fan en blijf je volgen, dus mocht je nog meer behoefte hebben aan tips, laat maar weten, hoewel je meer hebt aan de modelbouwforums / ervaring van het experimeteren! Success!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ik heb de hele EURISKO eens gewogen en het gewicht is net boven de 9,6 KG, vergelijkbaar dus met een tower kast. Dit komt vooral doordat er grote plaat MDF en plexi in zit. De kap zelf weegt nog geen 2 KG.

Als de reservoirs gevult zijn en alle HW ingebouwd is, zal ie idd best zwaar zijn. denk rond de 20 to 25 KG.
Daar is nog geen rekening gehouden met de standaard welke van ijzer of staal en beton gemaakt gaat worden om het gevaarte stabiel te houden. De Eurisko zal wel losgekoppeld moeten kunnen worden om vervoer mogelijk te maken. Ik heb ooit ens een simpel tekeningetje gemaakt over de standaard maar kan hem ff niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 00:03

l3p

www.^.nl

nixjuh schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:49:
[...]
Dan wil ik graag mee om foto's te maken! ;)
(als L3P dat goed vind natuurlijk.. )
Als Asphiax dat goed vind vind ik het ook prima :P
Asphiax schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:12:
Als de reservoirs gevult zijn en alle HW ingebouwd is, zal ie idd best zwaar zijn. denk rond de 20 to 25 KG.
Daar is nog geen rekening gehouden met de standaard welke van ijzer of staal en beton gemaakt gaat worden om het gevaarte stabiel te houden.
Hmm ik hoop dat de glasplaat dat leuk vind 8)

[ Voor 45% gewijzigd door l3p op 13-10-2011 18:06 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
l3p schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

[...]

Hmm ik hoop dat de glasplaat dat leuk vind 8)
kwestie van gewichtsverdeling... en anders laat je hem vliegen :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Serieus, ik heb nog steeds heel veel respect voor je! Ik vind deze mod met de update genialer worden. Hoop echt dat het verven een beetje mooi uit gaat pakken.

Grote is ook leuk, niet te klein, niet te groot. Keep it up!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
@ Cpt. Sponder !
Thanks voor je uitgebreide reply ! Heel erg gewaardeerd!
Je hebt het idd goed "geproeft" >> Ik besef me heel goed dat het make or break is met de paint laag!
en ondanks ik echt iemand ben die gek is op een uitdaging, is dit toch wel een hele grote.
Ik zit veel op theRPF.com en starship modeller en resin illuminati om kennis te sponzen. Had al een paar keer modelbrouwers bezocht, vind die tripod van bubblegum echt te vet, heb zelf de pegasus hobbies versie van de Tripod op het oog... maar back OT.

Ik heb een airbrush cursus op het oog, 10 weken x 2,5 uur waarbij ik ook alle elementen als schoonmaken van je spullen goed onder de knie wil krijgen. Heb een AT-AT en een AT-ST en eigen logo liggen om op te oefenen. Ik ben me heel erg bewust dat dit een vak apart is en ik ga er niet van uit dat ik dit ook zo maar kan.

Volgens mij kan ik beter de enamels overslaan voor nu. Heb begrepen dat de techniek daarvoor wat moeilijker is dan de acriels. Ook weet ik van acriels dat het de depron niet aantast zoals andere verven met oplosmiddelen / verdunners. Het is een beetje hetzelfde als met de lijmsoort vinden die perfect bij je project past volgens mij.

Iig bedankt voor alle tips en adviezen, deze gaan ter harte genomen worden en het bevestigd nogmaals wat ik eigenlijk al wist maar niet wilde toegeven : Finding my way back to the Alpha Quadrant is going to be one long trip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Asphiax: al eens een stuk depron proberen te spuiten met spuit plamuur (dit gebruiken ze bij wagens). Snij kleine stukjes af en spuit elk stuk anders. dus 1 met spuit plamuur, ander met plastiek primer, ander met "gewone" verf, ... om dan het resultaat te zien.

Ik denk persoonlijk dat je eerst de primer erop moet leggen en de spuitplamuur, lichtjes opschuren en ontvetten en finale kleur laag spuiten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hey Damic,
Thanks man! Ben nog niet bezig geweest met de spuitplamuur. Hoop dit weekend een busje te scoren.
Ik verwacht alleen wel dat als er drijfgassen gebruikt worden in de bus dat deze de depron aan gaan tasten.
We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
l3p schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:04:
[...]
No Probs here, Nixjuh heeft voor mij de plaques gemaakt en we zouden toch al een fotoshoot doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hehe, je kunt ook spuit plamuur kopen voor in het pistool en blijkbaar tegenwoordig in "elke" kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
ja, als je het ding superstrak wilt hebben heb je nog wel even te gaan!
Schrik niet van enamels, niet moeilijker dan acriel. ik spuit het altijd met 50/50 enamel/wasbenzine, gaat prima met 1 tm 2 bar.
Zelf heb ik nooit een cursus gedaan, gewoon compressor aanslingeren en proberen maar! strak spuiten heb je zo onder de knie joh. dan experimenteren met werkwijzes ie preshading, postshading, weatheren etc. maar dat had je vast wel al op die sites gelezen (theRPF.com kende ik nog niet.)
mischien nog een handige tip: grijze verf licht alle oneffenheden het beste op, die gebruikt men vaak als grondverf juist omdat het de oneffenheden uitlicht (zodat je makkelijk ziet waar je nog werk hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08 09:40
Wasbenzine lijkt mij niet ideaal op depron. Denk dat het zo een gat erin vreet.

En Asphiax, wel mooie foto's laten maken want die banner is nog lang niet af he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Damic schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:50:
Hehe, je kunt ook spuit plamuur kopen voor in het pistool en blijkbaar tegenwoordig in "elke" kleur.
Dude! ik was hier echt lang naar op zoek en heb diverse truukjes gevonden maar geen out-of-the-box oplossing! Kan je een link sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Cpt.Sponder schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:58:
ja, als je het ding superstrak wilt hebben heb je nog wel even te gaan!
Schrik niet van enamels, niet moeilijker dan acriel. ik spuit het altijd met 50/50 enamel/wasbenzine, gaat prima met 1 tm 2 bar.
Zelf heb ik nooit een cursus gedaan, gewoon compressor aanslingeren en proberen maar! strak spuiten heb je zo onder de knie joh. dan experimenteren met werkwijzes ie preshading, postshading, weatheren etc. maar dat had je vast wel al op die sites gelezen (theRPF.com kende ik nog niet.)
mischien nog een handige tip: grijze verf licht alle oneffenheden het beste op, die gebruikt men vaak als grondverf juist omdat het de oneffenheden uitlicht (zodat je makkelijk ziet waar je nog werk hebt)
Thanks man ! Hmmm het hele schip moet verschillende variaties van licht grijs worden, dus ga je alles erg goed zien en na 9 mnd bouw en opslag zitten er een boel deukjes en kleine krasjes in het zachte depron ! ARGHHHH ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
Asphiax schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Thanks man ! Hmmm het hele schip moet verschillende variaties van licht grijs worden, dus ga je alles erg goed zien en na 9 mnd bouw en opslag zitten er een boel deukjes en kleine krasjes in het zachte depron ! ARGHHHH ....
En katten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
waar kan je dat depron kopen? als je wilt wil ik wel een test stukkie gaan halen om ook een beetje te experimenteren hoe je het strak kunt krijgen.
Ik heb in het verleden ook weleens met van dat foam gewerkt wat onder parketvloeren ligt. Hier hield geen enkele verf op. Dat heb ik toen ingesmeerd met houtlijm, goed uit laten harden, dan putty erover, grof schuren, laagje lak om te zien wat je doet, nog een keer putty, dan steeds fijner schuurpapier, en dit blijven herhalen tot het strak was. (en dat was het ook :) ) dan heb je meteen ook een wat hardere laag om je model heen om butsen en krassen in de toekomst te voorkomen.
Hoe ben je btw van plan om je verschillende grijstinten te krijgen? echt met verschillende kleuren aan de gang? Ik denk namelijk dat als je je preshading netjes krijgt, je al genoeg kleurverschil krijgt om in de dieper gelegen delen de illusie van schaduw te krijgen. zie bijv. dit voorbeeldje als je dit met verschillende kleuren na probeert te maken krijg je al heel snel een "plastic speelgoed" look.

[ Voor 10% gewijzigd door Cpt.Sponder op 14-10-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Echt? Heel erg cool van je !!!!
Groot (denk ik tenminste) bijkomend probleem met depron is omdat het zo zacht is, het waarschijnlijk zachter zal zijn dan de plamuur en je dus aan de randen van de plamuur weer snel het depron weg schuurd. Volgende build gaat dus ook met styreen gedaan worden.

Ik haal het bij de hobbyspeciaalzaak. Ligt vaak bij de styreen vellen en platen.
Kost geen drol, 5 x A4 voor 1,95 euro of zo (eigenlijk dus best wel weer duur voor een stukkie foam)
Als je het niet kan vinden stuur me dan ff een PM, dan stuur ik je het op, ook voor de gemaakte kosten natuurlijk!

De kleur stelling wil ik zo ver mogelijk identiek aan het ontwerp uit de serie houden. Omdat ik een andere 'tekening' heb zal dat iig op kleur geprobeerd gaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5v83lx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2011/10/size.jpg?w=590&h=564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Spuit plamuur? Bij ons in de Autovak :p maar ik denk dat er bij jullie ook wel zoiets is, groot handel auto onderdelen en lakken (zowel particulier als professioneel). BTW alles (voor het pistool) in de autowereld is normaal op waterbasis. Er zijn nog wel wat winkels die leveren op chemische basis maar die verven zijn er tussen uit aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
ik heb mijn A4 plaque en het kleine logo inmiddels binnen
ziet er egt nice uit :9~

wel nog ff de randjes bij geschuurd want die waren wat scherp maar nu staan ze op hun tijdelijke plek op mijn kamer
foto's volgen waarschijnlijk nog ;)

kuddos voor Nixjuh en natuurlijk onze admiraal Asphiax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hallo allemaal,

FF off topic wil ik jullie wat mededelen.

Ik ben een facebook group begonnen genaamd SCIFI - OCD oftewel Obsessive Creation Disorder.
Deze group is voor SCIFI fans welke genieten van of zelf allerlei SCIFI of SCIFI gerelateerde projectjes aan het doen zijn. Ik ben en vraag ook de deelnemers aan de group om alle interessante / kicke / opvallende builds zowel in de PC als modelbouw wereld of enorm grappige links, pics of vid's te posten zodat we er met zijn allen van kunnen genieten. Op dit moment bestaat de verzameling uit de : Star Wars Turbolaser Turret MOD, de Biohazard Mod, Joker X Mod, Star Wars Sandcrawler Mod, Matrix rebirth 8.0 Mod, Doom3 - Mars City Mod, Cylon Resurrection Mod, USS EURISKO Mod en hoop er dagelijks meer bij te zetten.
Ik zou zeggen kom eens kijken en als het je wat lijkt, klik dan op "join group"
Ps de group is in het engels ivm de internationale deelnemers!
Ik hoop dat jullie allemaal deelnemen om je dagelijkse dosis SCIFI Eyecandy te kunnen krijgen !
grt
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoop dat je wel hier blijft posten bij updates, ik ga er geen Facebook-account voor aanmaken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
En dat verwacht ik ook helemaal niet hoor! begrijp me niet verkeerd!
Je kan er verzekerd van zijn dat alle build die ik doe (inclusief de Cylon Resurrection NAS als ie uit de prep stage is) hier op tweakers te vinden zullen zijn! Jullie zijn een grote reden waarom ik doe wat ik doe en de interactie met de leden hier is van grote waarde voor mij en helpen me een betere build te maken!
De facebook actie is een forum waarop ik probeer alle coole scifi elementen te verzamelen omdat dat hier zwaar off-topic zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Asphiax op 19-10-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
@Asphiax
Leuk initiatief! zeker even checken!
ik heb inmiddels een testje voor je gedaan, wat deels gelukt is.
Ik zal zodra ik wat verder ben een mooi logboekje maken, zodat je precies kunt zien hoe en wat ik gedaan heb.
Maar ik zal je niet te veel in spanning houden, dus bij deze de bevindingen tot nu toe:
Houtlijm over je foam is een goed idee! het droogt strak op en naast stevigheid geeft het ook een stootbestendige laag. (je moet opeens kracht zetten om met je duim een deuk in het foam te drukken.)
Ook geeft de lijm een strakker / egaler oppervlakte dan het foam zelf, en dat is nog voor het schuren!
Je kunt je model gewoon met enamel verdunt met wasbenzine verven. Zowel de enamel als de wasbenzine reageerde niet en hield netjes, zowel op de lijmlaag als de dupron zelf. Moet er wel bij zeggen dat de verf de toch wel korrelige structuur van de dupron uitvergroot, dus de laklaag was op de lijmlaag mooier / egaler.
De gaatjes vullen met putty gaat prima over de verf en lijmlaag heen.
Ik was alleen een pietje ongeduld, en heb tussen het verven / dichtsmeren met putty / schuren niet lang genoeg gewacht. Gevolg was dat op een testvlakje de lijmlaag losliet (na een beetje peuteren). Deze heb ik weer opnieuw bewerkt met putty: foute boel: putty vreet echt hard door de dupron heen. Ik had dus eerst het stukkie opnieuw moeten sealen met houtlijm. nu heb ik dus ipv een kras opeens een groot gat te dichten. oh well, aldoende leert men he? mischien wel goed dat dit is gebeurd, weet je tenminste wat je kunt verwachten als het foutgaat...
Ik ga er vanavond weer mee verder, en zal dan ook wat fotos posten zodat je ziet waar ik het over heb.

Gr. S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
_/-\o_ _/-\o_ Cpt.Sponder _/-\o_ _/-\o_
Heb ook een topic op modelbrouwers gestart, mss had je hem al voorbij zien komen.
Ja ik had iemand ooit gevraagd om een potje lijm mee te nemen, depron binnen 10 seconden weg!
bijna een stelregel, als de lijm stinkt is het niet voor zacht plastic!
Thansk man ! Zie graag de pics maar take it easy, no rush!

EDIT: en je bent natuurlijk van harte welkom op de group !!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Asphiax op 19-10-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Graag gedaan man. in alle eerlijkheid moet ik er bij zeggen dat ik qua scratch-bouw weinig kaas heb gegeten, dus het is ook voor mij experimenteren! Ik heb er wel lol in ieg en het is nog leerzaam ook!. Ben ook wel van plan om na het strak trekken van het projectje het ook echt even af te maken als in de how-to uitbreiden met hoe ik de verklus aan zou pakken.
Vergeet alleen niet dat er meerdere wegen naar Rome leiden, en dat mijn manier slechts een manier is. Ik heb ook pas een jaar een airbrush, dus de kans is erg groot dat andere meer ervaren mensen het totaal anders zouden doen, met andere/betere resultaten tot gevolg. zoveel mogelijk kennis opdoen en deze uitproberen is dus een must.
--
Met welke lijm had je de dupron proberen te lijmen? als je "modelbouwlijm" hebt gebruikt geloof ik wel dat je dupron er niet tegen kon. Dit is namelijk geen lijm maar een cement. Het lost chemisch het plastic op, zodat 2 delen in elkaar smelten, om vervolgens als 1 stuk plastic weer uit te harden. net zoals een las dus.
Wat voor lijm heb je eigenlijk voor je model gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Strak idee van de echte how-to man !
Ik heb gewoon eenvoudige hobby/universeel lijm van collal of tessa en houtlijm gebruikt. Deze werkt best ok, dun laagje uitsmeren, even op de plek plakken en dan er weer af halen, 10 seconden wachten en er weer op plakken, zit goed vast en gaat geen kant meer op. (Dus niet die van de gamma, duurt uren voordat die droog is waarna je er 99 van 100 keer achterkomt dat ie verschoven is)

Ja de plastic cement vreet er heel snel doorheen. Das echt alleen voor styreen.
Moet zeggen dat ik blij ben dat er (geen quick fix) maar iig een fix is zonder alles te moeten gaan bekleden met styreen. Staat er ook in je how to de dikte van de laag en hoe aan te brengen, Spatel, board, lepel, etc?

IIG Heel erg bedankt man !

[ Voor 4% gewijzigd door Asphiax op 19-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
yup, zal m lekker uitgebreid voor je maken.
Hier al de eerste lading fotos voor je zodat je zelf ook al aan de slag kan :)
Ik heb eerst een paar stukkies op elkaar geplakt en dit een nacht laten drogen, om het vervolgens te mishandelen:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0085.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0091-1.jpg
Dit dus goed laten drogen, om vervolgens het ding (lekker dik!) in te smeren met houtlijm:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0087.jpg
uitsmeren met een kwastje:
Je ziet dat je "banen met verschillende diktes" krijgt, maak je hier niet druk om, de lijm zal zelf gelijkmatig uitvloeien en egaal opdrogen!
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0089.jpg
toen de lijm nog nat was even tandenstoker door de naadjes heen gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0090.jpg
Dit wederom uit laten harden: ** ik kom er nu achter dat ik hier een fotootje vergeten ben van te maken.
Om het duidelijker op de foto te krijgen heb ik eerst het een laagje verf gegeven:
btw: hier ook de eerste test om het spul te verven zonder eerst een laagje houtlijm, zoals je ziet is dat geen probleem (gedeelte boven de test vlakjes ):
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0094.jpg
Het vullen van de krassen en butsen heb ik gedaan door eerst een gaatje te omlijsten met plakband:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0095.jpg
Vervolgens smeer je hier je putty overheen, wederom lekker dik (let op dat je niet buiten je plakband komt)
Zolang de putty nog niet droog is (let op, dit droogt snel) met een spatel zoveel mogelijk weer weghalen, en zo vlak mogelijk maken. Aangezien die putty echt super hard wordt wil je zoveel mogelijk weghalen zodat je zo min mogelijk hoeft te schuren:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0096.jpg
Daarna haal je vrijwel meteen (zolang putty nog niet hard is) het plakband weer weg:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0099.jpg
meerdere gaatjes dezelfde behandeling gegeven:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0100.jpg
Dit GOED 8 tot 12 uur uit laten harden (hier ben ik dus de fout in gegaan) dan kan het schuren beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0102.jpg
Zoals je kunt zien krijg je diepe krassen niet in een beurt weg, de putty zakt wat in tijdens het drogen.
Kan dus zijn dat je sommige krassen meerdere malen moet behandelen.
Tot zover de eerste bevindingen. Toen ik na de laatste foto verder wou gaan ontdenktte ik dus dat een laagje los aan het laten was, maar daar moet ik nog fotos van maken.
Mocht je nu inspiratie hebben om hier ook mee te gaan experimenteren zie ik hier graag de fotos van! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Inspiratie zeker!
Maar of ik deze week er al mee aan de slag zal gaan weet ik nog niet, erg druk weekend voor de boeg!
Hoe lang ben je hier in totaal mee bezig geweest? Drogen niet meegerekend?
De lijm vloeit egaal uit zei je, is dat ook zo op curves en hellingen? Een van de dingen die geleerd heb is dat je zo min mogelijk bollingen en curves moet hebben in je bouw, recht en vlak is een heel stuk eenvoudiger. De EURISKO is eigenlijk 1 grote verzameling van bollingen en curves ... LOL (NIET)
Zodra ik tijd heb hiervoor ga ik je zeker laten weten hoe het is verlopen.

Kan ik hem later vertalen naar het engels om te delen op me site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
zonder droogtijd? half uurtje / uurtje.
De meeste tijd zit m in het afplakken, het schuren en het schoonmaken van me ab.
Daar ik voor een deel toch opnieuw moet beginnen na het fiasco met de loslatende laag, zal ik een poging wagen om een bollend gedeelte toe te voegen. Geen idee hoe de lijm hier op reageert. Ik vermoed wel dat het geen probleem zal zijn, daar de lijm niet echt druipt.

Ik vind het geen probleem als je mijn experimenten op je site zet (vertaald of niet..) maar wacht er aub nog even mee, tot ik een paar stappen verder ben. Misschien blijkt het achteraf helemaal niet de moeite..
Wat ik me ook afvroeg: wat voor Airbrush heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
No probs man ! gaat geen letter het web op voordat jij een ok hebt gegeven!

Half uurtje das best ok !. Denk wel dat als ik 1 stukje doe, ik de gehele EURISKO moet doen ivm structuur verschil.Hetzelfde geld voor de Apoxy klei. Als ik dat door reken dan ben ik daar dus een hele week (40 uur) wel mee bezig. Daar gaat voor het einde van het jaar klaar zijn ...

Ik heb nog geen Airbrush gekocht. heb net me oude huis moeten verkopen met dik verlies en heb geen knaken om 400 eurie uit te geven aan een goede. Had er eerst een op het oog maar heb van een prof airbrusher gehoord dat die binnen 2 maanden verroest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Ik vond het kopen van een ab ook best tricky / eng, je moet namelijk opeens een duur ding kopen terwijl je niet weet hoe het zit met kwaliteit etc.
Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor een all-round AB de badger 150 (9 tientjes), goed voor al je klusjes (van modelbouw tot kunst etc.) makkelijk is ook dat je de naald kunt vervangen met een grof of juist fijne naald. je hebt dus 3 ab's in een ab. Schoonmaken is ook niet al te veel werk, maar blijkbaar kan dat nog makkelijker
Trap alleen niet in de fout die ik met vele heb gemaakt: besparen op de compressor en een goedkoop rotding kopen. Die dingen pulseren als de nete en er valt niet fatsoenlijk mee te werken. tandje duurdere compressor, en je doet er een leven lang mee. (naar het schijnt ;P)
Maar je hebt gelijk, het is best een dure hobby, en als dit je enige AB-klus is, zou ik eerder kijken of je er niet eentje ergens kunt lenen ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Sponder op 20-10-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Goede links en goed advies! Thansk man !
Ik ga hier eens naar kijken, mss met kerst wat spulletjes vragen. (man wat klinkt dat nog ver weg)
De mod marathon die ik voor begin december geplanned had staan gaat dus vervangen worden door een schuur marathon, welke weinig leuk beeldmateriaal op gaat leveren maar wat wel echt nodig is om de finale stap te maken met de airbrush. Stapje voor stapje de goede richting uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hallo Allemaal,

Ik kan melden dat de testen met de houtlijm en schuren gelukt is ! Heb een paar proefstukjes gedaan en ondanks dat het een flinke puist werk is , gaat dat goed komen! Bedankt Cpt Sponders !

Ook heb ik een kleine contest opgezet. De nwe A4 is binnen ! Eindellijk ! Ik ben heel trots op de 198 namen die er op staan ! Wat een support vanuit jullie ! SUPER !!!

En omdat ik er 1 over heb dacht ik laat ik eens slim zijn ermee.
Om alle afdelingen dezelfde hoeveelheid starfleet personeel te geven kwam ik 1 naam te kort.

Hier is wat ik ermee gedaan heb:
Ik heb de naam van een zeer bekend Star Trek figuur, modelmaker, schrijver, etc door elkaar gehusseld en een anagram gemaakt. Deze naam staat ergens op de plaque. Ik ga niet vertellken wie het is of waar hij (oeps...) staat maar degene die hem vindt, kan misschien de laatste plaque die ik heb, in no time in de brievenbus verwachten (transporter is kapot)
Maakt niet uit waar jeje bevindt in de SOL Sector, als mijn persoonlijke AL9000 computer jouw naam uit de inzendingen haald , stuur ik hem naar jou toe!

Hier is het slimme gedeelte:
Om je antwoord te geven ga je naar facebook en zoek dan de SCIFI OCD - Obsessive Creation Disorder group op, klik op wordt lid en stuur me een PM.

Ben ik hier op schaamteloze manier dmv vuile spelletjes en omkoperij je proberen lid te laten worden van mijn group ? >>>> HELL YEAH !!!!
(maar als je het antwoord weet, dan hoor je daar gegarandeerd bij, lol)

Voor degene die geen FaceBook hebben (of FacePuke zoals ik onlangs gehoord heb) klik dan op sign me up op me blog waar de highres picture staat met de namenlijst!

De wedstrijd eindigt op 14 november om 1200 CET !

ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sta ik er alweer niet op? :+

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Goed bezig! Ik sta er nog steeds prachtig op waarvoor mijn dank!

I <3 SCIFi OCD!

Ben benieuwd naar wat nieuwe foto's en naar aankomende projecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:47
Hier ook nog een airbrusher: [CM]Medion erazer BF3 game PC

Succes met het uitzoekwerk. Deze mod verdient het om mooi afgemaakt te worden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
naam goed geschreven EN bovenan de lijst.. zo mag ik het graag zien :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hahaha, Top !

Ik zal nog een kleine tip geven,
Hij was getrouwd met Lwaxana Troi maar gromde niet en woonde ook niet op Betazed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Hee Asphiax,

Goed te lezen dat je testjes geslaagd zijn.
Ik denk dat je trouwens je butsen en krassen ook "in schaal" moet zien, op een proefstukje ben je natuurlijk op de cm nauwkeurig aan het pielen, waarmee je alles ziet. Dit zal niet het geval zijn op je model van (wat is het precies?) ruim 1 meter lang. Eerst heel het model in de houtlijm, dan eerst de ergste butsen en krassen eruit, daarna met een busje (ab duurt te lang) de primer erop, dan maar eens zien of verdere afwerking nog nodig is. Ik bedoel overigens deze busjes, te krijgen in iedere modelbouw winkel:
Afbeeldingslocatie: http://pics.towerhobbies.com/image/t/tamr5075.jpg
Inmiddels heb ik ook mijn test stukje strak.
Heb je nog intresse in een proefje qua ab afwerking? (met fotos?)
mn testje ligt er nu zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0129.jpg
Mooi strak toch?
btw: verwacht geen skills zoals bij de ab-er in bovenstaande link. Zo te zien is hij er al een stuk langer mee bezig dan ik.
Btw: ik ben denk ik vet te laat om ook op jouw mooie plaque te komen te staan? :(

[ Voor 36% gewijzigd door Cpt.Sponder op 31-10-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik heb je een antwoord hier ge-pmed. ik ga niet aan de facebook nergens voor! :P

Zou het leuk vinden als je kunt laten weten of ik het goed heb. maakt me niet zoveel uit dat ik niet meeding naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
paar fotos vergeten..
hieronder waarom je dalijk moet oppassen dat je alleen putty smeert op je houtlijm, niet op de dupron zelf, dit zou vervelend zijn op je model:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0111.jpg
maar, met een beetje pijn en moeite toch in stappen weg kunnen krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0118.jpg
De kleurtjes die ik aan je proefstukje op wil offeren:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0119.jpg :)
oh, en je vroeg of dit ook allemaal op ronde stukken ging werken:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0117.jpg
ja dus! :)
was van plan om vanavond lekker met de ab te gaan spelen, wil je hier ook weer fotos van of ben ik je topic aan het vervuilen?

** Update:
Ik heb gisteravond het teststukkie in de p+ gezet (dit als "undo button" middels MrMuscle), kan ik vanavond eindelijk met kleurtjes aan de gang! :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Cpt.Sponder op 01-11-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Cpt.Sponder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:06:
Hee Asphiax,

Goed te lezen dat je testjes geslaagd zijn.
Ik denk dat je trouwens je butsen en krassen ook "in schaal" moet zien, op een proefstukje ben je natuurlijk op de cm nauwkeurig aan het pielen, waarmee je alles ziet. Dit zal niet het geval zijn op je model van (wat is het precies?) ruim 1 meter lang. Eerst heel het model in de houtlijm, dan eerst de ergste butsen en krassen eruit, daarna met een busje (ab duurt te lang) de primer erop, dan maar eens zien of verdere afwerking nog nodig is. Ik bedoel overigens deze busjes, te krijgen in iedere modelbouw winkel:
[afbeelding]
Inmiddels heb ik ook mijn test stukje strak.
Heb je nog intresse in een proefje qua ab afwerking? (met fotos?)
mn testje ligt er nu zo bij:
[afbeelding]
Mooi strak toch?
btw: verwacht geen skills zoals bij de ab-er in bovenstaande link. Zo te zien is hij er al een stuk langer mee bezig dan ik.
Btw: ik ben denk ik vet te laat om ook op jouw mooie plaque te komen te staan? :(
Heel erg graag ! Zo veel mogelijk foto's en info zou top zijn !
Kijk eens op de foto onder weapons / tactical bovenin de rij ... LOL !
ja het model is 151 cm lang, dus op de foto's zal het wel ok zijn, als ie dadelijk op away mission gaat en van erg dichtbij bekeken wordt zal het wel opvallen. Ik hoop alleen dat ik de mooie rechte lijnen en hoeken weer goed terug kan schuren. gaat een grote klus worden maar we bouwen rustig door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ik denk dat iedereen die met depron en foam aan de slag wil gaan tegen deze problemen op gaat lopen dus topic pollution is het in mijn opzicht zeker niet !
Bedankt dat je zo meedenkt man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
batsma schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:12:
ik heb je een antwoord hier ge-pmed. ik ga niet aan de facebook nergens voor! :P

Zou het leuk vinden als je kunt laten weten of ik het goed heb. maakt me niet zoveel uit dat ik niet meeding naar de prijzen.
Dude helemaal goed !! Je bent nummer 6 die het uitgevonden heeft !
Je kan ook via de pm je antwoord doorgeven hoor , dan doe je gewoon mee !
TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt dit een zeer geslaagde casemod worden het aan het begin wat twijfels maar die zijn zo goed als weg wat jij er van hebt kunnen maken vindt ik een hele prestatie Keep on the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 09:21
Yay, de nieuwe versie is binnen. Kan niet wachten tot ze ook bij mij thuis liggen.

Heb je ook wat foto's van je test stukjes? Ben wel benieuwd hoe je testen met lijm etc op depron verlopen ;)

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
ozzie1987 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:56:
Heb je ook wat foto's van je test stukjes? Ben wel benieuwd hoe je testen met lijm etc op depron verlopen ;)
Ik ook wel! posten die tullie! :)
Ik heb inmiddels mijn eerste kleurtje erop zitten, en heb grotendeels een engelse handleiding voor het strak maken en het verven voor je gemaakt! Ik ga er vanavond (tijdens het voetballen 8) ) weer lekker mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Top man ! Heb je gezien dat je op de plaque staat ?
Ik heb gewoon wat stukkies op elkaar gezet net als jij en eigenlijk vergeten foto's te maken maar zal zodra ik weer in het land ben ff wat opnieuw maken en posten !
Enige tips om een rechte 90 graden hoek netjes te schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je neemt een vierkant stukje mdf. Daar zaag je uit 1 van de hoeken een vierkantje uit, bv. 3 x 3 cm. Dit schuur je even, daarna neem je dun dubbelzijdig tape en dat plak je op de geschuurde delen. Hierop plak je een strookje schuurpapier, die je van te voren met de hand strak dubbel gevouwen hebt. Het tape houdt het schuurpapier op zijn plaats.
_______
|-----------|
|---------_|
|____ | < in dit hoekje plak je het schuurpapier.

(sorry voor de horizontale lijnen, als deze er niet staan, dan klopt het tekeningetje niet meer).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Hee, ja ik zie het! :) vet hoor! thnx!
Wat bedoel je precies met 90 graden? de kopse kant?
malletjes maken zoals KeDeShCh zegt maakt het leven wel makkelijker idd. Ik zou het alleen niet vastplakken.. te veel gedoe om soort schuurpapier te wisselen.
Hier een preview van vanavond:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__
|

Met 90 graden bedoel ik dus een haakse hoek (zoals hierboven), in deze hoek plak je het schuurpapier. Je moet het wel vastplakken, want als je het schuurpapier om het hout heenvouwt, krijg je ronde hoeken en is het niet 90 graden (haaks) meer. Daarom raad ik dus ook een strookje schuurpapier aan en niet een vel schuurpapier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Goede ideeen ! Gaat ik mee aan de slag.
Het probleem zit hem denk ik in de naden tussen de stukjes depron.
hier heb ik vaak maar 1mm speling en kan ik geen mal gebruiken terwijl de lijnen superstrak moeten zijn.
mss eens kijken of ik een strook schuurpapier kan verstevigen en daarmee de naden kan opschuren
Bedankt allemaal !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
Misschien kan je een strookje schuurpapier op een dun stukje alu plakken?
En daarmee tussen die naadjes schuren, het is nog steeds niet super recht natuurlijk, maar het zal allicht minder snel buigen/breken dan dat je alleen schuurpapier pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Wat je misschien ook kan doen is een stukje (1mm dik ) styreen in een naadje proppen, dan met putty afsmeren tegen het styreen aan, en dan het stukje styreen eruit halen? stukje styreen zorgt er dan voor dat je een rechte lijn trekt met je putty (als je het styreen niet buigt ieg.) en tevens heb je een mooi randje waar je de putty tegenaan op kan bouwen, zodat je eventueel hoogte verschil ook weg kan krijgen.
Op mijn teststukje zie je ook dat de lijm in de randjes is gelopen en daar is opgedroogd. (krijg dat ook niet netjes meer weg, hoewel ik het nog wel met mn dremel moet proberen..)
Ik denk dat het sowieso verstandig is om (bv. mbv styreen stripje) de naadjes te beschermen voordat je met houtlijm aan de gang gaat. wel stripjes styreen weghalen voor de lijm droog is uiteraard. Hoeken doe je hetzelfde, maar dan met 2 stukjes stryreen. Ook kun je het styreen om ronde delen heen buigen. Let wel dat je alleen de naadjes van je model volpropt met styreen, anders heb je dalijk je vriendin boos! :P (sorry flauw grapje, kon het niet laten..)

Is het misschien een idee om een sub-topic te maken waar iedereen zijn / haar ideeen en of testresultaten kan posten? (Wellicht dat er hier nog meer airbrushers zijn die op een test stukje los willen gaan?)
Dan zal ik daar ook het complete verhaal posten van mijn "howto" Volgens mij staan er best nog wel een paar puntjes open:
- tabelletje met hoe dupron reageert op verschillende chemische goedjes (putty, verfverdunners etc.)
- hoe de naadjes beschermen tijdens het smeren van de houtlijm?
- hoe de randjes van de naadjes recht krijgen?
- hoe hoogte verschil op een randje weg te krijgen?
- experimenten met alternatieven voor houtlijm?
- experimentjes verven / ab (soorten verf, technieken om effecten te bereiken etc.)
Met een subtopic heb je dan mooi alles mbt verwerken van dupron verzameld, en kun je dit topic mooi gebruiken voor de voor de voortgang van je model.. Just a thought..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Toch maar even een plaatje gemaakt voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/uitleg_randjes.jpg
waar:
1: doorsnede van een onbehandeld randje
2: strip styreen in een naadje stoppen, dan houtlijm over de depron, stripje styreen zorgt ervoor dat je naadje niet volloopt.
3: stripje eruit halen voor de lijm droog is....
4: stripje styreen er weer in als de lijm droog is, dan tegen de styreen aan de putty opbouwen, uiteraard wederom stripje weghalen voor de depron hard is.
5: achteraf schuren schuren schuren....

Of het werkt? geen idee! proberen waard? your call.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op donderdag 03 november 2011 @ 06:55:
Goede ideeen ! Gaat ik mee aan de slag.
Het probleem zit hem denk ik in de naden tussen de stukjes depron.
hier heb ik vaak maar 1mm speling en kan ik geen mal gebruiken terwijl de lijnen superstrak moeten zijn.
mss eens kijken of ik een strook schuurpapier kan verstevigen en daarmee de naden kan opschuren
Bedankt allemaal !!!
Bij de bouwmarkt een stuk staalplaat halen van 0,5mm dik. Daar een strookje van 2 cm hoog en 10 of 15 cm lang afzagen/knippen. Strookje schuurpapier van 3 cm hoog en 10 of 15 cm lang welke je aan de bovenkant (!) om het metalen stripje vouwt. Dus 2 cm aan de schuurkant en 1cm aan de andere kant. Op deze manier kan je slechts 1 kant tegelijk schuren, maar met 2 cm schuurpapier aan beide kanten, wordt het dikker dan 1mm. Hierbij gebruik je geen dubbelzijdig tape, maar hou je het schuurpapier op zijn plaats tussen duim en wijsvinger (oefen even op een teststukje, just in kaas). Niet teveel neerwaartse druk uitoefenen en met beleid het strookje metaal met schuurpapier heen en weer bewegen, dan krijg je een heel strak resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:03:
[...]

Bij de bouwmarkt een stuk staalplaat halen van 0,5mm dik. Daar een strookje van 2 cm hoog en 10 of 15 cm lang afzagen/knippen. Strookje schuurpapier van 3 cm hoog en 10 of 15 cm lang welke je aan de bovenkant (!) om het metalen stripje vouwt. Dus 2 cm aan de schuurkant en 1cm aan de andere kant. Op deze manier kan je slechts 1 kant tegelijk schuren, maar met 2 cm schuurpapier aan beide kanten, wordt het dikker dan 1mm. Hierbij gebruik je geen dubbelzijdig tape, maar hou je het schuurpapier op zijn plaats tussen duim en wijsvinger (oefen even op een teststukje, just in kaas). Niet teveel neerwaartse druk uitoefenen en met beleid het strookje metaal met schuurpapier heen en weer bewegen, dan krijg je een heel strak resultaat.
Ja zoiets bedoelde ik ook! (wist toevallig dat hij nog alu had liggen, vandaar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 22:48
OMFG
Asphiax ik heb echt fucking respect voor jouw casemod gek!
Doet hij het nou echt O_O!?
JEEZ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
lindseysew schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:55:
OMFG
Asphiax ik heb echt fucking respect voor jouw casemod gek!
Doet hij het nou echt O_O!?
JEEZ :O
Hahaha, thanks !
Hoop over een paar weken weer wat serieus te kunnen melden mbt de afwerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
hopelijk krijgen we tussendoor wel pics van je teststukkies?
hieronder wat ik de laatste dagen heb lopen prutsen:
eerst de ondergrond:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0045.jpg
na het weer wit maken en pre-shaden:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0046.jpg
laagje voor laagje de grijze kleur opbouwen:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0047.jpg
Op de een of andere manier kwam het spuitwerk er als een soort stucwerk op te zitten, door een combi van te weinig druk of niet genoeg verdunt. De verf was al droog voordat het de oppervlakte raakte, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0048.jpg
na wat schuurwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n49/cpt_sponder/USS%20Eurisko%20Dupron%20tests/IMAG0049.jpg
de preshading valt een beetje weg op de foto's door slecht licht en gebrek aan een fatsoenlijke camera..
op naar de overige 3 vlakjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap stukkie werk toch Cpt.Sponder. Dat doe ik je niet zo 1, 2, 3 na (heb nog nooit een airbrush in me handen gehad). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
ty! ik word er ook steeds wijzer van en handiger in, nu alleen hopen dat Asphiax er iets aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Oh man ! wat ziet dat er al goed uit !!! Nu ik dit zie krijg ik er echt helemaal zin in !
Ik ga zo goed me best doen op de houtlijm en schuur fase, ik dacht dat de depron het model tot leven zou brengen (wat het ook deed) maar dit gaat ook zo veel toedragen. Bedankt voor de update man!

Als je kijkt naar de ruimtes tussen de depron, zou je die dan eerst zwart spuiten (oid) en dan de vlakken doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
Eerlijk gezegd zou ik me niet druk maken over die randjes. Je hebt op "echte" modellen ook geen randjes, en simuleer je de schadow effecten met verf, preshading noemt men dat. Blijf die bouwverslagen checken op de modelbouw forums dus! (zoek eens naar de twenot forums, daar heb je echt een paar pro's! zoals dit werkje, heeft wel niet veel met jouw Eurisko te maken, maar geeft wel mooi weer hoeveel je met verf kunt bereiken, wat ik wel niet zou geven voor zijn skills!..)
Anyway, ja eerst zwart maken waar er schaduw komt, dan heel voorzichtig laagje voor laagje je kleur opbouwen zodat deze en mooi dekkend wordt en de pre-shading er mooi doorheen schijnt.
Ik zal een van de vlakjes "opofferen" om te laten zien wat ik bedoel.
Dit gaat trouwens niet helemaal lukken op het teststukkie (niet alle vlakjes, dus DAAG effect...), daar ik met verschillende effectjes wou testen.
Zoom maar eens in op een individueel vlakje op je voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5v83lx.jpg
Daar zie je niet zoveel schaduw effecten, maar niet een vlakje heeft een effen kleur. Dit effect is wel met dezelfde techniek te bereiken. Ik was alleen van plan om met verschillende technieken (oefenen baart kunst..) verschillende soorten vlekjes zwart te maken, om te kijken wat het beste aansluit op de oneffen vlakken op bovenstaand plaatje. Belangrijk met dat preshaden is met name het voorkomen van een terug kerend patroon. Bewust overal verschillende technieken toepassen vanuit verschillende hoeken is denk ik de truuk. Denk met technieken aan:
- de randen preshaden voor een schaduw effect. (ik zal m voor doen, maar denk dat je deze weinig nodig hebt op je model)
- random stipjes uit de losse pols (zoals mn laatste update dus)
- Een kwastje met harde haren pakken, met de hand de haren een beetje uiteen trekken en dan met de ab door de haren heen spuiten.
- Een vel papier (normaal papier, keukenrol, nog meer random tullie wat je maar kunt verzinnen?) afscheuren zodat je een random patroon creeert waar je langs kunt spuiten.
Ik zit nu te denken, misschien ook wel een idee om te kijken wat er gebeurd als je EN een schaduw EN een "random spot" effect geeft op een vlakje.
Ik krijg spontaan zin om snel naar huis te gaan en die ab aan te slingeren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
LOL, Gaaf om te zien hoe je zo mee doet man !
Ik heb ook een tip gekregen om door een panty heen te spuiten met de ab!
Zou graag ff offline met je willen overleggen kerel!
Kan je me een pm sturen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Asphiax op 07-11-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 11:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Asphiax schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:12:
Ik heb ook een tip gekregen om door een panty heen te spuiten met de ab!
Wait whut?
Door een panty heen spuiten, wat vind je vriendin daarvan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
ligt eraan of zij er nog in zit denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
LOL!
kende dat truukje wel van iemand die zo een snake-skin heeft gemaakt.
Ik zal je een pm sturen met mn mobiele nr, kunnen we een keer irl afspreken ofzo. Heb je geen zin om een keer een zaterdag middag / avond samen te prutsen? Zou graag (!!understatement!!) je model een keer in t echie willen bewonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Dat was mijn idee dus ook ! Sturen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
you got mail...

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Nice!

Ik hoor het al het gaat helemaal goed komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
OK, vandaag met Cpt Sponder aan de slag geweest met de airbrush en houtlijm!
Eerst ff petje af naar Cpt Sponder voor het langskomen met zijn airbrush en spullen !

We hebben de EURISKO een goed bekeken en wat opties voorbij laten passeren.
In feite is hij klaar (is een mod ooit echt klaar), maar een likje verf zou wonderen doen.

Optie 1 - opnieuw bekleden met 0.2mm styreen.
Goede optie, in feite alleen maar kopieren van het huidige depron detailwerk en opplakken maar wel veel werk!
Optie 2 - alles insmeren met houtlijm , schuren, opvullen met putty!

Optie 1 is redelijk eenvoudig en dat is dus ook de optie die gedaan gaat worden als optie 2 dus niet goed blijkt te werken.

Optie 2 - Insmeren met houtlijm
De moeilijkheid zat hem in de naden. Deze eerst volstoppen met houtlijm en daarna met een stukje styreen ertussen afstrijken.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/111kweo.jpg

Styreen ertussen uit en je hebt een redelijk strakke naad. En mss nog belangrijker, de naad is geheel ingesmeerd met houtlijm en er is dus geen kans dat er putty (of andere depron vretende spullen) ertussen kunnen komen
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zmlj7p.jpg

Dan een stukje preshading,
Dit is een truukje met een kwast, rechts is gedaan met afgescheurd keukenrol
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vrg13o.jpg

Hier het totaal resultaat. helaas hebben we nog geen foto's van de final afwerking, de droogtijd was te lang om er vanmiddag nog een eind aan te kunnen maken. Cpt Sponder zal snel de laatste pics posten
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/35bh5ol.jpg

To be continued ....

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste