ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
het enigste dat ik heb gedaan was stemmenDe plaque is voor iedereen die regelmatig heeft gepost, geholpen (mentaal en physiek), gestemd, ideeen heeft voortgebracht, commentaar heeft geleverd of op welke andere wijze ook heeft toegedragen om de EURISKO te laten worden wat ie nu is en wat ie nog gaat worden in de toekomst.
ik vind het gewoon te vet om mijn naam daar te hebben
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Make that 2 of usAlpha89 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:31:
Idd nu bouwen!! En anders kom ik met de zweep lang!
Current state !

Even een schroeftol ernaast gezet om een beter idee te krijgen van de omvang !

Tail section needs work !

Lower saucer section needs work !

Bottom tail section needs work !

Zie de kleine houten blokjes, ik ga een inzet framepje maken voor als de nacelles omhoog moeten.

Alle fans wil ik gaan installeren.

Een berg DEPRON !

De neus en achterkant van de nacelles kunnen eraf om bij de BITSPOWER fittings te kunnen .

Sprong vooruit .... 2e nacelle is dicht !

En dat was het weer voor vandaag .... Dik 6 uur werk!

Bis morgen !!!!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
een mooie stap vooruit die beide gesloten nacelles
ik kijk uit naar de update van morgen
ps: als de plaque eten was dan zou je het eten met awsome sauce!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
NouwenAsphiax schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:32:
Spank tha Monkey !!!
Mijn wens is weer vervuld
Deze mod heeft zojuist, weer een grijns van oor tot oor bij me veroorzaakt!
Vooral indrukwekkend dat accuboor vs Eurisko! Damn hij is groot! (En vet!
0900

1700

Zo klaar !!! Tot morgen weer !!!
GEINTJE !

Even de SSD/HDD Tailfan gemonteerd om te kijken hoe het effect valt.

Volgens mij valt ie best goed!
Vanavond met de apox klei de mesh vastzetten en aanhelen met de depron.
Bis Morgen !!!
[ Voor 6% gewijzigd door Asphiax op 18-09-2011 19:25 ]
Dit is voor mij echt ontspanning. FF me werk helemaal vergeten!
Casemod: Cubeleon
Blij dat je hier weer mee bezig bent! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Heb je toevallig bijgehouden hoeveel uren er inmiddels inzitten?
Zeker de details kosten veeeel tijd.
Zeker als je het even niet volgt, slaan die updates binnen als en bom..
Chiel heeft diepe respect voor de bouwer...
We will be right back with Manny_Moare !
Ik zat al op een 320 uur denk ik en deze week al weer 15 uur !dries77 schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:07:
Mooi werk weer!
Blij dat je hier weer mee bezig bent! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Heb je toevallig bijgehouden hoeveel uren er inmiddels inzitten?
Zeker de details kosten veeeel tijd.
vooral de symmetrie in het ontwerp behouden is erg uitdagend. De curve van de Styropor foam en de laag glasvezel is op sommige plaatsen dikker of niet volledig identiek met de andere kant. dan een oplossing bedenken om voor het oog gelijke zijdes te maken is een uitdaging en maakt het dat je sommige stukken 6x moet maken. Om kriegel van te worden af en toe ! Ik heb een hoop geleerd, en 1 ding is zeker, als er ooit een V2 komt dan gaat ik dat toch net ff wat anders doen.
ToCuS schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:13:
Zeker als je het even niet volgt, slaan die updates binnen als en bom.. Foton-Torpedo !!!
Thanks man !chieldtm schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:38:
Echt... ik wil er ook één... te stoer voor woorden....
Chiel heeft diepe respect voor de bouwer...
Mooooh mij zomaar pesten!Asphiax schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:04:
Ok, Hier is de update van de 2e dag van de USS EURISKO - MOD MARATHON !
0900
[afbeelding]
1700
[afbeelding]
Zo klaar !!! Tot morgen weer !!!
GEINTJE !
Haha, ik zag al aan de hoeveelheid gesneden materiaal dat het nooit alles kon zijn!
Ziet er echt awesome uit!
Vooral de onderkant is mooi geworden!
Wat Fixel zegt!FiXeL schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:56:
Warp speed, Mr. Asphiax! Gaat lekker zo, KUTGW!!!
geen ramp ofzo
edit: misschien iemand van Tweakers.net lief aankijken om mijn usernaam te veranderen?XD
[ Voor 22% gewijzigd door [Remmes] op 19-09-2011 15:59 ]
ja, daag.
Remmes_NT schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:41:
edit: misschien iemand van Tweakers.net lief aankijken om mijn usernaam te veranderen?XD
Sorry dude, had nog de list gepost zodat iedereen kon checken of ze naam goed stond!Remmes_NT schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:41:
plaque kan wel naar de stort toe...ik sta erop als Remmes-NT ... nouja zeg!!!! XD
geen ramp ofzoziet er echt mooi uit, en het vordert zich ook goed
Knijp je ogen een beetje dicht dan valt het niet meer op!Remmes_NT schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:41:
plaque kan wel naar de stort toe...ik sta erop als Remmes-NT ... nouja zeg!!!! XD
geen ramp ofzoziet er echt mooi uit, en het vordert zich ook goed
Had je maar beter moeten opletten tijdens de check haha
Ooit zo'n dag gehad dat je je uit je naad werkt en het lijkt maar niet op te schieten ?
Gister was zo'n dag ...
Hoop werk moeten doen om de zijkanten gelijk te krijgen.

Ook het design van de staart is eindellijk bepaald, had 3 versies gemaakt en kon maar niet kiezen. Degene die het meest op het origineel lijkt is het geworden!

Korte update helaas, morgen hopelijk beter !
Laterz
lekkere m&ms ook
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Volgens mij heb je de juiste designkeuze gemaakt voor wat betreft de nacelles.
Gotta keep the energy levels up !superwashandje schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:45:
desalniettemin: Supervet!
lekkere m&ms ook
Beste weet ik niet maar bedankt voor het compliment !Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:07:
Alles super strak en symmetrisch, dé beste scratch-build!
Thanks ! Het verven gaat idd ook echt een uitdaging zijn! Ik heb al 1 serieuze issue weten te vinden. De plakband laat plakspul achter op de depron. Dit ga je zeker zien met verven. Moet dus een spulletje zien te vinden (of een andere manier) om de lijm van de plakband depron te verwijderen zonder dat het de depron aantast.batsma schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:11:
ik hoop echt dat het schilderen net zo'n success gaat worden als het "aankleden".
Volgens mij heb je de juiste designkeuze gemaakt voor wat betreft de nacelles.
Of ik ga de gehele buitenkant bekleden met polystyrene. Dan is het gelijk ook echt superglad. Het helemaal prepareren en alle kleine butjes en groefjes plamuren gaat 4 dagen duren denk ik (meerdere lagen) helemaal opnieuw bekleden ook, zeker nu het design klaar is.
Decisions, decisions, decisions ....
had tijd niet meer gekeken dus waarschijnlijk gemistAsphiax schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:10:
[...]
Sorry dude, had nog de list gepost zodat iedereen kon checken of ze naam goed stond!
ja, daag.
Zal wel een paar pics maken van een bestelde op A3 voordat ie verstuurd wordt!
Ik stop hem dan ff in een pm!
laters
Tip: plakband resten (en ook die van stickers) kun je verwijderen met hetzelfde plakbandAsphiax schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:04:
Thanks ! Het verven gaat idd ook echt een uitdaging zijn! Ik heb al 1 serieuze issue weten te vinden. De plakband laat plakspul achter op de depron. Dit ga je zeker zien met verven. Moet dus een spulletje zien te vinden (of een andere manier) om de lijm van de plakband depron te verwijderen zonder dat het de depron aantast.
Neem een stukje plakband, plak het op de plakresten en trek het er gelijk weer af. Paar keer herhalen en de plakresten blijven aan het plakband plakken.
Disclaimer: nog nooit uitgetest op depron

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Thanks voor de tip man ! Dat werkt idd goed. Enige issue wat ik nog heb is dat de lijmresten grotendeels al maanden oud zijn en dan werkt dat weer minder. Een spulletje vinden dat lijm oplost en plastic niet is moelijk te vinden. Ik neig steeds meer naar een styrene laag ....Bozevkwa schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:09:
Tip: plakband resten (en ook die van stickers) kun je verwijderen met hetzelfde plakband![]()
Neem een stukje plakband, plak het op de plakresten en trek het er gelijk weer af. Paar keer herhalen en de plakresten blijven aan het plakband plakken.
Disclaimer: nog nooit uitgetest op depron
Thanks man! Ik moet de build combineren met een steeds drukkere baan, dochtertje van een jaar, vrienden, familie en ga zo maar door >>> Het zal dus vanaf nu dus rennen en stilstaan zijn anders komt ie nooit af !PilatuS schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:19:
Erg leuk dat je er nu constant mee bezig bent en de updates dus ook snel volgen. Dat maakt het volgen van de mod zo een stuk leuker
In plaats van mezelf aan me projectplanning te houden en eerst de hele buitenkant af te maken MOEST ik vandaag gewoon aan iets anders werken. Iets dat ik echt miste in de staart sectie.
De impulse drives waren gewoon stukken foam, saai en niet alleen aanwezig omdat het moest. Dat kan natuurlijk niet en begon me steeds meer te irriteren.
Dus begonnen aan een aantal modelletjes om te zien wat ik wilde en hoe dat zou staan. Al bij het 2e model wist ik het. Deze werd het.

Dit is een test fitting om te zien hoe het zou staan. Te lomp en te ver naar achter maar al wel een stukje beter denk ik.

Dit is het eind model. Het ziet er nog een beetje ruw uit maar moet het nog afwerken en alle naadjes opvullen enz.

Wederom een stukje beter volgens mij !

Hier kan je waarom ik eerst een paar modellen heb gebouwd. Ik zou diep in de vleugel moeten snijden om de verlichting te installeren. Dit zijn trouwens 3 x 5mm frosted plexi op elkaar om een goede glow te krijgen, afgewerkt met alu tape.

De lagen van de impulse drive

Verlichting test. Best ok beseffende dat er een led strip achterzit ipv 2 enkele 8KMcd RGB leds (ja die gaat ik kunnen besturen!)

Het resultaat van deze afwijking van het schema. Er zijn nog een paar licht lekken maar die zijn eenvoudig te verhelpen.

Morgen middag helemaal klaar? Denk het niet meer door deze actie maar wel een HEEL stuk verder!
Laterz
[ Voor 3% gewijzigd door Asphiax op 21-09-2011 11:44 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Wyatain op 21-09-2011 11:48 . Reden: Typo ]
hahaha, bedankt!Wyatain schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:47:
Heb deze mod vanaf begin gevolgt. Dus het wordt eens tijd om wat te zeggen. Maar ik heb hier geen woorden voor..
Dank je, ben nu de 2e impulse aan het maken en de lege plek op de neus aan het invullen.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:48:
Super nette progress weer!
Vanavond laat weer een update !
Chiel heeft nog steeds diep respect voor de bouwer......
txs..
Ps. respect voor die 335 uur! Dat zitten de meesten van ons hier achter de computer of tv te niksen...
Best ok beseffende dat er een led strip achterzit ipv 2 enkele 8KMcd RGB leds
Ik kan dadelijk zelf de kleur kiezen !
Nu dag 5 dus ik zit deze week al over de 30 uur ... Ik heb deze week me Battlefield 2 record verbroken, daar had ik 325 uur in zitten volgens playstation netwerk ... Dit is toch beter !dries77 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:28:
Mooie update!
txs..
Ps. respect voor die 335 uur! Dat zitten de meesten van ons hier achter de computer of tv te niksen...
[ Voor 57% gewijzigd door Asphiax op 21-09-2011 14:32 ]
ja, daag.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Ik heb er al minimaal 39 uur op zitten deze week.
All good fun maar ik begin een milde vorm van depron-itis te krijgen en zou dolgraag ff wat anders willen doen dan foam op epoxy plakken.
Gisteren heb ik de rechter impulse drive gemaakt. Vandaag heb ik de linker gemaakt, alle bedrading geinstalleerd en getest en de printplaat aangepast om de extra leds te kunnen draaien.
Morgen even proberen een betere pic te maken.

Ik heb het design voor de lower saucer af kunnen maken maar ik kan het nog niet vast zetten omdat de baseplate eerst op de deflector tunnel gezet moet worden om de curve van de body te kunnen volgen.
Dit is trouwens de eerste poging om de EURISKO te verven, (een uiterst slechte poging , geef ik graag toe!!!)
Op dit punt heb ik het verven opgegeven om meer research te doen. Je kan wel zien waarom ...

Klein itempje. De voorkant van de EURISKO is klaar. De onderste stukken zullen met de airbrush ingekleurd worden om net ff wat extra diepte te geven.

Ook een hoop ander klein maar noodakelijk spul gedaan ...
Dus met nog 1 dag om alle depron werk af te maken gaat het er om spannen.
Nog 8 uurtjes en dan wat laatste pics en een video !
Untill tomorrow !
Laterz
Respect, en veel succes nog met het afronden!
If it ain't broke, don't fix it
Veel succes en zal je build weer stilletjes volgen
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Ja heb al een workshop op het oog, 4 zaterdagen !
Ben ook van plan om een airbrush clubje op te zoeken hier in de buurt en advies te vragen.
Ik ga er niet vanuit dat ik direct weet wat de beste methode zal zijn.
Die paintjob voor de onderschotel is al een paar maanden oud en ik hoop dat ik er nog redelijk ok overheen kan spuiten.
De MOD Marathon zit erop !
46 uur kunnen modden in de afgelopen 6 dagen !
En dik opgeschoten! Op wat kleine stukjes, wat extra detail die ik er nog op wil gaan zetten en de onderkant van de schotel (die kan pas later) is de gehele depron detaillering af !
PFFEEWWWW ....
Hoop vanavond anders morgen ff wat pics en een vid te uploaden.

De High res pics (komen te) staan op me blog !
Ter vergelijking --- Dit was 46 uur geleden !

[ Voor 24% gewijzigd door Asphiax op 22-09-2011 18:47 ]
Respect voor al dat werk.
Hij ziet er echt super uit man !
Android developer & dürüm-liefhebber
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Wat een oog voor details zeg.
Wat ligt de lat nu waanzinnig hoog voor je volgende mod
Nu bezig om de EURISKO naar beneden te verhuizen om een mooi stukkie video te schieten!
Check de Cylon Resurrection Nas op me blog voor de volgende build!Xorsist schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:05:
Wat ligt de lat nu waanzinnig hoog voor je volgende mod![]()
Me storage krimpt elke maand met een 200 tot 300 Gb en heb snel ruimte nodig.
Denk dat ik pas volgend jaar daarme begin maar het is weer wat anders ...
Mooie foto's ook op je blog !
PC Specs
Na geleerd te hebben van het spuitbus disaster ga ik hier een berg aandacht aan besteden.
Verwacht ook pas over een paar maanden hiervoor genoeg skills te hebben opgedaan om de klus aan te durven.
Cylon Res gaat gemaakt worden van veel polystyreen en plexi!
Moet serieus kleiner gemaakt worden maar dan had ik die alvast.
Er zijn andere builds die waarschijnlijk voor gaan maar de concept page is ook meer voor braindumps en what-if sessies ...
[ Voor 4% gewijzigd door Asphiax op 22-09-2011 20:43 ]
Hele mooie en vette voortgang! Impuls engines zien er vet uit. Kleur is perfect! Nu hopen dat je hem goed dekkend krijgt. Niveau van de details is echt super vet!
Very, very nice!!
Ik ben dik aan het kwijlen op mijn toetsenbord hier
Goed werk in die tijd..
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/
Ik denk dat ik nog een 8 uur nodig heb om alle laatste detail stukjes erop te zetten zoals de intakes en het lichtdicht maken van de impulse drives. Allemaal klein spul om nog meer diepte te kunnen geven voor de volgende fase.
Nu zal het een kwestie worden van een besluit nemen over gaan plamuren of de gehele buitenkant voorzien van een ploystyreen laag (wat toch wel echt een hele klus is)
Ga hier na me vakantie mee testen. Morgen waarschijnlijk weer een video en dan is het weer even wat stiller qua updates denk ik!
Volgende marathon is waarschijnlijk begin december (man wat klinkt dat nog ver weg !!!) waarin de airbrush laag erover gaat. Ik wil hem voor het eind van het jaar klaar hebben!
Rennen en stilstaan ....
Ik kan er echt niet meer over zeggen !
Android developer & dürüm-liefhebber
Vooral de warp en impulse engines zien er heel erg goed uit. Wat ik alleen wel wat minder vind is dat de leds rondom de brug zo duidelijk te zien zijn in plaats van dat je alleen de gloed ziet.
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
dat dacht ik ookdnbrainwash schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:45:
Je zou bijna vergeten dat er een pc in zit.
misschien kun je wel een paar van die nutrinos gebruiken voor de warp speed
Een kleurtje maakt het helemaal af
if (!coffee) {
Work = false; }
Spuitplamuur?Asphiax schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:09:
Nu zal het een kwestie worden van een besluit nemen over gaan plamuren of de gehele buitenkant voorzien van een ploystyreen laag (wat toch wel echt een hele klus is)
You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.
Bedankt allemaal ! Erg koel dat mijn werk zo gewaardeerd wordt !
Helemaal mee eens ! Ga waarschijnlijk de gehele deflector opnieuw bouwen met de kennis die ik ondertussen heb opgedaan. Meerdere lagen frosted plexi, seperaat aanstuurbare leds die in combi met de laser kunen worden afgevuurd en natuurlijk de gloed beter maken ! Das het mooie van het nu zelf kunnen van die geintjes !PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:03:
Prachtig !
Vooral de warp en impulse engines zien er heel erg goed uit. Wat ik alleen wel wat minder vind is dat de leds rondom de brug zo duidelijk te zien zijn in plaats van dat je alleen de gloed ziet.
Ik heb na diep zoeken op internet een truukje/spulletje (Mr Surfacer aangelengt met Mr colour - weet niet of en hoe dit werkt moet nog testen) gevonden om met de airbrush de plamuur op te brengen. Ik zit namelijk met 1 groot probleem, gewone plamuur vreet de depron aan! Wat voor soort spuitplamuur bedoel jij? Ik hoor het graag !ThomVis schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:16:
Spuitplamuur?
Jullie hadden nog wat te goed ....
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Hahaha, je bedoelt volgens mij de impulse drives die uitgaan?Sandertje03 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:07:
netjes. maar op 1:41 valt de verlichting even uit, heb je hier een oorzaak voor?
Had de blink sketch van arduino aangepast naar 100000 msec, dit is precies dat schakel moment!
Me = lazy bastard !
Heb een goede fotoshoot in gedachten en wil met die foto's kijken of iemand me kan helpen een scene te bouwen als video. Mss de introscene van de voyager tune zoveel mogelijk nadoen ofZo.megadoom schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:55:
i like
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maak ook plz een filmpje van als hij helemaal klaar is, en de "computer" aanstaat
Dat zou zo kicken zijn!
hahahaha xD heb je daar nou de 12V RGB strip voor gebruikt? hoe heb je deze momenteel aangestuurd?Asphiax schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:20:
[...]
Hahaha, je bedoelt volgens mij de impulse drives die uitgaan?
Had de blink sketch van arduino aangepast naar 100000 msec, dit is precies dat schakel moment!
Me = lazy bastard !
Het leven is te kort om geduld te hebben!
PC Specs
Voor de meeste polyester/epoxy/metaal afwerkklusjes spuiten we spuitplamuur van Alabastine om het daarna weer op te schuren. Het werkstuk is dan 1 egale kleur en dan zie je oneffenheden weer beter. Misschien is de structuur voor jouw build iets te grof, en hoe het reageert met depron weet ik niet.Asphiax schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:44:
Ik heb na diep zoeken op internet een truukje/spulletje (Mr Surfacer aangelengt met Mr colour - weet niet of en hoe dit werkt moet nog testen) gevonden om met de airbrush de plamuur op te brengen. Ik zit namelijk met 1 groot probleem, gewone plamuur vreet de depron aan! Wat voor soort spuitplamuur bedoel jij? Ik hoor het graag !
You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.
Kleine kinderen worden groot
Het is bijna tijd om Eurisko uit het nest te gooien zodat ie zijn vleugels kan spreiden
Haha very nice job! Vet met al die lichten werkend!
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag