ON / OnsBrabantNet Deel III Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 21 22 23 24 laatste

Acties:
Reacties: 150
Reg. datum: 20-10-2004

"Bij Glashart Media is intern bekend hoe men het gat dat BBC HD op 26 maart in het HD-aanbod achterlaat wil gaan opvullen. In de komende weken maakt deze dienstverlener van tv- en radiozenders op glasvezelnetwerken van Reggefiber het vervangend aanbod bekend." http://www.totaaltv.nl/nieuws/12197/

Ben benieuwd dan. De enige juiste oplossing is mijns inziens om zowel BBC1 HD als het nieuwe BBC2 HD te gaan doorgeven, maar we zullen zien. Een hint is misschien het zinnetje wat al een tijdlang vermeld staat in de zenderoverzichten van sommige GHM-aanbieders, zoals hier die van Vodafone:

"BBC HD zal op termijn worden vervangen door BBC ONE HD."

Dit zou erop kunnen duiden dat ze na 26/3 toch maar alléén BBC1 en niet BBC2 in HD van plan zijn te gaan voeren...

(In bovenstaand bericht van TotaalTV staat overigens dat ze bij Ziggo niet eens uitsluiten dat er voorlopig helemaal geen HD BBC-zenders bij hun overblijven, dus laten we onze zegeningen maar weer tellen... :| )
Las noches de Diciembre
Reacties: 1.775
Reg. datum: 15-02-2001

Hoe weten jullie dat van die zenders? OBN heeft mij niet geinformeerd (en nee, dat ik zelf die website moet gaan bekijken vind ik niet hetzelfde als mij actief informeren.

Yo.

Reacties: 9
Reg. datum: 22-07-2005

In Blixembosch wordt binnenkort de glasvezel geactiveerd door de ISP. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van ON (edutel):

1. April 2012 aangemeld bij ON, en bevestiging en abonnementsgevens ontvangen. Maar tot deze dag nog geen contract gezien.

2. Op de ON site zelf is niks over ON te vinden (o.a. "Wie is ON?" linkje)

3. September 2012 een brief verstuurd om abonnement te wijzigen (100mb naar 60mb), nooit een reactie gekregen.

4*. Blog van 9 maart - via FB pagina van ON gevonden
http://interneteindhoven....ard-to-imagine-worse-isp/

Wat zijn de ervaringen met ON van de verschillende mensen hier? Moeten mensen zorgen maken over hun keuze met ON (betrouwbaarheid en prestatie)?

VeilSideS2000 wijzigde deze reactie 12-03-2013 14:37 (16%)
Reden: 3de punt

quote:
VonFoX schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:28:
Hoe weten jullie dat van die zenders? OBN heeft mij niet geinformeerd (en nee, dat ik zelf die website moet gaan bekijken vind ik niet hetzelfde als mij actief informeren.
Hoe weten we wat precies? Wisten we maar iets, zou ik inderdaad bijna zeggen :)

In mijn vorige posts heb ik bij de meeste dingen wel bronvermeldingen gezet, dacht ik, zoals het feit dat BBC HD op 26/3 vervangen wordt door BBC Two HD, dat is door de BBC zelf aangekondigd. Van OBN/ON horen we inderdaad weinig tot niets op dit soort punten, maar zij zijn dan ook min of meer afhankelijk van Glashart Media voor de televisiediensten. GHM zal hier iets mee moeten doen maar we weten nog niet wat. Ook de (welkome) toevoeging van Al Jazeera English onlangs is zonder aankondiging gebeurd, die kwam ik op een dag toevallig tegen bij het zappen.
PPC GoT it all
Reacties: 205
Reg. datum: 30-05-2006

quote:
VeilSideS2000 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:38:
In Blixembosch wordt binnenkort de glasvezel geactiveerd door de ISP. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van ON (edutel):

1. April 2012 aangemeld bij ON, en bevestiging en abonnementsgevens ontvangen. Maar tot deze dag nog geen contract gezien.

2. Op de ON site zelf is niks over NO te vinden (o.a. "Wie is ON?" linkje)

3. September 2012 een brief verstuurd om abonnement te wijzigen (100mb naar 60mb), nooit een reactie gekregen.

Wat zijn de ervaringen met ON van de verschillende mensen hier? Moeten mensen zorgen maken over hun keuze met ON (betrouwbaarheid en prestatie)?
Ik heb dezelfde ervaringen. ON blinkt niet uit qua communicatie:

Van ON heb ik in totaal 3 brieven gehad: een op verkeerde naam en daarna de correcte op de goede naam in juli 2012, daarna een in september ivm de BTW-verhoging en verder is het oorverdovend stil. Dan maar de klantenservice gebeld na het leggen van de glasvezel tot bij mijn woning in november 2012 en gevraagd hoe nu verder, daarop kon de uiterst vriendelijke dame mij geen antwoord geven. Normaal is het zo dat na montage van het glasvezelmodem een signaal wordt gegeven aan de desbetreffende provider voor activatie van de diensten. Dit gaat ivm opzegging mbv de overstapservice maximaal 6 weken duren, waarbij er twee weken overlap is met het abo van de oude provider (UPC).. Het helpt als ik na montage van het glasvezelmodem ON op de hoogte breng??! :?

Via Ons Net Eindhoven (ONE) kreeg ik bericht dat op 14 februari de glasvezel tot in de meterkast wordt aangesloten, daarna weer bericht van ONE dat op 8 maart het glasmodem wordt geplaatst (Genexis Hybrid Live! Titanium). Aansluiting is getest en goed bevonden. Nu ligt de bal weer bij ON die ook de overstapservice regelt. Ik heb ON al voor 8 maart telefonisch op de hoogte gebracht dat het glasmodem op 8 maart daadwerkelijk zou worden geplaatst. Verwacht eigenlijk deze week van ON de nodige papieren ivm de opzegservice en nummerbehoud telefoons. ON is een dochter van Edutel, deze is dit jaar ingelijfd door KPN. De operator is Reggefiber ook ingelijfd door KPN. Dacht met ON een onafhankelijke provider te hebben, maar zit nu toch weer gelinkt aan KPN, waarmee ik in het verleden administratief en technisch slechte zakelijke ervaringen heb gehad. :(

Galaxy S2 en Note V4.0.3 - DHD V2.3.5 sense 3.0 - HD2 - TP2 - MDA Vario IV - MDA Pro - SX1

Ik heb net ON gebeld, en het blijkt dat hun communicatie en administratie veel te wensen over laat.
De resultaat is:

1. ON wilde mij dezer dagen bellen om gegevens voor de opstapservice op te vragen. Nu is de conclusie dat als ik zelf mijn services opzeg dat het uiteindelijk sneller is.

2. Ik kan niet specifieren op welke datum ik begin met gebruik maken van ON. De helpdesk medewerker kan alleen mijn gewenste datum noteren!

3. De contract krijgen we wanneer wij de diensten van ON begint te gebruiken...

4. Er is tenminste een positieve resulaat - in hun systeem zijn we aangemeld voor 60mb internet (zie punt 3 in mijn post boven)
Reacties: 92
Reg. datum: 04-02-2010

24Kitchen binnenkort op TV!

Goed nieuws voor alle kookliefhebbers!
Per 1 april wordt de Nederlandse foodzender 24Kitchen toegevoegd aan het basis televisieaanbod (analoog en digitaal).
Deze zender komt op het kanaal waar nu Travel Channel wordt uitgezonden.
Kijk met 24Kitchen voortaan de hele week naar de leukste kookprogramma's, zoals Rudolph’s Bakery en Jamie’s 15 Minute Meals.
Reacties: 230
Reg. datum: 03-01-2011

quote:
Moost01 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:18:
24Kitchen binnenkort op TV!

Goed nieuws voor alle kookliefhebbers!
Per 1 april wordt de Nederlandse foodzender 24Kitchen toegevoegd aan het basis televisieaanbod (analoog en digitaal).
Deze zender komt op het kanaal waar nu Travel Channel wordt uitgezonden.
Kijk met 24Kitchen voortaan de hele week naar de leukste kookprogramma's, zoals Rudolph’s Bakery en Jamie’s 15 Minute Meals.
Waar lees je dat? :)

Het stond gisteren in een email nieuwsbrief van ON. Inderdaad weer vaag dat het nergens anders terug te vinden lijkt.
Reacties: 228
Reg. datum: 16-03-2009

en travel channel gaat dus weg? :( die was soms nog wel geinig om te kijken :)

http://www.aquablog.nl

quote:
odo966 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:31:
Het stond gisteren in een email nieuwsbrief van ON. Inderdaad weer vaag dat het nergens anders terug te vinden lijkt.
Waar kan ik me aanmelden voor die nieuwsbrief? Ik kan op de site niks vinden daarover.
PF5A
Reacties: 26.290
Reg. datum: 20-07-2000

Ik kreeg alleen maar een uitnodiging voor een fysieke krant ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Daar kan ik ook weer niks over vinden, die nieuwsbrief... Ik krijg hem al sinds de ONE-tijd denk ik, hij wordt ook verstuurd naar mijn @onsneteindhoven.nl-adres. Hij verschijnt ook niet heel regelmatig volgens mij, af en toe wordt er ineens een verstuurd. Er staat wel een link "afmelden" onderaan, maar waar je je kunt aanmelden is niet duidelijk...
this is madness!!
Reacties: 592
Reg. datum: 16-02-2011

quote:
elwinvangestel schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Waar kan ik me aanmelden voor die nieuwsbrief? Ik kan op de site niks vinden daarover.
http://www.onsbrabantnet.nl/ helemaal rechts onderaan de pagina staat ''houd me op de hoogte'' :)

 15" Macbook Pro Retina 2012 i7 2,3 Ghz 8GB RAM 256 SSD |  iPhone 5 16GB Zwart |

Reacties: 219
Reg. datum: 11-01-2001

Ik heb sinds een paar maanden internet van Ons Brabantnet hier in Woensdrecht. En eigenlijk werkt alles wel naar behoren, alleen ik vermoed, in samenwerking met mijn nieuwe Belkin Play N750 router toch wel een irritant iets. Elk uur krijg je een nieuwe lease van hun. Vaak blijft het IP adres ook hetzelfde, maar als dat gebeurd (altijd op de 46ste minuut van het uur) valt de radio streaming uit.

Winamp stopt ineens, en ik moet zelf steeds weer op Play drukken. Een ander programma (potplayer) idem dito. Maakt ook niet uit welke stream ik pak, hij stopt altijd. Erg vervelend.

Zal wel door dit komen (log van het modem):

Mar 17 12:46:21 Lease lost, entering init state
Mar 17 12:46:21 Warn: select() failure; Errno(4): Interrupted system call
Mar 17 12:46:22 read /etc/hosts - 3 addresses
Mar 17 12:46:22 Lease of 88.159.***.*** obtained, lease time 3600
Mar 17 12:46:22 exiting on receipt of SIGTERM
Mar 17 12:46:22 started, version cachesize 150
Mar 17 12:46:22 compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack
Mar 17 12:46:22 read /etc/hosts - 3 addresses
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.194.120#53
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.192.120#53

Zou hier nog iets aan te doen zijn ? De belkin router heeft de nieuwste firmware, en er is ook niet gek veel in te stellen eerlijk gezegd.

ginod wijzigde deze reactie 17-03-2013 17:32 (0%)
Reden: Ip adres onherkenbaar gemaakt :-)

24H a Day: Legendary Club Sounds on www.lazerhothits.com !

Ik weet niet of OBN meeleest op dit forum, maar is het een idee om de regionale zender (Omroep Brabant of L1, afhankelijk van locatie) en de lokale zender(s) op plaats 40 t/m 50 te plaatsen, in plaats van helemaal achterin op 900+ en 2000+?

Nu kom ik zelden bij de regionale zender omdat die gewoonweg helemaal achterin verstopt zit...

quote:
elwinvangestel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:17:
Ik weet niet of OBN meeleest op dit forum, maar is het een idee om de regionale zender (Omroep Brabant of L1, afhankelijk van locatie) en de lokale zender(s) op plaats 40 t/m 50 te plaatsen, in plaats van helemaal achterin op 900+ en 2000+?

Nu kom ik zelden bij de regionale zender omdat die gewoonweg helemaal achterin verstopt zit...
en als je ze als favoriet instelt? (heb dat zelf trouwens nog nooit gebruikt)

quote:
Paulus07 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:39:
[...]

en als je ze als favoriet instelt? (heb dat zelf trouwens nog nooit gebruikt)
Dan kan ik ze toch alleen oproepen vanuit de mozaïek? Vrije zendernummering zou nog beter zijn. :)
Reacties: 2
Reg. datum: 06-03-2013

quote:

Ik stap binnenkort ook over van UPC naar ON. Ik ben benieuwd of alles wel goed gaat nu ik dit hier zo lees :?

Er zijn twee dingen oneindig: het universum en de menselijke domheid. Van het universum weet ik het echter niet zeker...!

Go For It!
Reacties: 992
Reg. datum: 18-11-2000

Ik heb hier de amino 130m. Deze sluit ik net aan, en de rode LED voorop blijft branden (teken dat hij uit staat?), maar de amino wordt HEEL erg warm. Daarmee bedoel ik waarschijnlijk 50+ graden.

Iemand een idee wat dit kan zijn? De 2 netwerkaansluiting ledjes (oranje en groen) blijven ook beide continu branden, of er nu een netwerkkabel in zit of niet.

Via HDMI komt er helemaal geen signaal op de TV.

tjah..

Reacties: 97
Reg. datum: 19-10-2009

quote:
martk2280 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:47:
ik heb een vraag over de amino m540 decoder. Heb hem sinds gister in huis maar het valt me op dat de harddisk gewoon blijft door spinnen in standby stand. Ik had gelezen in een ander topic dat er meer mensen last van hebben:Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt
iemand??
Reg. datum: 14-06-2009

quote:
gizmo9003 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:29:
Ik heb hier de amino 130m. Deze sluit ik net aan, en de rode LED voorop blijft branden (teken dat hij uit staat?), maar de amino wordt HEEL erg warm. Daarmee bedoel ik waarschijnlijk 50+ graden.

Iemand een idee wat dit kan zijn? De 2 netwerkaansluiting ledjes (oranje en groen) blijven ook beide continu branden, of er nu een netwerkkabel in zit of niet.

Via HDMI komt er helemaal geen signaal op de TV.
Lees de handleiding. Rode lampje betekent dat hij is aan het installeren. Die temperatuur is normaal.
Go For It!
Reacties: 992
Reg. datum: 18-11-2000

quote:
Hulkiedulkie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:42:
[...]
Lees de handleiding. Rode lampje betekent dat hij is aan het installeren. Die temperatuur is normaal.
Die heb ik gelezen.
Na meer dan een uur is er niets veranderd. Volgens de handleiding duurt 't 10 minuten.
Amino reageert ook helemaal niet op afstandsbediening. Hij staat alleen op te warmen.

maar wat ik vooral raar vind: het groene + oranje netwerk lampje branden vol continu (ongeacht of er een netwerk kabel in zit of niet). Klopt dat?

tjah..

Las noches de Diciembre

Herken dat, modem moet ook 10 min uit, maar ik heb keer gehad dat 30 min pas voldoende was (power down Amino en modem).

Yo.

quote:

quote:
VeilSideS2000 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:28:
Ik heb net ON gebeld, en het blijkt dat hun communicatie en administratie veel te wensen over laat.
De resultaat is:

1. ON wilde mij dezer dagen bellen om gegevens voor de opstapservice op te vragen. Nu is de conclusie dat als ik zelf mijn services opzeg dat het uiteindelijk sneller is.

2. Ik kan niet specifieren op welke datum ik begin met gebruik maken van ON. De helpdesk medewerker kan alleen mijn gewenste datum noteren!

3. De contract krijgen we wanneer wij de diensten van ON begint te gebruiken...

4. Er is tenminste een positieve resulaat - in hun systeem zijn we aangemeld voor 60mb internet (zie punt 3 in mijn post boven)
Twee weken later, steeds geen bericht van ON, besloot ik ze te bellen over de status. Niet heel verbazingwekkend is er niet veel veranderd. Ze kunnen me nog steeds geen datum geven voor de overstap/activatie, terwijl de deadline 14 april is. Wat ze kunnen doen is (nog een) notitie toevoegen dat deze met spoed behandeld moet worden door de administratie. Ik zal worden gebeld wanneer ze een datum heb.....to be continued...

Nu enkele veranderingen op DVB-C door GHM, 3 zenders eraf, 1 nieuwe terug:

- Travel Channel vervangen door 24Kitchen
- LiteTV vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "Test Beeld", geen epg)
- CNN Turk vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "GMH info", geen epg)

(misschien dat voor 1 van die zenders Eurosport 2 terug komt, want qua sport is er eigenlijk maar 1 kanaal in het DVB-C basispakket)

Moost01 wijzigde deze reactie 28-03-2013 17:16 (26%)

nvm

Hulkiedulkie wijzigde deze reactie 28-03-2013 06:35 (100%)

Reacties: 28
Reg. datum: 14-02-2009

Eén van mijn favoriete zenders (Lite TV) gaat per 1 april uit het pakket.
Ik heb hierover gebeld vandaag met OBN en de vraag gesteld waarom (zender van de maand) Lite TV verdwijnt.
Ten éérste wist hij dat niet en moest het navragen.
ten tweede wist hij geen reden. "er zal wel niet naar gekeken worden, denk ik" zei hij.

Als er zomaar en zender verdwijnt moeten ze toch weten waarom, of niet?
Ook kan ik me niet voorstellen dat er niemand naar deze mooie muziekzender kijkt!

Weerstation Geldrop http://www.weergeldrop.nl

Reacties: 9.749
Reg. datum: 01-06-2001

Momenteel in Woensel geen internet/digitale TV/telefonie meer, analoog werkt nog wel...

eX0duS wijzigde deze reactie 30-03-2013 19:25 (6%)

Reacties: 86
Reg. datum: 14-01-2005

Heel maf. Bij ons, idd woensel ( heesterakker) ehv werkt helemaal niks meer, maar 2 deuren verderop wel!
Correctie, net als bovenstaande reactie, alleen analoge TV werkt...

v40jlt4 wijzigde deze reactie 30-03-2013 19:44 (24%)

Wil iedereen met een storing ff bellen met ON aub. Ik ben de enige die een storing heeft gemeld tot nu toe.

Ik heb met ze gebeld, in elk geval dat ze weten dat het niet werkt. Ik kan best even zonder... ;)
Ben wel netjes terug gebeld, dat moet gezegd worden... Maar ze zijn aan het onderzoeken of er een storing is... Maar gezien de reactie hier boven mij neem ik aan van wel.
Reacties: 5.876
Reg. datum: 13-03-2007

Werkt het inmiddels weer? Hier wel namelijk, was net ook weg maar nu weer terug...

ik222 wijzigde deze reactie 30-03-2013 20:31 (57%)

Yep, werkt weer. Snel opgelost

Hier werkt het anders nog niet. Ik heb de FTU ook al een keer herstart, maar nog steeds niets... Geen internet/telefonie en/of digitale TV...

/edit
Na alles opnieuw gestart te hebben (FTU/modem), en hierna nogmaals de Animo en mijn router, werkt het weer...

Wel jammer dat ze van deze storing helemaal niets melden. Niet op de website en ook niet via het on_webcare account op Twitter.

eX0duS wijzigde deze reactie 31-03-2013 10:45 (49%)

quote:
paul_wg schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:38:
Eén van mijn favoriete zenders (Lite TV) gaat per 1 april uit het pakket.
Ik heb hierover gebeld vandaag met OBN en de vraag gesteld waarom (zender van de maand) Lite TV verdwijnt.
Ten éérste wist hij dat niet en moest het navragen.
ten tweede wist hij geen reden. "er zal wel niet naar gekeken worden, denk ik" zei hij.

Als er zomaar en zender verdwijnt moeten ze toch weten waarom, of niet?
Ook kan ik me niet voorstellen dat er niemand naar deze mooie muziekzender kijkt!
Ik neem aan dat Lite TV wel beschikbaar blijft in het IPTV Pluspakket?
Il Cuore Sportivo
Reacties: 2.107
Reg. datum: 29-04-2003

Heb zojuist bij mijn ouders een brief van 11 maart gezien, waarin OBN aangeeft dat er voor de 2e keer niet genoeg aanmeldingen/interesse is voor glasvezel in Mierlo Hout en Helmond West. |:(
Aangezien het andere glasvezelclubje Breedband Helmond ook weinig vorderingen maakt, zal er dus voorlopig geen glasvezel komen in het centrum waar ik dus zit. :F

Belachelijk dat er tegenwoordig in een klein gehucht wel glasvezel ligt, en in een stad van 80.000 inwoners er met pijn en moeite maar 3 wijkjes voorzien kunnen worden.
Verder liggen de gemeente Helmond en UPC natuurlijk samen in bed, dus die hebben er beide sowieso geen belang bij om glasvezel verder uit laten te rollen, met mede dank aan alle retards die bij UPC zitten met al de alles in 1 Horizon rommel. :')

Alfa Romeo onderdelen

Reacties: 352
Reg. datum: 09-08-2007

[edit]

Alles doet het weer :)

bjorntju wijzigde deze reactie 04-04-2013 13:08 (94%)

Quis custodiet ipsos custodes?
Reacties: 2.234
Reg. datum: 17-05-2000

quote:
Specht schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:42:
Heb zojuist bij mijn ouders een brief van 11 maart gezien, waarin OBN aangeeft dat er voor de 2e keer niet genoeg aanmeldingen/interesse is voor glasvezel in Mierlo Hout en Helmond West. |:(
Aangezien het andere glasvezelclubje Breedband Helmond ook weinig vorderingen maakt, zal er dus voorlopig geen glasvezel komen in het centrum waar ik dus zit. :F

Belachelijk dat er tegenwoordig in een klein gehucht wel glasvezel ligt, en in een stad van 80.000 inwoners er met pijn en moeite maar 3 wijkjes voorzien kunnen worden.
Verder liggen de gemeente Helmond en UPC natuurlijk samen in bed, dus die hebben er beide sowieso geen belang bij om glasvezel verder uit laten te rollen, met mede dank aan alle retards die bij UPC zitten met al de alles in 1 Horizon rommel. :')
Ik ken toevallig iemand die daar woont en wat ik van hem begreep was het geen interesse check maar moest je meteen een jaarcontract tekenen en schijnbaar zijn daar veel mensen over gevallen!

Subsonic fan ! | Nu met Windows Home Server

quote:
VeilSideS2000 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:05:
[...]

[...]

Twee weken later, steeds geen bericht van ON, besloot ik ze te bellen over de status. Niet heel verbazingwekkend is er niet veel veranderd. Ze kunnen me nog steeds geen datum geven voor de overstap/activatie, terwijl de deadline 14 april is. Wat ze kunnen doen is (nog een) notitie toevoegen dat deze met spoed behandeld moet worden door de administratie. Ik zal worden gebeld wanneer ze een datum heb.....to be continued...
Gezien er nog vijf werkdagen resterend zijn voor dat mijn huidige services stop gezet wordt, belde ik net ON op (met bereidheid dat ik na 2-3 werkdagen naar een andere provider ga als de lijn niet geactiveert wordt).

Tot mijn verbazing zei de ON medewerker dat de lijn al actief is, hoewel wij daar niks van wisten (zie boven, dat ik zou worden gebeld). Ik was vergeten om te vragen sinds wanneer. Een apparaat voor de telefonie wordt opgestuurd, en na een vraag van mijn kant blijkt dat de box voor interactieve TV ook wordt opgestuurd.

Naar mij mening is de conclusie wat de klant best kan doen is de communicatie dwingen en een oog houden op de administratie van ON.
Reacties: 3
Reg. datum: 09-01-2008

Ik overweeg over te stappen van UPC naar ON. Ik wil graag weten wat de bekende bugs zijn van de HD recorder van interactieve TV. Dit is mijn grootste ergenis bij UPC (geplande opnamen die niet opgenomen worden, geplande opnamen die verdwijnen uit de lijst enzovoort). Ga ik er met ON op vooruit of achteruit? Alle informatie is welkom.
Daarnaast ben ik nieuwsgierig of er een duidelijk kwaliteit verschil is tussen (HD) uitzendingen in vergelijking met UPC.

Bedankt voor de reactie.
PF5A

Ik heb zelf de Amino via OBN en ik heb eigenlijk geen problemen gehad. Eén keer lag het IPTV signaal er uit en dan werkt de Amino ook niet, maar verder alleen maar lof :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

PF5A

Hmm, ik heb sinds vannacht 5 uur ineens een compleet ander IP adres (5.199.x.y). Er zit ook geen reversed DNS op. Ik kan op hun site geen vermeldingen vinden en het is nog geen 9 uur, dus ze zijn nog dicht.

Meer mensen die in dit rare blok zitten?

Jeremy Clarkson

Tja in 88.159.x zitten maar 65.000 adressen, ik kan me voorstellen dat die ook eens opraken.

Of het heeft te maken met de overgang van OBN naar Telfort.

Wat voor resultaat krijg je als je het adres bij RIPE opzoekt?
PF5A

De reeks is wel van OBN, heb ze vanmorgen gebeld en ons deel van Brabant is op de nieuwe reeks gezet.

OBN Telfort is voor mij nieuw, linkje?

Jeremy Clarkson

Reacties: 809
Reg. datum: 08-05-2007

Hallo,

Heb sinds kort Interactieve Televisie van OBN, zij hebben mij de Amino A140 geleverd.
Het werkt allemaal prima, echter bij het aanzetten van de TV met de afstandbediening van de Amino schakelt mijn Samsung (UE32EH5300W) naar het analoge kanaal waar natuurlijk niks op aangesloten is.
Als ik de TV aanzet met de originele afstandsbediening van Samsung schakelt hij wel automatisch naar het HDMI kanaal.
Het liefst heb ik gewoon 1 afstandbediening in plaats van een voor aan/uit en de ander voor alle overige functies.

Iemand die dit soort problemen kent?

Manabrew wijzigde deze reactie 12-04-2013 23:08 (11%)

Las noches de Diciembre

Ja, heb zelf een Logitech Harmony remote gekocht, juist vanwege dit soort dingen.

Yo.

quote:
VonFoX schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:36:
Ja, heb zelf een Logitech Harmony remote gekocht, juist vanwege dit soort dingen.
Hier in huis liggen ook twee Logitech Harmony's, ik zou niet meer zonder kunnen. Het goed instellen kost even wat tijd maar als het eenmaal werkt is het ideaal :)
Reacties: 237
Reg. datum: 06-01-2002

Ik lees veel over encrypted streams via diverse glasvezelprovisers.

Ik heb in 2011 een abonnement afgesloten bij OBN (juist vanwege de vrije streams) en recent alles aangesloten.

Weet iemand of de streams die ik in Weert krijg encrypted zijn of niet???

Dickster wijzigde deze reactie 14-04-2013 21:36 (5%)

quote:
VonFoX schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:36:
Ja had daar ook over gelezen, probleem is inmiddels gelukkig opgelost door in het 'hidden' menu van Samsung te gaan en daar de default source in te stellen, nu werkt de afstandbediening van de Amino perfect. :)

De 2e deadline voor Woensel-Centraal is verstreken. Duimen dat er genoeg inschrijvingen zijn.

quote:
Arno schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:15:
Hmm, ik heb sinds vannacht 5 uur ineens een compleet ander IP adres (5.199.x.y). Er zit ook geen reversed DNS op. Ik kan op hun site geen vermeldingen vinden en het is nog geen 9 uur, dus ze zijn nog dicht.

Meer mensen die in dit rare blok zitten?
Sinds vandaag hier ook 5.199.xxx.xxx
Reacties: 874
Reg. datum: 12-05-2011

quote:
Manabrew schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:07:
Hallo,

Heb sinds kort Interactieve Televisie van OBN, zij hebben mij de Amino A140 geleverd.
Het werkt allemaal prima, echter bij het aanzetten van de TV met de afstandbediening van de Amino schakelt mijn Samsung (UE32EH5300W) naar het analoge kanaal waar natuurlijk niks op aangesloten is.
Als ik de TV aanzet met de originele afstandsbediening van Samsung schakelt hij wel automatisch naar het HDMI kanaal.
Het liefst heb ik gewoon 1 afstandbediening in plaats van een voor aan/uit en de ander voor alle overige functies.

Iemand die dit soort problemen kent?
Edit: Zie dat het al opgelost is. Met een oplossing die ik nog niet kende en ook eens ga proberen :-)

Barre73 wijzigde deze reactie 18-04-2013 15:34 (19%)

Dodgeball!
Reacties: 6.606

quote:
ik222 schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:44:
[...]

Hier in huis liggen ook twee Logitech Harmony's, ik zou niet meer zonder kunnen. Het goed instellen kost even wat tijd maar als het eenmaal werkt is het ideaal :)
Doodzonde dat Logitech met de Harmony's gaat stoppen :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Reacties: 1.827
Reg. datum: 03-07-2000

quote:
Whuzz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:22:
[...]

Doodzonde dat Logitech met de Harmony's gaat stoppen :(
Dat zou best wel eens mee kunnen vallen: nieuws: Logitech breidt Harmony-lijn uit met Ultimate en Smart Control :)

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

PPC GoT it all

quote:
pberchum schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:18:
Ik overweeg over te stappen van UPC naar ON. Ik wil graag weten wat de bekende bugs zijn van de HD recorder van interactieve TV. Dit is mijn grootste ergenis bij UPC (geplande opnamen die niet opgenomen worden, geplande opnamen die verdwijnen uit de lijst enzovoort). Ga ik er met ON op vooruit of achteruit? Alle informatie is welkom.
Daarnaast ben ik nieuwsgierig of er een duidelijk kwaliteit verschil is tussen (HD) uitzendingen in vergelijking met UPC.

Bedankt voor de reactie.
Ik ben sinds gisteren over van UPC naar ON, ik heb IPTV en een HD extra-pakket met extra HD-zenders buiten die van het basispakket.

IPTV is even wennen, maar kent meer mogelijkheden. HD TV is tov UPC gelijk tot iets beter (wat grotere bandbreedte?), minder tot geen bewegingsartefacten op bijv. Discovery HD. *O*
Ik heb HD TV via IP TV en via DVB-C, beide zijn goed tot zeer goed. SD beter dan bij UPC.
HD/SD-beeld stabieler dan bij UPC, ook geen digitale storing meer.
Analoge TV even goed of slecht als bij UPC. -O-

Verder geeft DVB-C geeft ruim 50 TV-zenders waarbij een aantal in HD en de rest in SD.

Voor de ontvangst van DVB-C moet de decoder als volgt worden ingesteld:
Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304000kHz
Aantal symbolen: 6875
Modulatie: 64QAM
Met deze waarden worden de digitale zenders snel gevonden.

Ik kamp alleen met een slechte analoge TV-ontvangst op mijn overige TV's op de eerste en tweede verdieping. Ik zag dat ON vandaag werkzaamheden uitvoert om het TV-signaal goed te houden, wellicht heeft dit er iets mee te maken. Bij UPC was de analoge ontvangst zeer goed. Maak gebruik van twee antenneversterkers in cascade, heeft altijd goed gefunctioneerd. :?

Galaxy S2 en Note V4.0.3 - DHD V2.3.5 sense 3.0 - HD2 - TP2 - MDA Vario IV - MDA Pro - SX1

Het signaal wat uit de glasvezelmodem komt is over het algemeen sterker dan het signaal dat je van UPC had. Je twee versterkers zouden het dus wel eens te sterk kunnen maken en dat is ook slecht voor de beeldkwaliteit. Kijk dus eens naar de kwaliteit zonder versterkers ertussen.

Zo op de gok denk ik dat je de versterkers niet meer nodig hebt of lager moet zetten. Het signaal van ON is sterker dan van UPC.

quote:
Hulkiedulkie schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:30:
De 2e deadline voor Woensel-Centraal is verstreken. Duimen dat er genoeg inschrijvingen zijn.
De vorige telling duurde volgens mij 1 dag maar nu moet het meer dan een week duren?

Ook wordt er nooit echt een uitslag bekend gemaakt. Van "we hebben er 3000 en missen er 200" of zoiets.

Ik wil graag glasvezel maar ik snap niet waarom alles wat er in de glasvezelwereld gebeurt systematisch in mysteries wordt gehuld (In veel negatieve posts in dit topic is dit een terugkerend klacht). Wees toch gewoon open over wat je doet, zeker als "cooperatie".
PPC GoT it all

quote:
JeeVee schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:51:
[...]
Ik kamp alleen met een slechte analoge TV-ontvangst op mijn overige TV's op de eerste en tweede verdieping. Ik zag dat ON vandaag werkzaamheden uitvoert om het TV-signaal goed te houden, wellicht heeft dit er iets mee te maken. Bij UPC was de analoge ontvangst zeer goed. Maak gebruik van twee antenneversterkers in cascade, heeft altijd goed gefunctioneerd. :?
Ik heb de tweede versterker al jaren op een vaste instelling. Ik dacht slecht signaal dan de versterking opvoeren door aan de potmeter richting max. te draaien. Ik kwam er achter dat je daarmee de demping maximaal maakt (-20dB). De versterker heeft een ingang en zes uitgangen en versterkt 10dB met demping 0. . Nadat ik de potmeter terug had gedraaid: perfect beeld. Conclusie mijn fout, het glasvezelmodem geeft een perfect analoog en DVB-C-signaal. O-)

Reacties: 13.094
Reg. datum: 14-10-1999

Zijn er meer mensen bij Onsbrabantnet die last hebben van een enorme fluctuatie van snelheden ?

Tijdens willekeurige downloads van willekeurige websites/ftp/nieuwsgroep/etc. gaat de snelheid van 1kb/s naar 1mb/s naar 50kb/s naar 6mb/s etc.

had gister last met geluid dat soms wegviel. viel op bij discovery. weet niet of het aan het signaal ligt of aan kabel thuis. meer mensen gehad?

PPC GoT it all

*O* Wellicht ten overvloede: het gebruik van IPTV heeft geen invloed op de internetsnelheid bij ON (OnsNet) :)F

quote:
Hulkiedulkie schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:30:
Nog steeds geen uitslag. Ze zullen het wel vergeten zijn....
Reacties: 2
Reg. datum: 06-03-2013

Op dinsdag 16 april is bij mij het modem in de meterkast gehangen en aangesloten op de glasvezel. Nadat de monteur een laptop had aangesloten, bleek hij niet in staat om het ding te activeren. Dat was volgens hem een bekend probleem in de Achtse Barrier. Het is een Genexis modem. Op het sccuine gedeelte branden drie LED-jes, op het rechte gedeelte brandt het bovennste LED-je constant, het tweede van boven staat te kinpperen (telefoon?). De rsst is uit.

Ik heb al naar ON gemaild en gebeld, maar ik hoor niets van ze. Weet iemand hoelang het duurt voordat het modem actief is en ik alle spullen krijg thuisgestuurd (DVR, inlogcodes, overstapservice bescheiden, etc.)?

loosoft wijzigde deze reactie 30-04-2013 18:36 (17%)

Er zijn twee dingen oneindig: het universum en de menselijke domheid. Van het universum weet ik het echter niet zeker...!

KPN verhoogt prijzen bellen, internet en tv

De prijzen van pakketten voor bellen, internetten en tv-kijken gaan bij KPN omhoog.
Volgens het bedrijf zijn stijgende kosten de aanleiding.
De meeste prijswijzigingen gaan in op 1 juli, kosten voor traditioneel bellen gaan op 1 augustus omhoog.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.
Zij zijn onlangs overgenomen door KPN.

Bron: NU.nl
Reacties: 127
Reg. datum: 14-01-2002

quote:
Moost01 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
KPN verhoogt prijzen bellen, internet en tv

De prijzen van pakketten voor bellen, internetten en tv-kijken gaan bij KPN omhoog.
Volgens het bedrijf zijn stijgende kosten de aanleiding.
De meeste prijswijzigingen gaan in op 1 juli, kosten voor traditioneel bellen gaan op 1 augustus omhoog.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.

Bron: NU.nl
Controleer eens de prijzen op on.nl dan, zijn zojuist verandert.

http://www.on.nl/woensel/Pakketten/

Beter dan nix... Wagij...

Reacties: 2.874
Reg. datum: 08-11-2003

quote:
Paulus07 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:02:
had gister last met geluid dat soms wegviel. viel op bij discovery. weet niet of het aan het signaal ligt of aan kabel thuis. meer mensen gehad?
Ik heb dit probleem ook de laatste 2 dagen
Reacties: 72
Reg. datum: 21-02-2012

Prijzen voor OnsBrabantNet zijn nogal aangepast:
- Dual Play zelfde prijs maar nu geen Interactieve TV meer
- Triple Play; pakket zonder iTV toegevoegd
- Triple Play; duurdere pakketten zijn de gratis HD en gratis PlusPakket uitbreidingen weggehaald.

Over het algemeen zijn de prijzen voor Internet&TV en TriplePlay aardig verhoogd.

Deshmir wijzigde deze reactie 02-05-2013 12:01 (77%)
Reden: opsomming gemaakt

100mbit
Reacties: 427
Reg. datum: 24-04-2005

Hop, ook in Woensel Centraal wordt vanaf nu Glasvezel aangelegd:
http://www.onsplatform.tv...roficiat-woensel-centraal

Doe maar een onsje meer...

PPC GoT it all

quote:
loosoft schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:32:
Op dinsdag 16 april is bij mij het modem in de meterkast gehangen en aangesloten op de glasvezel. Nadat de monteur een laptop had aangesloten, bleek hij niet in staat om het ding te activeren. Dat was volgens hem een bekend probleem in de Achtse Barrier. Het is een Genexis modem. Op het sccuine gedeelte branden drie LED-jes, op het rechte gedeelte brandt het bovennste LED-je constant, het tweede van boven staat te kinpperen (telefoon?). De rsst is uit.

Ik heb al naar ON gemaild en gebeld, maar ik hoor niets van ze. Weet iemand hoelang het duurt voordat het modem actief is en ik alle spullen krijg thuisgestuurd (DVR, inlogcodes, overstapservice bescheiden, etc.)?
Even in het kort mijn ervaringen in het zelfde verzorgingsgebied (AABB) met ON:
  • 8 maart 2013 - Glasvezelmodem opgeleverd en getest, klaar voor activatie diensten van ON. Heb ON al op 27 februari gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren ivm overstapservice en portering telefoonnummers. ON zei dat binnen 6 weken de diensten zullen worden geactiveerd, waarbij er een overlap is van 1 a 2 weken met het abo van de oude provider UPC. Opzegtermijn UPC is 1 maand gerekend na datum ontvangst opzegging. UPC stuurt een bevestiging.
  • 13 en 22 maart - Telefonisch contact met ON ivm de voortgang.
  • 29 maart - Telefonisch contact met ON ivm de eerder via de overstapservice van ON ontvangen en ingestuurde opzegformulieren. ON gaat zijn diensten leveren per 22 april, abo UPC loopt af per 3 mei.
  • 13 april - Verwarring ivm het te vroeg overzetten van de telefoonnummers naar het glasvezelmodem per 12 april ipv 22 april door ON. Ik kan zowel op het kabel als glasvezelmodem naar buiten bellen, inkomende telefoontjes op het glasvezelmodem. Ik kwam daar bij toeval achter door klachten dat ik niet bereikbaar was. Na 2 weken van problemen met UPC en ON is dit opgelost, met hulde voor de porteringsdesk van UPC. Porteren en activeren is duidelijk een aandachtspuntje.
  • 15 april - Ontvangst van contract, klantgegevens, login codes, wachtwoord en settopbox in mijn geval de Amino M540, met installatiehandleiding. Ik installeer zelf, hetgeen erg gemakkelijk is. Enige aanpassing is het trekken van een UTP-kabel naar settopbox ivm IPTV, en het instellen van de decoder voor DVB-C op mijn TV. Alle overige coax-bekabeling met versterkers blijft onveranderd.
  • 22 april - activatie van overige diensten van ON: internet en IPTV, analoge TV en DVB-C. Alles werkt top.
Conclusie: communicatie met ON is niet geweldig, dus: bel, bel. Na enkele keren contact liep alles voor mijn gevoel soepel. O-)

Reacties: 17.703
Reg. datum: 02-02-2000

quote:
Moost01 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
WTF. Probeer ik bewust een van de niet-KPN providers eindig ik alsnog bij KPN :/ had kunnen weten als ik had geweten dat ON slechts een merk van Edutel is natuurlijk

Dat wordt na een jaartje dus terug naar UPC :P
quote:
Die muziek :D Wel vreemd dat er niet even een brief of email vanaf kan om dit mee te delen.

Die 30% regel is volgens mij echt niet meer dan marketing evenals de standaardbrief dat het nog niet gehaald is. Als ik bij mij in de buurt kijk naar de vlaggetjes dan komt dat in de verste verte niet bij de 30%.

Rukapul wijzigde deze reactie 03-05-2013 10:37 (47%)

PPC GoT it all

quote:
Rukapul schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:31:
[...]

WTF. Probeer ik bewust een van de niet-KPN providers eindig ik alsnog bij KPN :/ had kunnen weten als ik had geweten dat ON slechts een merk van Edutel is natuurlijk

Dat wordt na een jaartje dus terug naar UPC :P

[...]

Die muziek :D Wel vreemd dat er niet even een brief of email vanaf kan om dit mee te delen.

Die 30% regel is volgens mij echt niet meer dan marketing evenals de standaardbrief dat het nog niet gehaald is. Als ik bij mij in de buurt kijk naar de vlaggetjes dan komt dat in de verste verte niet bij de 30%.
Ja ook ik dacht te kiezen met ON halverwege 2012 voor een onafhankelijke (NIET-KPN) provider. Heb slechte ervaringen met KPN telecom (technisch, administratief, service). Ben nu aangesloten en ben positief verrast door de kwaliteit van IPTV, DVB-C. HD/SD strakker en stabieler dan bij UPC resulterend in een net iets betere beeldkwaliteit zonder storing. Stabiel, snel en symmetrisch internet. (Vraag blijft natuurlijk of de invloed van KPN op de bedrijfsvoering van ON en Reggefiber op termijn niet de huidige kwaliteit aantast. Mogelijk dat KPN zijn diensten op een hoger plan brengt. Afwachten dus.)
Hoe komt dit:
1. Netwerkoperator is Reggefiber met netwerkprotocol : WGDO
2. ON levert de diensten via Glashart/Edutel
WGDO is een belangrijke voorwaarde voor kwaliteit
Edutel/Glashart leveren prima TV-streams.
KPN staat bekend om de mindere kwaliteit van de TV-streams en de slechtere kwaliteit als netwerkoperator. KPN biedt ook geen analoge TV en radio.

PPC GoT it all

Bellen met de vaste lijn van je glasvezelabo is best prijzig en per 1 juli of 1 augustus gaan vrijwel zeker de tarieven omhoog. Tijd voor een slimme uitweg. :Y

Met behulp van een 0900-lijn en specifiek nummer kan er goedkoop in Nederland en naar de rest van de wereld worden gebeld naar vast en mobiel. Er hoeft alleen een 0900-nummer te worden gebeld, dus geen registratie of andere aanmelding. Verrekening via de factuur van je glasvezelabo. oOo

Bel bijv. in Nederland voor 1 cent per minuut naar vast, naar GSM 13 cent per minuut, naar België vast en mobiel 1 cent per minuut. Prijzen kunnen variëren en er zijn "aanbiedingen". d:)b

Goedkoopste is http://www.BelGigant.nl. Kijk daar voor handelswijze, telefoonnummers en tarieven. De prijs per minuut wordt altijd vermeld tijdens de verbinding, dus geen onverwacht hoge rekening.

Enig zoeken levert ook andere 0900-bellen providers op met soortgelijke tarieven.

Goeie reclame, heb je aandelen Belgigant toevallig?

PPC GoT it all

quote:
Wagij schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:26:
Goeie reclame, heb je aandelen Belgigant toevallig?
Nee, ik heb de goedkoopste vermeld via een vergelijkingssite (Bellen.com zie goedkoper bellen via 0900) gevonden. Ik heb ook nadrukkelijk vermeld dat er andere sites zijn en dat de prijzen fluctueren. :Y

Ik bel zelf al jaren met dit soort opzetjes en uit mijn ervaring blijkt dat veel mensen dit (nog) niet weten. O-)

Reacties: 72
Reg. datum: 21-02-2012

Ga er dan maar gemakshalve vanuit dat bellen naar 0900 nummers binnenkort ook duurder wordt via een vaste lijn.
Denk dat de operators het voorbeeld van KPN gaan volgen.
Vanaf 1 augustus 2013 betaal je naast het tarief van deze nummers, ook de kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn, net zoals je gewend bent met je mobiele telefoon.
PF5A

Sinds de laatste IP migratie zit ik nog steeds zonder correcte reversed DNS. Omdat ik de host niet weet, kan ik de forward DNS niet controleren. Ik heb dit destijds gemeld bij de helpdesk, maar men heeft blijkbaar geen haast. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu in een 5.199 reeks.

Jeremy Clarkson

quote:
Arno schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:51:
Sinds de laatste IP migratie zit ik nog steeds zonder correcte reversed DNS. Omdat ik de host niet weet, kan ik de forward DNS niet controleren. Ik heb dit destijds gemeld bij de helpdesk, maar men heeft blijkbaar geen haast. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu in een 5.199 reeks.
Hetzelfde verhaal hier (ook 5.199).

wat versta je onder incorrect reverse DNS?
PF5A

#~ host 5.199.x.y
Host y.x.199.5.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)

Dat dus, maar dan met mijn IP adres :)

Jeremy Clarkson

Maar waarom vind je dat incorrect? Volgens mij ben je niet verplicht om een PTR record te hebben. Op een LAN bijvoorbeeld doe ik het meestal ook niet.

Hulkiedulkie wijzigde deze reactie 07-05-2013 09:13 (29%)

PF5A

Er is wel degelijk een verschil tussen een lokaal netwerk en een internet dienst. Zeker in de tijd dat bepaalde diensten geweigerd worden als je forward en reversed DNS niet kloppen.

Jeremy Clarkson

Reacties: 232
Reg. datum: 16-10-2002

Sinds 2 dagen internet via onsbrabantnet, en sinds vandaag valt constant mijn internet verbinding weg (Valt me op dat dit vaak gebeurt als ik volle bak aan het downloaden ben), ook is het niet mogelijk email te versturen, krijg telkens een foutmelding en gebruik toch de instellingen zoals die op de site staan.
Verder is het me opgevallen dat de poort op de Genexis modem een 100 Mbps poort is volgens mijn router.
Dat lijkt me niet handig als je een internetverbinding hebt van 100 up en 100 down of zie ik dat verkeerd.
Ben blij dat mijn UPC abbo nog niet opgezegd heb. Nu kan ik die internet verbinding nog gebruiken en die modem heeft wel een 1 Gbps en met het downloaden geen centje pijn, doet het gewoon wel, dus lijkt mij niet aan de router te liggen...iemand een idee??? Zover mijn eerste ervaringen niet erg positief met glasvezel....

Update: ik zie net in de specs dat de modem inderdaad maar 100 Mbps poort heeft....

harrytasker wijzigde deze reactie 09-05-2013 20:53 (4%)

De laatste tijd heb ik bij TV via DVB-C 's avonds op sommige zenders hick-ups en blokken.
Vooral bij Eurosport, Slam! TV, Brava, BBC, RTL+.
En het lijkt erop dat tegen de nacht het beeld steeds slechter wordt.
Overdag valt het allemaal wel mee.

Meer mensen hier last van ??
Reacties: 874
Reg. datum: 12-05-2011

quote:
harrytasker schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:12:
Sinds 2 dagen internet via onsbrabantnet, en sinds vandaag valt constant mijn internet verbinding weg (Valt me op dat dit vaak gebeurt als ik volle bak aan het downloaden ben), ook is het niet mogelijk email te versturen, krijg telkens een foutmelding en gebruik toch de instellingen zoals die op de site staan.
Verder is het me opgevallen dat de poort op de Genexis modem een 100 Mbps poort is volgens mijn router.
Dat lijkt me niet handig als je een internetverbinding hebt van 100 up en 100 down of zie ik dat verkeerd.
Ben blij dat mijn UPC abbo nog niet opgezegd heb. Nu kan ik die internet verbinding nog gebruiken en die modem heeft wel een 1 Gbps en met het downloaden geen centje pijn, doet het gewoon wel, dus lijkt mij niet aan de router te liggen...iemand een idee??? Zover mijn eerste ervaringen niet erg positief met glasvezel....

Update: ik zie net in de specs dat de modem inderdaad maar 100 Mbps poort heeft....
Vreemd... had een stuk meer getypt. maar dat is verdwenen. Er stond in ieder geval dat het inderdaad normaal is dat bij een 100/100 abonnement het gelijktijdig kijken van IPTV en downloaden, dat laatste langzamer zal gaan. In de meeste netwerken (KPN netwerken) is de max verbinding 100 Mbit, zowel aan de klantkant als aan de kant van de wijkcentrale.
Maar dat heeft niets te maken met het wegvallen van je internetverbinding. Dat hoort dus niet zo te zijn en je zou geholpen moet worden door OBN. Lijkt mij...

Barre73 wijzigde deze reactie 10-05-2013 23:53 (16%)

PPC GoT it all

Al een paar dagen is de site www.OnsNet-Gebruikers.nl niet meer in de lucht, opgeheven? :? ;w
Deze piepkleine site (87 geregistreerde leden) had een aantal leuke onderwerpen en is ook als link genoemd vooraan in dit draadje. :Y

Wie weet meer?

Reacties: 1.827
Reg. datum: 03-07-2000

Helaas is deze site offline. De beheerder, Arjen van Tol (EnigmA-X), heeft hierover afgelopen woensdag het volgende bericht gestuurd naar de leden:
quote:
Beste ShadowLord,

Door de zeer beperkte bezoekers aantallen en gebrek aan animo, heb ik besloten om te stoppen met het onsnet-gebruikers.nl forum. Het domein zal morgen verlopen.

In de komende dagen zal het forum dus offline gaan. Ik wil jullie bedanken voor de input en de interesse. Mocht er iemand zijn die graag verder wil bouwen, neem dan even contact op via onderstaande gegevens.

Met vriendelijke groet,

Arjen van Tol
aka EnigmA-X

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Soldeer gek
Reacties: 62
Reg. datum: 24-10-2009

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Vreemd... had een stuk meer getypt. maar dat is verdwenen. Er stond in ieder geval dat het inderdaad normaal is dat bij een 100/100 abonnement het gelijktijdig kijken van IPTV en downloaden, dat laatste langzamer zal gaan. In de meeste netwerken (KPN netwerken) is de max verbinding 100 Mbit, zowel aan de klantkant als aan de kant van de wijkcentrale.
Maar dat heeft niets te maken met het wegvallen van je internetverbinding. Dat hoort dus niet zo te zijn en je zou geholpen moet worden door OBN. Lijkt mij...
Op zich is er niks mis met een 100 Mbps poort. Toen ik een tijd geleden bij OnsNet nog glasvezel had hing er een wat ouder modem (weet niet meer precies welke) met een 100 Mbps poort. Zolang het modem maar snel genoeg is om die 100 Mbps door te voeren is er niks aan de hand. Ik haalde op mijn PC toen de volledige 12 MB/s. Al moet ik wel zeggen dat ik toen geen digitale TV had, dus ik wet niet wat daarvan de invloed is op je internet snelheid.

En onthoud 1 byte is 8 bit, maar de theorie is niet altijd hetzelfde als de praktijk ;)
PF5A

Wat een goede om verhuisd te raken. In deze tijden is het echt helemaal belachelijk dat ze ACHT weken nodig hebben om een aansluiting geregeld te hebben :/

De oplevering van mijn verbinding kostte 2 weken, dus uit welke neus ze peuteren die 6 weken, geen idee...

Jeremy Clarkson

Reacties: 175
Reg. datum: 17-07-2006

Nu sinds een paar weken 500/500 van OnsBrabandnet. De verbinding heeft zijn ups en downs. De downstream is veelal tussen de 300-500 de upstream, zoals je ziet kan nog wel eens zakken. Maar ik vermoed dat dit eerder met de test-servers te maken heeft dan met mijn verbinding gezien de snelheden waar het over gaat.

http://www.speedtest.net/result/2714109111.png

http://www.speedtest.net/result/2714113133.png

Vanaf dag 1 alles super verlopen. Beter dan ik had verwacht. Ben tot nu toe erg tevreden ermee!
Als voornamelijk gamer zijn vooral die pingtijden interessant =).

quote:
Schnoop schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:06:
Nu sinds een paar weken 500/500 van OnsBrabandnet. De verbinding heeft zijn ups en downs. De downstream is veelal tussen de 300-500 de upstream, zoals je ziet kan nog wel eens zakken. Maar ik vermoed dat dit eerder met de test-servers te maken heeft dan met mijn verbinding gezien de snelheden waar het over gaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanaf dag 1 alles super verlopen. Beter dan ik had verwacht. Ben tot nu toe erg tevreden ermee!
Als voornamelijk gamer zijn vooral die pingtijden interessant =).
Als je nu eens test met speedtest.onsbrabantnet.nl wat is dan de upload snelheid die je behaald?

Ow ik wist nog niet eens dat die bestond!

Haal zojuist 300/200 en 300/250.

Vermoed dat het ook nog wel eens met router config te maken zou kunnen hebben. Bij zulke snelheden gaat er zoveel andere factoren meespelen dan enkel de lijn naar buiten!
Soldeer gek
Reacties: 62
Reg. datum: 24-10-2009

quote:
Schnoop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
Ow ik wist nog niet eens dat die bestond!

Haal zojuist 300/200 en 300/250.

Vermoed dat het ook nog wel eens met router config te maken zou kunnen hebben. Bij zulke snelheden gaat er zoveel andere factoren meespelen dan enkel de lijn naar buiten!
Heeft je router ook genoeg troughput? Weet nog toendertijd dat ik met mijn Linksys WRT54GL een magere 8 MB/s er uit kon persen terwijl als ik mijn server al het werk liet doen dat hij netjes de volle 12 MB/s vol trok op 100 mbps.
Reacties: 5
Reg. datum: 23-08-2008

Wij hebben sinds gisteren ook OBN, vandaag een router gekocht om ook de mobieltjes en tablets op wifi te krijgen. ik heb dus 1 kabel van de modem naar de router, en van daar uit een kabel naar de Amino A140 en een HTPC. internet op de HTPC werkt wel, tv op de Amino werkt niet. iemand een idee?

quote:
Incolumis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:49:
Wij hebben sinds gisteren ook OBN, vandaag een router gekocht om ook de mobieltjes en tablets op wifi te krijgen. ik heb dus 1 kabel van de modem naar de router, en van daar uit een kabel naar de Amino A140 en een HTPC. internet op de HTPC werkt wel, tv op de Amino werkt niet. iemand een idee?
De amino moet rechtstreeks op de glasvezelmodem aangesloten worden, deze mag niet achter de router.

quote:
chickpoint schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:36:
[...]

Heeft je router ook genoeg troughput? Weet nog toendertijd dat ik met mijn Linksys WRT54GL een magere 8 MB/s er uit kon persen terwijl als ik mijn server al het werk liet doen dat hij netjes de volle 12 MB/s vol trok op 100 mbps.
Op het lan haal ik bij het kopieren van data snelheden tot vrijwel 1Gb/s. Via WAN is het al gouw een ander verhaal. Ik vind de snelheden prima zo, of ik nu met 30/mbsec download of 50 veel verschil is het niet meer. En vaak bied de partij van waar je het download toch al niet sneller aan dus.
Reacties: 867
Reg. datum: 29-07-2007

WAN en LAN zijn 2 verschillende dingen. Je LAN heeft GB poorten (LAN>LAN) maar de WAN to LAN is wel belangrijk omdat deze beperkt is. Deze moet zeker wel 500Mbit zijn, wil je de volledige snelheid benutten. Hier heb je een leuk lijstje http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

quote:
Wissertje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:15:
WAN en LAN zijn 2 verschillende dingen. Je LAN heeft GB poorten (LAN>LAN) maar de WAN to LAN is wel belangrijk omdat deze beperkt is. Deze moet zeker wel 500Mbit zijn, wil je de volledige snelheid benutten. Hier heb je een leuk lijstje http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
Ik snap het verschil van LAN en WAN...

En hij moet niet zeker 500Mbit zijn. Er zijn bij deze snelheden toch wel wat meer zaken waar je snelheid vanaf hangt:
  • Server waarmee je verbind
  • Router
  • Switches
  • Bekabeling
  • je aansluitpunt.
Vooral die laatste. Ik weet niet precies hoe glas werkt maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er vanuit mij 1 kabel naar de centrale gaat. Er moet op een bepaald moment een switch of iets in die richting tussen komen. En ook al zou dit bij de centrale zijn. Vaak hanger er meerdere gebruikers op deze switch.
Stel dat ze 10GB switches hebben, dan zouden ze per 20 gebruikers (500/500 pakket) een switch neer moeten zetten. Duure aangelegenheid.
Daarnaast zou onsbrabandnet bij de eindaansluiting vervolgens ook nog eens genoeg troughput moeten hebben. Ik heb hier geen verstand mee maar ik kan me niet voorstellen dat hun een externe connectie van 1000GB hebben.

Uiteindelijk is zo'n 500/500 meer een "snelle verbinding" dan gegarandeerd 500/500 want dat is natuurlijk niet te verkopen... Of in ieder geval niet voor het schamele bedrag van 76 euro per maand.

Pagina: 1 ... 21 22 23 24 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012