Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Rukapul

Moderator WI
Lekker is dat. ON gebruikt dezelfde en hij functioneerde best wel aardig.

Nog even en het heet gewoon KPN.

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 04:11
Ik baal ook. Ben al het zoeken naar betaalde (en veel snellere) nieuwsgroepproviders. Ik was best tevreden met de OBN nieuwsserver, erg traag maar mijn mijn NAS staat toch 24/7 aan.

Balen! Of ligt het er tijdelijk uit?

Edit: update:
Nu werkt het weer, waarschijnlijk lag de server eruit (voor een kleine dag) :?

SpeedingWilly wijzigde deze reactie 13-02-2016 17:11 (19%)

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:48

Gijs007

systembeheerder in spe

Ik zie dat OBN alleen nog werkt met pakketten van 100Mb/s of een upgrade naar 500Mb/s. Wanneer wordt mijn pakket van 60Mb/s over gezet naar 100 Mb/s? Ik geloof dat het huidige pakket een comfort of totaal pakket is met interactieve TV en kost rond de 60 euro.
quote:
Flitzer schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:53:
Iedereen kan een verlengingsaanbod krijgen door even de site van OBN te bezoeken. Op dit moment vind ik dit aanbod minder aantrekkelijk omdat er maar 1 pakket aangeboden wordt waar standaard Plus bij zit (Comfort 100), terwijl nieuwe klanten o.a. ook nog Totaal 100 (zonder Plus) kunnen krijgen.
Uiteraard zit je, voor die eenmalige korting, weer een jaar vast aan OBN. Verder ga je via de nieuwe Algemene Voorwaarden feitelijk akkoord met het huren van HD ontvangers, maar mag (moet?) je wel je huidige decoder blijven gebruiken. Mogelijk dat dit gevolgen heeft voor het gebruik van meerdere eigen decoders of bij omschakeling naar een nieuw TV-platform. Het is in ieder geval duidelijk dat OBN (KPN) het bezit van een eigen decoder wil ontmoedigen.
Wat is het nadeel van de nieuwe algemene voorwaarden? Dat je dus geen eigen HD decoder kan gebruiken, zoals de ingebouwde versie in de TV?

Dan is misschien gebruik maken van dit aanbod voor ons geen probleem, wij gebruiken nu ook al de HD recorder i.v.m. opnemen en extra zenders.

Gijs007 wijzigde deze reactie 13-02-2016 20:52 (70%)

Intel Core i7 2600K @ 4.8GHZ Corsair H80I ~ MSI Z77-GD65 ~ 16GB G.Skill RipjawsZ 2133 ~ AMD Radeon R9 290 ~ Corsair AX860I ~ 2 x Samsung 840 256GB raid 0

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Gijs007 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Wat is het nadeel van de nieuwe algemene voorwaarden? Dat je dus geen eigen HD decoder kan gebruiken, zoals de ingebouwde versie in de TV?

Dan is misschien gebruik maken van dit aanbod voor ons geen probleem, wij gebruiken nu ook al de HD recorder i.v.m. opnemen en extra zenders.
Dit staat in de actievoorwaarden van het Comfort pakket: "Bij afname van het alles in n Comfort 100 pakket... ontvangt u de dienst Interactieve TV. Heeft u nog geen Interactieve TV en kiest u nu voor een Comfort 100 pakket? Dan ontvangt u n HD-ontvanger, waarmee u gebruik kunt maken van de dienst Interactieve TV. De HD ontvanger blijft eigendom van OnsBrabantNet. Heeft u al Interactieve TV, dan kunt u gebruik blijven maken van uw huidige ontvanger en ontvangt u geen nieuwe bij deze wijziging. Voor een eventuele extra HD
ontvanger betaalt u 4,- per maand."

Het nieuwe abonnement spreekt expliciet van 1 HD-ontvanger in je abonnement, terwijl je bij 'oude' abonnementen zelf een ontvanger of recorder moest aanschaffen. Er verandert dus niets als je nu al een 1 ontvanger of recorder hebt, want die blijf je gebruiken. Gaat die ontvanger kapot, dan ga ik er vanuit dat je gewoon een nieuwe ontvanger (geen recorder!) kunt aanvragen, want binnen je abonnement heb je daar recht op en betaal je er ook voor.
De vraag is of je nog zelf meerdere recorders aan kunt schaffen en die kunt activeren? De voorwaarden spreken tenslotte van extra kosten voor extra ontvangers, dus mogelijk dat dit niet meer kan. Maar misschien dat je zowel een extra recorder kunt huren, maar ook zelf kunt aanschaffen.
En als er een ander platform komt, kun je dan gedwongen worden om gebruik te maken van een andere ontvanger? De ontvanger is tenslotte deel van het abonnement en blijft eigendom van OBN.
Over DVB-C (waar een recorder in de TV meestal gebruik van maakt) wordt niet gesproken en voorlopig functioneert dat nog. Maar bij de nieuwe apparatuur van KPN, die OBN nog niet gebruikt, lijkt dat niet meer zo te zijn. Bij concurrent Ziggo (voormalig UPC), waar je ook de apparatuur in buikleen hebt, is dat eigenlijk niet anders. Ook daar is regelmatig het platform gewijzigd en had je uiteindelijk geen andere keuze dan nieuwe apparatuur te accepteren, hoewel dat niet altijd een verbetering was.

Of deze extra voorwaarden een verslechtering zijn kan ik moeilijk zeggen, omdat eigenlijk onduidelijk is hoe je deze AV uit moet leggen. OBN kennende gaan ze klanten niet het leven moeilijk maken, want ze blijken juist erg weinig wijzigingen door te voeren en extra technische restricties zijn er eigenlijk nooit geweest. Maar als er ooit een ander platform komt, dan gaat OBN/KPN het oude platform niet in leven houden alleen voor klanten die nog de oude voorwaarden hebben. Er zal dan wel een soort regeling komen voor klanten met oude voorwaarden (en eigen ontvanger), waar je van gebruik moet maken om nog gebruik te kunnen maken van het netwerk.

Voordeel van een nieuw abonnement is wel de eenmalige korting en een beter abonnement. Tot op heden mocht je hier zelfs na afloop van iedere abonnementsperiode gebruik van maken. Ook tussentijds overstappen naar een abonnement met betere snelheid was mogelijk, waarbij er wel weer een nieuwe contractperiode inging. Dus het is nu zeker wel aantrekkelijk om gebruik te maken van het actiepakket. Het huidige actieaanbod lijkt tot 31 maart te lopen, dus mogelijk is er 1 april weer een nieuwe aanbieding.

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:16
quote:
Gijs007 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:31:
Ik zie dat OBN alleen nog werkt met pakketten van 100Mb/s of een upgrade naar 500Mb/s. Wanneer wordt mijn pakket van 60Mb/s over gezet naar 100 Mb/s? Ik geloof dat het huidige pakket een comfort of totaal pakket is met interactieve TV en kost rond de 60 euro.
Simpel gezegd: wanneer je overstapt naar dat pakket. Ik weet uit ervaring dat er nog mensen abo's van 2 Mbit hadden jaren nadat dit niet meer werd aangeboden. Ze doen bij OBN helemaal niet moeilijk over een ander contract aangaan of verlengen met kortingen die de nieuwe abo's ook krijgen, maar je zal wel zelf even in de telefoon moeten klimmen.

Volgens mij kan je trouwens als je een Amino hebt liggen, of er een van de buren/vrienden krijgt welke OBN hadden deze gewoon aansluiten en gebruiken, er zit bij de amino's geen verschil tussen de huur en koopmodellen welke ze vroeger aanboden. Voordeel is wel dat tegenwoordig met de USB stick gewoon opgenomen kan worden.

Zingo wijzigde deze reactie 14-02-2016 13:05 (18%)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-04 13:28

Joopieboy

Petrolhead

Dus in princiepe, aangezien ik tevreden ben met mijn oude abbo en niet teveel betaal met 53 euro in de maand, kan ik gewoon een losse ontvanger scoren en die dan in de slaapkamer gebruiken zonder problemen?

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:41
Ja!

Ik heb gewoon een switch in de meterkast en daar zitten mijn drie tv aansluitingen op.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:48
quote:
Joopieboy schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:08:
Dus in princiepe, aangezien ik tevreden ben met mijn oude abbo en niet teveel betaal met 53 euro in de maand, kan ik gewoon een losse ontvanger scoren en die dan in de slaapkamer gebruiken zonder problemen?
Als jij op jouw slaapkamer geen COAX hebt, maar een ethernetkabel, dan zou dit moeten kunnen.

Have Fun Funske

quote:
Flitzer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:29:
[...]

Dit staat in de actievoorwaarden van het Comfort pakket: "Bij afname van het alles in n Comfort 100 pakket... ontvangt u de dienst Interactieve TV. Heeft u nog geen Interactieve TV en kiest u nu voor een Comfort 100 pakket? Dan ontvangt u n HD-ontvanger, waarmee u gebruik kunt maken van de dienst Interactieve TV. De HD ontvanger blijft eigendom van OnsBrabantNet. Heeft u al Interactieve TV, dan kunt u gebruik blijven maken van uw huidige ontvanger en ontvangt u geen nieuwe bij deze wijziging. Voor een eventuele extra HD
ontvanger betaalt u 4,- per maand."

Het nieuwe abonnement spreekt expliciet van 1 HD-ontvanger in je abonnement, terwijl je bij 'oude' abonnementen zelf een ontvanger of recorder moest aanschaffen. Er verandert dus niets als je nu al een 1 ontvanger of recorder hebt, want die blijf je gebruiken. Gaat die ontvanger kapot, dan ga ik er vanuit dat je gewoon een nieuwe ontvanger (geen recorder!) kunt aanvragen, want binnen je abonnement heb je daar recht op en betaal je er ook voor.
De vraag is of je nog zelf meerdere recorders aan kunt schaffen en die kunt activeren? De voorwaarden spreken tenslotte van extra kosten voor extra ontvangers, dus mogelijk dat dit niet meer kan. Maar misschien dat je zowel een extra recorder kunt huren, maar ook zelf kunt aanschaffen.
En als er een ander platform komt, kun je dan gedwongen worden om gebruik te maken van een andere ontvanger? De ontvanger is tenslotte deel van het abonnement en blijft eigendom van OBN.
Over DVB-C (waar een recorder in de TV meestal gebruik van maakt) wordt niet gesproken en voorlopig functioneert dat nog. Maar bij de nieuwe apparatuur van KPN, die OBN nog niet gebruikt, lijkt dat niet meer zo te zijn. Bij concurrent Ziggo (voormalig UPC), waar je ook de apparatuur in buikleen hebt, is dat eigenlijk niet anders. Ook daar is regelmatig het platform gewijzigd en had je uiteindelijk geen andere keuze dan nieuwe apparatuur te accepteren, hoewel dat niet altijd een verbetering was.

Of deze extra voorwaarden een verslechtering zijn kan ik moeilijk zeggen, omdat eigenlijk onduidelijk is hoe je deze AV uit moet leggen. OBN kennende gaan ze klanten niet het leven moeilijk maken, want ze blijken juist erg weinig wijzigingen door te voeren en extra technische restricties zijn er eigenlijk nooit geweest. Maar als er ooit een ander platform komt, dan gaat OBN/KPN het oude platform niet in leven houden alleen voor klanten die nog de oude voorwaarden hebben. Er zal dan wel een soort regeling komen voor klanten met oude voorwaarden (en eigen ontvanger), waar je van gebruik moet maken om nog gebruik te kunnen maken van het netwerk.

Voordeel van een nieuw abonnement is wel de eenmalige korting en een beter abonnement. Tot op heden mocht je hier zelfs na afloop van iedere abonnementsperiode gebruik van maken. Ook tussentijds overstappen naar een abonnement met betere snelheid was mogelijk, waarbij er wel weer een nieuwe contractperiode inging. Dus het is nu zeker wel aantrekkelijk om gebruik te maken van het actiepakket. Het huidige actieaanbod lijkt tot 31 maart te lopen, dus mogelijk is er 1 april weer een nieuwe aanbieding.
Misschien had je het nog niet gezien maar OBN is al over op een nieuw platform voor nieuwe klanten. En als je meer dan 100 Mbit wil. Dan levert OBN een Experiabox met KPN decoders (Arcadyan en Arris) en zit je dus op het KPN WBA platform en heb je een kopie van het KPN pakket.
Bestaande klanten kunnen voorlopig op het "Amino" platform blijven en ook van 60 Mbit opwaarderen naar 100 Mbit. Meer niet dus.

Bedenk wel dat het onzeker is hoelang dat oude platform nog in de lucht blijft. Er wordt gesproken over eind dit jaar (zag ik op het Telfort topic).

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Oude platform bevalt mij prima. Zelf heb ik recent al een gratis upgrade naar 100Mb/s gedaan. Modem is dan maar 100 Mb/s, maar tenminste een dom modem die altijd in bridge staat zodat een eigen router optimaal functioneert. En nog nooit last gehad van een storing in de afgelopen 3 jaar.
Amino M540 bevalt ook goed, want betrouwbaar en goede beeldkwaliteit. Wel is de UI traag en er zijn wat bugs in de applicatie. Persoonlijk mis ik het meest dat opnemen in de cloud en op de hard disk niet per opname te selecteren is. Ook lijkt er geen nieuwe ontwikkeling meer te zijn, dus beter zal het niet meer worden.
Fijn dat er nog DVB-C is, want afgelopen jaar toch een paar storingen met interactieve TV gehad waar DVB-C dan nog gewoon werkt.
Van mij hoeft dat nieuwe platform niet, maar ik vrees toch dat ook oude klanten ooit (gedwongen?) over moeten...

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:48

Gijs007

systembeheerder in spe

quote:
Zingo schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:03:
[...]

Simpel gezegd: wanneer je overstapt naar dat pakket. Ik weet uit ervaring dat er nog mensen abo's van 2 Mbit hadden jaren nadat dit niet meer werd aangeboden. Ze doen bij OBN helemaal niet moeilijk over een ander contract aangaan of verlengen met kortingen die de nieuwe abo's ook krijgen, maar je zal wel zelf even in de telefoon moeten klimmen.

Volgens mij kan je trouwens als je een Amino hebt liggen, of er een van de buren/vrienden krijgt welke OBN hadden deze gewoon aansluiten en gebruiken, er zit bij de amino's geen verschil tussen de huur en koopmodellen welke ze vroeger aanboden. Voordeel is wel dat tegenwoordig met de USB stick gewoon opgenomen kan worden.
Ahh okay dan ga ik maandag even bellen.
We hebben nu het FLEX goed pakket van 58 euro en blijkbaar is er alleen een verleng aanbod voor comfort 100 (van 65 per maand na 6 maanden).
Zou het ook mogelijk zijn om naar Totaal 100 te kunnen verlengen van 55 per maand en dan ook de eerste 6 maanden korting te krijgen? (scheelt 114 euro door de korting + 3 euro per maand daarna)

Als dat niet kan zou ik gebruik kunnen maken van het verleng aanbod, en dan na het eerste jaar downgraden naar het totaal 100 pakket? Scheelt alsnog 54 euro het eerste jaar, maar is meer gedoe :+
quote:
Barre73 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Misschien had je het nog niet gezien maar OBN is al over op een nieuw platform voor nieuwe klanten. En als je meer dan 100 Mbit wil. Dan levert OBN een Experiabox met KPN decoders (Arcadyan en Arris) en zit je dus op het KPN WBA platform en heb je een kopie van het KPN pakket.
Bestaande klanten kunnen voorlopig op het "Amino" platform blijven en ook van 60 Mbit opwaarderen naar 100 Mbit. Meer niet dus.

Bedenk wel dat het onzeker is hoelang dat oude platform nog in de lucht blijft. Er wordt gesproken over eind dit jaar (zag ik op het Telfort topic).
Hmm, misschien maar vragen of ik over kan stappen op dat nieuwe KPN netwerk met de Experiabox. Ik ben niet zo tevreden over de huidige Amino (krijg namelijk via HDMI op mijn hisense TV geen geluid, de Amino is al een keer vervangen en we hebben verschillende instellingen gebruikt maar dat maakt allemaal geen verschil dus moet nu via SCART "HD" TV kijken wat er niet uitziet uiteraard).

Vraag is: Kan ik ook een KPN decoder gebruiken met mijn huidige Genexis Hybrid modem, of heb ik dan echt een Experiabox nodig?

Zo niet is het dan mogelijk om de Experiabox net als een Genexis Hybrid modem te laten werken zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken?

Zijn er nadelen aan het KPN netwerk? Ik meen iets te herinneren over een ander zender pakket en lagere kwaliteit, althans in het verleden?

Intel Core i7 2600K @ 4.8GHZ Corsair H80I ~ MSI Z77-GD65 ~ 16GB G.Skill RipjawsZ 2133 ~ AMD Radeon R9 290 ~ Corsair AX860I ~ 2 x Samsung 840 256GB raid 0

Het zenderpakket kan je beter zelf checken op kpn.com lijkt me. Kwaliteit is wel wat veranderd. Van de HD zenders die je op de Amino hebt stuurt KPN nu ook de eerste 10 door. NPO, SBS groep en RTL groep.
De andere HD zenders geven ze nog wel door in de xDSL kwaliteit. Niet pers slecht, maar toch iets minder. Zenders staan helaas nog niet op logische plekken. 1 is SD, 701 is HD in DSL kwaliteit en op 661 zit dan de HD in glasvezelkwaliteit. Drie keer Nederland 1 dus. EN dat is maar 1 voorbeeld.
Dat verandert gelukkig wel, hopelijk Q2 van dit jaar waarbij de beste kwaliteit automatisch op de goede plek zou moeten komen te staan.

Aan de andere kant bekeken: De decoder bij mij perfect en ik vind bijvoorbeeld Netflix op de decoder een uitkomst. En nog wel andere dingen waar KPN goed over nadenkt. TV op je computer of laptop kijken, de TVapp is veel beter dan die van Glashart/OBN, Overal in Nederland TV kijken via de app, Opnames plannen en terugkijken via de app, etc..

KPN werkt niet met de Genexis Hybrid. Standaard heb dus wel een Experiabox en die kan niet in bridge. Eigen apparatuur zonder of bijna zonder Experiabox is wel mogelijk maar vergt netwerk kennis en wellicht aanschaf van een nieuwe router. Dit kan je nalezen op www.netwerkje.com als je dat interessant vindt.

Barre73 wijzigde deze reactie 14-02-2016 20:15 (17%)

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik kom met thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Splitter vervangen, kabels vervangen, connectors vervangen maar de tv kan geen enkele zender fatsoenlijk ontvangen. Via dvb-c helemaal niks, analoog maar een paar zenders die amper door de ruis komen.

Zijn ze t coax signaal al terug aan t schroeven? Of heeft iemand nog een idee waar t aan zou kunnen liggen? Tv niet iig, want beide tv's in huis hebben t zelfde probleem.

• pinda powerrr
Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar glas van Vodafone te kijken, ook omdat we hier thuis twee VF abonnementen hebben, dus een stukje combi voordeel. Bij OBN kunnen we de Experiabox niet ontwijken uiteindelijk en bij VF zit je met een "gesloten" Draytek modem, maar nu is de twijfel toegeslagen...
Vodafone en Ziggo gaan samen, dus de volgende monopolist dient zich aan. OBN is natuurlijk een verkapt KPN onderdeel (geworden).

Hoe kijken jullie er tegen aan? Gewoon de KPN transformatie ondergaan, of toch naar alternatieven zoeken?

Ben nog erg tevreden over OBN, maar blijf altijd de markt in de gaten houden. Als ik beter kan krijgen tegen vrijwel dezelfde voorwaarden, dan ga ik daar wel voor.

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Kan vanuit thuis nog steeds niet de site http://binsearch.info/ benaderen(pingen etc wel).
Zit niks in mijn pc van blocks, niks in de router, bij OBN hebben ze ook geen filter draaien, kan er ook niet via andere apparaten op verbonden met wifi, mail gestuurd naar site maar geen reactie.

pfffff :(

http://www.aquablog.nl

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:48
quote:
Paulus07 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:08:
Kan vanuit thuis nog steeds niet de site http://binsearch.info/ benaderen(pingen etc wel).
Zit niks in mijn pc van blocks, niks in de router, bij OBN hebben ze ook geen filter draaien, kan er ook niet via andere apparaten op verbonden met wifi, mail gestuurd naar site maar geen reactie.

Gebruik gewoon nzbindex.nl. Binsearch.info mist bij mij een heleboel nzbs, dus gebruik die niet meer.
quote:
Paulus07 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:08:

Heb je nu al contact gehad met die site? Waarschijnlijk heb je gewoon een IP ban....

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:58
quote:
ik222 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Heb je nu al contact gehad met die site? Waarschijnlijk heb je gewoon een IP ban....
yup al verschillende mails naar verzonden. Maar krijg er 0 respons op. |:(

http://www.aquablog.nl

quote:
Krypt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:56:
Ik kom net thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Splitter vervangen, kabels vervangen, connectors vervangen maar de tv kan geen enkele zender fatsoenlijk ontvangen. Via dvb-c helemaal niks, analoog maar een paar zenders die amper door de ruis komen.

Zijn ze t coax signaal al terug aan t schroeven? Of heeft iemand nog een idee waar t aan zou kunnen liggen? Tv niet iig, want beide tv's in huis hebben t zelfde probleem.
Nee hoor. Is een bekend punt dat de RF module in de Genexis vaak kapot gaat. Nieuw modem nodig dus.

• DaTiezl
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 28-04 16:20
Vraagje, ik heb 5 jaar geleden bij OBN een settopbox aangeschaft met recording (amino 540). Hiervoor heb ik destijd 150 betaald. Tegenwoordig zit de STB in het pakket.

Klopt het dat ik kan stellen dat mijn STB mijn eigendom is en dat de nieuw uitgegeven STB bruikleen betreft?

Dus, als ik mijn contract verleng met het nieuwe aanbod waarbij ze me een nieuwe STB (cloud recording) toesturen ik mijn oude STB mag houden?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• pinda powerrr
Ja, is gewoon eigen bezit. Je kreeg destijds een korting van 100 als je gelijktijdig met je abonnement de M540 kocht.

Cloud recording werkt ook met de M540 hoor, is gewoon een vinkje veranderen in de settings op je persoonlijke pagina van OBN.

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik heb hier nog twee STB's uit mijn XMS-tijd, een A130 (destijds nog 110 euro voor betaald) en een M540 die ik gratis kreeg toen de voeding van de A130 kapot ging ;). Toen ik overging na OBN ging die laatste automatisch in de cloud opnemen. Gelukkig bleven de al opgenomen programma's wel op de HD staan :).
En van OBN heb ik een A140 in bruikleen, die ik nog nooit gebruikt heb. Wellicht komt dat nog want de M540 begint wat kuren te krijgen (random freezes, zou ook aan de nogal gammele bekabeling kunnen liggen)...

• DaTiezl
ok dank! Dus als OBN me een verzoek gaat sturen dat ik bij levering van de nieuwe STB de oude terug moet sturen hoef ik hier niet op in te gaan. Cq, ben ik dom als ik hierop inga.

quote:
DaTiezl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:35:
ok dank! Dus als OBN me een verzoek gaat sturen dat ik bij levering van de nieuwe STB de oude terug moet sturen hoef ik hier niet op in te gaan. Cq, ben ik dom als ik hierop inga.
Heb je aanleiding om te veronderstellen dat ze dat zouden doen? Er staat bij hen als het goed is geen huurdecoder geregistreerd dus ik zie geen reden waarom ze je zouden vragen de M540 terug te sturen.

• DaTiezl
quote:
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Heb je aanleiding om te veronderstellen dat ze dat zouden doen? Er staat bij hen als het goed is geen huurdecoder geregistreerd dus ik zie geen reden waarom ze je zouden vragen de M540 terug te sturen.
Ja, dat heb ik meegemaakt in het gesprek. Ze hebben me het letterlijk gevraagd. Ik heb aangegeven dat ik destijds 150 betaald heb waarop het antwoord was 'dat klopt meneer, het wordt automatisch omgezet in een bruikleen en we verzoeken u de STB aan onze leverancier te retourneren'.

quote:
DaTiezl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Ja, dat heb ik meegemaakt in het gesprek. Ze hebben me het letterlijk gevraagd. Ik heb aangegeven dat ik destijds 150 betaald heb waarop het antwoord was 'dat klopt meneer, het wordt automatisch omgezet in een bruikleen en we verzoeken u de STB aan onze leverancier te retourneren'.
Wat een briljant verzonnen BS!!
Geen schijn van kans lijkt me..

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
janbrede schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:26:
Ik heb hier nog twee STB's uit mijn XMS-tijd, een A130 (destijds nog 110 euro voor betaald) en een M540 die ik gratis kreeg toen de voeding van de A130 kapot ging ;). Toen ik overging na OBN ging die laatste automatisch in de cloud opnemen. Gelukkig bleven de al opgenomen programma's wel op de HD staan :).
En van OBN heb ik een A140 in bruikleen, die ik nog nooit gebruikt heb. Wellicht komt dat nog want de M540 begint wat kuren te krijgen (random freezes, zou ook aan de nogal gammele bekabeling kunnen liggen)...
Als je over ging toen XMS stopte en van de OBN-aanbieding gebruik maakte dan is jouw A140 niet in bruikleen maar je eigendom. Vlak erna werd het bruikleen bij de pakketten. (Net als de router die je opgestuurd kreeg trouwens).
quote:
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:03:[...]
Wat een briljant verzonnen BS!!
Geen schijn van kans lijkt me..
Haha dit doet me zo aan een 'XMS-actie' denken. Ook altijd dat soort geintjes.

• Roeltjuh
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Even een berichtje van mijn kant over de service van ON.nl, omdat ook goede dingen weleens gedeeld mogen worden :)

Eerder deze week had ik al een aantal avonden op rij last van een modem dat ongeveer elk uur opnieuw ging verbinden, met als gevolg natuurlijk dat ik steeds geen televisie en internet had. Donderdagavond gebeld met de servicedesk. Ik legde het probleem uit en de dingen die ik al had geprobeerd (reset, stroom eraf), er werd niet gevraagd om al die dingen nog eens te proberen zoals ik gewend ben van andere servicedesks, er werd gewoon direct een call gemaakt voor de technici.
Vrijdagochtend werd ik gebeld door een monteur 'van OnsBrabantNet' (dat geeft de verwevenheid nog maar eens aan), met de mededeling dat het probleem waarschijnlijk gevonden en opgelost was. Helaas kon ik dit niet verifiren, ik was niet thuis. 's Avonds bleken de problemen inderdaad verdwenen en werd ik nog eens gebeld door de servicedesk met de vraag of alles opgelost was.

Misschien waren er meer klachten of had men zelf al een probleem geconstateerd, waardoor ze zo snel in actie kwamen, maar ik ben in ieder geval zeer tevreden!

Be Cool, Be Roel

• GapClio
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 13:45
Was samen met de zoon naar Klokhuis aan het kijken kwam in eens een kabelkrant tevoorschijn. Meteen de andere analoge kanalen bekeken maar daar was gewoon de uitzending die er op dat moment moest zijn. Tja, Heb maar eens de servicedesk gebeld dat er een kabelkrant in beeld is ipv Klokhuis. Vraagt ie mij om mijn televisie uit/aan te zetten. Gaf aan dat dat geen zin heeft omdat ik geen digitaal signaal kijk maar analoog. Gaf tevens aan dat er ergens iemand een schakelaar heeft omgezet dat er een beeldkrant wordt uitgezonden om het NPO 3 kanaal ipv klokhuis. Bleef maar volhouden dat ik alles moet resetten. Zo'n moment is het moeilijk om niet te gaan schelden. Kansloos zo iemand. Dan krijg je de mededeling dat wordt teruggebeld. NOOIT iets van gehoord. Volgende dag stond op de website dat het probleem was die opgelost is. Dit akkefietje zal ik altijd onthouden. Zet je analoge televisie uit/aan. ZUCHT...

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:57
Meestal zijn ze bij de helpdesk van ON/OBN wel een stuk technischer onderlegd (zie ook de reactie van Roeltjuh) of laten ze inderdaad iemand terugbellen (die dat dan ook echt doet).

Offtopic:
De uit/aan instructie begrijp ik wel. Deze geld niet echt voor ons Tweakers maar wel voor de bulk van de klanten. Veel klanten kijken gewoon digitaal TV, maar snapen het verschil met analoog niet (behalve dat het vaker niet werkt misschien :+ ). En dan is het dus gewoon handiger de klant het toch maar even te laten herstarten dan op de foute vaststelling 'dat het analoge tv is' van de klant door te gaan.
En, ook al kijk je analoog, het kan nog steeds een user-error zijn die met een simpele powercyle opgelost is. Bijvoorbeeld dat je zelf gewoon van kanaal gewisseld bent zonder het door te hebben. TV uit en weer aan geeft bij de meeste TV's het huidige kanaal weer. Dat zie je dan als klant, zapt snel naar het goede kanaal en zegt tegen de medewerker dat het geholpen heeft. Lijd je als klant geen gezichtsverlies voor je eigen stomme fout :)

Een mooi voorbeeld van die laatste is de helpdeskinstructie die ik een tijd geleden op internet tegenkwam. Hierbij vraagt de helpdesk om het stof even uit de netwerkaansluiting te blazen om een verbindingsprobleem op te lossen. Wij als Tweakers weten dat dat nergens op slaat, maar 99% van de normale gebruikers niet en volgt de instructies. En waarom werkt dit? Omdat relatief vaak de connector gewoon los is. Vraag je aan de gebruiker 'check de connector' dan zeggen de meesten gewoon 'die zit er goed in' zonder enige controle (want meneer/mevrouw weet echt wel wat ze doen). Door de stof uitblaas instructie dwing je de gebruiker om echt te kijken. En lag de kabel los, dan kan de gebruiker hem gewoon weer aansluiten en melden dat het heeft geholpen >:)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
https://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

matty___ wijzigde deze reactie 22-02-2016 14:56 (11%)

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:16
^^^Normaal zijn ze bij OBN wel een stuk slimmer dan dat, het is lastig oordelen waarom de specifieke medewerker je verzocht heeft je analoge TV te herstarten (CPE had ik misschien nog gesnapt, maar TV?). Van de andere kant, de medewerker kan niet ruiken hoeveel jij weet van de TV, dus soms is een handeling ook gewoon nodig om iets anders gedaan te krijgen (heel veel mensen weten het verschil tussen digitaal en analoog niet bv).

• janbrede
IPTV is momenteel onbruikbaar. Geen beeld, hikkend geluid. Ethernetkabel, poort en STB gewisseld, geeft zelfde resultaat. DVB-C geeft geen problemen. Postcode 1213 (Hilversum). Iemand dezelfde ervaringen?

• penacho
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:20
quote:
janbrede schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:57:
IPTV is momenteel onbruikbaar. Geen beeld, hikkend geluid. Ethernetkabel, poort en STB gewisseld, geeft zelfde resultaat. DVB-C geeft geen problemen. Postcode 1213 (Hilversum). Iemand dezelfde ervaringen?
Hier hetzelfde (ook in Hilversum, 1211). Had ook al kabels en STB vervangen (ongebruikte A140 nieuw uit doos) zonder verbetering.

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Ik merkte het op sinds 20:30. OBN had niks staan maar Telfort wel:
https://www.telfort.nl/pe...-hilversum-en-naarden.htm

• janbrede
Slordig dat OBN Webcare dan meldt dat er geen storingen bekend zijn. Zijn ze nu al de support op het Glashart Media platform aan het afbouwen?

• penacho
De 'oorzaak' is duidelijk:
quote:
Telfort service mededeling:
Je hebt alleen last van deze storing als je een zwarte afstandsbediening hebt.
Dit geeft wel aan hoe ze het denkniveau van hun klanten inschatten. 8)7

Met mijn zilverkleurige Logitech Harmony werkt het echter ook niet :+

penacho wijzigde deze reactie 23-02-2016 09:53 (30%)

• janbrede
Lol... Ik gebruik nog de afstandsbediening van mijn oude A130 die van onderen grijs is. Daarmee kan ik mijn Philips TV aanzetten zonder dat hij ook meteen op zender 1 springt (dan krijg ik NPO1 via Digitenne :( ). Met de nieuwe zwarte heb ik dat nooit goed gekregen ondanks diverse keren programmeren. Bovendien zitten de (te kleine) cijfertoetsen daar ook op een rottige plaats bovenaan. Toch ook maar eens gaan kijken naar een Harmony...

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
quote:
penacho schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:

[...]

Je zou verbaast zijn er voor mensen bellen. Het moet haast op Sesamstraat niveau.
Misschien moeten ze in het keuze menu vragen wat je technisch niveau is.

• rens-br
quote:
penacho schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:

[...]

Waarschijnlijk zijn er verschillende settop boxen met verschillende afstandsbedieningen. De afstandsbedieningen zijn blijkbaar in kleur. Het is dan toch veel gemakkelijker om te zeggen:

'Alle apparaten met de zwarte afstandsbediening hebben problemen' dan 'Alle settop boxen met typenummer x53316' hebben problemen.

Een leek heeft geen idee waar het typenummer gevonden kan worden, terwijl de kleur van de afstandsbediening niet moeilijk moet zijn.

• WilbertW
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:28

WilbertW

IT Freak website

quote:
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk zijn er verschillende settop boxen met verschillende afstandsbedieningen. De afstandsbedieningen zijn blijkbaar in kleur. Het is dan toch veel gemakkelijker om te zeggen:

'Alle apparaten met de zwarte afstandsbediening hebben problemen' dan 'Alle settop boxen met typenummer x53316' hebben problemen.

Een leek heeft geen idee waar het typenummer gevonden kan worden, terwijl de kleur van de afstandsbediening niet moeilijk moet zijn.
Volgens mij is het verschil in afstandsbedieningskleur het verschil in netwerk.
Zwart = amino = glashart netwerk (oud)
Wit = kpn box = kpn netwerk (nieuw)

Https://www.it-freak.nl

• penacho
IPTV ligt er alweer uit in Hilversum :-(

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-04 19:55
quote:
Krypt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:56:
Ik kom met thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Dit kan ik ook bevestigen, analoog signaal is sinds begin Februari veel zwakker. We merken het vooral aan de radio. We hebben bij ons de coax-versterker harder gedraaid, opgelost. :*)

Had je die ook vervangen?

• netto
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-04 07:20
Extra pakketten Interactieve TV via de site aanzetten lukt mij niet.
Meer mensen dit probleem ?

netto wijzigde deze reactie 02-03-2016 10:28 (9%)

• Luc79Ehv
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-04 10:15
Ik heb al sinds 2008 ftth 100/100 via onsnet/ON (alleen internet, geen tv), nu zie ik op de sites van reggefiber/eindelijkglasvezel en op de fourstack kpn pagina dat op mijn adres 500 Mbit mogelijk is via verschillende providers, waaronder ON, Xs4all, KPN, Vodafone etc etc

Wat FttH
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ehv-ABE/1014
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD

Dus ik deze week bellen met ON, na even in de wacht te hebben gestaan "Nee meneer u kunt helaas niet naar 500 overgezet worden omdat onze wijkkast daar niet klaar voor is blabla"

Maar als ik bovenstaande posts goed begrijp dan kan ik dus beter opzeggen en ofwel opnieuw bij ON aanmelden voor een 500 abbo (na hoeveel tijd kan dat opnieuw aanmelden na een opzegging, weet iemand dat?) ofwel naar een andere provider overstappen?

• rens-br
quote:
Luc79Ehv schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:07:
Dus ik deze week bellen met ON, na even in de wacht te hebben gestaan "Nee meneer u kunt helaas niet naar 500 overgezet worden omdat onze wijkkast daar niet klaar voor is blabla"

Maar als ik bovenstaande posts goed begrijp dan kan ik dus beter opzeggen en ofwel opnieuw bij ON aanmelden voor een 500 abbo (na hoeveel tijd kan dat opnieuw aanmelden na een opzegging, weet iemand dat?) ofwel naar een andere provider overstappen?
Dit is mij inderdaad ook verteld door OBN. Het was me toen ook duidelijk dat er voorlopig nog niks aan ging veranderen. Ik kan echter wel bij bijv. Vodafone 500/500 afsluiten, deze gebruiken eigen apparatuur of dwingen dit af. Hoe dan ook; Dat werkt wel.

• odo966
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:36
O(B)N is gewoon nog niet klaar om bestaande klanten over te zetten van het oude op het nieuwe platform. Recentelijk waren er wel geluiden o.a. hier en op twitter dat ze hier wel mee bezig zouden zijn. In dat eerste bericht werd zelf gesproken over "maart", en dat is het nu dus wie weet...

Op termijn moeten we aannemen dat ze klanten zelfs actief over gaan zetten, want uiteindelijk zal het oude systeem met Glashart Media IPTV en DVB-C natuurlijk niet kunnen blijven bestaan als er geen nieuwe klanten op binnengelaten worden. Dezelfde overgang naar het KPN-platform is bij Telfort al iets langer aan de gang.

Dus afhankelijk van hoeveel geduld je hebt, gewoon even wachten totdat O(B)N een overstap mogelijk c.q. verplicht maakt, of anders misschien voor een jaartje naar een andere provider overstappen. Opzeggen en opnieuw aanmelden bij ON zelf zal wellicht moeilijk worden zonder dat je een paar weken zonder diensten komt te zitten.
Ter toelichting voor Luc79Ehv: Je huidige ON diensten draaien op het oude KPN ITNS platform. Dat werkt nog steeds. Als jij naar 500/500 wil moet je over op het nieuwe platform (kopie KPN diensten inclusief Experiabox).
Dat is wat bedoeld wordt: ON kan bestaande klanten op de een of andere manier niet migreren van platform A naar platform B. Dat zit puur in de eigen orderstraat van ON, en heeft verder niks met KPN of zo te maken. Vodafone had het in het begin ook toen ze eigen diensten gingen aanbieden op een nieuwe platform. Je moet dan namelijk een klant in je eigen orderstraat een tweede keer aanmaken en is hier bij ON blijkbaar nog een probleem.

Tenzij je dus opzegt en wacht tot alles volledig is afgesloten en niet meer werkt. En dan een nieuwe aanvraag als nieuwe klant inschieten. Dat werkt wel. Maar dna ben je ook een week of drie off-line. Niet aan te raden dus...

Bij elke andere provider kan je dit wel aanvragen en misschien moet je dat ook maar overwegen als je toch alleen internetdiensten afneemt. Nadeel is dan wel dat je gegarandeerd een andere NT krijgt, je eigen router een stuk moeilijker kan inzetten (verplichte router van provider) en wellicht ook geen DHCP meer hebt maar PPPoE. Maar diezelfde nadelen krijg je ook als jij bij ON overstapt naar 500/500.

Barre73 wijzigde deze reactie 03-03-2016 11:57 (4%)

• Luc79Ehv
Moet nog maar eens beraden wat handig is om te doen, ik neig er naar dan maar helemaal over te stappen en ON te laten voor wat het is.
Op zich heb ik geen binding met ON, neem alleen internet af en geen andere diensten, email adres gebruik ik niet.
Wel heb ik momenteel nog een vast ip, iets wat tegenwoordig bij ON niet meer mogelijk is zo heb ik begrepen (bij andere providers dan weer wel). Maar in theorie zou ik ook met een dyndns achtige oplossing uit de voeten kunnen dus dat is geen showstopper voor mij.

Vwb de router: ik heb een ASUS AC68U dus dan zou ik mijn eigen router kunnen blijven gebruiken als ik het goed begrepen heb (op netwerkje.com).

Verder vraag ik mij af hoe het elders zit mbt de fair use: ik maak redelijk wat traffic, meeste maanden maar een paar honderd GB totaal maar er zitten wel eens maanden bij dat 300GB inkomend en 1000GB uitgaand heb, heb daar van ON nooit wat over gehoord.
Zijn andere providers hier hetzelfde in of kan ik beter sommige mijden?

• Nibble
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-04 19:55
Ik heb ON 500/500 maar kan bevestigen dat je met je eigen router (mits deze VLANS ondersteund) direct op je NT kastje kunt inprikken en via vlan splitsing je zaken kunt inregelen. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar netwerkje.com manual werkt hier maar gedeeltelijk. OBN gebruikt geen PPPoE maar je kunt mits je op het juist netwerk VLAN zit (zie experiabox status voor exacte VLAN's ) via DHCP je ip ophalen.
Ik denk dat het in de instellingen zit, maar momenteel is de Experiabox 500/500 terwijl ik op mijn ERL ~ 320/340 haal (terwijl die er die experiabox statistisch gezien compleet moet uitlopen).
Eigen consumenten router zou kunnen, maar dan moet je hem achter je experiabox zetten en dan is het nut vrij ver te zoeken, 2x routeren + dubbele poortmappings heeft weinig meerwaarde lijkt me.

Nibble wijzigde deze reactie 07-03-2016 09:24 (13%)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Richub
  • Laatst online: 19:55
Ik heb mazzel: Ik heb in augustus '15 500/500 internet-only bij ON genomen, en heb een Genexis modem gekregen.
Mijn RT-AC68u hangt dus direct aan het internet. :)

Blijkbaar kon je toen nog wel 500/500 op het oude netwerk krijgen.

Hopelijk hoef ik voorlopig nog niet over naar het nieuwe netwerk, ik heb die RT-AC68u afgelopen zomer speciaal gekocht voor dat glasvezel abonnement...

Richub wijzigde deze reactie 07-03-2016 10:01 (26%)

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• odo966
Ja, er zijn wel degelijk gebieden waar 500 Mbps al mogelijk was. Alleen de gebieden van de allereerste jaren van glasvezelaanleg, het WGDO-netwerk, hebben nu pas voor het eerst hoop op meer dan 100 Mbps, nu dat klaarblijkelijk langzaamaan uitgefaseerd gaat worden en alle nieuwe klanten op KPN-WBA komen.

• Luc79Ehv
Heb zojuist deze reactie van ON ontvangen:
quote:
Wij begrijpen uit uw bericht dat u gebruik wenst te maken van een internetsnelheid van 500 Mb/s. Helaas kunnen wij deze snelheid nog niet leveren over het type netwerk waar u gebruik van maakt.

Uiteraard streven wij ernaar om de snelheid ook voor onze bestaande klant beschikbaar te stellen. We zijn nu intern aan het bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze bestaande klant zonder teveel overlast overgezet kunnen worden. Dit is helaas niet simpel als dat het lijkt.

De verwachten is dat wij u binnen enkele maanden kunnen overzetten naar het andere netwerk. Wanneer dit precies gaat plaatsvinden is helaas nog niet bekend. Wij kunnen wel alvast een voorinschrijving (vrijblijvend) voor u doen. Wij nemen dan contact met u op zodra er meer bekend is.
Heb aangegeven dat ze me op de lijst mogen zetten, voorlopig laat ik het wel even hoe het is.

• odo966
Wel, ik heb besloten toch 500 Mbit te willen proberen en zojuist bij XS4ALL 500/500 besteld met als wensdatum voor aansluiting: 18 april. Ik ben benieuwd hoe soepel de overgang zal zijn. Ik kom dus van ON op het oude WGDO-netwerk. XS4ALL bestelinfo gaf aan dat hun "overstapservice" alleen mogelijk is vanaf een aantal bekende providers zoals KPN, Vodafone en Telfort, maar niet ON, en dat je bij overige providers dus zelf moest opzeggen. Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vr of juist n mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.

• WilbertW
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:28

WilbertW

IT Freak website

quote:
odo966 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:05:
Wel, ik heb besloten toch 500 Mbit te willen proberen en zojuist bij XS4ALL 500/500 besteld met als wensdatum voor aansluiting: 18 april. Ik ben benieuwd hoe soepel de overgang zal zijn. Ik kom dus van ON op het oude WGDO-netwerk. XS4ALL bestelinfo gaf aan dat hun "overstapservice" alleen mogelijk is vanaf een aantal bekende providers zoals KPN, Vodafone en Telfort, maar niet ON, en dat je bij overige providers dus zelf moest opzeggen. Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vr of juist n mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.
Ik heb xs4all ook bekeken en wilde ook wel naar hun aanbieding. Ik ben alleen tegengehouden omdat ze inderdaad de overstap service van obn niet hadden. Laat weten hoe dit bij jou afgelopen is.
Dan kies ik misschien in de nabije toekomst ook nog voor xs4all... ;)

Https://www.it-freak.nl

• rens-br
quote:
Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vr of juist n mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.
Dat er straks twee abonnementen op n kabel zitten is niet jou probleem. Ik zou een datum kiezen na de opleverdatum van xs4all. Hierdoor weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten.

Hou er wel rekening mee dat er altijd een opzegtermijn geldt van n maand. Mocht je dus vandaag opzeggen kan, loopt het abonnement pas af op 15-4.
quote:
Je zegt ON sowieso op voor na de overgang. Het meest betrouwbare is om het te doen na de overgang. Maar dan betaal je een maand dubbel.
Wat je wil voorkomen is dat ON jouw opzegging vertaalt als een opdracht aan Reggefiber om je in de PoP af te koppelen. Als zij die opdracht namelijk een paar weken vooraf inschieten bij Reggefiber met een bepaalde datum dan accepteert de Reggefiber orderstraat daarna geen andere opdrachten meer. Dus ook niet de opdracht die van XS4All afkomt om jou te migreren van de ene poort naar de andere poort. En die opdracht is voor jou essentieel om soepel over te stappen.

Ik raad je aan om op te zeggen bij ON met als einddatum een week na je geplande overgang (dus 25 april) en daarbij nadrukkelijk te vermelden dat je overstapt naar een andere glasvezelprovider en dat zij daarom geen " depatching" opdracht bij Reggefiber mogen indienen.

De andere optie is inderdaad niets doen, dan weet je wel zeker dat je soepel overgaat. Vraag is alleen hoe ON dat oppakt. Ik ben 2 jaar geleden van Telfort naar Vodafone gegaan (geen overstapservice aangevraagd). Circa 2 weken ervoor ontving ik van Telfort een brief dat zij via de operator (KPN Wholesale) te horen hadden gekregen van de migratie en dat zij die dag zouden beschouwen als einddatum contract. Op die bewuste dag ben ik soepel overgegaan zonder veel downtime.
1 week later kreeg ik van Telfort de bevestiging dat mijn diensten waren gestopt per die overstapdatum en dat ze afrekening gingen opmaken.

Al met al dus een aangename verrassing dat Telfort het migratiebericht accepteerde als mijn opzegging, en daar geen maand voor hanteerde maar alleen die twee weken voor de overstapdatum.

Als ON dat ook zo zou doen zit je goed. Anders moet je toch zelf opzeggen.
De tussenweg is nog om anderhalve week voor 18 april op te zeggen bij ON. De migratieopdracht van XS4all moet namelijk 2 weken vooraf bij Reggefiber komen. Elke eventuele opheforder van ON die daarna binnenkomt wordt dan niet geaccepteerd.
Dan zit je met hooguit 2 weken dubbele betaling.

• odo966
Bedankt voor het schijnen van jouw licht op deze situatie, Barre. Hier hoopte ik al op. Geruststellend dat er ook zonder "overstapservice" alle kans is op een soepele overgang. Ik heb vandaag al een mailtje van XS4ALL gekregen waarin ze aangeven dat ik al een glasvezelprovider op dit adres lijk te hebben, en navragen of ik er expliciet mee akkoord ga dat zij deze aansluiting dus gaan overnemen. So far so good dus.

• odo966
http://www.totaaltv.nl/ni...r-hd-zenders-bij-kpn.html

Xite HD en BBC World News HD vanaf vandaag bij "KPN", dus ik neem aan ook bij O(B)N / Telfort / XS4ALL op het KPN IPTV platform. Ik zie hier op het "Glashart Media" Amino-platform deze toevoegingen echter nog niet...

EDIT: (donderdag 31/3) Inmiddels zijn deze HD-zenders ook voor de Amino's aangezet zie ik, op de bestaande kanaalnummers waar de SD-versies al zaten, 227 en 242.

odo966 wijzigde deze reactie 31-03-2016 14:58 (22%)

• rens-br
Hebben er meer mensen al de hele avond storting met het internet, tv en bellen in Regio Eindhoven met Ons Brabant Net?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:42:
Hebben er meer mensen al de hele avond storting met het internet, tv en bellen in Regio Eindhoven met Ons Brabant Net?
Heb alleen 100/100 internet (dus geen tv of bellen) en ervaar geen storing.

tomba.tweakblogs.net || Subsonic fan !

• rens-br
quote:
Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Heb alleen 100/100 internet (dus geen tv of bellen) en ervaar geen storing.
Bedankt voor je reactie. Storing was vanmorgen opgelost. Wat het nu precies geweest is weet ik niet.

Gelukkig is dit pas de eerste storing in 6 jaar tijd, dus ik ben dik tevreden!

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Vraagje, weet iemand welke router je krijgt bij ON met het Totaal 100 pakket? En kan deze router ook wel de 100 Mbit verbinding aan? Lees vaak dat routers juist de limiterende factor zijn in de verbinding namelijk. En krijg je ook echt 100 Mbit upload? Ik ga namelijk een desktop aanschaffen waarbij ik remote kan inloggen. Het zou dan natuurlijk fijn zijn als dit gewoon vlotjes gaat. Verder, heeft iemand hier ook een abbo zonder telefoon? Ik wil dat ding niet maar je wordt ertoe verplicht :-(, en het liefst dan ook gewoon paar euro'tjes korting ;-)

Chip. wijzigde deze reactie 01-04-2016 09:15 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Storing was vanmorgen opgelost. Wat het nu precies geweest is weet ik niet.

Gelukkig is dit pas de eerste storing in 6 jaar tijd, dus ik ben dik tevreden!
Wellicht was er een DNS server storing? Ik draai mijn eigen DNS server, mede omdat die van ON er nog wel eens uit lag vroeger.
quote:
Chip. schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:13:
Vraagje, weet iemand welke router je krijgt bij ON met het Totaal 100 pakket? En kan deze router ook wel de 100 Mbit verbinding aan? Lees vaak dat routers juist de limiterende factor zijn in de verbinding namelijk. En krijg je ook echt 100 Mbit upload? Ik ga namelijk een desktop aanschaffen waarbij ik remote kan inloggen. Het zou dan natuurlijk fijn zijn als dit gewoon vlotjes gaat. Verder, heeft iemand hier ook een abbo zonder telefoon? Ik wil dat ding niet maar je wordt ertoe verplicht :-(, en het liefst dan ook gewoon paar euro'tjes korting ;-)
Ik heb een eigen router (gelukkig, zou niet veroordeeld willen zijn tot een Experiabox), de Asus RT-N66 achter een Packetfront modem en haal prima 100/100.
NB als je geen totaalpakket neemt betaal je gewoon de losse prijs van de producten.

Tomba wijzigde deze reactie 01-04-2016 09:18 (46%)

• rens-br
quote:
Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:16:
[...]
Ik heb een eigen router (gelukkig, zou niet veroordeeld willen zijn tot een Experiabox), de Asus RT-N66 achter een Packetfront modem en haal prima 100/100.
NB als je geen totaalpakket neemt betaal je gewoon de losse prijs van de producten.
Ik heb ook mijn eigen router, daar lag het probleem niet. Ik had ook niet alleen storing met het internet, maar we konden ook niet meer bellen en tv kijken. Een DNS storing lijkt me dan uitgesloten, of niet?

Op de Packetfront waren alle lampjes rood en er kwam op geen van de lijnen iets binnen. (Ook niet na reset van het ding). Dus was volgens mij wel degelijk iets aan de hand bij OBN. Het kan ook zijn dat er iets mis was met de stroom voorziening van de verdeelkast (ofzo?), aangezien ik de hele avond ook alleen maar Edge ontving, waar dit normaal H+ is.

Overigens ik woon ook niet in Valkenswaard.

• Tomba

Tomba

quote:
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook mijn eigen router, daar lag het probleem niet. Ik had ook niet alleen storing met het internet, maar we konden ook niet meer bellen en tv kijken. Een DNS storing lijkt me dan uitgesloten, of niet?

Op de Packetfront waren alle lampjes rood en er kwam op geen van de lijnen iets binnen. (Ook niet na reset van het ding). Dus was volgens mij wel degelijk iets aan de hand bij OBN. Het kan ook zijn dat er iets mis was met de stroom voorziening van de verdeelkast (ofzo?), aangezien ik de hele avond ook alleen maar Edge ontving, waar dit normaal H+ is.

Overigens ik woon ook niet in Valkenswaard.
Ah kijk, als je nou gelijk had gezegd dat je lampjes rood waren ;) Dan was er duidelijk meer aan de hand. Heb geen tv of telefoon maar het internetlampje is groen gebleven in Eindhoven. Ook even gecheckt bij miin pa, die heeft onsnet in Geldrop en die heeft ook geen issues gehad. Mogelijk een Valkenswaard dingetje dus!

• rens-br
quote:
Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:26:
[...]

Ah kijk, als je nou gelijk had gezegd dat je lampjes rood waren ;) Dan was er duidelijk meer aan de hand.
Sorry ;)
quote:
Mogelijk een Valkenswaard dingetje dus!
Zou kunnen, maar ik woon nog 30km van valkenswaard af, compleet aan de andere kant van Eindhoven. Ach, het is opgelost en dat is het belangrijkste.

• Tomba

Tomba

quote:
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:42:
[...]

Sorry ;)

[...]

Zou kunnen, maar ik woon nog 30km van valkenswaard af, compleet aan de andere kant van Eindhoven. Ach, het is opgelost en dat is het belangrijkste.
Sorry ik las te snel en begreep dat je er werl woonde ;)
Ik iig in Ehv Noord tegen Son aan for what it's worth.

• rens-br
quote:
Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:10:
[...]
Ik iig in Ehv Noord tegen Son aan for what it's worth.
Geeft niks. Ik woon in Son, dus dat scheelt niet zo heel veel. Bedankt iig voor je reactie.

• rens-br
Vandaag weer last van. Maar nu geeft de storingspagina het volgende aan:
quote:
1-4 Uitval alle diensten Son
Op 1 april 2016 is een storing geconstateerd met betrekking tot de diensten Internet, Bellen en Televisie. In de gemeente Son zijn daardoor deze diensten momenteel niet beschikbaar.

De storing is bekend en in behandeling. Wanneer er nieuws is of de storing opgelost is, zullen we dit hier vermelden.
Update: 16.45 uur De verwachte oplostijd is 17.30 uur, er wordt apparatuur vervangen in de wijkcentrale.

Onze excuses voor het ongemak.

• Richub
Bij mij werkt internet niet. :( Eerste keer sinds ik in augustus aangesloten ben dat ik storing heb...

Internet-only van ON, Eindhoven, Woensel West.

Edit 8.10:
En het modem kwam net weer online. In de router zag ik dat de lijn rond 2 uur vannacht plat ging.

Op de site waren geen storingen of onderhoud bekend. :/

Richub wijzigde deze reactie 19-04-2016 08:17 (36%)

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Weet iemand hier hoe het is afgelopen met dat idiote idee van obn om een boekje naar de klanten te sturen met informatie waar niemand op zit te wachten? Is dat idee afgeschoten? Ik heb destijds de boel retour afzender gedaan en niet te mild geschreven in de feedback die ze vroegen, dus mij zullen ze wel uit het bestand hebben gehaald. Maar ik vroeg me af of er nog abonnementsgeld werd verspild aan dat oud papier.

Hoe goedkoop is PS+ ongeveer? | PSN: Lex_Michdepsdry

• rens-br
quote:
Verstekbakker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:28:
Weet iemand hier hoe het is afgelopen met dat idiote idee van obn om een boekje naar de klanten te sturen met informatie waar niemand op zit te wachten? Is dat idee afgeschoten? Ik heb destijds de boel retour afzender gedaan en niet te mild geschreven in de feedback die ze vroegen, dus mij zullen ze wel uit het bestand hebben gehaald. Maar ik vroeg me af of er nog abonnementsgeld werd verspild aan dat oud papier.
Heb geen idee over welke boekjes je het hebt. Maar wij ontvangen al heel lang geen (reclame) post meer van OBN.

• Richub
Ik heb, behalve de papieren die je bij de oplevering van de aansluiting krijgt, nooit dat soort post van OBN gehad.

Wel werd er begin dit jaar een bijeenkomst in de wijk georganiseerd over het beveiligen van de internetaansluiting, en dan vooral de wifi. Daar heb ik wel bericht van gehad.
IMHO gewoon een goede zaak.

Edit:
Sinds de downtime is de upload een stuk hoger:

http://richub.no-ip.org/web/speedtest3.png

Blijkbaar is het dus onderhoud geweest. :)

Richub wijzigde deze reactie 19-04-2016 09:14 (20%)

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:54:
[...]

Heb geen idee over welke boekjes je het hebt. Maar wij ontvangen al heel lang geen (reclame) post meer van OBN.
Ja ik kreeg dus een of twee maanden geleden ineens een magazine. A5 formaat, best wat pagina's over hoe je wifi moet instellen en van die flauwekul. Maar dat zal dan wel een proefballon zijn geweest bij een select groepje mensen? Er stond ook op met veel bombarie dat het de eerste was etc. Jammer dat ik er geen foto's van heb gemaakt, zeker nu blijkt dat niet iedereen die kolder heeft gehad.

Ik ben overigens al een behoorlijke tijd klant en hoor ook nooit iets van ze. Wat een van de redenen is waarom ik klant blijf trouwens, een goede provider daar hoor je nooit iets van en hoef je nooit contact mee te zoeken.

-edit- Er stond trouwens in dat het een boekje was dat iedere maand of iedere drie maanden zou verschijnen, vandaar dat ik me dit afvraag. Het zou dan zonder gevolg een stille dood zijn gestorven...

Verstekbakker wijzigde deze reactie 19-04-2016 10:41 (10%)

• rens-br
quote:
Verstekbakker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:39:
[...]
Ik ben overigens al een behoorlijke tijd klant en hoor ook nooit iets van ze. Wat een van de redenen is waarom ik klant blijf trouwens, een goede provider daar hoor je nooit iets van en hoef je nooit contact mee te zoeken.
Ben ik het volkomen mee eens. Wij zijn inmiddels ook al zo'n 6 jaar klant van OBN en we hebben paar weken geleden pas de eerste storing gehad, dit kwam doordat er wat apparatuur was overleden in de verdeelkast. Kan natuurlijk gebeuren. En zolang het bij n storing elke 6 jaar blijft, ben ik dik tevreden.

• Verstekbakker
  • Niet online
Bij Ziggo krijg je iedere maand weer rotzooi in de bus met je adres op. Het lijkt dan een gewone brief, maar er zit dan reclame in. Wat een schijtbedrijf is dat zeg... Het is dat ik daar een Dreambox kan gebruiken om TV mee te kijken, maar als dat ophoudt dan ziet dat bedrijf mij nooit meer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• odo966
quote:
WilbertW schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:48:
[...]

Ik heb xs4all ook bekeken en wilde ook wel naar hun aanbieding. Ik ben alleen tegengehouden omdat ze inderdaad de overstap service van obn niet hadden. Laat weten hoe dit bij jou afgelopen is.
Dan kies ik misschien in de nabije toekomst ook nog voor xs4all... ;)
Gisteren was dus mijn overstap op XS4ALL, zie ook mijn posts in het topic daar: odo966 in "XS4all Glasvezel" En het is allemaal heel soepel gegaan, met in feite nauwelijks een uur downtime. Qua opzeggen van ON heb ik het wel op safe gespeeld, en zit ik uiteindelijk een week of 3 met “dubbele kosten”.

Ik had XS4ALL aangevraagd met als ingangsdatum 18 april en ON verder nog niets laten weten. Omstreeks 5 april kreeg ik een brief van ON dat ze een aanvraag voor portering van mijn telefoonnummer naar een andere provider hadden gekregen, maar dat dit expliciet *niet* betekende dat mijn ON-telefoniedienst zou komen te vervallen (laat staan mijn hele contract dus). Op dat moment heb ik toch maar gebeld om het contract op te zeggen, en die loopt nu ivm opzegtermijn tot 8 mei a.s.

Sinds gisterochtend kan ik alleen geen gebruik meer maken van de diensten want omstreeks 8:30 is mijn plug uit het oude ON/WGDO-netwerk getrokken en in die van XS4ALL/KPN gestoken.

Toch een beetje een traantje wegpinken, want ik zit al bij ON en haar voorlopers sinds het allereerste begin van Ons Net Nuenen in 2004, en later toen ik verhuisde naar Ons Net Eindhoven. In die tijd waren “wij” voor ons gevoel toch het “echte” glasvezel op WGDO, met toen nog de unencrypted originele IPTV-streams etc, in plaats van dat “neppe” dichtgetimmerde geherencodeerde low-bitrate nieuwe spul van KPN… good times ;)

Maar goed, het is aflopende zaak denk ik met WGDO, als ON een manier had gehad om op de nieuwe apparatuur over te stappen had ik het waarschijnlijk gedaan, maar nu dus toch vast de toekomst ingesprongen door naar een andere provider te gaan. Ik ben benieuwd voor hoe lang er nog klanten op het oude netwerk draaiende gehouden worden, en ik ga jullie blijven volgen! Wie weet kom ik nog terug als na een jaar die abonnementsprijzen van XS4ALL me toch te gortig worden ;) Terug naar ON dan althans; terug naar de oude apparatuur zal niet meer lukken. Pakketfront unit ligt hier dood op tafel. Mochten we weggooien zei de monteur. ;w

• pws34
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-04 20:12
@Verstekbakker,

dat boekje/magazine staat gewoon online.

https://www.onsbrabantnet...oor-klanten/magazine-jon/

Tenminste als je dit bedoeld.

• Tomba

Tomba

quote:
odo966 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:54:
[...]

Maar goed, het is aflopende zaak denk ik met WGDO, als ON een manier had gehad om op de nieuwe apparatuur over te stappen had ik het waarschijnlijk gedaan, maar nu dus toch vast de toekomst ingesprongen door naar een andere provider te gaan. Ik ben benieuwd voor hoe lang er nog klanten op het oude netwerk draaiende gehouden worden, en ik ga jullie blijven volgen! Wie weet kom ik nog terug als na een jaar die abonnementsprijzen van XS4ALL me toch te gortig worden ;) Terug naar ON dan althans; terug naar de oude apparatuur zal niet meer lukken. Pakketfront unit ligt hier dood op tafel. Mochten we weggooien zei de monteur. ;w
Ik hoop dat het WGDO netwerk nog lang in de lucht blijft ;) Zou mijn eigen router niet willen vervangen door zo'n ExperiaMisbaksel. (en ik vermoed dat ik mijn vast IPadres dat ik jaaaaren geleden gekocht heb dan ook kwijt ben.)

Tomba wijzigde deze reactie 19-04-2016 15:17 (43%)

quote:
Tomba schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:16:
[...]

Ik hoop dat het WGDO netwerk nog lang in de lucht blijft ;) Zou mijn eigen router niet willen vervangen door zo'n ExperiaMisbaksel. (en ik vermoed dat ik mijn vast IPadres dat ik jaaaaren geleden gekocht heb dan ook kwijt ben.)
Odo966 heeft geen Experiabox maar een Fritzbox aangezien hij voor XS4all koos :-)

En ook een Experiabox is te vervangen voor eigen apparatuur ;-)

• ShadowLord
quote:
odo966 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:54:
Net met ON gebeld (omdat zoals ik al in het XS4All topic liet weten ik voor dezelfde keuze sta) om ze ook een kans te geven de 500Mbit upgrade te doen en zowaar, het kan nu inmiddels!
Wordt dus nog wel even goed nadenken, want WGDO is ook wel fijn met DVB-C en basis IPTV op de HTPC. ON is goedkoper (en precies even duur als m'n 100Mbit abo nu...), maar XS4All bied wat meer opties (zoals native IPv6 en vast IP)... Keuzes, keuzes.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

quote:
ShadowLord schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:24:
[...]

Net met ON gebeld (omdat zoals ik al in het XS4All topic liet weten ik voor dezelfde keuze sta) om ze ook een kans te geven de 500Mbit upgrade te doen en zowaar, het kan nu inmiddels!
Wordt dus nog wel even goed nadenken, want WGDO is ook wel fijn met DVB-C en basis IPTV op de HTPC. ON is goedkoper (en precies even duur als m'n 100Mbit abo nu...), maar XS4All bied wat meer opties (zoals native IPv6 en vast IP)... Keuzes, keuzes.
De consequentie van 500/500overstap zal dan ook zijn dat je naar het nieuwe platform overgezet wordt. Dus met Experiabox en KPN decoders.
Mocht dat een issue voor je zijn.

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
pws34 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
@Verstekbakker,

dat boekje/magazine staat gewoon online.

https://www.onsbrabantnet...oor-klanten/magazine-jon/

Tenminste als je dit bedoeld.
Ja dat onding! Zat daar werkelijk iemand op te wachten...?

• ShadowLord
quote:
Barre73 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:50:
[...]

De consequentie van 500/500overstap zal dan ook zijn dat je naar het nieuwe platform overgezet wordt. Dus met Experiabox en KPN decoders.
Mocht dat een issue voor je zijn.
Ja, daar was ik me van bewust. Raak ook m'n vaste IP kwijt, maar daar werken we wel weer omheen met een kortere DNS TTL :)

De Experiabox 'vervang' ik wel door m'n Asus router en/of VLAN ondersteunende switch (netwerkje.com maar eens induiken). De Amino's was ik sowieso al wel klaar mee, veel te traag in de EPG en maar 1080i.

• Tomba

Tomba

quote:
Barre73 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:23:
[...]

Odo966 heeft geen Experiabox maar een Fritzbox aangezien hij voor XS4all koos :-)

En ook een Experiabox is te vervangen voor eigen apparatuur ;-)
Ja dat snap ik ;) ik ben zelf niet van plan naar xs4all te gaan dus sprak voor mezelf.
Ik begreep dat de Experiabox ook het modem bevatte maar dat is dus niet zo? (Omdat je zegt 'm te kunnen vervangen)

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:51

Matis

Rubber Rocket

Vanochtend had ik ook geen internet. Mijn pfSense machine gaf aan dat er geen WAN connectie was. Rond 7:15 het modem gereset en toen werkte het weer (Gilze).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

quote:
Tomba schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:50:
[...]

Ja dat snap ik ;) ik ben zelf niet van plan naar xs4all te gaan dus sprak voor mezelf.
Ik begreep dat de Experiabox ook het modem bevatte maar dat is dus niet zo? (Omdat je zegt 'm te kunnen vervangen)
Glasvezel kent geen modem maar ik snap wat je bedoelt. Nee, als je een Experiabox krijgt dan komt er een andere NT op de glasvezelaansluiting. Eentje die maar 1 UTP uitgang bevat en die UTP kabel leidt naar de Experiabox.
Op die manier wordt het glassignaal omgezet in een koper signaal.

Voor info over vervangen : www.netwerkje.com

• odo966
quote:
ShadowLord schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:24:
[...]

Dat was te voorspellen natuurlijk, dat net nu ik wegga het opeens wel kan _/-\o_ Niet dat ik spijt heb, XS4ALL is absoluut een provider waar je mee thuis kunt komen, maar de prijzen zijn er dan ook naar. Ben wel benieuwd hoe ON dit gaat doen, want fysiek en op operator-niveau is het in principe dezelfde overstapprocedure als die ik nu gemaakt heb, van WGDO naar KPN WBA. Niet triviaal om zomaar zonder downtime te regelen dus, maar als alles goed cordineert dus wel bijna.

XS4ALL heeft overigens http://webtv.xs4all.nl waar je de belangrijkste tv-zenders op een willekeurige PC kan kijken (voor niet-klanten geloof ik 1 testkanaal te zien). Kwaliteit is redelijk maar misschien niet eens HD, en zeker niet vergelijkbaar met de unencrypted streams die je op WGDO wellicht nog eruit kan pikken, voor zolang het nog duurt...

• sleeg0231
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:37
Mooi, heb vandaag gebeld en het is inderdaad vanaf sinds kort (volgens de medewerker van onsbrabantnet) dat je over kunt naar het andere netwerk 500/500. Duurt wel ongeveer 6 weken en je moet 1 dag thuis zijn zodat de monteur het glasvezelkastje kan aanpassen. had alleen internet van onsbrabantnet en nu maar een alles in een pakket genomen. Ziggo opgezegd.

• janbrede
Ik heb net verlengd met een jaar, 6 maanden 39,- ipv 65 inclusief pluspakket. Vast IP, DVB-C en eigen router boeit me meer dan 500Mbit.
Misschien ben ik wel de laatste die het licht uitdoet op WGDO...

• ShadowLord
Eergisteren met ON.nl gebeld en de 500Mbit upgrade aangevraagd. Ze kunnen de omzetting pas na 27 werkdagen inplannen, dus het is nu bij mij geplanned voor 1, 2 of 3 juni (je moet 3 voorkeursdagen opgeven).

Helaas dan geen vast IP meer, maar gelukkig powercycle ik niet zo vaak :+
Dat DVB-C weg is is wel jammer, maar wordt bij mooi gecompenseerd door 2 IPTV ontvangers. De Experiabox werk ik nog wel omheen met DD-WRT en/of managed switch, dus dat is geen probleem.
Het grootste gemis hier zal toch wel de IPTV zijn die we (voor het basispakket) nog gewoon op de HTPC konden kijken en opnemen ivm. de unencrypted streams.
Aan de andere kant, straks eindelijk geen speed drop meer als er TV gekeken + opgenomen wordt (met een beetje pech was dat 25% van m'n bandbreedte).

En dan betaal ik straks evenveel als nu voor de 100Mbit en heb ik ook nog eens de 1e 6 maanden de welkomstkorting. Win-win dus :)

• sleeg0231
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:37
Kun je trouwens op het nieuwe netwerk van 500/500 sport1(ziggosport) en film1 ook bekijken op je PC in heel Nederland. ik weet dat HBO en FOXsport wel een eigen app hebben waar dit mogelijk is.
Of kun je al deze programma's bekijken via in te loggen op itvonline.nl van KPN?

• Verstekbakker
  • Niet online
Dat overgaan op een Experiabox (of zoiets dergelijks), wordt dat de regel voor alle glasvezelproviders? Want dat is voor mij een reden om op te zeggen eigenlijk... Ik zit op het moment ook nog achter een Genexis, maar ik heb dan ook geen tv abo van ON.

Ik heb een beetje klok klepel gevoel als ik de laatste pagina's lees, dus ik ben nog zoekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
XS4All heeft de Fritzbox (en geeft je alle gegevens die je nodig hebt om je eigen router in te stellen inclusief telefonie). Vodafone heeft ook z'n eigen router geloof ik. Alleen de KPN merken 'verplichten' de Experiabox. Maar, zoals op http://netwerkje.com te vinden is, is de box alleen maar echt nodig voor telefonie, de rest kun je nog steeds zelf doen (met de nodige kennis, dat wel).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik flash mijn router(s) altijd meteen met DDWRT, zo lang ik dat gewoon kan blijven gebruiken dan ben ik gerust. Enig idee waarom KPN dat verplicht? Zie ik voordelen voor de klant over het hoofd?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ja, de gemiddelde consument heeft zo gewoon meteen "draadloos internet". Op tweakers is dat anders maar de meeste mensen zitten niet te wachten op gedoe om zelf een router te zoeken etc.

• cornettoijs
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 30-04 23:23
Heb een verbinding 60 Mbit gehad van OBN Waar ik zeer tevreden over was. Nooit storing gehad.

Heb de verbinding opgezegd en op naam van mijn vader een nieuwe 500 Mbit verbinding aangevraag.
Omdat in de administratie dit wel zou kunnen . Omdat alleen nieuwe klanten technisch 500 Mbit in het nieuwe syteem kunnen aanvragen en oude klanten nog niet over gezet kunnen worden technisch.
voor alle duidelijk drie maal gevraagd of portforwarding kon op de nieuwe verbinding. Omdat ik in het verleden bij online provider een modem had waar dat niet ging. Ja dat ging er waar genoeg poorten die open gaan. Hoefde ik niet bang voor te zijn.

De overgang ging in eerste instantie goed. De monteur plaatste een nieuwe ntu en een experia v8.
Ik haalde een snelheid van download 510 MBit en upload 520 MBit.
Heb verder een xpenology box draaien en freenas box.
op de freenas box draai ik owncloud 9.0.
Op netwerkje.com vond ik hoe ik een eigen router kon installeren.
Ik plaatste een switch tplink TL-SG3210 vlan 34 het internet stuur ik door naar poort 2 untagged waar ik mijn pfsense box op aansluit. En de rest van vlans naar de experiabox
En ja internet. met snelheden van 550 Mbit download en 570 Mbit upload.
Maar nu kwam het echte probleem pas. Het portforwarden gaat niet. ik wil poort 443 voor owncloud naar buiten openstellen. Dit blijkt met geen mogelijkheid te werken. dit ook geprobeert op poort 5000 zelfde resultaat en 80 en nog andere.
Heb nu inmiddels 3x een uur met OBN gebeld. Heb toen wel de originele experiabox aan gesloten. heb hier ook owncloud geforward. Ben alle instellingen na gelopen met de technische man van OBN. Ze kregen het met geen mogelijkheid geforward. uiteindelijk wilde ze zeggen dat het aan mijn server lag terwijl op de vorige 60Mbit verbinding alles werkt.
Ik stelde voor om op mijn eigen computer een ftp server te installeren. Waar ze zelf verbinding konden leggen. Dit alles gebeurt ook door mijn scherm over tenemen zoals ook het nalopen van andere instellingen van de router was gebeurt.
De technische man zei dat hij alleen de ftp via zijn telefoon kon testen. En daar werkte het ftp programma niet mooi op. Op zijn systeem zou de poorten dicht staan van daar de telefoon. Ik dacht het mijne er van.
Dus stel ik voor om grc shiels up poort probe te doen op de ftp. Toen lachte hij een beetje ongemakkelijk..
Ik denk dat hij wel wist dat de ftp niet zou reageren.
En dit was ook zo de poort bleef stealth en is niet open te krijgen.
Hierna einde verhaal bij de helpdesk. Ze kunnen me tot nu toe niet verder helpen met nog veel geprobeerd te hebben. Denk dat ze me nu voor de vierde keer ook niet meer terug gaan bellen. We zullen zien.
Wat heb ik verder nog geprobeert.
de mikrotik crs125-24g-1s-2hnd-in op poort 2 op de tplink TL-SG3210 aangesloten. Ook hier gaan de poort forwarding niet van owncloud Wel internet
Verder heb ik nog een wat oudere draytek moden 2850Vn firmare geupdate. Vlan 34 op de wan ingesteld en rechtstreeks op de ntu en ja internet maar geen poortforwarding mogelijk met owncloud.
psense box en de microtik krijg ik op de wan met vlan 34 op de ntu geen internet helaas. Ook na een uur wachten niet.

Nu zit ik een jaar vast aan het abbonoment. En kan verder niets met mijn test omgeving VMWare vsphere synologybox en freenas(owncloud) en site voor de volleybalvereniging.
De enigste mogelijk volgens hun is een abbonoment van 89 euro nemen zakelijk voor drie jaar van 100mbit. of 79 euro 60Mbit of 69euro 30Mbit op het oude netwerk.
terwijl ik 60mbit voor 36 euro had op het oude netwerk waar alles goed werkte.

testje log

starting portqry.exe -n 0.0.0.0 -e 443 -p TCP ...

Querying target system called:

0.0.0.0

Attempting to resolve IP address to a name...

IP address resolved to 0-0-0-0.ip.telfort.nl

querying...

TCP port 443 (https service): FILTERED
portqry.exe -n 0.0.0.0 -e 443 -p TCP exits with return code 0x00000002.

Ip adres even veranderd.

onsbrabant net zit nu bij kpn en telfort ook schijnbaar in de log te zien van de 500 Mbit verbinding.

Zit nu te denken om de media converter (ntu) via een epon optical module 1390nm bij 1490 20km rechtstreek op de router aan te sluiten. Ben bang dat dit ook niet werkt met port forwarding.

Als iemand nog tips heeft zijn ze welkom. De mijne raken uitgeput

• odo966
Krijg je op het nieuwe netwerk een Telfort ip-adres ja? Is OBN dan niets meer dan een merk geworden, of doen ze gewoon samen qua ip-adres ranges met hun mede KPN-dochters...

• cornettoijs
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 30-04 23:23
Het lijkt er wel op dat ik een ip adres van kpn dochter krijg.

Nog een update wat betreft poort forwarding onsbrabant net.
Onsbrabant net heeft aangeven dat verbindingen nog vrij nieuw zijn voor hun op het nieuwe netwerk. Het modem wat ze uit leveren is voor hun ook vrij nieuw. ze moeten er nog ervaring mee op doen.
Ze hebben aangegeven dat ze de foutjes er uithalen in het netwerk als die er zijn.
Nu is het vandaag voor het eerst dat port forwarding 30-4 werkt nu ik het weer eens probeer.
Heb nog steeds het zelfde ingesteld.
Denk dat het probleem opgelost is. Waar het hem nu in zit is voor mij een vraag. Ik ben er content mee. :)
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Apple iPhone SE Raspberry Pi 3 Apple iPad Pro Wi-Fi (2016) HTC 10 Hitman (2016) LG G5

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True