Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Sinds kort werkt bij meerdere mensen de SD kaart van hun Desire HD niet meer.

Wat zeker lijkt: het probleem deed zich pas voor na het installeren van de (OTA) Over-The-Air update (1.72).

De meeste gebruikers hebben ook Whatsapp & Astro File manager geinstalleerd, echter, volgens bronnen op XDA schijnt dit niet in alle gevallen zo te zijn.

Dit topic is bedoeld om te kijken hoevaak dit probleem zich voor doet.

Wat je hier kunt posten:
- oplossingen (hoewel in de meeste gevallen de kaart corrupt lijkt te zijn geworden)
- correspondentie met HTC betreffende dit onderwerp (persoonsnamen weghalen svp)
- correspondentie met je DHD leverancier betreffende dit onderwerp (persoonsnamen weghalen svp)
- Bevestiging dat je dit probleem hebt, in dat geval ook graag aangeven:
* Is het opgetreden na de laatste OTA update (1.72)
* Heb je een stock rom, of een custom rom
* Heb je whatsapp en Astro File manager (hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat daar het probleem zit)

In Post #2 heb ik quotes verzameld uit het algemene DHD topic die op dit SD kaart probleem betrekking hebben.
Een member op XDA geeft aan dat het probleem zich vaker voor doet en dat whatsapp en astro er niet noodzakelijk verband mee houdt. Ook geeft hij aan dat HTC 'replacement SDs' uitgeeft, ofwel, geef bij HTC aan dat je dit probleem hebt en je krijgt wellicht een nieuwe kaart.

***EDIT***
Ik heb net met HTC gebeld.
Er is een escalatie aangemaakt en over 7 werkdagen horen we meer en wordt waarschijnlijk een nieuwe kaart geleverd.
Het probleem is vaker gemeld en sinds gisteren is de OTA update ook niet meer beschikbaar 8)7 is mij zojuist verteld. Binnenkort komt er een nieuwe update beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door paulus_01 op 07-01-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
elninoloco schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:56:
Hey,
Ik heb even een vraagje. Ik heb gister de App. Astro File Manager geïnstalleerd op mn DHD( ong. maandje in gebruik nu).
Toen hij opstarte wilde hij iets createn.. en liep toen vast. Daarna zei de DHD dat er geen SDkaart aanwezig was in de telefoon.
M'n telefoon ziet de microSD niet (2 andere microSD kaarten leest hij wel) en heb het kaartje in een microSD>SD adapter gezet, maar mn laptop en mn pc doen verder niks, geven niet aan dat er een SD kaart in zit.

Ik dacht eerst dat het iets software matig was en heb op diverse sites gezocht(ook op tweakers uiteraad)
Ik wilde beginnen met formatteren, en heb al een programma om gegevens te kunnen recoveren, maar weet niet hoe ik de microSD kaart herkenbaar krijg op de pc.
Ik heb een bedrijf gevonden gevestigd in Duitsland die zulke gevallen kunnen recoveren, alleen ben nog een student en is niet goedkoop...en hoop dat het anders kan.

Er zitten wel foto's en films en de orginele data op de microSD die ik graag zou willen recoveren. Alleen de kaart wordt nergens herkend.

Heeft iemand dit gehad met de DHD of een idee hoe ik de microSD herkenbaar kan maken?

P.S. Heeft iemand de gegevens die op het kaartje staan vanaf het begin zoals een handleiding toevallig ergens online staan? Want ga het proberen op te lossen met de garantie, als het me niet lukt, maar dan zou ik wel graag de originele gegevens ook willen hebben.
fendt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:01:
gister ook de nieuwe software update op mijn dhd geinstalleerd. Sindsdien herkent ook mijn telefoon de sd kaart niet meer.... Net nu ik morgen zo graag met oud en nieuw foto's wilde maken! Is de software update op een manier ongedaan te maken? Of is er al een andere oplossing voor het probleem?
Anoniem: 83168 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:36:
Ik was 2 dagen terug nog zo positief maar een half uurtje terug terwijl ik bezig was met whatsapp stond er ineens: SD kaart plotseling verwijderd, enz.. met bijbehorend bericht..

SD kaartje doet het nu totaal niet meer.. terwijl ik er niet eens aan heb gezeten. Hij herkent 'm gewoon niet, alsof er niets in zit.. iemand enig idee?
Anoniem: 40655 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:47:
Heb dit probleem ook sinds de update. SD kaartje is niet meer te lezen met telefoon of computer. Een ander SD kaart werkt wel gewoon naar behoren. Dit probleem heb ik in dit topic al diverse keren voorbij zien komen. Valt dit onder garantie want 't heeft waarschijnlijk met de update te maken, maar is denk ik niet te bewijzen.
Anoniem: 83168 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:43:
Het gekke is dat het bij mij niet sinds de update is. Ik heb die update al een paar dagen draaien.. Vandaag, vanuit het niets, deed de SD kaart het niet meer.. :?
clasimodo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:38:
Dat heb ik helaas ook gehad. ik heb het SD kaartje met veel pijn en moeite kunnen repareren (zie mijn eerdere posts). ik heb geen idee of het samenhangt met de HTC update of met WhatsApp.
Anoniem: 16407 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:16:
Een dag na het installeren van de FOTA update werd mijn SD kaart ook niet meer herkend.
Net de HTC helpdesk gebeld, en het probleem aangemeld.
Ze bellen over een aantal werkdagen terug met of een oplossing, of een nieuwe SD kaart.
Anoniem: 378470 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:43:
Mijn SD kaart doet het ook plotseling niet meer, terwijl ik het ding er nog nooit uit heb gehaald. Valt dat ding onder de garantie of is het gewoon een kwestie van een nieuwe SD kaart kopen? Een oude sd kaart (van 1G) werkt nog wel.

formateren lukt trouwens ook niet, het ding wordt in z'n geheel niet meer door mijn PC (of DHD) herkend.
walliewop schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:44:

Hmm dat heb ik dus ook.. is er al een oplossing behalve je sd-kaart via een andere telefoon/sd-card reader te formateren? Heb tot vrijdag niet de mogelijkheid om een reader te hebben.. hmmmffff... vaag!
Sanjii schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:36:
Ik heb nu sinds twee dagen hetzelfde probleem. Eerst met het bijgeleverde sd-kaartje: niets van gemerkt dat er iets aan de hand was totdat ik een foto wilde maken; stond er: insert sd-card.... :?

Ik had van mn oude telefoon ook nog een 8gb sd-kaartje liggen, dus die erin gedaan. Eerst mount die goed, maar na een minuut of 2 stond er opeens: sd-card read only....

Ik weet nou niet aan welke update van wat het ligt, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik verdenk eerder dat een update van bijvoorbeeld WhatsApp of Astro FileManager daarvoor heeft gezorgd, dan een update van sense.

Heeft iedereen die dit probleem heeft ook die twee apps die ik hierboven noem?

EDIT:
In mijn status bar staat nu ook constant:
Mounted ReadOnly
The SD card has an unexpected problem. Tapping to recover it.

Als ik er dan op klikt, gaat ie em weer mounten; daarna komt er een popup in het middel van het scherm met:
WhatsApp message backup enabled

Daarna meteen weer een popup met:
WhatsApp message backup disabled:
Read only media found

En dan zijn we weer bij stap 1 (in de notification bar):
Mounted ReadOnly
The SD card has an unexpected problem. Tapping to recover it.
paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
Hmm....ik lees hierboven problemen met het mounten van de SD card.
Ik heb hetzelfde probleem gehad op de DHD van mijn vriendin:
Van de week wilde ze een foto maken, maar de DHD gaf aan dat er geen SD in zat (terwijl die er al vanaf het begin in zit en er nog nooit uit is geweest).
Terug kijkend, dit was na de 1.72 OTA update.
Typisch dat dit bij meerdere mensen hierboven speelt en bij die mensen ook pas is opgetreden na de 1.72 OTA update.
Ik dacht eerst dat de MicroSD kaart gewoon kapot is gegaan (kan natuurlijk ook), maar dit is te toevallig.
Daarna heb ik een oud 2Gb kaartje erin gedaan en die werkt wel gewoon.

Ik heb de 8Gb kaart ook al geprobeert te formateren met de pc, maar die herkent hem ook niet, lijkt dus wel echt stuk te zijn, maar dit topic lezende komt het me wel als erg toevallig over dat anderen hetzelfde probleem ook onlangs hebben ervaren.
Overigens heeft zij ook Whatsapp en Astro file manager draaien.

Ikzelf heb ook een DHD en heb dit probleem niet.
Ik heb wel 1.72 maar niet OTA :D aangezien ik een custom rom draai, wellicht dat daar nog verschil in zit?

Hebben er meer mensen problemen met de sd kaart?
JJelle schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:30:
Vriend van me had precies hetzelfde probleem met de sd kaart, die is nu helemaal naar de knoppen aangezien ik het kaartje niet kan recoveren.. Zou je naar de vodafone winkel kunnen gaan denk je (daar heeft hij de telefoon vandaan) en zeggen dat het door de update komt, zodat zij je een nieuwe geven of gaat dit niet werken?
Anoniem: 168972 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:

Join the club! Ook mijn 8gb geheugenkaart wordt plotseling niet meer herkent. Ook niet via m'n geheugenkaartreader en pc.
Dmar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:03:
Zelf heb ik het probleem van het niet herkennen van een microSD kaart op mijn DHD ook gehad, ook mijn computer of andere mobieltjes konden hem niet vinden, maar na herhaaldelijk erin en eruit halen vond hij hem plots weer.
clasimodo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:28:
Ik heb precies hetzelfde gehad, met update en Whatsapp en Astro geïnstalleerd. Uiteindelijk mijn SD kaart (16Gb) met een low level format weer aan de praat gekregen, hard reset gedaan en geen van de problemen meer gehad.
Anoniem: 290265 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:53:

Ik heb sinds kort ook probleem met de sd kaart en ook geupdate.
Het kaartje werd ook niet meer herkend in andere telefoon.
Nu wacht ik al meer dan 2 weken op Dynafix, wat een amateuristische club is dat.
Sniperc schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:27:
Mijn HD ziet opeens geen SD card meer :S
Ik heb gelezen dat meerdere hier last van hebben.
Heeft iemand al een mogelijke oplossing kunnen vinden of zal ik HTC contacteren of bij Dixons langsgaan?

Ik heb mijn HD al een keer gereboot, shutdown en daarna aangedaan, kaart uit en dan in gedaan maar geen resultaat. :(
Anoniem: 375259 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:14:
Sorry. ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken in dit topic, maar ik moet slapen en wil toch snel even vragen of iemand mij kan helpen. Ik zal als ik kan morgen het topic doorlezen.

Mijn telefoon vindt de SD-kaart niet meer, gewoon plotseling kon je hem niet meer gebruiken/vinden, terwijl deze er toch in zit... Ik heb alles geprobeerd: ik heb de SD-kaart verwijderd, opnieuw opstarten(met SD en zonder SD), handleiding doorgelezen en natuurlijk google gebruikt. Ik kan nergens iets vinden.

Alstjeblieft help!
Anoniem: 375259 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:14:
Sorry. ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken in dit topic, maar ik moet slapen en wil toch snel even vragen of iemand mij kan helpen. Ik zal als ik kan morgen het topic doorlezen.

Mijn telefoon vindt de SD-kaart niet meer, gewoon plotseling kon je hem niet meer gebruiken/vinden, terwijl deze er toch in zit... Ik heb alles geprobeerd: ik heb de SD-kaart verwijderd, opnieuw opstarten(met SD en zonder SD), handleiding doorgelezen en natuurlijk google gebruikt. Ik kan nergens iets vinden.

Alstjeblieft help!
Sommigen hebben via low level format de SD weer aan de praat gekregen. Echter, ik lees ook genoeg verhalen waarbij het low level format tool de sd geeneens ziet (bij mijn vriendin is de SD ook niet te zien).

Nog een update van het XDA forum:

Happening to more people everyday this is, theres already a thread in the accessories sub-forum. There is no fix for this problem, the card is corrupt, as far as i am aware no one has managed to recover any files. HTC have confirmed this is a problem caused by the recent update, and are issuing replacement SD cards if u give them a call. The actual phone is fine, its just the card that has died and a replacement card seems to do the trick, no one has reported problems since replacing the card.

Not everyone with this problem have whatsapp and astro file manager btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
- OTA 1.72 geinstalleerd Ja
- Whatsapp geinstalleerd Ja
- Astro file manager geinstalleerd? Nee
- Originele DHD of is deze al geroot, Radio S-OFF etc Ja/Nee? Originele DHD, Radio S??

Het gebeurde bij mij vlak na het gebruik van Whattsapp. Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zoals te lezen in de blauwe tekst, gewoon HTC contacteren en dan zou je een vervanging moeten krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Oke, bedankt voor je snelle antwoord. Zal zo spoedig mogelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Update

(ook opgenomen in begin post)

Ik heb net met HTC gebeld.
Er is een escalatie aangemaakt en over 7 werkdagen horen we meer en wordt waarschijnlijk een nieuwe kaart geleverd.

Het probleem is vaker gemeld en sinds gisteren is de OTA update ook niet meer beschikbaar :? is mij zojuist verteld. Binnenkort komt er een nieuwe update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23
Wat misschien zin vol is om uit te zoeken als het allemaal om het zelfde merk SD-geheugen gaat.
In het orginele Desire HD topic is volgens mij een keer naar voren gekomen dat HTC verschillende merken SD-geheugens heeft mee geleverd.

Ik moet zeggen, ik heb de door HTC meegeleverde 8Gb Samsung Micro SDHC Class 2 geheugen zelf vervangen door 16Gb Kingson Micro SDHC Class 4 geheugen. Ik heb een back up van de orginele kaart gemaakt en deze vervolgens terug gezet op de Kingston.

Ik ervaar geen problemen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik lees dat sommigen het met en 16GB kaartje hebben, afaik krijg je standaard enkel 8GB erbij, dus ik vrees dat het voor alle SD kaarten zo is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ik en mijn vriendin hebben een 8Gb samsung kaart.
Volgens mij heeft iedereen die gekregen dia vodafone de DHD heeft gehaald?

HTC gaf net aan de telefoon aan dat als de claim gehonereerd wordt (wat volgens mij zo goed als 100% zo is, afgaande op het gesprek) er een 8GB Sandisk kaartje wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Maar wat dan voor de mensen met een 16 of 32GB kaart, iemand hier antwoord op ?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Ik gebruik een 32Gb kaartje, whatsapp maar geen astro. Heb (nog) geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265

ìk ben van plan om zodadelijk een nieuw kaartje te gaan kopen van 8gb.

loop ik dan het risico dat ie weer corrupt raakt, zijn daar al gevallen van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ik heb ook een 16gb kaartje en tot op heden geen probleem ondervonden. Heb geen astro of whatsapp... maar ik vraag mij inderdaad ook af wat de mensen dan moeten doen die een nieuwe zwaardere geheugenkaart gekocht hebben ? Heb ook de laatste update!

[ Voor 5% gewijzigd door magnum73 op 07-01-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Die moeten HTC eens bellen, zelf vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375259

Ik heb ook probs with the SD. Ik had mijn telefoon geroot, maar deze root is verdwenen na de update. Ik heb Whatsapp, maar geen Astro(deze heb ik wel een aantal keer gedownload en weer verwijderd).
Maar het rare is: de update heb ik al meer dan een week(denk ik) en sinds gister vind hij de SD niet meer.

Kan het ook aan Lookout liggen? Want die heb ik er sinds gister opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Ik heb inmiddels whatsapp en astro gewoon gebruikt, nog niets gemerkt van een sd faal... we wachten het af! :P

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Anoniem: 375259 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:18:
Ik heb ook probs with the SD. Ik had mijn telefoon geroot, maar deze root is verdwenen na de update. Ik heb Whatsapp, maar geen Astro(deze heb ik wel een aantal keer gedownload en weer verwijderd).
Maar het rare is: de update heb ik al meer dan een week(denk ik) en sinds gister vind hij de SD niet meer.

Kan het ook aan Lookout liggen? Want die heb ik er sinds gister opstaan.
Root ben je kwijt door de update, omdat met die update HTC de exploit gedicht heeft waarmee root verkrijgen mogelijk was.
Alleen als je radio S-off hebt, zijn er mogelijkheden om root terug te krijgen. Voor 1.72 is root nog niet mogelijk.

Lookout: lijkt me niet hier aan te liggen.

Ik heb inmiddels nog wat verder gekeken op andere forums (op xda wordt het ook veelvuldig genoemd) en heb vanochtend HTC aan de lijn gebeld.
Het is een inmiddels bekend probleem, waarschijnlijk veroorzaakt door de OTA update en inmiddels is die OTA update ook niet meer beschikbaar (zegt genoeg lijkt me).

Advies: HTC bellen, je verhaal doen, IMEI, adres gegevens, emailgegevens en gsm nr bij de hand houden. Zeer waarschijnlijk krijg je een nieuwe sd card opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Moet je dan ook je kapotte terugsturen? Iemand met 16gb SD al geprobeerd nieuwe aan te vragen bij HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het dus mogelijk gewoon een andere SD-Card er in te doen? Want ik heb ik hier bij me PC nog een 8gb card van me vorige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is mogelijk, resultaten tot nu toe zijn positief, geen problemen nog. Gewoon klepje losmaken, SD kaart eruit en andere erin. Natuurlijk wel enkel als je telefoon uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Of je je kapotte SD terug moet sturen weet ik niet. Als het goed is, worden we binnen 7 werkdagen gebeld met een oplossing (ik vermoed gewoon een nieuwe toesturen en die kapotte de prullenbak in).

Ja, je kunt er idd gewoon een andere microSD in doen, ik heb er zelf een oude 2gb ingedaan en die werkt prima (helaas wel al een nieuwe 8gb besteld, maar is ook maar 13 euro of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 20:44
Heb zoals eerder aangegeven hetzelfde probleem
- Vond plaats een paar dagen na de OTA 1.72 update
- Heb Whatsapp en Astro File Manager
- Originele DHD (niet geroot)

Heb HTC gemaild er over eergister, kreeg dit als antwoord:
Beste Walliewop,

Dank u wel voor uw email betreffende het SD kaartje van uw Desire HD. Wordt de SD kaart in een card reader wel herkend? Ik kan hier een zaak voor aanmaken voor ons escalatie team, hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig.

Naam: XXX XXXXXXX
Telefoonnummer: XXXXXXXXXX
Email: XXXXXXX@XXXXXXXX.XXX
IMEI nummer:
Serienummer:

Adres gegevens:

Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer XXXXXXXXXXXXXX.

Met vriendelijke groet,

Roswitha
Dus.. nu terug mailen dat de kaart helemaal niks meer doet, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390839

Na aanleiding van problemen met mijn DHD heb ik mij ook maar aangemeld voor dit forum, het zit me nogal dwars namelijk.

Mijn SD werkt tevens niet meer na de nieuwste update. Ten tijde had ik whatsapp en astro er ook op staan. Vandaag een reboot gedaan maar mocht helaas niet baten. Ik zal morgen ook contact opnemen met HTC.

- OTA 1.72 geinstalleerd Ja
- Whatsapp geinstalleerd Ja
- Astro file manager geïnstalleerd? Ja
- Originele DHD of is deze al geroot, Radio S-OFF etc Ja/Nee? Nee, niks geks/illegaal mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:10
Dus je moet HTC even bellen en dan zorgen zij voor een nieuwe sd kaart? Naar de vodafone winkel gaan heeft dus geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Vodafone kan er weinig aan doen lijkt me.

HTC heeft de update 1.72 niet voor niks offline gehaald.

Wij zijn in ieder geval niet meer naar Vodafone gegaan. Heb HTC gebeld en er is een escalatie aangemaakt. Binnen 7 werkdagen horen we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Vodafone MOET er iets aan doen, echter de vraag is of Vodafone dat net zo snel kan regelen als HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-04 08:47
Ik heb dit probleem sinds gisteren ook.
Mail naar HTC hielp niet. Antwoord was: U kunt HTC Sync van onze site downloaden.

Inmiddels heb ik er op gewezen dat veel meer mensen deze ervaring hebben en dat ik een vervangende kaart wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar antwoord?
Hoe heb je HTC gemaild?

Ikzelf wacht nog steeds op antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 375259 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:30:
Raar antwoord?
Hoe heb je HTC gemaild?

Ikzelf wacht nog steeds op antwoord...
Ik heb HTC gemaild via de contactpagina op de website.
Nadat ik aangaf dat ik had gehoord dat er veel meer 'slachtoffers' waren en dat HTC het probleem erkende kreeg ik het hetzelfde verzoek om gegevens te verstrekken als Walliewop al meldde.

Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Heb mn gegevens gemaild en kreeg dit antwoord:
Dank u wel voor de gegevens. Ik heb de zaak aangemaakt voor het escalatie team. Ikzelf of mijn collega van dat team zal contact met u opnemen.
Duss ff afwachten. Snelle helpdesk btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Die mail heb ik ook gehad.....denk toch dat: een beller is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Vandaag ook maar gebeld. Ook wachtend op een mail of belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378470

Ik heb een aantal dagen geleden ook gebeld en mag een nieuwe SD kaart kopen op kosten van vodafone. Prima service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Anoniem: 378470 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 02:23:
Ik heb een aantal dagen geleden ook gebeld en mag een nieuwe SD kaart kopen op kosten van vodafone. Prima service
Hmm, dan denk ik dat wij ook Vodafone maar eens gaan bellen, aangezien we al een nieuwe besteld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninoloco
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2022
Ja, aantal dagen erna.
Alles Stock
* Heb je whatsapp en Astro File manager (hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat daar het probleem zit)
WhatsApp al langer erop staan, Astro File Manager, net 2 uurtjes geinstalleerd en geopend, maar niks gebruikt.

Ik heb op allerlei manieren geprobeerd de microSD werkend te krijgen, met windows/ubuntu/MacOS, maar geen resultaat. Ook diverse kaartreaders ingebouwde en losse USB readers.

Er is een bedrijfje in Duitsland wat wel de data eraf kan halen, alleen is dat zeer prijzig.
Dus ben bang dat ik de foto's en video's echt kwijt ben.

Ik heb HTC gebeld, en er was een escalatieformulier aangemaakt, alleen nog niks van gehoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
en ik heb sinds zaterdag ochtend een kapotte MicroSD. Het is tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag gebeurt, terwijl ik heerlijk lag te zzzZZZ.

Heb zojuist contact gehad met HTC, voordat ze iets konden doen moest ik eerst een andere kaart in mijn DHD doen om te kijken of het wel degelijk de kaart was... hopen dat mijn DHD niet ook die kaart 'opeet'.

EDIT:
Ja, week erna
?? VF toestel
WhatsApp al langer erop staan wel recentelijk en update gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door bas_vdl op 10-01-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninoloco
Nou ben vandaag gebeld door HTC, en ze willen dat ik me telefoon opstuur met SD kaart, en dan krijg ik gelijk een nieuwe, heb gezegd dat het goed is, alleen dat het deze week niet kan. Omdat ik van de week nog langs paar Technische Informatica specialisten ga, kijken als die nog iets kunnen met het SD kaartje.

Alleen hopen dat de nieuwe dan wel 100% goed is, mn 1e had een dode pixel. Maar heb als het goed is weer 24 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
elninoloco schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:20:
Nou ben vandaag gebeld door HTC, en ze willen dat ik me telefoon opstuur met SD kaart, en dan krijg ik gelijk een nieuwe, heb gezegd dat het goed is, alleen dat het deze week niet kan. Omdat ik van de week nog langs paar Technische Informatica specialisten ga, kijken als die nog iets kunnen met het SD kaartje.

Alleen hopen dat de nieuwe dan wel 100% goed is, mn 1e had een dode pixel. Maar heb als het goed is weer 24 maanden garantie.
een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninoloco
Yup nieuwe telefoon incl nieuwe microSD, compleet in verpakking, moet hem ook zo terugsturen met lader en alles erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
elninoloco schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:50:
Yup nieuwe telefoon incl nieuwe microSD, compleet in verpakking, moet hem ook zo terugsturen met lader en alles erin.
ok, zoals ik al zei moest ik eerst testen met een andere microSD in mijn mobiel en dan mocht ik pas weer terugbellen...

maar betekend dit dat er heel veel mensen een nieuwe telefoon gaan ontvangen?

[ Voor 10% gewijzigd door bas_vdl op 10-01-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninoloco
Ja, dat kreeg ik ook te horen, alleen ik heb al ''veel'' meer gedaan. Heb andere SD kaartjes geprobeerd, kaartje dat corrupt is met diverse adapter/kaartreaders geprobeerd. Met andere besturingssytemen proberen aan de praat te krijgen(Windows, Linux, MacOS).

Ik weet niet als meer mensen een nieuwe telefoon krijgen, maar ze willen mijn telefoon met sdkaart onderzoeken wat ervoor zorgde ofzo. Ik kon ook kiezen om alleen een nieuwe SD kaart te krijgen, maar heb al zovaak nu de fabrieks reset gedaan en bijna geen apps erop, dat het niet neit meer zoveel uitmaakt.
Ben al alle video's en foto's kwijt. Enige waar ik ff mee zit is met mn screenprotector die ik eraf en weer erop moet krijgen, weet niet als dat zo goed zal gaan, maar zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
elninoloco schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:02:
Ja, dat kreeg ik ook te horen, alleen ik heb al ''veel'' meer gedaan. Heb andere SD kaartjes geprobeerd, kaartje dat corrupt is met diverse adapter/kaartreaders geprobeerd. Met andere besturingssytemen proberen aan de praat te krijgen(Windows, Linux, MacOS).

Ik weet niet als meer mensen een nieuwe telefoon krijgen, maar ze willen mijn telefoon met sdkaart onderzoeken wat ervoor zorgde ofzo. Ik kon ook kiezen om alleen een nieuwe SD kaart te krijgen, maar heb al zovaak nu de fabrieks reset gedaan en bijna geen apps erop, dat het niet neit meer zoveel uitmaakt.
Ben al alle video's en foto's kwijt. Enige waar ik ff mee zit is met mn screenprotector die ik eraf en weer erop moet krijgen, weet niet als dat zo goed zal gaan, maar zullen het zien.
ik heb het zo opgelost toen ik mijn htc touch diamond moest opsturen.

ik heb de originele van htc, als je de verpakking nog hebt kunt je hem daar gewoon opplakken. mocht er stof opzitten kun je hem voor het terug plaatsten op je scherm ff afspoelen. heb je de verpakking niet, dan kun je hem ook op een glasplaat plakken of een stuk hard plastic va neen verpakking ofzo

wees voorzichtig met het er afhalen, zowel van je scherm als van de verpakking, anders heb je kans dat je een dubbelgevouwen hoekje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
bas_vdl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:55:
maar betekend dit dat er heel veel mensen een nieuwe telefoon gaan ontvangen?
Lijkt me stug, als een vervangende SD kaart ook werkt zullen ze dat eerst proberen. Het is in eerste instantie een software probleem aangezien het met een update meegekomen is, dan is het altijd via nog een update te verhelpen in de meeste gevallen.

En je screenprotector eraf halen zou je met tape of plakband kunnen proberen, dan trek je ze vaak wel los en blijven ze relatief mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Laatst online: 15-04 22:16

Wihakayda

Dracarys

Ik heb het probleem nu ook: De DHD herkend mijn SD kaart niet meer (bijgeleverde sd-kaart)
Ik zal morgen de inns en outs erbij posten.

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373407

Ja hoor, die van mij heeft het ook begeven.

Bij mij zat er een Samsung 8GB kaart in... is dat standaard?

Ik heb nu een andere SD kaart van kingston van mijn oude telefoon erin gedaan en die werkt wel. Ik ben niet van plan mijn hele telefoon op te sturen omdat een update van HTC mijn SD kaart sloopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Anoniem: 373407 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:00:
Ja hoor, die van mij heeft het ook begeven.

Bij mij zat er een Samsung 8GB kaart in... is dat standaard?

Ik heb nu een andere SD kaart van kingston van mijn oude telefoon erin gedaan en die werkt wel. Ik ben niet van plan mijn hele telefoon op te sturen omdat een update van HTC mijn SD kaart sloopt :(
Ja die is standaard. Dat is volgens mij ook de enige die door de update kapot gegaan is, andere sd kaartjes hebben het overleefd. Denk niet dat je je telefoon op hoeft te sturen als je dat niet wil. Volgens mij ligt het echt puur aan de sd kaart (samsung 8GB) want heb geen andere sd kaart voorbij zien komen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Trafasi4Tweaker schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:29:
Ik heb het probleem nu ook: De DHD herkend mijn SD kaart niet meer (bijgeleverde sd-kaart)
Ik zal morgen de inns en outs erbij posten.
Is het opgetreden na de laatste OTA update (1.72)
Ja, heb de telefoon gekocht op 29 december 2010, bijna meteen de update binnengehaald.

Stock

* Heb je whatsapp en Astro File manager
Ja, beide.

Toevoeging: Heb/had vele applicaties op m'n telefoon staan. De applicatie die een foutmelding gaf, voordat de telefoon de sd-kaart melding gaf was "Flikie Wallpapers" Deze was "vastgelopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In mijn vorige toestel, de desire, zat standaard een Samsung 4 Gb. Deze is ook overleden in die Desire.
Dus ik verwacht een productiefout in Samsung SD cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Heeft het geen zin om de update terug te draaien? (kan dit??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
walliewop schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:38:
[...]

Ja die is standaard. Dat is volgens mij ook de enige die door de update kapot gegaan is, andere sd kaartjes hebben het overleefd. Denk niet dat je je telefoon op hoeft te sturen als je dat niet wil. Volgens mij ligt het echt puur aan de sd kaart (samsung 8GB) want heb geen andere sd kaart voorbij zien komen met problemen.
Yep, denk ik ook. Ik heb ook de laatste OTA en een 8 gb class 4 van SanDisc met de toestel mee gekregen en óók gebruik ik af en toe mijn 16 gb class 2 ook van SanDisc en geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Helaas. het is mij wel gebeurd met een 16gb kaartje (Sandisk).
Wihakayda schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:26:
[...]

Is het opgetreden na de laatste OTA update (1.72)
Ja, heb de telefoon gekocht op 29 december 2010, bijna meteen de update binnengehaald.

Stock

* Heb je whatsapp en Astro File manager
Ja, beide.

Toevoeging: Heb/had vele applicaties op m'n telefoon staan. De applicatie die een foutmelding gaf, voordat de telefoon de sd-kaart melding gaf was "Flikie Wallpapers" Deze was "vastgelopen".

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Met een 16GB kaartje?
Na de OTA update, met astro en whatsapp en stock rom?

Dan ben je de 1e waarvan ik gehoord / gelezen heb, waarbij er een niet samsung 8gb+ kaartje is overleden.

Ben benieuwd, verwacht deze week door HTC gebeld te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
Inderdaad een 16GB kaartje, na de update en met astro, whatsapp en stock rom. Ik heb het kaartje weer aan de praat gekregen door een low level format. Daarna nergens meer last van met hetzelfde kaartje.
paulus_01 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:24:
Met een 16GB kaartje?
Na de OTA update, met astro en whatsapp en stock rom?

Dan ben je de 1e waarvan ik gehoord / gelezen heb, waarbij er een niet samsung 8gb+ kaartje is overleden.

Ben benieuwd, verwacht deze week door HTC gebeld te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
clasimodo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:45:
Inderdaad een 16GB kaartje, na de update en met astro, whatsapp en stock rom. Ik heb het kaartje weer aan de praat gekregen door een low level format. Daarna nergens meer last van met hetzelfde kaartje.

[...]
Is toch net een andere situatie....
In het geval van mijn vriendin (en de anderen met een 8gb samsung kaartje) is de kaart gewoon niet meer herkenbaar....niet in de DHD, niet in een dig. camera, niet in een sd card adapter....low level format vond alleen de harde schijf, bijv....

wel fijn voor je dat je 16gb het nog doet....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220761

ik heb ook de update 1.72 maar heb geen last van de
sd card alles werkt nog zo als er voor
ik heb ook de sd card die er bij zat er in zitten
de samsung 8 gb

mensen su6 allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
Was bij mij ook het geval, totdat ik het kaartje eerst in een oude windows mobile phone heb gestopt. Daarin was het kaartje wel leesbaar.
Anoniem: 220761 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:07:
ik heb ook de update 1.72 maar heb geen last van de
sd card alles werkt nog zo als er voor
ik heb ook de sd card die er bij zat er in zitten
de samsung 8 gb

mensen su6 allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Ik ben zojuist gebeld door HTC met 1. de mededeling dat ze een nieuw kaartje sturen en met 2. het verzoek het defecte kaartje terug te zenden naar

Daalderweg 21
6361 HK NUTH

Dynafix dus.

Op mijn vraag of er ook wat gegevens bij moesten reageerde de helpdeskmedewerker dat hij dat even moest navragen. Ik had zelf al bedacht het ticketnummer van het HTC contactcenter. Het serienummer moet er ook bij.
Het duurt ongeveer twee weken, tenzij er geen voorraad meer is. Ze sturen het kaartje op zonder eerst af te wachten of je het defecte kaartje wel terugstuurt.

De 8 GB kaart van Kingston uit mijn vorige telefoon, Nokia N95, zit nu in de HTC. Nog steeds aanspreekbaar.
Het zou dus wel eens een samenspel kunnen zijn tussen de Samsung kaartjes en de OTA update.
Het blijft voor mij een raadsel waarom de kaart pas een paar dagen na de update de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Ik heb nu een Sandisk 8gn erin gedaan (van oude nokia n95). Tot nog toe geen problemen. Ik ga het aankijken.
T-mobile net (een behoorlijke tijd) aan de lijn gehad; die sturen een ander kaartje. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Yup, ook ik ben gebeld. Ik krijg ook een nieuwe toegestuurd. De 'oude' moet naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ook ik heb gebeld en de SD kaart is onderweg en komt waarschijnlijk vandaag aan.
Ook mij is gevraagd de oude op te sturen naar Dynafix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Hoe lang duurt het voor dat HTC beld nadat je hen hebt voorzien van je versie nummer, IMEI, serie nummer etc... en ben je verplicht je kaartje op te sturen naar dynafix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
*zucht*

De hele dag heel naief lopen kloten met mijn SD kaart. Ik kwam er achter dat hij het niet meer deed en dacht aan iets 'kleins'....

Niet dus... Ik word hier ZO niet goed van...

Alles stock
Wel Astro
Wel Whatsapp (aan de andere kant: wie niet :/ )
Software: 1.72.405.3

Had ik al verteld dat vanaf dag 1 ook mijn trilfunctie niet gewerkt heeft? :-(

*zucht*

Enfin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378822

Toestel niet geroot, niets schokkends mee gedaan.
Geen Astro, maar Linda File Manager
Geen Whatsapp

En mijn geheugenkaart is ook aan gort. (16 GB sandisk)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 378822 op 16-01-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbino
  • Laatst online: 19-04 12:35
Mijn SD-kaart heeft het ook opgegeven.

Geupdate naar OTA 1.72
Stock-rom

Geïstalleerd:

- What'sapp
- Asto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341180

Is hier nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Anoniem: 378822 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:16:
Toestel niet geroot, niets schokkends mee gedaan.
Geen Astro, maar Linda File Manager
Geen Whatsapp

En mijn geheugenkaart is ook aan gort. (16 GB sandisk)
16 GB Sandisk....Dat verbaast me een klein beetje.
Ik heb HTC specifiek gevraagd of het aan een bepaald type SD kaart lag en zij vertelden dat het allemaal Samsung kaarten waren (8GB).

Ben benieuwd wat HTC doet als je ze hebt gebeld? Of je dan ook een 16GB terugkrijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378822

paulus_01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:16:
[...]

16 GB Sandisk....Dat verbaast me een klein beetje.
Ik heb HTC specifiek gevraagd of het aan een bepaald type SD kaart lag en zij vertelden dat het allemaal Samsung kaarten waren (8GB).

Ben benieuwd wat HTC doet als je ze hebt gebeld? Of je dan ook een 16GB terugkrijgt of niet.
Heb ze benaderd via het formulier op hun website...
Als ik daar een dezer dagen geen reactie op heb, ga ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus ergens gelezen ben site kwijt dat de laatste symbian telefoons misschien wel de kaart herkennen en kunnen formatteren alleen heb ik er geen 1 of ken iemand die er 1 heeft kan iemand dit testen? also in een Motorola Milestone en BlackBerry Curve 8520 herkent hij mijn kaart wel maar zegt dat hij leeg is en geformatteerd moet worden wat de telefoons dus niet lukt en een foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
bas_vdl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:30:
Hoelang duurt het voor dat HTC beld nadat je hen hebt voorzien van je versie nummer, IMEI, serie nummer etc... en ben je verplicht je kaartje op te sturen naar dynafix...
nog steeds zoekende naar antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Anoniem: 341180 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:51:
Ik heb dus ergens gelezen ben site kwijt dat de laatste symbian telefoons misschien wel de kaart herkennen en kunnen formatteren alleen heb ik er geen 1 of ken iemand die er 1 heeft kan iemand dit testen? also in een Motorola Milestone en BlackBerry Curve 8520 herkent hij mijn kaart wel maar zegt dat hij leeg is en geformatteerd moet worden wat de telefoons dus niet lukt en een foutmelding krijgt.
in een blackberry bold 9700 was die van mij ook gewoon dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas_vdl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:54:
[...]

in een blackberry bold 9700 was die van mij ook gewoon dood...
Echt gewoon dood of want in een curve zei hij dat mijnes geformatteerd moest worden alleen als ik aansloot op pc werkte het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Vanmorgen gebeld door HTC.. mijn nieuwe SD-kaart is opgestuurd.. Moet wel vanuit Engeland komen dus kon 10 werkdagen duren .. maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Anoniem: 341180 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:19:
[...]

Echt gewoon dood of want in een curve zei hij dat mijnes geformatteerd moest worden alleen als ik aansloot op pc werkte het niet
dood, geen formatteer berichtje of. gewoon geen card aanwezig.

@walliewop, @paulus_01 hoelang duurt het voordat htc beldt nadat je hen hebt voor zien van je telefoon informatie over een kapotte geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
Anoniem: 341180 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:51:
Is mij gelukt in een oude Windows Mobile phone (Xperia1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Laatst online: 20:29
Ook hier heeft eind vorige week het kaartje het begeven. Geen Whatsapp, geen Astro. Wel een 8 GB stock SD kaartje en de update.

Kaartje is soms nog wel leesbaar en ik kan vaak nog gewoon muziek luisteren. Vervelende bijkomstigheid is dan Android nu constant 100% van zijn resources aan het media/geheugenbeheer weggeeft waardoor de batterij letterlijk leegloopt... Morgen eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 18:15
Ja hoor. Gisteravond mijn telefoon aan de lader gelegd na een potje Angry Birds. Vanmorgen werd ik wakker en toen gaf de foon mij op mijn kop dat ik eerst de SD kaart moet ontkoppelen voordat ik hem verwijder.. ??? Maar hij zit er nog in! Ik heb alles muv een hard reset (fabrieksinstell) geprobeerd, maar helaas.

Update reeds uitgevoerd op 30 december, en nu pas het probleem.
Astro en Whatsapp wel geinstalleerd. Verder alles origineel, en geen root ofzo. Wel veel onzin geinstalleerd.

Heb HTC gebeld, wat gegevens achter gelaten, en ik krijg wrs een nieuw kaartje, maar ja er stond al best veel op... Damn... Life sucks, SD cards even more!~

Hoop dat die update van HTC snel komt.

Maar is er een manier om een nieuwe SD kaart te vullen met de originele stuff van HTC? Dan moet ik wel opnieuw beginnen, maar dan kan ik in ieder geval verder.

[ Voor 10% gewijzigd door mkampstra op 18-01-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clasimodo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Is mij gelukt in een oude Windows Mobile phone (Xperia1).
Mhmm, kijken of ik die kan vinden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58230

Hey allemaal. Ik heb dit probleem al sinds 3e kerstdag. En ik ben nog stééds aan het wachten op antwoord van het zogenaamde escalatieteam. Ik zie dat er mensen zijn die beloofd ziin een nieuwe te krijgen. Maar reken er niet op mannen en vrouwen. Waarschijnlijk heeft de BLO helpdesk van HTC jullie probleem niet eens fatsoenlijk geregistreerd. Ben super blij met mijn DHD. Maar ik ben zo verschrikkelijk teleurgesteld in de service. Afgelopen maandag nog om een update gevraagd. Antwoord: ik stuur en mail naar escalatieteam. En daar moest ik het mee doen. Ik ga een thread openen met een poll om na te gaan wie van de HTC gebruikers wél iemand die algemeen beschaafd Nederlands spreekt met een iq van boven de 60 heeft gesproken van de helpdesk vam HTC.

Whatsapp, astro en de update: kaart dood! Niet herkend in geen enkel toestel. Ook niet in prima functionerende cardreader op windoos.

Weg met de helpdesk die aan de Aldi is uitbesteed!!!!
Allemaal succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110895

Ook mijn kaart is sinds gisteren spontaan overleden.
Ik stuurde een bericht via whatsapp en zie na 10sec daarboven ineens sd kaart ontkoppeld.
En ja hoor kaart dood....
Ook in de laptop via een reader zegt die dat er niets in bevind....

- Bevestiging dat je dit probleem hebt, in dat geval ook graag aangeven:
* Is het opgetreden na de laatste OTA update (1.72) Ja maar 3 weken later pas heb de update iig geinstalleerd wanneer deze uit kwam
* Heb je een stock rom, of een custom rom alles stock
* Heb je whatsapp en Astro File manager (hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat daar het probleem zit) beide ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390839

Ook ik heb gebeld, afgelopen maandag. Gegevens door gegeven aan de telefoon en moest uiteindelijk een mail terug sturen met daarin alle details dan zou hij ermee aan de slag gaan. Echter werd ik binnen een minuut terug gebeld en moest ik teven mijn adres gegevens doorgeven dan zou die mail niet meer nodig zijn en kon hij het direct afhandelen. Hij beloofde mij dat er een nieuwe kaart toegestuurd zou worden. Tot op heden niks mee gehoord, ik wacht nog even af,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 20:04
Ook ik heb het probleem met het 8gb kaartje van Samsung, ik draai de laatste WWE RUU...gelukkig had een vriend nog een 2gb kaartje liggen. Het foutieve kaartje kan ook niet gelezen worden door een cardreader, hij is gewoon stuk...flink balen dit, al mijn foto's en savegames weg! Toch maar wat meer backuppen naar de cloud voortaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
Ik heb dit al eerder gemeld, maar ik kon mijn 16Gb kaartje ook niet meer lezen in een cardreader, maar heb deze eerst weer herkenbaar gemaakt in een oude windows mobile phone (SE Xperia1). Daarna kon ik het kaartje een Low Level format geven in mijn cardreader. het kaartje werkt na al weer 3 weken perfect. Nooit meer een probleem gehad.
coendeurloo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:03:
Ook ik heb het probleem met het 8gb kaartje van Samsung, ik draai de laatste WWE RUU...gelukkig had een vriend nog een 2gb kaartje liggen. Het foutieve kaartje kan ook niet gelezen worden door een cardreader, hij is gewoon stuk...flink balen dit, al mijn foto's en savegames weg! Toch maar wat meer backuppen naar de cloud voortaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Ik heb nog steeds mijn 8gb kaart niet ontvangen.. :(
10 dagen geleden te horen gekregen dat ze een nieuwe zouden opsturen.
Oude SD kaart nog steeds hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjii
  • Laatst online: 28-12-2012
Het is echt hele rare shit..

Voor de zekerheid:
Ja
alles stock
beide ja

Duidelijk ligt het niet aan whatsapp of astro, het ligt ook niet 100% aan de meegeleverde samsung kaartjes, want ook mensen die deze niet erin hadden zitten rapporteren dit probleem, dus het lijkt mij vrij duidelijk dat het aan de laatste OTA update ligt.. Het feit dat HTC deze update heeft verwijderd, versterkt dit argument alleen maar.

Maar raar genoeg is mijn kaartje niet helemaal stuk. Soms doet ie het wel gewoon. Ik zal proberen uit te leggen wat ik allemaal geprobeerd heb, en wat dat uithaalde.

Ten eerste: Als het kaartje wel werkt, is het niet mogelijk om mijn foto's en video's te kijken via de gallery. Wanneer ik die open, krijg ik meteen dat read-only gedoe probleem gebeuren. De enige manier om ze te bekijken is door de camera app te openen en dan daar op gallery te klikken. Beetje vervelend, maar wel een makkelijke work around. Camera doet het wel als ik die work around gebruik, maar wanneer ik de gallery zelf open, doet hij het niet meer. Wazig.

De eerste keer (vlak nadat het fout ging na de update) dat ik het probleem "oploste", was toen ik op htcsense.com inlogde en mijn telefoon over liet gaan. Dit klinkt ontzettend raar, maar daarna deed mijn sd-kaart het gewoon weer..... Natuurlijk totdat ik de gallery opende...... En deze ''oplossing'' werkt ook lang niet altijd.

Mijn sd-kaart is dus niet stuk, maar als ik iets verkeerd doe (en soms ook gewoon random) wordt ie opeens read-only.
Zodra die read-only is, kan ik:
- GEEN foto's maken (logisch, want daarvoor moet geschreven worden natuurlijk)
- WEL muziek luisteren (logisch, want daarvoor hoeft niet geschreven, maar alleen gelezen, worden)
- GEEN foto's bekijken, niet via de gallery en ook niet via die work around van hierboven (dat is TOTAAL NIET LOGISCH................. zou net als muziek luisteren gewoon moeten kunnen omdat er niet geschreven hoeft te worden....)

Dat bedoelde ik met rare shit...

Edit: wat een onduidelijk verhaal zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 18:15
Maar heeft er al iemand een kaartje ontvangen van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
mkampstra schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:25:
Maar heeft er al iemand een kaartje ontvangen van HTC?
heb twee weken geleden gebeld en per email de benodigde gegeven verstuurd tot op heden niks van gehoord. Net even gebeld met HTC krijg ik een naamloos persoon aan de lijn, werd alleen begroet met hallo...

en die had te vertellen dat er iemand ziek was bij het escalatieteam en dat ze daardoor een achterstand hadden opgelopen (goed verhaal)

hij kon mij wel vertellen dat ik morgen een antwoord kon verwachten over hoe en wat. heb er weinig vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Ben van plan om vandaag ook te gaan bellen om te vragen waar mijn nieuwe SD kaart blijft.
Door 1 persoon dat ziek is mag dit niet achterlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
clasimodo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:14:
maar heb deze eerst weer herkenbaar gemaakt in een oude windows mobile phone (SE Xperia1). Daarna kon ik het kaartje een Low Level format geven in mijn cardreader. [...]
Heb je hier speciale software voor gebruikt? Ik heb een Touch HD maar daar krijg ik ook geen SD kaart te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294608

Ik heb het ook met mijn SD kaart.. Telkens de melding dat de SD kaart verwijderd is, en als ik em er eventjes opnieuw indruk werkt het prima.. Voor eventjes, tot de volgende keer dat ie gewoon weer verwijderd wordt.. Vind het wel zwaar frustrerend, zit je muziek te luisteren, vliegt je muziek eruit omdat je SD kaart verwijderd wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann
  • Laatst online: 08-04-2020
Ook ik heb dit probleem tot 2x aan toe gehad. Ben bij vodafone langs geweest en de eerste keer kreeg ik een SD kaart uit een andere telefoon mee terug.

Helaas bleek ook deze na 1 week weer stuk te zijn. Wat trouwens allemaal ná een update is begonnen.. Precies zoals hier boven zo vaak wordt verteld.

Overigens afgelopen week een nieuwe SD kaart kunnen ophalen. Dit keer vanuit HTC een Sandisk 8gb meegekregen. Deze had ik al thuis liggen in een 4gb vorm en heb hier nog helemaal geen problemen mee gehad. Vooralsnog lijkt de oplossing dus een kwaliteit kaartje van sandisk te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96135

Ik kreeg de 21e ook al een berichtje dat het escalatieteam een kleine achterstand heeft door onderbezetting. Hebben ze nu zo'n klein team daar of gewoon last van een massale griepgolf? Zal wel standaard procedure zijn daar om te voorkomen dat ze de telefoons besmetten met hun virussen ;)
Nog een weekje afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Laatst online: 14:56
Vanmorgen na 1,5 week gebeld door het escalatieteam van HTC, ze sturen mij ook een nieuwe SD kaart op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Mijn SD kaart hield er gisteren mee op. Direct naar HTC gemaild. Een uur later al meer gegevens gevraagd vanuit HTC. Vandaag is de boel doorgestuurd naar het escalatieteam. Tot nu toe allemaal erg vlot gehandeld.

Ik heb gelukkig nog een Sandisk kaartje liggen, dus ben al weer operationeel, mis alleen een 10-tal foto's.. Jammer, maar geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bij mij is dit de situatie:

OTA 1.72
Geen whatsapp of File Manager

Soms out of nowhere loopt inderdaad de SD kaart vast, als ik een film wilde openen laatst. Ik heb het toestel uit gezet, SD kaart eruit, weer erin, opstarten. Werkte niet. Toen de SD kaart op de goede manier los gekoppeld. Toestel uitgeschakeld en kaartje er weer in en opgestart. Toen deed hij het weer. Dit is mij in totaal zo'n 3 keer voorgekomen. Ik heb de standaard SD kaart van 8 Gb die door vodafone wordt meegeleverd.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
werken daar alleen maar debielen ofzo! 12 januari heb ik dit al gemeld en gegevens gestuurd nog steeds niks gehoord

gister gebeld, werd er opgenomen met 'ja hallo' vandaag opgenomen met 'met barry', lekker vriendelijk allemaal en er komt geen fatsoenlijk woord Nederlands uit.

heb zojuist te horen gekregen: 'er is niet update beschikbaar' en dat ik maar moest wachten tot hun contact op zouden nemen met mij... en toen zei zei die vriendelijke barry: 'ok? doei' einde gesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Daar heb je wel een punt, ja! Ik ben óók een buitenlander maar ik ga toch niet werken in een call-centre... En waarom hebben die lui precies gekozen te werken in een baan waarvan ze geen verstand van hebben, snap ik niet. :X

Ik ga hier bij de PhoneHouse en wil maar een vraagje stellen of zo en ze weten helemaal geen antwoord te geven. Ik bal me er van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
GentiLi schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:16:
Daar heb je wel een punt, ja! Ik ben óók een buitenlander maar ik ga toch niet werken in een call-centre... En waarom hebben die lui precies gekozen te werken in een baan waarvan ze geen verstand van hebben, snap ik niet. :X

Ik ga hier bij de PhoneHouse en wil maar een vraagje stellen of zo en ze weten helemaal geen antwoord te geven. Ik bal me er van. :(
uiteindelijk maar gewoon gebeld met Vodafone. de kans was groot dat als ik langs de winkel zou gaan gewoon een nieuwe kreeg. dat maar even proberen vandaag of morgen.

en dan wacht ik HTC wel af, miss. krijg ik er dan ook nog wel 1 via HTC ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:15
Gisteren hield ook mijn Samsung micro sdhc 4GB kaart er mee op.

Doorgegeven en ik zou worden teruggebeld. Ben benieuwd hoeveel tijd er over heen zal gaan. Toestel valt nog onder de garantie (ouderdom < 1 jaar), dus dat lijkt me probleem niet. Moest de aankoopbon mailen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 11:52

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan op een 'normale' desire;

Ik heb alle updates gedraaid, WhatsApp geinstalleerd, maar verder alles stock; alleen wat ik ook probeer; geen kaartje te zien in mijn feun :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 14:26
Maandagmiddag met HTC gebeld. Krijg zojuist onderstaand mailtje:

Beste Dhr. xxx,

Hierbij stel ik u er graag van op de hoogte dat er komende maandag een nieuw SD-kaartje naar u verzonden zal worden. Het kan even duren voor het kaartje bij u arriveert, daar het vanuit onze centrale Europese helpdesk wordt verstuurd. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en wil u hartelijk danken voor uw geduld.

Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer xxxxxxxxxx.
Pagina: 1 2 Laatste