Server is is veranderd: in die zin: is nu authentication nodig... zullen wel te veel Neerlands bezoek hebben gehad...smoldersonline schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:24:
Onnozele vraag misschien, maar is het iemand gelukt om SpotLite (Mac) aan te laten loggen aan news2.neva.ru? Als ik gebruikersnaam en wachtwoord blanco laat krijg ik de foutmelding dat het wachtwoord niet klopt... Nog tips?
Anoniem: 188530
iemand enig idee of er nog gewerkt word aan een OSX versie van spotlite en waar dit te volgen is?RVE_NL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:17:
Twitter account van Spotlite is suspended. Weet iemand waar de ontwikkeling nu te volgen is?
Hint...Anoniem: 188530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:09:
[...]
iemand enig idee of er nog gewerkt word aan een OSX versie van spotlite en waar dit te volgen is?
Ik heb inmiddels de eerste versie van de pySpotnet library af..
source-code is te vinden op :
https://bitbucket.org/Kwastie/pyspotnet
Met deze library kun je:
- SpotHeaders ophalen
- SpotHeaders valideren
- Spots ophalen
- Spots valideren
TODO:
- Library verbeteren (er zijn nog veel TODO's
)
- Data opslaan in DB
- GUI
Hopelijk heeft iemand er wat aan.
source-code is te vinden op :
https://bitbucket.org/Kwastie/pyspotnet
Met deze library kun je:
- SpotHeaders ophalen
- SpotHeaders valideren
- Spots ophalen
- Spots valideren
TODO:
- Library verbeteren (er zijn nog veel TODO's
- Data opslaan in DB
- GUI
Hopelijk heeft iemand er wat aan.
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Ik heb Spotlite gedownload en geinstalleerd op mijn Mac, snap alleen iets niet.
Als ik mijn Eweka gegevens invul gebeurt er niets. Echter met de gegevens van XS4ALL haalt Spotlite wat posts op. Maakt dit uit? haalt de gratis nieuwsserver niet minder binnen dan als ik Eweka zou gebruiken?
En kan ik ook oude posts ophalen?
Groeten
Als ik mijn Eweka gegevens invul gebeurt er niets. Echter met de gegevens van XS4ALL haalt Spotlite wat posts op. Maakt dit uit? haalt de gratis nieuwsserver niet minder binnen dan als ik Eweka zou gebruiken?
Groeten
Eweka bewaart headers maar voor 10 dagen helaas. Als je een volledige database wilt hebben moet je een andere newsserver vinden.NVD schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:43:
Ik heb Spotlite gedownload en geinstalleerd op mijn Mac, snap alleen iets niet.
Groeten
Maar mijn computer bewaart de headers wel automatisch, toch?tomwebfreak schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:17:
[...]
Eweka bewaart headers maar voor 10 dagen helaas. Als je een volledige database wilt hebben moet je een andere newsserver vinden.
En dit is wat ik zie als ik de Eweka gegevens invul:

Uploaded with ImageShack.us
Vreemd, bij mij heeft hij gewoon de volledige database gedownload... Ik kan terug tot augustus 2009. Gewoon met newsreaderXX.eweka.nltomwebfreak schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:17:
[...]
Eweka bewaart headers maar voor 10 dagen helaas. Als je een volledige database wilt hebben moet je een andere newsserver vinden.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
@Drazix
Ben al paar hele dagen aan het programmeren in Realbasic.
Het grootste struikelblok was eerste keer met Sockets werken en gelijk een client interface bouwen voor NNTP-protocol. Dit alles loopt nu goed. Krijg alle xml-data netjes in de database.
Nu is het zover om de NZB data te gaan ophalen door het "body <message-id>" commando. Maar hoe ik het ook doe, er komt maar geen goeie gzip8 file eruit. Heb de 4 codes al met zoek en vervang veranderd.
Moet er met die body file nog meer mee gedaan worden?
Het grootste struikelblok was eerste keer met Sockets werken en gelijk een client interface bouwen voor NNTP-protocol. Dit alles loopt nu goed. Krijg alle xml-data netjes in de database.
Nu is het zover om de NZB data te gaan ophalen door het "body <message-id>" commando. Maar hoe ik het ook doe, er komt maar geen goeie gzip8 file eruit. Heb de 4 codes al met zoek en vervang veranderd.
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
het is geen gzip, maar een zlib deflate die je moet hebben.besmart schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:38:
@Drazix
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Haha, been there, done thatqless schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:12:
[...]
het is geen gzip, maar een zlib deflate die je moet hebben.
Inmiddels heb ik ook NZB download functionaliteit toegevoegd
/Ignore inside joke
[ Voor 5% gewijzigd door Kwastie op 26-02-2011 01:14 ]
Anoniem: 397690
Hoi Kwastie,Inmiddels heb ik ook NZB download functionaliteit toegevoegd
/Ignore inside joke
Geweldig initiatief, weet ja al wat voor database je gaat gebruiken? Ik moet zeggen dat die sqlite versie van spotlite super snel is en volgens mij weinig resouces van je systeem vragen.
groet
Robert
De bedoeling was alleen library te maken, misschien later nog database + GUI er omheen.
Spotnetlite twitter account werkt weer. En met lightningusenet werkt het niet goed omdat je dan geen filenames krijgt.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Ik heb precies het zelfde.Martkrui schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:58:
Spotnetlite twitter account werkt weer. En met lightningusenet werkt het niet goed omdat je dan geen filenames krijgt.
Als ik Eweka invoer dan heb ik wel bestands namen maar weinig spots.
Gebruik ik lightningusenet dan heb ik ruim 270.000 spots maar geen bestandsnamen
Hopelijk iemand een idee hoe het beste te handelen?
Anoniem: 244597
Hee perfect op tijd fijn een port te zien voor de mac zat al hier op te wachten zal deze topic ook lekker blijven volgen bedankt alvast
Met spotlite RC2 is het probleem van de filenamen bij lighningusenet opgelost.
Komt er nog een nieuwere of RC versie van spotlite voor de mac?
Zo bedankt voor dit topic. Ik heb voorlopige opvolger weer gevonden
Tot dusver werkt het goed. Lekker simpel. Grafisch oppoetsen kan altijd nog.
Spotlite V1.0 native voor OSx of Linux.
- Zelf Filters maken
- Duidelijker onderscheid nieuwe posts
Klik voor download
- Zelf Filters maken
Klik voor download
Nu nog bestaande filters kunnen verwijderen en een NZB knop en dan ben ik helemaal tevreden! Leuk om te zien dat er zo snel functionaliteiten bijkomen.RVE_NL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:05:
- Zelf Filters maken
Klik voor download
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik vraag me af of dat zo moeilijk is om een nzb knop toe te voegen.HellBeast schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:07:
[...]
Nu nog bestaande filters kunnen verwijderen en een NZB knop en dan ben ik helemaal tevreden! Leuk om te zien dat er zo snel functionaliteiten bijkomen.
Ben zelf met Automator bezig om dan maar een dropbox te maken en de bestandsnaam daar op te laten vallen en zodoende automatisch zoekt in een nzb searcher.
To boldly go where no man has gone before...
Helaas werkt deze niet op mijn (oude) mac book pro. Is het programma 64bit ofzo?
Anoniem: 244597
Duidelijke verbetering lekker vlot en prachtig de ontwikkeling te zien ik heb in tegenstelling tot anderen niet eens de behoefte aan zo'n nzb knop, in samenwerking met alfred is het zeer makkelijk zelf met een klik in te bouwen. Dus alleRVE_NL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:05:
- Zelf Filters maken
Klik voor download
Spotlite werkt helaas niet met tweaknews
Wow, SUPER!!! spotlite werkt prima hier (macbook pro 2.8, snow leopard).
de nzb knop zou het programma compleet maken.
Owja, ik gebruik Eweka.
de nzb knop zou het programma compleet maken.
Owja, ik gebruik Eweka.
Ik draai hier ook Alfred maar hoe doe je dat dan?Anoniem: 244597 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:19:
[...]
Duidelijke verbetering lekker vlot en prachtig de ontwikkeling te zien ik heb in tegenstelling tot anderen niet eens de behoefte aan zo'n nzb knop, in samenwerking met alfred is het zeer makkelijk zelf met een klik in te bouwen.
Bij een collega van mij wil hij ook niet draaien onder Leopard.
Mooie App, werkt prima op Snow Leopard. Zeker veel potentie dit Spotnet systeem en jouw Spot applicatie voor de Mac.
Een aantal tips van mijn kant of functies die handig zouden zijn:
Een aantal tips van mijn kant of functies die handig zouden zijn:
- De navigatiebalk bovenin staat nu gecentreerd, hierdoor is het niet mogelijk meerdere tabs snel te sluiten door herhaaldelijk op dezelfde positie te klikken, omdat de positie van de sluit knop iedere keer verspringt.
- Zoeken per categorie lijkt nog niet mogelijk te zijn
- Geavanceerd zoeken mogelijk maken (per categorie, spotter, datum, etc)
- Onder "Erotiek" staat het kopje "Watchlist", dit staat in geen enkele andere categorie apart genoemd?
- Klikken op kolomtitels asc of desc laten sorteren
- Staat van applicatie opslaan bij sluiten (zoals welke categorieën ik gesloten heb)
- Ik begrijp dat de app universeel is (windows/unix/mac) maar misschien de Mac versie wat meer "Mac-like" maken, op design gebied
Jammer dat spotlite niet werkt met tweaknews, heb er dus niets aan. Ben al een paar dagen bezig om het programma aan het werk te krijgen. Op de windows 7 pc werkt spotnet wel gewoon.. heel jammer
[ Voor 48% gewijzigd door Eduardboon op 03-03-2011 17:26 ]
Mooi dat spotnet nu ook werkt met de mac.
Ik ervaar echter wel een verschil in het aantal spots.
Wanneer ik kijk in spotnet op een windows pc dan zie ik veel meer spots dan wanneer ik in spotnet kijk op de mac. (Gebruik bij beide dezelfde eweka newsserver)
Is dit een bekend iets bij de mac versie of doe ik misschien iets fout.
Zojuist toch gelukt, ik had iets niet goed gedaan. Voor eweka is het aan te raden om textnews te gebruiken ipv newsreaderXX
Wanneer ik kijk in spotnet op een windows pc dan zie ik veel meer spots dan wanneer ik in spotnet kijk op de mac. (Gebruik bij beide dezelfde eweka newsserver)
Zojuist toch gelukt, ik had iets niet goed gedaan. Voor eweka is het aan te raden om textnews te gebruiken ipv newsreaderXX
[ Voor 16% gewijzigd door chippie777 op 03-03-2011 20:31 ]
Anoniem: 124852
textnews is een goede!chippie777 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:41:
Mooi dat spotnet nu ook werkt met de mac.
Voor de Mac werkt het OK. Goed voor een begin.
Klopt het dat de spots database op usenet staat? Zo ja, waar?
Bvd.
Klopt het dat de spots database op usenet staat? Zo ja, waar?
Bvd.
@Bosvelt, ik heb een probleem met textnews dat dat de bestandsnamen niet weergeeft:
Fout: 411 No Such Group "alt.binaries"
Welk alternatief voor Eweka heeft dit niet?
SpotLite werkt inderdaad uitstekend op Mac (en Ubuntu Linux). Vooral de hogere snelheid t.o.v. Spotnet bevalt goed.
Same here.MACNON schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:29:
@Bosvelt, ik heb een probleem met textnews dat dat de bestandsnamen niet weergeeft:
SSL werkt niet, via newsreaderXX wordt slechts een klein gedeelte van de spots gevonden en bij gebruik van textnews worden de bestandsnamen niet weergegeven.
Spotlight en eweka lijkt een slechte combinatie!
Spotlight ziet er verder goed uit
[ Voor 7% gewijzigd door Ehv_BramBo op 06-03-2011 22:20 ]
Inderdaad, blijkt het aantal spots bij eweka met de server textnews aanzienlijk te verbeteren echter, heel veel spots hebben geen bestandsnaam.
Vraag me af of dit ligt aan eweka of spotlite. Vermoed de eerste, ik ga eens experimenteren met andere providers.
Inderdaad, andere newsserver provider geprobeerd en nu wel bestandsnamen.
Combinatie eweka en spotlite is dus niet echt geweldig.
Vraag me af of dit ligt aan eweka of spotlite. Vermoed de eerste, ik ga eens experimenteren met andere providers.
Inderdaad, andere newsserver provider geprobeerd en nu wel bestandsnamen.
Combinatie eweka en spotlite is dus niet echt geweldig.
[ Voor 20% gewijzigd door chippie777 op 07-03-2011 08:46 ]
www.astraweb.comMACNON schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:15:
welke heb je nu geprobeerd, chippy777?
Daar kun je (betaalbaar) prepaid newsservers aanschaffen. (25 GB voor $10 bijvb.) onbeperkt houdbaar.
Anoniem: 124852
Astraweb is in verhouding erg duur.chippie777 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:02:
[...]
www.astraweb.com
Daar kun je (betaalbaar) prepaid newsservers aanschaffen. (25 GB voor $10 bijvb.) onbeperkt houdbaar.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die een andere nieuwsserver heeft die wel goed werkt. Of dat er een update komt voor Spotlite..
Spotlite 1.0.2 klik
Grote veranderingen:
- Standaard filters aanpasbaar/verwijderbaar
- Reacties geplaatst door de spotter worden nu in een andere kleur weergegeven.
- Indien je je aan de reacties van een bepaalde gebruiker stoort kan je deze nu verbergen.
- Diverse bug fixes
Info voor de personen met oudere mac's, versie 1.0.1 (gebruik google) is ook te starten als 32 bit. (Snow leopard vereist).
Grote veranderingen:
- Standaard filters aanpasbaar/verwijderbaar
- Reacties geplaatst door de spotter worden nu in een andere kleur weergegeven.
- Indien je je aan de reacties van een bepaalde gebruiker stoort kan je deze nu verbergen.
- Diverse bug fixes
Info voor de personen met oudere mac's, versie 1.0.1 (gebruik google) is ook te starten als 32 bit. (Snow leopard vereist).
Klopt zeker als je een abo neemt. Maar ik heb gewoon een prepaid gekocht van 25 GB voor 10$ (circa 7,10 euro) die gebruik ik alleen voor het binnen halen van ALLE spot headers. Het daadwerkelijke downloaden doe ik via eweka. Die 25GB ga ik dus voorlopig niet opmaken en dan is 10$ weer niet zo veel geld.Anoniem: 124852 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:08:
[...]
Astraweb is in verhouding erg duur.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die een andere nieuwsserver heeft die wel goed werkt. Of dat er een update komt voor Spotlite..
Heeft Eweka iets veranderd?
Bij mij werkt het met mijn eigen adres newsreaderXX.eweka.nl naam en password en dan alle vakjes UIT.
Poort 119.
Gaat terug tot 2009 en met bestandsnaam
Bij mij werkt het met mijn eigen adres newsreaderXX.eweka.nl naam en password en dan alle vakjes UIT.
Poort 119.
Gaat terug tot 2009 en met bestandsnaam
Ik had voorheen weinig spots met Eweka in SpotLite, echt veel te weinig. Nu heb ik textnews.eweka.nl ingevoerd en ik heb honderdduizenden spots!
Edit: ah, dus toch geen bestandsnamen. helaas! Is hier een fix voor? Zoeken op GoT geeft veel gebruikers met hetzelfde probleem, maar geen workaround.
Edit: ah, dus toch geen bestandsnamen. helaas! Is hier een fix voor? Zoeken op GoT geeft veel gebruikers met hetzelfde probleem, maar geen workaround.
[ Voor 35% gewijzigd door stijnos1991 op 11-03-2011 17:20 ]
Voor mij was/is dit de oplossing:stijnos1991 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:47:
Ik had voorheen weinig spots met Eweka in SpotLite, echt veel te weinig. Nu heb ik textnews.eweka.nl ingevoerd en ik heb honderdduizenden spots!
Vul bij server in: textnews.eweka.nl poort 119.
Vervolgens via opties de headers verwijderen en opnieuw laden, nu heb je waarschijnlijk 200+K spots geladen maar zie je bijna geen bestandsnamen!
Vul vervolgens bij server in: newsreaderxx.eweka.nl poort 119 of sslreader.eweka.nl poort 443 en SSL.
Doe verder niks, je kan SpotLite nu gewoon gebruiken MET 200+K spots EN bestandsnamen EN alle nieuwe spots komen gewoon binnen.
Let op dat de retentie van de news-/sslreader 7 tot 10 dagen is, als je niks wil missen moet je dus wel elke week minimaal 1x updaten!!!
Succes,
Frepke
[ Voor 3% gewijzigd door Frepke op 11-03-2011 18:40 ]
Fijn dat wij eindelijk een goed werkend usenet spot programma hebben op OSX. OpenFTD heeft altijd matig gewerkt, waardoor ik altijd Bootcamp of Parallel Desktop moest gebruiken om FTD van Windows te draaien.
Ook een tijdje met een programma gewerkt, iets met bottles, waardoor je de Windows versie van FTD kon draaien zonder Windows te draaien op de Mac. Dit heeft echter nooit goed gewerkt.
Omdat SpotLite zo goed werkt, heb ik nu Windows definitief vaarwel gezegd.
Hoop wel dat er binnenkort een update komt voor zoeken in Filters. Als ik nu bijv. zoek op Dexter, dan krijg je die in alle smaken te zien, van Divx, Wmv, x264 tot aan iPad versies.
Dan zoek ik liever gerichter in bijvoorbeeld mijn HD filter.
Een NZB knop zou ook wel fijn zijn (zoals in Spotnet), nu copy en paste ik mij een ongeluk.
Het doel van Spot(lite) is geen bloatware te zijn, maar met gerichter zoeken en een NZB knop erbij denk ik dat het programma niet teveel zou vertragen. Op programmeer gebied ben ik een leek, dus verbeter mij als dat toch zo is.
Chapeau aan de ontwikkelaar(s). Het is een erg mooi programma geworden waardoor ik FTD nu bijna niet meer mis. Ik mis nog wel de gezelligheid van de FTD community, bij Spotlite is iedereen nog zoekende.
Ook een tijdje met een programma gewerkt, iets met bottles, waardoor je de Windows versie van FTD kon draaien zonder Windows te draaien op de Mac. Dit heeft echter nooit goed gewerkt.
Hoop wel dat er binnenkort een update komt voor zoeken in Filters. Als ik nu bijv. zoek op Dexter, dan krijg je die in alle smaken te zien, van Divx, Wmv, x264 tot aan iPad versies.
Een NZB knop zou ook wel fijn zijn (zoals in Spotnet), nu copy en paste ik mij een ongeluk.
Het doel van Spot(lite) is geen bloatware te zijn, maar met gerichter zoeken en een NZB knop erbij denk ik dat het programma niet teveel zou vertragen. Op programmeer gebied ben ik een leek, dus verbeter mij als dat toch zo is.
Chapeau aan de ontwikkelaar(s). Het is een erg mooi programma geworden waardoor ik FTD nu bijna niet meer mis. Ik mis nog wel de gezelligheid van de FTD community, bij Spotlite is iedereen nog zoekende.
Ik gebruik ook enkel Spotlight om op usenet te zoeken. Alleen nog NZB knop support en dan is hij voor mij af. De ontwikkeling gaat lekker snel met dit programma, hulde aan de ontwikkelaar/ontwikkelaarster. Knap gedaan.
Spotlite 1.0.3 ->klik
Changelog:
* Onthoud nu welke categorieen ingeklapt en uitgeklapt zijn.
* "X-No-Archive: yes" header op reacties.
* Spotinformatie: "venster sluiten" toegevoegd aan context menu (rechter muisknop).
* Zoeken binnen een categorie.
* Laat nu ook Spotnet 1.7 reacties zien.
* Ondersteuning voor plaatjes die in de nieuwsgroep gepost zijn.
* Bugfix: nieuwe spots in erotiek subcategorie worden nu ook groen weergegeven.
* Mac OS X: versie nummer is nu zichtbaar in "help" -> "over Spotlite"
* SpotMobiel ALPHA: met je smartphone vanaf je luie bank inloggen op Spotlite, om te zien welke nieuwe spots er zijn. (werkt nog niet met alle telefoons)
Changelog:
* Spotinformatie: "venster sluiten" toegevoegd aan context menu (rechter muisknop).
* SpotMobiel ALPHA: met je smartphone vanaf je luie bank inloggen op Spotlite, om te zien welke nieuwe spots er zijn. (werkt nog niet met alle telefoons)
Is deze ook weer te starten met 32 bit?
Nee, dat is enkel mogelijk met versie 1.0.1
Een mooie update. Vooral het zoeken in categorie is een enorme vooruitgang.RVE_NL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:48:
Spotlite 1.0.3 ->klik
Changelog:
De grote vraag is of er een NZB knop erop komt zoals het originele client (Spotnet).
Spotnet kan ook zelf downloaden en uitpakken en dat is eigenlijk teveel van het goede en dat merk je ook aan de snelheid. Het downloaden doe ik liever met Unison, maar een NZB knop zou erg lekker zijn. Hopelijk gaan ze dit alsnog implementeren.
Bij mij werkt Eweka helemaal niet. Wat is het probleem?
PS. Ziet foutmelding onderaan: http://img571.imageshack.us/i/schermafbeelding2011022.png/
PS. Ziet foutmelding onderaan: http://img571.imageshack.us/i/schermafbeelding2011022.png/
[ Voor 45% gewijzigd door NVD op 18-03-2011 18:13 ]
Verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord? Of een verkeerde newsreader ingesteld. probeer het eens met sslreader.eweka.nl op port 443.NVD schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:12:
Bij mij werkt Eweka helemaal niet. Wat is het probleem?
Beste tweakers,
Ik vul mijn gegevens goed in maar telkens krijg ik authentication fail met SpotLite en ik weet er geen raad mee.
Iemand enig idee?
Ik vul mijn gegevens goed in maar telkens krijg ik authentication fail met SpotLite en ik weet er geen raad mee.
Iemand enig idee?
Gebeurt dit terwijl je aan het downloaden bent?
Spotlite heeft een draadje nodig van je (payed) server
bij mij duurt het soms een eeuwigheid voor die de spot binnen heeft, het gebeurt maar al te vaak dat de spot na het aan klikken wel opent...maar daar blijft het ook bij.
Wanner ik posts wil binnen halen, spotnet werkt wel op me windows maar spotlite niet op de mac, telkens authentication failed met ewekaMACNON schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:52:
Gebeurt dit terwijl je aan het downloaden bent?
Iemand nog andere ideen?
Als je ergens een draadje gebruikt dus in jouw geval op de PC en je kijkt dan op de MAC, dan gebruik je teveel van de 8!
Pas een van de configs aan, let er op dat je voor spotnet en spotlite maar EEN draadje (van de 8 ) pakt, en je download ding (b.v. newsleecher of SAB) dan nog maar maximaal 6.
Dus mac 1 draad, windows 1 draad en de rest 6 voor je downloader.
Sappie?
Pas een van de configs aan, let er op dat je voor spotnet en spotlite maar EEN draadje (van de 8 ) pakt, en je download ding (b.v. newsleecher of SAB) dan nog maar maximaal 6.
Dus mac 1 draad, windows 1 draad en de rest 6 voor je downloader.
Sappie?
Anoniem: 401092
Gebruik SpotLite voor het eerst en begrijp niet hoe ik de NZB bestanden kan verkrijgen. Lijkt er op dat een NZB knop de methode zou moeten zijn/worden (als ik de posts goed begrijp). Echter, kopieer en paste lijkt voor nu het alternatief te zijn, maar wat moet ik in SpotLite doen om wat te kopiëren naar nieuwslezer?
Enige uitleg altijd geapprecieerd.
Master Chieftec schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:59:
Fijn dat wij eindelijk een goed werkend usenet spot programma hebben op OSX. OpenFTD heeft altijd matig gewerkt, waardoor ik altijd Bootcamp of Parallel Desktop moest gebruiken om FTD van Windows te draaien.
Sodeknetter! Dat ziet er al goed uit. Hier en daar een klein schoonheidsfoutje, maar veel aantrekkelijker dan spotnet. EN met NZB knop. (Alleen geen filters nog)
edit: Nu ik even kritischer heb zitten kijken is een hoop nog niet af. Geen reacties bij de posts, geen watchlist mogelijkheid. Je kunt dus een hoop nog niet zien. Het nadeel van zoiets is natuurlijk dat als het eenmaal aanslaat, de mogelijkheid bestaat dat de maker er een slaatje uit wil slaan. Niet zozeer met lidmaatschappen, maar met ads een irritante pop-ups.
[ Voor 37% gewijzigd door HellBeast op 26-03-2011 21:49 ]
Met Spotlite heb ik vaak ook geen idee waar ik de spots/posts binnen kan halen.
Gaude et aude
nou vind ik de reacties bij spotnet ook behoorlijk karig, maar tot op heden ben ik nog positief, maar er kan nog veel gebeuren, ze zitten pas bij V0.5.HellBeast schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:22:
[...]
Sodeknetter! Dat ziet er al goed uit. Hier en daar een klein schoonheidsfoutje, maar veel aantrekkelijker dan spotnet. EN met NZB knop. (Alleen geen filters nog)
edit: Nu ik even kritischer heb zitten kijken is een hoop nog niet af. Geen reacties bij de posts, geen watchlist mogelijkheid. Je kunt dus een hoop nog niet zien. Het nadeel van zoiets is natuurlijk dat als het eenmaal aanslaat, de mogelijkheid bestaat dat de maker er een slaatje uit wil slaan. Niet zozeer met lidmaatschappen, maar met ads een irritante pop-ups.
maar hopen dat er inderdaad geen ads en andere rommel bij komt.
Volgens mij snap je nog niet helemaal hoe usenet werkt, maar je moet de bestandsnaam in een usenet search engine plakken en dan zoeken.Anoniem: 401092 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:42:
Gebruik SpotLite voor het eerst en begrijp niet hoe ik de NZB bestanden kan verkrijgen. Lijkt er op dat een NZB knop de methode zou moeten zijn/worden (als ik de posts goed begrijp). Echter, kopieer en paste lijkt voor nu het alternatief te zijn, maar wat moet ik in SpotLite doen om wat te kopiëren naar nieuwslezer?![]()
[...]
Volgens mij is er een grote groep wat nooit ftd zonder nzbknop heeft gebruikt, net als vroeger;)
welk programma is nou echt geschikt voor mac?
ik ben alleen via windows gewend
Ik gebruik spotlite, en soms ook Online FTD.angelico66 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:50:
welk programma is nou echt geschikt voor mac?
Sinds 2 april is er weer een nieuwe Spotlite versie: download hier
Changelog:
Context menu (rechter muisknop) in spotlijst
Prullenbak voor verwijderde spots
Mac/Linux: ondersteunen nu ook .spotskin bestanden
Laad nu bij het opstarten meer in het geheugen. Trager opstarten, maar sneller in gebruik.
Windows 1.0.5.1: rechtermuisknop opent nu geen spots meer
Changelog:
Laad nu bij het opstarten meer in het geheugen. Trager opstarten, maar sneller in gebruik.
voor windows vernieuwd? ik krijg die van de mac niet geopendRVE_NL schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:46:
Changelog:
daar kun je mee zoeken ja.
maar echt een download prog, die gratis is.
NZBvortex of SABnzbd heel makkelijk te vinden trouwens op dit forumangelico66 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:22:
daar kun je mee zoeken ja.
[...]
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Ook voor OSX.. werkt perfect, je moet natuurlijk wel de OSX instalatie (.dmg) downloadenPeaky schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:29:
[...]
voor windows vernieuwd? ik krijg die van de mac niet geopend
NZB knop gespot!
omdat versie 1.0.5 ook skins ondersteund kan hier een nzb skin in geadd worden, zie info
De NZB knop skin hebben wij als OSX gebruikers toch niet veel aan? Hij is er alleen nog voor Windows.RVE_NL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:37:
[...]
Ook voor OSX.. werkt perfect, je moet natuurlijk wel de OSX instalatie (.dmg) downloaden
NZB knop gespot!
omdat versie 1.0.5 ook skins ondersteund kan hier een nzb skin in geadd worden, zie info
Het wachten is nu op iemand die dat voor OSX in elkaar flanst. De FTD look is leuk, maar liever heb ik een iets uitgebreidere functionaliteit (NZB knop) zonder dat het programma bloatware wordt.
Nee hoor. Die skin werkt perfect met de NZB knop op mijn Imac.Master Chieftec schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:42:
[...]
De NZB knop skin hebben wij als OSX gebruikers toch niet veel aan? Hij is er alleen nog voor Windows.
Het wachten is nu op iemand die dat voor OSX in elkaar flanst. De FTD look is leuk, maar liever heb ik een iets uitgebreidere functionaliteit (NZB knop) zonder dat het programma bloatware wordt.
het werkt inderdaad leuk hier op de MBPHellBeast schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:28:
[...]
Nee hoor. Die skin werkt perfect met de NZB knop op mijn Imac.
Try before you speak.Master Chieftec schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:42:
[...]
De NZB knop skin hebben wij als OSX gebruikers toch niet veel aan? Hij is er alleen nog voor Windows.
Better die trying, than never tried at all.
ik heb hem ook aan de gang
nzb knop is top
maar even een vraag...
ik heb iets gedownload en wil het naar mijn usb stick slepen, maar dat gaat niet.
ik heb geen ervaring met mac, hoe moet ik dit doen.
nzb knop is top
maar even een vraag...
ik heb iets gedownload en wil het naar mijn usb stick slepen, maar dat gaat niet.
Bedankt voor de wijze levens lessen. Dat pik ik toch even mee hier in een forum.RVE_NL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:07:
[...]
Try before you speak.
Better die trying, than never tried at all.
Het werkt inderdaad. In mijn download map kwam ik ineens meerdere (zelfde) rar files tegen.
Ik dacht dat die beruchte exe files waren, die OSX liever niet binnen wilde halen. Blijkbaar ging de downloads zo snel dat ik de download balk niet te zien kreeg.
Ik heb hem draaien en inderdaad het gaat vrij soepel. Ik heb recent mijn iMac uitelkaar gehaald en een Intel SSD erin geplaatst. Dat helpt ongetwijfeld aan de snelle respons.
Als je niet kan slepen/schrijven op je USB betekend dat je USB stick opnieuw geformatteerd moet worden. Doe het maar met je mac vanaf Programmas/hulpprogrammas/schijfhulpprogrammas.
angelico66 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:11:
ik heb hem ook aan de gang
nzb knop is top
maar even een vraag...
Dankzij dit topic ook spotlite met de skin op macpro gezet. Werkt prima.HellBeast schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:28:
[...]
Nee hoor. Die skin werkt perfect met de NZB knop op mijn Imac.
Ik heb nu zelf die FTD skin gedownload op SL 10.6.7, maar ik zie nergens een NZB download knop in de spots? Ben ik nu zo dom of is die knop niet aanwezig op de OSX versie? Ik gebruik Spotlite 1.0.5.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
bij elke spot staat 'spotinformatie'' dan kijk je bij ''bestandsnaam'' Zoek NZB staan.Dannydekr schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:44:
Ik heb nu zelf die FTD skin gedownload op SL 10.6.7, maar ik zie nergens een NZB download knop in de spots? Ben ik nu zo dom of is die knop niet aanwezig op de OSX versie? Ik gebruik Spotlite 1.0.5.
[ Voor 3% gewijzigd door Peaky op 12-04-2011 15:56 ]
Nog dingen bekent over een nieuwe update?
Suggesties:
- Zelfgemaakte categorien
- 'echte' NZB knop (ik ben nu eenmaal lui
)
En dat was het eigenlijk wel. Voor de rest een prima applicatie die gewoon erg goed zijn werk doet. Ben zeer tevreden in ieder geval.
Suggesties:
- Zelfgemaakte categorien
- 'echte' NZB knop (ik ben nu eenmaal lui
En dat was het eigenlijk wel. Voor de rest een prima applicatie die gewoon erg goed zijn werk doet. Ben zeer tevreden in ieder geval.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Iemand al http://www.spotplanet.org gezien? Echt superhandig. Gebruik het nu ook op mn Mac icm Sabnzbd+
Tot op heden heb ik altijd Unison voor Mac OSX gebruikt. Ben ik heel tevreden over. Is een client met browser en NZB DL knop, vind ik perfekt werken.
Op aan raden van een maat die beweerd dat Spotnet voor PC zo goed werkt met plaatjes maar de Mac versie is dan Spotlite. Dit icm met de Popcorn A200, is echt chillen, je kunt je nzb file naar je Popcorn A200 sturen en dan haalt die 'm binnen. Hoeft je computer niet aan te blijven.
Spotlite vind ik er niet uitzien voor OSX, sorry.
Op aan raden van een maat die beweerd dat Spotnet voor PC zo goed werkt met plaatjes maar de Mac versie is dan Spotlite. Dit icm met de Popcorn A200, is echt chillen, je kunt je nzb file naar je Popcorn A200 sturen en dan haalt die 'm binnen. Hoeft je computer niet aan te blijven.
Spotlite vind ik er niet uitzien voor OSX, sorry.
Hoe zijn de ontwikkelingen? Moeten we ons nog steeds redden met spotlite?
Ik kwam laatst een site tegen met de spotnet filters, dus ook echt met x264 enz. Dit was dus niet a la ftd die alleen hd heeft. Kent iemand die site? Ik ben hem kwijt
...
Ik kwam laatst een site tegen met de spotnet filters, dus ook echt met x264 enz. Dit was dus niet a la ftd die alleen hd heeft. Kent iemand die site? Ik ben hem kwijt
Lijkt er op dat Spotlite dood is? Zijn er andere OSX alternatieven die nog wel bijgehouden worden?
Er zijn wat mensen die spotweb hosten.
In het spotweb-topic wordt expleciet verboden om daar naar te linken, dus dat zal ik niet doen. Maar als je een google doet op 'spotweb overzicht' kom je een heel eind.
In het spotweb-topic wordt expleciet verboden om daar naar te linken, dus dat zal ik niet doen. Maar als je een google doet op 'spotweb overzicht' kom je een heel eind.
Fout gelezen, post uit 2011 ipv 2012RVE_NL schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:46:
Changelog:
[ Voor 10% gewijzigd door Samplex op 22-04-2012 22:18 . Reden: Fout gelezen, post uit 2011 ipv 2012 ]
Ligt Spotlite er uit?
Sinds gisterenavond krijg ik alleen dit te zien:
" There seems to be an issue with this page. The administrator has been notified."
Sinds gisterenavond krijg ik alleen dit te zien:
" There seems to be an issue with this page. The administrator has been notified."
Anoniem: 471367
Mountain Lion en Spotlite 2.0 lijken mij geen goede combinatie. Bij het opstarten headered Spotlite niet volledig waardoor hij gelijk vastloopt. Ik heb al van alles geprobeerd aan de instelling in library, het overzetten van sommige functies naar false, het aanpassen van de headergrootte, alleen niks lijkt te werken iemand suggesties?????
Ik wist niet dat 2.0 er al was. Hier heb ik nog 1.9.9 b3 en die doet het prima. Maar ik gebruik het eigenlijk nooit meer. tegenwoordig doe ik het via spotplanet.orgAnoniem: 471367 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:15:
Mountain Lion en Spotlite 2.0 lijken mij geen goede combinatie. Bij het opstarten headered Spotlite niet volledig waardoor hij gelijk vastloopt. Ik heb al van alles geprobeerd aan de instelling in library, het overzetten van sommige functies naar false, het aanpassen van de headergrootte, alleen niks lijkt te werken iemand suggesties?????
2.0 doet het hier probleemloos onder Mountain Lion..
Niets aangepast, gewoon Mountain Lion over Snow Leopard heengezet.
Niets aangepast, gewoon Mountain Lion over Snow Leopard heengezet.
Anoniem: 471367
Aiii okeej, njaah dan blijf ik proberen. maar dat spotplanet.org is echt chill thanks voor de tip. Spotlite gaat nu ook maar de trashcan in!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot