[CiP] Tomb Raider - Jungle

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Helaas nog geen tijd gehad voor een overzichtsfoto, die houden jullie nog even van me te goed.

Goed nieuws, vandaag heb ik m'n mobo teruggekregen (tnx MSI).
Om de achterkant van de kast ook in stijl te houden, heb ik gelijk even de I/Oshield onder handen genomen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vcVCXawXlxiCBftqV3U7S6QN/full.jpg

Verder heb ik nog niet zo heel veel gedaan, ben meer bezig geweest met hardware reviewen en andere casemods :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dit weekend weinig creatiefs gedaan, voornamelijk bezig geweest met de hardware.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b8aeXXG8ylWKKrGY8VpF25CU/full.jpg
Dit zooitje ongeregeld moet straks in de kast komen.

Deze hardware gaat mijn oude systeem vervangen, een E8400 wordt vervangen door een A6 3500, niet echt een upgrade, gezien die dingen vrijwel gelijk presteren, maar ik vind het een beetje zinloos om 2 gelijkwaardige systemen hier te hebben staan.

Om de harde schijven te monteren had ik een simpel rekje gebouwd waar 2 HDDs in passen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dVwvadHIUyMqAgZXiKGBsIQf/full.jpg

In de E8400 had ik 2 hdds zitten, en daar heb ik op zich zat aan voor dat systeem, dus meer zal nu ook niet nodig zijn. En anders kan ik altijd nog creatief proberen te zijn met met nog zo'n rekje.

Om toch nog een beetje creatief te zijn heb ik gisteren bij de Xenos nog een kleurig plantje gehaald
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yr5jrxROGlJvWSKhY1Jah8Wj/full.jpg

Deze ga ik nog helemaal uit elkaar plukken en in de casemod plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Vandaag ben ik bezig geweest met het plaatsen van de hardware in de kast om te zien of het allemaal past.

Als eerste heb ik de voeding onder handen genomen. Ik heb waarschijnlijk de voeding met de minst praktische kabels, een Cougar A450, die hele lange voedingskabels heeft.

Dus dat heb ik eerst onder handen genomen. Ik heb een extra SATAstekkertje op de kabel geprikt, zodat de kabel gewoon recht kan zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BEipUFLa3KpzjNTyiIRcD8Va/full.jpg

En vervolgens nog een halve meter kabel eraf gehaald, omdat die uitstak en niet netjes weggewerkt kon worden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LN0uEzLcnrCCZ2TfLWwSEZwv/full.jpg

Nadat ik de hardware had vastgeschroefd kwam ik erachter dat het HDDrekje maar net paste, omdat de videokaart vrij lang is. Maar met wat passen en meten zit het er voorlopig even in.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k24qcLgyLnIFXVtS1puugLfB/full.jpg
kabeltechnisch is het nog een gigantisch zooitje, omdat de kabels voor de LEDjes nog netjes gemaakt moeten worden etc.
De uitdaging gaat de CPU koeler worden, die misschien wat te groot is. Het is een Cooler Master 612s, wat een prima koeler is, maar vrij hoog.
De bovenste paar koelribben kan ik daar nog wel vanaf halen, maar de heatpipes gaan een groter probleem vormen. Misschien dat ik die kan ombuigen ofzo, maar dat moet ik nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
TERW_DAN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:21:
Helaas nog geen tijd gehad voor een overzichtsfoto, die houden jullie nog even van me te goed.

Goed nieuws, vandaag heb ik m'n mobo teruggekregen (tnx MSI).
Om de achterkant van de kast ook in stijl te houden, heb ik gelijk even de I/Oshield onder handen genomen.
[afbeelding]

Verder heb ik nog niet zo heel veel gedaan, ben meer bezig geweest met hardware reviewen en andere casemods :+
ooeeeh dat gaat nog leuk worden als je daar een USB of een CAT5 in drukt en dat er dan zo'n glittertje tussen zit xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dat zit allemaal wel goed vastgelijmd hoor, daar maak ik me echt geen zorgen om .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BWUqqa1q0syFb075nTpkbAe0/full.jpg

Zo staat de kast er nu bij, wat uiterlijk betreft is hij voor een heel eind af. Lara moet nog een plekje krijgen, nog wat pilaartjes komen erin te zitten en nog wat plantjes/mos. Daarna beginnen met de interne bekabeling, dat gaat nog een leuke uitdaging worden om netjes te maken, maar ook dat moet wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466194

Super dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gaaf! Serieus een woeste kast euh berg zo :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeltje op 11-09-2012 07:20 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkygraz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 07:23
Gewoon Lara erin droppen met een radiografische heli en vergeten, ze red zichzelf wel toch?

Merry men, let the quest for the holy grail begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:40
Maar zit er nog water in? Ik kan er steeds niets over vinden, en heb het topic al anderhalf keer doorgelezen :(

Maar ik vind jouw casemods ook wel weer wat hebben, net als veel andere casemods hier in CM :) Allemaal weer iets heel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, er zit water in (althans, nu nog niet. Dat komt erin zodra ik de adapter van de mistmaker gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466194

lara ging toch op het lage plateau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, maar moet haar nog vastlijmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 22:11
*schop*

Is hier nog wat mee gebeurd in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, er is wel wat aan gedaan, vooral veel kleine plantjes en details. Maar hij is nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Het voornaamste probleem dat ik nu heb is dat ik is dat ik nooit tevreden ben, dus veel dingen beter wil maken of mooier wil maken. En dat kost vooral heel veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 22:11
Haha, ik herken het :P
Misschien een update van de huidige staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Die kan ik binnenkort wel eens posten, als ik tijd heb wat goede foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Danny! _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Meestal ben ik niet zo van het ontzettend oude koeien uit de sloot halen, maar heb toch nog een kleine update.

Sinds de laatste keer dat ik serieus met deze casemod bezig ben geweest en nu is er wel eea veranderd. Gezien ik nu een eigen huis heb, en m'n computer in de woonkamer heb staan, dus was zo'n lompe kast als deze niet heel praktisch. Daarbij is het zo dat de mod er niet beter op werd door het verhuizen en staan te verstoffen op zolder.

Maar uiteraard vond ik 't wel zonde om er verder helemaal niets mee te doen. Veel compacter was 't niet te doen om deze case te maken, dus moest er wat anders mee gebeuren.

Nadat de mod ruim 2 jaar op zolder heeft gelegen zonder aangeraakt te worden heb ik 'm kaalgeplukt en ben ik eens begonnen met de goedgelukte onderdelen te recyclen voor iets anders. Niet heel spannend, eigenlijk dezelfde manier waarop ik m'n casemod gebouwd heb, maar nu zonder computer erin, maar gewoon om ergens op te hangen. Voorzien van een plexiglazen behuizing, zodat het meeste stof eruit zal blijven.

Niet zo spectaculair als een casemod.... maar toch een betere optie dan alles maar te laten verstoffen op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hrcf4ArOGHzf8nQU0XJP7nxH/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8fz52sYrmlDlibzM2eHeRN9j/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Dit is wel een leuke oude koe! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:34

Matis

Rubber Rocket

}:O

Nostalgie dit topic. _/-\o_
Een waardige afsluiter van een fantastische casemod.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik mis topics zoals deze ;)
maar de meesten zullen, zoals ik, hier tegenwoordig niet veel tijd meer voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Zoveel tijd als ik er vroeger in kon storten lukt me nu ook gewoon echt niet meer. Dat is ook een beetje de reden dat dit gewoon niet meer afgekomen is zoals ik het ooit in gedachten had (ook omdat het initiele idee van een waterval niet heel erg haalbaar was natuurlijk :D ).

Misschien ooit nog een keer als ik met pensioen ben, maar dat duurt nog wel effe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 20:04
@TERW_DAN netjes dat je de topic als nog 'afsluit' Ziet er leuk uit.
@Anoniem: 454358 Jah, tijdsgeest denk ik. Casemodden is geen ding meer, heb ik het idee. En de mensen die nog 'uit die tijd' komen hebben er waarschijnlijk geen tijd er meer voor.(wat jij ook al aangaf). Maar, het is idd jammer om te zien dat dit niet meer gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik was benieuwd wie deze holy mother of kicks gegeven had, maar je was het zelf! :D Mooi dat ie niet ongezien de kliko in gaat en je op deze manier nog steeds een herinnering hebt aan deze klassieker.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 10:17
Gek genoeg moest ik laatst nog eens aan dit project terugdenken alleen kon ik me echt niet meer herinneren waar ik het nou had gezien (hier of op Bit-tech bijvoorbeeld). Maar als ik zo de naar de leeftijd van de posts kijk, damn dat is al weer even geleden... Wel gaaf dat je zo toch nog een toonbare herinnering hebt aan het vele werk dat je toen in de case had gestoken! :)

Edit: ik zie dat ik in 2007 al gereageerd had op de voorgaande mod, time flies
Liquid-Man schreef op woensdag 2 mei 2007 @ 01:19:
Mooi om te zien dat er weer vaart in het project zit.

Btw, er staan momenteel 5 mod's van jou op de /22 :P

[ Voor 29% gewijzigd door Liquid-Man op 21-11-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
*O*

holy zombie thread batman! Mooi gedaan ook Danny (y)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste