Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Eigenlijk is dit filmpje niet juist... Ik mis de aluminium achterkant... Denk niet dat de blender die kapot krijgt...
Anoniem: 198824
- Hoe kan je je huidige simkaart/abo gebruiken in de 3G versie van de ipad, i.v.m. het micro-sim slot?
Zo ja hoe zou TomTom het doen in het verkeerAnoniem: 198824 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:10:
- Zit er nu een gps chip in de ipad ja of nee?
- Hoe kan je je huidige simkaart/abo gebruiken in de 3G versie van de ipad, i.v.m. het micro-sim slot?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ik ga niets nieuws noemen, alleen herhalen:
Vergelijk de ipad met een e-reader. Is het qua leescomfort te vergelijken? En hoe zit dit na een paar uur lezen?
Dit vind ik wel een heel interessante vraag.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
In de 3G-versie zit GPS.Anoniem: 198824 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:10:
Het lijstje zullen we hier zodra het klaar is even posten zodat iedereen kan zien wat er met de diverse input is gebeurd. Dit lijkt me wel zo netjes om straks teleurstelling te voorkomen. Het is niet haalbaar om álle vragen, suggesties en testverzoeken uit te voeren, daarvoor zou dan simpelweg te veel tijd van te veel redacteuren nodig zijn - maar we gaan een serieuze poging wagen!
Gezien alle feedback en de diversiteit van de vragen heb ik de hoop om 'snel' een iPad-review te kunnen publiceren laten varen. We zullen proberen zoveel mogelijk aan te sluiten bij de in dit topic gestelde vragen.
Wordt vervolgd...
Anoniem: 69767
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-04-2010 11:23 ]
Staan er goede apps in de App store?
En vooral, wat is het voordeel t.o.v. een iPod Touch?
Ik heb geen leuke ondertitel.
[ Voor 44% gewijzigd door vgroenewold op 11-04-2010 10:55 ]
Ook zou ik willen weten hoe lang de batterij nu echt mee kan. Hoe lang de batterij meegaat is denk ik een van de meest belangrijke dingen die de Ipad kunnen maken of kraken
Ik vraag me wel eens af of er verschil in wegschrijven is met 16/32/64GB versie. Aldus of er snelheidsverschil in zit.
Inhakend: hoe fail-safe is dit apparaat?--Niels-- schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:31:
Hoe valt de iPad te gebruiken in een gezin? Het is een duur apparaat, dus veel huishoudens zullen er niet snel meer dan 1 aanschaffen. Is het dan mogelijk om een apart profiel aan te maken voor de kids en voor de ouders? Voor apps kun je misschien nog verschillende homescreens aanmaken. Maar hoe die je dat met muziek en een andere achtergrond? Of is het meer zoals een mobiele telefoon gericht op 1 gebruiker / eigenaar?
Anoniem: 160183
Lijkt me dat er ooit wel een review zal komen met de 3G versie. Je kan nu niet testen wat er niet isAnoniem: 198824 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:10:
Dan vraag ik mij vooral af, hoe is de reactiesnelheid van het toetsenbord. Bij de iPhone valt dit nog wel eens tegen.thijsje66 schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:04:
Ik ben erg geïnteresseerd in het typen op de iPad. Kan je met al je vingers "blind" typen (dat zal nooit zo goed gaan als op een echt toetsenbord) of moet je het met je duimen doen?
Staan er goede apps in de App store?
En vooral, wat is het voordeel t.o.v. een iPod Touch?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dan kan je er in een woonwijk zo een straat naast zitten.
WIFI plaatsbepaling? Dat lijkt me onmogelijk, misschien plaatsbepaling adhv telefoon masten? 5 meter is trouwens bijna net zo precies als GPS.bbouws schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:34:
[...]
De wifi only is ook enorm nauwkeurig met locatiebepaling.. max 5 meter afwijking, enorm precies.
┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓
* is de batterij uitneembaar cq vervangbaar?
* is ie geschikt als vervanger voor een desktop pc? evt. met losse muis/toetsenbord.
Uhu, laten we zeggen dat een woonkamer +- 7 meter diep is, dan zit je er dus nog geen straat naast. Daarnaast is Wifi niet zo precies, want het werkt enkel maar als je bent verbonden met een wifi-netwerk waarvan daadwerkelijk de locatie bekend is, en dat zijn er niet zo veel. En dan nog, kan je vaak laten we zeggen wel tot 30 meter van de Access-point zitten en heb je nog ontvangst.brilsmurfffje schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:50:
5 meter is natuurlijk niet echt precies
Dan kan je er in een woonwijk zo een straat naast zitten.
Nee niet door je zelf, enkel door een service-punt.* is de batterij uitneembaar cq vervangbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 12-04-2010 11:36 ]
Als iemand het kan, dan moet ik het toch ook kunnen? Als tweaker ga je toch wel een stapje verder, ook als kost je dat je warranty?ZpAz schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:35:
[...]
Uhu, laten we zeggen dat een woonkamer +- 7 meter diep is, dan zit je er dus nog geen straat naast. Daarnaast is Wifi niet zo precies, want het werkt enkel maar als je bent verbonden met een wifi-netwerk waarvan daadwerkelijk de locatie bekend is, en dat zijn er niet zo veel. En dan nog, kan je vaak laten we zeggen wel tot 30 meter van de Access-point zitten en heb je nog ontvangst.
[...]
Nee niet door je zelf, enkel door een service-punt.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
[ Voor 81% gewijzigd door ZpAz op 12-04-2010 12:01 ]
Er is een database met de locaties van vele draadloze netwerken. Als jij bij één zo'n netwerk in de buurt bent, weet de iPad je locatie.roy-t schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:09:
[...]
WIFI plaatsbepaling? Dat lijkt me onmogelijk, misschien plaatsbepaling adhv telefoon masten? 5 meter is trouwens bijna net zo precies als GPS.
@hieronder, is ook niet bedoeld voor navigatie onderweg.
[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 12-04-2010 12:12 ]
Lijkt me erg onbetrouwbaar, daar kun je de weg toch niet mee vinden?Muthas schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
[...]
Er is een database met de locaties van vele draadloze netwerken. Als jij bij één zo'n netwerk in de buurt bent, weet de iPad je locatie.
Het lijkt me ook meer de vervanger van A-GPS op 3G, waar de plaatsbepaling via GPS 'gefinetuned' wordt aan de hand van de locatie van de zendmasten. Een soort hulpmiddel, dus.roy-t schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:11:
[...]
Lijkt me erg onbetrouwbaar, daar kun je de weg toch niet mee vinden?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Tsja, je moet dan aan twee batterijen zien te komen, en je moet hem open krijgen zonder te slopen. (Wat volgens mij nogal eens gebeurde bij de iPhone) De chips zitten vast met epoxy, het hele apparaat is er gewoon op gemaakt om dicht te blijven.Tukk schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:38:
[...]
Als iemand het kan, dan moet ik het toch ook kunnen? Als tweaker ga je toch wel een stapje verder, ook als kost je dat je warranty?
Je krijgt trouwens bij 'batterij-vervangen' een andere iPad (waarschijnlijk van iemand die het eerder heeft ingeleverd waar de batterij van is vervangen) het is niet zo dat ze 'on the spot' je accu vervangen.
[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 12-04-2010 16:11 ]
Ideaal ding als controller voor je muzieksoftware. Bv.
- Alle tracks op je beeldscherm en je digitale mixer op je iPad.
- Alsstandalone drummachientje.
- Padcontroller voor inspelen drums.
Dat de review is geschreven op de iPad, ok ok, je hoeft dat niet perse te doen als het toch niet helemaal lekker werkt, maar iig bekijken hoe het is om een lang stuk te typen.
Hoe hou je dat ding nu vast? Als je zit op een stoel, moet je hem dan met 1 hand in de lucht houden, leg je hem neer? Is dit hele concept wel handig van een touchscreen? Een laptop zet je op je schoot, is logisch, maar als je zit op een stoel kan je nergens je iPad op leggen oid... Hier ben ik heel erg benieuwd naar, gewoon het dagelijks gebruik.
Snap wel wat je bedoelt. Voor kortere invoer heb je een soort case die je kan gebruiken om in te zetten, voor langere een dock met keyboard.Killzone schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:06:
Daarom wil ik juist zien hoe je het gebruikt in het dagelijks leven. Hoe hou je het vast? Krijg je geen lamme armen, moet je altijd liggen om hem te gebruiken? Etc.
Dan werkt het even fijn.
Maar rare test requirements. Je gaat dit toch ook niet checken als je een telefoon koopt of een xbox? (daar kan je ook op typen als je dat wil)
Daar ben ik het niet mee eens. Zo'n multitouch screen kan ook handig voor "production" gebruikt worden, kijk maar naar het voorbeeld van hierboven als muziekproduceerhulpmiddel, waarbij je bijv. sliders en knoppen van een virtueel mengpaneel of synthesizer kunt gebruiken.Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:00:
Jammer dat velen de ipad proberen te vergelijken met een laptop. Het is geen apparaat voor production, maar juist consumption.
Het gaat ook niet om het typen, maar om het algemeen gebruik, aan een tafel, op een stoel, in bed, etc. Je ziet een aantal gebruikersvoorbeelden op Apple.com, maar meestal zit ik niet zoals zij zitten, dus ik vraag me gewoon af of dat lekker werkt...Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:11:
[...]
Snap wel wat je bedoelt. Voor kortere invoer heb je een soort case die je kan gebruiken om in te zetten, voor langere een dock met keyboard.
Dan werkt het even fijn.
Maar rare test requirements. Je gaat dit toch ook niet checken als je een telefoon koopt of een xbox? (daar kan je ook op typen als je dat wil)
1. De echte tweaker, waarin ipad word getest door de ogen van een tweaker.
2. De casual gebruiker, waarin ipad word getest door de ogen van een consumer.
Bij punt 2 zou bijvoorbeeld een familielid of partner van de tester een leuke rol kunnen spelen. Ik ben met name benieuwd naar het hoe en wat de casual gebruiker ervaart in tegenstelling tot de tweaker. Misschien kunnen we begrijpen waarom er zoveel ophef is
De Tweakability lijkt mij ook interessant: wat kan ik er mee naast de "out of the box" functionaliteit?Miki schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:59:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja, en dan niet alleen op basis van het scherm maar ook formaat. Boeken lezen doe je meestal op pocketformaat. Is een kleine, lichtere 6" (oid) ereader dan niet veel fijner?Wouser schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:26:
Weet niet of dit al naar voren is gekomen. Maar ikzelf ben vooral benieuwd naar het verschil in lezen van de LCD van apple en een eInk reader.
We hebben het apparaat nét binnen en zijn druk aan het testen. We mikken op zaterdag. We zijn nog niet klaar. Zodra we een zinnige indicatie hebben, roepen we dat.Sander schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:20:
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de review op t.net komt? Enig idee?
[ Voor 13% gewijzigd door Wilbert de Vries op 23-04-2010 16:22 ]
En wat verwacht je hier dan zoal?Miki schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:59:
Ik zou graag een review willen zien waarin twee type gebruikers worden ingezet:
Ik vermoed bijv. of het lekker werkt om je eigen geknutselde Windows Media-hub aan te sturen onder de tv. Dat is waar ik 'emm ook graag voor zou willen gebruiken, remote desktop e.d.
Als een hele grote afstandsbediening, dus. 1 van de dingen waarvoor hij mij ook interessant leekvgroenewold schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:58:
[...]
Ik vermoed bijv. of het lekker werkt om je eigen geknutselde Windows Media-hub aan te sturen onder de tv. Dat is waar ik 'emm ook graag voor zou willen gebruiken, remote desktop e.d.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Anoniem: 274892
anders lees je gewoon de review in de spits, metro, nu.nl etc....2. De casual gebruiker, waarin ipad word getest door de ogen van een consumer.
Onzin, er zit notabene multitouch en virtual qwerty INPUT op. Kijk als dat ding een 'dom' beeldscherm was zonder enige input had je gelijk. En een laptop is ook niet alleen voor production: websurfen, films kijken, gamen het kan allemaal. Het is eerlijker te zeggen dat de iPad gewoon niet zo geschikt is voor bepaalde taken, maar om te zeggen dat hij daarvoor niet bedoeld is onzin. Zelfs iWorks wordt geleverd (als DJ virtuele muziekproductie). De iPad is niet zo geschikt voor BEPAALDE productietaken, waar mss keyboard en muishandiger zijn, maar juist voor ANDERE productietaken veel beter geschikt is (denk bv aan kleurtekeningen maken oid). En ten slotte nog krijgt de iPad zelfs een keyboard accessoire...dus stellen dat de iPad enkel voor consumptie is, is bezijden de waarheid.Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:00:
Jammer dat velen de ipad proberen te vergelijken met een laptop. Het is geen apparaat voor production, maar juist consumption.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Is er inmiddels een lijstje wat jullie gaan testen? Ik ben wel nieuwsgierig.Wilbert de Vries schreef op zondag 11 april 2010 @ 09:44:
Er is in een paar dagen tijd heel wat feedback gekomen, waarvoor dank! We zullen alle vragen, tips en suggesties de komende dagen groeperen en ontdubbelen. Hopelijk hebben we dan een overzichtelijk lijstje van zaken die getest kunnen worden en waar we jullie antwoord op kunnen geven.
Het lijstje zullen we hier zodra het klaar is even posten zodat iedereen kan zien wat er met de diverse input is gebeurd. Dit lijkt me wel zo netjes om straks teleurstelling te voorkomen. Het is niet haalbaar om álle vragen, suggesties en testverzoeken uit te voeren, daarvoor zou dan simpelweg te veel tijd van te veel redacteuren nodig zijn - maar we gaan een serieuze poging wagen!
Gezien alle feedback en de diversiteit van de vragen heb ik de hoop om 'snel' een iPad-review te kunnen publiceren laten varen. We zullen proberen zoveel mogelijk aan te sluiten bij de in dit topic gestelde vragen.
Wordt vervolgd...
Kom op, even serieus: waarom is er eigenlijk nog een iPhone app van tweakers? Of een smartphone-vriendelijke layout van de GoT? We leven niet meer in de jaren negentig?!?
I'm just taking care of business
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Anoniem: 124681
Graag wel ná het testen van al het andere wat hier genoemd is danCodeCaster schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:17:
Van hoe hoog je 'm kunt laten vallen.
Ik heb er weleens aan gedacht het te maken, maar zie de meerwaarde tegenover de "moeite" niet zo, ik surf super makkelijk door de gewone page namelijk.mr. TCB schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:16:
Ik zou door tweakers getest willen zien op de iPad: een tweakers.net app
Kom op, even serieus: waarom is er eigenlijk nog een iPhone app van tweakers? Of een smartphone-vriendelijke layout van de GoT? We leven niet meer in de jaren negentig?!?
Dus? Dan hebben ze die lijst toch nodig? Ik vond het een goed initiatief om om te testen items te vragen en daar ook op terug te koppelen.
Anoniem: 57942
- test hem in een desktop omgeving met draadloze muis en toetsenbord ter vervanging van een desktop.
- Daadwerkelijke batterij duur met zware belasting. En 1tje met gewoon surfen op het internet.
- Bereik van draadloos netwerk kaart vergeleken met een gemiddelde laptop
- Hoe hard kan de externe speaker? is het benoemswaardig als een leuke radio/ mp3 speler voor buiten met wat vrienden.
- hoe snel reageerdt het kantel systeem. En reageert deze altijd naar behoren. of is hij snel in de war.
- Hoe warm word hij in je schoot als je hem een uur een film laat afspelen
Spunker:
- Direct video afspelen.. Ik heb enkel een 720p video (Planet Earth, eerste aflevering): hapervrij
- Je kunt één bluetooth device koppelen, niet twee: major issue dus
- Daadwerkelijk met zware belasting: gamen, videos afspelen etc kom ik aan dik 10 uur. Zonder zware belasting langer, maar ik wilde niet langer wachten met laden
- Draadloos netwerk van de iPad is bij mij op kantoor beter dan mijn MacBook Pro (15", 2007). Thuis vergelijkbaar. (Airport Extreme thuis, op de zaak allerhande merken)
- De speaker kan best hard, maar is mono. Je moet hem niet gebruiken als audiosysteem op een feestje, maar als 'aanwezige achtergrondherrie' als er vrienden zijn werkt het wel.
- Kantelsysteem reageert sneller dan op mijn iPhone 3G (en de 3Gs van mijn vriendin)
- Niet, er is letterlijk geen sprake van merkbare warmtevermeerdering
Zo
Bericht hierboven
Het is een touchscreen. Geen muispointer te bekennen.
[ Voor 32% gewijzigd door t14wo op 23-04-2010 17:01 ]
Anoniem: 354278
Ik zit nu op mijn iPad dit bericht te typen en de site ziet er precies hetzelfde uit als op mijn laptop. Dus zo een app lijkt me overbodig.mr. TCB schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:16:
Anoniem: 322415
Ik heb een site gevonden die op html-5 draait http://mrdoob.com/projects/harmony/#sketchy
nu vroeg ik mij af of die ook op de ipad zijn werk deed?
Deze site werkt gewoon op de iPad!Anoniem: 322415 schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:28:
Ik heb al wel mijn ipad 3g besteld maar heb hem nog niet binnen..
Ik heb een site gevonden die op html-5 draait http://mrdoob.com/projects/harmony/#sketchy
nu vroeg ik mij af of die ook op de ipad zijn werk deed?
Ik had net via de Kermis Amsterdam gewonnen met 12 euro inzet LOL...
Kev7381 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:30:
Ik heb nu ook een iPadben echt blij
Ik had net via de Kermis Amsterdam gewonnen met 12 euro inzet LOL...

Uit blijdschap zou ik dat ook op GoT posten in precies dit draadje! Lucky you!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-04-2010 19:56 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Officieel niet mogelijk, wat veel mensen doen is de iPhone jailbreaken en een appje draaien dat MyWi heet (kost $9.99). Dat werkt overigens perfect, behalve dat je telefoon maximaal 4uur batterylife heeft als je die app gebruikt.Anoniem: 353021 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:51:
Tethering met iPhone naar ipad
Hangt er van af hoe je hem vasthoud, ik gebruik hem meestal als ik ergens zit, dan rust hij half op een been ofzo. Als je hem echt heel de dag zou moeten vasthouden, dan wordt hij wat mij betreft toch wel te zwaar. Maar dit is nogal een lastige vraag om te beantwoorden, want voor iedereen zal dit anders zijn.bonzz.netninja schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:55:
Ik begreep van een aantal gebruikers van het gebruik van de ipad prima werkt maar hij, na een dag rond slepen, toch stiekem wel een beetje zwaar is. Zeker als je hem bijv. moet vasthouden ergens voor. Wat vind tweakers daarvan?
Bericht hierboven
Die is er al wel hoor, maar je kunt 'm nog niet in de Store vinden.mr. TCB schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:16:
Kom op, even serieus: waarom is er eigenlijk nog een iPhone app van tweakers?
Beetje Off-Topic, sorry...
PSN: Roy-1991
Kan je net zo goed naar Will It Blend kijkenCodeCaster schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:17:
Van hoe hoog je 'm kunt laten vallen.
(@ Brilsmurfje, ja, idd, al gezien)
/Ontopic:
Kan ik er bijv. Videospelers/codecs op installeren en eigen (bijv) AVI's kijken net als op OSX of is het beperkt tot het installeren van vooraf gekeurde apps?
[ Voor 4% gewijzigd door dinoballz op 30-04-2010 08:59 ]
PhD i.o.
Waarom zo ongeduldig? Wil je een snel afgeraffelde review of toch iets meer uitgebreid en niet een 13 in een dozijn review?Maximus schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:45:
We schrijven nu al enige tijd later, zit met veel spanningte wachten op de iPad review van T.net. Is al enige progressie gemaakt in het opstellen van de review?
Die review komt gewoon zodra die klaar is, erom blijven zeuren zal dat proces niet versnellen gok ik
Ben zeker niet ongeduldig, vraag netjes hoever men is met de review. Halverwege is voor mij dan al een heel bevredigend antwoordErkens schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:15:
[...]
Waarom zo ongeduldig? Wil je een snel afgeraffelde review of toch iets meer uitgebreid en niet een 13 in een dozijn review?
Die review komt gewoon zodra die klaar is, erom blijven zeuren zal dat proces niet versnellen gok ik
Ben het geheel met je eens, liever een hele goede dan een halve snelle
PhD i.o.
Beetje vreemde reactie, hij vraagt gewoon hoever ze zijn, nergens staat dat ze op moeten schieten hoorErkens schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:15:
[...]
Waarom zo ongeduldig? Wil je een snel afgeraffelde review of toch iets meer uitgebreid en niet een 13 in een dozijn review?

gewoon nee.
Wat is er vreemd aan mijn reactie? Ik vind zijn reactie nogal raar, hij was niet de eerste met zo'n reactie en door dat soort reacties gaat het echt niet snellerSanderPS3 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:59:
[...]
Beetje vreemde reactie, hij vraagt gewoon hoever ze zijn, nergens staat dat ze op moeten schieten hoor
timowouters schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:06:
Waar blijft de reviewBen benieud naar wat tweakers er van vindt
Van flauwe grappen gaat het niet sneller. When it's done, wat Erkens al zegt, en verder hoeven daar geen woorden meer aan vuil te worden gemaakt.Twylight schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:55:
Tweakers loopt inderdaad een beetje achter de feiten aan
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Achter welke feiten?Twylight schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:55:
Tweakers loopt inderdaad een beetje achter de feiten aan
Jij laat blijken dat hij zeurt, dat doet hij niet, in tegenstelling tot de rest vraagt hij op een normale manier hoever ze inmiddels zijn. Niet iedereen over een kam scheren jongenErkens schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:30:
[...]
Wat is er vreemd aan mijn reactie? Ik vind zijn reactie nogal raar, hij was niet de eerste met zo'n reactie en door dat soort reacties gaat het echt niet snellerHet is af zodra het af is
[...]
[...]
gewoon nee.
Was geen flauwe grap hoor, gewoon een correcte constatering.Rataplan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:03:
[...]
Van flauwe grappen gaat het niet sneller. When it's done, wat Erkens al zegt, en verder hoeven daar geen woorden meer aan vuil te worden gemaakt.
Tweakers heeft vaak leuke dingen die je nergens anders ziet, maar de iPad is in de afgelopen weken al uitbundig getest, mee gegooid, geblend, gejailbreaked uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.
Ben benieuwd wat Tweakers daar nog aan toe wil voegen.
Wat denk je dat het doel van dit topic is?Twylight schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:05:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je weet dus niet wat er in die review komt ('ben benieuwd'), maar je weet al wel dat wij achter de feiten aanlopen ('correcte constatering')?Twylight schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:05:
[...]
Was geen flauwe grap hoor, gewoon een correcte constatering.
Tweakers heeft vaak leuke dingen die je nergens anders ziet, maar de iPad is in de afgelopen weken al uitbundig getest, mee gegooid, geblend, gejailbreaked uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.
Bizarre opvattingen over 'correct' heb jij. En nou is het dus weer even afgelopen met dat gehengel, gaarne alleen reageren als je iets constructiefs te melden hebt.
[ Voor 94% gewijzigd door Rataplan op 03-05-2010 17:38 ]
Hoe is het gebruikt in de normale dagelijkse omgang? Hoe ga je er mee om? Moet je er telkens aan denken om hem mee te nemen of gaat dat juist automatisch? Hoe plaatst de iPad zich in je dagelijks gebruik? We hebben allemaal ons eigen idee over hoe we een iPad gaan gebruiken, maar hoe vertaald zich dat nu daadwerkelijk? Bijvoorbeeld je email: Dat kan ook op je Pc of iphone, maar merk je nu dat je iPad de iPad pakt of juist je iPhone? Zit er verschil in je werk situatie en je thuis situatie? Migreer je steeds meer taken van je iPhone of PC naar je iPad? Zo ja, welke? Veroverd de iPad echt zijn plek ten aanzien van de huidige mobile apparaten?
Dat zijn geen dingen die je in 3 dagen of een week kunt testen. Hiervoor heb je gewoon een maand of meer nodig. Een echte diepte test.
Maar moet wel zeggen: Ik kan niet wachten!!
Tweakers heeft een enorm publiek binnen NL, een groot gedeelte van de lezers leest niet alle buitenlandse sites die T.net als bron gebruikt, er is dus zeker wel een 'afzetmarkt' voor reviews als deze.Twylight schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:05:
[...]
Was geen flauwe grap hoor, gewoon een correcte constatering.
Ook vind ik dat t.net altijd zeer volledige reviews heeft, puntjes altijd op de i.
Ook dit topic, laat leden aangeven wat ze nog juist van het apparaat willen weten of zien, dat kan nou precies een uniek stukje info opleveren wat nog misschien niemand heeft, wat jouw vraag dan zou beantwoorden.
---
Wat ik trouwens ook nog wel zou willen zien is een stukje vergelijking met andere pads die nu uitkomen.
Zoals die chinese imitaties met Android etc.
En of het nog nut heeft reacties te plaatsen over wat we getest willen hebben.
Maar dit zou ik net als Shakedown willen weten.
Kan de iPad ook met RAW bestanden overweg?
Of iig kan hij van een camera (via de iPad Camera Connection Kit) de RAW (+jpg) bestanden overzetten en daarvan de RAW of de evt. bijbehorende JPG's weergeven?
En zo ja is een beetje bewerking van een hoge resolutie foto te doen op de iPad?
(RAW bestanden van de grote 3 merken?, ze zijn op internet wel te vinden).
shakedown schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:44:
Kan de iPad met RAW bestanden overweg (Nikon). En kan er ook een externe HD aangehangen worden?
Ik heb nu elke keer mijn laptop mee op vakantie en ik moet zeggen: dat is heel irritant. Ik wil overdag foto's schieten, en dan 's avond op een fatsoenlijk scherm kijken welke in hou en welke ik kan weg gooien. Tevens een klein beetje beeldbewerking. Wit balans aanpassen, uitknippen dat soort dingen. Niets zwaars.
Wat is er nu leuker dan 's avond bij een kampt vuurtje (nou ja, enorme vlammenzee...) de foto's van die dag/vakantie bekijken. En een laptop geef je niet makkelijk door.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Anoniem: 252999
Dit topic is gesloten.