Toon posts:

Wat wil jij getest hebben aan de iPad?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.361 views

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 21:26
Hoewel we iets langer hebben moeten wachten dan verwacht, hopen we nog deze week ons exemplaar van de iPad in huis te hebben. Nu zouden we een korte blik op het apparaat kunnen werpen en concluderen dat de besturing erg Apple-achtig aanvoelt, of we zouden aan onze bezoekers kunnen vragen wat ze nog van het apparaat willen weten. We kiezen voor het laatste :)

Daarom het verzoek om in dit topic je ideeën of wensen kenbaar te maken met betrekking tot onze review van de iPad. Op voorhand even een disclaimer: we kunnen mogelijk niet aan alle verzoeken tegemoet komen en zullen dan dus een schifting moeten maken.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 23:36
Ik zou graag willen weten of het apparaat snel reageert op vingerbewegingen, of dat er veel lags zijn.
Op DWDD leek het net of 1 van de iPad's traag reageerde, later vertelde hij dat hij een groot boek aan het downloaden was. Misschien heeft dat met elkaar te maken.

Hoe prettig leest het scherm uren achter elkaar? Vooral handig voor de e-book lezers om te weten.

Yippie kayak, other buckets!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Hoe snel werkt het apparaat, en werkt het allemaal ook prettig? Is het apparaat niet te zwaar of iets dergelijks om te lang in gebruik te moeten hebben? Wat zijn, náást de grootte, de voordelen van een iPad tov de iPhone?

Dat is eerst waar ik op kan komen.

~ Think Again.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar een praktijkervaring: het gebruiken van een iPad tijdens een vergadering. Daarbij denk ik aan de volgende taken:

- het maken van aantekeningen in Pages, terwijl het apparaat plat op de tafel ligt
- het wisselen naar stukken (pdf's, doc's) en de tijd die het kost om een bepaalde passage te zoeken
- het openen van bijlagen in e-mails (tijd)
- het gebruiken van bestandsomgevingen zoals SharePoint, BlackBoard (prettig voor studenten), etc.

Het is heel moeilijk om hier objectief en meetbaar over te schrijven, maar een ervaringstest waarin de knelpunten worden aangegeven zou heel fijn zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Yoghurtjenl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik weet niet welk type jullie precies hebben gehad.
Hebben jullie toevallig het model met de sim-kaart sleuf zo ja.
Als je een Iphone abonnement hebt kun de sim-kaart niet uit de Iphone is hier ook een oplossing voor bij de Ipad.
Zodat je toch gebruik kunt maken van je Iphone internet op je Ipad zou wel heel handig zijn aangezien je dan geen 2 internet abonnementen hoeft te nemen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik zou wel eens willen zien hoe bruikbaar hij nu eigenlijk is om er gewoon mee te surfen. Je weet wel, aangezien hij geen Flash doet...

• beany
  • Laatst online: 14:52

beany

Meeheheheheh

Aangezien ze hard hebben staan roepen dat je er boeken op kunt lezen(allerlei deals met e-book leveranciers) ben ik wel benieuwd hoe een iPad zich houd tegenover een ereader. Vooral het scherm is dan belangrijk. Leest het prettig? En ss het apparaat niet te zwaar om er lekker mee onderuit op de bank te hangen? En hoe makkelijk kan je er nieuwe ebooks op krijgen? Welke formaten ondersteund het?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19
Fire69 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:34:
Ik zou wel eens willen zien hoe bruikbaar hij nu eigenlijk is om er gewoon mee te surfen. Je weet wel, aangezien hij geen Flash doet...
Ben ik ook heel benieuwd na.
En of er in het productiemodel een flashvervanger zit (Silverlight? HTML5 video?)

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
Is dit wel een apparaat om in bed te gebruiken? Er zit namelijk een knop aan de zijkant om het beeld vast te zetten zodat je hem verticaal kunt gebruiken terwijl het apparaat horizontaal ligt... maar is dit wel praktisch? Is de Ipad daar niet veel te groot en te lomp voor?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1. Voordat jullie dit allemaal gaan testen zou ik graag willen dat jullie de iPad helemaal opladen en daarna ons kunnen vertellen hoeveel procent er van de batterij is afgegaan. (een kwart, helft, 3 kwart, leeg is voor mij voldoende). Om gewoon een indicatie te krijgen.

2. Ik ben heel benieuwt naar het bestandssysteem rondom iWorks. Want kun je ook een share pakken van een andere mac of van een TimeCapsule?

3. iPad heeft een glossy scherm. Dit kan vervelend zijn voor buiten. In hoeverre heb je hier last van? Wat is jullie praktijk ervaring bijvoorbeeld op het terras?

4. En hoelang duurt een koude start?

Leuk lijstje voor jullie :)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06-2020
Het schijnt dat het apparaat snel oververhit raakt. Onder welke omstandigheden is dit? Is dit alleen bij gebruik op een zonnig terrasje (beeld nog zichtbaar?) of ook onder andere omstandigheden?

\o/

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:15
Krisp schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:22:
- het gebruiken van bestandsomgevingen zoals SharePoint, BlackBoard (prettig voor studenten), etc.
+1

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
De portability. Neem hem eens mee naar een restaurant en ga lunchen met iemand. Kun je dan makkelijk dingen laten zien of delen of is het meer een 'ik' apparaat (nomen est omen?). Hoe ga je je iPad in het dagelijkse verkeer meenemen? Is 'ie lomp of valt het best mee?

Kunnen niet Apple illiterati en anderen die niet tot de kerk van Jobs behoren er een beetje mee omgaan? Of is het voorbehouden aan mensen met mac ervaring?

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05-2022

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik zou wel willen weten wat het iPad kan in samenwerking met de iPhone.

En ik zou ook wel eens bijv. de app Adobe Ideas bekeken willen hebben hoe de usability is als je bijvoorbeeld in de trein zit :P

je ne sais cacques

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 22:59

Nitai

Feels good man

Geluidskwaliteit ben ik wel benieuwd naar. Ook het opnemen van geluid voor zeg maar interviews of gesprekken.

Ook een vergelijking qua snelheid van het laden van webpagina e.d. in vergelijking met de iPhone of iPod Touch.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• roy-t
  • Laatst online: 25-05 11:23
Ik zou graag willen zien dat een reviewer hem gewoon een week 'op zak' heeft. En dan kijken of het ding daadwerkelijk gebruikt gaat worden of dat hij toch net te groot/net te klein of onhandig is.

Technisch zit het ding vast wel goed in elkaar (chapeau Apple), maar of je er wat aan hebt is een 2e.

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

Anoniem: 239646

<lol mode>
Zou graag willen weten in hoeveel stukjes een iPad breekt als je het op de grond gooit.
</lol mode>

Het lijkt mij interessant om de HP Slate diepgaand te vergelijken met de iPad.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 18:29
  • testen op accu duurt.(totaal) en oplaad tijd
  • vergelijking met een netbook. is het een netbook killer
  • aansluiting op tv
  • met dronken vrienden een multi game spelen
  • @ in de tuin met zonnelicht
  • inbed testen (kamerlicht uit natuurlijk.
  • vriendin en ouders proof.
misschien mot deze post door gelinkt worden naar 3i forum.
en een poll maken.

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-04 09:34

musicer

Press any key to continue....

vergelijken met een netbook :D en of de apps, het os enz. goed zijn aangepast aan de grootte van het scherm.

[Voor 56% gewijzigd door musicer op 08-04-2010 09:42]

• renedk
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33
ik zou heel graag willen weten wat nu de daadwerkelijke accu-duur is bij intensief gebruik. Intensief internetgebruik (WLAN).
Snelheid opstarten en opstarten Apps.
En waar ik heel erg geïnteresseerd in ben, is een vergelijking met de HP Slate.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15
Vergelijking van youtube filmpjes met de iPad youtube app t.o.v. youtube.com. (de kwaliteit schijnt wat minder te zijn op de iPad)

Niets...

• zeef
  • Laatst online: 09:14
icegodd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:41:
misschien mot deze post door gelinkt worden naar 3i forum.
en een poll maken.
Done :)

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
1. Hoe comfortabel is het een lange(re) e-mail te schrijven of een GoT Post.

2. Hoe goed geschikt is de iPad voor het gebruik van Tweakers website (FP/GoT + reacties intikken en post).

3. In hoeverre is het gebrek aan Flash een groot probleem? (denk aan flash ads op de FP)

4. Worden de websites full desktop experience weergegeven (als op een netbook/laptop) of krijg je relatief vaak de iPhone site?

5. Wat is de beste positie om de iPad te gebruiken? (ivm gewicht / laten rusten van de iPad op je heupen etc).

6. Hoe geschikt is het als familie-device? M.a.w. kun je het apparaat prima laten gebruiken door meerdere gezinsleden (ieder z'n eigen calender, e-mail, favorieten, contacten etc).

7. Wat zijn de gemiddelde prijzen van de iPad apps in vergelijking met de concurrentie tablets?

8. Kun je met iWorks direct vanuit de e-mail app, attachments (Word/Excel) openen en bewerken?

9. Als je boeken koopt via Apple voor je iPad: kun je die boeken dan ook op de PC/Laptop/Kindle/Sony lezen, of gebruikt Apple een eigen DRM formaat?

10. Kun je met een bak chips op de bank genieten van de iPad: of levert dat heel vlug een heel vet scherm op?

11. Hoe eenvoudig is het om je DIVX-films op het apparaat te krijgen?

12. Hoeveel jaar garantie krijg je in Nederland?

13. Hoeveel uur duurt het opladen van 0% naar 100% via de meegeleverde USB-kabel?

14. Kun je over the air syncen van je muziek/films e.d.?

15. Hoe goed werkt de 2x mode voor iPhone apps?

16. Hoe goed is de (stereo?) sound van de speakers?

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-04-2010 11:06]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:55:
10. Kun je met een bak chips op de bank genieten van de iPad: of levert dat heel vlug een heel vet scherm op?
En in het verlengde daarvan: hoe makkelijk/goed is hij schoon te maken? Kan je het scherm schoonvegen terwijl hij aanstaat?

• snelwegkat
  • Laatst online: 19-05 08:19

snelwegkat

..... plat

Ik zou willen weten of de grotere hoeveelheden flash nuttig zijn.
Maw, is de iPad een iPod vervanger? Wil ik mijn muziek erop zetten? Is het comfortabel films kijken op de iPad?
Wat rechtvaardigt het om meer geld neer te tellen voor de grotere hoeveelheden geheugen?

PC, DIY NAS, Ender3v2

• Sum|IA
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09-2010
waar ik heel benieuwd naar ben is de toegevoegde waarde. Veel (tweakers) hebben wel een laptop, desktop en een smartphone. Welk gat gaat dit apparaat in praktijk opvullen? Is het tijdens een vergadering handiger dan laptop, is het om mobiel informatie op te vragen beter dan een smartphone. Als ik op de bank aan het surfen en chatten ben waarom zou ik dan geen laptop gebruiken?

Om files te verminderen zijn vrachtwagenchauffeurs vanaf heden verplicht om te carpoolen

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09
Hulde aan de redactie ten eerste, dit zou eigenlijk veel vaker met allerlei apparaten moeten gebeuren. Op die manier voorkom je ook gezeur in de reacties over, wat een onzin-test of waarom is dat weggelaten. Top! :)

Ok, eigenlijk zijn de meest belangrijke zaken hierboven al wel genoemd;

1. Hoe bevalt de snelheid.
2. Het scherm is enorm glossy, hoe werkt dat zowel binnen als buiten.
3. Hoe is het huidige aanbod aan iPad apps, is het wat of bestaat het voornamelijk uit snel cashende developers die alleen de resolutie omhoog hebben gegooid.
4. Kan je tetheren met andere mobieltjes.
5. Is het apparaat wellicht nog te zwaar ivm een boek, om prettig lang in de handen te houden.
6. Wat brengt OS4 voor de iPad.
7. Hoe staat het met de bestandsstructuur, dit schijnt nogal beperkt te zijn waardoor het lastiger is grotere hoeveelheden documenten in iWorks te hebben.

8. Hoe geil is die Marvell app. ;)

En last but not least, misschien wel het meest belangrijke punt; welke aanbieders hebben nu al aangegeven (in Nederland) om met content voor de iPad te komen. Content, daar staat of valt dit ding mee.

[Voor 10% gewijzigd door vgroenewold op 08-04-2010 11:45]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
1. Hoe snel kun je door documenten/e-books bladeren.
2. Is het eenvoudig aantekeningen maken op basis van dingen die je leest in de documenten (moet je alles opstarten en afsluiten als je even switched of kan het binnen een enkel programma)
2. In hoeverre is de behuizing krasbestendig.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
In random volgorde en waarschijnlijk ook dubbele dingen, maar dat is dan maar zo!

• Opstarttijd
• Snelheid van opstarten van meest gebruikte zaken (hoe snel heb je je browser/mail voor je snufferd dus eigenlijk)
• Gebrek van Flash een gemis?
• Vette vingers op het scherm een probleem?
• Weerspiegeling van het scherm
• Valt er buiten mee te werken (in direct zonlicht)
• Krasbestendigheid
• Typen op het scherm vergeleken met een echt (laptop)toetsenbord
• Handig om ermee te werken of krijg je er kramp van als je 'm 10 minuten beet moet houden omdat je 'm niet makkelijk neer kan zetten?
• Hoe lang doe je met één acculading
• Hoe lang duurt het voordat 'ie weer helemaal volgeladen is
• Stabiliteit wifi-verbinding
• Algehele stabiliteit (is 'ie tijdens het testen ooit vastgelopen/aanzienlijk trager gaan lopen?)

En dat was het voorlopig wel zo'n beetje.

The devil is in the details.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15

RayNbow

Kirika <3

Een vraag die ik eigenlijk heb voor elke ereader en tablet: Hoe geschikt is het apparaat om documenten van A4 formaat te lezen? Denk aan wetenschappelijke papers, theses, etc.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het ding zinnig te gebruiken in een netwerkomgeving als je geen Appleevangelist bent en dus gewoon PC's in huis hebt staan. Kan ik er dus makkelijk data opzetten en afhalen (muziek, foto's, filmpjes). En kan ik dat op een normale manier doen, of moet dat weer via (propritiaire) Applesoftware?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
Terw_Dan schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:56:
Is het ding zinnig te gebruiken in een netwerkomgeving als je geen Appleevangelist bent en dus gewoon PC's in huis hebt staan. Kan ik er dus makkelijk data opzetten en afhalen (muziek, foto's, filmpjes). En kan ik dat op een normale manier doen, of moet dat weer via (propritiaire) Applesoftware?
Dat zal via iTunes moeten, als je dat niet aanstaat moet je hem gewoon niet halen. Zelf zou ik niet meer zonder iTunes willen, dat is de eerste programma die aangaat als mn laptop aangaat. :)

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-12-2022
Allereerst: ik ben (nog) geen Iphone gebruiker dus misschien zijn deze vragen echt .... 8)7

Misschien heel dom, maar gaat alle bestandsuitwisseling via itunes? of kan ik boeken, film ed in mappen slepen/kopieren?

Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de ebook appl. werkt.
Heb al een Nook in huis en zou het prettig vinden als ik boeken op beide apparaten kan lezen. slikt hij gewoon .epub files en pdf boeken, en laat hij deze op de wijze zien zoals winnie de pooh in het filmpje? (bladeren, vergroten etc.)

Ik lees nu de krant in pdf op een klein langzaam tablet, dit gaat redelijk, maar ultiem lijkt mij de Ipad hiervoor, hoe gaat het lezen dan? kan ik bijv. inzoomen (op een artikel) met een dubbel-tik zoals de bij de webversies van die amerikaanse kranten?

Film kijken op de Ipad, en nog veel belangrijker je huidige film verzameling (avi, divx, avchd, mpeg etc.) op de Ipad zetten. Hoe (makkelijk) gaat dat?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zou graag een gedeelte in de review speciaal gewijd zien aan apps uit de App Store. Dit is een belangrijk punt van de iPad en mag niet over het hoofd worden gezien. De standaard filmpjes over hoe Safari of Mail werkt kennen veel mensen al, uiteraard hoort dat ook in een review, maar leuke apps uit de App Store (zeker degene die gratis zijn) horen daar net zo goed bij.

Anoniem: 288633

ik zou graag weten of programma's zoals Rowmote of AirMouse werken. en of deze dan ook meer plaats hebben in verhouding. dat dus als je de ipad als muis/touchpad gebruikt je dus nauwkeuriger kan werken tov een ipod/iphone.

Anoniem: 102952

beany schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:36:
Aangezien ze hard hebben staan roepen dat je er boeken op kunt lezen(allerlei deals met e-book leveranciers) ben ik wel benieuwd hoe een iPad zich houd tegenover een ereader. Vooral het scherm is dan belangrijk. Leest het prettig? En ss het apparaat niet te zwaar om er lekker mee onderuit op de bank te hangen? En hoe makkelijk kan je er nieuwe ebooks op krijgen? Welke formaten ondersteund het?
+1.

Ben ook benieuwd hoe het scherm met backlight zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Kindle2, want e-Ink is erg prettig lezen.

Is pdf's lezen op de iPad te doen, ook als dit om computerboeken gaat? Kan de iPad overweg met pdf's die eigenlijk alleen maar uit plaatjes bestaan, zoals bijvoorbeeld de Head First boeken van O'Reilly?

Games: als je een iPhone game op de iPad fullscreen speelt, ziet het er dan nog goed uit?

• vgroenewold
RayNbow schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:51:
Een vraag die ik eigenlijk heb voor elke ereader en tablet: Hoe geschikt is het apparaat om documenten van A4 formaat te lezen? Denk aan wetenschappelijke papers, theses, etc.
Vergeet hierbij niet het meest gebruikte programma te bekijken onder OSX en de iPhone: Papers van MekenTosj.com

• vgroenewold
Mothergoose schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:33:

Ik lees nu de krant in pdf op een klein langzaam tablet, dit gaat redelijk, maar ultiem lijkt mij de Ipad hiervoor, hoe gaat het lezen dan? kan ik bijv. inzoomen (op een artikel) met een dubbel-tik zoals de bij de webversies van die amerikaanse kranten?
Het NRC is al bezig met een app: http://vimeo.com/10549855

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Het lijkt mij erg interessant om te weten hoe de backlight in te stellen is.
dwz:
• backlight overdag buiten (hoe helder leesbaar is/blijft het).
• backlight snachts in bed (hoe donker kun je hem instellen dat het prettig leesbaar (niet te fel) is in bed).

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Will it blend? :+

De accuduur bij leesstand, waarbij een grijswaarden- of kleuren e-book uit de library-app wordt weergegeven.

Backlight weergave/leesbaarheid, levensduur accu bij film- of muziek afspelen.

[Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 08-04-2010 13:48]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 11:05
Of lezen van het scherm vermoeiend is voor de ogen. Ik weet dat dit iets subjectiefs is, maar er is toch wel een beetje iets uit af te lijden.

Je zou ook meerdere mensen even een stukje kunnen laten lezen om een wat beter beeld te krijgen.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Eelkonio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06-2010
Hoe "gemakkelijk" werken de adapters voor SD kaartjes? En voor USB sticks? Kunnen daar ook USB harddisks aan gehangen worden?

En is de batterij (makkelijk) te vervangen?

• ZpAz
Mothergoose schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:33:
Allereerst: ik ben (nog) geen Iphone gebruiker dus misschien zijn deze vragen echt .... 8)7

Misschien heel dom, maar gaat alle bestandsuitwisseling via itunes? of kan ik boeken, film ed in mappen slepen/kopieren?

Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de ebook appl. werkt.
Heb al een Nook in huis en zou het prettig vinden als ik boeken op beide apparaten kan lezen. slikt hij gewoon .epub files en pdf boeken, en laat hij deze op de wijze zien zoals winnie de pooh in het filmpje? (bladeren, vergroten etc.)

Film kijken op de Ipad, en nog veel belangrijker je huidige film verzameling (avi, divx, avchd, mpeg etc.) op de Ipad zetten. Hoe (makkelijk) gaat dat?
In iTunes kan je de .epub bestanden pleuren (mits DRM vrij) en die worden dan ook gewoon in de iBook applicatie getoond als ik me niet vergis. Andersom kan het volgens mij niet (vanaf de iBook applicatie naar je kindle bv) omdat er DRM op zit.. maar als je bijvoorbeeld een boek vanaf Amazon hebt met DRM gaat het ook niet werken.

Beetje jammer dus dat DRM.
En is de batterij (makkelijk) te vervangen?
Lijkt me niet he, je kan hem zelf niet vervangen namelijk. Dit moet gedaan worden door een service-punt.

[Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 08-04-2010 14:34]

• Anoniem: 261542
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
ik heb al tal van reviews met verschillende insteek gelezen op engelstalige sites; mijn beeld van de ipad is wel compleet nu.

het is dus vooral een benchmark van het tweakers.net test-team. dat is de onbekende in de vergelijking. als je een ipad in tweakers.net stopt, wat voor review komt er dan uit en hoe verschilt deze van andere reviews?

interessant. :-)

• vgroenewold
Anoniem: 261542 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:05:
ik heb al tal van reviews met verschillende insteek gelezen op engelstalige sites; mijn beeld van de ipad is wel compleet nu.

het is dus vooral een benchmark van het tweakers.net test-team. dat is de onbekende in de vergelijking. als je een ipad in tweakers.net stopt, wat voor review komt er dan uit en hoe verschilt deze van andere reviews?

interessant. :-)
Heerlijk negatief en niet nodig he, ik vind dit initiatief geweldig, wat willen veel mensen er nu van zien. Wat ik wel verwacht is dat men met een hoog Tweaker gehalte zal kijken, dus ja, dat zal minder positief uitvallen, maar dat is nog niet eens zo gek. Wat ik wel hoop is dat men de punten zoals hier vermeldt staan goed bekijken en dat zou dan een heel aardig gemiddeld beeld moeten geven.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik wel aangeven, dat ik het wel heel stoer vind dat jullie om userinput vragen? :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

ZpAz schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:34:
Lijkt me niet he, je kan hem zelf niet vervangen namelijk. Dit moet gedaan worden door een service-punt.
We zitten hier op Tweakers dus een batterij kan je ook zelf vervangen :Y) >:)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Erkens schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:51:
[...]

We zitten hier op Tweakers dus een batterij kan je ook zelf vervangen :Y) >:)
Niet als die dingen vastzitten met Epoxylijm :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ben wel benieuwd naar de ervaring die ze beloven door de samenwerking met de grote kranten. Die sites zijn speciaal voor iPad ontwikkeld, en het lijkt me wel interessant om te zien of dat daadwerkelijk goed werkt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kan hij HD video (720p en/of 1080p) soepel weergeven?

Kun je met twee handen (blind)typen ?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 20:32
Welke opties hebben mensen met de Wi-Fi versie die later alsnog 3G willen werken?
Hoe werkt tethering met de Wi-Fi versie?

Is het apparaat aan de voor-en achterkant krasbestendig, zijn protectors aan te raden?

Hoe lang is de meegeleverde kabel? (die van de iPhone 3GS is imo te kort)

GPS prestaties- hoe snel krijg je een lock, stabiliteit en nauwkeurigheid signaal?

Welke opties heb je als je wilt videobellen?

Hoe snel gaat bestandsoverdracht via USB vs bestandsoverdracht via Wi-Fi?

Hoe bevalt spraakbesturing?

Does it blend?

[Voor 8% gewijzigd door Soepster op 08-04-2010 16:55]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Voor welke zinnige toepassing pak je - of misschien nog wel beter: je vriendin/vrouw - na 3 dagen de iPad ipv laptop, telefoon of portable media device?

• Hahn
Outerspace schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:50:
Mag ik wel aangeven, dat ik het wel heel stoer vind dat jullie om userinput vragen? :)
Stoer, of gewoon verstandig? ;) Als je hiermee een review neer kan zetten die zich onderscheidt van het gros, omdat er zaken in besproken worden die andere reviews niet bespreken, dan maak je daar naam mee.

Stoer zou (imo) zijn als T.net er niet bij gebaat zou zijn, maar dat zijn ze wel :P

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Hoe scholbestendig is de ipad, kan die tegen een stootje als je hem per ongeluk van de bank laat vallen.
Is het scherm beschermd tegen krassen
Maken de koelers veel lawaai
Zit er een optische audio aansluiting op
Hoe werken de meest populaire iphone apps op de ipad
Zijn iphone apps gratis over te zetten naar de ipad

PSN ID Binloading_nl

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 14:15

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

beany schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:36:
Naast de e-books ben ik ook benieuwd naar de kranten, de NRC, de NYTimes, etc. Hoe snel, hoe duur en hoe prettig werkt dit? Zijn de kranten goed te verkrijgen, moet ik steeds apart een andere app installeren per krant, kan ik losse edities kopen?

[Voor 7% gewijzigd door Tukk op 08-04-2010 17:15]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is wat subjectief.. maar hoe werkt het ding in vergelijking met een netbook on-the-go? Waar kun je het beste een netbook voor gebruiken, en waar is de iPad handiger?

Hoe is de stabiliteit van de wifi-verbinding? Verscheidene gebruikers klagen over de wifi-ontvangst, dus een benchmark voor de wifi-verbinding is wellicht leuk.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 13:41
Kan de iPad met RAW bestanden overweg (Nikon). En kan er ook een externe HD aangehangen worden?

Ik heb nu elke keer mijn laptop mee op vakantie en ik moet zeggen: dat is heel irritant. Ik wil overdag foto's schieten, en dan 's avond op een fatsoenlijk scherm kijken welke in hou en welke ik kan weg gooien. Tevens een klein beetje beeldbewerking. Wit balans aanpassen, uitknippen dat soort dingen. Niets zwaars.

Wat is er nu leuker dan 's avond bij een kampt vuurtje (nou ja, enorme vlammenzee...) de foto's van die dag/vakantie bekijken. En een laptop geef je niet makkelijk door.

• Hahn
shakedown schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:44:
Kan de iPad met RAW bestanden overweg (Nikon). En kan er ook een externe HD aangehangen worden?
Voor die vraag heb je geen review nodig hoor, de iPad heeft geen USB-aansluiting, dus harde schijven enzo zullen moeilijk gaan.

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:40

Zuurstok

Passionately curious

shakedown schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:44:

Wat is er nu leuker dan 's avond bij een kampt vuurtje (nou ja, enorme vlammenzee...) de foto's van die dag/vakantie bekijken.
euhm, een gitaartje erbij en liedjes zingen, gewoon weg praten, een lekker biertje drinken i.c.m lekker eten, marshmallow's roosteren..

moet ik door gaan ? :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• shakedown
Mute schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:46:
[...]
Voor die vraag heb je geen review nodig hoor, de iPad heeft geen USB-aansluiting, dus harde schijven enzo zullen moeilijk gaan.
Er is zowieso een SD dock te krijgen. Maar geen idee of er ook iets als een USB dock komt?

• Hahn
shakedown schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:52:
[...]

Er is zowieso een SD dock te krijgen. Maar geen idee of er ook iets als een USB dock komt?
Maar er wordt geen dock gereviewed, dus die vraag hier stellen heeft weinig nut? :)
BobF. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:50:
[...]

euhm, een gitaartje erbij en liedjes zingen, gewoon weg praten, een lekker biertje drinken i.c.m lekker eten, marshmallow's roosteren..

moet ik door gaan ? :)
offtopic:
Psst, retorische vragen hoef je niet te beantwoorden.

[Voor 36% gewijzigd door Hahn op 08-04-2010 18:11]

• shakedown
[quote]Mute schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:07:
[...]

Maar er wordt geen dock gereviewed, dus die vraag hier stellen heeft weinig nut? :)

[...]

Wie weet hebben ze die er wel bij besteld... Haha... Ach en anders in plaats van een usb poort voor een HDD kwak ik mijn foto's wel op een 32 gb sd kaartje..

• We.are.cake
  • Laatst online: 19:42
Ik zou graag willen zien of dat ding in de blender kan :+

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02

MsG

Forumzwerver

Ik ben benieuwd of er bij de iPad wél een mogelijkheid is om makkelijk naar beneden te scrollen. Hoe gaat het surfen op GoT op de iPad? Net zo ellendig als op de iPhone vanwege gebrek aan instant scrolldown, of gaat het wel prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
We.are.cake schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:36:
Ik zou graag willen zien of dat ding in de blender kan :+
Daar is al antwoord op:

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Mute schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:46:
[...]
Is wel een verloopstukje voor hoor. Dus foto's importeren kan wel.
http://store.apple.com/us...c0MjU4NjE&mco=MTczNzcxMTM

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Waar ik wel benieuwt naar ben is wat meer het echte gebruik ervan, dus een paar dagen mee naar huis dat ding en gewoon kijken hoeveel je het na een week nog gebruikt en voor wat allemaal. Of het ook gemakkelijk mee gaat, etc. Lees je maar heel weinig over en is toch een stuk belangrijker dan specs.

Ook graag filmpjes, vooral van red alert ben ik wel benieuwt.

• Milmoor
  • Laatst online: 26-05 13:38

Milmoor

Footsteps and pictures.

RDP en VNC naar een Windows systeem. MSoffice, Albumplayer, WinAmp, etc. Software die alleen op een Windows machine draait, maar op de bank soms ook erg leuk/handig is. In theorie zou je met RDP met sound support aan zelfs Windows spelletjes op de iPAD moeten kunnen draaien. Natuurlijk geen FPS, maar bijv. een spel als Civ IV zou moeten kunnen. Dat is theorie, maar wil dat ook in de praktijk?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• LijkjeNL
  • Laatst online: 17-05 12:35
ik zou graag wat benchmarks willen zien stress dat ding maar is goed ben benieuwd

• Anoniem: 193933
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ding is best stevig, bij 0.45 doet hij het nog. :P

• shakedown
Eigenlijk is dit filmpje niet juist... Ik mis de aluminium achterkant... Denk niet dat de blender die kapot krijgt...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je ziet bij de andere filmpjes dat hij zelfs golfballen en knikkers kan slopen dan maak ik mij over die aluminium achterkant niet zo druk eerlijk gezegd :>

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Anoniem: 198824
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
- Zit er nu een gps chip in de ipad ja of nee?
- Hoe kan je je huidige simkaart/abo gebruiken in de 3G versie van de ipad, i.v.m. het micro-sim slot?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Anoniem: 198824 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:10:
- Hoe kan je je huidige simkaart/abo gebruiken in de 3G versie van de ipad, i.v.m. het micro-sim slot?
Zo ja hoe zou TomTom het doen in het verkeer :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 20:37

dusty

Y! Celebrate Life!

Aangezien er heel wat meldingen zijn op het internet met wi-fi problemen, zou ik zeggen: Test de wi-fi sterkte uit.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hoe werken de normale iPhone/iPod Touch apps erop? Dat uitrek systeem zegmaar.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Arme Wilbert. Hij krijgt de komende tijd weinig nachtrust...

Ik ga niets nieuws noemen, alleen herhalen:
Vergelijk de ipad met een e-reader. Is het qua leescomfort te vergelijken? En hoe zit dit na een paar uur lezen?
Dit vind ik wel een heel interessante vraag.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
In de 3G-versie zit GPS. ;)

• Wilbert de Vries
  • Laatst online: 28-05 21:26
Er is in een paar dagen tijd heel wat feedback gekomen, waarvoor dank! We zullen alle vragen, tips en suggesties de komende dagen groeperen en ontdubbelen. Hopelijk hebben we dan een overzichtelijk lijstje van zaken die getest kunnen worden en waar we jullie antwoord op kunnen geven.

Het lijstje zullen we hier zodra het klaar is even posten zodat iedereen kan zien wat er met de diverse input is gebeurd. Dit lijkt me wel zo netjes om straks teleurstelling te voorkomen. Het is niet haalbaar om álle vragen, suggesties en testverzoeken uit te voeren, daarvoor zou dan simpelweg te veel tijd van te veel redacteuren nodig zijn - maar we gaan een serieuze poging wagen!

Gezien alle feedback en de diversiteit van de vragen heb ik de hoop om 'snel' een iPad-review te kunnen publiceren laten varen. We zullen proberen zoveel mogelijk aan te sluiten bij de in dit topic gestelde vragen.

Wordt vervolgd...

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Goeie actie Wilbert en we gaan benieuwd naar de review zijn :)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-04-2010 11:23]

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:32
Ik ben erg geïnteresseerd in het typen op de iPad. Kan je met al je vingers "blind" typen (dat zal nooit zo goed gaan als op een echt toetsenbord) of moet je het met je duimen doen?

Staan er goede apps in de App store?

En vooral, wat is het voordeel t.o.v. een iPod Touch?

Ik heb geen leuke ondertitel.

• vgroenewold
Wilbert; ik kan alleen maar zeggen: super! Dit zouden jullie wat vaker moeten doen bij de wat grotere product-releases (bijv. straks de eerste WIndows Phone 7 series e.d.), ik denk dat je op deze manier op een hele goede manier kan polsen wat een Tweaker-publiek graag leest. Snel een review posten is wat uiteraard belangrijk kan zijn om zoveel mogelijk hits in het begin te krijgen, maar aangezien Tweakers zowiezo al veel wordt bezocht, lijkt mij de prioriteit van een gewoon goede review en eigen hands-on ervaring, veel belangrijker. Dit was vaak een puntje van kritiek door mensen op eerdere reviews, logisch omdat jullie weinig tijd hebben, maar ik vind dit echt stukken beter en ik denk nog wel meer mensen.

[Voor 44% gewijzigd door vgroenewold op 11-04-2010 10:55]

• Mitte
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 09:55
Ik zou graag willen zien hoe iWorks werkt. Als een Ipad een laptop kan vervangen in dat opzicht heb al de meer reden om het te kopen of niet te kopen.
Ook zou ik willen weten hoe lang de batterij nu echt mee kan. Hoe lang de batterij meegaat is denk ik een van de meest belangrijke dingen die de Ipad kunnen maken of kraken

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
Die review wil ik wel eens zien aangezien ik dan wel bijna zoiets heb als het positief is dat hij hier binnenkomt!

Ik vraag me wel eens af of er verschil in wegschrijven is met 16/32/64GB versie. Aldus of er snelheidsverschil in zit.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Hoe valt de iPad te gebruiken in een gezin? Het is een duur apparaat, dus veel huishoudens zullen er niet snel meer dan 1 aanschaffen. Is het dan mogelijk om een apart profiel aan te maken voor de kids en voor de ouders? Voor apps kun je misschien nog verschillende homescreens aanmaken. Maar hoe die je dat met muziek en een andere achtergrond? Of is het meer zoals een mobiele telefoon gericht op 1 gebruiker / eigenaar?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:44
--Niels-- schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:31:
Hoe valt de iPad te gebruiken in een gezin? Het is een duur apparaat, dus veel huishoudens zullen er niet snel meer dan 1 aanschaffen. Is het dan mogelijk om een apart profiel aan te maken voor de kids en voor de ouders? Voor apps kun je misschien nog verschillende homescreens aanmaken. Maar hoe die je dat met muziek en een andere achtergrond? Of is het meer zoals een mobiele telefoon gericht op 1 gebruiker / eigenaar?
Inhakend: hoe fail-safe is dit apparaat?

Anoniem: 160183

Wilbert, is het een idee om naast de eigen review ook de early adopters hun eigen persoonlijke bevindingen aan jou te laten doorgeven, op basis van een standaard vragenlijst. Misschien kan je dan bijvoorbeeld ook (grote) verschillen zien tussen bijvoorbeeld batterijduur, snelheid, wifi connectiviteit etc....

Anoniem: 160183

Lijkt me dat er ooit wel een review zal komen met de 3G versie. Je kan nu niet testen wat er niet is ;)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

thijsje66 schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:04:
Ik ben erg geïnteresseerd in het typen op de iPad. Kan je met al je vingers "blind" typen (dat zal nooit zo goed gaan als op een echt toetsenbord) of moet je het met je duimen doen?

Staan er goede apps in de App store?

En vooral, wat is het voordeel t.o.v. een iPod Touch?
Dan vraag ik mij vooral af, hoe is de reactiesnelheid van het toetsenbord. Bij de iPhone valt dit nog wel eens tegen.

Appeltaart is lekker!

• Benny
  • Laatst online: 23:09
Emile schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:17:
[...]

In de 3G-versie zit GPS. ;)
De wifi only is ook enorm nauwkeurig met locatiebepaling.. max 5 meter afwijking, enorm precies.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

5 meter is natuurlijk niet echt precies :S
Dan kan je er in een woonwijk zo een straat naast zitten.

• roy-t
bbouws schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:34:
[...]

De wifi only is ook enorm nauwkeurig met locatiebepaling.. max 5 meter afwijking, enorm precies.
WIFI plaatsbepaling? Dat lijkt me onmogelijk, misschien plaatsbepaling adhv telefoon masten? 5 meter is trouwens bijna net zo precies als GPS.

• tornado61
  • Laatst online: 26-05 17:35

tornado61

jupiter deus est

de inkijkhoek van het scherm (raar dat nog niemand dat gezegd heeft :P)

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
geen idee of ie al voorbij is gekomen...

* is de batterij uitneembaar cq vervangbaar?
* is ie geschikt als vervanger voor een desktop pc? evt. met losse muis/toetsenbord.

• ZpAz
brilsmurfffje schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:50:
5 meter is natuurlijk niet echt precies :S
Dan kan je er in een woonwijk zo een straat naast zitten.
Uhu, laten we zeggen dat een woonkamer +- 7 meter diep is, dan zit je er dus nog geen straat naast. Daarnaast is Wifi niet zo precies, want het werkt enkel maar als je bent verbonden met een wifi-netwerk waarvan daadwerkelijk de locatie bekend is, en dat zijn er niet zo veel. En dan nog, kan je vaak laten we zeggen wel tot 30 meter van de Access-point zitten en heb je nog ontvangst.
* is de batterij uitneembaar cq vervangbaar?
Nee niet door je zelf, enkel door een service-punt.

[Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 12-04-2010 11:36]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 14:15

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ZpAz schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:35:
[...]

Uhu, laten we zeggen dat een woonkamer +- 7 meter diep is, dan zit je er dus nog geen straat naast. Daarnaast is Wifi niet zo precies, want het werkt enkel maar als je bent verbonden met een wifi-netwerk waarvan daadwerkelijk de locatie bekend is, en dat zijn er niet zo veel. En dan nog, kan je vaak laten we zeggen wel tot 30 meter van de Access-point zitten en heb je nog ontvangst.

[...]

Nee niet door je zelf, enkel door een service-punt.
Als iemand het kan, dan moet ik het toch ook kunnen? Als tweaker ga je toch wel een stapje verder, ook als kost je dat je warranty?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ZpAz
edit: nvm.

[Voor 81% gewijzigd door ZpAz op 12-04-2010 12:01]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
roy-t schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:09:
[...]

WIFI plaatsbepaling? Dat lijkt me onmogelijk, misschien plaatsbepaling adhv telefoon masten? 5 meter is trouwens bijna net zo precies als GPS.
Er is een database met de locaties van vele draadloze netwerken. Als jij bij één zo'n netwerk in de buurt bent, weet de iPad je locatie.

@hieronder, is ook niet bedoeld voor navigatie onderweg.

[Voor 7% gewijzigd door Muthas op 12-04-2010 12:12]

• roy-t
Muthas schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
[...]

Er is een database met de locaties van vele draadloze netwerken. Als jij bij één zo'n netwerk in de buurt bent, weet de iPad je locatie.
Lijkt me erg onbetrouwbaar, daar kun je de weg toch niet mee vinden?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55

ralpje

Deugpopje

roy-t schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:11:
[...]

Lijkt me erg onbetrouwbaar, daar kun je de weg toch niet mee vinden?
Het lijkt me ook meer de vervanger van A-GPS op 3G, waar de plaatsbepaling via GPS 'gefinetuned' wordt aan de hand van de locatie van de zendmasten. Een soort hulpmiddel, dus.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee