Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Sinds gister is ook Elelinux 7.0.0 RC4 v1.9 uit. Ga em nu installeren :p.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 00:19
En blijkbaar heb ik niet genoeg gebeden. Ik zit nu na 1 dag al aan reboot 14 (ja ik heb ze geteld :P) en de GPS weigert navigatie naar plaatsen die verder dan 3 straten liggen wegens 'not enough memory'.

Resultaat: gigantisch veel frustratie. Wel leuk om te weten dat een Hero een smak tegen het dashboard overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Wat is nu momenteel gewoon een lekker werkende rom, het liefst een zo hoog mogelijke versie, maar nog liever gewoon stabiel en redelijk vlot? Wil een degelijke rom op mijn hero zetten voor ik deze aflever aan koper.

Villainrom 13 (2.1 helaas) lijkt de juiste keuze, ik lees dat CM7 vrij buggy is nog voor Hero, en Ele lijkt ook niet al te best te werken als ik de laatste paar reacties lees.

[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-04-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:29:
Wat is nu momenteel gewoon een lekker werkende rom, het liefst een zo hoog mogelijke versie, maar nog liever gewoon stabiel en redelijk vlot? Wil een degelijke rom op mijn hero zetten voor ik deze aflever aan koper.

Villainrom 13 (2.1 helaas) lijkt de juiste keuze, ik lees dat CM7 vrij buggy is nog voor Hero, en Ele lijkt ook niet al te best te werken als ik de laatste paar reacties lees.
Ik draai al een tijd TastyGinger. Alles doet het, geen vastlopers en het loopt allemaal soepel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Ik draai nu eigenlijk al tastyginger, vind het ietswat traag en de mdpi mod heeft voordelen maar ook zeker nadelen, vind het er al met al toch vaag uit zien :P Ik ga even villain 13 proberen.

Bedankt voor de suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402333

Hoe is bij jullie de batterijduur met TastyGinger? Begin liep die vrij snel leeg na installatie maar gaat steeds beter. Vanmorgen om 9uur uit stopcontact gehaald en nu nog 92% batterij. Heb vandaag wel minder gebruikt dan normaal maar vind het wel tof!
Bij mij lopen apps soms nog wel eens vast en loopt niet altijd even snel. Over het algemeen is dit niet heel storend en gebeurd dit maar zelden.

Ik zit er misschien nog over te denken om nog een andere rom te proberen (Elinux). Maar weet natuurlijk niet of dit verbetering is alhoewel deze van 2 maanden later is. Iemand die deze 2 toevallig al allebei heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02 23:14
gisteren Cronos Ginger geflasht, omschrijving snel en stabiel lijkt wel te kloppen. Heb alleen een super irritant probleem: ik kan niet aanmelden met mijn google account. Bij mijn vorige custom rom TastyFroyo kwam er na de eerste boot keurig een soort opstart wizard waarin ik moest inloggen met mijn google account, dit komt niet bij de boot van Cronos Ginger. Ook via instellingen/accounts & synchronisatie kan ik mijn account niet instellen, ik kan enkel een exchange account instellen voor mijn email (gmail) en dit instellen lukt helaas ook niet.
Hierdoor heb ik géén Android Market, wel bizar want zonder de market kan je ook gewoon heel weinig... ook zijn mijn contactpersonen etc. niet geladen.
heeft iemand een idee wat er fout gaat? Herkenbaar probleem met CyanogenMod/Cronos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

The_Worst

Unox

Heb je wel de volledige (/)data-partitie gewist met het wisselen van de rom? Toen ik dat vergeten was, ik wisselde wel van Android 2.2 naar 2.1 dacht ik, begon mijn hele telefoon te flippen en kuren te vertonen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:06

Bob

flitsie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:41:
gisteren Cronos Ginger geflasht, omschrijving snel en stabiel lijkt wel te kloppen. Heb alleen een super irritant probleem: ik kan niet aanmelden met mijn google account. Bij mijn vorige custom rom TastyFroyo kwam er na de eerste boot keurig een soort opstart wizard waarin ik moest inloggen met mijn google account, dit komt niet bij de boot van Cronos Ginger. Ook via instellingen/accounts & synchronisatie kan ik mijn account niet instellen, ik kan enkel een exchange account instellen voor mijn email (gmail) en dit instellen lukt helaas ook niet.
Hierdoor heb ik géén Android Market, wel bizar want zonder de market kan je ook gewoon heel weinig... ook zijn mijn contactpersonen etc. niet geladen.
heeft iemand een idee wat er fout gaat? Herkenbaar probleem met CyanogenMod/Cronos?
Google apps installeren. Staat ergens in de startpost in de thread waar je de rom hebt gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02 23:14
Bob, Thnx, dit was m idd. ff over heen gelezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik heb net geprobeerd om mijn hero te rooten en flashen, maar er gaat iets niet goed.

- Ik heb de recovery image geinstalleerd, en ook al in het menu gekomen.
- Vervolgens cronos froyo 1.8.0 zip op mn sd kaart gezet
- Opgestart door home+end call in te drukken

En hier gaat het fout. Ik krijg gelijk een groot driehoek met uitroepteken in beeld en de telefoon doet niks meer. Ik kan niet herstarten en moet de batterij eruit halen. Vervolgens start de telefoon wel weer gewoon op.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

ajampaniki schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:56:
Ik heb net geprobeerd om mijn hero te rooten en flashen, maar er gaat iets niet goed.

- Ik heb de recovery image geinstalleerd, en ook al in het menu gekomen.
- Vervolgens cronos froyo 1.8.0 zip op mn sd kaart gezet
- Opgestart door home+end call in te drukken

En hier gaat het fout. Ik krijg gelijk een groot driehoek met uitroepteken in beeld en de telefoon doet niks meer. Ik kan niet herstarten en moet de batterij eruit halen. Vervolgens start de telefoon wel weer gewoon op.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?
De recovery is niet (goed) geïnstaleerd of beschadigd geraakt.
Opnieuw de recovery instaleren lijkt met het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
spuit 11 onder water

[ Voor 96% gewijzigd door Bornin op 16-04-2011 14:22 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Herinstallatie heeft gewerkt en ook de eerste rom er op gezet, werkt ook allemaal goed, maar toch niet helemaal naar wens. Toch maar een andere zoeken.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een rom waarin het toetsenbord van 2.2 zit (denk alleen in de sense versie), namelijk waar er een toets naast de spacebar zit om van taal te wisselen. Iemand een idee of dit er bij villainrom 12/13 in zit?

[ Voor 44% gewijzigd door ajampaniki op 17-04-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Er is een nieuwe build, maar nog niet helemaal soepel. Voor het moment de changelog:
Changelog 2011-04-17

Version 2.0

EDIT: Unfortunately it seems that it will be wipe of everything to make it work

Installation Wipe of cache and dalvik cache,if you come from previous version.
Hope that any way,cyanogen added a database verifier, but removed it again

New installation wipe of all

The bug in the test version for cpu load was my own,was the new testsettings for the GPS

>>>New Build 20110415.224211
>>>Lots of updates language etc..
>>>Lots of small fixes
>>>Many test compilations how to build to avoid the famous bug
>>>Adding a patch for the bug for thoose who want it
>>>This build is by default for smooth an fast animations etc.. if you turn off all animations and so probably does not the bug occur , but if the bug would occur then the flash patch
>>>This build is a wild ride

Would love to Hero owners to have a stable and good GB but but,Gingerbread is becoming a real pain now,one bug after the another, starts to self-doubt if there is any idea to continue with the crap.
The problem is my personal life takes a beating from this, extremely many hours at the computer, neither my wife or kids think it's good that I can agree with.

I hope that version 2.0 rolls pretty smoothly for you guys and gals

TIP

My settings, no animation, ADW EX as launcher, 176/652 MHz kernel frequency,and believe apps like launcher pro, fancy widget, etc.. requiring very much graphic memory creates bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:37

DizzyWeb

Ondertiteld

Bij mij is die nog erger dan 1.9. Zit ook een patch bij voor de bug, die heb ik nu maar geinstalleerd, want m'n geliefde Hero was compleet onbruikbaar. Vrijwel elk scherm dat ik opende was of onzichtbaar, of zwart. Inclusief het toetsenbord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Bij mij ook. Vandaag en gisteren was mijn telefoon regelmatig onbruikbaar. Het was zelfs niet meer mogelijk mijn telefoon te ontgrendelen. Dat is natuurlijk ontzettend storend als je telefoon moet kunnen gebruiken. Ik twijfel op dit moment of ik mijn Nandroid back-up van Elelinux 2.2 weer terug zal zetten. Dus ik hoop dat deze bug zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Want het is echt een perfecte rom. Hij is snel, smooth en de accuduur is meer dan goed. Net de patch geinstalleerd en hopelijk biedt deze betere tijden.

Dergelijke roms geven mijn telefoon echt een boost en daarmee kan ik gelukkig mijn keuze voor een opvolger uitstellen. Ik vind op dit moment het aanbod niet echt interessant (inclusief de huidige aangekondigde telefoons die nog moeten verschijnen). Ik hoop dat ik de tijd nog kan rekken tot en met de komst van Android 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Ik probeer mijn HTC Hero terug naar de Stock ROM te zetten omdat hij binnen moet voor reparatie, maar helaas weigert de HTC website om me de 2.1 ROM te laten downloaden. Als ik mijn serienummer invul krijg ik de melding "Sorry, this software download is not suitable for your device.". Ik heb geen idee hoe ik nu nog aan de stock ROM kan raken die bij mijn toestel hoorde...

Weet iemand hier wat ik nu het best kan doen? Oja, het gaat over een HTC Hero uit België :)

[Edit]
Probleem gevonden. Blijkbaar is er op de Belgische variant een speciale versie van de ROM geinstalleerd en is hier te downloaden: http://www.htc.com/europe/SupportViewNews.aspx?dl_id=996&news_id=705

[ Voor 23% gewijzigd door Hobbles op 23-04-2011 02:45 . Reden: Oplossing gevonden ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Hobbles schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:49:
Ik probeer mijn HTC Hero terug naar de Stock ROM te zetten omdat hij binnen moet voor reparatie, maar helaas weigert de HTC website om me de 2.1 ROM te laten downloaden. Als ik mijn serienummer invul krijg ik de melding "Sorry, this software download is not suitable for your device.". Ik heb geen idee hoe ik nu nog aan de stock ROM kan raken die bij mijn toestel hoorde...

Weet iemand hier wat ik nu het best kan doen? Oja, het gaat over een HTC Hero uit België :)
Kijk ff op XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=715366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

De hero is nog lang niet dood :D

Sinds een paar dagen zijn de eerste resultaten er van een 2.3+sense rom vanaf de wildfire s, en ook wordt er gewerkt aan een port van MIUI rom, een custom rom die er ook erg lekker uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Jo-hannes schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:03:
De hero is nog lang niet dood :D

Sinds een paar dagen zijn de eerste resultaten er van een 2.3+sense rom vanaf de wildfire s, en ook wordt er gewerkt aan een port van MIUI rom, een custom rom die er ook erg lekker uitziet!
Zit eerder te wachten op een 2.2+sense rom, maar die is er tot nu toe nog niet gekomen.

Maar voordat er een stabiele versie van 2.3+sense er is zijn we wel weer even verder neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:59
Nou ja, de resolutie van de Wildfire S en de Hero zullen wel gelijk zijn, dus dan is de rom al een stuk makkelijker te porten. Dat was (al bijna een jaar geleden) ook zo toen de Legend uitkwam (met 2.1) en de Hero nog op 1.5 zat. Je had toen ook geporte roms, al waren die wel wat traag.
Eerst zullen ze vast problemen hebben met de camera, dat is altijd zo, maar als er nog genoeg ontwikkelaars actief blijven denk ik dat 2.3+sense voor de Hero zo'n gek idee nog niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

woutur

Klauwtjes uit!

Ik draai nu al een tijdje Froyo 1.7.2 en had nogal last van het feit dat mijn batterij erg snel leeg raakte (binnen een uur of 10, zonder al te veel te doen). Om er achter te komen wat er nu precies aan de hand is heb ik mijn calendar widget (pure), mijn Messages widget (LauncherPro) en Facebook widget uitgezet. Daarnaast heb ik ook mijn Exchange mail client op nonactief gezet (deze moest elke 30 minuten syncen). Sindsdien haal ik (voor mij dan) spectaculaire batterijtijden van meer dan anderhalve dag. Zo ging ik gisteren slapen met 68 % in mijn accu, en werd wakker met 68 % (8 uur later). Syncen van GMail en contacten staat nog steeds aan.

Ik merkte al wel dat mail erg veel batterij vrat volgens de informatie die Android aanleverde. Ik ga nu eerst een andere mail client proberen (K9 mail) om te kijken of ik om de 30 minuten netjes mijn exchange mail kan ontvangen zonder daar extreem veel batterijtijd voor op te geven.

Mocht dat goed gaan, zet ik de widgets weer één voor één aan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 02:39

BPP

Ik heb gisteren geprobeerd te rooten via http://www.androidworld.n...stom-rom-installeren.html

Maar na een paar stappen krijg ik een melding. Volgens mij omdat ik versie 3.36 heb en deze alleen geschikt is voor t/m versie 3.32. Iemand die een geschikte (en gemakkelijke) rootmanier weet voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ja ben al tijdje terug weer overgestapt naar TastyGinger in plaats van Elelinux, die laatst genoemde werkt voor geen meter.

Ik ben zelf weer erg blij TastyGinger, snel genoeg, houd het makkelijk 2 dagen vol, en ook geen onzichtbare dingen zoals bij Elelinux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Changelog 2011-05-02

Version 2.1 Android 2.3.4

INSTALLATION : Wipe of all (factory reset,dalvik cache and ext partion if you use that) ,except those who have installed the 2.1 sneakpeak version , only wipe the cache and dalvik cache

>>> New build 20110502.195416
>>> Android 2.3.4
>>> Lot of new updates
>>> Cleaned system and some script
>>> And much much more

The idea was that I would have Las_Venturas-0.4.3 in this release, but chose to remove it because of that I found another solution for the USB bug, but can certainly recommend the kernel, it will come to my rom in the future, I personally use it now most to find any bugs and hopefully try to help riemer with the development and get a stable 2.6.35-37 kernel to Hero
Volgens mij de belangrijkste bug verholpen, maar is altijd druk bezig met fixes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
Ventrigo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:13:
[...]

Volgens mij de belangrijkste bug verholpen, maar is altijd druk bezig met fixes :).
Had er nog wel last van in het begin, maar na een paar reboots niet meer. Nog niet tenminste, ik blijf sceptisch :)
Moet wel zeggen dat 2.1 best smooth voelt vergeleken met 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Er is weer een nieuwe versie uit van Elelinux. Momenteel draait bij mij 2.1 goed van Elelinux, maar hier de changelog:
Changelog 2011-05-08

Version Elelinux-7.1.0-Hero-v2.2 Android 2.3.4

Installation Wipe of cache and dalvik cache,if you come from previous version

New installation wipe of all

>>> New Build 20110508.192927
>>> Changed default kernel to Las_Venturas-0.4.3 Thanks to riemer
>>> Lots of updates,included gps
>>> Fix for display brightness
>>> ADB debugg icon work with Las_Venturas
>>> Added Swedish translation to AndroidTerminal (pushed to cm-source but not merged yet)
>>> Correcting some misspelling (Swedish)
>>> Some new camera settings (pushed to cm-source)
>>> Removed AicBootFix
>>> Added the phone.apk with call_ui settings again

"TIP"
Settings for Las_venturas
Govenor = Ondemand
Frequency = 264/576->>> MHz, With these settings the camera works without problems.
Have been using this kernel for over a week now, is incredibly happy with it, all apps is faster yes everything actually,
Riemer should have all the praise he can get, well done. (It's only one bug I found usb tethering is not working,but look for some solution)

Hero kernel-12a is available for download as an option if you do not want Las_Venturas-0.4.3

I've probably forgotten something, as usual,have a good life. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 02:39

BPP

Iemand een idee waarom ik bij een volledige wipe en een herinstallatie van een rom nog wel alle apps in de telefoon heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:37

DizzyWeb

Ondertiteld

BPP schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:33:
Iemand een idee waarom ik bij een volledige wipe en een herinstallatie van een rom nog wel alle apps in de telefoon heb staan?
Maak je toevallig gebruik van een ext partitie voor je apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Ventrigo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:15:
Er is weer een nieuwe versie uit van Elelinux. Momenteel draait bij mij 2.1 goed van Elelinux, maar hier de changelog:

[...]
Bij mij draait 2.1 ook meer dan goed. De meest recente versie nog niet geïnstalleerd vanwege de klachten over de accuduur. Desondanks ben ik zeer te spreken over het werk van Elelinux. Goede ROM voor de HTC Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik wilde jullie, ancient Hero users, even wijzen op een spiksplinterfonkelnieuwe Cronos release.
Hi fellow Cronos users,

I have been doing a lot of changes on my source tree's as I really needed to do some major merges on my own repo server.
And as I am busy creating a whole new Cronos Repository I have made the decision to drop support for CM enhancements in my new source tree.

The new tree is not finished yet and needs a lot of work so I will be going to focus on that for a while.
I am planning to add my own ROM Enhancements to it so that we still have a way to do some ROM tweaking in the future.

For now, I hope you like this rom. This is the first step into independance day ;)
Was getekend: Feeyo

Download CG-2.2.0:
Cronos Official Mirrors: (Thanks to Bertol and NetGhost)
http://cronos.bertol.de/download.php?CG-2.2.0_.zip

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
bornin7ty2 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:
Ik wilde jullie, ancient Hero users, even wijzen op een spiksplinterfonkelnieuwe Cronos release.

[...]

Was getekend: Feeyo

Download CG-2.2.0:
Cronos Official Mirrors: (Thanks to Bertol and NetGhost)
http://cronos.bertol.de/download.php?CG-2.2.0_.zip
Ik gebruik Cronos al vanaf het begin en ben hier erg over te spreken. Zeker de nieuwste versie is een directe aanrader als je van snelheid houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:01
Vandaag er eens goed voor gaan zitten omdat de standaard 2.1(-update1) Hero mij qua snelheid ontzettend tegenviel. Helaas loopt het mank op het rooten en opstarten van de recovery/bootloader. Als ik via z4root het probeer aan te vliegen dan blijft de applicatie na initieel te laden etc. oneindig lang hangen bij rebooting ... (in de applicatie met blauwe achtergrond) Met een harde reboot, geeft hij aan dat er dan echter wel reeds geroot is. Start ik mijn Hero echter op het home en powerbutton ingedrukt krijg ik een telefoon plaatje met een driehoek plus uitroepteken, dus niet het menu zoals verwacht op de diverse youtube filmpjes.

Vervolgens Airplane mode geprobeerd en net zelfs een complete factory reset (scheelt in ieder geval al wel snelheid :p) Ook dit mocht niet baten.

Toen uitgeweken naar de rootmethode uit de openingspost hier. Ging prima totdat ik de recovery.img moet zien uit te voeren met Android Terminal Emulator. uitvoeren van: $flash_image recovery /sdcard/recovery.img geeft mij error writing recovery: Permission denied.

Dit doet mij denken dat het rooten toch niet gelukt is? Als ik Universal Androot echter laat geeft hij aan dat er al reeds root acces lijkt te zijn.

Kan iemand mij hier van tips voorzien, want na vele uren stoeien en het niet willen accepteren kom ik er toch achter dat ik er op deze manier niet uit ga komen.. :?

Edit\ Het viel mij net op dat ik niet eerst het commanda su(enter) had gedaan. Echter geeft deze ook terug; Permission denied.

Edit2\ Het is alsnog gelukt :*) ! Eerst door zelf de applicatie superuser te installeren. Hierna werkte de bovenstaande methode nog steeds echter niet (geen permission fout echter meer). Via Rom Manager uit de App market is het me echter gelukt om een recovery image te flashen, hierna was er in deze bootloader te komen waarop ik Villainrom 13 heb kunnen installeren. Ben benieuwd of dit nou een stukje sneller gaat :)

Edit3\ Snelheid in het kwadraat _/-\o_ !

[ Voor 19% gewijzigd door Banjy op 16-05-2011 19:29 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Heeft iemand de nieuwe 2.3 roms al geprobeerd met HTC Sense? Ik ben benieuwd naar de voor- en nadelen. Op XDA is er geen beginnen aan om het kaf van het koren te scheiden.

Gisteren is versie 1.1 gelauncht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
(jarig!)
Michiele93 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:17:
Heeft iemand de nieuwe 2.3 roms al geprobeerd met HTC Sense? Ik ben benieuwd naar de voor- en nadelen. Op XDA is er geen beginnen aan om het kaf van het koren te scheiden.

Gisteren is versie 1.1 gelauncht!
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Als ik 2.3 roms op xda bekijk voor de hero, dan lijkt er geen enkele te zijn waarbij alles werkt.

Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik heb kort eentje gebruikt (weet niet precies meer welke) maar ik ben uit armoede terug naar 2.1 gegaan. Grootste probleem was mijn broodnodige navigatiesoftware die niet supported was op 2.3 en het geheel voelde ook veel minder stabiel aan. Regelmatig hickups, reboots ed. Dan hoeven de extra features voor mij niet. Niets zo lastig als een constant rebootende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nooit geweten dat het zo makkelijk kon zijn. Het lukte me maar nooit om het flash_image commando voor elkaar te krijgen. Gister dus rom manager geinstalleerd en alles werkt zo simpel. Wipen kan er mee, rommetjes selecteren. Ideaal. Gister 2.2 erop gezet maar na een halve dag was m'n batterij al leeg. Nu dus maar TastyGinger erop aan het zitten. Kwestie van paar minuten en het staat er op. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik draai nu al een tijdje froydvillain 1.72 en sinds vorige week willen apps niet meer updaten. Ik krijg telkens de fout "Download unsuccessful". Ik heb van de market app de cache en andere gegevens gecleared en de telefoon gereboot. Iemand ideeen wat ik nog meer kan bekijken en proberen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 10:39
Dit had ik ook. Het laatste wat ik geprobeerd het is mijn google password veranderen op de pc. Dan market cache wissen. Dit heeft even geholpen, maar nu kan ik weer een app niet update.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1494
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
RunaR schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:54:
Dit had ik ook. Het laatste wat ik geprobeerd het is mijn google password veranderen op de pc. Dan market cache wissen. Dit heeft even geholpen, maar nu kan ik weer een app niet update.
Sinds gisteren ook last van, draai nu Elelinux froyo 2.2. Liep als een zonnetje de afgelopen drie maanden, maar nu houdt de market ermee op. Op XDA staat dat het aan google ligt en het nu wachten is op de servers van google... Geen market is echt een gemis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 18-06 10:39
Als je de password verander methode gebruikt, moet je ook de cache en gegevens wissen van Downloadbeheer/ Downloadmamanger.
Ik heb het net weer geprobeerd. Nu werkte het helaas niet.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nog steeds pet. De meldingen met Download Unsuccesful blijven komen :( Ben benieuwd of dit aan Google, Froydvillain 1.7.2 of mijn telefoon ligt.

Juist: Google market moet geupdate worden. De oude versie ondersteund bepaalde keys niet die apps gebruiken ter verificatie. Probleem is echter dat ik de market niet kan updaten. APK's zijn slecht (verkeerde verwijzingen naar pakketten in een zip, corrupte zips en meer ellende). Als iemand weet hoe je de market vervangt, hoor ik het graag.

[ Voor 54% gewijzigd door woutur op 10-06-2011 13:56 . Reden: Meer info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

En opgelost:
Flash the zip file from here:
http://forum.xda-develope...php?p=9787669#post9787669

i tested it and works

This update will :

Backup original Vending.apk to sdcard
Prompt for Froyo or pre-Froyo update
Install new Market v2.2.6
Fix file permissions

Changelog v2.2.6 :

Refund window changing to 15 minutes
New carousel with featured apps on main page
Related content added to app page
Single page app viewing, all info in one place
Max size for apk files increased from 25 MB to 50 MB
Market is nu achterstallig onderhoud aan het plegen :) 7 updates tegelijk... dat is dus dan weer vragen om problemen met het installeren, dat duurt dan weer even :) Aangezien ik Froydvillain 1.7.2 draai koos ik voor 2.2+ update tijdens de installatie van de nieuwe market. Werkt nu weer zoals het moet en ik heb de nieuwe interface (had ik al eens eerder gezien, ik weet alleen niet meer in welke versie van android, stock, cronos of froydvillain nogwat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1494
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
Gelukkig heeft Elelinux een update uitgebracht voor 2.2 dus nu doet de market het ook weer :D

EDIT: jammer dat ik nu geen gmail kan versturen, blijft hangen in de Postvak UIT, iemand hier ook problemen mee?

[ Voor 38% gewijzigd door flash1494 op 15-06-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik had dat probleem ook al tijden. Heb dan maar de nieuwste ELELinux geinstalleerd. Werkt lekker, goede batterijtijd maar het durft af en toe wel eens stotteren.

Ik verlies wel constant GPS verbinding in Navigon. Het is niet constant maar eerder regelmatig voor een seconde of 2 no GPS. Uiterst amusant dus in steden. Zou een nieuwe radio flashen helpen? Laatste keer dat ik een radio geflashed heb had ik allerhande problemen dus ik ben liever zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
He mensen,

Ben vandaag voor het eerst een custom ROM op mijn Hero aan het zetten, heb al wat problemen overwonnen (de TS manier met dat Amon_Ra bestand werkt keer op keer niet draai wel al 2.2)

Het is nu wel gelukt om back-up te maken en via Rom Manager.
Alleen lukt het nu niet om die SD-kaart opnieuw te "formatteren".
Blijf bij reboot het beroemde scherm met "Rode driehoek"

iemand een idee wat ik fout doe?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Je recovery is toch niet goed geflashed, ik zou nog eens proberen Amon_Ra te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Probleem opgelost!

Denk dat het probleem was dat ik Rom manager en Amon_Ra door elkaar gebruikte.
Nu via Rom manager "Alternatieve" recovery Flash geladen (de Amon_Ra versie) en werkte gelijk.

Nu net Tasy ginger erop gegooid, werkte gelijk, geen 15 min reboot tijd (maar sneller) nu SD-card opnieuw alle gegevens op gooien en Titanium back-up doen en hopelijk alle contact gegevens bewaard.

Update: Altijd leuk z'n 1ste keer, Tasty ginger is er alweer af, crash zodra ik een app. opende.
Nu ELELinux erop gezet, lijkt goed te werken.
Alleen blijkt dat titanium back-up niet mijn contactgegevens heeft mee genomen (en ook geen berichten) jammer. Dus Synch met de pc. oei! dat werkt dus wederom niet, dit was namelijk de rede dat ik een hele nieuwe instal wilde doen aangezien mijn telefoon niet meer sync. of als USB-stick in me pc voorkomt.

Door de duidelijkheid ELElinux kan wel syncen met Outlook?

update2: Nee ELElinux kan niet syncen met outlook (heeft daar Sens UI voor nodig) dus dankzij de NANback-up me öude" telefoon weer terug met mijn volledigeb agenda en contact personen (ook zonder sync en met "kapotte" 3,5mm plug)
Morgen weer een poging.

[ Voor 51% gewijzigd door BroederM op 17-06-2011 14:46 ]

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:08
Ik zit inmiddels een tijdje op 2.3.3 met de Elelinux 7.0.0 Rom.
Echt te spreken ben ik er niet over, veel vastlopers en echt snel is het niet.

Daarom ben ik op zoek naar een snelle, stabiele rom. Liever een 2.1 rom die gewoon snel en goed werkt dan de traagheid en bugs van de laatste versie. Welke zouden jullie me dan kunnen aanraden?

Zover ik lees zou Villainrom 13 een goede optie kunnen zijn, maar wellicht zijn er nog andere? CPU hoger zetten kan natuurlijk ook altijd, maar om de een of andere reden vind ik dat toch wat riskant...

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 20-06-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Tonkey schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:33:
Ik zit inmiddels een tijdje op 2.3.3 met de Elelinux 7.0.0 Rom.
Echt te spreken ben ik er niet over, veel vastlopers en echt snel is het niet.

Daarom ben ik op zoek naar een snelle, stabiele rom. Liever een 2.1 rom die gewoon snel en goed werkt dan de traagheid en bugs van de laatste versie. Welke zouden jullie me dan kunnen aanraden?

Zover ik lees zou Villainrom 13 een goede optie kunnen zijn, maar wellicht zijn er nog andere? CPU hoger zetten kan natuurlijk ook altijd, maar om de een of andere reden vind ik dat toch wat riskant...
Ik gebruik zelf Elelinux 2.1 (de nieuwste), want het heeft een goede batterijduur en tot nu toe nog geen vastloper gehad. Dat was met Villainrom 13 wel anders.

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1003381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Michiele93 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:39:
[...]

Ik gebruik zelf Elelinux 2.1 (de nieuwste), want het heeft een goede batterijduur en tot nu toe nog geen vastloper gehad. Dat was met Villainrom 13 wel anders.

Zetten ze er mooi bij dat er apps2sd bij zit 8)7
Is dus vrij moeilijk door partities ofzo te maken, de tutorials zijn nou niet echt begrijpelijk voor een leek 8)7

Verder is ie tot nu toe wel heel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

Hi, ik heb een probleem:

Mijn USB is uitgevallen en ik wil de stock recovery + rom er weer op krijgen.
Echter, de RUU's zijn .exe bestanden die verbinden via USB (wat dus niet werkt...).

Ik zoek dus een stock RUU image dat ik kan flashen vanuit m'n geroote recovery modus.
Is dat er?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Via een microsd kaartje proberen te recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

Ventrigo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:47:
Via een microsd kaartje proberen te recoveren?
Ik heb al tot stock 2.1 rom gerevert, maar de recovery blijft geroot. Er is volgens mij geen stock recovery image, alleen de RUU.exe waarmee het kan, en die niet werkt zonder USB.

Edit: Ik heb net wel een thread gevonden met iemand die het zelfde moeilijke probleem heeft, maar ik ben er nog niet uit hoe dit nu moet. Kan iemand mij helpen, mijn ervaring schiet lichtelijk tekort hier.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1019599

Morgen komt HTC de phone ophalen voor reparatie (scherm, usb, wifi defect), en ik wil de stock recovery erop hebben als het even kan...

Edit 2:
Dit gaat me dus niet meer lukken voor morgen. Ik kan alleen via Linux/Mac een GoldCard creeeren (zonder telefoon) en m'n Kubuntu heb ik er net af gegooid.
Zal HTC moeilijk doen over m'n geroote bootloader? Ik zelf kan in ieder geval de laatste OTA update niet meer installeren met die geroote bootloader, ik hoop de HTC techneuten wel (zonder USB).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 41908 op 20-06-2011 23:20 . Reden: gaat niet meer lukken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 16-06 20:11

iop

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090186

iemand al ervaring? ik draai al heel lang geen sense meer maar overweeg deze te gaan proberen.
ze zeggen dat alles werkt op hotspot na, en dat het snel is voor een GB rom... tempting O-)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
iop tha man schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:09:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090186

iemand al ervaring? ik draai al heel lang geen sense meer maar overweeg deze te gaan proberen.
ze zeggen dat alles werkt op hotspot na, en dat het snel is voor een GB rom... tempting O-)
Geen idee, probeer het zou ik zeggen ;)
Zelf ben ik er erg huiverig voor, geen goede ervaring met 2.3.3 roms. Vastlopers, trage telefoon etc..

Ben inmiddels terug naar 2.1, de aangepaste standaard rom. CPU wat sneller gezet en dat is de enige manier op de telefoon wat snel te houden. De Hero is gewoon te oud geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik kwam van ele, dat is een prima rom vind ik. ben nu ff een paar dagen deze aan het uitproberen. even zien of ik sense wel echt mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 15:28
Ik heb problemen met het gebruik van mijn HTC Hero icm Pioneer autoradio via bluetooth. Schijnt een bekend probleem te zijn. Het probleem ligt bij de software van HTC.
Dus maar weer eens tijd om een custom ROM te proberen.

Eerst TastyGinger installed, maar deze beviel totaal niet. Had ook het idee dat deze rom te zwaar was voor mijn Hero.
Nu heb ik VillainRom installed en die bevalt erg goed! Sneller dan de officiele HTC.

Van het weekend maar eens testen of deze Rom wel wil samenwerken met mijn nieuwe autoradio. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 19:32
iop tha man schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:16:
ik kwam van ele, dat is een prima rom vind ik. ben nu ff een paar dagen deze aan het uitproberen. even zien of ik sense wel echt mis..
Hoe bevalt deze tot nu toe in alledaags gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Michiele93 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:39:
[...]

Ik ga zo toch over op villainrom 13. Schijnt toch nog sneller te zijn, en voor de bugs hoef ik het niet te laten want daar heb ik er nu genoeg van. Op elk willekeurig moment loopt wel een programma vast (iets wat overigens niet op de voorgrond draait, met name de market heeft er veel last van).

Overigens ben ik nog altijd op zoek naar hoe je de juiste partitie kunt maken voor apps2sd, heeft iemand hier een tooltje voor die begrijpelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Henkes schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Hoe bevalt deze tot nu toe in alledaags gebruik?
loopt aardig, ben toch weer terug naar ele, want google nav crashed na een paar seconden gebruik =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 19:53
Ik heb via V&A een Hero gekocht. Als je hem aan doet is het enige wat hij laat zien het boot screen.
Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Is hij geroot ?
opstarten door Home en power in te houden, dan komt hij in een schermpje waarin je kan recoveren na een paar seconden, indien je hier in komt kan je een andere ROM installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 19:53
Anoniem: 284893 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:16:
Is hij geroot ?
opstarten door Home en power in te houden, dan komt hij in een schermpje waarin je kan recoveren na een paar seconden, indien je hier in komt kan je een andere ROM installeren..
Bedankt!

Ik zit nu in het recovery menu, betekend dat meteen dat hij geroot is? Want dat weet ik namelijk niet zeker. Bij build staat: RA-hero-v1.7.0.1, is het verstandig een andere recovery image te flashen?

EDIT:
Ik zie dat dat RA-hero-v1.7.0.1 de recentste versie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutes op 22-07-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Die recovery-image is prima.

In de recovery kan je USB-MS doen; met de usb-kabel kan je de telefoon dan verbinden met de computer.
Je kan nu een ROM downloaden en op de sd-kaart zetten. Als dat klaar is druk je op home, en je komt weer in het hoofdmenu van de recovery.

Vervolgens doe je wipe > Gewoon het lijstje langs.
Daarna doe je flash zip > Kies de ROM die je op de sd hebt staan, en je wacht tot het hele proces klaar is.

Succes!
(De eerste keer opstarten na het flashen van een ROM duurt wat langer dan normaal, don't worry)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 22-07-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20
Toch maar eens aan de root op mijn herootje, ik wil af van die memoryhog Sense.
Rooten zelf stelt echt geen kont voor: Androot -> klik -> klaar!
Recovery.img op sd klaargezet en terminal emulator geopend.
su -> enter
flash_recovery /sdcard/recovery.img -> enter
binnen 1 seconde weer terug op de prompt, klopt dat?
Dan uitzetten en bij het aanzetten de home en powerknop ingedrukt, knap kramp van in mijn poten :)
Maar herootje boot niet in recovery, maar 'gewoon'.
Toen flashrec geprobeerd, maar die roept bij poging tot backup dat dat mislukt.
Ik mis vast iets, maar wat? |:(

/update: Rom manager geïnstalleerd en deze zijn eigen recovery laten flashen.
Nu ligt hero al een kleine 10 minuten met een zwart scherm met wit 'Hero' er op.
Hep ik 'm k'pot 'maakt?

/update: Pfoei, ik dacht ook al...home, end call/power en back tegelijk..en er kwam een resetmenu.

/update: Voor zover ik het snap, staat er nu een recovery rom op, dat zegt Rom manager(denk ik). Maar hoe hard en vaak ik ook op Home en end call/power druk bij het aanzetten, hij start gewoon 'normaal' op en niet in recovery. Watskeburt?

[ Voor 31% gewijzigd door Doane op 24-07-2011 21:14 . Reden: poginkje toegevoegd ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 16-06 16:01
Heb volgens mij een tijd geleden een vergelijkbaar iets gehad, kwam maar niet in de het recovery menu van waaruit een Rom is te installeren. Uiteindelijk is het gelukt met een App die de juiste acces gaf; ik heb hier eerder over gepost. Misschien het proberen waard?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Banjy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:26:
[...]

Heb volgens mij een tijd geleden een vergelijkbaar iets gehad, kwam maar niet in de het recovery menu van waaruit een Rom is te installeren. Uiteindelijk is het gelukt met een App die de juiste acces gaf; ik heb hier eerder over gepost. Misschien het proberen waard?
Tnx! Ik ga kijken en vandaag een collega raadplegen die zijn htc al 'gedaan' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Hmm. Er gaat iets mis tijdens het volgen van deze hele fijne step-by-step: http://www.androidpolice....clockworkmod-rom-manager/

Na backup current rom herstart hij wel, maar hangt dan bij starten, waarna ik alleen de batterij er uit kan halen om verder te kunnen....ik ga denk ik maar een iphone5 halen, of nee, toch een sensation :)

/update: Spannend hoor. Na aantal mislukte pogingen nog een keer terminal emulator geopend en flash recovry gedaan en opnieuw gestart en lo ad behold: Recovery was daar! Meteen nand bckup gedaan. Promising!
(Interessant dat het een keer of 10 niet gaat en nu wel, maar ik klaag niet :) )

/update: Ja! Ik draai 2.3.4 -> Yay!

/update: Ik weet nog steeds niet zeker wat het nu was, maar vermoed dat ik de home en powerknoppen te lang ingedrukt hield om in recovery terecht te komen. Toen ik ze meteen na aanzetten tegelijk kort indrukte, lukte het. Lekker rommetjes proberen! wahoe! :)

[ Voor 40% gewijzigd door Doane op 28-07-2011 17:47 . Reden: Progress! -: fixed! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 23:28
Gisteren TastyGinger 2.0 geflashed. Doet het prima alleen ik heb een probleempje met mijn agenda. Afspraken die de hele dag duren zijn niet te lezen. Er is enkel een gekleurd balkje te zien. Meerdere mensen hebben dit probleem. Opnieuw flashen, reboot en wachten had ook geen zin.

Ben nu benieuwd naar Cronos Ginger X 2.3.2
Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
Ik wil eigenlijk ook weer terug naar een 2.1 rom.
Heb vandaag ff Villainrom 13 gehad, maar ik vind Sense gewoon niet meer chill.
Wie weet een snelle senseless 2.1 rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Anoniem: 41908 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:09:
[...]

Edit 2:
Dit gaat me dus niet meer lukken voor morgen. Ik kan alleen via Linux/Mac een GoldCard creeeren (zonder telefoon) en m'n Kubuntu heb ik er net af gegooid.
Zal HTC moeilijk doen over m'n geroote bootloader? Ik zelf kan in ieder geval de laatste OTA update niet meer installeren met die geroote bootloader, ik hoop de HTC techneuten wel (zonder USB).
Hoe is dit afgelopen? Ik wil de hero ook ter reparatie aanbieden maar ik heb geen idee hoe ik terug moet naar de stock rom 8)7 (had een t-mobile versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
  • Laatst online: 31-05 23:28
Ik draai nu Cronos Ginger X 2.3.2 (=android 2.3.5). Doet het net als Tasty goed. Wel 2x een vastloper gehad door het overclocken van de CPU. draait nu "gewoon" op 614 Mhz en stabiel. Batterij hield het goed uit met Tasty en lijkt nu ook met Cronos vrij zuinig te zijn, maar daarover later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkIJ
  • Laatst online: 19-12-2023
Tasty ginger 2.3 is het meest stabielste van de 2.3 versies, Elelinux had ik eerst maar crash enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Misschien dat de TS even de openingspost zou willen aanpassen. Ik heb voor het eerst vandaag mijn toestel geroot en VillianRom 13 erop gegooid. Echter werkte de link naar androot niet. De website bestaat niet.Z4root werkte bij mij niet.
Link naar Universal Androot tool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747598

Guide die ik volgde staat @ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik heb sinds een weekje nu een Sensation, en aangezien dit toestel nu toch al behoorlijk oud is, ben ik het niet echt meer aan het bijhouden.

Als iemand anders zich geroepen voelt, laat het even weten.

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Heb zelf nu en cronos en tastyginger geprobeerd. Beiden draaien lekker snel. Ik mis alleen wel iets dat zodra ik het telefoonboek open ik normaal bijv de naam Bert kon typen via de knoppen "2" "3" voor de letters B + E.. nu echter gebeurt dit niet en opent hij eigenlijk dus niet me tel. lijst?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 23:46
Ik gebruik tegenwoordig Dialer One hiervoor :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Vcom schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:45:
Ik draai nu Cronos Ginger X 2.3.2 (=android 2.3.5). Doet het net als Tasty goed. Wel 2x een vastloper gehad door het overclocken van de CPU. draait nu "gewoon" op 614 Mhz en stabiel. Batterij hield het goed uit met Tasty en lijkt nu ook met Cronos vrij zuinig te zijn, maar daarover later meer.
Hoe ver kun je een Hero stabiel overclocken? Mijn vriendin heeft ook een Hero met Tasty, maar echt vloeiend is het naar mijn mening niet. Wel een stuk sneller dan stock.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Domme vraag misschien, maar is het uberhaupt nog mogelijk om de officiele HTC Android 2.x update te krijgen ? M'n Hero draait nog op 1.5 en ik wil em eigenlijk als Wifi Hotspot gaan gebruikt tbv m'n netbook. De usb tethering die in 1.5 zit is behoorlijk onbetrouwbaar en 99 van de 100 keer herkent WinXP m'n Hero niet, ook niet met HTC Sync geinstalleerd.

Is het uberhaupt mogelijk om op 2.x de Hero als Wifi Hotspot in te stellen, of moet ik dan zoiezo het ding rooten ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 12:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
Nadat mijn htc hero volledig is gereset op een of andere manier.. (waarschijnlijk problemen met sd kaart uitlezen) wil ik mijn htc ook gaan rooten en er een nieuwe rom opzetten.

Nav de reacties lijkt tastyginger mij de beste.
Voordat ik zou beginnen even op alle 3 links van de nieuwste Rom's geklikt. Tastyginger download link van die website werk niet meer!! :-( :(

Daarnaast doet de link van Cronos Ginger het niet.

Is dit allemaal nog wel up-to-date? Ik zit nu met 2.1-update1 firmware. Dit bevalt opzich wel maar hoor van alle kanten dat het veel beter kan 8)7
Hoop niet me hele telefoon naar de klote te werken maar het is niet heel moeilijk lijkt me. Iig help de TS al een hoop :)

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Jasperv6 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:41:
Nadat mijn htc hero volledig is gereset op een of andere manier.. (waarschijnlijk problemen met sd kaart uitlezen) wil ik mijn htc ook gaan rooten en er een nieuwe rom opzetten.

Nav de reacties lijkt tastyginger mij de beste.
Voordat ik zou beginnen even op alle 3 links van de nieuwste Rom's geklikt. Tastyginger download link van die website werk niet meer!! :-( :(

Daarnaast doet de link van Cronos Ginger het niet.

Is dit allemaal nog wel up-to-date? Ik zit nu met 2.1-update1 firmware. Dit bevalt opzich wel maar hoor van alle kanten dat het veel beter kan 8)7
Hoop niet me hele telefoon naar de klote te werken maar het is niet heel moeilijk lijkt me. Iig help de TS al een hoop :)
Ik draai al vanop het begin de roms van Cronos, en die draaien allemaal super. Ze zijn nu zig met eentje voor ICS, maar voorlopig is het dus 2.3.7
http://www.cronosproject....599ddb6b182abbeb8f2dd48fe
laatste release is hier te vinden: http://cronos.bertol.de/download.php?HCGX-2.4.0_.zip
gapps 20110828: http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Hallo :)

Vanavond met succes de Hero van mn zoon geroot aan de hand van de OP - met succes _/-\o_
Helemaal super. Tweede foon die ik met behulp van GoT heb geroot (en mn zwager die me heeft bijgestaan!)

Ik heb Cyanogenmod 7.1 geflasht en die daait nu. Hoewel mn zoon m sneller vind, vind ik het niet een echte vooruitgang... de grootste klacht is de Market, die is ttrraaaaggggg :O

Nu vroeg ik me af welke 2.3 ROM's uit de OP nog actueel zijn en snel werken? Ze zijn allemaal best oud zeg maar (ik weet t, de Hero is ook niet de jongste meer ;) )

Ik ga eens in de Cronos ROM duiken uit de post hierboven, maar hoor graag van alternatieven

Thx!

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb altijd naar volle tevredenheid Elelinux gebruikt : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=932377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Dank voor je reactie :-)

Heb de roms even draaiend op een Hero bekeken, op YouTube, maar vind ze nog steeds traag lijken. Zal denk ik wel met de Hero te maken hebben 8)7 specs zijn natuurlijk niet meer "van deze tijd" ;)

Misschien maar op zoek naar nieuwe Android voor voor m O-)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:06

Bob

2.3 vind ik nog altijd te traag voor de Hero en ik denk dat dat zo zal blijven. Ik draai de kale Froyo versie van CyanogenMod, die draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:01

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik probeerde Amon_Ra's recovery op mijn HTC hero te installeren:

Afbeeldingslocatie: http://img.gromba.nl/htchero.png

Het laatste commando duurt ongeveer 3 seconde. Maar als ik mijn telefoon opnieuw opstart met home button ingedrukt kom ik in de standaard HTC ding met een rode uitroepteken. Wat doe ik fout? (ik heb nu de standaard 2.1-update1)

Edit: nevermind, blijkbaar als je eerst je oude OS weer boot, reflasht hij je recovery partitie

[ Voor 12% gewijzigd door Gromba op 26-02-2012 12:48 ]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:09
Heb je het opgelost? Ik krijg namelijk ook een fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
$ su
su: access granted, courtesy of www.magicandroidapps.com
# id
uid=0(root) gid=0(root) groups=1003(graphics),1004(input),1007(log),1011(adb),1015(sdcard_rw),3001(net_bt_admin),3002(net_bt),3003(inet)
# /data/local/flash_image recovery /data/local/recovery.img
[1]   Illegal instruction     /data/local/flash_image recovery /data/local/recovery.img
#

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Gromba schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:42:
Ik probeerde Amon_Ra's recovery op mijn HTC hero te installeren:

[afbeelding]

Het laatste commando duurt ongeveer 3 seconde. Maar als ik mijn telefoon opnieuw opstart met home button ingedrukt kom ik in de standaard HTC ding met een rode uitroepteken. Wat doe ik fout? (ik heb nu de standaard 2.1-update1)

Edit: nevermind, blijkbaar als je eerst je oude OS weer boot, reflasht hij je recovery partitie
Precies, toevallig de afgelopen dagen ook mee lopen kloten.

Stappenplan:
1. Installeer de officiële 1.5 firmware (2.73.405.5) via http://www.htc.com/nl/help/htc-hero/#download
2. Installeer flashrec via een file explorer
3. Gebruik flashrec om de Amon Ra Recovery te flashen

Eventueel:
- Gebruik Universal Androot om te rooten
- Installeer een ROM via de recovery (eerst alles wipen)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Zou het tegenwoordig niet ook moeten kunnen met de officiele bootloader unlocker?

Die unlocker geeft een foutmelding dat mijn rom te oud is, ik moet upgraden naar een versie die ik al had.
De officiele ruu's vinden mijn bootloader niet goed.
Clockworkmod Recovery kon alleen de Amon Ra flashen, ik ben nu de nieuwste nightly van http://get.cm/?device=hero aan het booten.. Ik zie al een soort boot animatie van cyanogenmod 7..

[ Voor 57% gewijzigd door Jogai op 01-03-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zit hier met een HTC Hero met firmware versie 2.1 update1

software versie 3.36.405.1 maar deze heeft een memory leak, waarbij hij na een hardreset, zonder apps of andere downloads, rustig leeg loopt, na wat googlen zou dit een 2.1 android bug zijn, en wil dus eens een hogere (custom) rom gaan proberen.

Kan iemand me even een zetje in de rug geven, en wat linkjes geven naar een mooi stappenplan hoe deze HTC te flashen, ik heb wat zitten experimenteren met china pads, maar daar is het simpel een rom op SD plaatsen en toestel aanzetten, maar volgens mij is dit wat ingewikkelder?!

Ook is het toestel geroot, en mogelijk simlocked, dit is beide makkelijk te verwijderen, las al wat van androot, daar maar eens verder op zoeken..

Dus iemand met wat handige tips? _/-\o_

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Voor de Hero met 2.1update1:
Ik had de laatste hero cyanogenmod op mn sdcard gezet.
  1. Installeer Universal Androot. Download: http://bit.ly/9wAKC5
  2. Installeer Clockworkmod recovery 3.0.1.4. (In de market is de versie te hoog, dus niet installeerbaar).
  3. Root met Androot
  4. Flash rom met Clockworkmod. Kies voor 'Flash Alternate Recovery'.
  5. Werkt dit niet goed kies dan voor 'Fix permissions'.
  6. Herhaal stap 3-5 tot het wel werkt.
  7. Start toestel naar recovery. Dit kan door via cwm of met volume-lager knop ingedrukt op te starten.
  8. Wipe Cache en Dalvik cache, en update je rom vanaf sd card. Wijst zich vanzelf.
  9. Start op -> Win! :9~
  10. Herstart weer naar recovery en installeer gapps.
Cyanogenmod settings:
  • jit on
  • surface dither off
  • 16-bit trans on
  • allow purge of assets on
  • turned of background wall paper
Apps:Wel vond ik het toetsenbord tegenvallen. Heb een 2.2 device gehad, en met Android keyboard from 2.3 typte die beter met het Dutch LP.
Nu kan dat wel aan het scherm liggen want ik heb hem van marktplaats, als tijdelijke vervanging. Mn huidige dumb- en smartphones gingen kapot, en ik wil de padfone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 18:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx, hier kan ik wel wat mee, heb ik van het weekend wat te vogelen ;)

Ik herken wel 2 hero roms, namelijk de HERO CDMA en de HERO GSM, wat is het verschil en nog belangrijker welke heb ik nodig voor mijn KPN Hero? :P

I quote: GSM uses the GSM wireless technology, while the CDMA uses the CDMA.

CDMA is not used in Europe & since your in Germany Holland (jawohl!) & using T-Mobile KPN, you have the GSM Hero. *O* /downloading..

Clockworkmod recovery 3.0.1.4, heb je daar mss een linkje voor, vind deze niet echt, of het zijn nieuwere of voor andere toestellen?

edit:Via www.clockwordmod.com is de apk voor rommanager binnen te halen, kan ik hiermee de clockwordmod flashen en dan daar vandaan de custom roms gaan laden vanaf SD?

[ Voor 59% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-03-2012 00:11 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ben overgestapt naar Decked_X, veel sneller (of zo voelt het ieg). Wel komt hij met een dubbele music en gallerij applicatie :?

Nemus launcher op de hero is overigens niet zo lekker. Het lijkt wel alsof de launcher ziet dat er een soort trackball opzit, en dan een je touch screen een dead spot geeft zodat je de trackball wel moet gebruiken. Ik gebruik nu Zeam Launcher.

Cyanogenmod en decked_x hebben beide geen dictonary voor het toetsenbord zodat die in het nederlands geen suggesties geeft. Om te installeren: http://negativeprobabilit...-to-android-keyboard.html

[ Voor 18% gewijzigd door Jogai op 14-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mijn garantie is verlopen en zou nu toch mijn telefoon willen rooten en dan een custom rom erop zetten. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel custum roms en veel zijn van goede kwaliteit. Wat is volgens jullie de beste custom rom? Graag een vergelijking met andere roms zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ben een nieuwe kernel aan het testen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11188794/screenshot-1335876368363.png
De las-venturas kernel v1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Laatst online: 20:51

orejas

Omelette du Fromage

Ruzor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:27:
[...]

Precies, toevallig de afgelopen dagen ook mee lopen kloten.

Stappenplan:
1. Installeer de officiële 1.5 firmware (2.73.405.5) via http://www.htc.com/nl/help/htc-hero/#download
2. Installeer flashrec via een file explorer
3. Gebruik flashrec om de Amon Ra Recovery te flashen

Eventueel:
- Gebruik Universal Androot om te rooten
- Installeer een ROM via de recovery (eerst alles wipen)
Kickje...

Ik schrijf dit alleen op voor tweakers die net als ik voor het eerst een telefoon rooten. Met de info uit de TS lukte het niet. Met bovenstaande info wel. Draai nu Linelux 2.1.FroydVillain.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Hier is een nieuwe clockworkmod recovery voor de hero te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1723409
Dus mijn instructies voor rooten en flashen zijn ook iets gewijzigd:
Jogai schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:58:
  1. Installeer Universal Androot. Download: http://bit.ly/9wAKC5
  2. Installeer Clockworkmod recovery 3.0.1.4. (In de market is de versie te hoog, dus niet installeerbaar).
  3. Root met Androot
  4. Flash rom met Clockworkmod. Kies voor 'Flash Alternate Recovery'.
  5. Werkt dit niet goed kies dan voor 'Fix permissions'.
  6. Herhaal stap 3-5 tot het wel werkt.
  7. Start toestel naar recovery. Dit kan door via cwm of met volume-lager knop ingedrukt op te starten.
  8. Wipe Cache en Dalvik cache, en update je rom vanaf sd card. Wijst zich vanzelf.
  9. Start op -> Win! :9~
  10. Herstart weer naar recovery en installeer gapps.
...

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste