• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
De dailer vond ik ook ruk. Heb Dailer One in gebruik en vind ik tot nu toe prima werken :)
zwahiel schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:55:
Ook de batterij slurpt leeg als een gek.
Heb je hem al gereset via de recovery?
Dat hielp bij mij aanzienlijk!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Beiden al gedaan. Dailer One is ook tragisch traag.

Batterij verschillende keren gereset en getraind. Bleef huilen met de pet op.
Nu EleLinux draaiende, maar ik erger me nu al dood aan 't feit dat mijn homebutton 't niet doet. Die gebruik ik 't meest. ff zoeken waarom die niet werkt.

Overigens wel erg prettig, alle applicaties werden netjes hersteld door mijn gmailaccount. Dat is wel erg fijn.

//edit: ah Dalvik wipe en de home doet 't weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door zwahiel op 17-02-2011 15:49 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:58

The_Worst

Unox

Zojuist ook voor het eerst een custom rom geïnstalleerd en ik ben blij met het resultaat. 8) Mede dankzij de goede uitleg van Sh4wn is het installeren een fluitje van een cent. _/-\o_

Er zat echter wel een klein foutje in, zoals hierboven ook is gezegd, het commando reboot recovery werkt niet. Je krijgt een not permitted melding. Het handmatig starten van de recovery werkt echter wel.

Ik ben van de HTC 2.1 naar Elelinux 2.2 (SEF) gegaan en de snelheidswinst is echt enorm. Het is echter wel een kwestie van opnieuw alles uitzoeken en vinden want de hoeveelheid instellingen zijn verdrievoudigd. Ik heb er voor gekozen om mijn sms-berichten te backuppen en te herstellen maar hier is de telefoon wel even druk mee. Volgende keer donder ik alles wel gewoon weg. :z :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:07
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je een custom rom installeerd? Heb al twee keer mijn telefoon moeten opsturen voor een hardware reparatie bij Hi en voel er niet veel voor om mijn garantie 1,2,3 te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:03
Als je bij reparatie weer de officiële rom er op zet, zou er niks van je custom rom avonturen te zien moeten zijn.
Ik denk alleen als je je telefoon echt brickt dat je wel een probleem hebt. Dit lijkt me zeer lastig eigenlijk, ik heb namelijk al tientallen roms geprobeerd en doe het al ruim een jaar en er is echt nog nooit ook maar iets mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:07
De stock rom en stock boot scherm kon weer terug gezet worden via de RUU van HTC zelf, toch?

*edit*

Ik ben nu met het installeren van de recovery image bezig, maar het wil maar niet lukken om de image geïnstalleerd te krijgen, ik heb het via de terminal emulator geprobeerd en via adb op mijn eigen computer. De tweede methode werkt niet omdat HTC Sync mijn telefoon niet kan zien, terwijl de drivers correct zijn geïnstalleerd....

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

[ Voor 68% gewijzigd door ItMeAedri op 18-02-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 22:26
Na een klein weekje gebruik van Tasty Froyo op mijn Hero helaas op een super irritant probleem gestuit; als ik de telefoon uit en daarna weer aan zet of gewoon direct reboot (wel dus vanuit UI) komt hij niet meer terug in de Tasty Froyo omgeving maar blijft hangen in de 'opstart-animatie' (drawing van groen gekleurd ijsje op witte achtergrond).
Ik moet, om weer in de gebruikersomgeving te komen, eerst reset door verwijderen batterij. daarna een recovery-opstart doen met home-aan-knop en een volledige wipe en opnieuw installeren vanuit de .zip module. Ik heb echt wel even gewacht voordat ik dit deed omdat ik daarmee alle aanpassingen die ik in de UI gedaan had en alle wachtwoorden (google, wifi etc.) opnieuw moet doen/invoeren.

iemand een idee waar dit probleem door veroorzaakt kan worden? Ik heb de handleiding van sh4wn volledig gevolgd, heb alleen de nieuwste radio niet meer geïnstalleerd maar met bellen of andere verbindingen nog niet op problemen gestuit. Heb ook xda-dev~ topic hierover doorgesnuffeld maar tot nu toe niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 08-10 13:36

BaRF

bijna kerst

Zo dat heeft even geduurd zeg! Ik heb nu een tijdje elelinux draaien en vind het geweldig, maar kreeg dat stomme nederlandse woordenboek niet aan de praat! morelocale en dat htc keyboard geinstalleerd maar nee hoor - bleek dat ik hem nog moest activeren in een tekst-input-vak |:(

maar nu super :D

edit: ik kan hier trouwens geen optie meer vinden om de usb standaard te connecten bij aansluiten op pc. Zag de vraag hier al eerder voorbijkomen maar nog geen antwoord gezien! Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door BaRF op 21-02-2011 08:29 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• zwahiel
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ghehe Elelinux draait als een zonnetje. Opvallend is dat Google Maps 5.0 3d vlekkeloos werkt, terwijl dat voorheen helemaal niet zo was (VR).

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:37:
Ik ben weer terug bij Android 2.2.1.
Wacht wel tot de 2.3-ROMs wat smoother aanvoelen.

En hoe het er nu uitziet, ben ik best blij mee :*)
ziet er erg goed uit met dat theme. Heb het vorige week geprobeerd, maar kwam er niet helemaal uit met metamorph (de ietwat misleidende error "not enough space in /system"). Oplossingen die ik op internet tegenkwam mochten niet baten, dus ik heb mijn nandroid backup van FroydVillain maar weer teruggezet (ik vind dat glossy default theme van EleLinux echt te lelijk, dus daar kon ik niet mee leven :P).

Maar ik was dus benieuwd hoe jij die themes werkend hebt gekregen.

Ik heb een ext partitie voor mijn apps, ooit ingesteld toen er nog geen native app2sd systeem in android zat, misschien dat het daaraan ligt, al heb ik daarom juist genoeg ruimte op de interne opslag over.

[ Voor 5% gewijzigd door Hiub op 25-02-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die site staan ook flashable zips. Dus die kan je gewoon flashen, nadat je de ROM geflasht hebt.

En inderdaad: MetaMorph werkt erg brak. Eigenlijk heb ik er ook nog nooit een theme helemaal mooi werkend mee gekregen. Erg vaag programma imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:58

The_Worst

Unox

Hier loop ik af en toe nog wel tegen wat vreemde quirks aan met Elelinux 2.2. Veelal is het eenmalig maar sommige bugs kom ik vaker tegen. Soms reageert het scherm niet op vegen (wel op taps). Ik moet dan eerst met mijn vinger omlaag en omhoog vegen en dan kan ik wel zijwaarts vegen. Een reboot van de telefoon lost dit op.

Soms, als ik bijvoorbeeld een sms wil typen, dan heb ik een invoervak en een toetsenbord maar als ik letter probeer in te typen dan verdwijnen ze. (Zelfs al heeft het tekstvak focus)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:11:
Op die site staan ook flashable zips. Dus die kan je gewoon flashen, nadat je de ROM geflasht hebt.
ah ok dat had ik niet helemaal begrepen, het verhaaltje daarover is nogal onduidelijk ("Place the Minimal_Green.zip or Minimal_Blue.zip in AndroidThemes and extract using MM. Then do the normal business. "), maar ik begrijp dat ik dus die "update zip"s moet hebben.. bedankt iig

had trouwens ook dat mijn apps na een reboot opeens verdwenen waren met elelinux, dat was voor mij de druppel om mijn backup weer terug te zetten, maar dat probleem dus niet goed uitgezocht

denk dat ik het vanavond nog maar eens een kans geef :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hiub op 25-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je apps op je sd-kaartje zet, kan het ook gebeuren dat ze nog 'ingeladen' moeten worden, na een reboot...
Na een minuutje ofzo verschijnen ze dan ineens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:41
Er is een officiële update uit voor de Hero. Echter heb ik deze ooit geroot en nu kan ik deze update niet installeren. Is er geen andere manier om de Hero te unrooten, behalve dan opnieuw de originele ROM te installeren? Ik heb liever niet dat ik al mijn instellingen en apps weer opnieuw moet instellen en installeren. Vanzelfsprekend draai ik nu de originele Hero ROM. Alleen de root verhindert dus de installatie van de update.

[ Voor 14% gewijzigd door -Edwin- op 28-02-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je Hero niet zomaar unrooten. Je moet dan inderdaad de RUU instaleren, en ben je alles kwijt.
Wat je wel kan doen is wachten. Binnen de kortste keren zal de update gepatcht zijn, zodat iedereen met root hem ook installeren kan.
Be patient ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 19:19 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:18:
Je kan je Hero niet zomaar unrooten. Je moet dan inderdaad de RUU instaleren, en ben je alles kwijt.
Wat je wel kan doen is wachten. Binnen de kortste keren zal de update gepatcht zijn, zodat iedereen met root hem ook installeren kan.
Be patient ;)
Ik zag dat topic inderdaad. Ik zal daar dan op wachten. Of als ik tijd heb een keer toch de telefoon opnieuw met RUU flashen. De laatste tijd heb ik toch het idee dat mijn Hero een beetje slecht werkt. Dan ga ik bijvoorbeeld naar eBuddy, keer ik terug, is Sense gecrasht :P
Als ik de RUU weer wil flashen, moet ik dan voor de worldwide (English) kiezen op XDA, zodat mijn telefoons gewoon Nederlands blijft?

[ Voor 8% gewijzigd door -Edwin- op 28-02-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WWE moet je inderdaad hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:18:
Be patient ;)
Is de Elinux 1.0 op basis van CM7 goed? Of is het wachten op een versie met de laatste HTC update erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn lijstje 'beste setups'...
Android: Met Sense:Rom:Kernel:
2.1JaChocolateEclair 2.0FlyKernel 12a
2.2NeeCronos Froyo 1.8.0CFK-2.6.29-EVO2 4 Kernel
2.3NeeElelinux-7.0.0-RC1-Hero-v1.1n.v.t.

Zelf ben ik wel teruggegaan van 2.3 naar 2.2.
IMHO is 2.3 wel 'mooi, omdat het kan', maar 2.2 werkt op dit moment gewoon nog veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Mijn eisen pakket is vrij simpel. Lange belduur, betrouwbaarheid en goed afspelen multimedia files zeker .3gp. Chocolate Eclair op 2.1 kon dat laastste prima. Sinds ik op FroyoCM 1.1.8 zit met FlyKernel 11C kan ik geen 3gp files van hetzelfde formaat meer afspelen. Ik zie het eerste beeld en hoor de muziek. Verder niets.

De stabiliteis is huilen met de pet op. Terug naar ChocolateEclaire met de laatste versie? Of mijn Froyo updaten naar jouw setup en kernel? Wat is de beste keuze.

dingen doen omdat het kan vind ik minder boeiend dan vlot en soepel kunnen werken. Deze twee dingen: telefoneren en .3GP afspelen zijn de hoofdtaken en een lange accu duur + stabiliteit een noodzaak. De rest is leuk maar ondergeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 21:12

iop

-Edwin- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:24:
[...]

Ik zag dat topic inderdaad. Ik zal daar dan op wachten. Of als ik tijd heb een keer toch de telefoon opnieuw met RUU flashen. De laatste tijd heb ik toch het idee dat mijn Hero een beetje slecht werkt. Dan ga ik bijvoorbeeld naar eBuddy, keer ik terug, is Sense gecrasht :P
Als ik de RUU weer wil flashen, moet ik dan voor de worldwide (English) kiezen op XDA, zodat mijn telefoons gewoon Nederlands blijft?
In programmabeheer even alles van sense leeggooien hielp bij mij (cache etc) na een reboot. Ik gebruik al maanden geen sense meer maar kan me zoiets nog net herinneren

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:37:
Ik ben weer terug bij Android 2.2.1.
Wacht wel tot de 2.3-ROMs wat smoother aanvoelen.

ROM: Elelinux-6.2.0-RC0-Hero-Speedmachine
Kernel: FlyKernel 12a SMARTASS/176/652
Theme: Minimal Green
[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

En hoe het er nu uitziet, ben ik best blij mee :*)
Hoe krijg je die icons van LauncherPro op die grootte? Als ik de standaard icons vervang door de SimpText icons, zijn ze heel klein :? Kan niets vinden om ze te vergroten.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de iconen uit de thread van het thema:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=915041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb nu weer een tijdje de normale sense rom draaien met een andere kernel. Bluetooth is echter ruk, na een keer bellen valt de bt verbinding weg en moet ik moeilijk doen in de auto. Leuke van custom roms was dat dat wek goed werkte. De dialer echter weer niet. Laatste wat ik draaide was froydvillain 1.7.2. Misschien even kijken of er nog een cronos uitkomt met de laatste update. En dan youlu maar eens proberen als dialer.

Opties:
- froydvillain
- elelinux
- cronos

Lastig...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Oh, sorry, dan heb ik de verkeerde gequote. Thanks anyway.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iop tha man schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:09:
[...]

In programmabeheer even alles van sense leeggooien hielp bij mij (cache etc) na een reboot. Ik gebruik al maanden geen sense meer maar kan me zoiets nog net herinneren
Ik heb toch maar een nieuwe RUU installatie gedaan. Ook zodat mijn telefoon weer ge-unroot is waardoor ik de officiële HTC updates kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
Hiub schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:40:
denk dat ik het vanavond nog maar eens een kans geef :)
Elelinux werkte best ok, tot ik wat uit de market wilde installeren, die bleef namelijk FC'en. Ook na leeghalen cache e.d. Dus dat werd hem niet.

Dan Chronos maar eens proberen, en dan heb ik zo'n beetje alle roms wel een keer gehad geloof ik :D FroydVillain heeft soms (sinds 1.6.x) het probleem dat mijn wekker niet afgaat, ook niet erg handig :/
-Edwin- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:20:
[...]

Ik heb toch maar een nieuwe RUU installatie gedaan. Ook zodat mijn telefoon weer ge-unroot is waardoor ik de officiële HTC updates kan installeren.
Wist je dat er ook rooted RUU versies te downloaden zijn? Die had ik erop toen ik een tijdje even geen goede ROM kon vinden +/- een jaar geleden. Je ziet geen verschil zolang je niet in de recovery boot. Maar wel als voordeel dat je weer makkelijk nieuwe ROMs kan flashen.

[ Voor 35% gewijzigd door Hiub op 03-03-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiub schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:09:
(..)

Wist je dat er ook rooted RUU versies te downloaden zijn? Die had ik erop toen ik een tijdje even geen goede ROM kon vinden +/- een jaar geleden. Je ziet geen verschil zolang je niet in de recovery boot. Maar wel als voordeel dat je weer makkelijk nieuwe ROMs kan flashen.
Ja? Doe geef eens een link! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:52:
[...]

Ja? Doe geef eens een link! :D
http://android.modaco.com...-zip-format-for-gsm-hero/ (en dan onder "Rooted ROMs")

[ Voor 28% gewijzigd door Hiub op 03-03-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk dan maar FroydVillain 1.7 geinstalleerd met flykernel 11c. Het enige dat ik er tot nu over kan zeggen is dat:
de accuduur een stuk beter is dan met mijn oude FroyoCM
ik nu weer gewoon .3gp files vloeiend kan afspelen
de telefoon traag opstart, maar bellen goed gaat.

Geen idee over de rest omdat ik plots geen Wifi hier thuis heb en over GPRS de foon ook niet wil functioneren. Vreemd dat laatste.

Moet ik nu mijn kernel ook upgraden? Die staat op 2.6.29.6Villlain-Fly-flykernel-11C wat suggereert dat het dezelfde basis kernel 11C van fly is die ik al had maar dan aangepast voor Villain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mr.Bang 2.1 sense rom t.o.v. chocolateeclair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChocolateEclair is meer gericht op een zo compleet mogelijke ervaring.
Mr.Bang is gewoon gericht op snelheid.

ChocolateEclair heeft ook meer programma's mee-geïnstalleerd en wallpapers bijvoorbeeld.
Mr.Bang is zodoende 7Mb kleiner, en kan je zelf kiezen wat je erbij-neemt (Gewoon via de market).

Als je FlyKernel installeert nadat je één van de Rom geflasht hebt, zullen ze zéér vergelijkbaar zijn wat betreft de snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heb de afgelopen dagen een aantal roms geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch bij een rom met sense wil blijven, waarschijnlijk de Mr.Bang rom.

Om mr.bang samen met flykernel te gebruiken moet ik gewoonde flykernel.zip met de mr.bang rom zipfile mergen voor het flashen?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon eerst Mr.Bang flashen, en dan FlyKernel erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1494
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
Heb een probleem met mijn flash recovery, ik doe het voor het eerst en durf eigenlijk niet door te gaan met de volgende stappen. Hierbij wat ik gedaan heb.

recovery.img op sdcard

1. Universal Androot: Woot! Your device is rooted
2 . Terminal:
$su (enter)
# (spatie)flash_image recovery /sdcard/recovery.img (enter)

Dan krijg ik alleen maar errors: mtd:r-read error at 0x00...
mtd: write error at 0x000... En dat gaat maar door en gaat maar door,
Wat doe ik verkeerd?
Eindigt met error writing recovery: no space left on device, hoeveel ruimte moet je vrij maken?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Die errors kreeg ik ook, heb "rom manager" geinstalleerd, die kon voor mij wel recovery images goed flashen. Probeer dat eens?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1494
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
woest85 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:31:
Die errors kreeg ik ook, heb "rom manager" geinstalleerd, die kon voor mij wel recovery images goed flashen. Probeer dat eens?
Is me inderdaad gelukt, super bedankt!
Nu zoek ik alleen nog een makkelijk nederlands woordenboek, ik heb wel die van morelocale geïnstalleerd, maar dat werk niet helemaal top, als ik krijg gewoon geen nederlandse suggesties.
Dit deed HTC namelijk uitstekend, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb sinds een paar maanden het probleem dat na verloop van tijd bepaalde apps niet meer te downloaden zijn. Een voorbeeld hiervan is google maps.

Wanneer ik de rom er net op heb staan is het geen probleem, na een paar weken krijg ik constant de melding 'downloaden mislukt' .

Andere apps willen dan wel gewoon upgraden?!

Heeft iemand dit probleem meer?

Ik heb nu RCmix 2.2, maar had het probleem ook met villain 12.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cache leegmaken van de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
@flash hier heeft iemand een flashable update bestand om alle talen voor het toetsenbord te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
nu cronos geprobeerd en daar ben ik tot nu toe het meest tevreden over

gisteren de froyo versie (1.8.0) geïnstalleerd en die werkte lekker snel en alles deed eindelijk weer eens wat het moest doen, mijn wekker ging netjes af vanmorgen :)

vanochtend de gingerbread versie (ook 1.8.0) geïnstalleerd en die werkt ook prima, maar wel iets trager, misschien dat een andere kernel daar nog verandering in brengt of anders wellicht een ROM update wel, komt zowat elke dag een nieuwe uit de laatste tijd :P

blijf dus iig wel even bij cronos denk ik de komende tijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hiub op 09-03-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR1974
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:08
Help...

Ik weet ff niet hoe ik mijn journey moet beginnen dus dan maar even in dit forum.
Ik heb een FroydVillian Rom (FroydVillain 1.7.0) over mijn eerder ge-Villainromde Hero gezet en nu boot hij enorm traag waarna (vaak pas na het drukken op een van de buttons) een soort van opstart.
Helaas zie ik dan alleen de bovenste bar in het scherm met daarin de batterijstatus enzo.
Voor de rest is tie zwart!

Ik kan wel de pin van de SIM intikken en ook het unlock scherm doet het als il op de ophangen button druk.
Rebooten in recovery mode en bootloader lukt ook.

Ik heb inmiddels al een paar keer de micro sd geformat via m'n pc (FAT)..

Wat is er nog mogelijk??? Dit zuigt echt nl.

Als dit een verkeerd forum is verwijs me dan graag naar de juiste.

Thanx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiub
ook weleens gehad dat er iets mis ging na een flash. wel netjes een wipe gedaan? (of iig wat er aangeraden werd bij de betreffende upgrade). Wat je kan proberen is in recovery booten en alsnog alle wipes doen, en dan de ROM weer flashen (of opnieuw de ROM of een andere ROM erop zetten, dat kan ook in recovery mode).

En voortaan een nandroid backup maken als je weer terug wil kunnen gaan naar je vorige install ;)

edit: traag booten is trouwens wel normaal na een update "Reboot. At setup screen, give it time to complete optimisation after boot... Should settle down in about 5 minutes, more if you didn't wipe EXT."

edit2: waarom heb je trouwens voor 1.7.0 gekozen? Misschien werkt het wel als je verder update naar 1.7.2? (of anders in een keer die ROM flashen ipv via fixes)

[ Voor 36% gewijzigd door Hiub op 11-03-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na "De recovery image" sessie wordt mijn telefoon niet herstart, maar komt er na "reboot recovery": not permitted! op mijn scherm te staan.

Ik heb alle stappen gevolgd, zoals aangegeven.

Wat gaat er fout of wat heb ik dan misschien toch verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:20:
Na "De recovery image" sessie wordt mijn telefoon niet herstart, maar komt er na "reboot recovery": not permitted! op mijn scherm te staan.
Bij mij werkte dit ook niet maar met adb kon ik wel een reboot recovery uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VillainROM v13.0.0 is uit.

De nieuwste OTA, geoptimaliseerd en een nieuwe kernel erin.
Volgens mij heb ik mijn Hero nog nooit zo smooth meegemaakt!
Een blijvertje... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Zeker smooth, ik draai hem nu ook.
Ik huppel altijd een beetje heen en weer tussen experimentele (2.3/2.2) roms en stabiele 2.1 roms. Maar er was eigenlijk weinig keuze uit goede 2.1 roms. Je had Villain, Cronos en CholateEclair eigenlijk, maar sommige daarvan zijn al ruim een half jaar niet geüpdated.
Deze VillainRom 13 is dan ook zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe gmail app geinstalleerd te krijgen op een 2.1 sense rom? (in mijn geval villainrom 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:19:
VillainROM v13.0.0 is uit.

De nieuwste OTA, geoptimaliseerd en een nieuwe kernel erin.
Volgens mij heb ik mijn Hero nog nooit zo smooth meegemaakt!
Een blijvertje... :)
Heb je toevallig ook een idee hoe de snelheid van deze rom is ten opzichte van de MrBang rom?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:03:
Weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe gmail app geinstalleerd te krijgen op een 2.1 sense rom? (in mijn geval villainrom 13)
Voor zover mijn kennis reikt is dat niet mogelijk...
woest85 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Heb je toevallig ook een idee hoe de snelheid van deze rom is ten opzichte van de MrBang rom?
Ja, want die gebruikte ik hiervoor nog eventjes;)
VilianRom is echt voelbaar smoother. Vooral door de Instellingen-lijst scrollen is heerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 07-10 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben weer even terug op Froydvillain 1.7.2. Carkit (Blue&Me) wil maar niet goed gaan met 2.1. Na één keer getelefoneerd te hebben wordt de bluetooth verbinding verstoord (telefoon gaat over, auto maakt geluid maar ik kan niet opnemen via mijn stuur). Dit is opgelost in 2.2. Verder Youlu geinstalleerd als dialer, aangezien ik niet tevreden was over Dialer One. Kijken hoe het loopt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Is VillainRom 13 echt een vooruitgang tov 12? Of is het de moeite niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Sinds vanmiddag Elelinux 7.0 RC2 1.5 (wat een versies -.-) er op staan, en ik denk dat ik wel mag zeggen dat 2.3 roms nu echt goed zijn.

Hadden voorgaande versies nog wat bugs (soms renderde hij van alles niet), nu ben ik dat nog niet tegengekomen. En hij is echt heel snel. Denk dat echt sinds Android 1.5 is dat ik een ROM zo snappy heb gezien.

Batterijduur kan ik nog niet heel veel over zeggen, maar volgens mij zit die ook wel snor. Heb hem behoorlijk intensief gebruikt (veel apps geinstalleerd, veel internet gebruikt), en slechts 30% van de batterij eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik kan het verhaal van sh4wn beamen, in 1.4 zaten nog teveel bugs. Nu vind ik de rom prima (wel 1 reboot gehad tijdens het browsen, Miren browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:15
Elelinux 7.0 RC2 1.4 draait hier ook prima _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Michiele93 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:14:
Is VillainRom 13 echt een vooruitgang tov 12? Of is het de moeite niet waard?
Of je het de moeite waard vindt hangt van jezelf af. Ik vind een nieuwe rom proberen altijd leuk, dus voor mij is altijd de moeite waard. Als het je te veel gedoe en risico vindt, dan is het misschien de moeite niet waard.

De verandering van Villain 13 t.o.v. 12 is bijna alleen maar onder de motorkap. Ik draai hem zelf ook, en ben er nog steeds wel tevreden mee. Hij is voelbaar sneller dan andere 2.1 roms, maar verwacht dus niet nieuwe features of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

En toen was er ook de Elelinux-Hero-2.1-update1 * WWE *. Ik blijf flashen 8)7

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Heb nog nooit een custom rom gebruikt (ben enkel van de t-mobile naar de stock versie gegaan). Maar het is me echt mee gevallen hoe eenvoudig het eigenlijk is.

Heb er Elelinux-7.0.0-RC2-Hero-v1.6 opgezet, werkt gewoon zeer goed. Sneller dan de stock 2.1, en met meer mogelijkheden. Het is ook een verademing dat ik al mijn gekochte apps in 1 keer geïnstalleerd kan hebben ;) Ivm het geheugen moest ik af en toe verwijderen om een andere weer eens te kunnen spelen :P

[ Voor 104% gewijzigd door Tonkey op 24-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:44

Trouble

Everything is awesome

Ik heb besloten dat ik m'n Hero ga rooten - heb hem een jaar stock gehouden en moet nog een jaar verder ;)

Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ik m'n contacten niet kwijt wil raken. De rest boeit me vrij weinig :) Ik wil ze exporteren naar m'n SD-kaart en in Google zetten, maar is dat een fail-proof optie of kan het makkelijker/beter. Heb geen Google Check Out account of een cc dus betaalde apps zijn geen optie.

Oh en de handleiding in de startpost ziet er goed uit, ik denk dat ik me daar wel mee kan redden.

[ Voor 10% gewijzigd door Trouble op 24-03-2011 22:20 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Als al je contacten gewoon in je google account staan, dan heb je ze na het installeren van een nieuwe rom gewoon weer in een paar minuten binnen hoor. Kijk ander voor de zekerheid even op http://www.google.com/contacts of ze er echt wel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
-Trouble- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:19:
Ik heb besloten dat ik m'n Hero ga rooten - heb hem een jaar stock gehouden en moet nog een jaar verder ;)

Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ik m'n contacten niet kwijt wil raken. De rest boeit me vrij weinig :) Ik wil ze exporteren naar m'n SD-kaart en in Google zetten, maar is dat een fail-proof optie of kan het makkelijker/beter. Heb geen Google Check Out account of een cc dus betaalde apps zijn geen optie.

Oh en de handleiding in de startpost ziet er goed uit, ik denk dat ik me daar wel mee kan redden.
Als je alle contacten in gmail hebt staan kan er niks meer mis gaan. Zo gauw je synct heb je alle contacten weer netjes op je foon staan. Qua rom kan ik de Elelinux-7.0.0-RC2-Hero-v1.6 aanbevelen, of de vergelijkbare Cronos Ginger 1.9.5.

edit: spuit 11, was aan het typen toen Bakko al klaar was..

[ Voor 3% gewijzigd door baca op 25-03-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Ik weet niet hoe avontuurlijk je bent, Trouble, maar als je android 2.3 wilt proberen zijn de roms die baca noemt goede. Voor 2.2 roms kun je ook wel bij Elelinux of Cronos terecht. Als je gewoon 2.1 met Sense wilt houden, dan zou ik voor Villain 13 gaan, die draai ik nu zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
baca schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Als je alle contacten in gmail hebt staan kan er niks meer mis gaan. Zo gauw je synct heb je alle contacten weer netjes op je foon staan. Qua rom kan ik de Elelinux-7.0.0-RC2-Hero-v1.6 aanbevelen, of de vergelijkbare Cronos Ginger 1.9.5.

edit: spuit 11, was aan het typen toen Bakko al klaar was..
Dit kan ik bevestigen ;) Ik heb zelf ook google contacten en heb er gisteren die elelinux versie opgezet, android 2.3.3 dus. Werkt gewoon perfect, telefoon is sneller en accu gaat zeker zo lang mee. En alle contacten staan netjes terug zoals het hoort.

Ohja, en apps hebben push gekregen, maar of dat echt een voordeel is... :P

Het enige waar ik mee zit: ik kan eigenlijk geen widgets installeren. Downloaden en dergelijke werkt, maar zodra ik deze toevoeg staan ze gewoonweg niet in de lijst. Dat is natuurlijk wel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:44

Trouble

Everything is awesome

Contacts staan in Google en net nog een .vcf gemaakt wat ik op m'n pc ga parkeren.

Ik ga eerst Cronos Ginger 1.9.5 proberen denk ik, ziet er wel leuk uit :)

--
ik dacht 'dat doe ik even' maar ik mag 'm niet via de terminal rebooten. Heb alles gedaan wat in de openingspost staat. Typisch :') Ben zo te lezen niet de enige, dat scheelt.
--
nog typischer: vergeten om Cronos ook op m'n Hero te zetten |:( :D Maaaar. Het draait *O*

[ Voor 48% gewijzigd door Trouble op 25-03-2011 20:55 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link naar de universal androot werkt niet...
edit: ik het ook nog op internet geken voor een alternatieve download maar ze bleken allemaal een trojan te bevatten, dus daar werd ik niet echt heel blij van. maar het zal wel aan de site liggen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
-Trouble- schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:37:
Contacts staan in Google en net nog een .vcf gemaakt wat ik op m'n pc ga parkeren.

Ik ga eerst Cronos Ginger 1.9.5 proberen denk ik, ziet er wel leuk uit :)

--
ik dacht 'dat doe ik even' maar ik mag 'm niet via de terminal rebooten. Heb alles gedaan wat in de openingspost staat. Typisch :') Ben zo te lezen niet de enige, dat scheelt.
--
nog typischer: vergeten om Cronos ook op m'n Hero te zetten |:( :D Maaaar. Het draait *O*
Via de terminal rebooten lukte mij ook niet, zelf de telefoon herstarten was genoeg.

En dat tweede probleem ken ik ook, maar dat ligt aan jezelf wat het staat er wel beschreven :P Je bent in elk geval niet de enige.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:38:
de link naar de universal androot werkt niet...
edit: ik het ook nog op internet geken voor een alternatieve download maar ze bleken allemaal een trojan te bevatten, dus daar werd ik niet echt heel blij van. maar het zal wel aan de site liggen.
Deze kun je gewoon in de market downloaden dus hoef je niet op internet te speuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon hem echt niet in de market vinden, kan aan mij liggen maar uiteindelijk is het toch gelukt en heb ik er Elelinux 7.0 op gezet, werkt als een trein. daarvoor heb ik er tastyginger op gezet maar dat vond ik ongelofelijk irritant die truck om je resolutie hoger te laten lijken. En bij Cronos Ginger was de market weg en ik kon hem niet terug krijgen, en ik dacht het is makkelijker om gewoon een andere custom rom te installeren.

ik heb overigens alles via Rom manager gedaan is echt makkelijk. via de andere manier lukte het ook niet zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:11:
ik kon hem echt niet in de market vinden, kan aan mij liggen maar uiteindelijk is het toch gelukt en heb ik er Elelinux 7.0 op gezet, werkt als een trein. daarvoor heb ik er tastyginger op gezet maar dat vond ik ongelofelijk irritant die truck om je resolutie hoger te laten lijken. En bij Cronos Ginger was de market weg en ik kon hem niet terug krijgen, en ik dacht het is makkelijker om gewoon een andere custom rom te installeren.

ik heb overigens alles via Rom manager gedaan is echt makkelijk. via de andere manier lukte het ook niet zoals hierboven beschreven.
Cronos Ginger 1.9.5 werkt echt als een tierelier. En dat er geen market op zit is op te lossen door even de GAPPS te flashen die gewoon in dezelfde post staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oow oke ik zie het nu pas weer even te snel gelezen. maar deze rom draait ook prima, misschien om later nog een keer te proberen. nu heb ik geen zin om al de apps die ik vaak gebruik weer terug te installeren. tegen de tijd dat ik daar aan toe ben, heb ik denk ik al weer een nieuwe telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-10 16:03

mindcre8r

Tradepedia

Elelinux 7.0.0. RC4 is uit. net geflashed.
1st Boot takes a long long time!

op wat voor CPU speed hebben jullie de Hero veelal draaien?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb 'm op 633 max, 19 min, 'ondemand'.

Is het de moeite waard om van RC2 naar RC4 te upgraden? Echt veel bugs kom ik niet tegen, is er veel snelheids- en stabiliteitsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik had nog de RC1, de RC4 lijkt vloeiender te werken.

the default frequency is 352-576 MHz and smartass

maar het lijkt afdoende!

[ Voor 43% gewijzigd door mindcre8r op 31-03-2011 14:40 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Heb eerst Elelinux 7.0.0 RC4 geprobeerd. Die liep best aardig, maar op een gegeven moment liep hij helemaal vast. Vervolgens VillainRom 13 er maar op gezet. Wat een verademing, alles werkt supersoepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

AdnanKananda schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:04:
Heb eerst Elelinux 7.0.0 RC4 geprobeerd. Die liep best aardig, maar op een gegeven moment liep hij helemaal vast. Vervolgens VillainRom 13 er maar op gezet. Wat een verademing, alles werkt supersoepel :)
ik heb inderdaad ook een vastloper gehad, maar niet noemens waardig.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 02-10 17:22

ap3nr0ts

hoi

Bij mij loopt de nieuwste Elelinux (2.3) ook steeds vast zodra ik mijn sd erin duw, en tja, dat is best onhandig :>. Ik ga nu Cronos proberen. De rest ging goed voor zover ik weet.

E: hij draait nu heerlijk op 2.3 via Cronos :).

[ Voor 15% gewijzigd door ap3nr0ts op 01-04-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
ik heb een probleem met mn vader zijn hero.

de hero begint halverwege een bericht te typen helemaal te flippen en is echt onbruikbaat.

knop die ik indruk werkt niet en er gaat iets anders open.

iemand hier een oplossing voor en zou het opgelost zijn met een custom rom

draai de officiele laatste htc update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 17:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

hurricurry schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:24:

de hero begint halverwege een bericht te typen helemaal te flippen en is echt onbruikbaat.

Probeer eens een andere sms app zoals bijvoorbeeld chomp sms of Go sms, misschien is het probleem dan verholpen. Volgende keer ook wat meer leestekens gebruiken, je vraag is slecht leesbaar. "knop die ik indruk werkt niet en er gaat iets anders open." Werkelijk geen idee welke knop je bedoeld en wat "iets anders" is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
Morgen krijg als het goed is mijn telefoon terug van RMA garantie service, scherm en luidspreker deden raar(luidspreker op het laatst helemaal geen geluid meer).
Kreeg woensdag middag een mailtje dat hij klaar was (was maandag opgehaald) dus dat was perfecte service, alleen heb ik hem helaas niet voor het weekend weer terug gekregen.

Dus hopelijk komt hij morgen, aangezien mijn simkaart ook niet in 2 andere telefoon's werkt om een of andere reden.

Welke rom raden jullie me aan? ik kwam van elelinux af 2.2, en opzich was ik daar vrij tevreden over maar wellicht is er wat nieuws.
Is 2.3 trouwens langzamer op dit moment nog dan 2.2? heb liever een snelle en geen battery draining 2.3 oid, imo vind ik 2.2 perfect voor de Hero.

Heb natuurlijk ook gezocht maar xda wordt tegenwoordig overspoeld met 2.3 roms.
hurricurry schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:24:

Hier heb ik hem dus voor laten ophalen, als ik op E drukte kreeg ik bijvoorbeeld spatiebalk. Vrij hatelijk :/

[ Voor 25% gewijzigd door Minaaj op 03-04-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
De hele gsm flipt gewoon. Niet alleen in de sms af.
Ik wil de notificatiebar na beneden trekken en mn scherm van add widgets komt naar boven.

Ik heb de gsm van iemand overgekocht.
Is dit een hardware probleem en kan ik de htc nog laten ophalen?
Deze is niet meer onder garantie maar zou htc het toch gratis doen of weet iemand wat de kosten zijn om dit te maken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Laatst online: 07:12
hurricurry schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:17:
De hele gsm flipt gewoon. Niet alleen in de sms af.
Ik wil de notificatiebar na beneden trekken en mn scherm van add widgets komt naar boven.

Ik heb de gsm van iemand overgekocht.
Is dit een hardware probleem en kan ik de htc nog laten ophalen?
Deze is niet meer onder garantie maar zou htc het toch gratis doen of weet iemand wat de kosten zijn om dit te maken.

Groetjes
Misschien een raar idee, maar heb je hem alleens terug naar fabrieksinstellingen gezet? Scheelt misschien een ritje naar de servicedesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Minaaj schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:50:
Welke rom raden jullie me aan? ik kwam van elelinux af 2.2, en opzich was ik daar vrij tevreden over maar wellicht is er wat nieuws.
Is 2.3 trouwens langzamer op dit moment nog dan 2.2? heb liever een snelle en geen battery draining 2.3 oid, imo vind ik 2.2 perfect voor de Hero.

Heb natuurlijk ook gezocht maar xda wordt tegenwoordig overspoeld met 2.3 roms.
Ik draai sinds een aantal weken al de nieuwe builds van Elelinux 2.3 en moet zeggen dat er in RC3 al een patch is geweest mbt de batterij. Met RC4 zat ik gister op twee en een halve dag op de batterij :). Qua snelheid vind ik tov de orginele rom ook een hele vooruitgang :).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

AdnanKananda schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:04:
ik heb je gevolgd na nog een aantal vastlopers op de meest onverklaarbare momenten van Elelinux 7 RC4.
nu de villainRom 13 erop, en inderdaad! wow ! snel!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
mindcre8r schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:44:
[...]

ik heb je gevolgd na nog een aantal vastlopers op de meest onverklaarbare momenten van Elelinux 7 RC4.
nu de villainRom 13 erop, en inderdaad! wow ! snel!
Zou je je homescreen eens kunnen posten ofz, als dat kan :)
Want ik vind van VillainRom 13 nergens screens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
Matuna schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:53:
[...]

Zou je je homescreen eens kunnen posten ofz, als dat kan :)
Want ik vind van VillainRom 13 nergens screens..
VillainRom 13 is sense, dus heb je gewoon Stock HTC Sense draaien zoals je ook standaard hebt.
Vind zelf sense niet meer zo fijn, launcherpro is in mijn ogen beter. Neem zelf ook roms zonder sense als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
Minaaj schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:03:
[...]

VillainRom 13 is sense, dus heb je gewoon Stock HTC Sense draaien zoals je ook standaard hebt.
Vind zelf sense niet meer zo fijn, launcherpro is in mijn ogen beter. Neem zelf ook roms zonder sense als het kan :)
Ik draai Elelinux 6.2 Speedmachine v2 en die bevalt me wel dus het is in orde :)
Dacht dat VillainRom ook een speciale lay-out had zonder Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:25
Mooie duidelijk post. Ik ga nu eens beginnen en doe als eerste dat Enespul erop. Eens kijken of me dat lukt. Ik snap wel dat ik dan op 2.3 zit, maar ik zie wel of dat stabiel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Heb gister ook Elelinux 1.7.1 RC4 erop gezet, en wow hij is echt snel. Nu zij ik dat de vorige keer ook bij RC1, en bleek achteraf toch nog wat bugjes er in te zitten, maar de ontwikkelaar zegt dat die er nu uit zijn, dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
Hansie_P schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:08:
[...]

Misschien een raar idee, maar heb je hem alleens terug naar fabrieksinstellingen gezet? Scheelt misschien een ritje naar de servicedesk ;)
Heb ik al gedaan. Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net TastyGinger 2.0 erop gezet. Was mn eerste custum rom installatie. Alle stappen doorlopen en het werkt (zo op het eerste oog) goed! Bedankt daarvoor dus! Nu even testen en eindelijk middels App2SD apps installeren.

Hopelijk is 2.3 ook stabiel genoeg voor mn Hero maar verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:25

BPP

Ik heb hulp nodig. Ik heb een HTC Hero overgenomen van een tweaker, alleen staat er nu een custom rom op. Alleen zou ik graag terug willen naar een Stock Rom. Vraag me niet waarom, maar ik wil het gewoon. ;)
Nu heb ik gelezen dat je een stock rom (van de HTC website) gewoon overheen kan flashen. Alleen kom ik helaas mijn telefoon niet in met HTC sync (hij geeft aan dat er geen telefoon is gevonden. Is er nog een andere manier om hem terug te flashen? Via de SD ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 07-10 15:51
Je hebt HTC sync toch niet nodig om te flashen? Hun .exe file van de site bevat naar ik weet gewoon een applicatie die de boel flasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 22:26
Sh4wn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:58:
Heb gister ook Elelinux 1.7.1 RC4 erop gezet, en wow hij is echt snel. Nu zij ik dat de vorige keer ook bij RC1, en bleek achteraf toch nog wat bugjes er in te zitten, maar de ontwikkelaar zegt dat die er nu uit zijn, dus ben benieuwd :)
En Sh4wn? Al bugs tegen gekomen in deze versie? Ik ben namelijk ook op zoek naar snelle maar stabiele versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 11:42
Ik begin intussen grijs haar te krijgen van mijn Hero+FroydVillain1.7. Launcherpro blokkeert constant sinds de nieuwste versies en wanneer ik GPS (MobileMaps 10) reboot hij regelmatig. ZEER amusant dus wanneer je in Brussel rondtsjokt.

Bij deze, heeft er iemand een aanrader voor een ROM die echt stabiel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Villainrom 13 loopt op mijn Hero ondertussen al een tijdje, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 21:59
Ik heb villiansrom 13 op mijn htc hero gezet.
Is het dan ook persee nodig nieuwe radio erop te zetten :P? Het werkt nu namelijk gewoon perfect.
alleen mis ik de overclock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 16:38

DinX

Motormuis

Gisteren is Cyanogen 7 uitgekomen, vandaag meteen erop gezet. Moet zeggen dat ik hem heel erg vlot vind werken. Menu's vliegen voorbij, geen crashes, apps allemaal zonder problemen,...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 21:59
Kan ik gewoon de overclock app gebruiken uit de market voor villian13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 11:42
Ik heb er sinds gisteren Elelinux 7.0.0 RC4 v1.8 op staan en het bevalt me wel. De animaties lijken wel wat stroef te gaan maar voor de rest is hij wel vrij snel. Ik ben eens benieuwd naar de batterijduur.

Vandaag meteen de grote GPS test doen in hartje Brussel. *prayer to the gods*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Fastclaimer schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:49:
Kan ik gewoon de overclock app gebruiken uit de market voor villian13?
Jep, je kan gewoon SetCpu gebruiken.

Zelf gebruik ik Cronos Ginger 2.0.1
http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=58&t=918
Heerlijk stabiele en snelle rom @691mHz.
+ de dev is nederlands.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste