AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je hebt 5 jaar garantie op je speler. Je bent hem hoogstens een paar werkdagen kwijt. Stuur even in een PM je contactgegevens en probleemomschrijving. Dan nemen wij contact met je op om dit op te lossen.
Groeten,
Eminent
https://www.act-connectivity.com
Yo.
Excuses voor onze late reactie. Jouw vraag is ons helaas ontschoten.
Als de speler is vastgelopen heeft hij niet de kans gehad om een herinneringspunt weg te schrijven. Wanneer je de film weer selecteert om te kijken zal hij dus vanaf het begin starten.
Groeten,
Eminent
https://www.act-connectivity.com
Maar na jarenlang tevreden gebruik te hebben gemaakt van de EM7080 heb ik nu een probleempje waar ik ff geen oplossing voor weet te vinden.
Hij wordt na verloop van tijd baggertraag.
Dit ervaar ik niet zozeer met afspelen van media, maar met bestandsacties op de HDD.
Normaal gesproken download de EM7080 met zo'n 1600~2000 KB/Sec, en is de gemiddelde "verwerkingstijd" +- 1GB per uur (dus film van 10GB duurt max 10 uur voordat deze is gedownload/verified/extracted.
Nu lukt dit bijna niet meer.
Aan de laptop en een checkdisk lost normaal het probleem op, maar checkdisk vindt fouten, repareert deze, maar na een paar GB gedownload te hebben is het probleem er weer
Ook andere bestandsacties worden baggertraag, bijv. verwijderen van mappen, kopieëren, etc.
Mijn laatste optie is een volledige format van de HDD, maar met 1,6TB aan data op de EM7080 wou ik deze optie tot het laatst bewaren.
Iemand anders nog tips
Moet er overigens niet aan denken dat de mijne zou stoppen. Staat hier al 4 jaar te draaien. Letterlijk. Hij staat 24/24 aan behalve tijdens vakanties. Op zo nu en dan een herstart na altijd probleemloos. En dat met een van de laatste 'DOS-versies' van de firmware. Omdat hij het altijd doet en snel heb ik nooit geupgrade. Een collega van mij heeft enkele maanden na mij ook de 7080 gekocht en die draait ook nog steeds. Ook 24/24.
Edit: Oh ja, je hebt 5 jaar! garantie. En Eminent staat bekend om hun goede service.
[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 19-01-2015 21:47 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als ik hem aansluit aan de laptop krijg ik die controle optie, en meer keus heb ik toch niet
ik draai de laatste firmware al jaren naar tevredenheid (NEW GUI 1.0.0.6)
Wel ff een klusje van 3 dagen
Ik heb er al 4 x naar gekeken, maar nu vraag ik het
Ik heb een 55" Samsung F6400 TV welke volgens mij alles aan kan.
Beeldverhouding 16:9 lijkt mij goed
TV-Systeem: De onderste is de beste
Video Zoom: Wordt het daar beter van
1080P 24Hz: normaal is het toch hoe meer Hz hoe beter
Welke instellingen zouden jullie mij aanbevelen
Softwarematig frames toevoegen maakt naar mijn beleving het beeld niet perce beter.
Ik heb de 7080em al een poos afgesloten. Deze kan toch geen DTS-HD doorsturen
Situatie is het volgende: ik heb al een lange tijd een Eminent 7080, deze heb ik altijd gebruikt als mediaspeler (media aanwezig op Eminent zelf) en NAS. Sinds kort heb ik een Synology, die zich veel beter leent voor het NAS gedeelte.
Omdat ik met de Eminent ook media vanaf een netwerklocatie kan streamen, kan ik nu media vanaf de Synology streamen, dat lijkt prima te werken. Nu denk ik erover om de harde schijf die in de Eminent zit, eruit te halen en in de Synology te plaatsen (deze is 2 bay, op dit moment maar 1 schijf aanwezig).
Twee vragen:
1. Wanneer ik dit doe, kan ik dan nog steeds probleemloos media streamen vanaf de Synology? Of is de HD in de Eminent nodig als buffer bijvoorbeeld?
2. Maakt het voor het afspelen van media iets uit, waar deze media staat: op de interne HD, of op een netwerklocatie? Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat bepaalde formaten niet beschikbaar zijn in het geval van een netwerkstream?
Na aanhoudende traagheid vd em7080 vandaag een nas besteld ( synology ds214+ ) dus ben benieuwd naar de antwoorden
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 01-05-2015 20:15 ]
De grap van de nu al reeds weer verouderde media spelers is dat deze alle formaten kunnen afspelen zolang ze van hun eigen chipset gebruik maken. Weet niet of dat ook voor de Synology geldt. In theorie zou het moeten kunnen. Maar dan moet jouw Synology de formaten zoals Eminent die gebruikte (de chipset) wel ondersteunen. Ben benieuwd en hoor graag.djoelzz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:15:
Misschien een vreemde vraag, maar ik wil het toch graag even checken.
Situatie is het volgende: ik heb al een lange tijd een Eminent 7080, deze heb ik altijd gebruikt als mediaspeler (media aanwezig op Eminent zelf) en NAS. Sinds kort heb ik een Synology, die zich veel beter leent voor het NAS gedeelte.
Omdat ik met de Eminent ook media vanaf een netwerklocatie kan streamen, kan ik nu media vanaf de Synology streamen, dat lijkt prima te werken. Nu denk ik erover om de harde schijf die in de Eminent zit, eruit te halen en in de Synology te plaatsen (deze is 2 bay, op dit moment maar 1 schijf aanwezig).
Twee vragen:
1. Wanneer ik dit doe, kan ik dan nog steeds probleemloos media streamen vanaf de Synology? Of is de HD in de Eminent nodig als buffer bijvoorbeeld?
2. Maakt het voor het afspelen van media iets uit, waar deze media staat: op de interne HD, of op een netwerklocatie? Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat bepaalde formaten niet beschikbaar zijn in het geval van een netwerkstream?
Trouwens wordt mijn Eminent 7080 nog steeds dagelijks probleemloos gebruikt. Wat een ding. Eén van mijn betere aankopen.
1. jazeker, dat kan gewoon, er is geen HD nodig in de Eminent. Dan werkt hij net als andere mediaspelers waar überhaupt geen hd ingebouwd kan wordendjoelzz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:15:
Twee vragen:
2. Voor de media maakt het niet uit, maar je zou in theorie een probleem kunnen hebben met doorvoersnelheid op je netwerk. Maar dat is situatie-specifiek. Maar...je geeft al aan dat het met de andere schijf prima werkt, dus gaat het ook met de Eminent-schijf werken.
Aanvulling: je kunt niet klakkeloos de eminent-schijf in de Synology plaatsen en gebruiken. De nas gaat de schijf dan wel formatteren. En dan ben je dus je inhoud kwijt.
De vraag is wat je nu als meerwaarde ziet van het verplaatsen van de schijf naar de NAS; je zou dan wel de ventilator in de Eminent uit kunnen schakelen, dat scheelt samen met het hdd-geluid wel wat.
Bedankt voor je antwoorden.mikekiwi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:50:
[...]
1. jazeker, dat kan gewoon, er is geen HD nodig in de Eminent. Dan werkt hij net als andere mediaspelers waar überhaupt geen hd ingebouwd kan worden
2. Voor de media maakt het niet uit, maar je zou in theorie een probleem kunnen hebben met doorvoersnelheid op je netwerk. Maar dat is situatie-specifiek. Maar...je geeft al aan dat het met de andere schijf prima werkt, dus gaat het ook met de Eminent-schijf werken.
Aanvulling: je kunt niet klakkeloos de eminent-schijf in de Synology plaatsen en gebruiken. De nas gaat de schijf dan wel formatteren. En dan ben je dus je inhoud kwijt.
De vraag is wat je nu als meerwaarde ziet van het verplaatsen van de schijf naar de NAS; je zou dan wel de ventilator in de Eminent uit kunnen schakelen, dat scheelt samen met het hdd-geluid wel wat.
De meerwaarde zit 'm eigenlijk puur in de veiligheid. Met twee schrijven in de Synology kan ik de data (automatisch) verdelen, mocht één van de schijven ooit crashen, dan ben ik mijn gegevens niet kwijt. (RAID1/mirror).
Ik kan ook wel periodiek een back up maken naar de Eminent, maar dat is omslachtiger en daarnaast staat deze niet constant aan en is de snelheid van gegevensoverdracht belabberd.
Ik heb precies dezelfde situatie als jij gehad en gebruik sinds 1,5 jaar of zo een DS213+, gaat allemaal perfectdjoelzz schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:49:
[...]
Bedankt voor je antwoorden.
De meerwaarde zit 'm eigenlijk puur in de veiligheid. Met twee schrijven in de Synology kan ik de data (automatisch) verdelen, mocht één van de schijven ooit crashen, dan ben ik mijn gegevens niet kwijt. (RAID1/mirror).
Ik kan ook wel periodiek een back up maken naar de Eminent, maar dat is omslachtiger en daarnaast staat deze niet constant aan en is de snelheid van gegevensoverdracht belabberd.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Normaal sloot ik de Eminent via USB op de PC om bestanden te kopieren. En nu komt hij met een melding, de schijf is beveiligd tegen schrijven.
Dus vande PC naar de Eminent lukt niet meer. Van de Eminent naar PC wel.
Iemand een idee hoe dat komt en wat ik eraan kan doen? Via google vind ik daar geen fix voor.
Ik gebruik de EM7080 nog steeds naar volle tevredenheid.
Ondertussen wel in het bezit van een NAS (Synology DS214+) maar gebruik de mediaspeler nog dagelijks.
Het enigste nadeel vindt ik dat de sortering willekeurig (i.i.g. niet op alfabet) is.
Volgens mij een bekende bug, maar zal wel niet meer opgelost worden gezien de leeftijd van de EM7080.
Is er ooit info/ervaring vrijgekomen of wifi usb adapters van andere merken/chipsets óók met de EM7080 functioneren? Of nog altijd enkel proprietary Eminent adapters van type EM4576, EM4554 en/of EM4579?
Die zijn namelijk inmiddels -nergens- meer te krijgen, stervensduur, of een combi van beiden.
Alvast dank voor de evt feedback!
Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God